Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf ook enkele weken geleden een E52 aangeschaft. Best een goed toestel nu kreeg ik deze morgen een probleem.
Blijkbaar heb ik plots geen zendbereik meer. Ik heb al alles geprobeerd: handmatig instellen van netwerk, ... . In een andere GSM werkt mijn kaartje perfect dus aan mijn abonnement ligt het ook al niet.

Kan iemand mij helpen waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:41:
Je weet gewoon dat de eerste batch producten minder van kwaliteit is. Dat je die dan koopt (zelfs nog een niet Nederlands model) dat is dan voor eigen risico. Natuurlijk heb je recht op een goed product en natuurlijk moet je doormiddel van garantie een goed product krijgen. Maar definieer jou versier van goed. Daar zijn duizenden meningen over. Wat de een klote vind, is de ander dik tevreden mee.
Nokia berekend hoeveel % return er is en zo kan men een inschatting van de kosten maken.
Er loopt namelijk ontzettend veel volk rond wat een telefoon koopt die na een half jaar aan barrels ligt en welke men dan pas opstuurt voor garantie, of zelfs helemaal nooit.
Zoals al eerder werd aangegeven, 99% van de mensen weet geeneens wat een batch is. Mensen die dus een E52 halen gaan ervan uit dat ze een final product in handen krijgen en dat het gewoon goed werkt. Jouw redenatie vind ik dus wel erg kort door de bocht. De eerste batch auto's valt toch ook niet halverwege uit elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:43:
[...]

Zoals al eerder werd aangegeven, 99% van de mensen weet geeneens wat een batch is. Mensen die dus een E52 halen gaan ervan uit dat ze een final product in handen krijgen en dat het gewoon goed werkt. Jouw redenatie vind ik dus wel erg kort door de bocht. De eerste batch auto's valt toch ook niet halverwege uit elkaar?
Daar aan wil ik toevoegen dat over het algemeen er eerst een zeer kleine serie wordt gemaakt van een toestel: voor reviewers, grote klanten (ook ter review) etc.

En dat daarna wordt overgegaan tot massaproductie. Batches zijn vaak in de orde-grootte 50k of meer. En aangezien Nokia dit toestel wereldwijd uitgebracht heeft, neem maar van mij aan dat de eerste batch niet meer in de schappen ligt. Alleen al in Nederland worden meer dan 3 miljoen toestellen per jaar verkocht. (Dat is mijn inschatting als er 20 miljoen GSMs zijn in Nederland.). Wereldwijd is dit 350 miljoen+ ieder jaar. Nokia produceert deze telefoon in 3 fabrieken (eerder gemeld), dus ik neem aan dat ze al de eerste 250k geproduceerd hebben. (Dit ook i.v.m. aankomende kerstperiode).

Natuurlijk is de firmware nog niet helemaal lekker. Zelf heb ik hiervan nog geen hinder gehad. Maar op dit forum en ook op andere sites klagen gebruikers hierover. Over bouwkwaliteit is het toch voornamelijk dit forum. Dus als Nokia dit forum niet leest, vermoed ik dat het product niet aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:50
Dit forum? Kijk dan even op gsmarena.com of het nokia discussie forum zelf.
Niets dan klachten over miserabele bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:43:
[...]

Je haalt me de woorden uit de mond, diezelfde vergelijking wilde ik ook al maken. Dat het 'normaal' is dat van een toestel eerst een slechte versie op de markt wordt gebracht gaat er bij mij niet in. Natuurlijk zullen er altijd een paar rotte appels tussen zitten, daar is weinig aan te doen. Bij de E52 zijn het echter gewoon teveel toestellen om van een normaal/goed product te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:21:
[...]
Ik heb mijn toestel teruggestuurd. Zodra hij is omgeruild zal ik hier een post maken.
Is het probleem bij jou nu opgelost? Ik heb de mijne nog niet binnengedaan.
Heb nu wel het 'probleem' dat wanneer de gsm in screensaver gaat en het uur/datum toont, dat ik dan zwarte puntje krijg in die balk en dan trilt de balk ook. Alles is wel nog perfect leesbaar.

Ik heb mijn gsm bij Belcompany in België gekocht, dus een betrouwbare plaats.
Alles werkt voor de rest perfect tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:55:
Dit forum? Kijk dan even op gsmarena.com of het nokia discussie forum zelf.
Niets dan klachten over miserabele bouwkwaliteit.
Eerlijk gezegd op gsmarena is de hoofdmoot toch echt: firmware problemen.

Problemen over bouwkwaliteit randjes die los zitten etc. niet echt. Maar goed ik heb ook alleen even de eerste 10 pagina's bekeken van de 2000 reacties op gsmarena ;).

Dus er zeker werk aan de winkel voor Nokia om de firmware te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ook ik vind de bouwkwaliteit geen issue bij de E52, is gewoon prima in orde. Je moet niet vergeten dat deze telefoon maar 300 euro is en kijk eens wat je daar voor terug krijgt.

Echt opvallend vind ik wel het duidelijk zichtbare lampje onder de linker rocketswitch bij die van mij.

Wat me wel echt begint te irriteren:
1 Ik krijg VoIP niet aan de praat, al zijn de instellingen (voor zover ik kan nagaan) exact gelijk als bij m'n E51 en daar werkte het perfect.
2 Er zijn nog redelijk veel apps niet beschikbaar voor FP2/E52
3 De Bestemmingen. Op veel plekken kan ik nog steeds alleen maar een toegangspunt opgeven, geen bestemming. Geef mij dus maar SmartConnect. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn tweede E52 en ik nog steeds de zelfde probleem met de frontje ook de navi toets staat scheef en er schijnt licht door de frontje op plekken waar het niet zou moeten en bij de linker toests zie ik de lamp je zitten.

Bij een toestel van 300 euro verwacht ik dat Nokia wel kwaliteit leverd, Zelfs een samsung van 30 euro heeft een beter bouw kwaliteit. Als ik nokia was dan zou ik hier snel wat aan doen.
Trouwens ik heb een Nederlands toestel die gemaakt is in Finland.

Zit er aan te denken om deze te verkopen en een htc snap te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:03:
1 Ik krijg VoIP niet aan de praat, al zijn de instellingen (voor zover ik kan nagaan) exact gelijk als bij m'n E51 en daar werkte het perfect.
Volgens de aanwijzingen op dit forum, werkt het bij mij goed en dan alleen via WLAN. Via T-mobile web 'n walk lukt het bij mij (nog) steeds niet. Ook heb ik goede ervaringen met het VoIP programma fring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al vanaf het begin dit forum en heb nog geen enkel positief bericht gelezen die mij kan overhalen om zo`n ding te halen.
Is het zo`n slechte toestel?
En als het zo`n slecht toestel is waarom verkopen de mensen deze toestellen gewoonweg niet?

