Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultrasnOw status update... >:)

http://isultrasn0woutyet.com/

http://ultrasn0w.com/

http://blog.iphone-dev.org/post/124232620/big-week

http://twitter.com/iphone_dev

http://twitter.com/musclenerd

http://twitter.com/saurik

Stage 1 : Klaar
Stage 2 : Ook klaar
Stage 3 : Test zal worden afgerond

Dev Team zal kan op elk moment ultrasn0w releasen!!!

redsn0w staat erop dus, gejailbreaked, ultrasn0w zal alleen via Cydia 3.0 worden uitgebracht.
Update Cydia, er zijn 2 kleine updates uit.

Laatste nieuws
Mac and Win are now at redsn0w v0.7.2 - ultrasn0w is still being worked on - Don't wait up! no ETA.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Livia schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:16:
Iemand enig idee of weather icon wel met 3.0 werkt? Krijg het maar niet aan de praat ;(

/Edit: Hmmm, volgens deze link schijnt het wel te moeten werken :?
Even een kickje.... iemand? :?

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
luitjes vraagje:

ik heb gisteren openssh geinstalleerd om wat leuke apps te installeren maar ik lees vooral veel dat je het root en mobile passwords dient te veranderen:

maar veel sites zeggen niet doen , omdat je iphone in een loop kan komen tijdens opstarten

hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
OpenSSH gebruik ik haast nooit, ik gebruik altijd i-FunBox om toegang tekrijgen tot alle bestanden op mij iPod Touch. Je sluit het aan via de USB-kabel (dus het gaat sowieso sneller dan via WiFi) en kan dan met i-FunBox gewoon overal bij. Toen ik nog wel OpenSSH gebruikte heb ik overigens niet het wachtwoord veranderd, ik zet hem alleen aan als ik het nodig heb. En wat is nou de kans dat iemand anders op mijn netwerk zit en naar mijn iPod SSH'd? ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met een iPod is de kans zeer klein dat iemand anders dan jezelf inlogt via OpenSSH, je iPhone daarentegen krijgt ook een IP via je telco, welke weer in ranges uitgedeeld worden.

Mocht iemand dus kwaad willen en jij SSH ingeschakeld hebben op je iPhone en je wachtwoorden daarvoor etc. standaard gelaten hebt dan kunnen ze je hele filesystem doorbladeren. En als ze gevoelige informatie te pakken krijgen is dat nooit leuk, ook 1 verkeerd bestand aanpassen en je iPhone doet het niet meer na een reboot en moet je dus herstellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:10:
Bij de vorige Firmware versies had je een aangepaste MobileInstallation nodig. Is dit nog steeds het geval?
Minstall for Os 3.0 is het volgens mij voor os 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:04

HaTe

haat niet

Livia schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:15:
[...]

Even een kickje.... iemand? :?
Werkt bij mij ook niet.

Verder werkt Winterboard bij mij ook niet goed.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
lasharor schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:15:
[...]

Minstall for Os 3.0 is het volgens mij voor os 3.0
Via Cydia kun je beter AppSync installeren, dat werkte bij mij in ieder geval als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

MisterData schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:44:
[...]

Via Cydia kun je beter AppSync installeren, dat werkte bij mij in ieder geval als een trein :)
Blijkt hetzelfde te zijn :S . Gister stond nog op de website van hackulous dat het MiPatch for 3.0 zou heten.

Wel eerst de goede repo toevoegen: "cydia.hackulous.us"

[ Voor 8% gewijzigd door lasharor op 23-06-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Even een sombere mededeling. Hacktivated iPhone 3G's (dus de iPhones die unlocked zijn met Ultrasn0w) krijgen geen push notificaties binnen. Je iPhone moet hiervoor geactiveerd zijn via iTunes.

Linkje

Maar er is ook goed nieuws:

Je kunt je iPhone 3G activeren met een prepaid-sim van T-Mobile :) (of van een andere carrier waar je iPhone op gelockt is)

[ Voor 23% gewijzigd door DesertShooter op 23-06-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Skinkie schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:31:
[...]

Gezien de devver van PwnPlayer er mee is opgehouden... en AVPlayer als PwnPlayer niet meer werken... ben ik toch een beetje teleur gesteld.
dTunes is een zeer goed alternatief :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Skinkie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:35:
[...]

dTunes is een zeer goed alternatief :)
dTunes gebruikt gewoon de native player, ik weet van AVplayer dat die ook nog enkele andere formaten afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu een gejailbreakte 3.0 en ook geunlocked met ultrasn0w, maar het schokt wel in spelletjes. Hebben meer mensen daar last van? Had ik voorheen nooit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31

TDB

zwaar irritant. Ik heb de gratis applicatie van NOS journaal van Itunes eerst via mijn Ipod touch geinstalleerd. Bij synchronisatie gaf Itunes aan "kan niet naar de iTunes-bibliotheek worden overgezet, omdat u niet bevoegd bent" Potverdikkie. Vervolgens de app verwijderd van mijn Ipod. Mijn laptop machtiging ingetrokken, vervolgens weer aangemeld en nu via Itunes op mijn pc de NOS journaal geinstalleerd. Geeft vervolgens aan dat ik deze al eens een keer had "gekocht" (gratis app) en dat ik op "ok" moest drukken om deze opnieuw te downloaden. Gedaan, zie dan de app in Itunes. Wil synchroniseren en dat lijkt goed te gaan maar nu zie ik niet de app op mijn Ipod..... zucht....zucht.....
ergens doe ik iets fout, maar waar :?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

lasharor schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:41:
[...]

dTunes gebruikt gewoon de native player, ik weet van AVplayer dat die ook nog enkele andere formaten afspeelt.
Dat was PwnPlayer ook, maar zolang ze beide crashen... is dat een stille iPod voor mij.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
MsG schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:55:
Ik heb nu een gejailbreakte 3.0 en ook geunlocked met ultrasn0w, maar het schokt wel in spelletjes. Hebben meer mensen daar last van? Had ik voorheen nooit.
Ik heb zowel een touch als een iphone en ik merk het verschil dat met name de wat zwaardere games (terminator, brothers in arms, etc) op de iphone gewoon slechter draaien (schokkerig, trager).
Voor mij maakte de firmware versie daar geen verschil in.

Ik las ergens dat de CPU van de touch net iets krachtiger is en ik vermoed dat de games gewoon voor de touch zijn ontwikkeld en de iphonegebruikers er dan maar mee moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZakHooi schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:06:
Ik heb zowel een touch als een iphone en ik merk het verschil dat met name de wat zwaardere games op de iphone gewoon slechter draaien (schokkerig, trager). Voor mij maakte de firmware versie daar geen verschil in.

