Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

joint_me schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:50:
[...]Dat zal het probleem zijn ;( Heb inderdaad een vrij nieuwe 3GS! Dan is Jailbreaken geen optie voor mij, als mijn iPhone perongeluk een keer crashed (wat met jailbreaken waarschijnlijker is), dan moet dat thuis gebeuren.
Volgens mij is dat niet waar hoor, alle 3GS modellen zijn, iig met Pwnagetool, prima te jailbreaken.
Ik weet niet hoe nieuw "vrij nieuw" bij jouw is maar bij mijn 3GS is dat 10 dagen en die is zonder problemen gejailbreaked icm. Pwnagetool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:16:
[...]

Volgens mij is dat niet waar hoor, alle 3GS modellen zijn, iig met Pwnagetool, prima te jailbreaken.
Ik weet niet hoe nieuw "vrij nieuw" bij jouw is maar bij mijn 3GS is dat 10 dagen en die is zonder problemen gejailbreaked icm. Pwnagetool.
Dus dat verhaal met die nieuwe bootrom is ook geen probleem meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

C4l1m3r0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:03:
[...]

Dus dat verhaal met die nieuwe bootrom is ook geen probleem meer?
Ik weet niks van een bootrom, ik heb gewoon bij de laatste post op de blog van Dev-Team gekeken en daar staat:
* The iPhone 3GS is now supported out of the box in PwnageTool 3.1.4 (or if you have upgraded to 3.1.x in iTunes)
Dus ik heb 'm 10 minuten nadat ik 'm had uitgepakt via iTunes officieel naar 3.1.2 geupdate, en vervolgens een custom firmware van Pwnagetool eroverheen gegooid. En dat werkte, en werkt, perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:17:
[...]

Ik weet niks van een bootrom, ik heb gewoon bij de laatste post op de blog van Dev-Team gekeken en daar staat:

[...]

Dus ik heb 'm 10 minuten nadat ik 'm had uitgepakt via iTunes officieel naar 3.1.2 geupdate, en vervolgens een custom firmware van Pwnagetool eroverheen gegooid. En dat werkte, en werkt, perfect. :)
My bad, je hebt gelijk :P Ik was nog in de veronderstelling dat de nieuwe bootrom jailbreaken tegenging :$

Zie o.a. iLounge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:16:
[...]

Jailbreaken is het probleem ook niet, gejailbreaked blijven is het probleem. Als ik mijn gejailbreakte iphone uitzet en daarna weer aan, moet ik hem restoren.

Dit is in mijn ogen irritant en problematisch, aangezien ook apple producten weleens vastlopen. En helaas gebeurt dit niet altijd in de buurt van mijn laptop.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

joint_me schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:26:
[...]

Jailbreaken is het probleem ook niet, gejailbreaked blijven is het probleem. Als ik mijn gejailbreakte iphone uitzet en daarna weer aan, moet ik hem restoren.

Dit is in mijn ogen irritant en problematisch, aangezien ook apple producten weleens vastlopen. En helaas gebeurt dit niet altijd in de buurt van mijn laptop.
Dat lijkt mij ook erg irritant en problematisch.
Gelukkig is dat dan ook niet hoe het hoort. Kennelijk is er bij jouw ergens iets misgegaan en ik raad je aan om 'm nogmaals vanaf het begin af aan, opnieuw te jailbreaken. Want als alles goed is gegaan kan je je iPhone zonder problemen rebooten.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramquin op 02-11-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:55

iMars

Full time prutser

Even een klein vraagje tussendoor... ik heb een iPhone 16GB 3G (dus zonder de S).
Welke firmware moet ik nu hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/dpcnpt.png

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
webmail schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:14:
Even een klein vraagje tussendoor... ik heb een iPhone 16GB 3G (dus zonder de S).
Welke firmware moet ik nu hebben?
[afbeelding]
iPhone 1,1 = eerste generatie (2G)
iPhone 1,2 = tweede generatie (3G)
iPhone 2,1 = derde generatie (3GS)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:55

iMars

Full time prutser

Wiethoofd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:15:
[...]

iPhone 1,1 = eerste generatie (2G)
iPhone 1,2 = tweede generatie (3G)
iPhone 2,1 = derde generatie (3GS)
Thanks, moet ik toch de 1,2 hebben ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Donnas-A schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:43:
[...]

Itunes geeft steeds verschillende fouten...meest voorkomen was de -1601 wat dus betekend (volgens apple.com) dat het aan itunes zou moeten liggen. Itunes herinstalleerd en blijft mijn simkaart weigeren ook al is die unlocked want bellen kan en ik ontving zelfs een smsje ook al stond iPhone in emergency mode.

Firmware is een beetje moeilijk te achterhalen. In itunes kan ik dus geen samenvatting zien van iPhone want de melding over mijn simkaart blijft maar in het hoofdscherm staan en kan alleen mijn iPhone uitwerpen....

DFU mode restore heb ik met verschillende restores geprobeerd maar bij elke versie blijft Redsnow hangen bij wachten op reboot....ook al geprobeerd om tijdens dit proces de usb snel in en uit de telefoon te doen maar ook dit werkt niet...en al een code proberen in te voeren in emergency mode om deze te omzijlen maar ook dat wil niet lukken. Is unlocked en als OS gebruik ik XP.

Conclusie : Ik heb een iphone die kan bellen + sms ontvangen (dus simkaart werkt wel) maar blijft in Emergency mode staan en Redsnow of andere jailbreak opties werkt niet. Ik ben van plan om maar eens mijn PC te formateren vanavond en het dan nog eens helemaal opnieuw te gaan doen...of jullie hebben een oplossing voor mij?
Niemand? :'(

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ja! Waarom restore je niet naar een gewone 3.1.2? Kan je daarna altijd nog jailbreaken en unlocken.

