Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
Als je wacht op de site van blackra1n voor meer informatie kan je lang wachten. Geohot geeft geen support/extra informatie. "He codes to make things simple, hacky and fast" en hij heeft een hekel aan debuggen. Dus zoek zelf die extra info op, of vraag het hier.

Over blackra1n is namelijk genoeg bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212346

Wanneer ik blackra1n installeer op mijn 3GS - 16GB - 3.1.2 hoor ik dat je geen aanspraak op garantie/verzekering kan maken. Is het mogelijk om alles ongedaan te maken zodat ze bij Apple niet gaan zeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 12:57
Anoniem: 212346 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:21:
Wanneer ik blackra1n installeer op mijn 3GS - 16GB - 3.1.2 hoor ik dat je geen aanspraak op garantie/verzekering kan maken. Is het mogelijk om alles ongedaan te maken zodat ze bij Apple niet gaan zeuren??
Is niet duidelijk of je garantie vervalt staat in de topic startpost. Echter ben ik hier ook zeer benieuwd naar. Wil niet dat mijn garantie verloren gaat bij mijn nieuwe touch v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:35
Rudyyy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:56:
[...]

Is niet duidelijk of je garantie vervalt staat in de topic startpost. Echter ben ik hier ook zeer benieuwd naar. Wil niet dat mijn garantie verloren gaat bij mijn nieuwe touch v3.
iPod Touch 3G is sowieso nog niet untetherd te jailbreaken. Maar garantie gaat niet verloren door JB, het is door middel van een restore naar de originele firmware gewoon weer terug te zetten naar de originele staat.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Het is zeer waarschijnlijk zonder restjes te verwijderen door een (of enkele) restores te doen. Ze schijnen ook verplicht te zijn om garantie op hardware te geven (ik weet van een verhaal in dit topic van iemand die m jailbroken verstuurt heeft en unjailbroken terug, maar wel gerepareerd!).

Het klinkt allemaal een beetje vaag, maar het komt erop neer dat er nog niemand genaait is voor zn garantie door jailbreak (waarvan ik weet dan he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

Ik heb van de week mijn 3G een upgrade gegeven van 3.0 naar 3.1.2 met gebruik van pwnage-tool.
Alles is goed gegaan.Telefoon is gejailbracked en unlock werkt nog steeds :)
Daarna heb ik een backup teruggezet welke ik via AptBackup gemaakt had.

Nu heb il alleen het probleem dat zodra ik iets wil zoeken in Cydia dit ERG TRAAG gaat. Een naam intikken in zoekvenster gaat erg langzaam.Elke letter die ik intik neemt gewoon 2 seconden voor deze in beeld komt :|

Vraag me af of meer mensen hier last van hebben??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226360

Ja ik heb daar ook last van, dat Cydia is niet vooruit te branden :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08
En als je Rock ipv Cydia gebruikt ?
Rock is een goed alternatief afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

the_nowhereman schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:22:
En als je Rock ipv Cydia gebruikt ?
Rock is een goed alternatief afaik
Kun je dan via Rock ook alles vinden wat in Cydia voorkomt? Want normaal als ik iets binnen haal via Cydia is omdat ik ergens gelezen heb dat er dit beschikbaar is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

iMars

Full time prutser

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of ik kan tetheren met versie 3.1.2.

Ik heb een 16GB 3G met momenteel 3.0.1 gejailbreaked. Unlock hoeft niet, want ik heb T-Mobile.
Zou best naar 3.1.2 willen, deze is te jailbreaken... maar kan ik dan nog tetheren?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:39

Simkin

Bzzzzz

webmail schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:26:

Ik heb een 16GB 3G met momenteel 3.0.1 gejailbreaked. Unlock hoeft niet, want ik heb T-Mobile.
Zou best naar 3.1.2 willen, deze is te jailbreaken... maar kan ik dan nog tetheren?
Ja, even "http://apt.iphone-storage.de/" als source toevoegen in cydia en vandaar de tethering fix installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

webmail schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:26:

Geen probleem. gewoon eerst via Cydia homepage (More package souces) zoeken naar ifoneguide (met zwart Logo).
Als je deze geinstalleerd hen dan via Cydia zoeken naar Tethering 3G/3GS (als je ifoneguide NIET installeerd dan krijg je dit dus niet te zien)
De juiste Tethering versie kiezen en installeren.Dan je Iphone herstarten en Tethering staat er weer tussen.

heb het zojuist ook gedaan en getest.Werkt perfect :)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Simkin schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Ja, even "http://apt.iphone-storage.de/" als source toevoegen in cydia en vandaar de tethering fix installeren.
seninha schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:40:
[...]

Geen probleem. gewoon eerst via Cydia homepage (More package souces) zoeken naar ifoneguide (met zwart Logo).
Als je deze geinstalleerd hen dan via Cydia zoeken naar Tethering 3G/3GS (als je ifoneguide NIET installeerd dan krijg je dit dus niet te zien)
De juiste Tethering versie kiezen en installeren.Dan je Iphone herstarten en Tethering staat er weer tussen.

heb het zojuist ook gedaan en getest.Werkt perfect :)
Nice! dat moet ik dan ook maar even proberen. Waar halen jullie de juiste firmware vandaan?
Ik heb hem in iTunes al binnen gehaald, maar kan hem daarna nergens meer vinden. (heb een Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Staat ergens tussen je bestanden in de iTunes map. Je kan m ook los downloaden vanaf de apple site. Kan je hem opslaan op je bureaublad. Voor de tethering patch moet je trouwens de ifoneguide repo nemen. Voor meer info het tethering topic [iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Dit is de downloadlink: http://appldnld.apple.com...2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Seninha, rock your phone zegt hetzelfde te zijn, maar sommige repo's (die van hackulo.us) werken er niet op. Dus aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:30
Weet iemand hoe dit te installeren is?:

http://macthemes2.net/for...topic.php?id=16789820&p=1

Er staat niet echt een handleiding bij ofzo, en ik heb geen idee hoe dit te installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

barzi schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:22:
Weet iemand hoe dit te installeren is?:

http://macthemes2.net/for...topic.php?id=16789820&p=1

Er staat niet echt een handleiding bij ofzo, en ik heb geen idee hoe dit te installeren is.
Heb het niet geprobeerd, maar ik gok:
.zip hernoemen naar .ipa en dan via iTunes naar je iPhone zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanx schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:32:
Seninha, rock your phone zegt hetzelfde te zijn, maar sommige repo's (die van hackulo.us) werken er niet op. Dus aan jou de keuze.
Ik heb de hackulo.us source gewoon in Rock, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Vanx schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:32:
Staat ergens tussen je bestanden in de iTunes map. Je kan m ook los downloaden vanaf de apple site. Kan je hem opslaan op je bureaublad. Voor de tethering patch moet je trouwens de ifoneguide repo nemen. Voor meer info het tethering topic [iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Dit is de downloadlink: http://appldnld.apple.com...2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw

Thnx 4 the link! Ik had al in mijn iTunes map gezocht naar alle bestanden tussen de 200 & 400MB maar geen resultaat...

Even een vraagje:
Moet ik eerst naar 3.1.2 upgraden en daarna jailbreaken?
Of kan ik vanaf mijn huidige versie (3.0.1) direct naar 3.1.2 gaan met de Pwnage tool?

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 30-10-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Gewoon eerst Pwnage.tool binnen halen. Dan deze openen, origine FW aanwijzen.Pwnage maakt een nieuwe. Deze gebruik je om je Iphone te upgraden via Itunes.Zie iphoneclub.nl daar staat een heel mooi howto.

Here you go: http://www.iphoneclub.nl/...3-1-4-jailbreak-mac-os-x/

[ Voor 23% gewijzigd door seninha op 30-10-2009 14:34 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

seninha schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:31:
Gewoon eerst Pwnage.tool binnen halen. Dan deze openen, origine FW aanwijzen.Pwnage maakt een nieuwe. Deze gebruik je om je Iphone te upgraden via Itunes.Zie iphoneclub.nl daar staat een heel mooi howto.

Here you go: http://www.iphoneclub.nl/...3-1-4-jailbreak-mac-os-x/
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Unlock voor de nieuwe baseband onderweg! Geohot heeft het net voor het eerst geflikt. Dit mag alleen verder hier niet besproken worden ;). Voor meer nieuws --> iphoneclub of www.twitter.com/geohot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:47

MsG

Forumzwerver

Wat ik alleen niet snap: Bij bijna alle telefoons die ik heb gehad waren de unlocktools enzo generators en hacks die de code die je gebruikt om een telefoon ECHT te unlocken te genereren. Bij de iPhone is het alleen maar softwarematig. Wordt de iPhone op een andere manier ofzo écht simlockvrij gemaakt? Zo niet, dan moet er toch wel weer ooit een manier zijn om de iphone echt te unlocken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 21:24
MsG schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:16:
Wat ik alleen niet snap: Bij bijna alle telefoons die ik heb gehad waren de unlocktools enzo generators en hacks die de code die je gebruikt om een telefoon ECHT te unlocken te genereren. Bij de iPhone is het alleen maar softwarematig. Wordt de iPhone op een andere manier ofzo écht simlockvrij gemaakt? Zo niet, dan moet er toch wel weer ooit een manier zijn om de iphone echt te unlocken?
ik heb toevallig mijn iphone legaal geunockt via t-mobile.

mij werd verteld dat ik mijn imei nummer moest opgeven en zij apple zouden contacten om het in hun database aan te passen.

na 3 kwartier mijn iphone uit gehad te hebben andere provider sim erin gedaan verbonden met itunes voor 10 minuten toen losgekoppelt en opnieuw aangekoppelt en toen kwam er een hele simpele melding "uw iphone is unlockt" en dat was het..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt je iPhone laten unlocken door je telecomaanbieder, je IMEI etc. komt dan op een whitelist te staan.

Met angel00008 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 31-10-2009 19:19 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ah op die manier. Via een centraal iets dus. Dan is het inderdaad wat lastiger.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 11:41

mjl

Ugh

Na een paar weeken de touch ge-JB't te hebben nu ook de iphone (BE simlockvrij) onderhanden genomen. Ik had 3.1 er op staan vanuit de winkel maar wilde toch de tethering kunnen gebruiken. Een Downgrade naar 3.0.1 zat er niet in maar nu de 3.1.2 blackra1n JB er is waren er opeens mogelijkheden ;)

Ik heb net op m'n iPhone de ifoneguide tethering hack gezet, profiel gedownload en tadaa, tethering kan aangezet worden... prima zo en kost geen cent.

Zijn er overigens mensen die dit al eerder gebruikt hebben i.c.m. vodafone ? Nog gez**k mee gehad ('k was van plan het beperkt te gebruiken met funda in de auto, ff een huisje zoeken ...) of valt dat wel mee ?

Overigens toch wel een verademing. Lekker in unix klooien ;) zo ff met wget de tethering profielen van ifoneguide.nl geplukt. via de internet explorer kan je er niet bij, maar met de juiste user-agent en wget heb je ze zo binnen (ter backup, je weet maar nooit of er een provider moeilijk gaat doen en ze laat weghalen ....).

Nu nog even een manier om de apt-get packaget te archiven opzoeken...

[ Voor 48% gewijzigd door mjl op 01-11-2009 03:03 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 13:33
Ik heb hier ook nog wel een leuke..
Mijn JB 3.1.2 iPhone 3G wil Ping! niet goed starten. Eerste boot van het programma gaat het helemaal goed, ik krijg pushmessages binnen, maar zodra ik 'm wil lezen lijkt hij op te starten maar knalt er dan toch helemaal uit. Meerdere ipa's geprobeerd, reboot, van alles gedaan om het te doen, maar zonder succes.

Is er een manier om álles van Ping! van m'n iPhone te knallen? Ik vrees dat er een keer na een crash iets beschadigd is o.i.d.

NB: de ipa is goed, hij werkt namelijk wel op een JB 3.1.2 3GS, weird..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Je kan beter whatsapp installeren. Dat is ping! maar dan veel mooier en beter uitgewerkt. Daar heb je nu alleen niet veel aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 11:55

MetalPool

Boe!

