Ja, natuurlijk.
Bedankt!
Bedankt!
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Soft changelog and improvement :
UPDATED KEY BASELINES
• Browser
• FS Email
• Music Store
• Maps
• Settings Wizard 6
SEVERAL CORRECTIONS IN THE FOLLOWING AREAS
• Audio quality: uplink noise cancellation parameters updated
• FS calendar, Contacts, Home Screen and Meeting request
• Hands Free Voice UI
• Predictive text input
• Ovi Contacts
• VPN
• Gallery
• VoIP
• BT
[ Voor 18% gewijzigd door Boy op 01-02-2010 14:57 ]
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
http://www.allaboutphones...129-page-6/Nokia-E52.htmlBoy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:55:
Ik vind de E52 een interessant toestel voor m'n vriendin...maar heb er een vraagje over...
ik kom het niet ergens zo makkelijk tegen, en ik weet dat je een telefoon niet moet kopen voor de camera, maar zo denkt m'n vriendin niet. En ze wil meerdere dingen kunnen (navigatie, misschien internet (ze wil op de toekomst voorbereidt zijn ermee).
Maar ik zag een3,2 MP camera en LED flits, leek me wel voldoende...maar ik lees hier dus dat de camera niet erg goed is...
ze wil eigenlijk gewoon foto's kunnen maken, die kunnen afdrukken bij de hema en in een plakboek kunnen pleuren...is deze camera daar erg niet voldoende voor?
Of kan iemand een goede voorbeeldfoto ergens plaatsen en zeggen wat er dan minder is aan het beeld...kan ik haar laten beslissen of ze dit ok vindt
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:17:
Sinds de gratis navigatie wordt de cirkel rondom het kompas steeds wit en wijst de kaart steeds naar het noorden. De kaart draait niet meer mee.
Is dat bij jullie ook, of alleen op mijn toestel ?
Nee, is een losse applicatie, heb ik hier gevonden. Laat alleen niet zien wanneer het kompas gecalibreerd is, dus je moet zelf op het gevoel even de juiste calibratiebeweging uitvoeren.Alfredo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:38:
Is die losse kompasapplicatie standaard geïnstalleerd?
[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 02-02-2010 16:29 ]
Verwijderd
Inderdaad, perfect, bedankt!Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:37:
In de nieuwe OviMaps werkt de kompas als je in de kaart modis zit en dan op 5 drukt.
Verwijderd
Klopt, als ik op 5 druk tijdens het rijden is hij kort "groen" bij mij en springt daarna weer op "wit" en draait de kaart weer naar het noorden. Alsof hij niet goed werkt in een auto of bij hogere snelheden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:37:
In de nieuwe OviMaps werkt de kompas als je in de kaart modis zit en dan op 5 drukt.
Als ik op 5 druk gaat het kompas op rood, en wat moet ik dan doen? er gewoon mee gaan rijden? Om moet ik hem bewegen om te calibreren?Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:37:
www.youtube.com/DerOllie
Super! Ik heb het haar zo kunnen laten zien. Ze vond niets mis met de foto's die ze daar zag. En ze wilde een camera die beter was dan in de telefoon die ze nu heeft, en ze heeft nu een 6230 met 1,3 MP...dus voorruit gaat ze altijd daarmee...Cybpraetorian schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:53:
[...]
http://www.allaboutphones...129-page-6/Nokia-E52.html
zie hier review met voorbeelden. Verwacht geen echte kwaliteits afdrukken als je dit gaat afdrukken...
[ Voor 13% gewijzigd door Boy op 03-02-2010 12:12 ]
Calibreren. Staat in de handleiding beschreven (bewegen in een 'acht'), maar er zijn ook andere, handigere manieren (zoek op youtube maar eens naar calibrate compass).Cybpraetorian schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:34:
[...]
Als ik op 5 druk gaat het kompas op rood, en wat moet ik dan doen? er gewoon mee gaan rijden? Om moet ik hem bewegen om te calibreren?
Ik heb eerlijk gezegd een E72, maar tis dezelfde software. Ik zal eens wat 8'jes gaan draaien vanmiddagvanaalten schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:49:
[...]
