Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oliesjeik1 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:59:
Ik heb een probleem:

Ik heb de wipresenter (in kantoor) uitgeprobeerd maar dit werkte niet. Nu heb ik de wi presenter eraf gegooid en een nieuwere versie gezocht op internet. Nu biedt nokia voor de E75 (wat naar mijn weten dezelfde software gebruikt, symbian s60) de Wi presenter wel aan maar voor de E52 niet :( . Maar goed, ik dacht 'nou dan download ik gewoon de e75 versie' maar helaas, wanneer ik het programma opstart krijg ik de melding "This version is valid only for Nokia e90,e51,e66,e71,e75!" . Ik vind over het algemeen zowiezo dat er weinig beschikbaar is voor de e52 vergeleken met de e75 maar dat even ter zijde.

Om terug te komen op het probleem, hoe krijg ik nu die presenter aan de praat? Of weet iemand nog een goed alternatief? Of staat de oude versie nog ergens op de geheugen kaart?
Ik heb mijn wireless presenter gewoon ergens van een forum gehaald. Dat werkte perfect.
Wat werkte er precies niet met de originele versie? Als het gaat om powerpoint 2007-presentaties moet je de config-files op je pc aanpassen. (in de map C:\Program Files\Nokia\Nokia Wireless Presenter\Profiles in het bestand Powerpoint.ini even "PP12FrameClass" toevoegen aan het lijstje...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Voor degene die de E55 nu hebben, zijn er nu ook problemen met de bouwkwaliteit van deze zoals er toch aardig wat klachten zijn over de E52??
Aangezien deze 2 erg overeen komen op de toetsen na..
Oftewel: zijn er ook kraakjes enzo in de body van de 55??

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:07
Ik zag dat iemand eduroam werkend had op de TU/e. Mij lukt het niet! Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
I-King schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:10:
Ik zag dat iemand eduroam werkend had op de TU/e. Mij lukt het niet! Iemand tips?
Ik heb hem werkend gekregen maar dan wel voor de TU Delft. Maar daar zit geen verschil tussen lijkt mij.

Hier die link naar de configuratie voor eduroam TU Delft. Alleen je username uit die van de TU/e overnemen.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterwoudstra
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:20
Only in "Nokia E52 en E55"
Ja, ik heb sinds woensdag een E55, de bouwkwaliteit is redelijk, op een paar plekjes schijnt het backlight er wel door. De case kraakt bijna niet..voelt wel erg licht aan
accusuur kan ik nog niet veel van zeggen, pas na 3 keer laden zou deze de maximale capaciteit moeten hebben..
Ik gebruik nu mail for exchange - instant syncen - en hotmail, dat is voor de accu niet best denk ik..maar even aanpassen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 Nokia E52 's telefoons te hebben gehad is de laatste via marktplaats voorgoed de deur uit gegaan en voorlopig komt er bij mij geen E52 meer in.
Kon in verhouding goed een Nokia E71 kopen en deze voelt toch wel een stuk steviger aan en na een paar dagen geen vastlopers of niets.
De E52 was eerst ook perfect maar let op na een paar weken intensief gebruik komen de gebreken boven.
Ik wens daarom ook iedereen veel succes met de E52 en hoop dat het jullie het beter mee gaat dan wat ik ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
Frustratie Alert

Ik mag / moet van t-mobile weer een nieuw toestel uitzoeken. Ik gebruik nu al vier jaar flex 20 in combinatie met een web and walk en zijn voorlopers. Hou aan dat abonnement ruim over.

Tot donderdagavond (22-10-2009) had ik geen enkel toestel op mijn verlanglijstje staan. Hooguit de Nokia N900 omdat die op linux draait en ik dat weleens wil proberen. Echter ik heb de t-mobile vario (ok bekend als qtek 9100) gehad en die was me toch te dik en lomp, dus of de n900 was bevallen is te betwijfelen. Daarnaast de prijs voor de n900 is toch wat aan de hoge kant.

Afgelopen donderdagavond struikelde ik over bovenstaande topic. Het heeft wat moeite gekost, maar heb het volledige topic gelezen. En technisch gezien bevat dit toestel alles wat ik maar zou kunnen zoeken in een toestel. Geen schuif mechanise, wel gps, wel umts, wel metalen behuizing (shit niet helemaal), wel een zeer nette accu. Reviews op het web waren eigenlijk allemaal positief behalve over dat foto cameratje, like who cares.

Ik had dus stiekum al gekeken naar wat prijzen, dit toestel moest het immers worden.

Toen kwamen echter de wat negatievere dingen naar boven. De bouw kwaliteit laat te wensen over (frontlijstje wat losjes kan zitten, scherm wat "scheef" zit, toch geen volledige metalen behuizing) tevens is er het verhaal van de software die af en toe echt vastloopt, gesprekken die kennelijk slecht te verstaan zijn / spontaan afgebroken worden als gevolg van een random reset.

En nu weet ik het niet echt meer. Nogmaals technisch bevat dit toestel alles wat ik zou willen, maar de negatieve berichten maken mij aan het twijfelen. Is het verstandig om te wachten met aanschaf op een eerste software update? Moet ik de e52 maar helemaal uit me hoofd zetten? Is het negatieve allemaal geneuzel en is het toestel eigenlijk dik in orde, maar zijn er "ongelukjes" gebeurt?

Iemand enige wijze raad voor deze gefrustreerde persoon?
PS ik kom van een nokia 6120 classic die me nu alweer 2 jaar trouw heeft gediend en nog lang niet versleten is, maarja je mag wat nieuws en dan wil je ook graag he ;)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even wachten op de E72 als ik jou was. Hij kost iets meer maar kan voor de rest precies hetzelfde, of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
nsa1984 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:45:

Iemand enige wijze raad voor deze gefrustreerde persoon?
PS ik kom van een nokia 6120 classic die me nu alweer 2 jaar trouw heeft gediend en nog lang niet versleten is, maarja je mag wat nieuws en dan wil je ook graag he ;)
Ik zat in dezelfde situatie. Ook 2 jaar een 6120 classic gehad en hoewel ik er qua software geen problemen mee had, ergerde ik mij aan het stof wat heel snel onder het scherm kwam en de layout van de D-pad met veel te kleine, priegelige bel- en ophangtoetsen. Bovendien zat de cover al twee maanden vast met plakband omdat de minuscule clipjes waren afgebroken bij het stofvrij maken.

Toen ik hier over de E52 las, was ik er ook van overtuigd dat dit de ideale opvolger zou zijn. Te meer omdat ik voor de 6120 een Philips Xenium had die ook een maand standby bleef (en nu nog steeds kwam ik op vakantie achter). Maar toen ik hem bij de Saturn in mijn handen had, viel mij op hoe gammel hij in elkaar zat en dat de D-pad dan wel wat groter is, maar nog steeds erg priegelig en in die tuimelschakelaars had ik ook geen vertrouwen.

Toen heb ik het maar over een andere boeg gegooid en heb een HTC Hero uitgezocht bij mijn verlenging. Heb hem nu een week en nog geen spijt van. Batterijduur is natuurlijk niet vergelijkbaar maar het toestel voelt in ieder geval een stuk degelijker aan dan de E52. De instellingen zijn een verademing vergeleken met de puzzel van Symbian en alles werkt zeer intuïtief. Veel applicaties te vinden en mijn mailboxen (Google, Hotmail en een MS active sync) werkten zonder problemen. Ook Eduroam en andere wifinetwerken zonder haperingen.

Dus als zo'n type telefoon ook in jouw straatje past, kan ik hem zeker aanbevelen.

(No offense tegenover degenen die wel een E52 gekocht hebben ;) , maar dit waren mijn persoonlijke overwegingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Ik was in het begin ook een beetje teleurgesteld over de E52, maar na hem nu bijna 4 weken in bezit te hebben ben ik er alleen maar positiever op geworden. Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat mijn E51 na zwemles niet meer verder wilde - die is toch wel duidelijk robuuster. Maar deze bevalt me toch wel en ik hou hem zeker.

