Weet iemand toevallig of er al een Nederlandse versie van Windows Mobile 6.5 beschikbaar is voor de Xperia?
Ik heb gisteren Touch-it 7 erop geflashed en nu zijn mijn internet instellingen weg.
Ik kon in ieder geval niet meer internetten....
nu heb ik bij modem instellingen bij access point name "internet" ingevuld
(Stond op een site van tmobile)
Ik heb nu wel internet alleen RETE traag en alleen maar met het icoontje G
Moet ik nog iets anders instellen ofzo ??
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
probeer htc connection setup eensFirecow schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:34:
Ik heb gisteren Touch-it 7 erop geflashed en nu zijn mijn internet instellingen weg.
Echter als je TomTom 6 wilt gebruiken zal je WVGAfix moeten installeren. Anders gaat TomTom 6 trippen, hij houdt niet van de WVGA resolutie. Ik kan je (Gizmoke) aanraden om naar TomTom 7 te gaan als je de mogelijkheid hebt.gwystyl schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:41:
[...]
Als je TomTom nog hebt met de licentie kan je die gewoon op de X1 zetten; Ik heb alleen versie 7 geprobeerd, maar 6 werkt volgens mij ook. Dan kan je ook je kaarten nog gebruiken. Als je nieuwere kaarten wilt zal je waarschijnlijk ook een nieuwere versie van TomTom moeten hebben. Die vind je hier. Nou ben ik alleen wel benieuwd wat TomTom verstaat onder smartphones. Het plaatje dat erbij staat suggereert dat het om een device met touchscreen gaat (en dan werkt hij goed op de X1). Normaalgesproken is een smartphone
iets zonder touchscreen, maar daar bestaat volgens mij nog geen TomTom 7 voor.
WVGAfix is een workaround en werkt, maar niet altijd even goed, soms als je dan weer terug naar de normale resolutie gaat, verschuift ie het hele scherm zodat je de SEX1 moet restarten.
Verwijderd
bij mijn weten nog niet (op XDA), die zou ik ook graag willen hebben iig!Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:22:
Weet iemand toevallig of er al een Nederlandse versie van Windows Mobile 6.5 beschikbaar is voor de Xperia?
Verwijderd
[quote]gwystyl schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:22:
[...]
misschien zit er nog de oude panelmanager in, die kan niet overweg met flash / bewegende beelden. Zoek op xda naar de panelmanager van R3
in Regedit zie ik dat hij dingen zoekt in de buienradar/html map, maar die heb ik niet..daar ligt het aan lijkt me. De nieuwe Panel manager heb ik wel (althans een die er anders uitzag als bij RA1)
[...]
misschien zit er nog de oude panelmanager in, die kan niet overweg met flash / bewegende beelden. Zoek op xda naar de panelmanager van R3
in Regedit zie ik dat hij dingen zoekt in de buienradar/html map, maar die heb ik niet..daar ligt het aan lijkt me. De nieuwe Panel manager heb ik wel (althans een die er anders uitzag als bij RA1)
@ topicstarter
Is het niet mogelijk dat je in je starttopic de problemen op somt die met dit toestel bestaan? Ik zou dit graag in een overzicht willen zien staan. Alle mensen die ik ken met een X1 hebben problemen waarvan ik vind dat dit niet voor mag komen met een toestel in deze prijsklasse.
Mijn problemen:
- De bekende barst(en) in de behuizing.
- Slide toetsenbord nu helemaal uitgevallen.
- Regelmatig scherm op zwart. Na toestel uit/aan te hebben gezet werkt scherm weer.
Is het niet mogelijk dat je in je starttopic de problemen op somt die met dit toestel bestaan? Ik zou dit graag in een overzicht willen zien staan. Alle mensen die ik ken met een X1 hebben problemen waarvan ik vind dat dit niet voor mag komen met een toestel in deze prijsklasse.
Mijn problemen:
- Regelmatig scherm op zwart. Na toestel uit/aan te hebben gezet werkt scherm weer.
Er is een problemen topic maanden geleden gestart door de topic starter van dit topicJP-tjuh schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:14:
@ topicstarter
Mijn problemen:
het is een actief topic waar dagelijks gepost wordt en alle problemen besproken wordt en gemeld
Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
ook jouw problemen zijn daar al bekend je zou de zoek functie kunnen gebruiken maar het topic is redelijk actief zoals ik al gezegd had dus je kan het bijna niet missen
Ik ben nu ook in het bezit van een Xperia X1. Helaas met scheuren
. Klopt het dat je het scherm vrij hoog kan optillen? m.a.w. vrij veel ruimte tussen de 2 helften?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Vraagje over geluidsnotificaties (zoals beep/beep geluid als iemand bezet is. Dit soort geluiden komen bij mij nu vanuit de hoofdspeaker van Xperia wat iedereen om je heen kan horen. Hebben jullie dit ook?
En hoe zit het bij mensen die rom heeft geinstalleerd van itje? Hebben jullie dit probleem ook? Ik ben namelijk benieuwd of dit weg zal gaan als ik een custom rom zal installeren.
En hoe zit het bij mensen die rom heeft geinstalleerd van itje? Hebben jullie dit probleem ook? Ik ben namelijk benieuwd of dit weg zal gaan als ik een custom rom zal installeren.
Er is niet heel veel veranderd. Er zijn natuurlijk een paar bugs verholpen en de hele HTC interface (incl Landscape + Landscape dialer) werkt prima. Alleen ik moet eerlijk toegeven dat ik bij v4 en v9 na een paar dagen toch verveeld was en de normale interface weer gebruik.Freshnezz schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:28:
[...]
En hoe bevalt v9? Ik had zelf die v7 tijdje gedraaid, maar volgens mij was v5 wel beter, minder buggy... probleem met die was alleen dat het geheugengebruik na een tijdje best hoog was
Ik draai nu de Windows Mobile 6.5 ROM van Itje, en damn wat is die relaxed. Hoewel er op het oog niet veel is veranderd aan 6.1 zijn het toch wel de kleine meer-touchvriendelijke-dingetjes die het hem doen bij 6.5!
Eigenlijk zoek ik dan ook een rom die de normale interface aanhoudt alleen met de dialer van HTC. Plus nog wat andere dingen die op een htc phone zitten, zoals volume regeling, camera, album, calculator, fm radio. Kent iemand een dergelijke "clean" rom?
Sinds de laatste update via SEUS heb ik dit ook.Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:20:
Vraagje over geluidsnotificaties (zoals beep/beep geluid als iemand bezet is. Dit soort geluiden komen bij mij nu vanuit de hoofdspeaker van Xperia wat iedereen om je heen kan horen. Hebben jullie dit ook?
Ik heb wat problemen met mijn X1.