Veel klachten maar blijven het gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Heb sinds gisteren mijn Nokia52 van de BelCompany.
Wat me net opviel is dat er net onder mijn scherm een kleine opening zit ten opzichte van de toetsen Aan de rechterkant van het scherm is dit niet en links wel, ookal is het maar klein.

Verder een snelle GPS Fix die redelijk nauwkeurig is naar mijn bevindingen, kan niet verglijken met andere GPS apparaten want die heb ik niet :p

Nog wel een vraagje, als ik een sms wil versturen vraagt de telefoon naar het "Nummer Berichtencentrale". Heb nog geen idee wat dit is? ga ik nu maar even proberen op te lossen ;)
EDIT: Net 1 seconde gegoogled en dit is dus het nummer van mijn provider waar de sms'jes eerst heen gaan. Jammer dat dit niet automatisch ingesteld word want de info voor MMS en Internet krijg ik wel toegestuurd :z

Even iemands hulp gevraagd, heb 't niet kunnen vinden ergens in dit forum: Mij prepaid beltegoed gaat nogal hard, wat nu blijkt is dat de telefoon regelmatig verbinding maakt met internet, ook als ik lekker lig te slapen enzo 8)7 Weet iemand hoe ik deze internetverbinding kan uitzetten/blokkeren?
EDIT2: Heb maar mijn internetinstellingen verwijderd, ben ik tenminste safe.

[ Voor 34% gewijzigd door srdevil op 09-10-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:02:
Ik volg al vanaf het begin dit forum en heb nog geen enkel positief bericht gelezen die mij kan overhalen om zo`n ding te halen.
Lees jij selectief ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou niet selectief maar elke keer zit er wel een `maar` achter een feit.
" dit werkt wel enz maar...."

Aan de andere zie ik weinig concurrentie als ik puur kijk naar candyfoons batterijduur enz..of weet er iemand wel een waardige concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:21:
nou niet selectief maar elke keer zit er wel een `maar` achter een feit.
" dit werkt wel enz maar...."

Aan de andere zie ik weinig concurrentie als ik puur kijk naar candyfoons batterijduur enz..of weet er iemand wel een waardige concurrent?
Ik heb nu een HTC Snap. Is helaas iets groter, heeft een minder mooi scherm, maar doet verder ongeveer hetzelfde als de E52 (en de exchange activesync meuk werkt toch beter)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muha...htc snap ligt meer richting de e71/e72 dan de e52/e55.

heb weinig telefoon gezien die zo`n goeie accuduur heeft en die toch van alles is voorzien.
baal er alleen zo van dat ze niet optimaal werken.

kun je ook wel merken aan het feit dat er weinig tot geen reclame word gemaakt voor dit toestel.
denk dat de providers het er nog niet op wagen. (zie voorbeeld vodafone site)..E52 = end of life :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:43:
muha...htc snap ligt meer richting de e71/e72 dan de e52/e55.
Zeker, hij is zelfs - helaas - nog iets groter, maar het is met de S740 het enige alternatief op dit moment met WM Standard en de S740 is mij te zwaar.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opeens maakt mijn telefoon, als ik thuis ben, automatisch verbinding met wi-fi, waardoor mijn batterij sneller leegraakt. Bij toegangspunt heb ik 'na bevestiging gekozen', maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zijn er hier mensen met een E55 icm Garmin XT? Ik ben me aan het orienteren op een goed navigatiepakket maar het toetsenbord van de E55 schijnt (nog) niet compatibel te zijn met Garmin XT: http://discussions.europe...essage?message.uid=536856
Nokia maps turn-by-turn navigatie wil ik niet aan omdat ik dan per maand moet betalen. Dan blijft over Sygic en Route 66. Weet iemand of deze ook goed werken icm met het half-qwerty keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Y0ur1 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:09:
Dan blijft over Sygic en Route 66. Weet iemand of deze ook goed werken icm met het half-qwerty keyboard?
Sygic, in elk geval de laatste officieele versie, werkt niet goed op een Nokia E52: regelmatig crashes & vastlopers (gemiddeld bij mij 2 keer per uur of zo). Ik verwacht op een E55 hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
kingrichard47 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:04:
[...]

Edit: Zie net dat Coolblue de zwarte E55 (Duitse handleiding!) op voorraad heeft, weet niet of dit al bekend was? Het is niet mijn toestel maar misschien leuk om te weten voor die mensen die hem wel willen.
Interessant, hij zou eerst niet in Nederland worden uitgebracht, maar dit is dan waarschijnlijk schaduw import. Helaas heeft dit toestel niet genoeg meerwaarde om m'n E66 te vervangen, maar het is wel een aantrekkelijke optie als je op dit moment op zoek bent naar een telefoon.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ik ga ook m'n E52 terug, omdat de gps er veels te lang over doet met het proberen van een fix te krijgen. Vaak dat ik na 10 minuten nog geen fix heb. :(

Maar verder een goed toestel.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:09:
Ik ga ook m'n E52 terug, omdat de gps er veels te lang over doet met het proberen van een fix te krijgen. Vaak dat ik na 10 minuten nog geen fix heb. :(

Maar verder een goed toestel.
je hebt onder bedieningspaneel-instellingen-algemeen-positiebepaling-methoden posititiebep. wel de onderste drie opties aanstaan? (assisted gps, integreted gps en op basis van netwerk?). Ik had eerst alleen integreted gps aan staan, daarbij duurde het bij mij ook lang voordat ik een fix had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Ik heb onlangs een N52 gekocht (mijn vorige was de Nokia 3300, zeker 6 jaar oud, als niet meer). Je kan er enorm veel mee, maar de handleiding legt verdacht weinig uit en al zeker niet met enige diepgang. Ik ben redelijk tevreden, het enige wat mij tot nu toe is opgevallen met betrekking tot kwaliteit, is dat de 'omlijsting' aan de voorkant al na een week of 2 een beetje los is komen zitten, het heeft nu een beetje laterale speling. Ik kan me niet herrinneren dat dat ook al was toen ik hem nieuw kocht.

Maar, waar ik hier nu eigenlijk om post, mijn vraag:

Het toestel 'knippert' om de zoveel tijd met de ingebouwde LED (hartslag noemen ze het) als hij niets aan het doen is. Persoonlijk vind ik dat een nutteloze feature die alleen maar energie kost (ik weet heus zelf wel of ik mijn mobile aan of uit heb staan). Nu kan ik die feature wel uitzetten, maar als ik dat doe, dan gaat het scherm niet meer volledig op zwart, er komt dat een soort standby scherm dat de datum en tijd en profiel en.... weergeeft. Het lijkt me dus dat als het scherm (half) aanstaat, dat hij uiteindelijk nog meer energie verbruikt, dan als ik hem laat knipperen.

Heeft iemand hier meer inzicht in, met welke instelling hij waarschijnlijk het minst zou verbruiken (andere instellingen buiten beschouwing gelaten)?

