Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:47
Wiethoofd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

App Store-apps zijn gekoppeld aan je iTunes account en vallen via iTunes makkelijk terug te synchroniseren. En iTunes maakt maar een beperkt aantal backups/reservekopieën van je instellingen dus een goede backup handmatig backupen/kopieren uit de iTunes AppData-map zou de oplossing kunnen zijn.

[...]

Zoals eerder gezegd je backups handmatig backuppen, je mist dan wel weer de sms'jes/mailtjes/highscores/notities/agenda-afspraken etc. die je in de tussentijd hebt gemaakt!
Bedankt voor je reactie. Maar het is dus niet zo dat hij de instellingen gewoon terug zet als je van een gejailbreakte naar een niet gejailbreakte iphone gaat met een reservekopie van een gejailbreakte iphone (nog te volgen ;-)?)? Zodat hij bijvoorbeeld programma's die je via cydia geinstalleerd heb niet installeerd of een error geeft oid?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harem.nl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:53:
Zodat hij bijvoorbeeld programma's die je via cydia geinstalleerd heb niet installeerd of een error geeft oid?
iTunes maakt per definitie geen backups van de apps die je via Cydia geïnstalleerd hebt. Misschien wel van de instellingen omdat die in dezelfde map komen als van de normale apps en App Store apps, maar daar blijft het bij.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Wiethoofd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:57:
[...]

iTunes maakt per definitie geen backups van de apps die je via Cydia geïnstalleerd hebt. Misschien wel van de instellingen omdat die in dezelfde map komen als van de normale apps en App Store apps, maar daar blijft het bij.
okee. Duidelijk. Maar inprincipe kan ik dus dezelfde reservekopie gebruiken voor zowel mijn gejailbreakte als niet gejailbreakte iphone omdat de basis (zoals telefoonnummers en agendaafspraken etc) hetzelfde blijft. Het gaat meer om de instellingen van de gedownloade apps via Cydia die niet bewaard blijven bij een reservekopie? Heb ik het zo goed of zit ik er compleet naast? ;-)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harem.nl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:09:
Heb ik het zo goed of zit ik er compleet naast? ;-)
Bijna goed. iTunes maakt van de globale instellingen-map op je iPhone/iPod een backup, hierin staan na een jailbreak ook de instellingen van de Apps van Cydia in. De programma's, tools en tweaks die je uit Cydia installeert neemt iTunes niet mee in de back-up.

Als je een backup met jailbreak-instellingen terugzet op een schone niet-jailbroken iPhone heb je dus wel de instellingen van Cydia-apps er bij, maar die doen toch niets omdat de bijbehorende programma's niet geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Duidelijk. Bedankt voor je antwoorden. Ik ga morgen proberen om hem te jailbreaken. Mocht ik er na een tijdje spijt van krijgen dan kan ik gewoon de laatste backup om m'n 'schone' iphone zetten ;-)

©2004

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Jobbie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:00:
Gister ook m'n 3G voor het eerst uit de gevangenis gehaald.
Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht, maar ik heb dan ook echt geen problemen gehad.

Tis wel ff wennen om m'n weg te vinden in Cydia en heb daarom ook alleen SBsettings en Winterboard er op gezet, maar die twee apps geven al veel meer vrijheden...

Er staat nu 3.01 op en ik heb m gekraakt met 3.0.

Bedankt voor het topic allemaal... zonder het topic had ik t nooit gedaan! _/-\o_

Iemand nog suggesties voor toffe apps?
Begrijp ik het zo goed voor een 3GS: je moet dus de 3.0 (en niet de 3.0.1) versie in redsnow laden om Cydia te installen. Daarna heb je een iphone mét cydia en kun je opnieuw de update via itunes naar 3.0.1 laden zodat je eindigt met én Cydia én versie 3.0.1?
Ik zou denken dat je in redsnow ook meteen de 3.0.1. firmware kunt inladen, maar dat is (nog) onmogelijk?
falconz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:33:
Begrijp ik het zo goed voor een 3GS: je moet dus de 3.0 (en niet de 3.0.1) versie in redsnow laden om Cydia te installen. Daarna heb je een iphone mét cydia en kun je opnieuw de update via itunes naar 3.0.1 laden zodat je eindigt met én Cydia én versie 3.0.1?
Ik zou denken dat je in redsnow ook meteen de 3.0.1. firmware kunt inladen, maar dat is (nog) onmogelijk?
Niet helemaal, nogmaals duidelijk opgeschreven:
• Update in iTunes naar firmware 3.0.1
• Wijs in redsn0w de 3.0 firmware aan om je 3.0.1 firmware op je iPhone/iPod te jailbreaken
• Jailbreak voltooid heb je Cydia op je iPhone staan

Meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Gisteren heb ik mijn iPhone voor het eerst "gejailbreakt." Dit verliep geheel vlekkeloos :)

Nu het volgende. Ik heb na heel wat googlen een manier gevonden om apps die niet via iTunes te krijgen waren, toch te synchroniseren via iTunes met de iPhone. Dit is alleen niet helemaal goed gegaan, want ik kon na het synchroniseren nergens het programma vinden op het springboard. Het programma staat wel degelijk op de telefoon alleen kan ik het nergens vinden. Later heb ik via Installous het wel voor elkaar gekregen door het in de download map van het programma te plaatsen en zo ook te installeren. Nu staat het er echter twee maal op.

Met iPhoneBrowser heb ik wel zitten zoeken, alleen is er geen zoekfunctie waardoor ik echt elke map door moet om te kijken of het daar misschien staat en dat zijn er heel veel!

Weet iemand misschien waar ik zoiets kan zoeken, dus eigenlijk waar iTunes tijdens het synchroniseren opslaat? Dan kan ik het namelijk handmatig via de iPhoneBrowser alsnog deleten.

Enige uitweg is anders het terug zetten van mijn laatste backup en daarmee dus de jailbreak weer teniet doen.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
De app "Anyring" geinstalleerd (cydia) vervolgens bij herstarten springboard heeft m'n 3Gs zich opgehangen. Nu alleen nog maar eindeloos aan het opstarten?! Iemand een suggestie hoe 'm weer aan de praat te krijgen?

Ik krijg 'm niet in recovery mode?!?

Inmiddels is gebleken dat m'n 3Gs heel lang nodig had om op te starten (?) maar dat ik 'm niet in recovery mode kreeg is moeilijk te verklaren... Anyring gedeinstalleerd (is het me gewoon niet waard) en nu flink wat water drinken om alle peentjes die ik gezweet heb te vervangen... Kweet niet wat er nu is misgegaan maar voorlopig raad ik het installeren van Anyring ten zeerste af...

