Het kleine-mismoderatietopic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

asfaloth_arwen schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:53:
Ja hoor dat kan :) Verwijderd in 'nieuws: Google en muzieklabels openen gratis muziekdienst in China' Gaat hier niet over LastFM, dus enigszins offtopic lijkt me tenzij jij een mooi betoog geeft en vergelijking trekt (dan kan het zelfs goed scoren imo), maar one-liner op deze manier 0 of -1.

Verwijderd in 'nieuws: Google en muzieklabels openen gratis muziekdienst in China' Zou een 0 kunnen zijn imo, maar gezeur over moderatie is niet gewenst, daarom punt aftrek

Verwijderd in 'nieuws: Google en muzieklabels openen gratis muziekdienst in China' Alleen maar gezeur over moderatie, compleet offtopic... -1 of lager.

Edit: je tweede post is het beste, alleen jammer dat je daarin commentaar geeft op het modden. Je hebt nu het juiste topic gevonden, onthoud dat voor de volgende keer ;)
Inderdaad. De twee laatste zijn stuk voor stuk duidelijke -1's. De 2e en ee post bevatten vrijwel alleen klachten over de moderatie die niet op de frontpage thuis horen en de eerste post is een weinig toevoegende oneliner waar je hooguit een 0 op kunt scoren.

Wat had je zelf verwacht als score op bijvoorbeeld deze post:
...
Als jullie zure mods dat nu even uitleggen door middel van een fatsoenlijke reply, dan weet ik ook waarom dit steeds gedownmod word

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 30-03-2009 22:02 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet dat als iemand reageert in zijn post op een moderatie en daarna een goede uitleg geeft, dat hij gelijk omlaag gemod word. Het feit dat mensen gedachteloos een -1 geven zo gauw ze ook maar iets geklaag zien vind ik ook niet normaal, het is toch een goede reactie?

De vergelijking zou in mijn ogen niet nodig zijn bij de eerste post, aangezien dit niet echt offtopic is.
Ze gaan namelijk over precies hetzelfde onderwerp.

Ik ben het wel eens dat mijn 3e post nutteloos is, maar ik word gewoon boos was dit soort nutteloos ge-1't en dat er dan ook niemand even wat zegt nadat ze omlaag modden terwijl ik het vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 19:22
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:05:
Ik vind niet dat als iemand reageert in zijn post op een moderatie en daarna een goede uitleg geeft, dat hij gelijk omlaag gemod word.
Reageren op de FP over moderatie is compleet offtopic. Moderatie kan fout gaan, daarom is o.a. dit topic er
Het feit dat mensen gedachteloos een -1 geven zo gauw ze ook maar iets geklaag zien vind ik ook niet normaal, het is toch een goede reactie?
Door te beginnen met klagen in je tweede post is de neiging om door te lezen al snel weg. De derde post was voor je zelf ondertussen ook duidelijk gelukkig.
De vergelijking zou in mijn ogen niet nodig zijn bij de eerste post, aangezien dit niet echt offtopic is.
Ze gaan namelijk over precies hetzelfde onderwerp.
Zoals ik al eerder vermeldde, trek dan een vergelijk of ga er op in. Enkel "En lastFM kan het schijnbaar niet?
raar hoor." is een oneliner en niet nuttig imo.
Ik ben het wel eens dat mijn 3e post nutteloos is, maar ik word gewoon boos was dit soort nutteloos ge-1't en dat er dan ook niemand even wat zegt nadat ze omlaag modden terwijl ik het vraag.
Bij commentaar op moderatie (en nog een aantal dingen, zoals flamen etc) gaat er bij een punt van de score af. Dus dan moet je al een +1 of +2 post maken wil je niet op -1 uitkomen.
Je tweede post zou bijvoorbeeld geen -1 krijgen als er geen moderatie commentaar in stond (van mij tenminste)

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 30-03-2009 22:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het meer praten over je moderatie op de FP dan de inhoud helpt je idd helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

RoD schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:58:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt met het erbij halen van een functie van Google, maar imo is het simpelweg zo dat hij een alternatief biedt om het immidels verdwenen linkje (waar de hele nieuwspost zo'n beetje om gaat) alsnog te kunnen aanschouwen. Dat is behulpzaam, nuttig, etc... dus dan geef ik er makkelijk een +1 voor.
Wat ik zei over het 'Google Cache' was niet serieus bedoeld, daar had een :P achter gemoeten.
Doordat ik veel te gericht bezig was met het punt van, 'wat voor waarde heeft cache info over een ooit bestaande adv terwijl de kaart daar toch niet meer is te bestellen' sloeg ik de plank volledig mis. |:(

Met het plaatsen van een link door de poster werd immers alle info weer zichtbaar zoals het ook door de newsposter bedoeld was. Artikel weer compleet dus.

Mijn(stomme) fout :$

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Geen probleem :)
Zolang je achteraf maar ziet waar je de fout in ging en ervan leert. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Regeneration schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:25:
Even wat van nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform

mad_max234 in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' vind ik geen +1. Hij mist een groot punt en dat is dat netbooks (initieel) een heel stuk goedkoper was, zeg < € 300 range ondertussen is het opgerekt naar < € 500, maar nog steeds goedkoper dan de ultraportables die vaak > 800 euro zijn, waar hij eigenlijk op doelt. Dit wordt ook in de reactie onder hem gezegd. Verder is het niet heel ontopic imho: gaat meer over naamgeving van wat voor laptops het zijn dan de HP dv2 laptop of het Yukon platform. Kortom: 0.

