Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik kreeg blackrain niet werkend op mijn 3G. Hij bleef hangen op "running" en het itunes logo op de iphone. Het is uiteindelijk gelukt met de volgende methode: http://www.youtube.com/watch?v=w8UYSfPEKnQ. De eerste 4 minuten kun je overslaan.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Als mn telefoon origineel is geleverd met 3.1 en ik 'm dan update naar 3.1.2, kan ik hem dan jailbraken met blackra1n?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 21:35
Exphy schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:49:
Als mn telefoon origineel is geleverd met 3.1 en ik 'm dan update naar 3.1.2, kan ik hem dan jailbraken met blackra1n?
Yes you can!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Simkin schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:01:
Ik had ook flinke problemen met het werkend krijgen van Blackra1n op mijn 3G maar na keer op keer hetzelfde proces te herhalen werkte het opeens. Als het proces goed gaat dan werkt het ook binnen 30 seconden.

ik zal maar even opsommen wat mijn stappen waren, wie weet ontdekt iemand een verband
  1. Gechecked of model met MB begint (MC* is nog niet ondersteund)
  2. Restore naar default FW
  3. Backup van settings terugzetten
  4. Taal op engels gezet
  5. Airplane modus aan
  6. Reboot van Iphone
  7. Alle lopende services in de taskmanager stoppen die gestopt kunnen worden
  8. Aangesloten op PC
  9. Home screen activeren (dus geen lock screen)
  10. Blackra1n opstarten
  11. Make it ra1n
Retry stappen (stuck in recovery mode)
  1. Los koppelen van PC
  2. HOME/POWER totdat telefoon uit gaat
  3. Opstarten (powerknop 1 sec)
  4. Home screen activeren (dus geen lock screen)
  5. Blackra1n opstarten
  6. Make it ra1n
Note: OS = XP SP3
Shit, ik heb MC.. dus een probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door Reinigingsdoek op 14-10-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Reinigingsdoek schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:15:
[...]

Shit, ik heb MC.. dus een probleem?
Ik heb ook een MC, maar wat ik lees is dat het om de iPod touch gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Exphy schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:26:
[...]

Ik heb ook een MC, maar wat ik lees is dat het om de iPod touch gaat
Mijn 3GS is ook de MC-variant, nog geen problemen tegengekomen. JB werkte simpelweg goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ceelcoumans schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:48:
[...]

Mijn 3GS is ook de MC-variant, nog geen problemen tegengekomen. JB werkte simpelweg goed en snel.
Die van mij is nu ook met jailbreak. Nu lekker spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Werken de Push notifications nog nadat je gejailbreakt hebt op een iPhone 3GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:38:
Werken de Push notifications nog nadat je gejailbreakt hebt op een iPhone 3GS?
Bij mij wel, zonder problemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Is het niet zo dat met een MC je na een reboot weer opnieuw moet JB'en?
Ik meende iets te hebben gelezen over her-JB'en bij bepaalde toestellen na een reboot :S

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Tijgert schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:00:
Is het niet zo dat met een MC je na een reboot weer opnieuw moet JB'en?
Ik meende iets te hebben gelezen over her-JB'en bij bepaalde toestellen na een reboot :S
Dat dacht ik eerst ook. Maar dat gaat geloof ik over iPod en niet iPhone. Mijn JB werkt in ieder geval nog na enkele malen reboot uitgevoerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:44
Heb dinsdag m'n Iphone 3Gs met FW 3.1 binnengekregen. Van alle diverse verhalen van wat ik gelezen heb, heb ik begrepen dat ik deze (nog) niet kan unlocken? Kan ik deze wel jailbraiken met bijv. Pwngtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Eskiya schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:06:
Heb dinsdag m'n Iphone 3Gs met FW 3.1 binnengekregen. Van alle diverse verhalen van wat ik gelezen heb, heb ik begrepen dat ik deze (nog) niet kan unlocken? Kan ik deze wel jailbraiken met bijv. Pwngtool?
Ik had dus precies dezelfde vraag slechts 18 posts boven je ongeveer. Upgraden naar 3.1.2 en dan met blackra1n was het antwoord. Ook als je een MC iphone hebt kan je 'm jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 14:46

ijskonijn

Now MOVE!

Exphy schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Ik had dus precies dezelfde vraag slechts 18 posts boven je ongeveer. Upgraden naar 3.1.2 en dan met blackra1n was het antwoord. Ook als je een MC iphone hebt kan je 'm jailbreaken
En om z'n andere vraag ook meteen maar even te beantwoorden: unlocken gaat inderdaad (nog?) niet

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178136

Hebben er meer mensen last van de melding dat ze geen internet hebben?

Opeens zeggen apps dat er een internet verbinding nodig is..

Versie is iPhone 3GS - 3.1.2. Gejailbreakt met Blackra1n.

