Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat is dus dezelfde persoon die, ok niet 1 maar, 2 posts heeft.

Maar er is dus toch echt maar 1 persoon in dit topic die vond dat de telefoon slecht geluid had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:45

Ryan1981

Je ne sais pas

Zojuist mijn E52 (0582004 021.013 EURO2 LUXEMBURG Metal Al) gekocht bij Correct op de Ceintuurbaan (Rotterdam) voor 299,- €

Hij doet het iig. De speling bij de aluminium rand aan de onderkant, ik kan mijn nagel er tussen krijgen en hem dan een beetje omhoogwippen maar het is niet zo dat hij echt "los" zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Ik hardloop al een tijdje en best wel cool dat er ook zoiets als Sportstracker bestaat.

Vanmiddag tijdens het hardlopen ff de e52 gebruikt icm tracker en moet zeggen dat de gps prima werkte.
Binnen heeft ie af en toe moeite om een goed signaal te behouden, maar buiten geen problemen gehad.

Met Sportstracker kun je ook je geodata exporten naar een kml bestand die je vervolgens met google earth kunt inladen. Best wel grappig:

Afbeeldingslocatie: http://xs842.xs.to/xs842/09356/naamloos328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Silent Thunder schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:58:
Ik hardloop al een tijdje en best wel cool dat er ook zoiets als Sportstracker bestaat.

Vanmiddag tijdens het hardlopen ff de e52 gebruikt icm tracker en moet zeggen dat de gps prima werkte.
Binnen heeft ie af en toe moeite om een goed signaal te behouden, maar buiten geen problemen gehad.

Met Sportstracker kun je ook je geodata exporten naar een kml bestand die je vervolgens met google earth kunt inladen. Best wel grappig:

[afbeelding]
Is dat een gratis stukje software, betaald, of zit dat bijgeleverd bij de Nokia e52?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
Cybpraetorian schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Is dat een gratis stukje software, betaald, of zit dat bijgeleverd bij de Nokia e52?
Sprekende uit ervaring van m'n N82 kan je de applicatie Sportstracker gratis downloade en gebruiken.
Heb het zelf al meerdere keren gebruikt en het is echt handig. Sowieso de gps functie. Toen ik terug vloog even gekeken hoe goed de gps de snelheid van een stijgend vliegtuig kon bijhouden. Ging best aardig tot ergens is de 500 km/u :D

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Cybpraetorian schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Moet je apart downloaden, maar is gratis:

http://sportstracker.nokia.com/nts/main/download.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
Hallo,

ik heb sinds 2 weken ook de nokia e 52 van studentmobiel, toestel is echt top.
maar voipbuster werkt niet zo handig als op de e51, ik heb het programma van nokia al gedownload en correct ingevuld. Via Wlan kan ik wel bellen en gebeld worden via voip met soms een wat grote delay, maar via g3 via vodafone lukt het niet, zjin er al mensen die dit hebben opgelost ? ik heb de proxy van vf ook al uitgezet, maar heb niet geholpen, maar via de e51 werkt nu nogsteeds probleem loos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

De reden waarom volgens mij de eerste gps fix zo lang duurt, is niet zozeer dat hij de locatie moet bepalen, meer dat de interne klok van het toestel gesynchd moet zijn met de wereldatoomklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Hallo allemaal,

Even zitten rommelen met mijn telefoon, wat een boel instellingen zeg. Paar punten die mij opvielen/waar ik vragen over heb:

1) Wanneer ik mobiel naar de website van tweakers ga en op inloggen klik, zie ik wel "gebruikersnaam" "wachtwoord" staan, maar geen invoer velden. Bug op de website?

2) Het volume van de Radio is erg hard. Ik heb in ear oordopjes en zelfs op het laagste volume is het te hard voor mij, iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

3) Ik zou heel graag het nokia geluid bij het aanzetten van de telefoon UIT hebben. Heb zitten zoeken maar nog niet kunnen vinden waar dat zit.

4) Er is waarschijnlijk geen manier om toepassingen in de lijst van het toepassingen scherm te zetten? Alleen de voorgeinstalleerde lijst (waar je de vinkjes kunt zetten) is mogelijk? Ik heb al wel de voorkeuze knoppen aangepast.

5) Was nieuwsgierig of iemand al geprobeerd heeft om remote desktop te draaien. Ik heb op dit moment TightVNC draaien met webUI aan, dit werkt goed maar wanneer ik op mijn mobiel navigeer gebeurt er niet veel (hij zal JAVA moeten hebben, kan ik dat installeren?)

6) Zodra ik de SD kaart er uithaal, veranderen er instellingen (thema's, programma's die ik geinstalleerd heb). Is er een manier om die thema's en programmas van SD naar Phone memory te zetten? Is niet veel, alleen mijn favouriete applicaties en achtergrond enzo, of zal ik ze opnieuw moeten installeren?

Wellicht meer vragen in de toekomst :P

Verder erg tevreden over het toestel. Mijn vorige telefoon was een nokia 1600 dus dit is echt een super voortuigang!

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 30-08-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:07:
3) Ik zou heel graag het nokia geluid bij het aanzetten van de telefoon UIT hebben. Heb zitten zoeken maar nog niet kunnen vinden waar dat zit.
3: ga naar Menu->Bed. paneel-->Profielen-->Algemeen-->Aapassen en zet Waarschuwingstonen op uit. Dan blijft je E52 stil bij het aanzetten.
psplinter schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:16:
Hallo,

ik heb sinds 2 weken ook de nokia e 52 van studentmobiel, toestel is echt top.
maar voipbuster werkt niet zo handig als op de e51, ik heb het programma van nokia al gedownload en correct ingevuld. Via Wlan kan ik wel bellen en gebeld worden via voip met soms een wat grote delay, maar via g3 via vodafone lukt het niet, zjin er al mensen die dit hebben opgelost ? ik heb de proxy van vf ook al uitgezet, maar heb niet geholpen, maar via de e51 werkt nu nogsteeds probleem loos
Ik ben sinds mijn post van een tijdje ook niet verder gekomen. Dus ik ben ook benieuwd naar oplossingen.
duarf schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:59:
De reden waarom volgens mij de eerste gps fix zo lang duurt, is niet zozeer dat hij de locatie moet bepalen, meer dat de interne klok van het toestel gesynchd moet zijn met de wereldatoomklok.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Gps#Basic_concept_of_GPS. (De atoomtijd zit dus al in het GPS signaal.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 09:07:
2) Het volume van de Radio is erg hard. Ik heb in ear oordopjes en zelfs op het laagste volume is het te hard voor mij, iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Kies bij het inpluggen voor hoofdtelefoon en niet line-out. Als ik hem dan met de toetsen aan de zijkant op minimaal geluid zet, vind ik het niet erg hard. (Alhoewel ik wel vind dat voor de zachtste instelling hij nog wel iets zachter mocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

Kies bij het inpluggen voor hoofdtelefoon en niet line-out. Als ik hem dan met de toetsen aan de zijkant op minimaal geluid zet, vind ik het niet erg hard. (Alhoewel ik wel vind dat voor de zachtste instelling hij nog wel iets zachter mocht.)
Bedankt voor de info. Ik Heb de waarschuwings tonen uitgezet. En ja idd, de radio staat op zijn zachts met koptelefoon. De multimedia speler kan wel zachter. Misshien een puntje on naar nokia door te geven.

