Als ik aan het bellen ben krijg ik af en toe van mensen te horen dat ik heel ver weg klink. Dit gebeurt random. Volgens mij is het een probleem met de active noise reduction. Iemand hier ervaringen mee of een oplossing voor?
Probeer ff je beveiliging uit te zetten op je Router en probeer het dan nog eens, dan weet je in ieder geval dat het niet daar aan ligt.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 03:14:
'k heb m'n E52 van Typhone binnen, en wel met het volgende nummer -->
0588442: E52 RM-469 Country Variant Germany DE Metal Aluminium - V2
0588442: E52 RM-469 Country Variant Germany DE V1 Metal Aluminium
0588442: E52 RM-469 Country Variant Germany DE V1 Metal Aluminium
Hij werkt prima maar WIFI wil maar niet lukken, afgelopen 3 uur al mee bezig![]()
![]()
Zit er zo'n WIFIwizard op, doet hij het voor geen meter... 'k krijg telkens een systeemfout of dat de gateway geen antwoord geeft.
Verwijderd
Niet precies hetzelfde, maar je kunt bij contacten met meerdere nummers instellen wat het standaard nummer voor bellen, smsen,mailen, voip, etc, is. Selecteer een contact, dan opties -> instellingen -> standaardnummers.Flieger schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:41:
Tot nu toe:
- Een 'onlangs gebruikt' lijstje bij het selecteren van een nummer waarnaar je gaat sms-en
Meer mogelijkheden... En verder een kwestie van wennen. Dat heeft bij mij ook lang geduurd toen ik van een 6230i naar een E51 ging.- Het menu en de instellingen zijn (tot op heden) echt een doolhof.
Netwerktoegang op "altijd vragen" zetten.- Als ik toepassingen als Gmail, Hyves, Youtube gebruik zie ik niet duidelijk of hij verbinding gaat maken via mijn provider of via mijn WiFi netwerk.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 00:01 ]
Check eerdere posts hierover en bekijk ook de link naar nokia forums waar deze discussie ook gaande istienes schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:21:
Als ik aan het bellen ben krijg ik af en toe van mensen te horen dat ik heel ver weg klink. Dit gebeurt random. Volgens mij is het een probleem met de active noise reduction. Iemand hier ervaringen mee of een oplossing voor?
Ik heb http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1 gelezen.theonlymarco83 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:49:
[...]
Check eerdere posts hierover en bekijk ook de link naar nokia forums waar deze discussie ook gaande is
Als dat klopt wat de meeste zeggen, ligt het aan de huidige software en zou ook iedereen er nu last van moeten hebben. Ik zou dan echter verwachten dat meer mensen er over klagen in dit forum. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en voor mij is een goede gesprekskwaliteit zo'n beetje het belangrijkste aan een telefoon. Mensen horen vaak een echo en ik val af en toe weg. Ik hoop dat er snel een oplossing voor is (sw update?), anders moet ik toch een ander toestel kopen.... Zou erg jammer zijn, ben namelijk over de rest van het toestel zeer tevreden.
Bedankt voor je reactie en hulp johanw910.
Bij de E52 heb je gewoon meer klikjes nodig om een nummer te selecteren. Markeren en dan bevestigen is al een klik extra.
Ik heb nog (ouderwets) 2 contactpersonen per telefoonnummer dus contact x en contact x gsm.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:01:
Niet precies hetzelfde, maar je kunt bij contacten met meerdere nummers instellen wat het standaard nummer voor bellen, smsen,mailen, voip, etc, is. Selecteer een contact, dan opties -> instellingen -> standaardnummers.
Ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van wennen is. Voor veel dingen geldt ook dat het na eenmaal instellen goed is en je dus niet meer hoeft te zoeken.Meer mogelijkheden... En verder een kwestie van wennen. Dat heeft bij mij ook lang geduurd toen ik van een 6230i naar een E51 ging.
Dit heb ik zo ingesteld, maar als ik vervolgens het betreffende programma gebruik vraagt hij wel toestemming, maar niet toestemming voor welke manier van verbinden. Ik zou graag instellen dat hij alleen gebruik maakt van WLAN zodat een hoge rekening voorkomen wordt.Netwerktoegang op "altijd vragen" zetten.
Verwijderd
Staat er soms maar 1 (3G/GPRS) verbinding ingesteld of heb je voor je WLAN ook een eigen toegangspunt ingesteld? Ik ken de genoemde toepassingen niet, maar alle programma's op mijn E51 die internet willen gebruiken vragen eerst welk toegangspunt ze moeten hebben. Bij de E51 zit dat bij Web -> Instellingen -> Algemeen -> Toegangspunt. Ik merk ook dat instellingen die providers je toesturen dat altijd overrulen door direct hun standaardtoegangspunt te gebruiken, dat moet je dus handmatig aanpassen.Flieger schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:26:
Bedankt voor je reactie en hulp johanw910.
Dit heb ik zo ingesteld, maar als ik vervolgens het betreffende programma gebruik vraagt hij wel toestemming, maar niet toestemming voor welke manier van verbinden. Ik zou graag instellen dat hij alleen gebruik maakt van WLAN zodat een hoge rekening voorkomen wordt.
Verwijderd
well...
WIFI op de TU/e (eduroam) werkt als een tierelier en GPS module ook (mits ik A-GPS gebruik), een internet abonnement heb ik niet maar zo'n fix is maar een luttel aantal kb's, met €1/MB in gedachten genomen, niet vervelend.
afgelopen dagen heb ik zeer intensief gebruik gemaakt van de telefoon en ik ben er zeer tevreden mee (vorige telefoons waren 6100&6230i).'k heb expres geen touchscreen genomen omdat dat gepaard gaat met een grotere telefoon, deze is dun en wel voldoende groot om mailtjes mee te lezen. QWERTY toetsenbord mis ik ook niet, met woordvoorspelling als hulpje gaat het prima
+
ik heb GEEN speling achterop
GPS module functioneert prima
WIFI idem
zeer tevreden over deze versie van symbian (nog ff zoeken naar websites met goeie apps)
-
alleen voor zeurpieten: bij de # toets zou je speling kunnen constateren, wanneer je aan de rechterkant op het 'chroom' drukt, zie je 0,5 mm speling
WIFI op de TU/e (eduroam) werkt als een tierelier en GPS module ook (mits ik A-GPS gebruik), een internet abonnement heb ik niet maar zo'n fix is maar een luttel aantal kb's, met €1/MB in gedachten genomen, niet vervelend.
afgelopen dagen heb ik zeer intensief gebruik gemaakt van de telefoon en ik ben er zeer tevreden mee (vorige telefoons waren 6100&6230i).'k heb expres geen touchscreen genomen omdat dat gepaard gaat met een grotere telefoon, deze is dun en wel voldoende groot om mailtjes mee te lezen. QWERTY toetsenbord mis ik ook niet, met woordvoorspelling als hulpje gaat het prima
+
ik heb GEEN speling achterop
GPS module functioneert prima
WIFI idem
zeer tevreden over deze versie van symbian (nog ff zoeken naar websites met goeie apps)
-
alleen voor zeurpieten: bij de # toets zou je speling kunnen constateren, wanneer je aan de rechterkant op het 'chroom' drukt, zie je 0,5 mm speling
Ik heb WLAN ingesteld d.m.v. de WLAN-wizzard. Ik heb ook het idee dat WLAN gebruikt wordt (als ik naar de snelheid kijk), maar ik zou het graag bevestigen of bevestigd zien door te telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:11:
Staat er soms maar 1 (3G/GPRS) verbinding ingesteld of heb je voor je WLAN ook een eigen toegangspunt ingesteld? Ik ken de genoemde toepassingen niet, maar alle programma's op mijn E51 die internet willen gebruiken vragen eerst welk toegangspunt ze moeten hebben. Bij de E51 zit dat bij Web -> Instellingen -> Algemeen -> Toegangspunt. Ik merk ook dat instellingen die providers je toesturen dat altijd overrulen door direct hun standaardtoegangspunt te gebruiken, dat moet je dus handmatig aanpassen.
Een aantal goede websites zouden inderdaad wel handig zijn. Ben er op het forum ook niet een, twee, drie een aantal tegengekomen welke én betrouwbaar zijn (geen virussen etc) en liefst ook nog gratis. Dus mijn vraag: Wie weet nog een aantal goede sites om apps vandaan te halen. Die appstore van Nokia komt me een beetje waardeloos over namelijk, zeker vergeleken bij appleVerwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:15:
well...