Calibreren. Staat in de handleiding beschreven (bewegen in een 'acht'), maar er zijn ook andere, handigere manieren (zoek op youtube maar eens naar calibrate compass).
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
die graphite grey, is die niet verkrijgbaar?Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:18:
Ik weet dat dit geen levertijden topic is, maar na 6 maanden wachten op de Nokia e52 Gold is het dan eindelijk zover. hij is nu op meerdere webwinkels verkrijgbaar
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 01:05 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2010 17:50 ]
Ik gebruik daar SmartConnect voor. Maar inderdaad, dit is iets wat Nokia gewoon moet oplossen. Bij Gmail kan ik ook enkel een toegangspunt selecteren, Exchange laat mij wel gewoon een bestemming kiezen.vanaalten schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:53:
- bij de e-mail applicatie kan je nog steeds geen 'bestemming' selecteren, enkel een 'toegangspunt'. Dus nog steeds niet automatisch wisselen tussen wifi en 3G.
Dit blijkt uiteindelijk een "feature" te zijn.- Traag reageren bij SMS invoeren, waar iemand anders hier over klaagde (snel 'mijn' invoeren mist soms een toetsaanslag): geen verschil gemerkt. Maar normaal gesproken type ik niet zo snel, dus voor mij geen probleem.
er staat nu een N79 voor onder de 200 euro in de pricewatch...is dit niet erg cheap? Ik vergeleek 'm met E52, waarom zou iemand de E52 boven deze verkiezen? Want ik zie grotendeels overeenkomsten...jullie een idee?Alfredo schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:19:
De update is ondertussen beschikbaar (voor mijn toestel toch). Mijn eerste indruk is positief, je hebt je PC niet meer nodig om te updaten. De mail applicatie heeft meer instellingen gekregen (week en weekeinde schema's bijvoorbeeld) en is gemakkelijker om te bedienen.
De rest heb ik nog niet echt naar gekeken.
Verwijderd
Tsjah, da's eigenlijk een redelijk elementaire vraag. N-serie tegenover E-serie. Vooral de camera van de N79 is beter. Daarnaast zal hij iets degelijker aanvoelen.Boy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:41:
[...]
er staat nu een N79 voor onder de 200 euro in de pricewatch...is dit niet erg cheap? Ik vergeleek 'm met E52, waarom zou iemand de E52 boven deze verkiezen? Want ik zie grotendeels overeenkomsten...jullie een idee?
Ik lees inderdaad ergens E vs N dat de E meer messaging is, en de N meer multimedia. Maar wat is er qua messaging beter aan zo'n E52 vraag ik me af...ze hebben allebei Symbian S60, WLAN, e-mail, 3G, GPS...Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:30:
[...]
Tsjah, da's eigenlijk een redelijk elementaire vraag. N-serie tegenover E-serie. Vooral de camera van de N79 is beter. Daarnaast zal hij iets degelijker aanvoelen.
De N79 is alweer wat ouder, de E52 nog wat nieuwer.
Qua multimedia heeft de N79 net even iets meer mogelijkheden. Voor messaging zou de E-serie beter moeten zijn.
Het ligt maar net aan je voorkeur. E-serie wint het bij mij meestal van N-serie. Maar da's persoonlijke voorkeur, dat kun je slechts voor jezelf bepalen.
[ Voor 0% gewijzigd door Boy op 10-02-2010 21:31 . Reden: typo ]
Verwijderd
Houd er rekening mee dat er voor de E52 al gratis navigatie is.Boy schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:30:
[...]
Ik lees inderdaad ergens E vs N dat de E meer messaging is, en de N meer multimedia. Maar wat is er qua messaging beter aan zo'n E52 vraag ik me af...ze hebben allebei Symbian S60, WLAN, e-mail, 3G, GPS...
het gaat hoofdzakelijk (voor de 2 personen voor wie ik aan het kijken ben) dat er navigatie op kan, en ze zouden het leuk vinden om op de toekomst voorbereidt te zijn...
als je hier kijkt http://www.esato.com/phones/compare.php?phone=504&cp=408 zie je niet veel verschil.