Ben nu aan het rommelen om te kijken of ik die thema's die op de SD kaart staan (zakelijk metal grey ofzoiets) naar het telefoongeheugen kan krijgen. Eigenlijk wil ik een blauw thema, misschien zelf een maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand Garmin Mobile XT al vlot werkend gekregen op de E52?

Ik heb Garmin kunnen installeren, en ik kan een adres ingeven, maar na een 2 à 300m rijden blijft het beeld stilstaan. Ik krijg wel nog gesproken aanwijzingen.
Als hij een route moet herberekenen loopt het ook mis, dan crasht Garmin.

Zou het iets te maken kunnen hebben met de screensaver? Heb nog geen instelling gevonden om deze volledig uit te zetten...

Ben overigens voor de rest best wel tevreden over mijn E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

[...]
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Gps#Basic_concept_of_GPS. (De atoomtijd zit dus al in het GPS signaal.)
De tijd waarop het bericht verzonder is zit in het bericht, maar om de afstand te bepalen moet je een tijdsverschil hebben.
(ik kan er natuurlijk ook langs zitten;) maar dit lijkt me veel logischer, want een intersectie punt van 3 cirkels vinden is nie zo rekenintensief)

[ Voor 52% gewijzigd door duarf op 30-08-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Er is kennelijk iets veranderd bij mijn contacten. Als ik een nieuw contact invoer krijg ik nergens de mogelijk heid de achternaam in te vullen. Zelfs niet als ik op ' details' klik. Ik krijg dingen als titel, voornaam, bijnaam, tweede naam, etc. Maar achternaam niet.
Dit had ik aan het begin wel. Misschien heb ik zelf iets veranderd. Hoe kan ik weer achternamen invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Misschien kijken bij de instellingen, als je er achternamen bij wilt hebben moet je de contacten op telefoon opslaan. en niet op sim

[ Voor 6% gewijzigd door Ibjelot op 30-08-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Naar wat ik gelezen heb werken de meeste S60v3 apps niet op de S60v5, is dit zo?

En dit zou heel spijtig zijn aangezien grotendeels van de apps voor v5 gemaakt worden voor touchscreens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ibjelot schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 14:44:
Misschien kijken bij de instellingen, als je er achternamen bij wilt hebben moet je de contacten op telefoon opslaan. en niet op sim
Je hetb gelijk.. Ik had hem inderdaad gezet op 'contacten standaard op de simkaart opslaan' . Wat raar dat je dan ineens geen achternaam kan invoeren. Ik heb hem nu weer op het telefoongeheugen gezet en het probleem is voorbij. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 13-09 21:57
duarf schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:13:
Naar wat ik gelezen heb werken de meeste S60v3 apps niet op de S60v5, is dit zo?

En dit zou heel spijtig zijn aangezien grotendeels van de apps voor v5 gemaakt worden voor touchscreens...
Geen idee of dat zo is, maar: de E52 en E55 draaien S60v3, dus die v5 apps wil je ook niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:54

murphsy

Product Monkey

Duarf: Veel applicaties werken juist beide op v3 en v5. Welke applicatie zou jij graag willen draaien waarvan je niet zeker bent?

Tbenschop2: Op een simkaart sla je 1 naam op. Dus 'Piet Paulusman' in plaats van voornaam 'Piet' en achternaam 'Paulusma'. Simkaart ontwikkeling staat voor mijn gevoel sinds de introductie van de umts-sim (waarop veel meer namen kunnen dan de oudere simkaarten) nagenoeg stil. Misschien ligt er nog wel een kans voor de industrie...

Burts: De meeste navigatiesoftware zet zelf de screensaver en dergelijke functies geheel uit. Jouw crash kan liggen aan energiebesparende stand, screensaver of dergelijke instellingen, heb je al door de Garmin instellingen heen gebladert om te zien of je ze daarmee kan uitzetten?

Cadezo: Doordat ik dit topic niet vond via de zoekfunctie (waarschijnlijk een fout aan mijn kant...) had ikzelf een startpost gemaakt voor de Nokia E52. Beetje zonde van de tijd dus. Zou je mijn Nokia E52 review willen toevoegen aan de topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Laatst online: 13-09 21:05
ha ik heb de juiste voipsettings gevonden voor voipbuster via vodafone, waarschijnlijk dat dit ook helpt bij andere aanbieders.
de truk is dat je een aparte bestemming maak, die noem je voipbuster, en daar kopieer je de internet toegangspunt van vf gprs naar toe.
bij sip settings stel je het volgende in.
profielnaam voipbuster
dienstprofiel ietf
standard bestemming voipbuster
openbaar gebruikersnaam sip:gebruikersnaam@voipbuster.com
compressie nee

proxy server
proxysever adres: sip:sip.voipbuster.com
gebruikersnaam invullen
wachtwoord invullen
vrijerouting toestaan
overdrachtstype automatich
poort 5060

registrarserveradres sip.voipbuster.com
beveiligingsdomein sip.voipbuster.com
gebruikersnaam invullen
wachtwoord invullen
overdrachtstype udp
port 5060

sta dit op en ga vervolgens naar advanced voipsettings

profile settings
provider name voipbuster
profilename voipuster Voip
media Qos 46
start media port 49152
end media port 65534
dtmf inband off
dtmf outband off
scp prefer non-secure
awcma on
rtcp off
uatt offuawmac off
uahs voipbuster
count of voip digits 0
ignoring domain part off
voicemailbox settings id leeg
iap id leeg
resubscribe 0
adress leeg
listen adress leeg
presence settings leeg
auto accept buddy off
add user=phone off
sip connectvy test url leeg
min value for session 90
interval 1800

codecs
g729

jitter 200
ptme -1
maxtime 200
annexb off

en de andere codecs verwijderen, en het zou moeten werken, bij mij werkt goed goed, kan bellen en gebeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Hallo,

Omdat ik hier ook wat aan gehad heb bij de research bij het zoeken van een nieuwe telefoon, wou ik hier mn bevindingen even delen.

Positief :
- solide toestel, ligt heel goed in de hand
- beest ve batterij

Minpunten :
- gps werkt gewoonweg niet. Heb al ns meerdere minuten op meerdere plaatsen een gpsfix proberen te krijgen, maar noppes.

En dan is er het ultieme minpuntje waardoor ik hem helaas ga omruilen : de doffe call quality.
Het is gewoon dezelfde als de e66.
Echt wereld van verschil met mn 3310.

Met zeer veel spijt en geen enkel idee wat ik me nu moet gaan halen draag ik hem terug naar de winkel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Valt het nu niemand op dat er na die eerste batch, waarmee erg veel problemen waren, het toestel plots nergens meer te krijgen is?
Ik denk dat ze de problemen aan het verhelpen zijn, productieproces bijstellen, firmware updaten, en straks loopt alles vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Volgende batch loopt deze week binnen. We zullen zien of de problemen er nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:26:
Valt het nu niemand op dat er na die eerste batch, waarmee erg veel problemen waren, het toestel plots nergens meer te krijgen is?
Ik denk dat ze de problemen aan het verhelpen zijn, productieproces bijstellen, firmware updaten, en straks loopt alles vlot.
Volgens mij kunnen ze nooit zo snel de problemen verhelpen. Ik denk dat de nieuwe batch precies hetzelfde zijn als de oude batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ik blijf problemen houden met de GPS ontvangst. Het is me inmiddels wel gelukt een fix te krijgen (na 45 mins op een houten tafel midden in de achtertuin). Twee keer daarna kreeg ik redelijk snel weer een fix (onder de minuut). Ik was toen wel in dezelfde stad. Een dag later in een nabijgelegen stad waar ik toevallig was geprobeerd, maar na 2-3 minuten op straat met het telefoontje in m'n hand te staan (en wat verbaasde blikken van voorbijgangers) heb ik het maar opgegeven.
Later die dag weer in mijn achtertuin een fix geprobeerd te krijgen, maar dit lukte na een uur (!) niet. Het was onbewolkt.