Verwijderd
Waar heb je die live gedownload??? Ik heb hier ooit is een link gezien maar vind ze niet meer tot mijn ergernis! Heb na 14dagen eindelijk vervangtoestel van mijn DOA dus zou graag eindelijk iets kunnen doen met die gsm.Ryan1981 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:45:
Zo al weer een paar dagen zitten spelen. Heb de volgende zaken werkend gekregen:
- Remote Desktop (werkt beste met VNC+, is helaas betaald programma, ben nog op zoek naar een goed functionerende PIPS VNC port, had er eentje die op zich goed werkte maar welke vastliep als ik meer dan xx tekst tekens wilde verzenden)
- Google maps mijn lokatie
- Opera Mini
- Twibbler
- Live messenger (+hotmail)
- Gmail
- Quickmark (2d barcode scanner)
Ben nog op zoek naar een goede mirc client die verbinding kan maken met ^*On:LOGON:*: { } voor een niet standaard mirc server (http://www.buzzen.com) Beste client tot op heden was mirggi maar die sluit wanneer ik verbonden ben, zal ik misschien nog even uit moeten vogelen.
Leuk speeltje iig
je moet even je kompas calibreren. zoek even op youtube hoe het moet, maar het komt neer op een soort draaiende/schuddende beweging die je even met je tel moet maken als je in nokia maps zittbenschop2 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:11:
Weet iemand hoe het kan dat mijn kompas in 'Kaarten' niet meer werkt? Als ik op de 5 druk wordt het compasje even een andere kleur, dan weer rood. Toen ik de E52 net had werkte dit wel.
CISSP! Drop your encryption keys!
.....soort horizontale achtbewegingen achter elkaar maken,,,,,,,,,,laurens0619 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:18:
[...]
je moet even je kompas calibreren. zoek even op youtube hoe het moet, maar het komt neer op een soort draaiende/schuddende beweging die je even met je tel moet maken als je in nokia maps zit
Verwijderd
Robertwebbe (een ander GoT lid) heeft zelfs een filmpje met handleiding gemaakt, zo zie je hoe je makkelijk je het kompas kunt calibreren,. Veel makkelijker dan raar te moeten zwaaien met je telefoon.
Het filmpje staat onder andere ook in het Nokia N86 topic, maar hieronder heb ik de youtube-link ook even geplakt.
http://www.youtube.com/watch?v=aV_Qdkbtcgc
Het filmpje staat onder andere ook in het Nokia N86 topic, maar hieronder heb ik de youtube-link ook even geplakt.
http://www.youtube.com/watch?v=aV_Qdkbtcgc
Die zijn er zeker en ook zonder spyware.theonlymarco83 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:57:
[...]
Een aantal goede websites zouden inderdaad wel handig zijn. Ben er op het forum ook niet een, twee, drie een aantal tegengekomen welke én betrouwbaar zijn (geen virussen etc) en liefst ook nog gratis. Dus mijn vraag: Wie weet nog een aantal goede sites om apps vandaan te halen. Die appstore van Nokia komt me een beetje waardeloos over namelijk, zeker vergeleken bij apple
Maar ik denk niet dat deze hier gepost mogen worden.
Weet iemand of er een manier is om gmail opnieuw in te stellen? Dus zeg maar van scratch? Ik heb namelijk de servernaam verwijderd (was iets met nokia) maar krijg nu geen email meer binnen. Nu probeer ik dus het gmail account te verwijderen maar om een of andere reden is dit niet mogelijk
(of is het mogelijk dat iemand mij de servernaam even doorgeeft).
----
Nog een vraag m.b.t. het volgende:
Dus wie o wie kan mij vertellen waarom dit zo gedaan wordt?
----
Nog een vraag m.b.t. het volgende:
Ik heb alle verbindingen verwijderd en vervolgens opnieuw een smsje verstuurd naar 1300 (kpn/hi). Vervolgens kreeg ik 3 toegangspunten toegestuurd ("mobiel internet" "KPN MMS" en "KPN Streaming"). Nu heb ik alleen het toegangspunt "mobiel internet" opgeslagen en kan ik wel gewoon internetten. Wat ik me echter afvroeg, waarom is er special een "KPN streaming" toegangspunt gemaakt? Ik kan namelijk wel via "mobiel internet" youtube filmpjes kijken bijvoorbeeld (alhoewel het wel wat lang duurde voordat ie begon met spelen). Dus wat is dan de toegevoegde waarde van "KPN streaming"? Verder bleek dat ik niet naar "mobiel.9292ov.nl" kon surfen maar als je dit veranderd in "m.9292ov.nl" doet ie het wel.Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:11:
[...]
Volgens mij hebben we dan precies dezelfde "versie" van de telefoon. Wat betreft 9292ov.nl; ik kan daar in de standaardbrowser gewoon naartoe gaan. Ik krijg dan wel de volledige in plaats van de mobiele website te zien. Het mobiele adres is http://mobiel.9292ov.nl.
Ik heb ook een Hi-abonnement i.c.m. eindeloos online. Wat je het beste kunt doen is ALLE toegangspunten verwijderen, en vervolgens een nieuwe aanmaken met de naam "internet". Voor de rest niets meer instellen maar gewoon zo laten en indelen bij de categorie internet. Hiermee heb je 1 toegangspunt die alle drie de officiële voorgeïnstalleerde troep vervangt (mobiel internet, streaming, mms). Voordeel schijnt hiermee ook te zijn dat KPN niet meer kan zien of je streamt of niet. Misschien kan dit ook de oplossing zijn voor je probleem met 9292ov.
Dus wie o wie kan mij vertellen waarom dit zo gedaan wordt?
[ Voor 71% gewijzigd door Oliesjeik1 op 28-09-2009 18:00 . Reden: extra vraag ]
d'n oliesjeik
Ik had ook enige problemen met het instellen van google mail in combinatie met google sync. De truc die ik heb gebruikt is om in de mail wizard een ander serverextentie als email adres in te vullen. Dus geen {username}@gmail.com in te vullen maar {username}@gma.com. Hierdoor kan de wizard niks vinden op de nokia server qua server gegevens en kan alles handmatig worden ingesteld(inclusief correct mail adres). Het automatisch invullen is super voor de meeste gevallen, maar als je wil tweaken/prutsen is het lastig.Oliesjeik1 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:07:
Weet iemand of er een manier is om gmail opnieuw in te stellen? Dus zeg maar van scratch? Ik heb namelijk de servernaam verwijderd (was iets met nokia) maar krijg nu geen email meer binnen. Nu probeer ik dus het gmail account te verwijderen maar om een of andere reden is dit niet mogelijk(of is het mogelijk dat iemand mij de servernaam even doorgeeft).
hmm, dit werkt bij mij niet.. krijg de melding "kan geen verbinding maken met server". Is dus iets anders aan de hand..bugmod schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:33:
[...]
Ik had ook enige problemen met het instellen van google mail in combinatie met google sync. De truc die ik heb gebruikt is om in de mail wizard een ander serverextentie als email adres in te vullen. Dus geen {username}@gmail.com in te vullen maar {username}@gma.com. Hierdoor kan de wizard niks vinden op de nokia server qua server gegevens en kan alles handmatig worden ingesteld(inclusief correct mail adres). Het automatisch invullen is super voor de meeste gevallen, maar als je wil tweaken/prutsen is het lastig.
d'n oliesjeik
Deze stond standaard op mijn mobiel (geheugenkaart). Weet niet waar ik hem vandaan zou moeten halen. Zal eens kijken binnekort of ik hem er uit kan halen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 17:23:
[...]
Waar heb je die live gedownload??? Ik heb hier ooit is een link gezien maar vind ze niet meer tot mijn ergernis! Heb na 14dagen eindelijk vervangtoestel van mijn DOA dus zou graag eindelijk iets kunnen doen met die gsm.
Dit ziet er veelbelovend uit:
http://www.nokia.nl/ontva...ive/download-windows-live
misschien werkt dit? http://www.windowslivefor...us/messenger/default.aspx
[Edit 2]
dit gevonden: http://www.ipmart-forum.com/archive/index.php/t-329669.html
[Edit3] dit ziet er ook goed uit:NEW WindowsLive S60 3.2 v.1.5.1229 signed For FP2 (N96,N85)
http://img222.imageshack....2206screenshot0029ts8.jpg
http://www.unwiredview.co...05/windows-live-in-us.jpg
FINALLY a working edition of windows live mail for fp2 devices is out
tested on my n96 working great
Instalation:
1- first install "Nokia_Internet_Services_Support_Package"
2- then install "WindowsLive_S60_3_2_v_1_5_1229_signed"
u have to install them in this order or windows live wont work'
enojoy
BiG MoE
http://www.allaboutphones...ition-en-5th-edition.html
[ Voor 52% gewijzigd door Ryan1981 op 29-09-2009 10:44 ]
Als je de mailbox wilt verwijderen: Menu -> Email -> Instell. -> Opties (Gmail) -> Mailbox verwijderen. Dan gewoon opnieuw instellen en dit keer geen Nokia Messaging aanvaarden (als je dat niet wilt). Kan zijn dat je je eerst moet uitschrijven. Inloggen doe je met de eerste account die je gebruikt hebt voor deze dienst, in jouw geval Gmail waarschijnlijk.
