Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:32:
Typisch flexkabel probleem wat je wel in meer HTC en andere telefoons ziet maar bij de XPERIA vrij vaak. Ik ga je niet garanderen dat dit echt het probleem is maar daar kun je van uit gaan. Gaat dus om de kabel tussen beide delen van de telefoon. Met een beetje geluk zit hij ietsjes los, maar in erger geval moet hij worden vervangen.
Ik heb dit ook gehad, en omdat ik hem op een gegeven moment helemaal niet meer kon gebruiken heb ik hem maar open gesloopt. Op youtube
zijn mooie filmpjes te vinden waarin precies staat hoe je hem uit elkaar haalt en weer in elkaar zet. Bij mij zat volgens mij het stekkertje van de flexkabel tussen toetsenbord en scherm niet goed vast. Nu doet hij het weer prima in ieder geval

.
Benodigdheden: hele kleine kruiskopschroevendraaier, Torx T6 schroevendraaiertje, dun plastic lipje (ik gebruikte een kleine rechte schroevendraaier, maar daarmee kan je het zachte plastic makkelijk beschadigen) en vaste handen....
Best leuk om die filmpjes sowieso even te zien om te zien hoe alles er van binnen uit ziet. Bijna elk schroefje en kabeltje zit ook nog weer vast met een stukje tape, maar dat is blijkbaar niet genoeg om het contact overal goed te houden.
Ik baalde als een stekker toen hij er helemaal mee ophield omdat ik hem al een keer had teruggestuurd voor dit probleem en hem toen ongerepareerd terugkreeg met als reden "waterschade" (één van de indicatoren had een heeeel klein hoekje roze

). Met het idee van: als ik hem niet fix kan ik hem weggooien ben ik er maar mee aan de slag gegaan. Als je het een beetje voorzichtig aan doet en de filmpjes goed volgt is het niet zo moeilijk, maar het is wel vrij lastig om vooral de stukken tape weer net zo mooi strak terug te krijgen.