Mensen, wat een prachttopic.
Ik heb nu een paar dagen mijn Touch HD binnen en was op het eerste gezicht niet heel blij met het speelgoed. Naja dat heb ik wel vaker, ligt meer aan mij dan aan 't speelgoed zelf denk ik. Ik begin het echter steeds meer te zien zitten, na dit topic.
Ik heb de ROM geupdate, de officiele. De custom begin ik (nog) niet aan.
Ik heb alleen een grote noob vraag... Ik begrijp weinig van die verbindingen. iK heb hier thuis Wifi en dat draait prima op m'n HD, opera enzo. Ik zie die verbinding terug in zo'n icoontje met zo'n zendmastje, zo'n cirkeltje erboven en 2 pijltjes in en uit gaan. Wifi, klopt he?
Links daarvan staat dan vaak zo'n driehoekig icoontje, laten we het een pyramide noemen. Wat betekent dit? Dat je met _iets_ verbinding hebt, gokje?
Dan heb ik nog TomTom, die maakt gebruik van m'n GPS, wat is dat dan voor protocol / verbinding? Hoe zie ik dat terug in de icoontjes?
Dan zie ik als ik m'n wifi uitheb nog G3 staan. 3G, whatever. Dat is internet, toch? Inbel-achtig zeg maar, daar heb ik zo'n abonnementje voor. Het punt is, dat abonnement gaat pas over 3 maanden iN (tussentijds abonnement al aangevraagd, duurt nog 2 weken....). Tot die tijd kost dat dus uberveel geld , of niet? Lastig, want ik heb vaak niet door wanneer het nu gebruikt wordt. Is NoData dan een oplossing?
Dan heb je nog het bereik van de telefoon zelf, zo'n trechtertje met staafgrafiekje. Eens?
Mijn vriendin vindt het leuk om 1 Geocache te gaan zoeken met dit ding. Vooruit dan maar. Ik heb GcZ geinstalleerd, iemand mee bekend? Het komt erop neer dat ik via Wifi met GCZ op internet naar die caches wilde zoeken, maar ik schrok: er kwam een ander icoontje in beeld, GPRS? :-/ in ieder geval iets met een H in het icoontje. Kost mij dit nu geld? En kost me dat straks geld? En hoe verhoudt GPRS zich tot 3G / Wifi / TomTom GPS? Beetje vaag allemaal...
Ik hoop dat iemand even de moeite wil nemen om mijn post gestructureerd na te lopen, er staan toch een boel vragen in. Dank!
Edit:
Ohja, laatste vraag. Mijn telefoon miept vrij vaak (bijvoorbeeld als ik beurskoers wil bekijken) over dat ik mogelijk aan 't "roamen" ben. Dit verontrust me. Klinkt als een verbinding die ik niet wil. Toch ben ik in mijn optiek enkel verbonding met Wifi. Klopt dit? Kan ik met gerust hart de koersen bekijken?
[
Voor 7% gewijzigd door
Mosselmaniac op 15-04-2009 00:54
]