Even wat anders; T-mobile levert de E52 helemaal niet, dus misschien lost dat je probleem al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:33:
Ik zou even wachten op de E72 als ik jou was. Hij kost iets meer maar kan voor de rest precies hetzelfde, of beter.
En waarom denk je dat een E72 met dezelfde hard- en software niet dezelfde problemen zou vertonen? Daarnaast is ongeveer 20% zwaarder, terwijl - in ieder geval voor mij - juist het gewicht van de E52 een groot pluspunt is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:33:
Ik heb de specificaties even opgezocht, maar de e72 zou ruim een centimeter breder worden dan mijn huidige 6120. Ik heb het vermoeden dat ik een e75 heb vastgehad van de week en die lag niet prettig in de hand door de breedte.
Maloney schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:59:
[...]
Ik zat in dezelfde situatie. Ook 2 jaar een 6120 classic gehad en hoewel ik er qua software geen problemen mee had, ergerde ik mij aan het stof wat heel snel onder het scherm kwam en de layout van de D-pad met veel te kleine, priegelige bel- en ophangtoetsen. Bovendien zat de cover al twee maanden vast met plakband omdat de minuscule clipjes waren afgebroken bij het stofvrij maken.
Ik hoop niet dat jij de clipjes van de sierlijst bedoeld. Die sierlijst is namelijk gewoon bestelbaar. Kwestie van loshalen en de nieuwe erop klikken, dan had je hele plakband operatie niet gehoeven. Zelf heb ik nooit last gehad van stof achter het scherm, maar het is een bekende klacht voor nokia.
Maloney schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:59:
[...]
Toen ik hier over de E52 las, was ik er ook van overtuigd dat dit de ideale opvolger zou zijn. Te meer omdat ik voor de 6120 een Philips Xenium had die ook een maand standby bleef (en nu nog steeds kwam ik op vakantie achter). Maar toen ik hem bij de Saturn in mijn handen had, viel mij op hoe gammel hij in elkaar zat en dat de D-pad dan wel wat groter is, maar nog steeds erg priegelig en in die tuimelschakelaars had ik ook geen vertrouwen.
Dat was ook mijn gevoel toen ik de e52 voor het eerst tegen kwam. Gewoon een soort van boem liefde op het eerste gezicht. Helaas kwamen er ook andere dingen aan het licht. In vergelijking met de 6120 hoeft het van mij niet groter, maar vind steviger / degelijker wel prettig. Die tuimelschakelaars is ook voor mij een punt van twijfel.
Arjan P schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:13:
Ik was in het begin ook een beetje teleurgesteld over de E52, maar na hem nu bijna 4 weken in bezit te hebben ben ik er alleen maar positiever op geworden. Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat mijn E51 na zwemles niet meer verder wilde - die is toch wel duidelijk robuuster. Maar deze bevalt me toch wel en ik hou hem zeker.

Even wat anders; T-mobile levert de E52 helemaal niet, dus misschien lost dat je probleem al op...
Ik denk dat het verdwijnen van de teleurstelling te maken heeft met hoeveel aandacht je het geeft. Alleen is het voor mij nu een "weten" dat het er kan zitten, en dan zie je het ook veel meer. Daardoor twijfel ik er teveel over en word ik toch niet echt "vriendjes" met de e52.

Wat betreft je t-mobile verhaal. Puhh waarom denk je dat er onafhankelijke dealers zijn? Als jij een belcompany of dergelijke inloopt en uitlegt dat je een t-mobile flex wil verlengen met een e52 lukt dat gewoon. Dat t-mobile hem niet zelf levert, en dus ook niet roze maakt vind ik eerder een voordeel dan een nadeel. (NOFI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:16:
[...]

En waarom denk je dat een E72 met dezelfde hard- en software niet dezelfde problemen zou vertonen? Daarnaast is ongeveer 20% zwaarder, terwijl - in ieder geval voor mij - juist het gewicht van de E52 een groot pluspunt is.
Omdat de hardware gewoon anders is dan die van de E52 misschien? Kwa specificaties zijn ze natuurlijk wel hetzelfde, alleen de behuizing van de E72 is natuurlijk totaal anders, mi. valt dit ook onder 'hardware'! Ik neem aan (en hoop) dat de behuizing van de E72 te vergelijken is met de E71, gewoon degelijk. Dit mag ook wel gezien het prijsverschiel. Zwaarder vind ik trouwens persoonlijk juist een pluspunt, van mij mag zo'n toestelletje best wat wegen, dan heb je tenminste wat in je hand. De E75 redt zich overigens prima met FP2, ik vraag mij af waarom de E52 toch ook hier weer tekort schiet...

De E52 kan mij dus helaas nog steeds niet overtuigen. Er zijn voor mij relatief teveel negatieve ervaringen om het toestel aan te schaffen. Jammer, want op papier lijkt die perfect! Ik heb nu heel erg de neiging om een gebruikte E71 aan te schaffen, de E72 is mij namelijk te duur. Ik denk dat ik hiermee nog even wacht tot er ervaringen met de nieuwe kleuren van de E52 zijn, hopelijk is de bouwkwaliteit daarbij verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
kingrichard47 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:47:
[...]

Omdat de hardware gewoon anders is dan die van de E52 misschien? Kwa specificaties zijn ze natuurlijk wel hetzelfde, alleen de behuizing van de E72 is natuurlijk totaal anders, mi. valt dit ook onder 'hardware'! Ik neem aan (en hoop) dat de behuizing van de E72 te vergelijken is met de E71, gewoon degelijk. Dit mag ook wel gezien het prijsverschiel. Zwaarder vind ik trouwens persoonlijk juist een pluspunt, van mij mag zo'n toestelletje best wat wegen, dan heb je tenminste wat in je hand. De E75 redt zich overigens prima met FP2, ik vraag mij af waarom de E52 toch ook hier weer tekort schiet...
Voor de goede orde: ik heb het over de interne hardware, de klachten over de bouwkwaliteit kan ik mij zeker niet in vinden, maar voor mij is het onacceptabel dat direct push niet stabiel is (dat wil zeggen dat het soms wel 20 minuten duurt voor er een bericht doorkomt, dat ik in de vier weken dat ik het toestel heb gehad een keer of vier helemaal geen mail meer ontving, waarna ik genoodzaakt was een full hersync te doen) of dat het toestel vastloopt tijdens gesprekken. Aangezien de E55 en E72 op precies dezelfde software draait, ben ik bang dat de E72 dezelfde problemen zal vertonen.

De N79 van mijn vrouw (ook FP2) draait zo stabiel als een huis, net zoals de E75 die jij aanhaalt, maar kennelijk zijn er dan in de E52/55 dingen anders waardoor die stabiliteit ver te zoeken is, al is het maar de nieuwe mailclient die er wel heel cool uitziet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 17:59
nsa1984 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:37:

Ik hoop niet dat jij de clipjes van de sierlijst bedoeld. Die sierlijst is namelijk gewoon bestelbaar. Kwestie van loshalen en de nieuwe erop klikken, dan had je hele plakband operatie niet gehoeven. Zelf heb ik nooit last gehad van stof achter het scherm, maar het is een bekende klacht voor nokia.
Weet ik, maar om nu 20 euro (of zelfs een fractie daarvan op Ebay) uit te geven voor die laatste paar maanden vond ik een beetje overdreven. Met die twee splintertjes plakband ging het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Maloney schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:43:
[...]

Weet ik, maar om nu 20 euro (of zelfs een fractie daarvan op Ebay) uit te geven voor die laatste paar maanden vond ik een beetje overdreven. Met die twee splintertjes plakband ging het ook wel.
Idd. Ik was het batterijklepje kwijt van m'n w810i. Oplossing --> Duct tape :D :P

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Weet iemand of de goudkleurige al in Nederland is te krijgen ? Ikzelf heb de zilveren utivoering maar mijn collega wil graag de goudkleurige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Voor de mensen die wachten op een nieuwe versie van Sygic MobileMaps die vlekkeloos werkt op de E52:
Sygic support schreef mij:
I would like to apologize for problems regarding issue with Sygic and Nokia E52. We are still working on this issue to fix this problem, it's really complicated. However because we don't know still how to fix it, we have refunded you with full amount of 79.99 euro.
Ofwel, ze zijn er mee bezig maar weten anderhalve maand na het melden van het probleem nog niet hoe ze het moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
vanaalten schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:52:
Voor de mensen die wachten op een nieuwe versie van Sygic MobileMaps die vlekkeloos werkt op de E52:
Sygic support schreef mij:

[...]

Ofwel, ze zijn er mee bezig maar weten anderhalve maand na het melden van het probleem nog niet hoe ze het moeten oplossen.
Dat is pijnlijk, maar ze bieden wel netjes een refund aan. Dat vind ik dan wel weer klasse van ze. Tuurlijk is het hopen dat ze toch nog het probleem weten op te lossen, zodat ook op de e52/e55 deze software te gebruiken is.

Edit:
Naar aanleiding van onderstaande
I stand corrected, en de manier waarop het gaat is inderdaad niet correct. Even hopen dat je die refund inderdaad ook krijgt dan is het in elk geval financieel nog correct afgehandeld.

[ Voor 29% gewijzigd door nsa1984 op 26-10-2009 23:34 . Reden: Correctie van een van de mede tweakers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
nsa1984 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 01:37:
Wat betreft je t-mobile verhaal. Puhh waarom denk je dat er onafhankelijke dealers zijn? Als jij een belcompany of dergelijke inloopt en uitlegt dat je een t-mobile flex wil verlengen met een e52 lukt dat gewoon.
Jij maakt er een 'verhaal' van. Ik deed alleen maar een constatering. Ook NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
nsa1984 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:42:
[...]

Dat is pijnlijk, maar ze bieden wel netjes een refund aan. Dat vind ik dan wel weer klasse van ze. Tuurlijk is het hopen dat ze toch nog het probleem weten op te lossen, zodat ook op de e52/e55 deze software te gebruiken is.
Nou, netjes een refund, dat valt mij nog best tegen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier überhaupt nog mensen die een goeie toestel hebben?
zo ja waar hebben ze die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Vandaag de nokia E52 binnegehad, besteld in de nokiashop, met de 15% korting actie (zonder verzendkosten). De mijne is "made in finland" er lijkt geen speling in het scherm te zitten, de zilveren omlijsting heeft wel spelling, maar alleen om het toetsenbord heen, het stoort mij i.i.g. niet.

Het is mijn eerste Nokia en hij lijkt in principe lekker te werken. Ik word alleen helemaal gestoord van het syncen.

