op dat derde tabblad staat bij mij usb aan pc er wel bij , internet delen staat er niet bij. ook in de windows map kan ik usbtopc.exe niet vinde. ik heb rom versie R3AA007 NLgwystyl schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:30:
[...]
Een beetje rondzoeken /. begrijpend lezen bij wat je op het scherm ziet. Ik weet niet precies hoe het er bij jou uit ziet..... heb je een nederlandse of engelse rom?
Alle programma's vind je als je op start drukt en dan op programma's. Als je een rom hebt met touchflo en je krijgt een programmatab (12 iconen met programma's), dan staat 'alle programma's' linksonderin. Ik vermoed dat dit niet helemaal duidelijk was, maar ik hoop dat je er hiermee uit komt.
Bij een nederlandse rom zonder manila/touchflo vind je instellingen als onderste optie in je start menu. Daar heb je drie tabbladen, persoonlijk, systeem en connecties. In dat derde tabblad staat bij mij USB naar PC (iig de engelse variant daarvan), en Internet delen.
Zoek desnoods met windows verkenner naar 'usbtopc.exe' in de windows map. Zorg er dan wel voor dat je alle bestanden weergeeft, anders is hij misschien verborgen. Ik weet niet precies hoe het programma internet delen heet.
Weet je wel hoe je een Bluetooth PAN moet maken, en is dit gelukt?
Verwijderd
Ik heb sinds kort dat als ik iemand bel of iemand belt mij dat ik ze niet meer hoor of dat ik af en toe wegval (stiltes tijdens het bellen) Lijkt wel of de speaker niet meer werkt dan?
Kent iemand dit probleem. Heb nu touch it 10.31 erop staan. Maar had dit probleem ook met eerdere roms. als ik hem herstart wil het vaak wel weer werken.
Ps. Het warmworden van de batterij herken ik dit heb ik als ik hem aan de autoaansteker oplader hang van de tomtom
Kent iemand dit probleem. Heb nu touch it 10.31 erop staan. Maar had dit probleem ook met eerdere roms. als ik hem herstart wil het vaak wel weer werken.
Ps. Het warmworden van de batterij herken ik dit heb ik als ik hem aan de autoaansteker oplader hang van de tomtom
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 19:24 ]
Verwijderd
Bestaat er eigenlijk een equalizer voor de mediaplayer? op mijn voormalige HTC zat er zo'n programma ingebakken.
NB:
Ik heb al iets gevonden namelijk http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=523505 dit progje
Sucses
NB:
Ik heb al iets gevonden namelijk http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=523505 dit progje
Sucses
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 12:44 ]
Hoe kan ik de firmware updaten van mn x1?
Ik probeer het via het update service programma van SE, volg de instructies op het scherm en wanneer ik het scherm krijg met die 4 gekleurde balken sluit ik de usb kabel op mn telefoon aan, vervolgens staat er onderaan in de witte balk ook USB alleen gaat die verder niet door met verbinden.
Wat doe ik fout of hoe zorg ik ervoor dat ie wel update?
Ik probeer het via het update service programma van SE, volg de instructies op het scherm en wanneer ik het scherm krijg met die 4 gekleurde balken sluit ik de usb kabel op mn telefoon aan, vervolgens staat er onderaan in de witte balk ook USB alleen gaat die verder niet door met verbinden.
Stop chasing the dream, you're already living it
Je moet naar 5522 een sms-je zenden met als inhoud: NSVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:44:
[...]
Wat is de link in het SMSje? Dan ga ik het even proberen.
[...]
Hierna krijg je een sms-je terug met een persoonlijke hyperlink om de applicatie te downloaden. Je moet daar wel internet explorer voor gebruiken, want met opera kun je het niet installeren. Als je de reisplanner xtra geinstalleerd hebt, kun je nog apart de ilocal applicatie als cab-file downloaden en installeren.
Ilocal kan ik installeren, maar het vindt niets. De applicatie 9292ovGPS daarentegen kan mijn positie snel en precies bepalen. Ben benieuwd.
Verwijderd
Zo is het mij ook vergaan en kom ik niet verder.Qosmic schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:59:
Hoe kan ik de firmware updaten van mn x1?
Volgens iemand anders, moet je de kabel meerdere keren in je tefelon steken en verwijderen tot hij verder gaat, maar in mijn geval na ruim 25 to 35 keer, gebeurde en helemaal niets.
Ergens op XDA zou je de nieuwste rom kunnen vinden (mag ik het zo omschrijven?) maar ik kan het niet vinden. dus als jij een oplossing hebt gevonden hoe jij de update hebt kunnen voortzetten, dan hoor ik het erg graag. Eventueel via een PB (persoonlijk Bericht). sucses met je zoektocht.
Verwijderd
Had dat van de week ook. Reed 2,5 uur op tomtom aanwijzingen en de telefoon hing in de lader, was effe bang dat het aan mijn toestel lag, maar meer hebben dit dus al gehad.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:07:
[...]
Maar had je dan ook 16 uur lang een navigatie draaien? Want als je je GPS gebruikt wordt hij nog eens extra warm... na een uur of 2 hoef je hem dan echt niet tegen je gezicht te houden, of je moet eelt op je wangen hebben
Probeer het eens met de nieuwste versie van SEUS en schakel je firewall en virusscanner helemaal uit. Toen werkte het bij mij vlekkeloosVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:22:
[...]
Zo is het mij ook vergaan en kom ik niet verder.
Volgens iemand anders, moet je de kabel meerdere keren in je tefelon steken en verwijderen tot hij verder gaat, maar in mijn geval na ruim 25 to 35 keer, gebeurde en helemaal niets.
