Don't live for pleasure, make life your treasure
enne, custom firmwares?? Zeker gepatchte 3.1's waar je nu weer niks aan hebt omdat de officiele 3.1.2 is nu ofzo?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hmm interessante vraag. Is apple met 3.1.2 gestopt 3.1 te signen?Tijgert schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:11:
Thethering... kon dat maar zonder je visual voicemail te verliezen *zucht*
enne, custom firmwares?? Zeker gepatchte 3.1's waar je nu weer niks aan hebt omdat de officiele 3.1.2 is nu ofzo?
Sorry, ik ging voor het gemak maar weer eens uit van 3.1 3GS ootb / iPod 3G. Devteam had/heeft alleen een PwnageTool update, omdat ze alleen een exploit hadden voor <= 3.0 (env var exploit). Vanaf daar kun je natuurlijke ook een pwned ipsw installen, maar de devices die shippen met >= 3.1 hebben de nieuwe exploit nodig voor een jailbreak.KneoK schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:42:
[...]
De jailbreak is er al toch ? Dev team (of iemand anders ?) heeft een pwnagetool (of quickpwn of weet ik het) voor de Mac uitgebracht waarmee je ook de 3GS kunt aanpakken, op diverse plekken kun je al custom firmwares downloaden zodat je ook onder Windows met shift+restore die gejailbreakte firmware kunt flashen. Geohot maakt net zoals de vorige keer weer een simpele patcher zodat je niet de hele firmware hoeft te flashen maar gewoon de jailbreak direct vanaf je pc kunt toepassen op je toestel met een simpel tooltje als ik het goed begrepen heb.
Aah, ik dacht dat de pwnagetool update ook ootb toestellen met 3.1 kon breaken, blijkbaar niet dusThralas schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:47:
[...]
Sorry, ik ging voor het gemak maar weer eens uit van 3.1 3GS ootb / iPod 3G. Devteam had/heeft alleen een PwnageTool update, omdat ze alleen een exploit hadden voor <= 3.0 (env var exploit). Vanaf daar kun je natuurlijke ook een pwned ipsw installen, maar de devices die shippen met >= 3.1 hebben de nieuwe exploit nodig voor een jailbreak.
Dit weekend lijkt er veel JB nieuws te komen.
Grappig is dat er veel donators aan chronic dev en ih8sn0w (jailbreak utility maker) erg boos zijn, omdat ze denken dat het vaporware is en er nooit iets zinnigs gereleased wordt voor de door hun gesponserde 3gs/itouch 3g. Dat zorgt weer voor meer stress en hopelijk snellere releases (mss ook instabieler...)
Die is toch nog niet te jailbreaken?
En over het jailbreaken zelf: wordt je iPod daar nou slomer van of reageert die slechter of zo, want ik lees overal verschillende verhalen. De een zegt dat je er niks van merkt en bij de ander crasht die steeds en zo.
En er zit toch (mits je alles volgens een goede guide doet) geen risico aan vast?
Er zit inderdaad geen risico aanvast. Op dit moment is hij niet te jailbreaken, maar het kan best zijn dat ik over 5 minuten dit edit, omdat het er dan ineens wel is. Gevalletje "anymoment now".
Sommige mensen zeggen dat bepaalde libraries van het meegeïnstalleerde Cydia voor wat vertraging zorgt, maar zoals Vanx al zegt, een iPod is sneller dan een 3G iPhone en zit inderdaad richting 3GS snelheid en dan merk je daar in ieder geval niets van. Het 'traagst' wordt je toestel/apparaat door vreselijk veel te installeren en weer verwijderen, er kan nog weleens wat data achterblijven. Ook het installeren van Winterboard met themes, het installeren van SBSettings, eigenlijk het installeren van alles wat een permanente plek in het geheugen wil, maar zelfs met Winterboard, SBSettings en 11 pagina's aan apps en spellen heb ik er helemaal geen last van met mijn 3GS.luckyluuk12 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:59:
Dinsdag krijg ik (hopelijk) een iPod Touch 3G.
Die is toch nog niet te jailbreaken?
En over het jailbreaken zelf: wordt je iPod daar nou slomer van of reageert die slechter of zo, want ik lees overal verschillende verhalen. De een zegt dat je er niks van merkt en bij de ander crasht die steeds en zo.
En er zit toch (mits je alles volgens een goede guide doet) geen risico aan vast?