Via DFU mode naar een gewone 3.1.2 moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Vanx schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:05:
Ja! Waarom restore je niet naar een gewone 3.1.2? Kan je daarna altijd nog jailbreaken en unlocken.

Via DFU mode naar een gewone 3.1.2 moet geen probleem zijn.
Uhm had ik al gezegd dat het hier gaat om een 2g iPhone? Of maakt dat niet uit met 3.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donnas-A schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:25:
Uhm had ik al gezegd dat het hier gaat om een 2g iPhone? Of maakt dat niet uit met 3.1.2?
Zolang je de juiste firmware file hebt maakt het niet uit, DFU is de manier voor full herstell van je firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ok nou ik ga het proberen...sorry voor the n00b vragen hoor maar dit is de eerste keer dat ik uberhaupt een iPhone in mijn handen heb en moet alles even door krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Nou het is me inmiddels gelukt....blijkbaar had ik ik dus restores en firmwares doorelkaar gehaald zodat redsnow nix kon traceren. Zo activeerde mijn iPhone dus ook niet met itunes. Heb per toeval een juiste uitleg gevonden op i-net en moest zelf 39.bat en geloof 49.bestandjes toevoegen in redsnow+ een unlock :) Nou ja het werkt gelukkig. Heb nu versie 3.0.1. op mn iPhone staan....als ik nu dus nieuwere firmware (bijvoorbeeld 3.1.2.) erop wil knallen is het kwestie van iPhone -> DFU mode -> firmware via itunes erop zetten en klaar? Excuus...ik heb de start post nog eens doorgelezen van Wiethoofd en het is me nu weer iets duidelijker geworden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MetalPool op 03-11-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Voor de geinteresseerden blackra1n RC3 is uit, met wat extra trucjes voor de nieuwe 3GS ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:54
kan je met blackra1n RC3, die juist is uitgekomen,
een ipod touch 3g untethered jailbreaken?

[ Voor 5% gewijzigd door GotG op 03-11-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
GotG, je haalt wat termen door elkaar.

Je kan de iPod touch niet untethered jailbreaken. Sorry. Dat is op dit moment het enige wat níet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
geen enkele ipod touch? of enkel de laatste generatie niet?

je kan toch perfect een ipod touch 2g jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
De oude ipod touch 2g wel. De nieuwe (na 9-09 geproduceerd, dacht ik) niet. Ook deze hebben net als de iTouch 3g en de nieuw geproduceerde iphone 3GS (ook na 9-09) de nieuwe bootrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
ik was onder de indruk dat het met deze "nieuwe" tool wel kon
zal wat termen dooreengehaald hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand eigenlijk een idee wanneer er eindelijk een untethered jailbreak uitkomt voor de iPod Touch 3G. Ikzelf heb nog geen iPod Touch, maar ben van plan om deze aan te kopen eind november.

Zo het een goed idee zijn om dan maar een 2G te kopen (sommige winkels hebben deze nog zie ik) met de oudere FW op, zodat ik deze in één klets kan jailbreaken? Of zou ik beter gewoon geduldig afwachten? OF -nog een andere manier- zou het mogelijk zijn om de FW van een 3G te downgraden?

<ik heb het over het 8GB model btw>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

net even blackra1n geprobeerd, werkt geweldig :)

dan een vraagje: ik heb behalve cydia geen extra programma's geinstalleerd, moet ik dan nog steeds via mobileterminal mn rootww veranderen of hoeft dat alleen als je openSSH installeert?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu een gloednieuwe 3G extra, welke nog hele oude firmware heeft. Wat raden jullie aan? Aangezien de nieuwere firmwares via een workaround weer kunnen tetheren. Kost die workaround niet blijvend CPU? Met mn andere iphone zit ik op 3.0 en bevalt opzich wel, maar dan heb ik nog wel die beveiligingsleaks.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:36
Dxta schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:04:
net even blackra1n geprobeerd, werkt geweldig :)

dan een vraagje: ik heb behalve cydia geen extra programma's geinstalleerd, moet ik dan nog steeds via mobileterminal mn rootww veranderen of hoeft dat alleen als je openSSH installeert?
Dat vroeg ik me dus ook af. Maar omdat het erg weinig tijd kost heb ik het voor de zekerheid veranderd. Het is niet meer dan je nieuwe password 2x intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Even een aantal dingen gelezen. Maar als ik het goed begrijp dan is de Iphone 3GS met de nieuwe bootrom alleen maar thethered te jailbreaken. Dus als je telefoon uitgaat dan moet je dus opnieuw jailbreaken?
Blackra1n is voor de jailbreak en blacksn0w voor de unlock om hem simlockvrij te maken als ik het goed begrijp. Heb zelf een simlockvrije besteld dus gaat mij meer om een unthethered jailbreak op de nieuwe bootrom. Is daar nog nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Als je je ipod touch of Iphone hebt gejailbreaked, is het dan mogelijk om hem als externe HD te gebruiken?

Dus dat je iTunes dan niet meer nodig hebt en je heel makkelijk bestanden naar het apparaat kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt wel via iPhoneBrowser of SSH data op je iPhone/Touch zetten en er af halen, het openen gaat een stuk lastiger tot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Djerique schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:02:
Als je je ipod touch of Iphone hebt gejailbreaked, is het dan mogelijk om hem als externe HD te gebruiken?

