Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

Oliesjeik1 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:00:
[...]

Deden ze eigenlijk moeilijk over het vervangen van die accu? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om m terug te brengen aangezien m'n batterij maximaal 1,5/2 dagen meegaat. Maar als ik het goed begrijp wordt dus je hele telefoon opgestuurd of?
Geen idee, ik wacht nog steeds. :/
Na het leeggaan van de batterij wilde de telefoon niet meer opladen dus mag je er vanuit gaan dat de batterij dood is. Of dat ook echt zo is weet ik niet aangezien ik 'm nog niet terug heb.

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik heb vandaag mn E52 naar het dichtstbijzijnde care point gebracht na een mislukte firmware update. Volgens de persoon die me geholpen heeft was het 9 van de 10 keer op te lossen terwijl de klant wacht, maar ik behoor weer tot de gelukkige 10% die een paar weken mag wachten...

Werd verder prima geholpen trouwens, dat is dan wel weer een pluspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

Blijkbaar was de telefoon allang klaar, maar konden ze mijn telefoonnummer niet meer vinden. :')
Dat ik vandaag zeven keer moet hebben bellen voordat ik iemand aan de lijn kreeg helpt niet bijzonder mee aan de 'fijne' ervaring die ik heb met dit care point. Goed, vanmiddag eindelijk mijn telefoon terug. Hopelijk kan ik hem dit keer wat langer dan twee dagen gebruiken zonder hem drie weken kwijt te zijn. :P

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 20:04
Ryan1981 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:21:
Ik zit al een tijdje er aan te denken om mijn telefoon helemaal te resetten en dan alles opnieuw te installeren. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe dit moet.

Begrijp ik goed dat als ik een Hard Reset doe, hij mijn telefoon geheugen formatteerd en ik dan een schone installatie terug krijg?

Ik heb ook wat rond gegoogled op het verzamelen van alle voorgeinstalleerde software (messenger, wipresenter etc) en daar werdt ik niet erg vrolijk van. Ik kom een hoop klagende mensen tegen die de software kwijt zijn geraakt en nu deze software niet meer terug kunnen krijgen op hun telefoon.

Ik heb op dit moment mijn originele memory card (en een nieuwe grotere memory card met een kopie), hoe kan ik de software die ik nodig heb hier uit destilleren en dan een voor een zelf installeren?

Als ik dit allemaal voor elkaar heb kan ik eventueel alle losse programma's hier attachen ofzo voor de start post.

Alvast bedankt voor de hulp,

Ryan
Ik heb mijn telefoon (ook E52) al regelmatig voorzien van een harde reset, puur omdat me telefoongeheugen elke keer vol zit. Alle programma's zijn op je geheugenkaart geinstalleerd. Dus dingen als Wipresenter blijven gewoon op je telefoon staan. Messenger word wel verwijderd, maar die is terug te vinden in Ovi Winkel. Voor de rest blijft alles gewoon staan. Ik heb in dit huishouden twee Nokia E52's en eentje is nog nooit gereset en die heeft qua standaard applicaties dus alleen Messenger erbij, maar nogmaals die is gewoon te downloaden in ovi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over dit toestel. Ik gebruik hem ook vaak als navigatie, alleen..... er is toch een probleem waar ik me aan erger.
Toen ik mij vorig navi. programma erop had staan en onze miep wilde wat vertellen tegen me ging dit netjes over de parrot MKi 9200 maar sinds ik er ovi maps erop heb staan is het angstig stil als hij met de parrot gekoppeld is. Als ik hem "loskoppeld" praat ze weer gewoon (via telefoon) maar gekoppeld is ze stil.
Weet iemand een oplossing.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 14:33
Vandaag ineens een SMS-je dat er een nieuwe firmware is - vrij snel al na de vorige, als je het mij vraagt.

Ben 'm nu aan het installeren, maar de changelog die ik op internet vond:
SW improvements and corrections

Improvements in showing special characters in Mail for Exchange

New Features

-----------------------

Update to Maps 3 SR3 offering Free Navigation
Shows your position with both network and A-GPS positioning
Quickly find places with the new one-box search
Share your location on Facebook
Store favourite places and regular routes and copy them to Maps at ovi.com
Free turn-by-turn drive navigation with real time traffic info, lane assistance, speed limit warnings and automatic re-routing
Free walk navigation
Check the Weather where you are
Get a free GPS enabled Lonely planet guide
Free Michelin guide
... waarbij ik mij bij het meeste afvraag: nieuw? Hoe komen ze daar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoopte dat nu TrackerTag niet meer vast loopt met de nieuwe firmware, dus niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf september ben ik trotse eigenaar van een E52, die tot een paar weken geleden erg goed beviel. Totdat ineens de speaker onwijs begon te kraken, mensen aan de andere kant van de lijn mij twee keer hoorden en ik ook mezelf fors hard door de speaker... Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Dit weekend ging het echter van kwaad tot erger, de telefoon zat gewoon in mn broekzak met verder niets erbij, haal ik m eruit zit er deuk in het toetsenbord net onder het scherm, er een barst in het scherm, en doet mn halve scherm het niet meer :( . de bouwkwaliteit is wat mij betrefd echt slecht dan, ik kan me niet herinneren dat ik m gestoten heb oid.

Ik ben benieuwd wat repareren kost, want ik kan me niet voorstellen dat dit gewoon onder garantie valt... anders moet ik toch maar op zoek naar iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Tja, speaker problemen zijn al eerder aan bod gekomen in dit topic. Volgens sommigen is het te wijten aan de background noise cancelling oid. Daar zou je even naar kunnen kijken.

Over de bouwkwaliteit... tja, daar is al veel over gezegd. Ik heb zelf vorige maand ook de E52 gekocht voor mijn vriendin en ik kon het frontje aan de onderkant gewoon omhoog trekken, dus heb 'm maar direct geruild voor een een E71. Het is zonde, want op papier is het een geweldig toestel (en zolang de telefoon werkt).

Ik zou proberen toch de garantie te claimen, anders vragen wat een reparatie kost, anders zelf het frontje vervangen. Dat is niet heel moeilijk bij Nokia candybar telefoons.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 00:12
Nee, barsten in het scherm zullen wel niet onder de garantie vallen, he. Nogal een no-brainer..

