• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ha! Ik heb ook de aarde maar even op elkaar verbonden via een kroonsteen en tadaa! Brom weg!
Ik voel me een hele MacGuyver nu... :'). En geen gekraak en wegvallen meer op 1 kanaal, zo hou ik het wel uit tot Dr. Thorens tijd voor deze patient heeft ;).

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Apart.. een aardlus zonder aarde. Maar mooi dat het nu werkt :)

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 15:34
Zonder aarde kun je evengoed een spanningsverschil tussen de apparaten hebben.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Je moet natuurlijk altijd je draaitafel aarden aan je versterker anders gaat ie brommen...daar ontkom je niet aan...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Vanavond deze plaat aangeschaft:
gainsbourg

Overigens is het een her-pers

• MilaNL
Ik heb juist een bromtoon als ik wel een draad tussen platenspeler en versterker verbind :P (beide niet geaard)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn Thorens TD160 heeft volgens mij niet eens een aarddraad. ZIt gewoon met twee tulpstekkers op mijn mengpaneel (dat ingebouwde voorversterker heeft) en van daar uit met twee tulpjes aan mijn receiver. Meen dat die receiver wel een geaarde stekker heeft, maar de Thorens en het mengpaneel zeker niet. Maar geen brom te bekennen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
Mijn versterker is ook niet geaard maar de brom is bij mij niet te bespeuren als ik de aardedraad aansluit op de versterker.

(Dual CS 511 platenspeler -> Pioneer SA-60 versterker - Technics SB-3170 speakers)

[ Voor 4% gewijzigd door citruspers op 14-12-2012 00:39 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op donderdag 13 december 2012 @ 23:37:
Mijn Thorens TD160 heeft volgens mij niet eens een aarddraad. ZIt gewoon met twee tulpstekkers op mijn mengpaneel (dat ingebouwde voorversterker heeft) en van daar uit met twee tulpjes aan mijn receiver. Meen dat die receiver wel een geaarde stekker heeft, maar de Thorens en het mengpaneel zeker niet. Maar geen brom te bekennen :)
Hij heeft wel een aarddraad, maar die zit in de speler bij de massa van 1 van de signaalkabels aangeknoopt.
Je bespaart een draadje, maar je kan dan niet met alle phono voorversterkers goed werken: een gebalanceerde versterker zal dan niet meer gebalanceerd kunnen werken terwijl het signaal uit je cartridge volledig gebalanceerd is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:38:
Ha! Ik heb ook de aarde maar even op elkaar verbonden via een kroonsteen en tadaa! Brom weg!
Ik voel me een hele MacGuyver nu... :'). En geen gekraak en wegvallen meer op 1 kanaal, zo hou ik het wel uit tot Dr. Thorens tijd voor deze patient heeft ;).
Mooi dat het uiteindelijk gelukt is. En ik heb weer wat geleerd dat aarde vaak wel van belang is ;)

Volgende week donderdag ga ik met mijn Thorens naar Dr. Thorens. Zal volgende week vrijdag wel een verslagje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Alleen zit ik er nu toch aan te denken om straks bij de Praxis even een goedkoop soldeerboutje te halen, wat tin en een krimpkousje om het toch even netjes te maken. Ik vind dat ik dat gewoon moet kunnen namelijk ;). Misschien leuk voor van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 10:39:
Alleen zit ik er nu toch aan te denken om straks bij de Praxis even een goedkoop soldeerboutje te halen, wat tin en een krimpkousje om het toch even netjes te maken. Ik vind dat ik dat gewoon moet kunnen namelijk ;). Misschien leuk voor van het weekend.
Gewoon proberen inderdaad. Ik ben ook niet heel handig maar heb ook mijn tonearm bekabeling vervangen en connectortjes eraan gesoldeerd :) gewoon voorzichtig zijn en de tijd er voor nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylmn
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Na de smaak van vinyl te pakken gekregen te hebben, en de feestdagen in zicht, heb ik de kans om een nieuwe platenspeler te krijgen.

Momenteel heb ik de Dual 1215 met Shure M71 element en ND71 stylus.

Op pixmania staat de Pro-ject Debut III aan 199€ met gratis verzending, gezien de prijs op andere plaatsen lijkt dit mij een mooie deal, het enige dat ik wat bizar vindt is het element waarmee de tafel is uitgerust, dat is namelijk een Ortofon OMB 3E, in tegenstelling tot de meestal (bijna altijd?) uitgeruste OM5.

Iemand hier die mij kan bevestigen of dit een intressante deal is (of waarom niet), en mij het verschil op vlak van geluid tussen mijn huidige element en de mss toekomste OM3? Het zou jammer zijn moest ik met deze tafel een 'slechter' geluid zou krijgen in vergelijking met mijn huidige.

Verder lees ik vaak dat een OM10/OM20 stylus vaak een mooie upgrade is voor het OM5 element, kan je deze upgrade ook op de OM3 uitvoeren (met een verbetering in geluidskwaliteit) of is dit onmogelijk?
Of ben ik beter met een goedkope AT95E, en is dat dan ook wel een verbetering ten opzichte van de Shure M71, of OM3E?

[ Voor 5% gewijzigd door Ylmn op 15-12-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:08

Blaasvis

Cidora \o/

Is het niet eerder een idee om te gaan kijken naar een element van 199 euro ?
Aangezien dat waarschijnlijk meer impact heeft dan een andere tafel ?
Zelf ben ik van een at95e naar een at440mla gegaan, dat was wel echt een wereld van verschil.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ylmn schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:52:
Beste tweakers,

Na de smaak van vinyl te pakken gekregen te hebben, en de feestdagen in zicht, heb ik de kans om een nieuwe platenspeler te krijgen.

Momenteel heb ik de Dual 1215 met Shure M71 element en ND71 stylus.

Op pixmania staat de Pro-ject Debut III aan 199€ met gratis verzending, gezien de prijs op andere plaatsen lijkt dit mij een mooie deal, het enige dat ik wat bizar vindt is het element waarmee de tafel is uitgerust, dat is namelijk een Ortofon OMB 3E, in tegenstelling tot de meestal (bijna altijd?) uitgeruste OM5.

Iemand hier die mij kan bevestigen of dit een intressante deal is (of waarom niet), en mij het verschil op vlak van geluid tussen mijn huidige element en de mss toekomste OM3? Het zou jammer zijn moest ik met deze tafel een 'slechter' geluid zou krijgen in vergelijking met mijn huidige.

