Ik heb laatst mijn pas nieuwe iPod Touch G2 willen jailbreaken. Ik wil dat doen met en vanaf de 2.2.1 versie die al bij de iPod zat. 3.01 firmware heb ik niet nodig lijkt me, op het kunnen wissen van video na dan, maar dat is overkomelijk. Ik heb Windows XP 32 Home.
Dit deed ik:
Met de nieuwste iTunes van het moment open(misschien had ik deze moeten sluiten?)
-quickfreedom geïnstalleerd, stappen doolopen, bijvoorbeeld ook de iPod2,1_2.2.1_5H11a_Restore.ipsw gedownload. Hier geen errors
-Eerste probleem: Bij creeren van de firmware gebeurde er niets 20 minuten. Na Googelen heb ik een tijdelijke .BAT file in "Program files" uitgevoerd in de quickfreedom directory. Programma ging verder.
-Toen kreeg ik een verzenden/niet verzenden error van iTunesHelper.exe
-Toen zei quickfreedom dat ik mijn iPod in DFU modes moest zetten. Dat is gelukt, maar ik had liever 3 of 4 handen gehad ipv 2, erg lastig. Firmware werd erop gezet, althans ik kreeg een balkje op mijn iPod.
-Quickfreedom zei dat ik in iTunes mijn iPod moest herstellen.(met de shift toets voor de aangepaste firmware) Dat stond nog open, en na hele lang wachten ging ook iTunes crashen(verz/niet verz)
Ik had heel even iets dat leek op een brick maar gelukkig kon ik na een reboot van mijn PC de iPod herstellen met de backup iPod2,1_2.2.1_5H11a_Restore.ipsw. Niets aan de hand sindsdien, maar niet gebreakt.
Lukt het wel met de splinternieuwste iTunes?
Moet iTunes uit voordat je quickfreedom opstart?
Kan ik het beter met een andere tool doen?
Ik wilde het toch even vragen voordat ik het nog eens probeer.
Yippie kayak, other buckets!