• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vanx schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:18:
En er is Appbackup in cydia, voor als je een schone install (setup as new phone) wil, maar wel al je instellingen/save games van je *kuch* apps.

Schone install is wel aan te raden, eens in de zoveel tijd. Komt nogal wat troep mee met sommige apps, die niet altijd uninstalled wordt door cydia.
Als ik Appbackup gebruik, en doe daarna setup as a new phone, waar haalt die app dan mijn oude settings vandaan?

/edit
Doh:
Backup Location
Backups are stored in /var/mobile/Library/AppBackup/tarballs as files called bundleid.tar.gz, where bundleid is a given app's bundle identifier (e.g. com.ooi.supermonkeyball). These files are regular gzip-compressed tar archives and can be opened with any program capable of viewing them (e.g. 7-zip on Windows). Backup times are stored in an XML property list at /var/mobile/Library/AppBackup/backuptimes.plist as Unix timestamps.

If you want to "backup the backups," you should back up the entire /var/mobile/Library/AppBackup directory tree.

[ Voor 36% gewijzigd door UltraSub op 30-09-2009 20:37 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:55
M4gick schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:33:
Weet iemand eigenlijk of 3.1.1 op Ipod Touch 2g al te jailbreaken is? Want mijne liep vast tussen het apple logo als je hem opstart, en het lock scherm, en heb hem dus zonder na te denken, zo snel mogelijk gerebooted, met de nieuwste apple software..
Nee, dat is nog niet mogelijk. Nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Wat ik me afvraag:

Stel er komt een JB voor 3.1. Prima, ga ik gebruik van maken, maar 3.1 bevat enkele bugs, dus zal er (misschien) snel een softwareupdate komen. Dat wil zeggen dat de JB voor 3.1 overbodig is?? Want dan moet er weer een JB uitgebracht worden voor (bijv) OS 3.1.1 ofzo...?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wie weet wacht Apple wel op de JB zodat ze die meteen in de 3.2fw kunnen fixen... bastards..

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Niet overbodig, maar het blijft idd dat voor elke versie weer een jailbreak moet komen willen mensen die kunnen gebruiken. Wel is het zo dat je soms via een trucje dat niet hoeft. Zo kon je naar 3.0.1 zonder nieuwe jailbreakversie. Vaak heeft een nieuwe versie toch geen significantere verbetering (of zelfs een verslechtering, zie 3.1) dat het niet boeit dat je als jailbreakte device een oudere versie gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
UltraSub schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:31:
[...]

Als ik Appbackup gebruik, en doe daarna setup as a new phone, waar haalt die app dan mijn oude settings vandaan?
Klopt, even backup drukken in appbackup en dan de tarballs eruit ssh'en. Neem ook je sms.db mee, want die wordt ook verwijderd! En je contacten ook , maar die staan in mijn "windows contacts".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 23:32
Momenteel zie ik het bos niet meer door de bomen...
Ik heb een Iphone 3GS van Mobistar (dus unlocked) die nu ge-jailbreaked is met os 3.0.1
Ik zou echter naar 3.1 willen...maar wel met jailbraik... op officiele Dev-Team blog zie ik dat dit nog niet werkt, maar op andere plekken precies wel... :?

Weet er iemand of dit nu al kan, en waar ik de te ondernemen stappen kan vinden? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20

mjl

Ugh

Promy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:34:
Ik heb een Iphone 3GS van Mobistar (dus unlocked) die nu ge-jailbreaked is met os 3.0.1
Ik zou echter naar 3.1 willen...maar wel met jailbraik... op officiele Dev-Team blog zie ik dat dit nog niet werkt, maar op andere plekken precies wel... :?

Weet er iemand of dit nu al kan, en waar ik de te ondernemen stappen kan vinden? _/-\o_
Prijs je gelukkig, mijn iphone van mobistar heeft 3.1 dus ik kan niks ... niet dat ik 'm zou willen jailbreaken maar de belofte van tethering is in 3.1 weer ingetrokken (Apple gives and then takes it away...). Ik zou graag naar 3.0 of 3.0.1 gaan maar aangezien ik dus geen ssh codes heb kunnen opslaan kan ik nu niet downgraden ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Promy schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:34:

Alleen de 3G met 3.1 is te jailbreaken, de 3GS niet.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
De problemen die ik eerder had met mijn 3GS na het jailbreaken, waarbij het percentage van de accu enorm rare sprongen maakte zijn voorbij :) Opeens had ik nergens last meer van! Vraag me niet hoe, maar nu werkt m'n jailbreak gewoon wel fatsoenlijk en gaat mijn accu niet meer van 20% naar 60% :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(3GS 3.0.1)
Bij Cydia staat bij mij nog steeds dat de TTS (ofzo) request pending is... Zijn mijn codes nou opgeslagen of niet?
Ik kan ook nergens een tutorial of enige uitleg vinden over wat te doen :S (en wat niet)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:16

darkfader

h4x0r

Bij Cydia staat bij mij nog steeds dat de TTS (ofzo) request pending is... Zijn mijn codes nou opgeslagen of niet?
ff syncen met iTunes, werkte bij mij tenminste.
Maar toen had Apple nog 3.0 actief, dus misschien werkt het nu niet meer >:)

[ Voor 18% gewijzigd door darkfader op 02-10-2009 12:14 . Reden: toevoeging ]

b19e15604eb711b025c57883b934c2ac52418f25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Is er eigenlijk een soort tool waarmee je je lockscreen altijd aan kan laten staan? Ik vind het handig als ie bij mij thuis in z'n dock staat gewoon het lockscreen blijft weergeven...