Dus dat je iTunes dan niet meer nodig hebt en je heel makkelijk bestanden naar het apparaat kan slepen.
Niet in vergelijking tot jouw huidige telefoon. Je kan inderdaad via SSH, al ben je daar beperkt tot wifi snelheden en moet er dus wifi zijn. Ook moet hij dan wel de verbinding openhouden en moet het niet wegvallen. Er zijn wel programma's die een soort share aanmaken, die je via web of FTP kan benaderen, maar onderwater gaat het allemaal via wifi, want de iPhone doet niks met de fysieke verbinding, zoals een Windows Mobile toestel wel doet. Een gemiste kans van de iPhone inderdaad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Frapant, m'n JB ipod touch 16GB 1G was JB't maar na een keeer uit en aanzetten is de JB weer weg... ik dacht toch echt dat blackr1n een oude ipod touch toch 'untethered' kon JB-en ??

Overigens werkt het op de Iphone 3GS prima, ook na rebooten... die nieuwe bootrom is van wanneer dan eigenlijk ? En komt die er vanzelf op bij een firmware update of is dit iets hardwarematigs ?

Ik heb begrepen dat SBsettings nogal een wissel trekt op de performance. Nu heb ik al een standalone walpaper mod gevonden maar ik zou graag de dock semi transparant maken. Ik kan daar nergens iets voor vinden ... iemand ervaringen daarin ?
MsG schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:11:
[...]

Niet in vergelijking tot jouw huidige telefoon. Je kan inderdaad via SSH, al ben je daar beperkt tot wifi snelheden en moet er dus wifi zijn. Ook moet hij dan wel de verbinding openhouden en moet het niet wegvallen. Er zijn wel programma's die een soort share aanmaken, die je via web of FTP kan benaderen, maar onderwater gaat het allemaal via wifi, want de iPhone doet niks met de fysieke verbinding, zoals een Windows Mobile toestel wel doet. Een gemiste kans van de iPhone inderdaad.
Dergelijke tools ben ik in Cyda inderdaad tegengekomen. Dan wordt er een Windows share aangemaakt. NFS zou nog leuker zijn;)

[ Voor 47% gewijzigd door mjl op 04-11-2009 16:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dock semi-transparant kan geloof ik met Winterboard. Maar voor een non-S serie (dus geen 3GS enzo) is het best wel een logge applicatie voor wat mooiere pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

net een jailbreak uitgevoerd met blackra1n, na het uitvoeren van cydia ben ik echter de meeste iphone eigen applicaties kwijt ( phone, messages, enz ) via itunes ben ik hem nu aan het herstellen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar na die herstel is de jailbreak ook weer weg. Deed je iets fout ofzo? Bij mij bleef alles gewoon :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:23
Miscchien eerder genoemd, maar ben ik de enige die in winterboard het keyboard niet aan kan passen?
Geen enkele werkt :O
Gaat om een 3G met jailbreak en unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Iphone 3GS in Belgie laten halen. Kan die nog ge-JB worden? Aangezien het bij de nieuwe niet mogelijk schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

MsG schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:25:
Maar na die herstel is de jailbreak ook weer weg. Deed je iets fout ofzo? Bij mij bleef alles gewoon :S.
na die herstel is de JB weg inderdaad, ik zei het niet helemaal goed, de Jailbreak was prima gelukt, alleen toen ik daarna cydia opstartte, gaf hij een melding dat hij iets aan het reloaden was ofzo, toen hij klaar was waren al mijn programma's weg.
ik probeer tzt nog een poging, ik las ergens op een ander forum dat je hem voor W7x64 op compabiliteitsmodus moest draaien op xp, dat ga ik dan proberen.
ik had hem overigens wel als administrator uitgevoerd, volgens de instructies van iphoneclub.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Noob alarm!

Sinds vandaag eindelijk een iPhone erg blij mee enzo. Maar nu heeft de vorige eigenaar hem geJB. Er staan nu 80 programma's op en een hoop andere meuk. Daar wil ik graag vanaf. Het liefst zou ik helemaal schoon beginnen. Ik wil dus de iphone helemaal resetten en dan opnieuw JB etc.

Nu mijn vragen:
- is 'herstellen' in iTunes hetzelfde als een complete harde reset waarbij alles wordt gewist en ik een nieuwe JB kan doen?
- ik snap dat ik redsn0w of blackrain nodig heb om te JB. Welke is nou beter en waarom?
- Als ik de JB heb gedaan, moet ik naar Cydia gaan, maar ik heb hier geen beschikking over wifi, hoe doe ik dit zonder een T-mobile simkaart?
- heb ik persé een t-mobile simkaart nodig tijdens het JB of daarna? *kuch tijdens unlock? kuch*

sorry voor deze vragen, maar ik ben bang dat ik er iets aan verpruts waardoor ik hem weer een tijd kwijt ben.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

lees om te beginnen de TS, hier staan de helft van je vragen al in, een Herstel in iTunes is een complete herstel, dus daarna is hij niet meer Jailbroken, staat ook in mijn post hierboven

het verschil tussen redsn0w en blackra1n kan ik je niet vertellen, ik heb niet met beiden ervaring, voor cydia is afaik wel een wifi verbinding nodig..

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
TS heb ik helemaal doorgelezen. Probleem is dat er meerdere programma's zijn, meerdere FW, meeder eversies van die programma's, daarna voor de unlock ook weer verschillende mogelijkheden etc.
Dar maakt het wat lastig als je net nieuw hier in zit.
Sorry daarvoor.

Het enige waar ik nu nog mee zit is of je op een manier zonder wifi of T-mobile simkaart cydia kan runnen om de unlock te downloaden. Anders moet ik het morgen even bij iemand anders doen.

