Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289231

Besten,

Het is mij nogsteeds niet helemaal gelukt om mijn HD goed met mijn PC te synchroniseren. Al heb ik de telefoon aangesloten met het usb kabeltje, er veranderd niet aan het volgende scherm:

http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/jpg/failkut.jpg

opzich niet de ideale telefoon voor iemand met zo weinig verstand van informatica als ik, daar hebje zeker een punt

b.v.d. voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218229

Anoniem: 299078 schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:13:
Hey stefke,

Download anders HIER nog een keer v1.56. En installeer deze opnieuw.

Als die ook niet wil kun je altijd nog terug naar 1.19 of 1.14 die beide prima werken.

die v3.0 doelt op de laatste versie van de Dutty's Extreme series, een custom rom dus (geen officiele van HTC). Deze is overigens nog niet uit, v2.9 wel. Deze, samen met ander custom roms, zijn te vinden op het XDA forum.
gaat niet, hij zegt dat deze rom niet geschikt is voor mn toestel, ik heb een nl versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299078

WWE = World Wide English

Het is een Engelse rom dus.

Downgraden lijkt me geen probleem, moet volgens mij gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299078 schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:22:
WWE = World Wide English

Het is een Engelse rom dus.

Downgraden lijkt me geen probleem, moet volgens mij gewoon kunnen.
nee tga nie, hij breekt de installatie zelf af met een error
kan ik ergens de voorgaande roms htc nld ergens terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218229 schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:34:
[...]

nee tga nie, hij breekt de installatie zelf af met een error
kan ik ergens de voorgaande roms htc nld ergens terug vinden?
Installeer eerst USPL, vervolgens kun je de WWE rom wel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289231 schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:16:
Besten,

Het is mij nogsteeds niet helemaal gelukt om mijn HD goed met mijn PC te synchroniseren. Al heb ik de telefoon aangesloten met het usb kabeltje, er veranderd niet aan het volgende scherm:

http://www.b3ta.cr3ation.co.uk/data/jpg/failkut.jpg

opzich niet de ideale telefoon voor iemand met zo weinig verstand van informatica als ik, daar hebje zeker een punt

b.v.d. voor de hulp
Ben zelf anti-vista, dus weinig verstand van, maar heb je misschien Windows Live OneCare:
http://www.theunwired.net/?itemid=3597

Kan dus dat je firewall hem blocked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm nee ik heb geen onecare en volgens mij blokkeert de firewall hem niet

ik krijg wel een schermpje te zien met o.a. "open folders to view files" etc. maar via Windows Mobicel Device Center kan ik niets

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Anoniem: 289231 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:07:
hmm nee ik heb geen onecare en volgens mij blokkeert de firewall hem niet

ik krijg wel een schermpje te zien met o.a. "open folders to view files" etc. maar via Windows Mobicel Device Center kan ik niets

:(
Staat je HD wel in activesync mode?

Start - Instellingen - Verbindingen - USB naar PC -> ActiveSync aandrukken

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299078 schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:47:
[...]

Installeer eerst USPL, vervolgens kun je de WWE rom wel flashen.
denk best opsturen, want hij flipt erop los 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tdw schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:31:
[...]

Staat je HD wel in activesync mode?

Start - Instellingen - Verbindingen - USB naar PC -> ActiveSync aandrukken
ja dat was het dus, bedankt kerel ;) :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 289231 op 19-04-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Als ik de touch wil gebruiken als modem, heeft Windows de generic RNDIS drivers nodig. Nou heb ik deze van mikkysoft binnengehaald na google, maar de inf file wordt niet herkend als driver. Iemand hier het al werkend gekregen?

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Is het mogelijk om de volume-knoppen uit te zetten? Ik zit er vaak per ongeluk aan, en naar de toetsenblokkering luisteren deze knoppen niet...

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 08:24
Haaguit schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:47:
Als ik de touch wil gebruiken als modem, heeft Windows de generic RNDIS drivers nodig.
Werkt bij mij gewoon standaard, ik heb niks speciaals geinstalleerd. Ik zou zeggen Uninstall en zoek de instellingen voor ActiveSync en zet keuze om te vragen wat te doen bij een (usb) verbinding. Je krijgt dan een scherm met ActiveSync/DiskDrive/Deel Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277390

AugmentoR schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:26:
Is het mogelijk om de volume-knoppen uit te zetten? Ik zit er vaak per ongeluk aan, en naar de toetsenblokkering luisteren deze knoppen niet...
Al gekeken naar locking applicaties zoals LockMeLite, S2U2 etc? Werkt beter dan de standaard windows mobile lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

henk787 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:29:
[...]

Werkt bij mij gewoon standaard, ik heb niks speciaals geinstalleerd. Ik zou zeggen Uninstall en zoek de instellingen voor ActiveSync en zet keuze om te vragen wat te doen bij een (usb) verbinding. Je krijgt dan een scherm met ActiveSync/DiskDrive/Deel Internet
Dat scherm heb ik ook, en dan selecteer ik het internet delen. Windows komt daarna met een 'new device found' melding op Generic RNDIS device. Misschien de nieuwste Activesync even installeren...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718

Krijg ik vandaag een sms van de ns dat xtra planner gereed is voor mijn toestel.
ga ik naar de site (via opera) krijg ik dat mijn toestel (opera) niet ondersteund wordt Haha
Effe handmatig selecteren... wat denk je:
The maximum number of downloads for this link has been reached. SMS 'NS' to 5522 to receive a new download.

Schiet lekker op daar

Trouwens, ik heb mijn TouchFlo3D aan de kant gezet voor mobile shell 3
Werkt wel lekker, alleen een achtergrond kan ik nog niet fatsoenlijk instellen, maar dat is misschien nog wel ff wennen.

Een ander vraagje, nu sync ik mijn contacten en agenda met google via activesync.
maar ik wil alles naar myphone zetten.
Maar als ik de activesync verbinding verwijder, zijn ook al mijn contacten en afspraken weg.
Iemand een idee hoe ik dit makkelijk kan doen? *backup maken, sync verwijderen, backup terugzetten wil ik liever niet. Iemand een ander idee?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ook ik kreeg vandaag een sms dat de NS Reisplanner Xtra nu ook voor de HTC Touch HD beschikbaar is.
Wanneer ik hem wil downloaden krijg ik de melding:

Het bestand HTC-Touch-HD-nl-ReisplannerXtra' kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand opnieuw wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.

Kortom, kan 'm dus niet downloaden...

