Goeie oude (retro) consoles deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 51.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11

MsG

Forumzwerver

Heb m'n zus die in Lelystad werkt, 4 minuten er vandaan het laten fixen :). Is toch ook te gek als zij daar werkt om dan 5 uur te reizen ;). Dus krijg hem pas later :P. EDIT: Transactie geslaagd. Door niet-gepast geld + lieve lach zus nog 5 euro er afgekregen hoorde ik :P.

Wat hoort er precies bij? Want volgens mij koop ik alleen de wildcard, maar ben bang dat die kerel achteraf nog dingen op zolder heeft en het dan weggooit oid.

Belde jij hem nog op? Hij vertelde dat iemand vroeg voor hoeveel hij wegging, en toen wel meer er voor over had. Toen zei die gast iets als "dan heb je mooi pech" :P.

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 04-05-2009 16:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MsG schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:40:
Heb m'n zus die in Lelystad werkt, 4 minuten er vandaan het laten fixen :). Is toch ook te gek als zij daar werkt om dan 5 uur te reizen ;). Dus krijg hem pas later :P. EDIT: Transactie geslaagd. Door niet-gepast geld + lieve lach zus nog 5 euro er afgekregen hoorde ik :P.

Wat hoort er precies bij? Want volgens mij koop ik alleen de wildcard, maar ben bang dat die kerel achteraf nog dingen op zolder heeft en het dan weggooit oid.

Belde jij hem nog op? Hij vertelde dat iemand vroeg voor hoeveel hij wegging, en toen wel meer er voor over had. Toen zei die gast iets als "dan heb je mooi pech" :P.
Het gaat ook alleen om de Wild Card. :) Zo zit het ook in de originele doos, stukje opvulkarton, de Wild Card zelf en de handleiding. Voeding is niet nodig bij de Wild Cards (wel bij de Pro Fighters).

Je zus had evt. nog kunnen vragen of hij er niet toevallig een DiskDual of een andere behuizing bij had. Het grote voordeel van de DX2 is namelijk dat je er de DiskDual (of een andere behuizing met de Kingbyte chipset) aan kan hangen. Zo kun je dus een harde schijf aan je Wild Card hangen. Maximaal 2 GB, maximaal 4095 cilinders. Maar 2 GB is genoeg om alle spellen (zonder dubbelen) uit de USA en Europa er op te passen.. Je kunt er zelfs nog wat leuke Japanse spellen op kwijt zonder dat de HDD vol zit.

Oh, en ja, ik had nog gemaild om te vragen wat de verkoopprijs was. :+ Was wel benieuwd. En dat ding is gewoon veel meer dan 60 euro waard. Mazzelaar. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Tanuki op 04-05-2009 17:07 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die schijf is misschien nog een idee om te vragen, echter wist meneer totaal niet wat je er mee kon, en als ik dat concreet uit ging leggen hij hem denk ik niet eens meer wilde verkopen :) dus tja. Zijn er toevallig nog veel schijven met kingbyte chipset? Alle spellen op een schijfje klinkt wel ideaal :). Je kan de hoeveelheid Mbit toch ook extenden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:36:
Zijn er toevallig nog veel schijven met kingbyte chipset? Alle spellen op een schijfje klinkt wel ideaal :).
Je wilt geen schijf met een Kingbyte chipset... Maar een behuizing waar een parallelle interface in zit die de Kingbyte chipset heeft.

Je kunt elke schijf er in doen. Dat maakt voor de behuizing niks uit. Maar de DX2 zelf is dermate brak/onlogisch/niet bedacht op de toekomst/whatever-geprogrammeerd dat het slechts schijven ondersteunt die 4095 (of minder) cylinders hebben. Dat komt dus neer op een 2 GB.

Je kan er overigens ook een CF > IDE adapter in doen met een 2 GB CF kaartje. En in het andere slot (je kan 2 IDE apparaten aansluiten) kun je nog een CD-ROM speler doen of zo.

Je hangt zo'n behuizing aan de parallelle poort die achter op de DX2 zit.
MsG schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:36:
Je kan de hoeveelheid Mbit toch ook extenden?
Dat kan, maar dan moet je wel de juiste RAM chips vinden.

Het kan zijn dat je nog aanpassingen moet doen aan het moederbord, maar ik denk het eigenlijk niet. Om van 16 of 24 Mbit naar 32 te gaan moest er in ieder geval een aanpassing aan het moederbord worden gedaan.

Misschien weet Schweino hier meer over.

[ Voor 7% gewijzigd door Tanuki op 04-05-2009 19:16 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ga eens kijken binnenkort of ik dat CF > ide aan de praat krijg. Dat klinkt ook wel prima. Laatst geprobeerd met mijn DX1 om hem aan de computer te krijgen met de printerpoorten, maar ik had enkel een virtuele printerpoort in de vorm van usb > printerpoort en het werkte niet. Hopelijk lost dit het op.

De DX2 is toch sowieso wel 32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-04 18:24
leech1984 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:28:
Zo, ik ben nu al redelijk op weg naar een leuke collectie.

Even mijn consoles opnoemen!!

Ben nog op zoek naar een GameCube en een GameBoy SP

Ben nog op zoek naar het spel Athlete Kings voor de Saturn en naar een leuke DreamCast
Inmiddels mijn collectie verrijkt dus met de SP en een Gamecube.
De GameCube kunnen aanschaffen compleet met doos, 2 controllers en 7 spellen.

Nu alleen nog Athlete Kings en een DreamCast en ik ben weer even een tijdje zoet.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
leech1984 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:39:
[...]

Inmiddels mijn collectie verrijkt dus met de SP en een Gamecube.
De GameCube kunnen aanschaffen compleet met doos, 2 controllers en 7 spellen.

Nu alleen nog Athlete Kings en een DreamCast en ik ben weer even een tijdje zoet.
Pics!!!
MsG schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:28:
Ik ga eens kijken binnenkort of ik dat CF > ide aan de praat krijg. Dat klinkt ook wel prima. Laatst geprobeerd met mijn DX1 om hem aan de computer te krijgen met de printerpoorten, maar ik had enkel een virtuele printerpoort in de vorm van usb > printerpoort en het werkte niet. Hopelijk lost dit het op.

De DX2 is toch sowieso wel 32?
Ik heb nog nooit DX2's met minder dan 32M gezien, dus nee, 32M is het minimum denk ik. Ook wel logisch, want de DX2 kwam in de tijd dat er al verschillende 32M spellen waren (waaronder het erg populaire Donkey Kong).