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

je hebt onder bedieningspaneel-instellingen-algemeen-positiebepaling-methoden posititiebep. wel de onderste drie opties aanstaan? (assisted gps, integreted gps en op basis van netwerk?). Ik had eerst alleen integreted gps aan staan, daarbij duurde het bij mij ook lang voordat ik een fix had.
Die 3 opties staan aan. Krijg wel te zien dat hij meerdere satellieten kan vinden, maar na zoveel tijd vallen die weer weg en meestal dezelfde sat over.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
TetsuoShima schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:16:

Het toestel 'knippert' om de zoveel tijd met de ingebouwde LED (hartslag noemen ze het) als hij niets aan het doen is. Persoonlijk vind ik dat een nutteloze feature die alleen maar energie kost (ik weet heus zelf wel of ik mijn mobile aan of uit heb staan). Nu kan ik die feature wel uitzetten, maar als ik dat doe, dan gaat het scherm niet meer volledig op zwart, er komt dat een soort standby scherm dat de datum en tijd en profiel en.... weergeeft. Het lijkt me dus dat als het scherm (half) aanstaat, dat hij uiteindelijk nog meer energie verbruikt, dan als ik hem laat knipperen.

Heeft iemand hier meer inzicht in, met welke instelling hij waarschijnlijk het minst zou verbruiken (andere instellingen buiten beschouwing gelaten)?
Dat ledje ken je qua stroom verbruik wel verwaarlozen.
Je kunt dit allemaal instellen onder Thema en display instellingen.Even je standby scherm instellingen aanpassen.Staat trouwens gewoon in de gebruiksaanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Brickman schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:22:
[...]

Die 3 opties staan aan. Krijg wel te zien dat hij meerdere satellieten kan vinden, maar na zoveel tijd vallen die weer weg en meestal dezelfde sat over.
Heb je de positiebepalingsserver (scrabble, anyone? :+ ) ingesteld op supl.nokia.com?

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik de E52 nou wel of niet moet aanschaffen... De voordelen lijken me duidelijk, met als hoogtepunt de superieure batterij. Het enige dat me tegenhoudt, is de bouwkwaliteit waar veel mensen het hier over hebben. Maar ook daar zijn tegengestelde berichten over te vinden. Op nieuwemobiel.nl hebben ze bvb de loszittende rand ook opgemerkt, en er zelfs een foto van geplaatst:

http://www.nieuwemobiel.n...p?review_id=b9b703&page=0

Maar op gsmarena.com spreken ze op pagina 3 over "the Nokia E52 is flawlessly built just like the Nokia 6700 classic", en bij de conclusie op pagina 9 schrijven ze "the excellent build quality is perfectly matched by great ergonomics":

http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384.php

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die een E52 hebben waarbij de bouwkwaliteit in orde is (die dus geen loszittend randje hebben). En dan het liefst de mening van mensen die de E52 al een aantal weken hebben. Een paar posts terug lees ik namelijk dat het loszittende randje pas na 2 weken is ontstaan. De telefoon voor aankoop goed checken in de winkel heeft dan ook niet echt veel nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

debroei schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:40:
[...]

Dat ledje ken je qua stroom verbruik wel verwaarlozen.
Je kunt dit allemaal instellen onder Thema en display instellingen.Even je standby scherm instellingen aanpassen.Staat trouwens gewoon in de gebruiksaanwijzing.
De standby instellingen waar ik denk dat jij naar verwijst (active standby ed.) hebben niks te maken met de standby die ik bedoelde. Er staat helemaal niets over in de handleiding. Zeker niet dat je scherm plotseling uur en datum gaat weergeven als je die knipperende led uitzet en ook niet hoe je dr vanaf komt zonder dat je die knipperende led terug krijgt.

Ik heb het ondertussen wel gevonden toen ik aan het nakijken was of er iets in de menus stond waar jij naar verwees. Het valt blijkbaar onder spaarstand (wat in een submenu van themas staat) en die stond standaard op 'datum' als ik die op 'geen' zet dan is het weg. Ik begrijp dan wel niet hoe het komt dat als die knipperende led aanstond, dat hij dan de datum zowiezo niet weergaf, hoewel de spaarstand toen evenzeer op 'datum' stond (voor de zekerheid even getest en manueel terug op de oorspronkelijke stand gezet, datum aan en led aan -> datum is ook nu te zien; de enige manier waarop ik het kan verklaren is dat er iets niet helemaal in de haak was met de standaardinstellingen).

Je begrijpt m'n verwarring, je verandert één ding en iets anders, niet direct gerelateerd, komt plotseling tot leven. Nu goed, mijn probleem is opgelost. Bedankt voor de hint naar thema instellingen.

Ik zal mijn manier van werken moeten aanpassen en ipv op de handleiding te vertrouwen, een beetje moeten rondklooien en de 'ingebouwde online help' gebruiken. =)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:59:
Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die een E52 hebben waarbij de bouwkwaliteit in orde is (die dus geen loszittend randje hebben). En dan het liefst de mening van mensen die de E52 al een aantal weken hebben. Een paar posts terug lees ik namelijk dat het loszittende randje pas na 2 weken is ontstaan. De telefoon voor aankoop goed checken in de winkel heeft dan ook niet echt veel nut...
Ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit niet helemaal is wat ik ervan verwachtte (ik geloof dat m'n E51 degelijker aanvoelde), maar zo erg als ik het soms lees ervaar ik het niet. Het chromen randje zit inderdaad wat losjes, maar als ik m'n nagel er niet tussenstop heb ik er geen last van. Ook heb ik niet dat ik met m'n nagel het batterijklepje zomaar eraf kan halen. Wel kraakt en flext het toestel wat meer dan je mag verwachten van zo'n toestel en lekt er ook wat licht vanonder de linker rocker (die af en toe ook wat minder lekker werkt dan de rechter).

Ik heb de mijne nu bijna twee maanden (een made in Finland van Studentmobiel) en op een enkele reboot na soms ben ik toch heel tevreden met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De releasedatum van zowel de zwarte als witte versie op www.katshing.se komt dichterbij, momenteel verwachten ze te kunnen leveren 21 oktober. Zou leuk zijn moesten die 2 kleuren rond november in Benelux verkrijgbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:41:
[...]

Ik heb nu een HTC Snap. Is helaas iets groter, heeft een minder mooi scherm, maar doet verder ongeveer hetzelfde als de E52 (en de exchange activesync meuk werkt toch beter)
ruilen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Volgens de aanwijzingen op dit forum, werkt het bij mij goed en dan alleen via WLAN. Via T-mobile web 'n walk lukt het bij mij (nog) steeds niet. Ook heb ik goede ervaringen met het VoIP programma fring.
Ik heb de aanwijzingen gezien en gevolgd. Ik heb alleen geen VOIPbuster, maar maak gebruik van m'n vaste lijn thuis met Telfort. In het E51 topic staan de instellingen voor Telfort en dat werkte prima op m'n E51.