Ik las ergens dat de CPU van de touch net iets krachtiger is en ik vermoed dat de games gewoon voor de touch zijn ontwikkeld en de iphonegebruikers er dan maar mee moeten leven.
Moet je wel even de versies/generaties iPhone en iPod Touch noemen die je hebt.
code:
1
2
3
4
iPod Touch 1G  =  iPhone 2G
iPhone 2G      <  iPhone 3G
iPhone 3G      <  iPod Touch 2G
iPod Touch 2G  <  iPhone 3GS

Verder maakt de firmware versie wel degelijk verschil, zo is de 2.x firmware gewoon log en traag. Ik draai nu 1.1.4 op m'n eerste generatie iPod Touch en die is even snel als 3.0 op de eerste generatie iPhone die ik heb. De 2.0 heb ik op beide geïnstalleerd gehad, maar m'n Touch heb ik heel snel weer terugggeflashed en gejailbreakt naar de 1.1.4 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
Wiethoofd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:07:
[...]

Moet je wel even de versies/generaties iPhone en iPod Touch noemen die je hebt.
code:
1
2
3
4
iPod Touch 1G  =  iPhone 2G
iPhone 2G      <  iPhone 3G
iPhone 3G      <  iPod Touch 2G
iPod Touch 2G  <  iPhone 3GS

Verder maakt de firmware versie wel degelijk verschil, zo is de 2.x firmware gewoon log en traag. Ik draai nu 1.1.4 op m'n eerste generatie iPod Touch en die is even snel als 3.0 op de eerste generatie iPhone die ik heb. De 2.0 heb ik op beide geïnstalleerd gehad, maar m'n Touch heb ik heel snel weer terugggeflashed en gejailbreakt naar de 1.1.4 firmware.
ok,

touch: ipod touch 2G op 2.2.1
iphone: iphone 3G voorheen op 2.2.1 en nu op 3.0

Zoals ik zei maakte te firmware voor de iphone voor mij niks uit, in beide gevallen wilden de eerder genoemde zwaardere games niet vlioeinde draaien (ook niet als ik voorafgaand zoveel mogelijk geheugen vrijmaak en processen kill). De touch blijft beter performen op die games (ik moet de touch nog naar 3.0 upgraden maar daar wacht ik nog even mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je kijkt in m'n vergelijkingsblokje qua snelheid zie je dat je 2G Touch sneller is dan je iPhone, dit omdat hij 1 later uitgebracht is met nieuwere hardware en 2 niet ook nog eens hoeft te denken om het bel/sms/3G-gedeelte.

Ookal zet je nu je Touch en iPhone op dezelfde firmware, je Touch zal altijd sneller en vloeiender de spellen afspelen, puur omdat de processor iets sneller is.

Wikipedia: List of iPhone and iPod Touch models
iPod Touch 1G: ARM11 400 MHz
iPod Touch 2G: ARM11 620 MHz underclocked to 533MHz
iPhone 2G & 3G: ARM 11 620 MHz underclocked to 412MHz
iPhone 3GS: ARM A8 833 MHz underclocked to 600MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik baal enorm van de backup functie van iTunes, of althans, hoe die werkt.
Heb al vanalles geprobeerd om van mijn oude 2.2.1 jailbreak restanten af te komen (battery en wifi numeric bijvoorbeeld). Gisteren een DFU restore van 3.0 gedaan. Gekozen om te restoren van oude backup, et voila, weer alles numeric, dus bewijs dat jailbreak rotzooi ook weer mee komt. De enige manier om er echt vanaf te komen is dus DFU restore, set up as a new phone. Maar dan ben je call history, sms history en camera roll (ja die is wel te backuppen natuurlijk) kwijt.
Het is mij een raadsel waarom iTunes geen optie heeft om alleen die 3 te restoren. Het is altijd een full restore, of niets. Balen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

Komt er misschien nog een update uit om de processor te kunnen overklokken?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

UltraSub schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:27:
Ik baal enorm van de backup functie van iTunes, of althans, hoe die werkt.
Heb al vanalles geprobeerd om van mijn oude 2.2.1 jailbreak restanten af te komen (battery en wifi numeric bijvoorbeeld). Gisteren een DFU restore van 3.0 gedaan. Gekozen om te restoren van oude backup, et voila, weer alles numeric, dus bewijs dat jailbreak rotzooi ook weer mee komt. De enige manier om er echt vanaf te komen is dus DFU restore, set up as a new phone. Maar dan ben je call history, sms history en camera roll (ja die is wel te backuppen natuurlijk) kwijt.
Het is mij een raadsel waarom iTunes geen optie heeft om alleen die 3 te restoren. Het is altijd een full restore, of niets. Balen zeg.
Kan je die niet verwijderen? Bij windows staan die backups volgens mij in Documents and settings>Application Data> Apple Computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sure, maar als ik die backups verwijder, ben ik alsnog sms en call history kwijt, en camera roll. In die backups zit gewoon alles.

/edit
Hmm.. Als je tóch wil jailbreaken, ook na een clean install:

- Backup onderstaande files mbv jailbroken telefoon
- DFU restore of OS 3.0
- Jailbreak
- Handmatig restoren van onderstaande files:
iPhone uses SQLite databases for most of its key applications. These databases are not protected by username/password, and can be queried using SQLite C/C++ API calls. The following are the iPhone databases and their Root Folder location (/private/var/mobile/Library/) in the iPhone file system:

Call History - CallHistory/call_history.db
Address Book - AddressBok/AddressBook.sqlitedb
SMS - SMS/sms.db
Notes - Notes/notes.db
Voicemail - Voicemail/voicemail.db

Calendar - Calendar/Calendar.sqlitedb
To find out the schema for a SQLite database schema, issue the SQLite command ".schema message". Note that the databases cannot be accessed using standard SDK or API, but through some indirect methods on jailbroken iPhone suggested in here.
Volgens mij moet dat dus gewoon werken. Zal het binnenkort eens testen.

[ Voor 85% gewijzigd door UltraSub op 24-06-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Heb hier een 3G overgenomen van iemand maar die was gereset en ik zit nu naar dat simlock schermpje te krijgen (en heb niet de juiste SIM kaart). Nu ben ik via QuickPwn 'm aan het jailbreaken maar hij lijkt te blijven steken in het "wait for your iPhone to connect in Recovery Mode"

Wat doe ik verkeerd :? Kan je niet jailbreaken als ie nog simlocked is ?

(sorry als ik een noob vraag stel, kon niets terugvinden in de posten over dit scherm)

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 24-06-2009 22:36 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet je iPhone wel in Recovery modus/DFU modus zetten, zie hoe: Wiethoofd in "[iPod touch 2G] Firmware 3.0 herstel pro..."

Het unlocken mag niet besproken worden op tweakers, maar als je even zoekt op ultrasn0w moet je genoeg info tegenkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Wiethoofd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:42:
Je moet je iPhone wel in Recovery modus/DFU modus zetten, zie hoe: Wiethoofd in "[iPod touch 2G] Firmware 3.0 herstel pro..."