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Is het al mogelijk om een 2G 3.1 te unlocken? alleen via mac toch?

[ Voor 83% gewijzigd door MuSeLive op 02-10-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

mjl schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:48:
[...]

Prijs je gelukkig, mijn iphone van mobistar heeft 3.1 dus ik kan niks ... niet dat ik 'm zou willen jailbreaken maar de belofte van tethering is in 3.1 weer ingetrokken (Apple gives and then takes it away...). Ik zou graag naar 3.0 of 3.0.1 gaan maar aangezien ik dus geen ssh codes heb kunnen opslaan kan ik nu niet downgraden ...
Via Cydia kwam ik van de week een tether progje tegen die gewoon een Wifi access point van je iPhone maakt (en daarbij ook USB en Bluetooth tethering inschakelt). Geen idee of het werkt, maar de moeite waard om te proberen als 3.1 op de 3GS eenmaal is gejailbreakt (de naam weet ik alleen even niet meer).

Ik blijf voorlopig gewoon lekker op 3.0.1, ik lees veel teveel ellende met 3.1, vind tethering veel te handig en zie geen enkel nut in de nieuwe functies die zijn toegevoegd.

Ik zie nu overigens ook in Cydia dat mijn 3.1 ECID SHSH opgeslagen is, was voor mij gewoon een kwestie van even wachten, heb er verder niet voor hoeven synchen ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 02-10-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Groot nieuws! Pwnagetool is te vinden op de piratebay!! Wacht even op dev-team post voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat post je, en nog geen minuut later staat het artikel op de blog van het Dev Team :Y)

iPod Touch 3G nog steeds niet supported.

[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 02-10-2009 21:59 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
Mjah alleen is the pirate bay hier nu down (upc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Via Cydia kwam ik van de week een tether progje tegen die gewoon een Wifi access point van je iPhone maakt (en daarbij ook USB en Bluetooth tethering inschakelt).
Naam?

Trouwens, ik heb nergens een SBSettings icoon staan in mijn SB, hoe kan dat? Staat bij sources wel aangevinkt als zijnde geinstalleerd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tijgert schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 02:04:
[...]
Naam?

Trouwens, ik heb nergens een SBSettings icoon staan in mijn SB, hoe kan dat? Staat bij sources wel aangevinkt als zijnde geinstalleerd... :?
Heb ff gezocht en het heet MyWi. "Create a WiFi hotspot to connect multiple laptops or mobile devices to share your iPhone's internet connection". Met 40bit en 104bit WEP en dus ook USB en Bluetooth tethering. Heb het zelf alleen nog niet getest omdat ik met 3.0.1 gewoon nog kan tetheren via USB. 1 Groot nadeel zie ik nu, werkt momenteel alleen met 3.0 en 3.0.1 :( Als alternatief staat er PdaNet, een betaalde app (die na 14 dagen trial schijnbaar wel in een gratis versie wordt omgezet met optie om naar de volledige versie te upgraden), maar daarbij staat geen firmware restrictie in de omschrijving dus met een beetje mazzel werkt die ook op 3.1. Installeert schijnbaar een DHCP servertje op je iPhone waarmee je kunt connecten.

Bij SBSettings hoort overigens geen icoon op je springboard, die haal je tevoorschijn door over de 'providerbalk' te vegen, die balk waar ook je batterij- en 3G/WiFi-indicator staan enzo, met het scherm die dan tevoorschijn komt kun je ook de instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 11-09 23:32
ik lees ook net op dev-team hun laatste berichten over de PwnageTool 3.1.3 tool.
Wat ik me echter afvraag... mijn 3GS met os 3.0.1 erop is gejailbreaked via redsn0w-win_0.8
Kan ik dan met de pwnageTool hem jailbreaken voor 3.1? (natuurlijk op een mac)
Ik vraag dit omdat er in de uitleg staat:
"The iPhone 3GS is now supported in PwnageTool 3.1.3, assuming the phone was pwned at 3.0 or 3.0.1 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@Kneok: Goeie uitleg! Weet ik meteen OF ik hem kan gebruiken en waarom, dank je.

Grappig/raar dat ik dat van SbSettings niet kon vinden :)

@Promy: Je haalt me de woorden uit de mond, hier hetzelfde probleem... Tot het 100% zeker is blijf ik op 3.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je 3G(S) moet je met PwnageTool op 3.0(.1) jailbroken (en unlocked) hebben om met de nieuwe PwnageTool 3.1 te kunnen jailbreaken.