E-Rick in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' reageert op de Afvalzak in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' maar is eigenlijk toch eigenlijk lichtelijk offtopic, geen +1 dus maar meer een 0.

jqv in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' heeft een +1, zelf heb ik hem een 0 gegeven, maar twijfel nog licht hierover eigenlijk. Het wordt bijvoorbeeld ook al eens (eerder) ergens in een thread lager genoemd: Rob Coops in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform'.

Verwijderd in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' zonder bron imho 0.

supergrover in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' reageert op degene boven hem bszz in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' terwijl bszz helemaal niet op hem reageert. Het geeft mij een beetje arogant over verder met de nietszeggende post een -1. Ben ik nu zo te streng?

Dooievriend in 'nieuws: HP start verkoop eerste notebook op basis van AMD's Yukon-platform' een 0 imho, wordt eigenlijk weinig boeiend gezegd imho.

Dat was het wel voor nu. Wat denken jullie ervan? Ben ik misschien iets te streng?
Ik zou willen helpen de reacties te pushen, maar wordt mijn verschil met de meute dan niet te groot? Mijn mening mag natuurlijk niet te ver afwijken van anderen, want anders hoor ik niet bij de schapies.Beh..

Kortom, ik vind de verschillen te groot om mijn vingers er aan te branden. Eigenlijk best erg dat ik jouw mening deel, maar die niet kan/mag uiten ivm restricties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:59:
Geen probleem :)
Zolang je achteraf maar ziet waar je de fout in ging en ervan leert. :)
;)

Is een +1 niet wat te veel voor deze reactie? Hoe kun je iemand helpen als je niet eens alle info hebt over het type videokaart en mobo? Countess in 'nieuws: GeForce GTX275 duikt op bij webshops'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tarabass schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:22:
[...]

Ik zou willen helpen de reacties te pushen, maar wordt mijn verschil met de meute dan niet te groot? Mijn mening mag natuurlijk niet te ver afwijken van anderen, want anders hoor ik niet bij de schapies.Beh..

Kortom, ik vind de verschillen te groot om mijn vingers er aan te branden. Eigenlijk best erg dat ik jouw mening deel, maar die niet kan/mag uiten ivm restricties :(
Hoezo zou je je daar druk om maken? Als je al zo weinig modereerd dat je hierdoor in de problemen zou kunnen komen, dan kun je prima beredeneren waarom je elke reactie zijn score hebt gegeven en heb je zo je rechten weer terug als je daarom vraagt.

Over reacties die Regeneration aanhaalt: Ik ben met alles mee gegaan behalve de laatste, die vond ik nog wel aardig en heb ik dus op +1 gelaten.
pcgek schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:25:
Is een +1 niet wat te veel voor deze reactie? Hoe kun je iemand helpen als je niet eens alle info hebt over het type videokaart en mobo? Countess in 'nieuws: GeForce GTX275 duikt op bij webshops'
Dat is inderdaad overdreven, een 0 van mij.

[ Voor 53% gewijzigd door Dirk op 31-03-2009 11:31 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog maar even de modfaq doorgelezen maar daarin staat over +1
Het niveau +1 is bedoeld voor reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat een +2 gerechtvaardigd is.

+1-reacties bevatten informatie die weliswaar bij experts aanwezig is maar wel nuttig is voor het grote publiek. Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn. Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Er staat niet in de modFAQ dat als ik "behulpzame antwoorden op vragen" geef dat ik daar bij een bron moet geven. Ik denk dat moderators doorslaan in hun als ze voor elk stukje nuttige/behulpzame informatie een bron verwachten om het als +1 te waarderen. Het verstrekken van nuttige informatie is op zich voldoende volgens de in de modFAQ besloten regels. Als iemand een bron vereist of twijfelt aan de informatie dan kun je er ook gewoon op de FP reageren of andere informatie ter tegenwicht bieden.

Er wordt pas om onderbouwing gevraagd voor een +1 volgens de modFAQ als het gaat om een MENING. Voor feitelijk beantwoording van vragen is dat geen vereiste om een +1 te geven maar is het voldoende dat deze in een bepaalde mate behulpzaam dan wel nuttig is.

Men mag dus best wel eens wat guller zijn tov mensen die informatie verstrekken ook als daar niet meteen altijd een bron bij wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ik weet nooit echt wat ik hiermee aan moet:
MisterLBP in 'nieuws: App Store verwijdert applicaties om voorwaarden T-Mobile'
Rian. in 'nieuws: App Store verwijdert applicaties om voorwaarden T-Mobile'
TheVMaster in 'nieuws: App Store verwijdert applicaties om voorwaarden T-Mobile'

Enerzijds zijn sommige behulpzaam, maar het is ook weer offtopic, aangezien het weer metageneuzel is, en ook nog eens min of meer dubbel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die eerste twee horen imo duidelijk in GR thuis, dus een -1. Die derde kan nog een 0 omdat ie eigenlijk reageert op de tweede reactie, maar ik heb em toch een -1 gegeven omdat het eigenlijk alsnog op deze manier een nutteloze reactie is. Imo geen discussie die daar thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vergelijking met de maffia lijkt me een keurige -1, want Brein vermoord niemand, ontvoert niemand, handelt niet in drugs etc, dingen die de maffia wel doet.

En dan nog zo een... en nog een...

Net als deze reactie, waarin ook nog eens mensen van pedofiele acties worden beschuldigd zonder de minste vorm van onderbouwing/bewijs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Deze heeft wmb een duidelijk humoristische ondertoon. -1 vind ik dan wat overdreven. Voor de rest geeft ik je gelijk d:)b .

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HawVer schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:07:
[...]

