Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Vanx schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:02:
[...]

Het probleem met iTunes weet ik niks van. Ik zou als tool gewoon redsn0w gebruiken, die doet het ook en heeft geen problemen met de nieuwste iTunes, redsn0w werkt voor touch 1G, 2G, iphone 3G en 3GS en misschien ook nog wel 2G.
Ok bedankt, dan probeer ik het met Redsn0w. Ik zie trouwens dat 0.8 uit is. Probeer ik daarmee mijn iPod touch G2 met firmware 2.x te jailbreaken.

Edit: Redsn0w kende mijn iPod2,1_2.2.1_5H11a_Restore.ipsw niet, dus waarschijnlijk niet helemaal compatible met de iPod Touch...

Ik heb het nog eens geprobeerd met Quickfreedom, en het is nu gelukt. :D Geen crashes dit keer, alles rustig op mijn gemak gedaan. Op mijn board zie ik nu Cydia en installer staan. Hij is nu aan het syncen met mijn blbliotheek, dus ik ga er vanuit dat ik nu gebruik kan maken van mijn jailbreak! :)

[ Voor 30% gewijzigd door jmk op 03-08-2009 12:59 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Hoedje schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:12:
[...]

Het lijkt me dat Crimson dat zelf wel weet :P. Maar goed, ik heb zelf ook een 3GS en daar komt het eigenlijk niet meer voor dat de pagina herladen wordt. De 3GS heeft geheugen zat om de pagina's in het geheugen te houden. De pagina hoeft ook alleen maar te worden herladen, als het geheugen ergens anders voor gebruikt moet worden. Dus misschien dat Crimson nu zwaardere programma's gebruikt? Of dat hij verschillende mods heeft gedaan na het jailbreaken die meer geheugen gebruiken?

Overigens vind ik de vergelijking met de "Nokia" helemaal scheef, maar daar zal ik verder niet op ingaan ;) .
Het gebeurt op mijn 3GS alleen als ik Safari lang niet gebruikt heb en in de tussentijd veel andere apps heb gedraaid en wanneer ik mijn toestel opnieuw opstart. Als ik nu een pagina bezoek, Safari afsluit en over 10 mins ga kijken dan is de pagina onveranderd, ook met meerdere tabs.

Maar op zich moet het wel beter op te lossen zijn, wegschrijven naar het overige flashgeheugen bijvoorbeeld, dan zou zelfs na een reboot de pagina nog gecached staan. Er zal vast wel een goeie reden zijn dat Apple het zo heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
KneoK schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:57:
[...]

Het gebeurt op mijn 3GS alleen als ik Safari lang niet gebruikt heb en in de tussentijd veel andere apps heb gedraaid en wanneer ik mijn toestel opnieuw opstart. Als ik nu een pagina bezoek, Safari afsluit en over 10 mins ga kijken dan is de pagina onveranderd, ook met meerdere tabs.

Maar op zich moet het wel beter op te lossen zijn, wegschrijven naar het overige flashgeheugen bijvoorbeeld, dan zou zelfs na een reboot de pagina nog gecached staan. Er zal vast wel een goeie reden zijn dat Apple het zo heeft gedaan.
Wat betreft het "probleem"; Het is absoluut geen probleem om bijvoorbeeld vijf pagina's open te hebben staan en vervolgens te schakelen tussen deze pagina's, dit verloopt snel en zonder problemen (dat een of andere nokia dit beter doet lijkt me stug). Maar voor de Jailbreak (of misschien de installatie van een van de eerst geinstalleerde cydia apps daarna) was de internet pagina de volgende dag nog te bekijken zonder deze opnieuw in te laden, dus dat was bij normaal gebruik en langere tijd op standby. Ik zelf begin te denken aan SBSettings als de boosdoener, echter vind ik een redelijk essentieel programma... dus weet nog niet of ik zonder wil/kan.
Maar het idee van Knoek vind ik simpel maar potentieel briljant en is misschien iets waar een cydia app voor in het leven geroepen kan worden. De snelheid van het flashgeheugen lijkt me de enige (potentiele) beperking, al was het omdat dan de vloeinede bediening die apple zo belangrijk vindt (en wie niet?) hierdoor in het geding komt. Maar een pagina (ongewenst) opnieuw inladen vertraagd de boel misschien nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

CrimsoN72 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:29:
[...]

Wat betreft het "probleem"; Het is absoluut geen probleem om bijvoorbeeld vijf pagina's open te hebben staan en vervolgens te schakelen tussen deze pagina's, dit verloopt snel en zonder problemen (dat een of andere nokia dit beter doet lijkt me stug). Maar voor de Jailbreak (of misschien de installatie van een van de eerst geinstalleerde cydia apps daarna) was de internet pagina de volgende dag nog te bekijken zonder deze opnieuw in te laden, dus dat was bij normaal gebruik en langere tijd op standby. Ik zelf begin te denken aan SBSettings als de boosdoener, echter vind ik een redelijk essentieel programma... dus weet nog niet of ik zonder wil/kan.
Maar het idee van Knoek vind ik simpel maar potentieel briljant en is misschien iets waar een cydia app voor in het leven geroepen kan worden. De snelheid van het flashgeheugen lijkt me de enige (potentiele) beperking, al was het omdat dan de vloeinede bediening die apple zo belangrijk vindt (en wie niet?) hierdoor in het geding komt. Maar een pagina (ongewenst) opnieuw inladen vertraagd de boel misschien nog wel meer.
:D

Wat daar misschien een oplossing voor is is om na reboot bij de eerste keer Safari starten al het flashgeheugen weer naar het normale geheugen te schrijven, maar dan zou je dus echt een plug-in moeten schrijven voor Safari.

Een symlink maken van de tmp dir en die laten verwijzen naar /var/mobile/Media/SafCache (map uiteraard aangemaakt) werkt in ieder geval niet heb ik net gemerkt en ik denk ook niet dat dat gaat werken. Safari reload uit zichzelf al de pagina, want alle pagina's op alle tabs staan gewoon netjes gecached totdat je er eentje actief maakt, die reload dan automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Iemand hier ook last van het supertraag aanmelden van Beejive na de jailbreak?
Voorheen ging het binnen enkele seconden, nu duurt het soms minuten en soms zo lang dat ik het zelf afkap.
Ook het ik het idee dat Beejive op de achtergrond niet actief blijft en iedere keer opnieuw moet aanmelden als ik het icoontje aandruk. Lekker handig, wat heb je dan aan die push-geval berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:50:
[...]

Ik heb eerst aptbackup laten draaien, nieuwe firmware door iTunes laten flashen, de jailbreak toegepast en daarna aptbackup weer gedraaid. 10 mins na beginnen met updaten was de telefoon weer zoals ik het gewend ben, zelfs met behoud van mijn Winterboardinstellingen zoals de animated klok en live weerinfo via icoon, heerlijk.
Precies, zo doe ik het ook, dat backuppen. Bovendien zitten mijn app's natuurlijk nu gewoon in iTunes (met appsynch) dus lekker makkelijk nu om te upgraden steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Reinigingsdoek schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:48:
Iemand hier ook last van het supertraag aanmelden van Beejive na de jailbreak?
Voorheen ging het binnen enkele seconden, nu duurt het soms minuten en soms zo lang dat ik het zelf afkap.
Ook het ik het idee dat Beejive op de achtergrond niet actief blijft en iedere keer opnieuw moet aanmelden als ik het icoontje aandruk. Lekker handig, wat heb je dan aan die push-geval berichten...
Push werkt niet als je je telefoon niet eerst geactiveerd hebt via iTunes en daarna jailbreakt en werkt ook niet met andere sims dan T-Mobile op het moment (de pushberichten worden via de T-Mobile servers of Apple servers (even vergeten welke) verstuurd, die komen dus gewoon niet aan bij andere providers om het maar even simpel te stellen), wellicht is het daar fout gegaan ? Lijkt me sterk, want je zult het toestel voor de jailbreak vast gebruikt hebben, maar wellicht is het sowieso wel een idee om een keer te restoren, goed te activeren en opnieuw te jailbreaken. Met de tips over Aptbackup, Appsync en gewoon synchen met iTunes verlies je niets op je toestel.