Cruciaal gedeelte is dus het pwnen met PwnageTool van je 3.0(.1) firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Jongens, iets meer zelfvertrouwen :)

Als je nu jailbreaked bent op 3.0/3.0.1 dan kan je rustig updaten met pwnagetool! .ipsw maken/downen en shift-restoren maar!

Wiethoofd bedoelt natuurlijk dat je gepwned moet hebben met redsn0w op 3.0/3.0.1. Daar is nooit een pwnagetool voor gemaakt. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Vanx op 03-10-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar welke voordelen biedt 3.1 ons? Als ik zo rondkijk is thetering er uitgesloopt en valt hij random uit. Voordelen zie ik nergens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:16:
Maar welke voordelen biedt 3.1 ons? Als ik zo rondkijk is thetering er uitgesloopt en valt hij random uit. Voordelen zie ik nergens.
Wat kleine bugs, bij mij kapt in 3.0 de radio elke keer na 1 tot 10 mins... Random uitvallen is heel zeldzaam (nog steeds enorm irritant!) en tethering is gewoon vervelend.

Ik wil graag mn iPhone opnieuw instellen, veel restjes van al uninstallde software er nog op. Daarom update ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heel zeldzaam? Ik zie al tientallen tweakers posten, dat vind ik echt niet heel zeldzaam. Ik wacht eerst wel ff op een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Kan iemand die zeer recent een 3gs heeft gekocht mij vertellen met welke software versie deze op het moment "out of the box" wordt geleverd? Mbt. het jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:52:
Heel zeldzaam? Ik zie al tientallen tweakers posten, dat vind ik echt niet heel zeldzaam. Ik wacht eerst wel ff op een nieuwe update.
Heb nog even het topic nagelopen. Er zijn inderdaad meer mensen dan ik verwachtte, maar wel allemaal 3G. Gelukkig heb ik een 3GS :) .

Ik ben nu op 3.1! Ohja, appbackup werkt nog niet. Dus ga er niet blind vanuit dat je updates binnen paar minuten terug zijn. Belangrijke kan je handmatig doen, maar het is niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je via Windows ook je iPod Touch 2G jailbreaken? Is er iemand die het me kan uitleggen, of een goede site specifiek voor die versie/jailbreak in het Nederlands :$. Wil hem niet kapotmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ramquin schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:26:
Kan iemand die zeer recent een 3gs heeft gekocht mij vertellen met welke software versie deze op het moment "out of the box" wordt geleverd? Mbt. het jailbreaken.
Ik heb hem sinds vorige week woensdag en er zat bij mij de laatste firmware op. 3.1 dus. Helaas nog geen jailbreak.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

rikadoo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:27:
[...]
Ik heb hem sinds vorige week woensdag en er zat bij mij de laatste firmware op. 3.1 dus. Helaas nog geen jailbreak.
Ok, dan helaas dus nog even wachten op de jailbreak.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:25:
Kan je via Windows ook je iPod Touch 2G jailbreaken? Is er iemand die het me kan uitleggen, of een goede site specifiek voor die versie/jailbreak in het Nederlands :$. Wil hem niet kapotmaken.
iPod Touch 2G

Use PwnageTool to create a firmware image and restore with that .ipsw using iTunes, this will only work if you are already Pwned at 3.0 or 3.1. If you are at 3.1, downgrade to 3.0 and use redsn0w to Pwn 3.0 then you have an upgrade path using PwnageTool.

Kan je dus ook dat ik gewoon downgrade naar 3.0 en dan jailbreak en dan restore doen met een custom firmware die iemand anders voor me maakt? Want ik heb geen mac en hackintosh doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas lijken mijn trein en bus steeds te crashen. Dat is wel erg jammer!

Heb overigens mijn iPhone sinds 2 dagen en de verkoper heeft mij streng afgeraden om te upgraden naar versie 3.1. Ben de komende tijd ook niet van plan de upgraden. Zeker niet nadat ik op één site las dat je nooit meer een soft unlock zou kunnen doen bij een upgrade. Omdat na een downgrade een ...band nog steeds geupgrade is. Heb zelf geen idee wat een soft unlock is, maar het klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Soft unlock is gewoon softwarematige unlock. M.a.w. Je iphone is niet echt simlockvrij maar d.m.v. van wat softwaretrucjes werkt men er omheen. Overigens als de abboneehouder hem een jaar heeft moet de provider hem gratis écht simlockvrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Kan je dus ook dat ik gewoon downgrade naar 3.0 en dan jailbreak en dan restore doen met een custom firmware die iemand anders voor me maakt?
Klopt perfect zo.

1. Downgrade--> 2. JB met redsn0w--> 3. pwn/restore met pwnagetool .ipsw!

Voor de mensen zonder mac: Dit forum en deze hebben wat topics met linkjes naar de nodige gepatchte .ipsw :*) .

[ Voor 20% gewijzigd door Vanx op 03-10-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
MuSeLive schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:34:
Is het al mogelijk om een 2G 3.1 te unlocken en jailbreaken? alleen via mac toch?
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals makkelijk vindbaar op het internet.

1. Downgrade met iTunes 8.2 terug naar 3.0 (dfu)
2. Redsn0w erover heen
3. Met een custom_restore 3.1 2G naar 3.1 (restore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
matinez schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:32:
[...]

