tbenschop2 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:29:
Ja, en mijn probleem is dat navigeren zonder a-gps zo goed als niet mogelijk is! Ik vind dit misleiding van Nokia's zijde. Je wordt verplicht een internet-abonnement af te sluiten, anders kun je navigatie vergeten. Of je moet het leuk vinden om als je een spontaan idee krijgt ergens heen te rijden eerst een uur te wachten tot je een fix hebt (of nee je moet maar eerst afwachten eigenlijk OF je na een uur een fix hebt).
En stel dat je dat al een internet abonnement neemt speciaal voor a-gps, wat betaal je dan wel niet in het buitenland? Vast zo enkele tientjes erbij,.
Ik voel me redelijk belazerd, dacht dat ik eindelijk af was van die externe gps antenne (die je nooit bij je hebt als je hem nodig hebt)!
hmm, ik heb verschillende ervaring met het gps. Gebruik ik gewoon de originele navigatie die op de foon staat dan duurde het een eeuwigheid is ook niet gelukt (en ligt die de hele tijd te vragen of ie met een internet verbinding mag maken ondanks dat a-gps uitstaat

). Echter met google maps had ik binnen 5 minuten een fix.
Verder heb ik nu ook Sygic Mobile erop geinstalleerd. De eerste keer duurde dit behoorlijk lang (zeg 15-20 minuten) maar nu werkt ie redelijk vlot. Ben vanmorgen naar een andere stad gegaan en daar duurde het toch wel weer min 5 minuten maar goed al met al valt het met nog niet tegen.
Dus ik zou zeggen, probeer ff een andere navigatiesoftware, misschien dat je dan beter resultaten boekt (alhoewel het natuurlijk wel vreemd is dat het met het ene software programma sneller gaat dan het originele maar goed).
oh, verder werkt nokia sportstracker uitstekend.
Verder heb ik nog de volgende klachten/opmerkingen:
- Bij mij kraakt de achterkant een beetje, als in de batterijcover. Zit iets van speling in.
- Belkwaliteit, verschilt per persoon heb ik het idee. Soms super helder, soms dof maar goed, dit kan dus ook aan de andere kant liggen.
- Ander vaag ding: Gisteren was telefoon uit bed gevallen, volgende morgen blijkt die uit te staan. Wil ik de telefoon aanzetten maar dit lukte echter niet. Ook niet nadat ik de accu er ff uit had gedaan. Ik baalde al dat ie nu al overleden was

maar toen ik m vervolgens aan de accu hing startte die gelukkig wel op (accu was overigens NIET leeg). Beetje vreemd dus maar hij doet het nu weer perfect.
- Nog geen last van vastlopers gehad gelukkig.
[
Voor 18% gewijzigd door
Oliesjeik1 op 31-08-2009 18:39
]