Vandaag verhuisd naar de zolder...
Donkey Kong 64 Pak (Incl. Controller, Expansion Pak, Game)
FrontContentsBack

Mario World Pak (Incl. 2x Controller, Game)
FrontContentsBack

Action Set (Incl. 2x Controller, Zapper, Game)
FrontContentsBack

En gisteren:
Mega Games 2 Pack (Incl. 2x Controller, Game)
FrontContentsBack

Sonic 2 Pack (Incl. 2x Controller, Game)
FrontContentsBack

Handig, dat fotoalbum. *O*

[ Voor 25% gewijzigd door Tanuki op 04-05-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
sander-sp schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:03:
Boxed hoeft van mij niet per se, ik ben van plan om zelf iets te maken om de spellen in op te bergen, iets van een archiefkast oid.. Maar goed, ik ben pas net begonnen met verzamelen dus daar hoef ik me nog even geen zorgen over te maken, eerst maar is de leukste games per console uitzoeken en dan vooral de games die ik vroeger zelf veel gespeeld heb natuurlijk.
Tsja, ik ben dus ook wel eens bezig geweest om iets 'moois' te bedenken voor mijn spellen. Ik had laatst even snel een prijsje bij een leverancier van het bedrijf waar ik werk aangevraagt, ging om een gelaserde plaat van geborsteld RVS met hier en daar vouwlijnen zodat je hem gemakkelijk met da hand kon ombuigen (uiteindelij stevig genoeg natuurlijk). je hebt zegmaar een achterplaat met twee zijflappen die je naar voren haalt, daarna allemaal kleine flapjes die je naar binnen buigt (vanuit de zijflappen) waar je je spellen in schuift.

Voordeel hiervan was dat ik op tekening eenvoudig wat maten verander zodat dit voor alle formaat spellen kan gaan werken. Prijsje viel echter tegen, 90 euro ex btw. Ik bellen waarom het zo duur is, aangezien ik die knul wel ken gemeld dat het om 'prive' werk ging. Prijs zakje naar 50 euro contant. Nog duur dus, wel goedkoper als je meer stuk besteld natuurlijk. Zit erover te denken om freesmallen te maken van 3 mm staal (wel duur in aanschaf) en hiermee dus met een kopieerfrees oneindig veel opbergsystemen te kunnen maken. Als ik eens wat meer tijd heb ga ik me hierin verdiepen.

Voordeel wat ik bij bovenstaande gelaserde versie zag was dat je heel simpel een NES, SNES, SMS, etc. logo erin kan maken. spik en span dacht ik, echter niet voor 5 tientjes per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Alles in plastic _/-\o_

*faints*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik bedoelde pics van jouw nieuwe aanwinsten :+

Maar bedankt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het laatste wat ik zelf gekocht heb, alleen PNO3 is retro eigenlijk
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1620lde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296487

@l0c4lh0st

Hoe doe je het opbergen op de zolder? In plastic sealen?
Overigens nog een reden om zoveel geld uit te geven aan spullen die je op de zolder zet? Overigens is het wel heel mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:38

SaN

beatle schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:50:
[...]

Tsja, ik ben dus ook wel eens bezig geweest om iets 'moois' te bedenken voor mijn spellen. Ik had laatst even snel een prijsje bij een leverancier van het bedrijf waar ik werk aangevraagt, ging om een gelaserde plaat van geborsteld RVS met hier en daar vouwlijnen zodat je hem gemakkelijk met da hand kon ombuigen (uiteindelij stevig genoeg natuurlijk). je hebt zegmaar een achterplaat met twee zijflappen die je naar voren haalt, daarna allemaal kleine flapjes die je naar binnen buigt (vanuit de zijflappen) waar je je spellen in schuift.

Voordeel hiervan was dat ik op tekening eenvoudig wat maten verander zodat dit voor alle formaat spellen kan gaan werken. Prijsje viel echter tegen, 90 euro ex btw. Ik bellen waarom het zo duur is, aangezien ik die knul wel ken gemeld dat het om 'prive' werk ging. Prijs zakje naar 50 euro contant. Nog duur dus, wel goedkoper als je meer stuk besteld natuurlijk. Zit erover te denken om freesmallen te maken van 3 mm staal (wel duur in aanschaf) en hiermee dus met een kopieerfrees oneindig veel opbergsystemen te kunnen maken. Als ik eens wat meer tijd heb ga ik me hierin verdiepen.

Voordeel wat ik bij bovenstaande gelaserde versie zag was dat je heel simpel een NES, SNES, SMS, etc. logo erin kan maken. spik en span dacht ik, echter niet voor 5 tientjes per stuk!
Klinkt goed, heb je er een tekening van ter verduidelijking? Mocht je het toch door willen zetten ben ik wellicht ook wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Anoniem: 296487 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:33:
@l0c4lh0st

Hoe doe je het opbergen op de zolder? In plastic sealen?
Overigens nog een reden om zoveel geld uit te geven aan spullen die je op de zolder zet? Overigens is het wel heel mooi hoor.
Eigenlijk zoek ik daar nog een oplossing voor! Want inderdaad, als ik ze nu zo op de zolder zet en niet aanraak, worden ze er toch slechter op. En komt er een hoop stof op etc. Dus ja, mocht iemand toevallig een leuke oplossing daarvoor hebben. *O* Ik heb bijvoorbeeld mijn Starwing Competition opgeborgen in een boterhamzakje... :+ Maar daar passen geen hele consoles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn doosjes worden ook steeds slechter ondanks dat ik ze alleen maar stil laat staan in de vitrine :'(. Je hebt van die plastic beschermomhulsels maar die zijn nog best duur.

Hoe doen jullie de boekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:36:
Mijn doosjes worden ook steeds slechter ondanks dat ik ze alleen maar stil laat staan in de vitrine :'(. Je hebt van die plastic beschermomhulsels maar die zijn nog best duur.

Hoe doen jullie de boekjes?
De boekjes? In het doosje natuurlijk!

Ja toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan heb je kans op scheuren van het doosje. Ik heb ze allemaal los, maar weet niet echt wat beter is. Je krijgt zo snel ezelsoren bij die boekjes als je hem bij het doosje in doet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:56

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:33:
[...]

Eigenlijk zoek ik daar nog een oplossing voor! Want inderdaad, als ik ze nu zo op de zolder zet en niet aanraak, worden ze er toch slechter op. En komt er een hoop stof op etc. Dus ja, mocht iemand toevallig een leuke oplossing daarvoor hebben. *O* Ik heb bijvoorbeeld mijn Starwing Competition opgeborgen in een boterhamzakje... :+ Maar daar passen geen hele consoles in.
Van die folie die men gebruikt om producten te sealen misschien?
Ontzettend sjiek trouwens al die boxed consoles :D 8)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 21:29

Aapje

Opel-beun
Vergeet dan ook niet vocht-opzuig zakjes erbij in te sealen :) Anders krijgen ze nog last van vocht e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Nu heb ik dus die dreamcast eindelijk met alleen 2 originele spellen
ik heb dus een hekel aan die copy's ... :(

maar ja en nu maar zoeken naar skies of arcadia lol 8) erg moeilijk te vinden
weet iemand toevallig een tweede hands zaakje online die DC games verkoopt los van nedgame.nl?

thanks

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Njay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:51:
Nu heb ik dus die dreamcast eindelijk met alleen 2 originele spellen
ik heb dus een hekel aan die copy's ... :(

maar ja en nu maar zoeken naar skies of arcadia lol 8) erg moeilijk te vinden
weet iemand toevallig een tweede hands zaakje online die DC games verkoopt los van nedgame.nl?

thanks
En hij is niet te vinden op ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bellerophon schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:56:
[...]