Ik heb het TouchFlo3D panel erop gehad, en er maar weer afgehaald. Het probleem is nu dat de knoppen softwarematige kuren hebben. Toetsenblokkering werkt niet meer, in plaats daarvan opent de agenda zich. Ook wanneer ik de power-on knop bovenop indruk, opent de agenda zich of de telefoon zelf om een nummer te kiezen.
Harde en softe reset hielp niet. Wordt het een retourtje reparatie? Of heeft iemand hopelijk een idee?
Via de Update Service heb ik ook al geprobeerd om een nieuwe ROM erop te zetten, maar ik krijg die strepen die in beeld moeten komen niet eens. (volume omlaag en aanzetten)
Ik heb het TouchFlo3D panel erop gehad, en er maar weer afgehaald. Het probleem is nu dat de knoppen softwarematige kuren hebben. Toetsenblokkering werkt niet meer, in plaats daarvan opent de agenda zich. Ook wanneer ik de power-on knop bovenop indruk, opent de agenda zich of de telefoon zelf om een nummer te kiezen.
Harde en softe reset hielp niet. Wordt het een retourtje reparatie? Of heeft iemand hopelijk een idee?
Via de Update Service heb ik ook al geprobeerd om een nieuwe ROM erop te zetten, maar ik krijg die strepen die in beeld moeten komen niet eens. (volume omlaag en aanzetten)
[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 07-06-2009 00:54 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ik gebruik nu v10.2, en die is een heel stuk sneller dan v9 (of 4 of 5). Volgens mij zijn de meeste bugs er ook wel uit, dus dit is voor mij een blijvertje. Ik moet wel toegeven dat ik op het moment SPB Mobile Shell 3 gebruik ipv TouchFLO3D . Hoewel ik TouchFLO3D erg fijn vind werken, is Mobile Shell zo handig opgebouwd dat ik dat toch makkelijker vindt.Ste7en schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:59:
[...]
Er is niet heel veel veranderd. Er zijn natuurlijk een paar bugs verholpen en de hele HTC interface (incl Landscape + Landscape dialer) werkt prima. Alleen ik moet eerlijk toegeven dat ik bij v4 en v9 na een paar dagen toch verveeld was en de normale interface weer gebruik.
Als je een Windows Mobile 6.5 rom zoekt zou ik *knip* proberenEigenlijk zoek ik dan ook een rom die de normale interface aanhoudt alleen met de dialer van HTC. Plus nog wat andere dingen die op een htc phone zitten, zoals volume regeling, camera, album, calculator, fm radio. Kent iemand een dergelijke "clean" rom?
Om een 6.1 rom met die features te krijgen zou ik toch Touch-IT v10 pakken en dan TouchFLO3D gewoon uitzetten. Anders kan je even *knip*kijken: daar staat een lijst met originele en custom roms met een (hele) korte omschrijving erbij. *knip*lijkt me het dichtst in de buurt komen van wat je als wensen opgeeft, maar ik heb die zelf niet getest dus ik weet niet precies wat er allemaal in zit. Ook *knip*heeft verschillende mate van aangeklede rom (bare/lite/medium/full geloof ik), daar kan je ook naar kijken. Keus te over in ieder geval
[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 07-06-2009 11:36 ]
Inderdaad goede opties. Had ze al eens eerder bekeken, maar ze lijken uiteindelijk zoveel op elkaar dat je moeilijk kunt bepalen welke roms nu echt fijn werken. En om nu alle roms een voor een te testen is ook weer zo veel werk. Dus ik ben altijd benieuwd naar mensen die deze minder gebruikelijke roms gedraait hebben.
Maar zoals je al suggereerde heb ik toch even de nieuwe v10.2 van itje geflashed. Deze voelt echt stukken sneller aan dan dat ik gewend was van v4 en v9. Iedereen die een oudere versie nog draait kan ik dan ook sterk aanraden te upgraden.
Draai nu itje's v10.2 + SPB Mobile shell 3, leuk en makkelijk te customizen today screen (adhv gadgets), plus de quick contact list werkt erg fijn. Ik blijf hier maar even bij
Hard-reset op deze manier gedaan?PD2JK schreef op zondag 07 juni 2009 @ 00:47:
Ik heb wat problemen met mijn X1.
1. Telefoon aan,
2. Linker en Rechter zilveren hardbuttons indrukken
3. + stylus in reset gaatje.
Bij mij krijg ik dan SPL scherm en moet vervolgens op de "R" drukken van toetsenbord. Ik heb wel m'n tel hardSPL dit moment. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit een hardware-matig probleem is, na alleen wat software te hebben geïnstalleerd.
edit:
1234 posts, hurray
1234 posts, hurray

[ Voor 43% gewijzigd door RoD op 07-06-2009 11:37 ]
Verwijderd
Kan dit eigenlijk (uberhaupt op een GSM):?
- Je kunt aangeven dat wanneer je SMS stuurt je een berichtje krijgt wanneer deze is afgeleverd. Dat kun je ook uitschakelen. Echter kun je ook ergens instellen dat als jij een sms afgeleverd krijgt, de zender hier GEEN bericht van krijgt als daar wel om gevraagd is? (Met e-mail kun je dat bijv optioneel aangeven).
- Je kunt de data connecties uitschakelen, zodat je alleen nog maar kunt bellen en SMSen met je toestel.
Kan dat ook andersom? Dat je niet kunt bellen en gebeld worden en ook geen SMS berichten kunt versturen en ontvangen, maar wel kunt internetten?
- Je kunt aangeven dat wanneer je SMS stuurt je een berichtje krijgt wanneer deze is afgeleverd. Dat kun je ook uitschakelen. Echter kun je ook ergens instellen dat als jij een sms afgeleverd krijgt, de zender hier GEEN bericht van krijgt als daar wel om gevraagd is? (Met e-mail kun je dat bijv optioneel aangeven).
- Je kunt de data connecties uitschakelen, zodat je alleen nog maar kunt bellen en SMSen met je toestel.
Kan dat ook andersom? Dat je niet kunt bellen en gebeld worden en ook geen SMS berichten kunt versturen en ontvangen, maar wel kunt internetten?
Dit had ik al gedaan, alleen in de verkeerde volgorde. Dank!Ste7en schreef op zondag 07 juni 2009 @ 02:43:
[...]
Hard-reset op deze manier gedaan?
1. Telefoon aan,
2. Linker en Rechter zilveren hardbuttons indrukken
3. + stylus in reset gaatje.
edit:
1234 posts, hurray![]()
Nu kan ik vrolijk verder 'knutselen'.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Verwijderd
Wat ook kan en ik zelf een makkelijkere methode vind om te hard resetten:PD2JK schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:57:
[...]
Dit had ik al gedaan, alleen in de verkeerde volgorde. Dank!![]()
Nu kan ik vrolijk verder 'knutselen'.
1: telefoon uit
2: linker en rechter hw buttons tegelijk indrukken en ingedrukt houden
3: powerbutton kort indrukken
Dus het reset knopje is niet eens nodig voor een hard reset.
