Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wiethoofd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:05:
Ik draai BossPrefs om EDGE uit te zetten, met m'n prepaid kaartje wil ik puur gebruik maken van m'n wifi netwerk thuis en is mooi mobiel internet uitgeschakeld.
Waarom heb je dan voor een iPhone gekozen als ik vragen mag? Nu betaal je heel veel, terwijl je nu eigenlijk van je iPhone een iPod Touch hebt gemaakt, omdat je alléén de WiFi wil gebruiken, wat de iPod Touch ook heeft, tegen een veel lagere prijs, momenteel zo ron de 260 euro voor 16GB, eenmalig. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
GJtje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:10:
[...]
Waarom heb je dan voor een iPhone gekozen als ik vragen mag? Nu betaal je heel veel, terwijl je nu eigenlijk van je iPhone een iPod Touch hebt gemaakt, omdat je alléén de WiFi wil gebruiken, wat de iPod Touch ook heeft, tegen een veel lagere prijs, momenteel zo ron de 260 euro voor 16GB, eenmalig. ;)
Omdat hij mss wel prepaid wil bellen buitenshuis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJtje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:10:
Ik kon een iPhone 2G (eerste generatie) redelijk goedkoop overnemen, naast m'n iPod Touch leuk om mee te spelen met de nieuwere firmwares, inmiddels besloten de iPhone te verkopen.

Zelf draai ik m'n iPod Touch 16GB nog op 1.1.4 jailbroken omdat deze lekker snel is. De iPhone op 2.2 en 3.0 jailbroken en unlocked gehad maar die voelen toch trager.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Ik heb mijn iPhone 3g 16gb gekocht voor een 350 euro (nieuw)
Ik gebruik Bellen,sms'en,ipod, navigatie en notities ervoor.

Ik betaal 12 euro voor een sim-only abbo (vodafone)

Omdat ik nu al een tijdje dit abonnement heb kan ik overstappen naar ongeveer hetzelfde maar dan met internet onbeperkt, voor een 1-2 euro per maand meer.
Nu wil ik natuurlijk niet over mijn bundel heen gaan, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wiethoofd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:25:
Ik kon een iPhone 2G (eerste generatie) redelijk goedkoop overnemen, naast m'n iPod Touch leuk om mee te spelen met de nieuwere firmwares, inmiddels besloten de iPhone te verkopen.
Ah oke, kan me voorstellen dan idd dat je dan je iPhone niet meer hoeft, hahaha. :)
Zelf draai ik m'n iPod Touch 16GB nog op 1.1.4 jailbroken omdat deze lekker snel is. De iPhone op 2.2 en 3.0 jailbroken en unlocked gehad maar die voelen toch trager.
Kijk, dat is ook handig om te weten voor mij! :) Dankjewel daarvoor. Weet je ook (nog) hoe het stroomverbruik was bij OS 3.0? Anders neem ik de moeite niet en blijf ik mooi bij 2.2.1, wat standaard op mijn iPod stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Wiethoofd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:05:
[...]

Ik draai BossPrefs om EDGE uit te zetten, met m'n prepaid kaartje wil ik puur gebruik maken van m'n wifi netwerk thuis en is mooi mobiel internet uitgeschakeld

[...]

Ja, is beschikbaar en werkt net als op 2.x
Wat prefereer jij aan bossprefs boven Sbsettings? In cydia zag ik zelf dat hij iedereen al half doorverwijst naar SBSettings :P. Echter draait dat wel de hele tijd op de achtergrond heb ik het idee. Verneukt winterboard mijn icons niet? Ik gebruikte namelijk de respring functie van Bossprefs, en floemp alles was alfabetisch :'(. De SBSettings respring deed het wél normaal :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog geen SBSettings gebruikt, BossPrefs gebruik ik maar voor 1 ding, m'n EDGE uitschakelen, meer niet nodig. Op 2.x was ie beter, dan kon ik daar ook nog keurig m'n StatusNotifier icoontje neerzetten en m'n MakeItMine en vond ik de interface prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:20
als je een iphone 3gs jailbreakt blijven de apps die er op dat moment opstaan dan nog gewoon opstaan ????

En werken die dan nog gewoon ???

Het is voor mij d eerste keer dat ik dit ga proberen.

Je iphone kan er niet door kapot gaan toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kalmma schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:19:
als je een iphone 3gs jailbreakt blijven de apps die er op dat moment opstaan dan nog gewoon opstaan ????
Backup maken met iTunes en die terug laten zetten na het jailbreaken en je apps terug synchroniseren moet werken
En werken die dan nog gewoon ???
Met de eerder genoemde update blijven zelfs je highscores behouden ;)
Het is voor mij d eerste keer dat ik dit ga proberen.

Je iphone kan er niet door kapot gaan toch ???
Er zit wel degelijk een klein risico aan vast dat je hem 'bricked' en met een presse papier zit voor >30 euro per maand 8) Zie ook: Heeft jailbreaken ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:31:
[...]
Er zit wel degelijk een klein risico aan vast dat je hem 'bricked' en met een presse papier zit voor >30 euro per maand 8) Zie ook: Heeft jailbreaken ook nadelen?
Valt toch wel mee met het 'bricked' gebeuren, het is niet zoals bij de PSP wel eens was, daar kon je niks meer met een brick. De iPhone kan je toch altijd nog restoren via iTunes?

Had gister overigens zonder ooit ge-jailbreaked te hebben, dat na het resetten van de iPhone hij bleef hangen op het Apple logo en gewoon niks meer wilde doen. Restore via iTunes gelukkig wel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met een vriend z'n iPod Touch omgetoverd in een 250 euro presse papier waar garantie mee viel te claimen omdat hij echt helemaal niets meer wou doen.

Met de huidige jailbreaktools is het inderdaad minder makkelijk, maar nog steeds wel mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:31:
[...]

Backup maken met iTunes en die terug laten zetten na het jailbreaken en je apps terug synchroniseren moet werken
Vrijdag de 3GS van mn vriendin gepakt en met de toen beschikbare versie jailbroken. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, behalve Winterboard die inderdaad nog niet werkt. Verder gebruikt ze het ding zelf nog niet echt voor dergelijke dingen maar Cydia vond ze wel leuk om naar te kijken.