En hij is niet te vinden op ebay?
Jawel maar die moet dan uit het buitenland komen dat doe ik liever als laatste optie
daarom eerst in NL kijken ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Njay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:59:
[...]

Jawel maar die moet dan uit het buitenland komen dat doe ik liever als laatste optie
daarom eerst in NL kijken ... ;)
En marktplaats geeft je ook geen oplossing op je zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bellerophon schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:06:
[...]

En marktplaats geeft je ook geen oplossing op je zoektocht?
Nog niet ... maar thanks voor je postings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Ik vind -sorry voor de verzamelaars :P- dat je op consoles gewoon moet gamen :)
Je kan het wel bewaren, maar ach.. dan staat het daar maar.

Ik heb sinds kort mijn N64 (met Dr V64) en SNES (met 24MBit WC) gewoon weer aangesloten, vond het zonde dat ze stonden te verstoffen. Niet dat ik er veel mee aan het gamen ben, vaak met wat vrienden om vooral oude tijden op de SNES (ik zeg : Killer Instinct, F-Zero, Mario Kart en Mortal Kombat 1,2 én 3) te herleven.

Wat vinden jullie daar nu van ? Boxed laten of toch maar openen en gamen met die dingen!

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
sky- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:03:
Ik vind -sorry voor de verzamelaars :P- dat je op consoles gewoon moet gamen :)
Je kan het wel bewaren, maar ach.. dan staat het daar maar.

Ik heb sinds kort mijn N64 (met Dr V64) en SNES (met 24MBit WC) gewoon weer aangesloten, vond het zonde dat ze stonden te verstoffen. Niet dat ik er veel mee aan het gamen ben, vaak met wat vrienden om vooral oude tijden op de SNES (ik zeg : Killer Instinct, F-Zero, Mario Kart en Mortal Kombat 1,2 én 3) te herleven.

Wat vinden jullie daar nu van ? Boxed laten of toch maar openen en gamen met die dingen!
ik geef je helemaal gelijk maar al gauw de volgende problemen:

1. ruimte gebrek
2. verkleuring van consoles zoals de snes en de nes b.v.

ik heb nu 1 volledige kamer met big screen tv dedicated voor retro maar dat is over 5 jaar ook weg als het toekomstige kindje een kamer nodig heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Tja, kinderen, *zucht* :+ herkenbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Njay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:10:
[...]

1. ruimte gebrek

ik heb nu 1 volledige kamer met big screen tv dedicated voor retro maar dat is over 5 jaar ook weg als het toekomstige kindje een kamer nodig heeft |:(
Vooral punt 1 :')
Ik heb geen ruimte meer voor consoles, dus ik zal bepaalde consoles in hun doos moeten opbergen.
En ik denk dat dat ook voor meerdere personen opgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb nog niet zo'n enorme verzameling als de meeste mensen hier, maar ik ben van plan om ergens in de huiskamer wat schuine planken te maken met daar de consoles op en een soort van plexiglasdeksel erbovenop. Ik zal de consoles dan aansluiten op een scartsplitter zodat ze ook nog bruikbaar zijn.

Mocht het er ooit nog van komen zal ik de foto's wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zeg... Maak het mensen eens niet zo lastig om een copybox te verkopen. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:55:
[...]

Zeg... Maak het mensen eens niet zo lastig om een copybox te verkopen. }:|
Ik zag daarnet een Doctor v64 voor 140 euro, slechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Njay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:10:
[...]

1. ruimte gebrek
De verkleuring treed helaas niet op door zonlicht, maar is een soort van oxidatie van het type plastic. Het verkleurt dus net zo gezellig als je het gewoon in de doos laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Schweino schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:41:
[...]

De verkleuring treed helaas niet op door zonlicht, maar is een soort van oxidatie van het type plastic. Het verkleurt dus net zo gezellig als je het gewoon in de doos laat zitten.
ok thx voor de tip !

enig idee of dit ook te cleanen is ? of het is gewoon over and done :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nu ik dit topic door lees begint het retro gevoel toch weer te kriebelen :P. Ik vroeg me af wat tegenwoordig een nette prijs isvoor een dreamcast met twee controllers, want dat lijkt me een mooi begin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ronwiel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:40:
Nu ik dit topic door lees begint het retro gevoel toch weer te kriebelen :P. Ik vroeg me af wat tegenwoordig een nette prijs isvoor een dreamcast met twee controllers, want dat lijkt me een mooi begin :).
nou ik had het geluk met 45 euro voor een DC met 2 controllers en 2 spellen, zonder verkleuring enzo zag er nog nieuw uit

maar ik denk zo'n tussen de 60 a 80 euro

ik zag toevallig laatst een keer op next-level.nl een dc voor 50 euro staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Njay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:45:
[...]

nou ik had het geluk met 45 euro voor een DC met 2 controllers en 2 spellen, zonder verkleuring enzo zag er nog nieuw uit

maar ik denk zo'n tussen de 60 a 80 euro

ik zag toevallig laatst een keer op next-level.nl een dc voor 50 euro staan
Ja dat is zeker een normale prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Over het ruimtegebrek is herkenbaar. Ga binnenkort verhuizen en merk dat ik nooit op m'n retro consoles speel. Er zijn een paar die ik ga houden (één Vectrex, een Atari 2600 en een pong machine), maar de rest ga ik binnenkort denk ik maar op marktplaats gooien. M'n verzamelwoede op het gebied is niet meer zo groot als het was. Daarnaast zijn heel veel games tegenwoordig goed op andere consoles te spelen en bv. virtual console games schelen een hoop ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Juistem, dat vind ik dus ook :).
Ik heb m'n N64 en Snes spellen allemaal origineel (die ik 'gebackupped' heb), die liggen wel in een doos ergens in huis. Spellen op diskettes en huppa gamen maar. Binnenkort maar weer een avondje wat spelen met wat mensen, altijd erg tof :), vooral spellen (Tennis!) met 4 player multitab :)

[ Voor 8% gewijzigd door sky- op 05-05-2009 15:33 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Walkman schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:28:
Over het ruimtegebrek is herkenbaar. Ga binnenkort verhuizen en merk dat ik nooit op m'n retro consoles speel. Er zijn een paar die ik ga houden (één Vectrex, een Atari 2600 en een pong machine), maar de rest ga ik binnenkort denk ik maar op marktplaats gooien. M'n verzamelwoede op het gebied is niet meer zo groot als het was. Daarnaast zijn heel veel games tegenwoordig goed op andere consoles te spelen en bv. virtual console games schelen een hoop ruimte :)
Maar toch is het een ander gevoel, bijv met virtual console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zojuist richting zolder gestuurd... Niet echt retro, maar toch ook weer wel. :+

Mario Smash Football Pak (Incl. Controller, Game)
Front (Slipcover)Back (Slipcover)Front
BackContents

Pokémon Colosseum Mega Pak (Incl. Controller, Memory Card 251, Game Boy Advance Cable, 2x Game)
Front (Slipcover)Back (Slipcover)Front
BackContents

