Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:25
Ik zie -ondanks de brakke Nokia-site- nu trouwens dat je blijkbaar bij een E52 ook een houder voor in de auto krijgt? :o

Ik ben nu trouwens Ovi Maps beta 3.04 aan het installeren, gewoon even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:43:
[...]
Je gaat in het hoofdmenu naar "Plaatsen zoeken" en je zoekt het adres dat je nodig hebt. Je selecteert dan het juiste resultaat en kiest "Toevoegen aan route". Je komt dan automatisch in het menu "Route". Het kan zijn dat bovenaan iets in de trend van "Mijn locatie" of "GPS positie" oid staat, maar die kun je er zo uitwippen. Dan kies je onderaan "Nieuw routepunt toev.", herhaal je het spelletje nog een keer en kies je linksonder voor "Route weergeven". Dan zie je de kaart á la Google Maps met bovenaan begin- en eindpunt, afstand en reistijd :)
Goede tip, bedankt! OVI Maps is weer een stukje handiger geworden...
Stalensnuitje schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:05:
Ik ben nu trouwens Ovi Maps beta 3.04 aan het installeren, gewoon even proberen.
Heb 'm er bij mij op staan. Ik heb het idee dat GPS-ontvangst met OVI 3.04 minder goed gaat: als ik OVI maps uit ga en dan weer opnieuw opstart, dan krijgt 'ie regelmatig geen GPS-fix meer. Telefoon uit/aan lost het dan in elk geval op. Verder eigenlijk geen voordelen aan 3.04 gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door vanaalten op 08-05-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 17:42
efari schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:12:
[...]

de 'wizard' volgen op die site, en alles werkt bij mij..
De wizard werkt bij mij prima, maar waar vind ik later de stem op de telefoon? Ik heb de stem gedownload naar de telefoon, maar bij navigatiestemmen (instellingen - tabblad navigatie - per auto begeleiding) staat niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
edwardmila schreef op zondag 09 mei 2010 @ 15:01:
[...]

De wizard werkt bij mij prima, maar waar vind ik later de stem op de telefoon? Ik heb de stem gedownload naar de telefoon, maar bij navigatiestemmen (instellingen - tabblad navigatie - per auto begeleiding) staat niets...
instellingen - tabblad navigatie - per auto begeleiding:
kiezen voor: "Eigen stem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
ja oke, maar zoals ik al zei...stem staat er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
edwardmila schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:13:
ja oke, maar zoals ik al zei...stem staat er niet bij
dus je hebt het na het uploaden terug gedownload? (want dat moet wel)
daarna geeft het programma een melding dat het daar staat met de titel "Eigen stem" of mss int engels "Own voice" of mss bij jou de titel van het bestand dat je gedownload hebt?
ik weet niet wat er anders nog moet gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
yep...heb ik allemaal gedaan...maar staat er niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
vanaalten schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 07:28:
Ik heb Sygic 10 geprobeerd (de PietPiraat-versie), maar net als de vorige versie leverde die random 'unexpected errors' op, crashes dus. Paar keer per uur, dus daarmee voor mij onbruikbaar.

(Sygic was destijds, september vorig jaar, op de hoogte van de problemen maar het is in de nieuwe versie blijkbaar nog steeds niet opgelost. E52 staat ook niet tussen de compatibele devices.)
Even mijzelf corrigeren:
Naar aanleiding van een post in het E72 topic heb ik Sygic 10 nog eens geprobeerd. Weekje geleden had ik ook de firmware 034.001 geinstalleerd. Ondertussen al zo'n 3 uur met Sygic gereden en nog geen enkele vastloper gehad. Ofwel, het lijkt nu opgelost te zijn (of misschien is er iets anders op het toestel of instellingen gewijzigd waardoor de bug niet meer optreed)!

Voordeel van Sygic: makkelijker om te zoeken naar adressen.
Verder vind ik OVI nog steeds prima werken, dus echt veel maakt het mij niet uit. Maar toch, leuk dat Sygic het nu ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:44:
[...]
Weekje geleden had ik ook de firmware 034.001 geinstalleerd.

Is er nieuwe firmware beschikbaar?

Edit: Ja dus. Maar nog niet voor elke productcode..

[ Voor 12% gewijzigd door christiaann1985 op 12-05-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van VOIP, maar heb de boel eens geinstalleerd en ingesteld zoals uitgelegd was in de OP. (zeer duidelijk overigens, mijn complimenten!).
Ik ben nu op mijn werk dus kan het niet uitproberen, maar heb alvast een paar vragen:

1) hoe weet ik of ik nou via VOIP bel of gewoon via Vodafone? Als ik dat wereldbolletje zie betekent dat dan automatisch dat het via VOIP gaat?
2) Waarom moet ik een programmaatje installeren op mijn PC (voipbuster)? Ik vind dat voipbuster maar een beetje vaag.. Klopt het dat ik verder neits meer hoef te doen met dat programma? Zou ik het weer kunnen uninstallen?

Wat algemener:
3) Hoe gaat het signaal naar de ontvanger? Dat gaat weer gewoon via de zendmasten en dan zijn er weer gewoon kosten die in rekening worden gebracht.. Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
4) Het is helemaal gratis als ik goed begrijp. Ik kan dus ook gewoon iemand in Spanje bellen? Kostenloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Goede dag iedereen ik ga morgen een e52 halen maar wilde weten welke product codes er zijn voor nl of be..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

In Februari heb ik mijn e52 naar een Nokia Care Point gebracht omdat 'ie niet meer aan wilde na het leeggaan van de accu. Toen had ik de e52 net een dag of twee, drie. :P

In de afgelopen maanden nooit problemen gehad met 't toestel, superfijn ding. :)
Gister viel me echter op dat de accu wel heel snel leegging, de nacht ervoor had ik 'm opgeladen. Aan het eind van de dag had 'ie nog maar een streepje. Veel sneller dan normaal dus.
Gewend aan de super accuduur dacht ik dat ik nog wel even tijd had om de telefoon aan de lader te hangen.

Niet dus. :') Accu is weer helemaal leeggegaan -en raad eens- de telefoon wil niet meer aan. :X
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Na twee keer de accu leeg te hebben laten gaan is de e52 twee keer onbruikbaar geworden. Vanmiddag even langs het Nokia Care Point, kijken wat ze daar zeggen. :P

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Accu doet het hier prima, ik haal een kleine week met push e-mail, gps, ... Wat ik wel heb voorgehad, is dat mijn telefoon aangeeft dat de batterij volledig vol is. Om dan een nacht later (standby, geen internet) opeens nog maar 1 streepje te hebben. Maar toen had ik hem ook al een week niet opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:01
Ik heb wel eens gehad dat ik een programma had lopen en hij in een uur ofzo de batterij helemaal leegtrekt. Dan wordt hij ook warmer. Ik weet niet waar dat aan ligt. Ik heb Google search op de achtergrond draaien en Nokia Step Counter. Dat zijn de enige programma's die permanent lopen. Echter heb ik er nog niet zoveel last van gehad dat het een probleem is. Het grootste probleem vind ik dat de wekker het niet doet als de batterij leeggelopen is... Bij mijn vorige telefoon houdt hij altijd genoeg prik over om mij nog even wakker te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Zo, tijd voor een schopje.