Verder lees ik vaak dat een OM10/OM20 stylus vaak een mooie upgrade is voor het OM5 element, kan je deze upgrade ook op de OM3 uitvoeren (met een verbetering in geluidskwaliteit) of is dit onmogelijk?
Of ben ik beter met een goedkope AT95E, en is dat dan ook wel een verbetering ten opzichte van de Shure M71, of OM3E?
Ik heb zelf een pro-ject RPM 1.3 - deze is volgensmij vergelijkbaar met de debut III. Prima platenspeler. Werdt ook met een OM 3 geleverd - die heb ik na een paar maand vervangen door een 2M Red element, een hele vooruitgang. Hoe de OM10/20 zich verhoudt tot de 2M red weet ik niet.
Maar de Debut is een mooie platenspeler die je later nog volop kan 'tweaken' - andere platters, cardridges etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
Je kan ook nog kijken naar de Pro-Ject Debut Carbon, de opvolger van de Debut III. Deze is uiteraard duurder, maar wordt wel direct met een OM10 of 2M red geleverd (naar keuze, waarbij de 2M red versie duurder is, maar veel minder duur dan zelf naar 2M red upgraden). De Carbon heeft nog wat meer verbeteringen, zoals een zwaardere platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ylmn schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:52:
Beste tweakers,

Ik zeg: Doen. Heb hem ook bij pixmania gekocht voor 199. Dat element is niet echt top, maar goed die scherpe prijs moet ergens vandaan komen. Had nog een om10 liggen. Klik je er zo op. Al een grote stap voorwaarts. Nu spaar ik voor een 2m Blue. De Debut 3 is een goede basis. Leent zich goed voor upgrades maar dat is verslavend dus pas op ;) misschien kan je beter gelijk de debut carbon nemen. Heb je gelijk prima element, carbon tone arm, betere isolatie motortje, losse connectors voor je vsterker etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylmn
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Ondanks dat vele zeggen van neem meteen een betere met beter element e.d. denk ik toch voor deze pro-ject debut III te gaan. Deze zou mij vele jaren luisterplezier moeten leveren, en kan ik geleidelijk aan upgraden inderdaad.

@ Wehmut, is dat een OM10 naald dat je erop klikte? Of heb je veranderd van element & naald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

http://7inchsingles.nl/in...n=com_virtuemart&Itemid=1 deze besteld :).

Nu afwachten.

http://www.amazon.com/Tel...the+mars+volta+televators deze wil ik stiekem ook, alleen er hangt wel een enorm prijskaartje aan...

E: Morgen even langs bij plato om te kijken of ze deze hebben; http://www.platomania.eu/album/1730753/octahedron/mars-volta

[ Voor 50% gewijzigd door Thomas op 16-12-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ylmn schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:23:
Bedankt voor de reacties!

Ondanks dat vele zeggen van neem meteen een betere met beter element e.d. denk ik toch voor deze pro-ject debut III te gaan. Deze zou mij vele jaren luisterplezier moeten leveren, en kan ik geleidelijk aan upgraden inderdaad.

@ Wehmut, is dat een OM10 naald dat je erop klikte? Of heb je veranderd van element & naald?
Ga je zeker veel lol aan hebben! Dat was een OM10 naald die ik op het element klikte. Het element van de hele OM serie is hetzelfde dus je kan makkelijk naalden upgraden.
Als ik het over zou doen zou ik voor deze Takumi 2 van Rik Stoet gaan:
http://www.vinylvinyl.nl/takumi_5449.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Thomasthomas schreef op zondag 16 december 2012 @ 18:53:

http://www.amazon.com/Tel...the+mars+volta+televators deze wil ik stiekem ook, alleen er hangt wel een enorm prijskaartje aan...
Kijk even op Discogs.com
Is te koop voor € 12 (near mint) vanuit Ierland, of € 16 (mint) vanuit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik wil eigenlijk de collectie nog wat uitbreiden.
Nu heb ik geen specifieke muzieksmaak ofzo, vrij breed. Beetje de top2000 bands zeg maar. En zou nog wat dance albums willen. Alleen kan ik er nog niet echt wijs uit hoe ik voordelig aan een stapel 2e hands platen kom. Op marktplaats is er van alles te koop maar dan moet ik bij persoon A een plaat van Golden Earring kopen, bij persoon B een plaat van Nirvana, bij persoon C van de Dijk... etc. etc. + de verzendkosten. Dus dat schiet niet op.

Hebben jullie nog suggesties? Platenmarkten, 2e hands winkels, speciaalzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:16

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

_ferry_ schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:41:
Ik wil eigenlijk de collectie nog wat uitbreiden.
Nu heb ik geen specifieke muzieksmaak ofzo, vrij breed. Beetje de top2000 bands zeg maar. En zou nog wat dance albums willen. Alleen kan ik er nog niet echt wijs uit hoe ik voordelig aan een stapel 2e hands platen kom. Op marktplaats is er van alles te koop maar dan moet ik bij persoon A een plaat van Golden Earring kopen, bij persoon B een plaat van Nirvana, bij persoon C van de Dijk... etc. etc. + de verzendkosten. Dus dat schiet niet op.

Hebben jullie nog suggesties? Platenmarkten, 2e hands winkels, speciaalzaken?
probeer deze eens op discogs. daar heb ik al een paar keer wat besteld, prijzen van veel LP's zijn heel redelijk en ze hebben best veel van jouw smaak in de aanbieding denk ik.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Nerpissad schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:57:
[...]

probeer deze eens op discogs. daar heb ik al een paar keer wat besteld, prijzen van veel LP's zijn heel redelijk en ze hebben best veel van jouw smaak in de aanbieding denk ik.
Hij heeft ook Nirvana ‎– Smells Like Teen Spirit (The Dirty Funker Remixes) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ja, wel veel zoekwerk, maar kom wel wat tegen :) en het was toch rustig op het werk
Komde tijd maar wat bij elkaar verzamelen. IIG net een stapel oude dance/trance platen besteld die ik mij nog goed kon herinneren uit de jaren 90. kosheen, Fragma, jukie XL etc. etc.

En vandaag ook even wat platen gewisseld met een collega, luister je toch weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iederen,
Ik heb net dit forum ontdekt en als platenliefhebber van weleer pas mijn hobbie weer nieuw leven ingeblazen.
Niet meer op mix niveau (had vroeger de 1210 van technics maar verkocht) maar gewoon om de riante platenverzameling weer uit het stof te trekken.
Nu heb ik een oud beestje in de schoot geworpen gekregen, een SL B2 eveneens van Technics
Nu had ik een vraag aan de xperts onder jullie.
Alles werkt naar behoren alleen de snelheid kan ik niet regelen (33-45) en het afspeelresultaat is nu een
smurfen versie van alles wat je erop speelt.
Heeft iemand enig idee waar ik dit euvel kan zoeken of wat de oorzaak kan zijn.

Alvast erg bedankt voor je eventuele reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Hoogstwaarschijnlijk de potmeters in de platenspeler die vervuild zijn of een van je snelheidsschakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylmn
  • Niet online
Ook ik heb weer een vraag!

Ik heb iemand die intresse heeft in mijn Harman Kardon HK3390 Stereo receiver, deze wordt momenteel enkel gebruikt om mijn platenspeler en in de toekomst misschien een CD speler ook aan te sturen.

Hij had het voorstel om er zijn Harman Kardon HK 6550 Amp voor te ruilen + een geldsom (in eerste instantie dacht ie aan 100€).
Zelf ken ik echter niets van versterkers, zou dit een mooie deal zijn? En ga ik niet te veel moeten inboeten op vlak van geluidskwaliteit? Of zou ik er juist een groot voordeel bij doen?
Het extra geld zou dan kunnen geinvesteerd worden in een beter element, wat de hele zaak natuurlijk wel een prettig kantje geeft.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Als je er geen verstand van hebt zou ik het niet doen, bovendien weet je wat je hebt, niet wat je krijgt.
Ik heb voor de grap zijn versterker eens op marktplaats gezocht en dan zie je dat hij maar 50 euro doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylmn
  • Niet online
@Altijdgriep

Is dat niet wat kort door de bocht? Ik had liever wat meer antwoorden op mijn vragen over kwaliteit e.d. gehoord.. Verder wonen wij niet ver van elkaar, waardoor we gerust eens kunnen luisteren en testen. Over het feit dat hij verkocht wordt rond de 50 euro, dat had ik op belgische 2dehands site's niet gezien, bedankt om dat even op te merken.
Juist daarom vroeg ik ook of het een intressante deal is/kan zijn, moest de versterker kwalitatief toch ok zijn, kan ik altijd vragen om meer bij te leggen..

