Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

W00fer schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:33:
Wordt er hier nu muggen gezift of is de bouwkwaliteit van de E52 niet denderend ?
+1 ;) ik wilde het nog net niet zo zeggen maar..... O-)

(ps: ik ontken niet dat in sommige gevallen toestellen echt "bricked" raken door vastlopers)

www.youtube.com/DerOllie

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
Het toetsenbordje is even wennen.Maar ook hier zit een predictive fucntie op wat wel goed werkt.
Maar ja wat kun je hier van zeggen na een week?
Boouwkwaliteit is gewoon goed, bereik is niet beter of slechter dan met mijnN86 of E75.

[ Voor 43% gewijzigd door een moderator op 04-09-2009 08:04 ]

Verwijderd

Ik heb mijn E51 verkocht en de E52 gekocht. Mede door de lange duur van de batterij laten misleiden. Ook ik heb op de meest "gewone" plekken geen of nauwelijks ontvangst. Nokia kan veel roepen over wat een toestel kan en aan boord heeft, maar als je vaak geen ontvangst hebt is de essentie van de telefoon ver te zoeken. Ik neem toch aan dat de meeste mensen een telefoon kopen waar je overal mee kunt bellen ?!?!
Wat mij betreft een bagger toestel. Nog even wachten op een eventuele update van de firmware. Lost dit het ontvangstprobleem niet op, dan kan ie wat mij betreft snel de schroothoop op!!!!!!!!!!!!

Trefwoorden voor de E52: Bagger rommel en absoluut geen aanrader!!!!!!!!!!!!!!!! :( >:) :( >:)
laurens0619 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:23:
[...]

jep zoals al eerder gemeld. met mn beide e52 toestellen echt een stuk minder bereik. op plekken gewoon helemaal niets waar ik normaal wel bereik had...

misschien komen ze zo aan hun accuduur? de sterkte flink teruggeschroeft.... ;)
hopen dat dit met een firmwareupdate gefixt kan worden

• bugmod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2022
@laurens0619 en Jolu(als je nog een keer komt op T.net)

wat definieer je als bereik: hoeveel streepjes je hebt of dat je kan bellen sms? Misschien is de weergave van het bereik gewoon niet accuraat, maar kan je perfect bellen en e-mailen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
bugmod schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:31:
@laurens0619 en Jolu(als je nog een keer komt op T.net)

wat definieer je als bereik: hoeveel streepjes je hebt of dat je kan bellen sms? Misschien is de weergave van het bereik gewoon niet accuraat, maar kan je perfect bellen en e-mailen.
Hier niks te klagen over bereik, zelfs niet op UMTS-only.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07

H.Boss

Hugo Boss

Ik ben aan het twijfelen .. Want wil ook de E52 halen, vooral omdat die veel lichter is en accuduur is veel langer dan de E75 die ik nu heb. Is dit een goede beslissing? Ik heb hem al in mijn handen gehad en idd de E52 is vele male lichter. Maar ik lees hier veel negatieve dingen over de E52. Dus wat zouden jullie mij aanraden?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
MrJoker1985 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:33:
Ik ben aan het twijfelen .. Want wil ook de E52 halen, vooral omdat die veel lichter is en accuduur is veel langer dan de E75 die ik nu heb. Is dit een goede beslissing? Ik heb hem al in mijn handen gehad en idd de E52 is vele male lichter. Maar ik lees hier veel negatieve dingen over de E52. Dus wat zouden jullie mij aanraden?
Tja, ik gebruik het ding zakelijk, ben ervan afhankelijk en heb tot nu toe niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Ik ben bezig geweest met voip - sip mogelijheden. Nadat ik nokia voip 3.x geinstalleerd heb, heb ik webcalldirect accaount ingesteld. Het wilde niet werken via 3g/gprs. Krijg ik steeds de melding 'could not be registerterd on service.' Dat bolletje met telefoon logo aan de rechtsboven kant krijg ik ook niet.
Na een paar pogingen heb ik met wifi geprobeerd. Ging vlot, heb een paar gesprekken gevoerd voor de vertraging, was prima. Hierna heb ik wifi uitgezet, en weer via 3g/gprs geprobeert, himm... het werkte gewoon, ik snap nog steeds niet waarom hij in het begin niet werkte.....

Nu wilde ik gebeld worden op de telefoon op de ingestelde webcalldirect account. Helaas dit lukte niet. Heb thuis een voip telefoon van siemens (s685ip), zijn er verschillende voip diensten aangemeld.... NEE.. is het antwoord.. Hierna heb ik weer overgaan naar wifi, daar lukte het ook niet. Heb via webcalldirect een 2de account gemaakt, met de software ervan geprobeerd, NEE.. lukte ook niet...

Kan ik hieruit concluderen dat naar een voip account ingesteld op een E52 NIET gebeld worden?
Je kunt wel bellen, maar niet gebeld worden op die voip/sip account.

Wie heeft hier verstand/ervaring van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Levertijden en bijbehorende zaken horen in [ABO] Nokia E52 & E55 levertijden- en abonnementen-topic

Berichten die hierover gaan zijn getrashed.

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 04-09-2009 08:19 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
DE screenprotector van Screenguard:
Zondag besteld, woensdag in huis. Het is helaas slechts 1 exemplaar. Het aanbrengen ging redelijk soepel. Hij is zichtbaar aan de rand omdat deze iets kleiner is dan het glas van de E52 (maar volgens mij zijn alle screenprotectors dat). Tot nu toe zit hij goed. Ik ben benieuwd wanneer er een hoekje aan de bovenkant van de telefoon op gaat krullen (bij de speaker) en niet meer terug gaat plakken.

+ kwaliteit lijkt ok (kan ik pas na een tijdje zeggen)
+ duidelijk beschrijving over hoe aan te brengen
-slechts 1 exemplaar (alhoewel ook nergens stond dat het er meerdere zouden zijn)
-ruime millimeter speling aan alle zijden vind ik iets teveel.
-€5,99 is veel geld voor een stukje plastic.
-Niks voor de camera (had gehoopt dat er ook een bescherming daarvoor bij zou zitten)

[ Voor 30% gewijzigd door tbenschop2 op 06-09-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
GPS:

ik heb nu voor de gein een maand een data abo genomen om eens te kijken hoe A-gps werkt.
Conclusie: óf het werkt bagger, óf ik doe iets verkeerd.
Ik gebruik Sygic McGuider, en heb daar aangezet dat ik A-gps wil gebruiken. Dit is ook aangezet in de instellingen van de telefoon zelf. Alle gps-verbindingsmogelijkheden (bt, intern, a-gps en via netwerk) zijn aangevinkt.

Onder de bereikstreepjes (linksboven in de hoek in de stand-by modus), zie je twee pijltjes die aangeven of je internetverbinding maakt. Als ze gestreept zijn (of weg zijn) heb je dat niet, als ze ingekleurd zijn wel.
Als ik nu Sygic laat zoeken naar satellieten met A-GPS aan, zou ik verwachten dat die twee pijltjes (die ik pas kan zien als ik even naar het stand-by scherm ga) ingekleurd zouden zijn. Dat zijn ze niet. Dus: er wordt geen internetverbinding gemaakt, en er is dus geen sprake van a-gps.
Daarom denk ik dat ik iets verkeerd doe. Wie weet raad?

[ Voor 4% gewijzigd door tbenschop2 op 04-09-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Je moet bij de instellingen bt en via netwerk denk ik uitzetten.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
bluemind schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:59:
Ik ben bezig geweest met voip - sip mogelijheden. Nadat ik nokia voip 3.x
Wie heeft hier verstand/ervaring van.....
Ik heb sip wel aan de praat gekregen, szie ook een paar post terug voor het volledig verhaal. je moet een aparte bestemming maken, voip en daarin koipieer je de internet toegangspunt gprs. en bij advanced voip settings bij standard bestemming je aangemaakte bestemming toewijzen en bij voipbuster moet je alle codecs verwijderen behalve de g729. alles zou dan moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
tbenschop2 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:03:
GPS:

ik heb nu voor de gein een maand een data abo genomen om eens te kijken hoe A-gps werkt.
Conclusie: óf het werkt bagger, óf ik doe iets verkeerd.
Ik gebruik Sygic McGuider, en heb daar aangezet dat ik A-gps wil gebruiken. Dit is ook aangezet in de instellingen van de telefoon zelf. Alle gps-verbindingsmogelijkheden (bt, intern, a-gps en via netwerk) zijn aangevinkt.

