Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
flo_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:56:
Heb mijn E55 nu sinds zaterdag (besteld bij Coolblue). De accu was een beetje opgeladen. Nadat hij volledig leeg was, heb ik hem opgeladen. Hij staat nu een aantal dagen op stand-by, tot nu toe staan alle streepjes er nog (bij de accu-indicator), dus dat belooft wat. Na de derde keer ongeveer, zal, denk ik, de maximale capaciteit bereikt worden. Afwachten...

Het toestel ligt lekker in de hand en hij is filterdun. Hij is ook niet zo zwaar. Ik vind het geluid wat doffig (als je belt), maar verder echt een toptelefoon. Ben overgestapt van een htc p3300, dit is absoluut een verbetering.
Klinkt goed. Ook ik ben aan het orienteren op dit toestel. Hoe zit het bij jou met de bouwkwaliteit, vooral eventueel ruimte/speling rondom achterklepje en misschien ook aan de voorkant? Daar is veel om te doen geweest en ik vraag mij af of dit inmiddels nog steeds vaak voorkomt, of in latere batches is opgelost. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:01
En wanneer weet je of je een latere batch in handen heb? O-)

Staat er een productie datum ergens genoemd?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BigEagle schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:17:
En wanneer weet je of je een latere batch in handen heb? O-)

Staat er een productie datum ergens genoemd?
Oh dat weet ik allemaal niet, ging mij er alleen om dat wellicht het bij de 1e lichting toestellen een productiefout is geweest. Dacht wel dat je adhv de codes op het toestel (onder de batterij) eea kunt nagaan qua productiedatum e.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:58
Zo, na een maand of 2 gebruik is het tijd voor een paar puntjes en een paar vragen:

* Een E52 moet je niet net zo hard laten stuiteren als een 6300. Bij die laatste is er niks aan de hand, bij de eerste mist er een stukje van de lak en zat het frontje er gelijk scheef op. Helaas, my bad.
* Eerste stof zit inmiddels achter het scherm, kan aan eerder genoemd punt liggen.

En dan nog een paar dingetjes waar ik niet helemaal uit kom:

* Ik krijg geen GPS-fix (meer) in Nokia Maps. Als ik Google Maps gebruik met een verbinding op mijn thuisnetwerk, krijg ik wél m'n locatie te zien :? Ik heb de Positiebepalingsserver op "Uitgeschakeld" staan, ligt het daar soms aan? Maar welke server moet ik dan instellen? En betekent dat ook dat ik (dus) een databundel nodig heb om GPS te kunnen gebruiken??

* Ik heb 2 GMail-accounts ingesteld, maar als ik een mail verwijder (met de sneltoets of via Opties -> Verwijderen) en ik log op een PC in, dan staat het bericht nog steeds onder "All Mail" en is dus niet verwijderd, alleen het label "Inbox" is eraf gehaald. Kan dat nou niet anders? Ik gooi niet voor niets een bericht weg :/

* Ik heb vanmiddag een carkit in m'n auto ingebouwd. Ik stel eerst op de radio een pairing code in en moet dan met de telefoon de radio zoeken. Dat lukt, maar alleen als ik de code op de radio op "0000" laat staan. Dan verbindt'ie en moet ik ook op de E52 "0000" invoeren. Als ik iets anders op de radio instel wil de E52 niet connecten, laat staan dat ik de kans krijg om ook op de telefoon een andere code in te voeren. Rara :?

In elk geval werkt de Bluetooth wel, kan bellen en gebeld worden, maar ik zou voor de veiligheid liever een niet-standaard key gebruiken. Maar dat van de GPS vind ik vervelender, misschien moet ik anders maar eens de fabrieksinstellingen terugzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Stalensnuitje op 23-12-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
dafmay schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:13:
[...]

Klinkt goed. Ook ik ben aan het orienteren op dit toestel. Hoe zit het bij jou met de bouwkwaliteit, vooral eventueel ruimte/speling rondom achterklepje en misschien ook aan de voorkant? Daar is veel om te doen geweest en ik vraag mij af of dit inmiddels nog steeds vaak voorkomt, of in latere batches is opgelost. Dank alvast.
Ja, dat ligt er maar helemaal aan hoe je hem wilt testen :P Als ik hem op een normale manier vasthoud, dan voelt hij robuust aan. Als ik aan alle kanten probeer te duwen en trekken, dan merk ik alleen dat er een heel klein beetje speling zit aan de zijkanten van het toetsenbord (frontje voorkant). Niet bepaald schokkend ofzo. Batterijklepje zit goed vast hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Ik doe nu al meer dan 6 jaar met een mitsubishi m21i. Dat ding kraakt ook aan alle kanten, heeft speling op veel plekken, maar doet het tot op heden nog steeds prima. Zelfs de accu houdt het nog meerdere dagen vol. Dus dat beetje speling hoeft niet veel te zeggen.

Ik zat in ieder geval van de zomer te denken om een E52 te kopen. Heb er mee gewacht na de verschillende slechte ervaringen. Gisteren in de mediamarkt de foon even bekeken en nu er toch ook positieve reacties zijn ga ik hem binnenkort maar eens aanschaffen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• dafmay
flo_ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:55:
[...]

Ja, dat ligt er maar helemaal aan hoe je hem wilt testen :P Als ik hem op een normale manier vasthoud, dan voelt hij robuust aan. Als ik aan alle kanten probeer te duwen en trekken, dan merk ik alleen dat er een heel klein beetje speling zit aan de zijkanten van het toetsenbord (frontje voorkant). Niet bepaald schokkend ofzo. Batterijklepje zit goed vast hoor...
Dat klinkt in ieder geval prima, dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de mms'jes die ik ontvang zijn leeg, terwijl er een foto in zou moeten zitten.
Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
christiaann1985 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 21:26:
de mms'jes die ik ontvang zijn leeg, terwijl er een foto in zou moeten zitten.
Wat kan ik hier aan doen?
Heeft de afzender de foto wel goed ingevoegd?
Heb je wel de juiste MMS instellingen in je telefoon staan en ook geselcteerd als default mms instellingen.
Anders haalt ie ze niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
debroei schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:15:
[...]