2. Redsn0w erover heen
Ja, ik vond van alles op internet en ik kwam er niet meer wijs uit.
in ieder geval bedankt voor deze bondige maar duidelijke uitleg!
had natuurlijk ook even boven mij kunnen kijken.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MuSeLive op 03-10-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=250769

Ben nu met deze tutorial mijn ipod touch g2 met 3.1.1 firmware aan het jailbreaken. Post zo wel even het resultaat.

Edit:
Werkt Perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door lasharor op 03-10-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:06:
[...]

Klopt perfect zo.

1. Downgrade--> 2. JB met redsn0w--> 3. pwn/restore met pwnagetool .ipsw!

Voor de mensen zonder mac: Dit forum en deze hebben wat topics met linkjes naar de nodige gepatchte .ipsw :*) .
Bedankt, maar vindt er nergens een voor de Touch 2G? Ook op hackalous niet :$.

Wil Cydia erbij en het makkelijkste gewoon voor beginners. Als hij maar niet al te traag wordt, (dus zo snel mogelijk houden :$) en ik moet ipa's kunnen syncen. Maar dat kan volgensmij met appsync voor cydia.

Edit: 1 gevonden op rapidshare ofzo, maar staat niet bij of er cydia enzo inzit. en een custom bootlogo. En ik wil liever niet voor verrassingen komen te staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:02:
[...]

Bedankt, maar vindt er nergens een voor de Touch 2G? Ook op hackalous niet :$.

Wil Cydia erbij en het makkelijkste gewoon voor beginners. Als hij maar niet al te traag wordt, (dus zo snel mogelijk houden :$) en ik moet ipa's kunnen syncen. Maar dat kan volgensmij met appsync voor cydia.

Edit: 1 gevonden op rapidshare ofzo, maar staat niet bij of er cydia enzo inzit. en een custom bootlogo. En ik wil liever niet voor verrassingen komen te staan.
check link in de post boven die van mij, de costum firmware in die post is voor iPod touch g2 en heeft cydia en icy (costum boot logo = Ananas logo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen custom bootlogo :$. Dat is het probleem en wat is er beter aan icy dan cydia? Lees op internet dat het ongeveer hetzelfde is?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is allebei een front-end voor Apt-get, dus het boeit in weze niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:18:
Ik wil geen custom bootlogo :$. Dat is het probleem en wat is er beter aan icy dan cydia? Lees op internet dat het ongeveer hetzelfde is?
Klopt, alle twee gewoon een front end voor dat Apt-Get gedoe, icy is grafisch wat mooier maar cydia heeft volgens mij meer support.

Als je geen custom bootlogo wilt zal je echt moeten wachten op redsn0w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan nu niet jailbreaken zonder het originele bootlogo? Of een die ik zelf maak?

Stel dat ik nu jailbreak, kan ik dan later nog eens met weer een 3.1.1 jailbreak erover heen met een gewoon bootlogo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
matinez schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:32:
[...]

2. Redsn0w erover heen
Waarom zou ik dat laatste eigenlijk doen? Ik heb de eerste 2 stappen net gedaan en hij is geunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Ik lees op de Chronic Dev Blog dat de iPod Touch 3rd gen jailbreak goed onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk bedankt voor alle hulp! Jailbreaken is gelukt met Quikpwn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een iphone 3g jailbreak en unlocked via Ultrasnow. Hij draait op 3.0.1. Mijn vraag is als ik het in december via t-mobile wil unlocken kan dat nog of moet ik hem dan terug zetten naar de 3.1 niet gejailbreaked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:03:
Ik heb hier een iphone 3g jailbreak en unlocked via Ultrasnow. Hij draait op 3.0.1. Mijn vraag is als ik het in december via t-mobile wil unlocken kan dat nog of moet ik hem dan terug zetten naar de 3.1 niet gejailbreaked?
Je kan hem dan gewoon updaten naar de nieuwste firmware en die jailbreaken. Dan maakt het immers niets meer uit welke baseband je hebt je staat toch op de lijst van unlocked toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
DeX schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:29:
Ik lees op de Chronic Dev Blog dat de iPod Touch 3rd gen jailbreak goed onderweg is.
Het is al twee weken deze week... Zal wel volgende week worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik iconen toevoegen aan een bestaand thema dat geinstalleerd is. (illuminated) Ik wil voor sommige custom icons maken ;). In welke map moet je dan zoeken en welk programma?

Iphonebrowser werkt hier niet op vista, sluit gelijk af als de ipod geconnect is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:29:
Hoe kan ik iconen toevoegen aan een bestaand thema dat geinstalleerd is. (illuminated) Ik wil voor sommige custom icons maken ;). In welke map moet je dan zoeken en welk programma?
Even een kijkje nemen in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods moet je de nodige antwoorden opleveren
Iphonebrowser werkt hier niet op vista, sluit gelijk af als de ipod geconnect is.
Gebruik een SSH-client, en update anders je iPhoneBrowser (en zorg dat je iTunes afgesloten hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:08:
[...]

