Zodat de mensen die op internet wonen hun vingers er niet in kunnen krijgen. Dat weet iedereenchocolade-reep schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:00:
Wat is het nut van een fanngrill aan de binnenkant van de kast?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 172410
Zodat de mensen die op internet wonen hun vingers er niet in kunnen krijgen. Dat weet iedereenchocolade-reep schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:00:
Wat is het nut van een fanngrill aan de binnenkant van de kast?
Signature
[ Voor 12% gewijzigd door j0ren op 06-02-2010 06:00 ]
Anoniem: 341651
hahaAnoniem: 172410 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:10:
[...]
Zodat de mensen die op internet wonen hun vingers er niet in kunnen krijgen. Dat weet iedereen [afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door boazkl0p op 13-02-2010 09:40 ]
Mop mop, gas derop!
En heb je dan nog suggesties wat wel het kunstof heel laat?djthase schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:00:
pas wel op met terpentine wasbenzine e.d. want als je dat op plastic doet kan je hele lelijke resultaten krijgen zelfs nog lelijker dan hoe het er nu uitziet
Gamertag for Xbox: R0SSI
Kon je het logo ook niet beter gewoon overspuiten?boazkl0p schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:07:
[...]
En heb je dan nog suggesties wat wel het kunstof heel laat?
terpentine ontvet niet goed, moet je thinner voor gebruiken oidR0SSI schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:58:
Ik ben bezig met mijn kast te spuiten, ten minste het binnenste metaal werk. Maar nu laten sommige stukje los, nou ja de primer dan. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb alles ontvet met terpetine en toen het los liet, weer geschuurd en opnieuw ontvet. Hierna weer een laag primer erop, maar dit laat weer los. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of heb ik gewoon niet goed genoeg geschuurd en/of ontvet.
Ps. later komen er foto's van hoe het eruit ziet
[ Voor 6% gewijzigd door Flythe op 13-02-2010 15:36 ]
Dat verklaart het probleemFlythe schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:34:
[...]
terpentine ontvet niet goed, moet je thinner voor gebruiken oid.
Gamertag for Xbox: R0SSI
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
ja, daag.
was maar ns je handen met terpentinewarhamstr schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:56:
Is Terpentine niet gewoon zo vet als vloeken? En heb wel is vernomen dat je het beste wasbenzine kan pakken, Thinner is ook niet alles.
Je hebt van die vlekverwijderaar/ontvetter die je ook als verdunner kunt gebruiken voor Bison kit. Dat spul heeft bij mij tot nu toe plastics altijd heel gelaten (niet laten weken uiteraard). Iets van 8 euro voor een blik bij de bouwmarkt.boazkl0p schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:07:
En heb je dan nog suggesties wat wel het kunstof heel laat?
tsja, dan heb ik weer een heel blik. En 8 euro uitgeven voor een toetsenbord dat niks meer waard isAnoniem: 172410 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:18:
[...]
Je hebt van die vlekverwijderaar/ontvetter die je ook als verdunner kunt gebruiken voor Bison kit. Dat spul heeft bij mij tot nu toe plastics altijd heel gelaten (niet laten weken uiteraard). Iets van 8 euro voor een blik bij de bouwmarkt.
[ Voor 85% gewijzigd door DjThase op 14-02-2010 18:36 ]
Mop mop, gas derop!
Tsja, ik heb het toevallig staan en smeer het ook overal op. Het is bijvoorbeeld ook heel fijn voor stickerresten enzo. Ik zou gewoon bij het minst agressieve spul beginnen dat je hebt staan (gevoelsmatig zeg ik wasbenzine) dat je desnoods eerst op een onopvallend plekje probeert en dan verder tot je iets tegenkomt dat werkt.boazkl0p schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:36:
tsja, dan heb ik weer een heel blik. En 8 euro uitgeven voor een toetsenbord dat niks meer waard is
Terpetine, wasbenzine, thinner, enz. heb ik allemaal wel in huis.
Heh, het doet me heel erg denken aan een schoenendoosmod die ik pasgeleden heb gezien (ik weet niet meer of dat hier was). Leuk om te zien, al had de afwerking misschien hier en daar wat strakker gemogen. Ik mag die instelling wel: "Ik heb een kast nodig en een doos over, probleem opgelost"djthase schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:28:
ja dat is een kartonnen doos
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 15-02-2010 00:48 ]
Wat een ongelooflijk dik en origineel idee!
