Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:59
Zo, mijn USB-connector is nu eindelijk onder garantie gerepareerd!

3 Service Points wilden dit niet doen, maar een 4e uiteindelijk wel. Stond ook erg goed bekend op internet... Top dus :)

Eindelijk weer m'n E52 terug... toch een groot gemis nu ik weer mijn Tytn II ter vervanging moet gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25892

SvMp schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:44:

Ik vraag me nu wel af hoe dit komt. De productcode staat niet op de doos, wel in de telefoon achter de batterij. Dat is 0568316 EURO1 Metal Al. Hoe kan het dan dat ik voorheen wel Nederlands had? Heb ik misschien een ander toestel gekregen? IMei-nummer toestel is echter identiek aan IMei dat op de doos staat.
studentmobiel haalt gsm uit doos, veranderd zelf de productcode en update ze naar een met een NL's menu en stopt ze terug in de doos, Ik had exact hetzelfde (lees anders even mijn recente shopreview van studentmobiel op t.net)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25892 op 01-10-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 25892 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:18:
[...]

studentmobiel haalt gsm uit doos, veranderd zelf de productcode en update ze naar een met een NL's menu en stopt ze terug in de doos, Ik had exact hetzelfde (lees anders even mijn recente shopreview van studentmobiel op t.net)
Dit verklaart alles :) De reparateur heeft zijn werk dus gewoon goed gedaan en om het Nederlandse menu terug te krijgen heb ik hetzelfde gedaan als Studentmobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
M'n telefoon weer terug.. Nog steeds die laadproblemen...

Zou het dan toch aan de laders liggen :+ Zou wel heeeeel toevallig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
SvMp schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:38:
[...]

Dit verklaart alles :) De reparateur heeft zijn werk dus gewoon goed gedaan en om het Nederlandse menu terug te krijgen heb ik hetzelfde gedaan als Studentmobiel.
De reparateur Flasht inderdaad de originele product code in het toestel en EURO1 bevat inderdaad geen NL daarvoor moet je een EURO2 product code hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 10:25

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Sinds een tijd heb ik iets vreemds op mijn telefoon: er staan icoontjes waarvan ik nergens in de handleiding kan vinden wat die betekenen. Daarom mijn vraag, heeft iemand anders deze ook? Wat betekenen ze? Waarom staan ze er soms wel en soms niet?

Het gaat om de icoontjes zoals te zien in de onderstaande afbeeldingen, die elkaar afwisselen. Meestal is het hoorntje zichtbaar (foto 2), soms ook helemaal niets (foto 1). De kwaliteit van de foto's is door slechte belichting niet erg goed, zeker de eerste foto niet (dat heeft ook met compressie te maken, want raw waren ze veel beter).

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I0iihaujSOLgYyDRkbbuPjjc/thumb.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2irI41EQAKL6CdZsVAFqCa9e/thumb.jpg

Foto 3:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xW07THcXKbofhMaEjDvlCSTB/thumb.jpg

Iemand enig idee?

P.S. sorry als deze vraag al eerder is gesteld, met de zoekfunctie kon ik het dan iig niet vinden.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
Ik heb het op mijn toestel nog nooit zien staan. In de handleiding komt het icoontje ook niet voor bij de scherm-indicatoren. Vermoedelijk van een third-party app die je gebruikt?

offtopic:
Ga je op bezoek bij FN Herstal? Lijkt me interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03 10:25

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Alfredo schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:05:
Ik heb het op mijn toestel nog nooit zien staan. In de handleiding komt het icoontje ook niet voor bij de scherm-indicatoren. Vermoedelijk van een third-party app die je gebruikt?
Ik gebruik eigenlijk weinig 3rd party apps, ja een paar: sports tracker, Hier en nu, ScanLife en JoikuSpot ;)
Het lijkt ook op random momenten te verschijnen, maar zoals ik in mn vorige post ook aangaf: het meest is er dat telefoonhoorntje met blauwe achtergrond.

Aangezien ik niet weet waar het vandaan komt, verbaast me het wel eig. en ben ik wel benieuwd wat het is.

offtopic:
Idd, en ik kan niet spellen: Hirstal is natuurlijk Herstal

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:35
Nice, telefoon gebricked bij updaten. Enorme prutsers ook bij Nokia, om die 15 verschillende USB driver zooi te gebruiken, waardoor er zoveel mis kan gaan i.c.m. Windows. Had het ook gewoon net als vorige keer OTA moeten doen. Wat een ellende is dat toch ook. Had nog netjes de PC herstart voor ik begon. Maar na paar minuten tijdens updaten kwam er alsnog weer een leuke melding, "apparaatstuurprogramma is geinstalleerd." Nokia moet rekening houden met dat soort dingen. En dan is Nokia nog wel 1 van de betere in dit wereldje.

edit: pfff, ongelofelijk. Je moet dus echt de meegeleverde Nokia USB-microUSB kabel gebruiken en op de één of andere manier kon die toch de gebrickte firmware herstellen. Ik gebruikte de USB-microUSB kabel van m'n HTC Desire. De telefoon was dus echt zover heen dat ie nergens meer op reageerde, ook niet op de officiele oplader, ook niet na accu eruit enz. Geen tril, na 1 seconde indrukken, noppes nada meer. Maargoed, hij werkt nu weer. Aan de ene kant hulde dat Nokia het zo kan maken dat het toch te herstellen valt, aan de andere kant..... ik kan maar moeilijk bevatten dat een USB kabel fysiek het verschil kan maken.