Zelfs de apps e.d. wat er al op stond werkt nog prima. Wel vooraf voor de zekerheid een backup gemaakt maar (nog) niet nodig gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 05-07-2009 22:56 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

redfoxert schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:55:
[...]

Vrijdag de 3GS van mn vriendin gepakt en met de toen beschikbare versie jailbroken. Tot nu toe nog geen enkel probleem gehad, behalve Winterboard die inderdaad nog niet werkt. Verder gebruikt ze het ding zelf nog niet echt voor dergelijke dingen maar Cydia vond ze wel leuk om naar te kijken.

Zelfs de apps e.d. wat er al op stond werkt nog prima. Wel vooraf voor de zekerheid een backup gemaakt maar (nog) niet nodig gehad.
't Is aan te raden ook de update van de installer tool even te draaien, die fixt namelijk wat kleine bugs (oa. wat ssh probleempjes en mogelijk ook al wat voorbereidend werk voor Winterboard). Duurt een minuutje, je behoudt al je apps gewoon, ook Cydia.

Heb nu Lighttpd en PHP aan de praat :D Leuk speelgoed.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 06-07-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Net even cydia geinstalled maar snap er niks van. 8)7
Ben beetje aan het browsen enzo maar valt niet mee, iemand een link waar de basics staan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Qiro schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:28:
Net even cydia geinstalled maar snap er niks van. 8)7
Ben beetje aan het browsen enzo maar valt niet mee, iemand een link waar de basics staan misschien?
De belangrijkste apps staan op de frontpage onder "Feautered apps"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
We gaan je niet helpen met warez: Het algemeen beleid #verbodencopyright.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 06-07-2009 22:28 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Saurik heeft zojuist een nieuwe versie van mobile substrate en van winterboard uitgegeven. Ze zouden nu op de 3GS moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
ruco88 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:04:
Saurik heeft zojuist een nieuwe versie van mobile substrate en van winterboard uitgegeven. Ze zouden nu op de 3GS moeten werken.
The newly released 0.9.2958 versions of MobileSubstrate and WinterBoard (upgraded to support ARM7/Thumb2) should now work on the iPhone 3GS. _/-\o_

Wat mist er nu nog op de 3.0 jailbreak? Volgens mij functioneert alles nu toch?

Edit:

http://twitter.com/musclenerd

officiele dev-team redsn0w (0.8) jailbreak voor 3GS?

Update:

iPhone 3GS jailbroken met redsn0w 0.8

[ Voor 13% gewijzigd door Baiko op 07-07-2009 19:45 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

ruco88 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:04:
Goed nieuws !!! Eindelijk ook naar hartenlust customizen zonder me zorgen te maken over het geheugenverbruik :D

Meteen maar even de pakketjes geinstalleerd en inderdaad, dat werkt weer als vanouds !! Very nice. En na het installeren van een simpele theme en instellen van achtergrond werkt de telefoon, itt de 3G met Winterboard, nog net zo snel en responsief :*)

Edit: Hmm, VoIPover3G sloopt op het moment de appstore, die laat eventjes het laadicoontje zien en dan sluit de store weer. Het werkte al niet meer sinds eergisteren en had me er nog niet echt mee bezig gehouden, tot ik me net bedacht dat ik Vo3G had geinstalleerd. Na deinstalleren werkte de appstore direct weer zonder respring.

[ Voor 21% gewijzigd door KneoK op 07-07-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het jailbreaken van mijn iphone, heb ik een theme geinstalleerd. Na het omschakelen naar de originele theme, is mijn icoontje van Weerbericht verdwenen. Nou is het niet heel erg want het werkt gewoon alleen dat zwarte gat irriteert steeds.

Linkje voor een screenshot

http://img182.imageshack....sted%20by%20ImageShack.us

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:29:
Na het jailbreaken van mijn iphone, heb ik een theme geinstalleerd. Na het omschakelen naar de originele theme, is mijn icoontje van Weerbericht verdwenen. Nou is het niet heel erg want het werkt gewoon alleen dat zwarte gat irriteert steeds.

http://img182.imageshack....sted%20by%20ImageShack.us
Ik had laatst hetzelfde, maar naar herstarten telefoon was ie er gewoon weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden via appleiphoneschool.com

http://www.appleiphoneschool.com/category/cydia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:29:

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/3535/fotovvx.jpg
Je zou eens in je WinterBoard kunnen kijken wat voor thema's allemaal aanstaan en deze allemaal uitschakelen en respringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 19:55
Ok, ik heb sinds kort een iPhone 3GS, en zou hem graag simlockvrij willen maken, maar heb verder totaal geen ervaring met jailbreaken of unlocken ofzo. Weet iemand hier toevallig een makkelijke how-to voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B.A.L. schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:41:
Ok, ik heb sinds kort een iPhone 3GS, en zou hem graag simlockvrij willen maken, maar heb verder totaal geen ervaring met jailbreaken of unlocken ofzo. Weet iemand hier toevallig een makkelijke how-to voor ofzo?
Bij het jailbreaken maak je het bestandssysteem van de iPhone of iPod touch toegankelijk.
[...]
Bij het simunlocken maak je het mogelijk om de iPhone te gebruiken op andere netwerken dan waar deze oorspronkelijk op is gelockt. Een Nederlandse iPhone 3G is bijv. gesimlocked op het Nederlandse T-Mobile netwerk. Om deze te gebruiken op het Vodafone netwerk moet de simlock van de iPhone worden verwijderd of omzeild. Er zijn hardwarematige oplossingen zoals een proxy-sim, waarvoor soms ook een jailbreak nodig is. Daarnaast zijn er softwarematige oplossingen. Hiervoor is het nodig om de iPhone te jailbreaken en vervolgens kan de simlock verwijderd worden. Het verwijderen van de simlock is dus (vrijwel) altijd "de volgende stap" na het jailbreaken.