Anoniem: 340997
Alle fans draaien, maar er zit geen intern geheugen in je pc?Stay1ed schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:24:
Ik ben de afgelopen week bezig geweest met mijn eerste casemod. Het idee was om een window in mijn Antec Three Hundred te maken. Daarna wilde ik er wat LED's inzetten voor de verlichting. Ik heb nog geen goede foto's in daglicht, maar het volgende moet een goede indruk geven denk ik:
[afbeelding]
Er zit een rij van 4 LED's bovenin en ik heb 5 LED's op de HDD bays geplakt. Achterin zit een schakelaar om het licht uit te zetten.
Met dank aan brinkdinges voor het leveren van plexiglas en U-rubber.
Jawel, ik heb het geheugen zitten in DIMM1 en 2.Anoniem: 340997 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:27:
[...]
Alle fans draaien, maar er zit geen intern geheugen in je pc?
Ik denk dat je maar eens naar de opticien moetAnoniem: 340997 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:27:
[...]
Alle fans draaien, maar er zit geen intern geheugen in je pc?
[ Voor 4% gewijzigd door Big Womly op 19-02-2010 10:33 ]
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 19-02-2010 10:37 ]
Signature
Casemod: Cubeleon
Signature
luukdekloe schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:51:
ehh een vraagje hoe kan ik de plaatjes laten zien?
bedankt.
1
| [img]link van plaatje[/img] |
[ Voor 113% gewijzigd door jaspara op 19-02-2010 19:56 ]
ja, daag.
ja, daag.
En wat is het moboray als ik vragen mag?Remmes_NT schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:51:
kabels wegwerken = alle kabels achter moboray zien te krijgen
[ Voor 12% gewijzigd door PASware op 20-02-2010 13:14 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
ik heb um nu aangesloten...met een 120mm fan werd die in bios maar 22 graden (roomtemp: 20).Yeseterror schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:15:
als je airflow goed is zal het wel kunnen hoor.
anders een ventilator er op zetten, 120mm 800rpm ofzo, ik zie het probleem niet als hij verder gewoon goed aansluit
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Zal horizontaal gebruikt gaan worden.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:32:
Die Accelero is gewoon een heel behoorlijke koeler, dus ik zie weinig verschil met andere toepassingen. Er bestaan genoeg top-down koelers met een soortgelijke insteek.
Het enige probleem dat ik me kan voorstellen is dat de heatpipes niet de goede kant op wijzen als je het bord rechtop zet. Sommige heatpipes werken niet goed als ze de verkeerde kant op hangen.
there's no tweak without the tweaker
[ Voor 36% gewijzigd door MeltedForest op 22-02-2010 17:15 ]
En nu nog een beetje stof wegvegen lijkt het welMeltedForest schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:14:
Heb afgelopen weekend een poging tot cablemanagement gedaan, hier het resultaat.
Ik heb mijn hardeschijven naar onder verplaatst, nu zat mijn hardeschijf mijn videokaart een beetje in de weg. Ook heb ik er een tweede hardeschijf bij gedaan (Hitachi Deskstar 7k2000 2TB).
[afbeelding]
ligt het aan mij of zie ik daar nou een hoop stof, pc nooit schoongemaakt ?MeltedForest schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:14:
Heb afgelopen weekend een poging tot cablemanagement gedaan, hier het resultaat.
Ik heb mijn hardeschijven naar onder verplaatst, nu zat mijn hardeschijf mijn videokaart een beetje in de weg. Ook heb ik er een tweede hardeschijf bij gedaan (Hitachi Deskstar 7k2000 2TB).
[afbeelding]
ja, daag.
[ Voor 32% gewijzigd door MeltedForest op 22-02-2010 18:49 ]
Probeer eens een fiets- of luchtbedpomp. Bespaart je het geld van de spuitbus, en is veel langer bruikbaarMeltedForest schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:48:
Jah het is wat stoffig
Nog tips om snel van die zooi af te komen? Zal binnenkort wel eens zo'n busje met lucht kopen, als dat werkt tenminste.
Check bijv. mijn geluidskaart die grijs van het stof is. hoe maak ik dat schoon zonder het meteen te mollen? Droge anti-statische doek?
Addicted to silent computing
ja, daag.
Gaat het stof ermee van de geluidskaart dan?Crahsystor schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:07:
[...]
Probeer eens een fiets- of luchtbedpomp. Bespaart je het geld van de spuitbus, en is veel langer bruikbaarControleer wel ff of de pomp geen smeerolie ofzo sproeit. Gewoon ff tegen een stukje papier blazen om te kijken.
Signature
[ Voor 30% gewijzigd door MeltedForest op 23-02-2010 11:38 ]
www.racetalk.nl
Anoniem: 322226
Dat is een coolermaster cm690Djmaddox schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:25:
Welke case is dat?Hij ziet er namelijk heel netjes uit. En is dat een Musketeer aan de voorkant?
