Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:29:
[...]

Op de website van Belcompany staat hij trouwens al een week voor 350 euro hoor :P Te belachelijk duur.
Hadden ze bij Mediamarkt ook al een demo model hangen? of was dat de demo model die je in handen had?
Welke andere winkels in Grunn heb je nog meer gehad? Als mede Groninger wel ff interessant, wil hem nu wel eens in het echt ff zien :)
Een demo model hadden ze nog niet hangen, ik denk dat dat degene wordt die ik in handen had, alhoewel ze al wel een alarm label om het doosje hadden gedaan... Volgens de verkoper kregen ze er binnenkort meer binnen.

Verder ben ik bij de Primafoon, Hi Store, T for Telecom, The Phone House en dus de Belcompany geweest. Bij de MM hadden ze trouwens ook de 'bronzen' kleur in bestelling staan, deze verwachte hij volgende week binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Weet iemand hoe ik de thema's/games weer kan krijgen? Het bijgeleverde MicroSD kaartje daar stonden een aantal programma's op, zoals solitaire en een aantal extra thema's. Nu heb ik een grotere MicroSD kaartje gekocht, waar ze dus niet meer op staan. Iemand een idee waar ik ze weer erop kan vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Tom Van Haver schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:
Ik heb toch een beetje een schrik opgedaan na het lezen van het woordje "muffled" :p

Kan er iemand ahv volgende tabellen ( http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p2.php en http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384p6.php ) bevestigen / ontkennen (als het al af te leiden is) dat :

- de e66 dof geluid geeft tijdens gesprekken
- de 3320 (heb 3310 maar zal nt veel schelen) , helder, duidelijk geluid geeft.
- de e52 minstens even "helder" is als de 3320

Sorry dat ik hierover blijf doorbomen, maar is het belangrijkste aan een gsm (voor mij).
Testen ze hier wel de geluidskwaliteit tijdens een gesprek? Aangezien: "... our audio quality test concerns only the quality of the music player output..."
Dat de geluidskwaliteit van muziek goed is, wil nog niet zeggen dat de geluidskwaliteit van een gesprek goed is...?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

JCRags schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:26:
Weet iemand hoe ik de thema's/games weer kan krijgen? Het bijgeleverde MicroSD kaartje daar stonden een aantal programma's op, zoals solitaire en een aantal extra thema's. Nu heb ik een grotere MicroSD kaartje gekocht, waar ze dus niet meer op staan. Iemand een idee waar ik ze weer erop kan vinden??
Idee om dat oude kaartje er ff weer in te stoppen, datgene wat je wil behouden ff kopieren naar het interne geheugen, om daarna het nieuwe kaartje er weer in te stoppen en het weer te verplaatsen?

Mocht je nog een andere telefoon hebben met een microSD aansluiting, die even gebruiken als verzendstation, mits je Bluetooth hebt natuurlijk... :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
JCRags schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 08:26:
Je kunt ook gewoon de inhoud even kopiëren naar een computer en vanaf daar weer kopiëren naar het 'grotere' kaartje. Let wel even op dat je de mapopties zo instelt dat verborgen mappen worden weergegeven.
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:06:
Zercom meldt de bestelling dinsdagmiddag af, levertijd stond op 1-3 dagen.

:X

"De Nokia E52 blijkt helaas niet meer leverbaar te zijn. Wij hebben onze best gedaan om het alsnog door te kunnen bestellen maar onze leveranciers krijgen deze niet meer en het artikel is helaas End Of Life. Dit betekent dat het niet meer geleverd gaat worden en dat er na alle waarschijnlijkheid een opvolger aankomt."

Is de benelux versie ergens anders al wel beschikbaar..?
Lijkt mij een onzin. Het kan toch nooit End of Life zijn... Óf er moet een productiefout in zitten, die Nokia eerst wil herstellen, alvorens te beginnen met verdere levering van de Nokia E52, maar dit is uiteraard speculatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Cadezo op 26-08-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik begin echt te vermoeden dat ze eerst een kleine batch maandagochtend modelletjes uit China hebben vrijgegeven. Achter een maandje ofzo zal het toestel gewoon in de Nokia shop liggen, made in Finland, probleemvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
phobosdeimos schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:24:
Ik begin echt te vermoeden dat ze eerst een kleine batch maandagochtend modelletjes uit China hebben vrijgegeven. Achter een maandje ofzo zal het toestel gewoon in de Nokia shop liggen, made in Finland, probleemvrij.
De eerste batch toestellen is wel 'Made in Finland', eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb gekijken of ik ze kan kopieren naar het interne geheugen (thema's en games) maar dat gaat helaas niet lukken, ze staan op het geheugenkaartje. Ik had geprobeerd om het hele geheugenkaartje te kopieren naar mijn nieuw kaartje, het zelfde probleem.