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 22:15
Een probleem wat bij mij al in het begin was en ik krijg het nog niet opgelost is,
Dat als er iemand naar mij belt dan gaat de htc pas na 4 × bellen over.
Dus als ik via een vaste tellefoon belt naar mijn mobiel hoor ik via de hoorn 4× overgaan en dan hoor ik pas de htc overgaan.
Dat is volgens mij veel te laat.
Een sonyericsson die ik hier heb liggen gaat bijna direct over.
Ik loop zo een heleboel telefoontjes mis omdat de voicemail dan zijn werk doet.
En hoe ik dat bij t-mobile moet instellen weet iemand dat voor mij..

[ Voor 30% gewijzigd door bigpapa op 20-04-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282358

bigpapa schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:28:
Een probleem wat bij mij al in het begin was en ik krijg het nog niet opgelost is,
Dus als ik via een vaste tellefoon belt naar mijn mobiel hoor ik via de hoorn 4× overgaan en dan hoor ik pas de htc overgaan.
Het probleem is bekend, maar er is niet echt een oplossing. Wat volgens mij wel scheelt is om geen foto en geen ingewikkelde beltoon in te stellen. De HD gaat eerst op zoek naar plaatje en beltoon en pas als die gevonden zijn, gaat de telefoon over. Het kan ook schelen waar je die dingen hebt opgeslagen. Als ze op je SD-kaart staan én ze zijn ook nog eens lekker groot, dan duurt het natuurlijk langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
bigpapa schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:28:
Ik heb het zelf al ontdekt.
Ik wil het toch even delen met de forumgebruikers.
Geldt alleen voor T-Mobile.
Je kan de voicemail instellen op 5- 10 - 20 en 30 seconden.
Dat wil zeggen zolang duurt het voor je voicemail geactiveerd wordt.
Je kan dit als volgt instellen ; **61*+31624 dan je eigen nummer*11* dan de secondes#
Dit alles zonder spaties.

En nu gaat hij ook direct over als ik gebeld wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 06:36
DaFreakR schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:06:
Ook ik kreeg vandaag een sms dat de NS Reisplanner Xtra nu ook voor de HTC Touch HD beschikbaar is.
Wanneer ik hem wil downloaden krijg ik de melding:

Het bestand HTC-Touch-HD-nl-ReisplannerXtra' kan niet worden geopend. Het is niet ondertekend met een vertrouwd certificaat of een van de componenten is niet gevonden. U moet dit bestand opnieuw wellicht opnieuw installeren of herstellen als dit probleem zich blijft voordoen.

Kortom, kan 'm dus niet downloaden...

Weet iemand een oplossing hiervoor?
Bij mij ging het allemaal vanzelf goed...

Ik vraag me echter af hoe ik een snelkoppeling kan maken naar het programma, want nu moet ik eerst het java venster openen en vervolgens pas de NS applicatie (hetzelfde geldt voor de g-mail applicatie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
robvanpraat schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:28:
[...]

Bij mij ging het allemaal vanzelf goed...

Ik vraag me echter af hoe ik een snelkoppeling kan maken naar het programma, want nu moet ik eerst het java venster openen en vervolgens pas de NS applicatie (hetzelfde geldt voor de g-mail applicatie)...
Bij mij ging het ook allemaal van een leien dakje.
Alleen ik ben ook opzoek hoe ik een snelkoppeling kan plaatsen..

[ Voor 8% gewijzigd door bigpapa op 20-04-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 17:07
bigpapa schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:50:
[...]

Bij mij ging het ook allemaal van een leien dakje.
Alleen ben nu aan het zoeken waar die zich heeft geplaatst om hem weer te starten..
En een snelkoppeling te plaatsen.
Bij mij wil hij niet installeren, ongeveer halverwege krijg ik een error 92 op mijn scherm.

Lekker veel informatie, dus geen idee wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Heb nu spd mobile shell 3.0 erop staan er ziet er zeer goed uit. Alles werkt supersnel en de widgets kun je zelf veranderen en toevoegen. Wil ff afbeelding toevoegen om te laten zien hoe het er nu bij mij uitziet, maar krijg het niet voor elkaar om een afbeelding toe te voegen hier. Hoe doe ik dat?

thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
boer95 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:01:
Heb nu spd mobile shell 3.0 erop staan er ziet er zeer goed uit. Alles werkt supersnel en de widgets kun je zelf veranderen en toevoegen. Wil ff afbeelding toevoegen om te laten zien hoe het er nu bij mij uitziet, maar krijg het niet voor elkaar om een afbeelding toe te voegen hier. Hoe doe ik dat?

thnx..
SPB Mobile shell 3 is standaard erg mooi idd heb het ook geinstalleerd.
Screens voeg je toe door images op een site te plaatsen (imageshack/ picassaweb) en daarnaar te linken.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 21:16
wow ziet er goed uit boertje, die ga ik zeker ook ff proberen. Heb al pointUI geprobeerd, en nog 3 andere interfaces maar vond manila altijd nog de fijnste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik zit vast na het flashen van HSPL 1.14 op m'n Touch HD, als ik nu naar bootloader ga, krijg ik een grijs scherm met een blauwe tekst "Loading . . ." te zien.... Geen idee wat ik fout heb gedaan.
(Ik heb het dus over het flashen van USPL v2.5 waardoor ik een 1.56 based ROM kan draaien.)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Waarom flash je HSPL dan als je USPL wilt gaan gebruiken? Dan moet je een originele SPL terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Snuurtje schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:47:
Waarom flash je HSPL dan als je USPL wilt gaan gebruiken? Dan moet je een originele SPL terugzetten.
Ik kan nu niets flashen omdat mijn bootloader meteen op een Loading scherm springt..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 12:57
Jedi_Pimp schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:55:
[...]

Ik kan nu niets flashen omdat mijn bootloader meteen op een Loading scherm springt..
Heb je misschien nog een BLACIMG.nbh op je sd kaart staan? Dan zou ik die eens verwijderen. Daarna moet het bootloader scherm gewoon blijven staan zonder dat hij iets probeert te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
niels_90 schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:59:
[...]

Heb je misschien nog een BLACIMG.nbh op je sd kaart staan? Dan zou ik die eens verwijderen. Daarna moet het bootloader scherm gewoon blijven staan zonder dat hij iets probeert te installeren.
Super, dit was het inderdaad.

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 10:33
Ik heb SPB MS 3 op mijn TD2 geïnstalleerd om te kijken of het bevalt. Ik was een gebruiker van 2.0. MS 3 is erg fraai en ik denk dat met wat meer tijd de schermen zodanig goed zijn aan te passen dat het zeer gebruiksvriendelijk is.