Toch bedankt, en ik wou je zeker niet afbreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.popsike.eu/pix/20080723/170243145946.jpg

Net deze binnen : tindersticks - curtains ....

Wel duur !

Nu nog op zoek naar dEUS instant street ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Dat klinkt misschien kort door de bocht, maar zo is het niet bedoeld.

Je ruilt een vrij nieuwe versterker in voor een oudere en dan vraag je hier of dat een goede deal is.

Ik denk het persoonlijk niet, als je dan toch genoegen neemt met een oudere versterker zijn er veel mooiere alternatieven te koop op bijvoorbeeld marktplaats maar weet wel dat je dan een risico neemt. Condensatoren kunnen gaan lekken, potmeters vervuilen, schakelaars die storingen geven enz.

Ik ben persoonlijk niet huiverig om een soldeerbout te pakken en ik heb zodoende thuis alleen maar oude audio maar ik heb niet de indruk dat jij dat ook bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo tafeltje bij Dr. Thorens gebracht. Ik heb er vertrouwen in!

Mooi gesprek gehad met hem over kabels en audiofielen. Hij is duidelijk een audiofiel en ik ben het niet :) Ik wil dat ook niet en hij adviseerde om dat ook vooral niet te worden ;)

Ik heb een nette Td165 als leentafel meegekregen en hij heeft me verteld dat de bitumen op mijn tafel (ter verzwaring) niet goed is, maar hij was erg enthousiast over de staat van de motor en het element (shure, wel al 30 jaar oud met uitgedroogde rubbertjes).

Voor het nieuwe jaar is hij klaar. Ben heeeel benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Jelte op 19-12-2012 22:47 ]

• Servor
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:46:

Mooi gesprek gehad met hem over kabels en audiofielen. Hij is duidelijk een audiofiel en ik ben het niet :) Ik wil dat ook niet en hij adviseerde om dat ook vooral niet te worden ;)

Ik heb een nette Td165 als leentafel meegekregen en hij heeft me verteld dat de bitumen op mijn tafel (ter verzwaring) niet goed is, maar hij was erg enthousiast over de staat van de motor en het element (shure, wel al 30 jaar oud met uitgedroogde rubbertjes).

En daarna mag ik ;). Ben ook benieuwd hoe je je tafel terug krijgt. Wat laat je allemaal precies doen ook alweer?

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 15:50
Jelte schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:46:

Ben benieuwd naar je bevindingen, ik twijfel nog tussen het zelf opknappen van mijn Thorens (eigenlijk t/m februari geen tijd voor) of het laten doen.

huidige opstelling

• Jelte
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:35:
[...]

En daarna mag ik ;). Ben ook benieuwd hoe je je tafel terug krijgt. Wat laat je allemaal precies doen ook alweer?
Daar gaan we het nog over hebben maar in ieder geval volgende zaken:
- Verbinding van element naar tulp fixen (het probleem waarmee ik ben begonnen)
- Nieuwe audiokabel met aarde
- Onderhoudsbeurt (schoonmaken, afstellen, nieuwe snaar etc)
- Bitumen verwijderen waar nodig.

Dat laatste heeft nog wat voeten in de aarde, want blijkbaar heeft de vorige eigenaar de tafel verzwaard en de veren van een TD160/125 gemonteerd. En dat kan eigenlijk niet vanwege te korte bouten van de TD165. Kortom de tafel hangt niet in suspensie en dat komt dan het geluid natuurlijk niet ten goede. Ik ga nog even bij de vorige eigenaar navraag doen of hij de orignele veren nog heeft, maar ik vermoed van niet. Hopelijk vind ik daar met Dr. Thorens nog een oplossing voor.
Mcdeath schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:59:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen, ik twijfel nog tussen het zelf opknappen van mijn Thorens (eigenlijk t/m februari geen tijd voor) of het laten doen.
Ik heb er de volste vertrouwen in dat Dr. Thorens het vele malen beter kan doen dan ik zelf. Zo te merken heeft hij jaren vertrouwen in het geheel en is redelijk perfectionistisch. Voorbeeldje: De vorige eigenaar van mijn TD165 heeft een houten plaat onder de TD165 gezet en die steekt er wat onderuit. Dr. Thorens gaat die zwart spuiten, want zoals het hout er nu onderuit piept irriteert hem ;) En dat doet hij voor niets.

Maar het valt of staat natuurlijk met het resultaat. De TD125 (de vorige patient) stond er in ieder geval fantastisch bij. Voor het nieuwe jaar hopelijk meer nieuws en het eindresultaat! :)

• Servor
  • Niet online
Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik de expertise en tijd niet heb om het zelf te doen, aan de andere kant vind ik het superspannend dat er een echte expert vol mee aan de slag gaat en 'mijn' tafel zo mooi en goed mogelijk gaat maken!

• Jelte
  • Niet online
Ik vond het voordat ik bij Dr. Thorens langs ben geweest nogal spannend om mijn tafel uit te lenen aan een beunhaas. Maar na het bezoek weet ik dat het absoluut geen beunhaas is (tenminste alle signalen wijzen daarop). En nu ben ik bang dat hij alles wil aanpassen en het me een flinke smak geld gaat kosten! ;)

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:17
Echte winkels toevoeging:
Arnhem en Nijmegen - Kroese (ook online http://www.kroese-online.nl/) kan deze toegevoegd worden.
Aanbod begint steeds groter te worden.

Trakt | Last.fm | discogs

• Servor
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 20 december 2012 @ 09:35:
Ik vond het voordat ik bij Dr. Thorens langs ben geweest nogal spannend om mijn tafel uit te lenen aan een beunhaas. Maar na het bezoek weet ik dat het absoluut geen beunhaas is (tenminste alle signalen wijzen daarop). En nu ben ik bang dat hij alles wil aanpassen en het me een flinke smak geld gaat kosten! ;)
Ach ik vind dat er goed met hem te onderhandelen valt en hij probeert je ook niks aan te smeren ofzo. Wellicht dat er tijdens het klussen nog wat kleine dingen opduiken maar dat is dan tientjeswerk denk ik en dat heb ik ingecalculeerd.

Verwijderd

Net bij Rik Stoet mijn Debut III ingeruild (en vooral bijbetaald) voor deze Pro-Ject 2Xperience acryl. Met speedbox se en Ortofon 2m blue element. Klinkt fan-tas-tisch! Moet ik even mee posen natuurlijk, sorry ;)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/60976_148517205295744_2144801267_n.jpg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:26:
Net bij Rik Stoet mijn Debut III ingeruild (en vooral bijbetaald) voor deze Pro-Ject 2Xperience acryl. Met speedbox se en Ortofon 2m blue element. Klinkt fan-tas-tisch! Moet ik even mee posen natuurlijk, sorry ;)
[afbeelding]
Oei... Erg nice!