Of als je gewoon de instelling wilt weten:
Inkomende mailserver: imap.gmail.com (zorg dat Imap aanstaat in Gmail)
Uitgaande mailserver: smtp.gmail.com
Beveiliging beide: Aan (SSL/TLS)
Ik heb sinds gisteren ook een E52. Hiervoor had ik achtereenvolgend een 6230, E50, E51 (en gedurende zeer korte tijd een htc touch en htc toch hd, rampentoestellen)
De E52 is weer een mooie verbetering sinds de E51, GPS ingebouwd, groter scherm, sneller. Sygic mobile geinstalleerd zonder problemen, werkt direct met interne (A)GPS. Ik heb nergens speling zitten en ben zeer tevreden.
Ik heb wel drie vragen.
- Ik maak veel gebruik van bookmarks tijden het internetten en heb ingesteld dat ik mijn bookmarks zie als "startpagina". Tijdens het surfen kan ik mijn bookmarks alleen benaderen via menu-ga naar-bookmarks. Weet iemand hoe ik de bookmarks kan instellen onder de numerieke sneltoetsen?
- Tijdens het installeren van mail for exchange krijg ik foutmeldingen en lees op internet meer problem hiermee. Heeft iemand MfE al werkend?
- Als ik op "rood"druk worden de meeste programma's niet afgesloten, maar draaien op de achtergrond verder. Kun je instellen dat het programma wordt afgesloten? (zoals op E51)
De E52 is weer een mooie verbetering sinds de E51, GPS ingebouwd, groter scherm, sneller. Sygic mobile geinstalleerd zonder problemen, werkt direct met interne (A)GPS. Ik heb nergens speling zitten en ben zeer tevreden.
Ik heb wel drie vragen.
- Ik maak veel gebruik van bookmarks tijden het internetten en heb ingesteld dat ik mijn bookmarks zie als "startpagina". Tijdens het surfen kan ik mijn bookmarks alleen benaderen via menu-ga naar-bookmarks. Weet iemand hoe ik de bookmarks kan instellen onder de numerieke sneltoetsen?
- Tijdens het installeren van mail for exchange krijg ik foutmeldingen en lees op internet meer problem hiermee. Heeft iemand MfE al werkend?
- Als ik op "rood"druk worden de meeste programma's niet afgesloten, maar draaien op de achtergrond verder. Kun je instellen dat het programma wordt afgesloten? (zoals op E51)
--> disbehave
waar heb je je telefoon besteld/gekocht?
waar heb je je telefoon besteld/gekocht?
Verwijderd
Hey, dat lijkt wel erg op mijn toestelhistorie. Ik heb alleen geen htc gehad. Wel heel kort een Samsung E900 na de 6230 en een E71 na de E51 die ik ook snel weer heb weggedaan. Vond het wel grappig. E52 moet nog komen voor mij.disbehave schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:41:
Ik heb sinds gisteren ook een E52. Hiervoor had ik achtereenvolgend een 6230, E50, E51 (en gedurende zeer korte tijd een htc touch en htc toch hd, rampentoestellen)
Kan ik hieruit afleiden dat je dus niet net zoals bij de E51 op de 1 drukt om je bookmarks naar voren te halen? De 9 om een nieuw adres in te toetsen, de 0 voor je homepage enz enz?Ik heb wel drie vragen.
@Bluemind: op smartphoneshop, sinds vorige week weer op voorraad en dan binnen 1 dag verzonden.
@Polke: logische toestelhistorie waarschijnlijk vandaar!
Via sneltoets 1 krijg ik alleen de 1e 10 bookmarks. Volgens mij is wat ik wil niet mogelijk, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
@Polke: logische toestelhistorie waarschijnlijk vandaar!
Via sneltoets 1 krijg ik alleen de 1e 10 bookmarks. Volgens mij is wat ik wil niet mogelijk, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Dan heb je idd aan dit toestel veel meer mbt internetten en mailen, pffff(en gedurende zeer korte tijd een htc touch en htc toch hd, rampentoestellen)

E-serie is veel beter. Mail lezen kan prima op dit scherm, mails versturen doe ik niet (op touchscreens nog rampzaliger). Internetten werkt prima. File-informatie, nieuws, uitzending gemist etc etc. Zijn allemaal mobiele sites voor die op de E-serie beter werken dan "normale" websites gerenderd op een touch hd. MfE werkt voorheen prima, gebruik voor agenda-sync met werk.cassiekai schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:54:
[...]
Dan heb je idd aan dit toestel veel meer mbt internetten en mailen, pffff
Blind tikken lukt niet op een touchscreen, HTC''s moeten continu nadenken, batterijen gaan sneller op, zwaarder, nee voor mij is de keuze makkelijk.
--> disbehave
wat staat bij de land van "Made in ......"
Finland of hongarije...? of een andere land..
Ik heb ook de HTC Touch HD gehad en dit is inderdaad een ramptoestel:cassiekai schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:54:
[...]
Dan heb je idd aan dit toestel veel meer mbt internetten en mailen, pffff
- accu gaat maar 1 dag (hooguit 2) mee
- toestel is net iets te groot
- toestel is niet snel, in ieder geval niet zo snel als ik had gedacht
- Windows Mobile 6.1, onprettig OS
Nee, de E52 lijkt mij echter beter dan de Touch HD.
made in finlandbluemind schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:41:
--> disbehave
--> disbehave
dank je, dan ben ik over een half uurtje bij de smartphoneshop in rotterdam.. ik ga hem eerst bekeken... met name deksel, of onderkant van de toetsenboard.. wil toch met mijn eigen ogen zien...
dank je, dan ben ik over een half uurtje bij de smartphoneshop in rotterdam.. ik ga hem eerst bekeken... met name deksel, of onderkant van de toetsenboard.. wil toch met mijn eigen ogen zien...
Laat je nog even weten of't er goed uitzag? Dan bestel ik'm vanavond ookbluemind schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 15:17:
--> disbehave
Ook ik heb mijn toestel uit de lichting van smartphoneshop van vorige week. Kort daarop was deze al weer uitverkocht. Inmiddels is het toestel weer op voorraad. Ik heb wel onderin een klein beetje speling bij het randje, maar ben verder erg te spreken over de looks en afwerking.
Klopt het dat je in de agenda alleen maar 'vergaderingen', 'verjaardagen', 'memo's' en 'taken' kunt zetten? Bij mijn vorige toestellen (o.a. 6500 Classic) kon je gewoon snel een 'notitie' invoeren op een bepaalde datum. De bestaande notities heeft het toestel wel als dusdanig overgenomen na het overzetten via Nokia PC Suite.
De 'taak' komt het meest in de buurt van de 'notitie' zoals ik gewend was, maar is veel minder snel en nogal omslachtig in te voeren.
Klopt het dat je in de agenda alleen maar 'vergaderingen', 'verjaardagen', 'memo's' en 'taken' kunt zetten? Bij mijn vorige toestellen (o.a. 6500 Classic) kon je gewoon snel een 'notitie' invoeren op een bepaalde datum. De bestaande notities heeft het toestel wel als dusdanig overgenomen na het overzetten via Nokia PC Suite.
De 'taak' komt het meest in de buurt van de 'notitie' zoals ik gewend was, maar is veel minder snel en nogal omslachtig in te voeren.
hmm, die instellingen (van inkomende mailserver en uitgaande mailserver) heb ik niet (zie screenshots). Dit komt neem ik aan doordat ik via nokia messaging m'n mail binnenhaalde. De volgende instellingen had ik:Alfredo schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:44:
Als je de mailbox wilt verwijderen: Menu -> Email -> Instell. -> Opties (Gmail) -> Mailbox verwijderen. Dan gewoon opnieuw instellen en dit keer geen Nokia Messaging aanvaarden (als je dat niet wilt). Kan zijn dat je je eerst moet uitschrijven. Inloggen doe je met de eerste account die je gebruikt hebt voor deze dienst, in jouw geval Gmail waarschijnlijk.

Anyway, nu heb ik de mailbox verwijderd. Eerste keer kreeg ik weer een fout, kon de settings niet veranderen. Vervolgens gedaan zoals bugmod voorstelde:
Anyway, het werkt nubugmod schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:33:
[...]