Nog even over het Safari probleem, ik heb sinds gistermiddag niet meer met Safari gespeeld en nu ik net het icoontje aanklikte zag ik gewoon de pagina van gisteren nog staan en er werd geen enkele poging gedaan om opnieuw te laden. Heel vaag, 3 tabs open, 3 verschillende pagina's en alles blijft gewoon gecached staan, ook de andere tabs reloaden niet. Het lijkt dus echt willekeurig te gebeuren, ik heb geen instelling veranderd, geen prog geinstalleerd of verwijderd, de symlink die ik eerst had aangemaakt is goed verwijderd (de oude temp map wordt weer gebruikt zie ik) dus ik ben het kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 05-08-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
KneoK schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

Push werkt niet als je je telefoon niet eerst geactiveerd hebt via iTunes en daarna jailbreakt en werkt ook niet met andere sims dan T-Mobile op het moment (de pushberichten worden via de T-Mobile servers of Apple servers (even vergeten welke) verstuurd, die komen dus gewoon niet aan bij andere providers om het maar even simpel te stellen), wellicht is het daar fout gegaan ? Lijkt me sterk, want je zult het toestel voor de jailbreak vast gebruikt hebben, maar wellicht is het sowieso wel een idee om een keer te restoren, goed te activeren en opnieuw te jailbreaken. Met de tips over Aptbackup, Appsync en gewoon synchen met iTunes verlies je niets op je toestel.
M'n telefoon heb ik eerst gewoon gebruikt, ik was zelfs een beetje anti jailbreak totdat ik doorkreeg hoeveel ideale apps je erbij kunt krijgen. Het is dus niet zo dat de iPhone Een paar dagen terug had ik per ongeluk de update ingeinstalleerd waardoor de jailbreak weg was. Daarna opnieuw gejailbreakt en weer alle programa's geinstalleerd zoals ervoor. Het is dus niet zo dat de telefoon niet geactiveerd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Reinigingsdoek schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:53:
[...]

M'n telefoon heb ik eerst gewoon gebruikt, ik was zelfs een beetje anti jailbreak totdat ik doorkreeg hoeveel ideale apps je erbij kunt krijgen. Het is dus niet zo dat de iPhone Een paar dagen terug had ik per ongeluk de update ingeinstalleerd waardoor de jailbreak weg was. Daarna opnieuw gejailbreakt en weer alle programa's geinstalleerd zoals ervoor. Het is dus niet zo dat de telefoon niet geactiveerd is..
Hmm, vaag. Ik zal Beejive eens syncen en kijken of het bij mij ook zo werkt (ik ga er stiekem even van uit dat je BeeJIve 3.0 gebruikt, die ene met push ondersteuning ;) ).

Edit: hmm, gaat allemaal prima voor zover ik kan zien.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 05-08-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
KneoK schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:57:
[...]

Hmm, vaag. Ik zal Beejive eens syncen en kijken of het bij mij ook zo werkt (ik ga er stiekem even van uit dat je BeeJIve 3.0 gebruikt, die ene met push ondersteuning ;) ).
Haha, yep! Een paar dagen geleden was m'n iPhone nog niet gejailbreakt > Beejive werkte supersnel, na de jailbreak lijkt alles veel minder snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Reinigingsdoek schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:05:
[...]

Haha, yep! Een paar dagen geleden was m'n iPhone nog niet gejailbreakt > Beejive werkte supersnel, na de jailbreak lijkt alles veel minder snel..
Helaas is dit een heel veel voorkomend probleem. Veel tragere iPhone na een jailbreak. Ook veel vaker rebooten om de vaart er een beetje in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:08:
[...]

Helaas is dit een heel veel voorkomend probleem. Veel tragere iPhone na een jailbreak. Ook veel vaker rebooten om de vaart er een beetje in te houden.
Vind het wel meevallen, je moet alleen zorgen dat je ná 100'den app's even een lijstje voor jezelf maakt welke software je nu écht gebruikt en vet vindt om te houden, dan gewoon de hele iPhone terugbrengen naar fabrieksstaat, opnieuw nieuwe software, jailbreaken en de hele zooi, en dan dié app's opnieuw installeren, appsynch gebruiken, een backup maken in iTunes en je hebt een iPhone die (wat ik zo heb gemerkt) lekker vloeiend en vlot werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

UltraSub schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:08:
[...]

Ik vond op de 3G veel trager wel meevallen, zeker als je je gewoon inhoudt met widgets en themes, maar toegegeven, het toestel wordt iets trager (vooral in responsiviteit, als apps eenmaal draaien dan was het geen probleem). De 3GS heeft er nagenoeg geen last van.

En vaker rebooten om de vaart er in te houden moest ik voor de jailbreak ook :) Memory management is volgens mij niet het sterkste punt van de iPhone. En hou er ook rekening mee dat mensen meer gecrackte troep gaan installeren en de telefoon helemaal volpimpen met 3rd party Cydia apps (het kwaliteitsfilter van Apple zorgt niet alleen maar voor ellende, je kunt er ook veilig van uit gaan dat een app geen schade kan aanrichten of onbedoelde resources inneemt, de iHelpjetoestelnaarzngrootje app die Pietje op zolder maakt is daar niet op getest. En het filter helpt je om geen drugsdealer te worden !!).

@Reinigingsdoek >>> Als je echt alleen maar de update hebt geinstalleerd dan weet ik niet wat er aan de hand is. Na een restore moet je je telefoon opnieuw activeren, maar dat was na de 3.0.1 update niet nodig. Of laten we het zo zeggen, ik heb niet gemerkt dat iTunes opnieuw activeerde in ieder geval, dus dat zal bij jou niet anders zijn. Misschien even naar Apple tech bellen ? "Ja euh, luister 's, ik heb hier zo'n aifoon en nou wil ik met die gekrekte BieJaif poesje, maar dat werkt niet op m'n gejeelbreekte telefoon, help ff"

[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 05-08-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar ik jailbreak altijd op dezelfde manier:
DFU restore>setup as new phone>Jailbreak.
Dan 2 cydia apps: SBSettings en Winterboard (geen themes draaien). That's it. Meteen daarna merkbaar trager. Veel trager was misschien wat overdreven inderdaad ;)
Dus geen 100'en apps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:26:
Maar ik jailbreak altijd op dezelfde manier:
DFU restore>setup as new phone>Jailbreak.
Dan 2 cydia apps: SBSettings en Winterboard (geen themes draaien). That's it. Meteen daarna merkbaar trager. Veel trager was misschien wat overdreven inderdaad ;)
Dus geen 100'en apps :P
Dan doe je toch écht wat verkeerd. Moet zeggen dat ik ook niet alles uit Winterboard gebruiken, enkel deze opties/mogelijjkheden:

Metal Iphone Aqua (optioneel)
User Wallpaper
User Lock Background
Transparent Doch
Dim Wallpaper
Black Navigation Bars

Verder heb ik er niks van nodig, en wat ik weet heeft het installeren al helemaal geen invloed op de aanzienlijke toename van memory-gebruik, zoals jij beschrijft.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet jij toevallig ook hoe ik die themes in Winterboard weer kan wegsmijten via de iPhone zelf?
Heb net tig thema's ingeladen in Winterboard, maar sommige daarvan wil ik weer kwijt.. en niet via SSH 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
CLB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:00:
Weet jij toevallig ook hoe ik die themes in Winterboard weer kan wegsmijten via de iPhone zelf?
Heb net tig thema's ingeladen in Winterboard, maar sommige daarvan wil ik weer kwijt.. en niet via SSH 8)7
In cydia naar "manage" dan "packages" het thema (of de app) die je kwijt wilt aantikken/selecteren, dan "modify" en als laatste "remove" en "confirm".

Voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben momenteel geheel mijn iPod (Touch 1G) volledig aan het resetten (Instellingen - Algemeen - Herstel Opnieuw In). Hij liep namelijk volledig vast elke keer op FW2.2.1 (JB). Dit duurt alleen wel een tijdje, ben ik bang, maar goed. Ben daarna van plan om te upgraden naar 3.0 (Is 3.0.1 er al?)

Welke Cydia apps zijn nou echt musthave voor mijn Podje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrimsoN72 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:00:
In cydia naar "manage" dan "packages" het thema (of de app) die je kwijt wilt aantikken/selecteren, dan "modify" en als laatste "remove" en "confirm".

Voila
Ahh zo simpel, maar wel een godsgeschenk! Dankje!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Darn, begint lekker. Na van alles gelezen te hebben, zojuist ook mijn iPhone 3G 3.0.1 gejailbreakt. Ging helemaal vlekkeloos. Maar toen ik SBSettings installeerde en Cydia wat zaken opnieuw wilde laden, bleef de complete iPhone hangen. Deed helemaal niks meer, behalve zo'n mooi draaiend frutsel. Powerbutton kort/lang, home button kort/lang, tegelijk kort/lang deed helemaal niks. Bij andere smartphones haalde ik dan de accu eruit, of prikte je op de resetbutton, maar dat lukt op de iPhone natuurlijk niet. Ben nu dus maar aan het herstellen naar de oorspronkelijke instellingen via iTunes, hopen dat ik de zaak daar weer een beetje mee op orde krijg...

[ Voor 10% gewijzigd door Elwood Blues op 11-08-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat is niet echt chill..

Vandeweek de iPod Touch 2G van m'n dinnie gejailbreaked.
Even rondgeGoogled, goede handleiding gevonden en binnen 10 minuten was die jailbreaked!

Nu lekker volop klootviolen met thema'tjes / spelletjes en applicaties! Echt helemaal super :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Tsja het jailbreaken was het probleem inderdaad niet :D Bij het 'klootviolen' daarna ging het mis, dus sluit je Google-venster nog niet luidt mijn advies, je zult het nodig hebben :P

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik heb eigenlijk een korte vraag.

Ik heb een 3GS. Deze heb ik officieel laten unlocken door t-mobile. Dit unlocken gebeurd via itunes. Nu wil ik eigenlijk mijn iphone gaan jailbreaken. Weet iemand of mijn officiele unlock in stand blijft?

• Reinigingsdoek
pgerrits schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:49:
Ik heb eigenlijk een korte vraag.

Ik heb een 3GS. Deze heb ik officieel laten unlocken door t-mobile. Dit unlocken gebeurd via itunes. Nu wil ik eigenlijk mijn iphone gaan jailbreaken. Weet iemand of mijn officiele unlock in stand blijft?
Hoezo een officiele unlock? Is dat niet gewoon de iPhone aansluiten aan je Mac/PC en iTunes het werk laten doen? Als je dat bedoelt, kun je de iPhone gewoon jailbreaken. Mocht er iets misgaan, herstel je de iPod en unlock je de iPhone gewoon weer opnieuw.

• pgerrits
Reinigingsdoek schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

Hoezo een officiele unlock? Is dat niet gewoon de iPhone aansluiten aan je Mac/PC en iTunes het werk laten doen? Als je dat bedoelt, kun je de iPhone gewoon jailbreaken. Mocht er iets misgaan, herstel je de iPod en unlock je de iPhone gewoon weer opnieuw.
Ja zoals ik zeg.. Tmobile bellen.. centjes betalen.. vervolgens iphone aan itunes en hij wordt geunlocked.

Maar ik ga het gewoon proberen dan. :)
Hmm ben je best gek wat mij betreft, aangezien jailbreaken meer werk is dan het unlocken wat je daarna pas moet doen.. Had je 'n berg geld gescheeld natuurlijk.

• pgerrits
CLB schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:34:
Hmm ben je best gek wat mij betreft, aangezien jailbreaken meer werk is dan het unlocken wat je daarna pas moet doen.. Had je 'n berg geld gescheeld natuurlijk.
Thank you }:O

Maar ik wilde zekerheid hebben over mijn sim unlock. en ja had inderdaad veel geld gescheeld.Maar nu werkt het voor 100% zeker en ook 100% legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Beste mensen,

Heb gisteren mijn iphone laten jailbreaken. Applicaties erop zetten gaat goed, is ook niet trager geworden MAAR ... sindsdien krijg ik geen verbinding meer met het telefoonnetwerk. Kan wel via wifi verbinden en synchroniseren met iTunes maar niet meer bellen. Best essentieel voor een telefoon.

Iemand hier hetzelfde ervaren, en wellicht, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Dat had ik ook, mijn allereerste jailbreak had geen telefoon verbinding. Toen heb ik het een half jaar later nog een keer geprobeerd omdat ikz o was geschrokken :P. Nu werkt het eigenlijk altijd. Ik zou het nogmaals proberen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:05:
Beste mensen,

Heb gisteren mijn iphone laten jailbreaken. Applicaties erop zetten gaat goed, is ook niet trager geworden MAAR ... sindsdien krijg ik geen verbinding meer met het telefoonnetwerk. Kan wel via wifi verbinden en synchroniseren met iTunes maar niet meer bellen. Best essentieel voor een telefoon.

Iemand hier hetzelfde ervaren, en wellicht, een oplossing?
Is je telefoon wel netjes geactiveerd?
T-Mobile-ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:26:
[...]

T-Mobile-ding?
Heb de telefoon al een paar maanden (idd T-mobile) zonder problemen, tot gisteren na de jailbreak. Aangezien ik hem niet zelf gejailbreakt weet ik dus niet wat wel en niet is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:14
Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:36:
[...]

Heb de telefoon al een paar maanden (idd T-mobile) zonder problemen, tot gisteren na de jailbreak. Aangezien ik hem niet zelf gejailbreakt weet ik dus niet wat wel en niet is gedaan.
Heb je SBSettings geinstalleerd? Zo nee, probeer dit eens (kun je via Cydia vinden). Controlleer dan eens binnen SBSettings of "EDGE" ingeschakelt is. Hiervoor moet je wel even de "toggle" voor EDGE aanzetten binnen SBSettings. Dit doe je door naar "more" --> "set toggles" te gaan.

Ik had hetzelfde probleem, toen kwam ik er achter dat EDGE uit stond, nadat ik het aan had gezet via SBSettings werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
WouterHelm schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:47:
[...]