Onder de bereikstreepjes (linksboven in de hoek in de stand-by modus), zie je twee pijltjes die aangeven of je internetverbinding maakt. Als ze gestreept zijn (of weg zijn) heb je dat niet, als ze ingekleurd zijn wel.
Als ik nu Sygic laat zoeken naar satellieten met A-GPS aan, zou ik verwachten dat die twee pijltjes (die ik pas kan zien als ik even naar het stand-by scherm ga) ingekleurd zouden zijn. Dat zijn ze niet. Dus: er wordt geen internetverbinding gemaakt, en er is dus geen sprake van a-gps.
Daarom denk ik dat ik iets verkeerd doe. Wie weet raad?
Probeer het eens met de standaard GPS applicatie.
(Dat blauwe compas icoon)
Als je hier onder instellingen kijkt ,dan kun je een toegangs punt selecteren.
Dit kan ook een wifi toegangs punt zijn.
Deze haalt de data op, wanneer je dan buiten of voor het raam je telefoon laat zoeken naar sat.moet dit redelijk vlot gaan.
Je kunt bij je data gebruik even kijken of hij wat ophaalt.
Via BT kun je gewoon uitzetten, via netwerk kan ook uit.Mag ook aan blijven.
Deze doet een grove bepaling mbv positie tov de gsm masten bij je in de buurt.
Dit is tot enkele honderden meters nauwkeurig.

En speciaal een data abonnement nemen lijkt me wat overdreven.
Wanneer je niet meer dan 5 mb per maand download op je mobiel is het goedkoper gewoon per mb te betalen.
Juist ook omdat er maar een paar bytes k/b opgehaald worden.

[ Voor 12% gewijzigd door debroei op 04-09-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
debroei schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:52:
[...]

Probeer het eens met de standaard GPS applicatie.
(Dat blauwe compas icoon)
Als je hier onder instellingen kijkt ,dan kun je een toegangs punt selecteren.
Dit kan ook een wifi toegangs punt zijn.
Deze haalt de data op, wanneer je dan buiten of voor het raam je telefoon laat zoeken naar sat.moet dit redelijk vlot gaan.
Je kutn bij je data gebruik even kijken of hij wat ophaalt.
staat dit ergens staps gewijs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
bluemind schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:54:
[...]

staat dit ergens staps gewijs,
Hoe uitgebreid wil je het hebben, mijn aanwijzing lijkt me toch redelijk duidelijk.
Mocht dit niet voldoende zijn , gebruiksaanwijzing?

Edit:
Kort samengevat, voor de gps positie heb je data nodig waar de satelieten zich ongeveer bevinden.
Dit pakketje data kun je ophalen via internet.Of je doet dit via Wifi of via je gsm/umts internet verbinding.

Toepassing > GPS >GPS gegevens >opties > instellingen pos bepaling> positie bepaling server >
Toepassings punt: Hier selecteer je of Wifi of je gsm toegangs punt bijvb vodafone Of Tmobile etc

Ik heb zelfs achter mijn pc binnen enkele seconden een fix.

[ Voor 44% gewijzigd door debroei op 04-09-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@ de Broei: Toch bedankt voor de gedetailleerde uitleg, want ik kwam erachter dat ik het toegangspunt op 'geen' had gezet. Heb hem nu op de internetverbinding gezet die ik altijd gebruik. Ga strax eens buiten proberen of het lukt.

Ik snap nog niet helemaal hoe het nou werkt. A-gps maakt gebruik van je locatie t.o.v. verschilledne zendmasten. Hoe kan je dan een WIFI-punt opgeven? Die weet toch niet waar je zit?

Wat is nou het verschil tussen a-gps en op basis van netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Wat is Assisted GPS?
Assisted Global Positioning System (A-GPS) helpt je mobiel toestel om satellieten te vinden. Als je A-GPS gebruikt, ontvangt je mobiel toestel via het cellulair netwerk nuttige satellietinformatie van een bijstandsserver. Als je mobiel toestel dergelijke informatie niet ontvangt, probeert het de beschikbare satellieten op te sporen. Met A-GPS spoort je mobiel toestel de meest aangewezen satellieten op, met name de satellieten die zich op dezelfde planeet bevinden als jouw mobiel toestel. A-GPS versnelt de locatieberekening aanzienlijk.
A-GPS is een netwerkdienst. Deze dienst wordt standaard gebruikt in Nokia mobiele toestellen die A-GPS ondersteunen als er geen serviceprovider-specifieke A-GPS-instellingen beschikbaar zijn.

A-GPS is beschikbaar in alle landen en is niet afhankelijk van specifieke operatordiensten.

Welke voordelen biedt A-GPS?
A-GPS is speciaal ontwikkeld om mobiele toestellen de mogelijkheid te bieden om op een snellere en betrouwbaardere manier dan met GPS satellietpositiebepalingen op te halen. Zo kan je bijvoorbeeld sneller je positionering ophalen bij een koude start, met name als de GPS-verbinding lange tijd uitgeschakeld was of als de gebruiker naar een ander land reisde.
Met A-GPS daalt de gemiddelde tijd voor de totstandbrenging van een GPS-verbinding aanzienlijk. Bij een koude start kan het minutenlang duren voordat een mobiel toestel met GPS een GPS-verbinding tot stand kan brengen. Bij A-GPS bedraagt de vereiste tijd doorgaans tienden van seconden.

Bovendien kan het mobiel toestel met A-GPS veel sneller zijn huidige positie vinden (betere ‘Time To First Fix’ - TTFF) op de meeste geografische locaties over de hele wereld.

GPS heeft een aantal beperkingen die ook van toepassing zijn op A-GPS. Zo kan de beschikbaarheid of de kwaliteit van de signalen beïnvloed worden door gebouwen, natuurlijke obstakels, de weersomstandigheden en de locatie van de gebruiker. Als je binnen bent, ga naar een meer open zone buiten. Zorg er ook voor dat je hand de GPS-ontvanger aan de onderkant van je mobiel toestel niet bedekt.

Welk cellulair netwerk en welke gegevensverbinding worden gebruikt voor A-GPS?
A-GPS maakt gebruik van 3G en 2G cellulaire netwerkverbindingen en GPRS- EN EGPRS-pakketgegevensverbindingen. Er moet ook een internettoegangspunt gedefinieerd zijn op je compatibel mobiel toestel.
Wireless LAN (WLAN) toegangspunten worden momenteel niet ondersteund bij het gebruik van A-GPS.

Waar kan ik A-GPS gebruiken?
A-GPS is wereldwijd beschikbaar, zolang je toegang hebt tot het cellulair netwerk en een gegevensverbinding. Je kan de dienst ook gebruiken buiten je nationaal netwerk (roaming).
A-GPS hangt niet af van specifieke operatordiensten.
Hoeveel kost A-GPS?
Bij het downloaden van A-GPS-gegevens worden grote hoeveelheden gegevens doorgestuurd via het netwerk van je serviceprovider. Voor de GPS-verbinding met A-GPS is een gegevensoverdracht van minder dan 10kB vereist.
Alle kosten voor gegevenstransmissie worden betaald door de gebruiker. Buiten je nationaal cellulair netwerk (bij roaming) kunnen de kosten variëren. Contacteer je serviceprovider voor informatie over de kosten voor de gegevenstransmissie.

Hoe begin ik A-GPS te gebruiken met Maps op mijn mobiel toestel?
Als je Nokia Maps voor het eerst gebruikt, moet je een internettoegangspunt definiëren om kaartinformatie te downloaden en A-GPS te gebruiken. Het mobiel toestel vraagt: ‘Toegangspunt vereist voor veilige positionering. Nu definiëren?’ of ‘Assisted GPS en netwerkgestuurde positionering vereist een netwerkverbinding. Netwerkgebruik activeren en toegangspunt definiëren?’. De vraag hangt af van je mobiel toestel. Om het toegangspunt te definiëren dat A-GPS zal gebruiken, selecteer je ‘Ja’. Als je ‘Nee’ selecteert, kan je het toegangspunt later definiëren: selecteer Menu > Tools > Instellingen > Algemeen > Positionering > Positioneringmethoden > Assisted GPS.
Welke instellingen heb ik nodig om A-GPS te gebruiken op mijn mobiel toestel?
1. Definieer het adres voor de positioneringserver. De instellingen worden automatisch gedefinieerd als het mobiel toestel voor de eerste keer ingeschakeld wordt. Om het serveradres te controleren selecteer je Menu > Tools > Instellingen > Algemeen > Positionering > Positioneringserver.
Het adres van A-GPS is supl.nokia.com.

Als je netwerkserviceprovider zijn eigen A-GPS-specifieke instellingen voor je mobiel toestel gedefinieerd heeft, dan vervangen die de A-GPS-instellingen als je het mobiel toestel de eerste keer inschakelt.

2. Definieer het toegangspunt dat gebruikt moet worden voor de verbinding met de positioneringserver. Om het toegangspunt te definiëren selecteer je Menu > Tools > Instellingen > Algemeen > Positionering > Positioneringserver.

3. Activeer A-GPS. Om A-GPS te activeren selecteer je Menu > Tools > Instellingen > Algemeen > Positionering > Positioneringmethoden > Assisted GPS.

Hoe kan ik A-GPS uitschakelen op mijn mobiel toestel?
Je kan A-GPS uitschakelen en gewoon GPS gebruiken.
Om A-GPS uit te schakelen selecteer je Menu > Tools > Instellingen > Algemeen > Positionering > Positioneringmethoden > Assisted GPS.