Ik had ook enige problemen met het instellen van google mail in combinatie met google sync. De truc die ik heb gebruikt is om in de mail wizard een ander serverextentie als email adres in te vullen. Dus geen {username}@gmail.com in te vullen maar {username}@gma.com. Hierdoor kan de wizard niks vinden op de nokia server qua server gegevens en kan alles handmatig worden ingesteld(inclusief correct mail adres). Het automatisch invullen is super voor de meeste gevallen, maar als je wil tweaken/prutsen is het lastig.
ps. Ik heb nokia messaging nu geweigerd. Betekend dit nu dat niets meer via nokia gaat?
d'n oliesjeik
Ik heb gehaald en aan oplader gehangen. Mijn aller aller eerste reactie, wat een lichte toestel zeg. Inderdaad het voelt heel erg goedkoop aan, dit vanwege zijn gewicht. Voor de rest geen spelenden randjes of iets dergelijks. Dus daar ben ik hartstikke gelukkig mee, zodra het batterij opgeladen is ga ik hem even aan de tand voelen. ik vooral,
voip, wifi, mms streaming aan de praat krijgen de rest is een bijzaak. ....
ziet er echt goed uit.
Het is inderdaad een made in finland toestel, ongeopend, want van te voren heb ik een praatje gehad met de verkoper, dat ik absoluut een made in finland toestel wil, en absoluut geen retour toestel of zo....
voip, wifi, mms streaming aan de praat krijgen de rest is een bijzaak. ....
ziet er echt goed uit.
Het is inderdaad een made in finland toestel, ongeopend, want van te voren heb ik een praatje gehad met de verkoper, dat ik absoluut een made in finland toestel wil, en absoluut geen retour toestel of zo....
is het mogelijk om gmail alleen via wlan te laten werken. bij mij is dit nog niet gelukt, probeert telkens via 3g te verbinden, ik heb alles verwijderd qua 3g middels verbindingsbeheer, nu maakt hij geen verbinding meer.
iemand enig idee,..
voor de rest goede telefoon....
iemand enig idee,..
voor de rest goede telefoon....
Ik heb mijn e52 net binnen en het valt me op dat het beeld flikkert...(lijkt op een lage refreshrate ofzo) nu heb ik in dit topic gezocht en het kwam bij iemand anders ook voor!
Meer mensen bij wij dit is voorgekomen? en wat is de oplossing? terug sturen?
Meer mensen bij wij dit is voorgekomen? en wat is de oplossing? terug sturen?
Heeft iemand hier gelukt om eigen sis bestanden te installeren? en hoe?
Verwijderd
Wellicht is het mogelijk 2 vragen in 1 post te beantwoorden:
- Mail for Exchange werkt prima sinds ingebruikname (week of 3-4). Synced mail, agenda en contacten. Nadeel is volgens mij wel dat je in je prive-profiel niet een andere contactenlijst kunt hebben..Waar ik verder nog niet achter ben is hoe ik snel de agenda kan laten upaten.. Accepteren op de server zie ik niet na meteen na een sync terug op m'n toestel.
- Gebruik van 3G vs. wifi is top geregeld op dit toestel. Via Settings > Connection > Destinations kun je voor bijv Internet je Wifi thuis & werk toevoegen met een hogere prio dan 3G via je provider. Met Web of syncen van Mail pakt het toestel automatisch je wifi wanneer dit beschikbaar is. WLAN scanning hoeft niet eens aan te staan.
- Mail for Exchange werkt prima sinds ingebruikname (week of 3-4). Synced mail, agenda en contacten. Nadeel is volgens mij wel dat je in je prive-profiel niet een andere contactenlijst kunt hebben..Waar ik verder nog niet achter ben is hoe ik snel de agenda kan laten upaten.. Accepteren op de server zie ik niet na meteen na een sync terug op m'n toestel.
- Gebruik van 3G vs. wifi is top geregeld op dit toestel. Via Settings > Connection > Destinations kun je voor bijv Internet je Wifi thuis & werk toevoegen met een hogere prio dan 3G via je provider. Met Web of syncen van Mail pakt het toestel automatisch je wifi wanneer dit beschikbaar is. WLAN scanning hoeft niet eens aan te staan.
Wat zijn de ervaringen met uitzendinggemist. Ik heb geprobeerd het journaal te bekijken maar naar een paar seconden wil het niet echt meer. Het beeld en geluid stopt met soepel spelen. Heeft iemand anders ook die ervaring of liever een oplossing? Ik heb het geprobeerd met een WLAN verbinding.
Als ik via de applicatie van uitzending gemist wil kijken dan werkt het niet. Echter als ik gewoon via de browser naar de website ga dan speelt deze gewoon "goed" af (behalve als ik van normaal scherm naar volledig scherm wil gaan, dan loopt deze vast).bugmod schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:32:
Wat zijn de ervaringen met uitzendinggemist. Ik heb geprobeerd het journaal te bekijken maar naar een paar seconden wil het niet echt meer. Het beeld en geluid stopt met soepel spelen. Heeft iemand anders ook die ervaring of liever een oplossing? Ik heb het geprobeerd met een WLAN verbinding.
Welke instellingen heb je in de realplayer staan? Bij mij staat proxy uit.
d'n oliesjeik
Je kan per toepassing wel een voorkeur aangeven v.w.b. het maken van verbinding.bluemind schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:33:
is het mogelijk om gmail alleen via wlan te laten werken. bij mij is dit nog niet gelukt, probeert telkens via 3g te verbinden, ik heb alles verwijderd qua 3g middels verbindingsbeheer, nu maakt hij geen verbinding meer.
iemand enig idee,..
Bed. paneel -> Toep. beheer -> Geïnst. toepass. -> Gmail -> 'linksonder' naar opties -> Instellingen -> Toegangspunt.
Succes!
Verwijderd
ben wat te snel geweest met mijn positieve reacties over WIFI, 'k heb een KPN Experia box st780 en dat is net een modem waar niemand met een E52 (en nog een aantal andere Nokia's) mee kan connecten. Het ligt dan ook (las ik in dit topic) aan Symbian S60 3e editie...
Oftewel: Nokia kom met die 1e firmware update!
(hoe lang zou dat nog duren?)
Ook flipt m'n WIFI op de TU/e, daar zal ik nog een screenshot van posten zodat je duidelijk kan zien wat het probleem is.
Oftewel: Nokia kom met die 1e firmware update!

Ook flipt m'n WIFI op de TU/e, daar zal ik nog een screenshot van posten zodat je duidelijk kan zien wat het probleem is.
hmm, ook ik was een blije gebruiker van mijn E52, totdat ik zojuist een vernaggeld scherm heb
Dit wil zeggen: veel ruis/sneeuw, af en toe duidelijk beeld (al dan niet op zijn kop), een knipperend backlight. Het toestel lijkt het wel te doen, ik heb nog niet geprobeerd te bellen maar zover ik nog kan zien op het scherm lijkt hij overal op te reageren.
Dit is na een herstart het scherm wat om mijn PIN vraagt:

Dit beloofd wat... ik was nog wel zo tevreden. Ik hoef hier zeker niet te vragen of iemand dit al eerder heeft gehad.. misschien dat google meer weet
edit: helaas nog maar weinig hierover terug te vinden op google en fora. Dat wordt wss een RMA
Dit wil zeggen: veel ruis/sneeuw, af en toe duidelijk beeld (al dan niet op zijn kop), een knipperend backlight. Het toestel lijkt het wel te doen, ik heb nog niet geprobeerd te bellen maar zover ik nog kan zien op het scherm lijkt hij overal op te reageren.
Dit is na een herstart het scherm wat om mijn PIN vraagt:

Dit beloofd wat... ik was nog wel zo tevreden. Ik hoef hier zeker niet te vragen of iemand dit al eerder heeft gehad.. misschien dat google meer weet
edit: helaas nog maar weinig hierover terug te vinden op google en fora. Dat wordt wss een RMA
[ Voor 7% gewijzigd door hans_1990 op 01-10-2009 00:28 ]
Mmh, net een avondje gezeten met mijn fonkelnieuwe E52. Eerste indruk: veel minder dan de E51; flimsy hardware; er schijnt bijv. licht tussen de klepperende functietoetsjes door. Die zien er zowiezo uit of ze er binnen twee weken afvallen. Mijn E51 is veel robuuster, jammer dat 'ie overleden is.
En dan dat gekloot om te zorgen dat hij ALLEEN wlan gebruikt, en anders vraagt hoe er verbonden moet worden. Het lijkt Microsoft wel - wij verbinden wel wat goed voor u is - en opeens staat er weer T-Mobile Internet tussen de toegangspunten! Om gek van te worden.
Dan instellen van Internettelefoon; volledig SIP-profiel van XS4All ingesteld, alleen kan ik die niet toewijzen aan "Internettelefoon", want dan moet er weer iets gedownload worden. WTF!? Weet iemand hoe ik hier uit kan komen? (disclaimer - ik ben dit topic nog aan 't doorlezen, maar 't is best veel..)