Ergens op XDA zou je de nieuwste rom kunnen vinden (mag ik het zo omschrijven?) maar ik kan het niet vinden. dus als jij een oplossing hebt gevonden hoe jij de update hebt kunnen voortzetten, dan hoor ik het erg graag. Eventueel via een PB (persoonlijk Bericht). sucses met je zoektocht.
Verwijderd
Waar heb je ilocal gedownload dan? Als ik het via hun site doe zegt hij dat de X1 niet ondersteunt wordt.Politoer schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:41:
Xperia, reisplanner xtra en ilocal.
Ik heb ilocal inmiddels aan de praat. De oplossing is om ilocal niet op je opslagkaart te installeren, maar op het interne geheugen van je xperia. Jammer dat het niets anders kan.
Verwijderd
Beetje klein op mijn scherm..?Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:23:
Bestaat er eigenlijk een equalizer voor de mediaplayer? op mijn voormalige HTC zat er zo'n programma ingebakken.
NB:
Sucses
Verwijderd
Nope, weer niet.DaSaN schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:23:
[...]
Probeer het eens met de nieuwste versie van SEUS en schakel je firewall en virusscanner helemaal uit. Toen werkte het bij mij vlekkeloos
En volgens mij had ik al de laatste SEUS, maar toch verwijderd, opnieuw gedownload en geinstalleerd.
Firewall en virusscanner uitgeschakeld, geprobeerd op alle 3 usb in/uitgangen op de laptop.
Diverse keren batterij in/uit en opstarten zoals beschreven, diverse keren stekker in/uit de telefoon, hopeloos.
Wie helpt me verder?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 16:12 ]
Verwijderd
Dat zijn vragen die niet gesteld mogen worden, ondanks dat het orginele software is waar je om vraagt.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:23:
weet iemand waar je een orginele rom voor kpn kan downloaden??
Hierom vragen kan je officiele waarschuwing opleveren, zoals ik laatst
Zoek maar eens op het XDA forum.
Sucses met je zoektocht.
Verwijderd
Ja dat dacht ik toen ook.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:37:
ok dank dacht dat je om originele dingen wel mocht vragen maar weet ik dat weer :-)
Heb een aanbod gekregen om van een vriend de Xperia voor een vriendenprijsje over te nemen omdat hij zelf niet overweg kan met een WM telefoon. Heb zelf als een P3300 van HTC en wil sowieso terug naar een WM telefoon. Is deze de moeite waard?
Welke navigatie werkt er soepel op (ook vanwege de afwijkende resolutie 800x400)?
Welke van de vele rom's is aan te raden en werkt snel en soepel?
Sorry als deze vragen al voorbij zijn gekomen, maar zit nu in de nachtdienst en slaap dus overdag. Was nu even wakker tussendoor en duik hierna meteen mijn bed weer in. Dus geen tijd om alles rustig door te nemen
Welke navigatie werkt er soepel op (ook vanwege de afwijkende resolutie 800x400)?
Sorry als deze vragen al voorbij zijn gekomen, maar zit nu in de nachtdienst en slaap dus overdag. Was nu even wakker tussendoor en duik hierna meteen mijn bed weer in. Dus geen tijd om alles rustig door te nemen
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Wanneer je de overstap maakt van HTC naar de SEX 1, is de overgang niet heel erg groot en heb je een beter toestel. Ook ik heb de overstap van HTC naar de SEX 1 gemaakt en ben daar zeer over te spreken.DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:25:
Heb een aanbod gekregen om van een vriend de Xperia voor een vriendenprijsje over te nemen omdat hij zelf niet overweg kan met een WM telefoon. Heb zelf als een P3300 van HTC en wil sowieso terug naar een WM telefoon. Is deze de moeite waard?
Als die vrienden prijs je bevalt moet je het zeker doen.
Tja en welke rom het beste is, dat is denk ik een persoonlijke keuze, probeer eerst de orginele eens uit, die bevalt mij tot nu toe heel erg best.
Sucses met je aanschaf/keuze
Verwijderd
Heeft er hier iemand ook wel eens het probleem dat wanneer je het toestel uitzet, hij niet meer aanzet.
Nu moet ik de batterij eruit halen om hem weer te starten.
(Wat me vervolgens weer niet lukt omdat ik het klepje niet openkrijg... grrrr)
Nu moet ik de batterij eruit halen om hem weer te starten.
(Wat me vervolgens weer niet lukt omdat ik het klepje niet openkrijg... grrrr)
Ik zou wel even achterop het toestel onder de batterij kijken voor de productieweek. Dit i.v.m. het scheuren probleem.DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:25:
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Is het echt een vriendenvriendenprijsje? Als je alsnog stevig betaald zou ik eventueel verder kijken, want Windows Mobile is allemaal wel prima, maar deze telefoon is een soort tijdbom, bij praktisch iedereen treden scheuren e.d. op. Kijk inderdaad dus eerst bijv eens naar de week van maken (niet die op de batterij, maar op de telefoon zelf).DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:25:
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Ik heb wel iets gehoord/gelezen over die scheuren, maar vanaf welke week/jaar komen die scheuren niet meer voor? De mijne is van week 14 - 2009.MsG schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:31:
[...]
Is het echt een vriendenvriendenprijsje? Als je alsnog stevig betaald zou ik eventueel verder kijken, want Windows Mobile is allemaal wel prima, maar deze telefoon is een soort tijdbom, bij praktisch iedereen treden scheuren e.d. op. Kijk inderdaad dus eerst bijv eens naar de week van maken (niet die op de batterij, maar op de telefoon zelf).