Het is een CM690. En dat is inderdaad een musketeer.Djmaddox schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:25:
Welke case is dat?Hij ziet er namelijk heel netjes uit. En is dat een Musketeer aan de voorkant?
www.racetalk.nl
there's no tweak without the tweaker
ja, daag.
een panty (wel een nieuwe) werkt vaak wel goed. Steel dr 1 van je vriendin en trek hem strak over je fan (een uitgeknipt stukje, niet de hele pantyvirtualJac schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:04:
Even over het stof gedeelte nog. Welk materiaal kun je goed gebruiken als stoffilter? Ik wil voor de openingen in mijn case iets plakken om het stof wat tegen te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Kriebelkous op 23-02-2010 20:10 ]
www.racetalk.nl
Weet ik, maar op die moment was die dingen bestellen en wachten tot ze binnen zijn even geen optie.brinkdinges schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:26:
Daar zijn ook gewoon beugeltjes voor te koop hoor, alhoewel zo'n oude schijf in stukken zagen ook wel leuk is
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
Wel netjes in die kast zeg. Ik vind alleen wel die hoeveelheid lampjes wat overdreven.Kriebelkous schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:09:
ben even benieuwd wat jullie van mijn game pc vinden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hangt er wat vanaf.pkwarts schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:00:
Is speakerstof geschikt als stoffilter denken jullie?
ik denk dat dat wel moet kunnen. Ik denk alleen dat de meeste speakerstof te veel stof doorlaten.pkwarts schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:00:
Is speakerstof geschikt als stoffilter denken jullie?
www.racetalk.nl
Dat zijn inderdaad handige dingetjes (ik weet ook niet hoe ze heten). Ik heb ondertussen al zoveel cdrom spelers uit elkaar gehaald dat ik al een flink voorraadje van die dingen heb, voor het geval dat ik ooit zoiets als jij moet makenTha Ra schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:48:
Toen ik me verveelde sloopte ik een kapotte DVD-brander uit elkaar. Dit is wat ik hierin vond:
[afbeelding]
Prachtige siliconen dempingsgevalletjes (als iemand weet hoe ze heten of waar ze to koop zijn, graag reactie!). Perfect voor de zojuist binnengekomen bootschijf voor mn NAS in op te hangen, de vorige schijf zat namelijk vastgeschroeft aan 2.5" naar 3.5" brackets die gewoon ergens tussengeklemd waren.
Casemod: Cubeleon
3) maakt geen drol uit.MeltedForest schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:03:
Ik heb nog een vraagje over kabels:
Ik heb een modulaire voeding.
Mijn vier (3x120mm/1x200mm) fans in mijn Antec900 hebben een molex aansluiting. Ik gebruik één kabel om deze te voeden, je kan ze namelijk allemaal in elkaar drukken. Mijn DVD drive heeft SATA power aansluiting. Hiervoor gebruik ik een SATA powerkabel die bij mijn voeding zat, deze gebruik ik momenteel alleen maar voor de DVD drive. De fans molex kabels komen bij elkaar in de ruimte onder mijn DVD drive.
Nu wil ik eigenlijk één kabel elimineren, of de molex power, of de sata power. Nu is dus de vraag wat is veiliger/beter:
1) een verloopje halen Molex F -> SATA M zodat mijn DVD drive via molex worden gevoed.
2) een verloopje SATA F -> Molex M zodat de fans worden gevoed via de SATA power.
OF
3) maakt het geen drol uit?
[ Voor 4% gewijzigd door Kriebelkous op 25-02-2010 12:12 ]
www.racetalk.nl
Signature
Thanks, zal ik vanmiddag de doos met kabels even opentrekken.Kriebelkous schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:11:
[...]
3) maakt geen drol uit.
Molex naar Sata is alleen makkelijker te krijgen. Deze zitten vaak standaard bij je mobo.
Meestal als je nieuw plexiglas koopt zit er aan beide kanten een beschermlaagje op. Die kan je het beste er op laten zitten. En dat er af snijden en dan spuiten. (Of snap ik je vraag niet goed?)klaasbram schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:52:
Hey weet iemand of schilderstape lijmresten achterlaat op plexiglas?
Wil namelijk eerst een tekening maken op papier.
Plexiplaat helemaal in tapen, de tekening er vervolgens (voorzichtig) uitsnijden en dan het vrije gedeelte spuiten.