Heb je SBSettings geinstalleerd? Zo nee, probeer dit eens (kun je via Cydia vinden). Controlleer dan eens binnen SBSettings of "EDGE" ingeschakelt is. Hiervoor moet je wel even de "toggle" voor EDGE aanzetten binnen SBSettings. Dit doe je door naar "more" --> "set toggles" te gaan.

Ik had hetzelfde probleem, toen kwam ik er achter dat EDGE uit stond, nadat ik het aan had gezet via SBSettings werkte het weer.
Heb SBSettings geinstalleerd maar vind hem niet terug? Aan het einde moet ik restart springboard kiezen, dan wordt het beel zwart en gaat weer aan. Maar ik zie geen icoontje? Ook bij instelling, of via zoeken vind ik hem niet terug?

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
je moet met je vinger een beweging naar rechts of links maken over je scherm bovenin bij de tijd en datum

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:52
gisteren mn nieuwe 3gs maar gefixt met redsn0w en ultrasn0w aangezien mn t-mobile abo pas eind volgende maand ingaat... Was nog best een gedoe aangezien de laatste ultrasn0w er voor zorgte dat hij geen netwerken meer vond. Met een hoop gedoe een iets oudere versie aan de praat gekregen en nu goed telfort bereik :) Is het iig niet alleen maar een ipod touch to eind september.

Als ik hem in de restore mode aan itunes hang kan ik hem toch gewoon in de originele staat herstellen? Hoef ik toch niks speciaals voor te doen (behalve op het knopje restore duwen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:08:
[...]

Heb SBSettings geinstalleerd maar vind hem niet terug? Aan het einde moet ik restart springboard kiezen, dan wordt het beel zwart en gaat weer aan. Maar ik zie geen icoontje? Ook bij instelling, of via zoeken vind ik hem niet terug?

Wat doe ik verkeerd?
Open "SBSettings:
Ga naar "MORE"
Klik op "SET TOGGLES"
(hier schakel ik altijd alles in)
Kijk of "PHONE" vervolgens ENABLED staat bij SBSetting,
en "EDGE" en voor de grap ook "3G".

Misschien helpt dit.

En heb je wel een profiel bij je instellingen IN JE iPhone-instellingen?
Misschien is die niet helemaal goed. Kan corrupt zijn?
Kijk anders ff op "help.benM.at".

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou gewoon teruggaan. Je hebt niet voor niks betaald denk ik zo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:21:
Ik zou gewoon teruggaan. Je hebt niet voor niks betaald denk ik zo!?
Met een jailbreaked toestel ff langs de T-Mobile gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten eerste moet dat niks uitmaken, ten tweede heb ik 't natuurlijk over teruggaan naar de persoon die 'm gejailbreaked heeft slimbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Dank voor alle tips. Ik heb 3G, Edge en Phone aangezet maar helaas.

Ga hem nu opnieuw opstarten, wellicht help dat.

Als niets werkt, ga ik hem zelf proberen te jailbreaken, dan weet ik waar het aan kan liggen. Nu heb ik geen flauw idee wat er met mijn telefoon gebeurd is. Die gast is er 1,5 uur mee bezig geweest en het werkt niet naar behoren. Dan doe ik het liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm een jailbreak moet zeker niet meer dan 'n kwartiertje duren..
Was het een vriend ofzo die 't wel even zou regelen of zo'n dubieuze toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
CLB schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:31:
Hmm een jailbreak moet zeker niet meer dan 'n kwartiertje duren.. Was het een vriend ofzo die 't wel even zou regelen of zo'n dubieuze toko?
Denk aan dat laatste. Niet echt een plek waar ik weer heen wil. Ga er dit weekend zelf wel voor zitten. Ben kunstmatig blond, dus moet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet wel lukken denk ik. Zijn genoeg goede guides te vinden..
Heb er zelf ook eentje samengesteld, die lever ik bij alle applicaties / games die ik upload op FTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Hmm, een dubieuze toko zou ik niet zo snel software op mijn telefoon laten installeren, voor je het weet belt je telefoon een maand lang 's nachts naar Zimbabwaanse betaalnummers 8)7 Jailbreaken is, met behulp van verschillende goed te volgen guides, inderdaad goed zelf te doen. En in het ergste geval herstel je hem via iTunes (wel even een goeie reservekopie maken van te voren!), dan heb je er bijna geen hinder van als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:04:
[...]
Ben kunstmatig blond, dus moet lukken ;)
Die tutorials op iPhoneForum zijn zéér blond-bestendig, dus ik zou zeggen: probeer het 'ns.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Die tutorials op iPhoneForum zijn zéér blond-bestendig, dus ik zou zeggen: probeer het 'ns.

;)
Ga ik dit weekend doen!

Ik laat wel weten of het gelukt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Ga ik dit weekend doen!

Ik laat wel weten of het gelukt is...
als je in de buurt woont doe ik het wel voor je , nothing charged

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Geen medeTweaksters versieren heh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Njay schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:04:
[...]

als je in de buurt woont doe ik het wel voor je , nothing charged
Ik doe het voor een tientje en aangezien ik het veel beter kan komt ze vast wel naar mij toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinigingsdoek schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:17:
[...]
aangezien ik het veel beter kan komt ze vast wel naar mij toe..
Goh, wat onwijs boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Dank je, vond ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Genoeg geslowchat. Dat soort dingen kunnen ook via DM worden afgehandeld. Hier graag weer ontopic verder... :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
misschien een stomme vraag.. maar als ik nu me iphone heb gejailbraked.. hoe gaat dat als er nieuwe firmware uit is/software..
moet ik dit dan downloaden via itunes of altijd firmware updaten via pwnagetool?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:26:
[...]

T-Mobile-ding?
Ik heb ook geen telefoon verbinding meer... wat moet je doen om dit nu weer goed te krijgen?

Gewoon opnieuw jailbreaken en het werkte weer.. :) Hoeraaa :9

[ Voor 10% gewijzigd door Remko.me op 14-08-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Chrones schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:21:
misschien een stomme vraag.. maar als ik nu me iphone heb gejailbraked.. hoe gaat dat als er nieuwe firmware uit is/software..
moet ik dit dan downloaden via itunes of altijd firmware updaten via pwnagetool?
Als eerste uiteraard wachten totdat een nieuwe firmware gejailbreakt is, daarna updaten via iTunes en weer jailbreaken met de daarvoor bestemde tools, dan loop je het minste risico (er moet wel iets heel raars gebeuren om je toestel te slopen, de restore functie van iTunes werkt wat dat betreft heel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
KneoK schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:23:
[...]

Als eerste uiteraard wachten totdat een nieuwe firmware gejailbreakt is, daarna updaten via iTunes en weer jailbreaken met de daarvoor bestemde tools, dan loop je het minste risico (er moet wel iets heel raars gebeuren om je toestel te slopen, de restore functie van iTunes werkt wat dat betreft heel goed).
Bedankt, snap er alleen niks van heb een Theme gedownload: CAROL en hoe kun je dit in godsnaam instellen...
is een zip met allemaal files.. omg... lekker duidelijk dit.. en staat ook nergens beschreven

[ Voor 8% gewijzigd door Remko.me op 14-08-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal waarschijnlijk in Winterboard moeten worden ingeladen.
Winterboard is een applicatie die oa thema's verzorgt.. Is gewoon kwestie van even Googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
CLB schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:44:
Zal waarschijnlijk in Winterboard moeten worden ingeladen.
Winterboard is een applicatie die oa thema's verzorgt.. Is gewoon kwestie van even Googlen!
Oke thanks, even kijken op google naar winterboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Okee, heb hem opnieuw gejailbreaked. Dank voor alle support!