Wist niet dat Rik Stoet ook spul inruilde...
Damnit, nu wil ik ook :P

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:29:
[...]

Oei... Erg nice!

Wist niet dat Rik Stoet ook spul inruilde...
Damnit, nu wil ik ook :P
Dank je wel kerel! Erg blij mee. Rik is zelfs meer dan schappelijk bij inruil. Heb zelfs bijna de originele aankoop prijs teruggekregen voor mijn acryl platter en Debut III. Echt tof van ze. Was aan het upgraden geslagen en wilde eigenlijk nu in 1 x klaar zijn.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/8648/imag0012burst007.jpg

Deze na lang twijfelen net aangeschaft bij Plato. Vind de helft van het album eigenlijk niet zo goed, maar de cover is erg mooi en heb er met plezier 20 euro voor betaald :).

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Veel
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:26:
[afbeelding]
Ziet er sjiek uit :) zat gisteren ook nog even te kijken naar de debut carbon esprit, denk dat die toch wel erg mooi is voor onder de kerstboom, en nadien in het audio meubel :p op zich scheelt de esprit versie maar 40e ofzo en dat is toch wel een stukje mooier, zo'n acryl platter. Als ik acryl los koop van dat formaat zit ik aan dezelfde prijs.
En het gaat altijd hetzelfde :p kijk je eerst naar de debut. Maar wil je een beter element. Dus de debut met 2m red. En dan dus ook meteen carbon. Want carbon = cool. Vervolgens ga je kijken wat ie her en der kost, en zie je bij de goedkoopste ( vinyl vinyl) dat je voor dat geld ook de esprit versie kunt hebben. Hmm, waar waren we okal weer begonnen met de zoektocht :+

Verwijderd

_ferry_ schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:06:
Veel
[...]

Ziet er sjiek uit :) zat gisteren ook nog even te kijken naar de debut carbon esprit, denk dat die toch wel erg mooi is voor onder de kerstboom, en nadien in het audio meubel :p op zich scheelt de esprit versie maar 40e ofzo en dat is toch wel een stukje mooier, zo'n acryl platter. Als ik acryl los koop van dat formaat zit ik aan dezelfde prijs.
En het gaat altijd hetzelfde :p kijk je eerst naar de debut. Maar wil je een beter element. Dus de debut met 2m red. En dan dus ook meteen carbon. Want carbon = cool. Vervolgens ga je kijken wat ie her en der kost, en zie je bij de goedkoopste ( vinyl vinyl) dat je voor dat geld ook de esprit versie kunt hebben. Hmm, waar waren we okal weer begonnen met de zoektocht :+
Hahaha, yep! Maar die carbon is echt al een stuk beter in de basis dan de standaard Debut. Acryl plateau is ook echt een aanrader. Groter dan het standaard plateau wat 10 inch is uit mijn hoofd. Dempt trillingen ook veel beter dan standaard stalen plateau. En ziet er natuurlijk dik uit :) Wel ff foto posten straks he?

Verwijderd

Ik heb mijzelf ook even verwend:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/vzk7iq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ziwxz8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/a9ln4g.jpg

Hierboven ziet u:
Foto 1:
The Alan Parsons Project - Ammonia Avenue
Santana - Santana 3

Foto 2:
Paul McCartney and Wings - London Town
Chris de Burgh - Spanisch Train and Other Stories
ELO - Out of the Blue

en mijn persoonlijke juweeltje:
The Velvet Underground - Loaded

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ja, eerst de kleur nog kiezen, 1e idee is wit, want dat is mijn meubel ook. Maar dan moet het wel min of meer dezelfde kleur wit zijn. Dus zwart of hip kleurtje is zeker nog een optie.
_ferry_ schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:06:
Veel
[...]
Niet dat ik een debut esprit met 2m element uit je hoofd wil praten, maar voor dat geld heb je ook een normale debut met een instap mc element (wordt de bms mc20e2 nog gemaakt?) oid of een at-440mla.
En dat klint heel veel beter hoor.
Je kan denken dat een acryl plateau of een carbon armpje een verbetering in het geluid teweeg brengt, maar dat staat in geen vergelijk met de verbeteringen die je met het element kan halen.
Dus moet je een debut esprit met een at-440ml kopen :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of de AT-440mla er later bij :P want +/-350€ vind ik voorlopig wel effe genoeg. al zou ik dat ook voor dat geld kunnen combineren met een gewone debut. Eerst wat meer LP's verzamelen en draaien voordat het extra investeringen waard is. Maar die 440 is toch ook MM? volgens ebay IIG, want ik kon verder niet zoveel sites vinden met de prijzen van veel elementen.

[ Voor 11% gewijzigd door _ferry_ op 20-12-2012 22:41 ]

Ja die 440mla is een mm. Maar wel eentje met een microline stylus tip.
Het kleinste onderdeeltje van een cartridge heeft de grootste invloed op het geluid :P

[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 20-12-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ongetwijfeld inderdaad, want als je dat kleine onderdeeltje groot gaat maken, dan gaat mis :p Nouja als ik de non-esprit met om-10 neem, en upgraden met dat element, zit ik niet heel veel boven budget. Om-10 in de technics platenspeler zetten die ik heb, en die op marktplaats te koop zetten, dan scheelt het nog weer wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 06:50:
Ongetwijfeld inderdaad, want als je dat kleine onderdeeltje groot gaat maken, dan gaat mis :p Nouja als ik de non-esprit met om-10 neem, en upgraden met dat element, zit ik niet heel veel boven budget. Om-10 in de technics platenspeler zetten die ik heb, en die op marktplaats te koop zetten, dan scheelt het nog weer wat :)
Voor allebei is wat te zeggen denk ik, MR Petit heeft gelijk dat de meeste winst in een goede naald/element zit. Aan de andere kant, je gaat je eraan ergeren dat je niet gelijk die esprit hebt gekocht straks ;)
Eerst lekker platen kopen, luisteren en genieten en dan upgraden naar ander element. Dat kan altijd nog. Bovendien "there is no sweet without sour". Als je eerst ff rustig die OM10 probeert (echt een pri-ma ding om mee te starten), kan je een beter element NOG MEER waarderen. Heb je tenminste wat vergelijking en hoor je de vooruitgang extra goed natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hmmm, crap. Linkerkant is toch weer uitgevallen op m'n TD 166. Zit kennelijk erg dicht op de tafel zelf, het gedeelte waar de kabel rot is. Eens kijken wat ik daar aan ga doen, als ik er al iets aan kan doen. Heb wel de tafel al uit de 'kast' gehad een tijdje terug, gewoon om even van binnen te spieken, maar daar ga ik me denk ik niet aan wagen... of er moet ergens een goede howto te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Nou leuk, plaatjes besteld bij vinylvinyl.nl als cadeautjes voor kerst die van de week binnen zouden komen.
Blijken ze te verzenden met KDZ express en die kan het adres niet vinden. Ja meneer volgende week donderdag komen we weer langs...

