Het is mij uit de handleiding, noch deze topic en Google niet duidelijk geworden hoe ActiveSync nou precies alle e-mail accounts synchroniseert.
Ik heb het als volgt georganiseerd:
PC
In Outlook 2007 (op Win XP Pro met SP3) heb ik verschillende e-mail accounts voor verschillende doeleinden (werk, prive, fun, tweakers, etc.):
- zonnet.nl (POP3)
- upcmail.nl (POP3)
- gmail.com (IMAP4)
- "mijnwerkadres".nl (IMAP4, jammergenoeg geen Exchange)
- hotmail.com (via plugin Outlook Connector voor Windows Live)
1 en 2 worden door Outlook 2007 gecombineerd in de Personal Folders, terwijl andere e-mail accounts ieder hun eigen map met bijbehorende submappen hebben.
HTC Touch HD
Emails van 1 en 2 komen binnen in Postvak IN, en voor de andere adressen heb ik handmatig e-mail accounts ingesteld.
Als ik mijn HD in de USB-cradle steek, gaat ActiveSync automatisch de emails van accounts 1 en 2 syncen, maar niet van 3, 4 en 5. Deze moet ik laten syncen door voor elk account apart op de knop Verzenden/Ontvangen te tikken, terwijl het toestel nog in de cradle zit.
Hoort dit zo, of moet dat ook automatisch kunnen voor apart ingestelde accounts, en niet alleen de accounts die Outlook op je PC in de Personal Folders zet (default folders van Outlook, zeg maar)?
En hoe stel ik in dat (wanneer ik thuis ben maar mijn HD niet met de PC is verbonden) mijn e-mail accounts via WLAN worden gesynced? Ik kan namelijk bij accountinstellingen alleen kiezen tussen Internet, Werk, Vodafone Push Mail en Vodafone MMS. Als ik een nieuwe verbinding wil aanmaken kan ik alleen kiezen tussen Bluetooth, Compatible met Hayes op COM, Mobiele verbinding en Mobiele verbinding (GPRS, 3G). Nergens WLAN. Zet ik eerst in Communicatie Manager WLAN aan en de gegevensverbinding uit, en ik ga dan mijn e-mails ophalen, wordt toch nog alles via HDSPA binnengehaald (tsja, logisch, want zo staat het ingesteld en wordt blijkbaar neit overruled)
Ik ben namelijk gewend om op mijn Nokia N95 een instelling te gebruiken waarbij ik iedere keer een keuzevenster te zien krijg waarin ik kan aangeven welke verbinding ik voor het ophalen van mijn e-mails wil gebruiken op dat moment, met in het lijstje van mogelijke verbindingen o.a. ook WLAN (handig als je in het buitenland bent en alleen via wifi-hotspot van je hotel je mail wilt ophalen).
[
Voor 4% gewijzigd door
sl1200 op 22-04-2009 15:01
]