Ik durfde ze niet uit te pakken, want als ik ze weer wil opbergen moet het weer terug in de doos en ik wist niet zeker of ik dat nog wel voor elkaar kreeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Bellerophon schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Maar toch is het een ander gevoel, bijv met virtual console :)
Natuurlijk, maar heb echt geen plek meer voor al die consoles (heb 2 Vectrexen, een NES, een SNES, Intellivision, 3 2600's, stuk of 4 a 5 verschillende pong machines), dus ga het sterk reduceren. Meeste van die consoles staan in de kast sinds ik ze gekocht heb. Heb veel te veel nieuwe games die ik nog moet spelen, dus ga waarschijnlijk nooit aan die hele oude games toekomen. De 3 consoles die ik hou, hou ik omdat ik er 2 al had toen ik klein was. En ik hou één Vectrex omdat ik dat toch wel een hele bijzondere machine vindt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Als je echt van plan bent om je snes weg te doen heb ik misschien wel interesse. Mocht je zover zijn kan je me wel een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ruimtegebrek herken ik wel...

Ik heb inmiddels 8 boekenplanken aan de muur hangen voor consoles/controllers, omdat ik het anders niet meer kwijt kan.. De bekabeling zit allemaal in een grote zak..

Alleen de current-gen + PS2, Dreamcast en NES staan nog aangesloten op m`n LCD.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
sander-sp schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:40:
[...]

Klinkt goed, heb je er een tekening van ter verduidelijking? Mocht je het toch door willen zetten ben ik wellicht ook wel geïnteresseerd.
Plaatje van gelaserde versie. Nog zonder NES logo maar das een kwestie van erin plakken! Dus het idee is de twee flappen naar voren te klappen en als dit gedaan in de kleine flapjes naar beneden vouwen. Op alle vouwlijnen zitten kleine stukjes nog vast zodat je hem hier simpel over kan buigen. Aangezien dit allemaal trial&error werk zal zijn moet ik ooit eerst een proef maken/bestellen zodat ik weet of het zetten gemakkelijk gaat. Ik kan op de zaak ook wel de twee flappen op een setbank omvouwen, echter zijn de kleine daarmee niet mogelijk. Met de hand alles zetten zou dus ideaal zijn!

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/j665gw.jpg

Optie zou nog zijn om gewoon pisbakken staal te nemen en met de hand alle scherpe randen te verwijderen, dit zou echter een rampzalige week in beslag nemen :9

Iemand suggesties om het ontwerp goedkoper/simpeler te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Michael Knight schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:26:
Ruimtegebrek herken ik wel...

Ik heb inmiddels 8 boekenplanken aan de muur hangen voor consoles/controllers, omdat ik het anders niet meer kwijt kan.. De bekabeling zit allemaal in een grote zak..

Alleen de current-gen + PS2, Dreamcast en NES staan nog aangesloten op m`n LCD.
Hier ook....

Games bewaren vind ik nog het grootste probleem: alles zit wel gesorteerd per spelcomputer in een (vaak) kartonnen doos, boxed games staan gewoon op de plank. Ik heb een redelijk aantal verschillende spelcomputers... dus overzicht heb ik echt al niet meer. Overal in de kast staan doosjes, met spellen erin. Ik bewaar ze het liefst stofvrij dusja... gesloten doosjes dus.

De arme Atari 2600 en Philips videopac zijn verbannen naar een andere kast. Omdat ik er in m'n "Game kast" geen plaats meer voor had, en ik ze toch niet heel vaak aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik ben nu bezig met een Mega Drive RGB kabel te maken, maar ik heb dus een verkeerde din connector gekocht. |:( Hij heeft wel 8 pinnetjes, maar ze zijn een andere vorm dan op Mmmonkey's site en ze passen ook niet. Nu heb ik al wat gegoogled enzo om te kijken waar ik een goede kan kopen. Nu zie ik er dus nooit bij staan of het een c- of u-type is. Daarom vraag ik of iemand een linkje heeft naar een din-connector die past. Of als iemand er nog een heeft, zou ik die dan over kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

danielkraak schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:37:
Ik ben nu bezig met een Mega Drive RGB kabel te maken, maar ik heb dus een verkeerde din connector gekocht. |:( Hij heeft wel 8 pinnetjes, maar ze zijn een andere vorm dan op Mmmonkey's site en ze passen ook niet. Nu heb ik al wat gegoogled enzo om te kijken waar ik een goede kan kopen. Nu zie ik er dus nooit bij staan of het een c- of u-type is. Daarom vraag ik of iemand een linkje heeft naar een din-connector die past. Of als iemand er nog een heeft, zou ik die dan over kunnen nemen?
Heb je hier misschien wat aan?

http://members.optusnet.c...m/gamescart/gamescart.htm

En het is dus voor de Megadrive 1 een u-type, gezien de onderstaande link :)
http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/md-stereo-scart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:29
Dingen kopen en op zolder zetten zie ik persoonlijk de lol niet zo van in. Daarnaast weiger ik een beetje 'verzamelaarsprijzen' te betalen. Dan geef ik liever op de vrijmarkt wat meer uit ;)

Maargoed, alles wat ik heb wil ik eigenlijk ook wel aangesloten hebben staan. Met uitzondering van mijn 2600 is dat nu ook gelukt. (Die heeft alleen RF en ik heb geen zin om daar mijn tv signaal mee te verpesten.)

Heb mijn tv in de kast staan met boven de tv een plank met veel gebruikte games en een paar dvd's. Onder onder de tv een plank met consoles en een plank met mijn xbox (mediacenter) en mijn 360. Daar weer onder heb ik dan nog een plank met 2 dozen voor controllers, losse games, mijn 2600 etc.

Zelfs mijn vriendin vindt dat het er zo keurig uit ziet 8)

Gisteren trouwens ook nog Fzero X gekocht voor de N64.. maar dat viel wel een beetje tegen vergeleken met wipe-out :/

[ Voor 7% gewijzigd door Charly op 06-05-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Charly schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:36:
Dingen kopen en op zolder zetten zie ik persoonlijk de lol niet zo van in. Daarnaast weiger ik een beetje 'verzamelaarsprijzen' te betalen. Dan geef ik liever op de vrijmarkt wat meer uit ;)

Maargoed, alles wat ik heb wil ik eigenlijk ook wel aangesloten hebben staan. Met uitzondering van mijn 2600 is dat nu ook gelukt. (Die heeft alleen RF en ik heb geen zin om daar mijn tv signaal mee te verpesten.)

Heb mijn tv in de kast staan met boven de tv een plank met veel gebruikte games en een paar dvd's. Onder onder de tv een plank met consoles en een plank met mijn xbox (mediacenter) en mijn 360. Daar weer onder heb ik dan nog een plank met 2 dozen voor controllers, losse games, mijn 2600 etc.

Zelfs mijn vriendin vindt dat het er zo keurig uit ziet 8)
Bij mij moet het wel op zolder staan, staat immers mijn gamehoek :P

Maar wat versta jij onder verzamelaarsprijzen? De prijs die sommige incompetente lui op marktplaats vragen zeker?