Op GoT mag het jailbreaken wel en het sim-unlocken niet besproken worden. Zie voor details AMD Beleid & [url=]http://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#gsmHet algemeen beleid #gsm[/url].
*kuck* Jailbreaken met redsn0w of purplera1n *kuch* unlocken met ultrasn0w uit Cydia *kuck*

Voor hoe en wat mag je zelf even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 19:55
Thx voor de info! Maar eigenlijk is het me intussen al gelukt :p Dat ging makkelijker dan gedacht...het grootste probleem was dat ik de IPSW file niet in mn iPhone3.0Firmware.zip kan vinden, maar toen kwam ik er dus achter dat ik gewoon .zip in .ipsw moest veranderen...je moet het maar net weten, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:27
B.A.L. schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:46:
Thx voor de info! Maar eigenlijk is het me intussen al gelukt :p Dat ging makkelijker dan gedacht...het grootste probleem was dat ik de IPSW file niet in mn iPhone3.0Firmware.zip kan vinden, maar toen kwam ik er dus achter dat ik gewoon .zip in .ipsw moest veranderen...je moet het maar net weten, hehe.
tering daar zat ik dus ook mee he grrr... wou de iphone van mn neefje jailbreaken maar stuitte al gelijk op dat probleem snapte er geen jota van. mijn eigen 3gs is gejailbreaked door een goede vriend van me, had dat stukje blijkbaar niet meegekregen toen hij dat deed :)

maar bedankt voor de info nu kan ik verder om zijn iphone te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:51

Bob Popcorn

Plop!

Net jailbroken met Purplera1n, daarna winterboard proberen te installeren, alles stuck gelopen, gaf alleen nog maar een wit appel logo :p Nu dus een complete restore gedaan, en ik blijf ver weg van de jailbreaks :p Jammer dat touchgrind niet gratis te krijgen is :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Bob Popcorn schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:52:
Net jailbroken met Purplera1n, daarna winterboard proberen te installeren, alles stuck gelopen, gaf alleen nog maar een wit appel logo :p Nu dus een complete restore gedaan, en ik blijf ver weg van de jailbreaks :p Jammer dat touchgrind niet gratis te krijgen is :p
Je hebt waarschijnlijk de oude winderboard gebruikt, de versie voor 3.0 zou gewoon moeten werken.

touchgrind is niet zo fantastisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik heb bij 3.0 jailbreak van de Ipod Touch problemen. Hij loopt soms vast bij Claudia waardoor ik de ipod moet herstellen en de firmware opnieuw moet installeren. Omdat hij ook niet meer opstart.
Ben weer naar 2.2 gegaan zo veel meer opties in 3.0 zit er ook niet in.

Zijn er hier meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Als ik redsn0w gebruik om mijn iPhone 3G via Windows te Jailbreaken, verlies ik dan alle instellingen/smsjes die ik nu nog op mijn onschuldige iPhone staan?

Ik begrijp dat o.a. deze instellingen/data zich in een ipsw bestand kunnen bevinden, maar ik kan niet vinden hoe ik deze data kan behouden..

Ik ga er vanuit dat ik deze stap zou moeten nemen als ik die data wil behouden, aangezien redsn0w om een ipsw bestand vraagt bij het jailbreaken.

Alvast bedankt!

Edit: Nevermind. Had het antwoord gevonden via Google. Heb wel eerder proberen te zoeken hoor. In ieder geval: heb m'n iPhone gejailbreaked en heb alle instellingen/data nog :)

[ Voor 16% gewijzigd door johnneman op 17-07-2009 12:38 . Reden: nevermind ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Je data blijft gewoon behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 11:56
Hallo ik heb zo'n 15 min geleden geprobeerd via redsn0w mijn telefoon te jailbreaken. Hij blijft echter al 12 minuten waiting voor reboot aan. Is dit normaal, en als het mislukt is kan ik hem dan nog herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als hij op het 'Waiting voor reboot' staat moet je em handmatig rebooten om verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 11:56
Wiethoofd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:36:
Als hij op het 'Waiting voor reboot' staat moet je em handmatig rebooten om verder te kunnen.
Ben hem inmiddels via iTunes aan het herstellen waarschijnlijk was de ipsw file niet goed, dus dadelijk weer opnieuw proberen

Edit:

Na de 2e geprobeerd te hebben om hem te jailbreaken, blijft hij weer bij 'Waiting voor reboot' staan, ook heb ik hem handmatig geprobeerd om op te starten maar dat doet hij ook niet?

Hmm maar weer proberen met nieuw .ipsw file

Edit 2:

Opgelost het werkt.. was inderdaad verkeerde ipsp file

[ Voor 43% gewijzigd door Lars Kremers op 20-07-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Laatst online: 29-11-2023
Ik snap er niets van.
Een app gedownload via Cydia zoals hier beschreven staat:
http://www.appleiphoneschool.com/category/lock-calendar/

Maar ik zie nergens het tabje Lockscreen?
M'n achtergrond in het lockscreen is wel veranderd maar er staat helemaal niets......
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reinigingsdoek schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:49:
Ik snap er niets van.
Een app gedownload via Cydia zoals hier beschreven staat: http://www.appleiphoneschool.com/category/lock-calendar/

Maar ik zie nergens het tabje Lockscreen?
M'n achtergrond in het lockscreen is wel veranderd maar er staat helemaal niets......
Wat doe ik verkeerd?
Al eens Instellingen > Lock Calender (helemaal onderin) geopend?

Verder past dit beter in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een ipod 2g met firmware versie 2. Ik zou deze graag upgraden naar versie drie en hem jailbreaken, maar hoe kan ik een goede backup maken. Iedereen zegt dat als ik hem sync met itunes dat die dan gemaakt wordt. Ook kan dat door rechts te klikken op d ipod in itunes en dan backup maken te klikken. Maar itunes zegt dan dat GEEN firmware backup is. Als er wel een firmware backup gemaakt wordt na het syncen, waar vind ik die dan op mijn hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je firmware kan je gratis opnieuw downloaden door op 'herstellen' te klikken, je kunt daarna een 'verse' .ipsw uit je %AppData%\Apple Computer\iTunes\Device Support-map halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
kan ik door het jailbreaken iets onherstelbaar beschadigen of kan ik hem altijd nog "herstellen" als er iets fout gaat. Blijft er altijd nog iets van een bootloader intact?