En dan dat gekloot om te zorgen dat hij ALLEEN wlan gebruikt, en anders vraagt hoe er verbonden moet worden. Het lijkt Microsoft wel - wij verbinden wel wat goed voor u is - en opeens staat er weer T-Mobile Internet tussen de toegangspunten! Om gek van te worden.
Dan instellen van Internettelefoon; volledig SIP-profiel van XS4All ingesteld, alleen kan ik die niet toewijzen aan "Internettelefoon", want dan moet er weer iets gedownload worden. WTF!? Weet iemand hoe ik hier uit kan komen? (disclaimer - ik ben dit topic nog aan 't doorlezen, maar 't is best veel..)
Wat ik zo bizar vind aan de E52 is dat de reviews en meningen zo onwijs ver uit elkaar liggen. Sommige mensen noemen het een super robuuste en degelijke telefoon, andere mensen zijn van mening dat de bouwkwaliteit zelfs een Samsung van 39,95 € onwaardig is...
Wie moet je dan geloven?
Wie moet je dan geloven?
Verwijderd
Tjah, geen van beiden. Neem de meningen van andere mensen mee als waarschuwing. Houd het in je achterhoofd en oordeel zelf.phobosdeimos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:07:
Wat ik zo bizar vind aan de E52 is dat de reviews en meningen zo onwijs ver uit elkaar liggen. Sommige mensen noemen het een super robuuste en degelijke telefoon, andere mensen zijn van mening dat de bouwkwaliteit zelfs een Samsung van 39,95 € onwaardig is...
Wie moet je dan geloven?
Natuurlijk, maar als ik hem koop, en het blijkt troep te zijn, dan is het te laat natuurlijk, snap je?
Ga naar een winkel die hem heeft liggen .. en oordeel zelf ...phobosdeimos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:07:
Wie moet je dan geloven?
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Mensen die dit een robuuste telefoon noemen zijn niet veel gewend, of worden betaald om dat te zeggen. Echt rotzooi is het nou ook weer niet, maar het is veel en veel minder dan ik gewend was met E51 en 6230i...phobosdeimos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:07:Sommige mensen noemen het een super robuuste en degelijke telefoon
Verwijderd
uhm, iemand met het volgende bekend:

'k heb WLAN scan uitstaan en toch is hij nog verbonden (zie symbool rechtsboven)
'k moet hem dan handmatig via "bedieningspaneel --> connectiviteit --> verbindingsbeheer --> actieve verbindingen" uitzetten.

'k heb WLAN scan uitstaan en toch is hij nog verbonden (zie symbool rechtsboven)
'k moet hem dan handmatig via "bedieningspaneel --> connectiviteit --> verbindingsbeheer --> actieve verbindingen" uitzetten.
Dan staat er waarschijnlijk nog een programma open dat die connectie gebruikt. En ik durf er zeker van te zijn dat het in jouw geval die Mail for Exchange is, aangezien je geen actieve GPRS verbinding hebt open staan in die screenshot.
Verwijderd
En dat weer icoontje (15 graden wind enz)? Vereist die geen verbinding??Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:48:
uhm, iemand met het volgende bekend:
Verwijderd
heeft iemand contact opgenomen met nokia over de klachten met de frontje. Ik ben bij nokia center geweest en die zeggen klachten zijn bekend maar we kunnen niks doen we hebben geen onderdelen.
Op http://www.katshing.se/ hebben ze foto's geplaatst van zowel de zwarte als de witte versie. Helaas heeft de zwarte ook dat lelijk chroom randje, dat is anders dan de oudere foto's van nokia zelf. Maar goed, ik ben blij dat de zwarte er aan komt. Die site spreekt over een releasedatum van 7 oktober 28 oktober.

Verwijderd
Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest om te kijken naar de nokia E52. Heb er drie in mijn handen gehad en bij alle drie zat het frontje op de onderkant erg los. Het waren allemaal toestellen welke gemaakt waren in Finland.
Hoop dat ze het probleem een beetje kunnen verhelpen, want het is verder een mooi toestel.
Hoop dat ze het probleem een beetje kunnen verhelpen, want het is verder een mooi toestel.
Verwijderd
Waar als ik vragen mag. Ik was laatst bij de MM van Deventer en daar hadden ze slechts één toestel op voorraad. Op de vraag of ze ook een showmodel kregen kreeg ik als antwoord dat door de hoge vraag en lage aanlevering dat nog wel tijden kon duren (was niet nodig, aangezien ze toch wel verkocht werden).Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:05:
Ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest om te kijken naar de nokia E52. Heb er drie in mijn handen gehad en bij alle drie zat het frontje op de onderkant erg los. Het waren allemaal toestellen welke gemaakt waren in Finland.
Verwijderd
Breda. Hier hadden ze er wel een aantal op voorraad. Ik hoop dat het probleem bij de zwarte versie is opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:26:
[...]
Waar als ik vragen mag. Ik was laatst bij de MM van Deventer en daar hadden ze slechts één toestel op voorraad. Op de vraag of ze ook een showmodel kregen kreeg ik als antwoord dat door de hoge vraag en lage aanlevering dat nog wel tijden kon duren (was niet nodig, aangezien ze toch wel verkocht werden).
Katshing.se is een WAVE 3 geloof ik voor Nokia. Dat is dus iets eerder dan hier.
Begin november zal er dan wel een witte E52 beschikbaar zijn.
Begin november zal er dan wel een witte E52 beschikbaar zijn.
Vroeg me af of iemand al een sportband heeft gekocht voor de e52. Tijdens het hardlopen gebruik ik de sportstracker en mp3 speler alleen heb ik nog geen armband/sportband gevonden zodat ik de telefoon tijdens het hardlopen en fietsen gemakkelijk mee kan nemen.
Ik heb gekeken bij verschillende telefoonwinkels, dixons, sportwinkels en mediamarkt maar men verkoopt alleen sportbanden voor de iphone/ipod/ipodshuffle. Dat is het allemaal net niet (of te klein of in de breedte weer veel te groot). Ik vroeg me dus af of iemand een goede sportband heeft gevonden en waar men deze gekocht heeft.
Het enige wat in de buurt kwam was een armband bij runnersworld maar deze was ook te breed...
Ik heb gekeken bij verschillende telefoonwinkels, dixons, sportwinkels en mediamarkt maar men verkoopt alleen sportbanden voor de iphone/ipod/ipodshuffle. Dat is het allemaal net niet (of te klein of in de breedte weer veel te groot). Ik vroeg me dus af of iemand een goede sportband heeft gevonden en waar men deze gekocht heeft.
Het enige wat in de buurt kwam was een armband bij runnersworld maar deze was ook te breed...
d'n oliesjeik
Weet iemand hoe ik bij mail als toegangspunt "Internet" kan instellen? Je hebt enkel de keuze uit "Altijd vragen" en "Door gebruiker gedefinieerd". Maar ik wil gewoon dat hij een beschikbare verbinding uitkiest en automatisch mijn mail binnenhaalt. Dus niet dat hij om het uur een kadertje toont met de vraag welk toegangspunt ik wens te gebruiken. En ook niet dat hij enkel verbinding maakt met mijn Wlan netwerk thuis, want daar heb ik onderweg niets aan.
Verwijderd
Ik heb zo af en toe dat dat verbinding selecteren scherm als een een soort popup onderin komt,weet iemand hoe ik dat weg kan krijgen zodat die popup niet terug komt?? Bedoel dus als het toestel gewoon op tafel ligt hij spontaan op het scherm komt?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 16:56 ]
Is het mogelijk om vanuit de pc je wireless op de E52 in te stellen?
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Waarom zou je dat willen? Het is toch veel makkelijker om dit op de E52 zelf te doen?Brickman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:30:
Is het mogelijk om vanuit de pc je wireless op de E52 in te stellen?
Omdat de key 32 tekens lang issilmaril8 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:34:
[...]
Waarom zou je dat willen? Het is toch veel makkelijker om dit op de E52 zelf te doen?
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
dinsdag een gelukkige eigenaar geworden van een E52, aangeschaft bij pocketpcshop in rotterdam.
alles werkte naar behoren. toestel had geen mechanische mankementen zoals een krakende deksels of toetsen of iets dergelijks..... maar vandaag is ie spontaan uitgegaan, gaat niet meer aan. Batterij was 1 uurtje voor de uitval opgeladen. Ik vond het heel erg jammer, morgen ga ik terug,,, ik ben niet uit zal ik een E55 nemen of weer een E52...ik wil eentje met minimaal 600 mhz proc.... of wachten tot htc leo...?
jammer triest en tuurlijk onprofessioneel van nokia dat ze zo'n toestel toch op de markt brengen.....
alles werkte naar behoren. toestel had geen mechanische mankementen zoals een krakende deksels of toetsen of iets dergelijks..... maar vandaag is ie spontaan uitgegaan, gaat niet meer aan. Batterij was 1 uurtje voor de uitval opgeladen. Ik vond het heel erg jammer, morgen ga ik terug,,, ik ben niet uit zal ik een E55 nemen of weer een E52...ik wil eentje met minimaal 600 mhz proc.... of wachten tot htc leo...?
jammer triest en tuurlijk onprofessioneel van nokia dat ze zo'n toestel toch op de markt brengen.....