En dat heeft niets met de bouwkwaliteit te maken, die ik overigens ook beneden Nokia standaard vind. Was mijn oude E51 niet stuk gegaan dan had ik die mooi gehouden - dat was pas een degelijk toestel. Heb zelf overigens met de E52 geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 23:23
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:56:
Vanaf september ben ik trotse eigenaar van een E52, die tot een paar weken geleden erg goed beviel. Totdat ineens de speaker onwijs begon te kraken, mensen aan de andere kant van de lijn mij twee keer hoorden en ik ook mezelf fors hard door de speaker... Ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Dit weekend ging het echter van kwaad tot erger, de telefoon zat gewoon in mn broekzak met verder niets erbij, haal ik m eruit zit er deuk in het toetsenbord net onder het scherm, er een barst in het scherm, en doet mn halve scherm het niet meer :( . de bouwkwaliteit is wat mij betrefd echt slecht dan, ik kan me niet herinneren dat ik m gestoten heb oid.

Ik ben benieuwd wat repareren kost, want ik kan me niet voorstellen dat dit gewoon onder garantie valt... anders moet ik toch maar op zoek naar iets anders
Krakende speaker had ik ook last van, (heb hem sinds oktover ofzo..) terug gegaan naar de phonehouse, ze willen hem repareren tegen een vergoeding van 120,- of ik mag hem terugkopen voor 37,50 onderzoekskosten.. :(

phonehouse & dynafix :r

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:54
Bertus-nl schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:31:
[...]

Krakende speaker had ik ook last van, (heb hem sinds oktover ofzo..) terug gegaan naar de phonehouse, ze willen hem repareren tegen een vergoeding van 120,- of ik mag hem terugkopen voor 37,50 onderzoekskosten.. :(

phonehouse & dynafix :r
Ik had dus eerst ook last van een krakende speaker. (had hem toen laten vallen 8)7 )

Ben er mee naar een Nokia Care Point geweest, kun je het tenminste volledig uitleggen, en het resultaat: Kostenloos gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
Ibjelot schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:55:
[...]

Ik had dus eerst ook last van een krakende speaker. (had hem toen laten vallen 8)7 )

Ben er mee naar een Nokia Care Point geweest, kun je het tenminste volledig uitleggen, en het resultaat: Kostenloos gerepareerd :)
Dat klinkt hoopvol, in welke plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Bertus-nl schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:46:
[...]

Dat klinkt hoopvol, in welke plaats?
Dit was in Heerenveen Bij Liditel.

Windas 2
8441 RC Heerenveen

Bij mij hadden ze hem gerepareerd in 1 dag. (The Phonehouse bij mij in de buurt raadde mij dat toen aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
Ibjelot schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:59:
[...]

Dit was in Heerenveen Bij Liditel.

Windas 2
8441 RC Heerenveen

Bij mij hadden ze hem gerepareerd in 1 dag. (The Phonehouse bij mij in de buurt raadde mij dat toen aan)
Bij de phonehouse in Hilversum niet :) dus ik ga eerst 35 euro betalen, en dan maar naar de nokia service point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Bertus-nl schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:33:
[...]

Bij de phonehouse in Hilversum niet :) dus ik ga eerst 35 euro betalen, en dan maar naar de nokia service point.
Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen!
Maar wel zonde van die 35 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

software 33.002 is uit voor de e52

heb `m geinstalleerd maar kan nog geen veranderingen zien.

mocht iemand de changelog er van vinden graag hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Vond deze changelog op internet!
Kan iemand mij vertellen wat nou het verschil is?(A)

SW improvements and corrections:
•Improvements in showing special characters in Mail for Exchange

New Features:
•Update to Maps 3 SR3 offering Free Navigation
•Shows your position with both network and A-GPS positioning
•Quickly find places with the new one-box search
•Share your location on Facebook
•Store favourite places and regular routes and copy them to Maps at ovi.com
•Free turn-by-turn drive navigation with real time traffic info, lane assistance, speed limit warnings and automatic re-routing
•Free walk navigation
•Check the Weather where you are
•Get a free GPS enabled Lonely planet guide
•Free Michelin guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02 20:14
Ik ben ook benieuwd naar de E52. Maar ben nog niet helemaal overtuigd. Denk dat ik een keer ergens in de winkel wil gaan kijken/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was aardig tevreden met mijn E52,
maar met de nieuwe firmware 33002, loopt hij minimaal 1x per dag vast,
moet de batterij er uit halen, om hem weer aan de gang te krijgen, :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie er ook last van als je een filmpje wilt opnemen dat het beeld schokt?

= als je op het geheugen van de e52 opneemt gaat het wel goed maar zodra je opslaat op je geheugenkaart, gaat het mis.

= en nog iets anders, de trillengte bij een smsje ( als ie compleet in trilstand ingesteld) is erg kort. bij meer mensen zo?

Wat betreft vastlopers weinig last van. af en toe lijkt het alsof ie vast gaat lopen maar herstelt zich (met een beetje geduld).
Alleen dat de telefoongeheugen vol raakt, das me nog een raadsel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:21:
hebben jullie er ook last van als je een filmpje wilt opnemen dat het beeld schokt?

= als je op het geheugen van de e52 opneemt gaat het wel goed maar zodra je opslaat op je geheugenkaart, gaat het mis.

= en nog iets anders, de trillengte bij een smsje ( als ie compleet in trilstand ingesteld) is erg kort. bij meer mensen zo?

Wat betreft vastlopers weinig last van. af en toe lijkt het alsof ie vast gaat lopen maar herstelt zich (met een beetje geduld).
Alleen dat de telefoongeheugen vol raakt, das me nog een raadsel. :?
Ik heb ook last van schokkende filmpjes, maar dat komt omdat de E52 niet in 30fps opneemt, maar in 25fps. Daarom zou het ook kunnen dat je filmpjes schokken :9

En het trilapparaat in de E52 die is inderdaad een beetje heel kort en zacht bij smsjes vooral in de stil stand, is niks aan te doen 8)7

En wat betreft het vollopen van het geheugen, tja dat is mij ook een raadsel! Ik los het altijd op om mijn telefoon eens in de zoveel tijd opnieuw te installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
Ibjelot schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:46:
[...]