Al gecheckt of 3G aanstond, of hij niet in vliegtuigmodus stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:44
Ik weet niet tot hoeverre dit betrouwbaar is. Maar volgens onderstaand link is mogelijk om FW 3.1 op de 3GS te unlocken.

http://www.sizlopedia.com/2009/10/03/unlock-iphone-3gs-with-firmware-31-windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-07 23:05
Dat is een firmware zonder baseband update, zoals Pwnagetool ze maakt. Alleen nuttig als je dus nog de oude baseband hebt en die wilt behouden, het unlockt niet de meest recente bb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 02-07 23:13
VeeGee schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:42:

Behoorlijk *** dit...nu is het maar wachten op de nieuwe ultrasn0w, hopen dat deze snel beschikbaar komt. Nu zit ik met een dure iPod Touch in feite :(
Ik wil niet je situatie nog erger maken, maar de volgende unlock wordt over 8/9 maanden verwacht. Als er al een gevonden wordt, wordt die sowieso bewaard tot de volgende iPhone. Dus misschien zoeken naar een andere oplossing. (T-mobile betalen voor een unlock?)

Doordat apple de 24kpwn exploit gefixed heeft met bootrom update is de druk op de community erg hoog om een tweede te vinden (in de bootrom). Anders kunnen bij alle iPod touches en alle iPhone vanaf volgende maand geen normale jailbreak gedaan worden. Je moet dan namelijk elke keer dat je opnieuw opstart je iPod/iPhone aan een computer (of een TI-84 rekenmachine ;) ) hangen, voordat je weer verder kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Vanx op 15-10-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Vanx schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:05:
[...]
Ik wil niet je situatie nog erger maken, maar de volgende unlock wordt over 8/9 maanden verwacht. Als er al een gevonden wordt, wordt die sowieso bewaard tot de volgende iPhone.
Bron? Ik zit met een iPhone 3GS en een abbo dat pas in jan ingaat :)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Dxta schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Bron? Ik zit met een iPhone 3GS en een abbo dat pas in jan ingaat :)
Twitter van een van de grote mannen van het chronic dev team (team achter veel exploits)

http://twitter.com/p0sixninja/status/4814229538

Dit wordt tussen de regels door ook toegegeven door MuscleNerd, al is die vaak minder direct.

Ik krijg een beetje het idee dat apple nu alle voorzorgs maatregelen neemt om binnenkort ineens een heleboel gaten in een keer te sluiten. Om vervolgens bij de release van de 4e iphone de allerlaatste gemiste dingen te fixen, zodat je de telefoon alleen clean kan gebruiken. Dan kunnen we weer van voor af aan beginnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Vanx op 15-10-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:34
Mijn iPhone 3GS zit sinds een dag keurig op 3.1.2 incl. jailbreak en unlock, echter is de tekst van de provider (helemaal links bovenin) opeens foetsie. Met MakeItMine uit Cydia kan ik er wel gewoon Vodafone neerzetten (Vodafon, dus zonder e, pakt die nog wel, als je Vodafone intypt maakt die van de laatste letters puntjes), maar ik wil er, zoals ik altijd al had, het logo van Vodafone hebben staan. Met firmware 3.0 heb ik dit gedaan met het Vodafone Logo van rep Hackers.nl uit Cydia, maar nu met 3.1.2 pakt die 'm niet meer. Iemand enig idee hoe ik nou weer dat logo van Vodafone links bovenin mijn scherm kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51

MsG

Forumzwerver

Is er nog een iTunes versie welke je moet hebben bij het jailbreaken? Ik heb een reinstall gedaan van mn pc, maar weet niet of er inmiddels versies zijn die dingen blokkeren oid?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Gewoon een recente. Als je iTunes maar hebt, omdat blackra1n gebruik maakt van de MobileDevice DLL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

Zitten er nog veel voordelen aan de nieuwe update's?

Las iets dat tethering niet meer zou werken?

zit nu nog op: 3.0.1 (7a400) Carrier 4.0.

Met gebruik van een vodafone simcard, dus hij moet geunlocked blijven, kan ik nu dus gewoon zonder problemen blackrain gebruiken?

Model is trouwens MC141DN mocht dat iets uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Anoniem: 102673 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:53:
Zitten er nog veel voordelen aan de nieuwe update's?

Las iets dat tethering niet meer zou werken?

zit nu nog op: 3.0.1 (7a400) Carrier 4.0.

Met gebruik van een vodafone simcard, dus hij moet geunlocked blijven, kan ik nu dus gewoon zonder problemen blackrain gebruiken?

Model is trouwens MC141DN mocht dat iets uitmaken
Blackra1n bevat geen optie tot unlocken, enkel een jailbreak. Je kunt dan ook niet zomaar updaten naar een officiële Apple firmware, aangezien je baseband dan ook vernieuwd wordt. Hiervoor bestaat m.i. nog geen unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102673

ceelcoumans schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:51:
[...]

Blackra1n bevat geen optie tot unlocken, enkel een jailbreak. Je kunt dan ook niet zomaar updaten naar een officiële Apple firmware, aangezien je baseband dan ook vernieuwd wordt. Hiervoor bestaat m.i. nog geen unlock.
dus voorlopig niks proberen en wachten?

dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316891

Op deze website staat nog eens stap-voor-stap hoe je moet jailbreaken met een firmware 3.1.2. Werkt op 3G en 3Gs als het goed is. Bij mijn 3G is het iniedergeval goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 18:25

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 102673 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

dus voorlopig niks proberen en wachten?

dank voor de hulp
Je kunt het proberen met een custom firmware met oude baseband, 3.1 had voor mij alleen maar nadelen, geen idee of 3.1.2 daar het een en ander voor fixt, maar volgens mij ben je tethering sowieso voorlopig kwijt.