Ik heb vanmiddag een iphone overgenomen van een vriend van mij. Hij heeft zijn iphone geformateerd zodat al zijn gegevens gewist waren van de iphone. Op de 1 of andere manier is na het formateren de iphone vastgelopen en zo kwam ik dus niet meer bij de apps. Ik heb dus de iphone moeten herstellen en ik heb dit gedaan via itunes. Alles verliep prima en ik heb nu dus een iphone met standaard fabrieksinstellingen. Nu wil ik mijn iphone jbreaken met quickpwn maar ik kom dus niet in mijn iphone om de firmware te kunnen zien om zo de juiste quickpwn te kunnen gebruiken. Hoe kom ik er nu achter welke firmware er op mijn iphone staat zodat ik m kan jbreaken met de juiste quickpwn versie. Volgens die maat van mij is het firmware 3.0 maar ook quickpwn 3.0 pakt ie niet en krijg ik de melding "The ISPW file you selected does not match any firmware verison quickpwn supports etc....

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Donnas-A schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:16:
Ik heb vanmiddag een iphone overgenomen van een vriend van mij. Hij heeft zijn iphone geformateerd zodat al zijn gegevens gewist waren van de iphone. Op de 1 of andere manier is na het formateren de iphone vastgelopen en zo kwam ik dus niet meer bij de apps. Ik heb dus de iphone moeten herstellen en ik heb dit gedaan via itunes. Alles verliep prima en ik heb nu dus een iphone met standaard fabrieksinstellingen. Nu wil ik mijn iphone jbreaken met quickpwn maar ik kom dus niet in mijn iphone om de firmware te kunnen zien om zo de juiste quickpwn te kunnen gebruiken. Hoe kom ik er nu achter welke firmware er op mijn iphone staat zodat ik m kan jbreaken met de juiste quickpwn versie. Volgens die maat van mij is het firmware 3.0 maar ook quickpwn 3.0 pakt ie niet en krijg ik de melding "The ISPW file you selected does not match any firmware verison quickpwn supports etc....
Koppel 'm aan je computer en dan kan je in iTunes onder het tabblad "samenvatting" zien welke versie erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje:

Cydia geeft mij het bericht dat mijn 3.1 keys op file zijn. Maar ik zit nog op 3.0.1.
Hoe werkt dit nu? Kan ik nu wel of niet altijd nog terug naar 3.1?(.2)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ramquin schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:27:
[...]

Koppel 'm aan je computer en dan kan je in iTunes onder het tabblad "samenvatting" zien welke versie erop staat.
Thnx voor je reactie....als ik mijn iphone aansluit zegt itunes uiteraard dat mijn sim kaart niet gelezen kan worden....daarom wil ik m ook jbreaken...maar een tabblad samenvatting zie ik dus niet....waar kan ik dat tabblad vinden dan? Omdat mijn simkaart niet gezien wordt denk ik dus dat itunes ook geen samenvatting van mijn phone kan maken...of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

Dat weet ik niet, maar klinkt zeker plausibel.
En als je 'm aansluit zonder dat er een simkaart in het toestel zit?
Ik heb dat net met mn eigen iPhone geprobeerd en dan krijg ik wel een tabblad samenvatting etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Ramquin op 01-11-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Nee, ook zonder simkaart ziet itunes de iphone niet. Als ik mijn simkaart plaats komt er wel links in de kolom een icoontje van de iphone dus itunes ziet m wel maar ik kan er niets mee :S Ook net een update proberen te doen via itunes (met simkaart geplaatst) en dan gebeurd er ook helemaal niets...simkaart werkt wel gewoon in mijn oude telefoon dus die is niet kapot o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:34:
Vraagje:

Cydia geeft mij het bericht dat mijn 3.1 keys op file zijn. Maar ik zit nog op 3.0.1.
Hoe werkt dit nu? Kan ik nu wel of niet altijd nog terug naar 3.1?(.2)
Ja, je kan altijd terug naar 3.1 Maar niet naar 3.0.1 kennelijk was je te laat om je iphone firmware te laten signen door Apple.

Donnas, werd gebruikt bij 2.2.1?? Je hoort redsn0w te gebruiken met 3.0 Of blackra1n bij 3.1.2

Waarschijnlijk moet jij hem unlocken en hactivaten. Alleen dan wil iTunes de iphone herkennen, omdat ie dus geactiveerd is (voor jouw simkaart). Hoe je dit moet doen mag hier niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, je kan altijd terug naar 3.1 Maar niet naar 3.0.1 kennelijk was je te laat om je iphone firmware te laten signen door Apple.
Klopt, ik kreeg mijn 3GS toen 3.1 net uit was. Ik was eerst bang dat hij 3.1 OOTB zou zijn. Dat was hij dus niet, maar het was wel al te laat voor Cydia. Maar de 3.1 keys zijn hetzelfde als voor 3.1.2.?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:08
Ik heb mijn ipod touch 2g met versie 2.1.1 gejailbreakt. Nu wil ik mijn firmware updaten naar 3.0, maar mijn jailbreak wil ik houden.
Kan dit? Of moet ik na het updaten opnieuw jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Rogier.V schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:29:
Ik heb mijn ipod touch 2g met versie 2.1.1 gejailbreakt. Nu wil ik mijn firmware updaten naar 3.0, maar mijn jailbreak wil ik houden.
Kan dit? Of moet ik na het updaten opnieuw jailbreaken?
Na het updaten opnieuw jailbreaken. Je bent al je JB-programma en -instellingen kwijt...

Niks aan te doen. Als ik jou was zou ik meteen naar 3.1.2 gaan, ben je er in 1x vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb dit weekend mijn iPhone gejailbreaked. Maar elke keer als ik mijn iPhone uitzet en weer aan, krijg ik een restore melding.

Ligt dit aan de manier van jailbreaken of is dit standaard bij elke jailbreak?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:13
joint_me schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:33:
Ik heb dit weekend mijn iPhone gejailbreaked. Maar elke keer als ik mijn iPhone uitzet en weer aan, krijg ik een restore melding.

Ligt dit aan de manier van jailbreaken of is dit standaard bij elke jailbreak?
Als je een 'te nieuwe' 3GS hebt, kun je volgens mij alleen een tethered jailbreak doen. Je moet hem dan iedere keer opstarten via de PC. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Gisteren mijn iPhone ook proberen te jailbreaken maar ik kom gewoon niet bij de apps....itunes ziet mijn iphone wel maar kan daar nog steeds niet bijkomen (zie eerdere posts van mij) het vreemde is dat ik wel smsjes kan ontvangen en ik kan zelfs mensen bellen als ik in emergency mode zit :? Ik heb van alles geprobeerd maar redsnow loopt elke x vast net als blackrain. Het gaat hier om een 2g iPhone en ik heb een reset gedaan via Itunes....na die herstart / herstel heb ik vrij weinig nog kunnen doen met mijn iPhone :'( Iemand een idee om mijn iPhone aan de praat te krijgen want ik snap er geen hout van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wat voor foutmelding geeft iTunes?

Welke firmware zit je iphone, unlocked of niet unlocked en wat voor OS gebruik je?

Al via DFU mode een restore naar 3.1.2 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
C4l1m3r0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 07:56:
[...]

Als je een 'te nieuwe' 3GS hebt, kun je volgens mij alleen een tethered jailbreak doen. Je moet hem dan iedere keer opstarten via de PC. ;(
Dat zal het probleem zijn ;( Heb inderdaad een vrij nieuwe 3GS! Dan is Jailbreaken geen optie voor mij, als mijn iPhone perongeluk een keer crashed (wat met jailbreaken waarschijnlijker is), dan moet dat thuis gebeuren.

Teveel risico voor mij.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Vanx schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:40:
Wat voor foutmelding geeft iTunes?

Welke firmware zit je iphone, unlocked of niet unlocked en wat voor OS gebruik je?

Al via DFU mode een restore naar 3.1.2 geprobeerd?
Itunes geeft steeds verschillende fouten...meest voorkomen was de -1601 wat dus betekend (volgens apple.com) dat het aan itunes zou moeten liggen. Itunes herinstalleerd en blijft mijn simkaart weigeren ook al is die unlocked want bellen kan en ik ontving zelfs een smsje ook al stond iPhone in emergency mode.

Firmware is een beetje moeilijk te achterhalen. In itunes kan ik dus geen samenvatting zien van iPhone want de melding over mijn simkaart blijft maar in het hoofdscherm staan en kan alleen mijn iPhone uitwerpen....

DFU mode restore heb ik met verschillende restores geprobeerd maar bij elke versie blijft Redsnow hangen bij wachten op reboot....ook al geprobeerd om tijdens dit proces de usb snel in en uit de telefoon te doen maar ook dit werkt niet...en al een code proberen in te voeren in emergency mode om deze te omzijlen maar ook dat wil niet lukken. Is unlocked en als OS gebruik ik XP.

Conclusie : Ik heb een iphone die kan bellen + sms ontvangen (dus simkaart werkt wel) maar blijft in Emergency mode staan en Redsnow of andere jailbreak opties werkt niet. Ik ben van plan om maar eens mijn PC te formateren vanavond en het dan nog eens helemaal opnieuw te gaan doen...of jullie hebben een oplossing voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door MetalPool op 02-11-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

joint_me schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:50:
[...]Dat zal het probleem zijn ;( Heb inderdaad een vrij nieuwe 3GS! Dan is Jailbreaken geen optie voor mij, als mijn iPhone perongeluk een keer crashed (wat met jailbreaken waarschijnlijker is), dan moet dat thuis gebeuren.
Volgens mij is dat niet waar hoor, alle 3GS modellen zijn, iig met Pwnagetool, prima te jailbreaken.
Ik weet niet hoe nieuw "vrij nieuw" bij jouw is maar bij mijn 3GS is dat 10 dagen en die is zonder problemen gejailbreaked icm. Pwnagetool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:16:
[...]

Volgens mij is dat niet waar hoor, alle 3GS modellen zijn, iig met Pwnagetool, prima te jailbreaken.
Ik weet niet hoe nieuw "vrij nieuw" bij jouw is maar bij mijn 3GS is dat 10 dagen en die is zonder problemen gejailbreaked icm. Pwnagetool.
Dus dat verhaal met die nieuwe bootrom is ook geen probleem meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

C4l1m3r0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:03:
[...]

Dus dat verhaal met die nieuwe bootrom is ook geen probleem meer?
Ik weet niks van een bootrom, ik heb gewoon bij de laatste post op de blog van Dev-Team gekeken en daar staat:
* The iPhone 3GS is now supported out of the box in PwnageTool 3.1.4 (or if you have upgraded to 3.1.x in iTunes)
Dus ik heb 'm 10 minuten nadat ik 'm had uitgepakt via iTunes officieel naar 3.1.2 geupdate, en vervolgens een custom firmware van Pwnagetool eroverheen gegooid. En dat werkte, en werkt, perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:17:
[...]

Ik weet niks van een bootrom, ik heb gewoon bij de laatste post op de blog van Dev-Team gekeken en daar staat:

[...]

Dus ik heb 'm 10 minuten nadat ik 'm had uitgepakt via iTunes officieel naar 3.1.2 geupdate, en vervolgens een custom firmware van Pwnagetool eroverheen gegooid. En dat werkte, en werkt, perfect. :)
My bad, je hebt gelijk :P Ik was nog in de veronderstelling dat de nieuwe bootrom jailbreaken tegenging :$

Zie o.a. iLounge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Ramquin schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:16:
[...]

Jailbreaken is het probleem ook niet, gejailbreaked blijven is het probleem. Als ik mijn gejailbreakte iphone uitzet en daarna weer aan, moet ik hem restoren.

Dit is in mijn ogen irritant en problematisch, aangezien ook apple producten weleens vastlopen. En helaas gebeurt dit niet altijd in de buurt van mijn laptop.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin

Ramquin

Nu ook met icon!

joint_me schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:26:
[...]

Jailbreaken is het probleem ook niet, gejailbreaked blijven is het probleem. Als ik mijn gejailbreakte iphone uitzet en daarna weer aan, moet ik hem restoren.

Dit is in mijn ogen irritant en problematisch, aangezien ook apple producten weleens vastlopen. En helaas gebeurt dit niet altijd in de buurt van mijn laptop.
Dat lijkt mij ook erg irritant en problematisch.
Gelukkig is dat dan ook niet hoe het hoort. Kennelijk is er bij jouw ergens iets misgegaan en ik raad je aan om 'm nogmaals vanaf het begin af aan, opnieuw te jailbreaken. Want als alles goed is gegaan kan je je iPhone zonder problemen rebooten.

[ Voor 17% gewijzigd door Ramquin op 02-11-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Even een klein vraagje tussendoor... ik heb een iPhone 16GB 3G (dus zonder de S).
Welke firmware moet ik nu hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/dpcnpt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
webmail schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:14:
Even een klein vraagje tussendoor... ik heb een iPhone 16GB 3G (dus zonder de S).
Welke firmware moet ik nu hebben?
[afbeelding]
iPhone 1,1 = eerste generatie (2G)
iPhone 1,2 = tweede generatie (3G)
iPhone 2,1 = derde generatie (3GS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Wiethoofd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:15:
[...]

iPhone 1,1 = eerste generatie (2G)
iPhone 1,2 = tweede generatie (3G)
iPhone 2,1 = derde generatie (3GS)
Thanks, moet ik toch de 1,2 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Donnas-A schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:43:
[...]

Itunes geeft steeds verschillende fouten...meest voorkomen was de -1601 wat dus betekend (volgens apple.com) dat het aan itunes zou moeten liggen. Itunes herinstalleerd en blijft mijn simkaart weigeren ook al is die unlocked want bellen kan en ik ontving zelfs een smsje ook al stond iPhone in emergency mode.

Firmware is een beetje moeilijk te achterhalen. In itunes kan ik dus geen samenvatting zien van iPhone want de melding over mijn simkaart blijft maar in het hoofdscherm staan en kan alleen mijn iPhone uitwerpen....

DFU mode restore heb ik met verschillende restores geprobeerd maar bij elke versie blijft Redsnow hangen bij wachten op reboot....ook al geprobeerd om tijdens dit proces de usb snel in en uit de telefoon te doen maar ook dit werkt niet...en al een code proberen in te voeren in emergency mode om deze te omzijlen maar ook dat wil niet lukken. Is unlocked en als OS gebruik ik XP.

Conclusie : Ik heb een iphone die kan bellen + sms ontvangen (dus simkaart werkt wel) maar blijft in Emergency mode staan en Redsnow of andere jailbreak opties werkt niet. Ik ben van plan om maar eens mijn PC te formateren vanavond en het dan nog eens helemaal opnieuw te gaan doen...of jullie hebben een oplossing voor mij?
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ja! Waarom restore je niet naar een gewone 3.1.2? Kan je daarna altijd nog jailbreaken en unlocken.

Via DFU mode naar een gewone 3.1.2 moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Vanx schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:05:
Ja! Waarom restore je niet naar een gewone 3.1.2? Kan je daarna altijd nog jailbreaken en unlocken.

Via DFU mode naar een gewone 3.1.2 moet geen probleem zijn.
Uhm had ik al gezegd dat het hier gaat om een 2g iPhone? Of maakt dat niet uit met 3.1.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donnas-A schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:25:
Uhm had ik al gezegd dat het hier gaat om een 2g iPhone? Of maakt dat niet uit met 3.1.2?
Zolang je de juiste firmware file hebt maakt het niet uit, DFU is de manier voor full herstell van je firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ok nou ik ga het proberen...sorry voor the n00b vragen hoor maar dit is de eerste keer dat ik uberhaupt een iPhone in mijn handen heb en moet alles even door krijgen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Nou het is me inmiddels gelukt....blijkbaar had ik ik dus restores en firmwares doorelkaar gehaald zodat redsnow nix kon traceren. Zo activeerde mijn iPhone dus ook niet met itunes. Heb per toeval een juiste uitleg gevonden op i-net en moest zelf 39.bat en geloof 49.bestandjes toevoegen in redsnow+ een unlock :) Nou ja het werkt gelukkig. Heb nu versie 3.0.1. op mn iPhone staan....als ik nu dus nieuwere firmware (bijvoorbeeld 3.1.2.) erop wil knallen is het kwestie van iPhone -> DFU mode -> firmware via itunes erop zetten en klaar? Excuus...ik heb de start post nog eens doorgelezen van Wiethoofd en het is me nu weer iets duidelijker geworden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MetalPool op 03-11-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Voor de geinteresseerden blackra1n RC3 is uit, met wat extra trucjes voor de nieuwe 3GS ;)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:01
kan je met blackra1n RC3, die juist is uitgekomen,
een ipod touch 3g untethered jailbreaken?

[ Voor 5% gewijzigd door GotG op 03-11-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
GotG, je haalt wat termen door elkaar.

Je kan de iPod touch niet untethered jailbreaken. Sorry. Dat is op dit moment het enige wat níet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
geen enkele ipod touch? of enkel de laatste generatie niet?

je kan toch perfect een ipod touch 2g jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
De oude ipod touch 2g wel. De nieuwe (na 9-09 geproduceerd, dacht ik) niet. Ook deze hebben net als de iTouch 3g en de nieuw geproduceerde iphone 3GS (ook na 9-09) de nieuwe bootrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
ik was onder de indruk dat het met deze "nieuwe" tool wel kon
zal wat termen dooreengehaald hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302468

Heeft er iemand eigenlijk een idee wanneer er eindelijk een untethered jailbreak uitkomt voor de iPod Touch 3G. Ikzelf heb nog geen iPod Touch, maar ben van plan om deze aan te kopen eind november.

Zo het een goed idee zijn om dan maar een 2G te kopen (sommige winkels hebben deze nog zie ik) met de oudere FW op, zodat ik deze in één klets kan jailbreaken? Of zou ik beter gewoon geduldig afwachten? OF -nog een andere manier- zou het mogelijk zijn om de FW van een 3G te downgraden?