Deze heeft wmb een duidelijk humoristische ondertoon. -1 vind ik dan wat overdreven. Voor de rest geeft ik je gelijk d:)b .
Vind er weinig humoristisch aan eerlijk gezegd, maar ik ga met je mee dat het van de gelinkte reacties wel de minst ernstige is ja.

Nog één trouwens voor de -1: deze reactie uit een volstrekt niet-onderbouwde beschuldiging. Heet ook wel smaad en/of la ster enzo, kan niet helemaal de bedoeling zijn op de FP? ;)

En die +2 is uiteraard grof modmisbruik, mag imho naar gekeken worden!

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 31-03-2009 17:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:57:
Vergelijking met de maffia lijkt me een keurige -1, want Brein vermoord niemand, ontvoert niemand, handelt niet in drugs etc, dingen die de maffia wel doet.

En dan nog zo een... en nog een...

Net als deze reactie, waarin ook nog eens mensen van pedofiele acties worden beschuldigd zonder de minste vorm van onderbouwing/bewijs.
Allemaal over de schutting geschopt, op de tweede na. Die kan nog wat tikjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind HawVer m.b.t. die tweede nog best een punt hebben. Van mij hoeft die niet naar -1 hoor :) Afgezien van het misschien wat flauwe grapje aan het begin, heeft de reactie namelijk best een goed punt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diocletianus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-05 21:35
In de reactie van eknem in 'Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein' wordt Brein ook bestempeld als een 'criminele organisatie'. Deze staat momenteel op 0. Moet dit niet ook naar de -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wat mij betreft wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die reactie is in zijn geheel een flinke troll/flame, dus wat mij betreft ook gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Diocletianus schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:47:
In de reactie van eknem in 'Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein' wordt Brein ook bestempeld als een 'criminele organisatie'. Deze staat momenteel op 0. Moet dit niet ook naar de -1?
Done, staat nu op -1.

Zelfde geld overigens voor deze en deze en deze replies.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dacht toch echt dat dit een nutteloze/overbodige reactie is, daarom heb ik er een -1 aangegeven. Wat die +1 en +2 daar doen is mij een raadsel Top-Rob in 'nieuws: Amerikaan brengt dagelijks 8,5 uur door achter een beeldscherm'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:11:
Dacht toch echt dat dit een nutteloze/overbodige reactie is, daarom heb ik er een -1 aangegeven. Wat die +1 en +2 daar doen is mij een raadsel Top-Rob in 'nieuws: Amerikaan brengt dagelijks 8,5 uur door achter een beeldscherm'
Ik heb er een -1 voor gegeven. +1 en +2 zijn duidelijke mismods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dit is toch een behoorlijk storende post vind ik, hij doet het woord voor, 'veel nederlanders?' wat mij betreft iig geen +1 waard jurrie in 'nieuws: Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind dit een +1 ipv een +2: MMaI in 'meuk: Everest 5.01'

Deze mag van mij op -1: Aggror in 'reviews: Review: Sonic and the Black Knight'

Ditto voor deze: Verwijderd in 'reviews: Review: Sonic and the Black Knight'

... en deze: Verwijderd in 'reviews: Review: Sonic and the Black Knight'

[ Voor 71% gewijzigd door Bor op 31-03-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:01:
[...]

Done, staat nu op -1.

Zelfde geld overigens voor deze en deze en deze replies.
Die tweede zou ik nog wel kunnen zien als een conclusie uit het verhaal van degene die hem voorgaat. Als zodanig zou een 0 ook niet verkeerd zijn!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wat is hiervan de bedoeling? Verwijderd in 'nieuws: Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein'

Is dat geen -2 waard?

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 31-03-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zal direct toegeven dat ik het een beetje gehad heb met onze vriend Coretx met zijn zeer negatieve Karma. Hij mengt zich nu natuurlijk weer in de Brein discussie, o.a. met deze post:

coretx in 'nieuws: Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein'

Fijn dat hij natuurlijk allemaal ervaringen heeft op dit gebied, maar deze is toch wel een beetje erg ver gezocht, zeker ook uit zijn mond. Ik vind het een redelijk ernstige aanklacht jegens Brein die hij daar neerpent, zonder natuurlijk een manier om het te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Lastige ja, maar in dit geval is het nog best een aardige reactie ondanks dat we natuurlijk niks kunnen bewijzen of het waar is of niet. Ik ga toch voor een 0 (ervaring in principe). De lezers moeten zelf maar uitmaken of ze het geloven of niet.
Dom grapje imho. We komen er vanzelf wel achter of deze een clone is van iemand en speciaal daarvoor gemaakt is.

[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 31-03-2009 21:52 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ga voor een -1. Dit soort aanklachten jegens Brein hoort imo niet daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zo te zien is het profiel door St. Brein aangemaakt om een reactie te plaatsen. Maar net wat Kixtart al zei, zal wel van iemand zijn die een 'grap' wil uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Toen de review ter spraken kwam in Het kleine Productreview beoordelingentopic * zag ik ook deze reactie eronder staan. Van mij mag zo een kort door de bocht reactie zonder enige hint wel op -1 gemodereerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 31-03-2009 23:47 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een weinig constructieve post, dus die mag van mij ook wel naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Verwijderd in 'productreview: Antec Nine Hundred Zwart review door bassguitar'

Ik snap niet waarom deze reactie naar -1 is gemod. Dit is in het review gedeelte. Iemand geeft aan dat de host van zijn plaatjes niet goed werkt, en hij geeft aan dat het omzetten naar een andere host gelukt is en de plaatjes weer werken.
Best raar om dat een -1 te geven, ik ben blij als er wat communicatie blijft bij een review. Anders wordt het er maar neergezet en niet meer naar omgekeken.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die staat inderdaad geheel onterecht op -1. Nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +2 voor deze of deze reactie is toch echt zwaar modmisbruik, beide klassieke -1's.

