Ik heb alweer bijna twee jaar de eerste generatie iPhone (geïmporteerd uit de VS), en heb de laatste dagen het nieuws van de nieuwe iPhone aandachtig gelezen. Aangezien er toch veel verschillen tussen de eerste generatie en de nieuwe iPhone zitten heb ik besloten om de nieuwe te halen. Het enigste waar ik nog eigenlijk mee zit is de provider. Tijdens de eerste maanden toen ik de eerste iPhone had, had ik nog een prepaid T-Mobile simkaartje, welke ik dan ook in eerste instantie gebruikt heb i.c.m. met de iPhone. Wegens de (zeer) slechte service in huis de overstap gemaakt naar KPN/Hi, welke een constantere (redelijke) service doorgaf, zo goed als overal in huis. Al kan deze af en toe ook wel eens compleet wegvallen voor een paar seconden.
Nu bijna twee jaar verder lijkt me dat het netwerk van T-Mobile toch wel wat beter is geworden. Ik ga natuurlijk niet als kip zonder kop die nieuwe iPhone halen i.c.m. met een abonnement van T-Mobile, want straks is de service bij mij nog steeds ''poep''. Ik dacht slim te zijn om een nieuw prepaid kaartje van T-Mobile te halen en de service opnieuw te testen. Deze is volgens mij wel wat verbeterd, maar nog altijd niet echt constant. Op de ene plek in huis (bijvoorbeeld dicht bij het raam) heb ik maar liefst vijf streepjes, maar vijf/tien meter verder (bijvoorbeeld midden in het huis) krijg ik gewoon te zien dat ik geen (of slechte) service heb. Ik twijfel nu heel erg, want een iPhone i.c.m. een T-Mobile abonnement is wel aantrekkelijk, maar over Vodafone hoor ik eigenlijk juist de vele goede verhalen. Ik weet dat de prijzen van de nieuwe simlockvrije iPhones nog niet bekend zijn, maar eigenlijk kan je wel zeggen dat een simlockvrije iPhone plus een abonnement van bijvoorbeeld Vodafone een stuk(je) duurder zal zijn dan een abonnement met T-Mobile. Daarnaast wordt ik niet elke dag 24/7 gebeld, maar ik moet wel bereikbaar zijn voor het een en ander, en dan lijkt het me niet handig als mensen me niet kunnen bereiken.
Kortweg: Wil een nieuwe iPhone aanschaffen, maar ik twijfel of ik dan een T-Mobile abonnement moet nemen. In huis heb ik op plekken waar ik het vaakst ben, redelijk tot goed bereik. Op sommige plekken een stuk(je) minder, of zelfs helemaal niet. T-Mobile is dus niet constant. Als ik op een bepaald punt super bereik heb, dan kan het bereik een paar strepen inzakken als ik de iPhone een meter verplaats (en op de onderkant neerleg). Waar zit de ontvanger overigens in de iPhone? Iemand die mij iets kan adviseren over wat ik het beste kan doen?
Ik woon trouwens helemaal in het zuiden van Enschede (onder de Wesselerbrink). Misschien dat er meer mensen zijn die ervaring hebben met T-Mobile en ook ergens in het zuiden van Enschede wonen

.