[ Voor 36% gewijzigd door dinkelover op 07-10-2010 12:19 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hoe kan ik push-mail voor gmail instellen?

Ik heb al geprobeerd:
- IMAP gmail... werkt voor 5 minuten maar dan stopt de wlan verbinding en gaat hij om de 5m checken
- gmail via nokia messaging, werkt ook niet lekker
- gmail via exchange, ook dan blijft de verbinding niet online en gaat hij om de 5m checken

Ik wil gewoon als ik thuis ben via WiFi mijn e-mail gepushed hebben! Kan het gewoon niet via WiFi (en dus alleen via 3G) of is die e-mail client gewoon crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333254

Hoe zit het met de batterij? Gaat hij lang mee als je hem alleen gebruikt voor te smsen en foto's en af en toe de gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Anoniem: 333254 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:50:
Hoe zit het met de batterij? Gaat hij lang mee als je hem alleen gebruikt voor te smsen en foto's en af en toe de gps?
ja, best wel lang, ik kan (als ik alleen sms) het sowieso wel een week uithouden. Maar meestal doe ik er vrij veel mee (internetten op 3G en wifi, muziek luisteren, etc) en doe er dan 5 dagen mee ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 12:35
Ik zit tegenwoordig op 2 1/2 dag:P

Maar dan heb ik 's ochtends 1 1/2 uur GPS en internet radio aan. en overdag om het half uur verbinding met internet voor mail. En daarnaast nog van alles tussendoor. (spelletjes, muziek, internet: 3G/WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand wanneer er een opvolger komt voor nokia e52
de e53 wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Welke productcodes draaien al op 051.018?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:04

ChUcKiE

Dus........

Is er een mogelijkheid om die irritante melding van die psion traveler die verbinding wil maken met internet eraf te halen? Ik heb al gekeken om uberhaupt dat hele programma eraf te halen, maar ik kan het nergens vinden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Kan je toch gewoon instellen in het traveler-programma? Heb ik ook gedaan.

Mijn push-mail problemen zijn ook opgelost, een Nokia medewerker heeft de serverinstellingen van hun veranderd waardoor het weer werkt. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Anoniem: 333254 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:50:
Als je niks doet, alleen GSM bereik, doet ie het 5-6 dagen. In Offline modus, doet ie er zelfs 10 dagen over om slechts 1 streepje te verliezen (kortom een maand houdt ie het dan wel uit op 1 lading). Heb nu een HTC Desire, kwam er toevallig achter. Ik vermoed dat je 15-20 uur kunt GPS'en met de interne GPS. Ik neem aan dat iedereen er 2 dagen me kan doen, als je niet constant download of GPS fix houdt. Kortom, op smartphone gebied zijn er volgens mij op accu gebied geen betere dan de E52.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 15:17
Nou, dan mag ik wel eens langs bij een service point, veel langer dan 3 dagen haal ik echt niet en dan gebruik ik de GPS eigenlijk niet, hooguit m'n (Emoze) mail die de helft van de dag om het half uur synct. Geen pushmail, bluetooth vrijwel altijd uit...:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 21:44
Stalensnuitje schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 12:08:
Nou, dan mag ik wel eens langs bij een service point, veel langer dan 3 dagen haal ik echt niet en dan gebruik ik de GPS eigenlijk niet, hooguit m'n (Emoze) mail die de helft van de dag om het half uur synct. Geen pushmail, bluetooth vrijwel altijd uit...:?
Voor mij geldt hetzelfde... :-(

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Een week haal ik toch ook met de mijne. Mail synchronisatie (push mail en exchange) staat zo'n 17 uur per dag aan en voor de rest is het normaal gebruik. Bellen, sms'en, agenda beheren, af en toe surfen en wat muziek beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Dan klopt het toch? Iedereen haalt wel 2 dagen gaf ik aan ;) Vooral de dataverbinding via gprs/umts is voor deze telefoon het meest energie slurpend voor mijn gevoel, dus de helft van de dag de mail ophalen... tja, hij moet dan toch elke dag in ieder geval 10 keer een dataverbinding opbouwen. In de praktijk haalde ik ook vaak maar 3 dagen. Uur lang 3G/gprs gebruik en ik verloor wel één streepje. Tevens woon ik op een plek met maar 1 streepje gsm only bereik (met vodafone). Helpt ook absoluut niet, maar toch haalde ik altijd dik 2 dagen. Ik vergat de Nokia Sportstracker wel eens af te sluiten na trainigsritje en meestal haalde ik dan de volgende ochtend nog, terwijl die al die tijd geprobeerd heeft de GPS fix te behouden/krijgen (in huis onmogelijk). Daar baseer ik die 15 uur GPS op.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb een heeeeeeeeeeeeeel, heeeel vaga probleem.

Ik kan pér lader, maar één kaar laden.
Ja, je leest het goed. Met een lader kan ik maar één keer de batterij laden.
Heb nu al totaal 6 verschillende laders. Met lader nummer 1 ging de batterij helemaal vol. Een 2e keer laden gaat niet (laden doet hij wel volgens de telefoon, maar als ik hem naar 8 uur afkoppel is er niks bijgekomen).

Met lader 2 kon ik de batterij wél laden. Maar niet voor een 2e keer. Zo ook voor lader nummer 3, 4, etc.

Toen ben ik overgegaan op

Nu moet ik de batterijen laden in een aparte bureaulader, dus ik moet de batterij eruit halen en in die lader stoppen. Dat is niet leuk natuurlijk.