Dat ze met zulke bedrijven in zee gaan hadden ze ook wel even mogen vermelden op de website, dat is namelijk nergens te vinden. Dit is dus ook de laatste keer dat ik daar wat bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servor schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:56:
of er moet ergens een goede howto te vinden zijn?
Een howto om een draadje te solderen :?
Stap 1: soldeer het oude draadje los.
Stap 2: nieuwe draadje voorvertinnen.
Stap 3: nieuwe draadje vastsolderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, crap. Linkerkant is toch weer uitgevallen op m'n TD 166. Zit kennelijk erg dicht op de tafel zelf, het gedeelte waar de kabel rot is. Eens kijken wat ik daar aan ga doen, als ik er al iets aan kan doen. Heb wel de tafel al uit de 'kast' gehad een tijdje terug, gewoon om even van binnen te spieken, maar daar ga ik me denk ik niet aan wagen... of er moet ergens een goede howto te vinden zijn?
Breng dat beessie anders even naar Dr. Thorens of een andere reparateur (marktplaats!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Specifieke howto misschien niet, maar zie [DIY]Thorens TD 160 Modificatie

Staat ook in de startpost btw, al kan ik me voorstellen dat je die niet iedere dag zult lezen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:34:
[...]

Voor allebei is wat te zeggen denk ik, MR Petit heeft gelijk dat de meeste winst in een goede naald/element zit. Aan de andere kant, je gaat je eraan ergeren dat je niet gelijk die esprit hebt gekocht straks ;)
Eerst lekker platen kopen, luisteren en genieten en dan upgraden naar ander element. Dat kan altijd nog. Bovendien "there is no sweet without sour". Als je eerst ff rustig die OM10 probeert (echt een pri-ma ding om mee te starten), kan je een beter element NOG MEER waarderen. Heb je tenminste wat vergelijking en hoor je de vooruitgang extra goed natuurlijk :+
En de 2M red is nog te upgraden naar de blue, welke toch weer effe wat beter is. Al scheelt stylus VS cartridge prijs niet zoveel, 50 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je zo'n 440mla koopt dan heb je een stylustip die technologisch op een hoger niveau staat dan een 2m black ;) (een 2m black naald kost 375 euro..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
mr_petit schreef op maandag 10 december 2012 @ 00:19:
[...]

Ik weet niet waar je allemaal mee bezig bent, maar je schrijft dat je de service manual hebt, en daarin staat gewoon hoe je de hoogte van de armlift kan instellen. Pagina 5.

Stel 'm niet te hoog in, omdat ie anders niet ver genoeg omlaag kan ;)

Check ook ff of de liftplaat (ik bedoel dat kromme staafje met rubber insert waar de arm op rust) niet scheef staat oid, wat zou inhouden dat je armlift stuk is.
De armlifthoogte is idd te verstellen met het schroefje, maar als ik hem naar mijn idee goed heb staan dan werkt de automatische afslag niet. Op het moment dat ik op stop druk of het einde van de plaat is bereikt dan wordt de arm niet op getild en krast over de plaat terug.

Ik ben gisteren met de platenspeler terug geweest naar de winkel en ben er ruim een uur geweest, maar het probleem kon zo 1-2-3 niet opgelost worden. Dus de platenspeler er achter gelaten, zodat de beste man er in alle rust naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:47
Ik weet niet hoe ik zoiets kan vergeten, maar blijkbaar gebruik ik al maanden mijn Technics SL1200 MKII zonder stofkap. Daar wil ik verandering in brengen, want een stoffige platenspeler is een afschuwelijk zicht. Een simpele zoektocht op Google leert me dat zoiets veertig euro kost, maar weet er iemand betrouwbare site's (of winkels in België) waar ik zulke dingen goedkoper kan vinden dan op Ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Le Enfant! schreef op zondag 23 december 2012 @ 01:06:
Ik weet niet hoe ik zoiets kan vergeten, maar blijkbaar gebruik ik al maanden mijn Technics SL1200 MKII zonder stofkap. Daar wil ik verandering in brengen, want een stoffige platenspeler is een afschuwelijk zicht. Een simpele zoektocht op Google leert me dat zoiets veertig euro kost, maar weet er iemand betrouwbare site's (of winkels in België) waar ik zulke dingen goedkoper kan vinden dan op Ebay?
http://www.electro-andijk...=com_virtuemart&Itemid=22

€28,50, de website is misschien een beetje brak, maar de service hier is fantastisch en als er iets niet op de website regelt hij het. Al verschillende goede ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:09:
Als je zo'n 440mla koopt dan heb je een stylustip die technologisch op een hoger niveau staat dan een 2m black ;) (een 2m black naald kost 375 euro..)
ja, en dan heb je het over de stylustip alleen. En dan is er nog output, channel balance, durability van de gebruikte onderdelen, mass van je tone-arm die optimaal moet zijn bij de cartridge etc. Niet te vergeten de rest van je setup die bepaalt hoe het eindresultaat klinkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gisteren er toch maar even voor gaan zitten en de Thorens opengemaakt en een nieuwe tulp kabel vastgesoldeerd aan de oude (oude zo kort mogelijk afgeknipt, ik durfde niet echt het 'witte kastje' open te maken waar de kabel in verdween). Voor iemand die dat nog nooit gedaan had was ik niet ontevreden over mezelf ;). Netjes mantel en signaal apart gesoldeerd en apart van krimpkousjes voorzien, beetje isolatietape erover en het werkt prima (tot nu toe, want dat dacht ik vorige keer ook ;) ).

Ach, over een week of 2 gaat ie naar dr. Thorens en die gaat mijn prutswerk vast hoofdschuddend herstellen :P. Maar ik kan iig weer in stereo luisteren for the time being. Wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Gisterenavond terug gekomen van een nachtje parijs met me meisje (en ze heb ja gezegd:) ) Daar naar de Virgin superstore gegaan. GROTE winkel vol met dvd's, boeken, cd en bergen vinyl! Nieuwe vinyl! Leuk om doorheen te bladeren! Ik heb eindelijk me Ed Sheeran - + gekocht. En me meisje het album van Lana Del Rey. Straks es luisteren als de kater van gisterenavond wat gezakt is.

Als iemand ooit richting parijs gaat, loop ff die winkel binnen! Leuk zaak om door de platen heen te hobbelen en de prijzen zijn erg netjes! Veel net ietsje goedkoper dan bol.com

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gefeliciteerd met jullie voornemen om te trouwen!

Leuke tip. Eind februari ga ik met mijn vrouw ook naar Parijs. Zij gaat shoppen voor tassen en geurtjes en ander lekkers. Kan ik mooi even naar de Virgin winkel.

Ik moet alleen eerst langs de winkel waar ze platenspelers en koptelefoonversterkers verkopen.

Ik zit te denken aan een Pro-ject Debut Carbon / OM 10 (Wit) samen met een Little Dot MKIII. Volgens mij is dat best een prima combinatie om lekker naar muziek te gaan luisteren.

(moet alleen nog een platenwasser hebben, die van mij zijn al jaren niet schoongemaakt)

[ Voor 22% gewijzigd door sypie op 23-12-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:47:
[...]

ja, en dan heb je het over de stylustip alleen. En dan is er nog output, channel balance, durability van de gebruikte onderdelen, mass van je tone-arm die optimaal moet zijn bij de cartridge etc. Niet te vergeten de rest van je setup die bepaalt hoe het eindresultaat klinkt. :?
Body van de black is denk ik hetzelfde als van de red (we hadden het over naald upgrades). Of past de black naald alleen op de bronze?
Maar ik heb het echt nooit over klank, dat is helemaal persoonlijk. Voor de rest alles wat je schrijft weet ik natuurlijk ook.
Mijn punt is dat er aan die 440mla een bepaald (als in uniek) technologisch niveau zit aan wat je krijgt voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_petit schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:42:
[...]