Ze moeten toch op het geheugenkaartje staan als sisx bestand ofzo??? Want als ik het geheugenkaartje erin stop begint hij met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Met de nokia pc suite kan je een volledige backup maken van je gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Van Haver schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:31:
Ik heb toch een beetje een schrik opgedaan na het lezen van het woordje "muffled" :p

Kan er iemand ahv volgende tabellen ( http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p2.php en http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384p6.php ) bevestigen / ontkennen (als het al af te leiden is) dat :

- de e66 dof geluid geeft tijdens gesprekken
- de 3320 (heb 3310 maar zal nt veel schelen) , helder, duidelijk geluid geeft.
- de e52 minstens even "helder" is als de 3320

Sorry dat ik hierover blijf doorbomen, maar is het belangrijkste aan een gsm (voor mij).
inderdaad op de gsmarena site testen ze de muziekgeluidskwaliteit. Voor spraak is dit niet van toepassing. Bij telefoneren gaat het om de spraakcodec. Deze is natuurlijk gestandaardizeerd, maar een fabrikant heeft bepaalde trade-offs bij de implementie, meer of minder ruisonderdrukking, echo cancelling etc. En er is geen beste oplossing. Dus daarom klinkt iedere telefoon net iets anders bij telefoneren.

Echter de Nokia E52 is een zakelijke telefoon en de belangrijkste functie in een zakelijke telefoon is natuurlijk de gesprekskwaliteit... En die is gewoon goed. Mocht je nog steeds twijfelen, dan kun je het beste even langs een winkel lopen om dit zelf uit te proberen.

Wel zie ik op deze link: http://discussions.europe...nicators&message.id=47020 een discussie over de slechte gesprekskwaliteit van de E52. Maar zelf heb ik dit nog niet ondervonden. Het lijkt me een firmware bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
Heeft er hier iemand al een fatsoenlijke case gevonden?
Ik vindt het een trieste zaak dat er bij deze toestellen niet meer wordt bijgeveleverd.
Gewoon een simpele insteekhoes zoals de E65 en E66 ook hadden volstaat voorlopig.
Maar er is nog maar weinig beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debroei schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:38:
Heeft er hier iemand al een fatsoenlijke case gevonden?
Gewoon een simpele insteekhoes zoals de E65 en E66 ook hadden volstaat voorlopig.
In dit forum is deze insteekhoes een keer genoemd, de Nokia CP-371:
http://europe.nokia.com/f...okia-carrying-case-cp-371

(Zelf heb ik hem niet in mijn bezit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Kan iemand die de gsm effectief heeft (zoals cadezo) even laten weten of dit echt een probleem is. Want de ene helft zegt dat het een perfecte gsm is. En nochtans zijn er volledige topics over slechte kwaliteit en ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
DigiRoel :

Ik ga gewoon hem gaan halen en het voor mezelf uitmaken.
Heb de indruk dat het telefoon afhankelijk is.

Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij zijn de enige mensen die in dit topic over de slechte belkwaliteit spreken, mensen die zich diezelfde dag hebben geregistreerd en maar 1 berichtje hebben achtergelaten. Dat vertrouw ik om eerlijk te zijn niet zo. Voor hetzelfde geld zijn ze medewerkers van de concurrent die bijvoorbeeld die superpositieve GSMArena review willen verdoezelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:30:
[...]