Maakt het nog iets uit waar ik de firmware versie drie download? Want de internets staan er vol mee, zijn er dus nog goede of slechte?

Als ik hem jailbreak, hoeveel langzamer wordt hij dan? Ik bedoel: hoe langzaam is langzaam.

[ Voor 13% gewijzigd door pientertje op 25-07-2009 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pientertje schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 06:30:
kan ik door het jailbreaken iets onherstelbaar beschadigen of kan ik hem altijd nog "herstellen" als er iets fout gaat. Blijft er altijd nog iets van een bootloader intact?
Er is altijd een kans dat je hem 'bricked' maar met de huidige methodes is het gewoon een kwestie van de stappen precies opvolgen en er is niets aan de hand.
Maakt het nog iets uit waar ik de firmware versie drie download? Want de internets staan er vol mee, zijn er dus nog goede of slechte?
Voor je iPhone gewoon via iTunes doen of even in de Firmware-categorie op Apple iPhone School kijken. Voor de iPod Touch gewoon aanschaffen en via iTunes binnenhengelen.
Als ik hem jailbreak, hoeveel langzamer wordt hij dan? Ik bedoel: hoe langzaam is langzaam.
Als je geen extra programma's installeert, geen thema's gebruikt zul je er weinig van merken, maar zelfs met een niet jailbroken iPhone of iPod Touch zul je het gaan merken als je veel programma's geïnstalleerd en opgestart hebt gehad. Je kunt natuurlijk ook altijd een processmanager uit Cydia halen om zo programma's en processen te killen om de boel weer te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
We gaan je op GoT niet helpen om aan warez te komen. Het is een betaalde update, die je gewoon via iTunes kunt verkrijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 25-07-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een paar dagen geleden gejailbreakt.
met programma's voor een lockscreen thema, sbsettings, 5 iconen per rij en 5 iconen in het dock kan ik games als the sims 3 en worms nog altijd goed laten draaien. er is alleen af en toe een soort van framedrop bij heftige actie maar niets ergs.
Wel zorgt het verslepen van iconen af en toe voor problemen, dit komt waarschijnlijk door de aanpassingen van de hoeveelheid apps per pagina. Ook start de sms applicatie van apple zelf langzaam op, biteSMS (cydia, betaald) heeft hier overigens geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
ok hopelijk kan iemand me gerust stellen,

ik werd net gebeld op me jaibroken iphone.
ik hoorde ineens een geil hijgende vrouw als ringtone.. ik zou wtfff?

nu blijkt dat ineens all me default iphone ringtones zijn overschrijven, ik heb al me apps na gelopen via cydia maar daar staat niks tussen
ik heb direct openssh en mobileterm erafgehaald..

wie kan me helpen? hoe kan dit? en kan nu ineens zomaar iemand via me telefoon bellen of verlopen me gesprekken ineens via een ander duurder nummer? ik kan niet hier bij t-mobile mee aankomen met me hacked phone..

thanks

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk had je SSH aanstaan en heb je die wachtwoorden standaard gelaten en heeft iemand daar misbruik van gemaakt.

Je kunt gewoon een backup maken in iTunes en opnieuw jailbreaken of gewoon herstellen en garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lijkt me een beetje stug, alsof hackers massaal wachten op potentiele iPhones.

Volgens mij is het niet trager als je geen winterboard enzo gebruikt maar hem puur jailbreakt en verder niks. Er staat namelijk niks extra aan verder, maar enkel zijn er mogelijkheden opengegooid. Traagstartende SMS heb ik ook, maar is dat niet standaard ook zo? Hij moet die database even inladen lijkt me.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik heb onlangs weer een iPhone 2G gekocht en tot mijn verbazing was deze sim-lockvrij maar moest deze wel gejailbreaked worden om deze te "activeren". Dus wat ik heb gedaan is; een AT&T sim-kaart gekocht voor een paar euro op eBay die al geactiveerd is en dan zou ik die daarmee toch kunnen activeren? Nederlandse sim erin en klaar.. of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Njay schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:20:
ok hopelijk kan iemand me gerust stellen,

ik werd net gebeld op me jaibroken iphone.
ik hoorde ineens een geil hijgende vrouw als ringtone.. ik zou wtfff?

nu blijkt dat ineens all me default iphone ringtones zijn overschrijven, ik heb al me apps na gelopen via cydia maar daar staat niks tussen
ik heb direct openssh en mobileterm erafgehaald..

wie kan me helpen? hoe kan dit? en kan nu ineens zomaar iemand via me telefoon bellen of verlopen me gesprekken ineens via een ander duurder nummer? ik kan niet hier bij t-mobile mee aankomen met me hacked phone..

thanks
klinkt alsof een vriend van je zich verveelde met jou iphone :P

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Ik wil misschien (ik durf niet zo goed :$ ) mijn 3Gs jailbreaken met Purplera1n (lijkt met dit programma het gemakkelijkst). Maar op de instructie sites (teksten en filmpjes) blijkt nergens dat ik mijn telefoon dat helemaal opnieuw moet "vullen" (25 GB aan muziek, alle apps etc... ). Ook wil ik weten in hoeverre het al mogelijk is om op de 3Gs custom themes te gebruiken/maken (winterboard e.d. zou nog niet werken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
CrimsoN72 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:32:
Ik wil misschien (ik durf niet zo goed :$ ) mijn 3Gs jailbreaken met Purplera1n (lijkt met dit programma het gemakkelijkst). Maar op de instructie sites (teksten en filmpjes) blijkt nergens dat ik mijn telefoon dat helemaal opnieuw moet "vullen" (25 GB aan muziek, alle apps etc... ). Ook wil ik weten in hoeverre het al mogelijk is om op de 3Gs custom themes te gebruiken/maken (winterboard e.d. zou nog niet werken?).
Ik heb het ook gedaan, het werkt ontzettend simpel via PurpleRa1n.
Programmaatje downloaden, iPhone aan je PC hangen, programmaatje starten, even wachten, klaar.
Dan je iPhone pakken en in het Freeze appje op Install Cydia klikken. Dan wachten totdat 'ie klaar is (duurde bij mij vrij lang). Winterboard werkt bij mij verder prima, ik heb momenteel de Black Wood achtergrond icm. de icoontjes, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Reinigingsdoek schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:39:
[...]