Body van de black is denk ik hetzelfde als van de red (we hadden het over naald upgrades). Of past de black naald alleen op de bronze?
Maar ik heb het echt nooit over klank, dat is helemaal persoonlijk. Voor de rest alles wat je schrijft weet ik natuurlijk ook.
Mijn punt is dat er aan die 440mla een bepaald (als in uniek) technologisch niveau zit aan wat je krijgt voor je geld.
Het is enorme value for money, met je eens. De red en Blue delen dezelfde body. Bij de bronze en black is die anders. Kan dus geen blue naald op bronze element plaatsen. Ik zat net te zoeken op de 440mla, maar is dicontinued?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 440mla staat nog steeds op de site van AT.
Maar hij wordt volgens mij wel steeds ietsje duurder. Hij was ooit 149,-; nu 169,-
http://www.ebay.de/itm/Au...3%B6r&hash=item3c9b1ae13d

Maar ja, een denon dl-110 is ook veel duurder geworden. Die was 5 jaar geleden 110 euro in hifi winkels.
Ik kocht toen m'n dl-160 voor 160 euro (ik geloof bij hanze hifi; online toen ook al goedkoper).
Nu kost de dl-110 al meer dan dat online:
http://www.ebay.de/itm/De...3%B6r&hash=item5ae9e8fdd3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:01:
Gisterenavond terug gekomen van een nachtje parijs met me mijn meisje (en ze heb heeft ja gezegd:) ) Daar naar de Virgin superstore gegaan. GROTE winkel vol met dvd's, boeken, cd en bergen vinyl! Nieuwe vinyl! Leuk om doorheen te bladeren! Ik heb eindelijk me mijn Ed Sheeran - + gekocht. En me mijn meisje het album van Lana Del Rey. Straks es eens luisteren als de kater van gisterenavond wat gezakt is.
Gefeliciteerd
mr_petit schreef op zondag 23 december 2012 @ 16:15:
De 440mla staat nog steeds op de site van AT.
Maar hij wordt volgens mij wel steeds ietsje duurder. Hij was ooit 149,-; nu 169,-
http://www.ebay.de/itm/Au...3%B6r&hash=item3c9b1ae13d
Cool, ga ik in de gaten houden. Misschien een leuke als mijn huidige versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, gisteren nog eens nagedacht en reviews gelezen. Maar ik denk dat ik eerst ga draaien met de debut carbon esprit. De 440mla krijgt inderdaad een hoop goeie reviews, maar de 2M red voor zijn geld ook. Dus op zich ook niet vreemd dat ze die standaard op de tafel monteren. De 440mla zou wat sterker klinken in het hoog, en mijn speakers doen dat ook. Moet samen dus wel matchen. Dus ik zal denk ik op klank moeten bepalen of dat ik bij een eventuele upgraden voor de 2M blue cartridge ga of de 440mla. Dat zien we tzt wel weer, maar iig heb ik dan een prima basis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let er wel op dat die carbon arm erg licht is met z'n 6gr eff massa. Wat dat betreft past die ortofon daar beter bij. (zelfs de normale arm is bij project nog licht; 9gr.)
Zelf ben ik nooit zo'n fan van lichte armen aangezien eigenlijk de meeste kwaliteitselementen en sowieso bijna alle mc's daar minder goed mee matchen omdat de compliantie vaak onder de 15 ligt en dus meer afgestemd is op middelzware armen. Wat dat betreft wordt je dan best in je keus beperkt.

1 voordeeltje: je kan natuurlijk gewoon een loodgewichtje op de headshell plakken. Dat gewicht kan je gewoon bij je eff massa optellen, en werkt perfect.
Maar ja, dan moet je natuurlijk wel weer aan elke simpele ziel die over de vloer komt uitleggen waar dat stukje lood voor is |:( :+

Aan de andere kant moet je ook nog maar afwachten wat de werkelijke compliantie van je element is. Ik heb genoeg voorbeelden gezien waarbij dat absoluut niet overeen kwam met de opgave.
Zoals deze grado gold
Die zit in deze technics arm redelijk op 11hz terwijl die volgens de berekeningen op of onder de 8 zou moeten uitkomen.
De 440mla uit het filmpje van dezelfde user zou in de berekeningen natuurlijk veel hoger moeten uitkomen, maar die meet dus lager.
Die heeft dus per definitie een hogere compliantie (want dezelfde tafel en dezelfde plaat), terwijl in de opgaaf de complantie 2x zo laag is. De afwijking bij de AT is echter wel kleiner dan bij de grado. Hij heeft zichtbaar ook meer resonantiedemping (dus lagere Q factor), maar dat maakt het resonantiegebied automatisch wel wat breder. Wat dat betreft: meten is weten, en zijn opgegeven waarden altijd hoogst variabel (qua compliantie dan; eff massa van toonarm klopt vaak wel redelijk, maar is wel volledig afhankelijk van de headshell als die uitwisselbaar is).

[ Voor 49% gewijzigd door mr_petit op 23-12-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2nklyyw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/261jo0l.jpg

Help! mag dan niet mijn favoriete plaat van The Beatles zijn (dat zijn eerder platen als The Magical Mystery Tour, Abbey Road en de witte dubbelaar), toch vind ik het fijn dat mijn ouders eindelijk beseffen dat ik ten eerste van vinyl hou en ten tweede dat ik dergelijke smaak heb als het komt op muziek. Al bij al heb ik dit destijds met een vier (op vijf) beloond en vind ik Yesterday één van de betere nummers van The Beatles. Morgen krijg ik nog de rest van mijn cadeau's, maar ik denk niet dat er daar nog een LP tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 21-09 18:34
Zulke cadeaus zie ik graag. d:)b

@ mr_petit : Ik heb een 1210mk2 met een Stanton 500 mk2 cartridge. Nu draai ik vaak heel oude meuk met de gebruikelijke tikken erin. dat zijn dan aankopen via via die even beluisterd moeten worden.
Heeft het dan wel zin om een 440mla /2Mred / Denon te kopen? Ik wil graag upgraden maar het moet wel zin hebben.

Tevens heb ik naast de 1210 een 1810 met een National Panasonic 2. Nu kan je zeggen : Koop die 440mla voor de 1210 en knal die Stanton op de 1810. En proefdraai voortaan op die 1810 en laat die 1210 voor het betere werk. Maar ik draai liever met de 1210. Ja het is een tic van mij. ;)

Rest van het audio gedeelte bestaat uit: Behringer VMX100 mengpaneel alwaar de 2 Technics op aangesloten zitten
Vandaar gaat het naar een Arcam 7 AMP. waar het op de CD ingang zit. Op AUX zit de TV. En als laatste de speakers , en kom gelijk maar met " flikker die dingen snel het raam uit" maar ze voldaan prima voor mijn huis, en ik wil geen grote kolommen op de vloer. Ik wil ook geen boxen aan het plafond. Dan houd het snel op.
Maar het zijn oude Bose melkpakjes met sub die ik gebruik.