Even een kijkje nemen in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods moet je de nodige antwoorden opleveren

[...]

Gebruik een SSH-client, en update anders je iPhoneBrowser (en zorg dat je iTunes afgesloten hebt)
Het lukt al, gewoon de beta gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:18:
[...]

Het lukt al, gewoon de beta gepakt.
Niet schromen vragen te stellen! SSH'en heeft wat vage eigenschappen die je beter kan vragen dan eindeloos te zoeken.

Appbackup doet het weer! De nieuwe versie van python voor iPhone heeft het gefixed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdomme. Mijn vriendin een nieuw contract afgesloten, ik de nieuwe 3Gs, zij mijn oude 3G. So far so good. Ik kijk wat er op de 3Gs staat, en jawel hoor.. 3.1 preinstalled. I'm fucked :|
Will just have to wait :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Wat doet AppSync nou precies? Wat zou er gebeuren wanneer je software installeert en zonder AppSync probeert op te starten? Ik probeer 't hele idee van dat jailbreaken en alles wat er omheen zit een beetje te begrijpen, vandaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

mcdronkz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:36:
Wat doet AppSync nou precies? Wat zou er gebeuren wanneer je software installeert en zonder AppSync probeert op te starten? Ik probeer 't hele idee van dat jailbreaken en alles wat er omheen zit een beetje te begrijpen, vandaar :).
Je kan de software uberhaupt dan niet installeren. Maar dit staat eigenlijk los van de jailbreakerij opzich en is compleet illegaal en derhalve ook niet gewenst hier lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Is er iemand die dit met een 3GS met de standaard fw 3.1 gedaan heeft:
2. Redsn0w erover heen
Je hebt dan wel de nieuwe baseband, maar draait dan de oude 3.0.1 fw. Dit moet toch gewoon kunnen? Ik ben namelijk totaal niet geïnteresseerd in unlocken, maar wil wel de jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

falconz schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:31:
Is er iemand die dit met een 3GS met de standaard fw 3.1 gedaan heeft:
2. Redsn0w erover heen
Je hebt dan wel de nieuwe baseband, maar draait dan de oude 3.0.1 fw. Dit moet toch gewoon kunnen? Ik ben namelijk totaal niet geïnteresseerd in unlocken, maar wil wel de jailbreak.
Gaat niet werken Apple laat je niet downgraden en als je je SSH key niet hebt kun je ook andere methoden niet gebruiken, dus ff wachten op een JB voor 3.1 op de 3GS

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
mjl schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:48:
[...]
Gaat niet werken Apple laat je niet downgraden en als je je SSH key niet hebt kun je ook andere methoden niet gebruiken, dus ff wachten op een JB voor 3.1 op de 3GS
Ik heb toen ik nog 3.0.1 had m'n ECID op Saurik's server laten vastleggen. Dan zou het wél mogelijk moeten zijn oder? Nu maar hopen dat ik m'n eigen iphone terug krijg na reparatie, en niet een nieuw exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
StefanvanGelder schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:32:
Voor mac gebruikers is er net een Pwnage Tool beschikbaar gekomen. Ik zelf moet helaas wachten op de Windows versie :(

Torrent piratebay

Nieuws op iphoneclub.nl

Bericht op het Dev-Team blog
Is er inmiddels een jailbreak voor windows beschikbaar ? Het gaat om een al op 3.1 zijnde 3GS (32gb) van T-Mobile....

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Haal gewoon even een .ipsw van een van de fora die ik noemde. Dat is het bestand waar het om gaat. Heb ik ook gedaan :).

Falconz, als je je ECID hebt laten vastleggen dan moeten je gewoon even in dat bestandje het IP aanpassen (staat overal bij de ECID uitleg).

Dan kan je inderdaad gwn terug naar 3.0 (niet 3.0.1 !). DFU is niet nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Spam schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Is er inmiddels een jailbreak voor windows beschikbaar ? Het gaat om een al op 3.1 zijnde 3GS (32gb) van T-Mobile....
Via VMware? Schijnt wel heel erg langzaam te gaan met het uploaden van de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 21:29
Een vraag ik heb zojuist een iPhone 3gS gekocht deze is al gejailbreakt maar het enige wat nog moet gebeuren is het activeren via iTunes ik heb een simkaart van KPN en iTunes wil daarmee de iPhone niet activeren iemand enig idee wat ik moet doen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je iPhone moet dan unlocked worden, even googlen en de topic start doornemen en de latere reacties in dit topic moeten je de juiste linkjes en tools opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 21:29
Wiethoofd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:24:
Je iPhone moet dan unlocked worden, even googlen en de topic start doornemen en de latere reacties in dit topic moeten je de juiste linkjes en tools opleveren.
Me iPhone is unlocked ik kan er namelijk ook mee bellen en smsen. Alleen iTunes wil hem niet activeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader

darkfader

h4x0r

1. Downgrade met iTunes 8.2 terug naar 3.0 (dfu), Redsn0w erover heen.
Je hebt dan wel de nieuwe baseband, maar draait dan de oude 3.0.1 fw.
3.0.x gaat niet starten zonder redsn0w, maar boeiend. Overigens heb ik 'm naarna weer naar 3.1 geupgrade.
Maar de nieuwe baseband lost niet echt problemen op ofzo. Dus ik raad niet echt aan om deze omweg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb een iPhone 2G, met firmware 3.1, maar ik heb sinds 3.x het probleem dat mijn playlist niet helemaal lekker werkt. Hij werkt niet meer chronologisch?