Het toestel was voor mij - na jarenlange Windows Mobile ervaring, sinds de eerste SPV, een absolute openbaring in snelheid, gemak van koppeling met bluetooth, WLAN/Data integratie, maar ik ben het vastlopen zat en gebruik nu weer een Windows Mobile toestel.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Je kan ook de Nokia E72 afwachten, nog niet echt bekend wanneer die komt, maar die heeft ook dezelfde 600 MHZ processorbluemind schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:13:
dinsdag een gelukkige eigenaar geworden van een E52, aangeschaft bij pocketpcshop in rotterdam.
www.youtube.com/DerOllie
Ik heb na lang wikken en wegen (E72 afwachten of voor de opvolger van m'n E51 gaan) van het weekend toch maar de E52 aangeschaft.
Wat me opvalt:
- Onderkant zit ietsjes los (niet irritant, ik ben er op gaan letten nav meldingen op dit forum)
- Onder de linker rocketswitch is het lampje zichtbaar (niet netjes, maar ook niet heel irritant)
- Verbinding met GPRS blijft soms aan, terwijl ik alles afgesloten heb. Mijn gevoel is dat bij het met de taakmanager afsluiten van apps die internet gebruiken, dit veroorzaakt
- Ik gebruik JBAK Taskmanager, wat me hierbij opvalt dat in het menu de Home toets niet werkt met deze app.
- Op m'n E51 had ik SmartConnect, werkt imho beter dan het Internet accesspoint van Nokia zelf. Je kunt namelijk niet in alle apps aangeven dat je Internet wilt gebruiken, je moet een specifiek accesspoint opgeven (bijv. Nokia Messaging)
Verder: top toestel!
Wat me opvalt:
- Onderkant zit ietsjes los (niet irritant, ik ben er op gaan letten nav meldingen op dit forum)
- Onder de linker rocketswitch is het lampje zichtbaar (niet netjes, maar ook niet heel irritant)
- Verbinding met GPRS blijft soms aan, terwijl ik alles afgesloten heb. Mijn gevoel is dat bij het met de taakmanager afsluiten van apps die internet gebruiken, dit veroorzaakt
- Ik gebruik JBAK Taskmanager, wat me hierbij opvalt dat in het menu de Home toets niet werkt met deze app.
- Op m'n E51 had ik SmartConnect, werkt imho beter dan het Internet accesspoint van Nokia zelf. Je kunt namelijk niet in alle apps aangeven dat je Internet wilt gebruiken, je moet een specifiek accesspoint opgeven (bijv. Nokia Messaging)
Verder: top toestel!
Verwijderd
Ik heb nokia een mail gestuurd met de bekende klanten van de frontje en de toesten, heb nu als antwoord gekregen dat ik langs nokia center moet gaan die moeten hem reparieren en als nokia center geen onderdelen heeft dan moeten zij de telefoon retour stuuren naar nokia zelf.
Weet nog niet of ik hem laat opsturen, ik ben hem dan weer 4a5 weken kwijt.
Weet nog niet of ik hem laat opsturen, ik ben hem dan weer 4a5 weken kwijt.
vandaag heb ik de E52 ingeruild tegen een E55 bij pocketpcshop in rotterdam. Aangekomen thuis heb ik eerst de E55 aan de oplader gehangen. Nadat het opgeladen was heb ik de sim kaart erin gedaan en aangezet tot mijn verbazing DOA ........ himm.. ik vond het uiterlijk beter als die van E52, now morgen vroeg ga ik terug...nu zit ik met een dilemma, wat moet ik doen... wie gaat me een slimme advies geven...
crap, nu ook al E55's die DOA zijn. Echt balen... de eerste Eseries die ik wil kopen is niet zo betrouwbaar als alle andere Eseries waar ze juist zo om bekend staan... Ach ja. nog langer wachten op evt. volgende batches (maanden werk)
Sowieso schrijf je zo!
Ik denk dat er een vertekend beeld is van de telefoon.Doordat enkel de fouten worden gemeld. Misschien moet iedereen die wel een goed werkende E52 of E55 heeft het hier ook melden.
Ik heb een goed werkende E55, geen gezeur alleen wordt door sommige programma's het toetsenbord niet goed ondersteund. (opera mini 4 (er bestaat een opera 5)) en een NS applicatie
Ik heb een goed werkende E55, geen gezeur alleen wordt door sommige programma's het toetsenbord niet goed ondersteund. (opera mini 4 (er bestaat een opera 5)) en een NS applicatie
Kan iemand mij vertellen hoe ik de VoIP functie aan de praat krijg? 'k Heb het volledige XS4All SIP profiel ingesteld, maar kan de hele functie 'internettelefoon' om het profiel aan toe te wijzen niet meer ontwaren op de telefoon. Volgens het manual moet ik 'netinstellingen downloaden' maar daar staan dan alleen 'Contacts' (een Ovi messenger), Gizmo5 (onbekend) en Vyke Mobile, een mij onbekende VoIP client. Op de E51 was de VoIP client gewoon aanwezig en kon je die in de instellingen toewijzen aan het gewenste SIP profiel. Iemand enig idee?
Functioneel gezien is de E52 een top telefoon, maar de minpunten; zoals slechte bouwkwaliteit, DOA's, etc. maken de telefoon wel minder aantrekkelijk. Ik heb dit topic vanaf het begin bijgehouden en uiteindelijk toch besloten om hem te bestellen, ondanks de vermelde problemen. Helaas ook dezelfde ervaring, zoals slechte bouwkwaliteit en licht zichtbaar bij de linker home button. Inmiddels teruggestuurd en geruild voor een 6720 met een kleiner beeldscherm en geen wifi. Hiervoor had ik een E75, maar daar ook het probleem gehad dat de rand losliet. De 6720 mag dan minder aantrekkelijk zijn, maar ik ben er tevreden mee.bugmod schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:43:
Ik denk dat er een vertekend beeld is van de telefoon.Doordat enkel de fouten worden gemeld. Misschien moet iedereen die wel een goed werkende E52 of E55 heeft het hier ook melden.
Ik vind de redenen die men aanvoert hier voor de slechte kwaliteit niet gegrond. Veel mensen hebben op internet een toestel gekocht waarvan vooraf bekend was dat het van een van de eerste batches afkomstig was (Buitenlandse toestellen met Nederlandse handleiding later bijgevoegd). Deze telefoons zijn vaak door de webshops ook nog omgeflashed naar NL firmware.
Je weet dus eigenlijk dat je voor minder geld al een early product koopt. Dat dit ook goed moet zijn, dat ben ik met jullie eens, maar je kunt bij ieder product dit verwachten (zie N95-1 slider problemen, enz enz) garantie is gewoon te claimen.
Voor diegenen met een DOA die hem in een winkel gekocht hebben, waarom check je dit niet meteen voordat je je pinpas trekt ? Ik verkoop zelf telefoons en ik check bij de meeste apparaten wel of ze daadwerkelijk ook functioneren voordat ze in een tas meegaan met de klant. Een retourklant is een vervelendere dan een nieuwe.
Voor diegenen die op internet kopen, tja da's het risico. Maar zoals gezegd je hebt garantie.
De E52 die overigens bij de Mediamarkt ligt (Eindhoven) heeft ook spacing tussen het keypad en de top casing waar ook licht doorheen schijnt. Zal ook iets van de eerste batches zijn, anders is het een joekel van een ontwerpfout.
Je weet dus eigenlijk dat je voor minder geld al een early product koopt. Dat dit ook goed moet zijn, dat ben ik met jullie eens, maar je kunt bij ieder product dit verwachten (zie N95-1 slider problemen, enz enz) garantie is gewoon te claimen.
Voor diegenen met een DOA die hem in een winkel gekocht hebben, waarom check je dit niet meteen voordat je je pinpas trekt ? Ik verkoop zelf telefoons en ik check bij de meeste apparaten wel of ze daadwerkelijk ook functioneren voordat ze in een tas meegaan met de klant. Een retourklant is een vervelendere dan een nieuwe.
Voor diegenen die op internet kopen, tja da's het risico. Maar zoals gezegd je hebt garantie.
De E52 die overigens bij de Mediamarkt ligt (Eindhoven) heeft ook spacing tussen het keypad en de top casing waar ook licht doorheen schijnt. Zal ook iets van de eerste batches zijn, anders is het een joekel van een ontwerpfout.