Fring geïnstalleerd, SIP ingesteld, wat denk je, werkt meteen, ZO frustrerend, $^#@!&%.
Ik wil gewoon de standaard Nokia software gebruiken, geen ander programma.

Voor 3G/web en walk moet je dit eens proberen:
Netinstellingen ->Advanced_VoIP_settings -> VoIP_services -> profielnaam -> Profile settings -> AWCDMA = On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smily
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:50:
Ik heb de E52 nu een paar uur in gebruik en heb er al best wel veel mee gebeld en gesms't. Dit zijn tot nu toe mijn ervaringen:
.......
De batterij is een non-issue. Dit is de beste batterij die ik ooit heb gehad.
Ja als je hem pas een paar uur hebt...

Mijn oude E51, nieuwe E52 lopen leeg bij slecht ontvangst, icm een dataverbinding actief voor Exchange. Ze worden soms ineens super warm, en dan kan ik weer op zoek naar een lader. Wat een teleurstellende serie toestellen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:45:

[...]

Voor 3G/web en walk moet je dit eens proberen:
Netinstellingen ->Advanced_VoIP_settings -> VoIP_services -> profielnaam -> Profile settings -> AWCDMA = On
Joepie, dat is inderdaad de instelling. Nu doet hij het wel via web 'n walk. Dank je wel!
Fring geïnstalleerd, SIP ingesteld, wat denk je, werkt meteen, ZO frustrerend, $^#@!&%.
Ik wil gewoon de standaard Nokia software gebruiken, geen ander programma.
Klopt, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Smily schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:50:
[...]

Ja als je hem pas een paar uur hebt...

Mijn oude E51, nieuwe E52 lopen leeg bij slecht ontvangst, icm een dataverbinding actief voor Exchange. Ze worden soms ineens super warm, en dan kan ik weer op zoek naar een lader. Wat een teleurstellende serie toestellen. :|
Bijna elk toestel loopt leeg bij slecht ontvangst. Ze boosten dan namelijk hun zender sterkte om zo toch nog wat contact te kunnen krijgen, en ja daar gaat je batterij sneller van leeg.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag opgeladen, gisteren intensief en vandaag 'batterij bijna leeg' :S 1500 mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
drZymo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

Bijna elk toestel loopt leeg bij slecht ontvangst. Ze boosten dan namelijk hun zender sterkte om zo toch nog wat contact te kunnen krijgen, en ja daar gaat je batterij sneller van leeg.
Wat je kunt doen is je toestel op gsm zetten ipv UMTS.
Dit natuurlijk alleen wanneer je UMTS daadwerkelijk ook niet gebruikt.
Dit omdat gsm dekking over het algemeen een stuk beter, zekerder is.
Wanneer je net in een overgangs gebied zit tussen gsm-umts dan blijft ie iedere keer zoeken.Dit vraagt veel van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
En een nieuwe batterij heeft nog niet gelijk zijn maximale capaciteit... Pas na ong. 3x helemaal opladen en ontladen is dat niveau bereikt. Dit staat dacht ik ook in de handleiding.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Plus het maakt een enorm verschil wat je allemaal aan hebt staan, en hoeveel applicaties je hebt draaien. Als je UMTS/3G + WIFI + BT + om de 15 minuten je email binnenhaalt + accelerometer + schermhelderheid maximaal, dan zal je batterij wel niet zo super lang meegaan nee. Maar dat moet je relatief zien, als je een iPhone op dergelijke manier gebruikt haal je de lunch nog niet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Mijn E52 is nu geloof ik drie keer volledig ontladen en opgeladen. Ik gebruik hem nu al meer als een week zonder op te laden en heb nog 4 streepjes (van de 6 volgens mij). De telefoon staat 24/7 aan enkel zit ik hem soms op Offline omdat ik een duo-SIM in m'n auto heb.

De accu bevalt mij dus zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
Zie ik ineens een forse prijsdrop (en een gigantisch gestegen aantal aanbieders) in de Pricewatch :o Ik wacht denk ik toch nog maar even op de zwarte, maar als het die kant op gaat komt er hier binnenkort ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:52:
Zie ik ineens een forse prijsdrop (en een gigantisch gestegen aantal aanbieders) in de Pricewatch :o Ik wacht denk ik toch nog maar even op de zwarte, maar als het die kant op gaat komt er hier binnenkort ook een.
Die prijsdrop (naar 250 euro) kan ik niet helemaal begrijpen... lijkt mij sterk dat ze dat doen om de 'slechte' batch te dumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Iemand hier toevallig al een E55 uit import met ervaringen?
Zit te twijfelen tussen een paar toestellen, en tot mijn verbazing is de E55 nu op voorraad plots leverbaar op de nokia site zelf :)

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Cadezo schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 00:06:
[...]

Die prijsdrop (naar 250 euro) kan ik niet helemaal begrijpen... lijkt mij sterk dat ze dat doen om de 'slechte' batch te dumpen...
Dat verklaart niet het aantal gestegen aanbieders. Wellicht dat er een nieuwe grote batch is uitgeleverd aan shops (om in de batch-taal te blijven). Als meer shops de telefoon gaan verkopen, zal men gaan concurreren op prijs.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Only schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 02:08:
Iemand hier toevallig al een E55 uit import met ervaringen?
Zit te twijfelen tussen een paar toestellen, en tot mijn verbazing is de E55 nu op voorraad plots leverbaar op de nokia site zelf :)
http://www.smartphoneshop...okia-e55-black-steel.html
Deze nederlandse shop heeft hem ook gewoon. Net zo makkelijk lijkt me :)

Update: aahh over die German handleiding had ik inderdaad niet gezien :+

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 15-10-2009 11:29 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
Cybpraetorian schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Maar die is wel met Duitse handleiding. Neem dat Nokia.nl een NL / benelux versie levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Is het iemand opgevallen dat in Nokia Messaging de optie Verbindingsinfo niet beschikbaar/zichtbaar is.
Dat is bij mijn E52 het geval. Kan dus niet zien of de syncs succesvol zijn of niet.
In Logboek zie ik natuurlijk wel dat er verbinding is, maar of syncen is gelukt is dus de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Cybpraetorian schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:00:
[...]

Update: aahh over die German handleiding had ik inderdaad niet gezien :+
Ik heb de E55 zelf ook.
Er zijn een aantal webshops waaronder studentmobiel die hem nu op voorraad hebben.
Ik heb hem nu 1,5 maand.Bevalt mij prima.Ik herken ook weinig klachten die hier over de E52 zijn beschreven.
Enige minpuntje is dat de behuizing soms wat kraakjes heeft.In ieder geval geen geluids problemen of vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
  • Laatst online: 01-09 20:31
Het lijkt erop dat Nokia zich bedacht heeft en de E55 wel in Nederland gaat leveren!?