Met een beetje geluk is de jailbreak overigens wel uit als je dinsdag het apparaat krijgt, er staat iets op knappen
[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 10-10-2009 16:00 ]
Hmm zou chronic dev's greenpois0n ook vaporware zijn?Thralas schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:03:
Geohot is als eerste klaar, tweede komt zeker weten (maar duurt nog even), devteam heeft planetbeing nodig voor redsn0w, maar die is zoek en de andere twee zijn vrijwel zeker vaporware.
Ik heb wel het gevoel dat de jailbreak community nu al zn kaarten laat zien en alle exploits er in een paar keer doorheen jast.
Wanneer komt de tethering hack nou is, mywi is ook al niet compatible met 3.1...
Dan ga ik me maar alvast een beetje oriënteren op de mogelijkheden van een jailbreak en hopelijk komt die dan snel (met tutorial).
[ Voor 3% gewijzigd door BitByter op 11-10-2009 09:40 ]
Anoniem: 271850
te laat
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 271850 op 11-10-2009 09:50 ]
Sluit je Iphone 3gs aan op je PC
Download Blackra1n
Klik op "Make it ra1n"
Klaar.
Of moet ik hem helemaal herstellen?
Edit: Ik zie al dat ik niet de enige ben op https://www.blogger.com/c...postID=125842505482258251
[ Voor 33% gewijzigd door pafdaddy op 11-10-2009 10:57 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van maar zit het wel al een uur te volgen op Twitter..

Verdwijnt de blackra1n app nadat je cydia gedownload heb? Of wat is de functionaliteit van dat icoontje, na cydia?
Appuloha1l claimt dat saurik ze cydia heeft gegeven... Het lijkt trouwens een team van xSellize.com te zijn, geen onbekende (eerder beruchte) groep in de jailbreak wereld.
Als je hem gejailbreakt heb staat er icoon op springboard, die blackra1n heet. Open die en dan kan je snel cydia, icy of nog iets installeren. Daarna verwijder je die icon makkelijk.risp schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:12:
Installeert blackra1n ook meteen Cydia?
De blackra1n app kan je weghalen door te drukken op uninstal blackra1n app. In de app zelf.Vanx schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:15:
Kan je de partities instellen met blackra1n?
Verdwijnt de blackra1n app nadat je cydia gedownload heb? Of wat is de functionaliteit van dat icoontje, na cydia?
Appuloha1l claimt dat saurik ze cydia heeft gegeven... Het lijkt trouwens een team van xSellize.com te zijn, geen onbekende (eerder beruchte) groep in de jailbreak wereld.
Heb zo'n vermoeden dat appolloha1l fake is.
Maar nu er geen afc2 support inzit, hoe kan je dan snel bestanden (themes) uploaden naar je iPod/iPhone. Gebruikte vroeger altijd iPhonebrowser.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 271850 op 11-10-2009 11:19 ]
Staan flink wat AFC2 toevoegen hits op google, maar natuurlijk niet specifiek voor 3.1, dus weet niet of het werktAnoniem: 271850 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:16:
Maar nu er geen afc2 support inzit, hoe kan je dan snel bestanden (themes) uploaden naar je iPod/iPhone. Gebruikte vroeger altijd iPhonebrowser.
Ik SSH altijd, met WinSCP. Dat werkt gewoon nog.
BedanktVanx schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:24:
[...]
Staan flink wat AFC2 toevoegen hits op google, maar natuurlijk niet specifiek voor 3.1, dus weet niet of het werkt
Ik SSH altijd, met WinSCP. Dat werkt gewoon nog.
Als laatste berichtje om deze slowchat te beëindigenAnoniem: 271850 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:25:
[...]
BedanktSSH is sneller of niet? Want hoorde dat het veel batterij slurpte. En niet veilig is als je je wachtwoord vergeet te veranderen xD.
SSH is langzamer denk ik, ligt ook aan je wifi netwerk. Het is inderdaad niet zo lekker voor je batterij, vooral het uploaden lijkt flink wat te kosten. Je moet ook openSSH downloaden en even een youtube filmpje kijken erover kijken ofzo.