Volgens mij is er nog steeds niet een duidelijke build date waarna het scheuren niet meer voorkomt. Blijkbaar is repareren goedkoper voor sony dan echt het productieproces veranderen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Heeft iemand hier nog wat voor?danny1909 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:12:
[...]
op dat derde tabblad staat bij mij usb aan pc er wel bij , internet delen staat er niet bij. ook in de windows map kan ik usbtopc.exe niet vinde. ik heb rom versie R3AA007 NL
Js dat is het. Hij is van een vriend die er ééntje gewonnen heeft met een actie en er niet mee overweg kan. Dus voor zo'n 90 euro mag ik hem van hem overnemen. Lijkt me toch een echte vriendenprijs
Verwijderd
Voor die 90 euro had ik hem ook willen hebben.DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:47:
[...]
Js dat is het. Hij is van een vriend die er ééntje gewonnen heeft met een actie en er niet mee overweg kan. Dus voor zo'n 90 euro mag ik hem van hem overnemen. Lijkt me toch een echte vriendenprijs
Heb je al onder de accu gekeken om te zien hoe oud ie is?
Dan zou ik niet twijfelen en het gewoon doen. Voor die prijs zijn scheuren niet eens erg
.
Verwijderd
eindelijk, ik heb er ook !
maar...in vista mobile device ...zoekt maar vindt geen apparaat.
wat gaat er fout?
maar...in vista mobile device ...zoekt maar vindt geen apparaat.
wat gaat er fout?
Nee nog niet, zie hem morgen. Weet wel dat hij hem nu ongeveer een maandje heeft (gewonnen met Freerecordshop actie). Dus zou een vrij nieuw model moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:24:
[...]
Voor die 90 euro had ik hem ook willen hebben.
Heb je al onder de accu gekeken om te zien hoe oud ie is?
Als ik hem hem wel meteen tweaken door andere rom erop te zetten. Kreeg al de tip voor de rom dvan Itje oid.
Verwijderd
90 euro? doen...
Ik heb er 1 uit de periode waarin de scheuren het meest voorkwamen, en helemaal niks hier, heb hem toch al van aardig hoog laten vallen op tegels, beton, er zitten diepe krassen in het metaal van de impact, maar geen scheur in zicht!
Ik heb er 1 uit de periode waarin de scheuren het meest voorkwamen, en helemaal niks hier, heb hem toch al van aardig hoog laten vallen op tegels, beton, er zitten diepe krassen in het metaal van de impact, maar geen scheur in zicht!
Verwijderd
ik ben opzoek naar een werkende gps ik ben 16 en rij dus nog scooter maar is het niet mogelijk dat ik een oordopje indoe en dan dat mijn telefoon zegt na 50 meter rechts ofzo?
als het engels is maakt het ook niet uit
alvast bednkt.
stephan
alvast bednkt.
stephan
TomTom zou dat wel moeten aankunnen. Ligt er wel aan of je headset over BT gebruikt. Ik meen dat er in het verleden problemen waren met bluetooth headsets. Je kunt in dat geval hier terecht: http://www.davidmays.com/BTAudio/.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:21:
ik ben opzoek naar een werkende gps ik ben 16 en rij dus nog scooter maar is het niet mogelijk dat ik een oordopje indoe en dan dat mijn telefoon zegt na 50 meter rechts ofzo?
alvast bednkt.
stephan
Met een gewone headset zou het geen probleem mogen zijn.
Kan niet wachten tot ik de Xperia in mijn handen heb en de Touch-IT Xperience 10.4 erop kan zetten. Veel positieve verhalen over gehoord.....
Verwijderd
ik denk dat jullie het niet begrepen hebben ik weet niet hoe ik met de xperia de gps aan kan zetten dus dat ik te hore krijg na 100 meter links af ofzoceelcoumans schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 01:05:
[...]
TomTom zou dat wel moeten aankunnen. Ligt er wel aan of je headset over BT gebruikt. Ik meen dat er in het verleden problemen waren met bluetooth headsets. Je kunt in dat geval hier terecht: http://www.davidmays.com/BTAudio/.
Met een gewone headset zou het geen probleem mogen zijn.
Verwijderd
Waarschijnlijk Tomtom starten en je headset aansluiten.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:56:
[...]
ik denk dat jullie het niet begrepen hebben ik weet niet hoe ik met de xperia de gps aan kan zetten dus dat ik te hore krijg na 100 meter links af ofzo
Verwijderd
goedemorgen,
wanneer mijn Xperia aan de USB poort hangt, zegt hij
'Bezig met laden'
maar: batterij gaat leger en leger...wat gaat er fout?
'Bezig met laden'
Dus je bedoelt zonder navigatiesoftware? Dit lijkt me onmogelijk danwel nodeloos ingewikkeld om het wel werkend te krijgen...Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:56:
[...]
ik denk dat jullie het niet begrepen hebben ik weet niet hoe ik met de xperia de gps aan kan zetten dus dat ik te hore krijg na 100 meter links af ofzo
Verwijderd
Nou nou als er voor overdrijven een studie was dan was jij er op afgestudeerd of niet?MsG schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:31:
[...]
Is het echt een vriendenvriendenprijsje? Als je alsnog stevig betaald zou ik eventueel verder kijken, want Windows Mobile is allemaal wel prima, maar deze telefoon is een soort tijdbom, bij praktisch iedereen treden scheuren e.d. op. Kijk inderdaad dus eerst bijv eens naar de week van maken (niet die op de batterij, maar op de telefoon zelf).