Ik heb ook last van schokkende filmpjes, maar dat komt omdat de E52 niet in 30fps opneemt, maar in 25fps. Daarom zou het ook kunnen dat je filmpjes schokken :9

En het trilapparaat in de E52 die is inderdaad een beetje heel kort en zacht bij smsjes vooral in de stil stand, is niks aan te doen 8)7

En wat betreft het vollopen van het geheugen, tja dat is mij ook een raadsel! Ik los het altijd op om mijn telefoon eens in de zoveel tijd opnieuw te installeren!
ik heb ook soms schokjes, tijdens het opnemen, en dat is ook wat hij bedoelt denk ik
1 tot 2 seconde vloeiend beeld, dan een halve seconde freeze.

het trillen vind ik inderdaad ook teleurstellend dat hij langer trilt in 'standaard' dan op 'stil'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mag toch niet zo zijn dat je eigen filmpjes die je met de telefoon hebt opgenomen bij het afspelen schokken??
ik merk het ook tijdens het opnemen dat het niet goed gaat.

Ik moet er wel bij zeggen dat de eerdere firmware dit soort problemen er niet waren.

Zijn er ook mensen die nog de oude firmware hebben met het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer73
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik vind het geweldig dat navigatie met Ovi Maps nu gratis is.
Wat me bijzonder stoort is dat het ingeven van een bestemming veel onhandiger is dan bijv. TomTom. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ga via menu>toepassingen>gps>kaarten. Of ik nu >Per auto of >Plaatsen zoeken selecteer, ik krijg niet de mogelijkheid eerst plaats of PC in te geven maar moet iets als Tilburgse weg 231, Breda ingeven om daar naar toe te gaan.
Krijg dus dan ook geen voorspelling (Br -> kies Breda uit lijst).
Zonder compleet toetsenbord duurt dat dus even...
Heeft iemand een oplossing om eenvoudig een bestemming in te geven? Zie ik iets grandioos over het hoofd?

Alvast bedankt, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Wellicht een vreemde vraag maar... de E52 staat op mijn shortlist om m'n motorola V8 te vervangen (de htc touch 2 en de nokia 5800 ook). Echter, ik wil eigenlijk ook meteen m'n ipaq vervangen.

De agenda en contactsynchronisatie geloof ik wel, navigatie valt ook wel te regelen en games ook wel denk ik.

Enige waar ik over twijfel is ebooks. Ik gebruik mijn oude ipaq zeer regelmatig om ebooks te lezen. Het 3.5" 240x320 scherm is daarvoor netaan te doen. Zou dit op de E52 ook te doen zijn?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3,5" ????
zo groot is de e52 niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:40:
3,5" ????
zo groot is de e52 niet |:(
Nee, maar zijn ipaq wel ;)

Ik lees regelmatig artikelen van Smashingmag en WDD op mn telefoon (in de trein enzo), en dat is goed te doen. Hele boeken heb ik echter nog niet geprobeerd, echte boeken zijn me nog net even te fijn af om deze te vervangen door zo'n klein, backlit schermpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat lees je in de webbrowser? Veel scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Wijnands schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:17:
Dat lees je in de webbrowser? Veel scrollen?
Inderdaad, gewoon in de standaard nokia browser. De tekst schaalt zich automatisch naar de breedte van je scherm, dus je hoeft alleen verticaal te scrollen. Mocht er een plaatje voorbij komen, dan moet je natuurlijk wel uitzoomen.

Het lezen is (naar mijn mening) prettig, hoewel ik niet te lang aan een stuk kan lezen door het verlichte scherm. Maar voor smashingmag/WDD posts werkt het perfect, en is het een stuk makkelijker dan mn macbook weer uitpakken.

Waar ik nu wel last van heb is stof onder t scherm. Iemand daar al ervaring mee? Heb nu denk ik zo'n 50-100 stofjes aan de onderkant van mn display zitten, die behoorlijk opvallen. Ook lijken ze op verschillende "lagen" te zitten. Ga m denk ik maar terugsturen naar studentmobiel, hoewel ik m niet wil missen natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 19:32
Mijn E52 vandaag naar een Nokia Carepoint gebracht. Het knopje rechts onderin liet los. Geen idee hoe dat is gekomen, ik heb toch al heel wat nokia's versleten maar nooit losse knopjes gehad.

Anyway, morgen is ie al weer klaar en kan ik hem ophalen. Alles onder garantie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sorbo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:57:
[...]

Inderdaad, gewoon in de standaard nokia browser. De tekst schaalt zich automatisch naar de breedte van je scherm, dus je hoeft alleen verticaal te scrollen. Mocht er een plaatje voorbij komen, dan moet je natuurlijk wel uitzoomen.
Ik twijfel nog steeds heftig. Zo heel veel groter dan het scherm van mijn 3720 lijkt 't niet te zijn en in dat opzicht ziet een 5800 er op papier aantrekkelijker uit. Maar ja... de bouwkwaliteit van de E series is over het algemeen toch wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wijnands schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 17:52:
[...]

Maar ja... de bouwkwaliteit van de E series is over het algemeen toch wel erg goed.
Voor de bouwkwaliteit zou ik geen E52 nemen: die is, vind ik, vergelijkbaar met elke andere gemiddelde bouwkwaliteit telefoon.
Hiervoor had ik een E50 en daarmee kon je iemand de hersens inslaan - en diezelfde persoon daarna gewoon nog opbellen. Zou ik met een E52 niet doen, zo degelijk voelt 'ie niet aan.

(Maar: hij werkt verder erg plezierig, lekker snel en qua features helemaal compleet voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sorbo schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:57:
[...]
Waar ik nu wel last van heb is stof onder t scherm. Iemand daar al ervaring mee? Heb nu denk ik zo'n 50-100 stofjes aan de onderkant van mn display zitten, die behoorlijk opvallen. Ook lijken ze op verschillende "lagen" te zitten. Ga m denk ik maar terugsturen naar studentmobiel, hoewel ik m niet wil missen natuurlijk :(
Hier ook al wat stof onder het scherm. Valt dat onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Ik kan plots geen mailbox meer aanmaken, ik kies nieuw, kies hotmail, voer mijn email adres en paswoord in, ik duw op ok, en plots ben ik weer op het keuze scherm van mailprovider. (ook met andere mail providers geprobeerd, deze werken ook niet)
Heeft hier nog iemand problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Ibjelot schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:46:
[...]