Het unlocken mag niet besproken worden op tweakers, maar als je even zoekt op ultrasn0w moet je genoeg info tegenkomen ;)
Nou dat is 't m nu. Er staat volgens mij geen 3.0 firmware op, en ik kan de upgrade ook niet uitvoeren tot er een goeie sim in zit of ik inderdaad wat verder google ;)

Verder stond er nog iets in de readme dat het misschien niet met itunes 8.2 zou werken, Zou dat hier iets mee te maken kunnen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt alleen naar dat scherm komen als ie heeft kunnen controleren of de ingelezen firmware overeen komt met de firmware op je iPhone, dus ja er staat 3.0 op je iPhone. Je moet in dat scherm je iPhone uitzetten en dan de stappen volgen in de eerder genoemde link om je iPhone in de gewenste DFU-modus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Hmm, een reboot in recovery mode en de tool ziet 't ineens wel allemaal.

ok, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

wtf... hele jailbreak was gelukt, maar nergens signaal. Laat staan dat t operator logo in beeld kwam... nu eerst maar even restoren en morgenavond weer eens kijken :S

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Bakkert schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:47:
wtf... hele jailbreak was gelukt, maar nergens signaal. Laat staan dat t operator logo in beeld kwam... nu eerst maar even restoren en morgenavond weer eens kijken :S
Ik had precies het zelfde probleem maar nog geen oplossing voor! :?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:22:
Hmm.. Als je tóch wil jailbreaken, ook na een clean install:

- Backup onderstaande files mbv jailbroken telefoon
- DFU restore of OS 3.0
- Jailbreak
- Handmatig restoren van onderstaande files:

[...]

Volgens mij moet dat dus gewoon werken. Zal het binnenkort eens testen.
Het werkt als een tierelier!
Dé methode om een clean install te doen van een firmware, zonder alle oude troep mee te nemen, maar wel alles wat je interessant vind niet te verliezen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een jailbreak wil.

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Step schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 08:52:
[...]

Ik had precies het zelfde probleem maar nog geen oplossing voor! :?
Ik heb m nu als nieuwe iPhone hersteld, alles werkt gelukkig. Vanavond maar weer eens proberen te jailbreaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Meer mensen die na een jailbreak de optie "Nooit/Never" kwijt zijn in het settings panel van de autolock?
Ik dacht eerst dat het een restant was van de oude 2.2.1 jailbreak. Maar nu zit ik met een heel clean toestel, en heb het weer. Meteen na de jailbreak met Redsnow is de optie verdwenen.
Dus: DFU restore van 3.0 -> optie is er gewoon, én geselecteerd door mij.
Jailbreak met Redsnow -> optie is verdwenen, en is naar 5 minuten (de max) gesprongen.

Zeer irritant, want ik wil zelf bepalen wanneer ik lock.

/edit
Naja, straks dan maar deze eens installeren:
http://thebigboss.org/2009/02/24/sbsettings-autolock-toggle/

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel gek fenomeen UltraSub, ik heb hier een 2G met redsn0w jailbroken en unlockt, en nog keurig m'n Nooit optie bij autolock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
UltraSub schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:51:
Hmm.. Meer mensen die na een jailbreak de optie "Nooit/Never" kwijt zijn in het settings panel van de autolock?
Ik dacht eerst dat het een restant was van de oude 2.2.1 jailbreak. Maar nu zit ik met een heel clean toestel, en heb het weer. Meteen na de jailbreak met Redsnow is de optie verdwenen.
Dus: DFU restore van 3.0 -> optie is er gewoon, én geselecteerd door mij.
Jailbreak met Redsnow -> optie is verdwenen, en is naar 5 minuten (de max) gesprongen.

Zeer irritant, want ik wil zelf bepalen wanneer ik lock.

/edit
Naja, straks dan maar deze eens installeren:
http://thebigboss.org/2009/02/24/sbsettings-autolock-toggle/
vreemd, heb ook jailbreak gedaan en heb de keuze uit 1t/m 5 min en nooit.

Welke redsnow heb je gebruikt?
ik heb niet de nieuwste versie gebruikt, maar die daarvoor (dacht 0.71).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb de nieuwste gebruikt; 0.7.2
Er is meer:
- 2.2.1 Jailbroken met QuickPWN -> Optie aanwezig (en ingesteld)
- Upgrade naar 3.0 -> Optie verdwenen. (ik denk is leftover van oude jailbreak).
- Jailbreak met Redsn0w 0.7.2 om bestanden te kunnen backuppen.
- DFU restore naar 3.0. en "Setup as a new phone" in iTunes 8.2.0.23 -> Optie is terug
- Jailbreak met Redsn0w 0.7.2 -> Optie is verdwenen
- Daarna sms.db en callhistory.db terug gezet.

That's it! Verder is het ding dus zo clean als ik weet niet wat. Het is dus geen upgrade geweest, of restore van oude data die eventueel iets om zeep zou kunnen helpen, maar écht een nieuwe setup. Daarnaast, net voor de jailbreak had ik de optie. Jailbreak klaar; optie weg. Lijkt mij vrij duidelijk dat het iets met de jailbreak te maken heeft, toch? Wat raar zeg. Maar ik zie toch wel vaker verschillende dingen met iPhones. Dat de een iets heeft, wat (bijna) niemand kan reproduceren. Lijkt wel alsof er andere hardware in zit, waardoor andere drivers gebruikt worden en zo (niet dat ik dat denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
heb nu ineens spontaan dat cydia niet meer werkt, start op sluit dan weer af

iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njay schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:42:
heb nu ineens spontaan dat cydia niet meer werkt, start op sluit dan weer af
Rebooten, eventueel met BossPrefs de userpermissions voor je Dir's fixxen, mocht je geen bossprefs hebben, dan zal je dit handmatig via SSH moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Wiethoofd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:49:
[...]

Rebooten, eventueel met BossPrefs de userpermissions voor je Dir's fixxen, mocht je geen bossprefs hebben, dan zal je dit handmatig via SSH moeten proberen.
werkt niet helaas, cydia herinstallatie? kan dat via ssh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hoe krijg ik via m'n Mac mijn SMSjes er weer op, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njay schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:03:
werkt niet helaas, cydia herinstallatie? kan dat via ssh?
Is volgens mij niet mogelijk, kortste klap is een restore en dan jailbreaken en backup terugzetten.
Bakkert schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:07:
Je backup terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
solved:

I used iFile and directly deleted files from my iPhone but it is safer to first backup those files you are deleting and then delete them if in case something goes wrong so you can reload those files. The files that have to be deleted is in the path var/lib/apt/lists. There you have to delete all files except the ‘partial’ folder. I deleted approximately 140 files as I had installed all the repositories. After deleting all the files simply reboot your iPhone and start cydia. It should work fine and no software’s/packages shall be deleted or lost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
UltraSub schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:36:
Ik heb de nieuwste gebruikt; 0.7.2
Er is meer:
- 2.2.1 Jailbroken met QuickPWN -> Optie aanwezig (en ingesteld)
- Upgrade naar 3.0 -> Optie verdwenen. (ik denk is leftover van oude jailbreak).
- Jailbreak met Redsn0w 0.7.2 om bestanden te kunnen backuppen.
- DFU restore naar 3.0. en "Setup as a new phone" in iTunes 8.2.0.23 -> Optie is terug
- Jailbreak met Redsn0w 0.7.2 -> Optie is verdwenen
- Daarna sms.db en callhistory.db terug gezet.