Ik zie tijdens het zoeken steeds staafjes verschijnen in het diagram van Sygic McGuider (zie rechtsonder in het plaatje, dat diagram bedoel ik). Dat is goed denk ik, maar het probleem is dat ze steeds weer verdwijnen. Steeds andere. Het gebeurt regelmatig dat ik er vier tegelijk zie en elk moment een fix verwacht, maar een paar seconden later is alles weer weg.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/531eer.jpg

Moet ik mijn E52 terugbrengen?
Ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort. Dan is die GPS antenne voor mij onbruikbaar.

Advies graag?
(en ik heb het al die tijd over ontvangst ZONDER a-gps, ik ga niet betalen voor een fix...)

Overigens heb ik op www.screenguard.nl een screenprotector gekocht. Ik laat weten hoe die bevalt!

[ Voor 24% gewijzigd door tbenschop2 op 31-08-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat heel veel mensen een te hoge verwachting hebben van de GPS. Ik heb zelf al een paar Nokia-toestellen met GPS in m'n bezit gehad (E71, N79) en geen daarvan kreeg een snelle, of soms helemaal geen fix zonder A-GPS. Met A-GPS was dit een kwestie van seconden. Ik ben bang dat dit zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er snel een firmware update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:03:
Ik denk dat heel veel mensen een te hoge verwachting hebben van de GPS. Ik heb zelf al een paar Nokia-toestellen met GPS in m'n bezit gehad (E71, N79) en geen daarvan kreeg een snelle, of soms helemaal geen fix zonder A-GPS. Met A-GPS was dit een kwestie van seconden. Ik ben bang dat dit zo hoort.
Wat bedoel je met A-GPS? Gewoon dat vinkje aanzetten in je menu of moet je dan ook een externe gps antenne eraan hangen?

Als het alleen dat vinkje is dan is er toch geen probleem om die ff aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-GPS staat voor assisted GPS. Als je dat aanzet krijg je via een internetverbinding een bestandje binnen waarin staat waar de GPS-satellieten zich op dat moment ongeveer bevinden. Hiermee kan de telefoon een veel snellere fix krijgen. Het nadeel hiervan is dat er kosten in rekening worden gebracht als je geen internetbundel hebt, daarom zetten sommige mensen het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ja, en mijn probleem is dat navigeren zonder a-gps zo goed als niet mogelijk is! Ik vind dit misleiding van Nokia's zijde. Je wordt verplicht een internet-abonnement af te sluiten, anders kun je navigatie vergeten. Of je moet het leuk vinden om als je een spontaan idee krijgt ergens heen te rijden eerst een uur te wachten tot je een fix hebt (of nee je moet maar eerst afwachten eigenlijk OF je na een uur een fix hebt).
En stel dat je dat al een internet abonnement neemt speciaal voor a-gps, wat betaal je dan wel niet in het buitenland? Vast zo enkele tientjes erbij,.
Ik voel me redelijk belazerd, dacht dat ik eindelijk af was van die externe gps antenne (die je nooit bij je hebt als je hem nodig hebt)!

[ Voor 26% gewijzigd door tbenschop2 op 31-08-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Hoeveel data wordt er verstuurd als je a-gps aan hebt staan? Ik heb geen internet abo dus ik zou graag weten hoeveel data zoiets vreet.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
* Tom VH vraagt zich af :

- of niemand eisen stelt qua geluidskwaliteit
- of het dof geluid al twee keer aan zichzelf lag e66/e52

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugmod
  • Laatst online: 12-11-2022
@ ikWilbert
Minder dan 10 kb
Downloading assisted data involves the transmission of some amounts of data through your service provider’s network. Typically getting the GPS connection with A-GPS requires less than 10kB of data being transferred.
bron:http://www.nokia.com.hk/explore-services-en/nokia-maps-o1/support/assisted-gps

[ Voor 13% gewijzigd door bugmod op 31-08-2009 12:58 . Reden: linkje gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Dank je, dat is dan nog wel te doen om een fix te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:23
Tom Van Haver schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:40:
* Roodey vraagt zich af :

Mijn pa heeft een E66 en die heeft volgens mij geen gespreksproblemen.
Of bedoelen jullie mp3 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Van Haver schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:40:
/me vraagt zich af :

Ik denk dat zakelijke toestellen gewoon anders klinken. Nokia zal er vast wel een gebruikerspanel tegen aangegooid hebben waarbij de conclusie was dat "het doffe geluid" voor de zakelijke gebruikers als beste werd gevonden.

Als je naar de radio luistert is er ook flink aan de equalizer gedraaid. Veel mensen zullen dit ook beter vinden klinken dat het origneel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nu helaas wel een serieuze klacht. Tijdens het bellen klink ik af en toe heel ver weg voor de andere beller. Als ik dan de telefoon op speaker zet, verstaan ze me weer. Van speaker af, verstaan ze me dan ook weer, maar vrij snel klink ik weer heel ver weg. Dit gebeurt random, ondanks vol bereik in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:18:
A-GPS staat voor assisted GPS. Als je dat aanzet krijg je via een internetverbinding een bestandje binnen waarin staat waar de GPS-satellieten zich op dat moment ongeveer bevinden. Hiermee kan de telefoon een veel snellere fix krijgen. Het nadeel hiervan is dat er kosten in rekening worden gebracht als je geen internetbundel hebt, daarom zetten sommige mensen het uit.
De satelieten staan geostationair als ik mij niet vergis. En dus altijd op dezelfde plaats.
Met de assisted gps krijg je een plaats bepaling aan hand van de dichtsbijzijnde gsm masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
duarf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 15:13:
[...]
De satelieten staan geostationair als ik mij niet vergis. En dus altijd op dezelfde plaats.
Met de assisted gps krijg je een plaats bepaling aan hand van de dichtsbijzijnde gsm masten.
Je vergist je dus: Wikipedia: "GPS gebruikt 32 (bij opstart 24) verschillende satellieten die elk in een van de zes banen op 20.200 km hoogte cirkelen." Op een dergelijk hoogte kan er geen sprake zijn van een geostationaire baan.