[ Voor 52% gewijzigd door CrimsoN72 op 28-08-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Weet iemand er of er een progje bestaat waarmee ik heel simpel edge aan en uit kan zetten, net zoals bij 3g, zodat ik de gps bij bijvoorbeeld tomtom kan gebruiken zonder dat ik steeds location services aan het uit moet zetten om data leakaga te voorkomen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:15:
Weet iemand er of er een progje bestaat waarmee ik heel simpel edge aan en uit kan zetten, net zoals bij 3g, zodat ik de gps bij bijvoorbeeld tomtom kan gebruiken zonder dat ik steeds location services aan het uit moet zetten om data leakaga te voorkomen?

Bedankt!
SBSettings :)
Settings tevoorschijn halen doe je door een 'veeg' over dat bovenste balkje, waar T-mobile etc. staat.

Afbeeldingslocatie: http://thebigboss.org/screenshots/sbsettings_theme_main.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
iBasch schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

SBSettings :)
Settings tevoorschijn halen doe je door een 'veeg' over dat bovenste balkje, waar T-mobile etc. staat.

[afbeelding]
Woot! Relaxed, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Zijlstra. schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:15:

Bedankt!
Kan iemand me dan ook vertellen waar edge voor dient? Is dat niet de Amerikaanse tegenhanger van 3G? Of heb ik Edge hier ook nodig? En zo ja waarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:02:
Kan iemand me dan ook vertellen waar edge voor dient? Is dat niet de Amerikaanse tegenhanger van 3G? Of heb ik Edge hier ook nodig? En zo ja waarvoor?
Edge is de 'voorloper' van 3G, langzamer mobiel internet, zie ook: Wikipedia: Enhanced Data Rates for GSM Evolution

In oplopende snelheid:
GSM
GPRS
EDGE
3G
HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:58:
[...]

Edge is de 'voorloper' van 3G, langzamer mobiel internet, zie ook: Wikipedia: Enhanced Data Rates for GSM Evolution
Van die pagina:
EDGE in Nederland

In Nederland is EDGE door Telfort geïntroduceerd en landelijk dekkend beschikbaar geweest. Het Telfort netwerk is echter afgebouwd, waardoor sinds 1 juni 2007 EDGE in Nederland niet meer beschikbaar is.
Met andere woorden, in Nederland kun je Edge dus gewoon uitzetten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb mijn ipod 2g nu legaal geupdate naar versie 3.0 . Als ik dan ga jailbreaken en hij vraagt om een firmware, moet dat dan die verse zijn, of mag het ook een ilegale van internet zijn? Ben het nu met de legale aan het proberen. Gelukt!

[ Voor 20% gewijzigd door pientertje op 30-08-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: Laat maar

[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 30-08-2009 15:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou Edge niet uitschakelen, indien je 3G bereik verminderd (wegvalt) zul je edge nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 05:55:
Ik zou Edge niet uitschakelen, indien je 3G bereik verminderd (wegvalt) zul je edge nodig hebben.
De hele reden waarom ik edge uit wil hebben is omdat hij automatisch terugspringt naar zodanig :) Heb net SBSetting ook de plugin 'FakeAPN' meegegeven zodat hij uberhaupt niet meer kan internetten zodra ik dat niet wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
W.Zijlstra. schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:27:
[...]

De hele reden waarom ik edge uit wil hebben is omdat hij automatisch terugspringt naar zodanig :) Heb net SBSetting ook de plugin 'FakeAPN' meegegeven zodat hij uberhaupt niet meer kan internetten zodra ik dat niet wil :)
Ah dat vind ik wel interessant, geen internet meer als ik dat wil. Soms heb je daar toch even geen behoefte aan en kun je je batterij besparen!
Hoe werkt dat?

Verwijderd

Even een vraagje, ik denk dat ik het antwoord wel weet maar toch ;-)

Als ik upgragde naar os 3.1.. dan moet ik weer overniew jailbreaken neem ik aan?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:59:
Even een vraagje, ik denk dat ik het antwoord wel weet maar toch ;-)

Als ik upgragde naar os 3.1.. dan moet ik weer overniew jailbreaken neem ik aan?
Sterker nog, als je dat doet, kan je niet meer jailbreaken. En nog erger; je kan niet meer terug naar 3.0 zodra je naar 3.1 upgrade. Zie meer informatie in Cydia.

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/8f3eddf269630d7880da16482942f9a9_full.jpg
Zozo dat is best pittig dan zeg.. Moet m'n vriendinnetje maar is smsen, dat ze niet automatisch update!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Paradise schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:56:
[...]

Sterker nog, als je dat doet, kan je niet meer jailbreaken. En nog erger; je kan niet meer terug naar 3.0 zodra je naar 3.1 upgrade. Zie meer informatie in Cydia.

[afbeelding]
je kan hem niet meer simlockvrij maken, jailbreaken kan wel nog gewoon.
Rock Out without Lockout
This week Apple will be all over the news with their announcements at Wednesday’s “Let’s Rock” event. But with so many new owners of the iPhone 3GS, and with so many new owners of the iPhone 3G (perhaps sold to them by these new 3GS owners)…now is a good time to send out this general advisory.

If you update to Apple’s new software using the normal iTunes process, you will lose your ultrasn0w unlock. In fact you may lose it permanently, because for most people the baseband firmware cannot be reverted to a previous version (unlike the main application CPU firmware).

But don’t worry…our PwnageTool program lets you update your main firmware without touching your baseband firmware, so you can still have the best of both worlds. But you must be diligent about saying “no” to your iTunes request this week to update your firmware.

[ Voor 50% gewijzigd door Donnie Darko op 10-09-2009 10:40 ]

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Donnie Darko schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:33:
[...]

je kan hem niet meer simlockvrij maken, jailbreaken kan wel nog gewoon.

[...]
Uit welke quote lees je dat jailbreaken met 3.1 wel nog gewoon kan?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

DRvDijk schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:58:
[...]

ik wou net zeggen , ik lees duidelijk dat er "not even be jailbroken ever again" staat

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DRvDijk schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:58:
[...]

But don’t worry…our PwnageTool program lets you update your main firmware without touching your baseband firmware, so you can still have the best of both worlds. But you must be diligent about saying “no” to your iTunes request this week to update your firmware.
Hier wordt idd vermeld dat je jailbreak behouden blijft, als je maar op de juiste manier upgrade naar 3.1. Toch vind ik het linke soep. Ik wacht nog even met upgraden naar 3.1 voordat de juiste manier met enige zekerheid bepaald is. Zou niet blij zijn als ik per ongeluk upgrade naar 3.1 en ik nooit meer een jailbreak zou kunnen doen.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:37

Fab1Man

Live life to the fullest

Ja of je checkt de bronnen eens.