Zo te zien is het nog een "expert" ook nog... wellicht even naar kijken door een powermod?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa ik wil ze wel nakijken, maar ik ga geen actie ondernemen voor deze specifieke moderatie :P Een grapje moet kunnen. Toch heb je wel iemand aan het licht gebracht die alles altijd +2 geeft, dus die heb ik maar wel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon er wel om lachen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Jazco2nd in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009'

Kan iemand naar deze +2 kijken? Die persoon die dat een +2 vindt mag zijn status wel inleveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een 0 is daar wel het maximum inderdaad.

Sowieso vind ik de reactiemogelijkheid onder de review zelf niet bepaald de beste plaats om de budgetten te bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Verwijderd in 'nieuws: Pizzabakkers spammen klanten per sms'

die +1 is zou toch ook wel even terecht gewezen mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:02:

Ik kon er wel om lachen eigenlijk :)
Kan zo'n op de persoon gerichte 'grap' niet zo waarderen. En dan nog,als ik 2 ver uiteenliggende reacties zelf eerst moet samenvoegen, dan is voor mij de grap er al af. ;)

Vanaf hier een stuk of 6 reacties die toch helemaal niks met het artikel te maken hebben,gaan over ervaringen met een andere console die ik dan op -1 zou zetten vgroenewold in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 2'

Hoe denken andere bewoners hier over? :P

edit: Deze kan er ook nog bij Ankh in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 2'

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 01-04-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dezereactie, die totaal off-topic en nutteloos is, krijgt van iemand zelfs een +1. Misschien even nakijken wie dat is?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
KS1987 in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' is geen +1 en helemaal geen +2 waard. Weer een reactie over de prijs weer te hoog is van het basissysteem of in dit geval de basis notebook. Imho 0 meer niet.

En wat moet je Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' en Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009'. Het is duidelijk te merken dat deze user niet weet hoe je nested kan reageren en weet ook de edit knop niet te vinden. Vind het persoonlijk er verwarrend en nutteloos zo staan. Beide -1? Iig de tweede met
en hou op met zeiken.
Maakt het voor mij al een directe -1, maar die eerste?

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 01-04-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pcgek schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:20:
[...]

Kan zo'n op de persoon gerichte 'grap' niet zo waarderen. En dan nog,als ik 2 ver uiteenliggende reacties zelf eerst moet samenvoegen, dan is voor mij de grap er al af. ;)

Vanaf hier een stuk of 6 reacties die toch helemaal niks met het artikel te maken hebben,gaan over ervaringen met een andere console die ik dan op -1 zou zetten vgroenewold in 'nieuws: Sony verlaagt prijs PlayStation 2'

Hoe denken andere bewoners hier over? :P
Allemaal offtopic. De relatie met de PS2 is nergens te vinden.
Inderdaad, die mag ook naar de -1.
k1n8fisher schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:38:
Dezereactie, die totaal off-topic en nutteloos is, krijgt van iemand zelfs een +1. Misschien even nakijken wie dat is?
:N
Regeneration schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:09:
KS1987 in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' is geen +1 en helemaal geen +2 waard. Weer een reactie over de prijs weer te hoog is van het basissysteem of in dit geval de basis notebook. Imho 0 meer niet.
En een 0 is het.
En wat moet je Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' en Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009'. Het is duidelijk te merken dat deze user niet weet hoe je nested kan reageren en weet ook de edit knop niet te vinden. Vind het persoonlijk er verwarrend en nutteloos zo staan. Beide -1? Iig de tweede met

[...]

Maakt het voor mij al een directe -1, maar die eerste?
Beide zijn zonder thread volledig loos, -1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Beetje vreemd. Iemand heeft alle reactie van spawnagain naar -1 gemodereerd.

nieuws: 'Fabrikanten led-verlichting maken claims niet waar'

[ Voor 52% gewijzigd door HawVer op 02-04-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
HawVer schreef op donderdag 02 april 2009 @ 09:03:
Beetje vreemd. Iemand heeft alle reactie van spawnagain naar -1 gemodereerd.
Ik moest even zoeken welke reacties het over ging, want de eerste 5 of zo van 'm hadden helemaal geen -1 moderaties.
Maar in deze thread is het wel mis:
spawnagain in 'nieuws: 'Fabrikanten led-verlichting maken claims niet waar''

Allemaal een 2x -1, waarschijnlijk dezelfde persoon geweest. Wellicht iets voor een powermod om even naar te kijken.

Er zitten verder nog maar weinig moderaties op, dus die thread krijg ik in mijn eentje met gemak weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Dat had wat duidelijker gekund vanaf mijn kant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:34:
Dit is toch een behoorlijk storende post vind ik, hij doet het woord voor, 'veel nederlanders?' wat mij betreft iig geen +1 waard jurrie in 'nieuws: Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein'
In zie geen enkel probleem in die post. Het is gewoon een onomstotelijk feit dat in Nederland er onevenredig veel copyright schending plaatst vindt. Van de Westerse wereld staat Nederland op dat punt bovenaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein' lijkt me als antwoord op vragen in de voorgaande post toch een mooie +1 waard.... Die unanieme 0 lijkt me papagaai gedrag...