zie ook hier op mijn tweakblog

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
jpm.lensen schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:08:
Ik heb een iPhone 2G, met firmware 3.1, maar ik heb sinds 3.x het probleem dat mijn playlist niet helemaal lekker werkt. Hij werkt niet meer chronologisch?

zie ook hier op mijn tweakblog
Ik ondervind juist dat alles wat in iTunes al goed staat qua Album, op mijn iPhone vrolijk niet in hetzelfde album staat maar gewoon voor elk nummer een apart album aanmaakt. Open ik vervolgens dit nummer, staan alle nummers van het album er wel in...

Erg vaag, had het op 3.0 niet...

(3G @ 3.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Robert1989 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:28:
[...]

Me iPhone is unlocked ik kan er namelijk ook mee bellen en smsen. Alleen iTunes wil hem niet activeren :(
Prepaid TM kaartje halen, of ff een TM simmetje van een vriend lenen. Klaar ;)

/edit
Kan iemand me trouwens eens uitleggen waarom het zo moeilijk is om een iPhone "factory" simlockvrij te maken? TM kan dat immers toch ook? Of gaan die telefoons eerst terug naar Apple?

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 06-10-2009 15:10 . Reden: extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfader

darkfader

h4x0r

Kan iemand me trouwens eens uitleggen waarom het zo moeilijk is om een iPhone "factory" simlockvrij te maken? TM kan dat immers toch ook? Of gaan die telefoons eerst terug naar Apple?
Volgens mij zoekt iTunes op Apple's server hoe het toestel is gelocked. De informatie wordt in de modem chip gecontroleerd en is te patchen mbv een gejailbreakte iPhone. En een te nieuwe modem firmware is (nog) niet te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je ziet hoe veel sources er zijn en hoe veel reclame en betaal apps er buiten de app store zijn dan kan je je voorstellen hoe groot de financiele belangen zijn om weer een exploit te vinden.
Ik hoop van harte dat het lukt. Niet alleen voor mijn 3GS die wellicht ooit een restore nodig heeft, maar ook om die megalomane moraalridders in dat Apple kantoor te leren dat de gebruiker bepaalt, niet de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

UltraSub schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:43:
[...]

Prepaid TM kaartje halen, of ff een TM simmetje van een vriend lenen. Klaar ;)

/edit
Moeilijk? Je betaald TM (na 1 jaar gratis) om de simlock eraf te halen. Je iPhone ID wordt dan op een whitelist gezet en je kan hem daarna opnieuw activeren als simlockvrij toestel.

(TM in Amerika werkt zo, geen idee of dat ook zo gaat in NL (denk het wel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Spam schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Nee, en als de 3.1 er al op staat en je geen jailbreak gedaan hebt bij een eerdere versie kan je'm als nog niet jailbreaken....

En ik wil alleen maar naar 3.0.1 een jailbreak hoef ik niet, maar Apple forceert me dat straks als het uiteindelijk kan toch te doen...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Geohot is begonnen :) ETA = 2 dagen. Bron: Twitter en zijn blog

Edit: Dat dacht ik... Chronic Dev Team heeft de exploit laten zien...

Geohot weigert nu nog iets uit te brengen: http://twitter.com/geohot

[ Voor 82% gewijzigd door Vanx op 06-10-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Vanx schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:03:
Geohot is begonnen :) ETA = 2 dagen.
Chornic heeft hem aan wie laten zien? Waar staat dat? (meer info graag :))

[ Voor 19% gewijzigd door lasharor op 06-10-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
lasharor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:05:
[...]

Chornic heeft hem aan wie laten zien? Waar staat dat? (meer info graag :))
Hmm check dit: http://twitter.com/chronicdevteam
En dit is de bewuste wiki pagina, waarin ze credits claimen voor iets wat er niet is :+ http://www.theiphonewiki....sg%280x21%2C_2%29_Exploit

Wel erg gespecialiseerde informatie. Ze hebben iig donaties ontvangen en doe nu het tegengestelde van wat de community wil.

Geohot blog aangepast: http://iphonejtag.blogspot.com/2009/10/meet-family.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Vanx schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Hmm check dit: http://twitter.com/chronicdevteam
En dit is de bewuste wiki pagina, waarin ze credits claimen voor iets wat er niet is :+ http://www.theiphonewiki....sg%280x21%2C_2%29_Exploit

Wel erg gespecialiseerde informatie. Ze hebben iig donaties ontvangen en doe nu het tegengestelde van wat de community wil.

Geohot blog aangepast: http://iphonejtag.blogspot.com/2009/10/meet-family.html
En nu weer niet, hij heeft besloten het toch wel verder af te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
lasharor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:14:
[...]