[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 06-10-2009 00:17 ]
Ik ben van een E50 naar een E52 gegaan. Gewoon een officieele nederlandse versie gekocht, doet het op zich prima. Ben nu weer voor een paar dagen terug naar m'n E50 (ik heb tijdelijk even een call recorder nodig zonder 'piep' tijdens het opnemen) en ja: de E50 voelt een stuk degelijker aan. Alsof je een massief ding in je handen hebt. De E52 voelt wat krakkemikkiger, alsof 'ie breekt als je wat meer kracht zet.
Aan de andere kant: ik krijg de indruk dat een aantal mensen hier ongeveer om het jaar een nieuwe telefoon nemen - hoe degelijk moet 'ie dan zijn, als 'ie maar een jaar of zo mee hoeft te gaan?
Aan de andere kant: ik krijg de indruk dat een aantal mensen hier ongeveer om het jaar een nieuwe telefoon nemen - hoe degelijk moet 'ie dan zijn, als 'ie maar een jaar of zo mee hoeft te gaan?
Mijn huidige telefoon is een SE T630 van 6 jaar oud, dewelke ik graag wil vervangen door een zwarte e52. Dus die moet wel een heel tijdje meegaan aub
Vraagje:
ik heb m'n geheugenkaart van m'n E51 in m'n E52 gehangen.
Probleem is nu dat er programma's zijn "geïnstalleerd" die niet zichtbaar zijn in m'n telefoon (wat games die ik op m'n E51 had bijv.), maar wel in Toepassingbeheer (TB). Ik heb ze verwijderd mbv TB, maar er zijn ook wat dingen blijven hangen. Voorbeeld hiervan is Joikuspot. Heb ook dit via TB verwijderd, maar eea blijft zichtbaar in m'n WLAN lijst.
Is het een idee om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Wat ben ik dan allemaal kwijt, ook vooringestalleerde apps zoals Quickoffice?
En wat als ik een backup maak, fabrieksinstelllingen en backup weer terugzet? Of heb ik dan dat irritante Joikuspot dan weer terug?
ik heb m'n geheugenkaart van m'n E51 in m'n E52 gehangen.
Probleem is nu dat er programma's zijn "geïnstalleerd" die niet zichtbaar zijn in m'n telefoon (wat games die ik op m'n E51 had bijv.), maar wel in Toepassingbeheer (TB). Ik heb ze verwijderd mbv TB, maar er zijn ook wat dingen blijven hangen. Voorbeeld hiervan is Joikuspot. Heb ook dit via TB verwijderd, maar eea blijft zichtbaar in m'n WLAN lijst.
Is het een idee om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Wat ben ik dan allemaal kwijt, ook vooringestalleerde apps zoals Quickoffice?
En wat als ik een backup maak, fabrieksinstelllingen en backup weer terugzet? Of heb ik dan dat irritante Joikuspot dan weer terug?
wanneer je een fabrieks reset doet staat alles zoals je hem kreeg.Wanneer je quickoffice niet hebt geupgrade blijft dit er gewoon op staan.
Als je een update hebt gedaan ben je alleen deze update kwijt.
Als je een back up maakt van je Contact personen sms afspraken etc kan er weinig mis gaan.
Wat ik je wel aan kan raden is alles van je geheugenkaart af te halen wat je wilt bewaren op je pc en deze voor de reset even te formateren in je telefoon.
Je kunt in de back up van de nokia suite aangeven waar je een back up van wilt hebben.
Wanneer je joikuspot op je geheugenkaart hebt geinstalleerd en je formateerd deze niet eerst heb je kans dat een reset niet voldoende is.
Als je een back up maakt van je Contact personen sms afspraken etc kan er weinig mis gaan.
Wat ik je wel aan kan raden is alles van je geheugenkaart af te halen wat je wilt bewaren op je pc en deze voor de reset even te formateren in je telefoon.
Je kunt in de back up van de nokia suite aangeven waar je een back up van wilt hebben.
Wanneer je joikuspot op je geheugenkaart hebt geinstalleerd en je formateerd deze niet eerst heb je kans dat een reset niet voldoende is.
[ Voor 20% gewijzigd door debroei op 06-10-2009 10:57 ]
Sinds een paar weken heb ik ook de E52 gekregen. Mogelijk wordt dit het nieuwe toestel voor iedereen bij het bedrijf waar ik werk en ik ben een van degene die hem moet testen.
Zonder dat we het van elkaar wisten merkte ik en een collega, die er ook een heeft, beide op dat de geluidskwaliteit erg tegenvalt. Ik heb kort gezocht in dit topic waarbij ik las dat dit door sommige naar het land der fabelen verwezen wordt.
Hiervoor had ik een Nokia 6322 wat een simpel en goedkoop toestel is. De geluidskwaliteit van de E52 is echter minder goed. Het geluid is erg dof en dat maakt een telefoongesprek minder makkelijk te volgen. Met exact dezelfde omschrijving kwam mijn collega zonder dat we dit van elkaar wisten. Zou dit mogelijk door Nokia opgelost kunnen worden d.m.v. nieuwe firmware?
Verder heeft mijn collega een knipperend envelopje recht bovenin staan. Er zijn echter geen ongelezen berichten o.i.d. voor zover wij kunnen vinden. Iemand hier die het weet?
Ook snap ik het zoeken in contacten niet helemaal. Als ik ' Contacten' open en vervolgens de 'd' intoets krijg ik bovenaan iemand die 'de' voor zijn achternaam heeft staan, daarna iemand wiens achternaam begint met een 'd' en daarna pas degene wiens voornaam begint met een 'd' terwijl ik mijn contacten op voornaam heb gesorteerd.
Kan iemand die logica uitleggen?
Zonder dat we het van elkaar wisten merkte ik en een collega, die er ook een heeft, beide op dat de geluidskwaliteit erg tegenvalt. Ik heb kort gezocht in dit topic waarbij ik las dat dit door sommige naar het land der fabelen verwezen wordt.
Hiervoor had ik een Nokia 6322 wat een simpel en goedkoop toestel is. De geluidskwaliteit van de E52 is echter minder goed. Het geluid is erg dof en dat maakt een telefoongesprek minder makkelijk te volgen. Met exact dezelfde omschrijving kwam mijn collega zonder dat we dit van elkaar wisten. Zou dit mogelijk door Nokia opgelost kunnen worden d.m.v. nieuwe firmware?
Verder heeft mijn collega een knipperend envelopje recht bovenin staan. Er zijn echter geen ongelezen berichten o.i.d. voor zover wij kunnen vinden. Iemand hier die het weet?
Ook snap ik het zoeken in contacten niet helemaal. Als ik ' Contacten' open en vervolgens de 'd' intoets krijg ik bovenaan iemand die 'de' voor zijn achternaam heeft staan, daarna iemand wiens achternaam begint met een 'd' en daarna pas degene wiens voornaam begint met een 'd' terwijl ik mijn contacten op voornaam heb gesorteerd.
Kan iemand die logica uitleggen?
Even de oude berichten die nog op de simkaart staan verwijderen.My-life schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:06:
Heb de E52 nu al een maand ofzo maar begin toch wel een beetje moe te worden van de vastlopers. Om de zoveel tijd loopt hij vast en reboot hij. Zwaar irritant, weet soms niet of ik normaal kan bellen. Misschien toch maar terugbrengen.
ga ik vanavond proberen. Was inderdaad ook van plan de geheugenkaart te formatteren.debroei schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:55:
wanneer je een fabrieks reset doet staat alles zoals je hem kreeg.Wanneer je quickoffice niet hebt geupgrade blijft dit er gewoon op staan.
Vreemde is juist dat ik de andere geheugenkaart (die bij de E52 werd geleverd) er weer in gestopt heb. Toen ik die uit de E51 plaatste gaf m'n E52 wel aan dat ie bezig was met installeren van eea.
Is de meegeleverde geheugenkaart bij jullie ook voor meer dan de helft gevuld (600-700 van de 1000 MB) met <<iets>> ? Geen idee wat er op staat, maar het neemt veel ruimte in beslag!
Even op een rijtje:
*** dinsdag 29 september een E52 aangeschaft, geen mechanische mankementen
geluid was goed, heb alle verbindingen geprobeerd, ging alles vlot, tot zondag dan.
*** zondag 4 oktober spontaan uitgegaan, ging niet meer aan.
*** maandag 5 oktober omgeruild voor een E55, deze was een DOA
*** dinsdag 6 oktober in de ochtend omgeruild voor een E52, mechanishe mankementen, bij gebeld worden
spontaan herstart of uitgaan, home toets deed het niet.
*** dinsdag 6 oktober in de middag terug gebracht en een credit factuur gekregen, ik ga of op de zwarte E52 wachten in de hoop dat mankementen verholpen zijn of ga ik een keuze maken tussen E72 en HTC Leo.
en de winkel heeft nog 80 op voorraad staan. himmmmm dus 80 keer zilveren E52.....
dit is einde bericht voor E52.