Is langsgaan bij een Nokia Service point nog een optie? Ik snap dat je liever een nieuwe wilt, maar bij een NSP kunnen ze misschien de software er weer goed opzetten? Zie eerder in topic voor een link naar de dichtsbijzijnde locatie...
Zo, dat was 14 augustus.... De telefoon terug gestuurd naar 2Call, Gister kwam ie weer terug... Aanzetten ging goed (al best belangrijk) Alles wat ik daarop deed gaf als gevolg dat de telefoon vast liep, nummer invoeren; vast en opnieuw opstarten, bellen; idem, bluetooth; idem en zo ging dat nog even door. Maar, als ie dan op dat punt was vast gelopen dan gebeurde dit geen tweede keer meer.. :P Toen de e-mail account, hetzelfde verhaal (zodra die gprs verbindingen ging maken) en daarna helemaal niks meer !!! :X

Heb zelf dus het gevoel dat ik net iets te snel met de aanschaf ben geweest... Denk zelf dat het dus echt een lichting is die nog veel kinderziektes bevatten, even geduld hebben kan dus geen kwaad denk ik...

Ben nu weer benieuwd wat 2call gaat zeggen, het beleid daar zegt dat ze DOA's omruilen.. Maar op deze manier ben ik nog wel even bezig...

Telefoon zelf vind ik echt top, (voor de tijd dat ie wel gewerkt heeft) bellen geen problemen, foto's maken valt mij echt niet tegen (camera is ook niet het belangrijkste), omhulsing vind ik stevig aanvoelen (mijn E51 liet wel los) dus ja....
Nu maar afwachten :z of er ééntje is die het wel gaat doen....

De telefoons die het tot nu toe niet deden, kwamen deze ook bij 2call vandaan ? Op het forum tel ik er nu al 4 volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Replies over levertijden zijn verwijderd. Die modbreak staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:

Mijn E51 is afgelopen weekend overleden. Maandag E52 besteld bij 2Call. Gisteren ontvangen.
Toestel komt uit Hongarije aan handleiding etc. te zien. De doos was open geweest en opnieuw 'verzegeld'.
Helaas: het schermpje (of beter: het 'glaasje' er voor) zat rechtsonder zichtbaar en voelbaar los.

De rand aan de onderzijde was, zoals al eerder beschreven, inderdaad heel makkelijk op te lichten; zonder enige kracht te hoeven zetten. Ik weet niet of dat lastig zou gaan worden.
Is gisteren dus direct weer retour gestuurd...

Look & Feel verder meer dan goed. Toetsenbord sterke verbetering t.o.v. de harde aanslag van de E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@RealSailor: Dit is wel heel erg slecht van 2Call.... Wat voor zegeling zat er precies op trouwens? Was dat een Nokia zegeling of gewoon een doorzichtige sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
silmaril8 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:04:
@RealSailor: Dit is wel heel erg slecht van 2Call.... Wat voor zegeling zat er precies op trouwens? Was dat een Nokia zegeling of gewoon een doorzichtige sticker?
Dat is een gewoon papieren verzegeling van 2Call zelf. Er staat iets op in de trant van "Dit product is door 2Call gecontroleerd. Indien deze verzegeling is verbroken is retour zending niet meer mogelijk." Daar moet je je niets van aan trekken, want dat is juridisch niet houdbaar...
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:47:
[...]
In dit forum is deze insteekhoes een keer genoemd, de Nokia CP-371:
Zie: Cadezo in "Nokia E52 en E55".

[ Voor 21% gewijzigd door Cadezo op 26-08-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silmaril8:
Het was een 2Call stickertje met iets in trant van 'door 2call gecontroleerd''.
Alles zat er verder bij en was origineel verpakt. Geen vette vingers of i.d. zichtbaar.
Losse scherm zag ik ook niet helemaal gelijk: pas toen ik het toestel aanzette en het scherm anders oplichtte in de hoek viel het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ah ok. Wel "handig" hoor zo'n sticker met "door 2Call gecontroleerd". Zo kun je dus teruggestuurde producten (om wat voor reden dan ook) weer opnieuw voor nieuw aanbieden door gewoon een nieuw stickertje te plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
silmaril8 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:11:
Ah ok. Wel "handig" hoor zo'n sticker met "door 2Call gecontroleerd". Zo kun je dus teruggestuurde producten (om wat voor reden dan ook) weer opnieuw voor nieuw aanbieden door gewoon een nieuw stickertje te plakken!
Ik heb trouwens niet het idee dat Nokia zelf ook de verpakkingen verzegeld. Ik heb dat in ieder geval nog nooit gezien en ook geen sporen dat zoiets op de verpakkingen heeft gezeten...
Nokia verzegeld schijnbaar dus weldegelijk, zie: Nobodie in "Nokia E52 en E55"

[ Voor 9% gewijzigd door Cadezo op 26-08-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik volg het nu een poosje, en ik merk dat er behoorlijk veel klachten zijn bij telefoons van 2call...
Ik heb mijn telefoon bij Typhone af, geen enkel probleem, en de telefoon komt uit Duitsland.