Vorige week mijn mailboxen verwijderd, omdat de telefoon behoorlijk traag begon te worden. Bij het opnieuw installeren kom ik erachter dat ik geen gebruik meer kan maken van de wizard, die bevat sinds de firmware van februari een bug (Email 2.1.0), zodat je bij het ingeven van mailadres en wachtwoord weer teruggaat naar de providerselectie.

Nu heb ik de "offline" variant gevolgd, zoals die hier al sinds het begin van het topic wordt beschreven, maar ik mis nu de volgende dingen:

* Ik kan alleen maar instellen hoeveel mails hij binnenhaalt, niet van welke periode (ik had altijd mail van de afgelopen week);

* Ik gebruik Smart Connect voor meerdere WIFI-netwerken (thuis, vriendin, werk, geen databundel, dus alleen WLAN). Mijn SC-profiel bevat al die netwerken en is als standaard toegangspunt gedefinieerd, maar op mijn werk krijg ik geen verbinding, thuis wel.

* Ik krijg geen signaal meer als ik mail heb. Eerder werd het gepushed (vanuit Gmail), gewoon direct, maar na het opnieuw instellen is het alleen nog maar om de zoveel tijd (zoals ingesteld). Na weer verwijderen en nog een keer instellen gebeurt zelfs dát niet meer :X Ik moet nu de mailbox openen en verzenden/ontvangen om te controleren :-( En de mailbox zelf (scrollen, openen van mails) is nóg veel trager geworden :(

Heeft iemand een idee voor een workaround (of beter nog: de firmware 022.009 oid, van vóór feb.2010) voor mij? Ik word van de huidige situatie in elk geval niet vrolijk, helemaal omdat overal te lezen is dat alle recente firmware E-series dit probleem kennen. It's a bug, guys, not a feature :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn geheugen van de telefoon loopt vol. als ik mijn E52 aansluit op de pc, via pc suite kan ik in het geheugen kijken maar bijna alle folders zijn leeg, Ik kan enkel het mapje Data zien.
Weet iemand hoe ik juist kan zien of er nog andere bestanden op het telefoongeheugen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Nog steeds geen nieuwe firmware beschikbaar voor mijn E52, ik vind het slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 17mb geheugen en kan niets verwijderen. Echt niemand die weet waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:32:
nog 17mb geheugen en kan niets verwijderen. Echt niemand die weet waar het aan kan liggen?
probeer je internet cache leg te halen in je browser scheelt ook wel wat. het is mij opgevallen hoe meer ik surf hoe voller ie wordt dus zal het wel aan de browser liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 02:38:
[...]

probeer je internet cache leg te halen in je browser scheelt ook wel wat. het is mij opgevallen hoe meer ik surf hoe voller ie wordt dus zal het wel aan de browser liggen.
dat scheelt een beetje mb maar
dan blijf ik met een pak vol geheugen zitten waarvan ik totaa niet weet waar het aan besteed is. Gsm aan pc leggen kort niet veel op. Jammer want voor de rest super content van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:49:
mijn geheugen van de telefoon loopt vol. als ik mijn E52 aansluit op de pc, via pc suite kan ik in het geheugen kijken maar bijna alle folders zijn leeg, Ik kan enkel het mapje Data zien.
Weet iemand hoe ik juist kan zien of er nog andere bestanden op het telefoongeheugen staan?
Ja, je zit via PC-suite of de ingebouwde filemanager alleen de inhoud van de data map. Daar liggen nog mappen onder, die je met een filemanager als ActiveFile of Y-Browser te zien krijgt. En systeemmappen kom je alleen in als je gehackte firmware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:54:
[...]

Ja, je zit via PC-suite of de ingebouwde filemanager alleen de inhoud van de data map. Daar liggen nog mappen onder, die je met een filemanager als ActiveFile of Y-Browser te zien krijgt. En systeemmappen kom je alleen in als je gehackte firmware gebruikt.
bedankt morgen de gsm nog eens aan de pc hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik vrees dat een reset voor de mijne nodig is. De standaard browser kan niet meer op het internet, synchroniseren van contacten, agenda en notities geeft foutmelding, bepaalde updates kunnen niet worden geïnstalleerd, internetverbindingen kunnen niet meer verwijderd worden en sommige groepen geven -1 verbindingen aan, ...

Alleen ben ik na een reset wel rompatcher+ kwijt en die wil ik liever behouden. Dilemma dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden kreeg ik VoIP niet aan de praat op mijn E52 in combinatie met mijn thuis WLAN netwerk. Afgelopen weekend kwam ik erachter dat VoIP wel werkte op een ander WLAN netwerk.

De oplossing bleek uiteindelijk te zijn om ook de STUN server instellingen in te vullen (Bed. paneel -->Netinstell.-->Advanced VoIP settings->NAT firewall settings->Domain parameters->profielnaam->STUN settings).

Hierbij ook nog een link naar Nokia forum over VoIP instellingen met E52 & Betamax:
http://discussion.forum.nokia.com/forum/showthread.php?197447-VoIP-SIP-Betamax-on-E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Vraagje... hoe kan ik de melding omzeilen om certificaten tijdelijk te accepteren. Ik wil ze namelijk altijd accepteren omdat ik gek word van iedere keer die melding!

Ik heb op het net gezien dat de oplossing kan liggen in het eerst verwijderen van het certificaat en het daarna weer te accepteren. Helaas blijkt dit niet te werken. Ik kan zelfs het betreffende certificaat beschrijving niet terugvinden op mijn telefoon...

Mis ik misschien een instelling ergens?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
DaLuca, post de oplossing hier als je ze vindt. Ik word er namelijk ook gek van, sinds een paar weken moet ik het certificaat van mijn Exchange mail telkens accepteren. Uiteindelijk heb ik de mailbox verwijderd en controleer ik de mail manueel. Definitief accepteren werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Alfredo schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:06:
DaLuca, post de oplossing hier als je ze vindt. Ik word er namelijk ook gek van, sinds een paar weken moet ik het certificaat van mijn Exchange mail telkens accepteren. Uiteindelijk heb ik de mailbox verwijderd en controleer ik de mail manueel. Definitief accepteren werkte niet.
Afredo... Volgens mij heb ik de instelling te pakken!

bed. paneel --> instellingen --> toepassingen --> toepassing beheer --> onlinecertificaat controle op "goedkeuren zetten"

Werkt het nu ook bij jou? Ik heb met de OVI Store nu geen last meer. De popup verscheen bij mij altijd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Heeft iemand ook het volgende probleem met de mail (Exchange):

Als ik door de mappen blader zie ik steeds rond de 10-15x de map 'Inbox' staan. De nieuwe mail komt dan in 1 van deze mappen terecht. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Ik heb al gezocht naar updates, maar bij dit toestel zit de mail client ingebakken en heb je niets aan de losse 'mail for exchange' updates.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
DaLuca schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:43:
[...]