Hoe kan ik A-GPS instellen op mijn mobiel toestel?
Om de geüpdatete software met A-GPS-instellingen te downloaden, gebruik je Nokia Software Updater. Dit is een gratis pc-toepassing waarmee je de software op compatibele Nokia mobiele toestellen kan updaten.
De link naar Nokia Software Updater is beschikbaar in de recentste versies van Nokia PC Suite of rechtstreeks op http://www.nokia.com/softwareupdate (ijn het Engels)
http://www.nokia.nl/kies-...maps/support/assisted-gps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Met A-GPS spoort je mobiel toestel de meest aangewezen satellieten op, met name de satellieten die zich op dezelfde planeet bevinden als jouw mobiel toestel
7(8)7 dus er is ook ondersteuning voor andere planeet? _O- vind ik toch knap :')

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbenschop2 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:25:
Wat is nou het verschil tussen a-gps en op basis van netwerk?
Bij A-GPS heb je per definitie een GPS-chip nodig, anders is er niks om te 'assisteren' (als in de A in A-GPS). Bij op basis van netwerk heb je niet per se een GPS-chip nodig. In de praktijk is het laatste onbruikbaar voor navigatie, maar goed bruikbaar als je een dienst in de buurt zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Cybpraetorian schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:35:
[...]

7(8)7 dus er is ook ondersteuning voor andere planeet? _O- vind ik toch knap :')
Mja, ik wil jou es zien navigeren met je Marscruiser op de rode planeet, als je enkel Aardse satellieten hebt.
Dan sta je toch wel ff te kijken hoor, kan ik je verzekeren.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 04-09-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahrt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Nog een vraagje van mijn kant. Is het mogelijk het geluid van de camera ook uit te zetten? Ik heb de nokia e 52. Alvast bedankt want het is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
bahrt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:24:
Nog een vraagje van mijn kant. Is het mogelijk het geluid van de camera ook uit te zetten? Ik heb de nokia e 52. Alvast bedankt want het is echt irritant.
Zet je profiel op "stil".

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahrt
  • Laatst online: 10-01-2022
Dan nog maakt de camera geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

is niet uit te zetten, dit is gedaan zodat je niet stiekem foto's kunt maken ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:19:
Ik heb mijn E51 verkocht en de E52 gekocht. Mede door de lange duur van de batterij laten misleiden. Ook ik heb op de meest "gewone" plekken geen of nauwelijks ontvangst. Nokia kan veel roepen over wat een toestel kan en aan boord heeft, maar als je vaak geen ontvangst hebt is de essentie van de telefoon ver te zoeken. Ik neem toch aan dat de meeste mensen een telefoon kopen waar je overal mee kunt bellen ?!?!
Wat mij betreft een bagger toestel. Nog even wachten op een eventuele update van de firmware. Lost dit het ontvangstprobleem niet op, dan kan ie wat mij betreft snel de schroothoop op!!!!!!!!!!!!

Trefwoorden voor de E52: Bagger rommel en absoluut geen aanrader!!!!!!!!!!!!!!!! :( >:) :( >:)

[...]
Hier wil ik toch even tegenin gaan. Met mijn Samsung sgh-e250 heb ik het geregeld in onze woonkamer dat ik geen signaal heb, geregeld als in meedere malen per uur een minuutje ofzo. Met de e52 had ik hier helemaal geen last van (voor hij kapot ging :P). Nu ben ik weer met ongeduld aan het wachten op hem maar hij is nog steeds 'naar extern reparatiecentrum gestuurd' volgens 2call. Hop Hop! :)

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
bahrt schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:24:
Gebruik hiervoor cCam. Een gratis programma dat toelaat stil foto's te nemen.
http://home.pacific.net.sg/~welic/cCam.html

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
FReNsJ schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:04:
[...]

Hier wil ik toch even tegenin gaan. Met mijn Samsung sgh-e250 heb ik het geregeld in onze woonkamer dat ik geen signaal heb, geregeld als in meedere malen per uur een minuutje ofzo. Met de e52 had ik hier helemaal geen last van (voor hij kapot ging :P). Nu ben ik weer met ongeduld aan het wachten op hem maar hij is nog steeds 'naar extern reparatiecentrum gestuurd' volgens 2call. Hop Hop! :)
wat is er precies stuk gegaan???
doa???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Net even wezen buurten bij de MediaMarkt in Groningen. Hij hing er inderdaad als showmodel. *O*

Hij voelde mij prettig aan in de handen, superlicht, prima scherm, lekker snel.Kleur was ook prima, zilver ziet ie er prima uit. Foto maken doet ie echt super snel, voordat ik doordat dat ik de knop had ingedrukt had ie al een foto gemaakt... Heb ook gelet op de dingen die hier vaak gemeld worden.

Die rand rond het scherm, dat het scherm net ff naar links/rechts zit is er inderdaad, MAAR dat is zo uber klein dat ik 2x goed moest kijken en vergelijken. Neem je een donkere achtergrond, dan zie je het niet eens.
De speling rond de achterkant van de E52 mbt de batterij klep was hier niet aanwezig, die sloot naadloos aan en er extra op drukken veroorzaakte geen beweging.
De speling rond de * en de # toets links en rechts onder, wat iets van een millimeter zou moeten zijn (jaja) zag ik niet. Sloot gewoon netjes aan, niets bijzonders.
Dan de chromen rand langs de onderkant, daar kan ik van bevestigen dat die inderdaad zou kunnen losraken. Met mn duim, zonder nagel te gebruiken drukte ik de rand zo omhoog, maar verder als dat niet, en moest ik meer kracht zetten om hem helemaal los te halen. Tja ik heb zoiets: Ga je daar niet express aan zitten wrikken, dan zal het ook nooit losraken.

Just my 2 cents :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07

H.Boss

Hugo Boss

*weg* zie de meest recente modbreak voor het waarom

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 04-09-2009 22:42 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik de e52, na de 1e dag liep die zomaar ineens vast en viel uit.
Nu een week later, komt dit regelmatig voor, van de week al 4/5 keer.

Daarna krijg ik de telefoon ook niet meer aan, wel trilt hij net als altijd wanneer je hem aanzet. soms lukt het na een paar uur weer om de telefoon op te starten, soms duurt het een dag.

Iemand een idee voor een oplossing? anders moet ik hem weer opsturen naar 2call en ben ik die denk ik wel even kwijt.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:52:
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik de e52, na de 1e dag liep die zomaar ineens vast en viel uit.
Nu een week later, komt dit regelmatig voor, van de week al 4/5 keer.

Daarna krijg ik de telefoon ook niet meer aan, wel trilt hij net als altijd wanneer je hem aanzet. soms lukt het na een paar uur weer om de telefoon op te starten, soms duurt het een dag.

Iemand een idee voor een oplossing? anders moet ik hem weer opsturen naar 2call en ben ik die denk ik wel even kwijt.

alvast bedankt.
Ik snap niet dat jullie de telefoons terug sturen naar de leverancier. Ik werd geadviseerd om hem gewoon bij een nokia care point te gaan. Je hebt daar even goed garantie en ze kunnen je daar toch ook even goed helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt cCam (http://ccam.en.softonic.com/symbian) op de E52? Op m'n E51 schakelt die dat geluid in elk geval uit.

Edit: spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmana
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-09 01:21
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de telefoon automatisch te laten vergrendelen (met de toetsenblokering) ik heb namelijk ingesteld dat hij na 3 minuten automatisch moet vergrendelen met een wachtwoord dit doet hij nettjes maar als ik de tel handmatig vergrendel dan "locked" hij hem niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
voor degene die de originele themes van Nokia terug willen zien na hun microSD kaart te hebben vervangen:
http://www.nokiausers.net/forum/themes-s60v3/30383-original-e52-themes-nokia.html

het lijkt bij mij goed te werken

[ Voor 18% gewijzigd door hans_1990 op 05-09-2009 13:48 . Reden: directere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmana
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-09 01:21
Na dat ik een hardreset heb uitgevoerd ben ik een aantal standaard applicaties kwijt o.a. Live messenger hoe krijg ik die ook terug? er is niks over te vinden op de nokia site

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Gisteren liet ik mijn toestel vallen in de Rechtbank Utrecht (mooie stenen vloer) en toen had ik ineens ook allerlei kieren, zoals anderen die hier hebben.

Vandaag heb ik het toestel opengemaakt (2 schroefjes, verder klemmetjes) en zag ik dat het witte gedeelte met de contactjes voor de toetsen aan één kan niet meer goed op zijn plek geklikt zat. Teruggeklikt, in elkaar gezet en nu wederom een toestel zonder kieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
GPS werkt nu eindelijk met a-gps. Snel een fix. Maar toch vervelend dat ik een internet abo nodig heb om te kunnen navigeren!

Verder is me nog een kraak opgevallen in het geluid. Het lijkt alsof het speakertje ergens tegenaan tikt bij hoge conus-uitslagen (harde muziek). Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Heeft Nokia al de E52 officieel vrij gegeven? In de Nokia shop staat de beschikbaarheid van E52 nog steeds op "reserveer nu". Zijn er al Tweakers die hun E52 bij Nokia zelf besteld en geleverd hebben gekregen? Ben benieuwd of daar ook klachten mee zijn... :/

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
tbenschop2 schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:24:
GPS werkt nu eindelijk met a-gps. Snel een fix. Maar toch vervelend dat ik een internet abo nodig heb om te kunnen navigeren!