Als je blackra1n gebruikt moet je sowieso met iTunes updaten naar 3.1.2 dus dan ben je je unlock de komende maanden zeker kwijt.

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 16-10-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
KneoK schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Je kunt het proberen met een custom firmware met oude baseband, 3.1 had voor mij alleen maar nadelen, geen idee of 3.1.2 daar het een en ander voor fixt, maar volgens mij ben je tethering sowieso voorlopig kwijt.

Als je blackra1n gebruikt moet je sowieso met iTunes updaten naar 3.1.2 dus dan ben je je unlock de komende maanden zeker kwijt.
Met 3.1 OTB werkt het ook hoor. Maar ik heb inderdaad ook de update naar 3.1.2 gedaan toen ik las dat dat voor blackra1n geen probleem was.

Echter, voor Goudvarken waarschijnlijk te weinig voordeel in 3.1.2. Daar bellen (denk ik) zwaarder weegt dan de voordelen van een JB ;). Tetheren is dan inderdaad verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

ceelcoumans schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:07:
[...]

Met 3.1 OTB werkt het ook hoor. Maar ik heb inderdaad ook de update naar 3.1.2 gedaan toen ik las dat dat voor blackra1n geen probleem was.

Echter, voor Goudvarken waarschijnlijk te weinig voordeel in 3.1.2. Daar bellen (denk ik) zwaarder weegt dan de voordelen van een JB ;). Tetheren is dan inderdaad verleden tijd.
Heh, ja, jailbreaken werkt inderdaad ook op 3.1, ik had het een beetje krom neergezet :) Ik bedoelde dat je sowieso naar een firmware moet updaten waarmee de unlock niet meer werkt (dus 3.1 en nu 3.1.2) als je Blackra1n wilt gebruiken als je nog met 3.0.1 zit en dat een custom firmware dan de enige optie is om toch te updaten naar de laatste firmware en je unlock te kunnen blijven gebruiken.

Ik kan op de Apple site overigens geen info vinden over de 3.1.2 update, weet iemand wat er nu precies gewijzigd is ten opzichte van 3.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:03
Anoniem: 178136 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:17:
Hebben er meer mensen last van de melding dat ze geen internet hebben?

Opeens zeggen apps dat er een internet verbinding nodig is..

Versie is iPhone 3GS - 3.1.2. Gejailbreakt met Blackra1n.

Al gecheckt of 3G aanstond, of hij niet in vliegtuigmodus stond..
Alleen gehad, nadat ik heb zitten rommelen met Winterboard. Moest APN etc (waren voor internet en mms opeens verdwenen) opnieuw invullen en het was weer goed.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
KneoK schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:16:
[...]

Heh, ja, jailbreaken werkt inderdaad ook op 3.1, ik had het een beetje krom neergezet :) Ik bedoelde dat je sowieso naar een firmware moet updaten waarmee de unlock niet meer werkt (dus 3.1 en nu 3.1.2) als je Blackra1n wilt gebruiken als je nog met 3.0.1 zit en dat een custom firmware dan de enige optie is om toch te updaten naar de laatste firmware en je unlock te kunnen blijven gebruiken.

Ik kan op de Apple site overigens geen info vinden over de 3.1.2 update, weet iemand wat er nu precies gewijzigd is ten opzichte van 3.1 ?
Zoiets vermoedde ik al na mijn reactie ;) ! Maar zelf zou ik op 3.0.1 blijven, die Genius-afspeellijsten e.d. kunnen me gestolen worden. Tetheren is een veel betere optie. Hier kun je de veranderingen van 3.1.2 vinden, enkel bugfixes.

[ Voor 5% gewijzigd door marcelcee op 16-10-2009 17:43 . Reden: moet ik wel ook de hyperlink toevoegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik dacht dat 3.1.2 meer een fix is voor 3.1 en dat je met 3.0.1. gewoon goed zit.

Is er al een manier om te tetheren zonder je visual voicemail kwijt te raken? (op 3.0.1.)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 21:46
Ik vroeg me af is het niet mogelijk door middel van een cydia app om het tetheren weer te activeren? Of moet voor het tetheren de bootrom worden aangepast? Ik heb een iPhone 3GS met firmware 3.1.2 en zou wel willen jailbreaken als ik daardoor kan tetheren. Ik heb gehoord van PDAnet oid maar dat is volgens mij niet echt een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik denk dat PDAnet of MyWi een oplossing kan zijn.. ga het zelf zo proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:06:
Ik denk dat PDAnet of MyWi een oplossing kan zijn.. ga het zelf zo proberen...
My Wi werkt niet op 3.1, de laatste keer dat ik keek was er ook geen reactie van de developers hierover... Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vanx schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:29:
[...]

My Wi werkt niet op 3.1, de laatste keer dat ik keek was er ook geen reactie van de developers hierover... Even afwachten dus.
Volgens dit artikel:
http://modmyi.com/forums/iphone-news/688530-tethering-3-1-mywi-3-1-8-a.html
Werkt het nu wel, is schijnbaar gisteren update uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mensen... Ik kan een iPhone kopen uit week 38.. Doen?
Gekocht in de VS bij officiele AT&T shop!

