Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb laatst een LG Arena gekocht en nu heb ik een probleem met mijn email: ik kan wel emails ontvangen, maar het versturen lukt niet: als ik een bericht probeer te versturen en naar mijn Postvak Uit ga om de status te checken, zegt ie eerst verzenden en daarna een ogenblik, waarna het lang duurt en uiteindelijk zegt ie mislukt. Het ligt dus niet aan de server van de inkomende email en de server van de uitgaande mail is ook goed volgens mij (smtp.live.com) Ik ben naar de Hi winkel geweest (via Hi.nl heb ik mijn mobiel aangeschaft) maar ook hier wisten ze niet hoe het moest. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Poort 587 voor uitgaande mail ingesteld? SSL moet je ook inschakelen en verificatie is ook vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welkom op dit forum. :)

Je uitgaande server klopt volgens mij niet, ga eens op zoek naar de SMTP-server van Hi. (Ik weet hem zo niet, maar ik gok dat je hem met een gericht Google-shot zo kunt vinden.)

Ik heb aangenomen dat je via Hi je mail probeert te verzenden, dan is het het makkelijkst als je ook de SMTP-server van Hi gebruikt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Hier een overzichtje van mijn instellingen in Outlook Express, wellicht ook bruikbaar voor je telefoon:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2d0f42d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ah, SMTP-server met authenticatie kan natuurlijk ook. 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:15:
Poort 587 voor uitgaande mail ingesteld? SSL moet je ook inschakelen en verificatie is ook vereist.
Ik heb de poort voor uitgaande mail op 587 gezet, eveneens heb ik de SSL ingesteld. Wat bedoel je precies met verificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan het misschien aan de SMTP-gebruikersnaam liggen en aan het SMTP wachtwoord? of heeft dat er niks mee te maken? Graag je reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik post hier al mijn (geavanceerde) instellingen:

SMTP-poortnummer 587
SMTP TLS/SSL : aan
Inkom. Serverpoort 995
Aanmeld. bev. APOP aan
SMTP-validatie aan
SMTP- gebruik, nm smtp.live.com (dit heb ik zelf ingevoerd om te proberen)
SMTP-wachtwoord : er staat wel een wachtwoord maar weet niet wat het is, miss moet ik dit veranderen?

Ik heb nu (dit stukje tekst heb ik later toegevoegd aan het originele bericht) mijn SMTP-gebruikersnaam veranderd in mijn emailadres en mijn SMTP-wachtwoord veranderd in mijn hotmail wachtwoord. Nu probeer in weer een email te verzenden en krijg ik de foutmelding: 'Socket gesloten door het netwerk'. Weet iemand wat dit betekent en hoe ik dit kan oplossen, zodat ik emails kan versturen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als het laatst bericht van jou is, pas dat dan aub aan ipv maar nieuwe berichten te blijven posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:28:
[mbr]Als het laatst bericht van jou is, pas dat dan aub aan ipv maar nieuwe berichten te blijven posten. :)[/mbr]
sorry, maar heb jij het antwoord op mijn laatste vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
@simon93:

Ik heb alle informatie gegeven die bruikbaar moeten zijn voor jouw toepassing. Ga hier wat mee experimenteren net zolang tot het werkt. Mij een DM sturen is onnuttig, vragen kan ook gewoon in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcComm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb de Arena al sinds de release, en heb al die tijd nog geen enkel mailtje kunnen zenden/ontvangen.
ik gebruik op mijn pc MS Outlook, mail van kpn (@kpnplanet.nl) dmv POP3 en SMTP.
heb alle instellingen overgenomen uit Outlook, maar krijg als ik 'email ophalen' kies op de Arena na een tijdje de melding 'Mislukt' .
Ik zal hieronder mn instellingen posten, ik hoop echt dat er iemand is die dit wel werkend heeft of iig weet hoe het moet.
Hier een .JPG van mn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1527/instell.th.jpg

POP3 account
pop.kpnplanet.nl > inkomende server
mail.kpnplanet.nl > uitgaande server (SMTP)
POP3 poort is 110
SMTP poort is 25

deze instellingen staan dus allemaal op mn Arena ook zo.

Ik maak verbinding via WiFi, op mn Thompson V780 router (Xperia Box)
Statisch IP toegewezen.

Wat kan het probleem zijn en vooral, wat kan een oplossing zijn?

Mvg en alvast bedankt, :) Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Dat plaatje is kleiner als een postzegel...

Grote kans dat je telefoonprovider alleen hun eigen smtp server toestaan over poort 25.

Dan heb je 2 keuzes:

• SMTP server van de telefoonprovider gebruiken met je eigen email adres als afzender/antwoord adres.
• SSL SMTP over een hogere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcComm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:57
inderdaad, dat plaatje was niet erg gelukt. stond overigens dezelfde info op als diei ik getypt had.
ik heb nu dus alle instellingen hetzelfde, maar dan STMP: authsmtp.vodafone.nl (poort 25)
Werkt niet. zelfde fout'verbinding mislukt'.

dat SSL SMTP over een hogere poort begrijp ik niet helemaal, zou je me klein stukje op weg kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik kan je helaas niet verder helpen. Ik kan de telefoon niet en zal dan ook alle menu's uit het hoofd moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:22:
@simon93:

Ik heb alle informatie gegeven die bruikbaar moeten zijn voor jouw toepassing. Ga hier wat mee experimenteren net zolang tot het werkt. Mij een DM sturen is onnuttig, vragen kan ook gewoon in dit topic.
Oke, jij weet ook niet wat socket gesloten door netwerk betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als mensen het antwoord hebben op jou vraag posten ze het wel. Daar steeds om vragen, en mensen lastigvallen met DM's stellen we niet op prijs. Een beetje geduld dus, aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:30:
Als mensen het antwoord hebben op jou vraag posten ze het wel. Daar steeds om vragen, en mensen lastigvallen met DM's stellen we niet op prijs. Een beetje geduld dus, aub.
doe eens rustig joh, ik vraag alleen wat en ik val niemand lastig, waarvoor is zijn die DM's dan bedoeld?
misschien dat diegene ergens overheen heeft gelezen dat kan toch zo zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GoT is geen helpdesk, en communicatie gaat gewoon via het forum.

Verder commentaar graag buiten dit topic om. Daarvoor is bijvoorbeeld DM beschikbaar (of mail).
Pagina: 1