• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Hoe voorkom ik dat ik steeds moet kiezen welk toegangspunt de telefoon gaat gebruiken? Elke keer die vraag, volgens mij moet ik dat ook uit kunnen zetten.
Raar vind ik het dat als ik bijvoorbeeld Nokia Maps gebruik, en hij daar een internetverbinding voor heeft opgezet, en ik dan de browser wil gebruiken, dat ie dan vraagt welk toegangspunt ik wil gebruiken. Ik ben toch al in verbinding met internet? Waarom vraagt ie het voor elke applicatie opnieuw?

En nog maar een soortgelijk vraagje: Ik heb een data abonnement voor mobiel internet. Als ik thuis ben laat ie uitsluitend mijn WLAN zien als toegangspuntmogelijkheid. Ik kan niet eens kiezen of ik liever gebruik wil maken van mijn mobiele internet. How come?

[ Voor 22% gewijzigd door tbenschop2 op 12-11-2009 11:27 ]

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 14:21
in de meeste tools kan je een default toewijzen, anders staat er namelijk iets als "Altijd vragen" en iedere tool moet zelf toestemming krijgen om het net op te gaan, dat is nu eenmaal niet anders, zo ben je wel altijd zelf in control.

je 2e punt komt doordat er gebruik gemaakt wordt van 'Bestemmingen' dit zijn categorieën waaronder toegangspunten vallen. In dit geval is de bestemming internet en staat je wifi gedefinieerd met meer prioriteit dan je mobiele internet.

je kan bestemmingen vinden onder instellingen->verbindingen->bestemmingen

je zou een extra categorie kunnen toevoegen met alleen je mobiele internet oid.

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:02:
[...]

Hmmm, ik zie nu ook dat het op nokia.com eindigt, en dan is het inderdaad van Nokia. Mijn fout :P
Ik heb op de genoemde site alles ingevuld, maar geen verandering.
Ik heb gisteren ook de nieuwe software op de tel gezet, maar ook dit maakt niks uit.

iemand nog suggesties, of een andere manier op mail te lezen, zonder nokia messaging?

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
kippetje01 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:29:
Op mijn nokia e51 kan ik door de menu's heen navigeren door het toestenbord te gebruiken 4*3 grid dus 1 is links boven en # rechtsonder etc. dit werkt veel makkelijker in de menu's dan de pijltjes te moeten gebruiken (1 klik vs 2 of meer).
Ja inderdaad, dat werkt op de E52. En bedankt voor de tip! ;)

• kippetje01
Arjan P schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:52:
[...]

Ja inderdaad, dat werkt op de E52. En bedankt voor de tip! ;)
Nou, graag gedaan ;) maar toch een beetje jammer dat het op de e55 dus niet werkt :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:36:
Gisteren ook de update geprobeerd. De software updater liep telkens vast rond de 14%. Ik kreeg een melding dat de connectie verbroken was. Na zeker 20 keer op opnieuw proberen geklikt te hebben heb ik uiteindelijk de installatie geannuleerd, omdat hij toch niet verder wou. Resultaat: dead E52...
Nu trilt hij even als ik hem probeer op te starten, maar daarna niks meer...
heb ik dus ook gehad, maar bij mij gebeurde het zonder de update al.
De telefoon viel dan uit en ik kreeg hem niet meer opgestart, hij trilde even maar meer niet.
eerst ging hij na een dag weer aan maar later ook niet meer.

Ik heb hem opgestuurd en inmiddels een andere telefoon gekregen, deze gedraagt zich tot nog toe zeer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdd0x
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
dinkelover schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:14:
Mzz, gisteren de update gedraaid, ik start de telefoon weer, lijkt er niets te zijn veranderd. Alle instellingen stonden nog zoals ze waren, volledig custom. Na controle blijkt er toch de nieuwe software op te zijn gezet. Ik wist niet dat dat tegenwoordig zo gebeurde, ik had toch weer een volledig out-of-the-box telefoon verwacht met fabrieksinstellingen, had alle backups al klaarliggen.
Same here, kon geen verschillen ontdekken, alleen het scherm lijkt iets feller te branden nu wat wel jammer is want zelfs in de zwakste stand vind ik het nog net te fel.
Iemand nog andere verschillen ontdekt? Qua snelheid/performance merk ik geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

meuk: Nokia E52 022.009

Update voor de Nokia E52 nu ook in de Software Updates van Tweakers te vinden.
Ben benieuwd wat de resultaten hier van zijn, had al eea gelezen hierboven... veel succes met installeren!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Heb deze telefoon vandeweek nieuw gekregen en heb deze gelijk geupdate met de laatste versie. Het ging goed.. dat is het enige wat ik kan melden, gezien ik niet weet hoe deze versie verbeterd is tegenover de voorlaatste versie.

Vraag:
Ik krijg straks een bluetooth carkit met een houder welke als oplaadstation fungeert.
Nu wil ik graag dat het backlight aan blijft tijdens dit laden. Iemand een idee? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdd0x
  • Niet online
Helaas. Eerste spontane reboot met nieuwe software heeft al weer plaatsgevonden..............

Ander vraagje; bij het installeren van Windows Live Messenger (Hotmail + Messenger) komt er een tabje bij in je contacten, bovenaan. Onder dit tabje voegt ie je messenger contacten toe.
In dit tabje staat geen tekst. Is er een mogelijkheid hier wel tekst in te krijgen?

Als je Voipbuster installeert komt er ook een tabje bij, maar daar staat dan netjes Voipbuster in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:58
Fallout schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:56:
Heb deze telefoon vandeweek nieuw gekregen en heb deze gelijk geupdate met de laatste versie. Het ging goed.. dat is het enige wat ik kan melden, gezien ik niet weet hoe deze versie verbeterd is tegenover de voorlaatste versie.
Same here. Ik gebruik'm nu bijna een week, maar nog geen enkel min-punt kunnen ontdekken tot nu toe. Geen reboots, geen vastlopers, nada. GPS-fix heb ik zo te pakken, mits ik buiten (of binnen in de buurt van een raam) ben. Van de genoemde punten (scherm scheef, losse rand, licht langs de home/agenda-toets) herken ik alleen de laatste, maar dat stoort me eigenlijk niet.