Had verbinding totdat Cydia vond dat er een update geinstalleerd moest worden. Ik heb voor de 'Essentiele update' gekozen. Daarna is mijn bereik weer weg?

Moet ik die update overslaan?? Blijft iedere keer als ik Cydia laad weer opkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot de functies van de iphone.

Ik heb ergens gehoord dat een gejailbreakte iphone geen pushmail meer ondersteunt , geen toegang meer heeft tot onderdelen van application store en het voor 3g problemen kan zorgen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en dit ook kunnen bevestigen ?

In de basis wil ik alleen mijn telefoon unlocken om overbruggingstijd van vodafone naar t-mobile te vullen , maar ook omdat het heel erg handig is om in geval van een langer verblijf in buitenland een locale telkaart erin te stoppen.

Is het jailbreaken wel iets voor mij of moet ik een soort smart(d)card halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:21:

Had verbinding totdat Cydia vond dat er een update geinstalleerd moest worden. Ik heb voor de 'Essentiele update' gekozen. Daarna is mijn bereik weer weg?

Moet ik die update overslaan?? Blijft iedere keer als ik Cydia laad weer opkomen...
Okee, opnieuw gejailbreaked (volgens methode iphoneforum); Negeer nu de update opties van Cydia. Nog 2 andere vragen:

* Als ik hem aansluit op iTunes vraagt hij of ik hem moet herstellen (met oude instellingen), of dat ik hem als nieuwe iPhone moet instellen. (Heb voor de laatste gekozen, maar vraag me af of het juist is. Hij is nog bezig met synchroniseren)
* Hij geeft aan dat er nieuwe software beschikbaar is (3.0.1), als ik deze installer ben ik zeker mijn jailbreak kwijt?

Tot dusver mijn ervaring en vragen.

Wederom bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:21:

Zelf heb ik voor de complete update gekozen. Gaat ook snel en heb gewoon bereik.
Break je met redsnow 8? Moet toch gewoon goed gaan!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:15:
* Hij geeft aan dat er nieuwe software beschikbaar is (3.0.1),
als ik deze installer ben ik zeker mijn jailbreak kwijt?
Yepz, dan moet je de hele handleiding weer opnieuw volgen, maar dan met 3.0.1 muk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lauryn schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:15:
* Als ik hem aansluit op iTunes vraagt hij of ik hem moet herstellen (met oude instellingen), of dat ik hem als nieuwe iPhone moet instellen. (Heb voor de laatste gekozen, maar vraag me af of het juist is. Hij is nog bezig met synchroniseren)
Mocht je je iPhone al intensief gebruikt hebben, muziek er op gezet hebben, highscores gehaald in App Store Apps, al je contacten perfect ingevoerd en bulten sms'jes verzonden hebben dan kan je die terugzetten na het herstellen. Wil je dit niet en met een schone lei beginnen dan doe je dus 'als nieuwe iPhone'
* Hij geeft aan dat er nieuwe software beschikbaar is (3.0.1), als ik deze installer ben ik zeker mijn jailbreak kwijt?
Een firmware update verlost je altijd van je jailbreak, een unlock valt te behouden als je voor 'update' ipv 'herstel' kiest in iTunes, maar mocht je de boel werkend hebben en juist hebben ingesteld dan geldt de regel: If it ain't broken, don't (try to) fix it!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lauryn

Wat kost het unlocken via de legale weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Wiethoofd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:18:
[...]

Mocht je je iPhone al intensief gebruikt hebben, muziek er op gezet hebben, highscores gehaald in App Store Apps, al je contacten perfect ingevoerd en bulten sms'jes verzonden hebben dan kan je die terugzetten na het herstellen. Wil je dit niet en met een schone lei beginnen dan doe je dus 'als nieuwe iPhone'

[...]

Een firmware update verlost je altijd van je jailbreak, een unlock valt te behouden als je voor 'update' ipv 'herstel' kiest in iTunes, maar mocht je de boel werkend hebben en juist hebben ingesteld dan geldt de regel: If it ain't broken, don't (try to) fix it!
1. Herstellen klinkt mij als terugzetten naar de settings van voor de jailbreak in de oren. Vandaar dat ik voor nieuwe iPhone heb gekozen. Ik heb idd al mijn contacten etc ingesteld. Die synchroniseert hij nu niet? Hoe zet ik die weer terug? Of moet ik alles weer opnieuw doen en de andere optie kiezen?

2. Ik laat die update voor wat het is. Ben al lang blij als straks alles werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze heeft 'm natuurlijk niet unlocked via de legale weg..
Wat dat kost, moet je met T-mobile overleggen.. 120,- als je 't gelijk wil, daarna 30,- / 3 maanden eraf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:30:
@Lauryn

Wat kost het unlocken via de legale weg ?
Hoe bedoel je? Wil je weten wat ik ervoor betaald heb? (20,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
CLB schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:32:
Ze heeft 'm natuurlijk niet unlocked via de legale weg..
Wat dat kost, moet je met T-mobile overleggen.. 120,- als je 't gelijk wil, daarna 30,- / 3 maanden eraf!
Oh, zo. Ik heb overigens de lock laten zitten. Zit toch al bij T-Mobile en dacht dat het netwerk probleem ook hierdoor veroorzaakt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu mijn laatste vraag (al is het maar voor vandaag)

Ik heb mijn Iphone een aantal weken geleden al gehaald (ivm de zogenaamde schaarste en het feit dat ik toevallig een winkel binnen liep die er nog 1 had.

Nu heb ik eigenlijk mijn iphone al deze weken zonder simkaart gebruikt.
Echter als ik de simkaart erin stop (zou deze simkaart een tijdelijk nummer moeten hebben in verband met het meenemen van het nieuwe telefoon nummer dat ik de iphone toch als telefoon kan gebruiken en dat mijn nummer per 28 augustus overgezet zal worden naar T-mobile.) geeft de telefoon aan geen service te hebben.

Nu is mijn vraag :
komt het doordat t-mobile de kaart nog niet geactiveerd heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Contacten staan er gewoon nog. Vorige vraag komt dus te vervallen. Alles werkt en ik ben helemaal blij!

Edit: Contacten staan er weer maar alle instellingen etc zijn weg. Had ik toch 'herstellen als' moeten selecteren, of kan ik het nu nog aanpassen?

Super bedankt allemaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Lauryn op 14-08-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Nou, voor mij voorlopig geen jailbreak meer. De eerste keer ging het direct na de (geslaagde) jailbreak mis bij het installeren van SBSettings. de iPhone reageerde helemaal nergens meer op. Bij de tweede poging crashte redsnow, waardoor de jailbreak zelf dus vast liep, en waarna ook het herstel via iTunes uiterst moeizaam gaat. Inmiddels lijkt het weer de goede kant op te gaan, maar ik heb er voorlopig wel even genoeg van... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 15-08-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauryn
Elwood Blues schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:52:
Nou, voor mij voorlopig geen jailbreak meer. De eerste keer ging het direct na de (geslaagde) jailbreak mis bij het installeren van SBSettings. de iPhone reageerde helemaal nergens meer op. Bij de tweede poging crashte redsnow, waardoor de jailbreak zelf dus vast liep, en waarna ook het herstel via iTunes uiterst moeizaam gaat. Inmiddels lijkt het weer de goede kant op te gaan, maar ik heb er voorlopig wel even genoeg van... :X
Vreemd, mij is het al een paar keer gelukt nu. Weet alleen nog steeds niet wat ik NA de jailbreak moet doen om al mijn instellingen te bewaren. Herstellen vanaf xxx, of instellen als nieuwe iPhone?