Afredo... Volgens mij heb ik de instelling te pakken!

bed. paneel --> instellingen --> toepassingen --> toepassing beheer --> onlinecertificaat controle op "goedkeuren zetten"

Werkt het nu ook bij jou? Ik heb met de OVI Store nu geen last meer. De popup verscheen bij mij altijd daar.
Helaas... werk toch niet...

Iemand de oplossing?

Ik heb trouwens ook geprobeerd alle ceertificaten te verwijderen. Dit is op een 6 tal na gelukt. De overige 6 kan ik niet bewerken in certificaatbeheer. Het lijkt alsof ik geen admin ben op mijn eigen telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:32
FlotterPower schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:09:
In Februari heb ik mijn e52 naar een Nokia Care Point gebracht omdat 'ie niet meer aan wilde na het leeggaan van de accu. Toen had ik de e52 net een dag of twee, drie. :P

In de afgelopen maanden nooit problemen gehad met 't toestel, superfijn ding. :)
Gister viel me echter op dat de accu wel heel snel leegging, de nacht ervoor had ik 'm opgeladen. Aan het eind van de dag had 'ie nog maar een streepje. Veel sneller dan normaal dus.
Gewend aan de super accuduur dacht ik dat ik nog wel even tijd had om de telefoon aan de lader te hangen.

Niet dus. :') Accu is weer helemaal leeggegaan -en raad eens- de telefoon wil niet meer aan. :X
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Na twee keer de accu leeg te hebben laten gaan is de e52 twee keer onbruikbaar geworden. Vanmiddag even langs het Nokia Care Point, kijken wat ze daar zeggen. :P
hier hetzelfde, heb nu een andere accu gekocht, die deed het even goed, maar na een dag ook al weer dood.
En als ik dat zo op internet lees hebben vele hier last van. Ligt gewoon aan de telefoon dus :P Heb nog wel garantie dus maar eens kijken hoe we dat fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
De telefoon houd het dagen uit zolang ik niet bel, maar als ik wordt gebeld is de batterij in 3 seconden leeg... Ergens kortsluiting ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 03:02
Ik heb een probleem, mijn E52 loopt frequent vast bij het typen van sms'en sinds enkele weken. Vroeger had ik dit probleem niet. Laatste softwareversie aanwezig. Iemand fixes?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nokia Care Point heeft mijn firmware gereflashed met hun speciale flash tool, en sindsdien heb ik geen problemen meer. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Henry Tower schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:23:
Ik heb een probleem, mijn E52 loopt frequent vast bij het typen van sms'en sinds enkele weken. Vroeger had ik dit probleem niet. Laatste softwareversie aanwezig. Iemand fixes?
Heb je heel veel smsjes in je inbox staan? Opschonen helpt vaak. Overigens vind ik de software ook beneden peil, veel vastlopers en een matig T9 woordenboek. Een stap terug vergeleken met mijn vorige E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkele tips mensen:

langere standby ---> zet je netwerk om van dualmode naar gsm mode ( als je geen 3g internet gebruikt)

te korte tril bij een sms kan tegengegaan worden dmv een geluidsbestand zonder geluid als berichtengeluid te selecteren. geluidsbestand kan verkregen worden door bijvoorbeeld gebruik te maken van je dictafoon.

Bij mij werkt het nu goed. ben eindelijk af van die ergggg korte tril die je amper voelt bij een sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:55:
enkele tips mensen:

langere standby ---> zet je netwerk om van dualmode naar gsm mode ( als je geen 3g internet gebruikt)
Dit was vroeger waar, toen 3G nog een nieuwigheid was, met de eerste 3G toestellen. Met de modernste toestellen, waartoe de E52 zeker hoort, is dit niet meer waar. De nadruk ligt bij die toestellen op de 3G radio, niet meer op de 2G radio. Met andere woorden, 3G uitschakelen zal voor deze toestellen geen echt merkbare verbetering brengen in de batterijduur.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:01
Liebaart: Check op het einde van de tabel: http://www.gsmarena.com/nokia_e52-2792.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zet hem vaak van dual mode naar gsm mode op vakantie. Batterij gaat dan duidelijk langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn0o
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07 23:13
Ik lees veel negatieve berichten over de Nokia e52. Was eigenlijk van plan hem te kopen. Raden jullie mij dit nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Sinds mijn batterij weer in orde is vind ik dit echt een toptelefoon :)

Mijn HTC Tytn II gebruik ik eigenlijk niet eens meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
maarud schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:59:
Sinds mijn batterij weer in orde is vind ik dit echt een toptelefoon :)

Mijn HTC Tytn II gebruik ik eigenlijk niet eens meer :)
Ik ben er ook uitermate tevreden over, totaal geen aanmerkingen op.

Ben dan ook wel benieuwd of er ooit een E53 uit gaat komen, en wat die dan meer kan hebben dan de E52. Enkel 802.11n kan ik mij zo snel bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Menn0o schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:49:
Ik lees veel negatieve berichten over de Nokia e52. Was eigenlijk van plan hem te kopen. Raden jullie mij dit nog aan?
Ik stond er in het begin ook relatief negatief tegenover, maar misschien waren mijn verwachtingen niet realistisch. Uiteindelijk heb ik voor €300 (ondertussen gedaald in prijs) een degelijk toestel met alles erop en eraan, inclusief de beste batterij op de markt (Philips heeft er nog betere, maar die trekken qua software op niets). Het blijft Symbian natuurlijk, dus je zal wel wat moeten navigeren om alle instellingen goed te krijgen. En ik raad je een programma als FreeiSms aan om je berichten te beheren. Maar ik zou hem zo opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik heb de E52 bijna een jaar en het is in veel opzichten een prachtige telefoon: lekker smal, veel functies, goed gebruiksgemak. Alleen de bouwkwaliteit is 5 keer niks. Ik snap dat alles tegenwoordig alles steeds lichter moet, maar voor iets uit de E serie verwacht je toch degelijkheid; en geen goedkoop plastic omhulsel.
Hij is een keer per ongeluk gevallen en kennelijk zo ongelukkig dat er veel deuken inzitten. Nu zul je zeggen daar is geen enkel toestel voor bedoeld, maar toch.... zoiets is snel gebeurt en dan hoop je op het beste.

Ik had laatst de 6700 Classic in handen en het voelt aan alsof het is opgetrokken uit staal of aluminium, in ieder geval... dat kan tenminste nog es ergens tegen.

Maar goed, verder niks dan lof voor deze E52 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
vanaalten schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:23:
[...]

Ik ben er ook uitermate tevreden over, totaal geen aanmerkingen op.

Ben dan ook wel benieuwd of er ooit een E53 uit gaat komen, en wat die dan meer kan hebben dan de E52. Enkel 802.11n kan ik mij zo snel bedenken...
Euhm...