WTF is hier aan de hand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
maarud schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:00:
Ik heb een heeeeeeeeeeeeeel, heeeel vaga probleem.

Ik kan pér lader, maar één kaar laden.
Ja, je leest het goed. Met een lader kan ik maar één keer de batterij laden.
Heb nu al totaal 6 verschillende laders. Met lader nummer 1 ging de batterij helemaal vol. Een 2e keer laden gaat niet (laden doet hij wel volgens de telefoon, maar als ik hem naar 8 uur afkoppel is er niks bijgekomen).

Met lader 2 kon ik de batterij wél laden. Maar niet voor een 2e keer. Zo ook voor lader nummer 3, 4, etc.

Toen ben ik overgegaan op

Nu moet ik de batterijen laden in een aparte bureaulader, dus ik moet de batterij eruit halen en in die lader stoppen. Dat is niet leuk natuurlijk.

WTF is hier aan de hand???
mss dat in het moederbord een kortsluitinkje veroorzaakt wordt wanneer de batterij volledig opgeladen is, waardoor de lader naar de verdoemnis gaat..

doe hem gewoon eens binnen in een Nokia Care point ipv telkens nieuwe laders te verprutsen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
die laders had ik al :P en ze werken goed want op andere nokia's werken ze wel :)
Ze hebben de connector al eens vervangen, maar schijnbaar was dat nog niet genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
Weet iemand waar ik op mijn E52 kan checken welke firmware versie er op zit?
Ben door alle menus gegaan maar niet gevonden.Wil het checken voordat ik eventueel ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bed.paneel -> Telefoon -> App.beheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berhav
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2024
En bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
*#0000# had trouwens ook gewerkt.... nóg makkelijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:11

key

Hoe zijn jullie bevindingen met de screepprotectors? Ik lees veel nagatieve dingen hierover. De Brando heeft mijn voorkeur gezien deze te verwijderen, reinigen en weer opnieuw te gebruiken zijn.

Maar weer zonde geld als het ondingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik had een Brando, heeft er een jaartje opgezeten en begon toen aan de hoeken los te laten en over het scherm te schuiven. Toen geprobeerd om hem onder lauw water schoon te maken, maar daarna bleef 'ie loslaten en schuiven (was niet beter, niet slechter geworden).

Nu de protector er af gelaten. Telefoon is een jaar oud, nu mogen er gebruikssporen op komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01-2022
Is ook mijn ervaring met Brando. Heeft er bijna een jaar opgezeten. Helaas zitter er nu wel beschadigingen op het scherm, maar goed telefoon is ruim een jaar oud. Als ie mooi moet blijven had ik 'em de doos moeten laten.

Anoniem: 384781

Ik heb de E52 nu 4 maanden, prima telefoon maar ik merk dat mijn telefoongeheugen 'vanzelf' vol raakt, dwz ik installeer geen nieuwe programma's, ik wis cachegeheugen, en berichten en contacten staan op de geheugenkaart die nog lang niet vol is, en toch heb ik slechts enkele MB's vrij. De enige oplossing lijkt om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar ook dit moet ik steeds vaker doen. Er staan geen grote programma's op het telefoongeheugen en ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen verplaatsen.

Heeft iemand tips of ervaring met hetzelfde probleem? (Mijn vriend heeft dezelfde telefoon en heeft dit probleem niet..)

• Boss
  • Laatst online: 08:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb het ook. Heb er wel lang naar gezocht, maar ook niets kunnen vinden. Fijn toestel, eens per 6 maanden een harde reset is al stukken beter dan wat ik met WM6 haalde :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• maarud
Mail je met je telefoon? Voordat ik mijn mail had ingesteld had ik 35MB vrij, nu maar iets van 25... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27
Anoniem: 384781 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:47:
Ik heb de E52 nu 4 maanden, prima telefoon maar ik merk dat mijn telefoongeheugen 'vanzelf' vol raakt, dwz ik installeer geen nieuwe programma's, ik wis cachegeheugen, en berichten en contacten staan op de geheugenkaart die nog lang niet vol is, en toch heb ik slechts enkele MB's vrij. De enige oplossing lijkt om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, maar ook dit moet ik steeds vaker doen. Er staan geen grote programma's op het telefoongeheugen en ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen verplaatsen.

Heeft iemand tips of ervaring met hetzelfde probleem? (Mijn vriend heeft dezelfde telefoon en heeft dit probleem niet..)
Ik heb hier geen (of weinig) last van, maar ik vind dat het geheugen sowieso wat aan de krappe kant is. Eerder in dit topic worden lijsten van applicaties getoond die anderen geïnstalleerd hebben, maar ik kan dat niet na doen om de een of andere reden.

Ik heb ook slechte ervaringen met Whatsapp. Een paar weken terug heb ik de laatste beta geïnstalleerd (er is nog geen stabiele versie) en dat draaide allemaal goed, leuk en aardig. Maar dinsdagochtend was het ineens mis: de wekker was niet afgegaan en de telefoon reageerde helemaal niet meer, het scherm bleef zwart, ik dacht dat ie "gewoon" dood was. Een nacht eerder had ik 'm nog opgeladen, dus hij kon niet leeg zijn, maar voor de zekerheid toch maar aan de lader gehangen. Normaal komt er dan een melding komt dat er geladen wordt, maar zelfs dat gebeurde nu niet. Ongeveer een half uur nadat ik het toestel van de toetsenblokkering had geprobeerd te halen en aan de lader had gehangen, ging ineens het scherm aan en stond er dat het laden begonnen was. Vervolgens was het toestel nog steeds vreselijk traag, het openen van het menu duurde bijvoorbeeld meer dan een minuut. Ik heb eerst geprobeerd om wat instellingen te veranderen, maar toen dat niet hielp ben ik maar applicaties gaan verwijderen: na het verwijderen van Whatsapp was het toestel ineens weer snel. Iemand die hier ook dit soort ervaringen meer heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door jbvo op 26-11-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mijn wekker ging laatst ook niet af, maar dat was de dag nadat ik WhatsApp had gedeïnstalleerd (wil niet dat het always-on is). Dus ik denk niet dat het ermee te maken heeft... maar misschien ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384781