Ik heb het vanmiddag echter toch weer gedeïnstalleerd om de telefoon een beetje schoon te houden. Helaas verdween bij het deïnstalleren ook Touchlo3D. Misschien was ik wat ongeduldig maar na een uur zoeken, resetten en dergelijke kreeg ik TF3D niet meer aan de praat. Een hard reset was het enige alternatief helaas voor mij.

MS3 is wel echt topwerk van SPB!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paledo schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:18:
Ik heb SPB MS 3 op mijn TD2 geïnstalleerd om te kijken of het bevalt. Ik was een gebruiker van 2.0. MS 3 is erg fraai en ik denk dat met wat meer tijd de schermen zodanig goed zijn aan te passen dat het zeer gebruiksvriendelijk is.

Ik heb het vanmiddag echter toch weer gedeïnstalleerd om de telefoon een beetje schoon te houden. Helaas verdween bij het deïnstalleren ook Touchlo3D. Misschien was ik wat ongeduldig maar na een uur zoeken, resetten en dergelijke kreeg ik TF3D niet meer aan de praat. Een hard reset was het enige alternatief helaas voor mij.

MS3 is wel echt topwerk van SPB!!
Had je Touchflo3D wel weer ingeschakeld via Start > Settings > Today > Items? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Laatst online: 28-02 10:33
Wel geprobeerd, maar ik kreeg alleen de onderste zwarte balk.
Anoniem: 277390 schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:31:
[...]

Had je Touchflo3D wel weer ingeschakeld via Start > Settings > Today > Items? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

bigpapa schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:02:
[...]
Geldt alleen voor T-Mobile.
Je kan de voicemail instellen op 5- 10 - 20 en 30 seconden.
Dat wil zeggen zolang duurt het voor je voicemail geactiveerd wordt.
Je kan dit als volgt instellen ; **61*+31624 dan je eigen nummer*11* dan de secondes#
Dit alles zonder spaties.

En nu gaat hij ook direct over als ik gebeld wordt..
Even voor de duidelijkheid (zodat het duidelijk is wat "je eigen nummer is"):

**61*+31624uw 10 cijferige nummer*11*aantal seconden# (max 30 seconden)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:43

martjah

Appel

Paledo schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:55:
Wel geprobeerd, maar ik kreeg alleen de onderste zwarte balk.

[...]
ik heb ook zoiets dergelijks gehad..... telefoon deed het gewoon, ik kreeg 2 smsjes binnen en hij werd enorm traag een paar minuten daarna(ik had niks geinstalleerd of verwijderd want ik was aan het voetballen, toen ik terug kwam waren de smsjes)...
telefoon gerestart en toen deed mijn touchflo niks meer en de telefoon was eeeenoorrmmmm traag en de achterkant werd zeer warm.
herhaaldelijk (soft) gereset maar deze bleef traag, werd zeer warm en tf3d startte niet op (ik had toen dutty 2.3)
Na een hard reset deed hij het weer gewoon, ik heb hem daarna maar meteen doorgeflashed naar v2.7 en verder geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298157

Hoihoi,

Klein vraagje, ik heb sinds kort de HD touch, uber phone, maar ik vroeg me af is het nodig dat ik de officiele rom update uitvoer van htc, ik bedoel win ik er voordeel mee tov de risico's?

Danke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 298157 schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:38:
Hoihoi,

Klein vraagje, ik heb sinds kort de HD touch, uber phone, maar ik vroeg me af is het nodig dat ik de officiele rom update uitvoer van htc, ik bedoel win ik er voordeel mee tov de risico's?

Danke..
We stellen het op prijs dat je zelf eerst even op zoek gaat naar het antwoord alvorens je hier je vraag neerplempt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134417

Zo wat een verademing zeg..
Mijn standaard sd kaartje die ik erbij had gekregen was kaduk. Ik weet niet hoe het kwam, maar hij werd niet meer herkend (dan wel..dan niet). Ik had dan ook een paar keer een hard reset uitgevoerd om te zien of ie dan stabiel bleef..Nee hoor :p

Vandaag zo een 4gig sandisk ultra mobile gehaald en damn..Er is wel degelijk een verschil tussen de standaard mee geleverde sd kaart en die nieuwe :)

Aan te raden dus is om een nieuwe sd kaart te halen 8)

Film/muziek is allemaal geen probleem meer..syncen gaat nu eindelijk zoals het hoort (al converteer ik alles nog ff naar een kleiner formaat)

Daarnaast heb ik nog de sennheiser mm50 besteld. Ik heb toch liever een draadje dan werken via bt (accu vretend...imo eh). Morgen of overmorgen komt deze dus binnen :)

Misschien dat ik in de loop van volgende maand nog een kaartje ga halen. Afhankelijk van de maximale opslagcapaciteit van de hd (8 of 16gig) zal ik nog moeten bekijken..

Oh ja..tenslotte zit ik dus weer op dutty. De hd is nu imo zoals ie hoort te zijn...(de d2 mist zelfs nog een paar dingetjes..maar dan hebben we het weer over topaz vs rhodium..maar dat even terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
Microkid schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:11:
[...]

Even voor de duidelijkheid (zodat het duidelijk is wat "je eigen nummer is"):

**61*+31624uw 10 cijferige nummer*11*aantal seconden# (max 30 seconden)
Misschien snap ik het niet , maar als ik shrijf "dan je eigen nummer"dat is het zelfde als een 10 cijferig nummer.. 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:41:
[...]

We stellen het op prijs dat je zelf eerst even op zoek gaat naar het antwoord alvorens je hier je vraag neerplempt :)
Blijkbaar gaven die enkele berichtgevingen mij daarover geen voldoening.. 8)7

Maargoed, ik heb de officiele rom update uitgevoerd, moet zeggen: "Nothing to worry about", als je netjes de stapjes volgt is het resultaat positief. Veel verschil zal je niet ervaren, heb zelf wel het idee dat het een tikkie sneller is geworden. En het geeft een bevredigend gevoel dat je upto-date bent he :p

Enfijn, heb nog wel een interessant vraagje, waar vast en zeker een fix op zal zijn en waarschijnlijk ook al besproken is. Maar ik gooi het erop: Sms berichten die in de zgn "touch flow" worden weergegeven lopen door elkaar, gewoon standaard. Is er een manier om deze geordend op datum te kunnen weergeven, dus recentste als eerst?

tjoehhh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Niet kicken binnen 24 uur.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 20-04-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

wie weet of het beter is na de officiele HTC rom update, ook nog de 4 hot-fixes moet installeren, of zit dit al in de nieuwe rom verwerkt

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syrrah schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:24:
wie weet of het beter is na de officiele HTC rom update, ook nog de 4 hot-fixes moet installeren, of zit dit al in de nieuwe rom verwerkt
Zitten er in verwerkt ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:23
Iemand de nieuwe Dutty of de nieuwe L26 al geprobeerd? Ik heb de L26 momenteel draaien en dat gaat perfect eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:00

Ad Hox

N/A

Bij de nieuwe firmware update ben je alle data kwijt, zegt HTC.com. Dus ook geïnstalleerde programma's, TomTom, foto's e.d.? TomTom heeft me al uren gekost om eindelijk werkend te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:06
Chutney schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:11:
Iemand de nieuwe Dutty of de nieuwe L26 al geprobeerd? Ik heb de L26 momenteel draaien en dat gaat perfect eigenlijk!
Ben me nu aan het inlezen, wil de Dutty V3 XT gaan flashen en heb nu de nieuwste ROM van HTC draaien op mijn HD. Voornaamste reden is toch wel de fatsoenlijke calender en landscape mode.