Batterijduur is wel aanmerkelijk beter bij de e52...
het is nu eigenlijk zo dat die N79 gewoon erg goedkoop is bij 1 winkel in de pricewatch (zo'n 70 euro goedkoper dan de volgende goedkoopste winkel), daarom overweeg ik deze nu t.o.v. E52...
Als iemand me wat nog wat meer visie hierop kan geven zou ik te gek vinden!
Klopt, dan kan ik mijn berichten verwijderen,maar mijn agenda? Mijn wifi instellingen? Mijn contacten? etc. etc.@ ChUcKiE: berichten-> opties-> simberichten-> en dan verwijderen of verplaatsen. That should do the trick.
Verwijderd
Je hebt een soft reset: *#7380# die zou gelijk moeten staan aan fabrieksinstellingen terugzetten.ChUcKiE schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:10:
[...]
Klopt, dan kan ik mijn berichten verwijderen,maar mijn agenda? Mijn wifi instellingen? Mijn contacten? etc. etc.
Ik zou het vreemd vinden als er geen complete "format"/restore tot factory defaults aanwezig zou zijn.
pepernooot
I don't want no cake, I want me some pie!
Sowieso schrijf je zo!
Een oplossing zou wellicht zijn een netwerkverbinding te kiezen die niet geldig is. Bij mij gaat ie ook aanmelden als ik offline instel. Maar als ik als netwerkbestemming "Intranet" kies, lijkt ie het niet te doen (wel proberen, maar niet lukken)duarf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:31:
Na mijn gsm te hebben opgestuurd en terug een nieuwe ontvangen te hebben.
Werkt alles perfect,
frontje zit deze keer wel vast.
GPS ontvangt zelfs binnenshuis signaal
Nu heb ik wel een probleem. Telkens als ik nokia maps 3.0 open (die met gratis navigatie) logt hij zich automatisch in op het edge netwerk. Dit vind ik natuurlijk niet zo leuk, en ik vind ook nergens waar ik het moet afzetten.
Bij de instellingen van nokia maps staat als instellen "internetverbinding " => offline
pepernooot
jazeker - en ik wil je niet bang maken maar ik heb inmiddels mn 3e E55 (identiek aan E52 op keypad na) toevallig net teruggehad van Nokia Care centre. Telkens vastlopers, beeldscherm dat op donker slaat, rare foutmelding (contact retailer?) etc etc en dat naast het batterijklepe dat er telkens weer afvalt. Dit toestel is een groot drama - begrijp nog steeds niet hoe Nokia zoiets durft te leverenFlotterPower schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:54:
Gister is m'n E52 helemaal leeggeraakt en is uitgegaan. Meteen aan de oplader gehangen maar er gebeurde niks.
Paar keer losgehaald en opnieuw aangesloten, een paar keer de accu eruit en weer in maar nog steeds geen reactie.
Ik heb 'm gister dus maar de hele nacht aan de stroom gehouden maar ook dit heeft niet geholpen. Zelfs het oplaadscherm komt niet tevoorschijn.
Heeft iemand hier ervaring mee of info over?
Is er geen manier om het kompas weer werkend te krijgen? Ik mis die functie behoorlijk.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:49:
Ja, is in de gewone kaartmodus. Is soms handig voor plaatsbepaling. Maar dan wel met een werkend kompas en een kaart in de rijrichting. Maar dit werkt nu niet meer.
door de standaardverbinding niet op internet zetten, maar bijvoorbeeld intranet (wifi)Nu heb ik wel een probleem. Telkens als ik nokia maps 3.0 open (die met gratis navigatie) logt hij zich automatisch in op het edge netwerk. Dit vind ik natuurlijk niet zo leuk, en ik vind ook nergens waar ik het moet afzetten.
Bij de instellingen van nokia maps staat als instellen "internetverbinding " => offline
Verwijderd
Dan heb je Assisted GPS denk ik aanstaan: verbruikt maar erg weinig data.duarf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:31:
Nu heb ik wel een probleem. Telkens als ik nokia maps 3.0 open (die met gratis navigatie) logt hij zich automatisch in op het edge netwerk. Dit vind ik natuurlijk niet zo leuk, en ik vind ook nergens waar ik het moet afzetten.
kijk eens wat hoger in dit topic:Opa_Piet840 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:34:
[...]