Wachtwoord veranderen is wel aan te raden, maar niet echt cruciaal hoor. Als je vooral op je thuisnetwerk wifi'd en verder niet naar hackconventies gaat zal er nooit iemand ongevraagd binnen komen
DM needs some thoughts
[ Voor 140% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2009 14:42 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2009 14:42 ]
Verder is bij mij SSH sneller dan via USB de boel overzetten, zit je niet vast aan de max overdrachtsnelheid van je USB-aansluiting. Gewoon zorgen dat je voldoende bereik hebt van je accespoint
[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2009 14:42 ]
AFC2 oid is niet meer standaard supported in blackra1n doordat het teveel ram gebruikte begreep ik.Wiethoofd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:50:
Dat iPhoneBrowser niet werkt kan liggen aan het feit dat de nieuwste firmware nog niet gesupport wordt of gewoon de filesystem niet helemaal goed gehackt is, met ZiPhone op de 1.1.4 firmware werkte dit ook niet.
*knip*
[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2009 14:43 ]
nvm me
http://twitter.com/appuloha1l
Ik krijg morgen mijn iPhone 3GS hopenlijk werkt die unlock !
Mensen plaats je bevindingen
Fake dus!

[ Voor 7% gewijzigd door dreameater op 11-10-2009 12:09 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Fake xD In de mobileconfig staat ook alleen maar sfd.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 271850 op 11-10-2009 12:08 ]
Ik denk dat geohot geen zin heeft gehad/vergeten is om AFC2 erin te verwerken. Even als uitleg: AFC2 is een bestandje dat ervoor zorgt dat je in je iphone kan. Met bv iPhonebrowser kan je dan je theme's aanpassen of een .deb (de .ipa van de jailbreakers) erinzetten die je later installeert via mobile terminal.
[ Voor 62% gewijzigd door Vanx op 11-10-2009 12:29 ]
In het nieuwe bestandje staat nog steeds sfd .. En nu staat erbij dat je het niet op de PC moet openen maar op je iPhone alleen. Volgensmij gewoon dikke fake.Vanx schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:26:
Haha hilarisch, ferociousbird tweet nu dat dat ze per ongeluk de verkeerde file geupload hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 271850 op 11-10-2009 12:33 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Vervelend als je die unlock echt nodig hebt, maar was wel te verwachten dit.
I apologize for #ha1lday people who believed it despite @bananam1lkshake and @h1ssingsnake! I did it to motivate @geohot and other devs.
Geohot heeft zelfs het domein gekocht van appuloha1l.com en chocolatera1n.com
Anoniem: 304649
Ook voor jou geldt, dit is niet toegestaan: Het algemeen beleid #verbodencopyright.
[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 12-10-2009 14:45 ]
Blijft op zwart scherm (recovery modus) nadat je dat geohot-blackrain scherm ziet...
Oost west, 127.0.0.1 best!
Lolz, schijnt wel te werken. Alleen bij de 16/32gb versie en je moet hem na elke reboot opnieuw pwnen.
anyway, Hierbij nog een mirror voor blackra1n voor de liefhebbers :
http://rapidshare.de/files/48503350/blackra1n.exe.html
Werkt idd perfect en een stuk sneller als quickpwn.
[ Voor 17% gewijzigd door OcGuru op 11-10-2009 17:25 ]
Bl44t
Alleen mist het een belangrijk deel van de functionaliteit van QuickPwn: hacktivaten.OcGuru schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:57:
Waarom probeer je het als er duidelijk bij staat dat het niet bij de touch 3G werkt?
anyway, Hierbij nog een mirror voor blackra1n voor de liefhebbers :
http://rapidshare.de/files/48503350/blackra1n.exe.html
Werkt idd perfect en een stuk sneller als quickpwn.
Bij het dev-team willen er nog wel is problemen zijn.
Notificaties deden het bij 3.0 JB en zijn nu kapot bij 3.1 via pwnagetool...
Heb nu op mijn 3G de blackra1n uitgevoerd, en mijn pushfunctie werkt nog prima.Ik gebruik Boxcar voor mail en twitter notificaties en deze kwamen direct alweer binnen.Vanx schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:46:
Hmm mensen ervaringen met blackra1n + push notificaties?
Bij het dev-team willen er nog wel is problemen zijn.
Notificaties deden het bij 3.0 JB en zijn nu kapot bij 3.1 via pwnagetool...
PSN & XBL: Denkoyugo
Wil hem wel graag jailbreaken.
Bovendien zet ik hem zelf eigenlijk nooit uit.
Bij degenen bij wie de jailbreak blijft steken: is de iPod dan wel gewoon nog met iTunes te restoren of is het hopen op een update van blackrain?
PSN & XBL: Denkoyugo
Ja, maar niet via de software van Apple zelf. Als je wil theteren moet je PDAnet of iets dergelijks installeren via Cydia.ykz schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:04:
Even een vraagje:
Lukt internet tethering nog bij een jailbroken iphone 3GS FW 3.1.2?