En nu weer niet, hij heeft besloten het toch wel verder af te maken
Klopt :) Heb ik inmiddels ook op de frontpage gepost, bij het iphone nieuwsitem.

[ Voor 28% gewijzigd door Vanx op 06-10-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
lasharor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:34:
[...]

Moeilijk? Je betaald TM (na 1 jaar gratis) om de simlock eraf te halen. Je iPhone ID wordt dan op een whitelist gezet en je kan hem daarna opnieuw activeren als simlockvrij toestel.

(TM in Amerika werkt zo, geen idee of dat ook zo gaat in NL (denk het wel))
Nee, niet moeilijk inderdaad :)
Maar het verklaart wel waarom het moeilijk is om het softwarematig te patchen. Niks moeilijker te kraken dan iets wat online een check doet tegen een lijst. Maar goed, nu weet ik hoe het legaal werkt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Tap Tap Revenge 3 is uit! Maar hij heet Tap Tap en Tap Tap Revenge 2 heet op je springboard ook Tap Tap. Ze hebben dus allebei dezelfde custom icon. Hoe kan ik dat veranderen?

Of met een progje uit cydia (rename o.i.d) en dan de naam veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:00:
Hoi.

Tap Tap Revenge 3 is uit! Maar hij heet Tap Tap en Tap Tap Revenge 2 heet op je springboard ook Tap Tap. Ze hebben dus allebei dezelfde custom icon. Hoe kan ik dat veranderen?

Of met een progje uit cydia (rename o.i.d) en dan de naam veranderen.
Wil je het icoontje aanpassen? of is alleen de naam ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icoontje, maar ik heb al een custom icon staan in mijn thema. Maar ik wil voor allebei die apps (diezelfde naam hebben) een andere icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hoef je dus alleen de naam van de app te wijzigen, WinterBoard pakt daarna dan het goede icoon voor de juiste app met dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:26
Het lijkt erop dat George Hotz zijn beloftes gaat waarmaken. Een jailbreak voor de 3GS met FW3.1 zou niet meer ver weg zijn. Problemen zijn blijkbaar opgelost. Getuige zijn blogpost op http://iphonejtag.blogspo...g-to-leave-this-here.html (hyperlink -> url plakken op een iPhone lukt niet :p). Via twitter laat hij weten dat zijn JB op http://blackra1n.com/ te vinden zal zijn. Wellicht een dezer dagen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als IK bij Apple zou werken zou ik die buggy 3.1 net zo lang uit laten staan tot de hack er is, dan de exploit fixen en voila... 3.2 uitbrengen.
Kunnen ze deze keer nog meer moeite doen om een exploit te vinden.

Apple volgt dit net zo erg als wij hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb voor mij belangrijke vraag, hoop dat het niet te veel tegen de regels is...

Ik ga over een tijd ca 5 maanden naar het buitenland, en dan is wordt T-Mobile abonnement erg duur (er van uitgaande dat internationale gesprekken bovenop de bundel komen), en het abonnement even stilzetten gaat natuurlijk ook niet. Ik heb geen belang bij de extra mogelijkheden van het jailbraken, ik wil gewoon een buitenlandse simkaart in mijn iPhone kunnen gebruiken. Dus mijn vraag is of als ik de iPhone jailbrake, hij dan ook meteen unlocked is?

Oh, en ik begrijp dat na een jaar je iPhone bij T-Mobile kan laten unlocken?

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. Nee, als je je iPhone jailbreaked is hij NIET automagisch unlocked, dat moet je er nog eens overheen doen.
2. Ook ik heb gehoord dat je na 1 jaar je iPhone kan laten unlocken, voor zekerheid moet je even T-mobile bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Tijgert schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:09:
Als IK bij Apple zou werken zou ik die buggy 3.1 net zo lang uit laten staan tot de hack er is, dan de exploit fixen en voila... 3.2 uitbrengen.
Kunnen ze deze keer nog meer moeite doen om een exploit te vinden.

Apple volgt dit net zo erg als wij hoor...
Dit kat en muis spelletje is echt niet net pas aan de gang hoor, zo is het elke keer gegaan, al vanaf de eerste gejailbreakte firmware tot waarschijnlijk nog veel versies in de toekomst. En volgens mij is er op het moment niet 1 grote exploit, de gasten van devteam hebben hun eigen exploit gevonden en die Geohot meen ik een andere.

Wachten hebben ze bij 3.0 ook gedaan, ze waren bang dat Apple precies zoals je zegt al een 3.1 hadden klaarstaan en het devteam wilde wachten totdat die uitkwam zodat daar wellicht de exploit van 3.0 niet in werd gefixt. Krap een week later heeft George toch de exploit gereleased en buiten een bugfix in de vorm van 3.0.1 heeft het nog best lang geduurd voordat de gevreesde 3.1 uit is gekomen.