Heeft de afzender de foto wel goed ingevoegd?
Heb je wel de juiste MMS instellingen in je telefoon staan en ook geselcteerd als default mms instellingen.
Anders haalt ie ze niet op.
Goed ingevoerd, instellingen ook volgens de gebruiksaanwijzing van telfort. Een mms aan mezelf bevat wel een foto. Een mms van iemand anders is slechts 1kb groot en bevat niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Gisteren is mijn E52 in een bakje met water gevallen (water voor de kat) zonder dat ik het door had.. heeft er zo'n 10-15 minuten in gelegen, met of de onder- of de bovenkant volledig onder water. Toen deze eruit werd gehaald (was ik niet) stond de telefoon nog aan, zonder issue, en kletsnat. Direct uitgezet, accu eruit. Ook daar zat al water onder. Heb hem toen 24 uur te drogen gelegd, op een enigszins tochtige plek. Gister avond ook nog uurtje op de verwarming en toen de hele nacht weer op kamertemp. Vanmorgen, na iets meer dan 24 uur drogen de telefoon toch maar weer uitgeprobeerd (had ook nog langer kunnen laten drogen natuurlijk, maar ik zag nergens meer vocht). En deze heeft geen enkele kuur gelukkig tot nu toe, na alles testen. Ik blijf voorzichtig, want kan altijd nog mis gaan, maar speakers, microfoon, camera, GPS, Wifi, 3G module en alle toetsen werken nog. Kortom ik mag wel van geluk spreken en de telefoon kan dus wel wat hebben in ieder geval!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Ik heb weer een probleem:

Ik wil d.m.v. een oude nokia oplader en het verloop stukje mijn telefoon opladen (zodat ik niet steeds de oplader hoef mee te nemen van m'n ouders huis naar m'n kamer). Wanneer ik m'n telefoon aansluit krijg ik de volgende meldingen (zie screenshots). Eerst krijg ik de melding dat de telefoon wordt opgeladen. Dan, zo'n 10 seconden later, krijg ik de melding dat ik de oplader los moet maken van de netvoeding om stroom te besparen en gelijk erachteraan (zonder de oplader te ontkoppelen, let niet op de tijd) de melding dat de batterij niet geladen wordt... :'( :?

Heeft een van jullie daar ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/4198/screenshot0018h.jpgAfbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/8974/screenshot0019.jpgAfbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/5640/screenshot0022n.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Oliesjeik1 op 28-12-2009 14:39 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Bij mij werkt dat gewoon goed.
Ik heb de oude oplader van m'n Nokia E50 (met zo'n 2.5mm plug) en het verloopstukje dat bij de E52 geleverd werd meegenomen naar m'n werk en gebruik die regelmatig zonder problemen om m'n E52 mee op te laden.

Slecht contact, misschien? Wat doet het als je de connectors/verloopplug wat beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
vanaalten schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:36:
Bij mij werkt dat gewoon goed.
Ik heb de oude oplader van m'n Nokia E50 (met zo'n 2.5mm plug) en het verloopstukje dat bij de E52 geleverd werd meegenomen naar m'n werk en gebruik die regelmatig zonder problemen om m'n E52 mee op te laden.

Slecht contact, misschien? Wat doet het als je de connectors/verloopplug wat beweegt?
Dacht ik in eerste instantie ook maar ik heb het op vele manier geprobeerd en steeds hetzelfde resultaat.

edit: Ik gebruik trouwens ook de 2,5 (of is het 3.5) plug. Dus van de twee aansluitingen die er op de connector zitten, de grootste..

edit2: En het is gek dat de telefoon eerst wel gaat laden maar er dus na 10-15 seconden mee stopt. Aangezien ik de telefoon/oplader/connector niet beweeg lijkt mij niet dat het aan een slecht contact ligt. Helaas heb ik niet nog een andere nokia oplader hier liggen om te testen of de oplader niet gewoon kapot is, wat mij het meest logische lijkt.

Oplader is trouwen wel een oudje...
Output: 3.7V
Model: 15.1692
Type: ACP-7E

ps. Zou je eens kunnen kijken wat jou output voltage is?

Thanks

[ Voor 36% gewijzigd door Oliesjeik1 op 28-12-2009 14:49 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge2rt
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 17:24

Ge2rt

4.8 kWp - gas/jr: <300 m3 :-)

Van mijn oude Nokia is de lader 5.7. Van de nieuwe 5.0V. Die output van 3.7V lijkt dus wat weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Oliesjeik1 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:41:
Oplader is trouwen wel een oudje...
Output: 3.7V
Model: 15.1692
Type: ACP-7E

ps. Zou je eens kunnen kijken wat jou output voltage is?
Volgens mij zit er standaard een AC-4 bij de E50 en die heeft 5V output. Goede kans dat dat dus je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
vanaalten schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:55:
[...]

Volgens mij zit er standaard een AC-4 bij de E50 en die heeft 5V output. Goede kans dat dat dus je probleem is.
Ja. dat zal het probleem wel zijn. hmm, heb ik nog niets aan die oude oplader :|

[ Voor 3% gewijzigd door Oliesjeik1 op 28-12-2009 19:04 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 23:23
Ik had hetzelfde probleem met een oude lader.

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Hmpf.. Na de telefoon een maand in mijn bezit te hebben gehad weigert hij vanaf vanochtend om aan te gaan. Ik had de laatste paar dagen regelmatig crashes waarbij het even duurde voordat hij weer aan ging, maar nu lijkt hij er echt geen zin meer in te hebben.

Ik zit nog even te denken of ik hem naar de webshop ga sturen waar ik hem heb gekocht, of dat ik hem inlever bij een nokia care point... iemand ervaring met de reparatietijden?

Jammer dit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
DaneV schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 03:00:
Hmpf.. Na de telefoon een maand in mijn bezit te hebben gehad weigert hij vanaf vanochtend om aan te gaan. Ik had de laatste paar dagen regelmatig crashes waarbij het even duurde voordat hij weer aan ging, maar nu lijkt hij er echt geen zin meer in te hebben.

Ik zit nog even te denken of ik hem naar de webshop ga sturen waar ik hem heb gekocht, of dat ik hem inlever bij een nokia care point... iemand ervaring met de reparatietijden?

Jammer dit.. :(
Ik zou hem niet naar de webshop sturen tenzij je een vervangende telefoon erbij krijgt.
Ik heb hem zelf 2x ingeleverd bij een nokia care point (in heereveen) en daar was hij de volgende dag weer klaar.
En ik heb hem ook eens bij TPH ingeleverd. Daar was ik hem ongeveer 2 week kwijt. maar dat kwam omdat het een probleem was mijn mijn GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Ik heb vaak dat als ik hem uit standby haal hij 5 tot 10 seconden op een wit scherm blijft hangen... Iemand die dit ook heeft? Ik heb er verschillende tooltjes opgezet, als niemand een idee heeft ga ik hem maar weer eens opfrissen, kijken of dit het verhelpt..

Verder prima toestel, bouwkwaliteit is voldoende, maar batterij is een raar iets. Soms doet hij het 5 dagen goed, soms heeft hij hem in 1 nacht leeggetrokken. Ik heb er 3 e-mail boxen op staan, maar die staan 's nachts niet op controleren.. Dus weet niet waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:46
Ik heb zondag een E52 besteld bij Typhone en hij is vanochtend geleverd. Na 8 jaar Sony Ericsson is dit mijn eerste Nokia, het zal dus wel even wennen zijn, maar tot nu toe ben ik erg tevreden. Ik krijg alleen de GPS nog niet aan de praat, maar dat kan ook aan de ontvangst liggen, zal er gedurende de week wel even mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Ik begin het toestel steeds meer te waarderen.
Mijn toestel heeft alleen problemen met bluetoothverbinding maar dat ligt waarschijnlijk aan de apparaten die ik er in combinatie mee gebruik.