Of een te grote kans dat ik met een veel te dure iPod touch kom te zitten vanwege (nog) geen unlock?
Verkoper wil hem niet openmaken om het te checken :X

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:50
Bij mij staat 3.1 (7c144) maar als ik bij de store naar updates zoek zegt die geen update :S

Hoe krijg ik 3.1.2 erop dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
dreameater schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:42:
Mensen... Ik kan een iPhone kopen uit week 38.. Doen?
Gekocht in de VS bij officiele AT&T shop!

Of een te grote kans dat ik met een veel te dure iPod touch kom te zitten vanwege (nog) geen unlock?
Verkoper wil hem niet openmaken om het te checken :X
Tja, de nadelen zijn:

1. mogelijk al op 3.1, dus geen unlock mogelijk
2. geen garantie in Nederland
3. Ik zou iemand niet vertrouwen die hem niet eens even wil kijken, ook erg grote kans dat deze van de "vrachtwagen" is gevallen.

Ik vind het een te groot risico.

@cyclonic: je zit op iTunes 9?
Ruubster schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:52:
[...]

Volgens dit artikel:
http://modmyi.com/forums/iphone-news/688530-tethering-3-1-mywi-3-1-8-a.html
Werkt het nu wel, is schijnbaar gisteren update uitgekomen.
Er is nu een reeks updates uitgekomen die alles inderdaad fixed (inclusief de nieuwe bugs die weer ontstonden.) Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om dit te testen. Ik ga even kijken of ik aan een "trial" kan komen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Vanx op 17-10-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

martijn007 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:00:
Ik vroeg me af is het niet mogelijk door middel van een cydia app om het tetheren weer te activeren? Of moet voor het tetheren de bootrom worden aangepast? Ik heb een iPhone 3GS met firmware 3.1.2 en zou wel willen jailbreaken als ik daardoor kan tetheren. Ik heb gehoord van PDAnet oid maar dat is volgens mij niet echt een oplossing...
Same here. Ik zit nog op 3.0 omdat ik tetheren absoluut niet kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Same here. Ik zit nog op 3.0 omdat ik tetheren absoluut niet kwijt wil.
Heb jij je visual voicemail nog? Ik wil graag tetheren op mijn 3.0.1. maar absoluut mijn visual voicemail niet kwijt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Tijgert schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:02:
[...]

Heb jij je visual voicemail nog? Ik wil graag tetheren op mijn 3.0.1. maar absoluut mijn visual voicemail niet kwijt :S
Yup,

Een 3GS (3.0 jailbroken) tethering en visual voicemail beiden volledig werkend.
Nu boeit die VV me niet zo enorm maar ik zou het wel op prijs stellen als die ook werkend zou blijven ;)

Maar tethering op 3.1.2? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 86703 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:47:
[...]

Yup,

Nu boeit die VV me niet zo enorm maar ik zou het wel op prijs stellen als die ook werkend zou blijven ;)

Maar tethering op 3.1.2? iemand enig idee?
Is al eerder voorbijgekomen: PDAnet of het beter alternatief (gister geupdate) MyWi. Kosten allebei geld, maar als je wat verder zoekt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat is stap 1, stap 2 is waar je ons (mij dan) wilt vertellen hoe je dat gedaan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren met blackra1n m'n iPhone (3G, 3.1.2) gejailbreakt. Het was ff een gekloot, maar hij leek het na een tijdje plotseling te doen.

Anyway, ik heb wat dingetjes geïnstalleerd via Cydia enzo, maar de iPod-functie werkt niet meer. Ik kan dus geen muziek meer luisteren. Als ik 'm opstart zie ik een seconde of tien een wit scherm, en daarna gaat 'ie weer terug naar het springboard.

Heb al googled maar kan niks vinden. Heeft er iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Al opnieuw opgestart na het jailbreaken en installeren van Cydia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:08:
Al opnieuw opgestart na het jailbreaken en installeren van Cydia?
Ja, al een keer of zes, maar dat helpt allemaal niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit ook nog op 3.0, zie totaal geen voordelen van de nieuwere versies. Die smsbug is toch een beetje ver gezocht imo. Ik wacht wel op een echte upgrade.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
sOid schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:09:
[...]

Ja, al een keer of zes, maar dat helpt allemaal niks :S
Even restoren en nog keer proberen dan maar? Het feit dat je er niks over kan vinden op Google geeft wat mij betreft aan dat het geen bekend probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:16:
[...]

Even restoren en nog keer proberen dan maar? Het feit dat je er niks over kan vinden op Google geeft wat mij betreft aan dat het geen bekend probleem is.
Misschien maar ff doen ja. Al moet ik ff uitzoeken hoe ik een specifieke backup (van voor de jailbreak) kan terugzetten.

Probleem bij Googlen is overigens vooral dat als je 'iPod' als zoekwoord gebruikt, dat Google er vanuit gaat dat je een iPod Touch bedoelt.

Ah het werkt weer. Alles is nu oké. Ben een paar smsjes kwijt geraakt maar dat is niet zo'n probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 19-10-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Die smsbug is toch een beetje ver gezocht imo. Ik wacht wel op een echte upgrade.
Welke bug is dat dan?
Ah het werkt weer. Alles is nu oké. Ben een paar smsjes kwijt geraakt maar dat is niet zo'n probleem.
Wat heb je gedaan dan om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tijgert schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:20:

[...]
Wat heb je gedaan dan om het op te lossen?
Voordat ik ging jailbreaken heb ik een backup gemaakt. Die heb ik gerestored. Daarna werkte alles weer (en al m'n software/mp3's/enz staan er ook nog op).