(edit: Interressant... het aantal 0 moderaties is afgenomen nadat de effectieve moderatie op +1 kwam te staan.... 8) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Best een aardige reply die wat toevoegt aan de discussie. Mag dus inderdaad wel op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
beetje op het randje. Ik heb 'm zelf op 0 staan. Ik vind de discussie over alternatieven voor een gloeilamp wel passen bij dit artikel over LEDs en deze afsluitende reactie stoor ik me dan niet zodanig aan dat ik 'm een -1 geef.
De reacties daaronder heb ik wel op -1 staan vanwege zwaar off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Robbemans in 'nieuws: Super Talent claimt leessnelheid van 1,3GBps voor raid-ssd'

Er schijnt een fipo 'grapje' in de post te hebben gezeten, maar deze is inmiddels verwijderd. Bovendien is de reactie inhoudelijk helemaal zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reactie daaronder (ZpAz in 'nieuws: Super Talent claimt leessnelheid van 1,3GBps voor raid-ssd')geeft aan hoe die fipo in elkaar zat.... Zie namelijk dit screenshot: http://localhostr.com/files/c0e999/Picture+1.png

Het was dus een 100% op en top fipo! Daarna gaat mijnheer een echte reactie schrijven, die er 10 minuten later in ge-edit wordt....

Heel scherp opgemerkt van ZpAz... Is niet de eerste keer dat dit soort streken worden uitgehaald. Ik weet niet hoe de rest er over denkt, maar wat mij betreft mag dit rustig afgestraft worden met een -2 en een personal mail. Puur om te zorgen dat dit niet de standaard manier van reageren gaat worden....

Beter zou natuurlijk zijn om een systeem te maken waar dit soort methoden nutteloos worden. De volgorde van de posts op door de moderatie laten bepalen zou dit perfect oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb even gekeken of hij vaak bovenaan staat en het valt, mee. Omdat ik de reactie alleen in deze vorm gezien hem krijgt hij ook gewoon de punten daarvoor. Wanneer het vaker voorkomt krijgt de user een note daarvoor en eigenlijk wel erger dan een paar minpuntjes in karma ;)

-2 verwijderd het hele bericht en geneste reactie en dat lijkt me sowieso ook hier niet gewenst meer.

edit:
@hieronder, doe toch wel even een PM'etje, zodat hij het ook weer :)

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 02-04-2009 17:28 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niettemin lijkt me enige actie van een powermod wel noodzakelijk.. Op zijn minst een personal mail om aan te geven dat dit soort truuks ongewenst zijn.

Nog een andere interessante post:

1 minuut na elkaar... Zoek de verschillen:
Xtrafris in 'nieuws: Super Talent claimt leessnelheid van 1,3GBps voor raid-ssd'
Xtrafris in 'nieuws: Super Talent claimt leessnelheid van 1,3GBps voor raid-ssd'

Een 100,00000% dubbelpost. :)

Ik vermoed dat de gebruiker dit per ongeluk gedaan heeft.... Misschien dat de tweede verwijderd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:54
deze: Xtrafris in 'nieuws: Super Talent claimt leessnelheid van 1,3GBps voor raid-ssd'

hoort volgens mij op 0 en niet op +1. Hij geeft opbouwende kritiek en gaat niet onnozel doen, maar zijn info is niet zo fel van toepassing op het artikel dat een +1 gerechtvaardigt is imho

Tarilo in 'nieuws: Super Talent claimt leessnelheid van 1,3GBps voor raid-ssd' is dan volgens mij ook een -1, tesamen met diegene die er op volgt, want dat gaat gewoon over de berichtgeving en moet hier imo niet staan, daarvoor is het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
agraaff in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' twijvel ik een beetje tussen 0 en +1. GENETX in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' heeft namelijk ook al gezegd waarom 17" uit deze NBBG wordt geweerd:
2. De 17"-ers vallen hoe dan ook af, de basisnotebook is een notebook die je er vrij makkelijk bij neemt, maar ook lekker op schoot wil gebruiken. 17" en meer dan 3kg weren we dus om die reden. Dat is een andere klasse, of daarover kun je advies vragen in bovenstaand topic.
Maar ik snap ook wel dat niet iedereen alles leest en in de NBBG staat niet heel duidelijk dat 17" wordt geweerd in deze categorieën.

Ororo in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' vind ik een -1 vooral vanwege de eerste zin:
Hmm iemand heeft hier een goed vriendje bij HP ofzo ?
En de toon van het bericht.

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 02-04-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Een powermod heeft een van de reacties verwijderd. Op dit moment moet de latere reactie dus niet meer gezien worden als dubbelpost. Zelf zou ik hem gewoon laten staan eigenlijk, want dubbelpost is gewoonlijk -1 (en ik vind zelfs bij letterlijke dubbelpost een -2 te streng eigenlijk).

[ Voor 56% gewijzigd door Kixtart op 02-04-2009 18:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:17:
Niettemin lijkt me enige actie van een powermod wel noodzakelijk.. Op zijn minst een personal mail om aan te geven dat dit soort truuks ongewenst zijn.

Nog een andere interessante post:

1 minuut na elkaar... Zoek de verschillen:

Een 100,00000% dubbelpost. :)

Ik vermoed dat de gebruiker dit per ongeluk gedaan heeft.... Misschien dat de tweede verwijderd kan worden?
Is er geen andere mogelijkheid dan hem gelijk op -2 te fixeren, kan de post niet gewoon verwijderd worden (hoewel Kixart beweert dat hij gewoon weg is, zie ik toch een duidelijke -2). Nu wordt de gebruiker wel erg zwaar gestraft voor zijn "submit-foutje", want het is toch duidelijk dat het niet als een dubbelpost bedoeld is..... toch?