Verwijderd
Nope. Vond het met die resetknop echt ontzettend onhandig gaan en kwam gelukkig toevallig ergens die andere manier tegen. Die 2 knopjes onder het scherm hadden ze van mij sowieso wel weg mogen laten.PD2JK schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:13:
Dus het reset knopje is niet eens nodig voor een hard reset.
resetknop is een soft reset (dus gewoon opnieuw opgestart)
de toetsen combinatie is een hard reset
wat het verschil is weet ik niet precies maar het moet degelijk een verschil uitmaken
Volgens mij kun je instellingen kwijt raken met de hard reset
wat het verschil is weet ik niet precies maar het moet degelijk een verschil uitmaken
Verwijderd
Hoi,
Ik heb mijn Xperia net terug van de reparatie en ik heb een klein probleem. De main camera is momenteel de camera aan de voorkant (die voor videobellen zal ik maar zeggen), m.a.w. als ik op de camera-toets druk wordt die camera gebruikt.
Ik heb volgens mij alle menu's en instellingen van dat ding nu 7868 keer gezien maar hoe ik de Xperia zo in kan stellen dat hij de "goede" camera weer gebruikt heb ik nog niet gevonden.
Iemand enig idee?
Alvast ontzettend bedankt!
Ik heb mijn Xperia net terug van de reparatie en ik heb een klein probleem. De main camera is momenteel de camera aan de voorkant (die voor videobellen zal ik maar zeggen), m.a.w. als ik op de camera-toets druk wordt die camera gebruikt.
Ik heb volgens mij alle menu's en instellingen van dat ding nu 7868 keer gezien maar hoe ik de Xperia zo in kan stellen dat hij de "goede" camera weer gebruikt heb ik nog niet gevonden.
Iemand enig idee?
Als ik me niet vergis is er op 5 juni een nieuwe firmware versie via SEUS uitgekomen? Heeft iemand al ervaringen met deze versie?
Soft reset is alsof je je computer opnieuw opstart: alle programma's worden afgesloten (wel lomp, net als de reset button van je computer), waarna windows opnieuw opstart.the boiler schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:48:
resetknop is een soft reset (dus gewoon opnieuw opgestart)
Hard reset is als het terugzettten van een image: alle programma's die in de rom/image zitten worden teruggezet, maar alle programma's die je zelf hebt toegevoegd / instellingen die je gewijzigd hebt zijn weg.
Ik installeer de meeste programma's op de sd-kaart en maak tegenwoordig een backup van start menu, opera instellingen en sms-jes met PPCPimbackup (freeware). De rest synchroniseer ik met mijn computer, en na het terugzetten werken bijna alle programma's weer.
Je kan bij instellingen ook naar opslag wissen gaan, dat is ook hardreset. Scheelt je moeilijk doen met knopcombo's
.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Stap 1 --> Start je camera opVerwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:01:
Hoi,
Iemand enig idee?
Stap 2 --> Druk rechtsonder op de instellingen-button
Stap 3 --> Druk nogmaals rechtsonder op het pijltje
Stap 4 --> Selecteer linksboven de algemene instellingen
Stap 5 --> Kies bij camerabron de juiste camera
Verwijderd
Dat ik daar overheen gekeken heb zeg, ontzettend bedankt!Olaf90 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:53:
[...]
Stap 1 --> Start je camera op
Stap 2 --> Druk rechtsonder op de instellingen-button
Stap 3 --> Druk nogmaals rechtsonder op het pijltje
Stap 4 --> Selecteer linksboven de algemene instellingen
Stap 5 --> Kies bij camerabron de juiste camera
Werkt het toetsenbord van de X1 in deze versie in input-velden?Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:55:
Vandaag is er een nieuwe Opera versie beschikbaar: http://www.opera.com/mobile
Ik ga hem wel even proberen, kijken of hij ook samenwerkt met het hardware keyboard van de X1. Tot nu toe werken alleen de versies die met de Xperia zijn meegeleverd goed volgens mij. Bij andere builds krijg je dat je één letter kan typen in een invoerbox, en dat dan de focus weg gaat. Bij de versie die ik nu gebruik (9.5 build 16194) heb je daar geen last van.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:55:
Vandaag is er een nieuwe Opera versie beschikbaar: http://www.opera.com/mobile
Verwijderd
Ja... maar volgens mij heb ik daar nooit problemen mee ondervonden?HendrikN schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:46:
[...]
Werkt het toetsenbord van de X1 in deze versie in input-velden?
Misschien handig om te weten, hij overschrijft hij v9.5 niet, maar komt er gewoon een 9.7b versie bij in je programma's. Ik heb em gewoon op m'n memcard geinstalleerd en hij doet het vanaf daar ook.
Verwijderd
De nieuwe Opera v9.7 is echt flex. Zelfs zonder de turbo functie vind ik dat die veel sneller is dan de 9.5.
Ik heb een vraag een kennis van me heeft een LG KS 360 en heeft vor menus en verde teksten een soort handgeschreven fonts. Is er zoiets ook ve de xperia en hoe stel je dat in dat alles in de menu`s deze tekst kan krijgen. Ik vond dat er leuk uit zien.
Nu opera een nieuwe beta heeft gelanceerd heb ik gelijk een aantal vragen:
Voorheen kon ik in operah 9.5 in- en uitzoomen m.b.h. van de volumeknoppen aan de zijkant van het toestel. In 9.7 lukte dit niet meer, maar ook in 9.5 werkt dit nu niet meer. Ik krijg dan gewoon het volume te zien, zoals het zou zijn wanneer je het op je bureaublad indrukt. Is dit een instelling die verkeerd staat, of hoe kan ik anders gemakkelijk zoomen? (iets anders dan dubbelklikken op het scherm)
Verschillende websites worden als mobile sites weergeven, terwijl ik liever de 'echte' site zou zien. Voorbeelden zijn hyves en het forum van FOK! Is hier misschien ook iets in te stellen?
Persoonlijk vind ik skyfire een veel betere browser dan operah, omdat hij lekker vlot gaat en veel mogelijkheden heeft, het ziet er alleen erg lelijk en blokkerig uit. Ligt dit aan de browser of aan verschillende instellingen?
Alvast bedankt!
Voorheen kon ik in operah 9.5 in- en uitzoomen m.b.h. van de volumeknoppen aan de zijkant van het toestel. In 9.7 lukte dit niet meer, maar ook in 9.5 werkt dit nu niet meer. Ik krijg dan gewoon het volume te zien, zoals het zou zijn wanneer je het op je bureaublad indrukt. Is dit een instelling die verkeerd staat, of hoe kan ik anders gemakkelijk zoomen? (iets anders dan dubbelklikken op het scherm)
Verschillende websites worden als mobile sites weergeven, terwijl ik liever de 'echte' site zou zien. Voorbeelden zijn hyves en het forum van FOK! Is hier misschien ook iets in te stellen?