Heb je de telefoon wel aan een usb poort hangen die powered is? Bij oudere pc's en/of laptops wil het nog weleens voorkomen dat bepaalde poorten niet gebruikt kunnen om op te laden omdat die niet stroomvoorzienend zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:01:
goedemorgen,
'Bezig met laden'
Verwijderd
kan iemand mij helpen met het updaten via Update Service van SE:
ik kom niet verder dan de regenboogscherm bij het opstarten. Heb ik iets gemist?
ik kom niet verder dan de regenboogscherm bij het opstarten. Heb ik iets gemist?
Ilocal kan je vanuit reisplanner xtra downloaden. Die moet dan eerst geinstalleerd zijn.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:24:
[...]
Waar heb je ilocal gedownload dan? Als ik het via hun site doe zegt hij dat de X1 niet ondersteunt wordt.
Hoe je reisplanner xtra kunt downloaden heb ik een een vorig bericht uitgelegd.
Zo nodig kan ik je het cab-file van ilocal wel mailen.
ik heb sinds een week ook een SE X1. Het valt me niet tegen, alleen heb ej zo nu en dan toch wel een stylus nodig (wat ik voorheen met mijn HTC touch dual niet had). Verder niets anders dan lof!
Verder kwam ik met toeval op de pagina bij SE: http://www.sonyericsson.c...id=minicampaign_x18gbfree
Hier kan krijg je een 8gb kaartje als je de X1 registreert
Ik heb verder de laatste versie van ITje erop gesmeten en dat werkt wel erg mooi! Veeel gebruiksvriendelijker dan de standaard panelinterface van SE. Bovendien erg makkelijk te flashen als je eenmaal HardSPL hebt gedaan (je hebt alleen een leeg microSD kaartje nodig)
edit: zag juist dat de gratis actie voor een SD kaart ook in de TS staat
Verder kwam ik met toeval op de pagina bij SE: http://www.sonyericsson.c...id=minicampaign_x18gbfree
Hier kan krijg je een 8gb kaartje als je de X1 registreert
Ik heb verder de laatste versie van ITje erop gesmeten en dat werkt wel erg mooi! Veeel gebruiksvriendelijker dan de standaard panelinterface van SE. Bovendien erg makkelijk te flashen als je eenmaal HardSPL hebt gedaan (je hebt alleen een leeg microSD kaartje nodig)
edit: zag juist dat de gratis actie voor een SD kaart ook in de TS staat
[ Voor 5% gewijzigd door DjVe op 26-06-2009 14:30 ]
Ik zou de hoop maar opgeven, mij lukte het ook niet. Via XDA forum kan je de nieuwste vodafone/t-mobile firmware downloaden (de orginele). Die kan je gewoon inladen met een SD kaartje!Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:11:
kan iemand mij helpen met het updaten via Update Service van SE:
Misschien overbodig om te zeggen, maar je SD kaart hoeft niet leeg te zijn om te kunnen flashen. Scheelt veel backup werkJordy van e schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:27:
...
(je hebt alleen een leeg microSD kaartje nodig)
Verwijderd
kan iemand me helpen om mijn X1 te flashen? Ik snap er helemaal niks van.
Ik heb een branded Vodafone telefoon, besteld via internet van Vodadone.
welke versie moet ik pakken en hoe moet ik precies flashen?
alvast bedankt
alvast bedankt
XDA / Xperia fora uitgebreid lezen. Als je er dan niet uitkomt dan raad ik gewoon aan om _niet_ te flashen. Succes.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:45:
kan iemand me helpen om mijn X1 te flashen? Ik snap er helemaal niks van.
alvast bedankt
volgens mij is dat een R3AA013 rom, dus ja dat is de nieuwste orginele romVerwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:09:
haloha,
wat is de laatste ROM versie?
ik draai 1.3.937.6
Verwijderd
Internetbankieren op je Xperia?
Nou, DSBbank gaat prima..beetje klooien, maar dan lukt het!
echter;
ABNAMRO: wil niet lukken...krijg niet het beeld te zien waar je pasnummer/rekeningnummer moet invoeren.
zowel op OPERA als INTERNETEXPLORER niet.
iemand die weet hoe onze staatsbank Abn wél te benaderen is met onze mini-computer?
Nou, DSBbank gaat prima..beetje klooien, maar dan lukt het!
echter;
ABNAMRO: wil niet lukken...krijg niet het beeld te zien waar je pasnummer/rekeningnummer moet invoeren.
zowel op OPERA als INTERNETEXPLORER niet.
iemand die weet hoe onze staatsbank Abn wél te benaderen is met onze mini-computer?
Verwijderd
Ik vond bij xda R3AA007, en dat zou de laatste moeten zijn, hoe zit dit nou?Jordy van e schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:19:
[...]
volgens mij is dat een R3AA013 rom, dus ja dat is de nieuwste orginele rom
Beetje late reactie (Had tentamens vandaar), maar misschien dat mensen hier nog wat aan hebben.Freshnezz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:32:
[...]
Okay, ik had hem zelf naar 1.11 geupdated maar ik heb niet zo veel gemerkt eigenlijk....
1.14 schijnt wel je accu sneller leeg te trekken, daar nog iets van gemerkt?
Heb het i.c.m. TouchFlo geinstalleerd (deze inmiddels weer verwijdert overigens, ik kon geen 800*480 video's afspelen zonder haperingen) en mijn batterij ging wel aanzienlijk achteruit, hoeveel precies kan ik niet vertellen. Normaal kon ik er met normaal gebruik (zeg: 2 uur internet+muziek luisteren in de trein) en af en toe een belletje en smsje 3 dagen mee, nu 2-2.5. Ga nu terug naar de (UK overigens) xperiaRom en ik houd nog even deze radio, even kijken wat ik dan haal.