Ben er blij me nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

MsG schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:10:
Ik zit ook nog op 3.0, zie totaal geen voordelen van de nieuwere versies. Die smsbug is toch een beetje ver gezocht imo. Ik wacht wel op een echte upgrade.
Als het om de bug gaat die Wiethoofd aanhaalde hierboven dan is het niet ver gezocht hoor, dat scheen een best serieus probleem te zijn geweest die niet alleen op de iPhone voorkwam maar ook op Android toestellen. In 3.0.1 opgelost maar als je een 3GS hebt is het helaas niet meer mogelijk om daarnaar te upgraden, dan zit je helaas met 3.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:50

mjl

Ugh

KneoK schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Als het om de bug gaat die Wiethoofd aanhaalde hierboven dan is het niet ver gezocht hoor, dat scheen een best serieus probleem te zijn geweest die niet alleen op de iPhone voorkwam maar ook op Android toestellen. In 3.0.1 opgelost maar als je een 3GS hebt is het helaas niet meer mogelijk om daarnaar te upgraden, dan zit je helaas met 3.1.2.
Maar nu 3.1.2 gejailbreakt is zou je toch terug kunnen naar 3.0/3.0.1 of niet, je kan dan toch de SHSH code uploaden naar cyda ? Mijn iPhone is met 3.1 geleverd .. maar daar werkt tethering niet op en ik wil dus graag naar 3.0.1!!!!

Of kan ik nou bij Apple gaan klagen voor niet nakomen van gemaakte beloftes ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-07 15:38

BitByter

Prutst dit forum

tethering is heel makkelijk te enabelen op 3.1...

Installeer een trial van het programma "MyWi"
Stel het programma in / etc,
Kijk bij instellingen / netwerk / tethering opties ...

de-installeer de trial van MyWi
Tethering staat nog steeds aan. (ook na reboot)

Waarom teruggaan naar 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

BitByter schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:30:

Aha, eens zoeken in de Appstore dan... en daar staat MyWi niet in. Het gaat mij er dus om om zonder een JB tethering te kunnen gebruiken, die Cyda meuk hoef ik niet ;) , daar wordt je iPhone alleen maar traag van volgens de openingspost, en ja als ik een JB nodig heb om in een non-JB 3.0.1 kan komen is dat het enige waar ik een JB voor wil gebruiken.

Ik heb een JB op m'n touch. Ik zie er (voor mij) geen voordelen in ten opzichte van de performance verlies.

[ Voor 14% gewijzigd door mjl op 19-10-2009 14:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mjl schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:44:
daar wordt je iPhone alleen maar traag van volgens de openingspost.
Rephrase: daar kan je iPhone alleen maar trager van worden, volgens de openingspost.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Wiethoofd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:45:
[...]

Rephrase: daar kan je iPhone alleen maar trager van worden, volgens de openingspost.
Die kans wil ik duidelijk niet lopen dan dus ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mjl schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:44:
[...]

Ik heb een JB op m'n touch. Ik zie er (voor mij) geen voordelen in ten opzichte van de performance verlies.
Dat dacht ik eerst dus ook, daarom heb ik er pas sinds kort een JB overheen gegooid. Maar het hangt vooral van jezelf af; als je tig dingen op de achtergrond laat draaien en zware themes gebruikt voor bijv. Winterboard, dan is het drama voor je performance en accuduur.

Ik merk nu totaal niks met een paar dingetjes op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
mjl schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:24:
[...]

Maar nu 3.1.2 gejailbreakt is zou je toch terug kunnen naar 3.0/3.0.1 of niet, je kan dan toch de SHSH code uploaden naar cyda ? Mijn iPhone is met 3.1 geleverd .. maar daar werkt tethering niet op en ik wil dus graag naar 3.0.1!!!!

Of kan ik nou bij Apple gaan klagen voor niet nakomen van gemaakte beloftes ?
Schijnbaar vond nog iemand dit irritant. Er is nu een 'handleiding' om weer te tetheren op 3.1.2. Wel enigzins risicovol geloof ik. Even wachten en er zal wel een simpele wijze opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

KneoK schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Maar ik moet nog zien dat iemand dat naar mij smst. Ik wacht wel even tot er iets nieuws is, voordat ik upgrade.

Ik lees ook op sommige plekken dat Apple misschien de FM-radio gaat enablen. Is dat gelul of zit dat inderdaad in de 3G enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Dat zit in de connectie chip. Tot nu toe nog uitgeschakeld, maar de geruchten zijn wel erg hardnekkig :). Ik luister best wel vaak radio en FM is toch fijner dan in de trein elke keer onderbroken worden door een switch van datapaal...

Tethering werkt inmiddels weer! Overal duiken nu tutorials/pakketjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12

Grozno

acts without consequence!

Ook maar eens gejailbreakt, iPhone 3G.
Wel ff prutsen. Wat bleek nou, Blackra1n moet als administrator gedraaid worden onder Windows 7.
Dan gaat het allemaal prima, althans hier ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:12

Grozno

acts without consequence!