Het is dus herstellen vanaf... Alles werkt. Ik ben weer een gelukkige iPhone bezitter!

[ Voor 6% gewijzigd door Lauryn op 15-08-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Herstellen van xxx. Instellen als nieuwe iPhone ben je alles kwijt.
Wat je ook kunt doen, en das de beste optie imo: met iPhonebrowser of zo (op je gejailbreakte device) inloggen, en daar de files die je veilig wilt stellen kopieren naar je pc. Dan in DFU mode je nieuwe firmware blanco installeren. Dan setup as a new iPhone en jailbreaken. Alles is dan nog super clean. Vervolgens de veilig gestelde bestanden op dezelfde manier terug zetten en telefoon rebooten. Alle veiliggestelde dingen zijn weer terug, paar settings met de hand doen verder en klaar. Alleen op die manier kun je het OS upgraden zonder oude jailbreak troep mee te blijven nemen (zit in je iTunes backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, het is me gelukt om hem te jailbreaken,
Maar nu is de batterij binnen 5 uur leeg :S ?

Iemand suggesties wat ik kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:52:
Iemand suggesties wat ik kan doen ?
Eerst volledig opladen door gewoon een hele nacht aan de computer te hangen 8) Verder zijn er apps in Cydia waarmee je je de op de achtergrond lopende programma's die resources vreten af kunt sluiten waarmee je batterijtijd kunt winnen. Ook recht onder een zendmast gaan wonen, geen muziek afspelen, geen spellen spelen, geen internet gebruiken en zoveel mogelijk je iPhone in stand-by houden willen allemaal wel helpen om langer met 1 batterijlading te kunnen, maar zijn de wat drastischere oplossingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:39:
[...]

Eerst volledig opladen door gewoon een hele nacht aan de computer te hangen 8) Verder zijn er apps in Cydia waarmee je je de op de achtergrond lopende programma's die resources vreten af kunt sluiten waarmee je batterijtijd kunt winnen. Ook recht onder een zendmast gaan wonen, geen muziek afspelen, geen spellen spelen, geen internet gebruiken en zoveel mogelijk je iPhone in stand-by houden willen allemaal wel helpen om langer met 1 batterijlading te kunnen, maar zijn de wat drastischere oplossingen :P
Goed , dan ga ik nu een huis met zendmast erop zoeken 8)7

Nee even serieus , wat voor applicaties heb je het dan over en hoe kom ik erbij ?
(zoals je begrijpt heb ik er nog niet veel verstand van)
Geloof dat ik gister in 1 uur 38% van batterij kwijt was, als dit zo blijft zet ik alles weer terug naar origineel, dit is het voor mij nog niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

Iphone na 1 dag al bricked ?

Volg het forum voor de I-Phone al een tijdje.
Had al 1,5 jaar een Nokia n95.

Kon niet meer wachten.Gisteren bij T-mobile shop Iphone 3gs 32gb met verlenging abo I-150.

Avondje mee gespeeld en vanmorgen geprobeerd om te jailbreaken.
Helaas rebooten deed hij niet.

Toen via I-tunes geprobeerd om te herstellen.(via de gedownloade .ipsw bestanden).

- Naar versie 3.0 => lukt niet.
- Naar versie 3.0.1 => geeft aan het eind dat de Iphone niet hersteld kan worden ! (Error 14).

Gegoogled maar error 14 is NIET echt duidelijk.

Na diverse pogingen (en laptop opnieuw opgestart+ Iphoone aan/uit) geeft hij nu aan :

Iphone kan niet worden hersteld. De schijf die u probeert te gebruiken is vol. !??!

Ben nu nog steeds aan het googlen voor info.

Maar met die laatste melding (schijf vol) wat voor ander opties heb je dan nog ?
:?
Plz Help (if possible).

EDIT 2 : Pfffff ik zweete al peentjes !!!!
Disk full was melding van dd C schijf van mijn laptop 8)7

Herstel is eindelijk gelukt. (was al iets over DFU mode aan het lezen/proberen).
Maarrr blijf nog wel effe van de jailbreak af (alhoewel ik al diverse apps heb die ik wil proberen).
Wil nog wel langer dan een dag genieten. Zit er nog 27 mnd aan vast. Huidige loopt to 21 nov.

[ Voor 17% gewijzigd door TheVisitoR op 16-08-2009 13:03 . Reden: Update eindelijk gelukt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:48:
Ik heb een vraag met betrekking tot de functies van de iphone.

Ik heb ergens gehoord dat een gejailbreakte iphone geen pushmail meer ondersteunt , geen toegang meer heeft tot onderdelen van application store en het voor 3g problemen kan zorgen.

In de basis wil ik alleen mijn telefoon unlocken om overbruggingstijd van vodafone naar t-mobile te vullen , maar ook omdat het heel erg handig is om in geval van een langer verblijf in buitenland een locale telkaart erin te stoppen.

Is het jailbreaken wel iets voor mij of moet ik een soort smart(d)card halen?
Push werkt hier prima, heb het net voor de eerste keer getest met een yahoo account en nog geen 10 secs na versturen van een mailtje kreeg ik op m'm springboard de melding dat ik een nieuwe SMS heb. Ook de appstore werkt prima en 3G vlekkeloos. Ik heb een 3GS maar op de 3G geen ander nieuws, al heb ik daar de push niet kunnen testen.

Je telefoon moet volgens mij wel geactiveerd worden met een officiele T-Mobile kaart, anders wordt je toestel hacktivated door de jailbreak en dan werkt push inderdaad niet totdat je je T-Mobile abo afsluit. Maar met een simpele pre-paid die je voor een paar knaken kunt kopen kun je al activeren, jailbreaken, dingen doen die hier niet besproken mogen worden en daarna gewoon een sim van een willekeurige provider plaatsen. Push werkt volgens mij alleen ook niet (standaard) met andere providers dan T-Mobile omdat de pushberichten via de servers van Apple en T-Mobile worden verstuurd. Ik denk dus dat je ook met een hardware unlock oplossing niet verder komt wat push betreft.

Als je van plan bent overwegend met T-Mobile te bellen dan is er niets aan de hand. Hou er ook rekening mee dat je voor Push (volgens mij) een actieve dataverbinding moet hebben, niet slim met een belkaartje in het buitenland denk ik, dus daar zal het geen groot gemis zijn. Wellicht een lokale T-Mobile kaart van waar je naartoe gaat ?