Prima bouwkwaliteit, echt niets over te klagen.
Is al veel gevallen maar geeft geen kick.
Over de doorschijnende verlichting onder de home toets kan ik me echt niet druk maken.
GPS ontvangst is goed te noemen, ontvangstkwaliteit van het gsm/3g signaal is ook prima met Vodafone.
Met HI had ik er wel problemen mee, maar dat had ik ook met mijn vorige telefoon.
Ik ben tot nu toe dus ruimschoots tevreden en vind het jammer dat er veel negatieve berichten over dit toestel zijn.
Mijns inziens ligt dit vaak aan de matige software.
Dit is namelijk wel een punt van verbetering.
Ik heb de Duitse versie en daarvoor is nog steeds geen softwareupdate beschikbaar in tegenstelling tot andere versies.
Ik heb hem niet nodig omdat ik verder geen klachten heb, maar blijf het bijzonder vinden dat er nog geen nieuwe update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vandaag een E52 in mijn handen gehad, zette mijn nagel onder het frontje (onderaan), kon zo de hele voorkant bijna eraf tillen. Ligt dat aan dat exemplaar of is dat bij iedereen?
Of bied Nokia een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Nee dat heb ik ook, maar ik heb in de afgelopen maanden nauwelijks gebeld met mijn nagels onder het frontje. Ik heb er eigenlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
Gusev schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Dat weet ik zo 1, 2, 3 niet maar volgens mij is daar wel een Symbian programmatje voor :P Die maakt van je flits een zaklamp, zal is opzoek gaan...

Misschien is het een standaard feature, maar deze bedoelde ik iig: http://my-symbian.com/s60...ions.php?faq=1&fldAuto=98 Freeware ook nog is ;)
dit werkt niet :(
en eender welk ander programmaatje dat ik geïnstalleerd heb doet dit ook niet,
het enige wat ik erop kan vinden is filmen met de led-licht aan

• Oliesjeik1
Gusev schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Dat weet ik zo 1, 2, 3 niet maar volgens mij is daar wel een Symbian programmatje voor :P Die maakt van je flits een zaklamp, zal is opzoek gaan...

Misschien is het een standaard feature, maar deze bedoelde ik iig: http://my-symbian.com/s60...ions.php?faq=1&fldAuto=98 Freeware ook nog is ;)
Ik zoek hier idd ook nog steeds naar. Ik heb verschillende programmatjes geprobeerd maar geen van alle werken. Ik neem aan dat dit komt door het type "flitser" (denk ik).
efari schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:20:
[...]

dit werkt niet :(
en eender welk ander programmaatje dat ik geïnstalleerd heb doet dit ook niet,
het enige wat ik erop kan vinden is filmen met de led-licht aan
edit: Oh, ik zie nu dat dit niet klopt aangezien je wel gewoon kan filmen met licht :D (had nog nooit gefilmt met e52) Dus, er moet toch een oplossing voor zijn dan...

[ Voor 48% gewijzigd door Oliesjeik1 op 31-12-2009 12:56 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Andere mensen ook last van de melding:

"berichteneditor al in gebruik!"

bij het drukken op verzenden van een sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
christiaann1985 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:42:
Andere mensen ook last van de melding:

"berichteneditor al in gebruik!"

bij het drukken op verzenden van een sms?
Af en toe ja, hoewel het nu al weer even geleden is.

Sinds 24 december lukt het me niet meer om verbinding te maken met Gmail. Hebben ze bij Google iets aan de instellingen veranderd?

[ Voor 18% gewijzigd door Alfredo op 04-01-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Alfredo schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:15:
[...]

Af en toe ja, hoewel het nu al weer even geleden is.

Sinds 24 december lukt het me niet meer om verbinding te maken met Gmail. Hebben ze bij Google iets aan de instellingen veranderd?
Ik heb geen problemen met gmail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Gmail is inderdaad in orde

maar waar ik me druk over maak is dat er in het 'berichten'-menu ook nog Hotmail staat
en ik gebruik helemaal geen Hotmail, maar dat is blijkbaar vastberaden om daar te blijven staan :(
(voor mijn E52)

[ Voor 3% gewijzigd door efari op 04-01-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

efari schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:27:
maar waar ik me druk over maak is dat er in het 'berichten'-menu ook nog Hotmail staat
en ik gebruik helemaal geen Hotmail, maar dat is blijkbaar vastberaden om daar te blijven staan :(
(voor mijn E52)
Die krijg je er 'gratis' bij als je de Messenger app geinstalleerd hebt... Ik weet niet of je Messenger gebruikt, maar als je die eraf gooit is ook je Hotmail map weg uit je berichten menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Die krijg je er 'gratis' bij als je de Messenger app geinstalleerd hebt... Ik weet niet of je Messenger gebruikt, maar als je die eraf gooit is ook je Hotmail map weg uit je berichten menu.
ja ik gebruik messenger,
maar ik ga die er dus wegdoen en fring installeren :)
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
ik krijg nu geen gps fix meer. De eerste dagen geen problemen mee gehad maar nu opeens wel..
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walsumhof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 13:47
inmiddels mijn 2e e55 naar de haaien. Start niet meer op ('contact retailer' melding) en batterijdeksel valt er telkens af. Nog nooit maar dan ook nooit zo'n slechte nokia in mn handen gehad. Het toestel was bedoeld
as vervanging van mn 2jr oude n95 maar blijkt boven verwachting nog steeds de betere phone.

Ik begrijp de mensen hierboven best wel - was in het begin ook best enthousiast maar er zijn gewoon nog teveel problemen zowel op software gebied als op contructie van dit apparaat. Ik moet dan ook iedereen
sterk afraden een e52/55 aan te schaffen.

maar goed - ga wel voor de 3e keer voor reparatie.

bezitter van een e55 - 2 maanden oud (normaal gebruik !!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Hey mensen,

heb mn E52 nu een weekje en hij bevalt prima. In een poging om m wat op te schonen heb ik echter het graphite grey thema verwijderd omdat ik niet door had dat ie op het sd-kaartje stond in plaats van het interne geheugen. Is er iemand die weet waar ik dat thema kan downloaden? Of iemand die het voor me zou willen uploaden? Kan het namelijk nergens vinden en met dat gouden thema kan ik echt niet leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
dsibma schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:57:
Hey mensen,

heb mn E52 nu een weekje en hij bevalt prima. In een poging om m wat op te schonen heb ik echter het graphite grey thema verwijderd omdat ik niet door had dat ie op het sd-kaartje stond in plaats van het interne geheugen. Is er iemand die weet waar ik dat thema kan downloaden? Of iemand die het voor me zou willen uploaden? Kan het namelijk nergens vinden en met dat gouden thema kan ik echt niet leven...
dit zijn ze alle 4:
te plaatsen in E:\resource\skins van je toestel
http://www.megaupload.com/?d=GP250ZKL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:09
Mensen, dit moet ;) mijn telefoon worden!
Hij heeft alles wat ik van een telefoon verwacht.