That's it! Verder is het ding dus zo clean als ik weet niet wat. Het is dus geen upgrade geweest, of restore van oude data die eventueel iets om zeep zou kunnen helpen, maar écht een nieuwe setup. Daarnaast, net voor de jailbreak had ik de optie. Jailbreak klaar; optie weg. Lijkt mij vrij duidelijk dat het iets met de jailbreak te maken heeft, toch? Wat raar zeg. Maar ik zie toch wel vaker verschillende dingen met iPhones. Dat de een iets heeft, wat (bijna) niemand kan reproduceren. Lijkt wel alsof er andere hardware in zit, waardoor andere drivers gebruikt worden en zo (niet dat ik dat denk).
als je nog "zin" hebt om alles nog een keer te doen, misschien dan 0.7.1 gebruiken. (misschien dat het uitmaakt??)

Heb gehoord dat er ook andere "probleempjes" waren met 0.7.2 (weet niet meer precies welke).

Maar ben ook van 2.2.1 jailbreak naar 3.0 gegaan, en nergens last van.

anders dat proggie via sbsettings proberen (scheelt wel de het meest qua tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bakkert schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:07:
Vanuit iTunes restoren, of bestand sms.db terugzetten.
stimpyrulez schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:25:
[...]
als je nog "zin" hebt om alles nog een keer te doen, misschien dan 0.7.1 gebruiken. (misschien dat het uitmaakt??)

Heb gehoord dat er ook andere "probleempjes" waren met 0.7.2 (weet niet meer precies welke).

Maar ben ook van 2.2.1 jailbreak naar 3.0 gegaan, en nergens last van.

anders dat proggie via sbsettings proberen (scheelt wel de het meest qua tijd)
Neh.. Heb er ff geen zin meer in :P
Ik installeer dat tooltje, en klaar (hoop ik).

[ Voor 55% gewijzigd door UltraSub op 25-06-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Goed nieuws voor mensen die al, net als ik, een 3GS hebben weten te bemachtigen, het dev_team heeft inmiddels een exploit gevonden (een oude 24kpwn exploit) dus het is een kwestie van afwachten op de nieuwe versie van de jailbreaktools. Het toestel voelt zo naakt zonder jailbreak :)

Op de diverse blogs en nieuwssites meer te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door KneoK op 27-06-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Ehm.. ik hoop toch echt dat de push ooit gemaakt kan worden met jailbreak.. geen t-mobile kaartje bij de hand dus activeren zal zo niet lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Voor mensen met een iPhone 3GS die in de toekomst hun telefoon willen jailbreaken is het verstandig zo snel mogelijk een signature te laten maken op basis van je ECID nummer.

Dit is op dit moment nog mogelijk door een lek op de Apple servers en zal de jailbreak erg vergemakkelijken.

1. Zet je iphone in recovery mode
2. Ga naar over deze mac, meer info, USB, Apple mobile device
3. Kopieer het 16 cijferige ECID nummer
4. Maak een signature file met behulp van de purplerain site:http://purplera1n.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

En als je Windows draait dan heb je USBView nodig, die is her en der wel te vinden.

1. iPhone in DFU modus
2. USBView starten en eerst Options >> Config Descriptors aanzetten, dan File >> Refresh
3. Ga naar Apple Mobile Device USB (DFU) en kopieer de ECID
4. Purplera1n
5. Home + Power even vasthouden voor reboot naar normale modus

De mijne is opgeslagen in ieder geval.
vandevorst schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:51:
Ehm.. ik hoop toch echt dat de push ooit gemaakt kan worden met jailbreak.. geen t-mobile kaartje bij de hand dus activeren zal zo niet lukken :P
Zo'n mooie telefoon is toch wel een goedkoop T-Mobile prepaid kaartje waard ? Wat zal dat kosten, een tientje, 15 Euro ? Heeft geen van je vrienden een T-Mobile abo'tje ?

Slecht nieuws overigens dat het dev_team waarschijnlijk wacht met uitbrengen van de jailbreak voor de 3GS totdat Apple met firmware 3.0.1 komt om te voorkomen dat de jb in die firmware al gefixt is.

[ Voor 16% gewijzigd door KneoK op 29-06-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Na Redsn0w jailbreak is mijn 3G toch echt serieus langzamer als voor de jailbreak. Meer mensen met die ervaring? Voornamelijk goed te merken in Safari (oa wisselen en sluiten van tabs). Ook terugkeren naar home screen is altijd laggy. Net voor de jailbreak was dit zeker niet zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
sinds redsnow lijkt mijn iphone zich wel om de dag te rebooten (ik moet mn pin opnieuw invoeren van mn sim)

meer mensen last van ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

angel00008 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:57:
sinds redsnow lijkt mijn iphone zich wel om de dag te rebooten (ik moet mn pin opnieuw invoeren van mn sim)

meer mensen last van ?
Kom op joh, duik eens je instellingen in ;) Niet alles wat niet gaat zoals je gewend bent ligt meteen aan een jailbreak he, hoogstwaarschijnlijk heb je de lock na x minuten of na x uur aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Mijn Cydia start niet meer op. Nu heb ik hem ook niet direct nodig, alles staat al zoals ik wil, maar toch.... installeerde vanmorgen qtweeter en daarna wat updates en toen baf... klapte eruit en start niet meer op. Niet in safemode en ook niet na uitzetten.

Wat raden jullie ana?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Kun je je iPhone bereiken via SSH ?
Dan even het volgende aan je iPhone doorgeven:
code:
1
2
apt-get remove cydia 
apt-get install cydia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31

TDB

TDB schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:56:
zwaar irritant. Ik heb de gratis applicatie van NOS journaal van Itunes eerst via mijn Ipod touch geinstalleerd. Bij synchronisatie gaf Itunes aan "kan niet naar de iTunes-bibliotheek worden overgezet, omdat u niet bevoegd bent" Potverdikkie. Vervolgens de app verwijderd van mijn Ipod. Mijn laptop machtiging ingetrokken, vervolgens weer aangemeld en nu via Itunes op mijn pc de NOS journaal geinstalleerd. Geeft vervolgens aan dat ik deze al eens een keer had "gekocht" (gratis app) en dat ik op "ok" moest drukken om deze opnieuw te downloaden. Gedaan, zie dan de app in Itunes. Wil synchroniseren en dat lijkt goed te gaan maar nu zie ik niet de app op mijn Ipod..... zucht....zucht.....
ergens doe ik iets fout, maar waar :?
en het wordt steeds gekker: als ik nu een app wil opstarten dan gebeurd er helemaal niets. Is een restore nu het beste wat ik kan doen of kan ik het beste de apps verwijderen en opnieuw installeren (waren weer die gratis apps overigens)?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:51:
Kost € 5,- in de winkel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Kaspers schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:11:
Kun je je iPhone bereiken via SSH ?
Dan even het volgende aan je iPhone doorgeven:
code:
1
2
apt-get remove cydia 
apt-get install cydia
Niet dat ik weet, dus nee... zal wel een nieuwe jailbreak worden ben ik bang?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb mijn toestel jailbraiked en gebruik nu een vodafone sim kaart, echter valt soms het bereik helemaal uit en dan kan ik paar sec niet bellen.. en dan springt die weer terug naar een volle 3G verbinding.. Iemand die hier ervaring mee heeft ?