Ik heb zojuist in http://shop.nokia.nl/ mijn E55 besteld met 15% korting (actiecode SOC15/1009) voor € 284,75 inclusief btw en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De e55 is toch al een tijdje te koop in NL? De meeste webshops hebben de e55 namelijk al meer dan 2 weken in hun assortiment staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
Weet iemand hoe het nu precies zit? Volgens http://www.nokia.nl/ontdek-alle-toestellen bestaat de E55 helemaal niet.

Verder had ik begrepen dat de toestellen in de Nederlandse webshops import uit het buitenland zou zijn. Eerder in dit draadje las ik dat Nokia de E55 niet zou uitbrengen in de Benelux opdat het de E75 niet zou kannibaliseren.
silmaril8 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:16:
De e55 is toch al een tijdje te koop in NL? De meeste webshops hebben de e55 namelijk al meer dan 2 weken in hun assortiment staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf gisteren de E55 ontvangen, alleen is het volgens geen nederlands toestel. Boekjes zijn in het engels en duits.

Gegevens:
Softwareversie 021.013
Aangepasteversie 021013.C00.01
Ingestelde taal 01.01
Model E55-1
Type RM-482

Weet er iemand om wat voor versie dit gaat ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:43:
Ik heb zelf gisteren de E55 ontvangen, alleen is het volgens geen nederlands toestel. Boekjes zijn in het engels en duits.

Gegevens:
Softwareversie 021.013
Aangepasteversie 021013.C00.01
Ingestelde taal 01.01
Model E55-1
Type RM-482

Weet er iemand om wat voor versie dit gaat ?
Moet je even onder je accu kijken en je productcode even posten.Aan de hand hiervan kun je zien voor welke regio hij is en wat voor toestel.
Als je niet weet wat dit is :

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32479362

En hier

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32479222

[ Voor 18% gewijzigd door debroei op 15-10-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Johan de Jong schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:11:
Het lijkt erop dat Nokia zich bedacht heeft en de E55 wel in Nederland gaat leveren!?

Ik heb zojuist in http://shop.nokia.nl/ mijn E55 besteld met 15% korting (actiecode SOC15/1009) voor € 284,75 inclusief btw en verzendkosten.
http://allaboutphones.nl/...ngen-in-haar-webshop.html
Hier verdere info over die korting: geldt op alles van 15 oktober tot 23 oktober :)

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 15-10-2009 13:26 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Dan ben ik benieuwd naar de product code van de toestellen die nokia zelf uitleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Johan de Jong schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:35:
Weet iemand hoe het nu precies zit? Volgens http://www.nokia.nl/ontdek-alle-toestellen bestaat de E55 helemaal niet.

Verder had ik begrepen dat de toestellen in de Nederlandse webshops import uit het buitenland zou zijn. Eerder in dit draadje las ik dat Nokia de E55 niet zou uitbrengen in de Benelux opdat het de E75 niet zou kannibaliseren.

[...]
De E55 staat inmiddels wel in de (nederlandse) webshop van Nokia, lijkt mij dat het dus gewoon een Benelux model is die je dan krijgt?

Ik heb nog even bij de andere Nokia online shops gekeken en zowel in de Zweedse als Italiaanse shop is de Nokia E52 in de kleur zwart/chroom te krijgen, en op voorraad!! Dat gaat dus om deze kleurstelling:

Afbeeldingslocatie: http://c5.img.digitalriver.com/gtimages/store-mc-uri/nokia/assets/local/it-IT/large_images/10201749.jpg

In de Finse nokia shop is de E52 ook op voorraad (!) in het zwart, alleen hier heeft het toestel dan ineens weer een andere kleurstelling :s

Afbeeldingslocatie: http://c5.img.digitalriver.com/gtimages/store-mc-uri/nokia/assets/local/fi-FI/large_images/10199187.jpg

Ben nu toch erg benieuwd welke kleur er daadwerkelijk geleverd wordt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Nokia verschillende kleuren voor verschillende landen heeft? Ik hoop overigens op de zwart/chroom versie, dit vind ik de mooiste tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 12-09 23:58
kingrichard47 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:04:
[...]

Ben nu toch erg benieuwd welke kleur er daadwerkelijk geleverd wordt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Nokia verschillende kleuren voor verschillende landen heeft? Ik hoop overigens op de zwart/chroom versie, dit vind ik de mooiste tot nu toe :)
Laat het inderdaad alsjeblieft de zwart/chroom-combinatie worden, die is inderdaad prachtig. Zodra die officieel leverbaar wordt in ons landje ga ik'm maar bestellen.

Lijkt wel of'ie nu echt een beetje acceptabel overal verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
De zwarte versie (liefst zonder chroom, het is toch geen brommer?), en dan voor 250 euro, super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Weet hier wel wat meer over. Vodafone heeft erover gekozen de E52 niet in het assortiment op te nemen (ze hebben zowiezo niet alle toestellen). Één klant wilde echter 500-700 stuks hebben waarna VF 1000 exemplaren heeft besteld. De restanten zijn via de reguliere kanalen verkocht (niet veel dus), deze zijn nu op. Voor VF dus EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die compleet zwarte (zonder dat chroom erbij) lijkt me verschrikkelijk mooi. Zeker omdat het geen glossy zwart is dat heel snel vol met vingerafdrukken zit. Het lijkt meer op heel donkergrijs. Graphite/antraciet grijs achtig. Van mij mag dat toestel geleverd worden.

Het toestel lijkt nu inderdaad beter leverbaar te zijn, da's mooi.

Vandaag had ik er bij Media Markt Rotterdam eentje in mijn handen (recht uit de doos, de enige die ze hadden) en daar zat geen speling op het frontje. Het kon niet omhoog gelift worden als ik mijn nagel ertussen stak.
Maar ik las volgens mij ook op één van de pagina's hierboven dat dat pas later ontstond?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 13:43 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
Mijn E55 uit de Nokia online shop is net binnen gekomen. Hij is geleverd met een Nederlands en Franstalige handleiding.

Hij heeft productcode 0582007.

Volgens bericht: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32479222 is het dus:

0582007 021.013 EURO1 NETHERLANDS Black Al 0582007 021.013 EURO1 NEDERLAND Zwarte Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Johan de Jong schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:05:
Mijn E55 uit de Nokia online shop is net binnen gekomen. Hij is geleverd met een Nederlands en Franstalige handleiding.