Het lukt mij de afgelopen 6 uur niet om google calendar gesynced te krijgen met deze telefoon, gmail geen enkel probleem, maar calendar totaal onmogelijk.

Heb de truuk gebruikt om een niet bestaand emailadres te gebruiken, om daarna Mail for exchange instellingen te kunnen invoeren.

Gebruik: (naam)@gmail.com / (wachtwoord) / m.google.com / (Geen domein)

Hij accepteerd alle instellingen, maar er gebeurt helemaal niets, in PIM calendar syncen aangezet, in mail for exchange email syncen uit.

Als ik de servernaam verander in https://m.google.com veranderd er ook niets.

In de logfiles staat alleen "Status: Systeemfout, Probeer later opnieuw"

Ik heb verder een perfecte verbinding met mijn WLAN, kan verder ook gewoon internet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Probeer de instellingen eens toe te voegen in de offline modus! Dat hielp bij mij in ieder geval. Niet voor gmail/calendar dan, maar wel voor mijn eigen instellingen. Je krijgt totaal ander instelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Inderdaad offline modus helpt... !

Vanochtend gedaan na overleg met Nokia helpdesk (na het eerste verhaal "we ondersteunen google niet bla bla bla" )

Dit in combinatie met het niet bestaande emailadres kreeg ik het eindelijk aan de praat!

Nu nog de sync helemaal goed krijg.

Wel vandaag voor het eerst de telefoon mee "naar buiten" genomen, levert continue gezeur op over internetverbindingen. (hij kan mijn Wlan niet vinden, en wil maar niet automatisch over op 3G). Daarnaast ongeveer 10x spontaan gecrashed! ook midden tijdens gesprekken... :o

(Had ik niet verwacht van een Nokia (is mijn eerste Nokia)).

GPS ontvangst was erg goed.

Hoop dat het crashen en verbinding gezeur nog instellingproblemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Al twee dagen geen nieuws in het e52 / e55 topic. Zijn deze telefoons een stille dood gestorven nadat ze zijn uitgebracht? Of zit gewoon iedereen die er een heeft te genieten van alle mogelijkheden?

Ik ben stiekem wel heel erg benieuwd naar de huidige ervaring in de bouwkwaliteit / gesprekskwaliteit. Gisteren (woensdag) even naar het centrum geweest en bij de diverse winkels rond gekeken / gevraagd. Was weinig over bouwkwaliteit problemen bekend, heb er een paar vast gehad en had niet het gevoel dat het een heel slappe telefoon was. Wel heel erg licht voor mijn gevoel, maar kan zijn dat er geen accu in zat.

offtopic:
Ik zit nu toch wel te twijfelen tussen de e52 en de e75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik ben vooral benieuwd of er ook gebruikers zijn die een compleet stabiele telefoon hebben. Ik hoor veel verhalen over vastlopers, restarts en zelfs compleet dode toestellen. Dit weerhoud mij om de e52 aan te schaffen. De reden van deze instabiliteit zou een buggy firmware zijn.

Ik heb nu een n82 en die crashte ook nog wel eens toen ik hem net had. Maar na 2 firmware updates loopt hij nu al 1.5jr rock solid. Ben dus nieuwsgierig of nokia met een firmware update komt..

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
Moet zeggen dat ik weinig problemen herken die hierboven genoemd worden.
Ik gebruik een E55 ,hierover wordt helaas maar weinig gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik vind het maar vaag dat er nog geen firmware update is voor zowel E52 als E55..

[ Voor 17% gewijzigd door W00fer op 29-10-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf nu al 2 weken de E55, wat ik moet zeggen is dat hij niet al te stevig is. En het GPS bereik is heel erg slecht. Ik heb geen internet bundel. Ik denk dat ik een losse Adapt AD-350 ga kopen. Die zijn nog maar €22,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Magnolia schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:47:
Ik ben vooral benieuwd of er ook gebruikers zijn die een compleet stabiele telefoon hebben. Ik hoor veel verhalen over vastlopers, restarts en zelfs compleet dode toestellen. Dit weerhoud mij om de e52 aan te schaffen. De reden van deze instabiliteit zou een buggy firmware zijn.

Ik heb nu een n82 en die crashte ook nog wel eens toen ik hem net had. Maar na 2 firmware updates loopt hij nu al 1.5jr rock solid. Ben dus nieuwsgierig of nokia met een firmware update komt..
Herkenbaar gevoel maar ik heb nog niets over een firmware update gezien, dus ik verwacht dat als je de e52 strest dat je hem nog steeds kunt laten vastlopen. DOA (Dead on Arrival) is iets waar ik niet echt bang voor ben. Als dat gebeurt dan kun je hem vaak vrij gemakkelijk wisselen, voor een werkende.
debroei schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:55:
Moet zeggen dat ik weinig problemen herken die hierboven genoemd worden.
Ik gebruik een E55 ,hierover wordt helaas maar weinig gepost.
De e55 is inderdaad een beetje in het verdom hoekje gekomen. Hoewel het niet het toestel van mijn voorkeur is, heb ik er wel belangstelling voor juist omdat op het toetsenbord na de toestellen exact hetzelfde zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:22:
Ik gebruik zelf nu al 2 weken de E55, wat ik moet zeggen is dat hij niet al te stevig is. En het GPS bereik is heel erg slecht. Ik heb geen internet bundel. Ik denk dat ik een losse Adapt AD-350 ga kopen. Die zijn nog maar €22,50.
Kun je het "niet al te stevig" vergelijken met een ander toestel?
Wat betreft gps gebruik je wel A-gps? Zodat je "weet" waar je ongeveer bent. Dit kan met name bij een grote locatie sprong een heel verschil maken. Ik heb zelf een losse gps ontvanger (Ad-850) en daar merk ik dat als ik de gps ontvanger uitgeschakeld meeneem van Zutphen naar bijvoorbeeld Utrecht, en in Utrecht pas inschakel dat deze langer nodig heeft om te vinden waar die is, dan wanneer ik hem in Zutphen ingeschakelt heb. Andersom werkt het uiterraad ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Ik vind de bouwkwaliteit prima, er zit lichte speling tussen het zilveren frampje en het toetsenblok (zoals ik hierboven al melde), maar dit merk je alleen als je het frampje probeerd los te peuteren. Het toestel ligt verder erg lekker in de hand.

Ook de belkwaliteit is tot nu toe prima, ben alleen nog op zoek naar de beste volume instellingen. (ook i.c.m. bluetooth carkit).

Alleen voordat ik het toestel verder in wil stellen, zou ik willen dat het ding wat stabieler is! Hij crashed 5-10x per dag, zwaar irritant! (aangezien je voor de crash ook opeens niet bereikbaar meer bent, zonder dat je dit aan het toestel kan zien).

Ook heb ik de fout gemaakt "world traveller" te installeren (staat standaard in de toepassingen map), deze krijg ik nu onmogelijk weg, en blijft op de achtergrond draaien. (geeft i.i.g. 's ochtend telkens het weerbericht)

Dit alles een op E52 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag 24/10 ook maar de Nokia E52 gekocht. Kon niet langer meer wachten ondanks alle negatieve berichten. Heb deze gekocht in de winkel van de PDA shop in Eindhoven.

De telefoon werkt nu bijna een week zonder problemen, geen last van loszittende onderdelen. Op 1 plaats schijnt de verlichting wel door het toetsenbord heen. Voor mij is dit niet storend, was op mijn 6220 classic ook het geval.

Telefoon reageert snel, geen vastlopers. Bluetooth en GPS werken goed. De GPS i.c.m. Sygic.
Het emailen gaat ook zonder problemen en de belkwaliteit is goed. Het internet nog niet geprobeerd.
Ik heb wel de settings moeten veranderes voor het ophalen van de email. Dit wordt standaard ieder uur gedaan en dat wordt wel prijzig zonder een web abbonnement, de instelling staat nu op handmatig.

Vergeleken met de 6220 Classic is de camera waardeloos, maar als ik bekijk hoeveel ik deze gebruikt heb op de 6220 dan is dit niet belangrijk.

Na bijna een week spelen is de accu nog 3/4 vol, al verwacht ik niet dat deze een maand gaat halen.

Agenda synchronisreren werkt ook snel met PC Suite.

Eigenlijk geen problemen gevonden tot vandaag :-(

Halverwege de dag was ik de * toets kwijt, gewoon afgebroken. Ik kon deze op sturen naar de PDA shop en dan zou ik meteen een nieuwe krijgen. Aangezien ik geen problemen had met de software wilde ik wel hetzelfde toestel terug krijgen. Daarom besloten naar een Nokia care punt te rijden, na 10 min. had ik een nieuw toetsenbordje op mijn huidige toestel. Wat dat betreft uitstekende servide (PHC Eindhoven). Hopenlijk gaat dit niet te vaak gebeuren.

Verder uitermate tevreden (nog niet alles uitgeprobeerd)

Volgens PHC was er voor de E52 vandaag en software update uitgekomen, deze nog niet geprobeerd.
Eerst even een backupje maken voordat ik net als bij mijn vorige al mijn contacten kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hoe zijn hier de ervaringen met Route66 als navigatiesoftware op de E52?

Ik heb ondertussen zowel Garmin als Sygic geprobeerd - beide hebben regelmatig last van vastlopen (meestal het programma, soms de hele telefoon). Ik heb dus de indruk dat navigatieprogramma's niet helemaal compatibel zijn met de E52.