Ik heb het ook gedaan, het werkt ontzettend simpel via PurpleRa1n.
Programmaatje downloaden, iPhone aan je PC hangen, programmaatje starten, even wachten, klaar.
Dan je iPhone pakken en in het Freeze appje op Install Cydia klikken. Dan wachten totdat 'ie klaar is (duurde bij mij vrij lang). Winterboard werkt bij mij verder prima, ik heb momenteel de Black Wood achtergrond icm. de icoontjes, erg mooi!
En alle muziek, apps en data etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
CrimsoN72 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:41:
[...]

En alle muziek, apps en data etc...?
Alles staat er nu nog steeds gewoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Super! Bedankt.
Laat mijn ervaringen nog wel horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Is het mogelijk om de update van Navigon te doen via een gejailbreakte iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Helaas werkt versie drie (nog) niet lekker onder linux. Maar is de update naar drie het dan wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
coredalae schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:18:
[...]

klinkt alsof een vriend van je zich verveelde met jou iphone :P
scheen dus allemaal wel vaker voor te komen met noobs zoals ik die het ssh password niet wijzigen.
maar er zijn dan echt mensen die actief data adressen afscannen?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njay schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:26:
scheen dus allemaal wel vaker voor te komen met noobs zoals ik die het ssh password niet wijzigen.
maar er zijn dan echt mensen die actief data adressen afscannen?
T-Mobile en andere mobiele internetaanbieders hebben ranges met IP-adressen en dan is het een kwestie van bij 1 beginnen en de boel langslopen om iemand met een jailbroken iPhone tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Gisteren met Purplera1n mn 3GS gejailbraked. Werkte allemaal zonder problemen!

Alleen nu heb ik vanmorgen even google maps aan gehad met de autolock disabled. Toen ik m na aankomst weer enabelde, ging het scherm op zwart en als je m weer aan zet, kun je het toestel niet meer ontgrendelen. Ik kan schuiven wat ik wil, maar hij komt niet van de lock af. Uitzetten en weer aanzetten werkt ook niet....
Probeer nog even te pielen maar.
Iemand anders ook zo'n ervaring?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Terwijl Steve Jobs waarschuwt tegen jailbreaken, schijnt elke iPhone te hacken te zijn via een eenvoudig sms'je.

Steve Jobs komt in het geweer tegen gejailbreakte iPhones, meldt Forbes. Die zouden hackers namelijk in staat stellen hele telefoonnetwerken plat te leggen, aldus de Apple-baas. Forbes denkt zelf dat dit de reden zou kunnen zijn waarom de Google Voice-applicatie niet is toegelaten tot de App Store. Zeker is dat Apple vooral volledige controle wil over wat er met een iPhone gedaan kan worden - en dan vooral uit commerciële overwegingen, niet met het oog op veiligheid. Apple stelt zelf dat anoniem bellen met gejailbreakte iPhones vooral iets voor drugdealers zou zijn.

Een gerelateerd bericht laat zien dat Apple eerst maar eens zelf orde op zaken moet stellen: de iPhone schijnt te hacken te zijn middels een eenvoudig sms-bericht. Sterker nog, de ontdekkers van deze kwetsbaarheid in de iPhone-software stellen dat het eenvoudig zou zijn alle iPhones ter wereld over te nemen. Toch een leuke uitdaging voor hackers om de veelzijdigheid . Dus Steve, schraap die Blueband van je hoofd en beveilig die iPhone fatsoenlijk, vóór je zeurt over jailbreakers.
Bron: Bright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ik zit nu helemaal in een piepjas, heb buitenlandse iphone 3g van kameraad getracht te jailbreaken via de 3g tuturial, gaat itunes lekker lopen kloten dat de sim kaart niet klopt in combo met iphone 3g (iphone komt uit hongkong) aaargghh wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waar gaat het mis? Hij is al gejailbreakt? Je ziet een Cydia icoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fuqua schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:50:
ik zit nu helemaal in een piepjas, heb buitenlandse iphone 3g van kameraad getracht te jailbreaken via de 3g tuturial, gaat itunes lekker lopen kloten dat de sim kaart niet klopt in combo met iphone 3g (iphone komt uit hongkong) aaargghh wat nu ?
Unlocken, maar omdat dat hier niet op GoT besproken mag worden kan je met het de zoektermen 'iphone 3g unlock' de nodige tutorials wel vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
MsG schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:59:
Waar gaat het mis? Hij is al gejailbreakt? Je ziet een Cydia icoon?
nee de phone is gewoon standaard simlock vrij van hong kong.

ik heb update gedaan via itunes naar versie 3.0 toen kwam ineens het gezeik dat de simkaart niet kan kloppen met de iphone :S

wtf

dus ik zou em niet eens hoeven te unlocken, apple moet ff opzouten met dat geouwehoer en mijn hier in de stress laten schieten en niet te vergeten afgang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Wiethoofd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:59:
[...]

Unlocken, maar omdat dat hier niet op GoT besproken mag worden kan je met het de zoektermen 'iphone 3g unlock' de nodige tutorials wel vinden ;)
maar dat is toch vaag, dit is een simlock vrije phone uit hongkong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Ik heb ook sinds gisteren mijn Iphone 3GS binnen en het begint nu al te kriebelen om hem te jailbreaken. Moet ik nog andere handelingen ondernemen, buiten het verbinden met I-Tunes, om de mogelijkheid te hebben om een herstel uit te voeren? Heb je ergens een optie om de backup uit te voeren of gebeurd dat automatisch bij het verbinden met I-Tunes?