Alvast bedankt heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar kijk eens in de blauwe tekst hier onderin:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.
Jailbreak-programma's hangt helemaal af van je baseband en software-versie en welk OS je gebruikt. Vermeld dat eerst maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het nu wel onduidelijk is of het Dev-Team een Jailbreak heeft voor de 3GS op een andere manier dan Geohot. Ik heb begrepen van een vriend van me dat Geohot zelf aangaf dat als je geen jailbreak nodig hebt, je beter kan wachten op de jailbreak van het Dev-Team. Zal wel te maken hebben met het leak dat ze gebruiken.
Maar nu zag ik gisteren dat Dev-Team ook al een unlock heeft (Custom firmware maken en die dan installeren), en dat die ook al voor de 3GS beschikbaar is. Maar nu las ik weer ergens anders dat ze hetzelfde leak gebruiken als bij Blackra1n, en nu raak ik een beetje de kluts kwijt :/

Is PwnageTool dan nu een betere jailbreak-methode? En zijn ze dan nog bezig met een goeie kraakmethode?
Ik heb wel t gevoel dat m'n iphone (Jailbreak 3GS met Blackra1n) meer data verbruikt dan voordat ik m had gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:52
Even een makkelijke omschrijving:

Je moet 3 dingen uit elkaar houden:
- iBoot-hack
- OS-hack
samen is het jailbreaken. Je iBoot hack kan op 2 manieren, tethered en untethered.
- Unlocken van de sim-lock.

OS-hack
- GeoHot maakt een jailbreak-applicatie met veel 'dirty code' omdat het snel en effectief is.
- Dev team maakt veel nettere code, test veel meer en denkt meer na over de manier waarop ze jailbreaken. Het programma werkt dan ook door het maken van een nieuwe IPSW die je via iTunes kan restoren.

iBoot-hack
- Beide teams maken gebruik van de usb_control_msg 0x21-hack om toegang te krijgen tot het volledige geheugen om code uit te voeren.
- Daarna word 24kpwn gebruikt om (even makkelijk gezegd) de bootloader aan te passen waardoor elke keer als je opnieuw opstart die hack weer geactiveerd word.

Unlock:
Die heeft alleen GeoHot gemaakt, maar is ook voor andere jailbreakers toegankelijk via Cydia. Dus ook voor Pwnagetool.

Ik heb zelf met de devteam methode gejailbreakt omdat ik een model heb dat na 1sept is geleverd maar toch nog de oude iBoot heeft, ik wilde zeker weten dat ik naar 3.1.2 kon zonder dat het misging.

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisB op 06-11-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
FlorisB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:41:

- Dev team maakt veel nettere code, test veel meer en denkt meer na over de manier waarop ze jailbreaken. Het programma werkt dan ook door het maken van een nieuwe IPSW die je via iTunes kan restoren.
Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker! Klinkt ook vrij logisch.

Dus als ik het goed begrijp, zou Dev-team een betere/stabielere jailbreak moeten hebben. Dat ga ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

2e poging is goed gegaan.
Blackra1n in compabiliteitsmodus Windows XP SP3 gedraaid EN het vinkje administrator.

een beetje wezen spelen en loop alweer tegen een probleem aan,
na het installeren van tomtom via appsync en winterboard wil Cydia niet meer opstarten, Cydia crashed gelijk na het aanklikken van het icoontje.

nu vind ik op internet allemaal oplossingen waarmee ik via ssh mn telefoon moet benaderen, alleen heb ik ssh niet geinstalleerd ( of gaat dat vanzelf als je blackra1n draait?) is er een andere mogelijkheid tot het weer in werking stellen van cydia?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:34
Hoite schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:15:
2e poging is goed gegaan.
Blackra1n in compabiliteitsmodus Windows XP SP3 gedraaid EN het vinkje administrator.

een beetje wezen spelen en loop alweer tegen een probleem aan,
na het installeren van tomtom via appsync en winterboard wil Cydia niet meer opstarten, Cydia crashed gelijk na het aanklikken van het icoontje.

nu vind ik op internet allemaal oplossingen waarmee ik via ssh mn telefoon moet benaderen, alleen heb ik ssh niet geinstalleerd ( of gaat dat vanzelf als je blackra1n draait?) is er een andere mogelijkheid tot het weer in werking stellen van cydia?
Same problem hiero. Heb ook flink loopen googlen naar een oplossing hiervoor en kom steeds uit bij (open)ssh. Probleem is dus dat ik dat via Cydia kan downloaden maar ik kan juist de repository's van Cydia juist niet laden (om ssh binnen te halen)
Ben dus erg benieuwd naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou nog met iPhoneBrowser kunnen proberen je filesystem te benaderen en de Cydia-map de chmodden naar 775 of 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Eskiya schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:05:
[...]

Same problem hiero. Heb ook flink loopen googlen naar een oplossing hiervoor en kom steeds uit bij (open)ssh. Probleem is dus dat ik dat via Cydia kan downloaden maar ik kan juist de repository's van Cydia juist niet laden (om ssh binnen te halen)
Ben dus erg benieuwd naar een oplossing.
inmiddels weer opgelost, heb gewoon ''The Hard Way'' de herstelknop in itunes maar weer ingedrukt, herstelkopie weer teruggezet, jailbreak opnieuw uitgevoerd, en openssh als eerste geinstalleerd.
nu heb ik alles weer werkend...