- 3.5 mm audioplug
- wifi
- fijn emailprogramma
- fijne kalender
- agenda items op standby scherm
- phone keypad (12 toetsen)
- smart dialing

Ik heb mijn HTC Hero verkocht en wil van deze telefoon langere tijd gebruik gaan maken.
Normaal gesproken koop ik een telefoon en 2 tot 4 weken later verkoop ik hem weer.
Het toestel wordt los gekocht ivm abo van mijn werk.

Waar kan ik het beste de E52 kopen? Aangezien ik een goede, stevige uitvoering wil!!
Zijn er momenteel nog problemen met nieuwere E52's? Qua productiebatch bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
efari schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:18:
[...]

dit zijn ze alle 4:
te plaatsen in E:\resource\skins van je toestel
http://www.megaupload.com/?d=GP250ZKL
Mooi man, dankjewel :) Krijg ze alleen nog niet aan de praat, heb de resource folder aangemaakt op het geheugenkaartje en daar een mapje skins in gemaakt met daar weer de vier mapjes in. Dat werkte niet dus toen heb ik alle mogelijke mapstructuren geprobeerd, maar op de één of andere manier komen ze niet tussen de andere thema's te staan. Als ik via de file manager de resource map probeer te vinden maakt ie m onzichtbaar, dus het is wel duidelijk een systeemmap, daar ligt het dus niet aan.

Iemand tips?

[ Voor 49% gewijzigd door dsibma op 06-01-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wat kost een E52 bij de MediaMarkt?
Als ik bel geven ze geen prijs af. Woon niet op een afstand dat je er even heen rijdt.

gr. Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
dsibma schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:50:
[...]

Mooi man, dankjewel :) Krijg ze alleen nog niet aan de praat, heb de resource folder aangemaakt op het geheugenkaartje en daar een mapje skins in gemaakt met daar weer de vier mapjes in. Dat werkte niet dus toen heb ik alle mogelijke mapstructuren geprobeerd, maar op de één of andere manier komen ze niet tussen de andere thema's te staan. Als ik via de file manager de resource map probeer te vinden maakt ie m onzichtbaar, dus het is wel duidelijk een systeemmap, daar ligt het dus niet aan.

Iemand tips?
Kijk hier eens:

http://www.mediafire.com/?jywnmoyokgg

Als je deze link opent dan kun je een rar bestandje downloaden waarin de thema's als .sisx staan. Deze kun je dan gewoon installeren op je telefoon. Niks bijzonders met mappen aanmaken etc. Maar gewoon simpel installeren.

(is trouwens ook al veel eerder genoemd op het forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Ibjelot schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:08:
[...]

Kijk hier eens:

http://www.mediafire.com/?jywnmoyokgg

Als je deze link opent dan kun je een rar bestandje downloaden waarin de thema's als .sisx staan. Deze kun je dan gewoon installeren op je telefoon. Niks bijzonders met mappen aanmaken etc. Maar gewoon simpel installeren.

(is trouwens ook al veel eerder genoemd op het forum)
Het is gelukt, dankjewel :)

(ik heb de telefoon nog niet zo lang, heb nog geen tijd gehad om het complete topic door te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Twee vraagjes:

Als ik een vergadering invoer met alarm, dan zie ik als het alarm afgaat alleen het scherm knipperen. Geen geluid, geen getril. Dat merk ik dus nooit als ie in mijn zak zit! Hoe zet ik geluid+trillen aan?

Ik heb met Rompatcher+ een aantal patches ge-applied. Op de een of andere manier worden die na een tijdje weer gede-applied (weet niet of dat een woord is maar ze doen het niet meer). Ik moet dan handmatig in Rompatcher de patches opnieuw applieen en dan werkt het weer een tijdje.
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
tbenschop2 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:37:
Twee vraagjes:

Als ik een vergadering invoer met alarm, dan zie ik als het alarm afgaat alleen het scherm knipperen. Geen geluid, geen getril. Dat merk ik dus nooit als ie in mijn zak zit! Hoe zet ik geluid+trillen aan?
Pas je profielinstellingen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Dat is het niet: geluid en trillen werken verder wel (bij gebeld worden, bij het normale alarm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
tbenschop2 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:39:
Dat is het niet: geluid en trillen werken verder wel (bij gebeld worden, bij het normale alarm).
Geen optie: Andere tonen of Geluid toep. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij welke (web)winkel kan ik beste deze telefoon kopen?

suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
tbenschop2 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:37:
Twee vraagjes:

- Bij Agenda -> Instellingen, is er daar een alarmtoon ingesteld?
- Bij Bedieningpaneel -> Thema's -> Audiothema's -> Agenda-Alarm, staat er daar ook iets ingesteld?
Ik heb met Rompatcher+ een aantal patches ge-applied. Op de een of andere manier worden die na een tijdje weer gede-applied (weet niet of dat een woord is maar ze doen het niet meer). Ik moet dan handmatig in Rompatcher de patches opnieuw applieen en dan werkt het weer een tijdje.
Hoe kan dit?
Ik heb Installserver_FP2 en Open4All_RP+ geïnstalleerd (zijn er nog anderen?) en die doen het prima. Staan ze op auto patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:46:
bij welke (web)winkel kan ik beste deze telefoon kopen?

suggesties iemand?
Geen idee ... 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is zeker ook niemand die weet wanneer die andere kleuren uitkomen van de e52...

of is dit zoals vodafone ook op hun site heeft staan ` end of life` :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb het toestel een hele tijd gevolgd en afgewacht. Toen ik hem uiteindelijk in mijn handen had was ik niet bijzonder tevreden moet ik zeggen.

Maar, voor deze zwarte versie zou ik dat gammele achterklepje toch graag accepteren: http://kauppa.nokia.fi/no...ku=10199187&culture=fi-FI
Raar dat ik hem alleen op de Finse Nokia site kan terugvinden. Als je in Nederland al een zwarte versie vind, dan zit er zo'n lelijke zilveren/chromen rand omheen ;(
En die vind je bijvoorbeeld ook op de Poolse/Italiaanse nokia site terug http://shop.nokia.it/noki...80x80&lpos=row0_position1. Maar weer niet op de Spaanse/Franse/Duitse/Engelse site.

En op 2call kwam ik ook een witte versie tegen die op voorraad blijkt te zijn?
http://www.2call.nl/telefoon/10781/nokia-e52-white-aluminium

Die Bronzen versie kom ik eigenlijk alleen op de Nederlandse/Finse sites tegen, daar staat nu bij dat die inderdaad dit eerste kwartaal uit zou moeten komen.

Wat mij betreft mag die zwarte (Finse) versie dit kwartaal nog uitkomen, m'n E51 ben ik nu wel zat eigenlijk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 03:08:
Er is zeker ook niemand die weet wanneer die andere kleuren uitkomen van de e52...

of is dit zoals vodafone ook op hun site heeft staan ` end of life` :?
Zoals al eerder gezegd in dit topic, heeft Vodafone slechts 1 batch van 1000 stuks ingekocht voor een grote klant, waarna ze de overgebleven toestellen in de losse verkoop hebben gedaan. De e52 zit niet in het standaardassortiment van vodafone, en wordt dus ook niet meer geleverd. Vandaar dus die EOL.