Persoonlijk vind ik skyfire een veel betere browser dan operah, omdat hij lekker vlot gaat en veel mogelijkheden heeft, het ziet er alleen erg lelijk en blokkerig uit. Ligt dit aan de browser of aan verschillende instellingen?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 10:16:
Kan dit eigenlijk (uberhaupt op een GSM):?
Verwijderd
Beste allemaal,
Ik heb sinds gisteren een X1 waar ik heel blij mee ben.
Nu wilde ik hem ff update via het progje Update Service van Sony ( versie 2.9.6.1.2), maar hij hangt nu al ruim een uur in het gekleurde scherm, zoekend in dit forum kwam ik het antwoord niet tegen (of ik heb er overheen gekeken) maar is dit normaal? gebeurt er nu wel wat? kan ik dit stoppen (en zoja hoe?)
Hoe moet ik nu verder? want ik heb niet de indruk dat er iets gebeurt.
Ik zie het volgende staan in het rode gedeelte
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707
En in het witte gedeelte staat USB, tenzij ik de mini stekker eruit haalt, dan stond er iets anders Serieel o.i.d.
Een hoop vragen, vondt geen andwoord dus hoop ik iets van jullie te horen.
Nu wilde ik hem ff update via het progje Update Service van Sony ( versie 2.9.6.1.2), maar hij hangt nu al ruim een uur in het gekleurde scherm, zoekend in dit forum kwam ik het antwoord niet tegen (of ik heb er overheen gekeken) maar is dit normaal? gebeurt er nu wel wat? kan ik dit stoppen (en zoja hoe?)
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707
En in het witte gedeelte staat USB, tenzij ik de mini stekker eruit haalt, dan stond er iets anders Serieel o.i.d.
Dit probleem had ik van de week ook. Na 5x USB los halen en weer opnieuw verbinden, dit terwijl SEUS draait en zoekt naar de telefoon, herkende hij eindelijk mn telefoon.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:47:
Beste allemaal,
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707
Dus ik zou zeggen blijf het proberen en ineens wordt hij herkend...
Verwijderd
Helder verhaal, zal het van de week nog een keer proberen, is er al een nieuwe update?Magicjjk schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:27:
[...]
Dit probleem had ik van de week ook. Na 5x USB los halen en weer opnieuw verbinden, dit terwijl SEUS draait en zoekt naar de telefoon, herkende hij eindelijk mn telefoon.
Dus ik zou zeggen blijf het proberen en ineens wordt hij herkend...
gezien de getallen die ik vermeldde?
Ik heb uiteindelijk de accu verwijderd in de hoop dat ie weer normaal opstart (wat ie gelukkig deed).
Mijn X1 is van 09W14.
Ik heb nu de R3A rom en dat is de laatste die er is.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:03:
[...]
Helder verhaal, zal het van de week nog een keer proberen, is er al een nieuwe update?
gezien de getallen die ik vermeldde?
Ik heb uiteindelijk de accu verwijderd in de hoop dat ie weer normaal opstart (wat ie gelukkig deed).
Mijn X1 is van 09W14.
Ga op je toestel naar "instellingen/system". Kies dan voor "Apparaatinformatie" en dan voor tabblad "Klanteninfo" Daar kan je lezen welke rom je op dit moment op je toestel hebt draaien..
Verwijderd
Ik zie R2AA006 bij software versie, en dat bedoel jij toch?Magicjjk schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:15:
[...]
Ik heb nu de R3A rom en dat is de laatste die er is.
Ga op je toestel naar "instellingen/system". Kies dan voor "Apparaatinformatie" en dan voor tabblad "Klanteninfo" Daar kan je lezen welke rom je op dit moment op je toestel hebt draaien..
Ja klopt. Dat is precies wat ik bedoel..Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:35:
[...]
Ik zie R2AA006 bij software versie, en dat bedoel jij toch?
Ik denk dat je dan de user agent string van opera mobile even moet aanpassen. Even zoeken op google naar opera mobile en user agent zou wel resultaat moeten opleverenOlaf90 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:53:
[...]
[...]
Btw,
TMC + iGo8 ook snel aan de praat gekregen
1. HyperGPS_WM6_B5.cab + beemer_cert.cab installeren,
2.
code:
1
2
3
4
5
6
| [tmc] saved_config_available="1" saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK" saved_config_portname="COM" saved_config_port="9" saved_last_tuning_mode="0" |
Toevoegen in iGo8\save\system.ini
Linken naar topic mag volgens mij niet, maar goed te vinden op google
[ Voor 29% gewijzigd door Ste7en op 09-06-2009 00:44 ]
Verwijderd
De zoom via het volume knopje doet het iig niet, maar bij 9.5 werkt dit bij wel gewoon. Heb daar niks voor ingesteld.Olaf90 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:53:
Nu opera een nieuwe beta heeft gelanceerd heb ik gelijk een aantal vragen:
Alvast bedankt!
Heb je wel bij je settings de mobiele weergave uitgeschakeld?
SkyFire is snel ja, maar echt oer lelijk.. ik hoop dat daar ook een update van uitkomt.
Verwijderd
Ik draai nu Mobile Shell 3.0.1 en die lijkt zowaar iets sneller te switchen tussen landscape en portrait.
Jammer dat een aantal gadgets niet meer werkt ...
Jammer dat een aantal gadgets niet meer werkt ...
Zoom doet het inderdaad bij mij ook weer. Vreemd dat 9.7 het dan gewoon niet ondersteund, want dat werkt veruit het makkelijkst.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:05:
[...]
De zoom via het volume knopje doet het iig niet, maar bij 9.5 werkt dit bij wel gewoon. Heb daar niks voor ingesteld.
Verwijderd
Waar heb je dit vandaan? R4?Saiyan Extreme schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:21:
Als ik me niet vergis is er op 5 juni een nieuwe firmware versie via SEUS uitgekomen? Heeft iemand al ervaringen met deze versie?
Dat ligt aan je build. De ene build van 9.5 heeft het wel, een ander weer niet. Ook is de ene geïnstalleerd in \windows, een ander in \windows\opera. De instellingen kunnen in \application data\opera of \windows\opera staan. Ik snap niet dat ze dat niet uniform maken, het is notabene hetzelfde programma en versienummer!Olaf90 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:51:
[...]
Zoom doet het inderdaad bij mij ook weer. Vreemd dat 9.7 het dan gewoon niet ondersteund, want dat werkt veruit het makkelijkst.
Bij 9.7 kon ik wel dingen invoeren in invoervelden met het hardwarekeyboard, maar de zoomslider was er niet. Ook kon ik niet met de hand/pen naar alle hoeken van een pagina navigeren.
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag ook een X1, ben er tot nu toe erg tevreden mee maar heb 1 probeempje.
