changelog posten ze nooit dus die moet je via omwegen zien te krijgen (zie mijn post hierboven)
Ik kreeg vandaag een melding van het 'e-mail programma' dat er een update was. Gedownload, en ik heb alleen nog maar nadelen ondervonden. Grotere mails openen gaat nu zeer traag en hij maakt geen geluid en trilt niet meer als ik een nieuwe mail binnen krijg. Erg vervelend
Ik gebruik mijn E52 nu voor meer dan één jaar, en de laatste tijd met twee emailadressen (1 maal exchange, met calender en dergelijke) en een privé adres. Echter; nu is mijn phone geheugen erg snel vol; of bijna vol.
Nu gooi ik geregeld e-mail weg ( en haal slechts 20 stuks op), en haal alleen de headers op... en gooi de cache leeg van mijn browser... installeer alle tools op het geheugenkaartje etc etc... maar nog werkt het niet ideaal; mijn geheugen ziet er als volgt uit:
50mb in use
12mb free
-
22mb SIS Applications
26mb Other files
Kan ik die Other files ook weggooien, opruimen? Ik heb meer ruimte nodig; maar kan dat niet zien via de file manager.
Nu gooi ik geregeld e-mail weg ( en haal slechts 20 stuks op), en haal alleen de headers op... en gooi de cache leeg van mijn browser... installeer alle tools op het geheugenkaartje etc etc... maar nog werkt het niet ideaal; mijn geheugen ziet er als volgt uit:
50mb in use
12mb free
-
22mb SIS Applications
26mb Other files
Kan ik die Other files ook weggooien, opruimen? Ik heb meer ruimte nodig; maar kan dat niet zien via de file manager.
Other files is een raadsel. Niemand weet het, er zijn al veel topics over gestart op andere fora. Er is een programma (weet niet meer hoe het heet) waarmee je in je hele bestandssysteem kan komen (dus ook de system mappen). Daar staan wel cache files en andere zooi die veel ruimte in beslag nemen, maar die kan je niet verwijderen.
Het enige wat werkt is periodiek een hard reset doen... Ik heb precies hetzelfde, doordat ik e-mail gebruik loopt mijn telefoon ook langzaam vol en dus moet ik om de zoveel tijd ook een hard reset doen.
Het enige wat werkt is periodiek een hard reset doen... Ik heb precies hetzelfde, doordat ik e-mail gebruik loopt mijn telefoon ook langzaam vol en dus moet ik om de zoveel tijd ook een hard reset doen.
Ik heb sinds de laatste mail-update ook een probleem: het certificaat van mijn Exchange-server moet ik iedere keer opnieuw accepteren. Hebben meer mensen dat probleem? Ook als ik kies voor 'permanent accepteren' komt hij bij de volgende sync weer met dezelfde vraag.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Hm, mijn "other files" nemen momenteel 48MB in beslag waardoor er niet meer genoeg geheugen vrij is om mn browser te starten... Zijn er inmiddels al oplossingen voor gevonden of moet ie een harde reset hebben?
helaas weet niemand hoe je de 'other files' moet terugbrengen.
Ik heb allerlei 'file browsers' geprobeerd; maar die zien 'niets' in mijn drivers staan. Wel heb ik nog een kleine tip:
MMS, veel sms berichten, wellicht spraaknotitie's? Deze kunnen ook in het werkgeheugen van je gsm staan - dat kost veel ruimte.
Ik heb allerlei 'file browsers' geprobeerd; maar die zien 'niets' in mijn drivers staan. Wel heb ik nog een kleine tip:
MMS, veel sms berichten, wellicht spraaknotitie's? Deze kunnen ook in het werkgeheugen van je gsm staan - dat kost veel ruimte.
Zo, net even een harde reset gegeven, alle update geïnstalleerd en een uur met de instellingen bezig geweest. De laatste keer dat ik een update deed is alweer een jaar of wat geleden en zoals op de vorige pagina beschreven wordt loopt ie inderdaad een stuk vlotter. Bovendien heb ik weer 50MB aan vrij intern geheugen
Verwijderd
Dag mensen,
Ben nu zo'n 1 jaar eigenaar van een E52, en dit is mij altijd zeer goed bevallen. Tot vorige week, mijn toestel deed helemaal niks meer, hij valt niet op te laden, niks! Nu heb ik er tweedehands één weer kunnen kopen, maar nu heb ik het volgende probleem;
op de een of andere manier kan ik geen bestanden downloaden op het internet.
Ik ben er nu al zo'n 2 dagen mee bezig om de juiste instelling te vinden maar kan het nog steeds niet voor elkaar krijgen, een van jullie misschien een idee?
Als ik op een icoon klik waar ik bijv. een mp3 kan downloaden, dan krijg ik wel het schermpje met informatie;
Downloaden:
Naam;
.............
Grootte;
......
Type;
.........
En als ik dan om ok klik gebeurt er gewoon helemaal niets, en zelfs bij downloads in opties wordt niets weergegeven. Weet iemand hier een oplossing voor?
M.vr.gr. Mike Stegeman
Ben nu zo'n 1 jaar eigenaar van een E52, en dit is mij altijd zeer goed bevallen. Tot vorige week, mijn toestel deed helemaal niks meer, hij valt niet op te laden, niks! Nu heb ik er tweedehands één weer kunnen kopen, maar nu heb ik het volgende probleem;
op de een of andere manier kan ik geen bestanden downloaden op het internet.
Ik ben er nu al zo'n 2 dagen mee bezig om de juiste instelling te vinden maar kan het nog steeds niet voor elkaar krijgen, een van jullie misschien een idee?
Als ik op een icoon klik waar ik bijv. een mp3 kan downloaden, dan krijg ik wel het schermpje met informatie;
Downloaden:
Naam;
.............
Grootte;
......
Type;
.........
En als ik dan om ok klik gebeurt er gewoon helemaal niets, en zelfs bij downloads in opties wordt niets weergegeven. Weet iemand hier een oplossing voor?
M.vr.gr. Mike Stegeman
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 17:49 ]
Mensen hier ervaring met een hard-reset van een E52 - zonder dat dat werkt?
Ik haalde de telefoon uit standby - display kwam terug, maar toestel hing, reageerde nergens meer op. Batterij er uit, kwartiertje er uit gelaten en terug er in.
Situatie nu: aan-knop ingedruk houden, seconde later trilt 'ie even - en dat is het. Geen display verder.
Hard-reset:
Batterij er uit en er weer in;
*, 3 en opneem-toets (die onder de home-knop) ingedrukt houden en aan-knop ingedrukt houden. Even trillen, verder niets.
Kwam enkel op internet dit topic tegen, maar daar zie ik verder ook geen oplossing.
Net een maand uit de garantie, helaas. Misschien gaan spelen met Phoenix-software? Iemand tips voor het redden van deze E52?
Edit: nevermind!
Phoenix geinstalleerd, nog niet opgestart. Nokia E52 aan de PC gekoppelt via USB - en ineens spingt het display aan en vraagt om de pincode...
Alles doet het weer goed, niets kwijtgeraakt. Nu wel een volledige backup aan het maken...
Ik haalde de telefoon uit standby - display kwam terug, maar toestel hing, reageerde nergens meer op. Batterij er uit, kwartiertje er uit gelaten en terug er in.
Situatie nu: aan-knop ingedruk houden, seconde later trilt 'ie even - en dat is het. Geen display verder.
Hard-reset:
Batterij er uit en er weer in;
*, 3 en opneem-toets (die onder de home-knop) ingedrukt houden en aan-knop ingedrukt houden. Even trillen, verder niets.
Kwam enkel op internet dit topic tegen, maar daar zie ik verder ook geen oplossing.
Net een maand uit de garantie, helaas. Misschien gaan spelen met Phoenix-software? Iemand tips voor het redden van deze E52?
Edit: nevermind!
Phoenix geinstalleerd, nog niet opgestart. Nokia E52 aan de PC gekoppelt via USB - en ineens spingt het display aan en vraagt om de pincode...

Alles doet het weer goed, niets kwijtgeraakt. Nu wel een volledige backup aan het maken...
[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 25-09-2011 11:42 ]
Verwijderd
Hier ook problemen met het geheugen van de E52.
Ik heb alles zo'n beetje van het telefoongeheugen verwijderd en alles is geïnstalleerd op de extra memory card.
Nu geeft de explorer in windows op mijn pc aan dat er 20kB gebruikt is en nog 88.9 MB vijr op C: in de telefoon.
Echter wanneer ik in de explorer kijk in de telefoon, slechts 2.8 MB vrij in het geheugen.
Hierdoor krijg ik continu meldingen: onvoldoende geheugen.
Hoe kan dit en hoe los ik het op?
Ik heb al in de fora gelezen, echter niet echt een oplossing kunnen vinden, behalve harde reset.
Iemand iets ..........
Alvast bedankt.
Ik heb alles zo'n beetje van het telefoongeheugen verwijderd en alles is geïnstalleerd op de extra memory card.
Nu geeft de explorer in windows op mijn pc aan dat er 20kB gebruikt is en nog 88.9 MB vijr op C: in de telefoon.
Echter wanneer ik in de explorer kijk in de telefoon, slechts 2.8 MB vrij in het geheugen.
Hierdoor krijg ik continu meldingen: onvoldoende geheugen.
Hoe kan dit en hoe los ik het op?
Ik heb al in de fora gelezen, echter niet echt een oplossing kunnen vinden, behalve harde reset.
Iemand iets ..........
Alvast bedankt.
Voor de mensen die problemen hebben met onvoldoende telefoongeheugen, installeer NetQin Mobile Guard. Scan je gsm en kijk hoeveel ruimte wordt ingenomen door cache- en logbestanden. Bij mij was dit meer dan 30MB.
Wauw
werkt prima Alfredo. Had 10mb in totaal, maar het is vooral goed te zien waar het nou precies inzit allemaal. Nice!
Verwijderd
Hey top met dat progje, krijg je een stuk meer in zicht wat er allemaal gebeurd binnen de telefoon!
Heb nu weer dik 17 mb vrij en geen meldingen meer.
Dank je.
Heb nu weer dik 17 mb vrij en geen meldingen meer.
Dank je.
Dit is ondertussen al een oude telefoon geworden. Is het nog de moeite om hem te kopen?
Met al die touchscreens en full keyboards tegenwoordig, is het zo goed als onmogelijk om een telefoon vol features te vinden, maar toch een numeriek toetsenbord heeft. Enige dat ik minder vind bij deze, is de kwaliteit van de camera, voor de rest is het wel wat ik zoek.
Met al die touchscreens en full keyboards tegenwoordig, is het zo goed als onmogelijk om een telefoon vol features te vinden, maar toch een numeriek toetsenbord heeft. Enige dat ik minder vind bij deze, is de kwaliteit van de camera, voor de rest is het wel wat ik zoek.
Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.