Boss schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:49:
Ik heb het ook. Heb er wel lang naar gezocht, maar ook niets kunnen vinden. Fijn toestel, eens per 6 maanden een harde reset is al stukken beter dan wat ik met WM6 haalde :-)
Ja eens per 6 maanden zou prima zijn, maar ik moet het nu elke week doen en dat wordt toch wel een beetje veel..! Mailen doe ik trouwens wel met mijn telefoon, maar ik ken meer mensen die mailen met de E52 waarvan het geheugen niet vol raakt.. vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Iemand gisteren ook een melding van een firmware-update gehad?

Ik draaide al een tijdje 052.003, maar vorige week had ik een harde reset gedaan en alles opnieuw geinstalleerd. Gisteravond had ik ineens een melding dat er een "belangrijke update" was, die werd in de lijst genoemd als "Telefoonsoftware". Gedownload, geïnstalleerd, toestel kreeg een reboot en daarna niks bijzonders te zien. Ook niet in het apparaatbeheer, daar staat nog steeds 052.003 van 29-10-2010 als softwareversie :?

Like I said: iemand anders ook zoiets gezien/gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik krijg er niet direct een melding van, maar zag 'm wel in de lijst van softwareupdates staan (en ben 'm op dit moment aan het installeren).

In het grijze circuit is die versie ruim anderhalve week beschikbaar, dus vreemd dat jij 'm al langer draait...
(overigens was de changelog niet echt indrukwekkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik vermoed dat dat de update is van de e-mailclient die Nokia vorige week heeft aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Changelog voor de 052.003 firmware:
Target of this release is to fix country or operator specific issues in certain countries to get

* PR3.0 based software released.
* OMA Device Management is working
* Some usability improvements:
* Changing the default system start up date (11/10/2010)
* Keypad Autolock changed to work only from home screen

Known issue:
PR3.02 Emergency release for Middle East of Africa is planned in December to correct the error:

* The notification screen for missed call shows reversed words when phone language is Arabic and Hebrew.
* Vietnam is still having error which is planned to correct in PR3.1 SW release.
* Estimate for this release is January 2011.
Niet echt iets over de e-mail client, al zou dat onder PR3.0 based software of usability improvement kunnen vallen. Maakt mij niet uit, ik gebruik al tijden Profimail i.p.v. dat ingebouwde onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
En hij is te downloaden! Net geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
vanaalten schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:41:
Ik krijg er niet direct een melding van, maar zag 'm wel in de lijst van softwareupdates staan (en ben 'm op dit moment aan het installeren).

In het grijze circuit is die versie ruim anderhalve week beschikbaar, dus vreemd dat jij 'm al langer draait...
(overigens was de changelog niet echt indrukwekkend)
Ja, inderdaad vreemd. Zoals ik al schreef had ik dus ineens de melding in m'n homescreen staan, ik was er niet naar op zoek ofzo :?

Maar zo te zien dus weinig nieuws inderdaad. Misschien eens een update voor een stabiele BT-verbinding? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb zonet even N-Gage erop gezet, maar telkens als hij verbinding wil maken zegt hij:

You have been disconnected. Please check if you have network coverage.

Maar ik heb Wifi en 3G? Is N-Gage soms offline gehaald ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:27
Stalensnuitje schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:40:
Speaking of T9, ik heb een probleem dat volgens mij bij de laatste FW-update is begonnen: er zit echt geen logica meer in. Soms neemt'ie gewoon de laatstgebruikte combinatie, maar soms ook combinaties die ik eens heb ingevoerd.

Voorbeeld 1: ik heb :+ eens toegevoegd in het woordenboek, maar ik sluit een SMS naar m'n vriendin vaak af met :*. Als ik nu "11" intoets, krijg ik standaard :+, terwijl ik die dus maar 1 of 2x heb gebruikt. Ergo: hij pakt automatisch het laatst toegevoegde "woord".

Voorbeeld 2: "ik pak ff de bak" --> "de" gebruik ik veel vaker dan "ff", maar als ik dit nu zou typen krijg ik bij "de" dus "ff". Ergo: hij pakt hier dus het laatst gebruikte "woord".
Ik weet niet of het sinds de laatste update is, maar ik word hier ook helemaal gek van!

Ik heb voorheen een Xperia X1 gehad en daarvoor een (super simpele) Sony Ericsson W530, maar zeker die laatste deed het wat betreft T9 vele malen beter dan m'n E52. Kwam er net dus achter dat het woord "Duitsland" niet eens in het standaard woordenboek staat, net als het woord "archiveren" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja, T9 is echt heel slecht. Heb ook liever dat je voor elk ander woord op * moet drukken (zoals bij alle oude Nokia's) voor een ander woord, ipv dat je nu zo'n dropdown menuutje krijgt.