Kijk eens op mijn Twitter: @Fab1Man. En het antwoord van @chronicdevteam erop:
Fab1Man: @chronicdevteam Does this mean still a 3.1 exploit on the 3GS, without iBSS files?
chronicdevteam: @Fab1Man yeah :)

Leuk dat saurik dat dus zegt, maar hij heeft er weinig verstand van wat dat betreft, gewoon een slechte aanname van hemzelf. Soms wens ik zijn Cydia de dood in, met het resource vretende MobileSubstrate. Leuk concept, maar in de uitwerking is niet goed. Natuurlijk is het mooi bestanden te injecteren in plaats van te overschrijven, maar als je een goed backup systeem inbouwt, met allerlei checks op andere programma's, is het net zo "veilig".

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Soms wens ik zijn Cydia de dood in, met het resource vretende MobileSubstrate. Leuk concept, maar in de uitwerking is niet goed. Natuurlijk is het mooi bestanden te injecteren in plaats van te overschrijven, maar als je een goed backup systeem inbouwt, met allerlei checks op andere programma's, is het net zo "veilig".
'Those who can, do. Those who can't, criticize'.
Als je betere manieren weet of tips hebt, geef ze gerust.

Ik vrees dat wanneer mijn 3GS eindelijk aankomt er al 3.1 op zal zitten, baseband en al :S

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Tijgert schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:08:
[...]
'Those who can, do. Those who can't, criticize'.
Als je betere manieren weet of tips hebt, geef ze gerust.

Ik vrees dat wanneer mijn 3GS eindelijk aankomt er al 3.1 op zal zitten, baseband en al :S
Dat zeg ik toch? Dat hele "library" systeem is helemaal niet nodig. Dat is puur ontwikkeld om zo een safe-mode aan te kunnen bieden, een soort laag tussen de thema's en tussen het echte OS. Een thema is dus ook niet een echte toepassing, maar puur een visuele laag over de tussenlaag. Het Core systeem is nog steeds ongeskinned, ongepatched en werkt met de Core bestanden.
Vroeger in de Installer tijd was dat ook gewoon zo. Neem bijv. de VolumeBoost. Het is een .plist bestand dat een tabelwaarde heeft, maar nu op 1.0 staat i.p.v. 0.89. Nu kun je dat bestand indirect gaan patchen via WinterBoard, of je doet het met de oude, maar net zo veilige methode: RegionalVolume.plist hernoemen naar RegionalVolume.ifg of RegionalVolume.plist_BACKUP of RegionalVolume.backup. Dan schrijf je het gepatchte bestand weg.

Dan krijg je natuurlijk de problemen als je het handmatig gaat zitten aanpassen, stel je overschrijft de backup. Tja, een beetje oplettendheid mag je vragen van iemand. Probleemoplossing:
RegionalVolume.original meeleveren. Op deze manier is altijd het originele bestand aanwezig. Is deze bij een handmatige wijziging weg, dan herinstalleer je het pakket.

MobileSubstrate mag mooie toevoegingen hebben zoals SBSettings, maar dan nog sloopt het gewoon je resources. Bekijk voor de grap eens een iPhone 3GS met en zonder jailbreak. Zelfs die iPhone is supersnel, maar wordt trager door MobileSubstrate.

• Tijgert

Tijgert

Waar haalt men bijvoorbeeld MobileSubstrate vandaan dan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

W.Zijlstra. schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:27:
[...]

Er is helemaal geen Edge in Nederland. Nederlandse providers zenden qua internet alleen GPRS, 3G en HSPDA.
Bovendien is een plugin als FakeAPN geheel nutteloos. Je kunt beter zelf bij je Providerinstellingen bij APN onzinwoorden als 'Banaan' of 'Jemoeder' invullen. Gone internetconnectie.

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Jo-re-mi schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:56:
[...]

Er is helemaal geen Edge in Nederland. Nederlandse providers zenden qua internet alleen GPRS, 3G en HSPDA.
Bovendien is een plugin als FakeAPN geheel nutteloos. Je kunt beter zelf bij je Providerinstellingen bij APN onzinwoorden als 'Banaan' of 'Jemoeder' invullen. Gone internetconnectie.
Hmm. Merk nu dat als ik Edge uit heb staan dat internet het dan uberhaupt niet doet. Zal dan wel tevens GPRS uitzetten. Vaag.

• MarcoC
  • Laatst online: 11:42
Fab1Man schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:12:
[...]

Dat zeg ik toch? Dat hele "library" systeem is helemaal niet nodig. Dat is puur ontwikkeld om zo een safe-mode aan te kunnen bieden, een soort laag tussen de thema's en tussen het echte OS. Een thema is dus ook niet een echte toepassing, maar puur een visuele laag over de tussenlaag. Het Core systeem is nog steeds ongeskinned, ongepatched en werkt met de Core bestanden.
Vroeger in de Installer tijd was dat ook gewoon zo. Neem bijv. de VolumeBoost. Het is een .plist bestand dat een tabelwaarde heeft, maar nu op 1.0 staat i.p.v. 0.89. Nu kun je dat bestand indirect gaan patchen via WinterBoard, of je doet het met de oude, maar net zo veilige methode: RegionalVolume.plist hernoemen naar RegionalVolume.ifg of RegionalVolume.plist_BACKUP of RegionalVolume.backup. Dan schrijf je het gepatchte bestand weg.

Dan krijg je natuurlijk de problemen als je het handmatig gaat zitten aanpassen, stel je overschrijft de backup. Tja, een beetje oplettendheid mag je vragen van iemand. Probleemoplossing:
RegionalVolume.original meeleveren. Op deze manier is altijd het originele bestand aanwezig. Is deze bij een handmatige wijziging weg, dan herinstalleer je het pakket.

MobileSubstrate mag mooie toevoegingen hebben zoals SBSettings, maar dan nog sloopt het gewoon je resources. Bekijk voor de grap eens een iPhone 3GS met en zonder jailbreak. Zelfs die iPhone is supersnel, maar wordt trager door MobileSubstrate.
Hmm, interessant. Is het puur de jailbreak die hem trager maakt, of is het installeren van Cydia-apps funest voor de snelheid?

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Jo-re-mi schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:58:
[...]

Hmm. Merk nu dat als ik Edge uit heb staan dat internet het dan uberhaupt niet doet. Zal dan wel tevens GPRS uitzetten. Vaag.
Valt mee. Gaat volgens mij allemaal om hetzelfde chippie, alleen 3g is speciaal. Kan je nog wel bellen met 3g en edge uit? In het buitenland heb ik vaak geen bolletje en ook geen 3g blokje.