Kent iemand nog een goede weerapplicatie die zich nestelt in het homescreen van mn e55? Gebruik nu de standaard meegeleverde weerapp van Psiloc, maar ik vind m niet bijzonder fijn werken. Heb al de weer app van vHome geprobeerd, maar daar ben ik nogal op afgeknapt door de lelijkheid van vHome :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Bedankt voor je antwoord!
Er stond bij agenda alarmtoon iets als "standaard beltoon". Die heb ik veranderd in een mp3tje dat ook op m'n tleefoon stond. Nu maar even afwachten.

Heb in rompatcher+ nu ed optie autopatch ingesteld, en heb al twee keer gehad dat ie vraagt of ik de patches wil installeren. Op de een of andere manier worden ze op willekeurige momenten gede-installeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:26
Ik mag binnenkort mijn E51 vervangen, dan heeft het toestel het twee jaar uitgehouden. Gisteren de N900 in mijn handen gehad en dat is toch wel een machtig mooi apparaat. Het surfen gaat er prima mee en het toetsenbord eronder is ook erg handig (al kom ik met T9 ook zeer goed uit de voeten). Alleen een E52 zou ook niet gek zijn. De batterijduur is flink verbeterd, wat ik altijd wel een pro vind. Het internetten vind ik alleen niet zo fijn op de E51 en dat gebeurt toch wel minimaal 4x per week dat ik daar gebruik van maak. Daarnaast had ik met mijn E51 ook nog wat kuren met opladen. Echter, door de micro-USB is dat geen probleem meer.

Ik moet dus maar een beetje gaan wegen. De E52 is natuurlijk ook een heel stuk goedkoper. Ik weet het in ieder geval nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Zijn er mensen tethering via bluetooth met Snow Leopard al aan de praat hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Cybpraetorian schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:37:
[...]

Is dat SMS icoon (envelopje) niet dat er te veel SMSjes op je SIMkaart staan? zoiets had ik volgens mij al eens gelezen in het Nokia E75 topic. Die heeft (ongeveer) dezelfde software, moet je daar maar eens zoeken. Volgens mij is het opruimenn van je SMSjes de oplossing...
Ik heb dit zelfde probleem heb echter geen smsjes op de telefoon staan en ook niet op de simkaart... Tenminste dat laatste ga ik vanuit... Kan ook niet zo vinden hoe ik daar bij kan komen... :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

arjentjuh schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:42:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem heb echter geen smsjes op de telefoon staan en ook niet op de simkaart... Tenminste dat laatste ga ik vanuit... Kan ook niet zo vinden hoe ik daar bij kan komen... :)
even in een ander toestel plaatsen, die kan ze waarschijnlijk wel zien. Kan ook gaan om MMS's of bewaarde berichten...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjentjuh schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:42:
[...]

Berichten-> opties -> sim-berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Laatst online: 16-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:37:
[...]

Berichten-> opties -> sim-berichten
Bedankt, had het inmiddels zelf al gevonden en wilde het hier net neer zetten... Werkt weer net wat anders als mijn E51... of de E71 die we ook op het werk hebben... Vervelende icoontje is nu weg terwijl ik die nooit had op mijn E51...

Verder ga ik binnenkort even navigatie software proberen met mijn net nieuwe toestel... Je weet maar nooit of ze er wat op aan hebben gepast en dat hij nu niet vast loopt... Oké de kans zou wel nihil zijn maar toch. ;)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
arjentjuh schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:52:
[...]
Verder ga ik binnenkort even navigatie software proberen met mijn net nieuwe toestel... Je weet maar nooit of ze er wat op aan hebben gepast en dat hij nu niet vast loopt... Oké de kans zou wel nihil zijn maar toch. ;)
Laat maar weten wat er voor jou goed werkt.
Sygic, NDrive en Navigon liepen bij mij allemaal vast na enige tijd werken. Ben wel tevreden over de OVI-maps navigatie, maar hou niet van een abonnement-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de gebruikers die wel `n goeie toestel hebben gekocht niet meer op dit forum te bekennen:)

Heeft er nog iemand tips die wel een goeie batch hebben betreft de E52 waar we die kunnen kopen/bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

christiaann1985 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:34:
Zijn er mensen tethering via bluetooth met Snow Leopard al aan de praat hebben gekregen?
Gebruik het hier al een tijdje, niks gedaan met de tools van Nokia. Alleen Bluetooth DUN toegevoegd. Provider instellingen. (Ik gebruik zelf Vodafone). En bij modem gekozen voor Nokia (3G/GPRS modem) en apn ingevuld.
vanaalten schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:02:
[...]

Laat maar weten wat er voor jou goed werkt.
Sygic, NDrive en Navigon liepen bij mij allemaal vast na enige tijd werken. Ben wel tevreden over de OVI-maps navigatie, maar hou niet van een abonnement-systeem.
Heb jij even geluk, vanaf vandaag is OVI-maps gratis ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:08:
[...]
Heb jij even geluk, vanaf vandaag is OVI-maps gratis ;)
inderdaad
ik ben het nu al aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Yep, heb net met een grote grijns op m'n gezicht de nieuwe OVI maps geinstalleerd :*)

Ik zat al te twijfelen of ik m'n maand-abonnement (voor evaluatie afgesloten) met een jaar zou gaan verlengen. Ik ben hier echt *heel* blij mee! (Kan mij voorstellen dat er vandaag bij Sygic, NDrive, Garmin, Route66 wel wat afgevloekt wordt)

Nieuwe applicatie is ook erg netjes geworden - integratie met Michelin, Lonely Planet en zo.

Vraag over OVI maps:
Als ik in de contactenlijst van m'n telefoon iemand selecteer en 'show on maps' of zo doe, dan wordt OVI maps geopend en on-line het adres opgezocht. Dat mislukt telkens, omdat 'ie niet goed met de postcode in het adres overweg kan (hij zoekt naar "straat huisnummer, plaats, postcode, land"). Pas ik met de hand aan naar "straat huisnummer plaats", dan gaat het wel goed.
Herkennen mensen dit? Is er een handige oplossing voor, anders dan telkens handmatig aanpassen?

(Nokia kan voorlopig even niets fout doen bij mij, hebben vandaag wat krediet opgebouwd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:08:
[...]
Gebruik het hier al een tijdje, niks gedaan met de tools van Nokia. Alleen Bluetooth DUN toegevoegd. Provider instellingen. (Ik gebruik zelf Vodafone). En bij modem gekozen voor Nokia (3G/GPRS modem) en apn ingevuld.
't werkt nu inderdaad wel. Had verkeerde gegevens bij APN, gebruikersnaam en wachtwoord denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
@Vanaalten - Bij mij geeft de combinatie "straat + huisnummer, plaats, postcode, land" geen problemen.