Volgens bericht: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32479222 is het dus:

0582007 021.013 EURO1 NETHERLANDS Black Al 0582007 021.013 EURO1 NEDERLAND Zwarte Al
Pics please _/-\o_

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Op de nederlandse site staat een plaatje van de E55 met een AZERTY keypad, is dat bij die van jou ook zo?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
Ik heb een QWERTY keypad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Nice :). Zo'n azerty tobo is echt irritant.
Ik zat nog te twijfelen tussen een E52 en een E55 en denk toch voor de E55 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand lang nokia center gegaan met de problemen rond om de frontje van de e52, zo ja is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr-007: ik ben naar care center geweest. Nieuw frontje gekregen. Zijdelingse speling van de onderkant is weg (en dus het ' krakende' geluid ook), dat is een hele verbetering, maar onderaan trek je het frontje nog steeds zonder kracht te zetten los. Het blijft dus bijv. ook haken aan losse draadjes in je binnenzak.
Er is nu dus ook een nieuwe buitenrand (of hele behuizing?) besteld. Zou komende week komen.

Verder functioneert telefoon gewoon goed. Ik gebruik 'm zakelijk, dus voor bellen en synchronisatie met contacts, calender en 2 mailboxes. Onderweg voor navigatie (nav4all) en internet. Verder niet echt toeters en bellen. 1 x vastloper gehad.

Battery life is ca 3 dagen, heb het idee dat alleen GPS flinke aanslag is als ik navigatie gebruik en telefoon niet in de houder staat.

Ik heb vodafone abo, en ontvangst is overal goed. In mijn (oude) huis met stalen kozijnen zelfs beter dan met mijn e50 en e51.

Geluid is gewoon: wel heb ik het idee dat de achtergrond-onderdrukking niet goed genoeg is: hoop dat dat in de volgende versie of beter is, of uit gezet kan worden. Niet heel belangrijk.

Ik kreeg alleen gisteren melding dat geheugen bijna vol is. Nog niet naar gekeken. Omdat ik niets bijzonders geïnstalleerd heb, komt dit misschien door de e-mail?

Kortom, gewoon een snelle telefoon én pda (sneller heb ik ze nog niet gezien), die doet wat ie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Valt me helaas toch wat tegen nu ik heb op een échte foto zie. Dat zilveren randje lijkt wel heel erg plasticerig, in tegenstelling tot het mooie chromen randje bij de E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ik vond die chromen rand in een 'zwart' toestel al lelijk. Het doet me denken aan die lelijke glimmende rand bij de 'zwarte' 6233. Maar nu helemaal.
Ik hoop op de kleurstelling uit de Finse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 07:50
Ik hoop ook op de Finse kleurstelling. Ik denk niet dat die komt eerlijk gezegd. You'll never know though.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debroei schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:59:
[...]

Moet je even onder je accu kijken en je productcode even posten.Aan de hand hiervan kun je zien voor welke regio hij is en wat voor toestel.
Als je niet weet wat dit is :

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32479362

En hier

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32479222
Thanks, ik heb de 568630 021.013 EURO1 Black Al Black 0568630 021.013 EURO1 Al
Komt van studentenmobiel.nl vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
Zo lijkt hij precies op mijn 6120 classic. Zwart met een schuin chromen randje. Alleen zijn na anderhalf jaar bijna alle klemmetjes waarmee het frontje vast zit afgebroken. Dit omdat dat frontje er geregeld vanaf moest om de bakken stof aan de binnenkant weg te halen.

Ik hoop dat de E52 wat stofdichter is. Al vrees ik het ergste met al die verhalen over kieren en spleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Hoe moeilijk is het nu voor Nokia om de perfecte telefoon te maken? Dat kan toch echt niet zo onmogelijk zijn? Volledig metaal-legering behuizing, superkwaliteit speaker & microfoon, de sterkste batterij, een kwalitatief toetsenbord, en zorgen dat er nergens stof naar binnen kan. Voila, dan heb je de ultieme telefoon. Wake up nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
phobosdeimos schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:22:
Hoe moeilijk is het nu voor Nokia om de perfecte telefoon te maken? Dat kan toch echt niet zo onmogelijk zijn? Volledig metaal-legering behuizing, superkwaliteit speaker & microfoon, de sterkste batterij, een kwalitatief toetsenbord, en zorgen dat er nergens stof naar binnen kan. Voila, dan heb je de ultieme telefoon. Wake up nokia!
De perfecte telefoon heeft ook nog (en dat vergeet je te noemen...) een zeer vriendelijk prijskaartje. Waarschijnlijk is de combinatie van al jouw eisen en vriendelijke prijs niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Is 300 euro voor een buggy plastic telefoon een vriendelijk prijskaartje? Ik vind van niet.
Voor 300 euro verwacht je een degelijk toestel, met kwalitatieve onderdelen.

[ Voor 30% gewijzigd door phobosdeimos op 18-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
vanaalten schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:33:
[...]

De perfecte telefoon heeft ook nog (en dat vergeet je te noemen...) een zeer vriendelijk prijskaartje. Waarschijnlijk is de combinatie van al jouw eisen en vriendelijke prijs niet mogelijk.
Had gisteren een 6700 van een vriend in mijn handen. Die voelde een stuk degelijker aan. Net zo dun maar helemaal van metaal. Dus het binnenwerk van een E52 met de buitenkant van een 6700 komt al dicht in de buurt van perfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Ik moet zeggen dat wanneer ik de 6303 van m'n moeder (een toestel wat de helft kost van de E52) ik ook wel iets krijg van 'oh, zo kan het ook'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik heb de tutorial van tienes gevolgd om VOIP werkende te krijgen. Maar hoe zorg ik ervoor dat hij enkel verbinding maakt op het moment dat ik de dienst gebruik? Want nu gaat mijn batterij pijlsnel leeg, omdat hij constant verbinding maakt met mijn draadloze netwerk.
Ik kan de dienst terug uitschakelen, maar het lijkt mij niet de bedoeling om dat telkens te doen wanneer ik iemand wil bellen?

tienes in "Nokia E52 en E55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredo schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:16:
Ik heb de tutorial van tienes gevolgd om VOIP werkende te krijgen. Maar hoe zorg ik ervoor dat hij enkel verbinding maakt op het moment dat ik de dienst gebruik? Want nu gaat mijn batterij pijlsnel leeg, omdat hij constant verbinding maakt met mijn draadloze netwerk.
Ik kan de dienst terug uitschakelen, maar het lijkt mij niet de bedoeling om dat telkens te doen wanneer ik iemand wil bellen?

tienes in "Nokia E52 en E55"
Wat bedoel je met pijlsnel leeg? Ik kan toch meerdere dagen ingelogd zijn voordat de batterij helemaal leeg is. Misschien dat je bij de instellingen van je router, de powersave feastures voor WLAN hebt uitstaan?

Persoonlijk had ik op mijn E52 in het begin, handmatig maximaal WLAN vermogen ingesteld (100 mW) en de WLAN energiespaarstand uitgezet. In dat geval ging mijn accu ook maar 6 uur mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:03:
mr-007: ik ben naar care center geweest. Nieuw frontje gekregen. Zijdelingse speling van de onderkant is weg (en dus het ' krakende' geluid ook), dat is een hele verbetering, maar onderaan trek je het frontje nog steeds zonder kracht te zetten los. Het blijft dus bijv. ook haken aan losse draadjes in je binnenzak.
Er is nu dus ook een nieuwe buitenrand (of hele behuizing?) besteld. Zou komende week komen.