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 07:19:
[...]

Kost € 5,- in de winkel :).
Is misschien wel de simpelste oplossing :P
Kun je dan gewoon dat kaartje erin, zonder dat itunes denkt dat het een andere gsm is? Viel me op namelijk dat hij nu in iTunes, bij restore, aangeeft welk nummer het is.. ;) Anders zou kaartje erin, activeren, mijn kaartje erin wel handig zijn :P (Heb al jailbreak,.. gaat dat problemen opleveren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:08:
Hmm.. Na Redsn0w jailbreak is mijn 3G toch echt serieus langzamer als voor de jailbreak. Meer mensen met die ervaring? Voornamelijk goed te merken in Safari (oa wisselen en sluiten van tabs). Ook terugkeren naar home screen is altijd laggy. Net voor de jailbreak was dit zeker niet zo!
Als je gaat zoeken kom je dit toch wel meer tegen. Ook mensen die klagen dat na Redsn0w meer battery geslurped wordt. Ik weet niet wát ze precies aanpassen, maar het lijkt mij niet zo goed. Memory leak of zo misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
Nou, met Pwnagetool ging het steeds mis; daarnet met redsn0w geprobeerd en dat ging als een trein!

éindelijk weer statusnotifier en Lock Calendar draaiend, welke ik toch echt miste die 2 weken dat ik geen jailbroken versie had draaien..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Hoe lossen jullie het probleem nou op met een officieel abbo van T-Mobile dat je geen signaal hebt, na het jailbreaken staat bij de provider zelfs: niet beschikbaar?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Step schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:41:
Hoe lossen jullie het probleem nou op met een officieel abbo van T-Mobile dat je geen signaal hebt, na het jailbreaken staat bij de provider zelfs: niet beschikbaar?
Opnieuw jailbreaken?

Op m'n 2G heb ik af en toe last van een compleet niet reagerend touchscreen bij het unlocken, ook wil StatusNotifier niet fatsoenlijk opstarten, dus maar eens opnieuw jailbreaken.

De interfacesnelheid van 3.0 is wel sneller dan de 2.2 maar 2.2 is voor m'n gevoel nog stabieler, ook werkten daar al m'n thema's etc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
stevenP schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:36:
Nou, met Pwnagetool ging het steeds mis; daarnet met redsn0w geprobeerd en dat ging als een trein!

éindelijk weer statusnotifier en Lock Calendar draaiend, welke ik toch echt miste die 2 weken dat ik geen jailbroken versie had draaien..
Statusnotifier lijkt bij mij niet te werken (iPhone OS 3.0) ?
Installeer hem, krijg een "instellingen-icoontje" erbij, maar wanneer ik deze open sluit hij direct weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blaCkduSt schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:09:
Statusnotifier lijkt bij mij niet te werken (iPhone OS 3.0) ?
Installeer hem, krijg een "instellingen-icoontje" erbij, maar wanneer ik deze open sluit hij direct weer?
Je bent niet de enige, ik heb precies hetzelfde. Wat je nog kunt proberen is deïnstalleren in cydia, rebooten en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ja, heel maf.. Ik kan hem dus wel installeren, hij werkt ook perfect alleen kan ik de Instellingen nergens vinden.. Maar aangezien ik op deze installatie al eerder statusnotifier gedraaid heb, pakt hij die settings weer op (als het goed is).

Nu alleen nog de forwardmessagefix weten te regelen.. kan hem niet echt vinden in Cydia. Gevonden, gewoon even andere repo toevoegen :)

[ Voor 23% gewijzigd door stevenP op 30-06-2009 22:25 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
vandevorst schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:39:
[...]

Is misschien wel de simpelste oplossing :P
Kun je dan gewoon dat kaartje erin, zonder dat itunes denkt dat het een andere gsm is? Viel me op namelijk dat hij nu in iTunes, bij restore, aangeeft welk nummer het is.. ;) Anders zou kaartje erin, activeren, mijn kaartje erin wel handig zijn :P (Heb al jailbreak,.. gaat dat problemen opleveren?)
Ah.. dit kan natuurlijk helemaal niet..
Ik heb een US 2G iPhone, ofwel AT&T lock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Wiethoofd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:48:
[...]

Opnieuw jailbreaken?

Op m'n 2G heb ik af en toe last van een compleet niet reagerend touchscreen bij het unlocken, ook wil StatusNotifier niet fatsoenlijk opstarten, dus maar eens opnieuw jailbreaken.

De interfacesnelheid van 3.0 is wel sneller dan de 2.2 maar 2.2 is voor m'n gevoel nog stabieler, ook werkten daar al m'n thema's etc :9
Hoe vaak wil je dat ik ga jailbreaken dan, nu al 3x geprobeerd, toch vind ie de provider niet. :| Met of zonder baseband update, met activation of zonder. Wellicht iets met een profiel downloaden? Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb een 3.0 gejailbreakt via deze procedure. Alles wat goed maar had allerlei synchonisatie problemen via iTunes (afspraken die niet goed doorkwamen) dus ik dacht "ik reset 'm gewoon ff". Na een tijdje naar de apple logo te hebben gestaard met het balkje vollopen krijg ik nu alleen nog maar het apple logo te zien en hij lijkt niet door te starten...

Help.... :'(

Moet ik 'm proberen in DFU mode te zetten en opnieuw flashen of zo ?

[update] Nou gereflashed met officiele software and daarna gejailbreakt. Vreemd , kan een echte reset niet meer na een jailbreak :?

[ Voor 42% gewijzigd door Spam op 01-07-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn enorme snelheidsdrop kwam achteraf door de push-service. Heb deze nu uitstaan. Toch raar dat zoiets niet eens normaal werkt op een 3G. heb nu trouwens gejailbreakt met icy én cydia geinstalleerd. Waardoor je fouten krijgt en cydia niet goed werkt. Kan ik icy nog verwijderen? Een re-jailbreak vind ik zelf niet echt een optie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MsG schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 01:34:
Mijn enorme snelheidsdrop kwam achteraf door de push-service. Heb deze nu uitstaan. Toch raar dat zoiets niet eens normaal werkt op een 3G. heb nu trouwens gejailbreakt met icy én cydia geinstalleerd. Waardoor je fouten krijgt en cydia niet goed werkt. Kan ik icy nog verwijderen? Een re-jailbreak vind ik zelf niet echt een optie.
Sja, heb ik hier ook geprobeerd, met push uit. Maakt geen moer verschil. Stront langzaam nog steeds. Ik denk dat ik nog eens moet jailbreaken. Heb ook meer gekke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Werkt bij jullie 5-row keyboard al?

Ik heb het wel geinstalleerd, kan ook aanpassingen doen in het menu,
alleen ik zie het niet terug op mijn scherm :?

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 06:38:
[...]

Sja, heb ik hier ook geprobeerd, met push uit. Maakt geen moer verschil. Stront langzaam nog steeds. Ik denk dat ik nog eens moet jailbreaken. Heb ook meer gekke dingen.
Oh wacht ff! Bedoelen jullie push mail of push notification??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had de push service aan, dus: Instellingen > Agenda, mail, contacten etc > nieuwe gegevens > push

Maar dat heb ik niet nodig en maakte alles uberlaggy.

Heb met cydelete icy verwijderd. Nu krijg ik ipv die error 2 dkpg een hash sum mismatch bij alles in cydia :). Nou ja zo vaak gebruik ik dat verder niet, maar wil het eigenlijk wel kunnen. Een rejailbreak is alleen een optie als ik:

Alle smsjes en belhistorie kan terugzetten
Alle spelprogressie kan terugzetten, geen zin in 30 keer opnieuw tiki towers :P

Alle iconen weer kan zetten zoals het is?

Weet iemand hoe dit kan vanaf een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MsG schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:44:
Ik had de push service aan, dus: Instellingen > Agenda, mail, contacten etc > nieuwe gegevens > push

Maar dat heb ik niet nodig en maakte alles uberlaggy.
Hmm.. dat maakte hier dus geen verschil. Maar ik heb net push notification uitgezet, en dat lijkt verschil te maken (placebo wellicht), we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Oke ik heb OpenSSH als package weggegooid gister samen met icy, en kan het nu niet meer installeren in Cydia door die fout :').

Ga zo maar re-jailbreaken.

MENSEN INSTALLEER ALLEEN CYDIA BIJ DE JAILBREAK, VINK ICY NIET AAN :).

*O* *O* *O* na een re-jailbreak was niets weg :S :), ultrasn0w was ook al geinstalleerd, al wist de packagemanager daar zelf niks meer van, dus even opnieuw getriggerd. Zelfde voor AppSync. Gelukkig heb ik nu alles nog steeds. Ik was even bang dat ik mijn tiki tower saves kwijt was :P.

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 02-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
stimpyrulez schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:54:
Werkt bij jullie 5-row keyboard al?

Ik heb het wel geinstalleerd, kan ook aanpassingen doen in het menu,
alleen ik zie het niet terug op mijn scherm :?

Hebben jullie hier ook last van?
Ik krijg hem hier ook niet aan de praat (3.0 jailbroken).
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik alle andere keyboards (emoji) ook niet te zien krijg.
De reden daarvoor is dat dat knopje met de aardbol verdwenen is sinds 3.0 en je dus niet meer tussen keyoards kunt wisselen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Purplera1n is uit! Mijn 3GS is jailbroken en simunlocked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

* Daedalus wijst nog 'ns op de topicwaarschuwing.

Zullen we het hier bij jailbreaken houden en simunlocks erbuiten laten? :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:09:
* Daedalus wijst nog 'ns op de topicwaarschuwing.

Zullen we het hier bij jailbreaken houden en simunlocks erbuiten laten? :)
<mierenneukermodus>
Hij heeft nooit gezegd dat zijn iPhone unlocked is door het programma, ze zijn tenslotte ook SIMlock-vrij verkrijgbaar :).
</mierenneukermodus>

Ik ga sowieso ff die jailbreak checken, SIMlock-vrij is wel geinig om Vodafone ff te proberen (ligt hier toch rond te slingeren in mijn 3G stick) verder zit ik toch 2 jaar aan T-Mobile, dus heeft het weinig nut verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weird!
Zoals ik al eerder heb gemeldt, ik had meteen na Redsn0w 0.7.2 geen autolock optie "never" meer.
Ook was het ding re-te-traag.

Net toch nog maar eens 3.0 in DFU mode er op gezet, weer Redsn0w, en nu is de optie er wel nog. Ding voelt ook stuk sneller. Er is (alleen al te zien aan de optie) echt iets anders aan deze jailbreak, die op exact dezelfde wijze is uitgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 13:57
Sinds het jailbreaken van mijn iPhone 3G met redsn0w heb ik één heel vervelend probleem: geen trilfunctie meer! Heeft iemand hier ervaring mee, of dit al eens eerder gespot? Ik zat er aan te denken om 'm opnieuw te jailbreaken, maar ik heb geen zin om nog een keer alles opnieuw te moeten installeren, en ik weet niet eens of het dan wel opgelost is..

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Mijn iPhone 3GS heb ik ook net gejailbreakt het lijkt tot nu toe allemaal goed te werken. Wel leek het of iTunes vastliep maar na die afgesloten te hebben ging het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

zugzug schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:11:
Sinds het jailbreaken van mijn iPhone 3G met redsn0w heb ik één heel vervelend probleem: geen trilfunctie meer! Heeft iemand hier ervaring mee, of dit al eens eerder gespot? Ik zat er aan te denken om 'm opnieuw te jailbreaken, maar ik heb geen zin om nog een keer alles opnieuw te moeten installeren, en ik weet niet eens of het dan wel opgelost is..
Dit klopt niet, ik zou het maar overnieuw doen dan. Ik heb gewoon tril en velen met mij.

Is het mogelijk om dit voor mekaar te krijgen?

- Bij een SMSje de karakters zien, zodat je niet zomaar over die 160 tekens zit
- Bij alle smsjes de tijd kunnen zien van krijgen? Nu is het per sessie ofzo, bij sommige zie ik het wel en bij sommige niet.

Om de standaard Apple drogreden "waarom zou je dat willen?" even preventief te beantwoorden :) :

1: ik wil niet onnodig over de 160 tekens zitten
2: ik wil kunnen zien wanneer iemand iets heeft gestuurd, daar dit soms nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
MsG schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:44:
[...]

Dit klopt niet, ik zou het maar overnieuw doen dan. Ik heb gewoon tril en velen met mij.

Is het mogelijk om dit voor mekaar te krijgen?

- Bij een SMSje de karakters zien, zodat je niet zomaar over die 160 tekens zit
- Bij alle smsjes de tijd kunnen zien van krijgen? Nu is het per sessie ofzo, bij sommige zie ik het wel en bij sommige niet.