Mijn koptelefoon lijkt niet te werken (ook niet als ik een andere koptelefoon gebruik). Als ik muziek aan heb staan en ik doe de koptelefoon erin blijft de telefoon gewoon op de speaker verder spelen. Als ik bij het radio-panel probeer te switchen naar de koptelefoon krijg ik de melding "De oortelefoon is niet aangesloten. Sluit de oortelefoon aan om de audio-uitvoerbestemming te wijzigen."
Zou dit nog aan de software/instellingen kunnen liggen of is dit sowieso een hardware probleem?
Mijn koptelefoon lijkt niet te werken (ook niet als ik een andere koptelefoon gebruik). Als ik muziek aan heb staan en ik doe de koptelefoon erin blijft de telefoon gewoon op de speaker verder spelen. Als ik bij het radio-panel probeer te switchen naar de koptelefoon krijg ik de melding "De oortelefoon is niet aangesloten. Sluit de oortelefoon aan om de audio-uitvoerbestemming te wijzigen."
Zou dit nog aan de software/instellingen kunnen liggen of is dit sowieso een hardware probleem?
Nee gewoon R3A. Op meerdere internet sites werd de update pas op 5juni aangekondigd, dit terwijl de update al veel eerder beschikbaar was. Ben ook gelijk wezen kijken voor de update maar SEUS gaf aan dat ik al de laatste update had..de R3A dus.
Edit: Bijvoorbeeld op Pocketinfo werd hij op 2juni pas aangekondigd.
Link: http://www.pocketinfo.nl/...rijgt-softwareupdate.html
Wel verwarrend dat ze zo laat pas met de mededeling naar buiten kwamen voor de update, heel veel denken net als jij dat er een R4 update aankomt. Terwijl hier nog niks over bekend is.
[ Voor 13% gewijzigd door Magicjjk op 09-06-2009 16:15 . Reden: Site toegevoegd ]
Verwijderd
Ach so.. Had het zelf niet gezien, maar kan me voorstellen dat het verwarrend is.Magicjjk schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:13:
[...]
Nee gewoon R3A. Op meerdere internet sites werd de update pas op 5juni aangekondigd, dit terwijl de update al veel eerder beschikbaar was. Ben ook gelijk wezen kijken voor de update maar SEUS gaf aan dat ik al de laatste update had..de R3A dus.
Edit: Bijvoorbeeld op Pocketinfo werd hij op 2juni pas aangekondigd.
Link: http://www.pocketinfo.nl/...rijgt-softwareupdate.html
Wel verwarrend dat ze zo laat pas met de mededeling naar buiten kwamen voor de update, heel veel denken net als jij dat er een R4 update aankomt. Terwijl hier nog niks over bekend is.
Ik heb nu een uurtje mijn SE, eerste indruk, wat een onhandig ding. Voor ik iemand gebeld heb zijn we een half uur verder.
Mijn vorige GSM was een Nokia 6500, nu heb ik al mijn contactpersonen in een txt of csv bestandje gezet.
Hoe krijg ik nu op een makkelijke manier mijn contactpersonen uit het telefoonboek (niet de SIM want deze is leeg) naar de Sony. Ik heb nu alles handmatig overgetypt naar outlook contacten.
Graag zou ik me ook verbinden mt mijn WIFI netwerk, maar steeds als ik de wifi aanschakel springt deze gelijk weer uit. Ik heb volle ontvangst.
Hoe weet ik dat ik via mijn WIFI online ben en niet van 3G dat ik achteraf geen rekening krijg
Mijn vorige GSM was een Nokia 6500, nu heb ik al mijn contactpersonen in een txt of csv bestandje gezet.
Hoe krijg ik nu op een makkelijke manier mijn contactpersonen uit het telefoonboek (niet de SIM want deze is leeg) naar de Sony. Ik heb nu alles handmatig overgetypt naar outlook contacten.
Graag zou ik me ook verbinden mt mijn WIFI netwerk, maar steeds als ik de wifi aanschakel springt deze gelijk weer uit. Ik heb volle ontvangst.
Hoe weet ik dat ik via mijn WIFI online ben en niet van 3G dat ik achteraf geen rekening krijg
[ Voor 29% gewijzigd door Gizmoke op 09-06-2009 20:43 ]
Volgens mij ligt het toch vooral aan jezelf. Half uur pas iemand bellen? Je klikt contact, je klikt een naam en je drukt op bellen. That's it. De overige vragen zijn ook allemaal te vinden als je niet te lui bent om het te zoeken.Gizmoke schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:37:
Ik heb nu een uurtje mijn SE, eerste indruk, wat een onhandig ding. Voor ik iemand gebeld heb zijn we een half uur verder.
/sarcasm mode on.Gizmoke schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:37:
Misschien is de gebruikers handleiding toch nog ergens goed voor
/sarcasm mode off.
Maar je kunt outlook toch met de pc syncen?
En wat betreft je WIFI probleem.. ik heb daar nog nooit last van gehad, mischien moet je even je rom (windows mobile update) doen.
En anders is NoData een handig programma. Daarmee kan je je internetnverbinding (GPRS) gewoon uitzetten, zodat je zeker weet dat je WiFi gebruikt.
Verder klinkt het inderdaad alsof je verwacht dat alles 'gewoon werkt'.
Alles werkt ook wel, maar elk apparaat werkt gewoon net anders. Je kan dus niet verwachten dat een Windows Mobile telefoon net zo werkt als je Nokia. Als je het handigheidje eenmaal doorhebt bel je iemand binnen een paar seconden. Na een uur roepen dat het apparaat niet goed werkt lijkt me dus wat snel. Misschien moet je je iets meer verdiepen in hoe het werkt voor je meer van dat soort dingen gaat roepen?
Heb je vantevoren niet een beetje gekeken hoe de Xperia werkt? Dat lijkt me namelijk wel handig met een duur apparaat waar je waarschijnlijk de komende twee jaar aan vast zit.
Alles werkt ook wel, maar elk apparaat werkt gewoon net anders. Je kan dus niet verwachten dat een Windows Mobile telefoon net zo werkt als je Nokia. Als je het handigheidje eenmaal doorhebt bel je iemand binnen een paar seconden. Na een uur roepen dat het apparaat niet goed werkt lijkt me dus wat snel. Misschien moet je je iets meer verdiepen in hoe het werkt voor je meer van dat soort dingen gaat roepen?
Heb je vantevoren niet een beetje gekeken hoe de Xperia werkt? Dat lijkt me namelijk wel handig met een duur apparaat waar je waarschijnlijk de komende twee jaar aan vast zit.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe dat buienradar werkt?
Ik heb het geinstaleerd, maar kan het niet terug vinden, alvast bedankt.
Verwijderd
Weet je zeker dat je het stekkertje er helemaal in hebt geduwd? Ik kan me herinneren dat het de eerste keer bij mij nogal moeilijk ging en onlogisch leek, maar je moet misschien iets meer doorduwen...Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:11:
Mijn koptelefoon lijkt niet te werken
We stellen het hier op prijs dat je eerst zelf wat probeert alvorens je hier je vraag neerplempt, en dit ook laat merken in je post.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:19:
Verwijderd
Gelijk heb je, maar ik had natuurlijk zelf al gezocht alvorens de vraag te stellen.RoD schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:31:
[...]