Vroeger waren ze ook wat intelligenter, dan pakt hij automatisch 'de' of 'ff' ... 't is wat, vooruitgang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Is in dit topic al eens eerder besproken, dus even terugzoeken:
Je kan een app installeren waarmee je een custom dictionary kan installeren; ook kan je een lijst downloaden met de populairste 10000 nederlandse woorden. Dat combineren en T9 werkt al een stuk beter.

Edit: teruggevonden, zie ook deze post!

[ Voor 18% gewijzigd door vanaalten op 22-12-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Die kende ik al, maar ik heb inmiddels al een eigen dictionary opgebouwd die ik niet kwijt wil :P

Als er nog een progje was om de functie van de * toets te veranderen, zou dat wel heel gaaf zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Vandaag mijn nieuwe abo met surf&mail gekregen en direct uitgeprobeerd met whatsapp.

Maar nu ben ik tegen iets vervelends aangelopen: ik kan alleen internetten als whatsapp uit (of op wifi) staat.

Bij whatsapp uit: internet werkt perfect, kan zelfs internetten via joikuspot op m'n laptop
Bij whatsapp aan: geen enkele pagina laad, alleen whatsapp werkt.

Ook als ik zit te internetten, en ik zet dan whatsapp aan, kan whatsapp weer niet connecten...

Wat is hier nu weer aan de hand dan?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383417

Ik kan mijn mobiele internet verbinding niet uitzetten. Dat levert problemen op als ik bijvoorbeeld in het buitenland zit. Op bed.paneel --> connect. --> verb.beheer --> actieve gegevens verbinding staat niks tussen.

Hoe kan ik mijn 3g mobiel internet alsnog uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
bed paneel -> instellingen -> verbinding -> packet gegevens -> daar instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
ik kan eigenlijk niet vinden hoe je 3G moet uitzetten
dus om je toestel alleen maar op edge te laten werken (omdat dit minder verbruikt dacht ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Menu -> Bed. Paneel -> Instellingen -> Telefoon -> Netwerk -> Netwerkmodus -> GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Alfredo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:54:
Menu -> Bed. Paneel -> Instellingen -> Telefoon -> Netwerk -> Netwerkmodus -> GSM
Dat is deze idd :)

Volgens mij las ik ergens dat het in sommige gevallen beter was om op 3G te blijven, maar dan moet je wel overal 3G bereik hebben, als hij steeds moet switchen en je gebruikt toch geen internet dan kan je hem beter op GSM laten inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door maarud op 18-01-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
bedankt, dat zat wel diep weg hoor..
en ja, ik heb zowieso geen 3G bij het base netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383417

Dus als ik mobiel internet volledig wil afsluiten (dus enkel kan bellen en geen internet verbinding nodig heb) moet ik:
de packetgegevens uitzetten bij (instellingen -> verbindingen) én het netwerk (bij inst.->netwerk->netwerkmodus -> GSM) ?

Kan dat niet eenvoudiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Je internetverbinding staat niet aan als je het niet gebruikt. Als je wilt vermijden dat je het per ongeluk gebruikt verwijder je gewoon het toegangspunt (of je zet hem op 'elke keer vragen').

Als je hem op GSM zet kan je nog steeds internetten, ware het niet alleen via GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
efari schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 02:53:
ik kan eigenlijk niet vinden hoe je 3G moet uitzetten
dus om je toestel alleen maar op edge te laten werken (omdat dit minder verbruikt dacht ik?)
[message]http://europe.nokia.com/find-products/devices/nokia-e55/specifications[/message]
Standby time (maximum):
- GSM up to 23 days (552h)
- WCDMA up to 29 days (696h)
UMTS is dus batterijzuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Dat geldt enkel voor UMTS vs GSM, niet voor Dual Mode. In België is er voor Base klanten enkel 3G dekking in de grote steden. Als je je toestel op Dual Mode zet, wordt er gezocht naar een 3G netwerk terwijl dat helemaal niet beschikbaar is. En zal je batterij dus sneller leeglopen.
Tenzij je dus altijd 3G dekking hebt (en niet constant belt), is het gebruik van enkel GSM vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:56
Vraag aan de E52 kenners... ik heb de E51 nu zo'n 3 jaar in gebruik en vind het een fijn toestel. Enkele nadelen, waaronder de rubber knopjes aan de rechter zijkant en bovenop. Deze zijn bij mijn E51 na een paar jaar versleten en daar zit nu dus geen rubber meer. Uit-/aanzetten moet ik nu doen met een potlood, omdat het drukknopje op de printplaat bovenop te klein is om te bedienen met je vingers :)

Komt dit ook voor met de E52? Heeft iemand al gemerkt dat de knopjes stuk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb die van mij nu net een jaar.. maar nog nergens last van gelukkig :) Deze knopjes zijn ook van hard plastic trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Inderdaad, hier geen rubber voor knopjes. Alles is hard plastic.
Heb ook een E51 gehad, maar die knopjes die waren er na 2 jaar ook af...
Vandaar de vervanging door E52. (mis nog wel de stevigheid van de E51...)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibjelot op 09-02-2011 07:38 . Reden: (zacht plastic -> rubber) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
weet er ook toevallig iemand hoe je de knoppen op de zijkant (luider/stiller/mute en cameraknop) (tijdelijk) kan uitschakelen?
want in mijn carkit houder worden die namelijk ingedrukt, en kan ik geen bal doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Ik ken het probleem... Vrij irritant, dat hij dan de camera blijft opstarten.
Ik heb het opgelost door in mijn carkit houder een stukje weg te halen :P