Verder is me nog een kraak opgevallen in het geluid. Het lijkt alsof het speakertje ergens tegenaan tikt bij hoge conus-uitslagen (harde muziek). Meer mensen die hier last van hebben?
Je hebt geen eens een internet abonnement nodig.Je kunt dit ook via Wifi doen.Of je wacht gewoon 1 minuut langer dan kost het je ook niets.
Als je die data ophaalt voor je weg gaat , is git geen enkel probleem.Volgens mij staat hier info in voor een aantal uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigEagle schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:09:
Heeft Nokia al de E52 officieel vrij gegeven? In de Nokia shop staat de beschikbaarheid van E52 nog steeds op "reserveer nu". Zijn er al Tweakers die hun E52 bij Nokia zelf besteld en geleverd hebben gekregen? Ben benieuwd of daar ook klachten mee zijn... :/
Bij The Phonehouse in Tilburg wordt ie sinds afgelopen week uitgeleverd. Ik weet niet of het een officieel Nederlands toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen eens een internet abonnement nodig.Je kunt dit ook via Wifi doen.Of je wacht gewoon 1 minuut langer dan kost het je ook niets.
Als je die data ophaalt voor je weg gaat , is git geen enkel probleem.Volgens mij staat hier info in voor een aantal uur.
Op mijn vorige gsm (HTC P3300) stond een progje om die data op te halen, en die was 3 dagen geldig als ik mij niet vergis.

Weet iemand trouwens hoe je ervoor zorgt dat hij automatisch met internet verbinding maakt als hij het nodig heeft? Nu krijg ik telkens de vraag of ik wil verbinden, en waarmee. Dit is vooral irritant voor mijn mail, want die wordt dus niet automatisch opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
tbenschop2 schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:24:

Voor die 5-10 kb wat het je elke keer zou kosten om via a-gps data op te halen, neem je een abbo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

firefighter2 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:11:
[...]

wat is er precies stuk gegaan???
doa???
Heb ik al een tijdje terug hier gemeld hoor...

Eerst DOA, teruggestuurd en nieuwe gekregen. Dan werkte het 'volume omhoog' knopje niet en kreeg ik na enkele uren de boodschap dat mijn SIM kaart niet geregistreerd kon worden. Wil nu niet zitten bashen ofzo want vind het verder een heel goede telefoon. Voor de mensen die maar een beetje schuin lezen dus nogmaals: ik heb dit hier al geplaatst, dit is niet weer een nieuwe klacht :P

@Cyberpraetorian: die speling is echt geen mm, maar als het er is (zoals bij mijn DOA geval) is het wel duidelijk merkbaar. Maar zoals je weet zijn vingers heel gevoelig ;)

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Silent Thunder schreef op maandag 07 september 2009 @ 06:42:
[...]

Voor die 5-10 kb wat het je elke keer zou kosten om via a-gps data op te halen, neem je een abbo? :)
Zoals ik al eerder zei, is het omgerekend pas voordeliger een data abonnement te nemen wanneer je per maand meer dan 5 mb download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
AllAboutPhones heeft vandaag ook haar review gepubliceerd: http://allaboutphones.nl/reviews/129/Nokia-E52.html.

Overwegend positief, maar een paar negatieve punten waaronder slordige bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 00:51
Afgelopen zaterdag ook mijn E52 mogen ontvangen nadat ik dit forum reeds een aantal maanden in de gaten heb gehouden.

Heb de telefoon bij PDA.shop.nl besteld en kreeg hem netjes binnen 1 dag thuis afgeleverd. Het betreft hier een benelux versie (Lux volgens de op het forum gepubliceerde lijst).

Wat me allereerst opviel was dat de doos geen zegel bevatte van Nokia, nog geen plakbandje, kon dus meteen worden geopend! Andere gebruikers hier op het forum hadden wel een gesealde doos, toch?

Daarnaast is de gesprekskwalitiet niet om over naar huis te schrijven. Mijn vriendin is gewoon niet te verstaan. Zowel bij de interne als de externe speaker. Woorden vallen op het einde veelal weg en woorden als "morgen" ontaarden dan vaak in een brei van "moagh". Ook bij andere mensen heb ik problemen om ze te verstaan, zeker omdat het geluid ook niet veel harder valt te zetten, hoe ver je ook op de toetsen aan de zijkant drukt. Het verschil is marginaal.

Een computerstem, bijvoorbeeld de voicemail, is dan weer wel redelijk te verstaan. Maar ook hierbij is de speaker tamelijk zwak!

Daarentegen: wanneer ik muziek afspeel door middel van de speaker, dan kan het geluid opeens dubbel zo hard, zo lijkt het. Ik zou willen dat gesprekken ook zo luid konden plaatsvinden.

Hebben jullie misschien een idee wat er mis kan zijn? Heb al alle dingen geprobeerd....en nee....ik bedek ook mijn antenne niet met mijn hand.

Verder is het namelijk een ontzettend leuk apparaatje. Heb ook nog geen vastlopers gehad etc, alles werkt perfect, op het telefoneren na dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cadezo schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:59:
AllAboutPhones heeft vandaag ook haar review gepubliceerd: http://allaboutphones.nl/reviews/129/Nokia-E52.html.

Overwegend positief, maar een paar negatieve punten waaronder slordige bouwkwaliteit.
Check, gelezen. Redelijk representatief wat hier ook wordt gezegd, behalve de geluidskwaliteit van het bellen. Dat zeggen ze daar als prima...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
theonlymarco83 schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:46:
Wat me allereerst opviel was dat de doos geen zegel bevatte van Nokia, nog geen plakbandje, kon dus meteen worden geopend! Andere gebruikers hier op het forum hadden wel een gesealde doos, toch?
Ik had 'm bij 4Launch besteld en vrijdag opgehaald. Dat zal denk ik de officieele import zijn, geen via-via levering omdat 4Launch voor vrijdag nog geen E52 had. Onverzegelde doos bij mij, dus dat hoort denk ik gewoon zo.
Daarnaast is de gesprekskwalitiet niet om over naar huis te schrijven. Mijn vriendin is gewoon niet te verstaan. Zowel bij de interne als de externe speaker. Woorden vallen op het einde veelal weg en woorden als "morgen" ontaarden dan vaak in een brei van "moagh". Ook bij andere mensen heb ik problemen om ze te verstaan, zeker omdat het geluid ook niet veel harder valt te zetten, hoe ver je ook op de toetsen aan de zijkant drukt. Het verschil is marginaal.
Ben niet zo'n enorme beller, maar met de interne speaker had ik geen problemen. Klonk gewoon goed.
Verder is het namelijk een ontzettend leuk apparaatje. Heb ook nog geen vastlopers gehad etc, alles werkt perfect, op het telefoneren na dan......
Vastlopers... mmm... eentje, al weet ik niet meer precies wat ik toen fout deed. En nog een paar keer tijdens autonavigatie met Navigon. Geloof niet dat ik fan van Navigon ben geworden...

Oh ja, iemand al ervaring met de OVI applicatie op de telefoon? Dus niet via de website, maar echt een OVI applicatie? Ik dus wel. Knap, dat ze zo'n razendsnel toestel toch op de knieen weten te dwingen. Als dikke stront door een vergiet zo traag. En de eerste paar keer bleef 'ie ook nog hangen. Als Nokia op deze manier de strijd met Apple's App-store aan wil gaan zie ik het somber in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Laatst online: 00:51
Weet iemand trouwens hoe je kunt zien of je een oproep hebt gemist, terwijl het scherm gedimd is, zoals bij S40 (daar krijg je het in een witte balk te zien)? Op mijn scherm is nu namelijk niets af te lezen. Ik moet dan op een toets drukken alvorens ik zie dat ik een oproep heb gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:04:
Net even wezen buurten bij de MediaMarkt in Groningen. Hij hing er inderdaad als showmodel. *O*

Hij voelde mij prettig aan in de handen, superlicht, prima scherm, lekker snel.Kleur was ook prima, zilver ziet ie er prima uit. Foto maken doet ie echt super snel, voordat ik doordat dat ik de knop had ingedrukt had ie al een foto gemaakt... Heb ook gelet op de dingen die hier vaak gemeld worden.

Die rand rond het scherm, dat het scherm net ff naar links/rechts zit is er inderdaad, MAAR dat is zo uber klein dat ik 2x goed moest kijken en vergelijken. Neem je een donkere achtergrond, dan zie je het niet eens.
De speling rond de achterkant van de E52 mbt de batterij klep was hier niet aanwezig, die sloot naadloos aan en er extra op drukken veroorzaakte geen beweging.
De speling rond de * en de # toets links en rechts onder, wat iets van een millimeter zou moeten zijn (jaja) zag ik niet. Sloot gewoon netjes aan, niets bijzonders.
Dan de chromen rand langs de onderkant, daar kan ik van bevestigen dat die inderdaad zou kunnen losraken. Met mn duim, zonder nagel te gebruiken drukte ik de rand zo omhoog, maar verder als dat niet, en moest ik meer kracht zetten om hem helemaal los te halen. Tja ik heb zoiets: Ga je daar niet express aan zitten wrikken, dan zal het ook nooit losraken.