*** dinsdag 29 september een E52 aangeschaft, geen mechanische mankementen
geluid was goed, heb alle verbindingen geprobeerd, ging alles vlot, tot zondag dan.
*** zondag 4 oktober spontaan uitgegaan, ging niet meer aan.
*** maandag 5 oktober omgeruild voor een E55, deze was een DOA
*** dinsdag 6 oktober in de ochtend omgeruild voor een E52, mechanishe mankementen, bij gebeld worden
spontaan herstart of uitgaan, home toets deed het niet.
*** dinsdag 6 oktober in de middag terug gebracht en een credit factuur gekregen, ik ga of op de zwarte E52 wachten in de hoop dat mankementen verholpen zijn of ga ik een keuze maken tussen E72 en HTC Leo.
en de winkel heeft nog 80 op voorraad staan. himmmmm dus 80 keer zilveren E52.....
dit is einde bericht voor E52.
Dat gevoel heb ik ook. Klinkt doffer dan ik gewend was bij mijn E51.My-life schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:06:
De geluidskwaliteit van de E52 is echter minder goed. Het geluid is erg dof en dat maakt een telefoongesprek minder makkelijk te volgen.
Verwijderd
En ik blijf nog steeds positief over de telefoon.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 13:44 ]
Als hij niet vast zou lopen had ik ook niet veel te klagen. Het is toch wel een beetje slecht dat ik tijdens het twitteren/muziek luisteren/bellen afgekapt wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:44:
En ik blijf nog steeds positief over de telefoon.![]()
![]()
Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware voor komt. Zo niet dan breng ik hem terug. Misschien nog een keer een harde reset doen ofzo. Moet ik eerst toch wel uitzoeken hoe ik sommige zaken kan backuppen. Wat een gedoe voor een telefoon van 300 euro!
Verwijderd
Hij is mij nog niet vast gelopen maar wel uit de handen gevallen op de straat. Een paar krasjes op het frontje maar hij zit nog helemaal stevig in elkaar. Wel al stof achter het glas maar als dat te veel wordt dan gaat die naar een Nokia SP en dan laat ik het er achterheen halen of ik schroef hem zelf los. Ik heb dit al op internet opgezocht en moet niet zo moeilijk zijn, Stand-by is perfect. Heb hem zaterdag opgeladen en na veel internetten, smsén, bellen en mailen nu op dinsdag nog niet half leeg. Bellen heb ik ook geen problemen mee. Is gewoon duidelijk. Geen dof geluid of iets dergelijks.
Ik weet. Ik heb anders gepraat over de E52 op dit forum maar ben nog steeds blij dat ik hem nog niet heb verkocht.
Ik weet. Ik heb anders gepraat over de E52 op dit forum maar ben nog steeds blij dat ik hem nog niet heb verkocht.
Ryan1981 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Als hij niet vast zou lopen had ik ook niet veel te klagen. Het is toch wel een beetje slecht dat ik tijdens het twitteren/muziek luisteren/bellen afgekapt wordt.
Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware voor komt. Zo niet dan breng ik hem terug. Misschien nog een keer een harde reset doen ofzo. Moet ik eerst toch wel uitzoeken hoe ik sommige zaken kan backuppen. Wat een gedoe voor een telefoon van 300 euro!
Waarschijnlijk voorgeinstalleerde maps en data voor Nokia Maps.NRG-81 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:22:
[...]
Is de meegeleverde geheugenkaart bij jullie ook voor meer dan de helft gevuld (600-700 van de 1000 MB) met <<iets>> ? Geen idee wat er op staat, maar het neemt veel ruimte in beslag!
Juist, dat was het! Gisteravond de hele cities map van m'n geheugen kaart gegooid en voila, 500MB erbij.debroei schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:41:
[...]
Waarschijnlijk voorgeinstalleerde maps en data voor Nokia Maps.
Zal wel wat missen nu in Maps, maar dat vind ik "niet zo erg", als ik even een understatement mag geven.
Tja, ik weet niet of je de redenen voor slechte bouwkwaliteit ongegrond kunt noemen. Mijn E52 had ik afgelopen week besteld en het was een NL-versie. Ook mijn E75 was een NL-versie (gekocht in de Hi winkel). Beide hadden problemen met de bouwkwaliteit (voor E75 zie E75 topic). Het was ook puur de bouwkwaliteit waar ik tegen aan liep. Verder voldeden beide telefoons aan mijn verwachtingen, functioneel deden ze het goed. Ik heb altijd goede ervaringen met Nokia toestellen gehad, maar deze zijn wellicht onderhevig aan een ontwerpfout.W00fer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:16:
Ik vind de redenen die men aanvoert hier voor de slechte kwaliteit niet gegrond. Veel mensen hebben op internet een toestel gekocht waarvan vooraf bekend was dat het van een van de eerste batches afkomstig was (Buitenlandse toestellen met Nederlandse handleiding later bijgevoegd). Deze telefoons zijn vaak door de webshops ook nog omgeflashed naar NL firmware.
Verwijderd
Nokia heeft volgens mij zelf in de gaten dat er veel mis is met de E52.. de gouden versie is nu volgens de Nokia site zelfs pas 1ste kwartaal 2010 te verkrijgen. Mischien toch eerst wat fouten wegwerken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 15:45 ]
nou, volgens vodafone is ie zelfs ineens end of life
http://www.vodafone.nl/sh...003/Nokia-E52/sku40490074
http://www.vodafone.nl/sh...003/Nokia-E52/sku40490074
Ik heb nu het volgende probleem, mijn telefoon geheugen is bijna vol, nog maar 2 Mb en het word steeds minder zonder dat ik dingen installeer. vorige week was het nog 8 mb en die week daarvoor nog 15. Ik snap ook niet wat er steeds bij komt, want als ik dan via bestandsbeheer alle mappen afga staat er niets in... Het lijkt er een beetje op alsof hij alle tijdelijke internetbestanden of dingen die ik via mail binnen haal op telefoon geheugen opslaat maar daarna niet meer weghaalt.
Weet iemand daar een oplossing voor?
Weet iemand daar een oplossing voor?
Dit vind ik een beetje een rare redenering. Dat de eerste toestellen veelal via webshops gekocht zijn en in eerste instantie niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn heeft weinig te maken met de bouwkwaliteit. Garantie is uiteraard te claimen, als je echter steeds met hetzelfde probleem blijft zitten dan blijf je bezig. Ook de eerste batches dienen gewoon in orde te zijn, waar je het toestel ook vandaan haalt. Als ik jouw redenering volg dan hebben mensen in Hongarije (waar de aller eerste batches voor bedoeld waren volgens mij?) minder recht op een degelijk toestel dan mensen in Nederland? Als het puur om de software ging dan kan ik het nog begrijpen, aangezien sommige webshops inderdaad Nederlands er bij installeren. De bouwkwaliteit van de behuizing en de vele DOA's hebben daar echter weinig mee te maken.W00fer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:16:
In de eerste instantie wilde ik voor de 'bronzen' versie gaan. Ik vind die nieuwe afbeeldingen van de zwarte versie (met zilveren rand) er toch ook wel erg goed uitzien. Ben wel bereid om hier nog even op te wachten! De E72 heb ik ook nog even overwogen maar deze wordt gewoon simpelweg te duur, ik ga geen € 400 aan een telefoon uitgeven

Edit: Zie net dat Coolblue de zwarte E55 (Duitse handleiding!) op voorraad heeft, weet niet of dit al bekend was? Het is niet mijn toestel maar misschien leuk om te weten voor die mensen die hem wel willen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 08-10-2009 01:08 ]
Je weet gewoon dat de eerste batch producten minder van kwaliteit is. Dat je die dan koopt (zelfs nog een niet Nederlands model) dat is dan voor eigen risico. Natuurlijk heb je recht op een goed product en natuurlijk moet je doormiddel van garantie een goed product krijgen. Maar definieer jou versier van goed. Daar zijn duizenden meningen over. Wat de een klote vind, is de ander dik tevreden mee.
Nokia berekend hoeveel % return er is en zo kan men een inschatting van de kosten maken.
Er loopt namelijk ontzettend veel volk rond wat een telefoon koopt die na een half jaar aan barrels ligt en welke men dan pas opstuurt voor garantie, of zelfs helemaal nooit.
Nokia berekend hoeveel % return er is en zo kan men een inschatting van de kosten maken.
Er loopt namelijk ontzettend veel volk rond wat een telefoon koopt die na een half jaar aan barrels ligt en welke men dan pas opstuurt voor garantie, of zelfs helemaal nooit.
[ Voor 22% gewijzigd door W00fer op 08-10-2009 01:42 ]
Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.