We stellen het hier op prijs dat je eerst zelf wat probeert alvorens je hier je vraag neerplempt, en dit ook laat merken in je post.
Ik heb laatst ook gezien dat dit via advanced config ingesteld kan worden. Het is te vinden onder Menu->More Setting->Connections.gwystyl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:03:
En anders is NoData een handig programma. Daarmee kan je je internetnverbinding (GPRS) gewoon uitzetten, zodat je zeker weet dat je WiFi gebruikt.
Dan hoef je geen extra programma te installeren.
Buienradar is een nieuw panel dus via de panelmanager kan je deze oproepen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:19:
Verwijderd
Wees er wel van bewust dat NoData alleen voor GPRS werkt, niet voor UMTS!gwystyl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:03:
Ik heb maar twee verbindingen die automatisch zijn ingesteld via de connection manager, namelijk 'T-Mobile internet' en T-Mobile MMS. Internet is wel 3G volgens mij, en prima uit te schakelen met NoData. Enig idee hoe je kan zien / merken dat het uitschakelen niet werkt?Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:38:
[...]
Wees er wel van bewust dat NoData alleen voor GPRS werkt, niet voor UMTS!
Verwijderd
Na veel geGoogle tast ik nog steeds in het donker. Iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:11:
Wat ik mis in Spb Mobile Shell 3 uit eerdere versies is de mogelijkheid het kleurenschema van Windows Mobile te wijzigen. Ik heb al wat zitten rommelen met de BaseHue-waarden, maar daarmee verander je alleen de kleur van de toolbars (boven en onder), niet van het Today-scherm of het menu.
Iemand enig idee hoe dat te doen zonder direct een theme te gebruiken?
Verwijderd
Als ik NoData gebruik, blijft de 3G verbinding gewoon actief (er staat nog steeds een klein 3G-icoontje boven de signaalstreepjes).gwystyl schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:58:
[...]
Ik heb maar twee verbindingen die automatisch zijn ingesteld via de connection manager, namelijk 'T-Mobile internet' en T-Mobile MMS. Internet is wel 3G volgens mij, en prima uit te schakelen met NoData. Enig idee hoe je kan zien / merken dat het uitschakelen niet werkt?
Ik gebruik nu NoDataInRoaming (zie XDA), wat dataverbindingen automagisch uitzet als je op een ander netwerk roamt.
Verwijderd
Haha te erg, ben inderdaad te voorzichtig geweestVerwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:30:
[...]
Weet je zeker dat je het stekkertje er helemaal in hebt geduwd? Ik kan me herinneren dat het de eerste keer bij mij nogal moeilijk ging en onlogisch leek, maar je moet misschien iets meer doorduwen...
Verwijderd
Zoals elk nieuw panelrunning man schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:02:
[...]
Buienradar is een nieuw panel dus via de panelmanager kan je deze oproepen.

Als je 3G aan hebt en NoData draait moet je nog 1x handmatig je 3G verbinding verbreken dmv de commanager. Als je dan weer verbinding probeert te maken lukt het niet totdat je het weer omzet met NoData..Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:03:
[...]
Als ik NoData gebruik, blijft de 3G verbinding gewoon actief (er staat nog steeds een klein 3G-icoontje boven de signaalstreepjes).
Ik gebruik nu NoDataInRoaming (zie XDA), wat dataverbindingen automagisch uitzet als je op een ander netwerk roamt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 10:38 ]
Ah ok! Ik zag dit topic en heb eerlijk gezegd niet meer verder gekeken omdat ik het hier had verwacht. Thanksthe boiler schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:30:
[...]
Er is een problemen topic maanden geleden gestart door de topic starter van dit topic
het is een actief topic waar dagelijks gepost wordt en alle problemen besproken wordt en gemeld
Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
ook jouw problemen zijn daar al bekend je zou de zoek functie kunnen gebruiken maar het topic is redelijk actief zoals ik al gezegd had dus je kan het bijna niet missen
Verwijderd
Zit al enige tijd met 2 problemen.
- Mijn beltonen/sms geluiden doen het niet meer. Zodra ik naar instellingen -> geluiden en meldingen ga en een beltoon wil instellen, geeft mijn telefoon de volgende foutmelding: Beltoonfout. Dit bestand met beltonen is beschadigd of niet beschikbaar. Kies een andere beltoon
Deze melding verschijnt bij iedere beltoon. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
- Mijn windows media player werkt niet meer. Wanneer ik op het icoontje klik, gebeurt er niets. Iemand ervaring mee?
Dit probleem ervaar ik al maanden en vooral het feit dat mijn beltonen/sms geluiden het niet meer doen is heel vervelend.
- Mijn beltonen/sms geluiden doen het niet meer. Zodra ik naar instellingen -> geluiden en meldingen ga en een beltoon wil instellen, geeft mijn telefoon de volgende foutmelding: Beltoonfout. Dit bestand met beltonen is beschadigd of niet beschikbaar. Kies een andere beltoon
Deze melding verschijnt bij iedere beltoon. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
- Mijn windows media player werkt niet meer. Wanneer ik op het icoontje klik, gebeurt er niets. Iemand ervaring mee?
Dit probleem ervaar ik al maanden en vooral het feit dat mijn beltonen/sms geluiden het niet meer doen is heel vervelend.
Verwijderd
Gebeurt dit alleen met de standaardtonen of ook met tonen die je zelf op je telefoon hebt gezet? Als het bij allebei gebeurt lijkt het me dat het een WM gerelateerde error is. Heb je al gegoogled op WM ringtone error of iets dergelijks? Denk dat een hardreset het wel zal verhelpen alleen dat is natuurlijk niet de ideale oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:39:
Verwijderd
Ik ben bang dat het op een hard reset zal aankomen ...Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:39:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=386829
Werkt het media panel nog wel naar behoren?
Verwijderd
Het gebeurt ook met tonen die ik zelf op mijn telefoon heb gezet. Ik denk ook dat het te maken heeft met Windows Media. Beide problemen ontstonden namelijk tegelijkertijd. Zal nog 's even goed zoeken.
Het panel werk idd nog wel goed.
Het panel werk idd nog wel goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 13:21 ]
Verwijderd
Tja en ook daar kan ik hem niet vinden (moest wel ff zoeken op panelmanagerrunning man schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:02:
[...]
Buienradar is een nieuw panel dus via de panelmanager kan je deze oproepen.
Moet ik iets speciaals doen om hem daar naar voren te toveren? Ik heb hem al 2 x geinstalleerd zonder dat het zichtbaar wordt.
Iemand nog een goeie link naar een PDF reader (.cab) voor dit toestel, op de HTC Diamond had ik hem wel, mis het wel.