Route66 heeft helaas niet zoals Garmin & Sygic een evaluatiemogelijkheid, dus hopelijk zijn er hier mensen met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:58
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:47:
Volgens PHC was er voor de E52 vandaag en software update uitgekomen, deze nog niet geprobeerd.
Eerst even een backupje maken voordat ik net als bij mijn vorige al mijn contacten kwijt was.
Even hier checken en je weet het ;)

Stond vorige week trouwens op Katshing.se dat de zwarte gisteren uit zou komen, nu staat'ie op 4 november :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
In reactie op bovenstaande berichten: Ik gebruik de E52 nu ongeveer 1 maand
- (nog) geen enkel vastloper gehad
- Draai Sygic McGuider navigatie (versie voor Sygic Mobile) Deze draait perfect. GPS-signaal wordt binnen ca. 5 seconden gevonden (mbv A-GPS)
- werkt goed samen met mijn bluetooth carkit (Akai autoradio). Klinkt iets helderder dan mijn E51.
- bouwkwaliteit iets minder dan de E51, gezien deze grotendeels van metaal was. Ik heb een kleine speling onderaan (tussen frontje en *0#) Toetsen vind ik weer lekkerder werken dan de E51
- Programma's geinstalleerd: Sygic McGuider, Uitzendinggemist, Gmail-programma

Via de mailoptie van Nokia heb ik mijn yahoo-mail ingesteld, deze ingesteld op niet automatisch ophalen. Hierdoor heb ik na 4 dagen bellen+internetten nog 2 streepjes over. Met mijn E51 deed ik ongeveer twee dagen.

Al met al een tevreden gebruiker (die zijn er ook nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsumhof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 13:47
idem hier. Heb het apparaat (E55) nu anderhalve week en toch wel flink onder handen genomen. Mijn ervaring is over het algemeen positief, echter wel met een aantal kanttekeningen. Ook ik heb sygic als navigator en deze werkt absoluut zonder problemen (start veel sneller op dan op n95, fix minder dan 5 sec).

Gekeken naar bouwkwaliteit is dit redelijk - een e71 voelt degelijker aan - de metalen omlijsting heeft speling aan de onderkant en lijkt inderdaad er eenvoudig opgeklikt te zijn. Heb er geen probleem mee.

Meeste problemen heb ik met eigenaardigheden in de firmware - stabiliteit van de connections zoals ze gedefinieerd zijn in 'destinations' lijkt soms wel soms niet goed te werken wanneer meerdere applicaties geconfigureerd zijn (sip/web). Sowieso heel zwak dat juist bij de mail applicatie geen gebruik van destinations gemaakt kan worden maar om een 'hardcoded' accesspoint gevraagd wordt - als pushmail gebruiker moet je dus wel 3g selecteren of telkens terugschakelen naar wifi als je thuis bent (vraagt ook steeds om passwd :-( )

M'n grootste probleem is echter de stabiliteit van de sip verbinding (justvoip.com). Registreren gaat prima en procedure is identiek aan n95. Echter soms kan ik wel bellen, meestal niet en blijft het dood. Als je het toevallig wel lukt is de gesprekskwaliteit duidelijk beter dan bij fring (wat overigens wel altijd werkt !). Bereikbaarheid onder mn voipnummer is identiek - de melding dat je profiel registered is is absoluut niet betrouwbaar.

Verder geweldig apparaat ;-) qua formfactor is deze gewoon beter dat de aankomende e72. Dit ding kan verder letterlijk alles en ziet er grappig genoeg als een doodgewone telefoon uit

[ Voor 1% gewijzigd door walsumhof op 30-10-2009 10:42 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:47:

[KNIP]

Nokia Software Updater zegt dat 21.013 nog steeds de nieuwste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:23
Gisteren een E52 klaar gemaakt voor gebruik voor een kameraad.
Onder de multitouch toets van 'menu' schijnt er verlichting onder door.
Voor de rest is de bouwkwaliteit super! Geen toetsenbord wat er snel vanaf gaat ofzo.
Made in Finland voor de statistieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn e 52 nu vanaf 1 oktober in gebruik. (made finland) Tot nu toe geen enkel probleem, geen vastlopers, losse toetsen of andere rammelende ongemakken !!
maak thuis veelvuldig gebruik van wifi. Kan echter op mijn school geen gebruik maken van aanwezige "open" wifi. Pop-up om in te loggen verschijnt niet vanzelf ???
screen protectorretje begint bovenin los te laten, moet toch aan een screen-guard ??

oh ja, gekocht via internet bij belnu.nl (begin september en pas na 4 weken geleverd) Geen echte aanrader wat betreft webshop, wel goedkoop.

grtn
Jac

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Er schijnt nu firmware versie E52 RM-469 022.009 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Yep - lijkt er wel op. Ik heb 'm zowaar gevonden en gedownload (hint: rapidshare nokia 022.009). Het is alleen niet een firmware bedoeld voor ons gewone gebruikers - je moet 'm zo te zien redelijk low-level met Phoenix Service Software flashen. Weet nog niet of ik dat aandurf - misschien beter nog een paar dagen wachten op een gewone release. Er zit in elk geval wel wat aan te komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17
Mooi, is er al een changelog beschikbaar?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het grootste probleem dat ik ervaar is dat ik vaak een wit scherm heb als ik de telefoon in gebruik wil nemen. Dat gebeurt met of zonder keylock aan. Dus ik kan dan een aantal seconden niets doen; het toestel reageert nergens op.

Verder vind ik bouwkwaliteit prima, plastic randje zit acceptabel vast. Camera is ronduit slecht, ik krijg niet eens zo'n barcode ding gelezen met upcode. Symbian s60 vind ik onnodig complex, maar goed, dat went wel (mijn eerste nokia). Belkwaliteit is voor mij zeker goed, 3,5mm plug voor geluid vind ik ook erg praktisch. GPS werkt prima, heb iig aGPS aanstaan. Nokia maps werkt erg goed vind ik, het is alleen erg jammer dat het vrij prijzig is in gebruik. Heb Garmin XT en McGuider geprobeerd, maar vind ik vooralsnog niet zo fijn.

Het internet management (Wi-fi, 3G) etc vind ik ook onnodig lastig werken. E-mail instellingen gingen alleen goed als ik ze in offline modus instel (dus zonder nokia e-mail support).

Al met al duurt het even om het telefoontje te leren kennen. Het is niet het meest intuitief exemplaar, maar langzaam ben ik er wel aan gewend! Prima spul al komt de 6700 wel degelijker over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
vanaalten schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:31:
Yep - lijkt er wel op. Ik heb 'm zowaar gevonden en gedownload (hint: rapidshare nokia 022.009). Het is alleen niet een firmware bedoeld voor ons gewone gebruikers - je moet 'm zo te zien redelijk low-level met Phoenix Service Software flashen. Weet nog niet of ik dat aandurf - misschien beter nog een paar dagen wachten op een gewone release. Er zit in elk geval wel wat aan te komen! :)
Gewoon doen, met een volle accu kan er niks mis gaan :)

/edit: er zijn wel verschillende versies van deze software, zorg er voor dat je de Europe-versie hebt ...

[ Voor 8% gewijzigd door PinokkioTV op 31-10-2009 18:46 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Die firmware download die ik gevonden had bleek dus niet de firmware voor de nederlandse productcode te bevatten - ofwel, ik ga vooralsnog maar even wachten op een officieele release die *wel* bij m'n E52 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Hmm, ik hoor hier allemaal mensen bij wie de GPS echt gewoon prima werkt...
Bij mij doet hij het gewoon niet! hij vind maximaal 2 satellieten in een open veld! met daarbij zelfs Agps aan (krijg ik ook een locatie van door)
Zelfs bij the phone house weten ze niet hoe het kan en bij een nokia care point, kan er voorlopig alleen nog maar nieuwe software opzetten...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Tja, het ding kan natuurlijk ook enigzins defect zijn. Antenne breuk of zo misschien.
Al eens een reset-naar-factory-defaults gedaan en van scratch af aan geprobeerd? Als dat niet werkt zou ik er een garantieclaim van maken, want dan weet je dat het niet aan de door jou aangepaste settings of geinstalleerde toepassingen ligt.

En inderdaad: bij mij doet de GPS het prima, altijd behoorlijk snel een fix.
Sterker nog, ik heb hier op de bank soms wel een GPS fix, maar geen T-mobile GSM bereik... GPS prima, T-mobile gaat er per 22-06-2010 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Magnolia schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:47:

Ik was een van de eersten met een E52 hier op het forum en nog 0 vastlopers gehad. Draai toch echt verschillende applicaties enz, MfE deed eerst raar, maar zorgde nooit voor vastlopers oid. Meest stabiele telefoon ooit voor mij sinds een SE W810i die ik had. Wat ik nogal het idee heb, E-series gebruikers wegen heel heel zwaar aan een toestel en die komen hier veel. Maar het toestel is verder echt ver boven modaal m.i.
Ibjelot schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:57:
Hmm, ik hoor hier allemaal mensen bij wie de GPS echt gewoon prima werkt...
Bij mij doet hij het gewoon niet! hij vind maximaal 2 satellieten in een open veld! met daarbij zelfs Agps aan (krijg ik ook een locatie van door)
Zelfs bij the phone house weten ze niet hoe het kan en bij een nokia care point, kan er voorlopig alleen nog maar nieuwe software opzetten...