Just my 2 cents :)
Zojuist ook nog even bij de MM naar binnen gewipt en even met het toestel kunnen spelen. Dit keer wat langer dan de vorige keer met hijgende verkoper in m'n nek :+ Ik sluit me wat betreft de bouwkwaliteit geheel aan bij jouw ervaring. Het toestel zit prima in elkaar maar het aluminium randje kan je inderdaad wat heen en weer bewegen, zolang je dr vanaf blijft zal je hier ook geen last van hebben denk ik.

Wat mij wel opviel is dat het toestel echt belachelijk licht is. Velen zullen dit misschien fijn vinden maar van mij mag die best wat wegen, heb je tenminste iets in je handen. Verder is het gewoon jammer dat het toestel voornamelijk van plastic is, ik had nog even de E71 erbij gehouden en die voelt gewoon een stuk fijner aan :'(

Ik zal er nog eens diep over nadenken of ik wel voor de E52 ga, het is zeker een leuk toestel maar ik wil er ook zeker een paar jaar mee vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

kingrichard47 schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:01:
[...]

Zojuist ook nog even bij de MM naar binnen gewipt en even met het toestel kunnen spelen. Dit keer wat langer dan de vorige keer met hijgende verkoper in m'n nek :+ Ik sluit me wat betreft de bouwkwaliteit geheel aan bij jouw ervaring. Het toestel zit prima in elkaar maar het aluminium randje kan je inderdaad wat heen en weer bewegen, zolang je dr vanaf blijft zal je hier ook geen last van hebben denk ik.

Wat mij wel opviel is dat het toestel echt belachelijk licht is. Velen zullen dit misschien fijn vinden maar van mij mag die best wat wegen, heb je tenminste iets in je handen. Verder is het gewoon jammer dat het toestel voornamelijk van plastic is, ik had nog even de E71 erbij gehouden en die voelt gewoon een stuk fijner aan :'(

Ik zal er nog eens diep over nadenken of ik wel voor de E52 ga, het is zeker een leuk toestel maar ik wil er ook zeker een paar jaar mee vooruit kunnen.
Ik vind de E71/E72 ook net zo mooi, zal ook net zoveel kunnen, maar ik vind die net ff te breed. Als je het hebt over toestellen wat ik te breed vind is dat net te... :|

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de gesealde doos: als ik toestellen geleverd krijg van Copaco (leverancier) dan zijn de dozen van Nokia toestellen nooit geseald.
Het kan zo zijn dat het via andere kanalen wel (door Nokia) gebeurt, maar ik heb het in de winkel nog niet meegemaakt.

Volgende week terug van vakantie, dan ga ik ook eens kijken naar de E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:06:
[...]

Ik vind de E71/E72 ook net zo mooi, zal ook net zoveel kunnen, maar ik vind die net ff te breed. Als je het hebt over toestellen wat ik te breed vind is dat net te... :|
Ben ik ook weer met je eens. Het zijn beide opzich mooie toestellen maar gewoon te breed en te lomp, ging mij even om de vergelijking kwa materiaal ed.

Mijn vader heeft sinds kort een E75, dat is opzich ook een super toestel en voelt gewoon degelijk aan. Nadeel daarvan ten opzichte van de E52 is dan weer de dikte en de langzamere processor...die E52 is wel echt retesnel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

kingrichard47 schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:14:
[...]

Ben ik ook weer met je eens. Het zijn beide opzich mooie toestellen maar gewoon te breed en te lomp, ging mij even om de vergelijking kwa materiaal ed.

Mijn vader heeft sinds kort een E75, dat is opzich ook een super toestel en voelt gewoon degelijk aan. Nadeel daarvan ten opzichte van de E52 is dan weer de dikte en de langzamere processor...die E52 is wel echt retesnel :)
Ik ga vooral voor een licht en dun toestel, en dan vooral tov van mn N73. De E75 is ongeveer net zo dik, en net zo zwaar. Op dat gebied, wat ik ook belangrijk vind, ga ik er niet op vooruit... Ik kijk nog even te kat uit de spreekwoordelijke boom en beslis dan wat ik doe :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
theonlymarco83 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:56:
Weet iemand trouwens hoe je kunt zien of je een oproep hebt gemist, terwijl het scherm gedimd is, zoals bij S40 (daar krijg je het in een witte balk te zien)? Op mijn scherm is nu namelijk niets af te lezen. Ik moet dan op een toets drukken alvorens ik zie dat ik een oproep heb gemist.
Ik gebruik daarvoor LargeTime screensaver. Laat niet alleen in het groot de tijd op het display zien, maar ook gemiste oproepen of ontvangen SMS-jes.

Even de .sisx downloaden, installeren en daarna in:
Menu => Bedieningspaneel => Instellingen => Algemeen => Persoonlijk => Thema's => Spaarstand
... "Large Time" aanvinken.

Gebruikte dit al op m'n E50 en nu dus weer op m'n E52.

Vraagje aan anderen hier: wat zijn jullie ervaringen met Navigon navigator? Ik heb van de Navigon website de 30-dagen probeerversie van west-europa gedownload en geinstalleerd. Fix krijgen gaat zonder problemen, maar een autorit met navigatie maken zonder vastlopende telefoon dus niet. Ben dus benieuwd of het aan Navigon, de E52 algemeen of alleen aan mijn toestel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35
Mijn datum op me standby-scherm blijft staan op de datum waarop het toestel is aangezet en wil niet mee gaan. Echter als je in de "clock" gaat dan klopt de datum wel.
Na een reboot staat datum weer goed.
Hebben jullie dit ook?
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 19:11:
Over de gesealde doos: als ik toestellen geleverd krijg van Copaco (leverancier) dan zijn de dozen van Nokia toestellen nooit geseald.
Het kan zo zijn dat het via andere kanalen wel (door Nokia) gebeurt, maar ik heb het in de winkel nog niet meegemaakt.

Volgende week terug van vakantie, dan ga ik ook eens kijken naar de E52.
Wij kopen hier in bij verschillende leveranciers. Copaco levert inderdaad ongesealde dozen. Searchdog ook ongeseald. Nokia's horen ook ongesealed te zijn.
Leveranciers die bijvoorbeeld toestellen uit het buitenland leveren hebben soms een seal van hunzelf erop gedaan. Duitse toestellen, engelse toestellen, etc..

[ Voor 13% gewijzigd door The Conman op 08-09-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
The Conman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:01:
Wij kopen hier in bij verschillende leveranciers. Copaco levert inderdaad ongesealde dozen. Searchdog ook ongeseald. Nokia's horen ook ongesealed te zijn.
Leveranciers die bijvoorbeeld toestellen uit het buitenland leveren hebben soms een seal van hunzelf erop gedaan. Duitse toestellen, engelse toestellen, etc..
Maar hoe komt het dan dat sommige mensen in dit topic wel een Nokia Seal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Laatst online: 24-08 14:35
silmaril8 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:09:
[...]

Maar hoe komt het dan dat sommige mensen in dit topic wel een Nokia Seal hebben?
GSMWeb en diverse webshops leveren ze ook met hun eigen seal. Nokia's seal komen denk ik alleen maar voor als een buitenlands toestel is.
Nokia's seal heb ik ook gezien, dat waren toestellen uit een andere land, zonder NL handleiding.

Mijn E52 was overigens ook eentje uit Luxemburg en daar zat geen seal o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Silent Thunder schreef op maandag 07 september 2009 @ 06:42:
[...]

Ja, kost klauwen met geld. Het gaat per 15 mins, en je bent per fix 75 ct kwijt (Vodafone). http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

theonlymarco83 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:56:
Je hoeft daar niets voor te downloaden, je kunt ook gewoon je "breathing light" uitzetten en je krijgt weer het normale standby scherm met tijd etc.:
menu > bed. paneel > instellingen > algemeen > persoonlijk > meldingsindicatoren > stand-by comm. > uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Philflow schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:27:
[...]

Je hoeft daar niets voor te downloaden, je kunt ook gewoon je "breathing light" uitzetten en je krijgt weer het normale standby scherm met tijd etc.:
menu > bed. paneel > instellingen > algemeen > persoonlijk > meldingsindicatoren > stand-by comm. > uit
De lol van LargeTime screensaver is dat 'ie de tijd en gemiste oproepen en zo lekker duidelijk en groot laat zien, duidelijk leesbaar en zo. Kan 'm nog steeds aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 08-09 19:46
cClock is ook een optie. Doet hetzelfde en is ook gratis. Een van m'n favo apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 13-09 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Even aanvulling:

Ja ovi store applicatie is hier ook super traag.

Ja ik heb nu al regelmatig reboots gehad. Ik verdenk de applicatie Gravity (twitter client) ervan. Ook als je veel zaken tegelijk hebt draaien zou een oorzaak kunnen zijn. Ik ga er vanuit dat nieuwe firmwares this op gaan lossen.