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

MarcoC schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:09:
[...]
Hmm, interessant. Is het puur de jailbreak die hem trager maakt, of is het installeren van Cydia-apps funest voor de snelheid?
De jailbreak zorgt voor 0,0 problemen. Echter het mee installeren van Cydia zorgt er al voor dat ie allerlei extensies en dergelijke gaat installeren, welke al je iPhone trager maken.

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wanneer kan men weer de mogelijkheid verwachten om de iphone (2g) te jailbreaken als er O.S3.1 opstaat?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35

MsG

Forumzwerver

Dat hangt er helemaal vanaf of er uberhaupt nog lekken worden gevonden om op die manier uit te buiten voor een jailbreak. Ik snap dan ook niet waarom mensen met een jailbreak updaten naar 3.1

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 23:50:
Dat hangt er helemaal vanaf of er uberhaupt nog lekken worden gevonden om op die manier uit te buiten voor een jailbreak. Ik snap dan ook niet waarom mensen met een jailbreak updaten naar 3.1
onwetendheid neem ik aan. Ik heb zelf nog geen iphone, maar ik zag een advertentie met 3.1, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Jo-re-mi schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:56:
[...]
Dat is echt bullshit.

FakeAPN is ideaal in combinatie met een SBSetting plugin. Nu hoef ik alleen maar een schakelaatje om te flikken en ik heb internet. Als ik het ga invullen met banaan of jemoeder dan werkt het uberhaupt niet en moet ik er weer mee gaan zitten kloten om het goed te krijgen

nu heb ik, binnen 1 sec beschikbaar: Betaald internet aan/uit

Voilà : nut.
Reinigingsdoek schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:40:
[...]

Ah dat vind ik wel interessant, geen internet meer als ik dat wil. Soms heb je daar toch even geen behoefte aan en kun je je batterij besparen!
Hoe werkt dat?
SBSetting instaleren, FakeAPN instaleren, SBSSetting FakeAPN toggle (allemaal via cydia te vinden) toggle aanzetten bij sbsetting en je kunt er gemakkelijk bij :) Erg prettig aangezien er regelmatig kennissen met men telefoon zitten te kloten.. "Hé youtube!".. 2 filmpjes = 10 mb x 1,20 per mb = sneu geld :)

Noob vraagje van mij :
Hoe automatisch is de automatische update van itunes?
Als in, ik plug men telefoon in men laptop en ik kan kiezen of ik 3.1 instaleer of niet of gebeurt dat zonder te vragen?

[ Voor 37% gewijzigd door W.Zijlstra. op 13-09-2009 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij vraagt of je wilt updaten, en of ie dan meteen moet beginnen met het downloaden van de update. Deze wegklikken en je kunt met 'Update' in het algemene tabblad van je iPhone handmatig de 3.1 firmware mocht je hier behoefte aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb gewoon edge en 3g uit in sbsettings. Ook gone internet :P. Ik heb namelijk geen internet abbo. Dus stel ik wil wel een keer internetten, 15 minuten voor 75 cent, dan slinger ik die 3G knop aan et voila.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 11:42
MsG schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 23:50:
Helemaal niet. De iPhone 2G zal je altijd kunnen jailbreaken. Ze moeten alleen even een nieuwe versie voor redsn0w schrijven. Meestal willen ze alle iPods en iPhones allemaal kunnen jailbreaken via 1 programma, dus daarom duurt het soms een tijdje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik heb mijn iPhone ook gejailbreaked, maar weet niet of ik dat zo laat. mijn accu maakt namelijk enorm rare sprongen! Zo schiet ie van 20% naar 60%, van 10% opeens uit, etc. Kan dit nu komen door de jailbreak? Of ligt het ergens anders aan? Een aar procent op en meer, Oké. Maar 40% vind ik wel erg veel..

Ik heb trouwens een 3gs...

[ Voor 4% gewijzigd door De_Bastaard op 13-09-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 17:40

jmk

(iPod Touch G2)
Ik vind het jammer dat je voor sommige spellen/applicatie OS 3.0 nodig hebt. Ik heb het idee dat dit gewoon een "flag" is in een installatiebestand die op 3.0 staat, en dat het ook gewoon zou werken op OS 2.X(niet getest, maar oke)

Is er niet een applicatie die de OS versie check negeert? Een soort "I'll take my chances" modus?

Voorbeeld: de buienradar applicatie heeft een update die "3.0 tested" is. Nu durf ik niet te updaten omdat ik bang ben dat ik dan helemaal geen buienradar app meer heb. Maar de updates kunnen best leuke features hebben...

Ik heb een gejailbreakte iPod en OS 3.0 geeft slechte performance volgens velen. 3.1 zou iets beter zijn, maar icm jailbreak nog een beetje onzeker, op zijn minst gezegd.
Misschien haal ik na loop van tijd mijn jailbreak er wel helemaal vanaf, maar dan wil ik eerst kijken welke games/apps de moeite waard zijn om aan te schaffen. Er zit veel troep tussen de betaalde zooi.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
MsG schreef op zondag 13 september 2009 @ 02:28:
Ik heb gewoon edge en 3g uit in sbsettings. Ook gone internet :P. Ik heb namelijk geen internet abbo. Dus stel ik wil wel een keer internetten, 15 minuten voor 75 cent, dan slinger ik die 3G knop aan et voila.
Moet je eens opletten bij je verbruik (settings, general, usage). .als je 3g en edge uit hebt staan lekt er nog steeds data weg als je location aan heb staan (vreemd, ik weet het) terwijl als je wifi gebruikt en je location aanknalt en met FakeAPN die shit uitschakeld er geen enkele usage is.

Ik had in 2 week iets van 2 mb leakage zonder FakeAPN met alles uit behalve location. Nu heb ik FakeAPN aanstaan en location aanstaan en heb ik in 1 week 2KB leakage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

jmk schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:49:
(iPod Touch G2)
Ik vind het jammer dat je voor sommige spellen/applicatie OS 3.0 nodig hebt. Ik heb het idee dat dit gewoon een "flag" is in een installatiebestand die op 3.0 staat, en dat het ook gewoon zou werken op OS 2.X(niet getest, maar oke)

Is er niet een applicatie die de OS versie check negeert? Een soort "I'll take my chances" modus?

Voorbeeld: de buienradar applicatie heeft een update die "3.0 tested" is. Nu durf ik niet te updaten omdat ik bang ben dat ik dan helemaal geen buienradar app meer heb. Maar de updates kunnen best leuke features hebben...