Iemand een idee?
Heb je ook wel "Op basis van netwerk" aanstaan, voor positiebepaling? Puur op GPS, zonder A-GPS werkt bij mij ook gewoon niet. Heb een week lang in Frankrijk een fix proberen te krijgen, zonder bereik van een GSM netwerk, maar hij deed het gewoon niet. Zet ik A-GPS en op basis van netwerk aan en ik reed NL binnen en 5 seconden later had ik weer een fix.

[ Voor 29% gewijzigd door dinkelover op 01-11-2009 09:42 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
vanaalten schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:23:
Tja, het ding kan natuurlijk ook enigzins defect zijn. Antenne breuk of zo misschien.
Al eens een reset-naar-factory-defaults gedaan en van scratch af aan geprobeerd? Als dat niet werkt zou ik er een garantieclaim van maken, want dan weet je dat het niet aan de door jou aangepaste settings of geinstalleerde toepassingen ligt.

Sterker nog, ik heb hier op de bank soms wel een GPS fix, maar geen T-mobile GSM bereik... GPS prima, T-mobile gaat er per 22-06-2010 uit.
Ik heb hetzelfde probleem, die van is terug gegaan naar de winkel waar die nu onderzocht wordt. Afgelopen week dik een uur rond gereden om een fix te krijgen, met alles aan.

Hij vond soms 6 satellieten maar die vielen naar een aantal seconden weer weg.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk ook mijn e52 binnen. eerste toestel afgewezen omdat de hoofdnavigatietoets een heel klein beetje scheef zat. tweede toestel bleek een dode pixel te hebben. dan toch maar de eerste genomen, het zal wel wennen.

een prima toestel, is mijn eerste reactie, maar voor sms'en ligt ie toch niet lekker in de hand. dat komt vast doordat ie zo dun is (want hij is echt erg plat!) wat me meer stoort is de verlichting achter de linker navigatietoets, die schijnt er onderdoor. maarja, als dat het enige is..

ik kan iedereen dit toestel aanbevelen, van alle monoblock toestellen is dit echt de beste op dit moment. tenzij je echt goede fotos wilt maken, want dat doet ie niet. (gebrek aan xenon is belangrijkste aspect, voorheen had ik een n82)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ondertussen kreeg ik van een andere Tweaker een tip waar ik de nieuwe 022.009 firmware kon downloaden. Met de Phoenix flash-software geinstalleerd zonder problemen.
Tot nu toe (maar heb nog niet echt veel ermee gedaan) nog geen veranderingen gevonden. Wel moest ik m'n e-mail opnieuw instellen. Morgen een stuk naar m'n werk rijden, eens kijken of de navigatiesoftware het nu wel een uur volhoudt zonder vastlopen.

Overigens had ik sowieso eigenlijk geen klachten over de E52, behalve die navigatiesoftware-vastlopers. De E52 is snel, erg snel, en loopt bij mij niet vast.

Tip voor de mensen die m.b.v. de Phoenix software een update willen flashen: de versie die ik heb gevonden en geinstalleerd had (volgens Spyware Doctor) een keylogger aan boord... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
vanaalten schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:23:

Jup, heb inderdaad al van alles geprobeerd. maar het werkte al Af fabriek niet. en daarna zelf meerdere keren een reset gedaan.
Dus... dan zal ik maar eens gaan overleggen met TPH. wel jammer als je je telefoon al vanaf half augustus heb. ;(

Voor de rest nooit klachten mee gehad :) maar ik merkte wel dat zodra ik de sensors aanzette (voor het draaien van het scherm) mijn telefoon veel vaker vastliep. maar ach, dat draaien van het scherm vind ik alleen maar irritant, dus ik mis het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Iets wat ik afgelopen week pas ontdekte: je kan items (SMS berichten, notities...) los selecteren met de '#' toets, of # ingedrukt houden en de cursor gebruiken. Ik mistte al die tijd de selectietoets van de E50, maar zo gaat het nog veel makkelijker! Kan je ook gebruiken om tekst te selecteren en zo.

(en ja, het staat gewoon in de handleiding, maar heb de tijd niet gevonden om die te lezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Heb mijn E52 aan een van mijn werknemers gegeven (hij had nog een 6300) en mezelf een N86 cadeau gedaan.
Ik vond het wel een prettig toestel, maar wel iets te licht.
Alleen het licht onder de home toets stoorde me wel, maar ik zag het op alle foto's van de E52 toestellen op internet ook ! (gsmarena) dus het zal zo wel horen.
De N86 voelt trouwens wel veel meer solide aan, dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk gezien het prijsverschil.
Hte toestel had van mij best zwaarder mogen zijn.
Tip voor Nokia, maak een toestel zoals de 6700 met Symbian OS S60 (ipv S40) en ik ben de eerste die zoiets koopt.
Dit is de enige reden waarom ik geen 6700 heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:33:
Ondertussen kreeg ik van een andere Tweaker een tip waar ik de nieuwe 022.009 firmware kon downloaden. Met de Phoenix flash-software geinstalleerd zonder problemen.
Tot nu toe (maar heb nog niet echt veel ermee gedaan) nog geen veranderingen gevonden. Wel moest ik m'n e-mail opnieuw instellen. Morgen een stuk naar m'n werk rijden, eens kijken of de navigatiesoftware het nu wel een uur volhoudt zonder vastlopen.
Nou, dat valt dus al tegen. Net even heen-en-weer naar de supermarkt, kwartiertje rijden. Op de heenweg Garmin Mobile XT. Deed het prima, maar liep alsnog vast toen 'ie meldde dat ik bij de bestemming was aangekomen.
Terug Sygic MobileMaps 2009. Ergens op tweederde van de rit klapte hij er uit. Ik zag het scherm niet, maar zal wel weer een unexpected error zijn.

Ofwel, de nieuwe 022.009 firmware doet weinig om die crashes van Garmin & Sygic te verhelpen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 23:20
Ik heb geen last van crashes of wat dan ook, draait stabiel sinds 19-10 dus wat dat betreft ben ik tevreden met mijn E52. Het backlight wat onder de home toets doorschijnt vind ik niet storend. Ik vind het vervelender dat het frontje zoveel speling heeft.. :( Links- en rechtsonder kan ik het frontje indrukken en de rechterselectie knop (boven de mail knop) kraakt een beetje als ik hem indruk. Het lijkt wel of hij tegen het scherm 'schuurt'
Is het verstandig om naar een Nokia service point te gaan en te vragen om een nieuw frontje? Software matig ben ik namelijk wel te spreken over het toestel, ook een GPS fix binnen 30sec (zonder aGPS) met Sygic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Nog iemand die het probleem heeft dat berichten (sms) af en toe niet kunnen worden verstuurd? Ik druk op Verzenden, bericht wordt zogezegd verstuurd, maar ipv dat je naar de Inbox wordt gebracht, blijft het bericht openstaan.
Nogmaals versturen heeft geen zin, het enige dat ik dan kan doen is het bericht opslaan in mijn concepten en van daaruit opnieuw versturen. Alleen slaat hij 75% van de tijd dan een leeg bericht op en kan ik het alsnog opnieuw ingeven.

Verder hoop ik dat de software update iets aan het vastlopen van het toestel zal doen. Vaak zit ik ook minuten te wachten tot de telefoon reageert, meestal als ik het toetsenblok actief zet net als mijn mail gecontroleerd wordt. Of mijn backlight net is uitgegaan, ik de telefoon kantel en dan terug op een toets druk.

[ Voor 25% gewijzigd door Alfredo op 02-11-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01-2022
vanaalten schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:10:
Iets wat ik afgelopen week pas ontdekte: je kan items (SMS berichten, notities...) los selecteren met de '#' toets, of # ingedrukt houden en de cursor gebruiken. Ik mistte al die tijd de selectietoets van de E50, maar zo gaat het nog veel makkelijker! Kan je ook gebruiken om tekst te selecteren en zo.

(en ja, het staat gewoon in de handleiding, maar heb de tijd niet gevonden om die te lezen...)
da's handig... wist ik ook nog niet....
typisch geval van: RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Alfredo schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:56:
Nog iemand die het probleem heeft dat berichten (sms) af en toe niet kunnen worden verstuurd? Ik druk op Verzenden, bericht wordt zogezegd verstuurd, maar ipv dat je naar de Inbox wordt gebracht, blijft het bericht openstaan.
Nogmaals versturen heeft geen zin, het enige dat ik dan kan doen is het bericht opslaan in mijn concepten en van daaruit opnieuw versturen. Alleen slaat hij 75% van de tijd dan een leeg bericht op en kan ik het alsnog opnieuw ingeven.

Verder hoop ik dat de software update iets aan het vastlopen van het toestel zal doen. Vaak zit ik ook minuten te wachten tot de telefoon reageert, meestal als ik het toetsenblok actief zet net als mijn mail gecontroleerd wordt. Of mijn backlight net is uitgegaan, ik de telefoon kantel en dan terug op een toets druk.
Bij het sms'en heb ik hier geen last van. Verder heb ik ook zelden een vastloper. En minuten wachten heb ik ook niet. Het is wel zo dat wanneer het scherm terug moet kantelen het wat langer duurt. Maar dit heb ik sowieso uitgezet omdat ik het irritant vond dat het scherm kantelde (vraag me wel af of je het kantelen uit kan zetten maar dat het geluid nog wel 'gedimd' wordt als je m omdraait). Volgens mij kun je alleen beide uit of beide aanzetten en niet een van de twee.