De E52 neemt in VGA resolutie op met 15 fps, geen 25. Het viel mij inderdaad ook op dat het beeld om de zoveel seconden een fractie van een seconde blijft hangen, beetje vervelend. Maar dat staat dus los van het aantal fps, het is net of zit er dan een buffer vol oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
christiaann1985 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:34:
[...]Hier ook al wat stof onder het scherm. Valt dat onder de garantie?
Is er iets stuk aan het product wat je gekocht hebt? Lijkt me niet.. Ik heb geen enkel stofje, maar draag hem dan ook niet in een broekzak bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Vind die redenatie niet volledig passen, je mag ook verwachten dat een product probleemloos te gebruiken is onder normale omstandigheden. Een broekzak is dat wel degelijk voor een telefoon. Ik denk dat je wel mag verwachten dat dit niet achter het scherm mag komen en dat het daarom ook onder garantie valt. Aangezien het frontje niet al te degelijk vast zit is dit gewoon een materiaal/constructiefout mijns inziens.

Dan zou je een auto kunnen maken die niet tegen regen kan; want dan lekt het water in het interieur. Niet bepaald gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Na lang zoeken heb ik gevonden dat als je een onbekend email adres invoert je zelf de imap en smpt poorten kan invoeren, nu heb ik deze

POP server: pop3.live.com (Port 995)

POP SSL required? Yes

User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com

Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live

SMTP server: smtp.live.com (Port 25 or 587)

Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)

TLS/SSL required? Yes

Maar als ik deze probeer dan kan ik niet verbinden. Heeft iemand de juiste connection info?
Of wilt mischien even iemand een account van hotmail aanmaken met de wizard en de connection info bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsibma schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:30:
[...]

De E52 neemt in VGA resolutie op met 15 fps, geen 25. Het viel mij inderdaad ook op dat het beeld om de zoveel seconden een fractie van een seconde blijft hangen, beetje vervelend. Maar dat staat dus los van het aantal fps, het is net of zit er dan een buffer vol oid.
het rare is: als je op telefoongeheugen opneemt dan heb ik er geen last van. Lijkt erop alsof geheugenkaart niet snel genoeg opslaat ofzo..?
Heb de standaard geleverde geheugenkaart erin. ( 1 gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In reactie op de vraag hierboven naar de correcte instellingen van een hotmail box kan ik het volgende berichten;

Instellingen Inkomende Email:
gebruikersnaam: emailadres
wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord
inkomende emailserver: pop3.live.com
toegangspunt: naar voorkeur
Beveiliging: Aan (SSL/TLS)
Poort: standaard (995 als ik het goed heb)
Beveiligde APOP aanmelding: naar voorkeur? (staat bij mij uit)

Instellingen Uitgaande Email
uitgaande mailserver: smtp.live.com
Toegangspunt: naar voorkeur
Beveliging: aan (Start TLS)
Poort: standaard (25 als ik het goed heb)

Ik heb het Nokia emailgedeelte (Nokia Messaging) uitgezet omdat ik het programma niet lekker draaiend kreeg. Vooral de synchronisatietijdstippen waren niet goed te regelen. Ik kon bijvoorbeeld wel instellen dat het programma om het uur zou controleren op nieuwe email. Maar vervolgens bleef ik wel constant een open gegevensverbinding houden. Dat is niet echt prettig voor de accuduur, dus ik heb het programma uitgezet, en nu mijn hotmail adres rechtstreeks gesynchroniseerd.
Wel vind ik het een minpunt dat je niet meer vanuit de sms inbox door kunt bladeren naar rechts om zo in je email te komen. Dit kon ik bij mijn E51 wel, maar ach.

Het nokia Messaging gedeelte uitzetten kun je doen door naar email.nokia.com te gaan. Daar inloggen met het eerst geregistreerde Nokia Messaging emailadres en dan onderaan als ik het goed heb op 'opheffen' (of iets in die zin) klikken.
Daarna toestel in offline modus zetten, email instellen, en dan kun je zelf de instellingen invoeren.

Bij mij werkt dat door naar Email te gaan->opties->instellingen->mailboxinstellingen, weer mailboxinstellingen en dan onderaan Geavanceerde mailbox instellingen.
Daar kun je dan de Instellingen inkomende en uitgaande email bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 19:53:
[...]

het rare is: als je op telefoongeheugen opneemt dan heb ik er geen last van. Lijkt erop alsof geheugenkaart niet snel genoeg opslaat ofzo..?
Heb de standaard geleverde geheugenkaart erin. ( 1 gb)
Hm, dan ligt het dus aan het kaartje of de beperkingen van het sd-slot. Ik gebruik zelf ook het bijgeleverde kaartje, heb ook niets anders liggen, dus kan ook niet echt gaan testen. Misschien is er iemand die een wat duurder/sneller kaartje kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
dsibma schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:25:
[...]

Hm, dan ligt het dus aan het kaartje of de beperkingen van het sd-slot. Ik gebruik zelf ook het bijgeleverde kaartje, heb ook niets anders liggen, dus kan ook niet echt gaan testen. Misschien is er iemand die een wat duurder/sneller kaartje kan proberen?
Ik kan wel melden dat ik nergens last van heb.
Nu heb ik ook een 4gb SDHC kaartje (van kingston) erin zitten. Dus het zou daar aan kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
op m'n 16GBtje van Kingston heb ik idd ook geen probleem, het is enkel wanneer op het telefoongeheugen opgenomen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem aan dat je de standaard geheugenkaart die je bij de telefoon hebt gekregen nog hebt?
wil je `s met die erin proberen op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:10:
neem aan dat je de standaard geheugenkaart die je bij de telefoon hebt gekregen nog hebt?
Ik heb die inderdaad nog wel, maar helaas is die in gebruik in mijn digitale camera:P
Dus tja, ik zou het kunnen doen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:10:
dat werkt idd wel vlekkeloos
heb ik brol gekocht? :o

wel mooi dat de telefoon zelf een "beschadigd" geheugenkaartje ziet en dit ook kan formatteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F dan heb ik dus weer zo`n k#t toestel.

Heb zelfs de laatste software versie erop (33.002 ) en nog steeds geen verbetering.
Ik vraag me alleen af of het met de eerste software dit ook had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Het installeren van OVI Maps 3.04beta op mijn E52 mislukte - het telefoongeheugen zat vol. Dat klopte inderdaad, slechts 11MB vrij (of 7MB, afhankelijk van wie je het vroeg).

Enig onderzoek liet de dader zien: geen ladingen SMSjes, video's, geluid of geinstalleerde applicaties maar een enkele file in de root van het telefoongeheugen (de 'C' schijf dus):
C:\licensesrv.log 26385913 bytes

Juist, 25MB voor een logfile. Klein stukje inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Licenser server start...