Ik blijf in ieder geval lekker op 3.0.1, ik heb geen bugs die opgelost zijn in 3.1, ik lever veel aan functionaliteit in (tethering), werk mezelf waarschijnlijk alleen maar in de problemen (ik heb Wifi problemen gezien, batterij die minder lang meegaat, 3G problemen, weet ik veel wat nog meer), ik heb echt geen behoefte om mijn springboard te ordenen vanaf mijn pc en ik denk ook niet dat er 3.1 only apps of games uitkomen.
Het is wat mij betreft alleen ideaal voor mensen die een 3.1 toestel kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 08-10-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een aantal programma's op mijn telefoon staat die er via jailbreak op staan.
Deze programma's zijn te zien in iTunes.
Als ik nu 3.1.2 er op zet, kan ik dan die "jailbreak programma's" er via synchronisatie terug opzetten, of is dan ook weer een nieuwe jailbreak noodzakelijk?
Heb eigenlijk geen behoefte om nieuwe prog's te installeren, vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je uiteraard weer jailbreaken (wat nog niet kan bij die FW)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:55
KneoK schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:15:
[...]

Dit kat en muis spelletje is echt niet net pas aan de gang hoor, zo is het elke keer gegaan, al vanaf de eerste gejailbreakte firmware tot waarschijnlijk nog veel versies in de toekomst. En volgens mij is er op het moment niet 1 grote exploit, de gasten van devteam hebben hun eigen exploit gevonden en die Geohot meen ik een andere.
Geohot had exact dezelfde exploit gevonden en past deze ook toe in zijn jailbreak. Devteam heeft voor zover ik weet niets bijzonders momenteel, hoewel ze wel ooit tegen dezelfde vulnerability aanliepen maar zich toen niet realiseerden dat 'ie exploitable was.

Verder boeit het weinig dat de vuln/exploit nu al 'in the wild' is, geohot besloot immers out-of-the-blue voor zichzelf te beginnen en daarbij een 2 day ETA te geven. Patchen doen ze toch wel, die 2 daagjes veranderen daar weinig aan.

Chronic Dev is dan helaas niet de eerste (geohot is gewoon erg ervaren, goed en snel), maar de jailbreak komt uiteraard alsnog (crossplatform wizard enzo, geohot doet het meestal slechts proof-of-concept style).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Thralas schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Geohot had exact dezelfde exploit gevonden en past deze ook toe in zijn jailbreak. Devteam heeft voor zover ik weet niets bijzonders momenteel, hoewel ze wel ooit tegen dezelfde vulnerability aanliepen maar zich toen niet realiseerden dat 'ie exploitable was.

Verder boeit het weinig dat de vuln/exploit nu al 'in the wild' is, geohot besloot immers out-of-the-blue voor zichzelf te beginnen en daarbij een 2 day ETA te geven. Patchen doen ze toch wel, die 2 daagjes veranderen daar weinig aan.

Chronic Dev is dan helaas niet de eerste (geohot is gewoon erg ervaren, goed en snel), maar de jailbreak komt uiteraard alsnog (crossplatform wizard enzo, geohot doet het meestal slechts proof-of-concept style).
De jailbreak is er al toch ? Dev team (of iemand anders ?) heeft een pwnagetool (of quickpwn of weet ik het) voor de Mac uitgebracht waarmee je ook de 3GS kunt aanpakken, op diverse plekken kun je al custom firmwares downloaden zodat je ook onder Windows met shift+restore die gejailbreakte firmware kunt flashen. Geohot maakt net zoals de vorige keer weer een simpele patcher zodat je niet de hele firmware hoeft te flashen maar gewoon de jailbreak direct vanaf je pc kunt toepassen op je toestel met een simpel tooltje als ik het goed begrepen heb.

Dat het dezelfde exploit is wist ik alleen niet maar dat er gepatched wordt was het punt van mijn post ook, het maakt niet uit wanneer iets gereleased wordt, uiteindelijk wordt dat weer dichtgestopt en begint het feest weer opnieuw. Dat is volgens mij ook de reden dat Geo voor zichzelf begonnen is, dat kwam niet helemaal out of the blue. Hij vond het de vorige keer onzin dat het devteam zo lang wachtte met het uitbrengen omdat het onzin is om op Apple's response te wachten. 3.2 staat toch allang weer in de pijplijn bij Apple, daar kun je donder op zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.1.2 is dus niet veilig voor jailbreak? (via de pwnagetool gemaakt, restore via quikpwn). Want op dev team blog staat het alleen over de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:52:
3.1.2 is dus niet veilig voor jailbreak? (via de pwnagetool gemaakt, restore via quikpwn). Want op dev team blog staat het alleen over de iPhone.
Je kan nog niet updaten. Pwnagetool pakt m niet, dus even afwachten. Lijkt hele klein update te zijn, ik gok enkele dagen en je kan weer veilig updaten. Ik weet niks over unlock, dat is op dit moment allemaal beetje vaag. Er is een groep die zegt dat ze een soft-unlock hebben...je weet het nooit (google appuloha1l, voor meer info ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:52:
Geohot zegt op zijn twitter dat de exploit nog steeds werkt op 3GS met FW3.1.2. Dus als deze JB gereleased is kun je ook 3.1.2 jailbreaken (nog even geduld dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Hou even forum van ipodtouchfans.com in de gaten, verwacht wel vanavond nog een jb voor deze firmware.

Heb alleen geen zin om te restoren...
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.