Verder functioneert telefoon gewoon goed. Ik gebruik 'm zakelijk, dus voor bellen en synchronisatie met contacts, calender en 2 mailboxes. Onderweg voor navigatie (nav4all) en internet. Verder niet echt toeters en bellen. 1 x vastloper gehad.

Battery life is ca 3 dagen, heb het idee dat alleen GPS flinke aanslag is als ik navigatie gebruik en telefoon niet in de houder staat.

Ik heb vodafone abo, en ontvangst is overal goed. In mijn (oude) huis met stalen kozijnen zelfs beter dan met mijn e50 en e51.

Geluid is gewoon: wel heb ik het idee dat de achtergrond-onderdrukking niet goed genoeg is: hoop dat dat in de volgende versie of beter is, of uit gezet kan worden. Niet heel belangrijk.

Ik kreeg alleen gisteren melding dat geheugen bijna vol is. Nog niet naar gekeken. Omdat ik niets bijzonders geïnstalleerd heb, komt dit misschien door de e-mail?

Kortom, gewoon een snelle telefoon én pda (sneller heb ik ze nog niet gezien), die doet wat ie moet doen.
Bedankt voor je reactie, ik ook langs nokia center even kijken wat ze voor mij kunnen doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Ik heb een probleem:

Ik heb de wipresenter (in kantoor) uitgeprobeerd maar dit werkte niet. Nu heb ik de wi presenter eraf gegooid en een nieuwere versie gezocht op internet. Nu biedt nokia voor de E75 (wat naar mijn weten dezelfde software gebruikt, symbian s60) de Wi presenter wel aan maar voor de E52 niet :( . Maar goed, ik dacht 'nou dan download ik gewoon de e75 versie' maar helaas, wanneer ik het programma opstart krijg ik de melding "This version is valid only for Nokia e90,e51,e66,e71,e75!" . Ik vind over het algemeen zowiezo dat er weinig beschikbaar is voor de e52 vergeleken met de e75 maar dat even ter zijde.

Om terug te komen op het probleem, hoe krijg ik nu die presenter aan de praat? Of weet iemand nog een goed alternatief? Of staat de oude versie nog ergens op de geheugen kaart?

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:29:
[...]
Wat bedoel je met pijlsnel leeg? Ik kan toch meerdere dagen ingelogd zijn voordat de batterij helemaal leeg is. Misschien dat je bij de instellingen van je router, de powersave feastures voor WLAN hebt uitstaan?

Persoonlijk had ik op mijn E52 in het begin, handmatig maximaal WLAN vermogen ingesteld (100 mW) en de WLAN energiespaarstand uitgezet. In dat geval ging mijn accu ook maar 6 uur mee...
Aan de instellingen ben ik niet geweest. Powersave staat dus nog aan, het maximaal vermogen op 100mW.
En met pijlsnel bedoel ik iets meer dan een dag. Zonder WLAN te gebruiken, haal ik toch 4 dagen. En sowieso bel ik niet vaak genoeg om een constante verbinding met VoipBuster te kunnen verantwoorden. Dus wil ik kunnen kiezen wanneer ik er verbinding mee maak, zonder de dienst telkens handmatig te moeten in en uitschakelen.
Maar dat gaat blijkbaar niet.

De laatste week is het trouwens erg geweest qua vastlopen. Vandaag heb ik mijn toestel 3x opnieuw moeten opstarten omdat hij gewoon niet meer reageerde. Ik hoop dat de eerste firmware update de moeite waard zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfredo op 20-10-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
Johan de Jong schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:05:

Hoe bevalt hij tot nu toe? Geluidskwaliteit, bouwkwaliteit, vastlopers, toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:29:
[...]

Aan de instellingen ben ik niet geweest. Powersave staat dus nog aan, het maximaal vermogen op 100mW.
En met pijlsnel bedoel ik iets meer dan een dag. Zonder WLAN te gebruiken, haal ik toch 4 dagen.
Controleer of deze instelling op automatisch staat:
Menu-->Bed. paneel-->Instellingen->verbinding-->Wireless LAN en dan opties--> geavanc. instellingen. Die moet staan op Autom. configuratie.

Als de telefoon verbinding maakt met de router, onderhandelen ze beide welke mode ze gaan gebruiken en/of dus powersave gebruikt mag worden. Het zou kunnen zijn dat je bij de WLAN instellingen van je router e.e.a. kunt veranderen zodat je E52 langer meegaat. Ook hier geldt, dat als de E52 een matige WLAN verbinding heeft, je batterij veel sneller leeg zal zijn.

Met mijn E52 kan ik toch minimaal 4 dagen ingelogd zijn op 1 batterij-lading, waarbij sommige van die dagen ik de hele dag (24h) ben ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
Oliesjeik1 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:59:

[...]

Ik vind over het algemeen zowiezo dat er weinig beschikbaar is voor de e52 vergeleken met de e75 maar dat even ter zijde.

Om terug te komen op het probleem, hoe krijg ik nu die presenter aan de praat? Of weet iemand nog een goed alternatief? Of staat de oude versie nog ergens op de geheugen kaart?
Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem.
Wel ben ik het eens met je opmerking dat er weinig software beschikbaar is:
- NOS Mobiel
- Nokia Podcasting
- Nokia Internet Radio
- Uitzending gemist (wel geïnstalleerd, maar geeft geen beeld)
- Nokia Barcode Reader (wel geïnstalleerd, maar bij het scannen van code wordt de app afgesloten, nu Neoreader geïnstalleerd)
- NS Reisplanner Xtra
- 9292OV app

Vooral de eerste 3 mis ik echt ten opzichte van m'n E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:16:
[...]
Controleer of deze instelling op automatisch staat:
Menu-->Bed. paneel-->Instellingen->verbinding-->Wireless LAN en dan opties--> geavanc. instellingen. Die moet staan op Autom. configuratie.
Vreemd, ik ben er zelf niet aan geweest en toch stond die op manueel. Eens zien hoe lang hij het nu volhoudt.
Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Nokia Internet radio kun je toch gewoon van de nokia website downloaden ?

Als alternatief kun je ook eens op www.moodio.fm kijken , hier kun je zonder extra software direct radio luisteren.
Je kunt zelf ook radio stations toevoegen.
Mooie is dat je niets hoeft te installeren !! Enige is dat je even een account moet aanmaken.

9292OV kun je toch ook via de mobiele website bekijken??