Zit me alleen af te vragen wat nou precies de grote verschillen zijn tussen de twee, volgens mij is L26 lichter namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Marsmellow schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:43:
[...]

Zit me alleen af te vragen wat nou precies de grote verschillen zijn tussen de twee, volgens mij is L26 lichter namelijk
Klopt.. ik heb ook tussen deze twee lopen twijfelen. Ik ben voor de L26 gegaan omdat ik het idee had dat er bij deze minder bugs boven komen drijven vergeleken de Dutty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
Chutney schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:47:
[...]

Klopt.. ik heb ook tussen deze twee lopen twijfelen. Ik ben voor de L26 gegaan omdat ik het idee had dat er bij deze minder bugs boven komen drijven vergeleken de Dutty.
Ik lees net ook dat Dutty gebasseerd en verbeterd is op die versie. L26 heeft toch ook gewoon die nieuwe manilla? Zo heet het geloof ik, die nieuwe versie die ook op de Diamond 2 staat met landscapemode in het hoofdmenu en dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218229 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:33:
[...]

denk best opsturen, want hij flipt erop los 8)7
dus dan maar toestel naar de winkel gebracht, naar de dienst herstellingen.
mijn geval besproken met verantwoordelijke,telecom en toch nog een nieuw toestel meegekregen.oef!!
en voor het zekere het toestel extra laten verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Marsmellow schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:49:
[...]

Ik lees net ook dat Dutty gebasseerd en verbeterd is op die versie. L26 heeft toch ook gewoon die nieuwe manilla? Zo heet het geloof ik, die nieuwe versie die ook op de Diamond 2 staat met landscapemode in het hoofdmenu en dat soort dingen?
Yep.. alle nieuwe HTC software. De rom is gebaseerd op de nieuwe 1.56 rom die officieel door HTC is uitgegeven. De Dutty is dat ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282358

Ad Hox schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:33:
Bij de nieuwe firmware update ben je alle data kwijt, zegt HTC.com. Dus ook geïnstalleerde programma's, TomTom, foto's e.d.? TomTom heeft me al uren gekost om eindelijk werkend te krijgen :P
Ja, je bent alles kwijt. Behalve dingen die op je SD-kaart staan. Maar als dat software is, zul je het wel opnieuw moeten installeren, want registry settings e.d. ben je natuurlijk wel kwijt.
Ik heb geprobeerd een backup te maken met SPB backup, maar automatisch restoren kan dan niet. Ik heb uiteindelijke alle progs opnieuw geinstalleerd en data selectief terug gehaald uit de backup.
Als je je kaarten in een map op de sd-kaart hebt staan, kan het nog wel eens meevallen met TT. Bij mij werkte het weer nadat ik TT Navigator opnieuw erop had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293586

Check je mail.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 21-04-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
Chutney schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:56:
[...]

Yep.. alle nieuwe HTC software. De rom is gebaseerd op de nieuwe 1.56 rom die officieel door HTC is uitgegeven. De Dutty is dat ook volgens mij.
Met de nieuwste officiele ROM geinstalleerd kan je dan toch ook meteen die update doen naar die nieuwe ROM van Dutty? Blijf het maar een raar stappenplan vinden voor het flashen van een ROM nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uomo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Marsmellow schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:07:
[...]

Met de nieuwste officiele ROM geinstalleerd kan je dan toch ook meteen die update doen naar die nieuwe ROM van Dutty?
Niet direct meteen... Je moet het met USPL 2.5 doen.

[ Voor 11% gewijzigd door uomo op 21-04-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Gisteravond ff snel L26 2.2 geinstalleerd, kneep 'm wel ff.. Mn eerste custom rom, en als er wat fout zou gaan.. ojee.. Maar niks gebeurd gelukkig, behalve dat er nu dus L26 2.2 opstaat :P Ben vandaag al een dagje bezig om alles uit te vinden en te ontdekken, maar wat een verademing.. Startmenu is nog wel even wennen, maarja.

Toen sommige mensen zeiden "Dat ik dit niet eerder heb gedaan!" dacht ik van "ja blabla, zal wel" maar ik denk dat ik het ook ga zeggen.. Dat ik dit niet eerder heb gedaan! :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Marsmellow schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:07:
[...]

Met de nieuwste officiele ROM geinstalleerd kan je dan toch ook meteen die update doen naar die nieuwe ROM van Dutty? Blijf het maar een raar stappenplan vinden voor het flashen van een ROM nl!
Klopt als je momenteel een WWE rom op je toestel hebt, dan moet dat gewoon met USPL mogelijk zijn. Als je een andere rom hebt (NLD bijv.) dan krijg je foutmelding. Gewoon even zoeken in de rom topic.
tdw schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:14:
Gisteravond ff snel L26 2.2 geinstalleerd, kneep 'm wel ff.. Mn eerste custom rom, en als er wat fout zou gaan.. ojee.. Maar niks gebeurd gelukkig, behalve dat er nu dus L26 2.2 opstaat :P Ben vandaag al een dagje bezig om alles uit te vinden en te ontdekken, maar wat een verademing.. Startmenu is nog wel even wennen, maarja.
Hehe ik ken het gevoel ;). .is m'n derde HTC toestel .. maar bij elk toestel had ik toch weer het zelfde gevoel. Start menu is inderdaad even wennen, maar ben er na een dagje gebruik al aan gewend. Mocht je dat niet lukken dan kun je via een aanpassing in het register de oude start menu terug halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
Chutney schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:49:
[...]

Klopt als je momenteel een WWE rom op je toestel hebt, dan moet dat gewoon met USPL mogelijk zijn. Als je een andere rom hebt (NLD bijv.) dan krijg je foutmelding. Gewoon even zoeken in de rom topic.

