Ik heb inmiddels gemerkt dat ActiveSync weldegelijk alle accounts automatisch synct bij het tot stand brengen van de verbinding met de PC, maar dat het bij mij niet
leek te gebeuren, omdat 1 van die accounts erg veel subfolders had die ik allemaal op mijn HD had aangevinkt om te syncen. Afhankelijk van dat aantal subfolders duurt het soms wel 30min. voordat het syncen voltooid is, en ondertussen zie je niets gebeuren in het scherm van ActiveSync dat je op de hoogte houdt van wat er op dat moment gaande is. Je merkt alleen dat je HD al die tijd traag reageert. "berichtkoppen ontvangen" is het enige wat je kunt tegenkomen op dat moment, als je in de e-mail explorer bij een subfolder gaat kijken dat op dat moment door ActiveSync wordt gesynced.
Het is toch toch best vervelend dat ActiveSync zo ontzettend lang nodig heeft om alles te syncen!

Via Google kwam ik in verschillende fora klachten van gebruikers tegen die beweren dat het met oudere versies van ActiveSync veel sneller ging. En dat er ook bepaalde functies in nieuwere versies eruit zijn gesloopt, zoals syncen via wifi.
Verder, als je geen Exchange Server hebt, zie ik op dit moment het nut niet in van de Outlook op je HD (in mijn geval accounts 1 en 2 uit de vorige post). Als je namelijk onderweg bent, kun je niets binnenhalen voor die accounts en als je een e-mail beantwoordt, wordt deze bewaard in de Postvak UIT totdat je weer thuiskomt en gaat syncen. Alleen de e-mail accounts die je apart instelt (in mijn geval accounts 3 en hoger) kun je onderweg via mobiel internet of wifi syncen.
Ik kan natuurlijk ook mijn accounts 1 en 2 op die manier apart instellen, maar dan staan ze toch dubbel: zowel in Personal Folders, als onder de apart ingestelde account???
Doe ik iets verkeerds, of zie ik iets over het hoofd???