Ik begrijp overigens ook niet dat de andere post een aantal -1-en scoort. Ik vind dat toch wel modmisbruik, of is het omdat hij een beetje kritisch is richting T.Net? De inhoud vind ik zo waardevol dat ondanks de kritiek de reactie bij mij nog steeds een +1 scoort.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
-2 == verwijderd ;)

Ik ben het eens dat -2 te streng is en kijk zo even of er meer powermods online zijn en anders stuur ik een DM'etje rond

Die post die nu door sommige op -1 is gezet was nu juist de latere dubbelpost. Het is nogal vervelend hoe het nu in elkaar zit ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Regeneration schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:20:
agraaff in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' twijvel ik een beetje tussen 0 en +1. GENETX in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' heeft namelijk ook al gezegd waarom 17" uit deze NBBG wordt geweerd:

[...]

Maar ik snap ook wel dat niet iedereen alles leest en in de NBBG staat niet heel duidelijk dat 17" wordt geweerd in deze categorieën.

Ororo in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' vind ik een -1 vooral vanwege de eerste zin:

[...]

Ja, ik wilde de eerste reactie eerst een +1 geven, maar na jouw terechte opmerking over het verhaal van GENETX heb ik het bijgesteld naar een nul. De opmerking van GENETX snijdt hout en onderbouwt de keuze goed. Ik ben het ook met je eens dat ze dat dan wel even nog duidelijker in de NBBG moeten zetten....

De laatste scoort ook bij mij een zeer volle -1. Jammer toch dat de mensen dit soort dingen niet afleren..

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

-2 dubbelpost pakt de andere modders zwaar aan, ook is de score onterecht voor de oorspronkelijke reply.

Ik zet de -2 terug naar -1 en de eerste naar +1.

Overigens, qua +2, waarom staat deze GENETX in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009' niet op +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:54
Waarom is nu een reactie gefixeerd en ééntje dan niet naar -1 gegaan...

Delerium, nu spreek je toch eigenlijk altijd het argument van als je eens een mod doet die tegen de stroom ingaat tegen door te stellen dat je anderen dan te fel straft ?

edit: die van genetx heeft nog een expert nodig of een zwaarder exemplaar.

[ Voor 13% gewijzigd door HyperBart op 02-04-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
-2 is een fixed score en bezorgt andere moderators geen afwijking. Als er een letterlijke dubbelpost lijkt me een edit + -1 iig beter dan een -2, maar ik weet niet wat de reden was (en wie het was) voor de -2.

edit:
Maar ge-edit, want het wordt er allemaal niet duidelijker op.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 02-04-2009 20:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom?
Eigenlijk had hij deze argumenten al in zijn artikel moeten zetten, dat had een hoop discussie voorkomen. Omdat hij het hier recht zet is het toch nog niet gelijk een +2. +1 vind ik een mooie beloning.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:24:
[...]

In zie geen enkel probleem in die post. Het is gewoon een onomstotelijk feit dat in Nederland er onevenredig veel copyright schending plaatst vindt. Van de Westerse wereld staat Nederland op dat punt bovenaan!
Achteraf vond ik hem zelf inderdaad ook wel meevallen.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:38:
Deze Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Beheerder sluit torrentsites na huisbezoek Brein' lijkt me als antwoord op vragen in de voorgaande post toch een mooie +1 waard.... Die unanieme 0 lijkt me papagaai gedrag...

(edit: Interressant... het aantal 0 moderaties is afgenomen nadat de effectieve moderatie op +1 kwam te staan.... 8) )
Is volgens mij toch weinig over te zeggen van een reactie die tegen 'sluitingstijd' aanloopt, en al niet veel meer gelezen word. Als je hem hier onder de aandacht brengt als, een meerwaardepost,zullen er iig geen nulletjes bijkomen.

Kan natuurlijk ook zijn dat er nog veel gemod word als de tijd van een reactie(s) er bijna opzit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind dit een nulletje, zeker gezien de post gewoon niet het goede inzicht weergeeft:
Verwijderd in 'nieuws: MasterCard verlaagt internationale tarieven op last EC'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pjerry schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:10:
[...]

Waarom?
Eigenlijk had hij deze argumenten al in zijn artikel moeten zetten, dat had een hoop discussie voorkomen. Omdat hij het hier recht zet is het toch nog niet gelijk een +2. +1 vind ik een mooie beloning.
Als je zo redeneert, waarom zou Genetix dan uberhaupt moeite doen voor zo'n reply? Of beter, waarom zouden andere users dat dan een =1 mogen geven en dan met de Modbot mogen wegkomen? Bij een ander is het wel +2 materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Voor de edit een +1, en als je hem daarna pas zou lezen een +2. Niks mis mee toch? Beetje afwijking overleven we wel.

Deze reactie (in welke vorm dan ook) -1 toch? []InTeR[] in 'nieuws: Strijd tussen GeForce GTX275 en Radeon HD 4890 barst los'

EDIT:
Ligt het nu aan mij of is dit gewoon een nutteloos/overbodige reactie? aval0ne in 'nieuws: Strijd tussen GeForce GTX275 en Radeon HD 4890 barst los'

[ Voor 72% gewijzigd door pcgek op 02-04-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Delerium schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:27:
[...]

Als je zo redeneert, waarom zou Genetix dan uberhaupt moeite doen voor zo'n reply? Of beter, waarom zouden andere users dat dan een =1 mogen geven en dan met de Modbot mogen wegkomen? Bij een ander is het wel +2 materiaal.
Ik snap niet helemaal wat je zegt.