Trouwens, iemand ook GPS problemen? ik krijg namelijk geen gps fix, heb inmiddels wel de goede instellingen om A-gps te werken, maar nog steeds niet verbinding met satelieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:49
Cadezo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:18:
[...]

Ik heb trouwens niet het idee dat Nokia zelf ook de verpakkingen verzegeld. Ik heb dat in ieder geval nog nooit gezien en ook geen sporen dat zoiets op de verpakkingen heeft gezeten...
Hmm vreemd ik heb namelijk alleen een zegel van nokia er op. De zegel die jullie hebben van 2call heb ik niet. En de mijne komt toch echt van 2 call af.

Nokia is een witte zegel waar sealed op staat en in een strook staat nokia die van kleur veranderd afhankelijk welke hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor je afbrander, fijn dat je je hiervoor ook speciaal hebt aangemeld bij Tweakers... :r -O-
Nou dat speciaal aanmelden hiervoor lijkt maar zo. Ik was mijn oude gegevens kwijt/vergeten omdat ik (idd) al een hele tijd niets meer had gepost.
Ik volgde deze thead ook al een hele tijd en was vol verwachting van de E52. Mijn verwachtingen waren blijkbaar te hoog gespannen, zeker vwb de geluidskwaliteit. Nu hoorde ik pas dat je iets aan de toon kunt bijregelen door tijdens het gesprek links of rechts op de menutoets te drukken. Kan iemand dat bevestigen of regel je daarmee alleen de geluidssterkte?

De reden om em na een week weer snel door te verkopen was voor 75% de geluidskwaliteit, maar ook het feit dat ie op dag 3 al vastliep wat niet te verhelpen was met de batterij losnemen. Bij het Noklia care center hebben ze de SW opnieuw moeten laden om hem weer aan de praat te krijgen. En toen ik mijn email instellingen aan het testen was heb ik diverse opties snel na elkaar uitgeprobeerd en toen is het ook een paar keer voor gekomen dat ie vastliep; wat gelukkig wel op te lossen was met batterij eruit en weer erin. Ook de GPS ontvangst viel mij zwaar tegen. Hooguit 4 sats waar mijn losse GPS muis er 8 tot 9 ziet. Dus ook al geen vervanger voor mijn TT.

Dus concluderend vond ik het een niet uitontwikkeld toestel en daarmee niet betrouwbaar genoeg voor dageljks gebruik. Al had ik met de SW "probleempjes" nog wel kunnen/willen leven als de geluidskwaliteit goed was geweest, daar ben ik gadgetfreak genoeg voor. Maar als ik telkens geconcentreerd een gesprek moet voeren heb ik er geen zin meer in. Sorry dat ik dat zo belangrijk vind aan een telefoon. Enne afbranden zou het alleen zijn als ik zonder reden iets zou roepen of zonder dat ik het toestel uberhaupt in handen gehad zou hebben. En dat is dus duidelijk niet het geval, dit in tegenstelling tot veel andere respondenten hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:58:
[...]

Nou dat speciaal aanmelden hiervoor lijkt maar zo. Ik was mijn oude gegevens kwijt/vergeten omdat ik (idd) al een hele tijd niets meer had gepost.
Ik volgde deze thead ook al een hele tijd en was vol verwachting van de E52. Mijn verwachtingen waren blijkbaar te hoog gespannen, zeker vwb de geluidskwaliteit. Nu hoorde ik pas dat je iets aan de toon kunt bijregelen door tijdens het gesprek links of rechts op de menutoets te drukken. Kan iemand dat bevestigen of regel je daarmee alleen de geluidssterkte?