BitByter schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:30:

Dit truukje werkt niet, of misschien nog niet, bij mij :/

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ach je installeert gewoon de tethering patch van het tethering topic en alles werkt. Veel makkelijker dan dat. Voor de 3GS hoef je blackra1n niet als administrator te gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Laatst voor het eerst een JB uitgevoerd dmv blackra1n met fimware 3.1.2 op m'n iphone 3g. Het ging in één keer goed en alles leek prima te werken. Het enige is, dat mijn gps-signaal echt heel slecht geworden is, ook via 'maps/kaarten/google maps'. Vóór de JB was het ontvangst prima! Toeval? of heeft de JB hier negatief invloed op? Heeft opnieuw JB'n zin of mis ik misschien een programma of instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
t!mP schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:00:
Laatst voor het eerst een JB uitgevoerd dmv blackra1n met fimware 3.1.2 op m'n iphone 3g. Het ging in één keer goed en alles leek prima te werken. Het enige is, dat mijn gps-signaal echt heel slecht geworden is, ook via 'maps/kaarten/google maps'. Vóór de JB was het ontvangst prima! Toeval? of heeft de JB hier negatief invloed op? Heeft opnieuw JB'n zin of mis ik misschien een programma of instelling?
Hmm mijn gps signaal is ook minder de laatste tijd. Ik weet niet of dat aan 3.1.2 ligt of aan de jailbreak. Heb 3.1.2 nooit jailed uitgeprobeerd (nouja, 30sec, toen was blackra1n klaar ;)).

Dus heb jij direct 3.1.2 gejailbreaked of eerste een tijdje uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Vanx schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:17:
[...]

Hmm mijn gps signaal is ook minder de laatste tijd. Ik weet niet of dat aan 3.1.2 ligt of aan de jailbreak. Heb 3.1.2 nooit jailed uitgeprobeerd (nouja, 30sec, toen was blackra1n klaar ;)).

Dus heb jij direct 3.1.2 gejailbreaked of eerste een tijdje uitgeprobeerd?
Het schoot mij ook ineens te binnen, dat het ook aan de nieuwe FW kan liggen, aangezien ik de gps functie daarna ook niet echt meer heb gebruikt. Dus ik heb net mijn telefoon herstelt dmv itunes waardoor de telefoon weer 'jailed' is. Resultaat: gps-signaal nog steeds zeer zwak. Bij 'kaarten' wijkt mijn positie nog steeds zo'n 400 meter af van waar ik zit, voorheen was dit relatief accuraat.

Ben dus bang dat het aan de nieuwe FW ligt. Met andere woorden, hartelijk dank voor de 'gepushte' update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 10:58
Ik had kort op mijn 3G fw 3.10 draaien.
Ik kreeg jailbreak toen niet lekker voor elkaar en ben succesvol teruggegaan naar 3.01 + jailbreak.

Alles werkt als een tierelier nu, dus ik ben een beetje huiverig om naar 3.1.2 te gaan.
Zie ook geen grote voordelen, heb nu met 3.0.1 ook tethering werkend.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Charlie932 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:37:
Ik had kort op mijn 3G fw 3.10 draaien.
Ik kreeg jailbreak toen niet lekker voor elkaar en ben succesvol teruggegaan naar 3.01 + jailbreak.

Alles werkt als een tierelier nu, dus ik ben een beetje huiverig om naar 3.1.2 te gaan.
Zie ook geen grote voordelen, heb nu met 3.0.1 ook tethering werkend.
Als ik jou was zou ik nog even wachten totdat er betere berichten komen. Ik zie overigens ook niet direct het nu in, om te updaten met de FW die je nu hebt. Bij mij is het per ongeluk gegaan ;[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Laatst online: 19:04
voor een ipod touch 3g is er waarschijnlijk nog altijd geen jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
GotG schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:39:
voor een ipod touch 3g is er waarschijnlijk nog altijd geen jailbreak?
Nee, althans volgens de site van het dev-team niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
robin5210 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:54:
[...]

Nee, althans volgens de site van het dev-team niet
Iets genuanceerder:

Ja, je kan jailbreaken. Alleen elke keer als je de ipod uitschakelt heb je weer een computer nodig, om op te starten... Dus als je hem nooit uitzet, kan je zonder irritaties jailbreaken.
t!mP schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:29:
[...]
Ben dus bang dat het aan de nieuwe FW ligt. Met andere woorden, hartelijk dank voor de 'gepushte' update.
Ben ik juist blij mee :) Is mijn telefoon niet kapot én een jailbreak doet geen kwaad.

Tja 3.1.2 is twijfelachtig, ik kan zonder problemen terug. Toch houd ik het zo, klote om elke keer dat lockinfo theme goed in te stellen. Straks met smartscreen is dat geen probleem meer ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Vanx op 22-10-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Laatst online: 19:04
Vanx schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

Iets genuanceerder:

Ja, je kan jailbreaken. Alleen elke keer als je de ipod uitschakelt heb je weer een computer nodig, om op te starten... Dus als je hem nooit uitzet, kan je zonder irritaties jailbreaken.
dus als ik hem zou afzetten, dan kan ik hem pas opnieuw opstarten als ik hem opnieuw jailbreak
begrijp ik je goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
GotG schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:50:
[...]

dus als ik hem zou afzetten, dan kan ik hem pas opnieuw opstarten als ik hem opnieuw jailbreak
begrijp ik je goed? :P
Correct. Al is het in theorie wel mogelijk om iBoot in-memory te patchen, kernel te patchen en laden zodat je bij een reboot alleen je jailbreak kwijt bent ipv. rechtstreeks naar DFU te gaan (en is je iPod 'onbruikbaar'). Iemand moet het alleen even implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Hmm, lekker is dat..
Ik draaide al een tijd zonder problemen jailbroken 3.0, maar wilde toch eens de overstap naar 3.1.2 gaan maken.