Maar ik schrijf ook altijd zeer uitgebreide replies. Vaak scoor ik daar een +1 mee (maar gelukkig ook regelmatig +2's :P ). Ik vind de moeite die ik dan in de +1 heb gestoken ook niet zonde. Ik wil een punt maken dat is primair, een terechte score is de slagroom op de taart. Om die reden snap ik niets van jouw reply op mij. GENETX reageert niet voor de +2, maar om iets recht te zetten. Ik vind dat een +1 omdat hij zelf de schrijver van het artikel is en ergens een omissie recht zet. Dat is toch mijn goed recht om dat te vinden?
Wat die modbot erbij doet snap ik helemaal niets van..... geven we scores voor de modbot of zo?

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pjerry schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:52:
[...]
GENETX reageert .... maar om iets recht te zetten.
Kijk, ee +2 dus.
Ik vind dat een +1 omdat hij zelf de schrijver van het artikel is
We doen niet aan vriendjes of crew-politiek, maar ze krijgen wel aftrek? Doe ik ook niet aan.

Modbot? Wat die ermee te maken heeft? Het ziet eruit als een +2, lijkt op een +2 en is volgens de FAQ een +2. En dan komen andere mensen langs die weten dat het crew is en geven die punt aftrek..... heb je toch een penalty van 1 aan je broek alleen maar omdat je niet wist dat het crew was. Lees voortaan een reply anoniem, dan valt er misschien wel een +2 van te breien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom beschuldig jij mij van iets waar je GEEN ENKELE GROND VOOR HEBT. Ik heb niet gemodereerd op basis van het wel of niet crew zijn. Ik wist het overigens nog niet eens!!!! Je moet wel mijn motivering lezen en daarop reageren. IK VIND HET GEZIEN MIJN MOTIEVEN EEN +1! Er spelen geen andere motieven, die heb ik niet genoemd, die heb ik niet meegenomen, alleen wat ik schrijf, dat geldt.

Dus houd op met je beschuldigingen en zeker met de herhalingen daarvan. Je hebt mij nog nooit zien meningmodden, aftrek zien geven omdat iemand een bepaalde status heeft, bijtelling zien geven om dito reden, enz. Als je me beschuldigt kom dan met bewijzen, houd anders je mond, of op zijn minst aan de gegeven motieven. Ik word hier een beetje pissig van moet ik zeggen.

Die modbot kwam jij mee aan, niet ik. Ik zei dat ik dat deel niet snapte, maar dat geldt blijkbaar voor beiden van ons!

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:44:
Voor de edit een +1, en als je hem daarna pas zou lezen een +2. Niks mis mee toch? Beetje afwijking overleven we wel.

Deze reactie (in welke vorm dan ook) -1 toch? []InTeR[] in 'nieuws: Strijd tussen GeForce GTX275 en Radeon HD 4890 barst los'

EDIT:
Ligt het nu aan mij of is dit gewoon een nutteloos/overbodige reactie? aval0ne in 'nieuws: Strijd tussen GeForce GTX275 en Radeon HD 4890 barst los'
Voor de eerste een -1 wegens verkeerde plaats (maar jammer genoeg wel weer goed bedoeld en dan doet een -1 toch altijd zeer)....

De tweede is veel te flamerig. Ik snap niet goed dat die nog op nul staat. Ook een -1.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

que? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Treenaks in 'nieuws: Buma/Stemra onderhandelt met YouTube over nieuwe tarieven'

Waarom staat deze op -1? Hij stelt een geldige vraag, helemaal niet op een rare manier. Er zit natuurlijk een kleine denkfout in zijn redenering (auteursrechten) maar ik zie helemaal geen reden voor die -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eens, en in deze van hAl zie ik ook niks verkeerds in:
Verwijderd in 'nieuws: Buma/Stemra onderhandelt met YouTube over nieuwe tarieven'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Interplay kondigt mmog Project: V13 aan'

Moet hier echt een -1 op? Hij zegt eigenlijk dat hij wil dat de game ong. hetzelfde wordt als de originele fallouts, ok hij zegt het wat kort maar volgens mij niet echt een -1 maar meer een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oh dus Van Buren is de originele Fallout? Ik had eerlijk gezegd geen idee en volgens mij minimaal de helft van de mensen die de reactie leest niet. En ik denk dat daarom een score van -1 wel gerechtvaardigd is. Al kan ik me de 0 voorstellen in jouw geval :) Jouw reactie vind ik dan weer een nette toevoeging erop!

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 03-04-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een zeer loze fipo zonder inhoud. Uit zo'n halve zin kan ik niet opmaken wat hij bedoelt.

@Cloud en Kixtart; die staan nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ben ik het absoluut niet mee eens. Die eerste zin was precies dezelfde gedachte die ook bij me op kwam. Wel toevallig dat beide uitgekozen laptops een HP zijn. En eigenlijk staat er vrijwel niets in de tekst van het artikel die duidelijk maakt waarom het een HP is geworden, en niet een Asus, Lenovo, o.i.d.

En verder staat er in de reactie niets verkeerds. Gewoon keurig opbouwende kritiek. Geen reden om dan dusdanig veel aftrek te geven.

Wat mij betreft is een -1 onacceptabel laag. Dat klinkt alsof je geen kritiek op de heilige beslissing van Tweakers mag hebben. Dat lijkt me toch niet de bedoeling van de moderatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een reactie onterecht bijvoorbeeld 5 keer een -1 heeft gekregen zouden de (power)mods dat dan niet moeten compenseren met 5 keer een plus 1 in plaats van met tig keer nul ?