Is er geen manier om het kompas weer werkend te krijgen? Ik mis die functie behoorlijk.
Was het maar waar, als je op de 5 drukt in mijn positie modus of loopmodus gebeurt er niets (versie 3.03wk01b05)efari schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:03:
[...]
tijdens navigatie heb je kompas niet nodig, want dan wordt de kaart geörienteerd op de rijrichting
tijdens plaatsbepaling hoef je gewoon op 5 te duwen, dan komt het kompas actief (eventueel calibreren door in 8tjes te draaien)
Als je de nieuwe software er op zet, worden dan je instellingen en gegevens bewaard of wordt het toestel volledig gereset?Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 01:03:
nieuwe software update e52:
Er is een nieuwe software update beschikbaar volgens all about symbian
het gaat om versie nummer : 31.012
exacte changelog weet ik nog niet.
[ Voor 48% gewijzigd door itsmeallright op 21-02-2010 12:47 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Boy op 20-02-2010 19:52 ]
Verwijderd
Druk eerst eens op 0, dan op 5. Je moet de kaart focussen op de huidige locatie vooraleer het kompas werkt.Opa_Piet840 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 01:07:
Was het maar waar, als je op de 5 drukt in mijn positie modus of loopmodus gebeurt er niets (versie 3.03wk01b05)
Dat vind ik nou het grootste nadeel aan OVI Maps: kompas werkt alleen als de GPS een fix heeft. Daarom nog een losse kompas-applicatie geinstalleerd...Alfredo schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:38:
[...]
Druk eerst eens op 0, dan op 5. Je moet de kaart focussen op de huidige locatie vooraleer het kompas werkt.
Ja, dat heb ik aangezet, dat werkt ook overal, behalve bij de navigatie.Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:13:
Scherm draaien: menu -> bed paneel -> instellingen -> algemeen -> sensorinstelling -> sensoren
ok, dat zal ik es checkenOver je navigatie: heb je een bepaald adres in Zwitserland ingegeven, of slechts het land Zwitserland? Vaak overlappen de kaarten net iets naar het aangrenzende land.
Heb jij 'm bij Azerty besteld? M'n vriendin kreeg bij de 6710 ook een franstalige handleiding, en ook een Engelstalige, maar die was voor de 7610Jantje_ schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:46:
Ik ben ook al sinds een paar weken erg tevreden met de E52. Echt erg prettig dat je gewoon 3/4 dagen kunt bellen en doen zonder je druk te maken om de batterij!
Nu ben ik al heel wat jaartjes een Nokia gewend, en vroeg me af of het bij de E52 ook mogelijk is om de datum weer te geven op je startscherm?? Lijkt me wel toch maar kan de optie alleen niet vinden...
En van mijn franstalige handleiding word ik ook niet veel wijzer ;-)
Verwijderd
Vorige telefoon ook een Nokia?Boy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:40:
M'n pa heeft de E52 nu ook en ik probeer de contactpersonen van z'n vorige telefoon om te zetten naar deze.
aangezien hij ook in het geheugen van de foon nummers heeft staan en die niet allemaal op de simkaart passen, wilde ik in 2 stappen dit naar het geheugen van de E52 kopieren...
nu vind ik #%#^%#@@@ niet de mogelijkheid om de contacten op de sim naar de telefoon te kopieren...alleen dan 1 voor 1, maar wil ze allemaal gelijk doen...iemand een idee?
(of een andere oplossing om die nummers om te zetten)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 12:11 . Reden: optie toevoegen ]
de oude is een 6230, geloof niet dat die dat heeft...Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:09:
[...]
Vorige telefoon ook een Nokia?
Bij mijn E51 heb ik onder instrumenten ook een icoontje met "overdracht" staan. Meerdere nokia toestellen ondersteunen dit. Daarmee kun je onder andere de contactpersonen overdragen.
Andere optie: contactpersonen -> opties -> markeringen aan/uit -> alle markeren -> en dan gaan kopieren. (werkt zo op mijn E51 en bij verschillende Symbian toestellen).
Waarschijnlijk snap ik je niet goed, maar: dat is toch standaard?Jantje_ schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:15:
Misschien iemand al een idee hoe ik de datum op het startscherm krijg??????
wanneer het toestel in het profiel 'algemeen' staat, zie je de datumvanaalten schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:58:
[...]