Je gevolgtrekking houdt dus ook geen stand. Dat heet namelijk "Positiebepaling op basis van netwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbenschop2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:29:
dacht dat ik eindelijk af was van die externe gps antenne (die je nooit bij je hebt als je hem nodig hebt)!
Ik heb dat ding altijd in de auto liggen, wat doe jij er dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Heel raar deze GPS problemen. Op mn N82 werkt het als een zonnetje (puur op basis van netwerk en geen a-GPS dus). Heb het net getest. Binnenshuis nota bene in 5 minuten een fix. Als dit echt een groot probleem is bij de E52 is dit echt een minpunt voor mij. Ik gebruik best vaak namelijk.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Oliesjeik1 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:
Vraagje:

Over een maand gaat pas mijn nieuwe abonnement in met onbeperkt internet. Hoe zorg ik er nu voor dat de telefoon onder geen beding een connectie met internet maakt (wanner ik niet op het thuis netwerk zit)?

Ik heb het volgende gedaan maar weet niet zeker of dit voldoende is:
menu->bed.paneel->instellingen->verbinding->bestemmingen->

vervolgens heb ik overal de toegangspunten weggehaald behalve bij internet mijn eigen thuisnetwerk. Weet ik nu dan zeker dat er geen verbinding via het telefoonnetwerk (3g) wordt gemaakt? Onder het signaalsterkte icoontje staat wel 3g maar ik neem aan dat dit gewoon betekend dat het eventueel beschikbaar is. nicht?
Dit dacht ik ook, dat dit voldoende zou zijn. Totdat ik in het logboek toch het dataverbruik zag toenemen, via de MMS data verbinding. En nee, ik wil die instelling niet verwijderen want een leuke telefoon hoort gewoon MMS te kunnen versturen.

Bij mij lijkt het opgelost te zijn door bij
Menu->Bedieningpaneel->Instellingen->Telefoon->Netwerk->Netwerkmodus
GSM te selecteren ipv Dual Mode.

Sindsdien geen data pakketje meer verzonden zonder dat ik het door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
tbenschop2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:29:
Ja, en mijn probleem is dat navigeren zonder a-gps zo goed als niet mogelijk is! Ik vind dit misleiding van Nokia's zijde. Je wordt verplicht een internet-abonnement af te sluiten, anders kun je navigatie vergeten. Of je moet het leuk vinden om als je een spontaan idee krijgt ergens heen te rijden eerst een uur te wachten tot je een fix hebt (of nee je moet maar eerst afwachten eigenlijk OF je na een uur een fix hebt).
En stel dat je dat al een internet abonnement neemt speciaal voor a-gps, wat betaal je dan wel niet in het buitenland? Vast zo enkele tientjes erbij,.
Ik voel me redelijk belazerd, dacht dat ik eindelijk af was van die externe gps antenne (die je nooit bij je hebt als je hem nodig hebt)!
hmm, ik heb verschillende ervaring met het gps. Gebruik ik gewoon de originele navigatie die op de foon staat dan duurde het een eeuwigheid is ook niet gelukt (en ligt die de hele tijd te vragen of ie met een internet verbinding mag maken ondanks dat a-gps uitstaat :? ). Echter met google maps had ik binnen 5 minuten een fix.

Verder heb ik nu ook Sygic Mobile erop geinstalleerd. De eerste keer duurde dit behoorlijk lang (zeg 15-20 minuten) maar nu werkt ie redelijk vlot. Ben vanmorgen naar een andere stad gegaan en daar duurde het toch wel weer min 5 minuten maar goed al met al valt het met nog niet tegen.

Dus ik zou zeggen, probeer ff een andere navigatiesoftware, misschien dat je dan beter resultaten boekt (alhoewel het natuurlijk wel vreemd is dat het met het ene software programma sneller gaat dan het originele maar goed).

oh, verder werkt nokia sportstracker uitstekend.

Verder heb ik nog de volgende klachten/opmerkingen:
- Bij mij kraakt de achterkant een beetje, als in de batterijcover. Zit iets van speling in.
- Belkwaliteit, verschilt per persoon heb ik het idee. Soms super helder, soms dof maar goed, dit kan dus ook aan de andere kant liggen.
- Ander vaag ding: Gisteren was telefoon uit bed gevallen, volgende morgen blijkt die uit te staan. Wil ik de telefoon aanzetten maar dit lukte echter niet. Ook niet nadat ik de accu er ff uit had gedaan. Ik baalde al dat ie nu al overleden was ;) maar toen ik m vervolgens aan de accu hing startte die gelukkig wel op (accu was overigens NIET leeg). Beetje vreemd dus maar hij doet het nu weer perfect.
- Nog geen last van vastlopers gehad gelukkig.

[ Voor 18% gewijzigd door Oliesjeik1 op 31-08-2009 18:39 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
hans_1990 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 17:39:
[...]

Dit dacht ik ook, dat dit voldoende zou zijn. Totdat ik in het logboek toch het dataverbruik zag toenemen, via de MMS data verbinding. En nee, ik wil die instelling niet verwijderen want een leuke telefoon hoort gewoon MMS te kunnen versturen.

Bij mij lijkt het opgelost te zijn door bij
Menu->Bedieningpaneel->Instellingen->Telefoon->Netwerk->Netwerkmodus
GSM te selecteren ipv Dual Mode.

Sindsdien geen data pakketje meer verzonden zonder dat ik het door had.
Hey bedankt!

Zie nu ook in het logboek dat ie met mms telfort verbinding heeft gemaakt :X

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juuw

Blijkbaar toch veel problemen. Maar als ik het goed volg is de productie gestopt en komt er een verbeterde versie? Speculeren over de datum zal ook moeilijk zijn vrees ik?

Is er eigenlijk een waardig alternatief voor dit toestel? Naast de e72/71. (indien deze vraag niet past.. laat het me dan weten)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:56:
Juuw

Blijkbaar toch veel problemen. Maar als ik het goed volg is de productie gestopt en komt er een verbeterde versie? Speculeren over de datum zal ook moeilijk zijn vrees ik?

Is er eigenlijk een waardig alternatief voor dit toestel? Naast de e72/71. (indien deze vraag niet past.. laat het me dan weten)

Grtz
Persoonlijk had de E52 ook alles voor mij om de topper te worden, zoals ik een telefoon zie.
Echter al die negatieve verhalen zullen mij niet snel meer naar een E52 trekken.
Waarschijnlijk gaat het een E72 worden, tenzij het volgende gebeurd:
- Tijdens de Nokia World wordt een killer telefoon aangekondigd;
- Ik kan een E71 super goedkoop op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Persoonlijk had de E52 ook alles voor mij om de topper te worden, zoals ik een telefoon zie.
Echter al die negatieve verhalen zullen mij niet snel meer naar een E52 trekken.
Ja zelfde gevoel hier. E72 en 71 hebben me te kleine toetsen. De e75 heeft eerder mijn voorkeur. Kost maar 25 euro meer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirolfsirolf
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:56:
Juuw

Grtz
:? waarom zou die vraag niet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hier, ik wou eerst ook voor de E52 gaan maar heb besloten om dat toch maar niet te doen. Als de E72 goed wordt ontvangen dan ga ik voor die. De E72 is in vrijwel alle opzichten gelijk aan of beter dan de E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sirolfsirolf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:22:
[...]