Werkt PurpleRa1n op Xp en Vista of zijn er beperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
siemed schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:51:
Ik heb ook sinds gisteren mijn Iphone 3GS binnen en het begint nu al te kriebelen om hem te jailbreaken. Moet ik nog andere handelingen ondernemen, buiten het verbinden met I-Tunes, om de mogelijkheid te hebben om een herstel uit te voeren? Heb je ergens een optie om de backup uit te voeren of gebeurd dat automatisch bij het verbinden met I-Tunes?

Werkt PurpleRa1n op Xp en Vista of zijn er beperkingen?
dr zijn zeer degelijke handleidingen beschikbaar in het nederlands over het jailbreaken van iphone 3gs, ging met de mijne vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fuqua schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:48:
[...]

maar dat is toch vaag, dit is een simlock vrije phone uit hongkong.
Moest dat uit onze glazen bol af te lezen zijn geweest? Als er over foutieve simkaart wordt gesproken gaat Wiethoofd natuurlijk niet uit van simlockvrij ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
CLB schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:52:
[...]

Moest dat uit onze glazen bol af te lezen zijn geweest? Als er over foutieve simkaart wordt gesproken gaat Wiethoofd natuurlijk niet uit van simlockvrij ;)
je hebt gelijk ik zag pas later dat ik dit was vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 06:14
Inmiddels met Purplera1n ook een jailbreak uitgevoerd op mijn 3GS. Werkte eenvoudig en snel.

Weet iemand waar ik leuke themes kan vinden? Ik heb winterboard en SBSettings geinstalleerd. Kan bij SBSettings een paar themes (die er denk standaard bij zitten) uitkiezen, maar ik weet niet hoe ik andere themes kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:37:
Inmiddels met Purplera1n ook een jailbreak uitgevoerd op mijn 3GS. Werkte eenvoudig en snel.

Weet iemand waar ik leuke themes kan vinden? Ik heb winterboard en SBSettings geinstalleerd. Kan bij SBSettings een paar themes (die er denk standaard bij zitten) uitkiezen, maar ik weet niet hoe ik andere themes kan toevoegen.
In Cydia heb je een section genaamd: Themes Winterboard.
Hier kun je op zich wel wat leuke themes weghalen. Daarnaast kun
je kijken bij de section: Themes complete. Bij Themes complete
heb ik de mijne weggehaald: Metal Iphone Aqua, dat vind ik een érg
fijne qua vormgeving:

Afbeeldingslocatie: http://mobile.dpszone.com/images/iPhone-theme-Metal-iPhone-Aqua-1.jpg

Anders moet je ff kijken bij hackulous, daar staat een topic met allemaal screenshots.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 06:14
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:46:
[...]

In Cydia heb je een section genaamd: Themes Winterboard.
Hier kun je op zich wel wat leuke themes weghalen. Daarnaast kun
je kijken bij de section: Themes complete. Bij Themes complete
heb ik de mijne weggehaald: Metal Iphone Aqua, dat vind ik een érg
fijne qua vormgeving:

Anders moet je ff kijken bij hackulous, daar staat een topic met allemaal screenshots.
:)
Thanks, inmiddels gelukt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je eigen thema maken kan natuurlijk ook, daarvoor kun je beter in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods of op http://www.appleiphoneschool.com/blog/ terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Oke, bij mij is de jailbreak ook pefect gelukt met de 3GS. Het stelt uiteindelijk niets voor.
Nu moet ik nog uitvinden hoe ik apps kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik heb even gezocht over het bricken van een touch. Dit lijkt onmogelijk, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 21:46
Ook hier de jailbreak met purpesnOw geluckt , ook gelijk de unluck gedaan. Gedownloade apps lijken te werken tot nu toe, nog verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
pientertje schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 07:40:
Ik heb even gezocht over het bricken van een touch. Dit lijkt onmogelijk, klopt dat?
Ja, het is (zo goed als) onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:53

duronbug

Step on it.....!

Firmware versie 3.01 is uit. Heb sinds een week de 3GS en gejailbraked met purplera!n. Is het nu mogelijk om de update te installeren ? Of geeft dit problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

duronbug schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:39:
Firmware versie 3.01 is uit. Heb sinds een week de 3GS en gejailbraked met purplera!n. Is het nu mogelijk om de update te installeren ? Of geeft dit problemen ?
Onder geen beding updaten op dit moment, zeker niet als je geen bepaalde key en een backup van je restore bestanden hebt gemaakt, de kans is dan aanwezig dat je nooit meer kunt jailbreaken en de kans is zeer groot dat je nooit meer kunt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:20:
Onder geen beding updaten op dit moment, zeker niet als je geen bepaalde key en een backup van je restore bestanden hebt gemaakt, de kans is dan aanwezig dat je nooit meer kunt jailbreaken en de kans is zeer groot dat je nooit meer kunt unlocken.
Rephrase: Onder geen beding updaten als je niet zeker weet of je veilig kunt updaten. Even op Apple iPhone School kijken levert op dat de 3.0.1 update een simpele bugfix is om een SMS-exploit te fixen.
quote: Dev Team
Short version:
You can re-use redsn0w v0.8 we released a few weeks ago to jailbreak today's 3.0.1 update. Just let iTunes update or restore you to official 3.0.1 then run redsn0w. The only "trick" is that when redsn0w asks you to identify the IPSW used, point it at the 3.0 IPSW instead of the 3.0.1 one. After the jailbreak, reinstall ultrasn0w 0.9 if you need the unlock.

More details:
The 3.0.1 release is a "branch" from 3.0 that occurs (code-wise) before all the 3.1 betas. The programs redsn0w needs to change for the jailbreak are identical when you compare the 3.0 and 3.0.1 versions. It seems pretty much the only changes Apple made were for the SMS bug, which affects programs that redsn0w doesn't touch. That's why you can re-use redsn0w 0.8 on 3.0.1 even though it was written for 3.0.

And since 3.0.1 doesn't touch the baseband either, ultrasn0w 0.9 works for those needing the soft unlock. Just install it from the repo666.ultrasn0w.com repository using Cydia as usual.