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 17:40 ]
Verwijderd
*moppert iets over handleidingen en niet lezen*Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:19:
[...]
Tja en ook daar kan ik hem niet vinden (moest wel ff zoeken op panelmanager)
Moet ik iets speciaals doen om hem daar naar voren te toveren? Ik heb hem al 2 x geinstalleerd zonder dat het zichtbaar wordt.
Iemand nog een goeie link naar een PDF reader (.cab) voor dit toestel, op de HTC Diamond had ik hem wel, mis het wel.
Alvast bedankt.
Druk op de 'PANEL' knop
tap op het icoontje met het sleuteltje rechtsonder in beeld
tap bij een Panel dat je niet of nauwelijks gebruikt op het gereedschapkist-icoon dat nu verschijnt
tap op het icoontje met de gestapelde bladen
zoek het Buienradar panel op
tap 'Selecteren'
Edit: er is standaard trouwens Adobe Reader LE geïnstalleerd, dus snap niet wat je precies mist.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 17:58 ]
Verwijderd
Bedankt, buienradar werktVerwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:56:
[...]
*moppert iets over handleidingen en niet lezen*
Druk op de 'PANEL' knop
tap op het icoontje met het sleuteltje rechtsonder in beeld
tap bij een Panel dat je niet of nauwelijks gebruikt op het gereedschapkist-icoon dat nu verschijnt
tap op het icoontje met de gestapelde bladen
zoek het Buienradar panel op
tap 'Selecteren'
Edit: er is standaard trouwens Adobe Reader LE geïnstalleerd, dus snap niet wat je precies mist.
Hoe haalt buienrader zijn gegevens op?
En ik kan geen pdf bestanden openen, vandaar mijn vraag.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 18:14 ]
Heeft iemand z'n X1 van T-Mobile al met succes op R3A kunnen zetten?
Die van mij zegt dat R2Axxxx al de nieuwste is...
Verwijderd
ok ik heb een search gedaan.. (ja ik kom al veel vaker op tweakers) Maar omdat nog telkens er 200 delen van 1 topic verschijnt is het ondoenlijk om een goede search uit te voeren. Daarom nu toch maar de vraag hier.
Mijn Xperia gebruik ik met orginele microfoon gedeelte van de headset en vanaf de microfoon een ander headsetje.
Als ik nu opneem dan doet de microfoon het in het toestel het en geluid gewoon netjes op de headset. De microfoon (die naar de head set) krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Uiteraard wil ik toestel mic uit en mic aan kabeltje aan.
Weet iemand waar ik deze setting goed kan zetten? Alvast vriendelijk bedankt.
Mijn Xperia gebruik ik met orginele microfoon gedeelte van de headset en vanaf de microfoon een ander headsetje.
Als ik nu opneem dan doet de microfoon het in het toestel het en geluid gewoon netjes op de headset. De microfoon (die naar de head set) krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Ik denk dat je moet kijken naar de plug. De plug van de originele headset bestaat uit 3 (mic, links en rechts) stukjes ipv 2 (links en rechts). De plug van je microfoon moet dus wel ongeveer dezelfde layout hebben; controleer eens/ zoek op welk deel van de plug wat doet, en kijk dan of jouw microfoon dezelfde functie op dezelfde plek heeft.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:26:
ok ik heb een search gedaan.. (ja ik kom al veel vaker op tweakers) Maar omdat nog telkens er 200 delen van 1 topic verschijnt is het ondoenlijk om een goede search uit te voeren. Daarom nu toch maar de vraag hier.
Verwijderd
Ik gebruik de orginele microfoon. Dus dat zou moeten werken. Het lijkt me softwarematig een instelling. Maar waar doe ik die instelling? Hoe zet je de microfoon aan op de headset?
Verwijderd
Ik heb hier ook last van; dit heeft te maken met de brakke headset connector van de Xperia (zie ook de andere headset problemen in dit topic). De connector een paar keer stevig in- en uitpluggen wil nog wel eens helpen.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:04:
Ik gebruik de orginele microfoon. Dus dat zou moeten werken. Het lijkt me softwarematig een instelling. Maar waar doe ik die instelling? Hoe zet je de microfoon aan op de headset?
Lastig is het wel ... misschien dat ik binnenkort toch SE maar eens een belletje geef.
Edit: "We are not alone"
http://www.xperiax1.net/f...not-working-randomly.html
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 21:06 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd. Want dit is echt niet de headset connectie voor mij. De plug zit goed. Het geluid is goed. Alleen de microfoon staat gewoon softwarematig niet aan.
heb ik ook last van erg jammer!! toestel á €600,-
wat ik ook erg vervelend vind is dat het erg lang duurt voor ik daadwerkelijk heb opgenomen als ik gebeld word.
schijnt al tijdje over te gaan voordat ik het hoor (ligt niet aan mij:) ) en als ik op opnemen druk duurt het ook nog eens een 1 á 2 seconden heeft nog iemand daar last van?
R2a firmware i.c.m. spb 3.0 en S2U2 erg frustrerend
wat ik ook erg vervelend vind is dat het erg lang duurt voor ik daadwerkelijk heb opgenomen als ik gebeld word.
schijnt al tijdje over te gaan voordat ik het hoor (ligt niet aan mij:) ) en als ik op opnemen druk duurt het ook nog eens een 1 á 2 seconden heeft nog iemand daar last van?
R2a firmware i.c.m. spb 3.0 en S2U2 erg frustrerend

Verwijderd
Het is regelmatig zo dat providers pas later met een update komen dan SE zelf. Ik heb zelf VF en een custom rom dus weet het niet zeker maar misschien is het zo dat er voor T-Mobile nog geen R3A update is. Misschien dat er T-Mobile gebruikers zijn die dit kunnen beamen?DingieM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:22:
Heeft iemand z'n X1 van T-Mobile al met succes op R3A kunnen zetten?
-edit- Ik zat zojuist op XDA en zag in het rom topic alleen de Duitse en Oostenrijke R3A0013 T-Mobile rom staan. Denk dat de NL versie er dus nog niet is.
Ik heb wel dat eerst mijn scherm aangaat en dat iets later pas de trilfunctie en/of mijn beltoon begint. Zelfde bij een smsje. Heb alleen nog nooit van iemand gehoord dat het lang duurde voor ik opnam ofzo.gram501 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:28:
heb ik ook last van erg jammer!! toestel á €600,-
R2a firmware i.c.m. spb 3.0 en S2U2 erg frustrerend![]()
![]()
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 23:24 ]
Verwijderd
Ik heb dit ook een beetje. Bel jezelf maar is.. dan gaat hij al over en een paar seconde later reageert je telefoon pas.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:12:
[...]
Het is regelmatig zo dat providers pas later met een update komen dan SE zelf. Ik heb zelf VF en een custom rom dus weet het niet zeker maar misschien is het zo dat er voor T-Mobile nog geen R3A update is. Misschien dat er T-Mobile gebruikers zijn die dit kunnen beamen?