Heb je dan nog last van een aantal andere dingen die het niet meer willen doen, geloof dat het visual voicemail enzo waren. Blijven die het dan gewoon nog doen?xtremekiller schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 07:54:
[...]
Ja, maar niet via de software van Apple zelf. Als je wil theteren moet je PDAnet of iets dergelijks installeren via Cydia.
Maar je kan met PDAnet zelf geen Ad-hoc netwerk maken. Je moet dan met je laptop eerst een netwerk aanmaken, en dan met PDAnet met dat netwerk verbinden. Maar is het ook mogelijk om met je Iphone een Ad-hoc netwerk aan te maken? Heb m'n phone al gejailbreaked, en het is een 3GS.xtremekiller schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 07:54:
[...]
Ja, maar niet via de software van Apple zelf. Als je wil theteren moet je PDAnet of iets dergelijks installeren via Cydia.
Dan kan ik bijvoorbeeld namelijk de Ipod Touch van n vriend van me verbinden met mijn Iphone, zodat hij op internet kan.
Anoniem: 124943
(Windows 7, 32 bit > compatibility mode XP)
iTunes restore naar 3.1.2, plug in, itunes uitzetten, blackra1n starten, "LET IT RA1N". 5 minuutjes wachten en perfect gejailbroken.
Toppie!
Hier staat alles netjes uitgelegd.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Jawel dat wel, hij komt gewoon in DFU mode uit, dus dan moet je hem verplicht weer restoren om er mee te werken... Blijft wel nutteloos imho.Sinnedje schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:50:
Maar als het zo snel en makkelijk gaat maakt het toch bijna niet uit?
Bovendien zet ik hem zelf eigenlijk nooit uit.
Bij degenen bij wie de jailbreak blijft steken: is de iPod dan wel gewoon nog met iTunes te restoren of is het hopen op een update van blackrain?
Oost west, 127.0.0.1 best!
Heb een iphone 3gs met firmware 3.2 (vanuit de winkel was het 3.1), heb geen behoefte aan een simlock enkel jailbreak dmv blackra1n.
1. Moet ik de sshd backuppen, moest op een of andere server gezet worden?? (niet de server van apple, maar iemand..? Heb een t-mobile abonnement, gebruik geen andere provider. Dus als ik jailbreak, kan ik na 1 jaar de toestel via tmobile unlocken zonder problemen.
2. Als ik blackra1n gebruik, zijn mijn muziekbestanden en programma's weg?
3. Als de toestel gejailbreaked is, kan ik dan via itunes een backup aanmaken, of gaat dat niet meer dan?
Alvast bedankt, kom hier namelijk niet uit.
2. Nee, gewoon laten draaien en er komt een nieuw icoontje bij
3. natuurlijk kan dat, er veranderd niks wat iTunes betreft.
Niet alle info heeft met unlock te maken hoor, sommige dingen zijn ook verplicht voor jailbreak.
Daar hoef je geen uren voor vrij te maken hoorzunshine schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:58:
Bedankt voor de info. Zal straks of morgen, beginnen met jailbreaken
Maar ik ben de weg helemaal kwijt met jailbraiks en unlocks en firmwares.
Ik ga ervanuit dat m'n Iphone geleverd wordt met versie 3.0 of 3.1
1. Waar en welke tools kan ik gebruiken om m'n telefoon te unlocken?? (wil m'n vodafone kaart erin doen)
2. Waar en welke tools kan ik gebruiken om m'n telefoon te jailbraiken??
Als jullie tutorials kunnen plaatsen denk ik dat ik na 't lezen daarvan weer een beetje bij ben.
M'n iPhone start op in DFU mode (denk ik? zwart scherm, logo van iTunes met een USB kabel).
blackra1n zegt: Running..
blackra1n zegt: done (met die lange melding)
iPhone gaat en blijft op een zwart scherm
enig idee?
[ Voor 44% gewijzigd door johnneman op 12-10-2009 22:25 ]
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
@ johnneman, nee dat is niet de DFU-modus, DFU is helemaal zwart scherm, die jij nu hebt is gewoon dat je je iPhone aan moet koppelen.
[google=iphone DFU how] moet je wel opleveren hoe je je iPhone in DFU-modus krijgt of gewoon even zoeken in dit topic
JB ging echt ontzettend snel! Bovendien ... Na een restart (!) werkt de JB schijnbaar nog! Meteen nog meer leuke apps geinstalleerd zoals agenda op lock-screen.