Ik heb 1.14 er op dit moment ook op. Ik merk niet dat de batterij veel sneller leeg is, al heb ik er vooralsnog ook niet heel goed opgelet. Wel merk ik dat ik veel sneller een GPS Fix heb en het bereik hiervan is ook een stuk beter geworden. Ik ontvang bijvoorbeeld nu wel GPS signaal achter mijn bureau, hiervoor moest ik daarvoor buiten of dicht bij het raam gaan staan. Verder is het bereik van GSM/3G/Hspda is niet merkbaar verbeterd hier.shadownetwork schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:38:
[...]
Beetje late reactie (Had tentamens vandaar), maar misschien dat mensen hier nog wat aan hebben.
Heb het i.c.m. TouchFlo geinstalleerd (deze inmiddels weer verwijdert overigens, ik kon geen 800*480 video's afspelen zonder haperingen) en mijn batterij ging wel aanzienlijk achteruit, hoeveel precies kan ik niet vertellen. Normaal kon ik er met normaal gebruik (zeg: 2 uur internet+muziek luisteren in de trein) en af en toe een belletje en smsje 3 dagen mee, nu 2-2.5. Ga nu terug naar de (UK overigens) xperiaRom en ik houd nog even deze radio, even kijken wat ik dan haal.
als je op die link klikt in het forum (die grote rode bovenaanVerwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:34:
[...]
Ik vond bij xda R3AA007, en dat zou de laatste moeten zijn, hoe zit dit nou?

Verwijderd
Klopt, maar die zijn voor de branded toestellen.Jordy van e schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:18:
[...]
als je op die link klikt in het forum (die grote rode bovenaan) dan wordt je doorgelinkt naar een pagina waar alle beschikbare firmware staan. Ergens onderaan staat de R3AA0013
ahhh! ik heb ook een voda abonnement, dus ik heb toen maar een voda rom gepakt
Verwijderd
Deze is dus voor de niet branded toestellen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:34:
[...]
Ik vond bij xda R3AA007, en dat zou de laatste moeten zijn.
Iemand hem al getest?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 22:50 ]
laatste die ik zie is de 13 en deze is ook voor branded vodafone en tmobile er appart bij
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik heb ook de R3AA013 met mijn VF branded toestel.
Hallo mensen,
Ik heb een vraag, en heb geen idee als die al eerder gesteld is,maar kon het iig niet vinden..
Mijn vraag is, als ik met iemand bel, en ik word door nog iemand gebeld, hoor ik niet dat er een 2e lijn is, geen signaal/piepje/wat dan ook. En kan dus ook geen wisselgesprek toepassen.
Ben al teuggeweest naar de T-mobile winkel, en die konden me niet helpen. Google ook niet..
Dus nou hoop ik dat iemand van jullie het weet, want ik word er gek van...
Ik heb een vraag, en heb geen idee als die al eerder gesteld is,maar kon het iig niet vinden..
Mijn vraag is, als ik met iemand bel, en ik word door nog iemand gebeld, hoor ik niet dat er een 2e lijn is, geen signaal/piepje/wat dan ook. En kan dus ook geen wisselgesprek toepassen.
Ben al teuggeweest naar de T-mobile winkel, en die konden me niet helpen. Google ook niet..
Verwijderd
Hangt dat niet van je aanbieder en je abbo af, of je wel of niet een wisselgesprek aankan?marcieb5 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:54:
Mijn T-mobile web-en-walk werkt het wel.
Heb hem er net opgezet, omdat een TouchIt rom niet lukteVerwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:49:
[...]
Deze is dus voor de niet branded toestellen.
Iemand hem al getest?
Dus ff proberen.
Heeft iemand een oplossing voor de .mp3 die in de windows map staan.
bij windows mobile staan de opties om deze files te verwijderen grayed out, en via windows (Active sync)
krijg ik de melding dat deze bestanden beschermd zijn om te verwijderen.
Scheelt bijna 16mb
bij windows mobile staan de opties om deze files te verwijderen grayed out, en via windows (Active sync)
Scheelt bijna 16mb
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
Klopt, die via de NS had ik al inderdaad. Maar ik dacht dat diegene de ilocal zonder NS software had. Bedankt overigens voor je uitleg. Heb het geinstalleerd, maar nog niet getest.Politoer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:18:
[...]
Ilocal kan je vanuit reisplanner xtra downloaden. Die moet dan eerst geinstalleerd zijn.
Hoe je reisplanner xtra kunt downloaden heb ik een een vorig bericht uitgelegd.
Zo nodig kan ik je het cab-file van ilocal wel mailen.
download total commander voor pocketpc (www.ghisler.com) en probeer ze daarmee weg te halen. Je krijgt wel een melding dat je een rom file probeert te verwijderen maar daarna doet hij dat wel.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:38:
Heeft iemand een oplossing voor de .mp3 die in de windows map staan.
Scheelt bijna 16mb
Helaas heeft je tip niet geholpen, ik krijg de melding: Warning Could not delete file
Ook het moven naar andere locatie werkt niet
Tevens heb ik alle attributen verwijderd, maar krijg nog steeds de melding dat ik het niet mag verwijderen.
Ook het moven naar andere locatie werkt niet
Tevens heb ik alle attributen verwijderd, maar krijg nog steeds de melding dat ik het niet mag verwijderen.
[ Voor 51% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 29-06-2009 15:17 ]
Bestanden in de ROM zelf kun je niet echt verwijderen van het toestel.
Is er voor de xperia ook een screensaver die de tijd weergeeft?
Nu gaat het scherm helemaal uit, maar op mn Nokia N82 had ik dan een screensaver met de tijd. Bestaat dit ook voor de Xperia?