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch wel jammer dat er geen (werkende) jailbreak is voor de iPod Touch 2G op de 3.1.2 firmware. Zelfs blackra1n werkt niet, waarvan gezegd word dat 'ie werkt. :( Dan maar downgraden naar 3.0 en de tool uit de TS gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
GJtje, het werkt wél. Maar wanneer heb jij jouw 2G gekocht? De nieuwe versie met versienummer startend met MC (dacht ik) kan niet "goed" gejailbreaked worden.

Anders doe je iets fout met blackra1n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vanx schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:42:
GJtje, het werkt wél. Maar wanneer heb jij jouw 2G gekocht? De nieuwe versie met versienummer startend met MC (dacht ik) kan niet "goed" gejailbreaked worden.
Ik denk dat ik de mijne nu bijna een jaartje heb of zo? Ik had in ieder geval de 2.2.1 firmware en gisteren geüpdatet naar 3.1.2. Waar kan ik anders het versienummer zien die jij bedoeld? Volgens berichten installeerd blackra1n Cydia mee, die zie ik niet op mijn Springboard.
Anders doe je iets fout met blackra1n.
In de log van blackra1n zie ik niets.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Major probleem hiero....
Ik heb een iphone 3G en natuurlijk gejailbreakt!

Nu was ik op mn computer bezig... todat hij crashte :(
Inmiddels al een nieuwe en dus ook itunes 9 gedownload... maa nu komt hij met de volgende melding:

Deze iphone ka nniet wordn gebruikt omdat de vereiste sofware niet is geinstaleerd. Voer het installatieprogramma van itunes opnieuw uit om itunes te verwijderen en instaleer itunes vervolgens opnieuw.

Dit heb ik dus gedaaan... zowel de 9.0 als de oudere 8.0 versie maar niets helpt meer!!!
Ook ben ik de back-up kwijt van de iphone voor datie was gejailbroken...

Wie weet raad!?

Alvast heel veel bedankt.

Mvg,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Ik heb mijn Iphone geupdate naar 3.1.2 firmware en met blackrain de jailbreak/unlock uitgevoerd.
De jailbreak ging prima net zoals de unlock (lekker snel :) ), echter na een boot en de pincode te hebben ingevoerd krijg ik 'Geen service' te zien.

Ook lukt het hier niet om met wifi een connectie te maken, waardoor ik Cydia dus niet kan installeren.

Heeft iemand deze problemen ook? Het gaat om een geimporteerde 3GS Firmware 3.1.2 BaseBand 05.11.07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GJtje schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:59:
[...]
Ik denk dat ik de mijne nu bijna een jaartje heb of zo? Ik had in ieder geval de 2.2.1 firmware en gisteren geüpdatet naar 3.1.2. Waar kan ik anders het versienummer zien die jij bedoeld? Volgens berichten installeerd blackra1n Cydia mee, die zie ik niet op mijn Springboard.
[...]
In de log van blackra1n zie ik niets.
Mijn probleem is opgelost, Blackra1n stond op de tweede pagina van Springboard, terwijl er nog ruimte is op de eerste... :s

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:32:
Hmm,

Ik heb mijn Iphone geupdate naar 3.1.2 firmware en met blackrain de jailbreak/unlock uitgevoerd.
De jailbreak ging prima net zoals de unlock (lekker snel :) ), echter na een boot en de pincode te hebben ingevoerd krijg ik 'Geen service' te zien.

Ook lukt het hier niet om met wifi een connectie te maken, waardoor ik Cydia dus niet kan installeren.

Heeft iemand deze problemen ook? Het gaat om een geimporteerde 3GS Firmware 3.1.2 BaseBand 05.11.07
Bovenstaand probleem is opgelost.
Met een werkende WiFi verbinding kon ik sn0w downloaden welke blijkbaar nog iets moest aanpassen waarna ik een carrier kreeg.

Knap staaltje werk van Geohot, die jailbreak is insane snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Hoe heb je die wifi verbinding werkend gekregen dan?
Dat is het enige waarom ik twijfel naar 3.1.2. te gaan. Als ik de jb heb gedaan, dat ik daarna niet cydia in kan omdat ik geen tmobile kaart heb en wifi het met 3.0 JB niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Als ik in Cydia de 3.1 codes ergens gebackupped heb staan (dat zegt ie nu), hoe gebruik ik die dan om 3.1.2 als update te forceren wanneer er een nieuwere update dan 3.1.2 wordt vrijgegeven?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timowouters schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:04:
Hoe heb je die wifi verbinding werkend gekregen dan?
Dat is het enige waarom ik twijfel naar 3.1.2. te gaan. Als ik de jb heb gedaan, dat ik daarna niet cydia in kan omdat ik geen tmobile kaart heb en wifi het met 3.0 JB niet werkt.
Rebooten en als dat niet werkt de netwerk instellingen wissen :)
Dat werkte voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht iemand trouwens zin hebben om Deel 3 te starten en daar meteen de 3.1.x jailbreak-methode aan toe te voegen dan mag je wel even via de mail contact met me opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Robert, je hoeft je posts niet te ondertekenen/te openen op tweakers :)

Wat meer gegevens zijn ook fijn. Er zijn namelijk wat problemen gemeld met windows 7 x64, waarvoor zeker een oplossing is, maar die is niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Soory voor de vele vragen, maar stel: Mijn wifi is gewoon kapot. Dan kan ik neem ik aan na de JB nog wel met een T-mobile kaart cydia bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn iPhone 3G nogsteeds op 3.0, Zijn er veel voordelen als ik update naar 3.1.2? Hij is wel JB.