Ipod Touch 3G 32 GB
Op de ene site lees ik dat het niet mogelijk is en op de andere staat weer dat het wel mogelijk is maar dat je hem weer opnieuw moet jailbreaken als je je iPod uitzet.
Edit: ik lees nu net de vorige post. Geldt dit voor alle iPod 3G's 32GB?
[ Voor 12% gewijzigd door Luckyluuk op 12-10-2009 22:51 ]
In de OP zie ik geen blackra1n staan en opeens heeft men 't over blackra1n. Ik ben niet gek ik ben een fietsbel
Dat is ook de tool voor de allernieuwste firmware, maar er staat ook keurig een sectie met 'Links' waar ook een linkje naar Apple iPhone School te vinden is waar keurig alle unlock tutorials met tools op een rijtje staan.Eskiya schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:54:
In de OP zie ik geen blackra1n staan en opeens heeft men 't over blackra1n. Ik ben niet gek ik ben een fietsbel
Ben te voorbarig geweest. Ik was aan het klote met JB en programma's installeren tot ie opeens vastliep. Na handmatig uitzetten en weer aan deed ie het gewoon weer. Het bleek dat ik het programma nog had draaien op mn pc.luckyluuk12 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:49:
Is het nou wel of niet mogelijk om de iPod Touch 3G 32/64GB te jailbreaken met Blackra1n?
Op de ene site lees ik dat het niet mogelijk is en op de andere staat weer dat het wel mogelijk is maar dat je hem weer opnieuw moet jailbreaken als je je iPod uitzet.
Edit: ik lees nu net de vorige post. Geldt dit voor alle iPod 3G's 32GB?
Tweede keer zonder programma en niet aangesloten op de pc wilde itunes dat ik inderdaad een restore zou doen. Als je hem dan gewoon aansluit en nog een keer blackrain runt dan start ie daarna wel gewoon weer op met al je JB apps.
[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2009 10:18 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
[ Voor 80% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2009 10:18 ]
Zie hierboven.
[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2009 10:18 ]
Dan maar mijn vraagje stellen:
Mijn 3GS met 3.0.1. is enkel geRedsn0wed, kan ik dan upgraden naar 3.1.2 en dan Blackra1n erover gooien en dan werkt alles nog?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ja, dat kun je rustig doen. Je JB is eerst weg na de apple upgrade naar 3.1.2, maar daarna Blackra1n erover en je bent weer jailbroken. Cydia kun je via Blackra1n installen en daarna kun je al je gewenste zut er weer op zetten. Zie ook de tutorial waar enkele posts hierboven naar verwezen wordt.Tijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 03:25:
(De OP vermeld niks over blackra1n, enkel oude verwijzingen die naar geupdate info wijzen is wel erg makkelijk om je er vanaf te maken).
Dan maar mijn vraagje stellen:
Mijn 3GS met 3.0.1. is enkel geRedsn0wed, kan ik dan upgraden naar 3.1.2 en dan Blackra1n erover gooien en dan werkt alles nog?
[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2009 10:19 ]
Met gestrekt been.
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2009 10:19 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2009 10:19 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Als Apple alleen de functie officieel beschikbaar zou maken, dat agendapunten verschijnen in het lock-screen, zou ik waarschijnlijk geen behoefte hebben aan een JB.
de tool blijft nu hangen op 'entering recovery mode'. m'n iphone geeft dan een usb kabel met iTunes icoon weer.
ik kan m'n iPhone 3.1.2 dan alleen uit recovery halen middels deze instructies. Volgens de extra 'test'-tool die bij iRecovery zit, zit de iPhone wél in recovery als blackra1n zegt dat ie daarop aan het wachten is..
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
Ik heb dus hetzelfde probleem, helaas!johnneman schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:47:
ik krijg blackra1n nog steeds niet aan de praat.
de tool blijft nu hangen op 'entering recovery mode'. m'n iphone geeft dan een usb kabel met iTunes icoon weer.
ik kan m'n iPhone 3.1.2 dan alleen uit recovery halen middels deze instructies. Volgens de extra 'test'-tool die bij iRecovery zit, zit de iPhone wél in recovery als blackra1n zegt dat ie daarop aan het wachten is..
ik heb alle mogelijke (of veel iig) combinaties al geprobeerd. blackra1n in xp compatibilitymode draaien, itunes services uitgezet, itunes uitgezet, flightmode aangezet, iPhone herstellen via iTunes, iPhone pas aangezet nadat blackra1n draade, etc..
maar toen ik firmware 3.1.1 had, toen ging het in 1 keer goed, geen enkel probleem..