Nu gaat het scherm helemaal uit, maar op mn Nokia N82 had ik dan een screensaver met de tijd. Bestaat dit ook voor de Xperia?
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar je resultaat/ervaring.DjWannaB2002 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:38:
[...]
Heb hem er net opgezet, omdat een TouchIt rom niet lukte
Dus ff proberen.
Heb verder eigenlijk amper ervaring met een vorige versie aangezien ik deze er meteen heb opgezet omdat de TouchIt niet lukte. Heb nog geen bugs kunnen ontdekken. Wat wel opviel was nadat ik dat GrowingPanel had geïnstalleerd en opgestart, en ik daarna weer terug schakelde naar SPB panel, dat dit erg lang duurde. Lijkt dat dat GrowingPanel of erg veel geheugen in neemt of de processor flink belast.. Maar dit is denk ik niet afhankelijk van deze specifieke rom.
Verwijderd
Heb je wel een hardspl uitgevoerd?DjWannaB2002 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:38:
[...]
Heb hem er net opgezet, omdat een TouchIt rom niet lukte
Dus ff proberen.
Verwijderd
In t engels, dus misschien moet je t even vertalenmarcieb5 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:54:
Hallo mensen,
Ga naar settings, dan onderaan tab "personal" klikken...
"phone" klikken, dan onderaan op tab "services" klikken... dan klikken op "call waiting" en "get settings"... dan kiezen voor "notify me"
Zou dan moeten werken
Uiteraard. De generic roms, zowel de dutch als de UK zet die er namelijk wel gewoon op zonder problemen. Dat zou ook niet kunnen zonder SPL.
Verwijderd
Ik dacht dat je een branded rom van je provider er op gezet had dus vandaar. Maar wat lukt er niet bij Itjes roms? Heb je het alleen met zijn roms geprobeerd of ook met die van andere chefs?DjWannaB2002 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:35:
[...]
Uiteraard. De generic roms, zowel de dutch als de UK zet die er namelijk wel gewoon op zonder problemen. Dat zou ook niet kunnen zonder SPL.
Nee alleen die van Itje, en dan de UK en Dutch Generic rom, maar goed die zijn van SE zelf.
Morgen ga ik verder met andere roms proberen. Vandaag geen zin meer in aangezien ik al vanaf 10.00 bezig was...
Maar er moet iets zijn wat ik over het hoofd zie ofzo. Want waarom lukt het bij iedereen behalve bij mij.....
Morgen ga ik verder met andere roms proberen. Vandaag geen zin meer in aangezien ik al vanaf 10.00 bezig was...
Maar er moet iets zijn wat ik over het hoofd zie ofzo. Want waarom lukt het bij iedereen behalve bij mij.....
Verwijderd
Zijn er al mensen die een carholder hebben voor de SEX1?
Zoja, van welk merk en hoe bevalt het?
Zoals:
http://www.pdashop.nl/product-gallery/57519/0
http://www.smartphoneshop.nl/product-gallery/61623/0
http://www.telefoonshop.nl/product-gallery/65436/0
http://www.smartphoneworl...eria_X1__N_art_44768.html
http://www.smartphoneworl...eria_X1__N_art_44766.html
Er zit nogal wat prijs verschil tussen die dingen (€ 29, 00 / € 69,00) en ik wil zeker geen ding wat krassen maakt op mijn toestel.
Alvast bedankt voor de info.
Zoals:
Er zit nogal wat prijs verschil tussen die dingen (€ 29, 00 / € 69,00) en ik wil zeker geen ding wat krassen maakt op mijn toestel.
Ja,thnx, die instelling had ik zelf alwel gevonden,maar de oplossing is eigenlijk best simpel. Me geluid stond uit,de telefoon stond op trillen(heb ik bijna altijd) en vandaar dat ik niks doorkreeg, met het geluid aan hoor ik wel een pieptoon. Nu is mijn vraag, kan ik ook een pieptoon daarvoor krijgen, als ik voor belletjes/smsjes wel alleen trilstand gebruik??Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:13:
[...]
In t engels, dus misschien moet je t even vertalen
Ga naar settings, dan onderaan tab "personal" klikken...
"phone" klikken, dan onderaan op tab "services" klikken... dan klikken op "call waiting" en "get settings"... dan kiezen voor "notify me"
Zou dan moeten werken
Iig, nogmaals bedankt
Marc
Ik heb de Brodit, maar dan alleen de versie zonder oplader. Ik gebruik gewoon de USB poort van mijn autoradio om mijn X1 op te laden. Scheelt toch weer 20 euro.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:59:
Zoals:
......
.........
De telefoon past precies en kan ook nog gewoon openschuiven. Door het veelvuldig in en uit halen van de telefoon komen er (tot nu toe) geen krassen op.
Wel een nadeel is dat als vaak de stand van de houder verandert van liggend naar staand dat de schroef wat los komt te zitten waardoor de houder gaat kantelen. Als je de schroef weer wat aandraait doet die het weer goed. (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
Ik heb deze besteld. Hij moet uit HongKong komen en ik hoop dat hij snel komt, want ik ga volgende week op vakantie. Ik ga daar wel gewoon een usb kabel op aansluiten via de 12V aansluiting die ik al heb, en dan hopen dat hij goed past. Voor ongeveer 10 euro (incl verzendkosten) vind ik het erg meevallen en als hij niet goed past ga ik alsnog een Adapt of Brodit halen. BTW, je linkjes van pdashop, smartphoneshop en telefoonshop zijn hetzelfde. Alledrie zijn ze onderdeel van CoolBlue (laat je muis maar eens over de plaatjes/tabs bovenin beeld gaan).Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:59:
Zoals:
Let er trouwens op bij autohouders dat je zowel een houder als een arm naar de ruit hebt. Bij sommige soorten (volgens mij bij Brodit) moet je die apart van elkaar kopen.