Om de standaard Apple drogreden "waarom zou je dat willen?" even preventief te beantwoorden :) :

1: ik wil niet onnodig over de 160 tekens zitten
2: ik wil kunnen zien wanneer iemand iets heeft gestuurd, daar dit soms nodig is.
Beide kan met BiteSMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Correctie, ik had Never als optie, direct na Redsn0w.
Later niet meer. Optie weer verdwenen. 3 dingetjes geïnstalleerd: SBSettings, Winterboard, AppSync.
Ik verdenk SBSettings, omdat die op restarten van SB bleef hangen, en ik heb moeten resetten (was vorige keer ook zo). Werkte na reboot gewoon ok overigens. Herinstallatie bracht de verdwenen optie niet terug.

Nog iets heel raars; Caps Lock werkt niet meer. Ik blijf erbij; jailbreak zuigt icm 3.0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Heeft iemand ssh al aan de praat gekregen op de 3GS? ik krijg steeds de volgende errors in terminal:

dyld: code signature failed for /usr/lib/libreadline.6.0.dylib with errno=1
dyld: code signature failed for /usr/lib/libhistory.6.0.dylib with errno=1
dyld: code signature failed for /usr/lib/libncurses.5.dylib with errno=1

Ook via cyberduck wil het niet lukken.

edit: ook over de 3g verbinding ziet hij mijn iphone's sftp verbinding wel en er wordt ook gevraagd het certificaat te accepteren, maar krijg dezelfde errors als via wifi.

[ Voor 19% gewijzigd door ruco88 op 03-07-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
Ik wil mijn 3GS ook jailbreaken met purplera1n. Alleen snap ik niet zo goed waarom ik zou moeten wachten. Ik heb al wel een ibss/ibec dump gemaakt voor toekomstige jailbreaks. Stel dat ik purplera1n gebruik voor een jailbreak kan ik toch gewoon 3.0 restoren in DFU en moet alles wat purplera1n heeft injected ongedaan zijn?

Ik zou dus eigenlijk 3.0 kunnen jailbreaken en straks als het dev-team eventueel 3.1 released die erop gooien. Wat ik wel begrepen denk te hebben is niet updaten naar 3.1 vanwege de bansbase update.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik heb mijn 3GS ook met purplera1n een jailbreak uitgevoerd. Echter toch nog niet helemaal bugvrij; WIFI en GPS zijn wisselend buggy en daarbij zijn een hoop tools die juist bij een jailbreak interessant zijn nog niet compatible. Maar alles ;-) werkte wel op bovengenoemde na. Echter vind ik het nog te buggy en wacht ik op een definitieve release.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Alles werkt behalve Winterboard ja....toch vrij essentieel wel.

Maar goed het is wel simpel uit te voeren en ik ben blij dat ik weer volledig kon syncen met Itunes nadat ik Installous en Appsync had geinstalleerd op m'n 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zijn er al mensen die purplera1n toch onder Windows 7 hebben geprobeerd? Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom dat niet zou werken, en het is ook de enige Windowsversie die ik hier heb.

Ah nevermind, het hele programma loopt gewoon vast als je het onder 7 draait. :P Ik zal het eens onder XP mode proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door --MeAngry-- op 03-07-2009 18:50 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:49:
[...]

<mierenneukermodus>
Hij heeft nooit gezegd dat zijn iPhone unlocked is door het programma, ze zijn tenslotte ook SIMlock-vrij verkrijgbaar :).
</mierenneukermodus>
Het ging hier er enkel en alleen om dat dit topic alleen bedoeld is voor jailbreaken en niet simunlocken. Anders gaat men aan --Christiaan-- vragen hoe hij z'n iPhone simlock-vrij heeft gemaakt :>

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Hoewel ik ssh niet aan de praat krijg kan ik de telefoon wel via de scp functie van winscp benaderen. Met sftp lukt dit niet. Nu even uitzoeken hoe ik dit via cyberduck doe. Via de terminal vind ik iets teveel gedoe en mijn oude windows bak gebruiken met winscp al helemaal.

edit: via terminal werkt het wel. Ondanks die errors blijk ik wel gewoon in de iPhone te komen. Ik kom er echter nog niet achter waarom cyberduck het niet lukt een goede ssh verbinding te krijgen met de iPhone.

Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 39% gewijzigd door ruco88 op 03-07-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09 08:43
Ik heb het vanmiddag ook twee keer geprobeerd onder Windows 7. Twee keer mislukt al had ik dit wel verwacht. Dit gaven ze ook aan maar ja, altijd het proberen waard! Verder is het natuurlijk jammer dat WinterBoard het niet doet, toch wel een pre! Ik ga toch maar even wachten op de jailbreak van DevTeam. Nu hoop ik alleen niet dat het nog lang duurt voordat 3.1 uit gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:15:
Correctie, ik had Never als optie, direct na Redsn0w.
Later niet meer. Optie weer verdwenen. 3 dingetjes geïnstalleerd: SBSettings, Winterboard, AppSync.
Ik verdenk SBSettings, omdat die op restarten van SB bleef hangen, en ik heb moeten resetten (was vorige keer ook zo). Werkte na reboot gewoon ok overigens. Herinstallatie bracht de verdwenen optie niet terug.
Opnieuw gedaan:
- DFU restore 3.0
- Setup as a new phone > optie aanwezig
- Jailbreak met Redsn0w 0.7.2 > optie aanwezig
- Installatie SBSettings > optie aanwezig
- Installatie AppSync > optie aanwezig

- Configuratie Exchange > optie verdwenen
- Deconfiguratie Exchange > optie terug

Blijft over: Winterboard. En ik heb geen zin om alles nóg eens te doen, en dat de enige is die overblijft van de 3 die ik had geinstalleerd, komt die er niet op. Winterboard heeft dus een bug imo. Als er zomaar settings verwijderd worden, dan klopt er toch echt iets niet. En het is reproduceerbaar.
Nog iets heel raars; Caps Lock werkt niet meer. Ik blijf erbij; jailbreak zuigt icm 3.0..
Deze blijft voor mij staan. Helaas vergeten te testen voor de jailbreak, maar meteen na Redsn0w getest, en ik kan geen Caps Lock meer doen (twee keer tikken op shift). Heel irritant. Iemand met dezelfde ervaring, of is het een bug in 3.0?

/edit
Moet ik mezelf weer corrigeren...
Het ligt niet aan Winterboard, het ligt aan mijn eigen instellingen. Kwam er toevallig achter omdat ik dit keer Exchange als laatste configureerde. En dan te bedenken dat ik dit al eerder als tip had gekregen:
Zpottr schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:22:
[...]

Gebruik je Exchange? De beheerder daarvan kan policies aangeven voor het locken van je telefoon. Wellicht is daar iets veranderd of heb je een account toegevoegd?
Waarop ik had geantwoord dat ik zelf de beheerder ben, en geen policies had gewijzigd, voor of na de upgrade van 2.2.1 naar 3.0. Blijkbaar kent 3.0 een policy die niet bekend was of gehonoreerd werd in 2.2.1. :X |:(

Maar caps lock blijft wazig 8)7

/edit
Caps lock ook opgelost. Is gewoon een setting geworden in 3.0. Doh. :P

Ok, ik trek alles terug wat ik zei over een jailbreak van 3.0. Heeft me de nodige uren gekost om alles uit te sluiten, maar alles werkt nu super. Alleen Winterboard maakt de boel veel trager (nee, geen themes of niks), dus die zet ik er voorlopig nog niet op.