[...]

Hehe ik ken het gevoel ;). .is m'n derde HTC toestel .. maar bij elk toestel had ik toch weer het zelfde gevoel. Start menu is inderdaad even wennen, maar ben er na een dagje gebruik al aan gewend. Mocht je dat niet lukken dan kun je via een aanpassing in het register de oude start menu terug halen!
Oh ik lees net juist dat het gewoon mogelijk moet zijn bij een 1.56 HTC ROM met SPL 1.54 om met USPL die nieuwe ROM op je Touch HD te flashen! Heb net even de guide doorgespit van CrackWhore!

[ Voor 23% gewijzigd door Marsmellow op 21-04-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
net Dutty 3.0 erop gezet, en ga nu toch een tijdje stoppen met flashen, teveel gedoe elke keer. De taskbar ziet er fantastisch uit, notifications zijn ook iets anders zag ik nu, met een batterij indicator met percentages en een tijdsindicator hoelang je al verbonden bent met 3g.

hm ik zit net de hele tijd te zoeken, heb laatst mn nieuwe vodafone simkaartje erin gedaan, maar die staat nog op de standaard pin 0000, ik kan met geen mogelijk vinden waar ik dat kan veranderen??

[ Voor 26% gewijzigd door Snuurtje op 21-04-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35
Snuurtje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:12:
net Dutty 3.0 erop gezet, en ga nu toch een tijdje stoppen met flashen, teveel gedoe elke keer. De taskbar ziet er fantastisch uit, notifications zijn ook iets anders zag ik nu, met een batterij indicator met percentages en een tijdsindicator hoelang je al verbonden bent met 3g.

hm ik zit net de hele tijd te zoeken, heb laatst mn nieuwe vodafone simkaartje erin gedaan, maar die staat nog op de standaard pin 0000, ik kan met geen mogelijk vinden waar ik dat kan veranderen??
En toch is deze rom alweer verouderd, want er zijn alweer vele windows mobile 6.5 roms te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Snuurtje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:12:

Ga naar All Settings (geen idee hoe je daar in Dutty komt) -> Tabblad Personal -> Phone -> Stukje naar rechts 'scrollen' -> PIN/PIN2

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 21:42
Michel242186 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:56:
[...]

En toch is deze rom alweer verouderd, want er zijn alweer vele windows mobile 6.5 roms te vinden!
Die waren er ook al bij Dutty 2.2 of nog eerder :+
De vraag is alleen of je WindowsMobile 6.5 op je pda - wil - ;)

Ik ben zelf sinds gisteren helemaal weg van SPB Mobile Shell 3.0 _/-\o_
Draait hier een stuk vlotter dan TF3D op Dutty 2.9. Dus die staat nu uit!

Zeer prettig stukje software en vooral erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
JvdW schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:49:
[...]

Die waren er ook al bij Dutty 2.2 of nog eerder :+
De vraag is alleen of je WindowsMobile 6.5 op je pda - wil - ;)

Ik ben zelf sinds gisteren helemaal weg van SPB Mobile Shell 3.0 _/-\o_
Draait hier een stuk vlotter dan TF3D op Dutty 2.9. Dus die staat nu uit!

Zeer prettig stukje software en vooral erg snel!
Ik gebruik nu ook SPB mobile Shell 3...maar zit er nu een lock opie in dit pakket? kan het scherm wel blokkeren, maar na het unlocken gaat hij niet automatisch weer op slot. Ben bang dat ik SU2U nog wel ff nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-04 11:23
Michel242186 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:25:
[...]

Ik gebruik nu ook SPB mobile Shell 3...maar zit er nu een lock opie in dit pakket? kan het scherm wel blokkeren, maar na het unlocken gaat hij niet automatisch weer op slot. Ben bang dat ik SU2U nog wel ff nodig heb.
Als dat het enige is wat je nog nodig hebt voor een voor jou perfect functionerende interface, dan lijkt mij dat best goed :P .

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh..meen je niet..dutty xt 3.0 is dus uit :)
Mwoah ik geloof dat die notification manager zowat het enig is dat veranderd is. If so, dan blijf ik wel een tijdje op 2.9..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:43

martjah

Appel

ik heb nu ook dutty 3.0 draaien :) ben van 2.7 overgegaan en ik vind het weer een vooruitgang :)

ik gebruik voor het autolocken nog steeds gewoon de windows lock die erop springt op het moment dat ik hem uitzet :) ben ik tevreden over.

**edit** kon het toch niet laten om lockmelite te proberen....toch fijner =)

[ Voor 14% gewijzigd door martjah op 22-04-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
Ik heb ook naar voorlopig alle tevredenheid mobile shell 3.0 draaien. Ik gebruik gewoon nog lock me lite om mn scherm te locken. Werkt perfect en is echt een belachelijk klein programmaatje.

Het enig vervelende aan SPB vind ik de sms en mailfunctie. Vond dat in touchflow toch erg lekker werken. Nu moet ik elke keer mn mail of sms helemaal openen om te zien wat het is. Of heeft iemand hier ook een goed alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Ik wacht lekker op Dutty 3.1 :P Kan me niet voorstellen dat deze 3.0 helemaal bugvrij is ;) Zit al te wachten op een versie die ik wil flashen vanaf Dutty 1.9b die ik nu draai dus wordt weer tijd!
SPB MS 3 ga ik ook eens proberen, veel positieve verhalen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeMoN schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:02:
Ik wacht lekker op Dutty 3.1 :P Kan me niet voorstellen dat deze 3.0 helemaal bugvrij is ;) Zit al te wachten op een versie die ik wil flashen vanaf Dutty 1.9b die ik nu draai dus wordt weer tijd!
SPB MS 3 ga ik ook eens proberen, veel positieve verhalen :)
Ik vind zelf dat de 2.9 al als af mocht worden beschouwd.
Een enkele esthetische fout bij het kiezen van de volgorde van de tabs (weather tab icoontje is er niet)
In de 3.0 heb je tevens een nieuwe notification manager

Maar daar word ik persoonlijk niet meer warm van..Dutty heeft met zijn 2.9 imo de finale versie van manila voor elkaar gekregen...chapeau daarvoor dus :)

Om even los te komen van die serieuze posts...Voor wat gebruiken jullie jullie hd nu eigenlijk...Buiten het bellen om natuurlijk. Sinds ik die nieuwe sd kaart heb gekocht, heb ik mijn hd weer nieuw leven ingeblazen...series hier aan de lopende band.
Morgen ga ik tevens een 16gb kaartje kopen..en meteen volproppen natuurlijk met manga, films, series en muziek _/-\o_ (laad tijden gaan sneller..imo :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Laatst online: 24-02 17:07
Anoniem: 134417 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 01:07:
[...]