Makkelijkste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nokia Labs heeft weer wat leuke programmaatjes.
Nokia Custom Dictionary bijvoorbeeld... kan je T9-woorden importeren, exporteren en verwijderen. Erg handig, want ik heb veel woorden die ik per ongeluk verkeerd heb toegevoegd... die kan ik nu eindelijk verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
maarud schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:07:
Nokia Labs heeft weer wat leuke programmaatjes.
Nokia Custom Dictionary bijvoorbeeld... kan je T9-woorden importeren, exporteren en verwijderen. Erg handig, want ik heb veel woorden die ik per ongeluk verkeerd heb toegevoegd... die kan ik nu eindelijk verwijderen :)
Nieuw is het in ieder geval niet ;) Poosje geleden al eerder genoemd op het forum (hier). Het nadeel toen was dat je er maar 3500 woorden in kwijt kon... Weet niet of dat nog zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik dacht al dat het er eerder in voorkwam... maar volgens mij werkte het toen nog niet zo fijn als nu (of ik had het toen nog niet goed geprobeerd xD).

Nu komt mijn woordenlijst gewoon in beeld en kan ik willekeurig woorden toevoegen en verwijderen enzo...

heb blijkbaar al 1059 woorden verbeterd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
waar ik bij die T9 altijd al een hekel aan heb gehad is: wanneer je een nieuw woord toevoegd, en het is het eerste woord uit de zin, krijgt dat uiteraard een hoofdletter.
wanneer je dan eens later dat woord gebruikt
(en het woord is nog steeds actief, dit is wanneer het nog onderlijnd staat en je op * kan duwen voor andere woorden met die lettercombinaties. dus zonder eerst op navigatietoets rechts te duwen),
en er een leesteken na plaatst, en je drukt op * voor het correcte leesteken te kiezen, zal dat woord met een hoofdletter geschreven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Inderdaad, dat is ergenis nummer 1. Tevens dat er een lijst met woorden komt als je op sterretje drukt, inplaats vandat het woord direct veranderd zoals vroeger.

Oja, en natuurlijk dat de meest gebruikte woorden niet altijd bovenaan in het lijstje staat. OMdat je één keer iets anders hebt gebruikt komt dat woord steeds naar voren.

Ja, T9 kunnen ze neit meer tegenwoordig.. Als ik een camera en goed internet had op mijn oude Nokia's had ik die weer gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik wil graag de agendafunctie van mijn telefoon gebruiken. Ik wil ook items kunnen toevoegen via mijn PC en laptop. Dit wilde ik graag doen met de online Ovi zooi (http://calendar.ovi.com bijvoorbeeld) maar dat syncen gaat niet lekker, het gebeurt alleen E52 -> online en niet online -> E52.

Als ik online items heb aangepast en ik sync vervolgens, dan valt er niks te syncen volgens mijn telefoon. Verwijder ik mijn sync-subscription en maak ik weer een nieuw Profile aan, dan wordt alles wél gesynced (both ways)

Gruwelijk irritant dus.

Ik wil ook wel outlook gebruik, maar ik moet het zó hebben dat alles op 3 devices (2 computers, 1 E52) gelijk is, dus als ik iets op laptop aanpas, vervolgens op E52, die wijziging ook op de desktop is. Vandaar dat ik het liefst alles online wil doen... maar ja dan moet het wel werken.

Typisch Nokia dit... iemand een workaround of is het gewoon stuque?

[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 22-02-2011 18:39 ]

• efari
die calendar.ovi.com geeft zelfs een error bij mij, ik kan er niet op
heb je al eens via google calendar geprobeerd? (niet dat ikzelf weet hoe dat zit, maar bon)

• maarud
Die kan niet syncen met mijn telefoon... dan zou ik een google exchange server moeten toevoegen maar ik heb al 2 mailboxen in gebruik (gmail en een andere exchange). Ik wil mijn gmail niet stuk maken want dat synced nu eindelijk eens goed (heeft heel lang niet gewerkt :P )

• efari
dan maak je toch snel nog een aan :)
ff snel opgezocht en getest:
bij settings - general - email een nieuwe mailbox toevoegen dmv van de wizard
in eerste stap vd wizard kiezen voor mail for exchange
volgende stap: email-adres en domain: wat gezever invullen
wachtwoord en username: google accountnaam + wachtwoord invullen
dan vraagt hij Mail for Exchange server naam: m.google.com
dan kiezen wat je wil syncen (calender dus)
dan kiezen voor op telefoon zelf of deleten

eenmaal aangemaakt moet je dan de instellingen weer veranderen
het emailadres en domeinnaam helemaal wissen (zal een error geven over resync, OK)
en bij mij synct dan in ieder geval de google calendar, telkens als ik handmatig sync

edit: OMG, JE KAN NIET MEER DAN 2 MAILBOXEN TOEVOEGEN OFZO???
waar is dat nuttig voor? :s:s
maar met die account kan ik ook emails-syncen, dus probeer het eens uit zou ik zeggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door efari op 24-02-2011 20:55 ]

• maarud
efari schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:53:

maar met die account kan ik ook emails-syncen, dus probeer het eens uit zou ik zeggen :)
ik moet push-mail hebben... dus ik kan het op deze manier wel gebruiken maar dan moet ik wel weten of MfE push ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
maarud schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:36:
Ik wil graag de agendafunctie van mijn telefoon gebruiken. Ik wil ook items kunnen toevoegen via mijn PC en laptop. Dit wilde ik graag doen met de online Ovi zooi (http://calendar.ovi.com bijvoorbeeld) maar dat syncen gaat niet lekker, het gebeurt alleen E52 -> online en niet online -> E52.

Als ik online items heb aangepast en ik sync vervolgens, dan valt er niks te syncen volgens mijn telefoon. Verwijder ik mijn sync-subscription en maak ik weer een nieuw Profile aan, dan wordt alles wél gesynced (both ways)

Typisch Nokia dit... iemand een workaround of is het gewoon stuque?
Welke syncapplicatie gebruik je? Er zijn er twee, eentje werkt bij mij ook niet (of amper). Maar Ovi-synchronisatie doet het hier prima, zowel voor contacten, agenda als notities. Die bij Bedieningspaneel -> Telefoon -> Sync werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ovi-sync doet het nu wel gelukkig... ben benieuwd hoe lang hij dat blijft volhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Pff, Nokia Messaging doet weer eens vreemd... hij maakt geen verbinding met gmail. Zal nokia weer even mailen... :(

Heb even zitten zoeken in het filesystem, aangezien mijn C: drive weer eens vol zit (32MB aan Andere Bestanden). Heb iets gevonden in C:\Private\20003c89\ daar is een Settings.db bestand die 9 mb groot is. Jammer dat daar niets over op het internet is te vinden, wil die grote bestanden graag weggooien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nieuwe firmware uit:
The Nokia E52 has been given an update to PR 3.1. The mighty E-series device variants now have an OTA update to 54.003 version. the change-log is as follows:

* Removed Ovi files
* In homescreen Camera shortcut is replaced with Ovi Store shortcut in Business and Personal modes.
* New localization string has been added to phone.loc to handle invalid sim card , text_invalid_card , has been added
* Wrong timezone for Vietnam (Merge task for Vietnam fix)
* Israel is available in Search application country list instead of Jerusalem.
* Some Chinese characters cannot be find out if using the “*” key to switch the tone
* Blank Spaces are displayed in symbol table with Thai Vowels
* Wrong Internet APN issue
* Java Applications downloaded from operator Turkcell channel fails to launch if the phone language is Turkish
niet veel soeps dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Ik heb een probleem(pje) Sinds kort wil mijn bedieningstoets niet meer reageren als ik naar beneden druk (A) Dus het gaat weer prima!

Enig idee of dit zo op te lossen is? ;) Of is het gewoon weer tijd voor nokia care?

[ Voor 11% gewijzigd door Ibjelot op 09-03-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval
(en blijkbaar nog niemand anders, of dan zouden die al geantwoord hebben)

wat ik wel al gehad heb is dat alle knoppen die rechts zitten (dus backspace, telefoontje, 3, 6, 9, #) echt stroef aanvoelden, en geen klikgevoel meer gaven
er zat misschien gewoon een stofje tussen, want dit is na enkele weken terug normaal gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Ik loop tegen een probleempje op:
De app van de NOS teletekst wil alleen verbinding maken met Wlan. Zodra hij deze niet vindt kan hij geen connectie maken, dus ook niet via mijn internetabo van mijn provider.
Ik heb de app opnieuw geinstalleerd en mijn instellingen nagekeken. Ook google gebruikt.
Wie kan mij helpen deze app goed werkend te krijgen (de internet site is voor mij geen optie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Wat is de prioriteit van de toeganspunten?

(instellingen ->verbinding->Bestemmingen-> internet)
En is de standaardverbinding ook Internet? (staat bovenaan in het Bestemmingen-menu, bij mij Stndrd:internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Ja, hier staat gewoon internet via mijn provider. Als 2de staat mijn thuis wifi netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari

Nokia E52 software version 054.003 released
This software release brings general usability and performance improvements.To get this software through your device, select Applications > Software Update, and choose the software you want to update. Alternatively, this software release is available through the Nokia Ovi Suite.

eerste indruk:
toestel loopt inderdaad vlotter

edit:
oei, blijkbaar is dit dezelfde update als hierboven beschreven?
of is er inderdaad een extra update geweest? want het toestel stelde mij zelf voor om te updaten.
ik vind ook niets van changelog terug (en blijkbaar is die officiële lijst al 2 jaar oud

[ Voor 26% gewijzigd door efari op 16-03-2011 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
changelog posten ze nooit dus die moet je via omwegen zien te krijgen (zie mijn post hierboven) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:30
Ik kreeg vandaag een melding van het 'e-mail programma' dat er een update was. Gedownload, en ik heb alleen nog maar nadelen ondervonden. Grotere mails openen gaat nu zeer traag en hij maakt geen geluid en trilt niet meer als ik een nieuwe mail binnen krijg. Erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik gebruik mijn E52 nu voor meer dan één jaar, en de laatste tijd met twee emailadressen (1 maal exchange, met calender en dergelijke) en een privé adres. Echter; nu is mijn phone geheugen erg snel vol; of bijna vol.
Nu gooi ik geregeld e-mail weg ( en haal slechts 20 stuks op), en haal alleen de headers op... en gooi de cache leeg van mijn browser... installeer alle tools op het geheugenkaartje etc etc... maar nog werkt het niet ideaal; mijn geheugen ziet er als volgt uit:
50mb in use
12mb free
-
22mb SIS Applications
26mb Other files

Kan ik die Other files ook weggooien, opruimen? Ik heb meer ruimte nodig; maar kan dat niet zien via de file manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Other files is een raadsel. Niemand weet het, er zijn al veel topics over gestart op andere fora. Er is een programma (weet niet meer hoe het heet) waarmee je in je hele bestandssysteem kan komen (dus ook de system mappen). Daar staan wel cache files en andere zooi die veel ruimte in beslag nemen, maar die kan je niet verwijderen.

Het enige wat werkt is periodiek een hard reset doen... Ik heb precies hetzelfde, doordat ik e-mail gebruik loopt mijn telefoon ook langzaam vol en dus moet ik om de zoveel tijd ook een hard reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Laatst online: 08:33

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb sinds de laatste mail-update ook een probleem: het certificaat van mijn Exchange-server moet ik iedere keer opnieuw accepteren. Hebben meer mensen dat probleem? Ook als ik kies voor 'permanent accepteren' komt hij bij de volgende sync weer met dezelfde vraag.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 13:31
Hm, mijn "other files" nemen momenteel 48MB in beslag waardoor er niet meer genoeg geheugen vrij is om mn browser te starten... Zijn er inmiddels al oplossingen voor gevonden of moet ie een harde reset hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
helaas weet niemand hoe je de 'other files' moet terugbrengen.

Ik heb allerlei 'file browsers' geprobeerd; maar die zien 'niets' in mijn drivers staan. Wel heb ik nog een kleine tip:

MMS, veel sms berichten, wellicht spraaknotitie's? Deze kunnen ook in het werkgeheugen van je gsm staan - dat kost veel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 13:31
Zo, net even een harde reset gegeven, alle update geïnstalleerd en een uur met de instellingen bezig geweest. De laatste keer dat ik een update deed is alweer een jaar of wat geleden en zoals op de vorige pagina beschreven wordt loopt ie inderdaad een stuk vlotter. Bovendien heb ik weer 50MB aan vrij intern geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423490

Dag mensen,

Ben nu zo'n 1 jaar eigenaar van een E52, en dit is mij altijd zeer goed bevallen. Tot vorige week, mijn toestel deed helemaal niks meer, hij valt niet op te laden, niks! Nu heb ik er tweedehands één weer kunnen kopen, maar nu heb ik het volgende probleem;

op de een of andere manier kan ik geen bestanden downloaden op het internet.

Ik ben er nu al zo'n 2 dagen mee bezig om de juiste instelling te vinden maar kan het nog steeds niet voor elkaar krijgen, een van jullie misschien een idee?

Als ik op een icoon klik waar ik bijv. een mp3 kan downloaden, dan krijg ik wel het schermpje met informatie;

Downloaden:

Naam;
.............

Grootte;
......

Type;
.........

En als ik dan om ok klik gebeurt er gewoon helemaal niets, en zelfs bij downloads in opties wordt niets weergegeven. Weet iemand hier een oplossing voor?

M.vr.gr. Mike Stegeman

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 423490 op 20-09-2011 17:49 ]

• vanaalten
Mensen hier ervaring met een hard-reset van een E52 - zonder dat dat werkt?

Ik haalde de telefoon uit standby - display kwam terug, maar toestel hing, reageerde nergens meer op. Batterij er uit, kwartiertje er uit gelaten en terug er in.

Situatie nu: aan-knop ingedruk houden, seconde later trilt 'ie even - en dat is het. Geen display verder.

Hard-reset:
Batterij er uit en er weer in;
*, 3 en opneem-toets (die onder de home-knop) ingedrukt houden en aan-knop ingedrukt houden. Even trillen, verder niets.

Kwam enkel op internet dit topic tegen, maar daar zie ik verder ook geen oplossing.

Net een maand uit de garantie, helaas. Misschien gaan spelen met Phoenix-software? Iemand tips voor het redden van deze E52?

Edit: nevermind!
Phoenix geinstalleerd, nog niet opgestart. Nokia E52 aan de PC gekoppelt via USB - en ineens spingt het display aan en vraagt om de pincode... *O*
Alles doet het weer goed, niets kwijtgeraakt. Nu wel een volledige backup aan het maken...

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 25-09-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363207

Hier ook problemen met het geheugen van de E52.
Ik heb alles zo'n beetje van het telefoongeheugen verwijderd en alles is geïnstalleerd op de extra memory card.
Nu geeft de explorer in windows op mijn pc aan dat er 20kB gebruikt is en nog 88.9 MB vijr op C: in de telefoon.
Echter wanneer ik in de explorer kijk in de telefoon, slechts 2.8 MB vrij in het geheugen.
Hierdoor krijg ik continu meldingen: onvoldoende geheugen.
Hoe kan dit en hoe los ik het op?
Ik heb al in de fora gelezen, echter niet echt een oplossing kunnen vinden, behalve harde reset.
Iemand iets ..........

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Voor de mensen die problemen hebben met onvoldoende telefoongeheugen, installeer NetQin Mobile Guard. Scan je gsm en kijk hoeveel ruimte wordt ingenomen door cache- en logbestanden. Bij mij was dit meer dan 30MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:00
Wauw :) werkt prima Alfredo. Had 10mb in totaal, maar het is vooral goed te zien waar het nou precies inzit allemaal. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363207

Hey top met dat progje, krijg je een stuk meer in zicht wat er allemaal gebeurd binnen de telefoon!
Heb nu weer dik 17 mb vrij en geen meldingen meer.
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 13:13
Dit is ondertussen al een oude telefoon geworden. Is het nog de moeite om hem te kopen?

Met al die touchscreens en full keyboards tegenwoordig, is het zo goed als onmogelijk om een telefoon vol features te vinden, maar toch een numeriek toetsenbord heeft. Enige dat ik minder vind bij deze, is de kwaliteit van de camera, voor de rest is het wel wat ik zoek.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.