Waarschijnlijk snap ik je niet goed, maar: dat is toch standaard?
Als ik m'n toestel unlock krijg ik het startscherm met bovenin de balk met verbindingssterkte, tijd, providernaam, datum, nieuwe bericht-indicatie, batterijniveau...
Ik zou eigenlijk niet eens weten hoe ik dat weg zou kunnen krijgen.
Verwijderd
misschien kun je het proberen om met pc suite eerst een backup te maken en deze over te zetten naar je E52.Boy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:11:
[...]
de oude is een 6230, geloof niet dat die dat heeft...
maar je moet toch contacten kunnen kopieren naar geheugen?
Euh, de sim contacten manier is iets wat toch gewoon met álle telefoons werkt? Ik heb van echt antieke telefoons, zo nog oude nummers boven water weten te toveren. Je hebt er alleen lang niet alle mogelijkheden mee zoals de contacten in het eigen telefoon geheugen van toestellen van de afgelopen 5 jaar. Of ben ik nu abuis?Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:47:
[...]
misschien kun je het proberen om met pc suite eerst een backup te maken en deze over te zetten naar je E52.
Ik kreeg een melding of ik alle simcontacten naar de telefoon wilde kopieren, zodra ik de simkaart in de E52 plaatste.
pepernooot
Verwijderd
Verwijderd
Stop maar met zoeken, is niet mogelijk...Boy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:01:
ik heb nog steeds het probleem bij de foon van m'n pa (E52) dat het scherm niet draait bij ovi maps als je de telefoon draait.
De sensor werkt perfect, want bij alle andere schermen draait hij gewoon fijn...navigatie in landscape mode is gewoon handiger, kan je de telefoon gewoon neerleggen...
ow, ok...nogal een minpunt van Nokia...m'n vriendin heeft de 6710 navigator, daar heb ik de originele navi nog op laten staan en die draait wel...dus die zet ik effe geen ovi maps erop...Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:38:
[...]
Stop maar met zoeken, is niet mogelijk...
En ik maar denken dat er een bug in de software zat als ik * lang ingedrukt hield om bluetooth te activeren.Mdekoning schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:10:
Contacten: Heelijk om vanuit je homescreen gewoon een naam te kunnen typen en deze meteen te bellen/smsen/naat toe te navigeren.
Nee, ik wil gewoon mijn sms inbox kunnen uitlezen op mijn pc, zonder gebruik te maken van pc-suite / ovi-suiteAlfredo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:37:
Alfredo in "Nokia E52 en E55"
Dit probleem toevallig?
[ Voor 20% gewijzigd door Oliesjeik1 op 03-03-2010 21:46 ]
d'n oliesjeik
Sowieso schrijf je zo!
I don't want no cake, I want me some pie!
Deden ze eigenlijk moeilijk over het vervangen van die accu? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om m terug te brengen aangezien m'n batterij maximaal 1,5/2 dagen meegaat. Maar als ik het goed begrijp wordt dus je hele telefoon opgestuurd of?FlotterPower schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:30:
Zijn de Nokia care points altijd zo langzaam? Wacht nu al drie weken op waarschijnlijk een vervangende accu.
Verder heel tevreden met de e52, de twee/drie dagen die ik 'm heb kunnen gebruiken.
d'n oliesjeik
Verwijderd
Ehm, nee... Als je het scherm rechtsom draait doet hij helaas niks...Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:31:
op zoek naar een volgende gsm, daarom 2 vraagjes over maps bij autonavigatie:
als je de e52 "horizontaal" draait, krijg je dan het scherm in "landscape"?
ook als je 'm rechtsom draait?
thanks
Verwijderd
Nou, bij mij doet 'ie linksom ook niks hoor (tijdens navigatie)...Ibjelot schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:23:
[...]
Ehm, nee... Als je het scherm rechtsom draait doet hij helaas niks...
Werkt alleen linksom.
Ai, mijn fout:PVerwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:29:
[...]
Nou, bij mij doet 'ie linksom ook niks hoor (tijdens navigatie)...
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq