• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 16:04
vanaalten schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:32:
[...]

Welke versie van Sygic is dat? Is alweer een tijd geleden dat het McGuider heette, op de website noemen ze het MobileMaps 2009...

(maar het lijkt er dus wel op dat het softwarematig is op te lossen!)
Het is versie 7.70.

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Thx voor de tip mbt de screensaver. Vind deze toch wat makkelijker dan dat oplichten van de navi-button.

Hoe ervaren jullie verder de kwaliteit van de gesprekken? Geen last van "ruis" op de lijn en wegvallen van gedeeltes van woorden van de partij met wie je praat? (Antenne is niet bedekt en netwerk is UMTS alle streepjes)

En kan bij jullie de speaker als je muziek speelt ook nagenoeg dubbel zo hard als wanneer je iemand aan de lijn hebt?

Geluid uit een headset werkt trouwens een stuk beter! :)

En nog een vraagje, iemand misschien ervaringen met nokia service points in de buurt van nijmegen? Website van service point locater werkt om een of andere vage reden niet bij mij onder firefox (pc) / ie (pc) / symbian browser (gsm)....krijg "jquery error" o.i.d. Dus kan ze niet opzoeken.

GPS werkt bij mij trouwens perfect wanneer ik in de buurt van een raam ben / buiten ben (ook zonder A-GPS. Maar goed, moet binnenkort ook een andere app gaan proberen dan nokia maps (fingers crossed)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslaa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2013
Ben sinds januari 2008 een tevreden E51 gebruiker. Ben nu ook op zoek naar wat nieuws en uiteraard valt daar de E52 onder (ik lees hier al een maandje mee). Afgelopen vrijdag heb ik de gelegenheid gehad daar een uurtje mee te spelen en inderdaad: het chromen randje zit een beetje los. Wat mij betreft niet irritant. Wat ik persoonlijk veel irritanter vind is dat de display niet recht in het scherm lijkt te zitten (hier al eerder gememoreerd). De donkere randjes zijn niet aan elke zijde van de vierhoek gelijk. Heel jamer!
Het toestel maakt op mij niet de indruk zoveel lichter te zijn dan de E51.

Heb wel de volgende vraag aan de kenners hier:
Ik gebruik voor email op mijn E51 Nokia Messaging versie 5.4 (build 9.5.3.75). Het kwam mij voor dat op de E52 die ik in handen had een andere versie van NM was voor-geinstalllerd. Iemand enig idee welke versie dat zou kunnen en is die ook "downloadbaar"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
joslaa schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:24:

Heb wel de volgende vraag aan de kenners hier:
Ik gebruik voor email op mijn E51 Nokia Messaging versie 5.4 (build 9.5.3.75). Het kwam mij voor dat op de E52 die ik in handen had een andere versie van NM was voor-geinstalllerd. Iemand enig idee welke versie dat zou kunnen en is die ook "downloadbaar"?
Volgens mij is het een nieuwere versie en dit heb ik gevonden op email.nokia.com:

Ga met uw telefoonbrowser naar email.nokia.com en download de software. Nadat u de nieuwe versie hebt geïnstalleerd, wordt de Nokia Messaging-software automatisch gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugmod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:12:
[...]

Hmmm. Als je TT nu op een ander toestel op de geheugenkaart installeert en die geheugenkaart dan in de E52 stopt, zou je het dan wel draaiend kunnen krijgen?
Dit gaat hoogst waarschijnlijk niet werken: als je TomTom 6 op een sdkaartje installeert en je doet een harde reset van je toestel (in mijn geval een nokia 5500) , moet tomtom opnieuw worden geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Goedemiddag medegebruikers van de E52.

Ik heb het toestel nu zo'n 2 weken en heb ook een toestel met de hier al geopperde klachten.

Made in Finland:

* Chromen randje iets los, persoonlijk vind ik dit niet irritant.
* Zwarte randjes rondom scherm niet gelijk: had ik nog niets eens opgemerkt, het is dat het hier werd geopperd. Ook dus niet irritant voor mij persoonlijk.
* Ontvangstkwaliteit: minder dan de N82, maar niet slecht voor zover ik nu kan beoordelen. In betonnen gebouwen word de ontvangst slecht, maar dat is logisch als je wat verder van de zender vandaan woont en alles rondom je beton is ;)
* Installatieproblemen navigatie: Met legale Garmin geen probleem, wel met legale Route 66. Die krijg ik maar niet werkend :S

UPDATE 14-9-09 18.00 UUR.
Na op advies van route66 klantenservice een update te hebben geinstalleerd, werkt het nu wel :D
Had binnen no time antwoord van hen, ze hebben me tot nu toe perfect geholpen. Dikke pluim voor hen!

* Vastlopers: doet hij maar af en toe, maar daar had mijn N70 en N82 ook last van. Het is trouwens de eerste softwareversie, dus er komt hopelijk verbetering in de toekomst ;)

Verder een prima en heel makkelijk te bedienen toestel met leuke opties!
Energiespaarstand en berichtenlezer zijn erg handig :)

[ Voor 19% gewijzigd door tcf op 14-09-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog zeer tevreden met mijn 3e toestel. Ben echt blij dat ik dit model heb. Goede standby tijd. Na 2 dagen heel veel op internet te hebben gezeten nog maar 2 streepjes kwijt van de accu.
Ook geen problemen met het frontje. Hij viel mij vanmiddag op straat en heb er wel een paar krasjes op zitten maar het chromen randje zit nog net zo vast (lijkt wel dat die nog steviger vast zit).
Nee, ik heb al veel Nokia's versleten omdat ik er nogal snel op uitgekeken was maar heb dat met dit model niet.
Eigenlijk zit er alles op wat je op dit moment wenst van een telefoon.
tcf schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:19:
Goedemiddag medegebruikers van de E52.

Ik heb het toestel nu zo'n 2 weken en heb ook een toestel met de hier al geopperde klachten.

Made in Finland:

* Chromen randje iets los, persoonlijk vind ik dit niet irritant.
* Zwarte randjes rondom scherm niet gelijk: had ik nog niets eens opgemerkt, het is dat het hier werd geopperd. Ook dus niet irritant voor mij persoonlijk.
* Ontvangstkwaliteit: minder dan de N82, maar niet slecht voor zover ik nu kan beoordelen. In betonnen gebouwen word de ontvangst slecht, maar dat is logisch als je wat verder van de zender vandaan woont en alles rondom je beton is ;)
* Installatieproblemen navigatie: Met legale Garmin geen probleem, wel met legale Route 66. Die krijg ik maar niet werkend :S

UPDATE 14-9-09 18.00 UUR.
Na op advies van route66 klantenservice een update te hebben geinstalleerd, werkt het nu wel :D
Had binnen no time antwoord van hen, ze hebben me tot nu toe perfect geholpen. Dikke pluim voor hen!

* Vastlopers: doet hij maar af en toe, maar daar had mijn N70 en N82 ook last van. Het is trouwens de eerste softwareversie, dus er komt hopelijk verbetering in de toekomst ;)

Verder een prima en heel makkelijk te bedienen toestel met leuke opties!
Energiespaarstand en berichtenlezer zijn erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:09:
Goede standby tijd. Na 2 dagen heel veel op internet te hebben gezeten nog maar 2 streepjes kwijt van de accu.
Even een 'me too!' reactie:
Vijf uur navigeren op interne GPS; vier dagen standby en ongeveer een uur telefoneren. Nog 1 streepje over, dus maar eens aan de lader gehangen. Geweldig, dat verbruik, kan je tenminste je GPS & navigatie gebruiken zonder paniekerig naar een stopcontact of autolader te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Laatst online: 08-09 20:04
Ik heb nu al ruim een week me tweede nokia e52, na eerst een DOA te hebben gehad. Een nederlands model zowaar! bijna alles werkt voortreffelijk. Accuduur is helemaal prima, GPS zeer snel gevonden. Hoogstens 20 sec wachten. heldere gesprekken en mail checken gaat zeer snel. Alleen ik erger me aan een paar dingen.

Het meeste nog dat ik tijdens het bellen niet kan zien hoe lang ik aan het bellen ben.. er staat alleen dat ik aan het bellen ben. Is hier een oplossing voor?

Ook vind ik het vrij irritant dat hij MSN en Fring automatisch mee opstart als ik me telefoon aandoe na opnieuw opstarten. Ik zie ook nergens waar je dat uit kan zetten.

Als laatst heb ik soms het probleem dat als ik muziek luister vanuit een playlist. en dan ondertussen verder wil zoeken in de muziekbibliotheek dat de speler er dan 1/2 alle keren mee ophoud..

Weten jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Cl4v4t schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:55:
Ik heb nu al ruim een week me tweede nokia e52, na eerst een DOA te hebben gehad. Een nederlands model zowaar! bijna alles werkt voortreffelijk. Accuduur is helemaal prima, GPS zeer snel gevonden. Hoogstens 20 sec wachten. heldere gesprekken en mail checken gaat zeer snel. Alleen ik erger me aan een paar dingen.

Het meeste nog dat ik tijdens het bellen niet kan zien hoe lang ik aan het bellen ben.. er staat alleen dat ik aan het bellen ben. Is hier een oplossing voor?

Ook vind ik het vrij irritant dat hij MSN en Fring automatisch mee opstart als ik me telefoon aandoe na opnieuw opstarten. Ik zie ook nergens waar je dat uit kan zetten.

Als laatst heb ik soms het probleem dat als ik muziek luister vanuit een playlist. en dan ondertussen verder wil zoeken in de muziekbibliotheek dat de speler er dan 1/2 alle keren mee ophoud..

Weten jullie hier een oplossing voor?
Waar heb je de nederlands model aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Alleen ik erger me aan een paar dingen.

Yep:
Menu => Bed. paneel => Instellingen => Telefoon => Oproep => Gespreksduur tonen op "ja" zetten.

Symbian: je kan veel instellen, maar je moet je tien keer door alle menu's heen worstelen voor je gevonden hebt wat je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Wat wil je dan, een lange pagina met alle instellingen onder elkaar ? :P

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSN ken ik niet, maar bij Fring kun je in de settings aangeven of hij automatisch moet opstaerten. Standaard staat dat op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
bluemind schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:01:
[...]

Inderdaad, ben ik ook benieuwd naar! De E52 staat weer op voorraad in de Nokia shop voor € 299,-.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
Bedankt voor de hulp! ik ben nog echt een leek in symbian, vind het allemaal totaal niet logisch. Al valt het best mee als je het eenmaal door hebt.
bluemind schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:01:
[...]

Bij studentmobiel. Ik had dus eind mei al me telefoon daar besteld, waarvan ik in de begin pagina's nog een screenshot van me contract had gepost. En ik kreeg eerst een duits model thuisgestuurd. Alleen dat bleek een DoA te zijn, wat ik een paar pagina's terug had gepost. Die telefoon uiteraard meteen weer teruggestuurd en kreeg 2 dagen daarna een email dat ze een nieuwe telefoon op zouden sturen zodra die weer voorradig was.

Me moeder heeft op mijn aanraden ook de e52 aangeschaft die paar dagen na mijn DoA kwam. Dat was een Hongaars model van 2Call. Die werkt ook helemaal zoals het hoort, alleen daardoor had ik er wel de balen in omdat ik al kneiterlang zat te wachten op mijn e52. Dat doet er echter niet veel toe.

Ik heb nu dus, na een paar weken, een e52 met Nederlandse handleiding enz. Niet dat daar veel verschil inzit. Alle Nederlandse taalpakketten kun je ook gewoon erbij downloaden op het bijv. Hongaarse model.

Verwijderd

Ik heb gisteren een jaarcontract afgesloten bij Hi via Studentmobiel in combinatie met de E52. Het ging echt ongelofelijk snel; 13:00 uur formulier ingevuld, 13:30 uur contract per e-mail teruggestuurd en een paar uur later alweer overgezet. En dan te bedenken dat ik van KPN kom, weliswaar hetzelfde netwerk maar toch. Vanochtend een e-mail gehad met de mededeling dat het toestel vandaag verstuurd is. Ik hoop dat die van mij ook een Nederlands model is. Zodra ik hem binnen heb zal ik hier een melding van maken.

• phobosdeimos
  • Laatst online: 21:50
Ik vind het wel positief dat het nu echt lijkt alsof de voorraad van de eerste batch helemaal op aan het geraken is. En de nieuwe batch laat op zich wachten. Kans is dus groot dat we dan eindelijk de "final" e52 te zien gaan krijgen, zonder de kinderziektes. Althans zoiets hoop ik :)

Verwijderd

phobosdeimos schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:00:
Ik vind het wel positief dat het nu echt lijkt alsof de voorraad van de eerste batch helemaal op aan het geraken is. En de nieuwe batch laat op zich wachten. Kans is dus groot dat we dan eindelijk de "final" e52 te zien gaan krijgen, zonder de kinderziektes. Althans zoiets hoop ik :)
Dit kan inderdaad klopen gsmweb.nl heeft ze niet meer op voorraad en wachten nog op de levering van de leverancier.
Mijn toestel is gecrediteerd en krijg een nieuwe hoop dat ik de final versie krijg.

• bluemind
eigenlijk wil ik graag bij 2call halen, maar weet niet of ze over hun eerste batch heen zijn?
want eerste batch had/heeft veel problemen van zich laten melden.

zijn er hier mensen die bij 2call werken, of insiders kennen, die op mijn vraag een vertrouwelijke antwoord kunne geven.

Verwijderd

kan er iemand vergelijken met andere nokia's of scherm goed leesbaar is in zonlicht ? vb tov 6700 ?

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Vergelijken kan ik niet... maar het is echt wel heel goed leesbaar in de volle zon, dat kan ik je wel zeggen _/-\o_

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Verwijderd

'k heb net een E52 besteld bij Typhone (is trouwens van The Phone House) en die krijgen morgen nieuwe batch binnen _/-\o_ waarschijnlijk zaterdag in huis, dan zal ik laten weten hoe en wat

• bluemind
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:38:
'k heb net een E52 besteld bij Typhone (is trouwens van The Phone House) en die krijgen morgen nieuwe batch binnen _/-\o_ waarschijnlijk zaterdag in huis, dan zal ik laten weten hoe en wat
ik wacht op je bevindingen over e52 van de nieuwe batch

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:38:
Hoe weet je dat het een tweede batch is? "Zeiden" ze dat? Webshops zeggen echt van alles he om maar producten te verkopen.

Verwijderd

Het hangt er ook vanaf hoe je "batch" definieert. In de context van deze thread is de tweede batch de eerste lading telefoons die geen kuren vertoont. Voor een webwinkel is het gewoon de volgende lading telefoons die binnenkomt, kapot of niet.

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:37:
Het hangt er ook vanaf hoe je "batch" definieert. In de context van deze thread is de tweede batch de eerste lading telefoons die geen kuren vertonen. Voor een webwinkel is het gewoon de volgende lading telefoons die binnenkomt, kapot of niet.
Inderdaad. En al hoewel de winkel waarschijnlijk wel weet wat een klant bedoelt als hij zo'n vraag stelt, is de winkel niet aan het liegen als hij zegt dat er een 2de "batch" E52 telefoons is binnen gekomen. En batch is dan inderdaad gewoon een volgende lading (en heeft dan niks te maken met de 2de "batch" van de E52).

• BigEagle
Dus eigenlijk moet je wachten met de koop van een E52. Oh nee, dat kan niet want dan heb je nog steeds de verkeerde batch omdat iedereen wacht met de aanschaf... :+

Verwijderd

BigEagle schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:01:
Dus eigenlijk moet je wachten met de koop van een E52.
Niet alleen met de E52 hoor, al doen de zakelijke modellen het dan nog relatief goed. Ik weet nog wat er altijd voor gedoe was met de 8210 en 8310 in het begin. Zelf nam ik toen een 6610 die toen al maanden op de markt was, en nooit problemen mee gehad, dat toestel doet het nog steeds.

• bluemind
Hoeveel personen lees kopers zijn op de hoogte van deze forum. Maak je geen zorgen eerste batch zal verkocht worden, nokia hoeft alleen maar reklame te maken..

voor mij betekent een batch eerste verzameling productie, niet de lading naar de detail handel. Een detail handel
kan best meerdere landingen krijgen uit de zelfde in dit geval uit de eerste batch.

Dit moeten we op een of andere manier bevestigd krijgen..
ik zal gewoon op de tweede productie batch wachten.

• BigEagle
De E52 wordt dan een mooi kerst cadeau... :P

• silmaril8
  • Niet online
bluemind schreef op donderdag 17 september 2009 @ 11:57:
Hoeveel personen lees kopers zijn op de hoogte van deze forum. Maak je geen zorgen eerste batch zal verkocht worden, nokia hoeft alleen maar reklame te maken..

voor mij betekent een batch eerste verzameling productie, niet de lading naar de detail handel. Een detail handel
kan best meerdere landingen krijgen uit de zelfde in dit geval uit de eerste batch.

Dit moeten we op een of andere manier bevestigd krijgen..
ik zal gewoon op de tweede productie batch wachten.
En wanneer weet je of de tweede productie batch er is? Niemand bij Nokia zal je dit gaan vertellen.

Verwijderd

Ik heb hem zojuist binnen gehad, hij zit nu aan de lader. Hij is "Made in Finland" en de productcode is 0582004 oftewel EURO2 LUXEMBURG Metal Al. Er zat een Nederlandse en een Franse handleiding bij. Op het eerste gezicht is er niks mis met de bouwkwaliteit, ik herken me niet in de speling die andere mensen hier omschrijven. Ik heb niet geprobeerd om het randje van de onderkant los te trekken en dat ga ik ook niet doen, maar met het blote oog ziet de afwerking er netjes uit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zo'n persoon ben die de telefoon meteen aan een totale inspectie onderwerpt om op zoek te gaan naar imperfecties, dus het kan zijn dat het mij gewoon niet opvalt.

Misschien post ik vanavond nadat ik het toestel gebruikt heb wat meer.

• tcf

tcf

Iemand hier problemen de geluidskwaliteit? Gisteren klachten gehoord dat het geluid een golf beweging maakte, dus van hard naar zacht en vice versa.....

Tevens begint de slechtere ontvangst t.o.v. andere nokia's echt op te vallen nu....

Verwijderd

Geen problemen met de geluidskwaliteit.. die is prima... net als ontvangst.
Echt top is de batterijduur..zeker in vergelijking met het vorige toestel Samsung i780.... 780 ding werkt ook slecht met 3G.
Had verder tot het lezen van de berichten hier niet echt op sommige details gelet. Toestel is made in Finland
scherm heeft inderdaad rechts en onder zwarte randtjes... keypad heeft rechts wat ruimte tot de rand tov van links....had mooier gekund.. maar zit verder goed in elkaar. Een stabiele navi app zou nog mooi zijn.

Exchange is beter & uitgebreider dan die van de E71 op het eerste gezicht. op E71 kun je niet je hele folder tree zien en raadplegen als ik me collega's goed beluister.

Verwijderd

Ik heb de E52 nu een paar uur in gebruik en heb er al best wel veel mee gebeld en gesms't. Dit zijn tot nu toe mijn ervaringen:

Het klopt inderdaad dat het geluid "dof" klinkt door de speakers in vergelijking met andere telefoons. Ik vind dit echter niet storend en juist aangenaam klinken. Als je dit dof noemt dan zou ik andere telefoons schel noemen. Verder heb ik over mijn eigen verstaanbaarheid geen klachten gehad van mensen aan de andere kant van de lijn.

Het scherm zit niet in het midden; het zit meer naar links dan naar rechts. Dit geldt ook voor het keypad ten opzichte van de rand. De toetsen aan de linkerkant van het keypad voel je ook licht kraken als je ze indrukt omdat ze tegen de rand aan schuren.

Ik heb totaal geen issues met het bereik. In vergelijking met m'n oude Nokia geeft hij op bepaalde plekken zelfs precies hetzelfde aantal streepjes aan. Geen verbetering, maar ook geen verslechtering dus.

Er is backlightbleeding; meerdere witte stipjes en streepjes die je bij de kieren ziet. Aan de rechterkant van het keypad zie je dit meer omdat het keypad daar dus verder van de rand af staat dan aan de linkerkant.

Bij het donkerbruine thema zie ik het scherm vaak "golven", vooral als de donkerbruine kleur het scherm voor een groot deel opvult. Bij het lichte thema of als er veel icoontjes in beeld zijn verdwijnt de golving. Ik weet niet of dit door het scherm zelf komt of dat het optisch bedrog is. Ik zou graag willen weten of andere mensen zich hier ook in herkennen.

De batterij is een non-issue. Dit is de beste batterij die ik ooit heb gehad.

Bovenstaande opmerkingen moeten zeker met een korrel zout genomen worden en beïnvloeden naar mijn mening niet de bruikbaarheid van de telefoon. Veel van de punten zouden me nog geen eens zijn opgevallen als ik het hier niet had gelezen. Het is geen perfecte telefoon, maar voor het geld dat ik er maandelijks voor betaal heb ik niets te klagen. Al met al ben ik dus tevreden.

Voor de mensen die zich heel erg aan kleine imperfecties kunnen storen zou ik adviseren te wachten met de aankoop, wellicht dat Nokia nog het één en ander in het productieproces aanpast om deze oneffenheden weg te werken. In vergelijking met de E51 die ik heb gehad is de bouwkwaliteit namelijk gewoon slordig.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
tcf schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:58:
Iemand hier problemen de geluidskwaliteit? Gisteren klachten gehoord dat het geluid een golf beweging maakte, dus van hard naar zacht en vice versa.....

Tevens begint de slechtere ontvangst t.o.v. andere nokia's echt op te vallen nu....
Waar heb je die info vandaan? Omschrijving van die golvende geluidsbeweging past inderdaad wel erg bij de problemen die ik ondervind (zie voorgaande posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:50:

Bij het donkerbruine thema zie ik het scherm vaak "golven", vooral als de donkerbruine kleur het scherm voor een groot deel opvult. Bij het lichte thema of als er veel icoontjes in beeld zijn verdwijnt de golving. Ik weet niet of dit door het scherm zelf komt of dat het optisch bedrog is. Ik zou graag willen weten of andere mensen zich hier ook in herkennen.
Heb ik ook ja! Maar ik ben er ook niet achter of dat door het scherm komt. Zoals ik hierboven al vermelde hebben we hier twee Nokia e52's in huis. En bij die andere zie je het scherm niet golven + dat dat scherm iets helderder is terwijl alle instellingen die te maken hebben met helderheid precies gelijk staan. Het is geen groot verschil, maar als je ze naast elkaar houd zie je het wel duidelijk.

Ook heb ik het rare verschijnsel dat ik sommige sites niet kan openen: bijv. 9292ov.nl. Ik krijg dan in de standaardbrowser een foutmelding met de tekst "geen toegang, je hebt geen toegang to deze pagina." en dat terwijl het op de andere telefoon wel werkt. Ook hier heb ik naar mijn weten alle instellingen afgegaan die daarmee te maken hebben en die stonden allemaal gelijk. Via Opera Mini werkt ie dan weer wel.

Ik heb een abbonoment bij Hi incl hi eindeloos online, maar met mobiel internet maakt ie verbinding met T-mobile internet... Klopt dit? Want dit is ook de enige die telkens werkt. Heb er dus verder geen last van, maar ik vind het wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben we dan precies dezelfde "versie" van de telefoon. Wat betreft 9292ov.nl; ik kan daar in de standaardbrowser gewoon naartoe gaan. Ik krijg dan wel de volledige in plaats van de mobiele website te zien. Het mobiele adres is http://mobiel.9292ov.nl.

Ik heb ook een Hi-abonnement i.c.m. eindeloos online. Wat je het beste kunt doen is ALLE toegangspunten verwijderen, en vervolgens een nieuwe aanmaken met de naam "internet". Voor de rest niets meer instellen maar gewoon zo laten en indelen bij de categorie internet. Hiermee heb je 1 toegangspunt die alle drie de officiële voorgeïnstalleerde troep vervangt (mobiel internet, streaming, mms). Voordeel schijnt hiermee ook te zijn dat KPN niet meer kan zien of je streamt of niet. Misschien kan dit ook de oplossing zijn voor je probleem met 9292ov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

theonlymarco83 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:17:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Omschrijving van die golvende geluidsbeweging past inderdaad wel erg bij de problemen die ik ondervind (zie voorgaande posts)
Die info heb ik gekregen van de mensen waar ik mee bel. Die worden het echt zat, ze noemen het baggerkwaliteit....:(

Die slechte ontvangst ervaar ik zelf. Heb al jaren nokia, maar deze heeft echt de meeste beroerde ontvangst van alle toestellen die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek allemaal zo goed te gaan met mijn 3e E52 maar hield hem vanmorgen in de zon en het eerste stof zit er al achter (na een kleine week).
Als ik ergens een hekel aan heb dan is dat wel en dan vooral zo snel.

Een hele mooie telefoon maar die van mij gaat op Markplaats en voorlopig geen E52 meer. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Nokia 6720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:36:
Het leek allemaal zo goed te gaan met mijn 3e E52 maar hield hem vanmorgen in de zon en het eerste stof zit er al achter (na een kleine week).
Als ik ergens een hekel aan heb dan is dat wel en dan vooral zo snel.

Een hele mooie telefoon maar die van mij gaat op Markplaats en voorlopig geen E52 meer. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een Nokia 6720.
Vriend van mij heeft deze telfoon.
Mooi ding, echter geen WIFI en hij is iets zwaarder dan de E55/E52.
Verder wel prima toestel.Accu weet ik niet zinnigs over te melden.
Echter voor mij is het ontrbreken van WIFI wel een reden het toestel niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat de standby iets korter is dan de E52 maar wel boven de gemiddelde gsm. WIFI is voor mij niet echt nodig. Als je 3g hebt kom je ook al heel ver.
debroei schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:03:
[...]

Vriend van mij heeft deze telfoon.
Mooi ding, echter geen WIFI en hij is iets zwaarder dan de E55/E52.
Verder wel prima toestel.Accu weet ik niet zinnigs over te melden.
Echter voor mij is het ontrbreken van WIFI wel een reden het toestel niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leesbaarheid in zonlicht is voor mij belangrijk ... heb hier vlug problemen mee, en zag deze test ...
http://www.allaboutphones...29-page-11/Nokia-E52.html

• tcf

tcf

Vandaag contact gehad met de webwinkel, deze nemen het toestel niet terug. Ik moet het toestel ter reparatie aanbieden! Wat een domper!

• theonlymarco83
tcf schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:22:
Vandaag contact gehad met de webwinkel, deze nemen het toestel niet terug. Ik moet het toestel ter reparatie aanbieden! Wat een domper!
Same story here! Minimaal drie weken kwijt en dan een reparatie door dynafix, waar ik ook weinig positiefs over hoor! Heb het verhaal over de slechte geluidskwaliteit (ontvangst) ook bij nokia neergelegd en zij verwezen me naar een nokia service point. Misschien dat een reparatie daar sneller kan geschieden? Moet daar nog een keer mee mailen. Heb jij trouwens dat als je een computerstem beluistert, bijvoorbeeld van de voicemail, dat deze dan wel helder en hard genoeg over komt?

Verwijderd

Bij dezen berichten wij u dat de onderstaande producten op dit moment helaas niet voorradig zijn. Wanneer wij deze producten geleverd krijgen zullen wij deze zo snel mogelijk naar u verzenden. Onze excuses voor de vertraging en wij danken u bij voorbaat voor uw geduld.
:/ nog ff wachten dus. Wanneer het maar 'de' nieuwe batch is vind ik het prima

• tcf

tcf

theonlymarco83 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:37:
[...]

Same story here! Minimaal drie weken kwijt en dan een reparatie door dynafix, waar ik ook weinig positiefs over hoor! Heb het verhaal over de slechte geluidskwaliteit (ontvangst) ook bij nokia neergelegd en zij verwezen me naar een nokia service point. Misschien dat een reparatie daar sneller kan geschieden? Moet daar nog een keer mee mailen. Heb jij trouwens dat als je een computerstem beluistert, bijvoorbeeld van de voicemail, dat deze dan wel helder en hard genoeg over komt?
Ik hoor de tegenpartij prima, alleen zij mij niet. Dat is het probleem wat ik ervaar, bij jou is het andersom begrijp ik?

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Hallo,

Ik heb een vraagje over de agenda functie:

In de agenda van outlook heb ik een aantal categorieën (met verschillende kleuren) toegewezen aan agenda punten. Als ik nu echter in de agenda van de E52 kijk hebben alle agenda punten dezelfde kleur (waardoor ze moeilijker te onderscheiden zijn). Is er een manier om dit aan te zetten of is de agenda functie gewoon te beperkt?

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
tcf schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:32:
[...]

Ik hoor de tegenpartij prima, alleen zij mij niet. Dat is het probleem wat ik ervaar, bij jou is het andersom begrijp ik?
Wazig! Heb inderdaad het probleem dan precies andersom, maar andere gebruikers hebben het ook beide richtingen uit: http://discussions.europe...unicators&thread.id=46085

Het lijkt bij mij een beetje als sommige gesprekken op skype. De lijn is geruisloos, maar zodra de andere partij begint te spreken / een geluid maakt, dan ontstaat er veelal ruis op de lijn en is die andere partij dús slecht te verstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel kort vraagje, is er behalve de camera (geen xenon, geen 5mp) nog een andere reden om aan dit toestel te twijfelen en opzichte van de n79? ik weet dat die een stuk ouder is en een heel andere lijn, maar ik ben n82 gebruiker vandaar dat ik twijfel aan deze stap. is iemand hier van n79/n82 naar e52 gegaan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:20:
heel kort vraagje, is er behalve de camera (geen xenon, geen 5mp) nog een andere reden om aan dit toestel te twijfelen en opzichte van de n79? ik weet dat die een stuk ouder is en een heel andere lijn, maar ik ben n82 gebruiker vandaar dat ik twijfel aan deze stap. is iemand hier van n79/n82 naar e52 gegaan toevallig?
Tegelijk met mijn toestel heb ik voor mijn vrouw een N79 gekocht. Als zakelijk toestel bevalt de E52 mij duidelijk beter en het toetsenbord van de N79 vind ik - vergeleken met de E52 - niet fijn werken.

Aan de andere kant is de camera van de N79 beduidend beter, de accu een stukje zwakker en het verschil is snelheid is ook duidelijk te merken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:20:
Ik ben overgestapt van de N82 naar de E52, de camera is minder maar verder ( buiten de door mij omschreven problemen ) is er naar mijns inziens geen enkele reden om dit toestel niet aan te schaffen. Heeft alles, is mooi en werkt op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank, beiden. ik neem aan dat de e52 sneller werkt dan de n79, right? ik denk dat ik hem morgen maar ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Doordat ik wat onhandig gegevens heb overgezet van de ene SD naar de andere, ben ik de standaard geinstalleerde games kwijtgeraakt. Ik zie nog wel wat bestanden staan die er mee te maken, maar dat zijn geen .sis-bestanden. Het spul staat ook in het lijstje van de Application Installer in PC Suite, maar op de telefoon zelf kan ik ze absoluut niet vinden.

Is er een manier om die games gemakkelijk terug te krijgen? Of is daar een harde reset voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cl4v4t schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:35:
[...]

Heb ik ook ja! Maar ik ben er ook niet achter of dat door het scherm komt. Zoals ik hierboven al vermelde hebben we hier twee Nokia e52's in huis. En bij die andere zie je het scherm niet golven + dat dat scherm iets helderder is terwijl alle instellingen die te maken hebben met helderheid precies gelijk staan. Het is geen groot verschil, maar als je ze naast elkaar houd zie je het wel duidelijk.
Hebben jullie het toestel terug laten maken voor de golvende bewegingen op het scherm?
Is het probleem dan opgelost geraakt?

Voor de rest vind ik het een heel degelijk toestel. Enkel de gps dien ik nog aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:02:
[...]

Hebben jullie het toestel terug laten maken voor de golvende bewegingen op het scherm?
Ik heb mijn toestel teruggestuurd. Zodra hij is omgeruild zal ik hier een post maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe toestel ontvangen van gsmweb, bij de vorige had ik speling in de rand.
Toestel heeft geen speling, wat me wel opviel is wanneer ik de recht boven knop in drukte er een raar geluid te horen was, het was net of de knop ergens lang heen schuurde.
Toen ben ik gelijk naar nokia center gegaan ze hebben de toestel uit elkaar gehaald en het probleem gefixt, volgen hun was wanneer ik de knop in drukte kwam het tegen een schroefje die niet goed zat.

Verder werkt het toestel prima, heb nog geprobeerd een gps fix te krijgen dit ging de eerst keer best snel nog geen drie minuten.
Trouwen de eerste toestel was een duitse, heb nu een Nederlandse toestel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
Kan ik uit de post hierboven opmaken dat er dus toch een verschil in versies is en dus niet zoals in een post van een maand terug dat het allemaal "Europese" versies zijn?

Ik kwam trouwens zowel bij gsmweb als bij studentmobiel de mogelijkheid tegen om een E55 gratis te krijgen icm een verlenging van mijn Hi-abonnement. Ik heb ze allebei gemaild om te vragen of dat klopt, omdat'ie hier dus niet verkrijgbaar zou zijn :?

Anyway, ik twijfel nog tussen de E52, E55 en E75, waarbij de E55 mijn voorkeur heeft. Snellere processor (soit), afmetingen (fijn!) en véél betere accuduur (priority) van de E52 gecombineerd met het gemak van een (semi)volledig toetsenbord zoals de E75.

Lastig, lastig... iemand voor dezelfde keuze gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalensnuitje schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:35:
Kan ik uit de post hierboven opmaken dat er dus toch een verschil in versies is en dus niet zoals in een post van een maand terug dat het allemaal "Europese" versies zijn?

Ik kwam trouwens zowel bij gsmweb als bij studentmobiel de mogelijkheid tegen om een E55 gratis te krijgen icm een verlenging van mijn Hi-abonnement. Ik heb ze allebei gemaild om te vragen of dat klopt, omdat'ie hier dus niet verkrijgbaar zou zijn :?

Anyway, ik twijfel nog tussen de E52, E55 en E75, waarbij de E55 mijn voorkeur heeft. Snellere processor (soit), afmetingen (fijn!) en véél betere accuduur (priority) van de E52 gecombineerd met het gemak van een (semi)volledig toetsenbord zoals de E75.

Lastig, lastig... iemand voor dezelfde keuze gestaan?
Officiel wordt de e55 nog niet verkocht in Nederland, als gsmweb de e55 op voorraad hebben dan zou het waarschijnlijk een europese versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Gsmarena review van de Nokia E55
http://www.gsmarena.com/nokia_e55-review-396.php

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

Heeft iemand enig idee waar ik de gouden/bronzen variant van de e52 kan kopen in de buurt van Amsterdam? Wil 'm graag zien voordat ik hem koop, dus een echte winkel zou fijn zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MankE NeliZ op 21-09-2009 22:17 ]

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de smartphoneshop is hij weer op voorraad (was een tijd niet leverbaar), dus ik heb ze gemaild of dit misschien een 2e batch betrof, maar kreeg als antwoord dat ze dat niet wisten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:13:
Bij de smartphoneshop is hij weer op voorraad (was een tijd niet leverbaar), dus ik heb ze gemaild of dit misschien een 2e batch betrof, maar kreeg als antwoord dat ze dat niet wisten....
En als ze hadden gezegd dat het wel een 2de batch was, had je ze dan wel geloofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Ik heb zojuist van algebeld.nl een mail gehad dat ook zij niets afweten van een 2e versie danwel batch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt ook doordat wij hier op dit forum soms echt kunstmatige dingen creëren en er vervolgens heilig in gaan geloven. Het hele verhaal over de "tweede batch" is gebaseerd op onbewezen assumpties die je nergens anders dan op dit forum vindt. Dan is het nogal logisch dat niemand anders ervan af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik begrijp niet dat jullie bellen naar winkels om te vragen of ze de 2de batch hebben of niet. Ten eerste is de telefoon pas een maandje oud, dus dat nu al de 2de batch er is, lijkt me niet plausibel. Laat staat dat zo'n 2de batch dan al meteen verschijnt in Nederland. Ten tweede: als een webshop zegt dat ze wel de 2de batch hebben, geloven jullie dat dan wel? Dan kunnen jullie ook vast wel vertellen hoe je fysiek de 2de batch kan herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt ook veel vertrouwen in de mens zeg. Ik zou het namelijk wel geloven als een webshop zegt dat die op de hoogte is van de aanvankelijke problemen met de bouwkwaliteit maar nu een levering heeft die de mankementen niet vertoont. Probleem is echter dat de mankementen op een forum als dit gewoon echt 1000x worden uitvergroot waardoor niet-gebruikers van dit forum zich daarin niet herkennen. Daarom zul je nooit van webshops een nauwkeurig antwoord kunnen verwachten, tenzij ze zoiets zeggen zoals ik eerder al zei.

Mijn advies zou voor potentiële kopers daarom zijn om nog 2 maanden te wachten, waarbij ik ervan uitga dat de toestellen die drie maanden na de oorspronkelijke releasedatum verkocht worden voldoende zijn "bijgesteld" ten opzichte van de eerste leveringen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:16:
[...]

Officiel wordt de e55 nog niet verkocht in Nederland, als gsmweb de e55 op voorraad hebben dan zou het waarschijnlijk een europese versie zijn.
Ik heb er misschien overheen gelezen, maar wat zou het probleem daarmee zijn eigenlijk? Zijn er hier al E55-eigenaars eigenlijk?

Ik heb GSMWeb een mail gestuurd en kreeg deze reactie:
Geachte heer/mevrouw,

Wij verwachten binnen enkele weken de Nokia E55 te ontvangen welke geschikt is voor de Benelux. Deze zijn bedoeld voor de Benelux, dus ook Nederlandse markt.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten
GSMWEB.NL Nederland BV
Zou'ie dan in het najaar tóch ook officiëel geleverd gaan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Ik hoop het. Mijn eerste keus was de E55. Die ga ik over een aantal maanden denk ik toch wel halen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de techneuten onder ons.

Hoe kan dit en kan dit erger worden?
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:02:
[...]

Voor de rest vind ik het een heel degelijk toestel. Enkel de gps dien ik nog aan de praat te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:32:
Voor de techneuten onder ons.

Hoe kan dit en kan dit erger worden?

[...]
Het scherm is TFT oftewel voor iedere pixel (en iedere kleurcomponent) is er een aparte transistor die de lichtintensiteit bepaalt. M.a.w. hij doet het of anders heb je een dode pixel.

Het doet me er meer aan denken dat er een klein kleurverloop zit in bepaalde thema's die voor deze strepen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Vandaag heb ik ook een E52 gekocht, bij BC. De gsm kwam nieuw uit de doos, maar het viel mij op dat er kleine krasjes op de beschermfolie van het scherm zaten. Volgens de verkoper was dat normaal.

Thuis merkte ik dat er geen protector meer op de camera zat, die zit er standaard wel op. En bij het logboek staat dat er 11 min zelf gebeld is, en 16 min gesprekken ontvangen. Alleen heb ik nog niet gebeld met het toestel. Recente oproepen is wel leeg, dus iemand moet de nummers dan verwijderd hebben. Of telt de Wlan verbinding ook bij oproepen?

Lijkt mij dat ik een tweedehands toestel heb gekregen? Alleen, het toestel werd vandaag geleverd en voor mij opzij gelegd. Lijkt mij sterk dat personeel van BC zomaar met nieuwe gsm's gaat spelen.

Mag ik hiervoor het toestel terug naar de winkel brengen en een nieuw model eisen?

[ Voor 5% gewijzigd door Alfredo op 22-09-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw software zou dus een verbetering kunnen zijn??

Ik zag net dat die van mij ook heeft!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:58:
[...]

Het scherm is TFT oftewel voor iedere pixel (en iedere kleurcomponent) is er een aparte transistor die de lichtintensiteit bepaalt. M.a.w. hij doet het of anders heb je een dode pixel.

Het doet me er meer aan denken dat er een klein kleurverloop zit in bepaalde thema's die voor deze strepen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toob-star
  • Laatst online: 21-06-2024
hallo, nieuwe telefoon en meteen een E52 / symbia vraag:

ik kun in de gegevens van de Contacten op de E52 de verjaardag van een persoon aangeven. Kun je deze data (de datum) ook koppelen met de agenda zodat die automatisch een mededeling geeft als deze datum wordt bereikt.

dank voor reacties,

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:02:
Nieuw software zou dus een verbetering kunnen zijn??

Ik zag net dat die van mij ook heeft!

[...]
Ik zou zeggen een nieuw thema kiezen op je mobiel.

Als ik de camera gebruik en/of internet pagina's bezoek zie ik namelijk deze strepen niet. Het lijkt me dus een 'feature' van deze Nokia thema's. Kleine kleurverlopen zien er namelijk op dit soort schermen altijd streperig uit.

Verwijderd

Terug sturen naar de leverancier heeft dus eigenlijk helemaal geen zin want er is niks met het scherm?

Ik vind dat zo jammer want deze E52 is bijna helemaal oke op wat stof na achter het scherm. En daar moet ik maar mee leven of een mogelijkheid zien om het er achter weg te krijgen. Deze heeft ook geen problemen met het frontje. Kraakt niet en is verder helemaal stevig.
Is het mogelijk om zelf met het juiste gereedschap het frontje te verwijderen en dan ook het stof weg te krijgen als het te erg wordt of moet je dat aan een specialist overlaten?

Ik mocht een paar dagen een Nokia 6720 lenen van een kennis maar dat is wel een verschil met de E52. De 6720 doet wel heel veel wat de E52 ook doet maar is toch allemaal iets minder. Ook bij de 6720 komen wel klachten over het frontje. Deze kraakt overal na een beetje gebruik en de stand-by is een stuk minder. Na 1 dag al 1 a 2 streepjes kwijt en bij het zelfde gebruik bij de E52 na 2 dagen nog geen streepje weg.

Dan geloof ik dat ik maar weer verder ga met mijn E52 en moet maar een oplossing zoeken voor het stof probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:24:
[...]

Ik zou zeggen een nieuw thema kiezen op je mobiel.

Als ik de camera gebruik en/of internet pagina's bezoek zie ik namelijk deze strepen niet. Het lijkt me dus een 'feature' van deze Nokia thema's. Kleine kleurverlopen zien er namelijk op dit soort schermen altijd streperig uit.

• phobosdeimos
  • Laatst online: 21:50
Sowieso bestaat "het perfecte product" niet. Er zal altijd wel een kraakje hier zjin, of een bliepje daar, of een klein randje dat niet helemaal afsluit, noem maar op. Het blijft tenslotte een massa geproduceerd toestel, die ergens in china of waar dan ook van de band rollen. Zou je er echt eentje willen die 100% perfect is op alle gebied, dan zou die 3000 euro kosten, en dat vinden we dan te duur natuurlijk ;-)

Verwijderd

Iemand anders op dit forum zei echter dat hij het vergeleken had met een andere E52, en die had dat probleem niet. Ik had m'n telefoon om deze reden teruggestuurd. Ik krijg vandaag een nieuw exemplaar binnen, ben benieuwd of die het ook heeft.

Verwijderd

En doe je ook nog jaren met zo'n toestel? Kan ik mij niet voorstellen! :-)
phobosdeimos schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:59:
Sowieso bestaat "het perfecte product" niet. Er zal altijd wel een kraakje hier zjin, of een bliepje daar, of een klein randje dat niet helemaal afsluit, noem maar op. Het blijft tenslotte een massa geproduceerd toestel, die ergens in china of waar dan ook van de band rollen. Zou je er echt eentje willen die 100% perfect is op alle gebied, dan zou die 3000 euro kosten, en dat vinden we dan te duur natuurlijk ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 08:50:
Ik vind dat zo jammer want deze E52 is bijna helemaal oke op wat stof na achter het scherm. En daar moet ik maar mee leven of een mogelijkheid zien om het er achter weg te krijgen.
Nokia gebruikt altijd Torx 6 schroeven, dat is een standaardmaat en een Torx 6 schroevendraaier is met enig zoeken wel te vinden (veel zaken gaan niet kleiner dan Torx 8 ). Als je het niet vertrouwt om zelf uit te zoeken hoe te demonteren, dan kun je eens zoeken naar "Nokia E52 service manual", daar staat een complete demontage/montage handleiding in. Sommige delen krijg je niet los zonder speciaal gereedschap maar dat is ook niet nodig als je alleen maar het scherm en de binnenkant van de bovencover wilt schoonmaken.

Edit: er werd automagisch een smiley gemaakt waar dat niet de bedoeling was.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:00:
En doe je ook nog jaren met zo'n toestel? Kan ik mij niet voorstellen! :-)
Ik heb 3 jaar gedaan met mijn 6230i, zelfs nadat hij een keer in het toilet gevallen was. En het toestel werkt nog steeds.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:17:
[...]

Ik heb 3 jaar gedaan met mijn 6230i, zelfs nadat hij een keer in het toilet gevallen was. En het toestel werkt nog steeds.
ieuuww 7(8)7

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:41:
Iemand anders op dit forum zei echter dat hij het vergeleken had met een andere E52, en die had dat probleem niet. Ik had m'n telefoon om deze reden teruggestuurd. Ik krijg vandaag een nieuw exemplaar binnen, ben benieuwd of die het ook heeft.
Ik ben benieuwd!

De golven die ik zie zijn afhankelijk van de kijkhoek en volgens mij heeft de E52 ook een lichtsensor waarop hij de brightness van het scherm instelt. Dus vergelijken tussen twee naast elkaar liggende E52's is sowieso tricky. En zoals al eerder gezegd als je een internetpagina bezoekt moeten deze golven dan ook zichtbaar zijn. Zijn ze er niet, dan ligt het niet aan het scherm.

Verwijderd

Ik heb gezocht op internet maar kan zo geen link vinden naar "Nokia E52 service manual" ?

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:16:
[...]

Nokia gebruikt altijd Torx 6 schroeven, dat is een standaardmaat en een Torx 6 schroevendraaier is met enig zoeken wel te vinden (veel zaken gaan niet kleiner dan Torx 8 ). Als je het niet vertrouwt om zelf uit te zoeken hoe te demonteren, dan kun je eens zoeken naar "Nokia E52 service manual", daar staat een complete demontage/montage handleiding in. Sommige delen krijg je niet los zonder speciaal gereedschap maar dat is ook niet nodig als je alleen maar het scherm en de binnenkant van de bovencover wilt schoonmaken.

]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:56:
Ik heb gezocht op internet maar kan zo geen link vinden naar "Nokia E52 service manual" ?
Ik zie op http://www.bandung-flashe...anual-and-schematics.html een link staan maar daar moet je je registreren dus die heb ik niet gechecked. De L1&2 manual is in elk geval de (de)montage handleiding, die heb ik voor de E51 ook. Er is ook nog een L3&4 manual, maar die gaat voornamelijk over het doormeten van onderdelen e.d., dus voor de echte reparateur.

• Cl4v4t
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:11:
[...]
Volgens mij hebben we dan precies dezelfde "versie" van de telefoon. Wat betreft 9292ov.nl; ik kan daar in de standaardbrowser gewoon naartoe gaan. Ik krijg dan wel de volledige in plaats van de mobiele website te zien. Het mobiele adres is http://mobiel.9292ov.nl.

Ik heb ook een Hi-abonnement i.c.m. eindeloos online. Wat je het beste kunt doen is ALLE toegangspunten verwijderen, en vervolgens een nieuwe aanmaken met de naam "internet". Voor de rest niets meer instellen maar gewoon zo laten en indelen bij de categorie internet. Hiermee heb je 1 toegangspunt die alle drie de officiële voorgeïnstalleerde troep vervangt (mobiel internet, streaming, mms). Voordeel schijnt hiermee ook te zijn dat KPN niet meer kan zien of je streamt of niet. Misschien kan dit ook de oplossing zijn voor je probleem met 9292ov.
Dit probleem is hierdoor helemaal opgelost! Hartelijk dank. Ook al had ik me Wlan point niet verwijderd, maar nu doet 9292ov.nl het ook via Wlan weer. Beetje vreemd, maar als het werkt hoor je mij verder niet klagen.
Ik heb nu ook veel minder last dat hij de verbinding soms even verbreekt als ik aan het msnen ben in bijv de trein. Daarvoor was het wel eens zo dat hij een nieuw netwerk moest zoeken oid. waardoor het dus tijdelijk uitviel.

Het probleem is nu wel dat uitzendinggemist niet meer werkt via 3g...dat deed hij eerst wel =p. heb als standaardtoegangspunt 'internet' ingesteld, waarmee ik dus wel gewoon online kan. Zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:50:
[...]

De golven die ik zie zijn afhankelijk van de kijkhoek en volgens mij heeft de E52 ook een lichtsensor waarop hij de brightness van het scherm instelt. Dus vergelijken tussen twee naast elkaar liggende E52's is sowieso tricky. En zoals al eerder gezegd als je een internetpagina bezoekt moeten deze golven dan ook zichtbaar zijn. Zijn ze er niet, dan ligt het niet aan het scherm.
Die lichtsensor instellingen zijn gelijk en zover ik weet kan je nergens anders iets instellen wat de helderheid aanpast. En hoe en waar je ook kijkt met de twee telefoons in de hand de ene blijft gewoon helderder en heeft geen last van dat golf-effect. Maar nogmaals ik heb er verder geen last van het valt alleen op als je ze naast elkaar houd. Ik ga mijn telefoon ook niet weer opsturen, want bij andere achtergronden is dat golf-effect ook niet hinderlijk.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Weet iemand hoe het kan dat mijn kompas in 'Kaarten' niet meer werkt? Als ik op de 5 druk wordt het compasje even een andere kleur, dan weer rood. Toen ik de E52 net had werkte dit wel.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Alfredo schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:41:
Lijkt mij sterk dat personeel van BC zomaar met nieuwe gsm's gaat spelen.

Mag ik hiervoor het toestel terug naar de winkel brengen en een nieuw model eisen?
Vergis je in dat eerste niet...
Ja je mag hem terugbrengen.

Kan natuurlijk een spijtaankoop zijn van een andere klant die aan jou als "nieuw" wordt verkocht.

• silmaril8
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:43:
[...]

Vergis je in dat eerste niet...
Ja je mag hem terugbrengen.

Kan natuurlijk een spijtaankoop zijn van een andere klant die aan jou als "nieuw" wordt verkocht.
Inderdaad, en zo zijn er wel meerdere winkels die zo handelen (en BC is zelfs nog een fysieke winkel en geen webwinkel). Er zijn in de shopsurveys voldoende voorbeelden te vinden van webwinkels waar dit gebeurt. Tweaker Quan zei hier dat hij wel een shop gelooft en het maar raar vond dat ik dat vertrouwen niet heb. Maar als je genoeg rondkijkt, zie je dat het vaak genoeg voorkomt en dat je dus echt niet zo 1,2,3 moet aannemen wat een webwinkel zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door silmaril8 op 23-09-2009 16:09 ]

Verwijderd

Ik heb een link gevonden om de E52 te demonteren:

http://www.nokia-e52.pl/viewtopic.php?p=2016

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 16:08 ]

Verwijderd

Ik heb m'n tweede exemplaar binnen en dit scherm golft/trilt ook. Misschien is het dus wel normaal, en de verklaring van DigiRoel zou best wel eens kunnen kloppen. Vergeleken met m'n vorige exemplaar staat het scherm nog steeds niet in het midden, maar het is nog wel volledig zichtbaar. Het D-pad lijkt wel scheef te staan maar in ruil daarvoor heb ik een niet-krakende 4-toets gekregen. Het is jammer dat ik dit ding gratis bij een contractverlenging heb gekregen (gelukkig maar 1 jaar), anders had ik hem retourgestuurd en m'n geld teruggevraagd. Niet alles wat de klok slaat is echter negatief hoor, het toestel doet precies wat ik wil en meer heb ik ook niet nodig. Het is alleen jammer dat dit toestel qua bouwkwaliteit niet voldoet aan m'n verwachtingen die ik over de E-series uit ervaring had opgebouwd.
Cl4v4t schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:53:
Het probleem is nu wel dat uitzendinggemist niet meer werkt via 3g...dat deed hij eerst wel =p. heb als standaardtoegangspunt 'internet' ingesteld, waarmee ik dus wel gewoon online kan. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb het ook even geprobeerd en de applicatie werkt inderdaad niet met het toegangspunt "internet", maar wel met "KPN streaming". Andersom werkt de webbrowser weer wel met internet, maar niet met KPN streaming. Als je alles wilt gebruiken ben ik dus bang dat je bent aangewezen op minstens twee toegangspunten. Gelukkig gebruik ik zelf het proggie Uitzendinggemist niet.
silmaril8 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:50:
[...]

Inderdaad, en zo zijn er wel meerdere winkels die zo handelen (en BC is zelfs nog een fysieke winkel en geen webwinkel). Er zijn in de shopsurveys voldoende voorbeelden te vinden van webwinkels waar dit gebeurt. Tweaker Quan zei hier dat hij wel een shop gelooft en het maar raar vond dat ik dat vertrouwen niet heb. Maar als je genoeg rondkijkt, zie je dat het vaak genoeg voorkomt en dat je dus echt niet zo 1,2,3 moet aannemen wat een webwinkel zegt.
Wat heeft info over een "tweede batch" te maken met een winkel die tweedehands spullen verkoopt :? - is dit niet een beetje op de man spelen? Een beetje achterdocht is niks mis mee, maar op deze manier kun je net zo goed helemaal niets meer kopen (geen persoonlijke aanval hoor).

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
@W00fer - Ik heb het toestel binnengebracht, ze deden er niet moeilijk over. Omdat er geen ander meer op voorraad was, hebben ze er eentje opzij laten leggen bij een andere winkel. Daar rijd ik vrijdag even langs. Twee dagen zonder gsm is het einde van de wereld nog niet.

Lijkt mij praktisch onmogelijk dat het een spijtaankoop was van een andere klant. De levering gebeurd namelijk op dinsdag ergens in de namiddag, en ik heb dat toestel voor mij opzij laten leggen. Diezelfde dag ben ik het gaan halen, na telefonische bevestiging dat het toestel was aangekomen (ze hadden er maar eentje). Of hij moest natuurlijk overgekomen zijn van een andere winkel.
Waarom een verkoper van BC het nodig zou vinden om met een nieuw toestel een half uur te gaan bellen, gaat er bij mij niet in. Ze snijden in hun eigen vingers, want nu hebben ze een toestel dat ze niet meer kunnen verkopen. Hoewel ik ergens wel verwacht dat het morgen "als nieuw" in de toonzaal ligt, en dat niet iedere koper merkt dat het al gebruikt werd.

• Pietjuh61
  • Laatst online: 30-03-2022
Hallo, even over de batterij van de E52.
Afgelopen nacht helemaal opgeladen, nu zeg maar 14 uur verder na verwijderen van de lader al 3 streepjes weg!!!!!
En dat allemaal na nog geen 10 min bellen en een stuk of 6 sms'jes verstuurd te hebben.
Ik zou graag van anderen willen weten hoe het bij jullie is.
Ik vind nl wel erg mager om het zo maar te noemen.
Bvd voor jullie reactie. ;)
Mvg, Piet

• theonlymarco83
Pietjuh61 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:34:
Afgelopen nacht helemaal opgeladen, nu zeg maar 14 uur verder na verwijderen van de lader al 3 streepjes weg!!!!!
En dat allemaal na nog geen 10 min bellen en een stuk of 6 sms'jes verstuurd te hebben.
Mvg, Piet
@Piet: Heb je in de taskbar ook alle applicaties uitgeschakeld? Als je bijvoorbeeld je GPS op de achtergrond aan hebt staan, of bluetooth, dan kan het met de batterij namelijk snel gaan.

Anders.....dan klopt er iets niet met je batterij vermoed ik: Mijn gaat namelijk zo'n kleine vijf dagen mee met gebruik van allerlei functies als bellen, smsen, muziek en af en toe een beetje internet

Verwijderd

Ook de energiespaarstand inschakelen (via de 'profielenknop' (bovenop het toestel)) doet wonderen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Mvg, Piet
Nee, is zeker niet goed. Ik bel anderhalf uur per dag, vooral via de BT carkit en als ik niet bel stream ik audio, en heb ik ook nog navi aanstaan, thuis heb ik dan WLAN vanwege m'n voip, ik direct-push m'n mail, heb dan ook nog ergens een IMAP account, internet het een en ander en toch is 'ie aan het einde van de dag meestal niet meer dan 75% leeg.

Dus met jouw gebruik zou hij veel langer mee moeten gaan.

Voor mijn gevoel is trouwens WLAN de grootste stroomvreter.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

'k heb m'n E52 van Typhone binnen, en wel met het volgende nummer -->

0588442: E52 RM-469 Country Variant Germany DE Metal Aluminium - V2
0588442: E52 RM-469 Country Variant Germany DE V1 Metal Aluminium
0588442: E52 RM-469 Country Variant Germany DE V1 Metal Aluminium

Hij werkt prima maar WIFI wil maar niet lukken, afgelopen 3 uur al mee bezig :S :r
Zit er zo'n WIFIwizard op, doet hij het voor geen meter... 'k krijg telkens een systeemfout of dat de gateway geen antwoord geeft.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Mvg, Piet
Je moet hem eerst zeker drie keer helemaal opladen en helemaal leeg laten lopen. Pas daarna krijgt ie z'n volledige capaciteit. En nit aan de lader laten hangen als ie vol zit (bron: service manual E52, zie elders in dit topic)

Verwijderd

Cl4v4t schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:53:
De streaming instellingen van de Realplayer moet je ook aanpassen.

• Flieger
  • Laatst online: 13-09 10:56
Sinds een aantal dagen heb ik de E52 in mijn bezit. Hiervoor had ik een 6500 Classic. Het toestel ziet er mooi uit en heeft (voor mij) de juiste afmetingen. Echter moet ik behoorlijk wennen aan de gebruiksvriendelijkheid van Symbian. Op de 6500C zit S40 en dat is feitelijk gewoon hoe alle (simpele) Nokia's werken alleen dan uitgebreid met diverse handige functies. Enkele van die handige functies mis ik op de E52.

Tot nu toe:
- Een 'onlangs gebruikt' lijstje bij het selecteren van een nummer waarnaar je gaat sms-en
- Het menu en de instellingen zijn (tot op heden) echt een doolhof.
- Als ik toepassingen als Gmail, Hyves, Youtube gebruik zie ik niet duidelijk of hij verbinding gaat maken via mijn provider of via mijn WiFi netwerk.
Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.