Ik heb mijn telefoon nu ongeveer 10 dagen en heb er nog geen enkele keer mee gebeld :$ Ik ben meer van de instant messaging enzo. Zal eens kijken hoe de belkwaliteit is binnekort.

P.s. Heb hem als wireless webcam gebruikt m.b.v. smartcam (open source). Hij verbreekt af en toe de verbinding maar als het werkt is het echt super cool. http://sourceforge.net/projects/smartcam/

[ Voor 17% gewijzigd door Ryan1981 op 09-09-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Ryan1981 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:59:
Even aanvulling:

Ja ovi store applicatie is hier ook super traag.

Ja ik heb nu al regelmatig reboots gehad. Ik verdenk de applicatie Gravity (twitter client) ervan. Ook als je veel zaken tegelijk hebt draaien zou een oorzaak kunnen zijn. Ik ga er vanuit dat nieuwe firmwares this op gaan lossen.

Ik heb mijn telefoon nu ongeveer 10 dagen en heb er nog geen enkele keer mee gebeld :$ Ik ben meer van de instant messaging enzo. Zal eens kijken hoe de belkwaliteit is binnekort.

P.s. Heb hem als wireless webcam gebruikt m.b.v. smartcam (open source). Hij verbreekt af en toe de verbinding maar als het werkt is het echt super cool. http://sourceforge.net/projects/smartcam/
zijn er hier meer mensen met belkwaliteit problemen??
gisteren de telefoon ff in handen gehad bij the phone house, en inderdaad zit het onderste randje een 1/2 millimeter los.

geen scheef scherm of andere gekke dingen gezien.

becompany verwacht donderdag de telefoon binnen.

ik twijfel wel een beetje tussenzwarte n79 en e52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Gisteren was mijn gerepareerde e52 er weer (nuja, ze hebben 3 dagen zitten repareren en dan toch maar een nieuwe gegeven).

Ik heb geen geluidkwaliteitsproblemen. Mijn voicemail klonk redelijk muffled (de computerstem dus) maar een gewoon gesprek klonk.. jah.. gewoon?

Enkel valt mijn telefoon nu weer op willekeurige ogenblikken gewoon uit, poef zonder meer. Een enkele keer moet ik mijn batterij er uit halen, maar normaal kan ik hem gewoon weer opzetten en verder gaan. Dit is redelijk irritant aangezien ik dus niet op de telefoon kan vertrouwen om bereikbaar te zijn. Vannacht was hij niet uitgevallen, gisterenavond 2 keer. 1 keer na 15 minuten toen ik in de mp3-speler het volume omhoog deed, 1 keer na nog eens een uur toen hij gewoon in de auto lag, gps fix proberen te krijgen, ik was ondeertussen aan het rijden. Zonet viel hij gewoon een hele tijd uit vlak na het pin-ingave scherm en nu heb ik hem zonder SIM kaart aanstaan en is hij sinds 30 minuten nog niet uitgevallen. Algoed had ik mijn vorige GSM toch meegenomen na die problemen van gisteren, want ik verwacht een belangrijk telefoontje :)

Morgen toch maar eens langs een care point gaan...

-zucht-
Moest hij nu niet zo goed werken ALS HIJ WERKT dan had ik hem al lang een enkeltje 2call gegeven, maar ik vind het gewoon echt een goede telefoon. Spijtig dat ik net hierbij die kans van 1:35468421 heb dat er 3 na elkaar iets mankeren en niet wanneer ik met de lotto speel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Hoe zijn de foto's die de E52 maakt? Ik lees namelijk in een review dat ze wat teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croccifixio83 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:51:
Hoe zijn de foto's die de E52 maakt? Ik lees namelijk in een review dat ze wat teleurstellen.
Zie review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 13-09 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Hmm vandaag even geprobeerd te bellen. Dat was even een tegenvaller, nouja, het geheel was niet echt "stabiel".

Belde met mijn ma thuis (vaste lijn KPN) Eerste keer bellen, ging op zich goed maar me ma klaagde over een sterke echo en een heel hard geluid van mijn kant (mic die te gevoelig stond?) Tijdens het bellen, rebootte me telefoon...

Teruggebeld toen bleek de echo weg. Verder had ik het gevoel dat het geluid wat aan de doffe kant was.

Daarna mijn broertje aan de lijn gehad, na 30 secondes ofzo, reboot me telefoon! Had deze keer meer moeite hem weer aan te krijgen, maar dat lukte wel. Mijn broertje klonk wel een stuk helderder (sony ericsson W580 dacht ik). Daarna nog een keer terug gebeld en nog een keer gebeld (wel korte gesprekken) en geen reboot meer gehad.

Tja, nu kan ik teruggaan zonder dat ik kan reproduceren, of ik wacht op nieuwere firmwares en ga tegen het einde van de garantie terug als het een probleem blijft.

Lastig lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 keer mijn Nokia E52 retour te hebben gestuurd naar 2Call heb ik zoals het er naar uit ziet nu een E52 die aan alle wensen voldoet.
De 1e zat het randje zo los dat die gelijk de doos weer is ingegaan.
Bij de 2e had ik geen klachten over het frontje maar zat het knopje helemaal links bovenaan speling in. Althans je kon hem niet echt soepel indrukken. Ik heb het een paar dagen aangezien maar toch maar weer opgestuurd.
Wat ik al schreef, de 3e lijkt mij beter.
Moet ik wel zeggen dat bij de 1e twee op de doos stond "made in Hongary" en bij de laatste "made in Finland".

Ik weet niet of hier het verschil in zit?

Ook heb ik geen enkel probleem gehad met 2Call. Werd zonder probleem op geruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:16:
Na 2 keer mijn Nokia E52 retour te hebben gestuurd naar 2Call heb ik zoals het er naar uit ziet nu een E52 die aan alle wensen voldoet.
De 1e zat het randje zo los dat die gelijk de doos weer is ingegaan.
Bij de 2e had ik geen klachten over het frontje maar zat het knopje helemaal links bovenaan speling in. Althans je kon hem niet echt soepel indrukken. Ik heb het een paar dagen aangezien maar toch maar weer opgestuurd.
Wat ik al schreef, de 3e lijkt mij beter.
Moet ik wel zeggen dat bij de 1e twee op de doos stond "made in Hongary" en bij de laatste "made in Finland".

Ik weet niet of hier het verschil in zit?

Ook heb ik geen enkel probleem gehad met 2Call. Werd zonder probleem op geruild.
Mijn 2e en nu 3e zijn ook Made in Finland hoor...

Hoe sturen jullie die terug trouwens, iedere keer 10 euro begint ook wel vervelend te worden, daarom ga ik denk ik naar een care center.

Verwijderd

debroei schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:47:
E55 (Europese versie) RM-482_CareDP_1.0_EUROPE_SW021.013

DP Information: DP Informatie:
--------------------------------------- ---------------------------------------
DP Name: EUROPE DP Naam: EUROPA
DP Filename: rm482_CareDP_1.0_EUROPE DP Bestandsnaam: rm482_CareDP_1.0_EUROPE
DP Type: Care DP Type: Care
DP Version: 1.0 MAJOR DP Version: 1.0 MAJOR
Description: EUROPE Beschrijving: EUROPA

DP Content: DP Inhoud:
--------------------------------------- ---------------------------------------
0584287 021.013 BALKANS White Al 0584287 021.013 BALKAN White Al
0568630 021.013 EURO1 Black Al Black 0568630 021.013 EURO1 Al
0582012 021.013 LATVIA LITHUANIAN Black Al 0582012 021.013 LETLAND LITOUWEN Zwarte Al
0580935 021.013 EURO2 ALS Black Al 0580935 021.013 EURO2 ALS Zwarte Al
0584222 021.013 SCANDI 2 White Al 0584222 021.013 Scandi 2 Wit Al
0584268 021.013 EURO3 White Al White 0584268 021.013 EURO3 Al
0582009 021.013 EURO1 ITALY Black Al 0582009 021.013 EURO1 ITALIË Zwarte Al
0584277 021.013 EURO7 White Al White 0584277 021.013 Euro7 Al
0584274 021.013 EURO6 White Al White 0584274 021.013 Euro6 Al
0578286 021.013 BALKANS Black Al Black 0578286 021.013 BALKAN Al
0578267 021.013 SCANDI2 Black Al Black 0578267 021.013 SCANDI2 Al
0584285 021.013 MOLDOVA White Al 0584285 021.013 MOLDAVIË White Al
0575067 021.013 EURO3 Black Aluminium 0575067 021.013 EURO3 Zwart Aluminium
0584215 021.013 EURO1 White Al White 0584215 021.013 EURO1 Al
0582008 021.013 EURO1 GENERAL Black Al 0582008 021.013 EURO1 ALGEMENE Zwarte Al
0584283 021.013 RUSSIAN BELARUS White Al 0584283 021.013 RUSSISCHE BELARUS White Al
0584286 021.013 RUSSIAN CIS White Al 0584286 021.013 RUSSIAN CIS White Al
0584216 021.013 EURO1 GENERAL White Al 0584216 021.013 EURO1 ALGEMENE White Al
0578275 021.013 GREECE Black Al 0578275 021.013 GRIEKENLAND Zwarte Al
0584279 021.013 BALTIAN White Al White 0584279 021.013 BALTIAN Al
0586636 021.013 SCANDI 1 FINLAND White Al 0586636 021.013 Scandi 1 Finland White Al
0578271 021.013 EURO8 Black Al Black 0578271 021.013 EURO8 Al
0584217 021.013 EURO1 NETHERLANDS White Al 0584217 021.013 EURO1 NEDERLAND White Al
0584271 021.013 EURO4 White Al White 0584271 021.013 EURO4 Al
0584278 021.013 GREECE White Al 0584278 021.013 GRIEKENLAND White Al
0578277 021.013 BALTIAN Black Al Black 0578277 021.013 BALTIAN Al br
0578274 021.013 HISPANIA Black Al Black 0578274 021.013 HISPANIA Al
0582010 021.013 EURO2 LUXEMBURG Black Al 0582010 021.013 EURO2 LUXEMBURG Zwarte Al
0584265 021.013 EURO2 White Al White 0584265 021.013 EURO2 Al
0578279 021.013 RUSSIAN BELARUS Black Al 0578279 021.013 RUSSISCHE BELARUS Zwarte Al
0582007 021.013 EURO1 NETHERLANDS Black Al 0582007 021.013 EURO1 NEDERLAND Zwarte Al
0586638 021.013 HEBREW ISRAEL White Al 0586638 021.013 HEBREEUWSE ISRAËL White Al
0584282 021.013 BALTIAN ESTONIA White Al 0584282 021.013 BALTIAN ESTLAND White Al
0578285 021.013 RUSSIAN CIS Black Al 0578285 021.013 RUSSIAN CIS Zwarte Al
0578269 021.013 EURO4 Black Al Black 0578269 021.013 EURO4 Al
0575066 021.013 EURO2 Black Aluminium 0575066 021.013 EURO2 Zwart Aluminium
0578272 021.013 EURO6 Black Al Black 0578272 021.013 Euro6 Al
0584284 021.013 RUSSIAN UA White Al 0584284 021.013 RUSSIAN UA Wit Al
0586637 021.013 EURO9 White Al White 0586637 021.013 Euro9 Al
0578287 021.013 HEBREW ISRAEL Black Al 0578287 021.013 HEBREEUWSE ISRAËL Zwarte Al
0584218 021.013 EURO1 ITALY White Al 0584218 021.013 EURO1 ITALIË White Al
0586641 021.013 SCANDI 1 FINLAND Black Al 0586641 021.013 Scandi 1 Finland Zwarte Al
0584220 021.013 SCANDI 1 White Al 0584220 021.013 Scandi 1 White Al
0584227 021.013 EURO2 LUXEMBURG White Al 0584227 021.013 EURO2 LUXEMBURG White Al
0578268 021.013 EURO9 Black Al Black 0578268 021.013 Euro9 Al
0578278 021.013 BALTIAN ESTONIA Black Al 0578278 021.013 BALTIAN ESTLAND Zwarte Al
0578280 021.013 RUSSIAN UA Black Al 0578280 021.013 RUSSIAN UA Zwarte Al
0578282 021.013 MOLDOVA Black Al 0578282 021.013 MOLDAVIË Zwarte Al br
0584281 021.013 LATVIA LITHUANIAN White Al 0584281 021.013 LETLAND LITOUWEN White Al
0575065 021.013 SCANDI 1 Black Aluminium 0575065 021.013 Scandi 1 Zwart Aluminium
0578270 021.013 EURO5 CZECH Black Al 0578270 021.013 EURO5 TSJECHISCHE Zwarte Al
0578273 021.013 EURO7 Black Al Black 0578273 021.013 Euro7 Al
Ik heb dus de laatste versie gekocht , iemand enig idee wat dat inhoud...

• vanaalten
Gisteravond Sygic MobileMaps 2009 Europa aangeschaft (legaal) en geinstalleerd.
Vanochtend Sygic gebruikt om van Nieuwegein naar Eindhoven te rijden. Zeer regelmatig uitval met een "unexpected error" waarbij Sygic er uit vliegt: na vijf minuten, soms na twee minuten maar toen ik op de snelweg zat pas na drie kwartier een "unexpected error". Geen idee waarom. Niet echt bruikbaar op deze manier.

Met Navigon had ik vergelijkbare ervaringen (zonder duidelijke oorzaak bleef 'ie hangen). Ga dus twijfelen over de E52 die ik heb, al lijkt 'ie het verder prima te doen.

Iemand ervaring met Sygic op een E52?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
vanaalten schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:39:
Vanochtend Sygic gebruikt om van Nieuwegein naar Eindhoven te rijden. Zeer regelmatig uitval met een "unexpected error" waarbij Sygic er uit vliegt: na vijf minuten, soms na twee minuten maar toen ik op de snelweg zat pas na drie kwartier een "unexpected error". Geen idee waarom. Niet echt bruikbaar op deze manier.

Met Navigon had ik vergelijkbare ervaringen (zonder duidelijke oorzaak bleef 'ie hangen). Ga dus twijfelen over de E52 die ik heb, al lijkt 'ie het verder prima te doen.

helaas exact dezelfde ervaringen.... unexpected error en dan klapt die eruit...

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 01:44:
Ik heb dus de laatste versie gekocht , iemand enig idee wat dat inhoud...

Dat je product code 0578273 hebt (staat op de sticker onder de accu, onder het IMEI nummer) en software versie 21.13, dat is momenteel de laatste - en enige - software versie voor de E52.

• vanaalten
laurens0619 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor je reactie - ben wel blij met het antwoord, kans is dus groot dat het geen defect aan mijn toestel is.

Ik heb vanochtend mijn ervaringen al bij Sygic gemeld - hopelijk zijn ze een beetje snel met uitzoeken & oplossen.

• firefighter2
laurens0619 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:04:
[...]

klopt. ligt aan de versie die je gebruikt.
de laatst uitgebrachte versie heeft die fout ook.
de enalaatste versie is de beste versie zonder vervelend bugs en unexpected errors.
overigens kunnen de nieuwste kaarten ook op de oudere versie draaien.

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:39:

Heb Sygic al enkele keren gebruikt, en dat ging behoorlijk goed. 2 keer een unexpected error gehad. 1 maal bij het herberekenen van een route, en de 2de keer bij het naderen van een flitspaal. Voor de rest loopt alles goed.

• debroei
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:18:
[...]

Heb Sygic al enkele keren gebruikt, en dat ging behoorlijk goed. 2 keer een unexpected error gehad. 1 maal bij het herberekenen van een route, en de 2de keer bij het naderen van een flitspaal. Voor de rest loopt alles goed.
Welke versie moet je dan wel gebruiken ?
Versie nummer??

Verwijderd

Ik blijf bij niet goed/niet tevreden gewoon retour sturen. Ik weet dat het wat kost maar ga net zo lang door tot ik een toestel heb naar tevredenheid en dit lijkt er nu bij de 3e wel op.
Mocht deze gebreken vertonen dan gaat die alsnog retour.

:( 8)7 :?

Als ik het goed begrijp heb jij dus ook al jou 3e toestel?
FReNsJ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:34:
[...]

Mijn 2e en nu 3e zijn ook Made in Finland hoor...

Hoe sturen jullie die terug trouwens, iedere keer 10 euro begint ook wel vervelend te worden, daarom ga ik denk ik naar een care center.

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:18:
Ik blijf bij niet goed/niet tevreden gewoon retour sturen. Ik weet dat het wat kost maar ga net zo lang door tot ik een toestel heb naar tevredenheid en dit lijkt er nu bij de 3e wel op.

[...]
Inderdaad ja, ik merk ook dat iedere keer dat ik op de foto toets druk hij ook uit valt. Ik kan dus bv de foto-neem applicatie starten en dan werkt de camera gewoon wel, maar als ik dan de foto-neem toets (die op de zijkant) indruk, dan vlt het toestel uit, hetzelfde met die toets tussen de 2 volume toetsen in.

Morgen eerst maar eens langs een care center, want hardwaremtig lijkt alles mij wel gewoon te werken deze keer...

Verwijderd

Misschien is mijn vraag wel eerder langskomen .. maar ik heb gezocht maar kon het niet vinden.

De E52 kent een Prive en Zakelijke modus, nu zou ik graag bij beide modus een andere telefoonboek willen..
Prive nummers bij de Prive mode, en zakelijk onder zakelijk.

Is het mogelijk om met de E52 twee telefoonboeken aan te maken? Of is er een applicatie voor?

Verwijderd

heb idd ook het zelfde gehad. Na een poosje knalt tie er uit.gaat terug naar het normale telefoon scherm.Na weer op sygic te hebben gedrukt gaat hij weer terug naar de huidige positie.Denk dat het een probleem van de nokia is.Maar het kan ook aan sygic zelf liggen.in hun web updater staat ook een nokia e75 en het programma geeft dan aan dat de e75 niet voorkomt in hun lijst?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:18:

[...]
Geven jullie wel van te voren aan wat er mis is of sturen jullie de telefoon gewoon op en dan zie je wel wat ze er mee doen? Ben nml naar Nokia center geweest over die speling maar daar zei men dat het niet onder garantie viel en er waarschijnlijk toch niets aan gedaan zou worden... :(

Nu is het niet zo heel irritant die speling maar toch, heb natuurlijk liever eentje zonder...

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister Garmin Mobile XT op m'n E52 geinstalleerd. Ging vlekkeloos en in huis ook meteen positite. Als je gaat rijden is het echter een heel ander verhaal. Op een stukje van 20 min is Garmin 3x uitgevallen. Het is versie 5.00.50. IS er andere navi software die wel werkt? Is het een issue met Garmin of de software van de E52? maw waar is het wachten op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Oliesjeik1 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:00:
[...]

Geven jullie wel van te voren aan wat er mis is of sturen jullie de telefoon gewoon op en dan zie je wel wat ze er mee doen? Ben nml naar Nokia center geweest over die speling maar daar zei men dat het niet onder garantie viel en er waarschijnlijk toch niets aan gedaan zou worden... :(

Nu is het niet zo heel irritant die speling maar toch, heb natuurlijk liever eentje zonder...
De 2 keer dat ik hem naar 2call terugstuurde heb ik uiteraard eerst op hun site zo een 'schadeclaim' ingevuld (of hoe noemen ze het). Dan krijg je een nummer voor het reparatiecentrum en die schrijf je bij op de factuur die je mee opstuurt.

Echter ging het wel om ergere zaken dan wat speling in het chasis hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik melde de telefoons ook altijd aan en stuurde meestal de zelfde dag nog op. 1e keer had ik met 3 dagen al een andere.
Lijkt met deze nog steeds goed te gaan.

"made in Finland" zullen wel beter zijn dan "made in Hungary"?
FReNsJ schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:48:
[...]

De 2 keer dat ik hem naar 2call terugstuurde heb ik uiteraard eerst op hun site zo een 'schadeclaim' ingevuld (of hoe noemen ze het). Dan krijg je een nummer voor het reparatiecentrum en die schrijf je bij op de factuur die je mee opstuurt.

Echter ging het wel om ergere zaken dan wat speling in het chasis hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ

FReNsJ

leeta semowa

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:44:
Ik melde de telefoons ook altijd aan en stuurde meestal de zelfde dag nog op. 1e keer had ik met 3 dagen al een andere.
Lijkt met deze nog steeds goed te gaan.

"made in Finland" zullen wel beter zijn dan "made in Hungary"?
[...]
Het is wat je beter noemt ja, mijn made in hungary model (de eerste) was DOA, de 2e was Made in Finland, maar daar werkte de volume-omhoog-knop dus niet van, mijn 3e is ook made in Finland en die heeft (vermoed ik dan toch) enkel _zware_ softwareproblemen...

Straks eens kijken wat ze er bij het care centrum van zeggen, hopelijk opgelost met een simpele flash...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:01:
Gister Garmin Mobile XT op m'n E52 geinstalleerd. Ging vlekkeloos en in huis ook meteen positite. Als je gaat rijden is het echter een heel ander verhaal. Op een stukje van 20 min is Garmin 3x uitgevallen. Het is versie 5.00.50. IS er andere navi software die wel werkt? Is het een issue met Garmin of de software van de E52? maw waar is het wachten op....
Interessant - en slecht nieuws, denk ik.
Navigon Navigator heb ik geprobeerd - enkele vastlopers tijdens navigeren;
Sygic Mobile Maps heb ik nu - gemiddeld zo'n vier crashes per uur;

Iemand anders meldde ook al crashes met Sygic, nu jij met Garmin... lijkt dus meer aan de E52 te liggen dan aan de software. :(

Ik heb het in elk geval aan Sygic Support gemeld en gevraagd om een oplossing. Nog geen reactie op gehad, helaas.

Ondertussen ook geprobeerd om TomTom 6 te installeren. Weliswaar oude kaarten, maar de meeste wegen liggen nog op dezelfde plaats en het blijft m'n favoriete software. Helaas wilde 'ie niet installeren. Installatie stopt met nietszeggende foutmelding.

Ofwel, het is denk ik even wachten op Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Garmin had ik ook veel crashes. Met Sygic McGuider bijna geen. Ik gebruik Versie 7.70 Build 1458D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik geluk of is het toeval????
FReNsJ schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:15:
[...]

Het is wat je beter noemt ja, mijn made in hungary model (de eerste) was DOA, de 2e was Made in Finland, maar daar werkte de volume-omhoog-knop dus niet van, mijn 3e is ook made in Finland en die heeft (vermoed ik dan toch) enkel _zware_ softwareproblemen...

Straks eens kijken wat ze er bij het care centrum van zeggen, hopelijk opgelost met een simpele flash...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als ik dit zo allemaal lees blijf ik nog wel even bij m'n E51 (was die in het begin ook zo buggy? Toen ik 'm kocht was dat model al een jaar op de markt). Ik ben benieuwd of nieuwere SW versies deze problemen oplossen en of latere hardware batches steviger zijn. Ik hoop dat ie niet stukgaat want ze zijn buiten Marktplaats.nl haast nergens meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia E52 telefoons die ik heb retour gestuurd was allemaal omdat er iets was met het frontje. Met geen van allen had/heb ik problemen met de software.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:20:
Nou, als ik dit zo allemaal lees blijf ik nog wel even bij m'n E51 (was die in het begin ook zo buggy? Toen ik 'm kocht was dat model al een jaar op de markt). Ik ben benieuwd of nieuwere SW versies deze problemen oplossen en of latere hardware batches steviger zijn. Ik hoop dat ie niet stukgaat want ze zijn buiten Marktplaats.nl haast nergens meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een mail gehad van gsmweb.nl mijn toestel wordt omgeruild, alleen hebben ze hem niet meer op voorraad moet helaas weer wachten.

Misschien krijg ik nu een nederlandse toestel in de plaats van een duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:54:
[...]

Interessant - en slecht nieuws, denk ik.
Navigon Navigator heb ik geprobeerd - enkele vastlopers tijdens navigeren;
Sygic Mobile Maps heb ik nu - gemiddeld zo'n vier crashes per uur;

Iemand anders meldde ook al crashes met Sygic, nu jij met Garmin... lijkt dus meer aan de E52 te liggen dan aan de software. :(

Ik heb het in elk geval aan Sygic Support gemeld en gevraagd om een oplossing. Nog geen reactie op gehad, helaas.
Ondertussen feedback gekregen van Sygic. Van twee verschillende mensen zelfs, #1:
We seem to have more cases like yours. Our developers are currently focused
on finding and fixing the bug. This is very untypical in Nokia N and E
series, that there is any difference in compatibility...
... en van #2:
I would like to inform you what we are now working very hard to figure out where is problem and what is behind that it's not working correctly on Nokia E52. Please be patient I will inform you when we publish update to fix this issue.
Ofwel, Sygic probeert in elk geval er iets aan te doen - laten we hopen dat dat snel wat opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This is very untypical in Nokia N and E series, that there is any difference in compatibility..
FP2 he? Blijkbaar heeft dat TomTom compatibiliteit ook al gebroken.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:20:
[...]

FP2 he? Blijkbaar heeft dat TomTom compatibiliteit ook al gebroken.m
Denk alleen niet dat TT er iets aan gaat doen... ;)
(overigens is het gedrag van TomTom anders: de installatie wil niet voltooien. Geen idee of dat aan FP2 ligt, natuurlijk).

Leuke feature van de E52: DLNA (UPnP) compatible!
Ik heb in m'n thuisnetwerk een server met Twonkyvision er op die m'n muziek via het DLNA protocol aan de clients deelt. Via WiFi kan m'n telefoon overal in huis contact leggen met die server: Menu => Toepassingen => Eigen media => Blad. op servers... en al m'n muziek die op de server staat op de telefoon afspelen. Kan ik, als ik op de WC zit, naar Frans Bauer luisteren... werkt stimulerend. :+

Verwijderd

(overigens is het gedrag van TomTom anders: de installatie wil niet voltooien. Geen idee of dat aan FP2 ligt, natuurlijk).
Hmmm. Als je TT nu op een ander toestel op de geheugenkaart installeert en die geheugenkaart dan in de E52 stopt, zou je het dan wel draaiend kunnen krijgen?

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 16:04
McGuider werkt prima op mijn E52. Net als gmail client en andere software. Enige probleem wat ik heb is slechter ontvangst. Ik heb een duits toestel.

• vanaalten
guidob schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:26:
McGuider werkt prima op mijn E52. Net als gmail client en andere software. Enige probleem wat ik heb is slechter ontvangst. Ik heb een duits toestel.
Welke versie van Sygic is dat? Is alweer een tijd geleden dat het McGuider heette, op de website noemen ze het MobileMaps 2009...

(maar het lijkt er dus wel op dat het softwarematig is op te lossen!)
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.