Ik heb een gejailbreakte iPod en OS 3.0 geeft slechte performance volgens velen. 3.1 zou iets beter zijn, maar icm jailbreak nog een beetje onzeker, op zijn minst gezegd.
Misschien haal ik na loop van tijd mijn jailbreak er wel helemaal vanaf, maar dan wil ik eerst kijken welke games/apps de moeite waard zijn om aan te schaffen. Er zit veel troep tussen de betaalde zooi.
Er is ergens op Cydia een appje te vinden die je versienummer kan faken, ik weet alleen niet of je ook 'omhoog' kunt faken (dus firmware 2.2.1 hebben en 3.0 faken). Naam weet ik even niet, maar het is een klein zoektochtje waard denk ik :)

@De_Bastaard >>> Dat lijkt me niet normaal en heeft volgens mij helemaal niets met je jailbreak te maken (laat ik het zo stellen, ik heb een 3GS gejailbreakt en die draait al sinds de jailbreak voor 3.0 en 3.0.1 uit is niet meer origineel en mijn batterij indicator is gewoon heel stabiel en het accuverbruik is ook normaal). Je kunt proberen te restoren en opnieuw te jailbreaken, wellicht lost dat het probleem op. Ik weet verder niet of er ook een quick discharge optie is, misschien de moeite waard om 'm helemaal leeg te laten lopen en vanaf 0 een keertje volledig op te laden.

[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 13-09-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Tnx, ik zal het eens proberen :) (Als het mogelijk is ...). Ik moet overigens toch nog terug met dat ding, want het plastic touch-gedeelte ligt er niet helemaal goed op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

W.Zijlstra. schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:16:
[...]

Moet je eens opletten bij je verbruik (settings, general, usage). .als je 3g en edge uit hebt staan lekt er nog steeds data weg als je location aan heb staan (vreemd, ik weet het) terwijl als je wifi gebruikt en je location aanknalt en met FakeAPN die shit uitschakeld er geen enkele usage is.

Ik had in 2 week iets van 2 mb leakage zonder FakeAPN met alles uit behalve location. Nu heb ik FakeAPN aanstaan en location aanstaan en heb ik in 1 week 2KB leakage :)
Ik zal het eens bijhouden, al klinikt het me wel wat raar in de oren. Ik heb location trouwens sowieso vaak uit, aangezien de GPS van de iPhone om te huilen is. maar ik zal het even een poosje aan laten om ditt e checken.

Met edge en 3g uit kan ik iig niet surfen. Jij nog wel?

Verbruik stat nu op 5,1 en 8,9. We wachten af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Heb een vraagje ; moet morgen iemand helpen met jailbreaken van een iPhone die ergens in mei gekocht is, dus hoogstwaarschijnlijk 2.2 erop heeft staan. Nu lees ik veel issues met het jailbreaken van 3.1 maar iTunes geeft je niet de mogelijkheid om de firmware te opdaten naar 3.0.

Dus dan gaat redsn0w niet werken of wel ? Die moet toch like-for-like firmware op de iPhone zien ?

Zo ja, hoe update ik een 2.2 naar 3.0 buiten iTunes om ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Je kunt gewoon een 3.0 firmware voor je iPhone downloaden en dan met de 'Shift'-toets ingedrukt op 'Herstellen' klikken en dan flashen. In Redsn0w vervolgens naar de 3.0 firmware wijzen na succesvol flashen en de jailbreak gaat vanzelf.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Spam schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:58:
Heb een vraagje ; moet morgen iemand helpen met jailbreaken van een iPhone die ergens in mei gekocht is, dus hoogstwaarschijnlijk 2.2 erop heeft staan. Nu lees ik veel issues met het jailbreaken van 3.1 maar iTunes geeft je niet de mogelijkheid om de firmware te opdaten naar 3.0.

Dus dan gaat redsn0w niet werken of wel ? Die moet toch like-for-like firmware op de iPhone zien ?

in mei gekocht is dus zeker geen 3GS en er is gisteravond de pwnage 3.1 uitgekomen voor 2G en 3G , dus ff goed lezen wat je precies moet doen, dan heb je dus een jailbroken 3.1 }:O
Wiethoofd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:29:
Je kunt gewoon een 3.0 firmware voor je iPhone downloaden en dan met de 'Shift'-toets ingedrukt op 'Herstellen' klikken en dan flashen. In Redsn0w vervolgens naar de 3.0 firmware wijzen na succesvol flashen en de jailbreak gaat vanzelf.
3.0 restoren gaat niet meer lukken, apple verhindert dat, je zult eea al gejailbroken en wat hashes moeten hebben opgeslagen wil je dat nog gaan lukken, saurik (van cydia) heeft daar eea over geschreven

[ Voor 29% gewijzigd door LoneWolf op 16-09-2009 10:02 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
LoneWolf schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:59:
[...]

in mei gekocht is dus zeker geen 3GS en er is gisteravond de pwnage 3.1 uitgekomen voor 2G en 3G , dus ff goed lezen wat je precies moet doen, dan heb je dus een jailbroken 3.1 }:O
Ik heb die site nu al tig x doorgelezen, maar snap het niet helemaal. Zie alleen maar waarschuwingen, geen stappenplan? Heb een 3G met 3.0 (met abonnement bij Tmobile) die ik wil upgraden naar 3.1.

• DRvDijk
Lauryn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:34:
[...]

Ik heb die site nu al tig x doorgelezen, maar snap het niet helemaal. Zie alleen maar waarschuwingen, geen stappenplan? Heb een 3G met 3.0 (met abonnement bij Tmobile) die ik wil upgraden naar 3.1.
Je ziet allemaal waarschuwingen over andere telefoons dan jou 3G. Die waarschuwingen zijn dan dus nvt. Kortom, je zou gewoon moeten kunnen updaten naar 3.1 met iTunes, en dan met de Pwnage tool kunnen jail breaken.

Hier komt mijn note van warning: ik heb dit gedaan op mijn 3G telefoon, en hij jailbreakte inderdaad. Ik heb alleen geen netwerk ontvangst meer (wel wifi, niet bellen dus).

Ik ben nu aan het uitvogelen of dat aan de jailbreak ligt of niet. Restoren naar de officiële 3.1 zorgde ervoor dat ik wél netwerk ontvangst heb, iTunes is nu aan het restoren naar mn custom ipsw. Resultaat: helaas weer géén netwerk ontvangst :S

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
DRvDijk schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:21:
[...]

Je ziet allemaal waarschuwingen over andere telefoons dan jou 3G. Die waarschuwingen zijn dan dus nvt. Kortom, je zou gewoon moeten kunnen updaten naar 3.1 met iTunes, en dan met de Pwnage tool kunnen jail breaken.

Hier komt mijn note van warning: ik heb dit gedaan op mijn 3G telefoon, en hij jailbreakte inderdaad. Ik heb alleen geen netwerk ontvangst meer (wel wifi, niet bellen dus).