Maar als achteraf blijkt dat allen onder de lijmresten zit is dan ook zonder
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Ik was toevallig van plan hetzelfde te doen! Maar dan met UV-lak iets aan de binnenkant van m'n sidewindow iets maken. Ben wel benieuwd of dit mooi oplicht als er UV-CCFL in de kast zit.klaasbram schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:52:
Hey weet iemand of schilderstape lijmresten achterlaat op plexiglas?
Wil namelijk eerst een tekening maken op papier.
Plexiplaat helemaal in tapen, de tekening er vervolgens (voorzichtig) uitsnijden en dan het vrije gedeelte spuiten.
Maar als achteraf blijkt dat allen onder de lijmresten zit is dan ook zonder
www.racetalk.nl
Probleem is dan natuurlijk ook dat dat beschermlaagje er al af is. Omdat het na alle bewerkingen (welke eigenlijk niet super gelukt zijn) het al aardig los liet.T-Rhidon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:25:
[...]
Meestal als je nieuw plexiglas koopt zit er aan beide kanten een beschermlaagje op. Die kan je het beste er op laten zitten. En dat er af snijden en dan spuiten. (Of snap ik je vraag niet goed?)
En anders probeer eerst op stukje plexiglas, als het wel werkt met schilders tape.
Is dat zo'n molex converter voor de fan? Want die van mij zat eerst ook niet helemaal goed maar als je die fan een kwartslag draait kun je dat kabeltje langs je moederbord en in het hoekje onder je graka heen laten lopen naar je voeding alwaar je 'm aan de molex connector kunt hangen die je dan wegstopt onder je voeding.Kriebelkous schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:32:
[...]
Het is een CM690. En dat is inderdaad een musketeer.
Wel jammer dat ik net dat ene kabeltje bij de voeding nog niet weg heb kunnen krijgen....
Maar de kast zit toch altijd dicht.
[ Voor 33% gewijzigd door i7x op 26-02-2010 01:07 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Erg netjes.i7x schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:28:
[...]
Is dat zo'n molex converter voor de fan? Want die van mij zat eerst ook niet helemaal goed maar als je die fan een kwartslag draait kun je dat kabeltje langs je moederbord en in het hoekje onder je graka heen laten lopen naar je voeding alwaar je 'm aan de molex connector kunt hangen die je dan wegstopt onder je voeding.
Ik post nog wel eens pic.
EDIT:
Eindelijk de herkenning van mijn telefoon door Windows weten te fixen dus bij deze een paar pics van mijn cable management. Specs zijn te zien in mijn inventarislijst in mijn profiel. De HDD rekken zijn nog wat leeg maar er komen binnenkort in ieder geval twee Caviar Greens bij.
O, PS, de foto's komen dus van mijn telefoon dus de belichting en kwaliteit is best wel crap maar dit was het beste wat ik er van kon maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Kriebelkous op 26-02-2010 10:18 ]
www.racetalk.nl
Misschien lees ik er overheen, maar wat voor kast is dat?i7x schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:28:
[..]
EDIT:
Eindelijk de herkenning van mijn telefoon door Windows weten te fixen dus bij deze een paar pics van mijn cable management. Specs zijn te zien in mijn inventarislijst in mijn profiel. De HDD rekken zijn nog wat leeg maar er komen binnenkort in ieder geval twee Caviar Greens bij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
O, PS, de foto's komen dus van mijn telefoon dus de belichting en kwaliteit is best wel crap maar dit was het beste wat ik er van kon maken.
[ Voor 43% gewijzigd door IStealYourGun op 26-02-2010 14:23 ]
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Als z'n inventarislijst klopt dan is dit een Lian Li PC-A71F.chocolade-reep schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:07:
[...]
Misschien lees ik er overheen, maar wat voor kast is dat?
Bedoel je dit soort dingen, verlengkabels?IStealYourGun schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:22:Q: iemand een goed online adres waar je langere PSU module kabels kan vinden? En ja ik heb al gezocht in andere topic's en op google maar links zijn dood of het ziet er niet echt betrouwbaar uit.
Z-machine OriginID: JaccoW
Sleeven voor luilakken.F_demon schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:13:
[...]
Bedoel je dit soort dingen, verlengkabels?
-24-pin PSU sleeved
-8-pin PSU sleeved
-6-pin GPU sleeved
Dat is wel een nice-ass kast!Als z'n inventarislijst klopt dan is dit een Lian Li PC-A71F.
[ Voor 8% gewijzigd door chocolade-reep op 27-02-2010 03:29 ]
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Inderdaad, winkel betrouwbaar?F_demon schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:13:
[...]
Bedoel je dit soort dingen, verlengkabels?
-24-pin PSU sleeved
-8-pin PSU sleeved
-6-pin GPU sleeved
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq