Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:24

yok

Wiethoofd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Je moet wel eerst via Cydia een SSH-client-iets (OpenSSH) installeren.
Mocht Cydia echt niet opstarten, dan kan je via Installer ook eenzelfde app installeren en vervolgens via SSH de permissies fixxen.
Ja klopt, maar dat gaat mij mijn petje iets te boven. Kon ook niet connecten met putty (via Wifi) terwijl ik SSH had geïnstalleerd via Installer. Wil alleen maar eigenlijk mijn lockscreen editten om zo mails/sms/calls te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yok schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:25:
Wil alleen maar eigenlijk mijn lockscreen editten om zo mails/sms/calls te zien.
Het enige wat je dan hoeft te installeren is: StatusNotifier

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

yok schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:25:
[...]

Ja klopt, maar dat gaat mij mijn petje iets te boven. Kon ook niet connecten met putty (via Wifi) terwijl ik SSH had geïnstalleerd via Installer. Wil alleen maar eigenlijk mijn lockscreen editten om zo mails/sms/calls te zien.
Zodra Cydia op je toestel staat, dan is je ook het jailbreaken gelukt. Je moet cydia starten en vervolgens bij search "SSH'' intypen en installeren.

Ik raad je winscp(Windows) aan. Inloggen met gebruikersnaam: root en als wachtwoord: alpine.

Als het goed is kom je vervolgens in de directory en kun je de benodigde mappen aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door SpX op 28-03-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Wiethoofd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:29:
[...]

Het enige wat je dan hoeft te installeren is: StatusNotifier
Kun je dat installeren via Installer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

SpX schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:32:
[...]

Zodra Cydia op je toestel staat, dan is je ook het jailbreaken gelukt. Je moet cydia starten en vervolgens bij search "SSH'' intypen en installeren.

Ik raad je winscp aan. Je moet je inloggen gebruik je als gebruikersnaam: root en als wachtwoord: alpine.
Naar wat moet ik connecten dan? Als ik het IP van mijn iPhone invoer van de Wifi pakt 'ie m niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

yok schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:33:
[...]

Naar wat moet ik connecten dan? Als ik het IP van mijn iPhone invoer van de Wifi pakt 'ie m niet.
Meestal is het : 192.168.1.11
Je kunt dit controleren door naar settings te gaan -> Wi-Fi-> op de naam van je verbinding klikken(het pijltje).

Via Cydia kun je statusnotifier installeren. Installer en Cydia zijn concurenten, maar Cydia is op dit moment de beste keus met de meeste mogelijkheden. Om het overzichtelijk te houden zou ik dus alleen Cydia gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door SpX op 28-03-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

SpX schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:38:
[...]

Meestal is het : 192.168.1.11
Je kunt dit controleren door naar settings te gaan -> Wi-Fi-> op de naam van je verbinding klikken(het pijltje).
Bij mij stond er: 192.168.50.108. Dat vulde ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

yok schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:39:
[...]

Bij mij stond er: 192.168.50.108. Dat vulde ik in.
Als je dit invult bij winscp, en dus ook de SSH installatie via Cydia hebt afgerond, dan zou je gewoon moeten kunnen connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

SpX schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:45:
[...]

Als je dit invult bij winscp, en dus ook de SSH installatie via Cydia hebt afgerond, dan zou je gewoon moeten kunnen connecten..
Met port 22. Ik heb SHH via Installer geïnstalleerd aangezien ik niet in Cydia kom omdat 'ie meteen weer terug springt. Die SHH was wel een Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht Cydia niet fatsoenlijk starten na je jailbreak, herstel hem eens naar de standaard firmware zonder jailbreak en gooi er vervolgens QuickPwn overheen.

Cydia heeft Status Notifier
Installer heeft Notifier Widget die alleen werkt als Status Notifier (uit Cydia) geïnstalleerd is.
WinSCP:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jxn1gLR4srSz1WKfzJ8SrZ0i/full.jpg

Wat wel moeilijk kan zijn is dat je met je computer niet direct met de draadloze router verbonden bent en je iPod/iPhone wel, zorg dat beide via de router in contact met elkaar staan (netwerk-situatie) en het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Mijn computer heeft een draadloze verbinding met de router, net zoals de iPhone. Zo'n herstel naar standaard firmware heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vreemd... QuickPWN doet er ERG lang over om m'n iPhone te jailbreaken ... Nu al zo'n 10 minuten, en er is nog niks gebeurd!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb een iPhone 3G 8GB met FW 2.2.1 en Baseband 2.30.03. Ik gebruik hem in combinatie met een KPN abo. De verkoper (marktplaats) vertelde dat het een simlock vrij toestel was en nooit gebruikt. Na thuiskomst kwam ik erachter dat deze niet echt nieuw was. En twijfel dus aan een unlock actie misschien.

Wat ik mij nu afvraag is of hij al een keer geunlocked is en daarna de originele fw terug is geplaatst zodat bewijs van JB is verwijderd. Hoe kom ik hierachter. Stel ik zou hem willen jailbreaken (unlocken hoeft niet meer), welke firmware moet ik dan hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 30-03-2009 19:53 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Kan iemand mij vertellen met watvoor firmware de Iphone van T-mobile tegenwoordig geleverd wordt? Dit zou me uitermate helpen om de juiste keus te maken.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De iPhone wordt geleverd met FW 2.2.1 en baseband 2.30.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Begrijp ik het goed als ik zeg dat als ik een iPhone heb met firmware 2.2.1 en baseband 2.30.03 en een werkende KPN sim dat ik een simlockvrije heb? (wat ik eerder zei.. hij komt van marktplaats). En als ik dus Quickpwn gebruik met de originele firmware, ik hem jailbreak en mijn unlock status behoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
DaMarcus schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:14:
De iPhone wordt geleverd met FW 2.2.1 en baseband 2.30.03.
Jammer, maar ik ben heel blij met je antwoord. Bedankt, dan wordt het 2call als leverancier. Die levert hem met 2.1 of 2.2 en zeggen er duidelijk bij dat je hem zelf even moet updaten om de nieuwste firmware te draaien. ;)

Dat jailbreaken heeft me toch een beetje doen twijfelen. Eerst was ik anti-Apple, maar nu word ik steeds enthousiaster. Dit topic helpt in ieder geval een handje mee... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:20:
Jammer, maar ik ben heel blij met je antwoord. Bedankt, dan wordt het 2call als leverancier. Die levert hem met 2.1 of 2.2 en zeggen er duidelijk bij dat je hem zelf even moet updaten om de nieuwste firmware te draaien. ;)
Je kunt zelf kiezen welke firmwareversie je draait, ook al koop je je iPhone met met de 2.2.1 firmware er op, je kunt los de 2.1 en 2.2 .ipsw's downloaden en die met shift+'Herstel' in iTunes naar je iPhone zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Wiethoofd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:23:
[...]

Je kunt zelf kiezen welke firmwareversie je draait, ook al koop je je iPhone met met de 2.2.1 firmware er op, je kunt los de 2.1 en 2.2 .ipsw's downloaden en die met shift+'Herstel' in iTunes naar je iPhone zetten.
Baseband 2.30.03 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Als je je firmware downgrade naar een firmware met een andere baseband gaat dat niet lukken. Omdat als je eenmaal je baseband hebt geupgrade je niet meer terug kan zal de oude firmware niet goed met de nieuwe baseband om kunnen gaan. Je iPhone blijft dan in recovery mode hangen totdat je jailbreakt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Als ik mn iphone wil jailbreaken, heb ik dan de home button nodig?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 20:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Exphy schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:46:
Als ik mn iphone wil jailbreaken, heb ik dan de home button nodig?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
nu las ik dat de home button gebruikt wordt om hem in DFU mode te krijgen. Nu heb ik dit gevonden
Alternate Method: Going Into DFU Mode Without Button Pushing:
http://limitededitionipho...the-iphone-into-dfu-mode/

is er iemand die dat geprobeerd heeft

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Vraagje...kost dat Jailbreaken veel ruimte op je Iphone. Ik zit te twijfelen tussen de verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Redondo1982 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:33:
Vraagje...kost dat Jailbreaken veel ruimte op je Iphone. Ik zit te twijfelen tussen de verschillende modellen.
Nee, alhoewel je door het jailbreaken waarschijnlijk wel een stuk meer programmas gaat installeren maar daar mogen we het op tweakers niet over hebben. ;)
Maar de jailbreak zelf neemt dus vrijwel geen ruimte in.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramquin op 02-04-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ramquin schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:43:
[...]

Nee, alhoewel je door het jailbreaken waarschijnlijk wel een stuk meer programmas gaat installeren maar daar mogen we het op tweakers niet over hebben. ;)
Maar de jailbreak zelf neemt dus vrijwel geen ruimte in.
Bedankt voor je snelle reactie, maar wat zou je gemiddeld kwijt zijn met al die extra dingetjes op je Iphone? Of sterker nog...heb je genoeg aan een 8GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Redondo1982 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie, maar wat zou je gemiddeld kwijt zijn met al die extra dingetjes op je Iphone? Of sterker nog...heb je genoeg aan een 8GB?
Ik heb op het moment het limiet van geinstalleerde progjes bereikt (daar zitten ook grote spellen als Guitar Hero en Puzzle Quest tussen) en heb er 8 films en iets van 150 MP3's op staan en heb nog 5GB van de 16GB over. Als je dus ook veel film en muziek op je iPhone zet dan zou ik de 16GB aanraden, als je het bij apps houdt dan denk ik dat je met een 8GB toestel best uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
KneoK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:57:
[...]

Ik heb op het moment het limiet van geinstalleerde progjes bereikt (daar zitten ook grote spellen als Guitar Hero en Puzzle Quest tussen) en heb er 8 films en iets van 150 MP3's op staan en heb nog 5GB van de 16GB over. Als je dus ook veel film en muziek op je iPhone zet dan zou ik de 16GB aanraden, als je het bij apps houdt dan denk ik dat je met een 8GB toestel best uit de voeten kunt.
Limiet = 80 apps, toch? Films ga ik zeker niet opslaan, tenminste niet 8...denk ik. Muziek wel en dus maximaal 80 apps. Toch twijfel ik nog. Nouja, in ieder geval bedankt voor de indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 20:49

Fab1Man

Live life to the fullest

Exphy schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:55:
[...]

nu las ik dat de home button gebruikt wordt om hem in DFU mode te krijgen. Nu heb ik dit gevonden
Alternate Method: Going Into DFU Mode Without Button Pushing:
http://limitededitionipho...the-iphone-into-dfu-mode/

is er iemand die dat geprobeerd heeft
Waarschijnlijk niet, gezien dit nog van december 2007 is. Destijds was het inderdaad mogelijk om via een software (ZiPhone) de iPhone in DFU mode te krijgen. Apple heeft echter wat betreft DFU al flinke stappen ondernomen, dus of het nog steeds werkt betwijfel ik. Zeker niet deze methode, gezien er een aantal andere bestanden wordt gebruikt (Google eens op "iPhone IMG3").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

De limiet van het aantal appjes kan je btw omzeilen door het gebruiken van de cydia app "Categries" daarmee kan je apps in mapjes stoppen, in elk mapje gaan meer dan 30 apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Redondo1982 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:35:
[...]

Limiet = 80 apps, toch? Films ga ik zeker niet opslaan, tenminste niet 8...denk ik. Muziek wel en dus maximaal 80 apps. Toch twijfel ik nog. Nouja, in ieder geval bedankt voor de indicatie.
Je kan maximaal 9 pagina's hebben en op elke pagina passen 16 apps en op je dock passen er nog 4.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Ik zit te denken om mijn iphone te jailbraken.

Alleen ben ik dan mijn apps kwijt die ik heb gedownload van de appstore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 14:50
Rashied schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 00:35:
Ik zit te denken om mijn iphone te jailbraken.

Alleen ben ik dan mijn apps kwijt die ik heb gedownload van de appstore ?
Ja, maar die kan je er daarna gewoon weer opzetten via iTunes.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:00
Zojuist mij iPhone 3G (versie 2.2.1) met QuickPWN onder Windows gejailbreaked... Ik moest wel eerst een reset dmv power en home button doen omdat anders de update vast liep...

Nu vraag ik me af of ik nu na de jailbreak (en dus een lege telefoon) in iTunes de laatste kopie kan terugzetten op m'n iPhone? iTunes biedt dit aan, maar ik weet niet of ik dit moet kiezen omdat die back-up van voor de jailbreak is...

Het zou wel mooi zijn als ik op die manier al m'n data weer terug heb....

[ Voor 65% gewijzigd door HardinxCore op 03-04-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De back-up die iTunes bijhoudt is niets meer dan instellingen, foto's, sms'jes, muziek en video's. Pas als je op herstellen klikt gaat iTunes bezig met je firmware en je jailbreak als je daar mee akkoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Is er iemand hier die Cydelete gebruikt. Heb hem nu al een paar keer geinstalleerd en vandaag zelfs geupdate maar krijg niet de bekende kruisjes boven de applicaties als ik ze ingedrukt houd. Ik weet dat dit alleen maar gebeurd bij cydia managed applicaties maar hoe kom je daar achter? Ik heb bijvoorbeeld Stumbler Plus draaien en PdaNet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb CyDelete ook net geïnstalleerd, en bij mij werkt het perfect. Het werkt wel alleen met applicaties op je SpringBoard die daadwerkelijk een icoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik wil graag mijn 2G touch jailbreaken, alleen welke link ik ook volg, steeds als ik quickfreedom wil downloaden kom ik op pagina's die het niet doen. Hij kan ze dan niet laden omdat de link niet klopt bijvoorbeeld, en elke link of hit die ik gebruik via google lijd nergens toe..

heeft iemand een linkje naar een quickfreedom die wel te downloaden is? Ook hun hoofdsite heeft dode mirrors

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou de link uit de topic-start kunnen volgen richting Apple iPhone School, die heeft meerdere mirror's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Wiethoofd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:48:
Je zou de link uit de topic-start kunnen volgen richting Apple iPhone School, die heeft meerdere mirror's staan.
heb ik gedaan, maar ook deze lopen dood.. 404, request on server not found

edit: oke heb hem nu via een torrent binnen :P

[ Voor 13% gewijzigd door darkpluisje op 08-04-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10
Helaas is sinds vorige week mijn silent-/ring-switch kapot. Hij zit ontzettend losjes met als gevolg dat wanneer mijn iPhone in mijn broekzak zit steeds trilt.

Ik heb mijn iPhone uit Zwitserland dus kan waarschijnlijk geen aanspraak maken op Nederlandse garantie.

Is er software (jailbreak) in omloop waarmee ik deze schakelaar kan overrulen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het een 3G is kan je hier in Nederland gewoon garantie claimen bij Apple, als het een 2G is ben je het haasje en zal je er mee moeten leren leven. In het ander topic had ik al de suggestie Vibrate Toggle aangedragen, er staat in dat artikel ook bij dat het niet niet vlekkeloos werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Wiethoofd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:02:
Als het een 3G is kan je hier in Nederland gewoon garantie claimen bij Apple,
offtopic:
Het is hier offtopic, maar je kunt op een in Zwitserland gekochte (Zwitserse) iPhone 3G alleen in Zwitserland garantie claimen. T-Mobile verzorgt in Nederland de garantie en zo werkt het overal ter wereld. Je kan dus aankloppen bij de telecomprovider/verkoper en niet de producent (Apple) voor garantie. Daarnaast kun je natuurlijk met een grijs geïmporteerde iPhone aankloppen bij de verkoper :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Dat wist ik niet, ik kon met m'n iPod Touch wel keurig naar een Apple Store ipv de Media Markt, dus dacht dat met een iPhone ook wel kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10
Hoedje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:10:
[...]

offtopic:
Het is hier offtopic, maar je kunt op een in Zwitserland gekochte (Zwitserse) iPhone 3G alleen in Zwitserland garantie claimen. T-Mobile verzorgt in Nederland de garantie en zo werkt het overal ter wereld. Je kan dus aankloppen bij de telecomprovider/verkoper en niet de producent (Apple) voor garantie. Daarnaast kun je natuurlijk met een grijs geïmporteerde iPhone aankloppen bij de verkoper :).
Dat dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Wiethoofd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:20:
offtopic:
Dat wist ik niet, ik kon met m'n iPod Touch wel keurig naar een Apple Store ipv de Media Markt, dus dacht dat met een iPhone ook wel kon
Er zijn geen Apple Stores in Nederland, dus dat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:32:
Er zijn geen Apple Stores in Nederland, dus dat lijkt me stug.
In Leeuwarden zit gewoon een Apple Store/MacMe :9

En om maar even aan te prijzen wat je na een jailbreak nog meer met je iPhone of iPod Touch kunt doen: [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods Ik zet hem meteen ook in de topic start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Wiethoofd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:46:
[...]

In Leeuwarden zit gewoon een Apple Store/MacMe :9

En om maar even aan te prijzen wat je na een jailbreak nog meer met je iPhone of iPod Touch kunt doen:
[iPhone & iPod Touch] Post hier je mods Ik zet hem meteen ook in de topic start
Dat is een Apple Premium Reseller. Een winkel die Apple-spul verkoopt, meer niet. Apple is niet de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tranzy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:53:
Ik heb een iPhone 3G 8GB met FW 2.2.1 en Baseband 2.30.03. Ik gebruik hem in combinatie met een KPN abo. De verkoper (marktplaats) vertelde dat het een simlock vrij toestel was en nooit gebruikt. Na thuiskomst kwam ik erachter dat deze niet echt nieuw was. En twijfel dus aan een unlock actie misschien.

Wat ik mij nu afvraag is of hij al een keer geunlocked is en daarna de originele fw terug is geplaatst zodat bewijs van JB is verwijderd. Hoe kom ik hierachter. Stel ik zou hem willen jailbreaken (unlocken hoeft niet meer), welke firmware moet ik dan hebben.
Het geen je kunt proberen is te kijken of je geluk hebt, dat je een eerste batch iPhone heb. Daarbij behoren de 5.8 bootloaders waarvoor op het moment een exploit is gevonden.
http://iphonejtag.blogspot.com/2009/04/58-exploit.html

Controleren welke baseband
http://www.theiphonewiki....p?title=Baseband_Commands

Script voor downgrade baseband voor 5.8 bootloader
http://www.theiphonewiki....?title=PHaseBanDowngrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor bij de nadelen van het Jailbreaken: De batterijduur is korter.

Ik zit zelf namelijk sinds ongeveer een week of 2 weer op de officiële 2.2.1 firmware en ik merk eigenlijk toch best wel een verschil in stroomgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De verkorte batterij duur komt door het gebruik van theme's en dingen die je installeert en dan driftig gaat gebruiken :+

Verder vind ik het grootste nadeel aan de 2.x firmware (in combinatie met een jailbreak) de traagheid vergeleken bij 1.1.4 (ongeacht jailbreak of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wiethoofd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:57:
De verkorte batterij duur komt door het gebruik van theme's en dingen die je installeert en dan driftig gaat gebruiken :+
Had totaal geen themes eigenlijk geïnstalleerd... :+
Verder vind ik het grootste nadeel aan de 2.x firmware (in combinatie met een jailbreak) de traagheid vergeleken bij 1.1.4 (ongeacht jailbreak of niet).
Met de 1.1.4 firmware heb ik geen ervaring, ik had al de 2.2 firmware op mijn iPod Touch gekregen toen ik hem kocht, dus kon zo updaten naar 2.2.1, waar ik mijn ervaringen op basseer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier de eerste versie iPod Touch met dus de 1.1.4 firmware die ik gejailbreakt heb en sinds kort ook een iPhone 2G met de 2.2 firmware en een jailbreak, en bij de laatste merk je ontzettend de tragere interface en het langzaam opstarten van applicaties is ontzettend hinderlijk als je snel dat ene sms'je op wilt zoeken of net die ene instelling wilt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Op de site van QuickPWN staat: "Firmware 2.2.1 permanently upgrades the iPhone 3G’s baseband to 02.30.03 and yellowsn0w unlock will not work with this baseband (so you won’t have an unlock if you upgrade your baseband). You must make a custom firmware with baseband 02.28 using PwnageTool".
Dus het jailbreaken zelf is geen probleem als je de officiële update 2.2.1 hebt? Alleen yellowsn0w werkt niet :(?

YOGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

YOGI schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:57:
Op de site van QuickPWN staat: "Firmware 2.2.1 permanently upgrades the iPhone 3G’s baseband to 02.30.03 and yellowsn0w unlock will not work with this baseband (so you won’t have an unlock if you upgrade your baseband). You must make a custom firmware with baseband 02.28 using PwnageTool".
Dus het jailbreaken zelf is geen probleem als je de officiële update 2.2.1 hebt? Alleen yellowsn0w werkt niet :(?

YOGI
Ik zag gister dat er een cydia een nieuwe app gerealesed was met de naam "baseband downgrader", ik zou even in cydia kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
lasharor schreef op donderdag 23 april 2009 @ 19:31:
[...]

Ik zag gister dat er een cydia een nieuwe app gerealesed was met de naam "baseband downgrader", ik zou even in cydia kijken.
Bedankt ;) . Ik heb even gegoogled en DIT gevonden! De sleutel tot succes is om een Iphone te hebben van voor september 2008. Mijn Iphone is dit gelukkig (denk ik :X ). Als ik tijd heb ga ik morgen even jailbreaken en testen. I'll let you guys know :)

24-04-2009:
Ik heb helaas een Iphone uit 2009 in plaats van 2008. Dus het werkte niet :/ . Het installeren van de 2.2.1 jailbreak ging overigens zonder problemen...

[ Voor 10% gewijzigd door YOGI op 24-04-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Heeft er iemand eigenlijk problemen met de power knop?

Vooral als er meerdere apps draaien (safari, mail en muziek bijvoorbeeld) reageert deze totaal niet of heel laat.

Erg irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hier niks geinstalleerd, behalve sbsettings en winterboard. Toch verhoogd batterijgebruik (volgens mij), maar zeker een tragere interface met 2.2.1. Gisteren de iPhone 3G van een maat van me gejailbreaked, en die was ook trager er na. Tis niet veel, maar wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

UltraSub schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:11:
Hier niks geinstalleerd, behalve sbsettings en winterboard. Toch verhoogd batterijgebruik (volgens mij), maar zeker een tragere interface met 2.2.1. Gisteren de iPhone 3G van een maat van me gejailbreaked, en die was ook trager er na. Tis niet veel, maar wel genoeg.
Dat zijn nou ook juist de programma`s die zorgen voor meer baterijgebruik en verkorte accuduur. Het jailbreaken zelf zorgt niet voor extra processsen.wat draaien op de achtergrond.

De nieuwe beta 4 van OS 3.0 is ook sinds gisteren te jailbreaken. Te vinden op modmyi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Is het dankzij de Jailbreak ook mogelijk om niet meer verplicht gebruik te maken van iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder jailbreak is het ook mogelijk iTunes te omzeilen: SharePod, je kunt ook in de AMD FAQ kijken bij het gedeelte hoe je je muziek van je iPhone/iPod af kunt halen voor meer alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Voor de Winamp gebruikers is er een plugin beschikbaar, ook kom je zat programma's tegen als je "itunes alternatives" googled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over email attachments...

Ik wil graag de email attachments kunnen bewerken met quickoffice.
Het vervelende is dat quickoffice geen toegang heeft tot de emailattachments.

Nu heb ik lopen zoeken op internet, maar vind ik vooral dat dat niet kan op een niet jailbreak iphone.
Nu is mijn iphone wel jailbroken, dus dat zou toch moeten kunnen lukken.

Wat ik heb geprobeerd is om in var/mobile/library/mail te neuzen, maar daar vind ik allerlei bestanden behalve mijn attachments.

Het leek mij dat, wanneer ik een emailattachment kan localiseren, ik het moet kunnen kopieren naar de folder van quickoffice...

Iemand een tip of een andere manier om hieromheen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJtje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:47:
Voor bij de nadelen van het Jailbreaken: De batterijduur is korter.

Ik zit zelf namelijk sinds ongeveer een week of 2 weer op de officiële 2.2.1 firmware en ik merk eigenlijk toch best wel een verschil in stroomgebruik.
Ligt dat daaraan....
Het valt mij inderdaad op dat mijn batterijduur dramatisch is.
Ik haal 1 dag met moeite.
Maar begrijp ik goed dat dat bij jouw ook zo was en verbeterde nadat je de jailbreak eraf had gehaald?

T is toch ook wel erg fijn om uit de apple gevangenis te zijn ontsnapt hoor ;) ....
Ik heb nu copy&paste, verschillende gehackte applicaties etc. dat is allemaal niet meer mogelijk zonder jailbreak. Maar die korte batterijduur is ook wel vervelend zeg...

Ik vroeg me al af of dat van de g3 kwam, bijvoorbeeld...
Zijn er meer mensen die kunnen bevestigen danwel ontkennen dat de batterijduur samenhangt met de jailbreak? En zo ja of nee, wat voor tijdsbestek overbrug je dan met een volledig opgeladen telefoon?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Het hangt er van af welke applicaties men heeft geïnstalleerd na het jailbreaken. Bij een clean jailbreak zal er haast geen verschil zijn in batterijduur. Na het installeren van apps zoals Winterboard die in de achtergrond draaien, wordt het CPU gebruik hoger waardoor de batterij korter mee gaat.

Ik heb bijna meteen mijn iPod gejailbreakt nadat ik hem had, dus ik kan niet zeggen of ik veel verschil heb gemerkt qua batterijduur. Wel kan ik nog gewoon zo'n 6 uur video kijken met WiFi uit en helderheid op 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:36:
Na het installeren van apps zoals Winterboard die in de achtergrond draaien, wordt het CPU gebruik hoger waardoor de batterij korter mee gaat.
Hmm, ik heb er net Winterboard en BackgroundEnabeler afgegooid. eens kijken of dat verschil maakt. Hoewel ik BGE eigenlijk nooit echt gebruikte.

Wellicht dat ik nog meer stiekeme stroometers heb geinstalleerd. 6 uur video kijken haal ik echt niet....
Zou toch wel fijn zijn als ik t weer wat kon opkrikken zonder de jailbreak eraf te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:20:
Wellicht dat ik nog meer stiekeme stroometers heb geinstalleerd. 6 uur video kijken haal ik echt niet....
Zou toch wel fijn zijn als ik t weer wat kon opkrikken zonder de jailbreak eraf te gooien.
Sowieso je backlight terugschroeven en je geluid zachter afspelen (gewoon fatsoenlijke oordopjes kopen is ook al genoeg) resulteert ook in een langere tijd dat hij aan kan staan. Ook wi-fi uitschakelen als je het niet gebruikt en niet elke 5 minuten je mail laten checken werkt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan je nou wel of niet met een gejailbreakte telefoon naar apple voor garantie? Ik kan voor de zekerheid natuurlijk de JB eraf halen natuurlijk maar is wel makkelijker als het niet hoeft. Wil namelijk garantie halen voor 1 dode pixel. Hoewel er werd mij laatst verteld dat ze niks deden met maar 1 pixel ga ik toch maar eens nog een keer proberen. Desnoods met een andere vage reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat je iPhone/iPod Touch toch aan moet staan zou ik geen (volgens Apple) illegale software op je SpringBoard laten staan en geen thema's etc. ingeschakeld hebben dus gewoon even herstellen en kijken of je garantie kunt claimen. Tevens zijn dode pixels (helemaal een enkele) nooit echt geldige reden om garantie te kunnen claimen, hardware defecten zoals kapotte aan/uit-knoppen en volumeknoppen die niet meer werken hebben een grotere kans op reparatie/vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik ga morgen mijn Iphone 3G met 2.2.1 firmware jailbreaken. Nu heb ik enkel vraagjes die ik toch graag zeker wil weten.
Ik las dat mijn apps allemaal weg zijn als ik hem doe jailbreaken. Geld dit ook voor de sms/contacten?
Ik ben eigenlijk alleen vanplan NETshare te draaien. Dit is ook de reden dat ik hem doe jailbreaken. Zal ik veel last hebben van batterij gebruik/instabiliteit hierdoor? Lijkt me niet met 1 programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent tijdelijk je extra geïnstalleerde app's uit de App Store kwijt, maar na synchronisatie/terugzetten van backup moet je die ook weer hebben. Hetzelfde geldt voor je sms'jes en je contacten, die worden na synchronisatie/terugzetten backup weer keurig weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik ben nu bezig mijn Iphone te Jailbreaken. Maar het lukt niet echt...hij vraagt in stap 2 naar de firmware bundle. Maar ik vind deze nergens? Ik heb de firmware 2.2.1 gedownload die op de Quickpwn website stond en heb mijn Iphone doorzocht. Maar ik vind nergens dat bestand waar hij om vraagt.

-Edit
Heb het probleem al gevonden. Als ik de firmware downloade sloeg de pc hem op als .zip. Helemaal over het hoofd gezien dat het bestand op de server een andere extensie had.

[ Voor 23% gewijzigd door VulcanRaven op 16-05-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMP1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Is het ook mogelijk om de V1 iPod Touch up te graden naar V2 zonder te betalen?
Misschien door middel van een jailbreak?

Of geeft firmwire updaten naar 2.2.1 ook al deze functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updaten van 1.1.x V1 naar 2.1 levert inderdaad de January Software Update op van de V2 (18 euro los) dus de 2.x firmware aanschaffen voor 8 euro is een goedkope deal om ook nog de app store te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMP1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Ok, dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Volgens mij is de vraag nog niet gesteld :D , dus:

Iemand enig idee hoe ik mijn batterijstatus nummeriek kan maken? Dus dat er niet meer een batterij-icoontje staat, maar een percentage. Mag ook beiden: icoontje + percentage :)
Ik heb een gejailbreakte 3G, maar heb niet de kennis en kunde om met OpenSSH te gaan werken om dingen aan te gaan passen in het systeem zelf :$
Dus een app via cydia o.i.d. zou welkom zijn d:)b

/edit: bijvoorbeeld zoals bij deze (rechts boven dus B) ):
Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f125/Locusta83/screen-capture-4.jpg
Voorbeeld via iPhoneclub gevonden :P

/edit 2: Gevonden via Supreme Prefrences (status bar > batterij percentage), maar moet ik hem opnieuw opstarten voordat het zichtbaar wordt? Ik zie namelijk nog steeds een batterij-icoon :o
Gevonden, gewoon er op drukken B) :$

[ Voor 34% gewijzigd door Livia op 26-05-2009 20:43 ]

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een tijdje geleden van iemand gehoord dat hij mappen op zijn iphone had gemaakt. In deze mappen had hij applicaties die dezelfde thema hebben (zoals foto apps) ik gestopt om zo het aantal slidescreens te verminderen.

Weet iemand toevallig hoe dit moet?

Ik post het misschien in de verkeerde topic maar volgens moet je iphone sowieso gejailbreaked (of hoe de spelling ook is) zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Je bedoelt zeker Categories? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier heb ik wat aan. Was op google met de verkeerde criteria aan het zoeken vandaar ik het niet vond. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-12-2021
Hey, ik heb sinds een paar dagen een iPod touch 2G, en wilde hem uiteraard gaan jailbreaken. Dat heb ik gister dus geprobeerd (via Quickfreedom) maar ik kreeg elke keer een error als hij mijn iPod aan het herstellen was met de Custom Firmware. Error 1601, 1604 en 13. Ik heb al op youtube gezocht naar deze errors en er staan heel veel manieren op hoe je het kan verhelpen enzo... Ik heb alles geprobeerd maar niks werkte. Nu heb ik m'n iPod weer herstelt naar de standaard firmware. Toch zou ik graag een ge-jailbreakte iPod willen hebben... Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb overigens gewoon alles gedaan zoals het in de guides staan.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zegt dat je hebt proberen herstellen/jailbreaken met een custom firmware, ga eens op zoek naar een normale 2.2.1 firmware versie direct vanaf Apple (even op herstellen klikken in iTunes zou een schone .ipsw in je AppData/Application Data op moeten leveren).

Verder heb ik, omdat het kan, even aan de Topic Start de volgende kop toegevoegd onder Jailbreaken: Firmware-versie 3.0.
Ja, de 3.0 beta - mocht je deze bemachtigd hebben - valt ook te jailbreaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 06-06-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Met custom firmware bedoel ik de firmware die je hebt gemaakt met Quickfreedom. Bij Quickfreedom moet je de 2.2.1 firmware selecteren, en QF maakt daar dan een Custom firmware van die automatisch op je bureaublad terecht komt. Maar dat weet je wel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, /me Wiethoofd heeft een Touch en een iPhone van de eerste generatie :P

Wat ik zo snel op internet vond was dat je eerst moet herstellen, dan in DFU-modus zetten (default firmware upgrade (dacht ik)) en daarna pas aan de slag gaan met QuickFreedom. Natuurlijk er op letten dat je niet de 8.2 iTunes versie geïnstalleerd hebt die weer dingen blokkeert die met oudere versies wel mogelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Ik heb geprobeerd wat je zei, en eerst kreeg ik weer de error.. Daarna nog één laatste keer geprobeerd en het is gelukt! Ik heb nu een gejailbreakte iTouch :D

EDIT: Kan ik nu alleen apps downloaden via cydia? Ik heb namelijk geprobeert om een app te downloaden via internet en die dan op m'n iPod te installeren via iTunes, maar dan krijg ik een melding dat het niet gaat... Hoe moet ik een app downloaden via internet en daarna hem erop installeren?

[ Voor 48% gewijzigd door Blackz0r NL op 07-06-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
even een vraag;
mijn iphone 3g heeft een jailbreak via quikpwn. heb cydia en installer erop. nu heb ik een spel gedownload van internt voor de iphone. hij staat al in itunes maar krijg hem niet op mijn iphone. hij zegt dan, dat itunes hem niet kan installeren omdat ze het niet kunnen controleren ...
ik heb een programmaatje gedownload via cydia (mobile installation pack).
wie kan me helpen ??
alvast bedankt, ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blackz0r NL schreef op zondag 07 juni 2009 @ 01:03:
Daarna nog één laatste keer geprobeerd en het is gelukt! Ik heb nu een gejailbreakte iTouch :D
Gefeliciteerd ;)
EDIT: Kan ik nu alleen apps downloaden via cydia?
Op m'n iPhone werd nog Installer geïnstalleerd en staat de App Store er nog, dus 3 locaties om apps en spellen etc. te downloaden 8)
Ik heb namelijk geprobeerd om een app te downloaden via internet en die dan op m'n iPod te installeren via iTunes, maar dan krijg ik een melding dat het niet gaat...
Je moet hem SSH'en naar je iPod, en daar vervolgens de permissies veranderen naar 775 en respringen/rebooten.
Hoe moet ik een app downloaden via internet en daarna hem erop installeren?
Afhankelijk hoe downloaden, via iTunes of illegaal ben je in het laatste geval in strijd met de regels hier op GoT.

@ touchie75, als je het spel in iTunes gedownload hebt eens synchroniseren, maar aangezien dan niet blijkt te werken lijkt met dat je op illegale wijze het spel verkregen hebt en ben je in strijd met de regels en lijkt het me handiger om even met google te zoeken hoe anderen het doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Hmm, dat vind ik raar. Jailbreaken is toch ook in strijd met de regels van Apple en daarom toch ook illegaal? Als je apps via cydia download ben je toch ook illegaal bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jailbreaken mag niet volgens Apple, althans het wordt niet openlijk gesteund, Apps in Cydia zijn om de functionaliteit van de iPhone/iPod Touch uit te breiden en worden ontwikkeld door de jailbreakcommunity, de apps uit de App Store worden ontwikkeld en moet je voor betalen (althans sommige) en schend je de gebruiksvoorwaarden.

Even letterlijk uit de AMD Beleid
Het jailbreaken mag besproken worden in Apple Talk. Er mag gelinkt worden naar programma's waarmee deze handelingen te verrichten zijn. De grens ligt bij warez, zo is het o.a. niet toegestaan om te linken naar (kant-en-klare) aangepaste firmwares.
en met name het volgende stukje:
In Apple Media Devices kun je alles kwijt wat te maken heeft met de iPod, iPhone, de Apple TV en iTunes. Ook de bijbehorende accessoires vinden hier hun thuis. Daarnaast mag de software op en voor de iPod en iPhone in dit subforum besproken worden. Het aanpassen van de software o.a. het jailbreaken valt daaronder en is dus ook toegestaan.
Het 'stelen' van andermans applicatie is dus niet gewenst volgens de regels, zie ook het Algemeen Beleid
Het modificeren of chippen van Gameconsoles (Xbox, Playstation ed.) om onder andere gedownloade of gekopieerde spellen te spelen zijn zaken waarvoor je op GoT niet terecht kunt. Ook zogeheten flashkaartjes voor bijvoorbeeld de Nintendo DS zijn niet bespreekbaar. Bij het installeren van Linux op je console kun je wel om hulp vragen, mits je de normale procedure volgt.
De iPhone staat daar dan wel niet genoemd, maar het principe is hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackz0r NL
Oke dan, nu snap ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Even een vraagje, heb daarnet via QuickPwn de nieuwste firmware erop geplaatst, veel van mijn cydia apps zijn nu verdwenen (valt mee te leven).

Maar ik krijg met spellen (als ik wil synchroniseren via iTunes) zoals Ports of Call, Pocket God de melding... "Kan niet synchroniseren omdat het niet gecontroleerd kan worden". Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Afbeelding ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2zg69mx.png

[ Voor 11% gewijzigd door Bellerophon op 08-06-2009 12:47 ]

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet even in Cydia op zoek naar een Patch mobileinstallation om de verificatie weer in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Bellerophon schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:45:
Even een vraagje, heb daarnet via QuickPwn de nieuwste firmware erop geplaatst, veel van mijn cydia apps zijn nu verdwenen (valt mee te leven).

Maar ik krijg met spellen (als ik wil synchroniseren via iTunes) zoals Ports of Call, Pocket God de melding... "Kan niet synchroniseren omdat het niet gecontroleerd kan worden". Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Afbeelding ter verduidelijking
[afbeelding]
Of je koopt die apps gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Wiethoofd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:51:
Je moet even in Cydia op zoek naar een Patch mobileinstallation om de verificatie weer in goede banen te leiden.
Held O+

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
Zo, heb m'n Iphone een aantal weken en het is nu maar eens tijd om hem te jailbreaken. De extra dingen die je er dan mee kan spreken me aan. Nu maar hopen dat alles goed gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:52

TDB

superbassie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:41:
Zo, heb m'n Iphone een aantal weken en het is nu maar eens tijd om hem te jailbreaken. De extra dingen die je er dan mee kan spreken me aan. Nu maar hopen dat alles goed gaat. :)
hou je ons op de hoogte ;) ?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Mede tweakers,

Heb nu mijn 3G al een tijdje gejailbreaked, alleen is mijn vraag hoe dat straks gaat met de 3.0 software?

de vraagjes waarmee ik zit zijn als volgt:

- Moet ik eest weer de "oude orginele" image terug zetten, en dan upgraden naar 3.0? (of kan ik de mijn huidige "image" gewoon laten staan en de jailbreak blijft dan behouden?)

- Als ik mijn huidige image kan behouden, blijven dan de applicatie die ik via cydia geinstalleerd heb behouden, en blijven die ook gewoon op springboard staan?

alvast bedankt voor de antwoorden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra je een firmware update doet mag je weer opnieuw gaan jailbreaken, ongeacht de firmwareversie die je er op zet.

Je kunt een back-up maken in iTunes van je sms'jes, contacten, mail, game-scores, afspraken en een deel van je instellingen en vast nog wel een paar apps. Deze backup kun je na het upgraden van je firmware terugzetten om je instellingen etc. te behouden.

Omdat de Cydia applicaties niet via iTunes gesynchroniseerd worden zul je deze allemaal opnieuw moeten gaan installeren, let er wel op dat apps die nu op 2.x en hoger draaien niet gegarandeerd zullen werken op 3.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En even wat anders: Firmware 3.0 - No Jailbreak Yet, Hold Off On Upgrading. De 3.0 beta 5 is prima te jailbreaken, maar de final 3.0 die volgende week beschikbaar komt is nog niet te jailbreaken, maar zal dat wel binnenkort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
waar kan het aan liggen dat quickpwn mijn iphone niet ziet in het begin scherm?
3g/fw 2.2.1

[ Voor 69% gewijzigd door maikel_rox op 10-06-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Kijk dat is een duidelijk verhaal.

Dus voor upgrade eerst effe syncen, zodat al je "sms/mail/rest" word opgeslagen en daarna upgraden.

Als we straks OS 3.0 kunnen jailbreaken, kan je dat dezelfde handelingen uitvoeren voor het werkend krijgen van *.ipa bestanden installeren via itunes, of moet je dan weer een nieuwe versie van het bestandje hebben? (ik blijf een beetje vaag, aangezien je volgens mij niet precies mag vertellen hoe het werk :X )

alvast bedankt

(edit: zag net dat de hoofdpost is aangepast met tutorial voor jailbreak 3.0 beta, maar das ook een duidelijk verhaal ;-). Super, alleen effe wachten tot 3.0 ook werkt)

[ Voor 12% gewijzigd door stimpyrulez op 10-06-2009 21:33 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.