Het hele zaakje kan ook zo in het vintage audio topic :+

edit: 440mla is gekocht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 26-12-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, ik begon toch te twijfelen over die 400€ voor een debut carbon, en mogelijk nog 150-200e voor een 440mla. En toen zei mijn vriendin: Waarom niet zelfbouwen?
En daar had ze eigenlijk wel een goeie mee :D Ik heb sinds een tijdje een draaibankje, dus dit is dan een mooi project ervoor, lagerbussen draaien, wielen voor de snaaraandrijving maken, mooie voetjes draaien etc. :)

Heb net 2 identieke HDD's uit elkaar gehaald, elk hebben 2 lagers, de grote voor de platter en de kleine voor de leeskop. En dat zijn prachtige lagers, supernauwkeurig, spelingsvrij, makkelijk te monteren...
Nu alleen nog wat inspiratie op doen. Ik wil de arm zowel horizontaal als verticaal eigenlijk in 2 lagers monteren. Om de speling te minimaliseren, en stijfheid te verhogen. Al kan dat nog lastig worden. Dan gebruik ik wellicht 1 platter lager die de arm van links naar rechts laat draaien, met daarop 2 kleine leeskop lagers voor de op-neer beweging.

Verder hebben zijn er webshops met carbon buis van 10mm diam.
Synchroon motor is ook zo te krijgen.
Dan nog ergens een snaar vandaan ritselen, en natuurlijk een hoop bouwen.
En de geometrie is ook een vak apart, dus misschien neem ik de makkelijke weg, door de armlengte en arm afstand en hoek van mijn huidige Technics over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nee, fluid bearing over het algemeen. Al zijn dit HDD's uit het 80GB tijdperk, toen was die techniek nog vrij nieuw dus misschien nog niet toegepast. Maar het voelt heel goed aan, logisch, want bij de HDD's gaat het om hele fijne stapjes die de leeskop moet maken, met veel snelheid, speling is dan funest
mr_petit schreef op woensdag 26 december 2012 @ 14:03:
Ok, dat biedt perspectief. Zit daar dan ook een oliespiraal in oid? Een hdd draait natuurlijk veel sneller dan een plateau.
En je moet nog een taats hebben natuurlijk
Door de olie verlagen ze de vrijving, dus het is verder een gesloten geheel, geen geknars en getril zoals bij kogels.
Voor de lager onder het plateau moet ik inderdaad nog op zoek, ik had eens wat gelezen van iemand die een stoterklep van een motor gebruikte, die hebben ook minimale zijwaardse speling, en dan de taats laten draaien op een kogeltje uit een opengemaakt kogellager. Maar ik kan ook op de draaibank een bronzen bus en hardstalen as tot de juiste maten draaien.

[ Voor 133% gewijzigd door _ferry_ op 26-12-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dat biedt perspectief. Zit daar dan ook een oliespiraal in oid? Een hdd draait natuurlijk veel sneller dan een plateau.
En je moet nog een taats hebben natuurlijk

Een kogellager is iig veel te lawaaierig

[ Voor 32% gewijzigd door mr_petit op 26-12-2012 14:05 ]

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Hitachi HTR-10 platenspeler die momenteel in de woonkamer op de hifi-set van mijn vader is aangesloten om daar ook platen te kunnen afspelen. In deze platen speler zit momenteel een Audio Technica AT-3400 element afgemonteerd. Nu loop ik er over na te denken om in deze platenspeler een ander element te plaatsen om de geluidskwaliteit op te krikken. Nog even ter info de huidige componenten waar de platenspeler op aangesloten is:

- XXL TC-4 voorversterker
- Onkyo TX-NR509 Receiver
- JBL SCS200.5 surround speakerset

Op de link hieronder staan nog enkele foto's van de platen speler:
http://sdrv.ms/W7s3IH

Welk element kan ik het beste af monteren op de platenspeler?

Ik zelf zat te denken aan de Goldring 2100MM of de Ortofon 2M Red, maar wat vinden jullie? Is het überhaupt zinvol om een ander element te installeren?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr. Roel Cornelissen

[ Voor 22% gewijzigd door rcor op 27-12-2012 21:21 . Reden: Foto's niet zichtbaar op forum ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

• MilaNL
Je speakers vervangen is hoe dan ook een betere upgrade ;)
MilaNL schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:20:
Je speakers vervangen is hoe dan ook een betere upgrade ;)
Daar ben ik het helemaal mee eens... Ik heb mijn vader dit al eens eerder geadviseerd. Ik adviseerde hem om de front speakers in ieder geval te vervangen. Ik had destijds net mijn Dali concept 1 speakers geüpgraded naar B&W CM1's en ik wilde de Dali's aan hem geven, maar ons pap wilde niet upgraden, hij vond het zo goed genoeg klinken... Dus laat ik alles maar zo staan als het is...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Dan zou ik ook geen element gaan upgraden. Of je sluit die speler gewoon aan op je eigen audioset natuurlijk...

Punctuality is the politeness of kings

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vandaag meteen begonnen met het doe-het-zelfen van de platenspeler, op de draaibank het deel aan het maken wat aan de arm zit, en het contragewicht aan hangt. Gemaakt van aluminium, maar voor de arm zelf heb ik bij dealextreme carbon buis besteld. Kost eigenlijk nog minder dan aluminium buis bij de bouwmarkt :Y) Lagers alvast afgedraaid omdat er wat overbodig materiaal omheen zat, en een hoop uitgetekend :) Al komt er nog genoeg denk en bouwwerk bij kijken, maar ik vind het wel een mooi project, gewoon zelf zo'n speler bouwen :)

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 27-12-2012 21:49 ]

dreamscape schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:42:
Dan zou ik ook geen element gaan upgraden. Of je sluit die speler gewoon aan op je eigen audioset natuurlijk...
Daar zit al een goede platenspeler op aangesloten. Het betreft een MCCrypt DJ-2650B. Vroeger had ik hierop een Stanton Discmaster V3 element op gemonteerd zitten, maar die is 1,5 jaar geleden geüpgraded naar een echt hifi-element (Goldring 2100MM). In de eerste instantie klonk dat element echt nergens naar, maar sinds ik een losse voorversterker gebruik van Monacor ipv de ingebouwde voorversterker van mijn Integra DTR-7.9 klinkt dit element als een klok...

PS.: Iedereen bedankt voor de reacties... Ik denk dat ik de platenspeler in de woonkamer (Hitachi HTR-10) maar voorlopig met rust laat als ik de reacties zo lees. Het heeft geen enkel zin om te upgraden zolang die JBL speakers er staan. Dat is mij nu wel duidelijk geworden. Zodra het element defect raakt of het naald versleten is kan ik ik nog altijd upgraden naar een ander element.

[ Voor 21% gewijzigd door rcor op 27-12-2012 22:05 ]

_ferry_ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:47:
Vandaag meteen begonnen met het doe-het-zelfen van de platenspeler, op de draaibank het deel aan het maken wat aan de arm zit, en het contragewicht aan hangt. Gemaakt van aluminium, maar voor de arm zelf heb ik bij dealextreme carbon buis besteld. Kost eigenlijk nog minder dan aluminium buis bij de bouwmarkt :Y) Lagers alvast afgedraaid omdat er wat overbodig materiaal omheen zat, en een hoop uitgetekend :) Al komt er nog genoeg denk en bouwwerk bij kijken, maar ik vind het wel een mooi project, gewoon zelf zo'n speler bouwen :)
Succes met de bouw van je nieuwe platen speler... Ik ga dit forum zeker volgen de komende tijd... ga je van de bouw ook nog wat fotootjes maken? 't lijkt mij erg interessant om te zien hoe je 'm gaat bouwen...