:? waarom zou die vraag niet passen?
Omdat ik al is ergens las dat het niet op prijs werd gesteld als iemand vroeg of hij die of die gsm moest kiezen. En dit leek mij een soortgelijke vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Eldar Murtazin van mobile-review over de problemen:
may be first batch of units (they have some building problems) Now they are ok.
I actually have to say that E52 one of the best phones on the market, without any doubt

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

wiljums schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:00:
Eldar Murtazin van mobile-review over de problemen:
may be first batch of units (they have some building problems) Now they are ok.
I actually have to say that E52 one of the best phones on the market, without any doubt
Link werkt nier bij mij... spijtig
(het forum blijkt plat te liggen)

Wel leuk dat de mijn gsm dan waarschijnlijk gewoon gaat werken :)

edit: Ah nu werkt hij :), en de link die ik net heb gemeld staat precies ook op dat forum

[ Voor 16% gewijzigd door duarf op 31-08-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:21:
[...]

Ja zelfde gevoel hier. E72 en 71 hebben me te kleine toetsen. De e75 heeft eerder mijn voorkeur. Kost maar 25 euro meer dacht ik.
tijdje de E71 all black gehad en spijtig genoeg doorverkocht...
de toetsen ben je snel aangewend en het qwerty board van de E72 schijnt nog beter te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Nog een revieuw gevonden, vooral het gedeelte over de browser is handig.
http://www.allaboutsymbia...are_built_like_a_tank.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante informatie op gsmarena:

...Firstly there are 3 manufacturing options which Nokia adopts. MADE IN FINLAND, MADE IN KOREA, MADE BY NOKIA. Made by Nokia are the ones which have major problems. These sets are made in China.

There are a lots of units which I believe are not the finished products. These are the test units which Nokia work on before releasing the final product. Now what I heard from sources In China, lots of these unfinished products are re-conditioned and re labeled, packed and shipped to poor countries where there are no proper regulations regarding Consumer Rights like Africa, Burma, Bhutan, Afghanistan etc etc. Many Chinese OEM companies also make the exact replica of Handphones, Laptops and all kinds of Electronic products like DVD, Cameras and what not...

Volgens mij is in Nederland alleen de Made in Finland te koop, maar toch interessant om te weten dat er dus minimaal 3 productielocaties zijn. In Azië wordt volgens mij voornamelijk de "made in Korea" variant verkocht. Zoals deze in Qatar
Oliesjeik1 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:32:
[...]

hmm, ik heb verschillende ervaring met het gps. Gebruik ik gewoon de originele navigatie die op de foon staat dan duurde het een eeuwigheid is ook niet gelukt (en ligt die de hele tijd te vragen of ie met een internet verbinding mag maken ondanks dat a-gps uitstaat :? ). Echter met google maps had ik binnen 5 minuten een fix.
Idem dito. GPS performance lijkt af te hangen van de gebruikte GPS applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:18:
...Firstly there are 3 manufacturing options which Nokia adopts. MADE IN FINLAND, MADE IN KOREA, MADE BY NOKIA. Made by Nokia are the ones which have major problems. These sets are made in China.

[...]
Hoe kan ik zien waar mijn gsm is gemaakt?

Edit: Dat de gps performance programma afhankelijk is, betekent dan hopelijk ook dat dit probleem bij de volgende firmware update opgelost word

[ Voor 16% gewijzigd door duarf op 31-08-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duarf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Edit: Dat de gps performance programma afhankelijk is, betekent dan hopelijk ook dat dit probleem bij de volgende firmware update opgelost word
Als je de batterij er uithaalt (het handigste is een beetje schudden). Dan zie je op het label waar ie gemaakt is (dus op het label met IMEI nummer etc.) Bij bijvoorbeeld het hongaarse model (2call) is het Made in Finland.

GPS problemen. Het lijkt me inderdaad op te lossen met firmware. Ik heb meerdere applicaties geprobeerd (zat me te vervelen in de trein) en alles behalve de standaard nokia applicatie had een snelle fix: google maps, PyGpsLog & Sports Tracker. (Dit nadat ik GPS voor 45 min niet had gebruikt en A-GPS uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
duarf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Staat op de sticker onder je accu. Die van mij - waar ik overigens erg tevreden over ben - 'made in Finland'.

Er zijn wel wat kleine issues, maar de stabiliteit en accuduur zijn overweldigend in mijn beleving.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Vandaag bij Mediamarkt Eindhoven voor het eerst de zilveren E52 in mijn vingers gehad. Helaas de Mediamarkt beveiligingen maar moeten accepteren, maargoed.

Wat me opviel:

-Het schem van de Nokia 6700 die ernaast hing is kleiner, maar ziet er wel scherper en mooier uit.
-Het toestel is mooi licht.
-Ik had hem dunner verwacht.Heb nu een U100 (5,9 mm dan is dit wel ff wennen) Nu is hij net zo dik als de achterkant van de E75 zonder de slider dan.
-Bouwkwaliteit is goed.
-Ophang en opneem toets hadden voor mijn gevoel groter gemogen
-De twee toetsen messaging en backspace en aan de andere kant zijn door middel van een gootje en werken fijn.
-De aan/uit knop had wat meer mogen uitsteken misschien
-De camera shutter button zit te ver in het midden, had wat meer naar onderen gemogen voor landscape foto's
-Groot scherm ziet er goed uit
-Geen lelijke randen rondom het scherm
-Cijfertoetsen werken erg fijn
-Center button zit niet diep genoeg. Dat gekartelde randje is fijn, maar het vierkantje in het midden zit erg aan de oppervlakte, ook is er weinig KLIK merkbaar.
-3,5 mm poort had net zoals op de E72 gemogen, nu is het een ouderwetse 3,5mm poort (vrij lomp en met een vierkant eromheen)
-Firmware 21 was geïnstalleerd van 3 juli.
-Was een Nederlands model: prijs bij Mediamarkt is 319,- euro los.
-Hopelijk zien we de zwarte hier ook dan kan ik ze naast elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Zo al weer een paar dagen zitten spelen. Heb de volgende zaken werkend gekregen:

- Remote Desktop (werkt beste met VNC+, is helaas betaald programma, ben nog op zoek naar een goed functionerende PIPS VNC port, had er eentje die op zich goed werkte maar welke vastliep als ik meer dan xx tekst tekens wilde verzenden)
- Google maps mijn lokatie
- Opera Mini
- Twibbler
- Live messenger (+hotmail)
- Gmail
- Quickmark (2d barcode scanner)

Ben nog op zoek naar een goede mirc client die verbinding kan maken met ^*On:LOGON:*: { } voor een niet standaard mirc server (http://www.buzzen.com) Beste client tot op heden was mirggi maar die sluit wanneer ik verbonden ben, zal ik misschien nog even uit moeten vogelen.

Leuk speeltje iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

of een E66 schuivertje? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval geen E66 maar eerder de e75 dus. Is blijkbaar wel iets duurder had mij vergist met de KMO prijs maar op lange termijn lijkt me dit n goeie gsm. Tenzij er snel nieuws is van de e52 ga ik er deze week achter meen ik. Andere alternatieven zie ik niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbenschop2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:59:
Ik zie tijdens het zoeken steeds staafjes verschijnen in het diagram van Sygic McGuider (zie rechtsonder in het plaatje, dat diagram bedoel ik). Dat is goed denk ik, maar het probleem is dat ze steeds weer verdwijnen. Steeds andere. Het gebeurt regelmatig dat ik er vier tegelijk zie en elk moment een fix verwacht, maar een paar seconden later is alles weer weg.
Zorg ervoor dat de gps in McGuider goed is ingesteld. Waarschijnlijk zoekt McGuider nog naar de a-gps, maar kan die niet vinden aangezien jij die uitgeschakeld hebt. Ga in McGuider naar "instellingen->GPS-hardware->COM-poort" en selecteer daar "integrated gps". Ik had net hetzelfde beeld als in je post nadat ik McGuider de eerste keer starte nadat ik a-gps had uitgeschakeld. Dit heeft het probleem opgelost voor mij.

Garmin crashte voortdurend, maar met McGuider heb ik nu geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
EDIT never mind :)

[ Voor 102% gewijzigd door tbenschop2 op 01-09-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels (na 1 week) een nieuwe E52 van 2Call ontvangen (zie post 26/8). Deze lijkt prima te werken: GPS fix binnen paar minuten (met a-gs aan). FWIW: toch wel andere kwaliteit als de E51, het voelt minder stevig, ik denk door de plastic toetsen.

Nog geen tijd gehad uitgebreid te testen: de basisactiviteiten voor een businessphone doet ie wel heel snel (agenda, contacts, e-mail).

Overigens weer een Hongarije exemplaar aan de code te zien. NL taal was al wel voorgeinstalleerd: verpakking was dan ook open geweest en met de 2call-sticker weer dicht geplakt. Toestel etc. zag er verder ongebruikt uit (geen vingers, kabels nog netjes gebundeld, folie nog origineel aanwezig, etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Niet online
Voor degene die ook nog quickoffice versie 5 op hun nieuwe foon hebben staan (mijne wel, van 2call):
Quickoffice Free Update

Volgens dit programma kom je met je E52 in aanmerking voor de update naar versie 6.

ik zelf had enige problemen met de update, in de update utility van quickoffice stond de update er niet bij. Wat bij mij werkte was om met mijn telefoon naar de quickoffice site te browsen en zo de update te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hans_1990:

Dank voor de QuickOffice melding: ik miste al sommige functies: op mijn e51 was ik al helemaal gewend aan versie 6.
Ik krijg updaten ook via de site niet voor elkaar: hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
:( Staan nu al krassen op het scherm, zucht.

Naja, nu maar een screenprotector besteld, beetje laat dus |:(

Zat met m'n pinpas in dezelfde zak.

ps. Dit moest ik ff kwijt :'(

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Oliesjeik1 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:12:
:( Staan nu al krassen op het scherm, zucht.

Naja, nu maar een screenprotector besteld, beetje laat dus |:(

Zat met m'n pinpas in dezelfde zak.

ps. Dit moest ik ff kwijt :'(
Waar kan ik goede screenprotectors bestellen?

(want het invisishield van zagg.com is er nog steeds niet voor de E52)

[ Voor 9% gewijzigd door duarf op 01-09-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Balen van de krasjes scherm. Thank voor de info ook. Precies hetzelfde had ik ook met mn N82. Had drie jaar de K750i gehad. Geen enkel noemenswaardige krasje. Krijg ik de N82 binnen. Op een gegeven moment liet het bijgeleverde folie los. Meteen een screenprotector besteld die 3 dagen later binnen was. In die 3 dagen zijn er meer krasjes op het scherm gekomen dan in 3 jaar op het scherm van de K750i. Echt een zeer slechte krasbestendigheid. Jammer dat de E52 hier ook last van blijkt te hebben.

Screenprotector.nl heb ik een goede gehaald destijds voor m'n N82. Volgens mij zijn er nog wel meer winkels. Sommige moet je op maat knippen, sommige zijn pre-cut.

[ Voor 14% gewijzigd door nadroJ op 01-09-2009 16:32 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
Het valt me op dat ik duidelijk minder signaalsterkte heb met de E52. Met de E51 had ik op bepaalde plekken meer strepen, waar de E52 zelfs wegvalt.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
Op Ebay zijn van diverse aanbieders goede pre cut screenprotectors te koop tegen goede prijzen.
Vaak maar enkele euro's voor meerder stuks.
De protectors van Brando zijn gewoon goed maar wel iets duurder.

Sommige modellen passen ook gewoon op andere toestellen.Zo paste mijn E66 screen protectors ook prima op het scherm van mijn E75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
guidob schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:49:
Het valt me op dat ik duidelijk minder signaalsterkte heb met de E52. Met de E51 had ik op bepaalde plekken meer strepen, waar de E52 zelfs wegvalt.

Check.. Had hiervoor ook de E51. Bij de E52 zie ik idd vaker dat er maar een paar streepjes staan. Gelukkig heb ik nog geen problemen ervaren met het bellen.
debroei schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:27:
Op Ebay zijn van diverse aanbieders goede pre cut screenprotectors te koop tegen goede prijzen.
Vaak maar enkele euro's voor meerder stuks.
De protectors van Brando zijn gewoon goed maar wel iets duurder.

Sommige modellen passen ook gewoon op andere toestellen.Zo paste mijn E66 screen protectors ook prima op het scherm van mijn E75.
Over de screenprotector: heb er een besteld bij screenguard.nl, verwacht hem morgen binnen. Zal mijn ervaringen posten.

[ Voor 35% gewijzigd door tbenschop2 op 01-09-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
nadroJ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:32:
[...]

Als het goed is krijg je voor 7 of 10 dagen gratis stem navigatie. Daarna moet je betalen.
Dat staat wel in de startpost, maar ik heb er verder niets over kunnen vinden.

Vandaag trouwens ook maar eens geprobeerd voor 1,80 en het werkt heel aardig, alleen jammer dat na een telefoongesprek hij terug komt op het standby scherm. Navigatiegeluid over de carkit ging ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh61
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-03-2022

Hallo, ik heb ook best wel last van "bereikschommelingen", had er hiervoor met m'n SE W880i met Kpn abo geen of weinig last van. Heb nu overigens Vodafone abo met de E52.
Of zou het misschien aan Vodafone liggen???

ps,
Weet iemand toevallig hoe je het witte standbylicht rondom de centrale toetsen onder je beeldscherm uit kan zetten, dit licht op om de +- 10sec in standbystand. In het donker is het best wel veel licht.

Thanx voor reacties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Pietjuh61 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:50:
[...]

Hallo, ik heb ook best wel last van "bereikschommelingen", had er hiervoor met m'n SE W880i met Kpn abo geen of weinig last van. Heb nu overigens Vodafone abo met de E52.
Of zou het misschien aan Vodafone liggen???

ps,
Weet iemand toevallig hoe je het witte standbylicht rondom de centrale toetsen onder je beeldscherm uit kan zetten, dit licht op om de +- 10sec in standbystand. In het donker is het best wel veel licht.

Thanx voor reacties. ;)
dat staat bij instellingen onder het kopje standy ( in het zelfde menu als als waar meldingslicht staat) ofziets... Heb mijn telefoon nu niet bij me, hij "logeert" nachtje op een Nokia Care point. Had hem perongeluk laten vallen van 10 -20cm hoogte :( (domme ik) met als gevolg de telefoon kraakt tijdens het bellen... word nu natuurlijk gerepareerd onder garantie! :) ze zouden ook even naar GPS kijken, aangezien ik dat niet werkende kreeg na 5 uur buiten te hebben gelegen...
Haal hem morgen weer op, zal mijn bevindingen rapporteren!