<ik heb het over het 8GB model btw>

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 302468 op 03-11-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

net even blackra1n geprobeerd, werkt geweldig :)

dan een vraagje: ik heb behalve cydia geen extra programma's geinstalleerd, moet ik dan nog steeds via mobileterminal mn rootww veranderen of hoeft dat alleen als je openSSH installeert?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu een gloednieuwe 3G extra, welke nog hele oude firmware heeft. Wat raden jullie aan? Aangezien de nieuwere firmwares via een workaround weer kunnen tetheren. Kost die workaround niet blijvend CPU? Met mn andere iphone zit ik op 3.0 en bevalt opzich wel, maar dan heb ik nog wel die beveiligingsleaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:58
Dxta schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:04:
net even blackra1n geprobeerd, werkt geweldig :)

dan een vraagje: ik heb behalve cydia geen extra programma's geinstalleerd, moet ik dan nog steeds via mobileterminal mn rootww veranderen of hoeft dat alleen als je openSSH installeert?
Dat vroeg ik me dus ook af. Maar omdat het erg weinig tijd kost heb ik het voor de zekerheid veranderd. Het is niet meer dan je nieuwe password 2x intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
Even een aantal dingen gelezen. Maar als ik het goed begrijp dan is de Iphone 3GS met de nieuwe bootrom alleen maar thethered te jailbreaken. Dus als je telefoon uitgaat dan moet je dus opnieuw jailbreaken?
Blackra1n is voor de jailbreak en blacksn0w voor de unlock om hem simlockvrij te maken als ik het goed begrijp. Heb zelf een simlockvrije besteld dus gaat mij meer om een unthethered jailbreak op de nieuwe bootrom. Is daar nog nieuws over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Als je je ipod touch of Iphone hebt gejailbreaked, is het dan mogelijk om hem als externe HD te gebruiken?

Dus dat je iTunes dan niet meer nodig hebt en je heel makkelijk bestanden naar het apparaat kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt wel via iPhoneBrowser of SSH data op je iPhone/Touch zetten en er af halen, het openen gaat een stuk lastiger tot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Djerique schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:02:
Als je je ipod touch of Iphone hebt gejailbreaked, is het dan mogelijk om hem als externe HD te gebruiken?

Dus dat je iTunes dan niet meer nodig hebt en je heel makkelijk bestanden naar het apparaat kan slepen.
Niet in vergelijking tot jouw huidige telefoon. Je kan inderdaad via SSH, al ben je daar beperkt tot wifi snelheden en moet er dus wifi zijn. Ook moet hij dan wel de verbinding openhouden en moet het niet wegvallen. Er zijn wel programma's die een soort share aanmaken, die je via web of FTP kan benaderen, maar onderwater gaat het allemaal via wifi, want de iPhone doet niks met de fysieke verbinding, zoals een Windows Mobile toestel wel doet. Een gemiste kans van de iPhone inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 11:41

mjl

Ugh

Frapant, m'n JB ipod touch 16GB 1G was JB't maar na een keeer uit en aanzetten is de JB weer weg... ik dacht toch echt dat blackr1n een oude ipod touch toch 'untethered' kon JB-en ??

Overigens werkt het op de Iphone 3GS prima, ook na rebooten... die nieuwe bootrom is van wanneer dan eigenlijk ? En komt die er vanzelf op bij een firmware update of is dit iets hardwarematigs ?

Ik heb begrepen dat SBsettings nogal een wissel trekt op de performance. Nu heb ik al een standalone walpaper mod gevonden maar ik zou graag de dock semi transparant maken. Ik kan daar nergens iets voor vinden ... iemand ervaringen daarin ?
MsG schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:11:
[...]

Niet in vergelijking tot jouw huidige telefoon. Je kan inderdaad via SSH, al ben je daar beperkt tot wifi snelheden en moet er dus wifi zijn. Ook moet hij dan wel de verbinding openhouden en moet het niet wegvallen. Er zijn wel programma's die een soort share aanmaken, die je via web of FTP kan benaderen, maar onderwater gaat het allemaal via wifi, want de iPhone doet niks met de fysieke verbinding, zoals een Windows Mobile toestel wel doet. Een gemiste kans van de iPhone inderdaad.
Dergelijke tools ben ik in Cyda inderdaad tegengekomen. Dan wordt er een Windows share aangemaakt. NFS zou nog leuker zijn;)

[ Voor 47% gewijzigd door mjl op 04-11-2009 16:46 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dock semi-transparant kan geloof ik met Winterboard. Maar voor een non-S serie (dus geen 3GS enzo) is het best wel een logge applicatie voor wat mooiere pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:22

Hoite

Goed verhaal

net een jailbreak uitgevoerd met blackra1n, na het uitvoeren van cydia ben ik echter de meeste iphone eigen applicaties kwijt ( phone, messages, enz ) via itunes ben ik hem nu aan het herstellen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar na die herstel is de jailbreak ook weer weg. Deed je iets fout ofzo? Bij mij bleef alles gewoon :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 10:58
Miscchien eerder genoemd, maar ben ik de enige die in winterboard het keyboard niet aan kan passen?
Geen enkele werkt :O
Gaat om een 3G met jailbreak en unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Ik wil een Iphone 3GS in Belgie laten halen. Kan die nog ge-JB worden? Aangezien het bij de nieuwe niet mogelijk schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

MsG schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:25:
Maar na die herstel is de jailbreak ook weer weg. Deed je iets fout ofzo? Bij mij bleef alles gewoon :S.
na die herstel is de JB weg inderdaad, ik zei het niet helemaal goed, de Jailbreak was prima gelukt, alleen toen ik daarna cydia opstartte, gaf hij een melding dat hij iets aan het reloaden was ofzo, toen hij klaar was waren al mijn programma's weg.
ik probeer tzt nog een poging, ik las ergens op een ander forum dat je hem voor W7x64 op compabiliteitsmodus moest draaien op xp, dat ga ik dan proberen.
ik had hem overigens wel als administrator uitgevoerd, volgens de instructies van iphoneclub.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Noob alarm!