-edit- Ik zat zojuist op XDA en zag in het rom topic alleen de Duitse en Oostenrijke R3A0013 T-Mobile rom staan. Denk dat de NL versie er dus nog niet is.
[...]
Ik heb wel dat eerst mijn scherm aangaat en dat iets later pas de trilfunctie en/of mijn beltoon begint. Zelfde bij een smsje. Heb alleen nog nooit van iemand gehoord dat het lang duurde voor ik opnam ofzo.
Bel je dan jezelf vanaf een GSM of vanaf een vaste telefoon.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:21:
[...]
Ik heb dit ook een beetje. Bel jezelf maar is.. dan gaat hij al over en een paar seconde later reageert je telefoon pas.
Mijn ervaring is dat het sowieso enige tijd duurt voordat je GSM overgaat als je vanaf een vaste lijn belt.
Heb het net geprobeerd.
Vanaf een GSM:
Zodra ik 'm over hoor gaan, gaat ook het licht van m'n GSM aan, en vlak daarna gaat ie trillen en geluid maken.
Vanaf een vaste aansluiting:
Gaat over en na ongeveer 1 seconde gaat het licht weer aan, en daarna het trillen en geluid.
Bij ophangen is het netzo. (indien je niet opneemt!)
Als je je vaste lijn ophangt, gaat de telefoon nog eventjes over, terwijl bij het ophangen van de GMS m'n X1 veel korter doorgaat met trillen en zingen
Dit probleem herken ik heel erg.gram501 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:28:
Als iemand mij belt horen zij hem 1x overgaan zonder dat mijn telefoon daarop reageert. Dan gaat eerst het scherm aan (soms wel handig trouwens
Ben het ondertussen al gewend, had het ook al bij mijn Vario3, dus waarschijn WM probleem.
ik verkoop mijn xperia vanavond, maar wil wel alle data eraf hebben dan. Ik heb er geen geheugenkaartje inzitten maar gegevens als contacten en sms staan op het interne geheugen. Nou heb ik ff gekeken in de manual maar er staat niets over. Hoe kan ik dit verwijderen?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
Ik zou als ik jou was, gewoon een hard-rest uitvoeren..cypress3d schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:28:
ik verkoop mijn xperia vanavond, maar wil wel alle data eraf hebben dan. Ik heb er geen geheugenkaartje inzitten maar gegevens als contacten en sms staan op het interne geheugen. Nou heb ik ff gekeken in de manual maar er staat niets over. Hoe kan ik dit verwijderen?
Ok, de eerste informatie over de opvolger van de SEX1, de SEX2 is hier en hier te lezen.
Niks spectaculairs en als die led flits ook weer met de hand moet worden ingeschakeld kunnen ze die betere
camera ook wel weg laten.
Ik heb het met de hele foto funkties van de SEX1 in ieder geval helemaal gehad
Als ik nu zou moeten kiezen tussen de SEX2 en deze dan wist ik het wel.
En ik ga er van uit dat ze rond dezelfde tijd leverbaar worden; Maar Sony kennende met de uitlevering..
Maar meningen verschillen natuurlijk
Niks spectaculairs en als die led flits ook weer met de hand moet worden ingeschakeld kunnen ze die betere
Ik heb het met de hele foto funkties van de SEX1 in ieder geval helemaal gehad
En ik ga er van uit dat ze rond dezelfde tijd leverbaar worden; Maar Sony kennende met de uitlevering..
[ Voor 24% gewijzigd door catt4u op 11-06-2009 17:07 ]
ok welke procedure was dat nog maar?Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:40:
[...]
Ik zou als ik jou was, gewoon een hard-rest uitvoeren..
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
Dit probleem is ook bekend onder de HTC gebruikers, waar ik er 1 van was.Magicjjk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:20:
[...]
Dit probleem herken ik heel erg.
Als iemand mij belt horen zij hem 1x overgaan zonder dat mijn telefoon daarop reageert. Dan gaat eerst het scherm aan (soms wel handig trouwens, ik heb hem al in handen voordat het belletje of sms er daadwerkelijk is), zodra ik opneem duurt het een kleine 2 seconden voordat de ander mij hoort.
Ben het ondertussen al gewend, had het ook al bij mijn Vario3, dus waarschijn WM probleem.
Is er (al) een WM 6.5 voor SEX1?
Ik herken het ook op de Omnia, maar of ik het echt een probleem vind, vind het wel meevallen...Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:16:
[...]
Dit probleem is ook bekend onder de HTC gebruikers, waar ik er 1 van was.
^^
[ Voor 100% gewijzigd door MensionXL op 11-06-2009 17:52 ]
Verwijderd
Klopt, ik heb er niet veel hinder van.rCk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:47:
[...]
Ik herken het ook op de Omnia, maar of ik het echt een probleem vind, vind het wel meevallen...
Ik zit nog wel ff met het volgende, ik heb S2U2 1.62 erop gezet, maar met welke optie schakel ik het slide to anwser in, nu krijg ik dat niet inbeeld
Verwijderd
Zag de X2 gister ook op XDA voorbij komen ja. Moet zeggen dat ik het qua uiterlijk nou niet echt een verbetering vind. Wat is er in godsnaam met dat toetsenbord aan de hand?catt4u schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:43:
Ok, de eerste informatie over de opvolger van de SEX1, de SEX2 is hier en hier te lezen.
Niks spectaculairs en als die led flits ook weer met de hand moet worden ingeschakeld kunnen ze die beterecamera ook wel weg laten.
Ik heb het met de hele foto funkties van de SEX1 in ieder geval helemaal gehad![]()
Die Omnia 2 ziet er op zich niet verkeerd uit maar vind het beetje appelen met peren vergelijken als je hem naast de X1 zet. Voor mij sowieso geen Samsung al is het alleen maar om dat achterlijke TouchWiz gebeuren. En 8.1 mp is op papier leuk maar dat zegt dus echt helemaal niks over de fotokwaliteit.
Nope, nog niks over bekend. SE laat er ook niks over los. Standaard opmerking "Hou de site in de gaten" is het enigste wat je te horen krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:16:
[...]
Dit probleem is ook bekend onder de HTC gebruikers, waar ik er 1 van was.
Magicjjk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:56:
[...]
Wat is er in godsnaam met dat toetsenbord aan de hand?
[...]

Heb afgelopen week ook een X1 gekocht ben tot nu toe erg tevreden. Nu is er een actie waarbij je gratis een 8 GB SD kaart thuis gestuurd krijgt nadat je het hebt aangevraagd via de SE site. Enig idee hoe lang ik hier op moet wachten?
Opslag is nu redelijk beperkt
Opslag is nu redelijk beperkt

Volgens mij staat dat gewoon vermeld bij de actie bij de eerste actie was het 30 dagen