Een groot nadeel van de Xperia vind ik nog steeds dat de USB ingang aan de zijkant zit. Zo kan je hem niet makkelijk in een autohouder zetten zodat hij gelijk geladen wordt; je moet altijd de kabel aan de zijkant apart aansluiten.Die kabel kan ook niet zo mooi weggewerkt worden. Ik hoop dat dat bij een eventuele X2 anders gedaan wordt: gewoon de aansluiting aan de onderkant zoals bij de meeste andere telefoons.
[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 30-06-2009 08:47 ]
Ik heb er een bij de MM vandaan gehaald, die je op verschillende manieren kan zetten. USB zit op mijn autoradio.
Tevens zijn mijn problemen met T-mobile opgelost, bleek dat het simkaartje corrupt/niet lekker was
Tevens zijn mijn problemen met T-mobile opgelost, bleek dat het simkaartje corrupt/niet lekker was
[ Voor 30% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-06-2009 08:50 ]
Ik heb deze
http://cgi.ebay.nl/KFZ-Au....c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1399|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
goede kwaliteit (HR) en met bevestiging aan de ventilatie (ook bij navigeren wordt de Xperia niet warm door de koele lucht van de airco. De telefoon kan nog gewoon open en door swifelmount (bijgeleverd) kan de telefoon ook in landscape worden gedraaid. De voeding gaat via een dunne usb-kabel (geen krul) die ik achter de middenconsole heb weggewerkt en die dicht bij de houder uit de middenconsole komt.
http://cgi.ebay.nl/KFZ-Au....c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1399|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50
goede kwaliteit (HR) en met bevestiging aan de ventilatie (ook bij navigeren wordt de Xperia niet warm door de koele lucht van de airco. De telefoon kan nog gewoon open en door swifelmount (bijgeleverd) kan de telefoon ook in landscape worden gedraaid. De voeding gaat via een dunne usb-kabel (geen krul) die ik achter de middenconsole heb weggewerkt en die dicht bij de houder uit de middenconsole komt.
ik heb er een van de Halfords. Hij is vrijwel hetzelfde als deze, maar dan iets smaller (eigenlijk gewoon een telefoonhouder). Prima ding 
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=180288
http://www.halfords.nl/NL...tail.htm?productId=180288
Verwijderd
Ik heb dat ding uit Hong Kong dat gwystyl ook heeft besteld.
De kwaliteit is niet te vergelijken met Brodit, maar tot nu toe houdt hij zich goed.
Vooral de swivel functie is prettig, omdat ik TomTom altijd (dus ook met gesloten toetsenbord) in landscape mode laat opstarten. De telefoon kan overigens nog gewoon open/dicht in de houder.
De kwaliteit is niet te vergelijken met Brodit, maar tot nu toe houdt hij zich goed.
Vooral de swivel functie is prettig, omdat ik TomTom altijd (dus ook met gesloten toetsenbord) in landscape mode laat opstarten. De telefoon kan overigens nog gewoon open/dicht in de houder.
Iemand al de 'nieuwe' camerastuurprogramma geïnstalleerd?
Kwam hem tegen op XDA. Nu zit er ten minste een automatische flits op ipv eentje die de hele tijd brandt.
Ook zou je er mee kunnen geotaggen. Maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Je moet even een dll bestandje van naam veranderen, maar hoe dat moet staat uitgelegd in post 1.
Er zijn mensen die wel wat problemen ervaren met de installatie, zo zou het menu door elkaar staan, maar ook dit is op te lossen door wat met bestanden te schuiven, dit staat uitgelegd in post 183. Zelf heb ik hier totaal geen last van.
ow ja, doe wel een softreset na installatie
Kwam hem tegen op XDA. Nu zit er ten minste een automatische flits op ipv eentje die de hele tijd brandt.
Ook zou je er mee kunnen geotaggen. Maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Je moet even een dll bestandje van naam veranderen, maar hoe dat moet staat uitgelegd in post 1.
Er zijn mensen die wel wat problemen ervaren met de installatie, zo zou het menu door elkaar staan, maar ook dit is op te lossen door wat met bestanden te schuiven, dit staat uitgelegd in post 183. Zelf heb ik hier totaal geen last van.
ow ja, doe wel een softreset na installatie
@ DjWannaB
bij mij werkt hij niet op nieuwe ITje rom.
bij mij werkt hij niet op nieuwe ITje rom.
Al geprobeerd om al die bestanden te verplaatsen???
Draai zelf een Generic rom omdat ik die van Itje er niet op krijg.. Op Generic werkt die wel prima.
Je kan de installatie ongedaan maken door:
If sth. is wrong, just replace new files in "/Progam files/XperiaCamera" with the same named files taken from "/Windows".
Draai zelf een Generic rom omdat ik die van Itje er niet op krijg.. Op Generic werkt die wel prima.
Je kan de installatie ongedaan maken door:
If sth. is wrong, just replace new files in "/Progam files/XperiaCamera" with the same named files taken from "/Windows".
[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 30-06-2009 14:11 ]
Ja ik heb net die nieuwe cab geinstalleerd, maar het zet wel ff alle instellingen door elkaar.
Kan nu geen kaas meer van de opties maken in het camera menu.
Ja en dus niet via uninstalling.. Krijg nu dus de melding, camera not installad. please run Camerarunner.exe
En waar vind ik die dan...
Kan nu geen kaas meer van de opties maken in het camera menu.