En hoe werkt dat nou? Zo'n xbox mediacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:29
Bellerophon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:38:
[...]

Bij mij moet het wel op zolder staan, staat immers mijn gamehoek :P

Maar wat versta jij onder verzamelaarsprijzen? De prijs die sommige incompetente lui op marktplaats vragen zeker?

En hoe werkt dat nou? Zo'n xbox mediacenter?
Marktplaatsprijzen was misschien een betere term geweest. Maar die game-shops kunnen er ook wat van.. maar 19 euro voor een NES game gaat -mij- gewoon veel te ver.

XBMC werkt als een trein. Ik heb zo'n afstandsbediening bij mijn xbox en stream alle films enzo van mijn NAS. Je kunt op de xbox alleen geen hd content spelen (trekt de hardware niet) maar dat hoeft van mij tot nu toe ook niet zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279033

Heb nog een Nes weten te kopen met 8 games voor 2,50 haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Charly schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:45:
[...]

Marktplaatsprijzen was misschien een betere term geweest. Maar die game-shops kunnen er ook wat van.. maar 19 euro voor een NES game gaat -mij- gewoon veel te ver.

XBMC werkt als een trein. Ik heb zo'n afstandsbediening bij mijn xbox en stream alle films enzo van mijn NAS. Je kunt op de xbox alleen geen hd content spelen (trekt de hardware niet) maar dat hoeft van mij tot nu toe ook niet zo nodig.
Nee maar ik vind zoiets zeker wel leuk voor DivX films en series :) Weet je of er toevallig ergens tutorials van zijn?

En daar heb je ook gelijk in, op marktplaats kunnen ze echt schandalige prijzen vragen, bijvoorbeeld voor een doctor v64 meer dan 250 euro :')

Zo'n harde klap van de molenwiek heb ik nou ook weer niet gehad om een dergelijk geldbedrag ervoor te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 13:19
In mijn stad Tilburg (en inmiddels ook Breda) zit een hele goede winkel gespecialiseerd in import en retro. Je kan daar je accesoires en/ of retro games bestellen op de site of in de winkel zelf. Een echte aanrader!!

Klik bij de onderstaande link op je favoriete console en voila u krijgt een lijstje met games die daarvoor te koop zijn bij hun op dit moment. _/-\o_

http://foregames.nl/r_consoles.php

Edit:

Ik ben nu ook The Ultimate History Of Video Games aan het lezen. Een zeer goed boek en het retro gevoel is enorm aanwezig. Een aanrader voor iedereen die in de jaren 70, 80 en 90 opgroeide. _/-\o_

http://www.bol.com/nl/p/b...01004001446094/index.html

[ Voor 28% gewijzigd door Roorensu op 06-05-2009 09:15 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bellerophon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 07:33:
[...]

Heb je hier misschien wat aan?

http://members.optusnet.c...m/gamescart/gamescart.htm

En het is dus voor de Megadrive 1 een u-type, gezien de onderstaande link :)
http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/md-stereo-scart.htm
Die pagina's had ik al. Het probleem is alleen dat ik geen u-type kan vinden. Mijn electrozaak heeft hem niet en op webshops staat het type er niet bij. Daarom vraag ik aan iemand of hij misschien een link naar een goede weet, of of hij, als hij er een overheeft, die misschien mij kan laten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

danielkraak schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Die pagina's had ik al. Het probleem is alleen dat ik geen u-type kan vinden. Mijn electrozaak heeft hem niet en op webshops staat het type er niet bij. Daarom vraag ik aan iemand of hij misschien een link naar een goede weet, of of hij, als hij er een overheeft, die misschien mij kan laten overnemen.
Ok sorry, dan las ik verkeerd :)

Hier zal je vast al wel gekeken hebben?
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Bellerophon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:07:
[...]

En daar heb je ook gelijk in, op marktplaats kunnen ze echt schandalige prijzen vragen, bijvoorbeeld voor een doctor v64 meer dan 250 euro :')

[...]
Is dat die V64 waar geen emulation adapter bij zit?

Overigens is 250 euro voor een V64 (mits 256M en mits in doos) helemaal niet zo'n heel gekke prijs. Ik zou het er zelf ook niet graag voor geven, tenzij het echt nieuw en ongebruikt is.
Verkapte ik-kom-reclame-maken-voor-mijn-winkel-post? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:09:
[...]

Is dat die V64 waar geen emulation adapter bij zit?

Overigens is 250 euro voor een V64 (mits 256M en mits in doos) helemaal niet zo'n heel gekke prijs. Ik zou het er zelf ook niet graag voor geven, tenzij het echt nieuw en ongebruikt is.

[...]

Hij is nu volgens mij al verwijderd, maar dat was er 1 zonder die adapter en niet in doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
danielkraak schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:37:
Ik heb mijn kabel gekocht bij de electronica boer op de hoek...
Daar verkopen ze natuurlijk geen "officiele" Megadrive kabel meer... Maar wel een kabel die ze volgens hun nog wel eens verkopen aan mensen met een platenspeler (?) :?

Is precies die aansluiting en heeft een verloop naar 3 tulp stekkers... dus ook een gele voor beeld.
Daarmee heb je prima beeld, nadeel is echter wel dat je mono geluid hebt. Of je moet hem via de voorkant van de megadrive 1 aansluiten.

Edit: Nu ik erover nadenk (ben niet thuis namelijk) heeft deze kabel geloof ik wel geen 8 pinnen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 06-05-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
CrystalViriS schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:51:
[...]

Ik heb mijn kabel gekocht bij de electronica boer op de hoek...
Daar verkopen ze natuurlijk geen "officiele" Megadrive kabel meer... Maar wel een kabel die ze volgens hun nog wel eens verkopen aan mensen met een platenspeler (?) :?

Is precies die aansluiting en heeft een verloop naar 3 tulp stekkers... dus ook een gele voor beeld.
Daarmee heb je prima beeld, nadeel is echter wel dat je mono geluid hebt. Of je moet hem via de voorkant van de megadrive 1 aansluiten.
Maar ik maak hem zeg maar zelf. Wat jij hebt is composite en ik ben bezig een RGB te maken. RGB geeft beter beeld zeg maar. Maar ik kan die connector gewoon niet los vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gooi eens een balletje op,

Al dit Rero gepraat heeft me een geweldig idee gegeven, ik heb hier nog een tweede bureau waar ik nauwelijks iet mee doe, er staat een overleden versterker op en wat rotzooi. Daar ga ik dan een CRT TV op gooien en mijn NES en SNES en nu komt het(als ik het kan vinden) een Mega Drive I met een Mega CD, zodat ik eindelijk eens Sonic CD kan spelen. Ik heb een bloedhekel aan al die smooth filters e.d. die zijn echt zo verrot, dus zo'n compilatie disc o.i.d. zie ik ook niet zitten. Daarnaast kun je op geen van die compilaties Sonic & Knuckles combineren met Sonic 2 of 3.

Wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor een boxed Mega Drive I en een Mega CD(hoeft niet boxed te zijn)? Daarnaast lees ik dat veel Mega CD's zijn overleden, dus ik neem aan dat die zeldzaam zijn geworden?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:29:

Al dit Rero gepraat heeft me een geweldig idee gegeven, ik heb hier nog een tweede bureau waar ik nauwelijks iet mee doe, er staat een overleden versterker op en wat rotzooi. Daar ga ik dan een CRT TV op gooien en mijn NES en SNES en nu komt het(als ik het kan vinden) een Mega Drive I met een Mega CD, zodat ik eindelijk eens Sonic CD kan spelen. Ik heb een bloedhekel aan al die smooth filters e.d. die zijn echt zo verrot, dus zo'n compilatie disc o.i.d. zie ik ook niet zitten. Daarnaast kun je op geen van die compilaties Sonic & Knuckles combineren met Sonic 2 of 3.

Wat zou ik ongeveer kwijt zijn voor een boxed Mega Drive I en een Mega CD(hoeft niet boxed te zijn)? Daarnaast lees ik dat veel Mega CD's zijn overleden, dus ik neem aan dat die zeldzaam zijn geworden?
Ik heb voor mijn Mega CD (boxed) toen ongeveer 70 euro betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online

Ik heb laatst 50 euro betaald voor mijn MegaCD (Tweede versie met eerste versie megadrive). Zaten een stuk of 10 spellen bij, allemaal compleet in doosjes, met de boekjes. Denk dat het op zich niet teveel is, vond het wel een goede deal.

edit: console was wel niet boxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik weet niet of deze vraag hier op zijn plaats is, maar ik wil graag een oude NES controller op de PC aan kunnen sluiten, via USB. Nu heb ik wel een Amerikaanse website gevonden (link), maar die verzenden vanuit de USA. Dus komen bovenop hun prijzen ook nog evt. invoerrechten en verzendkosten van $6,-. Ook vind ik $22,- voor een (simpel?) convertertje nogal duur.

Is er een alternatieve winkel/webshop in Nederland gevestigd waar ik zoiets kan krijgen? Soldeerkitje mag ook, maar ik vind een converter fijner aangezien ik de controller liever intact laat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

CrystalViriS schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:34:
[...]

Ik heb laatst 50 euro betaald voor mijn MegaCD (Tweede versie met eerste versie megadrive). Zaten een stuk of 10 spellen bij, allemaal compleet in doosjes, met de boekjes. Denk dat het op zich niet teveel is, vond het wel een goede deal.

edit: console was wel niet boxed.
10 spelen? Netjes! welke allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MacBreQ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:38:
Ik weet niet of deze vraag hier op zijn plaats is, maar ik wil graag een oude NES controller op de PC aan kunnen sluiten, via USB. Nu heb ik wel een Amerikaanse website gevonden (link), maar die verzenden vanuit de USA. Dus komen bovenop hun prijzen ook nog evt. invoerrechten en verzendkosten van $6,-. Ook vind ik $22,- voor een (simpel?) convertertje nogal duur.

Is er een alternatieve winkel/webshop in Nederland gevestigd waar ik zoiets kan krijgen? Soldeerkitje mag ook, maar ik vind een converter fijner aangezien ik de controller liever intact laat. :)
Invoerrechten zul je niet betalen over $22. Daarnaast zijn controllers lekker klein, dus als je een pakketje van 4 controllers bestelt is de kans alsnog nihil dat je er uit wordt gepikt.

Volgens mij zijn die controllers niet te koop in Nederland (of er moet ergens een particulier zijn die dat doet), RetroUSB is voor zover ik weet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Invoerrechten zul je niet betalen over $22. Daarnaast zijn controllers lekker klein, dus als je een pakketje van 4 controllers bestelt is de kans alsnog nihil dat je er uit wordt gepikt.

Volgens mij zijn die controllers niet te koop in Nederland (of er moet ergens een particulier zijn die dat doet), RetroUSB is voor zover ik weet de enige.
Het is dus dat ik al een controller heb, met normale NES aansluiting. Daarom leek mij zo een converter het handigste. Ik zal anders nog maar even op Ebay moeten kijken en anders over een poosje toch bij RetroUSB gaan aankloppen.
Thanks anyway. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-05 08:35
Hm ik ben opzoek naar een foto van Superfx games de PCB de voor en achterkant

alle foto's die ik vind suggereren dat de buitenste pins (de extra pins) niet gebruikt worden..

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Icekiller2k6 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:00:

alle foto's die ik vind suggereren dat de buitenste pins (de extra pins) niet gebruikt worden..
Die had ik een... Moet nu even haasten, maar ik zal straks als ik terug ben eens kijken of ik ze nog kan vinden. Ik had een tijdje geleden mijn Starwing Competition open gemaakt om te kijken of ie wel echt was en ook pics van gemaakt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:52
Was gisteren even op zolder aan het opruimen.
Kwam deze tegen.

Dreamcast joystick
Afbeeldingslocatie: http://i579.photobucket.com/albums/ss239/died_laughing/dragoncast.jpg?t=1241614550

Afbeeldingslocatie: http://i579.photobucket.com/albums/ss239/died_laughing/atarilynx.jpg
Jammer dat ik de adapter van de lynx niet heb.
Eens kijken op ebay of we die nog kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sonic Jam heeft wel de koppelmogelijkheid... (wel Saturn btw..)

Ik weet zeker dat het bij één van mijn compilaties kan... heb ze voor megacd, saturn en ps2.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 11:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Icekiller2k6 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:00:

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2710/img008q.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
@SuperFX verhaal: Kan het niet zijn dat er in de printplaat baantjes lopen naar die buitenste pinnetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Hey, da's mijn foto. :9

Aan de linkerkant zie ik toch een baan richting een of andere chip of zo gaan? (De aller-links-te(?) pin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Bellerophon schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:07:
[...]

Nee maar ik vind zoiets zeker wel leuk voor DivX films en series :) Weet je of er toevallig ergens tutorials van zijn?
* kuch* [XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen dreamcast, maar voor wie nog een gratis controller wil:
http://www.ombouwwinkel.nl/product_info.php/products_id/319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
johnnyv.nl schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:25:
Ik heb zelf geen dreamcast, maar voor wie nog een gratis controller wil:
http://www.ombouwwinkel.nl/product_info.php/products_id/319
Thx voor de tip! Gelijk maar ff 1 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
danielkraak schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:38:
[...]

Thx voor de tip! Gelijk maar ff 1 besteld.
Voor de duidelijkheid: Alleen op te halen. En ik denk dat je er ook maar 1 kan bestellen?
offtopic:
Net een stel besteld en betaald met iDEAL. :$ Maar even zien of ik mijn geld terug krijg...

[ Voor 31% gewijzigd door Tanuki op 06-05-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
l0c4lh0st schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:30:
[...]

Voor de duidelijkheid: Alleen op te halen. En ik denk dat je er ook maar 1 kan bestellen?
offtopic:
Net een stel besteld en betaald met iDEAL. :$ Maar even zien of ik mijn geld terug krijg...
Ik heb dus ook betaald met iDeal. Ik verwacht sowieso dat ze mijn geld terugstorten, als het niet blijkt te kunnen. Maar je kunt er toch maar één bestellen? Als ik er meer invoer dan zie ik er maar één in mijn winkelmandje.