En hoe doe ik het zodat ik geen sms, apps verlies? Zou het gewoon eerst via iTunes naar 3.1.2 update en daarna met BlackSn0w jailbreaken? Verlies ik zo geen apps, sms etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

timowouters schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:07:
Soory voor de vele vragen, maar stel: Mijn wifi is gewoon kapot. Dan kan ik neem ik aan na de JB nog wel met een T-mobile kaart cydia bezoeken?
Als je 3G (GPRS, UMTS e.d.) aan hebt staan wel. Ik mag er van uitgaan dat jouw iPhone dan wel de snelste route opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
(alweer) een domme vraag misschien, maar ik kan niet vinden hoe ik moet restoren naar 3.0? Als ik in itunes herstel wil doen, gaat hij 3.2.1. installeren, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dus hoe restore ik 3.0 op m'n iphone.
Heb een 3G 16GB die nu 3.0 JB+ultrasn0w heeft. Wil hem opnieuw installeren omdat hij wat probleempjes heeft.

/edit
gevonden. Shift+herstellen was de oplossing. Toch lastig om dit soort makkelijke dingen te vinden terwijl het toch wel handig is om te weten.

[ Voor 18% gewijzigd door t14wo op 08-11-2009 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
Hier een zeeeer handig tooltje voor mensen waarbij de wifi niet werkt. Gewoon de file runnen en klaar. Hij is nog geen seconde bezig. Daarna herstart en klaar!

Helaas is dit bij mij het geval. Sinds vanmiddag is de wifi optie grijs, dus niet selecteerbaar. Daarvoor kon ik hem wel aan- en uitzetten, maar hij vond zelden het netwerk maar verbond nooit.

Dus ik heb een nieuwe schone JB gedaan, maar helaas... de wifi doet het nog steeds niet. Al geprobeerd de netwerkinstellingen te herstellen, vliegtuigmodus aan en herstarten, gewoon herstarten. Het helpt allemaal niet. Morgen maar eens kijken of JB naar 3.0.1. lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

timowouters schreef op zondag 08 november 2009 @ 03:42:
Hier een zeeeer handig tooltje voor mensen waarbij de wifi niet werkt. Gewoon de file runnen en klaar. Hij is nog geen seconde bezig. Daarna herstart en klaar!

Helaas is dit bij mij het geval. Sinds vanmiddag is de wifi optie grijs, dus niet selecteerbaar. Daarvoor kon ik hem wel aan- en uitzetten, maar hij vond zelden het netwerk maar verbond nooit.

Dus ik heb een nieuwe schone JB gedaan, maar helaas... de wifi doet het nog steeds niet. Al geprobeerd de netwerkinstellingen te herstellen, vliegtuigmodus aan en herstarten, gewoon herstarten. Het helpt allemaal niet. Morgen maar eens kijken of JB naar 3.0.1. lukt.
Ik had gisteren ook dit geval opeens, WiFi grijs, niet selecteerbaar. Dit was nadat ik de telefoon had gereboot.
Netwerkinstellingen hersteld en daarna een reset gedaan (Home knop en de knop bovenop de iPhone 10 sec inhouden) en toen deed ie het gelukkig weer :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik heb voor mijn jailbreaked 2.x iPod 2G een upgrade gedaan naar 3.1.2 (legaal betaald in de nieuwste iTunes)
Daarna heb ik met Blackra1n RC3 een jailbreak toegepast.

Werkte in 1 keer! :*) 100x makkelijker dan de QuickFreedom die ik voor 2.x OS moest gebruiken! Ook enorm snel!

Je moet dus wel even kijken of je modelnummer met MB begint:
Instellingen -> Algemeen -> Info -> Model: MB*****

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
mijn modelnummer is MB531LL. Is dat een voordeel of een nadeel. Het betreft een ipod touch 2g 16gb.

echt jammer dat de 16gb niet meer verkocht wordt. Ik vond 8gb te klein en 32 te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:28:
Ik heb mijn iPhone 3G nogsteeds op 3.0, Zijn er veel voordelen als ik update naar 3.1.2? Hij is wel JB.

En hoe doe ik het zodat ik geen sms, apps verlies? Zou het gewoon eerst via iTunes naar 3.1.2 update en daarna met BlackSn0w jailbreaken? Verlies ik zo geen apps, sms etc?
Probeer jij dit of probeer ik het? :P Ik zit in hetzelfde schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

MsG schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:36:
[...]

Probeer jij dit of probeer ik het? :P Ik zit in hetzelfde schuitje.
Hehe ik ook. Wat mij vooral tegenhoud is dat ik alle applicaties opnieuw moet installeren uit cydia.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

pientertje schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:01:
mijn modelnummer is MB531LL. Is dat een voordeel of een nadeel. Het betreft een ipod touch 2g 16gb.

echt jammer dat de 16gb niet meer verkocht wordt. Ik vond 8gb te klein en 32 te duur
Ik heb nergens waarschuwingen gelezen over 16 GB jailbreaken. Wel over de 3G iPod en iPhone. In het geval dat zo'n toestel hebt loop je ook niet echt risico, je moet het dan gewoon een paar keer proberen.

Jij hebt ook "MB", en dan mag het geen probleem zijn. Het is dus een voordeel!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:28:

Ik heb een iPod Touch G2, dus weet niet hoe het met sms zit, maar m'n legale apps bleven staan, inclusief highscores, ook mijn email bleef gewoon staan. Ook notities.

Maar "andere" apps waren onbruikbaar na de update in iTunes. Ik heb ze toen allemaal verwijderd en daarna jailbreak met blackra1n gedaan.
Misschien als ik de jailbreak meteen had gedaan zonder de onbruikbare apps te verwijderen hadden ze het wel weer gedaan.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Snippertje schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:34:
[...]