@TheVisitoR hierboven >>> Verwijder iTunes eens en installeer het eens opnieuw en probeer dan nog eens te updaten. En anders even proberen op een andere machine. Als je eenmaal kunt updaten via iTunes dan is jailbreaken een eitje.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 16-08-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:48:

Nee, nee en nee. Allemaal niet waar.
- Pushmail is niet het zelfde als pushnotifications. Push mail werkt gewoon. Notifications kan een probleem zijn.
- Appstore werkt gewoon volledig
- 3G problemen? Ik heb er nog nooit van gehoord iig.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Weet iemand of winterboard nou ook slomer is en meer batterij drained en meer geheugen vraagt zonder al die optionele rommel? Ik heb aldoor het gevoel van wel, maar soms is het normale summerboard ook eventjes sloom waardoor het weer niet zo lijkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
Hi all, binnenkort krijg ik een mooie 3GS (als ze weer op voorraad zijn..). Vrij zeker dat ik hem ook gaan jailbreaken, niet in de laatste plaats omdat ik ook niet achter Apple zijn handelswijze omtrent de apps sta (vloeken in de kerk :+ )
Ik heb eerlijk gezegd dan ook een tijd getwijfeld tussen android en een iphone.. het is echter op dit moment vrij duidelijk dat de hardware/software combinatie van apple de betere is. De 3GS is gewoon de beste smartphone. (nfi) Toch staat de open source filosofie van android me een stuk meer aan. Ik heb het zo snel niet kunnen vinden, maar zijn er geen projecten die werken aan een android port voor de iphone??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

CommanderKeen schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:57:
Hi all, binnenkort krijg ik een mooie 3GS (als ze weer op voorraad zijn..). Vrij zeker dat ik hem ook gaan jailbreaken, niet in de laatste plaats omdat ik ook niet achter Apple zijn handelswijze omtrent de apps sta (vloeken in de kerk :+ )
Ik heb eerlijk gezegd dan ook een tijd getwijfeld tussen android en een iphone.. het is echter op dit moment vrij duidelijk dat de hardware/software combinatie van apple de betere is. De 3GS is gewoon de beste smartphone. (nfi) Toch staat de open source filosofie van android me een stuk meer aan. Ik heb het zo snel niet kunnen vinden, maar zijn er geen projecten die werken aan een android port voor de iphone??
Je zult denk ik tot in den eeuwigheid kunnen wachten op een port van een ander OS dat op een iPhone gaat draaien. Wel zie je steeds meer cross-platform apps (ik las iets dat de Augmented Reality app van Android geport gaat worden naar iPhone, echt cool).

Als standaardphone zou het denk ik niet mijn eerste keus (meer) zijn, maar als je 'm jailbreakt heb je naar mijn mening de meest veelzijdige telefoon (en dan laten we zakelijk gebruik even buiten beschouwing) met op dit moment de coolste features (een echt werkende metaaldetector voor de 3GS is bijvoorbeeld heel stoer, gisteravond aangeschaft. pUniverse is ook een aanrader voor de 3GS, met behulp van GPS en je kompas richt je je phone naarboven richting sterren (bij voorkeur 's avonds) en je ziet op je scherm vrij accuraat naar welke ster of sterrenbeeld je zit te kijken. Zodra je beweegt, draait, kantelt, etc, beweegt de virtuele sterrenhemel mee, beetje augmented reality idee zonder gebruik van de cam). En het wordt meer dan andere telefoons gezien als echte gadget, gamestelefoon, multimediaplatform, weet ik het. Mijn ervaring is dat je sneller dan op andere toestellen toegang hebt tot coole spellen en apps, al zal Google zich in de toekomst misschien wel een geduchte tegenstander kunnen noemen.

Zonder de restricties die Apple oplegt aan het gebruik van themes en apps die not approved zijn vind ik het op het moment zonder twijfel de leukste, handigste, tofste en snelste foon waar ik mee heb gespeeld.

@MsG >>> Winterboard is toch een extra schil wat om je springboard heenzit, dat zal dus ongetwijfeld in geheugen schelen en wellicht ook een beetje in gebruikssnelheid. Ik merkte het op mijn oude 3G vooral bij het verschuiven van apps op m'n springboard, dat werkte gewoon iets minder snappy dan zonder Winterboard.
De 3GS heeft daarentegen voldoende geheugen en snelheid, daar merk ik absoluut niet wat voor zooi ik allemaal heb aanstaan (numeric battery naast m'n normale icoontje, live weather in taakbalkje en op springboard, animated time, achtergrondje, lockscreen, black bars, etc.).

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 21-08-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
Dank voor je post! Zo kijk ik er ook tegenaan. Zoals gezegd ben ik meer van de open source beweging, maar de community die achter apple zit is gewoon erg sterk, en de apps worden steeds handiger, verfijnder etc etc.

Hoe zit dat trouwens met die metaaldetector, klinkt echt goed!! (via het compas??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

CommanderKeen schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:23:
Dank voor je post! Zo kijk ik er ook tegenaan. Zoals gezegd ben ik meer van de open source beweging, maar de community die achter apple zit is gewoon erg sterk, en de apps worden steeds handiger, verfijnder etc etc.

Hoe zit dat trouwens met die metaaldetector, klinkt echt goed!! (via het compas??)
Ja, werkt inderdaad via het kompas en werkt redelijk goed. Het metertje is soms wat instabiel en wil zo nu en dan heel eventjes uitslaan, maar als je de kompas-reset-beweging maakt (een achtje met je iPhone in de lucht) dan werkt alles weer nauwkeuriger. De proximity functie werkt nog niet echt lekker, dus als je dichterbij een metalen object komt dan zou de meter meer moeten uitslaan maar dat gaat nog wat schokkerig. Ook wil de meter nog weleens stoppen als je over iets metaals blijft hangen met je phone, heel even bewegen en de meter slaat dan weer uit. Ik denk dat dat vooral aan de beperking van het kompas ligt, ik denk niet dat die echt geschikt is voor dit soort zaken maar ik ben zeker onder de indruk van hoe het nu al werkt.

Edit: heb overigens een heel luxe leren beschermhoes om m'n iPhone van Sena die roet in het eten gooit, d'r zit een flap die je openflapt om het toestel te bedienen, maar die wordt dichtgehouden met twee kleine magneetjes, die fucken met het kompas. Moet de foon dus uit het hoesje halen om het kompas of apps als de metaaldetector te gebruiken (die anders continu blijft uitslaan) :X

[ Voor 14% gewijzigd door KneoK op 21-08-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zo, dat pocket universe werkt echt super!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

Na mijn eerst jailbreak poging die vorige week zondag helemaal fout ging
hield ik mezelf voor om het voorlopig daarbij te laten. (zie een aantal posts hierboven).

Zette ik vanavond mijn Iphone aan de lader en wilde 10 min later kijken hoever ie was.
Kreeg het scherm niet meer aan en af en toe werd ie wit. deed voor de rest niks meer !!!

Via Itunes geprobeerd te restoren, maar die gaf mij weer een foutmelding (1602).
Door die melding Itunes opnieuw geinstalleerd, maar restoren.... ho maar.

Uiteindelijk in DFU mode gezet en gelukkig kon ik hem weer in Itunes herstellen.
Nu ga ik toch maar weer proberen die jailbreak uit te voeren.

Echter een vraag.
Moet ik nu, nadat ik hem in DFU mode gerestored heb, die DFU mode weer "uitzetten" ?
Of heeft de restore daar al voor gezorgd ?

grrrr. na 4 jailbreak pogingen geef ik het voor vanacht even op.
Hij blijft bij mij elke keer hangen bij "rebooten"..... dat doet mijn iphone dus niet !!!

Ergens las ik dat als hij wil rebooten dat je je usb kabel er 1 of 2 seconden uit moet halen en terugdoen.
Ook geprobeerd, maar helaas. Trouwens als je dit doet (in/uitpluggen usb) moet je dan nog steeds je home knop ingedrukt houden ?

Hoop dat iemand nog tips voor me heeft dan ga ik die morgen uitproberen.

Waar ben ik aan begonnen :'(

[ Voor 24% gewijzigd door TheVisitoR op 22-08-2009 03:36 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Met welk programma wil je m jailbreaken dan? Het is zo eenvoudig, zeker als je redsnow gebruikt. Ff googelen naar een tutorial en doen wat er staat en klaar...
Als je met Vista jailbreakt, moet je het programma als administrator uitvoeren.