Huisgenoot van me heeft via een nieuwe tool (naam zal ik niet noemen) zijn huidige software (3.1.2 op 3GS) in een keer kunnen patchen, zonder tussenkomst van iTunes.
Toen ik dit probeerde op mijn 3G, liep de utility vast nadat hij m'n iPhone in recovery mode had gezet, zowel op mijn mac als op een WinXP-systeem.

Met een custom ispw krijg ik error 1600 of 1604 terug, waardoor die dus ook niet wil lukken.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
stevenP schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:15:

Iemand die mij uit de brand kan helpen?
Ja hoor, je moet blackra1n (die naam mag je gewoon noemen) een aantal keer proberen. Geohot zelf had 6x nodig. De nieuwe versie (rc2) komt morgen uit en zou veel beter moeten werken, althans zo beweert geohot op twitter.

Pwnagetool met de custom .ipsw werkt alleen vanaf een al jailbroken iphone. Dus logisch dat je daar foutmeldingen krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Vanx op 25-10-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Vanx schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:10:
[...]

Ja hoor, je moet blackra1n (die naam mag je gewoon noemen) een aantal keer proberen. Geohot zelf had 6x nodig. De nieuwe versie (rc2) komt morgen uit en zou veel beter moeten werken, althans zo beweert geohot op twitter.

Pwnagetool met de custom .ipsw werkt alleen vanaf een al jailbroken iphone. Dus logisch dat je daar foutmeldingen krijgt.
Ok, relaxt. Ik wacht dan even af of rc2 beter voor mij gaat werken. Ik snapte al niet helemaal waarom blackra1n niet wilde, aangezien hij op die (spiksplinter nieuwe!) 3GS binnen 5seconden klaar was.

Pwnagetool werkt alleen op reeds jailbroken phones? Vandaar, dat gaat dan inderdaad niet werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:38

Snippertje

Light up your life

Is er nou eigenlijk een jailbreak uit waarbij je niet alles opnieuw hoeft te installeren uit cydia?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Vanx schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:10:
[...]Pwnagetool met de custom .ipsw werkt alleen vanaf een al jailbroken iphone. Dus logisch dat je daar foutmeldingen krijgt.
Dat is volgens mij niet waar, er is ook "out-of-the-box support".
Mijn iPhone 3GS had out of the box 3.1, die heb ik toen via iTunes geupdate naar 3.1.2 en vervolgens met Pwnagetool succesvol gejailbreaked (koste wel 2 pogingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Bingo! First try gelijk raak met blackra1n rc2! :*)

Nu kan ik alleen forwardmsgfix nergens meer vinden, wat heel vervelend is. Ik kan me niet voorstellen dat iedere iPhone-bezitter deze melding blijft krijgen? Of krijg ik 'm omdat ik op het Vodafone-netwerk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 18:42

geerttttt

Manisch positief

Jeej, mijn ipod touch 3g 8gb is nu ook eindelijk ge JB'ed met de nieuwe blackra1n tool. Heb ook maar een donatie gemaakt, het is het waard.

De MC modellen die eerst niet ge-jb'ed konden worden werken nu dus wel :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:55
stevenP schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:26:
Bingo! First try gelijk raak met blackra1n rc2! :*)

Nu kan ik alleen forwardmsgfix nergens meer vinden, wat heel vervelend is. Ik kan me niet voorstellen dat iedere iPhone-bezitter deze melding blijft krijgen? Of krijg ik 'm omdat ik op het Vodafone-netwerk zit?
Gewoon even in Cydia zoeken naar Vodafone logo. Deze vervangt de tekst boven in door een mooi vodafone logo en bevat ook de forward msg fix.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had dat doorschakelen wel aangezet in de XML file, maar kreeg nooit de melding. Laatst met het wisseln van een simkaart, en daarna er weer terug in krijg ik hem aldoor wel als ik bel. Erg irritant. Maar even mijn XML file aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:09
Goh, wat een succesnummer dit. Ik heb op mijn 3GS 3.1.2 blackra1n gedraaid en dat ging perfect. Toen ik eenmaal Winterboard installeerde en de verplichte reboot deed, krijg ik nu alleen het Apple bootlogo en daarna gaat mijn iPhone uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Calimero, ik denk dat jij een hele nieuwe 3GS heb?

Bij die is de bootrom geupdate en moet je elke keer als je opnieuw opstart via blackra1n jailbreaken. Google op tethered jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:09
Vanx schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:29:
Calimero, ik denk dat jij een hele nieuwe 3GS heb?