Ik vind zelf dat de 2.9 al als af mocht worden beschouwd.
Een enkele esthetische fout bij het kiezen van de volgorde van de tabs (weather tab icoontje is er niet)
In de 3.0 heb je tevens een nieuwe notification manager

Maar daar word ik persoonlijk niet meer warm van..Dutty heeft met zijn 2.9 imo de finale versie van manila voor elkaar gekregen...chapeau daarvoor dus :)
Het is erg onwaarschijnlijk dat er een V3.1 komt, ik heb de laatste versies van Dutty allemaal mogen testen, en V3.0 was wat mij betreft foutloos. Deze ROM is dus finaal. Hij is razendsnel en er zitten geen bugs meer in. Daarnaast is hij nu een tijdje 'uit de lucht' (familie). En hij heeft aangegeven over een paar weken eens naar WM6.5 te gaan kijken.

Maar om nou te zeggen dat deze V3.0 verouderd is ..... Dan begrijp jehet niet helemaal hoor O-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraag voor alle (mede) dutty gebruikers: Kun je met USPL gewoon over Dutty 2.8 de nieuwe versie 3.0 heen plakken? Of moet je eerst (op de een of andere manier) die versie 2.8 verwijderen en vervolgens dan pas de versie 3.0 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Hampelman schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:31:
Vraag voor alle (mede) dutty gebruikers: Kun je met USPL gewoon over Dutty 2.8 de nieuwe versie 3.0 heen plakken? Of moet je eerst (op de een of andere manier) die versie 2.8 verwijderen en vervolgens dan pas de versie 3.0 installeren?
gewoon USPL erweer op knallen en versie 3.0 flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb onlangs de nieuwste stock firmware draaien, daar op zich tevreden over, maar wel de laatste dagen last van een crashende opera. Wil dan weer zo'n rapportje versturen.

Jammere daarvan is wel dat Opera daarna niet meer wil openen. Je krijgt wel het eerste scherm en dan sta je weer terug in TouchFlo. Pas na een soft restart werkt alles weer.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
Stormtrooper schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:44:
Ik heb onlangs de nieuwste stock firmware draaien, daar op zich tevreden over, maar wel de laatste dagen last van een crashende opera. Wil dan weer zo'n rapportje versturen.

Jammere daarvan is wel dat Opera daarna niet meer wil openen. Je krijgt wel het eerste scherm en dan sta je weer terug in TouchFlo. Pas na een soft restart werkt alles weer.

Ja toevallig ik ook! Gisterenavond weer terug gegaan naar Stock ROM van HTC en vanochtend werkte alles prima. Hij kwam bij mij pas metr de foutmelding toen ik alle favorieten had verwijderd. Soft reset en alles werkt weer zoals behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik heb ook wat problemen met de nieuwe firmware, vooral dat opera zegt. Onvoldoende geheugen beschikbaar, ook wil messenger soms niet meer inloggen. Enige wat dan helpt is een soft reset. Het geheugen gebruik neemt bij mij ook langzaam toe, dus ik vermoed een geheugenlekje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creda
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11-2022
Heb eerder al melding gemaakt van "stotterende muziek" (en dan het ik het niet zoals iemand suggereerde over Frans Bauer), de random terugkerende korte (0,2 tot 0,5 sec) pauzes bij het luisteren naar muziek. Iets waar bijna alle HTC Touch toestellen last van hebben, de ene meer dan de andere.

Er is een hotfix uitgekomen voor de HTC Touch Diamond, die dit (aldus leden van xda-developers) helemaal oplost. Deze fix vervangt \windows\oem_misc.dll.

Ik heb op het forum xda-developers gevraagd of iemand de oem_misc.dll van de officiele 1.56 rom kon plaatsen. Ik heb deze gecopieerd naar \windows van mijn 1.14 NL Stock Rom.

En ja hoor, gisteren eerst 1/2 uur en 's avonds 1 uur naar muziek geluisterd en: GEEN ENKELE PAUZE MEER. Tot gisteren om de 4 a 5 minuten een korte pauze, heel hinderlijk, maar de oem_misc.dll van de 1.56 ROM heeft dit bij mij opgelost.

Zie http://forum.xda-develope...read.php?t=460100&page=32 bij de post van vangrieg voor de cab file die hij zelfs voor mij heeft gemaakt. Deze heb ik geinstalleerd en daarna herstart en voila.

Omdat ik over de 1.56 rom veel lees over battery drain en omdat ik veel heb geinstalleerd heb ik geen zin om deze rom te installeren. Ik heb verder geen problemen met gps lag etc, alles draait prima op de 1.14 nl rom.

Voor de mensen met hetzelfde probleem, doe er je voordeel mee, met dank aan vangrieg.

creda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
In de Music tab kunnen er 'afbeeldingen' bij de verschillende nummers getoond worden.
De 2 standaard geprogrammeerde nummers op de Touch HD hebben er ook beiden een eigen afbeelding bij.
Wanneer ik echter nieuwe muziek op mijn Touch HD zet, zou ik daar ook graag een albumhoes of iets dergelijks zichtbaar willen krijgen.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik soms ook met de stock ROM (1.14), maar met de officiele ROM update van HTC (1.56) heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024

Ik heb er ook last van. Opera knalt er af en toe uit, pas na soft reset werkt hij weer.

Ook neemt soms het geheugengebruik langzaam toe bij mij..

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Ik heb even een vraagje,
aan custom roms wil ik mij nog niet wagen maar er is nu ook een officiel update van de rom, maar er staat dat je alle gegevens kwijt raakt. Ik neem aan dat alles wat op je geheugen kaartje blijft bestaan?

Kan ik dit zit als gewoon een format van je c schijf en een herinstallatie van windows, of is het meer het repareren van windows. (oftwel blijven je instellingen bewaard)

dito voor smsjes enzo.

Ik kan ells wel backuppen maar ik vraag me gewoon af wat ik kwijt raak met de upgrade en wat ik dus opnieuw moet doen. Ik kan nergen een detail hierover vinden. (of ik kijk eroverheen)

PS: als dus ales kwijt raak waar kan ik me smsjes het beste mee backuppen?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-04 11:23
Ekitch schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:21:
Ik heb even een vraagje,
aan custom roms wil ik mij nog niet wagen maar er is nu ook een officiel update van de rom, maar er staat dat je alle gegevens kwijt raakt. Ik neem aan dat alles wat op je geheugen kaartje blijft bestaan?