Ik ben nu aan het uitvogelen of dat aan de jailbreak ligt of niet. Restoren naar de officiële 3.1 zorgde ervoor dat ik wél netwerk ontvangst heb, iTunes is nu aan het restoren naar mn custom ipsw. Resultaat: helaas weer géén netwerk ontvangst :S
Ach so! Ik dacht het al, maar er staat dat je eerst alles moet lezen, dus dat heb ik braaf gedaan O-)

Wat betreft het netwerk; ik heb dat eerder gehad met de 3.0 jailbreak. Ik denk dat ik nog een paar dagen wacht tot er alternatieven en meer ervaringen zijn...

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Lauryn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:36:
[...]

Ach so! Ik dacht het al, maar er staat dat je eerst alles moet lezen, dus dat heb ik braaf gedaan O-)

Wat betreft het netwerk; ik heb dat eerder gehad met de 3.0 jailbreak. Ik denk dat ik nog een paar dagen wacht tot er alternatieven en meer ervaringen zijn...
3.1 jailbreak is uit: http://blog.iphone-dev.org/
Alleen nog maar voor de 3G en dus niet de 3GS en nieuwere touches.

http://www.xbmcfreak.nl/

• DRvDijk
Lauryn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:36:
[...]

Ik heb net wat verder geklooit, en wat blijkt: ik heb wél netwerk ontvangst als ik de standaard (dus niet expert) firmware maak met Pwnage tool. Ik heb een 3G die in de winkel ge-unlocked is, vandaar dat-ie ook zelf wel wil activeren via iTunes.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

EraZor

Don't mention the war

Erhnam schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:58:
[...]

3.1 jailbreak is uit: http://blog.iphone-dev.org/
Alleen nog maar voor de 3G en dus niet de 3GS en nieuwere touches.
Én niet voor windows... ook wel handig om d'r ff bij te zetten... Iemand al ervaringen?

Verwijderd

Even een vraagje hier... Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik zit met de handen in het haar. Ik ben na een mislukte Jailbreak poging (firmware 3.1 met PwnageTool) al mijn gegevens kwijt. Muziek e.d. boeit me helemaal niet (dat komt wel goed) maar mijn telefoonnummers daarentegen wél (zakelijke nrs enz, heb ze echt nodig).

Zou iemand me kunnen helpen?

Alvast ontzettend bedankt!

Verwijderd

Backup terugzetten mbv iTunes ?

Verwijderd

Oke, maar hoe doe ik dat precies? Ik zal er wel overheen kijken maar ik weet niet hoe dat moet..

Edit: Ik heb hersteld. Maar eigenlijk moet ik een back-up éérder hebben dan de huidige... Kan dat?
Edit2: Ik moet toch eens eerst meer zelf proberen voordat ik ga janken. Heb inmiddels de nummers ook weer terug.

Thanks anyway!

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Hier nog een 3GS (3.0.1) die jailbroken en unlocked is :') Ik krijg nu elke keer een sneaky melding in iTunes als ik de telefoon in z'n dock gooi, dat de 'carrier settings' een update moeten krijgen. Uiteraard wacht ik nog braaf tot de devday-mannetjes met een nieuw antwoord komen, maar de 3.1 update is uiteraard gewoon weggeklikt.

Maar dat 'carrier settings', is dat niet precies waar de baseband over gaat? Is dit hetzelfde als het upgraden van de baseband? >_>

[ Voor 30% gewijzigd door Vyo op 18-09-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
carrier settings hebben geloof ik met de tethering hack te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
De carrier settings zijn de instellingen voor je provider, zoals de MMS instellingen, de internet instellingen, en inderdaad of tethering toegestaan is of niet. Kennelijk (ik merk er met mn gejailbreakte 3.1 iPhone 3G niks van) wil Apple per se dat de ipcc bestanden die op internet rondgaan en het tetheren aanzetten óók alleen ingeinstalleerd kunnen worden als ze gesigned zijn. Logisch natuurlijk, daarmee kunnen ze per provider aangeven of gebruikers daarmee mogen tetheren. Baseband update heeft verder weinig met die carrier settings te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

W.Zijlstra. schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:16:
[...]

Ik moet je teleurstellen :) nog steeds geen leakage te vinden. Waar vind je trouwens zo significant die leakage? Ik zie het alleen in X.X MB.

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 21:18
Spam schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:58:

Ik ben niet zo thuis in het Jailbreaken, maar op de startpost staat een mooi overzicht welke programma's met welke firmware je kan gebruiken.
"QuickFreedom" is volgens mij hetgeen je nodig hebt. Tenzij je OS X gebruiker bent, dan kan je "PwnageTool" of "QuickPwn" gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook voor de 3.1 firmware de nodige gegevens en tutorial er bij gezet (alleen nog maar PwnageTool onder OS X beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wiethoofd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:17:
Ook voor de 3.1 firmware de nodige gegevens en tutorial er bij gezet (alleen nog maar PwnageTool onder OS X beschikbaar)
Je bent een ] vergeten bij de URL. Noteer er ook even bij dat je al jailbroken moet zijn, anders krijg je errors. Dus van 3.0/3.0.1 redsn0wed/purplera1ned naar 3.1 pwned. Ook moet je GEEN DFU modus gebruiken. Restore mode is voldoende.
"Let wel op met het gebruik van ultrasn0w op je 3G dan zit je vast aan een PwnageTool .ipsw omdat normaal updaten je unlock ongedaan maakt."
Kan herschreven worden als: "Let wel op dat als je een unlock nodig hebt voor (mbv. Ultrasn0w/purplesn0w), je MOET updaten met de gepatchde .ipsw, anders is je unlock mogelijk voorgoed weg."

[ Voor 27% gewijzigd door Vanx op 20-09-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vanx, url's fixed, tekst hier en daar getweakt, moet er zo wel mee door kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Wiethoofd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:50:
@Vanx, url's fixed, tekst hier en daar getweakt, moet er zo wel mee door kunnen ;)
Misschien domme vraag: Waar staat deze tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

CrimsoN72 schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:23:
[...]

Misschien domme vraag: Waar staat deze tutorial?
In de startpost staat een stukje over de 3.1 firmware met een link naar de modmyi site, ik denk dat Wiethoofd het daar over heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:36:
In de startpost staat een stukje over de 3.1 firmware met een link naar de modmyi site, ik denk dat Wiethoofd het daar over heeft ;)
Inderdaad: onder Jailbreaken, hoe moet het? - Firmware-versie 3.1 als linkje in de tekst en in het Links & Tuturials-gedeelte :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wiethoofd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:50:
Nu is het het beste van twee werelden ;)

Pas even je changelog aan :) Oh, en bij de links misschien een linkje naar: het dev team blog ?