LicenserSrv starting
SMSEng started
SrvEng 1
GetImei 1
GetImei 2
GetImei 3
GetImei 4
GetImei 5
SrvEng 2
SrvEng 3
IMEI OK
SrvEng 4
CeLicenserSrvEng iLicenses created
CeLicenserSrvDRMClock created
ProfileChangedL start
ProfileChangedL end
CeLicenserSrvEng created
RegEng started
Server started
Active startQFNetworkInfoChangedL start
QFNetworkInfoChangedL start
New sesson created
Message Return Params
Message CheckServerVersion
License close
No open sessions
Crossmidnight
SMSHandleNewMessageL called
SMSHandleNewMessageL called

Het uitzetten en aanzetten van de telefoon maakt 'm niet leeg. Ik heb 'm met de hand verwijderd (en nu 36MB i.p.v. 11MB vrij), maar ben toch benieuwd:
Iemand een idee waar die logfile vandaan komt? Kan uit de inhoud verder niets opmaken, maar het lijkt mij van het OS zelf te zijn (IMEI, SMS, Networkinfochanged meldingen).
Is die file bij andere mensen ook zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Lijkt wel erg hier op:
http://discussions.europe...icensersrv-log/m-p/654737

Upgraden naar de laatste versie van World Traveler zou het probleem dus moeten verhelpen.

edit:

Updaten doe je vanuit de app zelf zag ik..

[ Voor 12% gewijzigd door Boboga op 22-04-2010 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Boboga schreef op donderdag 22 april 2010 @ 07:37:
Lijkt wel erg hier op:
http://discussions.europe...icensersrv-log/m-p/654737

Upgraden naar de laatste versie van World Traveler zou het probleem dus moeten verhelpen.
Geweldig, dat is precies waar ik last van had!
Ik had er wel naar gegoogled, maar dan naar "licensesrv.log" - een typefout, moest dus "licensersrv.log" zijn... |:(
Zojuist geupgrade, die hele file is er nu niet meer dus lijkt het inderdaad op te lossen - bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de E55 kan kopen? Hier in Belgie kan je hem al zeker niet vinden, import geen probleem maar van waar :( ? Als ik Nokia E55 kopen google vind ik zelfs niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:59:
Weet iemand waar ik de E55 kan kopen? Hier in Belgie kan je hem al zeker niet vinden, import geen probleem maar van waar :( ? Als ik Nokia E55 kopen google vind ik zelfs niets.
Vergeleken met een E52 is die inderdaad redelijk zeldzaam. Slechts 1 aanbieder in de pricewatch:
http://tweakers.net/pricewatch/237893/nokia-e55-zwart.html, daar zou je het kunnen proberen (weet niet of ze naar BE versturen).

Overigens is het wel een teken, als 'ie zo slecht te koop is. Als veel mensen het blijkbaar maar niks vinden, dan is daar misschien een reden voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
vanaalten schreef op donderdag 22 april 2010 @ 17:09:
[...]

Vergeleken met een E52 is die inderdaad redelijk zeldzaam. Slechts 1 aanbieder in de pricewatch:
http://tweakers.net/pricewatch/237893/nokia-e55-zwart.html, daar zou je het kunnen proberen (weet niet of ze naar BE versturen).

Overigens is het wel een teken, als 'ie zo slecht te koop is. Als veel mensen het blijkbaar maar niks vinden, dan is daar misschien een reden voor...
De reden kan ook simpeler zijn, Nokia heeft dit model gewoon niet uitgebracht voor NL en BE en elders op de wereld wel. Wil niet zeggen dat mensen het maar niets vinden. Normale distributeurs hebben hem gewon niet, dus diegene die hem aanbiedt, haalt hem ergens anders vandaan.

-ik heb geen bron, maar deze verklaring lijkt me veel meer plausibel-

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:44:
[...]

Geweldig, dat is precies waar ik last van had!
Ik had er wel naar gegoogled, maar dan naar "licensesrv.log" - een typefout, moest dus "licensersrv.log" zijn... |:(
Zojuist geupgrade, die hele file is er nu niet meer dus lijkt het inderdaad op te lossen - bedankt!
heb hem ook geupdate, maar kreeg niet meer geheugen,
hoe kan ik licensesrv.log met de hand verwijderen, zie hem niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:45:
hoe kan ik licensesrv.log met de hand verwijderen, zie hem niet staan
Via bestandbeheer zou die, als licensersrc.log er is, gewoon op C zichtbaar moeten zijn (en verwijderd kunnen worden). Als je hem niet ziet, dan is 'ie er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij staat wonder bij wonder op play.com voor dezelfde prijs als een E52 hier in Belgie. Maar ben nu toch aan het twijfelen, met de garantie enzo. Ik ga beter een E52 op pdashop.be bestellen. Snel en een factuur van BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:03:
[...]

Via bestandbeheer zou die, als licensersrc.log er is, gewoon op C zichtbaar moeten zijn (en verwijderd kunnen worden). Als je hem niet ziet, dan is 'ie er niet.
dan is hij er niet??
heb nog 1680kB Vrij geheugen
15 MB sis-bestanden
43 MB Andere bestanden hoe kan ik zien wat dat is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Waarmee ik dat zag: telefoon koppelen aan de PC, dan via windows explorer naar de telefoon gaan, daarbinnen het telefoongeheugen bekijken. Simpelweg van elke folder in de root even de eigenschappen opvragen, dan zie je snel genoeg of daar het verbruik ergens zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:44:
Waarmee ik dat zag: telefoon koppelen aan de PC, dan via windows explorer naar de telefoon gaan, daarbinnen het telefoongeheugen bekijken. Simpelweg van elke folder in de root even de eigenschappen opvragen, dan zie je snel genoeg of daar het verbruik ergens zit.
sorry maar zie alleen maar mijn sd kaart, en geen telefoon geheugen???
heb windows 7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:29:
[...]

sorry maar zie alleen maar mijn sd kaart, en geen telefoon geheugen???
heb windows 7 :?
Als je je telefoon aan de pc koppelt met USB. Vraagt je telefoon in wat voor modus hij moet gaan. Als je daar PC suite selecteert krijg je toch echt ook je telefoon geheugen in explorer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

[...]