We'll at some point fix redsn0w to recognize both 3.0 and 3.0.1 IPSW's, but really that's the only change that would be made to it. Everything else would be identical, so there's no need to wait for the "proper" version that recognizes the 3.0.1 IPSW as valid.
Het is dus in iTunes updaten of herstellen naar 3.0.1 en redsn0w 0.8 naar de oudere 3.0 firmware-file te wijzen. Mocht je je unlock willen behouden dan is ultrasn0w 0.9 uit Cydia installeren genoeg. Of purplera1n werkt voor de 3GS is nog niet zeker, maar redsn0w zou voor alle iPhones en iPod Touches moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 01-08-2009 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wiethoofd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 07:52:
[...]

Mocht je je unlock willen behouden dan is ultrasn0w 0.9 uit Cydia installeren genoeg. Of purplera1n werkt voor de 3GS is nog niet zeker.
Wiethoofd, Purplera1n is gemaakt voor de 3GS, het werkt (nog) niet op de 3G. Bij purplera1n hoef je ook niet te restoren en is daarom een stuk sneller dan redsn0w. Ultrasn0w is weer beter dan purplesn0w, ultra is namelijk een stuk kleiner en werkt efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Wiethoofd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 07:52:
[...]

Rephrase: Onder geen beding updaten als je niet zeker weet of je veilig kunt updaten. Even op Apple iPhone School kijken levert op dat de 3.0.1 update een simpele bugfix is om een SMS-exploit te fixen.

[...]

Het is dus in iTunes updaten of herstellen naar 3.0.1 en redsn0w 0.8 naar de oudere 3.0 firmware-file te wijzen. Mocht je je unlock willen behouden dan is ultrasn0w 0.9 uit Cydia installeren genoeg. Of purplera1n werkt voor de 3GS is nog niet zeker, maar redsn0w zou voor alle iPhones en iPod Touches moeten werken.
Aah, daar was ik nog niet van op de hoogte. Dan lijkt dit inderdaad gewoon een hele simpele update en zullen ze het echte anti-hackwerk wel in de 3.1 patch gooien.

Iemand z'n 3GS al ge-3.0.1-ed en jailbroken ? Ik heb zoveel ellende gehad met de allereerste alpha van purplera1n dat ik het experimenteren deze keer even aan een ander overlaat :D Het geeft geen fijn gevoel als je pas bij de derde keer restoren geen foutmelding meer krijgt. En ik wacht liever op een nieuwe purplera1n, hoef ik alleen te updaten via iTunes en snel te ra1nen, werkt veel makkelijker dan met redsn0w of aanverwante progjes.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 01-08-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:25:
[...]

Wiethoofd, Purplera1n is gemaakt voor de 3GS, het werkt (nog) niet op de 3G. Bij purplera1n hoef je ook niet te restoren en is daarom een stuk sneller dan redsn0w. Ultrasn0w is weer beter dan purplesn0w, ultra is namelijk een stuk kleiner en werkt efficiënter.
Source....? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Source van purplera1n is geohot's blog. De efficiëntie van ultrasn0w in een discussie tussen musclenerd (dev team) en geohot op twitter. Lijkt me redelijk betrouwbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 01-08-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35
KneoK schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

...Iemand z'n 3GS al ge-3.0.1-ed en jailbroken ? ...
Link voor jailbreaken nieuwe firmware

Werkt prima!

edit: typo

[ Voor 45% gewijzigd door Tazzz op 02-08-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Ik vind deze methode nogal bewerkelijk:

"At this stage you will be presented with the screen where you will have to quickly hold “Power” button and then while holding the “Power” button, you will now have to hold “Home” button too. Now after few seconds release “Power” button but keep holding “Home” button until installation begins.".

Ik wacht wel op een oplossing met pruplra1n ofzo, en op cydia wordt aangegeven dat er binnen de week een oplossing van Saurik komt.... Hoe zat het met alle geinstalleerde cydia apps? Was je die kwijt? (en alle media is ook niet onbelangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Dat is volgens mij altijd al zo geweest, je moet dat doen om in DFU-mode te komen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
g0tanks schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:45:
Dat is volgens mij altijd al zo geweest, je moet dat doen om in DFU-mode te komen.
Ik heb het niet hoeven doen, gewoon het programmaatje op je Mac z'n werk laten doen en dan de iPhone aanzetten terwijl je de Home knop ingedrukt houdt, thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35
CrimsoN72 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:43:
[...]Hoe zat het met alle geinstalleerde cydia apps? Was je die kwijt? (en alle media is ook niet onbelangrijk)
De geintstalleede cydia apps was ik kwijt... De data niet, tenminste die je onder var/mobile hebt staan. Het installeren was trouwens erg eenvoudig allemaal. Je hoefde niet 30 sec knoppen ingedrukt te houden enzo. Wel .zip van de firmware veranderen naar .ipsw.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzz op 02-08-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:53

duronbug

Step on it.....!

Idd. Hier ook zonder problemen gelukt. Erg simpel en redelijk snel gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Reinigingsdoek schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:53:
[...]

Ik heb het niet hoeven doen, gewoon het programmaatje op je Mac z'n werk laten doen en dan de iPhone aanzetten terwijl je de Home knop ingedrukt houdt, thats it.
Er zijn meerdere manieren om een iPhone in DFU mode te zetten :) , de home-knop inhouden terwijl je USB aansluit is zover ik weet de makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Vraagje: Sinds de jailbreak (waar ik overigens geen spijt van heb) van mijn 3GS 32GB laadt safari telkens opnieuw de webpagina('s) die ik even van te voren heb bekeken. Zelfs als ik tussendoor geen andere apps heb gebrruikt. Dus internetten, home knop en hem een tijdje op standby, weer internetten en de pagina('s) moet(en) vaak alweer opnieuw geladen worden. Voor de duidelijkheid er is dan nog meer dan 100 MB beschikbaar volgens SBSettings en het programma "Free Memory" zegt hetzelfde. Iemand enig idee wat hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik dacht dat dat een iPhone feature was, wist niet dat het voor mijn jailbreak niet gebeurde. Even refreshen is meestal wel fijn, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Vanx schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:40:
Ik dacht dat dat een iPhone feature was, wist niet dat het voor mijn jailbreak niet gebeurde. Even refreshen is meestal wel fijn, vind ik.
Het valt op doordat het eerder niet gebeurde, of in ieder geval minder vaak... En ik wil weer zelf kiezen of ik 'm refresh of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
CrimsoN72 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