Een probleem dat ik wel heb bij sms is het afleveren van rapporten. Ik vind het handig om te weten of iemand een sms heeft ontvangen of niet en heb dan ook rapporteren aanstaan. Als ik echter kijk in de rapporten box dan staan alle smsjes op "onderweg" terwijl ze zeker wel zijn afgeleverd. Dit kan echter ook aan mijn provider liggen (Hi), dus als iemand even kan checken of het bij hem/haar wel werkt dan kan ik eventueel gaan "klagen" bij Hi.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Oliesjeik1 schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:53:
[...]

[knip]
Een probleem dat ik wel heb bij sms is het afleveren van rapporten. Ik vind het handig om te weten of iemand een sms heeft ontvangen of niet en heb dan ook rapporteren aanstaan. Als ik echter kijk in de rapporten box dan staan alle smsjes op "onderweg" terwijl ze zeker wel zijn afgeleverd. Dit kan echter ook aan mijn provider liggen (Hi), dus als iemand even kan checken of het bij hem/haar wel werkt dan kan ik eventueel gaan "klagen" bij Hi.
Ik denk dat je over je aflever rapporten bij "Hi" moet klagen. Staat me iets van bij dat die niet aan afleverrapporten doen. Meende dat het wel functioneerde als je in het smsje vooraan *# of 0# zette. Maarja dan offer je 2 tekens op, en je vergeet het ook weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:56
Tijdens het internetten (via WLAN) zie ik sommige pagina's niet (volledig). Volgens mij zou ik Flash moeten installeren. Nu heb ik gevonden dat Flash Lite 3.0 of 3.1 voor Symbian beschikbaar zou zijn, ik kan dit echter nergens downloaden en/of installeren. Iemand hetzelfde probleem en wellicht ook een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Flieger schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:15:
Tijdens het internetten (via WLAN) zie ik sommige pagina's niet (volledig). Volgens mij zou ik Flash moeten installeren. Nu heb ik gevonden dat Flash Lite 3.0 of 3.1 voor Symbian beschikbaar zou zijn, ik kan dit echter nergens downloaden en/of installeren. Iemand hetzelfde probleem en wellicht ook een oplossing?
Probeer eens via "toepassingen update" van je telefoon, wellicht te vinden onder Toepassingen :)

Zo werkt het in elk geval bij de N78, ook FP2 ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
PinokkioTV schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:01:
Probeer eens via "toepassingen update" van je telefoon, wellicht te vinden onder Toepassingen :)
Helaas heb ik 'toepassingen update' of iets dergelijks niet kunnen ontdekken. Ik zal vanavond eens kijken via PC Suite. Ik heb nu software versie 021.013(.C00.01).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

nsa1984 schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:09:
[...]

Ik denk dat je over je aflever rapporten bij "Hi" moet klagen. Staat me iets van bij dat die niet aan afleverrapporten doen. Meende dat het wel functioneerde als je in het smsje vooraan *# of 0# zette. Maarja dan offer je 2 tekens op, en je vergeet het ook weleens.
KPN levert inderdaad standaard geen afleverrapporten. Je dient *0# voor je berichtje te zetten.

Ik heb/had met KPN veel problemen als ik belde via de carkit in mijn auto. Ik kan/kon hooguit een minuut bellen, daarna wordt de verbinding verbroken en dit terwijl ik volgens de signaalmeter zeer goede ontvangst heb!
Argggggggghhhhhhh :(

Sinds vandaag weer bij Vodafone en ben benieuwd of het probleem blijft.
Het lijkt erop dat bij het schakelen naar de sterkste zender de ontvangst wegvalt....

Echt zeer irritant. Iemand daar ook last van? Ligt niet aan de bleutooth volgens mij.
Het lijkt erop dat bij het overschakelen naar de sterkste zender de verbinding wegvalt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Mijn e52 is nu definitief overleden, na vandaag 4x gecrashed te zijn, start hij nu totaal niet meer op. Batterij eraf werkt ook niet meer. Hij geeft nu aan "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper".

Bij Nokia zelf gekocht, dus daar contact mee gezocht, moet naar Nokia Carepoint. Met Carepoint tel. contact gehad, morgen langsgaan, maar moet waarschijnlijk (3 weken!) opgestuurd worden...

Voor de statistiek:

Gekocht bij Nokia,
Made in Finland,
Standaard instellingen (fabrieksinstellingen)
Geen software geïnstalleerd.

[ Voor 14% gewijzigd door SkyFlyer op 03-11-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Het trilsignaal instellen bij het telfoontype stil is naar mijn inzien nogal erg raar en omslachtig.

Beltoon: Uit
Beltoontype: Beltoon (Alles werkt behalve stil)
Trilsignaal: Aan

Dan trilt de telfoon dus als je gebeld word.

Verder vind ik dat de telefoon VEEL te zacht trilt, ik heb hem eigenlijk nog nooit in mijn broekzak voelen trillen.. Als ik de telefoon in me hand heb en ik word gebeld (bel 'm zelf) voel ik hem zelfs nog amper! Iemand een idee hoe je dit harder kan zetten via de settings of eventueel een hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsumhof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 13:47
SkyFlyer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:04:
Mijn e52 is nu definitief overleden, na vandaag 4x gecrashed te zijn, start hij nu totaal niet meer op. Batterij eraf werkt ook niet meer. Hij geeft nu aan "Zelftest telefoon mislukt. Neem contact op met de wederverkoper".

Bij Nokia zelf gekocht, dus daar contact mee gezocht, moet naar Nokia Carepoint. Met Carepoint tel. contact gehad, morgen langsgaan, maar moet waarschijnlijk (3 weken!) opgestuurd worden...

Voor de statistiek:

Gekocht bij Nokia,
Made in Finland,
Idem hier,

na 10 dagen redelijk tevreden gebruiker te zijn (sip werkt niet :( losse behuizing, krakerig rechter menuknopje) vandaag plotseling zonder enige aanleiding compleet gestorven !?!?! Scherm zwart, batterij was niet leeg en reageert nergens meer op, sd kaartje er uit/in batterij.adapter uit/in usb uit/in maakt allemaal niets uit - gaat niet meer aan.

Moet zeggen na bijna 2,5 jaar zeer tevreden gebruiker van een n95 te zijn geweest valt me dit toch wel
heel erg tegen van nokia !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
SkyFlyer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:04:

Voor de statistiek:

Gekocht bij Nokia,
Made in Finland,
Je kunt hem proberen te restten dmv de zogenaamde vulkan death grip

De "Vulcan death grip" (zendtoets+*+3)
is een "reformat" reset voor het geval het scherm niks weergeeft of de telefoon niet reageert. Zet je nokia uit, dan de "3 key", de "groene call key", de "* key" alle tegelijkertijd
indrukken en dan de Nokia opstarten met de "power key", en dan al deze 4 keys ingedrukt houden tot dat de reset voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik mijn laatste telefoon meegewassen en ben nu opzoek naar een nieuwe. En de nokia E52 en e55 spreken mij zeer aan. Kan alleen nog niet kiezen of ik ga voor het QWERTY toetsenbord.
Hoe zijn de ervaringen hiermee? en de prediction typing mode, werkt die ook met Nederlandse woorden omdat de e55 naar mijn informatie nog niet in de Benelux verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:03:
Helaas heb ik mijn laatste telefoon meegewassen en ben nu opzoek naar een nieuwe. En de nokia E52 en e55 spreken mij zeer aan. Kan alleen nog niet kiezen of ik ga voor het QWERTY toetsenbord.
Hoe zijn de ervaringen hiermee? en de prediction typing mode, werkt die ook met Nederlandse woorden omdat de e55 naar mijn informatie nog niet in de Benelux verkrijgbaar is.
Toch wel, zoals hierboven volgens mij ook al ergens staat is de E55 'gewoon' te bestellen via bijvoorbeeld nokia.nl webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
Weet iemand een goede

1) internetradiospeler
2) youtube speler

?

Wat betreft 1: Ik heb nu Mundu Radio (gratis gedownload via Ovi store), maar ik denk dat er nog wel wat beters is: bijvoorbeeld meer zenders (Mundu is beperkt), sorteren op bitrate, zoektermen gebruiken, etc.
Nokia heeft een internetradiospeler (http://www.nokia.nl/kies-...d-fm-radio/internet-radio) maar die is niet beschikbaar voor de E52. De E51 versie krijg ik niet geïnstalleerd (hij zegt dacht ik iets van: component is al ingebouwd)
Wie weet er alternatieven? Mag ook commercieel zijn.

2) Wat betreft de Youtube speler: Google geeft me Emtube. Als ik die echter probeer te installeren (versie s60 3.0.v1.0.10) krijg ik een "updatefout". Weet iemand wat anders? Standaard naar Youtue gaan in de browser geeft niet alle filmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:03:
Onze leverancier kan de E55 inderaad ook nog niet krijgen.
Echter onlangs heb ik een toestel getest met dezelfde indeling als de E55 en dat was ERG wennen. Zo erg dat ik na 2 dagen testen het toestel terug heb gestuurd omdat het niet "logisch" werkt.