De reden is dat deze nooit officieel in de benelux is geintroduceerd. Ik heb zelf een zwarte e55, en ben er zwaar tevreden mee. Ik heb m overigens via Studentmobiel, die hebben m een tijdje verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dan toch maar een E52 gekocht :) Op het eerste zicht zeer mooi toestelletje, even wat mee spelen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft alles wat ik moet hebben...is wel 1x vastgelopen. Een gps fix had ik na 10sec. Toetsen zijn opnieuw zalig om te typen, e51 had ook zo'n handige toetsen. Scherm is net groot genoeg.

Alles werkt maar ik kan precies niet inloggen op facebook met de nokia app. Ik klik op aanmelden en ik krijg als bericht: U moet eerst aangemeld zijn...:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanrader voor alle e52 gebruikers. Heb screenprotectors besteld via crocfol.de. Heb er net 1 bevestigd. Ging zeer vlot en ze zien er zeer stevig uit. Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
Iemand enig idee wanneer de opvolgers van deze telefoons bekend gemaakt worden? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
E51: 18 september 2007
E52: 6 mei 2009
E53: begin 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:28:
Aanrader voor alle e52 gebruikers. Heb screenprotectors besteld via crocfol.de. Heb er net 1 bevestigd. Ging zeer vlot en ze zien er zeer stevig uit. Greetz
waar moet ik ergens zijn op die site? Mn Duits is niet best en als ik op de NL vlag klik komt ik niet bijster verder... :?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
De protector van de Brando shop werkt ook prima hoor:
http://shop.brando.com/bw...e52-_p03622c1087d009.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Probleem: zoeken van contacten d.m.v. OVI Maps werkt niet vanwege postcode.

Door de contactenlijst zoeken en kiezen voor 'Weergeven op Kaarten'. OVI maps opent met het adres van dat contact alvast ingevuld - kwestie van bevestigen en het adres wordt opgezocht.
Bij mij werkt dat niet, omdat de postcode in het adres staat. Even de postcode verwijderen en het werkt wel.

Iemand hiervoor een mooie en elegante oplossing gevonden?

Workaround zou zijn de postcodes uit de adressenlijst te slopen, maar dat is niet de meest wenselijke oplossing - je wilt je adresgegevens wel compleet houden.

Is er ergens een plek waar je dit soort problemen bij Nokia kan aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Oliesjeik1 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:14:
Vroeg me af of iemand al een sportband heeft gekocht voor de e52. Tijdens het hardlopen gebruik ik de sportstracker en mp3 speler alleen heb ik nog geen armband/sportband gevonden zodat ik de telefoon tijdens het hardlopen en fietsen gemakkelijk mee kan nemen.

Ik heb gekeken bij verschillende telefoonwinkels, dixons, sportwinkels en mediamarkt maar men verkoopt alleen sportbanden voor de iphone/ipod/ipodshuffle. Dat is het allemaal net niet (of te klein of in de breedte weer veel te groot). Ik vroeg me dus af of iemand een goede sportband heeft gevonden en waar men deze gekocht heeft.

Het enige wat in de buurt kwam was een armband bij runnersworld maar deze was ook te breed... :(
Ik zit met dezelfde vraag. Heeft iemand tips over of ervaringen met een sport(arm)band voor de E52?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 22:26
Alvorens ik Nokia E52 wil gaan kopen wil ik graag weten of het iemand al is gelukt om Sygic Mobile Maps 10 probleemloos te draaien op Nokia E52?

Zoniet, is de gesproken versie Ovi Maps op de Nokia E52 gratis te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugmod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11-2022
Voor de liefhebbers van de E55: er schijnt een nieuwe firmware uit te zijn. ik heb hem nog niet via Fota kunnen upgraden. bron: http://www.a2phone.com/no...caredp-5-0-europe-034-001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
pinotje2, Ovi Maps is volledig gratis, inclusief de kaarten en gesproken navigatie.

bugmod, die is er ondertussen ook voor de E52. Bij mij lukt de fota upgrade wel, via Ovi weigerde hij (je moest eerst Ovi upgraden, maar die kwam in een eindeloze loop terecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
Alfredo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:38:
pinotje2, Ovi Maps is volledig gratis, inclusief de kaarten en gesproken navigatie.

bugmod, die is er ondertussen ook voor de E52. Bij mij lukt de fota upgrade wel, via Ovi weigerde hij (je moest eerst Ovi upgraden, maar die kwam in een eindeloze loop terecht).
Werkt Ovi Maps net zo goed als Sygic Mobile Maps?

Maar heeft iemand hier Sygic Mobile Maps 10 probleemloos draaien op de E52?

[ Voor 198% gewijzigd door pinotje2 op 04-05-2010 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik heb Sygic 10 geprobeerd (de PietPiraat-versie), maar net als de vorige versie leverde die random 'unexpected errors' op, crashes dus. Paar keer per uur, dus daarmee voor mij onbruikbaar.

(Sygic was destijds, september vorig jaar, op de hoogte van de problemen maar het is in de nieuwe versie blijkbaar nog steeds niet opgelost. E52 staat ook niet tussen de compatibele devices.)

OVI maps (gratis) is voor mij een perfecte vervanging, ik zou - zelfs als 'ie het goed zou doen - geen geld meer uitgeven voor een Sygic of TomTom.

Enige wat ik in OVI maps mis is de mogelijkheid om zonder GPS-fix een route te laten berekenen vanaf een startpunt naar keuze naar een eindpunt. Stel, ik wil alleen even weten hoe lang het rijden is van Utrecht naar Groningen, terwijl ik in Lutjebroek zit. Heb nog niet gevonden hoe dat kan. Maar goed, dan pak ik even Google Maps erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:01
Een kameraad van mij heeft een Nokia E52.
Net een gesprek met hem gevoerd van 15 minuten.
Wat is hij ontzettend slecht te verstaan. Hij klinkt momenten heel ver weg.
Dit heb ik eerder al gelezen in dit topic. Maar is er inmiddels een firmware update die dit verhelpt?
Hij is totaal niet geinteresseerd in telefoons en heeft nog nooit gekeken voor een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
pinotje2 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 01:47:
[...]

Werkt Ovi Maps net zo goed als Sygic Mobile Maps?