Sinds vandaag eindelijk een iPhone erg blij mee enzo. Maar nu heeft de vorige eigenaar hem geJB. Er staan nu 80 programma's op en een hoop andere meuk. Daar wil ik graag vanaf. Het liefst zou ik helemaal schoon beginnen. Ik wil dus de iphone helemaal resetten en dan opnieuw JB etc.

Nu mijn vragen:
- is 'herstellen' in iTunes hetzelfde als een complete harde reset waarbij alles wordt gewist en ik een nieuwe JB kan doen?
- ik snap dat ik redsn0w of blackrain nodig heb om te JB. Welke is nou beter en waarom?
- Als ik de JB heb gedaan, moet ik naar Cydia gaan, maar ik heb hier geen beschikking over wifi, hoe doe ik dit zonder een T-mobile simkaart?
- heb ik persé een t-mobile simkaart nodig tijdens het JB of daarna? *kuch tijdens unlock? kuch*

sorry voor deze vragen, maar ik ben bang dat ik er iets aan verpruts waardoor ik hem weer een tijd kwijt ben.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

lees om te beginnen de TS, hier staan de helft van je vragen al in, een Herstel in iTunes is een complete herstel, dus daarna is hij niet meer Jailbroken, staat ook in mijn post hierboven

het verschil tussen redsn0w en blackra1n kan ik je niet vertellen, ik heb niet met beiden ervaring, voor cydia is afaik wel een wifi verbinding nodig..

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
TS heb ik helemaal doorgelezen. Probleem is dat er meerdere programma's zijn, meerdere FW, meeder eversies van die programma's, daarna voor de unlock ook weer verschillende mogelijkheden etc.
Dar maakt het wat lastig als je net nieuw hier in zit.
Sorry daarvoor.

Het enige waar ik nu nog mee zit is of je op een manier zonder wifi of T-mobile simkaart cydia kan runnen om de unlock te downloaden. Anders moet ik het morgen even bij iemand anders doen.

Alvast bedankt heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar kijk eens in de blauwe tekst hier onderin:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.
Jailbreak-programma's hangt helemaal af van je baseband en software-versie en welk OS je gebruikt. Vermeld dat eerst maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het nu wel onduidelijk is of het Dev-Team een Jailbreak heeft voor de 3GS op een andere manier dan Geohot. Ik heb begrepen van een vriend van me dat Geohot zelf aangaf dat als je geen jailbreak nodig hebt, je beter kan wachten op de jailbreak van het Dev-Team. Zal wel te maken hebben met het leak dat ze gebruiken.
Maar nu zag ik gisteren dat Dev-Team ook al een unlock heeft (Custom firmware maken en die dan installeren), en dat die ook al voor de 3GS beschikbaar is. Maar nu las ik weer ergens anders dat ze hetzelfde leak gebruiken als bij Blackra1n, en nu raak ik een beetje de kluts kwijt :/

Is PwnageTool dan nu een betere jailbreak-methode? En zijn ze dan nog bezig met een goeie kraakmethode?
Ik heb wel t gevoel dat m'n iphone (Jailbreak 3GS met Blackra1n) meer data verbruikt dan voordat ik m had gejailbreaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 08:46
Even een makkelijke omschrijving:

Je moet 3 dingen uit elkaar houden:
- iBoot-hack
- OS-hack
samen is het jailbreaken. Je iBoot hack kan op 2 manieren, tethered en untethered.
- Unlocken van de sim-lock.

OS-hack
- GeoHot maakt een jailbreak-applicatie met veel 'dirty code' omdat het snel en effectief is.
- Dev team maakt veel nettere code, test veel meer en denkt meer na over de manier waarop ze jailbreaken. Het programma werkt dan ook door het maken van een nieuwe IPSW die je via iTunes kan restoren.

iBoot-hack
- Beide teams maken gebruik van de usb_control_msg 0x21-hack om toegang te krijgen tot het volledige geheugen om code uit te voeren.
- Daarna word 24kpwn gebruikt om (even makkelijk gezegd) de bootloader aan te passen waardoor elke keer als je opnieuw opstart die hack weer geactiveerd word.

Unlock:
Die heeft alleen GeoHot gemaakt, maar is ook voor andere jailbreakers toegankelijk via Cydia. Dus ook voor Pwnagetool.

Ik heb zelf met de devteam methode gejailbreakt omdat ik een model heb dat na 1sept is geleverd maar toch nog de oude iBoot heeft, ik wilde zeker weten dat ik naar 3.1.2 kon zonder dat het misging.

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisB op 06-11-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
FlorisB schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:41:

- Dev team maakt veel nettere code, test veel meer en denkt meer na over de manier waarop ze jailbreaken. Het programma werkt dan ook door het maken van een nieuwe IPSW die je via iTunes kan restoren.
Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker! Klinkt ook vrij logisch.

Dus als ik het goed begrijp, zou Dev-team een betere/stabielere jailbreak moeten hebben. Dat ga ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

2e poging is goed gegaan.
Blackra1n in compabiliteitsmodus Windows XP SP3 gedraaid EN het vinkje administrator.

een beetje wezen spelen en loop alweer tegen een probleem aan,
na het installeren van tomtom via appsync en winterboard wil Cydia niet meer opstarten, Cydia crashed gelijk na het aanklikken van het icoontje.

nu vind ik op internet allemaal oplossingen waarmee ik via ssh mn telefoon moet benaderen, alleen heb ik ssh niet geinstalleerd ( of gaat dat vanzelf als je blackra1n draait?) is er een andere mogelijkheid tot het weer in werking stellen van cydia?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 00:00
Hoite schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:15:
2e poging is goed gegaan.
Blackra1n in compabiliteitsmodus Windows XP SP3 gedraaid EN het vinkje administrator.

een beetje wezen spelen en loop alweer tegen een probleem aan,
na het installeren van tomtom via appsync en winterboard wil Cydia niet meer opstarten, Cydia crashed gelijk na het aanklikken van het icoontje.

nu vind ik op internet allemaal oplossingen waarmee ik via ssh mn telefoon moet benaderen, alleen heb ik ssh niet geinstalleerd ( of gaat dat vanzelf als je blackra1n draait?) is er een andere mogelijkheid tot het weer in werking stellen van cydia?
Same problem hiero. Heb ook flink loopen googlen naar een oplossing hiervoor en kom steeds uit bij (open)ssh. Probleem is dus dat ik dat via Cydia kan downloaden maar ik kan juist de repository's van Cydia juist niet laden (om ssh binnen te halen)
Ben dus erg benieuwd naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou nog met iPhoneBrowser kunnen proberen je filesystem te benaderen en de Cydia-map de chmodden naar 775 of 777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Eskiya schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:05:
[...]