De reden om em na een week weer snel door te verkopen was voor 75% de geluidskwaliteit, maar ook het feit dat ie op dag 3 al vastliep wat niet te verhelpen was met de batterij losnemen. Bij het Noklia care center hebben ze de SW opnieuw moeten laden om hem weer aan de praat te krijgen. En toen ik mijn email instellingen aan het testen was heb ik diverse opties snel na elkaar uitgeprobeerd en toen is het ook een paar keer voor gekomen dat ie vastliep; wat gelukkig wel op te lossen was met batterij eruit en weer erin. Ook de GPS ontvangst viel mij zwaar tegen. Hooguit 4 sats waar mijn losse GPS muis er 8 tot 9 ziet. Dus ook al geen vervanger voor mijn TT.

Dus concluderend vond ik het een niet uitontwikkeld toestel en daarmee niet betrouwbaar genoeg voor dageljks gebruik. Al had ik met de SW "probleempjes" nog wel kunnen/willen leven als de geluidskwaliteit goed was geweest, daar ben ik gadgetfreak genoeg voor. Maar als ik telkens geconcentreerd een gesprek moet voeren heb ik er geen zin meer in. Sorry dat ik dat zo belangrijk vind aan een telefoon. Enne afbranden zou het alleen zijn als ik zonder reden iets zou roepen of zonder dat ik het toestel uberhaupt in handen gehad zou hebben. En dat is dus duidelijk niet het geval, dit in tegenstelling tot veel andere respondenten hier....
ok je hebt je standpunt uitgebreid, en idd het leek zo alsof je je hiervoor speciaal had aangemeld... 8)

Net ff bij een andere webwinkel gechecked welke versie zij leveren, ze geven aan dat ze ze niet op voorraad hebben, maar ze ook weer moeten bestellen. Voordat ik bestel wel ff zeker weten welke versie ik krijg :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik wacht nog even lekker enkele maanden en wellicht komt van uitstel afstel, maar dat is niet de intentie. Een nieuw toestel is niet noodzakelijk, maar wel gewenst. Hopelijk wordt het nog de E52, anders weer verder zoeken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de E52 al een 2 weken thuis liggen. besteld bij Studentmobiel.nl

Vandaag ben ik er voor gaan zitten en hij werkt uitstekend.

Ik zit alleen met 1 probleem. Ik heb gelezen in deze thread dat je in kan stellen dat hij moet verbinden met wifi als dat kan en anders met 3G verder gaan werken, maar ik kan deze instelling nergens vinden..

Kan 1 van jullie hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:37:
Ook ik heb de E52 al een 2 weken thuis liggen. besteld bij Studentmobiel.nl

Vandaag ben ik er voor gaan zitten en hij werkt uitstekend.

Ik zit alleen met 1 probleem. Ik heb gelezen in deze thread dat je in kan stellen dat hij moet verbinden met wifi als dat kan en anders met 3G verder gaan werken, maar ik kan deze instelling nergens vinden..

Kan 1 van jullie hierbij helpen?
Je moet "Zoeken naar WLAN" kiezen op je hoofdscherm. Na successvolle verbinding met je draadloze netwerk, staat het standaard ingesteld op 1st via WLAN en daarna via 3G. Dit kun je ook bekijken hier:

Menu->Bed.paneel->instellingen->verbinding->Bestemmingen->Internet. Hierin staan alle toegangspunten voor internet en ook kun je de prioriteit wijzigen.
Nobodie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:07:
[...]

Hmm vreemd ik heb namelijk alleen een zegel van nokia er op. De zegel die jullie hebben van 2call heb ik niet. En de mijne komt toch echt van 2 call af.

Nokia is een witte zegel waar sealed op staat en in een strook staat nokia die van kleur veranderd afhankelijk welke hoek.
Ik neem aan dat 2call dit doet omdat standaard de Nederlandse taal niet is geinstalleerd op Hongaarse toestellen. Waarschijnlijk is dit bij de Duitse toestellen (ook van 2call(?) ) al wel het geval en hoeft daarom de Nokia zegel niet verbroken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibjelot schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 18:32:
Ik volg het nu een poosje, en ik merk dat er behoorlijk veel klachten zijn bij telefoons van 2call...
Ik heb mijn telefoon bij Typhone af, geen enkel probleem, en de telefoon komt uit Duitsland.