Een hoop keer nul compenseert namelijk niet het karma verlies door eventueel onterechte negatieve mods
Bijvoorbeeld:
Treenaks in 'nieuws: Buma/Stemra onderhandelt met YouTube over nieuwe tarieven'
Een dergelijke vrij onschuldige opemerking krijgt toch 20 min mods die karma verlies opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Is al aangedragen in:
Cloud in "Het kleine-mismoderatietopic deel XIV" ;)

En we compenseren niks, we geven gewoon een beoordeling wat we denken dat de reactie waard is net als andere moderators ook doen. Zie ook: TMF miniFAQ

[ Voor 49% gewijzigd door Kixtart op 03-04-2009 11:33 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Samengevoegd van Negatieve mismod corrigeren

Voor zover ik weet bepaalt de eindscore van een reactie de hoeveelheid gegeven karma en niet de individuele moderaties op een reactie. :) Ik weet dit niet 100% zeker dus ik ga dit even voor je uitzoeken.

Voor de rest, compenseren is inderdaad een no-go. Gewoon de gewenste eindscore geven. Mocht jouw moderatie niet voldoende zijn, dan kun je de reactie melden in het mismodtopic en dan helpen we je. :)

edit:
Even nagevraagd bij de devvers. De eindscore van een frontpage reactie bepaalt hoeveel karma je ervoor krijgt. De individuele moderaties hebben er dus niet mee te maken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 03-04-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik weet niet of hij al is aangedragen, geloof het niet, maar waarom krijgt de volgende reactie een 0? :
zonglew00 in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009'

Volgens mij is dat toch gewoon een -1. Lekker offtopic lopen flamen op ACER, helpdesks in het algemeen, shitdows etc...

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:34:
[mbr]Samengevoegd van Negatieve mismod corrigeren[/mbr]

edit:
Even nagevraagd bij de devvers. De eindscore van een frontpage reactie bepaalt hoeveel karma je ervoor krijgt. De individuele moderaties hebben er dus niet mee te maken :)
Eindscore ? Dat begrip zegt me niks
Je bedoeld de gemiddelde score ?
Aantallen moderaties zijn dus niet van invloed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Aantallen moderaties zijn nooit van invloed geweest. Volgens mij hebben een paar mensen je dat ook proberen duidelijk te maken in een eerder topic ;)

Eindscore is bijvoorbeeld 0, de gemiddelde score van -0.3 telt dus niet mee voor negatief karma.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:16:
Aantallen moderaties zijn nooit van invloed geweest. Volgens mij hebben een paar mensen je dat ook proberen duidelijk te maken in een eerder topic ;)

Eindscore is bijvoorbeeld 0, de gemiddelde score van -0.3 telt dus niet mee voor negatief karma.
Dank.
Uit een eerder topic bleek volgens mij juist dat de moderators daar zelf ook niet geheel op 1 lijn zaten.
Leek me nu er een paar duizend karma gehaald moet worden wel zinvol op dat wat strakker op het netvlies te hebben hoe moderatie karma beinvloeden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:23:
Uit een eerder topic bleek volgens mij juist dat de moderators daar zelf ook niet geheel op 1 lijn zaten.
Dat kan kloppen, ik moest het voor de zekerheid ook even navragen. De manier waarop karma binnengehengeld wordt is ook onder crew niet algemeen bekend, dus verbaas je niet als dit soort vragen wel vaker verwarring kunnen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 20:19
volgens mij is deze post toch wel een -2 waard.
pennenlikker in 'nieuws: DSi Shop opent met vijf titels'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:44:
Ik weet niet of hij al is aangedragen, geloof het niet, maar waarom krijgt de volgende reactie een 0? :
zonglew00 in 'reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2009'

Volgens mij is dat toch gewoon een -1. Lekker offtopic lopen flamen op ACER, helpdesks in het algemeen, shitdows etc...
Tja... Van de ene kant is het met die persoonlijke ervaring een mooie +1. Dat geflame maakt het een -1 kandidaat.

Ik kan me goed voorstellen dat men dan een gemiddelde van 0 kiest. Zelf weet ik ook niet goed wat ik er mee aan moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Niet omdat ik mezelf beter wil laten voorkomen dan ik ben, maar volgens mij verdient deze post zeker geen +1

dokter in 'nieuws: DSi Shop opent met vijf titels'

Ok het is een opsomming van specificaties. Maar als hij dit wist, waarom is z'n 1e vraag dan uberhaubt gesteld?

dokter in 'nieuws: DSi Shop opent met vijf titels'

(bovendien is het lichtjes off topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou zeggen dat het iig ervaringen zijn en die zijn niet ongewenst. Dus geen -1. Maar een +1... dan had íe het beter kunnen formuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dikke modbreak vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
De ervaring is niet ongewenst, maar
Windows verhaal, WIJ zijn de NERDS, die mensen buiten daar weten dat er alleen Windhoos and Macies zijn, maar geen Linux. Ik vraag me toch waar blijft de eerste OpenSolaris notebook? Go OpenSolaris! Screw Tux, Eat Apple and Shitdows!
en
Jongens niet zeiken!
hoort wat mij betreft niet op de FP thuis.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Delerium schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:11:
[...]

Dikke modbreak vooralsnog.
Die lijkt me inderdaad duidelijk. De reacties eronder zit ik nog over te aarzelen, 0 wegens licht offtopic of -1 voor zwaar offtopic? De +1 waar ze op stonden was iig veel te hoog.
arne schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:14:
De ervaring is niet ongewenst, maar

[...]

en

[...]

hoort wat mij betreft niet op de FP thuis.
Inderdaad, dat gaat me ook te ver, een -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies, daarom maak ik er ook een nette -1 van. Jammer dat-ie zijn onvolwassenheid weer toont met het geflame en getroll, want de rest is een heel redelijke post.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat vinden jullie van deze: kozue in 'meuk: Gnome Partition Editor 0.4.4'

Niet meer dan een nette vraag en dus 0 in mijn ogen in tegenstelling tot de +1 waar hij nu op staat.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.