Same problem hiero. Heb ook flink loopen googlen naar een oplossing hiervoor en kom steeds uit bij (open)ssh. Probleem is dus dat ik dat via Cydia kan downloaden maar ik kan juist de repository's van Cydia juist niet laden (om ssh binnen te halen)
Ben dus erg benieuwd naar een oplossing.
inmiddels weer opgelost, heb gewoon ''The Hard Way'' de herstelknop in itunes maar weer ingedrukt, herstelkopie weer teruggezet, jailbreak opnieuw uitgevoerd, en openssh als eerste geinstalleerd.
nu heb ik alles weer werkend...

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch wel jammer dat er geen (werkende) jailbreak is voor de iPod Touch 2G op de 3.1.2 firmware. Zelfs blackra1n werkt niet, waarvan gezegd word dat 'ie werkt. :( Dan maar downgraden naar 3.0 en de tool uit de TS gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
GJtje, het werkt wél. Maar wanneer heb jij jouw 2G gekocht? De nieuwe versie met versienummer startend met MC (dacht ik) kan niet "goed" gejailbreaked worden.

Anders doe je iets fout met blackra1n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vanx schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:42:
GJtje, het werkt wél. Maar wanneer heb jij jouw 2G gekocht? De nieuwe versie met versienummer startend met MC (dacht ik) kan niet "goed" gejailbreaked worden.
Ik denk dat ik de mijne nu bijna een jaartje heb of zo? Ik had in ieder geval de 2.2.1 firmware en gisteren geüpdatet naar 3.1.2. Waar kan ik anders het versienummer zien die jij bedoeld? Volgens berichten installeerd blackra1n Cydia mee, die zie ik niet op mijn Springboard.
Anders doe je iets fout met blackra1n.
In de log van blackra1n zie ik niets.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291068

Hey,

Major probleem hiero....
Ik heb een iphone 3G en natuurlijk gejailbreakt!

Nu was ik op mn computer bezig... todat hij crashte :(
Inmiddels al een nieuwe en dus ook itunes 9 gedownload... maa nu komt hij met de volgende melding:

Deze iphone ka nniet wordn gebruikt omdat de vereiste sofware niet is geinstaleerd. Voer het installatieprogramma van itunes opnieuw uit om itunes te verwijderen en instaleer itunes vervolgens opnieuw.

Dit heb ik dus gedaaan... zowel de 9.0 als de oudere 8.0 versie maar niets helpt meer!!!
Ook ben ik de back-up kwijt van de iphone voor datie was gejailbroken...

Wie weet raad!?

Alvast heel veel bedankt.

Mvg,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swat|IA
  • Laatst online: 05-07-2012

Swat|IA

FreeBSD Kicks Ass :)

Hmm,

Ik heb mijn Iphone geupdate naar 3.1.2 firmware en met blackrain de jailbreak/unlock uitgevoerd.
De jailbreak ging prima net zoals de unlock (lekker snel :) ), echter na een boot en de pincode te hebben ingevoerd krijg ik 'Geen service' te zien.

Ook lukt het hier niet om met wifi een connectie te maken, waardoor ik Cydia dus niet kan installeren.

Heeft iemand deze problemen ook? Het gaat om een geimporteerde 3GS Firmware 3.1.2 BaseBand 05.11.07

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GJtje schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:59:
[...]
Ik denk dat ik de mijne nu bijna een jaartje heb of zo? Ik had in ieder geval de 2.2.1 firmware en gisteren geüpdatet naar 3.1.2. Waar kan ik anders het versienummer zien die jij bedoeld? Volgens berichten installeerd blackra1n Cydia mee, die zie ik niet op mijn Springboard.
[...]
In de log van blackra1n zie ik niets.
Mijn probleem is opgelost, Blackra1n stond op de tweede pagina van Springboard, terwijl er nog ruimte is op de eerste... :s

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swat|IA
  • Laatst online: 05-07-2012

Swat|IA

FreeBSD Kicks Ass :)

Swat schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:32:
Hmm,

Ik heb mijn Iphone geupdate naar 3.1.2 firmware en met blackrain de jailbreak/unlock uitgevoerd.
De jailbreak ging prima net zoals de unlock (lekker snel :) ), echter na een boot en de pincode te hebben ingevoerd krijg ik 'Geen service' te zien.

Ook lukt het hier niet om met wifi een connectie te maken, waardoor ik Cydia dus niet kan installeren.

Heeft iemand deze problemen ook? Het gaat om een geimporteerde 3GS Firmware 3.1.2 BaseBand 05.11.07
Bovenstaand probleem is opgelost.
Met een werkende WiFi verbinding kon ik sn0w downloaden welke blijkbaar nog iets moest aanpassen waarna ik een carrier kreeg.

Knap staaltje werk van Geohot, die jailbreak is insane snel :9

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Hoe heb je die wifi verbinding werkend gekregen dan?
Dat is het enige waarom ik twijfel naar 3.1.2. te gaan. Als ik de jb heb gedaan, dat ik daarna niet cydia in kan omdat ik geen tmobile kaart heb en wifi het met 3.0 JB niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als ik in Cydia de 3.1 codes ergens gebackupped heb staan (dat zegt ie nu), hoe gebruik ik die dan om 3.1.2 als update te forceren wanneer er een nieuwere update dan 3.1.2 wordt vrijgegeven?

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.