Trouwens, iemand ook GPS problemen? ik krijg namelijk geen gps fix, heb inmiddels wel de goede instellingen om A-gps te werken, maar nog steeds niet verbinding met satelieten...
A-GPS werkt alleen als je GPS ook hebt aanvinkt: Menu-->Bed. paneel->instellingen->Algemeen->Positiebepaling->Methoden pos.bepaling.

Dus heb heb je in dit menu zowel Assisted GPS, Integrated GPS en Op basis van netwrk aangevinkt?

Als je buiten staat (zonder hoge gebouwen om je heen) heb je vrij snel een GPS fix. (Ik heb hem laatst meegenomen met een mountainbike-ritje en ik had vrijwel overal GPS behalve op stukken met zeer dichte bebossing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:54:
[...]
Ik neem aan dat 2call dit doet omdat standaard de Nederlandse taal niet is geinstalleerd op Hongaarse toestellen. Waarschijnlijk is dit bij de Duitse toestellen (ook van 2call(?) ) al wel het geval en hoeft daarom de Nokia zegel niet verbroken te worden.
Op de Hongaarse modellen, staat wel standaard de Nederlandse taal... Je kan hem gewoon updaten via Nokia Updater (via PCSuite). Hij kiest dan automatisch op basis van het IMEI/Serienummer de juiste firmware. Hier staat Nederlands automatisch op.

P.s. Er is volgens mij nog géén update, dus je kunt alleen de software opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:14:
[...]

Op de Hongaarse modellen, staat wel standaard de Nederlandse taal... Je kan hem gewoon updaten via Nokia Updater (via PCSuite). Hij kiest dan automatisch op basis van het IMEI/Serienummer de juiste firmware. Hier staat Nederlands automatisch op.

P.s. Er is volgens mij nog géén update, dus je kunt alleen de software opnieuw installeren...
Als ik kijk onder de instellingen en dan displaytaal heb ik de keuze uit English, Francais, Deutsch, Turkce Nederlands & Italiano.

Dus *geen* Hongaars. Dat lijkt mij daarom dat 2call de Nokia er uit heeft gehaald om hem geflashed heeft met de West-Europese firmware... (En de toestellen in Hongarije hebben een Centraal-Europa firmware met andere talen als presets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@digiroel, bedankt voor je hulp...Het stond inderdaad al goed

Is er nog ergens een optie dat hij automatisch verbindt met een WLAN zodra het in zijn bereik is, want nu staat er "netwerknaam" gevonden, maar waarom staat er dan niet "netwerknaam" verbonden? Dat heb ik eerder wel gehad namelijk!

lijkt er dus op dat hij niet wil verbinden =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:40:
@digiroel, bedankt voor je hulp...Het stond inderdaad al goed

Is er nog ergens een optie dat hij automatisch verbindt met een WLAN zodra het in zijn bereik is, want nu staat er "netwerknaam" gevonden, maar waarom staat er dan niet "netwerknaam" verbonden? Dat heb ik eerder wel gehad namelijk!

lijkt er dus op dat hij niet wil verbinden =(
En als ik bij nokia maps een lokatie kies waar ik heen wil, en dan kies plan route met de auto of in die geest dan krijg ik de foutmelding: "route niet gevonden". Heeft 1 van jullie waar dit door kan komen?

Zou het kunnen zijn omdat ik de telefoon nog niet met mijn pc heb gekoppeld?

Tot nu toe zijn mijn ervaringen gewoon super. Nog geen mankement kunnen vinden. Wel zit de body iets los onderin de toetsen, maar dat is voor mij absoluut niet benoemswaardig. Je merkt het alleen als je het weet en het geeft totaal geen overlast.

Verwijderd

Ik heb een vraagje; ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de E52 of de 5800 Express Music. Beiden kosten in België € 300
Voor welke zouden jullie gaan?

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:59:
Ik heb een vraagje; ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen de E52 of de 5800 Express Music. Beiden kosten in België € 300
Oei, moeilijke vraag in het E52 topic. Maar, voor welke zou jij gaan? ;)

• duarf

duarf

-Kuffy-

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:59:
De vraag is vooral wat wil je :)

Een snelle gsm?
Een groot scherm?
Touchscreen (er zijn voorstanders en tegenstanders)?
Foto kwaliteit belangrijk?
Ik heb vooral voor de E52 gekozen vanwege de snelle CPU en omdat ik een 5800 heb zien kapot vallen van een 50 cm hoogte. Ik hoop dat de E52 daar toch een beetje bestand tegen is.
En touchscreen vind ik zelf niet zo handig altijd.