Ik heb alleen net m'n beide GMail-accounts opgezet, alleen heten ze nu dus GMail en GMail (2). Kan ik die namen aanpassen en ze ook allebei op m'n startscherm zichtbaar maken? Evt. net gebruik van een slim stukje software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Stalensnuitje schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:20:
[...]

Ik heb alleen net m'n beide GMail-accounts opgezet, alleen heten ze nu dus GMail en GMail (2). Kan ik die namen aanpassen en ze ook allebei op m'n startscherm zichtbaar maken? Evt. net gebruik van een slim stukje software?
Ja dat kan. Kijk even bij de instellingen per mailbox, accountinstellingen en daar kun je je mailnaam aanpassen.
Het enige waar ik me enorm aan stoor bij deze telefoon dat de bluetoothverbinding niet stabiel is. Ik kan dus momenteel geen gebruik maken van mijn carkit. Verder bevalt hij goed. Verbinding viel vaak weg bij HI/KPN icm carkit. Bleek dus de instabiele bluetooth te zijn. Ik wacht met smart op de nieuwe softwareversie en hoop dat het probleem dan is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
tcf schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:50:
[...]

Ja dat kan. Kijk even bij de instellingen per mailbox, accountinstellingen en daar kun je je mailnaam aanpassen.
Ach stom, bedankt.

Ik zal zo (met de nieuwe software) de combinatie met een Parrot CK3100 ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doubjj20 ,

Dat probleem met Hotmail heb ik ook weer sinds een paar weken op mijn Nokia E51. Een paar maanden geleden ook al gehad, en dat probleem is ook weer spontaan verdwenen.
Gewoon even afwachten, misschien toch noge en keer alles weggooien en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je sync folder selectie aanpassen met MS Exchange? Huidige folders die gesynced worden komen uit de instellingen van het gebruik van m'n vorige toestel (windows mobile). Zie nu in de lijst niet alle outlook folders en kan alleen deze de-selecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doubjj20 :

Even password opnieuw invoeren bij Nokia Messaging. Kennelijk reset hij dan en werkt hetw eer. Je hoeft geen ander password te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik een update van de Adobe Flashplayer kan installeren op mijn E52? Als ik op de site van Adobe kom om te updaten dan moet ik een besturingssysteem invoeren, maar ik zien aleen Windows, Mac, Linux en Solaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippetje01
als ik het goed heb kan dat niet, is een van de weinige apps die keihard zijn ingebakken. Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot de office tool die er bij zit die kun je zelfs gratis upgraden (vanuit menu van de tool zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Een vraagje over de E52:

Hoeveel intern hebben jullie nog over? Ik slechts 4 mb. Ik snap echt niet waar de rest van de 56 mb is gebleven. Ik draai bijna alles vanaf de geheugenkaart, maakt regelmatig mijn mailboxen en smsboxen leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
tcf schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:51:
Een vraagje over de E52:

Hoeveel intern hebben jullie nog over? Ik slechts 4 mb. Ik snap echt niet waar de rest van de 56 mb is gebleven. Ik draai bijna alles vanaf de geheugenkaart, maakt regelmatig mijn mailboxen en smsboxen leeg.
Je bekijkt het via Menu -> Kantoor -> Bestandbeheer?
Volgens dat menu heb ik 46.8MB vrij. De meeste kleinere toepassingen heb ik naar het telefoongeheugen geinstalleerd (Internet radio, Large Time screensaver, Opera Mini, OVI store, Profimail, Sudoku, Shazam MusicID, SportsTracker...), enkel dingen als navigatiesoftware installeer ik naar geheugenkaart (immers, die doen het zonder die kaart toch al niet).

Dus lijkt mij dat je ergens een geheugenlek of zo hebt. Of toevallig wat MP3-tjes of zo op dat ding staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de mailboxen echt leeg helemaal gegooid?
Probeer eens in stellen dat de mail op de geheugenkaart dient te worden opgeslagen in plaats van telefoongeheugen....
Dat scheelde bij mij heel veel.
Een vraagje over de E52:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:18:
Heb je de mailboxen echt leeg helemaal gegooid?
Probeer eens in stellen dat de mail op de geheugenkaart dient te worden opgeslagen in plaats van telefoongeheugen....
Dat scheelde bij mij heel veel.

[...]
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TCF:
Menu => Berichten => Opties => Instellingen => Overig.

Verder: kan ik de synchronisatie van de Nokia agenda/contacts etc. (met onze web based kantoorpakket) en met de standaard Nokia Synchronisatie ook schedulen? Kan het nergens vinden...

• Stalensnuitje
Stalensnuitje schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:20:
[...]

Same here. Ik gebruik'm nu bijna een week, maar nog geen enkel min-punt kunnen ontdekken tot nu toe. Geen reboots, geen vastlopers, nada. GPS-fix heb ik zo te pakken, mits ik buiten (of binnen in de buurt van een raam) ben. Van de genoemde punten (scherm scheef, losse rand, licht langs de home/agenda-toets) herken ik alleen de laatste, maar dat stoort me eigenlijk niet.
Ja hoor, nooit dit soort uitspraken doen dus |:(

Sinds afgelopen zondag geen GPS-fix meer (halverweg de rit viel'ie weg en volgens Nokia Maps zit ik daar nog steeds). Zou dat iets met het programma te maken kunnen hebben, of met de GPS-unit zelf? Hoewel ik me nu zit te bedenken dat ik de meeste toegangspunten weg heb gegooid (heb geen data/internetbundel in m'n abonnement). De optie "gebruik positiebep.server", is dat m.b.v. een databundel, of moet ik daar altijd wat instellen?

Verder: onderop het randje duwen geeft wel een beetje speling :/

• tcf

tcf

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:02:
@ TCF:
Menu => Berichten => Opties => Instellingen => Overig.

