Iedereen hier bedankt voor zijn reacties.
Ik weet nu dat de verhalen over vastlopers en crashes met de huidige firmwares achterhaald zijn.
Als je een beetje affiniteit hebt met techniek snap je ook wel dat dat ding geen twintig dingen tegelijk kan doen.
Logisch, maar twee of drie (adresboek inkijken om nr door te geven met wie je aan het bellen bent, iets opzoeken terwijl je muziek luistert) kan wel handig zijn. Meer moet dat ook niet zijn.
Blijven over wat kleine probleempjes
(De browser zou niet geweldig zijn, maar daar is Opera Mini voor.) en:
Het is misschien niet de snelste telefoon of de meest flexibele interface, maar zo is er over iedere telefoon wel iets te zeggen.
Wat blijft is de indruk dat de Renoir beter is uitgedacht. Niet reageren (doordat er meer van de processor gevraagd wordt als wat hij afkan) is een van de dingen waar ik me het meest aan stoort. Een lagere schermresolutie is dan mischien juist een voordeel. Wel blijft dat grotere gangbaarheid van de Arena, op termijn een voordeel kan zijn.
Verder wat betreft de hierboven aangedragen alternatieven:
Android: De HTC magic (exclusief vodafone) is mij te duur, de HTC Hero wil ik nog overwegen, alhoewel ik het bruin niet mooi vind (smaak is ook wat hè) en ik vind hem nog vrij hoog geprijsd en hij lijkt me erg groot.
Andere LG's: Pas reclame gezien voor de LG Puccini. Helaas is die T-mobile exclusive en ik neem nog liever een abonnement bij Mobistar of Base als dat ik terug ga naar T-mobile. Blijft over de LG KS360 en zat daar Wifi op, dan was de keus nu gemaakt.
Nokia: Hierboven noemde ik er een aantal met vergelijkbare prijs: 5800 ExpressMusic, E71, E63
Wat ik niet wil is een mega-breed toestel dat niet eventueel in een broekzak past, dus E63 en E71 vallen af.
De 5800 ExpressMusic blijft over en voordeel is dat die ook iets goedkoper is de Arena/Renoir.
Ik zal nog wat ervaringen proberen te vinden. Vroeger kon ik niet overweg met Nokia en kon ik mensen nooit verstaan, maar de 2760 van mijn vrouw doet degelijk aan, is logisch te bedienen en klinkt ook goed.
Conclusie is dat de keus gaat vallen op
- LG Kg360 (maar dan vervallen internetmogelijkheden)
- Of de Nokia 5800 ExpressMusic (als deze bij gebruikers goed bevalt)
- LG Renoir
- HTC Hero (als de voordelen van dit toestel echt opwegen (ook voor mij) tegen de hogere prijs)
Met het wegvallen van de keus voor de Arena vervalt dus ook de reden om in dit topic verder te reageren.
Succes met jullie Arena's en moge er nog veel tips komen om de bruikbaarheid van jullie toestel te verbeteren.