- 256 of nog liever 512 mb geheugen, zodat de applicaties niet om de haverklap crashen omwille van geheugen gebrek
- afstappen van het 320x240 resolutie schermpje (hallo, we leven toch niet meer in 1998?), 3inch 640x480 is een minimum (wat blackberry kan, moet nokia ook kunnen)
- bouwkwaliteit die aanvaardbaar is voor een E-series (damn, ik heb nokia's van 40 euro in m'n handen gehad die steviger aanvoelen dan de E52)
- software bouwen die alle basisfunctionaliteit (bellen, sms, email, kalender, browsen) perfect onder de knie heeft (stabiel en snel, het tegenovergestelde van wat symbian nu is), met volwassen integratie van alle Google en Exchange functionaliteiten
- GPS quickfix, zodat het geen 25 minuten duurt eer je een GPS fix hebt als je A-GPS niet aan staat

Als nokia niet snel met een killer product uitkomt kunnen ze het gewoonweg schudden, ze stellen nu al bijna niets meer voor op de smartphone markt, en de dumbphone markt is in de meest recente maanden overgenomen door LG en Samsung. Deze opmerkingen zijn ook geldig voor de e72 trouwens (enkel de bouwkwaliteit is daar ietsje beter gelukkig).

[ Voor 3% gewijzigd door phobosdeimos op 18-07-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja, de GPS-fix is schandalig slecht... Dat is het enige minpuntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
phobosdeimos schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:08:
[...]
- 256 of nog liever 512 mb geheugen, zodat de applicaties niet om de haverklap crashen omwille van geheugen gebrek
Goed punt - de interne RAM is nogal beperkt, al heb ik daar gelukkig weinig last van. Ligt natuurlijk nogal aan welke applicaties je gebruikt.
- afstappen van het 320x240 resolutie schermpje (hallo, we leven toch niet meer in 1998?), 3inch 640x480 is een minimum (wat blackberry kan, moet nokia ook kunnen)
Mja, maar dit is een toestel met 2.4" scherm, of dan een resolutieverhoging zinnig is vraag ik mij af. Natuurlijk zou een schermvergroting naar 3" het wel zinnig maken, maar dan wordt het toestel groter - en dat zou ik in elk geval niet willen! De voornaamste reden dat ik blij ben met die E52 is dat 'ie zo klein is, maar wel een volledige smartphone. Als ik een groter scherm wilde kocht ik wel een iPhone of zo...
- bouwkwaliteit die aanvaardbaar is voor een E-series (damn, ik heb nokia's van 40 euro in m'n handen gehad die steviger aanvoelen dan de E52)
Tja, daar heb je volledig gelijk. Ik heb 'm nog niet laten vallen of zo, maar m'n oude E50 voelde een flink stuk degelijker aan. Daar durf ik wel een inbreker mee op het hoofd te timmeren...
- software bouwen die alle basisfunctionaliteit (bellen, sms, email, kalender, browsen) perfect onder de knie heeft (stabiel en snel, het tegenovergestelde van wat symbian nu is), met volwassen integratie van alle Google en Exchange functionaliteiten
Grote kans dat ik dat allemaal een flink stuk minder dan jij gebruik, maar voor mij zou enkel de e-mail client wat beter kunnen. Daarvoor gebruik ik dus Profimail. SMS, bellen, kalender & internet gaat redelijk met wat er standaard in zit.
- GPS quickfix, zodat het geen 25 minuten duurt eer je een GPS fix hebt als je A-GPS niet aan staat
Geen ervaring mee, maar met A-GPS aan ben ik absoluut tevreden over de fix-tijd.
Als nokia niet snel met een killer product uitkomt kunnen ze het gewoonweg schudden, ze stellen nu al bijna niets meer voor op de smartphone markt, en de dumbphone markt is in de meest recente maanden overgenomen door LG en Samsung. Deze opmerkingen zijn ook geldig voor de e72 trouwens (enkel de bouwkwaliteit is daar ietsje beter gelukkig).
Ik ben bang dat je hier wel gelijk hebt. Marktaandeel hebben ze nog, maar qua bekendheid gaan ze het nu echt afleggen tegen Android, iPhone en Windows Mobile. Innovatie van het besturingssysteem heeft denk ik te lang stil gestaan dus zitten ze met een ouderwets overkomende Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
[...]
Mee eens. De software is echt beneden alle peil. Je zou na al die jaren een opwaartse spiraal verwachten in de software van de telefoons van nokia, niet dus. Vastlopers, traag, slecht woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beslist niet, het fijne aan de E5x lijn is nu juist het compacte formaat terwijl het toch alle functionaliteit heeft. Een 3 scherm is me veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
Iemand misschien een idee waar ik nog een nieuwe Nokia E55 zou kunnen krijgen.
Zijn bijna nergens (meer) te krijgen.
Ben er voor iemand naar op zoek, tot nu toe tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon, maar na de laatste pagina's van dit topic te lezen ben ik toch wat huiverig geworden. Wat voor mij het belangrijkst is, is de integratie met google calendar. Met mijn huidige, ietwat simpele 3110 classic is dit erg lastig te regelen qua syncen. Ik vind het erg belangrijk dat ik fatsoenlijk mijn agenda kan gebruiken. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:54
Om mijn Google agenda te syncen, heb ik een aparte mailbox aangemaakt die alleen mijn kalender synct.
Werkt Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de aanschaf van een E52 maar de hamvraag is: is deze compatible met een Bluetooth Touch adapter van een Volkswagen Polo? De auto is 14 dagen oud en het betreft een Touch adpater met HW versie 0008 en een SW versie 0124. Ik heb ook een HTC Touch Pro 2 maar deze is NOT compatible :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Ik ben het met de meeste posters hier eens, het is een geweldige telefoon als je een smartphone zoekt in een compact jasje. Ik ben er al die tijd erg tevreden mee geweest, totdat helaas mijn toestel ter reparatie moest (scherm ging op black, niet meer aan te krijgen). Over de GPS ben ik ook zeer te spreken, zeker met de geupdate OVI maps.

*weg* het forum is geen handelsplaats.

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 15-08-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gsm ook sinds enkele mnden. Maar helaas tijdens een firmware update vastgelopen (heb verder niets fout gedaan, heb tig firmware updates van gsm's, mp3-speler, dvd etc in het verleden uitgevoerd) en startte niet meer op.

Naar een nokia care point gebracht, en na 3 wken teruggekregen. Ongerepareerd welteverstaan, onder het mom dat het moederbord krom is en dat dit mn eigen schuld is (WTF?!?!). Nu moet ik mn gsm nog een keer op gaan halen en me eens gaan beraden op stappen... Dat ding is 1. tijdens een firmwareupdate kapot gegaan. 2. nog nooit gevallen in 2 mnden dus

3. hoe de fk kan mn moederbord krom zijn?!?!

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Lijkt mij inderdaad vreemd, een moederbord heeft nogal wat flexibiliteit. Volgens mij breekt je scherm eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:25:
Ik overweeg de aanschaf van een E52 maar de hamvraag is: is deze compatible met een Bluetooth Touch adapter van een Volkswagen Polo? De auto is 14 dagen oud en het betreft een Touch adpater met HW versie 0008 en een SW versie 0124. Ik heb ook een HTC Touch Pro 2 maar deze is NOT compatible :(
ik heb de e52 op een volkswagen passat blutooth touch, werkt prima

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Gisteren heb ik de N-0gage applicatie geïnstalleerd. Zodra ik probeer een spel te starten vraagt ie om applicaties af te sluiten en het opnieuw te proberen (“Close some applications and retry starting the game. (Error -1000002)”.
Dit doet ie bij Tetris (niet het zwaarste spel zou je zeggen).
Ik heb een trial versie van Taskman geïnstalleerd, die zegt dat ik 38,79 Mb geheugen vrij heb (Memory), 35,14 Mb telefoongeheugen (Phone disk) en 1,72 Gb op mijn geheugenkaart (Memory card).
Dit is het resultaat van het wissen van de browsercache en alle smsjes en berichten verhuizen naar de geheugenkaart. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen om meer geheugen vrij te maken. Heb verder geen programma's of spellen op het telefoongeheugen geïnstalleerd. En uiteraard heb ik alle andere draaiende applicaties uitgeschakeld.

Mijn vragen:
-Wordt de foutmelding van de n-gage applicatie eigenlijk wel veroorzaakt door een tekort aan geheugen?
-Is 38 MB niet zat? Hoeveel heb ik nodig?
-Wat kan ik doen om meer geheugen vrij te krijgen? Ik zat al te denken aan een soft reset, maar dan ben ik al mijn instellingen kwijt…

Nog twee opmerkingen:
-toen ik de telefoon net had kon ik wél spelletjes spelen met de n-gage applicatie. Heb hem toen verwijderd omdat het toch alleen maar trials waren. Recentelijk dus opnieuw geinstalleerd en nu werkt het niet meer.
-Met de trial van Taskman kan ik niet alles bekijken, ik krijg dan de melding "Taskman: Kan bestand niet uitvoeren om beveiligingsredenen".

edit
Ik ben nog verder gaan zoeken en vermoed dat het niet aan te weinig geheugen ligt maar aan een verkeerde versie van Ngage..

[ Voor 22% gewijzigd door tbenschop2 op 16-08-2010 16:19 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Jammer, na een jaar heeft de mijne nu kuren. Start regelmatig vanzelf opnieuw op met de melding: "Telefoon wordt opnieuw opgestart" Meestal doet ie dat als ik dan op OK druk, maar soms is accu ontkoppeling nodig. En na herstart vraagt ie of ik uit OFFLINE modus wil gaan, terwijl ik niet in OFFLINE stond. Kortom, ik vermoed iets met de radio (gsm/umts module), maar hinderlijk is het wel. Gebeurt nu erg vaak.

De Nokia Sports Tracker beta is beeindigd en vervangen door een non-beta: Sports Tracker. Deze nieuwe app is stukken beter en nauwkeuriger!! Ik heb nog geen app gezien die zo verschrikkelijk nauwkeurig is met de GPS. Het zo maar verspringen van tientallen meters gebeurd zelden meer en als je 80 rijdt (bus, 80km/h begrensd) dan ziet ie ook dat je tussen de 79 en 81 rijdt en niet af en toe 70 of 90. Te voet kun je nadien gewoon duidelijk zien op welke stoep hebt gelopen en welk paadje je hebt gelopen, echt op meters nauwkeurig. Super app!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
debroei schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:04:
Iemand misschien een idee waar ik nog een nieuwe Nokia E55 zou kunnen krijgen.
Zijn bijna nergens (meer) te krijgen.
Ben er voor iemand naar op zoek, tot nu toe tevergeefs.
Ik zie nog twee shops in de pricewatch, of anders Expansys?

[ Voor 6% gewijzigd door MalleEppie71 op 22-08-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu een logische opvolger van de E51/E52 ?
Mijn E51 gaat al een paar jaartjes mee maar ik krijg het idee dat Symbian S60 niet erg hot meer is.

Op mijn volgende wil ik in ieder geval GPS hebben, en een flink wat groter scherm
Wat is de meest logische Nokia, of moet ik toch gaan kiezen tussen Blackberry of IPhone ?

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:39
Ben een klein jaar tevreden gebruiker van een E52. De functies voldoen en de grootte van het toestel is nog net prima! Heb wel al een tijdje een probleem met het gebruik van de telefoon in combi met een parrot carkit.

Tijdens het gesprek valt de verbinding met de parrot weg. Het gesprek loopt gewoon door op het toestel. Vandaag was het zo erg dat in 5 gesprekken de verbinding met de parrot wegviel.

Ander dingetje sinds vandaag: Gmail geeft een vage melding : License of "connect" expired!

Herkent iemand dit ? Oplossingen zijn welkom!

Het jammere is dat ik net vrijdag mijn abbo verlengd heb met 2 jaar dus een ander toestel zit er niet in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Welke parrot heb je?
Ik heb de mijne geupdate CK3000 evo en toen was het probleem geheel verholpen.
Is nu zeer stabiel icm de E52.

Over Gmail: heb je toevallig psiloc connect geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fafi
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:39
tcf schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:23:
Welke parrot heb je?
Ik heb de mijne geupdate CK3000 evo en toen was het probleem geheel verholpen.
Is nu zeer stabiel icm de E52.

Over Gmail: heb je toevallig psiloc connect geinstalleerd?
Had ik er even bij moeten vermelden... sorry! Het is een Parrot 3100... Ik heb de firmware als het goed is up to date...

Gmail heb ik google zelf... ik gooi het er maar even af en install maar opnieuw... Moeite van niets eigenlijk...

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:41
Heeft er iemand praktijk ervaringen van de combinatie iSync en de Nokia E52.

Ik synchroniseer nu regelmatig de agenda m'n Nokia N78 met m'n MacBook en dat werkt prima. Dat moet de opvolger ook kunnen.

Overige wensen/eisen:
- monoblock model
- wifi
- bluetooth
- gps (zit er nu wel of geen volwaardige gps in de Nokia E52?)

Zijn er nog meer Nokia's welke ik kan overwegen? Volgens de product vergelijker niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Arosa schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:10:
- gps (zit er nu wel of geen volwaardige gps in de Nokia E52?)
Wat bedoel je met 'volwaardig'?
Ik ben er vandaag probleemloos mee van deur tot deur gereden van eindhoven naar nijmegen, via ede naar nieuwegein. Fix binnen een halve minuut (en vaak sneller), werkt perfect met OVI maps. Lijkt mij dus prima, al ben ik benieuwd wat je met 'volwaardig' bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Arosa schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:10:
Heeft er iemand praktijk ervaringen van de combinatie iSync en de Nokia E52.

Ik synchroniseer nu regelmatig de agenda m'n Nokia N78 met m'n MacBook en dat werkt prima. Dat moet de opvolger ook kunnen.
Ik gebruik iSync voor de e52. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
De telefoon is echt super, op een klein nadeel na:

Ik kan mijn batterij niet goed laden. Ik heb de bijgeleverde lader gebruikt, maar die werkt niet helemaal goed. Als ik hem aansluit herkent hij hem wel, het batterijbalkje begint op te bouwen, maar laden doet hij niet. Als ik hem na 5 uur ofzo afkoppel dan zijn er geen streepjes bijgekomen.

Nu heb ik het ook geprobeerd met de bijgelverde converter voor 3,0mm -> micro usb, maar daar is het zelfde mee. Nu heb ik ontdekt dat als ik wat aan de connector morrel, de lader een hoge toon produceert, oftewel, hij begint te laden. De telefoon stopt uit zichzelf na een paar uur omdat hij vol is. Zo werkt het dus wel, maar ik wil niet steeds aan die connector morrelen totdat ik de lader hoor piepen.

Nu is de vraag, is dit vaker voorgekomen? Ik heb de telefoon al eens uit elkaar gehaald, de connectie op het moederbord is nog in orde dus daar ligt het vast niet aan. Ik heb de contactjes met een schroevendraaier proberen schoon te krabben, maar volgens mij werkt dat ook niet.

Moet ik een nieuwe lader kopen of is hier een handige oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
ik heb wel eens gehoord van een of andere contact gel die connectoren zou moeten helpen geleiden. (ik vind nu niet direct een productpagina, zij het voor auto-toestanden)

maar het is nu ook niet dat je zó veel moet herladen hé (knoerd van een batterij :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
efari schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:30:
ik heb wel eens gehoord van een of andere contact gel die connectoren zou moeten helpen geleiden. (ik vind nu niet direct een productpagina, zij het voor auto-toestanden)

maar het is nu ook niet dat je zó veel moet herladen hé (knoerd van een batterij :p)
gelukkig niet nee :P maar áls het moet, wil ik wel graag dat het direct lukt, en niet eerst 5 minuten met die kabel frommelen:P

hmm, heb hem nu al 3 uur aan de micro-usb lader, maar nog steeds niet vol. als ik hem afkoppel is de batterybar wel vol, maar hij stopt niet uit zichzelf met laden, dus is hij eigenlijk nog niet vol.. toch?

[ Voor 17% gewijzigd door maarud op 02-09-2010 13:04 ]

Verwijderd

misschien is het al wel eerder gevraagt. maar ik heb zojuist een nokia n52 aangeschaft maar nu kan ik hem niet in het nederlands zetten??? weet iemand of daar software voor is te downloaden want ik zoek me suf...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:02:
misschien is het al wel eerder gevraagt. maar ik heb zojuist een nokia n52 aangeschaft maar nu kan ik hem niet in het nederlands zetten??? weet iemand of daar software voor is te downloaden want ik zoek me suf...
Normaal zit dat onder instellingen - algemeen - persoonlijk - taal, welke opties heb je daar staan? Als Nederlands daar niet bijstaat heb je blijkbaar een product dat niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Dat is geen probleem, met Nemesis kun je de productcode veranderen (met navifirm kun je uitzoeken welke je moet hebben) en daarna met Nokia Software Updater de firmware vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:24
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 00:08:
Ik heb deze gsm ook sinds enkele mnden. Maar helaas tijdens een firmware update vastgelopen (heb verder niets fout gedaan, heb tig firmware updates van gsm's, mp3-speler, dvd etc in het verleden uitgevoerd) en startte niet meer op.

Naar een nokia care point gebracht, en na 3 wken teruggekregen. Ongerepareerd welteverstaan, onder het mom dat het moederbord krom is en dat dit mn eigen schuld is (WTF?!?!). Nu moet ik mn gsm nog een keer op gaan halen en me eens gaan beraden op stappen... Dat ding is 1. tijdens een firmwareupdate kapot gegaan. 2. nog nooit gevallen in 2 mnden dus

3. hoe de fk kan mn moederbord krom zijn?!?!

Wordt vervolgd..
Ik heb zelf ook problemen met een mislukte update gehad, later bleek dit inderdaad aan mijn computer te liggen aangezien het op mn laptop wel altijd goed gaat. Ik heb zelf het idee dat het wel eens aan de energiebesparende functies van de USB-controllers heeft kunnen liggen aangezien er verder niets aan de poorten mankeert. Anyway, ik heb m na de mislukte update naar het Care Point gebracht, daar hebben ze eerst zelf een poging ondernomen om het probleem te verhelpen en het toestel daarna opgestuurd naar Nokia. Had m na een week of twee terug met nieuwe firmware.

Het kan dus inderdaad zijn dat het aan je moederbord ligt, maar dat betekent uiteraard niet dat ze je niet hoeven te helpen aangezien je daar onmogelijk van op de hoogte kon zijn. Kennelijk hangt het dus van de Care Point af hoe er gereageerd wordt, maar als ik jou was zou ik ze nog maar eens duidelijk vertellen dat je alle stappen goed hebt doorlopen en het dus onmogelijk je eigen fout kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSM is inmiddels opnieuw verstuurd twee weken geleden en 'waarschijnlijk' vervangen ze het moederbord kosteloos...

We zullen zien, zit inmiddels 8 weken zonder nieuwe e52, terwijl ik hem daarvoor pas 1,5 maand had :(

Tzt zet ik hier wel een update neer, zal wel nog ongeveer 2 weken in beslag nemen vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 17:39
Mijn nokia e51 was kapot, dus gisteren een e52 gehaald.Toch haalt hij het niet bij een e51. De camera is langzamer, en het beeld flikkert, alsof de refresh rate te traag is. Ik ga vanavond een software upgrade proberen. Komt dat flikkeren iemand bekend voor ?

EDIT : Na een firmware upgrade naar de laatste versie is het flikkeren verholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door richard1074 op 08-09-2010 21:08 ]

Verwijderd

Hoe is het nu met de stevigheid van het frontje?
Beter dan de eerste series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Heb net ontdekt dat als je de middelste knop (die vierkante) ingedrukt houd als de telefoon op toetsenblokkering staat, dat je dan de tijd heel mooi kan zien :)

Niet dat ik het vaak gebruik, maar het leek me wel grappig te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
maarud schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:48:
Heb net ontdekt dat als je de middelste knop (die vierkante) ingedrukt houd als de telefoon op toetsenblokkering staat, dat je dan de tijd heel mooi kan zien :)
Hey, grappig!

Ook leuk dat je zo'n telefoon al een jaar hebt, en er dan pas achter komt dat dit soort kleinigheden er in zitten... mooi mooi mooi!

Overigens zit er een firmware-update aan te komen (051.018). Changelog:
Data package content, Changelog, corrections or changes :
Updates:
  • Browser upgrade into 7.2.6
  • Cherry updated to version 2.1
  • Freestyle Baseline 3.0 (latest version) update
  • QuickOffice upgrade into 6.2.439
  • New languages introduced, Office 2007 compatibility
  • OVI Music client Inc9Br5 update
  • Music 3.0: full album purchase, PIN less activation
  • Lotus Notes Traveller 8.5.1 update
  • My Nokia update
  • OVI Store 1.6 update
  • OVI Sync 2.0 update
  • OVI Files widget 1.2.3.0 update
Removals:
  • Windows Live removal
CHANGES AND IMPROVEMENTS:
  • New chat functionalities for the users
  • Microsoft Office Communicator added to vanilla SW UDA content
  • Nokia Messaging for Instant Messaging / Nokia Chat 2.0 added to vanilla SW UDA
Content:
  • Improved Email, Calendar and Contacts experience
  • Performance improvements
  • Stability and usability improvements
  • No changes to vanilla memory cards
  • HW Specific change:
  • PR3.0 includes SW Support for Rapuyama 1.13 (previously Rapuyama 1.11 supported).
The phone main processor version is going to change. This component needs the software update because of component ID’s are determined in software.
  • There are no electrical changes which can effect to RF performance or normal customer use.
  • This HW change will be implemented for production during P2 period in 2011. Next Maintenance release PR4.0 is going to be mandatory update.
  • Altogether 450+ errors are fixed.
New Feature :
  • Microsoft Office Communicator 1.7 integrated
  • Nokia Messaging for Instant Messaging / Nokia Chat 2.0 integrated
  • Bloomberg added
In het minder witte circuit al verkrijgbaar dus zal binnenkort wel via software update te krijgen zijn. Heb er nog maar weinig van gemerkt - enkel dat de e-mail client nog net zo brak is als voorheen en niet op kan tegen Profimail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mijn toestel was afgelopen tijd steeds vreemder aan het doen. Kreeg soms spontane vastlopers dus weer teruggebracht naar nokia care point.

Top service! Ze konden niets vinden dus heb maar compleet nieuw (incl accu etc..) toestel gekregen! Aangezien de "reparatie" wel 3 weken duurde en ik bang was dat Nokia er niets aan ging doen had ik inmiddels al een nieuw toestel gekocht.

Daarom nu een compleet nieuw toestel aangeboden incl garantie :)
V&A aangeboden: Nokia E52 Zilver

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik breng de mijne morgen weg ivm vastlopers en batterij die slecht laad... Ben benieuwd wat dat dan gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik had ook verschillende problemen met mijn toestel (Internetbestemmingen met -1 verbindingen, Nokia Maps wou niet meer online, standaard browser werkte enkel als ik hem startte vanuit WLAN scan, ...). Die problemen zijn echter allemaal opgelost dankzij een harde reset.
Heb je dat niet geprobeerd vooraleer je hem naar een Nokia Care Point bracht?

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Mijn telefoon heeft inmiddels ook wat kuren, loopt vaak vast en is erg traag (zelfs als ik geen programma's heb draaien en de telefoon heeft nog 25mb vrij geheugen :s). "probleem" is dat ik in Argentinie zit tot einde van dit jaar dus hoop dat ie het nog ff volhoudt.

Anyway, FYI -> "what's app" is nu beschikbaar voor symbian (programma waarmee je kan Instant Message'n/ Pingen naar blackbarry, Iphone, Andrioid en andere nokia's).

d'n oliesjeik

• maarud
Alfredo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:22:
Ik had ook verschillende problemen met mijn toestel (Internetbestemmingen met -1 verbindingen, Nokia Maps wou niet meer online, standaard browser werkte enkel als ik hem startte vanuit WLAN scan, ...). Die problemen zijn echter allemaal opgelost dankzij een harde reset.
Heb je dat niet geprobeerd vooraleer je hem naar een Nokia Care Point bracht?
Al 2x, heb hem ook naar een Care Point gebracht die hem geflashed had met hun tool (dat hielp even).

Het is vooral bij smsen, als ik in T9 een woord verkeerd typ en het lijstje wil openen. Dan loopt hij vast :'(

Maar goed dat laden is volgens mij een hardwareprobleem :)

Oh wacht, je reactie is volgens bij eentje op diegene boven mij :+

[ Voor 4% gewijzigd door maarud op 15-09-2010 09:26 ]

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 03:02
Ik heb net hetzelfde... Zou een firmwareupdate dit probleem niet kunnen oplossen?
Edit: Opgelost met laatste firmware. Draai die nu al maand en geen enkele vastloper meer gehad! Top.

[ Voor 38% gewijzigd door Henry Tower op 02-12-2010 10:29 ]

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

• Stalensnuitje
vanaalten schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:57:
[...]

Hey, grappig!

Ook leuk dat je zo'n telefoon al een jaar hebt, en er dan pas achter komt dat dit soort kleinigheden er in zitten... mooi mooi mooi!
Wist ik ook nog niet :X
Overigens zit er een firmware-update aan te komen (051.018). Changelog:

[...]

In het minder witte circuit al verkrijgbaar dus zal binnenkort wel via software update te krijgen zijn. Heb er nog maar weinig van gemerkt - enkel dat de e-mail client nog net zo brak is als voorheen en niet op kan tegen Profimail...
Laat maar rap komen, vooral dat beetje stabiliteit kan ik wel (weer) gebruiken. E-mail client neem ik aan nog steeds alleen via een omweg fatsoenlijk in te stellen en dezelfde (waardeloze) opties als in de vorige/huidige versie?
maarud schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:44:
Ik heb de telefoon al eens uit elkaar gehaald
Kijk, jóu zocht ik ;) Heb je ergens een manual oid? Ik had ooit eens een E52 service manual, maar waar die gebleven is :? Frontje wil ik eigenlijk loshalen, want die zit er niet meer helemaal jofel op en ik wil er langzamerhand wel eens onder stofzuigen :P

• maarud
Service manual heb ik nog wel ergens, zal wel even zoeken :)

Net teurg van Service Point, de kans dat ze hem willen repareren is erg klein, omdat de microUSB connector intern kapot zou zijn.

Hier heb ik toch garantie voor of niet :+

• vanaalten
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:42:E-mail client neem ik aan nog steeds alleen via een omweg fatsoenlijk in te stellen en dezelfde (waardeloze) opties als in de vorige/huidige versie?
Van wat ik zag wel ja. Wat ik vooral mis: een 'bestemming' opgeven in plaats van een toegangspunt. Dat 'ie ongemerkt kan wisselen tussen een wifi netwerk of 3G.

Nou kan je wel zo iets als smartconnect gebruiken, maar ik merk telkens weer dat de e-mail client van Nokia z'n verbinding met de server kwijt raakt en niet automatisch weer verbinding legt. Onhandig, zeker bij IMAP push-mail.

Profimail kan out-of-the-box met bestemmingen werken en raakt maar zelden de verbinding kwijt.

• Stalensnuitje
vanaalten schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:57:
[...]

Van wat ik zag wel ja. Wat ik vooral mis: een 'bestemming' opgeven in plaats van een toegangspunt. Dat 'ie ongemerkt kan wisselen tussen een wifi netwerk of 3G.

Nou kan je wel zo iets als smartconnect gebruiken, maar ik merk telkens weer dat de e-mail client van Nokia z'n verbinding met de server kwijt raakt en niet automatisch weer verbinding legt. Onhandig, zeker bij IMAP push-mail.

Profimail kan out-of-the-box met bestemmingen werken en raakt maar zelden de verbinding kwijt.
Ik gebruik alleen Wifi en sowieso al met SmartConnect (word alleen gek van die pop-ups als ik buiten de range van een van de routers kom:-(), dus op zich vind ik dat bestemming opgeven niet zo'n punt.

Maar goed, dit waren mijn problemen voordat ik Emoze ging gebruiken.

Het eerste jaar na de release werd je zowat overspoeld met nieuwe FW-versies, maar het is nu alsof ze het er maar een beetje bij laten hangen. Zodra de nieuwe FW verschijnt gelijk maar weer eens een hard reset proberen en met een compleet schone lei beginnen.

• Ibjelot
Voor de Service Manual:

http://www.4shared.com/fi..._RM-481_v_1_0_SM_L12.html

Hmm, inderdaad wel een beetje vreemd dat ze je usb niet willen repareren 8)7 Misschien toch maar zelf doen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ibjelot op 15-09-2010 16:08 ]

• maarud
Ibjelot schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:04:

Hmm, inderdaad wel een beetje vreemd dat ze je usb niet willen repareren 8)7 Misschien toch maar zelf doen ;)
Toevallig zit er ook een beschadiginkje daar dus de kans is groto dat ze het schuiven op een gebruikersfout :( En mag ik dus onderzoekskosten + reparatie betalen :P

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:22
maarud schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:01:
Ik breng de mijne morgen weg ivm vastlopers en batterij die slecht laad... Ben benieuwd wat dat dan gaat worden :P
Mijn E55 had ook laadproblemen, stopte vaak met laden na een minuut, herkende de lader wel maar gaf dan de melding 'batterij wordt niet opgeladen'. Weggebracht naar servicepoint, die wilden eerst flashen maar vertelden dat dat niet kon omdat de softwareversie op mijn toestel nieuwer was dan de versie die zij hadden :?
Na 3 weken een nieuwe telefoon gekregen, onder garantie. Op de bon stond dat de printplaat vervangen is, maar ik heb ook een ander toetsenbord (het lijkt een scandinavische versie, met extra letters), dus vlgs mij is het een compleet nieuwe. Prima service :)

• maarud
Het nadeel is dat ik een beschadiging heb bij de laadconnector... Dus ze gaan het bij mij waarschijnlijk afschuiven op een gebruikersfout :P

Alleen de solderingen en de socket lijken in orde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Hola, ik heb een vaag probleem en ik vroeg me af of dit bij jullie ook het geval is.

Wanneer ik "speciale tekens" gebruik in een sms, zoals í ó é etc, dan kost mij dat heel veel tekens (belachelijk veel 8)7 , zie foto´s). Wanneer ik een bericht via pc suite of ovi type dan is dat niet het geval.

Zo heb ik laatst een sms getypt en deze bleek 5 smsjes lang te zijn wanneer ik deze tekens gebruikte en maar 2 smsjes lang toen ik alle speciale tekens verwijderd had. Is dit bij jullie ook het geval? Ik heb al gekeken op een nokia e72, daar is dat niet het geval.. Ik heb echter geen E52 voorhanden. Ook belangrijk, wordt voor mijn sms nu ook 5x het bedrag van 1 sms berekend i.p.v. 2x?

Thanks

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/1180/screenshot0003m.jpg Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/3587/screenshot0004e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/7918/screenshot0005i.jpg

ps. Weet iemand waar ik de spaanse t9 versie kan krijgen? Of een woordenlijst met conjugate verbs voor de custom dictionary?

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Dat ligt aan de encoding die gebruikt wordt voor je bericht. Standaard is dat 7-bit, goed voor 160 tekens. Maar gebruik je een karakter dat niet in de 7-bit tekenset voorkomt, switched je gsm automatisch naar UTF-16. En omdat een sms maximum 1120 bits groot mag zijn, daalt het aantal beschikbare tekens naar 70.
Volgens Wikipedia hoort de í niet tot de beschikbare tekens. Waarom Ovi dat er wel toe rekent, weet ik niet. En je provider rekent normaal gezien 5x de kost van een enkele sms ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Alfredo schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:04:
Dat ligt aan de encoding die gebruikt wordt voor je bericht. Standaard is dat 7-bit, goed voor 160 tekens. Maar gebruik je een karakter dat niet in de 7-bit tekenset voorkomt, switched je gsm automatisch naar UTF-16. En omdat een sms maximum 1120 bits groot mag zijn, daalt het aantal beschikbare tekens naar 70.
Volgens Wikipedia hoort de í niet tot de beschikbare tekens. Waarom Ovi dat er wel toe rekent, weet ik niet. En je provider rekent normaal gezien 5x de kost van een enkele sms ja.
hmmm ok, dat is niet zo mooi. Wat ik me dan wel afvraag is hoe ze dat in andere landen doen aangezien je in het Spaans bijvoorbeeld veel van die tekens gebruikt en men dus meer betaald.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enkele Tsjechen in mijn kennissenkring, ook een taal met veel accenten en speciale karakters. In de praktijk laten zij die gewoon weg, als je de letters zonder accenten typt snapt de andere kant de boodschap nog steeds.

• Stalensnuitje
Speaking of T9, ik heb een probleem dat volgens mij bij de laatste FW-update is begonnen: er zit echt geen logica meer in. Soms neemt'ie gewoon de laatstgebruikte combinatie, maar soms ook combinaties die ik eens heb ingevoerd.

Voorbeeld 1: ik heb :+ eens toegevoegd in het woordenboek, maar ik sluit een SMS naar m'n vriendin vaak af met :*. Als ik nu "11" intoets, krijg ik standaard :+, terwijl ik die dus maar 1 of 2x heb gebruikt. Ergo: hij pakt automatisch het laatst toegevoegde "woord".

Voorbeeld 2: "ik pak ff de bak" --> "de" gebruik ik veel vaker dan "ff", maar als ik dit nu zou typen krijg ik bij "de" dus "ff". Ergo: hij pakt hier dus het laatst gebruikte "woord".

• efari
bij mij is het ook in die aard: T9 mist altijd tussen 'even' en 'eten'
telkens als ik 'eten' wil typen, maakt hij er 'even' van
maar die ééne keer dat ik daadwerkelijk 'even' wilde, maakte hij er 'eten' van 8)7

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
de nieuwe FW (051.018) is nu ook via de legale manier verkrijgbaar, via je fone of pc. Ik ben benieuwd of dit wat meerwaarde biedt, voorgaande updates vielen meestal tegen. Iemand anders die (positieve) veranderingen merkt?

• Ibjelot
hans_1990 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:36:
de nieuwe FW (051.018) is nu ook via de legale manier verkrijgbaar, via je fone of pc. Ik ben benieuwd of dit wat meerwaarde biedt, voorgaande updates vielen meestal tegen. Iemand anders die (positieve) veranderingen merkt?
Enige nuance is wel op zijn plaats ;)
Ze geven de update natuurlijk per productcode uit.
Dus voor die van mij is hij er nog niet... (0588442)
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.