Verder: kan ik de synchronisatie van de Nokia agenda/contacts etc. (met onze web based kantoorpakket) en met de standaard Nokia Synchronisatie ook schedulen? Kan het nergens vinden...
Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
En, tcf, hoe is het nu met je intern geheugen? Heeft die mail-actie geholpen, en zo ja, in welke mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Nog helaas niets veranderd. Ik snap er echt niets van. Als ik bij bestandsbeheer kijk staan al grote applicaties op de geheugenkaart en vrij weinig op het interne geheugen. Ik heb al vanalles verplaatst maar ik blijf slechts 4mb over houden. Ik heb geen muziek of iets op het interne geheugen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

tcf schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:31:
Nog helaas niets veranderd. Ik snap er echt niets van. Als ik bij bestandsbeheer kijk staan al grote applicaties op de geheugenkaart en vrij weinig op het interne geheugen. Ik heb al vanalles verplaatst maar ik blijf slechts 4mb over houden. Ik heb geen muziek of iets op het interne geheugen staan.
veel smsjes misschien? iets met een foto ofzo erin? volgens mij neemt dat ook intern geheugen op...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Helaas, ook daar al aan gedacht en opgeschoond maar geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje over de E52:

Kijk eens bij: menu, bedieningspaneel, toep.beheer, geinst.toepassingen... Ik zat daar laatst te kijken en vond daar allemaal toepassingen die ik al (vanuit toepassingen) ge-delete had, maar die toch nog ergens in het geheugen aanwezig waren. Nadat ik dezelfde toepassingen daar had verwijderd schoot mijn telefoongeheugen weer omhoog, ik heb nu 40.1 MB vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 08-09 19:46
tcf schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 01:03:
Helaas, ook daar al aan gedacht en opgeschoond maar geen effect.
cache van je internet al opgeschoond?
Internet -> Privacygegevens -> Cache wissen

Ik heb meestal ronde de 15 - 20 mb vrij, bijna alles op m'n geheugenkaart geïnstalleerd.
Gisteren ngage verwijderd, scheelde 10MB.

Ik heb wel het vermoeden dat m'n geheugenkaart van de m'n e51 de boosdoener is geweest.
Die heb ik een keer in m'n e52 gehangen en toen leek ie van alles te gaan installeren. Kan alleen niks daarvan terugvinden, behalve dat joikuspot nog ergens op de achtergrond aanwezig moet zijn. M'n laptop vind dat access point namelijk, terwijl ik die nooit op m'n e52 geïnstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

NRG-81 schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:12:
[...]

cache van je internet al opgeschoond?
Internet -> Privacygegevens -> Cache wissen

Ik heb meestal ronde de 15 - 20 mb vrij, bijna alles op m'n geheugenkaart geïnstalleerd.
Gisteren ngage verwijderd, scheelde 10MB.

Ik heb wel het vermoeden dat m'n geheugenkaart van de m'n e51 de boosdoener is geweest.
Die heb ik een keer in m'n e52 gehangen en toen leek ie van alles te gaan installeren. Kan alleen niks daarvan terugvinden, behalve dat joikuspot nog ergens op de achtergrond aanwezig moet zijn. M'n laptop vind dat access point namelijk, terwijl ik die nooit op m'n e52 geïnstalleerd heb.
Kijk, dat scheelt weer iets. Wel vreemd, ik gebruik vrijwel alleen maar Opera Mini en eigenlijk nooit de nokiabrowser. Maar goed, nu iets meer dan 8MB vrij dus hij is weer een tikkie sneller geworden _/-\o_

Wacht alleen nog steeds op de update voor 'mijn' versie. Een Duits toestel. Begin het toestel steeds meer te waarderen, alleen over de bluetooth ben ik niet te spreken. Zeer onstabiele verbinding....

UPDATE:
Nu zelfs 18.4 MB door N-gage er af te knikkeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik was er al een tijdje naar op zoek, maar voor de mensen die puur en alleen een simpel kompas voor de E52 zoeken: hier heb ik er een gevonden!

Via de maps applicatie ging ook wel, maar dat werkte vaak wat onhandig: pas als 'ie GPS ontvangst had wilde het kompas werken. Dit kompas doet 't meteen.
Nadeel: hij laat niet zien wanneer het kompas gecalibreerd is. Maar da's een kwestie van wat handigheid in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcf schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:13:
[...]

Kijk, dat scheelt weer iets. Wel vreemd, ik gebruik vrijwel alleen maar Opera Mini en eigenlijk nooit de nokiabrowser. Maar goed, nu iets meer dan 8MB vrij dus hij is weer een tikkie sneller geworden _/-\o_
Via Menu --> Internet -->Opties is er een menu item Gegevens geheugen.

Hier kun je kiezen voor Telefoongeheugen of Geheugenkaart. Het toont het geheugengebruik per categorie (agenda, afbeeldingen, berichten etc.) Hiermee is na te gaan, wat de grootste geheugenvreters zijn. (Bij mij is dat helaas "Andere bestndn".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:33:
Ik was er al een tijdje naar op zoek, maar voor de mensen die puur en alleen een simpel kompas voor de E52 zoeken: hier heb ik er een gevonden!

Via de maps applicatie ging ook wel, maar dat werkte vaak wat onhandig: pas als 'ie GPS ontvangst had wilde het kompas werken. Dit kompas doet 't meteen.
Nadeel: hij laat niet zien wanneer het kompas gecalibreerd is. Maar da's een kwestie van wat handigheid in krijgen.
Het kompas is in een paar tellen gekalibreerd hoor, kijk zo doe je dat.
Staat ook in de handleiding hoor :P

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa_Piet840
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 19:17
Ik merk nu pas dit probleem bug oid: veel applicaties kunnen niet met dat half qwerty toetsenbord van de E55 omgaan, heeft iemand een manier gevonden om dat probleem te verhelpen (een tweak om het toetsenbord in numeriek te laten veranderen oid?)
Zelfs het meegeleverde Psilock Wireless presenter heeft dit probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Opa_Piet840 op 26-11-2009 00:00 . Reden: toevoeging tagwoorden bug probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al iets nieuws bekend over de zwarte E52?

Komt deze überhaupt nog naar Nederland?

[edit]
Is de bouwkwaliteit verbeterd van de telefoon?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Waar kun je applicaties terug vinden als de snelkoppelingen niet meer in het menu staan?

Want mis er een paar na dat de GSM terug kwam van reparatie.

[edit]
Hoe kun je een certificaat toevoegen? Want krijg het niet voor elkaar met die van UTN-USERFirst-Hardware.

[ Voor 42% gewijzigd door Brickman op 29-11-2009 15:17 . Reden: Nieuwe vraag ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:29:
Is er eigenlijk al iets nieuws bekend over de zwarte E52?

Komt deze überhaupt nog naar Nederland?

[edit]
Is de bouwkwaliteit verbeterd van de telefoon?
Wat is er mis met de bouwkwaliteit, nog niks van gemerkt.

Komt bij mij erg solide over, geen kraakjes ofwat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Hopelijk wordt dit niet als warez-request gezien:

Door geklooi van mij heb ik de vooraf geïnstalleerde applicaties van de memorycard van m'n E52 verwijderd. Deze zou ik graag terug krijgen (heb er toch voor betaald immers), maar torrents etc. bieden geen uitkomst. Het gaat dan om Psiloc Wireless Presenter, Block Cascade Fusion en Top Hit Solitaires. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij hiervan de installatiebestanden te sturen? PM me en ik stuur je m'n e-mailadres.

Iets anders: duurt wel lang voordat de nieuwe firmware beschikbaar komt voor de Duitse versie (productcode 0588442)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Piggen schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:08:

Door geklooi van mij heb ik de vooraf geïnstalleerde applicaties van de memorycard van m'n E52 verwijderd. Deze zou ik graag terug krijgen (heb er toch voor betaald immers), maar torrents etc. bieden geen uitkomst. Het gaat dan om Psiloc Wireless Presenter, Block Cascade Fusion en Top Hit Solitaires. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij hiervan de installatiebestanden te sturen? PM me en ik stuur je m'n e-mailadres.

Iets anders: duurt wel lang voordat de nieuwe firmware beschikbaar komt voor de Duitse versie (productcode 0588442)
Same here...
Dus ze mogen ook wel gewoon hier op het forum (A) lijkt me wel makkelijk...

En over de nieuwe firmware... Ben ik het helemaal mee eens, zit er ook op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Och, je kan natuurlijk wel wachten op die nieuwe firmware, maar ik heb hier (van de mensen die wel een update geinstalleerd hebben) nog geen reacties gezien over problemen die opgelost zijn met de update.

Eigen ervaring: ik had eigenlijk geen problemen met de E52 behalve regelmatig crashen van Sygic of Navigon. Na de firmware update: nog steeds geen problemen, behalve regelmatig crashen van Sygic of Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:26
Piggen schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:08:

Ik weet niet precies wat je nodig hebt }:O

Maar ik heb de inhoud van het kaartje van de e55 gedeeltelijk geupped. Mag je zelf uitzoeken wat je nodig hebt.. Was een kopie zoals hij geleverd is, ongebruikt.

http://www.megaupload.com/?d=XZ3H3WRL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Staan die apps niet in Ovi store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Zo al weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Wat een ellende zeg dit toestel. I had van af het begin al dat hij af en toe vast liep. Heb er toen voor gekozen het te accepteren tot er een nieuwe update kwam. Onlangs mee op vakantie gehad, en natuurlijk was murphy er, kreeg hem niet meer aan de praat op een gegeven moment. Nu was ik in London dus ik naar de flagship winkel van Nokia met het probleem. Doorgestuurd naar de reparatie afdeling en daar mijn telefoon afgestaan voor 1 dag. Einde van de dag opgehaald en hij ging weer aan maar liep nog wel vast af en toe. Kreeg ook een melding dat er een belangrijke update was, dus die ook gelijk uitgevoerd. Na een paar dagen weer hetzelfde probleem, telefoon trilde wel bij aanzetten maar geen beeld en nu trilt hij niet eens meer. Morgen ga ik terug naar Correct en zal hem dan waarschijnlijk voor een paar weken kwijt zijn. Erg vervelend en dat voor een toestel van 300 euro. Zit nog een beetje te piekeren hoe ik het verhaal ga brengen want ik wil eigelijk een ander toestel na deze ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtsma
  • Laatst online: 07-08-2024
Bij mij lag op een gegeven moment de hele Home/Calendar toets er af!! En ik ben super voorzichtig met de telefoon. Stop hem nooit in een broekzak met andere spullen er in o.i.d. Voor zover ik weet is er nooit iets blijven haken of zo achter die toets. Maar hij lag er wel geheel af plotseling! Vond hem wel altijd al erg wankelen.....

Het is door Nokia Care shop opgelost "onder coulance" stond er bij. Ik dacht. Wat nou "onder coulance". Een telefoon van >300 euries. Dan verwacht je toch niet dat er een toets vanaf valt?????

Afbeeldingslocatie: http://jan.houtsma.net/tmp/e52.jpg
Ze hebben hem opgestuurd en er nu een nieuw toetsen matje ingelegd. Was hem 1 week kwijt. Ben benieuwd hoe lang hij nu blijft zitten!

[ Voor 10% gewijzigd door houtsma op 01-12-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 weken geleden mijn e52 binnen gedaan in een care point na een mislukte flash, en vandaag telefoontje gekregen dat hij klaar was. Ze hebben het toestel vervangen, maar toch spijtig dat dat 3 weken moet duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Hey,
Sinds enkele dagen heb ik een E52 in het bezit. Wat een verlossing na een jaar lang de HTC Diamond hebben gebruikt, nooit meer windows mobile voor mij |:(

Echter is hij wel al een paar keer gecrahed, terwijl ik er wel al de nieuwste nokia firmware op heb staan.
Bij gebruik van de camera of ngage games loopt hij regelmatig vast, maar soms ook op andere momenten.

Ik weet dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar moet ik hiermee terug gaan (is dit dus een defect)? Of is de firmware gewoon nog niet helemaal stabiel en moet ik nog even geduldig wachten op de volgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Vandaag toch mijn telefoon terug naar de winkel gebracht.

(probleem: Mijn GPS-muis (ontvanger) werkt niet) :'(
Aangezien een Nokia Care Point er niks aan kon doen word hij nu opgestuurd naar Nokia zelf :| (heb gehoord dat die ze weer doorsturen naar Frankrijk, Polen of Hongarije...)

Ben benieuwd hoe ze dit oplossen en hoe lang het gaat duren!
Hoop niet al te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaneV schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:03:
Echter is hij wel al een paar keer gecrahed, terwijl ik er wel al de nieuwste nokia firmware op heb staan.
Bij gebruik van de camera of ngage games loopt hij regelmatig vast, maar soms ook op andere momenten.

Ik weet dat meerdere mensen dit probleem hebben, maar moet ik hiermee terug gaan (is dit dus een defect)? Of is de firmware gewoon nog niet helemaal stabiel en moet ik nog even geduldig wachten op de volgende update?
Als je veel externe programma's hebt geinstalleerd die bijvoorbeeld ook in de achtergrond draaien, zouden deze de oorzaak kunnen zijn van de crashes. Heb je dat niet gedaan en loopt de telefoon vast bij normale activiteiten: bellen, internetten etc., dan zou ik hem terugbrengen.

Ik heb iig geval weinig externe programma's geinstalleerd en ook staan er geen applicaties open in de achtergond. Hierdoor, draait mjin E52 zeer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Er is toch nog veel werk aan de firmware als je het mij vraagt. Af en toe blijft de telefoon steken tijdens het maken van verbinding met mijn WLAN. En dan slaagt hij erin om de batterij op 1 avond volledig leeg te trekken. Dat is me nu al 3 keer overkomen, erg lastig als je rekent op de alarmklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:46

Ralluph

Aus der Reihe...

Ik heb sinds gisteren ook de E52 in huis (via Electro Sky, ik heb een Poolse versie gekregen :/).

Op de meegeleverde geheugenkaart van 1 GB zijn een aantal applicaties meegeleverd. Onder andere stond hierop het thema 'graphite grey business' (wat mij beter een stuk bevalt dan de het standaardthema 'golden business') en een of ander presentatiepakket. Ik had nog een SD-kaartje van 4 GB liggen en zou dit graag willen gebruiken. Het is mij totaal onduidelijk of je de meegeleverde applicaties kunt overzetten naar een andere geheugenkaart. Volgens Google gaat het alleen via de PC (m.b.v. een cardreader), maar volgens sommigen werkt dat niet omdat de applicaties op het 'secure' gedeelte van de SD-kaart zouden staan, en daardoor niet toegankelijk zouden zijn. Volgens anderen zou je de standaard meegeleverde applicaties bij Nokia kunnen downloaden en dan via PC Suite/OVI weer installeren, maar het is mij niet gelukt om deze bij Nokia te vinden.

Is er hier iemand dit dit voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:13:
[...]

Als je veel externe programma's hebt geinstalleerd die bijvoorbeeld ook in de achtergrond draaien, zouden deze de oorzaak kunnen zijn van de crashes. Heb je dat niet gedaan en loopt de telefoon vast bij normale activiteiten: bellen, internetten etc., dan zou ik hem terugbrengen.

Ik heb iig geval weinig externe programma's geinstalleerd en ook staan er geen applicaties open in de achtergond. Hierdoor, draait mjin E52 zeer stabiel.
Idem hier, ben dik tevreden.

Nog niet één enkele crash gehad in 1.5 maand, draai er dan ook geen zooi op.
Accu gaat bijna 6 dagen mee, maak redelijk veel gebruik van internet en pushmail, staat altijd online(3G)

Snap niet dat er zoveel verschil in stabiliteit zit per gebruiker.
Telefoons zijn allemaal hetzelfde, de gebruikers niet..... ;)

@Ralluph:

Heb mijn Nokia SD er direct uitgehaald en gewisseld voor een 8GB SD.
Mis volgens mij niet bijzonder veel, kan het niet meer controleren, SD is al geformatteerd.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd wat erop stond

[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 05-12-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Oxellaar schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:41:
[...]

Mis volgens mij niet bijzonder veel, kan het niet meer controleren, SD is al geformatteerd.

Bij mij stond erop:
  • vier extra thema's (Graphite grey business en personal, Metal grey business en personal)
  • twee spelletjes (Block Cascade Fusion, Top Hits Solitaire)
  • een App getiteld "Advanced Comm."
  • Wireless Presenter
  • Een audioboek van Paulo Coello in het Pools (ik heb de Poolse versie van de E52 geleverd gekregen)
Het was mij alleen maar om de thema's te doen. Die heb ik intussen succesvol kunnen overzetten door de meegeleverde Nokia SD-kaart te kopiëren naar mijn eigen SD-kaart (via de computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Oxellaar schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:41:
[...]

Idem hier, ben dik tevreden.

Nog niet één enkele crash gehad in 1.5 maand, draai er dan ook geen zooi op.
Accu gaat bijna 6 dagen mee, maak redelijk veel gebruik van internet en pushmail, staat altijd online(3G)

Snap niet dat er zoveel verschil in stabiliteit zit per gebruiker.
Telefoons zijn allemaal hetzelfde, de gebruikers niet..... ;)

@Ralluph:

hmm, bij mij gaat de accu maximaal 1,5-2 dagen mee. Ik heb 2 email adressen die gesynct worden om het kwartier en verder eigenlijk niets aan staan. Zit er dus aan te denken om m'n accu te verwisselen. Dit valt toch gewoon onder garantie of niet?

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn nokia E52 per ongeluk het bijgeleverde microsdkaartje gewist met daarop het thema 'gold',
Ik ben hier erg van gecharmeerd.
is het mogelijk dat iemand deze thema's (business en personal) kan posten of mailen,
alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:01:
Ik heb bij mijn nokia E52 per ongeluk het bijgeleverde microsdkaartje gewist met daarop het thema 'gold',
Ik ben hier erg van gecharmeerd.
is het mogelijk dat iemand deze thema's (business en personal) kan posten of mailen,
alvast dank!
Bij mij stond dus het thema "gold" als enige op de telefoon geïnstalleerd, en "graphite grey" en "metal grey" op het meegeleverder micro-SD-kaartje. Ik wil "gold" best posten (als dat mag, anders per mail), als ik zou weten hoe dat moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig een (gratis) phone lock voor de E52? Dus een programmaatje dat je hele telefoon op slot gooit, niet alleen het toetsenbord. Ik heb het programma Advance Device Lock gevonden maar vind 15 dollar belachelijk voor zo'n klein en simpel programmaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:17:
Heeft iemand toevallig een (gratis) phone lock voor de E52? Dus een programmaatje dat je hele telefoon op slot gooit, niet alleen het toetsenbord. Ik heb het programma Advance Device Lock gevonden maar vind 15 dollar belachelijk voor zo'n klein en simpel programmaatje...
zit standaard in je nokia. moet je aparaatcode of blokkeringscode instellen met een timer erop

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Laatst online: 09-09 22:51
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:17:
Je kunt een woord instellen als block code. Dus stel je telefoon wordt gejat, dan sms je gewoon je blokkeer code naar je telefoon (moet natuurlijk nog wel de sim erin zitten) en dan wordt je telefoon geblokkeerd. Is waarschijnlijk wel gemakkelijk te omzeilen maar toch. Voor de domme crimineel zeg maar :)

Weet alleen ff niet meer waaronder ik dat gevonden heb. Zit iig standaard op je telefoon.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:33:
[...]
zit standaard in je nokia. moet je aparaatcode of blokkeringscode instellen met een timer erop
Gevonden, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoewel ik sinds Juni al van plan was om de E52 te gaan halen zodra die uit was heb ik dit door de vele slechte verhalen nog steeds niet gedaan... Ik ben hierom nu maar van de E52 afgestapt en heb voor een leuke prijs een E71 gekocht. Prima toestel! Wat betreft de E52 wacht wel tot het toestel volwassen is geworden of een (betere) opvolger heeft gekregen!

• tcf

tcf

Het enige waar ik momenteel nog last van heb is de instabiele bluetoothverbinding. Verder ben ik tevreden over de telefoon, maar een softwareupdate is nog steeds niet verkeerd.
Ik heb de Duitse versie, daarvoor is nog steeds geen update beschikbaar.

Volgende week probeer ik mijn Parrot carkit ( waar ik problemen mee heb icm de E52 ) te updaten, ik hoop dat de bluetooth problemen dan over zijn. Anders ligt het dus echt aan de E52 software...

• Arjan P
tcf schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:09:
Volgende week probeer ik mijn Parrot carkit ( waar ik problemen mee heb icm de E52 ) te updaten, ik hoop dat de bluetooth problemen dan over zijn. Anders ligt het dus echt aan de E52 software...
Of jouw E52 is gewoon stuk. Ik gebruik zelf bluetooth voor carkitfuncties i.c.m. een Sony autoradio, en dat werkt vlekkeloos sinds aanvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20
Ik volg dit topic nu al een geruime tijd, en ben sinds 1.5 maand ook een bezitter van de E52.
Eigenlijk niet veel aan te merken op deze telefoon, lange accu duur geen speling met het frontje ect.

Alleen het T9 woordenboek maakt mij helemaal gek; Omdat ik soms nog wel wat afkortingen gebruik, is nu de eerste optie die de e52 geeft als ik het woord JA wil typen is jc, als ik NEE typ krijg ik al eerste optie off.

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen, zodat je nokia gewoon het meeste gebruikte woord als eerste optie geeft bij je T9 invoer.

(hoop ik een beetje fatsoenlijk heb kunnen uitleggen wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Egeau schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:44:
Alleen het T9 woordenboek maakt mij helemaal gek; Omdat ik soms nog wel wat afkortingen gebruik, is nu de eerste optie die de e52 geeft als ik het woord JA wil typen is jc, als ik NEE typ krijg ik al eerste optie off.
Staat de primaire schrijftaal misschien nog op 'engels'? Omdat 'ie bij het invoeren van NEE de 'off' suggestie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20
vanaalten schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:21:
[...]

Staat de primaire schrijftaal misschien nog op 'engels'? Omdat 'ie bij het invoeren van NEE de 'off' suggestie doet...
Nee die staat wel gewoon on NL ingesteld, die off is er ingekomen omdat ik wel eens engelse smsjes typ (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Egeau schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:38:
[...]

Nee die staat wel gewoon on NL ingesteld, die off is er ingekomen omdat ik wel eens engelse smsjes typ (waarschijnlijk).
Mijn ervaring hiermee is dat je telefoon bijhoudt hoe vaak je een woord gebruikt, het meest gebruikte woord komt bovenaan te staan. Typ dus eens heel vaak achter elkaar "Nee" in een smsje, dan wordt dat vanzelf weer de eerste keus.

Ik heb ook een 'probleem'. Bij de nokia e51 kon je met het knopje * (sterretje) een andere optie kiezen van een woord, bijvoorbeeld, als je "maar" wilde hebben ipv "naar". Bij de e52 krijg ik een lijst met opties waaruit ik kan kiezen. Dat is nieuw en bevalt me niet. Kan ik dat uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Egeau schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:44:
Is het deleten van je custom T9 dictionary file een optie? Ben je wel al je eigen toegevoegde woorden kwijt, maar weet niet of dat voor jou erg ingrijpend is.
Het lijkt er op dat er geen editor voor die file is, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Zijn er mensen die de E52 met iSync aan de praat hebben gekregen? Mij lukt het niet, ook niet na installatie van de benodigde plug-in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
christiaann1985 schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:11:
Zijn er mensen die de E52 met iSync aan de praat hebben gekregen? Mij lukt het niet, ook niet na installatie van de benodigde plug-in..
Gelukt:

http://discussions.info.a...threadID=2224187&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Welke twitterapplicatie kan mij worden aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdmeent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06-2021
Ik overweeg een E52 te kopen. Er waren wat geluiden dat Sygic het niet goed zou doen op de E52, maar is dat met de laatste firmware upgrade van Nokia verholpen?

Sygic zelf kan nog niet positief oordelen, maar wellicht zijn er hier ervaringsdeskundigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
rvdmeent schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:22:
Ik overweeg een E52 te kopen. Er waren wat geluiden dat Sygic het niet goed zou doen op de E52, maar is dat met de laatste firmware upgrade van Nokia verholpen?

Sygic zelf kan nog niet positief oordelen, maar wellicht zijn er hier ervaringsdeskundigen?
Ik ben zo'n ervarings-deskundige.
Sygic crasht ongeveer drie a vier keer per uur. Nieuwste firmware maakte geen verschil.
Ik begreep van een andere Tweaker dat een oudere versie van Sygic (ik meen 7.70) veel minder vaak crashte, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Wel geprobeerd:
  • Navigon navigator: crasht ook een paar keer per uur;
  • NDrive: crasht niet, maar toetsenbord reageert erg vreemd: sommige karakters zijn compleet niet in te voeren. Met de week-evaluatie versie heb je hier weinig last van (enkel adressen invoeren gaat wat moeizaam), maar succesvol een licentie-code invoeren kan je wel vergeten.
  • Tomtom 6: weliswaar verouderde kaarten, maar met wat moeite is 'ie wel te installeren. Kreeg 'm enkel niet aan de praat met de interne GPS.
Ik zou graag nog Route66 proberen, maar die bieden geen evaluatieversie aan. OVI Maps zou ook prima kunnen werken, maar dan ben je verplicht om jaarlijks voor de kaarten te betalen terwijl ik dat zelf niet nodig vind.

Overigens zijn er volgens mij ook mensen die helemaal geen problemen met Sygic hebben. Geen idee waarom dat bij mij niet zo is, verder heb ik met deze telefoon helemaal geen problemen. Geen vastlopers of reboots.

En verder: Sygic biedt een 30-dagen niet-goed-geld-terug garantie, maar je moet verdraaid veel moeite doen en doorzetten om dat geregeld te krijgen - dus reken daar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Al eens aan Garmin mobile XT gedacht?
Draait bij mij prima op mijn E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

christiaann1985 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:49:
Welke twitterapplicatie kan mij worden aangeraden?
Tweets60 gebruik ik naar volle tevredenheid, na de wat beperkte twitter functe van Fring snel gedumpt te hebben.

Ik heb trouwens een zwarte e55 (een duitse volgens mij? via studentmobiel) sinds een maand of 2. Ben er erg tevreden over, maar zou wel een weerplugin op mijn homescreen willen hebben. Heb vHome al geprobeerd, maar ik vond m erg amateuristisch ogen, en de weerfunctie van World traveler zit me iets te diep verstopt.

Kent iemand een weerapplicatie die aan mijn verwachtingen voldoet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
tcf schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:40:
Al eens aan Garmin mobile XT gedacht?
Draait bij mij prima op mijn E52.
Ik twijfel of ik die nou al geprobeerd had. Had jij ook dat andere (Sygic, Navigon...) crashen? Want het lijkt ook dat sommige mensen er helemaal geen last van hebben.

Overigens staat Garmin Mobile XT wel als 'discontinued product' op hun website. Dus via de officieele kanalen kan het al niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hoe zit het inmiddels met de algehele build quality van de E52. Is deze al wat beter geworden sinds de berichten hier? Geen last meer van lekken van licht onder de toetsen, bouwkwaliteit en noem maar op?
Van de week eens naar Nokia Service Center en eens kijken wat ze me kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:00:
Hoe zit het inmiddels met de algehele build quality van de E52. Is deze al wat beter geworden sinds de berichten hier? Geen last meer van lekken van licht onder de toetsen, bouwkwaliteit en noem maar op?
Van de week eens naar Nokia Service Center en eens kijken wat ze me kunnen bieden.
Bouwkwaliteit van de mijne is prima. Ook geen problemen met haperende software of wat dan ook. Wel lekkend licht, maar dat vind ik niet zo'n punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:01
Ik zie dat ze een zwarte e52 hebben bij ElectroSky. :)

Is het dan toch eindelijk zover? :P

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
christiaann1985 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:04:
[...]

Bouwkwaliteit van de mijne is prima. Ook geen problemen met haperende software of wat dan ook. Wel lekkend licht, maar dat vind ik niet zo'n punt.
Niet zo'n punt? Daar zit je toch continue tegenaan te kijken? Helpt het als je hem uit elkaar zou halen en de keymat op nieuw zou plaatsen, zou dit dan schelen?

Btw, Electrosky vertrouw ik voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:01:
[...]

Niet zo'n punt? Daar zit je toch continue tegenaan te kijken? Helpt het als je hem uit elkaar zou halen en de keymat op nieuw zou plaatsen, zou dit dan schelen?

Btw, Electrosky vertrouw ik voor geen meter.
Ja, daar kijk ik inderdaad tegenaan, maar ik heb er geen last van. Het belemmert het gebruik van de telefoon niet. Ik merk af en toe wel dat het scherm een beetje flikkert, alsof de refreshrate wat laag is oid. Ook niet een heel groot probleem, maar het valt wel op. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

vanaalten schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:13:
[...]

Ik twijfel of ik die nou al geprobeerd had. Had jij ook dat andere (Sygic, Navigon...) crashen? Want het lijkt ook dat sommige mensen er helemaal geen last van hebben.

Overigens staat Garmin Mobile XT wel als 'discontinued product' op hun website. Dus via de officieele kanalen kan het al niet meer...
Ik heb tevens Route 66 draaien ( beide legale versies, gekregen bij aanschaffen abonnementen ).
Route 66 ondersteund officeel de E52 nog niet maar het werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Vandaag mijn telefoon terug gekregen van TPH.
Blijkt dat Nokia er niks aan heeft gedaan, want ze kregen hem terug met de melding: Product is afgeleverd volgens specificaties.

Morgen maar eens met Typhone bellen (heb ik telefoon gekocht) eens zien wat voor oplossing zij aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
tcf schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:33:
[...]

Ik heb tevens Route 66 draaien ( beide legale versies, gekregen bij aanschaffen abonnementen ).
Route 66 ondersteund officeel de E52 nog niet maar het werkt gewoon goed.
Punt is, er zijn ook mensen die met Sygic geen problemen hebben. Het lijkt dus alsof sommige toestellen er helemaal geen last van hebben en andere toestellen juist wel.

Dat bij jou Route66 het goed doet zegt alleen iets als je met Sygic crashes op hetzelfde toestel hebt gehad...

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ibjelot schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:21:
Vandaag mijn telefoon terug gekregen van TPH.
Blijkt dat Nokia er niks aan heeft gedaan, want ze kregen hem terug met de melding: Product is afgeleverd volgens specificaties.
Dit was toch omdat je problemen had met de GPS-module? Bij mij werkte GPS zonder assisted ook niet, daarom is m'n telefoon naar Nokia gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie...

• Ibjelot
JorgD schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:43:
[...]

Dit was toch omdat je problemen had met de GPS-module? Bij mij werkte GPS zonder assisted ook niet, daarom is m'n telefoon naar Nokia gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie...
Ja inderdaad. alleen A-GPS werkte bij mij, maar die is niet zo nauwkeurig en je kan er verder ook niks mee. Zelfs na een nacht voor het raam, had dat ding nog niks gevonden...

Net typhone opgebeld en die zegt: Als een telefoon 3x aantoonbaar is gerepareerd en het heeft niks geholpen dan wordt hij omgewisseld...

Oftewel, vanmiddag maar voor de 3e keer naar TPH, weer laten opsturen. en dan hopen dat hij nu echt gerepareerd word. (of niet natuurlijk:P, want dan krijg ik een nieuw toestel :P, wat hopelijk wel een NL versie is ;))

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
A-gps is toch puur een hulpmiddel om aan de hand van het mobiele signaal te bepalen waar je bent, zodat daarna je sneller een fix krijgt met de satelieten?

Dat is dan toch nooit minder nauwkeurig? Alleen een soort kick-start voor GPS ontvangst?

• Ibjelot
Ja dat klopt...
Maar aangezien alleen A-gps werkt, krijg je dus ook geen fix, alleen een ruwe schatting wat in mijn geval 2 km naast mijn eigen positie zit.

Maar TPH stuurt hem nu niet zomaar meer op, moest eerst contact opnemen met Nokia zelf en dan kijken wat voor oplossing zij hiervoor hebben.

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
Ibjelot schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:49:
Ja dat klopt...
Maar aangezien alleen A-gps werkt, krijg je dus ook geen fix, alleen een ruwe schatting wat in mijn geval 2 km naast mijn eigen positie zit.

Maar TPH stuurt hem nu niet zomaar meer op, moest eerst contact opnemen met Nokia zelf en dan kijken wat voor oplossing zij hiervoor hebben.
Maar als je A gps niet defect is wat werkt er dan niet??
Want zonder Agps heb je helemaal geen gps ontvangst , de andere opties zijn er alleen ter ondersteuning.En om de fix sneller tot stand te laten komen...

[ Voor 13% gewijzigd door debroei op 17-12-2009 16:19 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Ok dus dan doet GPS het gewoon niet, maar hij krijgt alleen een indicatief puntbinnen van A-GPS, waardoor je 2 km naast je eigenlijke plek zit. Dan is hij dus duidelijk defect! Opsturen die handel :)

• Ibjelot
inderdaad dat is het probleem! Hij is al 2x opgestuurd. 1 keer naar een nokia care point en hij is net terug van dynafix, waar ze beweren dat er niks aan de hand is. En TPH wil eerst een reactie van nokia hierover voordat ze hem weer gaan opsturen. Dus die reactie wacht ik nu nog af.
Hou jullie op de hoogte :p

Update

Dit word toch weer opsturen.
Ik moest mijn telefoon bij de dealer aanbieden voor een level 3 reparatie. binnenkort dus maar weer opsturen |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Ibjelot op 20-12-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een E52 en telfort. Heb een gmail account er in en nu merk ik op dat hij niet meer om het half uur checkt op nieuwe mail. Had hiervoor een N82 en daar deed hij het ook niet op. Voorheen had ik T/mobile maar daar werkte alles goed.

Nu viel me op dat Telfort roamt op het KPN netwerk, dus optie enkel thuisnetwerk, doet het dus niet. Heb bij het synchroniseren voor alijtd gekozen, maar dat gebeurd niet altijd om het half uur. ene keer komt er nieuwe mail vanzelf binnen en een aantal uren weer niks. Kijk ik via de browser op gmail, dan zitten er gewoon netjes nieuwe berichten in de inbox..

Hebben meer mensen die telfort hebben ook last hiervan of heeft iemand een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Hoe bevalt de E52 trouwens? Is het een aanrader of kan ik beter gaan kijken naar een ander toestel? Mijn nokia 6233 staat op instorten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik heb nu een N900, maar moet toch erg wennen aan het touch screen. Heb altijd al gelonkt naar de E72, maar deze kwam helaas later uit dan de N900 (mijn vriendin heeft nu de E72) Ben dus nu aan het kijken naar de E55, zie het als het zusje van de E72 of lijkt het er in de verste verte niet op (bouw kwaliteit) Overweeg de N900 te verkopen of de 2 naast elkaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
De N900 ligt boven mijn budget. Ik zag dat je bij Nokia zelf er nu een 4Gb kaartje extra erbij krijgt en een beschermhoes. Sommige hier hebben de E52 via Nokia besteld, wat zijn jullie ervaringen kwa levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:05
Ik heb een probleem met de E52. Vanmiddag viel hij uit en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan.
Uiteraard heb ik de telefoon aan de oplader gehangen, maar geen resultaan tot nu toe. Zou het iets te maken hebben met het feit dat ik de telefoon vorige week heb geupdate (via Nokia Software Updater) naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigEagle schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:37:
Hoe bevalt de E52 trouwens? Is het een aanrader of kan ik beter gaan kijken naar een ander toestel? Mijn nokia 6233 staat op instorten. :/
Op zich is de E52 een aanrader.. Had hiervoor ook de E51 en ook de E65. Fijne bediening en ook een degelijk resultaat met cam en video. Heb ook N serie toestellen gehad, maar toch is het met mailen e.d. fijner op een E serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Oke, bedankt voor je reactie. Ik lees hier toch wel een aantal klachten maar dit beeld kan natuurlijk een beetje 'gekleurd' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Heb mijn E55 nu sinds zaterdag (besteld bij Coolblue). De accu was een beetje opgeladen. Nadat hij volledig leeg was, heb ik hem opgeladen. Hij staat nu een aantal dagen op stand-by, tot nu toe staan alle streepjes er nog (bij de accu-indicator), dus dat belooft wat. Na de derde keer ongeveer, zal, denk ik, de maximale capaciteit bereikt worden. Afwachten...

Het toestel ligt lekker in de hand en hij is filterdun. Hij is ook niet zo zwaar. Ik vind het geluid wat doffig (als je belt), maar verder echt een toptelefoon. Ben overgestapt van een htc p3300, dit is absoluut een verbetering.
Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.