De E52 en de 5800 zijn op veel vlakken verschillende gsm's, en ook op veel vlakken dezelfde. Dus de keuze zal toch bij jezelf liggen.

Verwijderd

mooie reply duarf.
gelijkaardig vraagje: E52 of E66

Ik weet dat E52 snellere processor heeft, en langere batterij-standby

Waarom ik dan toch nog twijfel is omdat ik vind dat die E66 gewoon een super design toestel is, en het oog toch ook iets wil :9
Bovendien is zo een slider ook handig om gesprek te accepteren (gewoon schuiven) en de toetsblok is ook meteen aan als j'em dichtschuift.

Maar vraag dus: zijn er buiten bovenstaande nog andere zaken waarom je toch voor E52 zou gaan... en yep, ik weet dat dit het E52 forum is :+

• duarf

duarf

-Kuffy-

E52 snellere cpu EN feature pack 2, betekent meer snelheid en langere batterij duur.
(bij feature pack 1 kan je ook niet meerdere wifi acces points selecteren)
De E66 heeft wel autofocus.
Nog een voordeel van de E66 heeft geen problemen met levering. En de kwaliteit van de E66 word niet zo in vraag gesteld als de E52.

Wederom de keuze ligt bij jezelf, ik heb zelf ook zitten twijfelen tussen al deze modellen. Maar de bijna verdubbelde snelheid is voor mij als developer natuurlijk wel een leuk voordeel.

Verwijderd

1 wifi access point maar.
Wil dat effectief zeggen dat als ik alles instel om thuis via router draadloos verbinding met internet te maken, ik onmogelijk op kantoor met router van kantoor mails kan binnenhalen?
Da's niet zo handig.

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:20:
1 wifi access point maar.
Wil dat effectief zeggen dat als ik alles instel om thuis via router draadloos verbinding met internet te maken, ik onmogelijk op kantoor met router van kantoor mails kan binnenhalen?
Da's niet zo handig.
Helemaal niet. Niks van aan. Je kan zeker en vast meer dan 1 WLAN toegangspunt opgeven.
Voor de oudere Eseries toestellen kan je ook gratis het programma SmartConnect installeren, dat dan zorgt voor de keuze eerst WIFI en bij gebrek daaraan 3G.

www.SmartphoneHelp.be

• debroei
Iemand interesse in de product code's van de Nokia E55??

• Cadezo
  • Niet online
debroei schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:41:
Als je ze hebt, ben ik er wel benieuwd naar...

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

doorvragende vraag: waarom is het handig dat we dit weten? :)

www.youtube.com/DerOllie

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:23
Vraag mbt FP2:
Is het mogelijk om het zo in te stellen dat hij eerst zoekt naar je voorkeurs wifi-netwerken en als hij deze niet heeft gevonden dat hij dan geen verbinding maakt met bijv. internet van Vodafone?
En is het hiervoor nodig dat wifi scan continue aanstaat of gaat dat automatisch aan op de momenten dat je je mail wilt binnenhalen (elk uur automatisch binnenhalen)?

• Cadezo
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:47:
[...]
doorvragende vraag: waarom is het handig dat we dit weten? :)
Meestal staat er informatie in over welke productcode bij welke regio hoort. Daarnaast kan je meteen zien in hoeveel verschillende regio-versies hij uitkomt. Ik vind het altijd wel handig om zo'n lijst te hebben, maar ik heb er tot nu toe nog geen één kunnen vinden...