[ Voor 32% gewijzigd door UltraSub op 04-07-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Gotta love geohotz. Prachtig, waarom wachten ? "Ik zoek volgende week wel een nieuwe exploit joh, niet zo zeuren" :D

Even op Vista64 geprobeerd, purplera1n bleef maar zoeken naar de telefoon. Toen even bij m'n schoonvader op Vista32 geprobeerd, vastgelopen op iTunes met USB kabel schermpje. Na full restore nogmaals proberen in XP Compatibility, wederom datzelfde schermpje, weer full restore. Oud machientje gepakt, XP geinstalleerd, iTunes geinstalleerd, purplera1n er overheen, Appsync er opgezet en binnen een paar minuten werkt alles weer zoals het hoort. En tot nu toe geen enkel probleem gezien, direct goed telefoonsignaal, WiFi direct voluit, GPS werkt meteen zoals het hoort, het kompas doet het en Monkey Ball Deluxe (aangekocht) loopt als een trein.

Wil je problemen voorkomen, ga dan voor XP en ga niet in compatibility modi lopen klooien. Zie post van GJtje :)

Ben nu Monkey Island 3 en Full Throttle aan het overpompen (iPhoneBrowser is super), ben heel benieuwd of die twee nu wel helemaal goed draaien, die liepen op de 3G niet voluit, hier en daar wat framerate issues, maar best speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
De meeste problemen zijn verholpen met de purplera1n RC2. Ook de ssh problemen zijn weg en de problemen met de niet gesignede files.
Alleen winterboard werkt nog niet, maar ze zijn iig volop met het verder ontwikkelen van deze jailbreak bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe zijn de prestaties en batterij verbruik van de iPod Touch, met een gejailbreakte OS 3 er op?
Ik heb hem gejailbreakt gehad, in de beginperiode dat ik mijn iPod Touch 2G had, met OS 2.2.1.
Het batterij verbruik en de snelheid, waren toen aanmerkelijk lager, vandaar dat ik weer terug ging naar het OS van Apple zelf, maar is dat sinds de nieuwe versie ook zo? :) Iemand die daar op gelet heeft?
KneoK schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:52:
Gotta love geohotz. Prachtig, waarom wachten ? "Ik zoek volgende week wel een nieuwe exploit joh, niet zo zeuren" :D

Even op Vista64 geprobeerd, purplera1n bleef maar zoeken naar de telefoon. Toen even bij m'n schoonvader op Vista32 geprobeerd, vastgelopen op iTunes met USB kabel schermpje. Na full restore nogmaals proberen in XP Compatibility, wederom datzelfde schermpje, weer full restore. Oud machientje gepakt, XP geinstalleerd, iTunes geinstalleerd, purplera1n er overheen, Appsync er opgezet en binnen een paar minuten werkt alles weer zoals het hoort. En tot nu toe geen enkel probleem gezien, direct goed telefoonsignaal, WiFi direct voluit, GPS werkt meteen zoals het hoort, het kompas doet het en Monkey Ball Deluxe (aangekocht) loopt als een trein.

Wil je problemen voorkomen, ga dan voor XP en ga niet in compatibility modi lopen klooien.
In het artikel op de FP over Purplera1n, staat anders dat er een update is gekomen die zelfs Windows 7 support bied: nieuws: Hacker publiceert jailbreaktool voor iPhone 3GS - update. Dus zelfs compatability modi zijn niet nodig. :)

Zie alleen nu pas dat je het vóór de update al postte :+

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

GJtje schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:57:
Hoe zijn de prestaties en batterij verbruik van de iPod Touch, met een gejailbreakte OS 3 er op?
Ik heb hem gejailbreakt gehad, in de beginperiode dat ik mijn iPod Touch 2G had, met OS 2.2.1.
Het batterij verbruik en de snelheid, waren toen aanmerkelijk lager, vandaar dat ik weer terug ging naar het OS van Apple zelf, maar is dat sinds de nieuwe versie ook zo? :) Iemand die daar op gelet heeft?
[...]
In het artikel op de FP over Purplera1n, staat anders dat er een update is gekomen die zelfs Windows 7 support bied: nieuws: Hacker publiceert jailbreaktool voor iPhone 3GS - update. Dus zelfs compatability modi zijn niet nodig. :)

Zie alleen nu pas dat je het vóór de update al postte :+
Inderdaad ja, de update was er toen nog niet :) Ik las dat er aardig wat kleine fixjes in zaten en dat je 'm over de oude heen kon installeren, dus dat heb ik meteen gedaan. Ging perfect in Vista64 nu. Alle appjes werken nog en zoals beloofd, OpenSSH werkt nu zonder problemen. Thanks voor de tip.

Man, wat heerlijk om gewoon weer SBSettings te kunnen draaien (en wauw, 177MB geheugen vrij _/-\o_ ). En zoals verwacht, alle Scumm games draaien als een trein (zelfs 7th Guest).

Ik heb mijn batterijverbruik van m'n 'oude' 3G nooit bijgehouden, maar de telefoon werd er wel iets trager van, althans, iets minder responsief. Verschuiven van icoontjes op het Springboard ging wat stroever bijvoorbeeld (al was dit wel met de 2.2.1 fimware, met OS3.0 was dit al minder erg).
Nu op de 3GS merk ik wat snelheid betreft nog helemaal niets, m'n Springboard is nog steeds net zo snel (ook met 6 tabs vol programma's), programma's starten en sluiten nog net zo snel, Edge/3G, WiFi en GPS worden net zo snel aangemeld. Batterijverbruik kan ik nog geen zinnig woord over zeggen, maar ik heb voor de jb wel een uurtje per dag minder over bij wijze van, ik heb vrijwel standaard m'n USB kabel bij me om 'm ergens aan stroom te leggen.

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 04-07-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat is eigenlijk de reden voor mensen om Bossprefs te draaien? Ik draaide het ook omdat ik het las, maar toen zag ik SBSettings, echter draait dat altijd op de achtergrond. Is dat merkbaar? Ik merkte het nog niet echt.

En is winterboard nou al wel voor 3.0 of niet? Ik vind het prachtig, al dat kloten met mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:58:
Wat is eigenlijk de reden voor mensen om Bossprefs te draaien? Ik draaide het ook omdat ik het las, maar toen zag ik SBSettings, echter draait dat altijd op de achtergrond. Is dat merkbaar? Ik merkte het nog niet echt.
Ik draai BossPrefs om EDGE uit te zetten, met m'n prepaid kaartje wil ik puur gebruik maken van m'n wifi netwerk thuis en is mooi mobiel internet uitgeschakeld
En is winterboard nou al wel voor 3.0 of niet? Ik vind het prachtig, al dat kloten met mn telefoon.
Ja, is beschikbaar en werkt net als op 2.x

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.