Teruggaan naar oudere versie is niet meer mogelijk toch?johnneman schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:44:
[...]
ik heb alle mogelijke (of veel iig) combinaties al geprobeerd. blackra1n in xp compatibilitymode draaien, itunes services uitgezet, itunes uitgezet, flightmode aangezet, iPhone herstellen via iTunes, iPhone pas aangezet nadat blackra1n draade, etc..
maar toen ik firmware 3.1.1 had, toen ging het in 1 keer goed, geen enkel probleem..
Dus dan nu maar wachten op een update oid
nee is idd niet mogelijk. het is mij niet gelukt iig. Je kunt met de "3Gs_Downgrade_Assistant" je localhost aanpassen (geen idee of ie verder nog wat nuttigs doet), en vervolgens zou je dan moeten kunnen downgraden omdat iTunes dan verbinding maakt met een fake authenticatie server, maar mij lijkt dat niet. Ook met de commandline tool "iRecovery" oudere firmware proberen te laden, maar die geeft alleen foutmeldingen als ik dat probeer.Tommzz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:29:
[...]
Teruggaan naar oudere versie is niet meer mogelijk toch?
Dus dan nu maar wachten op een update oid
Zou mooi zijn als die tut. in de OP kwam...Ja, dat kun je rustig doen. Je JB is eerst weg na de apple upgrade naar 3.1.2, maar daarna Blackra1n erover en je bent weer jailbroken. Cydia kun je via Blackra1n installen en daarna kun je al je gewenste zut er weer op zetten. Zie ook de tutorial waar enkele posts hierboven naar verwezen wordt.
Maar als 3.1.2 er op zet is eerst alles weg... alles... onthoudt hij de contacts en agenda dingetjes dan wel in iTunes voor het terugzetten? (kan het nergens vinden of in zien)
Mmm... wat is het voordeel nou om 3.1.2. te hebben over 3.0.1? Niks lijkt me zo...
Wat voor model heb je? Nog een reden om dan maar niet te upgraden als ik het zo hoor..Verder alle aanpassingen doe ik doe in het systeem zorgen voor een vastloper waardoor ik weer herstarten moet en weer opnieuw JB'en.
Schrijf een mooi stukje, post het hier in het topic of stuur het via DM en ik zal het er in zetten met creditsTijgert schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:59:
Zou mooi zijn als die tut. in de OP kwam...
[ Voor 0% gewijzigd door Wiethoofd op 13-10-2009 17:50 . Reden: 8800e post ]
Als jij alleen maar nadelen wil zien en alles goed is zoals het nu is, dan zou ik het allemaal lekker zo houden.
Dus vervolgens wil ik mn iPhone restoren in iTunes, klik ik het verkeerde bestandje aan =/. Ik klik ipv de custom firmware de originele firmware aan. Helaas kwam ik er pas achter nadat het proces voltooid was. Dit heeft als gevolg dat ik dus nu de nieuwe baseband heeft, waardoor ik niet kan bellen met mijn supersim van Vodafone (iphone 3GS, downgrade helaas niet mogelijk).
Behoorlijk *** dit...nu is het maar wachten op de nieuwe ultrasn0w, hopen dat deze snel beschikbaar komt. Nu zit ik met een dure iPod Touch in feite
Tesla Model 3 RWD (2023)
ik zal maar even opsommen wat mijn stappen waren, wie weet ontdekt iemand een verband
- Gechecked of model met MB begint (MC* is nog niet ondersteund voor Touch)
- Restore naar default FW
- Backup van settings terugzetten
- Taal op engels gezet
- Airplane modus aan
- Reboot van Iphone
- Alle lopende services in de taskmanager stoppen die gestopt kunnen worden
- Aangesloten op PC
- Home screen activeren (dus geen lock screen)
- Blackra1n opstarten
- Make it ra1n
- Los koppelen van PC
- HOME/POWER totdat telefoon uit gaat
- Opstarten (powerknop 1 sec)
- Home screen activeren (dus geen lock screen)
- Blackra1n opstarten
- Make it ra1n
[ Voor 2% gewijzigd door Simkin op 14-10-2009 12:28 . Reden: Model check geupdate ]
Dit topic is gesloten.
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.