Weet iemand hoeveel telefoongeheugen een E52 standaard vrij heeft? Bij mij weigerde de nieuwe Maps eerst te installeren omdat ik niet meer genoeg geheugen had.
28MB wordt ingenomen door "andere bestanden". Iemand die enig idee heeft hoe ik zie welke dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier, alvorens de update te kunnen installeren moest ik eerst mijn internet cache en alle emails verwijderen en mijn berichten naar mijn geheugenkaart verplaatsen (berichten->opties->instellingen->overige).

Ik was al zeer tevreden over mijn E52, maar nu met gratis navigatie erbij is het helemaal perfect!

1 probleempje: het geluid van de navigatie wordt niet doorgegeven via de bluetoothverbinding (en bij BT-verbinding komt het geluid ook niet door de gsm speaker), zodat ik in de auto niet naar muziek van mijn gsm kan luisteren terwijl ik de gps gebruik. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
zoeff, ik raad je af om je berichten naar je geheugenkaart te verplaatsen (hoewel het al te laat is). Als je nu naar muziek zit te luisteren en je een sms ontvangt, gaat je gsm een foutmelding geven over het feit dat je geheugenkaart in gebruik is. En dan komt dat bericht terug in je telefoongeheugen te staan, waardoor je berichten dus in 2 groepen gesplitst worden (en je krijgt ze niet meer samen).

Ook als je bijvoorbeeld gebruik maakt van de Nokia PC Suite, ga je in de problemen komen. Als er dankzij het bovenstaande probleem nog berichten in je telefoongeheugen staan, verandert de suite automatisch naar dat geheugen, waardoor je je berichten vanuit het programma niet meer kan beheren. Ook gebeurt het dat je mailbox opeens niet meer zichtbaar is op het standby scherm en je die telkens moet terugplaatsen.

En het vervelende is dat je nu niet zonder meer terug kan naar het telefoongeheugen. De eerste keer dat je van geheugen verandert, vraagt de telefoon of je je berichten wenst te verplaatsen. Nadien echter niet meer. Ik ben er enkel vanaf geraakt door op mijn geheugenkaart (met een externe kaartlezer) een bestand te verwijderen, waardoor je terug de mogelijkheid krijgt om je berichten te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info Alfredo, jammer genoeg is het al te laat. Ik kreeg vanmiddag inderdaad de foutmelding dat mijn geheugenkaart in gebruik was toen ik muziek van mijn gsm via ovi music player op mijn pc aan het beluisteren was en er een bericht binnenkwam. Nu zijn mijn berichten inderdaad gesplitst tussen het telefoongeheugen en de geheugenkaart. En mijn mailboxen zijn gewoon volledig verdwenen!

OK, dus berichten op de geheugenkaart zetten is geen goed idee. Welk bestand heb je verwijderd om ze te terug te verplaatsen? En lukt dit niet als de gsm aanstaat?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Het bestand dat je moet verwijderen is X:\private\1000484b\Mail2\Index.

Ik ben er niet in geslaagd om de berichten te kopiëren als mijn telefoon aanstond. De reden daarvoor is dat van zodra je de telefoon met je computer verbindt, hij automatisch overschakelt naar het telefoongeheugen.
Na het verwijderen van dat bestand zal de telefoon opnieuw vragen om je berichten te verplaatsen, maar omdat je terug in het telefoongeheugen zit, gaat dat enkel in de verkeerde richting (van telefoon naar kaart en niet andersom). Eender welk antwoord je trouwens geeft (kopiëren of niet), hij zal steeds je bestaande berichten op je kaart verwijderen. Daarom kan je best met een externe kaartlezer dat bestand verwijderen, zodat je telefoon ondertussen niet switched naar het andere geheugen.

Een alternatief is (als je een recente backup hebt) om alle berichten van je kaart te verwijderen, om te schakelen naar het telefoongeheugen en dan van je backup enkel de berichten te herstellen. Sowieso zou ik eerst een backup maken, want de kans bestaat dat je anders zaken gaat verliezen.

Succes alvast, ik heb er ook op zitten vloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, probleem opgelost....

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Ook ik heb met veel goede moet Ovi maps geinstalleerd.

Ik kan echter niet offline navigeren.
Ik moet perse internet aan hebben staan om te de kaarten volledig te kunnen laden.
Ik krijg de kaart wel te zien, maar niet op straatniveau.

Iemand een idee?
Dacht zelf kaarten laden naar mijn mobiel maar geeft nu al aan dat ik weinig geheugen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
http://m.nos.nl. :) NOS Mobiel app werkt nu prima bij mij (dus incl video, gewoon regulier via de link gedownload)! Zeker mooi met aankomende OS (Olympische Spelen heh, geen Operating System :P)

9292ov app van de E51/E71, werkt die niet ook gewoon voor de S60 9.3.2 toestellen? Heeft iemand die (getest)? Je hebt geen keus op 9292 site, je moet met je mobiele browser erheen, en dan zegt ie dat het niet beschikbaar is :/ Jammer altijd als het verplicht via je mob browser moet, ik wil zelf losse apps proberen!!

Voipbuster via SIP werkt nu ineens ook vlekkeloos, zeker over Wifi. Over 3G (Vodafone) niet meer geprobeerd, schijnt dat Vodafone het ook "onmogelijk" heeft gemaakt. Ook inkomende VOIP oproepen doen het gewoon (mits geregistreerd natuurlijk). Wat ik nog wel vervelend vind, eenmaal geregistreerd, houdt ie die verbinding open, tot je buiten het bereik van je accespoint komt. Gelukkig gaat de E52 nog steeds zéér prettig met de energie om, bij mijn N95 was dit de doodslag voor SIP verkeer. Had daar hetzelfde euvel, en je accu was binnen 1 uur leeg.

Ik ben na 4 maand nog steeds erg tevreden moet ik zeggen. Hij heeft 10 minuten in het water zonder issues overleefd. Is al meerdere keren gevallen. Scherm is op 1 krasje na nog perfecto (en dat krasje zie je alleen in de weerkaatsing van een lichtbron). GPS bereik echt prima en je kan er tot 10 uur mee navigeren/werken. Nu met gratis OVI Maps incl voice, is het helemaal super, jammer van dat verrekte "interne" geheugen van maar 60MB waar je er 20 van over houdt. Ik kan OVI daarom nu niet installeren. (iemand een truc om deze op je geheugenkaart te installeren?).
tcf schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:22:
Ook ik heb met veel goede moet Ovi maps geinstalleerd.

Ik kan echter niet offline navigeren.
Ik moet perse internet aan hebben staan om te de kaarten volledig te kunnen laden.
Ik krijg de kaart wel te zien, maar niet op straatniveau.

Iemand een idee?
Dacht zelf kaarten laden naar mijn mobiel maar geeft nu al aan dat ik weinig geheugen heb.
Je kaarten moet je wel op je geheugen kaart zetten heh? En neem aan dat je gekeken hebt hoeveel ruimte je hebt daarop.