Maar heeft iemand hier Sygic Mobile Maps 10 probleemloos draaien op de E52?
Ik draai zelf Mcguider 7.7 (ook sygic) (met kaarten uit 12/09) En daar heb ik nog nooit een unexpected error gehad. Wel heeft hij problemen met de fix. Zonder eerste ovi maps op te starten lukt het me niet om een fix te krijgen.
maar zoals ik dus lees heeft versie 10 geen zin om E52?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Nieuwigheidje van Nokia: Nokia Own Voice. Je kunt je eigen stem opnemen voor gesproken navigatie. Leek mij wel een leuk dingetje. Maar ik krijg hem echter niet op mijn e52 geinstalleerd. Lukt iemand anders het wel? De e52 staat wel bij de compatible devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ibjelot schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Ik draai zelf Mcguider 7.7 (ook sygic) (met kaarten uit 12/09) En daar heb ik nog nooit een unexpected error gehad. Wel heeft hij problemen met de fix. Zonder eerste ovi maps op te starten lukt het me niet om een fix te krijgen.
maar zoals ik dus lees heeft versie 10 geen zin om E52?
Ik heb zelf met McGuider, versie voor Sygic 10, een aantal uren achter elkaar de navigatie aan gehad, dit zonder crashes.

Dus neem aan dat de nieuwe het ook wel moet doen op de E52.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Brickman schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 19:18:
[...]

Ik heb zelf met McGuider, versie voor Sygic 10, een aantal uren achter elkaar de navigatie aan gehad, dit zonder crashes.

Dus neem aan dat de nieuwe het ook wel moet doen op de E52.
Ik heb hem ook geïnstalleerd. Dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als ik een keer ga navigeren.
Maar het ziet er een stuk beter uit dan versie 7.7:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
De reacties zijn (en waren dat destijds ook) wisselend. Bij mij crashte Sygic (vorige versie en versie 10) dus een paar keer per uur. Ook Navigon en NDrive getest en die hadden er ook last van, dus het is niet iets specifiek voor Sygic. Waren meer mensen die er last van hadden.

Maar goed - er waren destijds (en nu weer) ook mensen waarbij het op eenzelfde toestel probleemloos draaide, dus er is wel iets vreemds mee aan de hand. Verder heb ik met mijn toestel eigenlijk nooit problemen, dus ik sluit nog even uit dat het aan mijn toestel ligt... maar garantie dat Sygic op een E52 goed loopt is er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
vanaalten schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:54:
De reacties zijn (en waren dat destijds ook) wisselend. Bij mij crashte Sygic (vorige versie en versie 10) dus een paar keer per uur. Ook Navigon en NDrive getest en die hadden er ook last van, dus het is niet iets specifiek voor Sygic. Waren meer mensen die er last van hadden.

Maar goed - er waren destijds (en nu weer) ook mensen waarbij het op eenzelfde toestel probleemloos draaide, dus er is wel iets vreemds mee aan de hand. Verder heb ik met mijn toestel eigenlijk nooit problemen, dus ik sluit nog even uit dat het aan mijn toestel ligt... maar garantie dat Sygic op een E52 goed loopt is er dus niet.
Dus m.a.w. Sygic Mobile Maps 10 werkt op sommige Nokia E52 wel en bij anderen weer niet...

vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pinotje2 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:28:
Dus m.a.w. Sygic Mobile Maps 10 werkt op sommige Nokia E52 wel en bij anderen weer niet...
vreemd....
Och, niet per se vreemd. Iedereen heeft z'n toestel weer anders ingesteld, of Sygic anders ingesteld. Het zou pas echt vreemd zijn als het verschillend werkt bij gelijke installaties & settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 00:19:
[...]

waar moet ik ergens zijn op die site? Mn Duits is niet best en als ik op de NL vlag klik komt ik niet bijster verder... :?

:)
Je moet eerst in de winkel een code kopen (deed ik in de bell company). die code vul je in op de site, samen met je adresgegevens. een paar dagen later zit er een pakje met 2 screenprotectors in de bus.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
I-King schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:43:
Nieuwigheidje van Nokia: Nokia Own Voice. Je kunt je eigen stem opnemen voor gesproken navigatie. Leek mij wel een leuk dingetje. Maar ik krijg hem echter niet op mijn e52 geinstalleerd. Lukt iemand anders het wel? De e52 staat wel bij de compatible devices.
de 'wizard' volgen op die site, en alles werkt bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
ik vind de T9 functie op de e52 een stuk slechter dan ik gewend ben van Nokia. Veel vervoegingen van werkwoorden staan niet in het woordenboek. Een woord als 'noemde', bijvoorbeeld, moet je handmatig bijwerken. Meer mensen die hier tegenaanlopen?

Edit: ik ben duidelijk niet de enige: http://discussions.europe...-in-Nokia-E52/td-p/571402

[ Voor 23% gewijzigd door christiaann1985 op 06-05-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
christiaann1985 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:25:
ik vind de T9 functie op de e52 een stuk slechter dan ik gewend ben van Nokia. Veel vervoegingen van werkwoorden staan niet in het woordenboek. Een woord als 'noemde', bijvoorbeeld, moet je handmatig bijwerken. Meer mensen die hier tegenaanlopen?

Edit: ik ben duidelijk niet de enige: http://discussions.europe...-in-Nokia-E52/td-p/571402
Je zal zeker niet de enige zijn.
Ik heb er ook last van. Op dat forum wordt ook dit Programma genoemd
Als je dit nou samen met Bronbestanden Woordenboek dit gebruikt :P Of 10.000 meest gebruikte nederlandse woorden
Dan krijg je een hele uitgebreide woordenlijst 8)

Maar enige voorzichtigheid is wel geboden :9 Als je een lijst importeert dan vervangt hij je eigen woordenlijst 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Ibjelot op 06-05-2010 19:14 . Reden: enige aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ibjelot schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:13:
[...]

Maar enige voorzichtigheid is wel geboden :9 Als je een lijst importeert dan vervangt hij je eigen woordenlijst 8)7
Ik stel voor dat jij, in het algemeen belang, voor alle forumgebruikers, even een testje uitvoert en hier rapporteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Ibjelot schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:13:
[...]
dit gezegd zijne, weet iemand waar je die kan terugvinden en/of woorden er uit schrappen?

/edit: never mind, khad nog dat programma niet geïnstalleerd 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door efari op 07-05-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
christiaann1985 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:05:
[...]

Ik stel voor dat jij, in het algemeen belang, voor alle forumgebruikers, even een testje uitvoert en hier rapporteert :)
Daar ben ik het ook totaal mee eens, en daarom heb ik een testje gedaan. :)

Uitkomst:
De lijst die ik er in heb gezet heeft alles vervangen van wat er in stond. Maar zo erg vind ik dat niet :9 aangezien mijn telefoon nu wel heel veel woorden herkend.