Hehe ik ook. Wat mij vooral tegenhoud is dat ik alle applicaties opnieuw moet installeren uit cydia.
hebben jullie allemaal zoveel uit cydia?

Ik heb die unlock, die mobile-installation fix ( O-) ) sbssettings met wat toggles, een last.fm scrobbler voor de muziekspeler, opentdd, adblock, maar daarna houdt het wel op eigenlijk. Als de rest gewoon mee update vind ik het wel prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

MsG schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:39:
[...]

hebben jullie allemaal zoveel uit cydia?

Ik heb die unlock, die mobile-installation fix ( O-) ) sbssettings met wat toggles, een last.fm scrobbler voor de muziekspeler, opentdd, adblock, maar daarna houdt het wel op eigenlijk. Als de rest gewoon mee update vind ik het wel prima :).
Ik denk dat ik toch wel meer dan 10 applicaties, thema's en alles uit cydia heb.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 14:38
Ik had een vraagje.
Ik kan binnenkort een iphone kopen met firmware 3.1.2 maar die nog niet gejailbreakt is.
Is het wel mogelijk om dat hietmee te doen met de pwnage tool? ik twijfel omdat er in de OP staat dat hij voorheen al gejailbreakt moet zijn. maar als ik op hun site bij de how-to kijk zie ik dat je een melding krijgt waar je moet aangeven of hij al een keer gejailbreakt is.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21
MaD_co schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:57:
Ik had een vraagje.
Ik kan binnenkort een iphone kopen met firmware 3.1.2 maar die nog niet gejailbreakt is.
Is het wel mogelijk om dat hietmee te doen met de pwnage tool? ik twijfel omdat er in de OP staat dat hij voorheen al gejailbreakt moet zijn. maar als ik op hun site bij de how-to kijk zie ik dat je een melding krijgt waar je moet aangeven of hij al een keer gejailbreakt is.
Mijne was ook niet gejailbreakt, en kon hem met 3.1.2 alsnog jb-en, ging dan wel weer terug naar 3.0 of 3.1 door de jailbreak.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
Tegenwoordig met Blackra1n fix je het echt binnen een minuutje, ook met 3.1.2. De softwarematige unlock kan volgens mij nog niet op alle firmwares, maar als je zorgt voor een simlockvrij toestel (of een goed gekocht gekoppeld abbo) kan je 'm zonder problemen jailbreaken :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn iPhone blijft hangen bij de Apple logo :( Hij gaat aan maar blijft paar minuten bij de apple logo hangen en dan reboot hij weer waarna je weer de apple logo ziet en dan weer reboot enz.. Hij is een week oud dus er zit fw 3.1.2 en base band 05.11.07 out of the box erop.
Ik had blackra1n rc3 gebruikt om hem te jailbreaken. Cydia, Rock, Blacksn0w geinstalleerd en niks aan de hand. Daarna moest ik een herstel netwerk instellingen doen waarna een reboot volgde. En nu zit ik vast in een apple logo hel. Hoe kan ik nu mijn liefje weer terug brengen?
Heb blackra1n al gedraaid terwijl de iPhone in recovery mode zat maar no luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 17:35
Mijn iPhone was net ook blijven hangen op het Apple bootlogo na een update van Categories en MobileSubstrate. De enige oplossing was om de iPhone te restoren m.b.v. DFU en dan de laatste backup terug zetten. Ben nu weer alles aan reorganiseren :(

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
arutten schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:24:
Mijn iPhone was net ook blijven hangen op het Apple bootlogo na een update van Categories en MobileSubstrate. De enige oplossing was om de iPhone te restoren m.b.v. DFU en dan de laatste backup terug zetten. Ben nu weer alles aan reorganiseren :(
Ik heb inderdaad een update geinstalleerd van MobileSubstrate. Had je verder nog iets gereset?
Als je trouwens aanmeld bij RockApp kan je een lijst maken van alle 3rd-party apps. En iTunes restored op een van de andere manier ook de meeste cydia apps instellingen. Handig voor een restore bij gejailbreakte toestellen.

[ Voor 19% gewijzigd door FlipFlink op 11-11-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Probleem is verholpen. Het lag aan een reservekopie die ik al meenam sinds mn ipod touch 2.0. Blijkbaar zitten daar nog elementen of instellingen die niet zo lekker werken met de nieuwere fw en toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb ook wel eens een Apple logo gehad wat wel 5 minuten of langer bleef staan. Bij mij hielp het door gewoon te wachten... Hij ging vanzelf weer normaal doen. Freak dus niet te snel uit en geef het aardig wat tijd voor je restored.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb trouwens als hij softwarematig even kapoet is, en hij in zo'n restore staat zo'n ascii poppetje ofzo, is dat van Apple zelf of komt dat door de jailbreak? :) ik vond het wel grappig namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2521/3760151797_67c00ba512.jpg

Die :).

[ Voor 19% gewijzigd door MsG op 11-11-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tssk!!! Lees nou even het berichtje wat je krijgt als je slide... Staat giga op je scherm wat het eigenlijk is.

Heb hem vandaag iets te vaak gekregen... :( maar even syslog geinstalleerd om de oorzaak op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is Winterboard die gecrashed is, als je naar je SpringBoard terugkeert staat er als het goed is ook dat WB pas na een respring/reboot weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar ik heb helemaal geen Winterboard :)

• Vanx
Het is ook helemaal niet specifiek van winterboard. Ik krijg hem vooral van lockinfo. Maar het staat allemaal netjes beschreven :)

Als je de boosdoener wil hebben: download syslog en check je logje, nadat je gecrashed bent.