[ Voor 10% gewijzigd door Ibjelot op 01-09-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Russische review van mobile-review: http://mobile-review.com/review/nokia-e52.shtml
Google vertaald: http://translate.google.n...uto&tl=en&history_state0=

Interessante feitjes:
Available in two colors - golden, though I would call him a bronze, by analogy with the previous colors in other models (Golden), as well as dark-gray (Metal Grey). Both color solutions seem advantageous, although the apparatus more gold will catch the fancy weaker sex. Later, this model may appear in other colors such as black. It can be as complementary colors, and options for camera phone.
Another point on which I would like to draw your attention. In the aspect of the assembly I was able to try several phones, and they vary greatly in quality. In my unit at the bottom of the keyboard during compression could be heard creaking, building a little walk, it creates an unpleasant impression. In several other phones such problem. Consultation with representatives of Nokia has shown that in the first batches really present such problems, but they affected a small number of phones, each of them can be repaired under warranty in the service center. Currently, new parties are without such flaws. So my advice: make sure this part of the body, easy to squeeze the camera, and you will understand everything. If a problem exists, you will hear a creaking, the rim around the keyboard will move.
The phone is used Noise Cancelation, is two microphones, each of which analyzes the ambient sound and cuts out unwanted noise. Some users complain that their hearing is poor conversationalist. This problem exists in practice. This problem is a programmatic nature, because of the peculiarities of the location of microphones in this model, people with a certain tone of voice are not accepted adequately, part of speech is cut off as noise. In the next firmware this problem will be corrected. Exaggerate the problem is not worth it affects the unit. In my case, everything worked without a hitch, to find people experiencing a problem among their colleagues, friends I have not succeeded. Otherwise, I would be happy to examine the issue in more detail, it is painfully interesting.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Onderstuent SIP VoIP Release 3.x Settings Application,

SIP URI bellen
en/of
Direct IP bellen (P2P bellen)

en nog zonder aan een voip provider te registreren.

Wie kan dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat volgens Nokia wel een Nederlandse versie:

E55 software versie 21.13:

0586924: APAC 2 Australia White Al
0581283: APAC2 AUSTRALIA Black Al
0578286: BALKANS Black Al
0584287: BALKANS White Al
0578277: BALTIAN Black Al
0578278: BALTIAN ESTONIA Black Al
0584282: BALTIAN ESTONIA White Al
0584279: BALTIAN White Al
0586673: E55 RM-482 Country Variant Croatia HR Black alu CV V1
0586673: E55 RM-482 Country Variant Croatia HR Black alu CV V1
0590173: E55 RM-482 Country Variant Croatia HR White alu CV CU V1_COLOR
0590173: E55 RM-482 Country Variant Croatia HR White alu CV CU V1_COLOR
0587820: E55 RM-482 Country Variant Norway NO Black
0587820: E55 RM-482 Country Variant Norway NO Black
0588230: E55 RM-482 Country Variant Norway NO White_COLOR
0588230: E55 RM-482 Country Variant Norway NO White_COLOR
0591117: E55 RM-482 Country Variant United Kingdom GB V1 Black
0586709: E55 TIM IT BA
0586709: E55 TIM IT BA
0591002: E55 TIM IT WA
0568630: EURO1 Black Al
0582008: EURO1 GENERAL Black Al
0584216: EURO1 GENERAL White Al
0582009: EURO1 ITALY Black Al
0584218: EURO1 ITALY White Al

0582007: EURO1 NETHERLANDS Black Al
0584217: EURO1 NETHERLANDS White Al

0584215: EURO1 White Al
0580935: EURO2 ALS Black Al
0575066: EURO2 Black Aluminium
0582010: EURO2 LUXEMBURG Black Al
0584227: EURO2 LUXEMBURG White Al
0584265: EURO2 White Al
0575067: EURO3 Black Aluminium
0584268: EURO3 White Al
0578269: EURO4 Black Al
0584271: EURO4 White Al
0578270: EURO5 CZECH Black Al
0578272: EURO6 Black Al
0584274: EURO6 White Al
0578273: EURO7 Black Al
0584277: EURO7 White Al
0578271: EURO8 Black Al
0578268: EURO9 Black Al
0586637: EURO9 White Al
0578275: GREECE Black Al
0584278: GREECE White Al
0578287: HEBREW ISRAEL Black Al
0586638: HEBREW ISRAEL White Al
0578274: HISPANIA Black Al
0582012: LATVIA LITHUANIAN Black Al
0584281: LATVIA LITHUANIAN White Al
0578282: MOLDOVA Black Al
0584285: MOLDOVA White Al
0578279: RUSSIAN BELARUS Black Al
0584283: RUSSIAN BELARUS White Al
0578285: RUSSIAN CIS Black Al
0584286: RUSSIAN CIS White Al
0578280: RUSSIAN UA Black Al
0584284: RUSSIAN UA White Al
0575065: SCANDI 1 Black Aluminium
0586641: SCANDI 1 FINLAND Black Al
0586636: SCANDI 1 FINLAND White Al
0584220: SCANDI 1 White Al
0584222: SCANDI 2 White Al
0578267: SCANDI2 Black Al

(ljst uit Navifirm, handig tooltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
Another point on which I would like to draw your attention. In the aspect of the assembly I was able to try several phones, and they vary greatly in quality. In my unit at the bottom of the keyboard during compression could be heard creaking, building a little walk, it creates an unpleasant impression. In several other phones such problem. Consultation with representatives of Nokia has shown that in the first batches really present such problems, but they affected a small number of phones, each of them can be repaired under warranty in the service center. Currently, new parties are without such flaws. So my advice: make sure this part of the body, easy to squeeze the camera, and you will understand everything. If a problem exists, you will hear a creaking, the rim around the keyboard will move.
hmm ok. Vraag me af of ik dan een van die eerste batches heb. Ik heb ff wat foto's gemaakt van waar ik wat speling heb. Is vooral langs het keyboard (zeg maar schuinlinks en rechts, bij de grote pijlen, en in minder mate bij de kleine pijlen). Verder heb ik ook wat speling bij de achterkant, de achtercover (zie andere 2 foto's). Soms, wanneer ik dan de telefoon in m'n linkerhand heb, dan hoor ik het soms kraken aangezien m'n wijsvinger er dan achter zit en wanneer ik dan vervolgens op een knopje druk dan "kraakt" ie dus ff (alhoewel kraken misschien een groot woord is).

Maar denken jullie dat als ik er mee langs een service center ga er iets aan gedaan wordt? Ik denk het namelijk niet maar wie weet.

Afbeeldingslocatie: http://www.cvbhoogjastoernooi.nl/e52-1(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cvbhoogjastoernooi.nl/e52-2(small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cvbhoogjastoernooi.nl/e52-3(small).jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Oliesjeik1 op 02-09-2009 12:00 ]

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@oliesjeik:
Ik heb zelf nog geen E52 (ik wacht nog tot oktober/november), maar ik zie eigenlijk helemaal geen speling op de foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
silmaril8 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:39:
@oliesjeik:
Ik heb zelf nog geen E52 (ik wacht nog tot oktober/november), maar ik zie eigenlijk helemaal geen speling op de foto's?
Ja is lastig te zien, I admit. Maar het is er wel, zou er eigenlijk een filmpje van moeten maken.