[ Voor 15% gewijzigd door dinkelover op 23-01-2010 00:53 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
dinkelover schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:52:
http://m.nos.nl. :) NOS Mobiel app werkt nu prima bij mij (dus incl video, gewoon regulier via de link gedownload)!
hey inderdaad, het is een update zie ik. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:00:
Volgens mij zijn de gebruikers die wel `n goeie toestel hebben gekocht niet meer op dit forum te bekennen:)
Nee hoor... Ik ben uitermate tevreden! Mijn toestel is prima, ik stoor me niet aan het 'lekkende' licht (had Nokia het misschien niet zo bedoeld?) en ook de speling van m'n frontje valt mee (gewoon niet aanzitten, dan is er verder niks aan de hand). Ben zéér onder de indruk van het uithoudingsvermogen van de batterij en in combinatie met alle mogelijkheden van de telefoon (en nu zelfs sinds eergisteren gratis navigatie voor de hele wereld!!) kan ik alleen maar concluderen dat het echt een supertelefoon is. Geen vastlopers, helemaal niks. Top dus!

Ik wil alleen wel een groter geheugenkaartje plaatsen, maar vraag me af hoe ik de data van de oude naar de nieuwe kaart kopieer. Kan ik gewoon een exacte kopie van de oude kaart maken, deze data op de nieuwe kaart plaatsen en gaan met die banaan? Of is dat te simpel gedacht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Bij mij was het gewoon een kwestie van data overzetten, dat is prima gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

Inmiddels via PC opnieuw geinstalleerd incl. NL kaart, het werkt nu perfect! :D
Dikke pluim voor Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf

tcf

dinkelover schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:52:
. Nu met gratis OVI Maps incl voice, is het helemaal super, jammer van dat verrekte "interne" geheugen van maar 60MB waar je er 20 van over houdt. Ik kan OVI daarom nu niet installeren. (iemand een truc om deze op je geheugenkaart te installeren?).

[...]
Je zou N-gage applicatie kunnen verwijderen, je privacy gegevens wissen van internet, je sms/mms berichten opschonen en je emails verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Nee hoor... Ik ben uitermate tevreden! Mijn toestel is prima, ik stoor me niet aan het 'lekkende' licht (had Nokia het misschien niet zo bedoeld?) en ook de speling van m'n frontje valt mee (gewoon niet aanzitten, dan is er verder niks aan de hand). Ben zéér onder de indruk van het uithoudingsvermogen van de batterij en in combinatie met alle mogelijkheden van de telefoon (en nu zelfs sinds eergisteren gratis navigatie voor de hele wereld!!) kan ik alleen maar concluderen dat het echt een supertelefoon is. Geen vastlopers, helemaal niks. Top dus!
En waar heb jij je telefoon gekocht?Misschien zijn er meer mensen die twijfelen. kun jij ze over de streep trekken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Even een 'me too!' reactie:
Prima telefoon, lekker snel door het menu navigeren (maar vind het soms wel lastig om bepaalde dingen in het menu te vinden), goed display, betrouwbaar (loopt vrijwel nooit vast - wat ik met de HTC touch-diamond-2 wel had), prima gratis wereldwijde navigatie. Enige vastlopers waar ik last van had waren met navigatieprogramma's van Sygic, Navigon en NDrive - en nu gebruik ik OVI, werkt uitstekend.

Mechanisch zit 'ie, vind ik, wel goed in elkaar. Niet zo degelijk als de E50, maar voor mij is dit goed genoeg. Ik probeer hem niet uit elkaar te trekken, dus geen last van speling of zo. Hij lekt wel iets licht bij de home-toets, maar mij stoort dat niet.

Destijds als een van de eerste via de normale kanalen in NL gekocht bij 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:30:
[...]
En waar heb jij je telefoon gekocht?Misschien zijn er meer mensen die twijfelen. kun jij ze over de streep trekken 8)
In oktober 2009 bij gsmwijzer.nl gekocht voor EUR 260.00. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat daar dan persé betere telefoons vandaan komen... Is toch overal hetzelfde? Ik geloof niet zo in goede en foute batches. Ik zou 'm gewoon kopen waar die op dat moment het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
tcf schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:41:
[...]
Je zou N-gage applicatie kunnen verwijderen, je privacy gegevens wissen van internet, je sms/mms berichten opschonen en je emails verwijderen.
Het is inmiddels gelukt. Gmail accountje verwijderd en toen lukte het. Ineens 20MB meer vrij. Ik ben wel benieuwd hoeveel "Andere bestanden" aan data gebruikt bij anderen. Bij mij is dat 24MB. Zouden enkelen dit willen controleren? Druk in (hoofd)menu op Opties -> Gegegevens geheugen -> Telefoongeheugen. Kan ik kijken of een fabrieksreset handig is of niet, wellicht is dat standaard al zoveel. ;) En ook voor iedereen interessant natuurlijk.

Overigens het verwijderen van mijn gmail account (geen email momenteel meer ingesteld) gaf wel een merkbare boost in performance!! Ik ga hem wel weer instellen, hoop dat die performance niet daardoor weer terugvalt. Telefoon reageert nu gewoon weer stuk vlotter. edit- gmail weer ingesteld, geen performance-drop. Ik houdt het nu bij 3 dagen historie. Ook lijkt de auto- email instelling nu andere gegevens te hebben met gmail dan een paar maanden geleden.

[ Voor 24% gewijzigd door dinkelover op 24-01-2010 14:10 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
dinkelover schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Overigens het verwijderen van mijn gmail account (geen email momenteel meer ingesteld) gaf wel een merkbare boost in performance!! Ik ga hem wel weer instellen, hoop dat die performance niet daardoor weer terugvalt. Telefoon reageert nu gewoon weer stuk vlotter.
je zou de gmail applicatie kunnen overwegen, werkt goed hier. m.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
[...]
Het is inmiddels gelukt. Gmail accountje verwijderd en toen lukte het. Ineens 20MB meer vrij. Ik ben wel benieuwd hoeveel "Andere bestanden" aan data gebruikt bij anderen. Bij mij is dat 24MB. Zouden enkelen dit willen controleren? Druk in (hoofd)menu op Opties -> Gegegevens geheugen -> Telefoongeheugen. Kan ik kijken of een fabrieksreset handig is of niet, wellicht is dat standaard al zoveel. ;) En ook voor iedereen interessant natuurlijk.

Overigens het verwijderen van mijn gmail account (geen email momenteel meer ingesteld) gaf wel een merkbare boost in performance!! Ik ga hem wel weer instellen, hoop dat die performance niet daardoor weer terugvalt. Telefoon reageert nu gewoon weer stuk vlotter.
Ik heb het volgende ingebruik (30mb door "andere bestanden"):

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/2600/screenshot0023n.jpg Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/5691/screenshot0024c.jpg

Dit is met 2 email accounts, gmail en TU/e mail. Ik wilde ook ovi installeren maar kreeg toen een foutmelding over het geheugen. Ik moet er dus nog meer afgooien. Het is echter moeilijk te achterhalen wat die "andere bestanden" dan wel niet zijn.