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50
Ik zag in Cydia de package "Steet View Enabler" nu ben ik dol op street view en zou die graag ook op mijn iPhone hebben. Maar in de omschrijving staat duidelijk dat deze package voor de iPod Touch is.
Iemand dus street view aan de praat gekregen?

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

Ruffian schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:29:
Ik zag in Cydia de package "Steet View Enabler" nu ben ik dol op street view en zou die graag ook op mijn iPhone hebben. Maar in de omschrijving staat duidelijk dat deze package voor de iPod Touch is.
Iemand dus street view aan de praat gekregen?
Deze zit toch standaard al in de Maps applicatie?

Probeer dit maar eens:
Zoek een adres op (waarvan je zeker weet dat streetview daar werkt), en dan moet je daar een speld laten vallen (door rechtsonder op dat omhoogkrullende icoontje te klikken en dan "Laat speld vallen" te kiezen).

Tap vervolgens op de speld, dan komt er zo'n zwarte tekstballon boven te staan. In deze tekstballon staan 2 icoontjes: rechts een blauwe voor meer info en links een rood icoontje met een wit mannetje erin, dit is streetview.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Enige tijd geleden JB uitgevoerd met Blackra1n, ging allemaal goed.
Gister Blacksn0w eroverheem gegooid...gewoon voor de fun....maar dan veranderd er niets...moet gewoon de code weer invoeren.
Blackr1n RC3 nog een keer uitgevoerd, en dan krijg ik niet de optie voor Blacksn0w.....
Blacksn0w nog een keer uitgevoerd, en weer niks veranderd.

Werkt Blacksn0w soms niet met de NL iPhone-provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Heel erg vreemd, ik wilde de iPhone van m'n vriendin jailbreaken dus heb blackra1n weer gedownload, uitgepakt en opgestart. Wanneer ik echter op het druppeltje druk, start er helemaal niets. Het programma opent niet? Heel erg vaag. Herstart gedaan, 2 keer opnieuw gedownload, niets werkt!

Ik gebruik een Macbook btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Reinigingsdoek schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:56:
Heel erg vreemd, ik wilde de iPhone van m'n vriendin jailbreaken dus heb blackra1n weer gedownload, uitgepakt en opgestart. Wanneer ik echter op het druppeltje druk, start er helemaal niets. Het programma opent niet? Heel erg vaag. Herstart gedaan, 2 keer opnieuw gedownload, niets werkt!

Ik gebruik een Macbook btw.
iPhone is gejailbreakt via andere mac, maar ik kan nog steeds met mijn eigen mac niet jailbreaken.. raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Laatst online: 10-09 14:50
ijskonijn schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:13:
[...]

Deze zit toch standaard al in de Maps applicatie?

Probeer dit maar eens:
Zoek een adres op (waarvan je zeker weet dat streetview daar werkt), en dan moet je daar een speld laten vallen (door rechtsonder op dat omhoogkrullende icoontje te klikken en dan "Laat speld vallen" te kiezen).

Tap vervolgens op de speld, dan komt er zo'n zwarte tekstballon boven te staan. In deze tekstballon staan 2 icoontjes: rechts een blauwe voor meer info en links een rood icoontje met een wit mannetje erin, dit is streetview.
Ik had er serieus niet over nagedacht om op dat mannetje te klikken.
Dacht dat dit meer een normaal icoontje was zonder functie. Tnx!!

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Heb een probleem, cydia start niet meer op. Bitesms ging ik updaten, en dat duurde heel lang, na 10 minuten besloten om te reseten, sindsdien start cydia niet meer op. Het scherm opent en sluit zich zelf meteen af.

Weet iemand hoe ik cydia weer kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Dit deel is alweer ruim over de 1000 posts heen. Als iemand een nieuw deel wil openen, ga je gang :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik heb contact gezocht met wiethoofd, Hoedje. Binnenkort (ik hoop vandaag) probeer ik de post aan te passen voor 3.1.2 en te plaatsen :)

Edit: Inmiddels heb ik toestemming. Als er iemand nog een verzoekje heeft, dan kun je altijd even DM'en. Ik was van plan alles voor 3.0 eruit te halen, de linkjes te updaten en een handleiding voor 3.1.2 te plaatsen. Verder houd ik de structuur in stand. Tips zijn ook welkom op DM :)

[ Voor 51% gewijzigd door Vanx op 15-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb me ipod touch geprobeerd te jailbreaken met Blackra1n. Dit lukt niet want bij bleef steken in de recoverymode. Ik zit me ook rot te zoeken welke ipod touch ik nou heb. De 2g of de 3g ? Het Modelnummer begint wel met MC. Zou ik dit model kunnen jailbreaken ? Ik vind het niet erg als de ipod uitgaat en dat alles er van weer vanaf is.

Mvg

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Bas, ik heb je vraag geprobeerd te beantwoorden in de nieuwe topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Nou, alles is voor elkaar, en alles werkt weer...
Bedankt voor de antwoorden en suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En we kunnen verder in het nieuwe deel van Vanx: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn 3GS ook maar eens een update gegeven van 3.0.1 naar 3.1.2..

De jailbreak met blackra1n verliep niet helemaal vlekkeloos. Bij de eerste poging bleef m'n phone een aantal keer hangen tijdens het booten *nadat* ik enkele apps via cydia erop had gezet.

Toen maar een full-restore gedaan via iTunes en alles naar de fabrieksinstellingen en het proces weer overnieuw gedaan en dat werkte wel prima.
Ik denk dat de restanten van de cydia apps een beetje tegenwerkten na de upgrade(s).

Iig nu 3.1.2 + jailbreak + tethering + VVM..

Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.