Kan ik dit zit als gewoon een format van je c schijf en een herinstallatie van windows, of is het meer het repareren van windows. (oftwel blijven je instellingen bewaard)

dito voor smsjes enzo.

Ik kan ells wel backuppen maar ik vraag me gewoon af wat ik kwijt raak met de upgrade en wat ik dus opnieuw moet doen. Ik kan nergen een detail hierover vinden. (of ik kijk eroverheen)

Er wordt een nieuwe ROM over je oude heen 'geschreven', hierdoor worden alle instellingen en dergelijke verwijderd en terug gebracht naar de fabrieksinstellingen die bij je nieuwe ROM horen. Contacten, SMS etc. kan je bijvoorbeeld met PIMBackup backuppen.
Wat op je geheugenkaart staat blijft waar het is, alleen moet je het wel vaak opnieuw installeren omdat de reg-instellingen zijn verdwenen door de nieuwe ROM.

Ja, ik denk dat dat het wel zo een beetje is :) .

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Ekitch schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:21:
Gebruik de zoekfunctie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1339999?data[filter_keywords]=backup&data[boolean]=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Laatst online: 12-05 15:37

Dark Angel 58

Peace!!!

Hoe laat ik de scherm van mijn Touch HD automatisch laten aanzetten als ik gebeld word of sms krijg?
Ik kan het in de configuratie niet terugvinden. Ik dacht dat die optie standaard aangezet is, maar nee....

Hoe heet "automatisch scherm aanzetten als je gebeld wordt" methode? Het is voor mij wel handig voor volgende keer.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel 58 op 22-04-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jullie draaien allemaal nog gewoon WM6.1?

is 6.5 beter? hoe legaal is het eigenlijk om 6.5 op je telefoon te zetten, vervalt je garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 289231 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:15:
jullie draaien allemaal nog gewoon WM6.1?

is 6.5 beter? hoe legaal is het eigenlijk om 6.5 op je telefoon te zetten, vervalt je garantie dan?
We stellen het op prijs dat je je eerst even inleest in de materie in plaats van dat je hier je vraagjes dumpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mm oke sorry, beetje lui idd excuseer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Het is mij uit de handleiding, noch deze topic en Google niet duidelijk geworden hoe ActiveSync nou precies alle e-mail accounts synchroniseert.

Ik heb het als volgt georganiseerd:

PC
In Outlook 2007 (op Win XP Pro met SP3) heb ik verschillende e-mail accounts voor verschillende doeleinden (werk, prive, fun, tweakers, etc.):
  1. zonnet.nl (POP3)
  2. upcmail.nl (POP3)
  3. gmail.com (IMAP4)
  4. "mijnwerkadres".nl (IMAP4, jammergenoeg geen Exchange)
  5. hotmail.com (via plugin Outlook Connector voor Windows Live)
1 en 2 worden door Outlook 2007 gecombineerd in de Personal Folders, terwijl andere e-mail accounts ieder hun eigen map met bijbehorende submappen hebben.

HTC Touch HD
Emails van 1 en 2 komen binnen in Postvak IN, en voor de andere adressen heb ik handmatig e-mail accounts ingesteld.
Als ik mijn HD in de USB-cradle steek, gaat ActiveSync automatisch de emails van accounts 1 en 2 syncen, maar niet van 3, 4 en 5. Deze moet ik laten syncen door voor elk account apart op de knop Verzenden/Ontvangen te tikken, terwijl het toestel nog in de cradle zit.

Hoort dit zo, of moet dat ook automatisch kunnen voor apart ingestelde accounts, en niet alleen de accounts die Outlook op je PC in de Personal Folders zet (default folders van Outlook, zeg maar)?

En hoe stel ik in dat (wanneer ik thuis ben maar mijn HD niet met de PC is verbonden) mijn e-mail accounts via WLAN worden gesynced? Ik kan namelijk bij accountinstellingen alleen kiezen tussen Internet, Werk, Vodafone Push Mail en Vodafone MMS. Als ik een nieuwe verbinding wil aanmaken kan ik alleen kiezen tussen Bluetooth, Compatible met Hayes op COM, Mobiele verbinding en Mobiele verbinding (GPRS, 3G). Nergens WLAN. Zet ik eerst in Communicatie Manager WLAN aan en de gegevensverbinding uit, en ik ga dan mijn e-mails ophalen, wordt toch nog alles via HDSPA binnengehaald (tsja, logisch, want zo staat het ingesteld en wordt blijkbaar neit overruled)

Ik ben namelijk gewend om op mijn Nokia N95 een instelling te gebruiken waarbij ik iedere keer een keuzevenster te zien krijg waarin ik kan aangeven welke verbinding ik voor het ophalen van mijn e-mails wil gebruiken op dat moment, met in het lijstje van mogelijke verbindingen o.a. ook WLAN (handig als je in het buitenland bent en alleen via wifi-hotspot van je hotel je mail wilt ophalen).

[ Voor 4% gewijzigd door sl1200 op 22-04-2009 15:01 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mattrob schreef op woensdag 22 april 2009 @ 07:31:
[...]

Het is erg onwaarschijnlijk dat er een V3.1 komt, ik heb de laatste versies van Dutty allemaal mogen testen, en V3.0 was wat mij betreft foutloos. Deze ROM is dus finaal. Hij is razendsnel en er zitten geen bugs meer in. Daarnaast is hij nu een tijdje 'uit de lucht' (familie). En hij heeft aangegeven over een paar weken eens naar WM6.5 te gaan kijken.

Maar om nou te zeggen dat deze V3.0 verouderd is ..... Dan begrijp jehet niet helemaal hoor O-) !
Ik zie niet waar jij het woordje verouderd vandaan haalt :p
Wat ik eigenlijk zeg is gewoon dat 2.9 al compleet is..tenminste dat kan ik toch afleiden van mijn eigen post :p. De 3.0 is -denk ik- zeker top, maar ik heb even geen zin meer om te flashen ;p

..Damn..verouderd? :?