• dreamscape
rcor schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:50:
Daar zit al een goede platenspeler op aangesloten. Het betreft een MCCrypt DJ-2650B. Vroeger had ik hierop een Stanton Discmaster V3 element op gemonteerd zitten, maar die is 1,5 jaar geleden geüpgraded naar een echt hifi-element (Goldring 2100MM). In de eerste instantie klonk dat element echt nergens naar, maar sinds ik een losse voorversterker gebruik van Monacor ipv de ingebouwde voorversterker van mijn Integra DTR-7.9 klinkt dit element als een klok...
Dan nog zou ik bij die Hitachi geen element gaan upgraden als die speakers blijven. Als je dan toch iets wilt upgraden, investeer in een betere pre-amp. Monacor past in het rijtje Vivanco, König en andere marktkraammerken. No offence verder, maar ik denk dat daar nog wat te halen is zonder dat het veel geld moet kosten.

* dreamscape is met zij G1012 wel blij met meer Goldring-gebruikers in dit topic

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

rcor schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:52:
[...]

Succes met de bouw van je nieuwe platen speler... Ik ga dit forum zeker volgen de komende tijd... ga je van de bouw ook nog wat fotootjes maken? 't lijkt mij erg interessant om te zien hoe je 'm gaat bouwen...
Ja, ik kan er EVT wel een topic voor maken, om het hierin te doen is wellicht wat te rommelig.

• dreamscape
_ferry_ schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:03:
[...]

Ja, ik kan er EVT wel een topic voor maken (...)
Dat lijkt me echt een briljant plan, dus doe dat vooral!

dreamscape schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:06:
[...]

Dat lijkt me echt een briljant plan, dus doe dat vooral!
Helemaal mee eens!

dreamscape schreef op donderdag 27 december 2012 @ 21:59:
[...]

Dan nog zou ik bij die Hitachi geen element gaan upgraden als die speakers blijven. Als je dan toch iets wilt upgraden, investeer in een betere pre-amp. Monacor past in het rijtje Vivanco, König en andere marktkraammerken. No offence verder, maar ik denk dat daar nog wat te halen is zonder dat het veel geld moet kosten.

* dreamscape is met zij G1012 wel blij met meer Goldring-gebruikers in dit topic
Welke voorversterker adviseer je mij dan om aan te schaffen?

• dreamscape
Dat weet ik zo niet. Ik heb hier een pre van Pro-Ject staan omdat ik dacht dat hij wel mooi bij mijn Pro-Ject tafel pastte. Hij klinkt best aardig, maar eigenlijk had ik wat modellen moeten vergelijken, NAD en Cambridge hebben ook mooie en redelijk betaalbare modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 18:10
Cambridge Audio 640p of een Musical Fidelity V-LPS zijn goede kandidaten. Andere opties zijn de genoemde Pro-ject Phono Box of een Rega Fono Mini A2D (bij de Rega zou je meteen je vinyl kunnen opnemen via de USB poort).

Ik heb zelf de Cambridge Audio 640p in combinatie met een Grado Gold cartridge (gemonteerd op een Pro-ject 2xperience), maar vanwege het upgrade virus denk ik eraan de CA 640p te verkopen voor een Dynavector P75 MKIII of Lehmann Black Cube SE. En dan meteen het element upgraden naar een Dynavector 10x5 / 20x2 of Benz Ace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op donderdag 27 december 2012 @ 23:20:
Dat weet ik zo niet. Ik heb hier een pre van Pro-Ject staan omdat ik dacht dat hij wel mooi bij mijn Pro-Ject tafel pastte. Hij klinkt best aardig, maar eigenlijk had ik wat modellen moeten vergelijken, NAD en Cambridge hebben ook mooie en redelijk betaalbare modellen.
Ik heb vorige week de NAD PP2i gekocht voor 99 euro. Dik in orde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Voor kerst een Dual CS-435 gekregen,
Vandaag eindelijk kunnen aansluiten en eindelijk mijn inmiddels al redelijke collectie LP's aan kunnen zetten.
Wat klinkt dit toch heerlijk!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Osxy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:41:
Voor kerst een Dual CS-435 gekregen,
Vandaag eindelijk kunnen aansluiten en eindelijk mijn inmiddels al redelijke collectie LP's aan kunnen zetten.
Wat klinkt dit toch heerlijk!
Klinkt goed... Dual is van oudsher altijd al een goed merk geweest... Veel plezier met deze platenspeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Gaat zeker lukken, ben inmiddels pas halverwege mijn complete collectie beluisteren <3

Had zonder dat ik een speler had wel inmiddels 7 albums en 5 single's verzameld =)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Ik ben nu bezig met een stofkap te installeren op mijn Technics. Ik heb al wat opgezocht en na enkele mails naar mijn verkoper is het blijkbaar zo dat je jouw platenspeler moet opendoen om het te kunnen installeren. Maar ik ben altijd wat voorzichtig als het komt op dergelijke zaken en ik heb ook geen zin om mijn platenspeler voor enkele weken kwijt te zijn, dus heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien. Nu kun je blijkbaar ook zonder die haken een stofkap installeren, maar ik vermoed dat die haken al aan mijn platenspeler hangen. Al weet ik het niet zeker:
Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/11tu5c2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/huruvr.jpg

Als mijn vermoedens juist zijn, dan moet ik niet zoveel moeite doen om het te installeren en kan ik voor de goedkoopste oplossing gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Van een psychedelisch beest, le enfant, die zelfs de maggots in the mind of the universe heeft geproefd, had ik eigenlijk een iets avontuurlijker houding verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 21-09 18:34
Le Enfant! schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:50:
Ik ben nu bezig met een stofkap te installeren op mijn Technics. Ik heb al wat opgezocht en na enkele mails naar mijn verkoper is het blijkbaar zo dat je jouw platenspeler moet opendoen om het te kunnen installeren. Maar ik ben altijd wat voorzichtig als het komt op dergelijke zaken en ik heb ook geen zin om mijn platenspeler voor enkele weken kwijt te zijn, dus heb ik besloten om het over een andere boeg te gooien. Nu kun je blijkbaar ook zonder die haken een stofkap installeren, maar ik vermoed dat die haken al aan mijn platenspeler hangen. Al weet ik het niet zeker:
[afbeelding]
[afbeelding]

Als mijn vermoedens juist zijn, dan moet ik niet zoveel moeite doen om het te installeren en kan ik voor de goedkoopste oplossing gaan.
Ik heb even gekeken op mijn SL 1210mk2.
Op die platen met die 2 gaten moet het hele zaakje geschroefd worden. Zit in de gaten schroefdraad? If not dan moet je de speler open maken anders krijg je het moertje nooit op het boutje.
Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vinyl vraag en aanbod is er nu een apart topic: Het grote vinyl vraag & aanbod topic