Het is in Schiedam. Ik zou daar best heen willen, maar niet voor ééntje. :P

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 07-05-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

danielkraak schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Wat je nodig hebt is een 8-polige DIN plug uitgevoerd in 262° ipv de normale 270°.

Kan je vinden en bestellen bij http://www.grootaers.nl/
artikelnummer: 24001580 (din plug)
artikelnummer: 24001560 (chassis)

Tussen haakjes.. leuk topic dit, ik ben zelf ook een retro verzamelaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
danielkraak schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:01:
Ik heb dus ook betaald met iDeal. Ik verwacht sowieso dat ze mijn geld terugstorten, als het niet blijkt te kunnen. Maar je kunt er toch maar één bestellen? Als ik er meer invoer dan zie ik er maar één in mijn winkelmandje.
Ja, inderdaad, dat hoop ik dus ook bij mij...

Ik heb ze nog gemaild naderhand dat ik er nog een M3 Perfect CF bij wou. Dus ik hoop reactie op die mail te krijgen (alleen hun info-adres werkt, de andere 2 geven een user not found).
danielkraak schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:01:
Het is in Schiedam. Ik zou daar best heen willen, maar niet voor ééntje. :P
Ook agree. :P Is zo'n 2 uur met de trein...

In de afgelopen paar dagen richting zolder gegaan...

Pokémon Special Edition (Incl. 2x AA Battery)
FrontBack + Contents

Mortal Kombat 3 Kontrol Pad Version 1 (10x)
FrontBackContents

Mortal Kombat 3 Kontrol Pad Version 2 (10x)
FrontBackContents

Mortal Kombat 3 Kontrol Pad Programmable (10x)
FrontBackContents

[ Voor 64% gewijzigd door Tanuki op 07-05-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:01:
[...]

Ja, inderdaad, dat hoop ik dus ook bij mij...

Ik heb ze nog gemaild naderhand dat ik er nog een M3 Perfect CF bij wou. Dus ik hoop reactie op die mail te krijgen (alleen hun info-adres werkt, de andere 2 geven een user not found).

[...]

Ook agree. :P Is zo'n 2 uur met de trein...

In de afgelopen paar dagen richting zolder gegaan...

Pokémon Special Edition (Incl. 2x AA Battery)
[afbeelding][afbeelding]

Mortal Kombat 3 Kontrol Pad Version 1 (10x)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Mortal Kombat 3 Kontrol Pad Version 2 (10x)

Mortal Kombat 3 Kontrol Pad Programmable (10x)
Ik ben benieuwd of ze het daadwerkelijk gratis weggeven en niet dat je verzendkosten of iets dergelijks moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Iemand doet ook zeer goedkoop zijn nes/snes/gameboy/megadrive/saturn/atari 2600 spelletjes weg :) mss zit er wat bij voor iemand

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1753232

het is niet mijn spul maar van een clanmate :)

[ Voor 19% gewijzigd door souljah1h op 07-05-2009 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-04 13:19
[...]

Is niet mijn winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
souljah1h schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 07:44:
Iemand doet ook zeer goedkoop zijn nes/snes/gameboy/megadrive/saturn/atari 2600 spelletjes weg :) mss zit er wat bij voor iemand

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1753232

het is niet mijn spul maar van een clanmate :)
Pfff... Ik probeer al tijdenlang iets te kopen van hem, maar hij heeft er maar geen foto's van. }:|
My bad. :*

[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 07-05-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l0c4lh0st schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:32:
[...]

Pfff... Ik probeer al tijdenlang iets te kopen van hem, maar hij heeft er maar geen foto's van. }:|
Ik probeerde de Mega Drive, hij mailde eerst dat het een Mega Drive II was, toen ik zei geen interesse ik zoek een Mega Drive I. Nu heeft hij die toevallig ook dus ik ben benieuwd, geen foto's is aan de andere kant wel link. Heeft iemand trouwens ervaring met een winkel genaamd smallmart? ik zat er gister op te kijken, maar kan nergens een shopsurvey o.i.d. vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:55:
[...]

Ik probeerde de Mega Drive, hij mailde eerst dat het een Mega Drive II was, toen ik zei geen interesse ik zoek een Mega Drive I. Nu heeft hij die toevallig ook dus ik ben benieuwd, geen foto's is aan de andere kant wel link. Heeft iemand trouwens ervaring met een winkel genaamd smallmart? ik zat er gister op te kijken, maar kan nergens een shopsurvey o.i.d. vinden.
Uiterst onbetrouwbare kerel...

Ik had ook interesse in de Megadrive, die was verkocht.

Ik had interesse in de SNES Mortal Kombat 3 Kontrol Pad, hij wou er een veel te hoge prijs voor + 6,75 verzendkosten (terwijl het gewoon door de brievenbus kan). Als ik hem vraag wat de staat van het ding is (hoe compleet het is, etc) blijft het altijd vaag en krijg ik altijd antwoorden waar ik nooit 100% zekerheid over heb. Foto's heeft ie natuurlijk ook niet. Uiteindelijk wel op een bedrag gekomen (eigenlijk nog te duur).

Zag ik dat ie ook nog een nieuwe Atari 2600 had. Na wat over en weer mailen over de staat van het ding is ook dat niet helemaal duidelijk. Volgens mij probeert ie zijn spullen gewoon als nieuw te verkopen... Na het laatste mailtje over de staat van de Atari 2600, is die opeens ook verkocht.

Nu wou ik dus alleen de Mortal Kombat Kontrol Pad, geld overgemaakt, mailt ie me dat iemand anders het al heeft gekocht en het niet door gaat. Lekker is dat.

Ik zou er nooit meer wat kopen, vreselijke manier van mailen/handelen. Of ik m'n geld terug ga zien is ook nog maar de vraag.

Ik had overigens al langer interesse in die kontrol pad, maar kreeg nooit duidelijke mailtjes van hem. Er bleven altijd wel vragen over... Foto's maken kon ie niet (al maandenlang niet), nu ik hem besluit toch maar te kopen (en hem dus het voordeel van de twijfel te geven) is het ding opeens verkocht... Rare zaak.

Goh, en op 9lives.be is ie verbannen...

[ Voor 15% gewijzigd door Tanuki op 07-05-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Nog leuke retro gameshops in Nijmegen? Daar ga ik zo heen namelijk. Even neuwsgierig.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

GZ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:16:
Nog leuke retro gameshops in Nijmegen? Daar ga ik zo heen namelijk. Even neuwsgierig.
Nope...

Nedgame ken je wel, denk ik.

MysteryMedia heeft sinds de komst van Nedgame vrijwel niks aan retro (ze hadden sowieso weinig en de prijzen waren hoger dan die van Nedgame).