Dan is het nu even mijn beurt om een vraag te stellen ivm opera 9.5 build 16277. De standaard zoom slider (button drukken en vervolgens sliden) wil ik vervangen door die andere zoom slider (waar je aan de zijkant van je scherm gewoon moet sliden). Ik heb al zitten prutsen in mijn registry bij opera zelf. Disablen van slider zelf werkte dus niet. If possible zou iemand dat hier kunnen posten? :p

Die slider zag ik al in de opera 9.5 build van laurentius 2.0 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep sinds nieuwe firmware is opera bij mij ook flink bugged en crashed soms, soms start hij ook heel niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 134417 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 01:07:
[...]
Om even los te komen van die serieuze posts...Voor wat gebruiken jullie jullie hd nu eigenlijk...Buiten het bellen om natuurlijk. Sinds ik die nieuwe sd kaart heb gekocht, heb ik mijn hd weer nieuw leven ingeblazen...series hier aan de lopende band.
Ik SMS er nog mee, internet, films kijken, youtuben.. Weer checken voor vandaag, ff AEX en EUR->USD koers bekijken.. Gewoon alles wat je ermee kan, behalve voicerecorden :P En emailen doe ik weinig.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchHD
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 14:02
Ik draai nu naar volle tevredenheid WM Mobile 6.5, Miri V8.1 Premium naar volle tevredenheid. Iemand anders die deze Rom gebruikt? Ik moet zeggen dat kwa snelheid en gebruiksgemak niets tegen deze Rom op kan. Vooral lijkt met WM mobile 6.5 het Manilla gedeelte beter aan te sluiten op het windows gedeelte.

Nog een tip van mijn kant: zorg dat je in het windowsmenu een paar startmappen maakt (office, games, system, communication, media). Gooi alle programma's binnen deze categorien in deze mappen en je Touch HD is in 1x dubbel zo snel. Je kan hiervoor de File Explorer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297845

Oke, Ik heb de topics op xda goed geleden en wil graag mijn rom gaan flashen (dutty). Die nieuwe guide voor dummies is erg handig, maar ik heb nog 1 vraag:

Flash new cooked rom based on HTC 1.56 rom:

(6) Run USPL. For instructions on how, read steps (5b) through (5e). If you are at this point and have already flashed the new HTC 1.56 rom your SPL version will show 1.54.0000 at step (5b). This is ok and is correct.

Dit snap ik allemaal nog en gaat geen probleem worden. Vervolgens:

(6a) Flash the rom from (1f) to your phone.

Om die rom te flashen moet ik dan gewoon BlackstoneRUUWrapper runnen en pakt die dan automatisch de: Ruu_Signed_Dutty's_HD_V3_XT_5.2.21042.1.6.1.Ship? Of moet ik die Ruu_Signed_Dutty's_HD_V3_XT_5.2.21042.1.6.1.Ship eerst naar mijn opslagkaart/telefoon root kopieren?

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Anoniem: 134417 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:45:
[...]

Ik zie niet waar jij het woordje verouderd vandaan haalt :p
Wat ik eigenlijk zeg is gewoon dat 2.9 al compleet is..tenminste dat kan ik toch afleiden van mijn eigen post :p. De 3.0 is -denk ik- zeker top, maar ik heb even geen zin meer om te flashen ;p
Excuses van mijn kant 8)7 ... Verkeerde post aangeklikt om te 'quoten'. Ik had '262186' moeten quoten, die zei:
Nogmaals, excuses |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 297845 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:53:
Oke, Ik heb de topics op xda goed geleden en wil graag mijn rom gaan flashen (dutty). Die nieuwe guide voor dummies is erg handig, maar ik heb nog 1 vraag:

Flash new cooked rom based on HTC 1.56 rom:

(6) Run USPL. For instructions on how, read steps (5b) through (5e). If you are at this point and have already flashed the new HTC 1.56 rom your SPL version will show 1.54.0000 at step (5b). This is ok and is correct.

Om die rom te flashen moet ik dan gewoon BlackstoneRUUWrapper runnen en pakt die dan automatisch de: Ruu_Signed_Dutty's_HD_V3_XT_5.2.21042.1.6.1.Ship? Of moet ik die Ruu_Signed_Dutty's_HD_V3_XT_5.2.21042.1.6.1.Ship eerst naar mijn opslagkaart/telefoon root kopieren?

Arjen
Je moet BlackstoneRUUWrapper runnen, die pakt automatisch die ruu_blaat_piraten_schip, en die flashed hij dan vervolgens naar je telefoon. Je hoeft dus niks op je SD-kaartje te zetten :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Anoniem: 297845 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:53:

Arjen
Je moet nadat je 1.54.0000 SPL hebt, eerst USPL opstarten. En dan via BlackstoneRUUWrapper de nieuwe Dutty flashen. Die staat in dezelfde directory, dat hoeft dus niet naar je opslagkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks :). Blijk toch wel een probleem te hebben met het eerste gedeelte. Ik zet me telefoon in bootloader en wil USPL laden via een command prompt maar krijg vervolgens de melding: Error, usb port could not be opened. Verify that the device is connected and SPL boot mode is active, disallow USB connections in Activesync settings and try again. Heeft dit te maken met het Vista probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Anoniem: 297845 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:32:
Thanks :). Blijk toch wel een probleem te hebben met het eerste gedeelte. Ik zet me telefoon in bootloader en wil USPL laden via een command prompt maar krijg vervolgens de melding: Error, usb port could not be opened. Verify that the device is connected and SPL boot mode is active, disallow USB connections in Activesync settings and try again. Heeft dit te maken met het Vista probleem?
Dat kan. Heb je eerst HD in bootloader gezet. Dan verschijnt onderin 'serial'. Dan via USB aansluiten met pc (zorg dat je in ACtivesync de optie 'syncen via usb' uit hebt staan), dan verschijnt 'USB' ipv 'serial'. Dan kan je USPL aanzetten. Als dat niet lukt, en je gebruikt VISTA, dan moet je inderdaad met de VISTA drivers in de weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, er zijn al vorderingen. Heb die drivers geupdate en nu werkt het. Me telefoon is opnieuw opgestart, staat nog steeds in bootloader. Nu staat er o.a. op mijn scherm: SPL-1.5. USPL. Is dit juist? Sorry dat ik een aantal vragen stel, maar dit staat niet in de guide, en heb gewoon geen zin om met een kapotte tel te zitten, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Anoniem: 297845 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 20:55:
Oke, er zijn al vorderingen. Heb die drivers geupdate en nu werkt het. Me telefoon is opnieuw opgestart, staat nog steeds in bootloader. Nu staat er o.a. op mijn scherm: SPL-1.5. USPL. Is dit juist? Sorry dat ik een aantal vragen stel, maar dit staat niet in de guide, en heb gewoon geen zin om met een kapotte tel te zitten, haha.
Ja, klopt.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik voortaan eerst de search van GoT/Google voordat je een vraag in dit topic neer gooit! Veel vragen zijn vaak al beantwoord in dit topic, de topicstart of voorgaande topics. Mocht je het echt niet zelf kunnen vinden dan kun je hier alsnog onderbouwd je vraag stellen. Meld indien nodig een overtreding middels een TR.

Berichten mbt levertijden en abonnementen mogen in
[ABO] Het HTC Touch HD levertijden en abonnementen topic.