En misschien zeur ik wel teveel :o (maar ja, m'n vorige foon had van deze dingen geen last)

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
Inmiddels ruim een Week een E55 in mijn bezit.
Herken wienig van de klachten geschreven over de Nokia E52.
Geluidskwaliteit is gewoon goed.
Ook heb ik geen last van loslatende randen of krakende achterkant.
Het toestel zelf is stabiel te noemen.
Ik heb in het verleden vaker net uitgekomen toestellen gehad met hierin de nodige kinderziektes.
De Nokia N85 en E75 zijn hier de recenste voorbeelden van.
De E55 is ontzettend snel !!! Foto of plaatje openen door het menu bladeren etc.
Mijn N86 haalt dit zeker niet.
Verder nog geen echte grote flaws kunnen ontdekken.
Ik heb een toestel met NL menu en woordenboek.
Toestenbord is wel iets waar je even aan moet wennen.
Over de Accu duur kan ik nog maar weinig zeggen, wel heb ik gemerkt dat dit in verglijk met voorgaande Nokia's stukken beter is.
Gewicht en afmeting is ook ideaal.
Kortom tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

jep zoals al eerder gemeld. met mn beide e52 toestellen echt een stuk minder bereik. op plekken gewoon helemaal niets waar ik normaal wel bereik had...

misschien komen ze zo aan hun accuduur? de sterkte flink teruggeschroeft.... ;)
hopen dat dit met een firmwareupdate gefixt kan worden

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Hmm die speling die hierboven aangegeven werdt is ook bij mij aanwezig soort van. Voor mij is het niet iets waar ik over val. Wat ik echter wel heb ontdekt is dat het lijkt alsof het LCD scherm niet netjes in het midden zit. Er zit rechts en onder eern iets bredere donkere rand. Hebben jullie dit ook? Ik kan nu even geen foto's nemen helaas.

Edit: het lijkt er op van wel, ik zie op de 1e foto hierboven dat de standby balk ook iets meer naar boven zit dan naar beneden.

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan1981 op 02-09-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Niet online
auw, doet pijn aan mijn ogen ;)

zojuist de screenprotector van screenquard ontvangen, en natuurlijk meteen erop geplakt. Eerste wat mij opviel was dat het 'precies op maat snijden' niet zo heel precies is... ruime millimeter speling aan alle kanten, ziet er een beetje matig uit op zo'n mooi glazen frontje. Jammer, om deze reden een afrader. Al zal die zijn werk natuurlijk wel doen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:23:
[...]

jep zoals al eerder gemeld. met mn beide e52 toestellen echt een stuk minder bereik. op plekken gewoon helemaal niets waar ik normaal wel bereik had...

misschien komen ze zo aan hun accuduur? de sterkte flink teruggeschroeft.... ;)
hopen dat dit met een firmwareupdate gefixt kan worden
Volgens mij moet de accu dan juist meer werk verzetten om toch een goed signaal tot stand te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb nu al een paar dagen mijn e52.
Dit is echter de eerste dag dat ik toegang heb tot een WLAN.
Ik probeer mijn email in te stellen, gaat allemaal vlot.
Het probleem is echter, hij maakt elke keer verbinding met mobistar internet.
Is het mogelijk om de gsm alleen verbinding te laten maken met mijn WLAN?
Ik heb gekeken en ik kan geen toegangspunt kiezen voor email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahrt
  • Laatst online: 10-01-2022
Sinds gisteren heb ik mijn nokia E52. Het toestel werkt helemaal perfect. Echter knippert bij mij het envelopje rechtsbovenin steeds. Nogal ergelijk, aangezien ik dan steeds moet kijken of ik een bericht heb, en dat vaak niet het geval is. Ikheb een simkaart van Vodafone, zijn er meer mensen met dit probleem? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bahrt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:48:
Sinds gisteren heb ik mijn nokia E52. Het toestel werkt helemaal perfect. Echter knippert bij mij het envelopje rechtsbovenin steeds. Nogal ergelijk, aangezien ik dan steeds moet kijken of ik een bericht heb, en dat vaak niet het geval is. Ikheb een simkaart van Vodafone, zijn er meer mensen met dit probleem? Alvast bedankt! :)
Je sim geheugen is vol. Wis de berichten op je sim kaart en de envelop is weg.

Berichten - opties - sim berichten ... Gok ik. :)

[ Voor 21% gewijzigd door een moderator op 04-09-2009 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahrt
  • Laatst online: 10-01-2022
Hartstikke bedankt! Heb me hier rot op gezocht haha. Weet iemand ook hoe je kan veranderen van modus? Vliegtuigmodus etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oliesjeik1 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:35:
[...]

hmm ok. Vraag me af of ik dan een van die eerste batches heb. Ik heb ff wat foto's gemaakt van waar ik wat speling heb. Is vooral langs het keyboard (zeg maar schuinlinks en rechts, bij de grote pijlen, en in minder mate bij de kleine pijlen). Verder heb ik ook wat speling bij de achterkant, de achtercover (zie andere 2 foto's). Soms, wanneer ik dan de telefoon in m'n linkerhand heb, dan hoor ik het soms kraken aangezien m'n wijsvinger er dan achter zit en wanneer ik dan vervolgens op een knopje druk dan "kraakt" ie dus ff (alhoewel kraken misschien een groot woord is).

Maar denken jullie dat als ik er mee langs een service center ga er iets aan gedaan wordt? Ik denk het namelijk niet maar wie weet.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Speling aan de voorkant had ik ook, ik heb hem gelijk retour gestuurd naar gsmweb.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
bahrt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:38:
Hartstikke bedankt! Heb me hier rot op gezocht haha. Weet iemand ook hoe je kan veranderen van modus? Vliegtuigmodus etc?
Je bedoelt de profielen:P Die zijn te vinden door 1 keer op de uit knop te duwen. daar vind je dan een menu met verschillende profielen ;)

Ooit eerder een nokia gehad?? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Ibjelot op 02-09-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er een firmware update op komst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:00:
weet iemand of er een firmware update op komst is.
Dat weet niemand, dit maakt nokia nooit bekend. Maar ga er maar vanuit dat het nog wel even kan duren. telefoon is nog maar net op de markt. Over het algemeen duurt het dan altijd wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Hmm Heb net effe bij het showmodel in de mediamarkt gekeken. Dat LCD scherm zit ook meer naar links en naar boven maar niet zo ver als die van mij.

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/fldjfb.jpg

Ik denk dat ik hem vrijdag maar terug ga brengen.

Ikk was de speling van de metalen cover aan de achterkant minder als die van mij (en die van diegene hierboven.

Hebben jullie dit ook het scherm zo als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wordt er hier nu muggen gezift of is de bouwkwaliteit van de E52 niet denderend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
W00fer schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:33:
Wordt er hier nu muggen gezift of is de bouwkwaliteit van de E52 niet denderend ?
Op de foto's zie ik allemaal problemen die ik met mijn eigen toestel niet heb. Vergeleken met de bouwkwaliteit van de zeven jaar windows mobile die achter me ligt, vind ik dit toestel een verademing. Voor mijn vrouw heb ik een N79 gekocht en daarvan is in mijn ogen de bouwkwaliteit een heel stuk minder dan van de E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Wacht een maand of 2 tot de volwassen exemplaren vlot leverbaar zijn.
Is net hetzelfde verhaal als je bij Apple iets van de allereerste batch producten koopt, ook altijd heisa.
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.