[ Voor 8% gewijzigd door debroei op 20-10-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ben hartstikke tevreden met m'n E52.
Eigenlijk doordat ik hier wat reacties ging lezen merkte ik dat het metalen lijstje aan de voorkant bij mij ook wel een beetje kraakte. Nu lijkt het steeds meer te worden, het voelt een beetje goedkoop aan.
Nu had ik dat ook bij mijn E51, maar dan aan de achterkant: als ik daar op drukte (de klep waar de accu achter zit) gaf dat ook een beetje mee + gekraak. Dat kon ik heel makelijk oplossen door een dun kartonnetje tussen de accu en de klep te doen. Geen enkel probleem meer.

Mijn vraag: weet iemand hoe ik het stalen lijstje van de E52 kan verwijderen? Misschien kan ik daar ook iets tussen proppen zodat alles weer strak komt te staan.
Ik weet het, een beetje goedkope oplossing, maar bij de E51 werkte het perfect, nooit meer ergens last van gehad.

Eventueel andere oplossingen om het gekraak te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik heb de E52 ook gekocht en heb nu Exchange ingesteld via de TU/e. Dat werkt allemaal prima. Mail synchroniseren is duidelijk, het is me alleen onduidelijk wanneer hij agenda items meeneemt. Dat doet hij niet tijdens een handmatige sync.

Verder had ik veeeel problemen met het instellen van mail via mijndomein.nl. Ik heb een eigen domein en 2 e-mailadressen. Ik kon deze maar niet instellen op de telefoon. Uiteindelijk had ik een e-mailadres aangemaakt met test@mijndomein.nl met een lege inbox. Deze pakte hij uiteindelijk wel via email.nokia.com.

Ik heb na veel proberen mijn telefoon gereset en toevallig stond hij nog in de offline modus. Toen heb ik de e-mail ingesteld en in de offline modus vroeg hij in een keer veel meer! Hij checkt dan niet de nokia servers geloof ik. Dus mensen die moeite hebben met e-mail instellingen, probeer het nogmaals in offline modus!

Nu is mijn laatste vraag: wat is dat nokia e-mail precies? Een push service voor mail? Maar wat voor voordelen heeft het?

Verder ben ik nieuw in het hele symbian gebeuren, ik moet zeggen dat het opzich soepel werkt, maar ik snap de menustructuur nog niet precies. Naar mijn idee staat het veel dubbel of onlogisch geplaatst. Kwestie van wennen denk ik.

Dus in het kort:
1. Hoe werkt sync van agenda?
2. Tip: Probeer mailproblemen op te lossen door in offline modus in te stellen!
3. Wat is http://email.nokia.com voor een service en wat is hier voordelig/nadelig aan tov standaard e-mail ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
debroei schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:00:
Nokia Internet radio kun je toch gewoon van de nokia website downloaden ?

Als alternatief kun je ook eens op www.moodio.fm kijken , hier kun je zonder extra software direct radio luisteren.
Je kunt zelf ook radio stations toevoegen.
Mooie is dat je niets hoeft te installeren !! Enige is dat je even een account moet aanmaken.

9292OV kun je toch ook via de mobiele website bekijken??
Downloaden van Internet Radio lukt wel, maar installatie geeft een foutmelding.
9292OV bekijk ik inderdaad via de mobiele site, maar er is ook een (GPS-) app en die is niet compatible, dat is mijn punt.

Ik zal eens kijken op moodio.fm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugmod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2022
NRG-81 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

Downloaden van Internet Radio lukt wel, maar installatie geeft een foutmelding.
Om internet radio te downloaden heb je de 6210 Navigator versie nodig. Na het installeren moet naar media->radio gaan. Er is dan een keuze tussen FM radio en internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
bugmod schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:14:
[...]

Om internet radio te downloaden heb je de 6210 Navigator versie nodig. Na het installeren moet naar media->radio gaan. Er is dan een keuze tussen FM radio en internet radio.
Ga ik vanavond proberen, thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik heb nu exchange server ingesteld van TU/e en hij synct soms wel, soms niet. Soms heb ik binnen 10 minuten mail binnen, maar zoals nu weet ik dat er 2 uur geleden al nieuwe mail is gekomen. Als ik in et e-mail scherm op 9 druk (dus alle mail synchroniseren), krijg ik de melding: "Operation not possible in offline mode. Try again after you have returned your phone online". Echter staat de telefoon gewoon in online modus. Ergens synct hij dus niet. Ik ga het nog verder uitzoeken, maar als iemand tips heeft, graag! De normale mails lijken wel gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
NRG-81 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

Ga ik vanavond proberen, thanks alvast!
Werkt! Top! Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:02
Heb de E 52 nu een aantal weken. Toestel werkt prima op een aantal zaken na. Ben benieuwd of dit bij anderen ook gebeurt.

Opladen ; Dit doet mijn toestel alleen via de lader op 220 volt. USB aan de PC niet. Autolader met verloop ertussen naar mini USB ook niet.
Krakend geluid tijdens gesprekken. Alsof de speaker overbelast is.
Verbinding met Parrot 3100 valt regelmatig weg tijdens het gesprek.
Tijdens typen van sms regelmatig trage of geen reactie op toetsen aanslag.
Losse achterkant/klepje accu. Al een aantal keer gehad dat ik het klepje los van de rest van de telefoon in me zak had zitten.
Losse voorkant ; al een aantal keren de boel moeten aandrukken omdat er een kier tussen kwam.

Verder heeft het toestel wel wat softwarematige kuurtjes gehad. Zo heeft ie uit zichzelf het voor elkaar gekregen vast te lopen en vervolgens het hele iconen spul op de "desktop" terug te zetten naar de instelling af fabriek.

Grt.

[ Voor 3% gewijzigd door fafi op 21-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Fafi: en dat noem je "het toestel werkt prima"?
Opladen werkt maar half, bellen lukt niet goed, smsen is vervelend, handsfree valt uit, en de behuizing kraakt langs alle kanten en zit los.
Dat noem ik niet prima, dat noem ik "naar de winkel en m'n geld terugvragen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
fafi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:11:
Tijdens typen van sms regelmatig trage of geen reactie op toetsen aanslag.
Dat heb ik ook. Om één of andere reden kan je geen twee toetsen tegelijk indrukken. Dan registreert hij de tweede gewoon niet. Bij Opera Mobile kan dit overigens wel, waardoor ik een stuk sneller kan typen. Nu valt er regelmatig een letter weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 10:02
phobosdeimos schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:01:
Fafi: en dat noem je "het toestel werkt prima"?
Opladen werkt maar half, bellen lukt niet goed, smsen is vervelend, handsfree valt uit, en de behuizing kraakt langs alle kanten en zit los.
Dat noem ik niet prima, dat noem ik "naar de winkel en m'n geld terugvragen".
Eigenlijk wel heh... Thanks voor het "wake up and smell the coffee" berichtje.
Zal snel eens langs een care pointje gaan. Daar heb ik het toestel ook gekocht.
Als daar rare dingen uit voort komen zal ik het nog wel even postten.
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.