Ik heb nu de E52 opgevraagd ter test en die hoop ik volgende week binnen te hebben. Heb nu een E51 en die bevalt echt uitermate goed, dus ik heb dan ook hoge verwachtingen van de E52

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
tbenschop2 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:53:
Weet iemand een goede

1) internetradiospeler
2) youtube speler

?

Wat betreft 1: Ik heb nu Mundu Radio (gratis gedownload via Ovi store), maar ik denk dat er nog wel wat beters is: bijvoorbeeld meer zenders (Mundu is beperkt), sorteren op bitrate, zoektermen gebruiken, etc.
Nokia heeft een internetradiospeler (http://www.nokia.nl/kies-...d-fm-radio/internet-radio) maar die is niet beschikbaar voor de E52. De E51 versie krijg ik niet geïnstalleerd (hij zegt dacht ik iets van: component is al ingebouwd)

2) Wat betreft de Youtube speler: Google geeft me Emtube. Als ik die echter probeer te installeren (versie s60 3.0.v1.0.10) krijg ik een "updatefout". Weet iemand wat anders? Standaard naar Youtue gaan in de browser geeft niet alle filmpjes!
Bij de Internetradio van Nokia moet je die voor de 6210 Navigator nemen, die werkt ook op de E52.
Heeft ook al een stukje terug gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Brickman schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:13:
[...]

Bij de Internetradio van Nokia moet je die voor de 6210 Navigator nemen, die werkt ook op de E52.
Heeft ook al een stukje terug gestaan.
Gebruik deze link http://europe.nokia.com/e...sic/fm-and-internet-radio en selecteer 6210 navigator (Als je namelijk via de nederlandse site gaat dan staat de 6210 er niet tussen :? )

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Laatst online: 10-02-2021
Bedankt voor de tip mensen, ik ben hem nu aan het installeren. hopelijk is ie wat uitgebreider dan Mundu Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
Na het installeren van Ndrive (bleek niet aan de gang te krijgen zonder touchscreen) heb ik Mcguider geinstallerd. Helaas geen GPS fix meer te krijgen. Ook niet na 3 kwartier file. Hetzelfde sd-kaartje in de E52 van mijn broertje: meteen werken. Mijn E52 terug naar de phonehouse. binnen een week was ie terug met nieuwe firmware: 22.009. Alles weer werken ;)
Er zal wel ergens een klein bugje zitten.
symptomen: steeds heel even een kort signaaltje van diverse sattelieten, maar de balkjes bleven niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
tbenschop2 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:53:
Weet iemand een goede

1) internetradiospeler

kijk een op http://www.moodio.fm/stations_list

Gratis en je hoeft niets te installeren
Op je mobiel surf je naar m.moodio.fm voer je account in en luisteren maar.Je kunt zelf ook stream adressen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Heeft iedereen dezelfde ervaringen voor wat betreft de trilfunctie? Voel je deze niet wanneer de telefoon in je broekzak zit? Voor mij is dit van groot belang, voor de rest lijkt het me een prima toestel voor een nette prijs, maar zonder fatsoenlijke trilfunctie kan ik er weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Mex schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:54:
Heeft iedereen dezelfde ervaringen voor wat betreft de trilfunctie? Voel je deze niet wanneer de telefoon in je broekzak zit? Voor mij is dit van groot belang, voor de rest lijkt het me een prima toestel voor een nette prijs, maar zonder fatsoenlijke trilfunctie kan ik er weinig mee.
Tja, de trilfuntie...

Een smsje mis ik nogal geregeld als ik het geluid aan het staan en als ik loop. maar dat is voor mij geen ergernis meer, ik kijk gewoon wat vaker op mijn telefoon(A)
Maar als ik gewoon ergens zit, voel ik hem wel degelijk. (nog steeds zacht)

En wat bellen betreft, dan trilt hij harstikke goed. word zelfs wakker van alleen het trillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
heej ik krijg ik net op mn e52 een sms van nokia dat er een software update uit is. jammer genoeg heb ik mn data kabel niet hier...

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
Misschien een hele stomme vraag maar ik kan nergens het antwoord vinden:

Op mijn nokia e51 kan ik door de menu's heen navigeren door het toestenbord te gebruiken 4*3 grid dus 1 is links boven en # rechtsonder etc. dit werkt veel makkelijker in de menu's dan de pijltjes te moeten gebruiken (1 klik vs 2 of meer).

Nu heb ik echter een nokia e55 gekocht maar bovenstaande lukt me hierbij niet. Heeft iemand enig idee of en hoe ik dit kan aanzetten? Ik word er een beetje gestoord van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
laurens0619 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:30:
heej ik krijg ik net op mn e52 een sms van nokia dat er een software update uit is. jammer genoeg heb ik mn data kabel niet hier...
Je kunt hem ook vanuit de telefoon updaten. Bij voorkeur dan via wireless netwerk de update binnen halen. Lees het topic voor meer uitleg.

Procedure:
MENU > CTRL. PANEL > PHONE > SW UPDATE.

Zie: http://discussions.mea.no...swupdate&message.id=61379

[ Voor 27% gewijzigd door I-King op 10-11-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
I-King schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:52:
[...]

Je kunt hem ook vanuit de telefoon updaten. Bij voorkeur dan via wireless netwerk de update binnen halen. Lees het topic voor meer uitleg.

Procedure:
MENU > CTRL. PANEL > PHONE > SW UPDATE.

Zie: http://discussions.mea.no...swupdate&message.id=61379
Nope die optie had ik wel gevonden maar daar kan die alleen tonen dan hij een software update heeft.
de install moet helaas nog via de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
laurens0619 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:30:
Hmm, helaas hier nog geen softwareupdate beschikbaar...
Ben benieuwd wanneer die van mij dan uitkomt...
(productcode 588442: E52 RM-469 Country Variant Germany)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
nou vriend van me heeft de update gedraaid> telefoon dood....
oppassen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Mzz, gisteren de update gedraaid, ik start de telefoon weer, lijkt er niets te zijn veranderd. Alle instellingen stonden nog zoals ze waren, volledig custom. Na controle blijkt er toch de nieuwe software op te zijn gezet. Ik wist niet dat dat tegenwoordig zo gebeurde, ik had toch weer een volledig out-of-the-box telefoon verwacht met fabrieksinstellingen, had alle backups al klaarliggen.

Enige reden voor mij om te updaten was, m te kijken of wifi via een SpeedTouch 780 nu wel kon. Helaas niet, wel andere melding dan eerder. Verder hoopte ik dat Voip stabiel werkte, maar helaas geen wifi in de buurt (alleen die Speedtouch 780 ;) ) en alleen gsm (geen gprs/umts) hier dus kan dat nog niet testen.

Ik zal wel geluk hebben ofzo, ik heb nog nooit zo weinig problemen gehad met een telefoon en eerlijk gezegd ook nog nooit zo tevreden over een telefoon geweest als met mijn E52. Als ik overal rond lees dan is het één grote ellende. Persoonlijk stapelen de positieve ervaringen zich alleen maar op!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtsma
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb gisteren de nieuwe firmware er op gezet (v022.009). Via de PC. Op de telefoon krijg je wel bericht en je kan met "SW Update" ook zien dat hij klaar staat maar de details opvragen toont dat je het via de PC moet uitvoeren. Thuis aangesloten met de data-USB kabel en de update uitgevoerd. Eerste keer mislukt. Halverwege de installatie flipte de USB poort een aantal keren uit en aan en kreeg ik na een minuut het bericht op de laptop dat de update mislukt was en de verbinding verbroken. Mijn E52 zat toen ook helemaal vast. Kon ik ook niet meer uit of aan zetten. Ik dacht dat ik terug naar de winkel kon toen. Telefoon losgekoppeld, batterij er uit gehaald en weer terug gedaan. En toen startte hij gelukkig weer op (met de oude SW). Nogmaals de update uitgevoerd. Toen lukte het plots wel. Ook weer berichten dat de USB verbroken was maar de update liep wel gewoon goed door. Ik hoefde ook niet mijn backup terug te plaatsen of zo. Alle instellingen etc. waren nog gewoon aanwezig!

Resultaat: Draai nu de nieuwe software. De menus werken zonder meer veel sneller. Ik heb nooit last van vastlopers gehad (maar zet altijd 'snachts mijn telefoon uit). BT carkit werkt uitstekend. Geluid (noise reduction) ook prima Ik heb eigenlijk totaal geen enkel probleem. Alles werkt prima en ik ben zeer tevreden over de telefoon!

Enige dingetje dat mij stoort is het e-mail programma. Ik heb 2 probleempjes (en 1 vraag):

1. Bij de connectiviteit kan je alleen toegangspunten selecteren en geen bestemmingen. Ik heb bijv. een bestemming "internet" met 2 toegangspunten (prio1=wifi; prio2=GPRS (KPN: "mail en java")). Bijv. internet browsen werkt hiermee en thuis gebruikt hij dan automatisch wifi en onderweg pakt hij de GPRS. Maar onder mijn e-mail settings kan ik alleen toegangspunten selecteren (en geen bestemminge). Ik heb nu dus maar GPRS geselecteerd. Maar dat gebruikt hij dan dus ook thuis waar ik gewoon wifi heb. Alleen via handmatig omzetten in de instellingen kan ik dan wifi gebruiken.