[ Voor 22% gewijzigd door Vanx op 20-09-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als ik mijn iPod Touch 2G update naar 3.1.... (hij is nu 3.0)

Kan ik hem dan weer jailbreaken? Of is er nog geen jailbreak uit voor 3.1 op de iPod Touch 2G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog geen jailbreak voor 3.1 op de 2G touch, zie ook de topic start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
MsG schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:44:
[...]
Ik moet je teleurstellen :) nog steeds geen leakage te vinden. Waar vind je trouwens zo significant die leakage? Ik zie het alleen in X.X MB.
Nou.. Volgens mij was het Maps.. Ik heb nu namelijk elke keer als ik google maps gebruik dat er 1 kb bij sent/received bij komt.. heel maf. Maar met 1kb kan ik absoluut leven :)

Zonder FakeAPN en met met 3g en hdspa uit kwam ik na 3 week op 6 mb.
Misschien kwam dat doordat hij via gprs probeerde te connecten als ik een website probeerde te bezoeken terwijl ik buien mijn wifi gebied was?

[ Voor 19% gewijzigd door W.Zijlstra. op 20-09-2009 23:38 ]

Verwijderd

Hoi.
Heb een paar vragen.
1. Is de iPod Touch 2G te jailbreaken al? (heb 3.1 draaien ..)? Kan hem niet vinden in de openingspost, maar misschien weten jullie meer.
2. Kan je je iPod bricken? Want wil hem absoluut niet kapot.
3. Wordt hij veel trager?
4. Werkt push nog?

Dankje.

• Vanx
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:18:
Hoi.
Heb een paar vragen.
1. Is de iPod Touch 2G te jailbreaken al? (heb 3.1 draaien ..)? Kan hem niet vinden in de openingspost, maar misschien weten jullie meer.
2. Kan je je iPod bricken? Want wil hem absoluut niet kapot.
3. Wordt hij veel trager?
4. Werkt push nog?

Dankje.
1. Nee, bijna (met 3.0 wel, dus met DFU mode terug naar 3.0 en je kan jailbreaken)
2. Nee, nog nooit gehoord/gezien/meegemaakt.
3. Mijn 3GS niet, wel wat kortere batterij. Als je denkt dat je wel erg veel geklooid heb, even restoren!
4. Bij mij wel :) Niet unlocken (kan toch niet op een touch) en opletten welke vinkjes je plaatst als straks pwnagetool voor 3.1 uit is, (hij moet staan op UNACTIVATED)

Verwijderd

Hardstikke bedankt! Wanneer wordt de tool verwacht? En dan kan je toch gewoon ipa files instaleren?
Maakt een thema het trager? En heb je een tip om hem zo snel mogelijk te houden. En nog een laatste vraag; je kan toch nog iTunes en de Appstore gebruiken?

• Vanx
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:17:
Hardstikke bedankt! Wanneer wordt de tool verwacht? En dan kan je toch gewoon ipa files instaleren?
Maakt een thema het trager? En heb je een tip om hem zo snel mogelijk te houden. En nog een laatste vraag; je kan toch nog iTunes en de Appstore gebruiken?
Er is geen keiharde release datum, kwestie van afwachten, maar ik gok het op een weekje.

IPA files los installeren kan dan inderdaad (nadat je de nodige programma's heb geinstalleerd), het is alleen niet toegestaan dat hier te bespreken. Maar hier kun je de benodigde info vinden ;) .

Een thema, maakt het iets trager: op mijn 3GS nauwelijks merkbaar. Tip: niet te veel installeren, gebruik dat wat je nodig heb en verwijder de rest. Na een maandje of 2 van klooien even een restore en alles terug installeren wat je echt beviel.

Ja een jailbreak maakt het alleen maar meer. Je verliest NIETS van je oude functies!

Verwijderd

Hardstikke bedankt! Is het met een touch niet mogelijk om te downgraden naar 3.0? Over ipa files weet ik al genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 20:41 ]

• Vanx
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:08:
Harstikke bedankt! Is het met een touch niet mogelijk om te downgraden naar 3.0? Over ipa files weet ik al genoeg.
Ja, dat kan wel. In DFU mode zetten, shift+click op restore, selecteer je ergens anders gedownloade 3.0 en 10 minuten later is het gepiept.

Google geeft uitgebreidere instructies
Hardstikke en harstikke
Gewoon hartstikke is genoeg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Vanx op 24-09-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:00
Hoi,

ik heb gisteren een nieuwe 3GS gekocht en nu toch wel een lastig probleem. Eerst heb ik met redsn0w de jailbreak uitgevoerd... ging allemaal prima. En toen heb ik met Winamp geprobeerd om mijn muziek te syncen... Winamp zette wel de Iphone vol, maar de muziek werd niet herkend.... dus dacht ik: ik begin weer helemaal schoon door de reset optie in het iphone menu te kiezen.

Helaas... nu wil de iphone niet meer booten, het Apple logo blijft in beeld. Ok, de Iphone in DFU mode gezet en met Itunes geprobeerd om de 3.01 firmware opnieuw te installeren. Dat werkt dus helaas niet meer (not eligible). Ok, een host record aangemaakt voor Sauriks server maar helaas ook dan weigerd Itunes (v8 & v9) om de Iphone te flashen.

Weet iemand hoe ik nu nog 3.0 kan installeren? 3.1 installeren is natuurlijk niet echt aantrekkelijk ivm de jailbreak.

bedankt!

EDIT: nou, ik heb besloten om toch maar te herstellen met de 3.1 update en rustig op de nieuwe jailbrake te wachten. De unlock vind ik niet echt spannend...

[ Voor 8% gewijzigd door spoor12b op 25-09-2009 13:54 ]

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
spoor12b schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:29:

EDIT: nou, ik heb besloten om toch maar te herstellen met de 3.1 update en rustig op de nieuwe jailbrake te wachten. De unlock vind ik niet echt spannend...
Is ook je enige oplossing. Ik neem aan dat je je codes nog niet bij Saurik had opgeslagen, dus dan heeft die server geen nut.

Rustig afwachten kan geen kwaad :) Duurt niet lang meer. Veel plezier met je iPhone!

• Tijgert

Tijgert

Men zegt steeds 'duurt niet lang meer', 'de nieuwe jailbreak komt volgende week', maar feit is dat er geen jailbreak IS en er geen garantie is dat die gaat komen.
Uiteindelijk zitten alle gaten eens dicht... Maar ik blijf meehopen.