Bij die is de bootrom geupdate en moet je elke keer als je opnieuw opstart via blackra1n jailbreaken. Google op tethered jailbreak.
Ik heb er eentje met de 'oude' bootrom. Ik had Cydia ook al werkend samen met wat andere tools, alleen nadat ik Winterboard erop gezet had en rebootte, blijft hij nu hangen op het Apple logo en gaat hij uit.

Vanavond maar eens proberen hem in DFU te krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Mijn broertje heeft een 16 gb iphone 3g op de kop getikt. Echter heeft hij per ongeluk van de jailbreak 3.0 een officieele 3.1.2 update laten uitvoeren via iTunes, is het nu einde verhaal? Want hij kan er zo verder niets mee. of werkt blackrain hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 07-07 09:43
apekoek schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:20:
Mijn broertje heeft een 16 gb iphone 3g op de kop getikt. Echter heeft hij per ongeluk van de jailbreak 3.0 een officieele 3.1.2 update laten uitvoeren via iTunes, is het nu einde verhaal? Want hij kan er zo verder niets mee. of werkt blackrain hiermee?
Ligt eraan wat je ermee wilt. Als je wilt jailbreaken kan dit nog via pwnage-tool of blackra1n. Unlocken is (voorlopig) niet mogelijk.

Overigens vorige week mij 3GS (3.0 jailbreak en unlock) via windows naar 3.1.2. geupdate incl. unlock met behulp van een VMware OSX image en pwnage-tool. Het is echt te simpel 8)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:42:
[...]

Ligt eraan wat je ermee wilt. Als je wilt jailbreaken kan dit nog via pwnage-tool of blackra1n. Unlocken is (voorlopig) niet mogelijk.

Overigens vorige week mij 3GS (3.0 jailbreak en unlock) via windows naar 3.1.2. geupdate incl. unlock met behulp van een VMware OSX image en pwnage-tool. Het is echt te simpel 8)
Ah, jailbreaken kan dus sowieso wel? On afhankelijk van de baseband? Unlock is dus echt afwachten, of wordt er gespeculeerd dat dat einde verhaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:13

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Unlock verhaal is idd nog afwachten , maar er is sinds vandaag leven in de brouwerij gekomen .. Een of andere beheerder "jody Sanders" probeerde GeoHot en andere hackers te stimuleren door met geldbedragen op tafel te komen...

Laten we hopen dat voor degene die met een 5.11.7 baseband zitten dat dit goed nieuws is .. al vind ik het voor de gehele scene wel wat jammerlijk.. maar ik behoor helaas ook tot deze groep

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Zucht, heb gewoon een simlock vrije 3GS en heb op het hele tethering verhaal na geen reden om te jailbreaken (persoonlijk). Ik zit nu echter nog op 3.0 zodat ik nog kan tetheren (wat ik erg handig vind) en zit te twijfelen om op 3.0 te blijven of naar 3.1.2 te updaten en via een jailbreak te kunnen tetheren.

Dan ben je echter wel afhankelijk van de jailbreak om te kunnen tetheren (met oog op updates). Eeuwig op 3.0 blijven hangen is dan weer ook niet alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:45

Nitai

Live the life you love.

Mjah, ik zit ook op 3.1.2 maar merk weinig verschil t.o.v. 3.0.1. Dus als je niets mist, zou ik gewoon blijven op 3.0.1 totdat bepaalde apps het niet meer doen je genoodzaakt ben om te updaten. Aan de andere kant, jailbreaken is erg makkelijk en het installeren van tethering ook vrij eenvoudig, dus er zijn geen redenen om het niet te doen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
VeeGee schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 07:44:
[...]

Gewoon even in Cydia zoeken naar Vodafone logo. Deze vervangt de tekst boven in door een mooi vodafone logo en bevat ook de forward msg fix.
Hmm van welke repo moet dat komen? Ik kan tot nu toe alleen maar iets van een mod voor de australische vodafone vinden en zelfs na een volle reboot heeft het 0 effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 07-07 09:43
stevenP schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:50:
[...]

Hmm van welke repo moet dat komen? Ik kan tot nu toe alleen maar iets van een mod voor de australische vodafone vinden en zelfs na een volle reboot heeft het 0 effect.
Yep same here. in de standaard repo's is alleen de vodafone australië mod te vinden en die heeft voor de NL vodafone sim in ieder geval 0,0 effect.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 107960 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:43:

Dan ben je echter wel afhankelijk van de jailbreak om te kunnen tetheren (met oog op updates). Eeuwig op 3.0 blijven hangen is dan weer ook niet alles..
Met oog op updates? Dat is nu toch ook al het geval met 3.0? Ze kunnen niet jouw dwingen te updaten hoor, en binnen 3.1.2 updaten bestaat ook niet :? .

Ik zou lekker updaten, blackra1n RC2 werkt perfect. Kom je er misschien toch ook nog achter hoe leuk jailbreaken is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:54
As. vrijdag krijg ik mijn iPhone 3GS zwart 16gb... Kan ik die jailbreaken? Wss met BlackRain RC2 toch? Of ligt dat puur aan de software / bootversie die m'n iPhone dan draait?

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:44
Er wordt op de website van Blackra!n niet gesproken over de bootloader versie. En aangezien m'n tellie nog maar 1,5 week oud is, ga ik er vanuit dat dat de laatste bootversie is (3.1 - 7C144). Nog even wachten tot er wat meer bekend is }:O

                           

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.