2. Ondersteuning van IMAP IDLE (voor directe e-mail notoficatie). Dit werkt wel via Nokia Messaging. Dan heb ik constant een imap verbinding en komt e-mail direct op mijn telefoon. Bij de meeste andere imap servers werkt dat ook. Alleen gebruik ik nu mijn eigen Linux server met als imap server dovecot:

[9:58:root@pegasus]# telnet localhost 143
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
* OK Dovecot ready.
. capability
* CAPABILITY IMAP4rev1 SASL-IR SORT THREAD=REFERENCES MULTIAPPEND UNSELECT LITERAL+ IDLE CHILDREN NAMESPACE LOGIN-REFERRALS UIDPLUS LIST-EXTENDED I18NLEVEL=1 STARTTLS AUTH=PLAIN
. OK Capability completed.
. logout
* BYE Logging out
. OK Logout completed.
Connection closed by foreign host.

Mijn server ondersteunt dus wel IDLE. Maar toch disconnect mijn E52 mailclient na exact 5 minuten. Het ligt niet aan de provider want hij doet dit ook via mijn wifi (als ik dit handmatig kies (zie punt 1)). Als ik verder test met bijv. Thunderbird op mijn laptop dan werkt IDLE ook gewoon correct en blijft Thunderbird niet pollen maar houdt de verbinding gewoon constant open. Nokia doet dit niet en dus moet ik iedere 15 minuten pollen om mijn mail op te halen. Irritant maar niet echt een heel groot probleem natuurlijk.

3. E-mail Wanneer Synchroniseren -> Interval bijwerken. Ik kan hier kiezen uit tijden (5 min, 10, min etc..) maar kan ook kiezen voor "Handmatig" en "Na kennisgeving". Handmatig snap ik. Maar wat wordt er bedoeld met "Na kennisgeving"??? Indien je IDLE gebruikt en je Inbox verandert (knotify)?

Thanks, Jan

[ Voor 2% gewijzigd door houtsma op 11-11-2009 10:30 . Reden: editorial ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Hier inmiddels ook twee E52's van de update voorzien. Een mislukte de eerste keer, maar de telefoon liep niet vast o.i.d. De tweede keer ging het goed.
Misschien is het handig om de telefoon van tevoren even uit en aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook de update geprobeerd. De software updater liep telkens vast rond de 14%. Ik kreeg een melding dat de connectie verbroken was. Na zeker 20 keer op opnieuw proberen geklikt te hebben heb ik uiteindelijk de installatie geannuleerd, omdat hij toch niet verder wou. Resultaat: dead E52...
Nu trilt hij even als ik hem probeer op te starten, maar daarna niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de E52 in het zwart uitkomt? Deze kleur is al op een aantal fora bevestigd en er bestaan al foto's van. Op de foto's lijkt hij mooier dan in het grijs, de toestellen die ik tot nu toe heb gezien in de winkels hebben een beetje een goedkope uitstraling vergeleken met de E51...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had laatst mijn email ingesteld (hotmail en gmail) en werkte eigenlijk best goed.
Tot ik van de week een mail in mijn inbox had (hotmail) met de volgende melding:

Onlangs heeft onze e-maildienst geen verbinding kunnen maken met uw e-mailserviceprovider waardoor er geen e-mail kon worden afgeleverd op uw telefoon.

Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

1. U hebt het e-mailwachtwoord voor uw e-mailadres gewijzigd via uw serviceprovider. In dat geval moet u uw account voor de dienst Nokia Messaging bijwerken met uw nieuwe wachtwoord. E-mailberichten worden hierna afgeleverd op uw telefoon.

2. De server voor uw e-mailaccount is uitgeschakeld. Neem contact op met uw serviceprovider voor meer informatie.

3. U hebt mogelijk per ongeluk een instelling van uw account voor de dienst Nokia Messaging gewijzigd. Meld u aan bij uw account voor Nokia Messaging op de website http://netac80.vie.hosting.nokia.com/account om na te gaan of u de gegevens moet bijwerken.

Daarna kwam ik erachter dat zowel hotmail als gmail niet meer geupdate wordt op de tel.
Ik heb de emailaccounts allebei van de telefoon gegooid, maar haalt allemaal niks uit!

Weet iemand raad?
En heeft iemand de mail aan de praat gekregen zonder de Nokia messaging dienst?

Oja heb een E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:36:
Gisteren ook de update geprobeerd. De software updater liep telkens vast rond de 14%. Ik kreeg een melding dat de connectie verbroken was. Na zeker 20 keer op opnieuw proberen geklikt te hebben heb ik uiteindelijk de installatie geannuleerd, omdat hij toch niet verder wou. Resultaat: dead E52...
Nu trilt hij even als ik hem probeer op te starten, maar daarna niks meer...
Neem eens een kijkje op de website van Nokia. Wellicht kan je hier iets mee.

Ik heb nooit problemen gehad met mijn E52. Gisteren de update geïnstalleerd omdat ik een melding kreeg van PC-Suite. Ging in één keer goed en was zo gepiept. Ik merk tot nu toe echter geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook update gedraaid. Ging goed, het duurde wel lang en het leek een paar minuten alsof er niets gebeurde.
Mijn mail (1 x imap en 1 x pop) stond op geheugenkaart. Dat bleek na terugzetten backup niet gezien te worden.

De telefoon meldde na de update dat er geen toegang was tot geheugenkaart (waar geen beveiliging of i.d. op staat). Heb ik met e71 ook wel eens gehad. Toestel ge-herstart zonder kaart en daarna opnieuw geplaatst. Toen bleek de kaart wel toegankelijk.
Na het opnieuw instellen van de mail-locatie werden e-mailboxes en intellingen correct geladen.

Verschil met vorige versie nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flieger schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:56:
[...]
Neem eens een kijkje op de website van Nokia. Wellicht kan je hier iets mee.
De dingen die ze voorstellen heb ik al allemaal geprobeerd. De laatste stap is "Take the Nokia device to your nearest Nokia Care point." Weet iemand hoe ik het dichtstbijzijnde Nokia Care Point vind? Via de website van nokia lukt het niet om die te zoeken voor België. (Liefst eentje dicht bij Gent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:21:
had laatst mijn email ingesteld (hotmail en gmail) en werkte eigenlijk best goed.
Tot ik van de week een mail in mijn inbox had (hotmail) met de volgende melding:

Onlangs heeft onze e-maildienst geen verbinding kunnen maken met uw e-mailserviceprovider waardoor er geen e-mail kon worden afgeleverd op uw telefoon.

Dit kan een van de volgende oorzaken hebben:

1. U hebt het e-mailwachtwoord voor uw e-mailadres gewijzigd via uw serviceprovider. In dat geval moet u uw account voor de dienst Nokia Messaging bijwerken met uw nieuwe wachtwoord. E-mailberichten worden hierna afgeleverd op uw telefoon.

2. De server voor uw e-mailaccount is uitgeschakeld. Neem contact op met uw serviceprovider voor meer informatie.

3. U hebt mogelijk per ongeluk een instelling van uw account voor de dienst Nokia Messaging gewijzigd. Meld u aan bij uw account voor Nokia Messaging op de website http://netac80.vie.hosting.nokia.com/account om na te gaan of u de gegevens moet bijwerken.

Daarna kwam ik erachter dat zowel hotmail als gmail niet meer geupdate wordt op de tel.
Ik heb de emailaccounts allebei van de telefoon gegooid, maar haalt allemaal niks uit!

Weet iemand raad?
En heeft iemand de mail aan de praat gekregen zonder de Nokia messaging dienst?

Oja heb een E52
Die link die jij daar post, is volgens mij een fake website en is volgens mij bedoeld om wachtwoorden en gebruikersnamen te achterhalen. Dus NIET je accountgegevens daar invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

silmaril8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:25:
[...]

Die link die jij daar post, is volgens mij een fake website en is volgens mij bedoeld om wachtwoorden en gebruikersnamen te achterhalen. Dus NIET je accountgegevens daar invullen.
Onzin, is gewoon nokia.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mex schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:41:
[...]

Onzin, is gewoon nokia.com.
Hmmm, ik zie nu ook dat het op nokia.com eindigt, en dan is het inderdaad van Nokia. Mijn fout :P

Verwijderd

Gisteren 2 toestellen ge-update via de PC. Bij beide toestellen verliep dit prima. Maak gebruik van Exchange en alle data was zo weer terug. Moet Garmin XT of andere navi nog proberen... huidige installatie doet het beter maar kaart liep vast, stem ging verder.

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
kippetje01 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:44:
Misschien een hele stomme vraag maar ik kan nergens het antwoord vinden:

Op mijn nokia e51 kan ik door de menu's heen navigeren door het toestenbord te gebruiken 4*3 grid dus 1 is links boven en # rechtsonder etc. dit werkt veel makkelijker in de menu's dan de pijltjes te moeten gebruiken (1 klik vs 2 of meer).

Nu heb ik echter een nokia e55 gekocht maar bovenstaande lukt me hierbij niet. Heeft iemand enig idee of en hoe ik dit kan aanzetten? Ik word er een beetje gestoord van...
Iemand enig idee?
werkt dit bijvoorbeeld wel gewoon op de e52?
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.