Ja en dus niet via uninstalling.. Krijg nu dus de melding, camera not installad. please run Camerarunner.exe
En waar vind ik die dan...
[ Voor 30% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-06-2009 14:23 ]
Dat kan voorkomen ja, maar zoals ik in mijn bericht al zei is dat vrij simpel op te lossen door even met wat bestanden te slepen. En zoals ik in bericht boven jou ook al had neergezet kan je de installatie ongedaan maken door bestanden uit de program files/XperiaCamera map (of programmabestanden/XperiaCamera in nederlands) de kopiëren en te plakken in de windows map.
Dat alles door elkaar staat kan je zo oplossen:
Dat alles door elkaar staat kan je zo oplossen:
Hello,
I have R3A UK and had the same problem as some users before after installing new cab. Menu in camera were completely mixed.
I noticed that when I start camera tapping CameraRunner.exe in Program Files catalogue everything is OK (Geo and flash OK)
When I use CameraRunner.exe in Windows catalogue (icons in menu use the same) menu is mixed.
I copied files CameraRunner.exe, CameraSetupDLL.dll, XperiaCamera.dll, VCamPicExt.dll and Camera0409.dll from Program Files/XperiaCamera to Windows catalogue. After that everything is OK.
Tapping camera icons leads to new functions and everything works !
Maybe it will be useful for someone
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 30-06-2009 14:35 ]
Ik ga eerst ff een rebootski doen, ff kijken of dat iets doet, en anders zet ik het zooitje terug.
Anders heb ik vanavond een geldige reden om R3a erop te zetten.
helaas heeft de reboot niet geholpen
ik mag de files er niet overheen zetten, toegang is geweigerd.
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben dat ik die andere files zoals die .mp4 en en mp3's niet kan verwijderen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Anders heb ik vanavond een geldige reden om R3a erop te zetten.
helaas heeft de reboot niet geholpen
ik mag de files er niet overheen zetten, toegang is geweigerd.
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben dat ik die andere files zoals die .mp4 en en mp3's niet kan verwijderen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
[ Voor 35% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-06-2009 14:49 ]
installeer dat cab bestand nog een keer, en verplaats dan de bestanden zoals ik boven jou bericht heb beschreven. Helpt dat nog niet dan?
Nog erger, alles was ik dus in de windows map zet, mag daarna niet meer verwijderd worden....????
Dat is vreemd. Maar dat lijkt me los te staan van dit programmaatje.
effin ik kan de bestanden dus niet overschrijven.
Welke verkenner gebruik je?
De standaard verkenner heeft zo zijn beperkingen. Resco is veel uitgebreider, of Total Commander (freeware)
Mogelijk dat het daar wel mee lukt. Wel instellen dat verborgen bestanden, dll bestanden worden weergegeven.
De standaard verkenner heeft zo zijn beperkingen. Resco is veel uitgebreider, of Total Commander (freeware)
Mogelijk dat het daar wel mee lukt. Wel instellen dat verborgen bestanden, dll bestanden worden weergegeven.
Resco ziet niet eens die grote files staan. en total commander laat die bestanden niet wijzigen.
Resco moet je aangeven bij opties en dan general oid, dat je ook verborgen bestanden, dll, etc wil zien.
Dan zie je alle bestanden als het goed is.... Zal eens bij mezelf kijken of ik ze zie.
Bij mij ziet Resco gewoon alle bestanden
Dan zie je alle bestanden als het goed is.... Zal eens bij mezelf kijken of ik ze zie.
Bij mij ziet Resco gewoon alle bestanden
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 30-06-2009 15:29 ]
effin ik zie nu de bestanden maar krijg de melding, files are in rom, you cannot deleted them.
Deleten hoeft ook niet, overschrijven wel 
Maar dat werkt dus ook niet? Vreemd want lukt bij die gast op XDA-Dev wel.... Anders zou je hem eens een bericht moeten sturen hoe hij dat gedaan heeft....
Maar dat werkt dus ook niet? Vreemd want lukt bij die gast op XDA-Dev wel.... Anders zou je hem eens een bericht moeten sturen hoe hij dat gedaan heeft....
Er is nu teveel gekloot op dat ding...
ziet er naar uit naar een schone installatie, damn heb nu nog maar 5 mb vrij op me rom gedeelte.
Bestanden zijn geplaatst, maar de camera applicatie is helemaal vernacheld... kan er niets meer mee...
Over die grote bestanden, ik mag ze wel overschrijven met andere data.
dus nu maar een paar 0kb bestanden aangemaakt en die over geschreven scheelt ruimte..
ziet er naar uit naar een schone installatie, damn heb nu nog maar 5 mb vrij op me rom gedeelte.
Bestanden zijn geplaatst, maar de camera applicatie is helemaal vernacheld... kan er niets meer mee...
Over die grote bestanden, ik mag ze wel overschrijven met andere data.
dus nu maar een paar 0kb bestanden aangemaakt en die over geschreven scheelt ruimte..
[ Voor 52% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-06-2009 15:43 ]
Vreemd maar ook balen! 
Maar je hebt het over grote bestanden. Zo groot zijn ze niet toch?
Ten minste niet bij mij....
Maar je hebt het over grote bestanden. Zo groot zijn ze niet toch?
Ten minste niet bij mij....
Bond trailer 14 mb
Quantum of solace trailer 12,5 mb
Bolla.mp3 7.7mb
Coming home 6.3 mb
aantal bestanden die jazz*.mp4 van 4,5 mb
Quantum of solace trailer 12,5 mb
Bolla.mp3 7.7mb
Coming home 6.3 mb
aantal bestanden die jazz*.mp4 van 4,5 mb
[ Voor 4% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 30-06-2009 15:48 ]