Het valt op doordat het eerder niet gebeurde, of in ieder geval minder vaak... En ik wil weer zelf kiezen of ik 'm refresh of niet.
Een van de nadelen is juist dat de iPhone alle pagina's opnieuw laadt.
Als je dus met 2 websites bezig bent, moet je bij het switchen tussen de pagina's rekening houden met langere wachttijd. Dat is een van de redenen waarom veel Nokia gebruikers geen iPhone willen, omdat het met een Nokia niet zo is. (en andere, niet iPhone toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Reinigingsdoek schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:13:
[...]

Een van de nadelen is juist dat de iPhone alle pagina's opnieuw laadt.
Als je dus met 2 websites bezig bent, moet je bij het switchen tussen de pagina's rekening houden met langere wachttijd. Dat is een van de redenen waarom veel Nokia gebruikers geen iPhone willen, omdat het met een Nokia niet zo is. (en andere, niet iPhone toestellen)
Maar crimson zegt juist dat het voor de jailbreak niet zo was, dus is het geen iPhone "probleem", maar iets met de jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Thanks voor de link, ben toch maar aan het avontuur begonnen. Wel grappig, eerst moest ik zelf maar uitzoeken hoe ik het ding in DFU zou krijgen, later voegden ze een kleine handleiding bij redsn0w, weer later gingen er zelfs tellertjes lopen en nu hoef ik alleen nog maar de kabel in te pluggen terwijl ik home vasthoud, ook de ingewikkelde methode wordt steeds makkelijker.

Ik heb eerst aptbackup laten draaien, nieuwe firmware door iTunes laten flashen, de jailbreak toegepast en daarna aptbackup weer gedraaid. 10 mins na beginnen met updaten was de telefoon weer zoals ik het gewend ben, zelfs met behoud van mijn Winterboardinstellingen zoals de animated klok en live weerinfo via icoon, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

jmk

Ik heb laatst mijn pas nieuwe iPod Touch G2 willen jailbreaken. Ik wil dat doen met en vanaf de 2.2.1 versie die al bij de iPod zat. 3.01 firmware heb ik niet nodig lijkt me, op het kunnen wissen van video na dan, maar dat is overkomelijk. Ik heb Windows XP 32 Home.

Dit deed ik:
Met de nieuwste iTunes van het moment open(misschien had ik deze moeten sluiten?)
-quickfreedom geïnstalleerd, stappen doolopen, bijvoorbeeld ook de iPod2,1_2.2.1_5H11a_Restore.ipsw gedownload. Hier geen errors
-Eerste probleem: Bij creeren van de firmware gebeurde er niets 20 minuten. Na Googelen heb ik een tijdelijke .BAT file in "Program files" uitgevoerd in de quickfreedom directory. Programma ging verder.
-Toen kreeg ik een verzenden/niet verzenden error van iTunesHelper.exe
-Toen zei quickfreedom dat ik mijn iPod in DFU modes moest zetten. Dat is gelukt, maar ik had liever 3 of 4 handen gehad ipv 2, erg lastig. Firmware werd erop gezet, althans ik kreeg een balkje op mijn iPod.
-Quickfreedom zei dat ik in iTunes mijn iPod moest herstellen.(met de shift toets voor de aangepaste firmware) Dat stond nog open, en na hele lang wachten ging ook iTunes crashen(verz/niet verz)

Ik had heel even iets dat leek op een brick maar gelukkig kon ik na een reboot van mijn PC de iPod herstellen met de backup iPod2,1_2.2.1_5H11a_Restore.ipsw. Niets aan de hand sindsdien, maar niet gebreakt.

Lukt het wel met de splinternieuwste iTunes?
Moet iTunes uit voordat je quickfreedom opstart?
Kan ik het beter met een andere tool doen?

Ik wilde het toch even vragen voordat ik het nog eens probeer.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
Vanx schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:50:
[...]

Maar crimson zegt juist dat het voor de jailbreak niet zo was, dus is het geen iPhone "probleem", maar iets met de jailbreak.
Dat zal Crimson dan wel mis hebben, want het is juist bekend van iPhones dat ze alles opnieuw laden ipv dat ze het in 'het geheugen' houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
jmk schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:13:

Lukt het wel met de splinternieuwste iTunes?
Moet iTunes uit voordat je quickfreedom opstart?
Kan ik het beter met een andere tool doen?

Ik wilde het toch even vragen voordat ik het nog eens probeer.
Het probleem met iTunes weet ik niks van. Ik zou als tool gewoon redsn0w gebruiken, die doet het ook en heeft geen problemen met de nieuwste iTunes, redsn0w werkt voor touch 1G, 2G, iphone 3G en 3GS en misschien ook nog wel 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Reinigingsdoek schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

Dat zal Crimson dan wel mis hebben, want het is juist bekend van iPhones dat ze alles opnieuw laden ipv dat ze het in 'het geheugen' houden.
Het lijkt me dat Crimson dat zelf wel weet :P. Maar goed, ik heb zelf ook een 3GS en daar komt het eigenlijk niet meer voor dat de pagina herladen wordt. De 3GS heeft geheugen zat om de pagina's in het geheugen te houden. De pagina hoeft ook alleen maar te worden herladen, als het geheugen ergens anders voor gebruikt moet worden. Dus misschien dat Crimson nu zwaardere programma's gebruikt? Of dat hij verschillende mods heeft gedaan na het jailbreaken die meer geheugen gebruiken?

Overigens vind ik de vergelijking met de "Nokia" helemaal scheef, maar daar zal ik verder niet op ingaan ;) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.