Advies >:)
Gewoon doen, je kan je oude lijst ook exporteren. Dus als het je helemaal niet bevalt kun je je eigen woordenlijst gewoon weer terug zetten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ibjelot schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 07:22:
[...]
Advies >:)
Gewoon doen, je kan je oude lijst ook exporteren. Dus als het je helemaal niet bevalt kun je je eigen woordenlijst gewoon weer terug zetten. :*)
Thanks! :) Welke woordenlijst heb je gebruikt? De langste neem ik aan (bronbestanden woordenboek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
christiaann1985 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:16:
[...]

Thanks! :) Welke woordenlijst heb je gebruikt? De langste neem ik aan (bronbestanden woordenboek)?
Klopt, het inladen duurde wel een poosje op mijn telefoon. Dus dan moet je gewoon je telefoon even met rust laten:P

En in het zip bestand bronbestanden heb je 2 lijsten staan (+ veel onzin) Als je de Basiswoorden en Flexievormen samenvoegt, heb je nog een grotere lijst O-) Dus zie maar hoeveel woorden je wil hebben.
Ik heb alleen de basiswoorden gebruikt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ibjelot schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:08:
[...]
En in het zip bestand bronbestanden heb je 2 lijsten staan (+ veel onzin) Als je de Basiswoorden en Flexievormen samenvoegt, heb je nog een grotere lijst O-) Dus zie maar hoeveel woorden je wil hebben.
Ik heb alleen de basiswoorden gebruikt,
volgens mij zijn die flexiwoorden werkwoordsvervoegingen, handig dus! Ik ga ze eens proberen samen te voegen.

Trouwens, ik zie in de lijst dat hij niet helemaal klopt. Woorden met een trema of andere accenten, begrijpt hij niet, daar wordt een 'wortel-teken' van gemaakt. Heb je dat ook gezien?

Edit: hoe voeg ik twee van zulke grote woordenlijsten samen en rangschik ik ze vervolgens alfabetisch? :s
Edit2: het lukt me sowieso niet een lijst te importeren, de applicatie zegt dat m'n geheugen vol is en dat ik toepassingen moet sluiten, terwijl ik geen enkele toepassing open heb staan..?

[ Voor 18% gewijzigd door christiaann1985 op 07-05-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
christiaann1985 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:34:
[...]

volgens mij zijn die flexiwoorden werkwoordsvervoegingen, handig dus! Ik ga ze eens proberen samen te voegen.

Trouwens, ik zie in de lijst dat hij niet helemaal klopt. Woorden met een trema of andere accenten, begrijpt hij niet, daar wordt een 'wortel-teken' van gemaakt. Heb je dat ook gezien?

Edit: hoe voeg ik twee van zulke grote woordenlijsten samen en rangschik ik ze vervolgens alfabetisch? :s
Dat had ik nog niet gezien...

Je kan beide lijsten zo in Excel zetten. En hem dan op volgorde laten zetten. Dan heb je een lijst van ruim 277.000 Woorden. Alleen het probleem is dan dat ik hem er niet in krijg. Mijn telefoon vertelt mij dan doodleuk dat mijn geheugen vol is...
Hoe los ik dat op? :9

Edit:
Ik krijg mijn lijst er ook niet eens in:P
Hij heeft helemaal geen problemen met de 10.000 woorden lijst. (waarvan ik er ook maar ruim 3500 erin krijg!)
En wat ik lees op de site: Er is een maximum aan het aantal woorden wat je kan invoeren. Dit getal is onbekend en ze gaan kijken hoe ze dit gaan oplossen
(vergeet niet dat het nog in Beta is! ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door Ibjelot op 07-05-2010 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ibjelot schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:02:
[...]
Edit:
Ik krijg mijn lijst er ook niet eens in:P
Hij heeft helemaal geen problemen met de 10.000 woorden lijst. (waarvan ik er ook maar ruim 3500 erin krijg!)
En wat ik lees op de site: Er is een maximum aan het aantal woorden wat je kan invoeren. Dit getal is onbekend en ze gaan kijken hoe ze dit gaan oplossen
(vergeet niet dat het nog in Beta is! ;) )
nah! ik zie dat de standaardlijst van nokia maar 1000 woorden bevat. Alles daarboven is dus al mooi meegenomen.. Denk dat 227.000 iiiets te hoog gegrepen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
christiaann1985 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:16:
[...]

nah! ik zie dat de standaardlijst van nokia maar 1000 woorden bevat. Alles daarboven is dus al mooi meegenomen.. Denk dat 227.000 iiiets te hoog gegrepen is :)
Maar 1000? Dat had ik niet verwacht :P Maar je hebt gelijk dat 277.000 woorden iets te veel van het goede is :)

Dan houd ik het maar op de 3600 woorden die ik nu wel erin heb staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg een foutmelding tijdens installatie met ovi: foutcode 2148532241

beide sis bestanden geprobeerd geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 18:57:
ik krijg een foutmelding tijdens installatie met ovi: foutcode 2148532241

beide sis bestanden geprobeerd geen resultaat.
K moet zeggen dat ovi maps bij mij ook niet werkt. sygic mobile maps werkt daarentegen vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25
vanaalten schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:28:
Enige wat ik in OVI maps mis is de mogelijkheid om zonder GPS-fix een route te laten berekenen vanaf een startpunt naar keuze naar een eindpunt. Stel, ik wil alleen even weten hoe lang het rijden is van Utrecht naar Groningen, terwijl ik in Lutjebroek zit. Heb nog niet gevonden hoe dat kan. Maar goed, dan pak ik even Google Maps erbij.
Dat kan wel degelijk!

Je gaat in het hoofdmenu naar "Plaatsen zoeken" en je zoekt het adres dat je nodig hebt. Je selecteert dan het juiste resultaat en kiest "Toevoegen aan route". Je komt dan automatisch in het menu "Route". Het kan zijn dat bovenaan iets in de trend van "Mijn locatie" of "GPS positie" oid staat, maar die kun je er zo uitwippen. Dan kies je onderaan "Nieuw routepunt toev.", herhaal je het spelletje nog een keer en kies je linksonder voor "Route weergeven". Dan zie je de kaart á la Google Maps met bovenaan begin- en eindpunt, afstand en reistijd :)

Het gekke is bij mij alleen dat de stem alleen werkt (via de carkit) als ik tijdens het navigeren gebeld wordt. Helaas l*lt de stem dan wel dwars door m'n gesprek heen 8)7
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.