Maar goed, ik zal binnenkort eens kijken of ik het op kan lossen.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik houdt het nu bij 3 dagen historie. Ook lijkt de auto- email instelling nu andere gegevens te hebben met gmail dan een paar maanden geleden.
Hoe stel je dat in? Bij Exchange kan ik het op een week zetten, maar voor Gmail vind ik die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Alfredo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:20:
[...]

Hoe stel je dat in? Bij Exchange kan ik het op een week zetten, maar voor Gmail vind ik die optie niet.
Opties -> Instellingen -> Accountinstellingen - > Wat synchroniseren -> Inbox-, conceptinstellingenof Inst. verzonden items.

Maar zoals gezegd, dit kan ik me zo niet herinneren uit mijn "oude" gmail settings. Ziet er nieuw uit (qua instellingen menu, de normale inbox layout is ongewijzigd), dus wellicht ook even de auto wizard gebruiken en opnieuw instellen. Maar ik kan me vergissen.

In ieder geval de servernaam is netac**.huppeldepud.nokia.com nu en dat was toch eerder echt imap.google.com dacht ik zo. Dus lijkt nu echt gmail via MfE te lopen en niet meer rechtstreeks naar Google. Of ik daar blij mee ben en dat wil is een ander, kan gelukkig altijd de auto-wizard omzeilen door een fake emailadres in te voeren, zodat je handmatig kunt instellen (of huidige instellingen aanpassen, als dat werkt).

Mijn Gmail werkte onlangs ook enigszins, via het "email"account dat ik had ingesteld voor het syncen met Google contacts en calender. Daar mocht je eerder absoluut [mail sync] uitzetten anders liep de boel vast, maar dat hoeft nu niet meer. Toch werkte het nog niet naar behoren. Ik kan daaruit in ieder geval concluderen dat er tussen Google en Nokia wat betreft aan die diensten wordt of is gerommeld.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Die instellingen heb ik niet, waarschijnlijk omdat alles bij mij via Gmail zelf loopt. In het begin gebruikte ik ook de Nokia mail service, maar daar ben ik vanaf gestapt omdat dat niet altijd even goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Na 4 maanden in het bezit te zijn van de E52 heb ik deze toch terug binnengedaan voor reparatie, de zijkanten waren aan het barsten, en de gps werkte niet naar behoren.

Wel leuk om te weten voor de rest van de nokia bezitters, alles viel gewoon onder garantie. En ik heb hem in nederland gekocht, en leverde hem in belgie binnen.

Ik wist wel dat er een beperkte garantie gelde voor toestellen die uit een ander land komen. Maar als zelfs barstjes door plooiing er onder vallen vind ik dit een dikke pluim voor nokia.

Natuurlijk is ook de gratis navigatie een leuke bonus.

Een vraagje, is er een mogelijkheid om in de private map te geraken ZONDER de helloox methode? Want ik heb schrik dat er na de reparatie mischien firmware 022.009 opstaat want ze gingen waarschijnlijk mijn moederbordje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
duarf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:39:
Een vraagje, is er een mogelijkheid om in de private map te geraken ZONDER de helloox methode? Want ik heb schrik dat er na de reparatie mischien firmware 022.009 opstaat want ze gingen waarschijnlijk mijn moederbordje vervangen.
Via de Nokia software niet, maar als je USB-overdracht kiest (ipv Nokia PC Suite) of een externe kaartlezer gebruikt, dan normaal gezien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Want ik heb schrik dat er na de reparatie mischien firmware 022.009 opstaat want ze gingen waarschijnlijk mijn moederbordje vervangen.
Is er een firmware update? Ik heb 021.013 en volgens nokia is er geen update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ja, 22.009 is overigens al een maand of twee uit. Wat zegt de software updater van de Nokia PC Suite? Normaal gezien moet die hem gewoon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Alfredo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:44:
Ja, 22.009 is overigens al een maand of twee uit. Wat zegt de software updater van de Nokia PC Suite? Normaal gezien moet die hem gewoon aanbieden.
Software update zegt dat er geen update is. Ook als ik mijn productcode invoer op de website is er geen nieuwe software. Zitten er veel verbeteringen in de nieuwe software? Enig idee waarom ik hem niet in beeld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ook daar, geen update. Blijkbaar is mijn toestel (productcode) nog niet toe aan een update. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel, nu vind ik die touch dingen niet veel aan en kwam deze mobiel tegen en zag er wel slick uit.
Nu valt de E55 bij mij af omdat deze qwerty toesten heeft, wat mij niet fijn lijkt voor sms. Maar de E55 is in balck/zilver verkrijgbaar wat ik een supersexy kleurencombo vind, dus aan mij de vraag is de E52 ook in deze kleur beschikbaar, soms kom ik wel afbeeldingen tegen maar kan `m nergens in de webshops vinden.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerritGekke schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:39:
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel, nu vind ik die touch dingen niet veel aan en kwam deze mobiel tegen en zag er wel slick uit.
Nu valt de E55 bij mij af omdat deze qwerty toesten heeft, wat mij niet fijn lijkt voor sms. Maar de E55 is in balck/zilver verkrijgbaar wat ik een supersexy kleurencombo vind, dus aan mij de vraag is de E52 ook in deze kleur beschikbaar, soms kom ik wel afbeeldingen tegen maar kan `m nergens in de webshops vinden.
Helaas (vooralsnog?) niet.
Ik heb wel gisteren contact gehad met een Nokia Service Point. De beste man (jongen?) was niet bepaald blij met mijn vragen (of hij had het gewoon te druk voor vragen over covers).
Maar ze kunnen zwarte covers voor een E52 wel bestellen. Ruwe prijsschatting kwam uit op 75 euro inclusief arbeid en btw. Voor mij te duur. MIjn E50 ombouw naar zwart kostte toentertijd nog geen 25 euro, dat was het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vet om te weten, dan misschien toch maar een E52 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

Polke bedankt voor je reactie. Jammer dat de E52 niet standaard in het zwart geleverd wordt, maar ik denk dat je via ebay ofzo wel cheap zwarte covers kan krijgen. Dus als de brons/bruin mij niet aanstaat (grijs al helemaal niet) dan moet je denk ik wel van die covers kunnen kopen.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Tijdens het navigeren heb ik een aantal routes toegevoegd, welke zichtbaar zijn onder mijn favorieten.
Weet iemand hoe ik deze weer kan verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:44:
Tijdens het navigeren heb ik een aantal routes toegevoegd, welke zichtbaar zijn onder mijn favorieten.
Weet iemand hoe ik deze weer kan verwijderen ?
Simpel: ga naar de lijst met routes onder je favorieten, selecteer degene die je wilt wissen en druk de wis-knop in (rechtsboven, die dubbel-knops-toets die wat hoger ligt en dan de knop met het pijltje met de 'x' er in).
Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.