Succes!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de laatste tijd ook wel handleidingen geschreven, je moet gewoon de goede hebben, dan is 't easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

@Ursamajor : Met redsn0w
Via de (FTD) handleiding en redsn0w + 3.0 ipsw van CLB

Denk dat er met de handleiding en Redsnow niets fout is.
Las vanmorgen op een Engelse website (weet niet meer welke, want ik ben nu niet thuis)
dat er meerdere mensen met dat reboot probleem zaten of nog zitten.

Daar gaven ze nog een tip zoals opstarten en jailbreaken in Safe mode.
Ik gebruik Windows XP Prof SP2.

Nu heb ik het vermoeden dat ik tot nu toe (toch) redsn0w de verkeerde 3.0 ipsw laten checken.
Te weten die van de Iphone 3G ipv 3GS.

Hoezo ? (Misschien niet helemaal logisch, maar vond het toch vreemd...)

- De 3.0 firmware die ik gebruikte is ± 240mb (ging/ga ervan uit dat dit de 3gs versie was/is)

- De 3.0.1 firmware die ik telkens restore is, omdat jailbreak niet lukt is ± 305mb
- De 3.0 firmware die ik vanmorgen heb gedownload is ± 304-305 mb.(3GS)

Zou het dan kunnen kloppen dat ie niet wilde rebooten met de 3.0 firmware van de 3G ?

Vanavond ga ik het opnieuw proberen met de firmware die ik vanmorgen heb gedownload.

Als het dan nog niet lukt om in Save Mode of met de "juiste" firmware te jailbreaken
dan weet ik het ook niet meer.

Laat het jullie nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet met iTunes de 3.0.1 naar je iPhone flashen, vervolgens redsnow opstarten en de 3.0 (NIET de 3.0.1) firmware aanwijzen, daarna wijst de jailbreak zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

Wiethoofd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:00:
Je moet met iTunes de 3.0.1 naar je iPhone flashen, vervolgens redsnow opstarten en de 3.0 (NIET de 3.0.1) firmware aanwijzen, daarna wijst de jailbreak zich vanzelf.
Had ik bij elke poging ook gedaan, echter reboot mijn Iphone gewoon niet.

Ben ook benieuwd wat ie vanavond gaat doen met de pogingen van Safe mode en "juiste"firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVisitoR

TheVisitoR

Holly it is......

Nou het is mij toch eindelijk gelukt. *O*

Met die nieuwe firmware download (dus 3.0 voor de 3GS ipv de 3G die ik tot dan gebruikte)
ging het jailbreaken eenvoudig.

Alleen iets anders dan in de meeste handleidingen staat.

Bij alle mislukte pogingen kreeg ik in redsn0w NA het scherm waar Cydia staat aangevinkt..
- waarschuwing om Iphone uit te zetten en het volgende scherm telt ie de seconden voor de
power button, power/home en alleen home. (Weet niet hoe ik dit anders moet zeggen).

Bij de gelukkig gelukte poging van vanavond gaf ie NA het scherm met Cydia..
- Iphone disconnecten, Iphone uitzetten en daarna met de home knop ingedrukt USB kabel weer aansluiten.
De rest ging ineens vanzelf.

Ik ben erg blij nu :)

*knip*

We gaan je op GoT niet helpen met warez: Het algemeen beleid #verbodencopyright.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Maak bij twijfel een TR aan :)

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 23-08-2009 10:23 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 12-09 15:27
TheVisitoR schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:02:
Nou het is mij toch eindelijk gelukt. *O*

Met die nieuwe firmware download (dus 3.0 voor de 3GS ipv de 3G die ik tot dan gebruikte)
ging het jailbreaken eenvoudig.

Alleen iets anders dan in de meeste handleidingen staat.

Bij alle mislukte pogingen kreeg ik in redsn0w NA het scherm waar Cydia staat aangevinkt..
- waarschuwing om Iphone uit te zetten en het volgende scherm telt ie de seconden voor de
power button, power/home en alleen home. (Weet niet hoe ik dit anders moet zeggen).

Bij de gelukkig gelukte poging van vanavond gaf ie NA het scherm met Cydia..
- Iphone disconnecten, Iphone uitzetten en daarna met de home knop ingedrukt USB kabel weer aansluiten.
De rest ging ineens vanzelf.

Ik ben erg blij nu :)

[mbr]*knip*[/]

[mbr]We gaan je op GoT niet helpen met warez: Het algemeen beleid #verbodencopyright.[/]
lol bingo, zo ging ik ook totaal de mist in door een iphone 2g te jailbraeken met de firmware van een 3g (kennis dacht een 3g te hebben.... niet dus zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Gister ook m'n 3G voor het eerst uit de gevangenis gehaald.
Ging eigenlijk makkelijker dan ik dacht, maar ik heb dan ook echt geen problemen gehad.

Tis wel ff wennen om m'n weg te vinden in Cydia en heb daarom ook alleen SBsettings en Winterboard er op gezet, maar die twee apps geven al veel meer vrijheden...

Er staat nu 3.01 op en ik heb m gekraakt met 3.0.

Bedankt voor het topic allemaal... zonder het topic had ik t nooit gedaan! _/-\o_

Iemand nog suggesties voor toffe apps?

[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 24-08-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MsG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 04:57:
Weet iemand of winterboard nou ook slomer is en meer batterij drained en meer geheugen vraagt zonder al die optionele rommel? Ik heb aldoor het gevoel van wel, maar soms is het normale summerboard ook eventjes sloom waardoor het weer niet zo lijkt.
Precies mijn ervaring. Ik heb hem een paar dagen geleden weer geinstalleerd, na een maand zonder te hebben gedraaid, en na een paar dagen heb ik toch echt het gevoel dat het ding langzamer is dan zonder Winterboard. Alleen de user wallpaper staat aan. Meer heb ik niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:37
Even een aantal simpele vragen voor een beginnende jailbreaker:

- Als ik mijn 16gb 3GS jailbreak kan ik dan nog wel mijn reservekopie van m'n niet gejailbreakte iphone gebruiken zodat ik al mijn instellingen/programma's weer heb?
- Stel dat ik mijn gejailbreakte iphone een paar maanden gebruik en dus ook synchroniseer en daarna besluit om hem toch weer te herstellen naar een niet gejailbreakte iphone kan ik dan de reservekopie gebruiken van mijn gejailbreakte iphone? Of kan je aparte reservekopieën opslaan?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harem.nl schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:34:
- Als ik mijn 16gb 3GS jailbreak kan ik dan nog wel mijn reservekopie van m'n niet gejailbreakte iphone gebruiken zodat ik al mijn instellingen/programma's weer heb?
App Store-apps zijn gekoppeld aan je iTunes account en vallen via iTunes makkelijk terug te synchroniseren. En iTunes maakt maar een beperkt aantal backups/reservekopieën van je instellingen dus een goede backup handmatig backupen/kopieren uit de iTunes AppData-map zou de oplossing kunnen zijn.
- Stel dat ik mijn gejailbreakte iphone een paar maanden gebruik en dus ook synchroniseer en daarna besluit om hem toch weer te herstellen naar een niet gejailbreakte iphone kan ik dan de reservekopie gebruiken van mijn gejailbreakte iphone? Of kan je aparte reservekopieën opslaan?
Zoals eerder gezegd je backups handmatig backuppen, je mist dan wel weer de sms'jes/mailtjes/highscores/notities/agenda-afspraken etc. die je in de tussentijd hebt gemaakt!

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.