Volgens mij heb je het dan wel gehad in Nijmegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172702

Iemand die nog een goeie manier weet om een 'vergeelde' console weer wat kleur te geven eigenlijk? Ik heb hier een Gamecube staan [op koninginnedag gekocht voor een spotprijsje], front is alleen waanzinnig vergeeld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verven. Het is namelijk het plastic zelf wat verkleurd. Niet zozeer een laagje erop oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:55:
[...]

And the story continues... http://forum.fok.nl/topic/1271672/2/50#68802034

Maar goed, van mijn kant genoeg over deze kerel. :')

Weet iemand nog een goedkope zaak om tijdschrifthouders / tijdschriftcassettes te regelen? Hier in de winkel kosten ze 4 euro per stuk... Da's leuk voor 1, maar ik heb er 20 nodig. Da's dus al gauw een 80 euro.

Nu heb ik wat rond gezocht op google, kom ik allerlei webwinkels voor kantoor artikelen tegen, die wel lekker goedkoop zijn. Maar je moet òf voor minimaal 50 of 100 euro bestellen, òf er komt een extra toeslag wegens kleine orders bij. Dan nog de verzendkosten en verwerkingskosten, dan nog de btw, etc. Kom ik alsnog heel duur uit.

Ik ben nog niet bij de Ikea geweest (die is niet echt op loopafstand van Eindhoven station helaas), dus wie weet hebben ze daar wat, maar ik hoop eigenlijk dat iemand een webshop of zo weet. Liefst in de buurt van Eindhoven, dan kan ik het nog ophalen ook.

Er moet 1 jaargang PU's in passen. Hoogte max. 31,5 cm (anders past het niet in de kast), breedte ongeveer 7-8 cm (12x PU op elkaar), diepte iets meer dan 23 cm (de breedte van een PU): 24 of 25 cm of zo.

[ Voor 50% gewijzigd door Tanuki op 08-05-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een idee om met meerdere mensen bij zo'n kantoorwinkel te bestellen, ik heb zelf geen magazine verzameling maar er zijn vast wle mensen te vinden die hun Edge/PU(Vroegah=top nu=blegh)/NGamer(ugh) verzameling goed willen bewaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-05-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb gewoon van die houten bakken van Ikea. Een beetje een laarsvorm. Localhost weet wel welke ik bedoel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
MsG schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:05:
Verven. Het is namelijk het plastic zelf wat verkleurd. Niet zozeer een laagje erop oid.
Niet al te lang geleden stond er in dit topic (ik denk het vorige deeltje) iets over een nieuw middeltje wat erg goed scheen te werken om die verkleuring te verhelpen. Een soort gel was het. De demo foto's zagen er iig goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 08-05-2009 15:05 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:44:
[...]

And the story continues... http://forum.fok.nl/topic/1271672/2/50#68802034

Maar goed, van mijn kant genoeg over deze kerel. :')

Weet iemand nog een goedkope zaak om tijdschrifthouders / tijdschriftcassettes te regelen? Hier in de winkel kosten ze 4 euro per stuk... Da's leuk voor 1, maar ik heb er 20 nodig. Da's dus al gauw een 80 euro.

Nu heb ik wat rond gezocht op google, kom ik allerlei webwinkels voor kantoor artikelen tegen, die wel lekker goedkoop zijn. Maar je moet òf voor minimaal 50 of 100 euro bestellen, òf er komt een extra toeslag wegens kleine orders bij. Dan nog de verzendkosten en verwerkingskosten, dan nog de btw, etc. Kom ik alsnog heel duur uit.

Ik ben nog niet bij de Ikea geweest (die is niet echt op loopafstand van Eindhoven station helaas), dus wie weet hebben ze daar wat, maar ik hoop eigenlijk dat iemand een webshop of zo weet. Liefst in de buurt van Eindhoven, dan kan ik het nog ophalen ook.

Er moet 1 jaargang PU's in passen. Hoogte max. 31,5 cm (anders past het niet in de kast), breedte ongeveer 7-8 cm (12x PU op elkaar), diepte iets meer dan 23 cm (de breedte van een PU): 24 of 25 cm of zo.
Die reacties had ik ook al gelezen op Fok ja. Echt vervelend hoe zo'n kerel handelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Ze halen jouw naam door ook nog eens door het "slijk" heen. :X
Diezelfde gast had ook op scholieren.com een topic, wat ineens gesloten moest worden en daarna weer een nieuwe geopend van was, klopt ook niet echt lijkt me. Wou nog wel wat spellen van em kopen... maar hij reageerde toen zelf al niet. Gelukkig maar!

Ontopic:

Kent iemand van jullie trouwens deze website?

http://www.gameover.nl/simons_website/home.html

Beheerder daarvan verkoopt onder het kopje videospellen/videogames allerlei retro games.
(adverteerde ook weleens op marktplaats, daar ken ik de website van).
Heb een keer eerder al een aantal spellen bij hem gekocht. Zijn er genoeg bij die 1 euro kosten. En dan zijn er nog best spellen die je niet kunt laten liggen voor die prijs. :P

Vooral leuk als je bijvoorbeeld je videopac verzameling compleet wilt maken, want die kosten geen drol.
Cartridges waren bij mij allemaal in goede staat, (staat er ook achter als het niet zo is). Dus daar kun je ze op uitkiezen.

Sommige werkte niet meteen door stof etc. maar dat is zo verholpen/schoongemaakt. . Foto's heeft hij wel niet...(geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gameover.nl kwam ik laatst tegen, dat is die winkel in Amsterdam bij het centraal station, ik dacht dat ze al jaren weg waren, want ik was daar toen een keer en toen was alles dicht, waarschijnlijk waren ze aan het verbouwen want vroeger was het "De platenkoning" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:29:
Gameover.nl kwam ik laatst tegen, dat is die winkel in Amsterdam bij het centraal station, ik dacht dat ze al jaren weg waren, want ik was daar toen een keer en toen was alles dicht, waarschijnlijk waren ze aan het verbouwen want vroeger was het "De platenkoning" o.i.d.
Ja of ze gaan stoppen.. ik weet het ook niet precies. Ín ieder geval verkoopt ie volgens mij echt alles... ( in ieder geval op retro-gebied) ook handleidingen van spellen controllers/memorycards/kabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrystalViriS schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:35:
[...]

Ja of ze gaan stoppen.. ik weet het ook niet precies. Ín ieder geval verkoopt ie volgens mij echt alles... ( in ieder geval op retro-gebied) ook handleidingen van spellen controllers/memorycards/kabels etc.
Stoppen niet, ze hebben net een nieuwe website en het is de perfecte plek daar vlak voor Amsterdam CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65469

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:29:
hoi,

ik ben simon, van simon's website, en van game over? in amsterdam.
we zijn nog gewoon op hoor. dinsdag - zaterdag van 12.00 - 18.00
en regelmatig op zondag en maandag. daarvoor kan je het beste effe vantevoren bellen 020-6247841

misschien was je een keer 's morgens, of koopavond, of zon/maandag ?

groetjes
simon
game over?

ps. iemand enig idee hoe ik deze oude tekst hieronder kan veranderen ? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 65469 op 08-05-2009 18:27 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.