• Vanx
Tijgert schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:51:
Men zegt steeds 'duurt niet lang meer', 'de nieuwe jailbreak komt volgende week', maar feit is dat er geen jailbreak IS en er geen garantie is dat die gaat komen.
Uiteindelijk zitten alle gaten eens dicht... Maar ik blijf meehopen.
Noch het Dev Team noch het Chronic Dev Team geeft een datum. Van wat ik zo een beetje opvang, is het technisch iets moeilijker dan gedacht en hebben de leden van het Dev Team ook andere dingen aan hun hoofd. Bovendien is 3.1 nou niet zo heel populair door wat hardnekkige/vreemde bugs.

Het duurt voor mij ook langer dan verwacht. Er is wel garantie dat die er gaat komen trouwens, de 3GS kan altijd gejailbreaked worden, als je maar 1x door de beveiliging heen bent gekomen. Het is de unlock+jailbreak die het lastig maakt, de unlock lijkt bij de baseband van 3.1 moeilijker dan ooit. Daarom wordt de .ipsw gepatched, wat weer nieuwe problemen veroorzaakt 8)7 . We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
Vanx schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:55:
Het duurt voor mij ook langer dan verwacht. Er is wel garantie dat die er gaat komen trouwens, de 3GS kan altijd gejailbreaked worden, als je maar 1x door de beveiliging heen bent gekomen.
Niet helemaal, bij een 3.1.2 of 3.2 zal er weer een nieuwe vulnerability gevonden moeten worden (als de 3.1 exploit openbaar is gemaakt). Downgraden is dan hoogstwaarschijnlijk alleen mogelijk als je de ECID signatures voor je oude firmware nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Thralas schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:29:
[...]

Niet helemaal, bij een 3.1.2 of 3.2 zal er weer een nieuwe vulnerability gevonden moeten worden (als de 3.1 exploit openbaar is gemaakt). Downgraden is dan hoogstwaarschijnlijk alleen mogelijk als je de ECID signatures voor je oude firmware nog hebt.
Je kan als je eenmaal gejailbreakt bent, altijd updaten met een gepatchte .ipsw. Voor de iTouch 3G is nog geen jailbreak dus kan je die ook niet updaten met een gepatchte .ipsw (naar 3.2 bv.). Daarvoor is een exploit nodig.

Die signatures gelden alleen voor 3GS en iTouch 3G, bij generaties daarvoor zit die beveiliging nog niet ingebouwd. Die heb je dan inderdaad wel nodig om als je het verpest terug te kunnen gaan naar de laatste jailbroken firmware, om vanaf daar weer naar bv. 3.1 te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
Klopt. Maar er zijn alijd gebruikers (zonder ECID sigs) die updaten naar de laatste versie (non-jailbroken) of een 3.1/3.1.1 out-of-the-box device kopen en vervolgens willen jailbreaken. Dat kan dan (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Thralas schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:57:
Klopt. Maar er zijn alijd gebruikers (zonder ECID sigs) die updaten naar de laatste versie (non-jailbroken) of een 3.1/3.1.1 out-of-the-box device kopen en vervolgens willen jailbreaken. Dat kan dan (nog) niet.
Volgens mij verkopen ze de 2e generatie iTouch niet met 3.1/3.1.1 er standaard al op. ;) Ik zit ook te wachten totdat ik m'n 3e generatie iTouch kan jailbreaken. :) Dat gaat helaas nog wel een aantal weken/maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iPod Touch 8GB 3G versie is een 2G touch met standaard 3.1 firmware :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Wiethoofd schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:34:
De iPod Touch 8GB 3G versie is een 2G touch met standaard 3.1 firmware :Y)
klopt, maar het probleem is dus dat er geen oudere firmware op wil (ookal is de hardware identiek). Als 3.0 er nou op kon werken, dikke prima. who needs appstore genius anyway.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
syltheboy schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:23:
[...]

Dat gaat helaas nog wel een aantal weken/maanden duren.
Oh rly? Bekijk deze tweet van de maindeveloper van de iTouch 3G jailbreak maar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zit ik op FW 3.0 (J/B), mocht ik updaten naar 3.1 (J/B) verlies ik dan al mijn data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:24:
Momenteel zit ik op FW 3.0 (J/B), mocht ik updaten naar 3.1 (J/B) verlies ik dan al mijn data?
je kunt met iTunes een backup terugsynchroniseren, inclusief muziek, video's en app store apps.

Jailbreak apps ben je per definitie kwijt omdat iTunes daar geen backup van maakt (op de instellingen na als ze in de standaard settings-map staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:30:
[...]

je kunt met iTunes een backup terugsynchroniseren, inclusief muziek, video's en app store apps.

Jailbreak apps ben je per definitie kwijt omdat iTunes daar geen backup van maakt (op de instellingen na als ze in de standaard settings-map staan)
He, dat is dan weer balen. Heb namelijk zojuist netjes mijn gehele thema geupdate met icoontjes en al. Zou sonde zijn om dat weer allemaal kwijt te raken. De apps die ik (*kuch*) niet op de officiële manier heb geïnstalleerd (& gekocht), kunnen die wel weer worden teruggesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:12:
Heb namelijk zojuist netjes mijn gehele thema geupdate met icoontjes en al. Zou sonde zijn om dat weer allemaal kwijt te raken.
Even via SSH je thema backuppen en na je nieuwe jailbreak terugzetten zou ook werken
De apps die ik (*kuch*) niet op de officiële manier heb geïnstalleerd (& gekocht), kunnen die wel weer worden teruggesynchroniseerd?
Tuurlijk :Y)

• KneoK

KneoK

Wiethoofd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:30:
[...]

Voor alle Cydia apps is er AptBackup (ook via Cydia te downen), werkt perfect. Die slaat dan wel je apps niet op, maar maakt een index van alles wat je hebt geinstalleerd en syncht die met iTunes. Na een restore of upgrade (inclusief jailbreak) dat programma'tje weer even installeren en al je Cydia apps worden weer opnieuw voor je gedownload (wel aan te raden om via Wifi te doen dus) en geinstalleerd. Heeft me al meer dan eens heel wat werk gescheeld :P Alleen thema's ben ik niet zeker van.

• Vanx
En er is Appbackup in cydia, voor als je een schone install (setup as new phone) wil, maar wel al je instellingen/save games van je *kuch* apps.

Schone install is wel aan te raden, eens in de zoveel tijd. Komt nogal wat troep mee met sommige apps, die niet altijd uninstalled wordt door cydia.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Weet iemand eigenlijk of 3.1.1 op Ipod Touch 2g al te jailbreaken is? Want mijne liep vast tussen het apple logo als je hem opstart, en het lock scherm, en heb hem dus zonder na te denken, zo snel mogelijk gerebooted, met de nieuwste apple software..
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.