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cadezo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Meestal staat er informatie in over welke productcode bij welke regio hoort. Daarnaast kan je meteen zien in hoeveel verschillende regio-versies hij uitkomt. Ik vind het altijd wel handig om zo'n lijst te hebben, maar ik heb er tot nu toe nog geen één kunnen vinden...
iaw; je kan aan de productcode zien voor welke markt/regio het toestel is bestemd? Je zou dus kunnen controleren of je wel een echt NL/BENELUX toestel hebt in handen? 8)

www.youtube.com/DerOllie

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Cybpraetorian schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:23:
[...]

iaw; je kan aan de productcode zien voor welke markt/regio het toestel is bestemd? Je zou dus kunnen controleren of je wel een echt NL/BENELUX toestel hebt in handen? 8)
Inderdaad. Bij de E55 is een NL versie overigens niet erg waarschijnlijk 8)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

PinokkioTV schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Inderdaad. Bij de E55 is een NL versie overigens niet erg waarschijnlijk 8)
Scherp! inderdaad, zou wel lachen zijn als er ineens WEL productcodes voor de E55 naar boven komen die blijken te zijn voor de NL/BENELUX regio/versie :+
Kun je ook meteen zoeken naar E52 productcodes?

[ Voor 22% gewijzigd door DerOllie op 27-08-2009 11:47 ]

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

duarf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:46:
[...]
Foto kwaliteit belangrijk?
Ik heb vooral voor de E52 gekozen vanwege de snelle CPU en omdat ik een 5800 heb zien kapot vallen van een 50 cm hoogte. Ik hoop dat de E52 daar toch een beetje bestand tegen is.
En touchscreen vind ik zelf niet zo handig altijd.

De E52 en de 5800 zijn op veel vlakken verschillende gsm's, en ook op veel vlakken dezelfde. Dus de keuze zal toch bij jezelf liggen.
Hoe zien de foto's van de E52 er soms uit? Vallen die wat mee?
duarf schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:46:
[...]
Ik heb vooral voor de E52 gekozen vanwege de snelle CPU
Waarin merk je het meest dat die een snellere CPU hebt?
En hoe zit het met de musicplayer van de E52? Is die vergelijkbaar met die van de 5800? Want ik ben nogal een fervent muziekliefhebber.
Ik heb een lichte neiging om voor de E52 te kiezen voor 2 redenen: betere batterij en geen touchscreen.

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:17:
Hoe zien de foto's van de E52 er soms uit? Vallen die wat mee?
In de reviews staan er een aantal foto's. Ook zeggen ze daar wat over de camera. Ook in dit topic kan je terugvinden wat men van de fotocamera vindt.
Waarin merk je het meest dat die een snellere CPU hebt?
Staat ook in de reviews (en ook in dit topic - even goed zoeken).
En hoe zit het met de musicplayer van de E52? Is die vergelijkbaar met die van de 5800? Want ik ben nogal een fervent muziekliefhebber.
Ik denk dat dat alleen te vergelijk is door iemand die beide toestellen heeft. Maar in de reviews wordt er volgens mij ook over de musicplayer gesproken. Ook hangt het trouwens erg af van de oordopjes die je gebruikt...

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Zijn er al Nederlandse versies van E52 ergens gesignaleerd?

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
hoe kan ik mijn eigen bericht verwijderen, of is dat niet mogelijk !

[ Voor 81% gewijzigd door bluemind op 27-08-2009 13:14 ]

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

bluemind schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:12:
hoe kan ik mijn eigen bericht verwijderen, of is dat niet mogelijk !
Verwijderen niet, leeg maken wel. of je kan erin zetten dat een modje hem ff moet verwijderen... :+

Ik hoop dat je al gelezen hebt dat er inderdaad al wel meerder NL modellen zijn geleverd. Ik wil hem zelf eerst nog ff in het echt zien, ff voellen etc bij een winkel, voordat ik hem online bestel. ff kijken of de MM of Saturn in Groningen al een showmodel heeft hangen morgen ofzo...

[ Voor 35% gewijzigd door DerOllie op 27-08-2009 13:29 ]

www.youtube.com/DerOllie

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Heb sinds gisteren m'n E52. Eerste indruk is erg goed. Voelt solide aan, ziet er goed uit. MAaaaarrr.. Ik krijg nog niet alles voor elkaar. Het meest storende vind ik dat ik geen gps fix kan krijgen.

In de instellingen heb aangevinkt dat alleen de interne gps-antenne moet worden gebruikt (geen a-gps dus). Als ik Sygic McGuider opstart dan begint hij wel te zoeken naar ontvangst. Ik zie een soort staafdiagram waarin meestal één of twee staven verschijnen, af en toe komt er een andere bij die dan na een paar seconden weer verdwijnt.
De laatste keer heb ik het ongeveer 4 minuten op een open plek geprobeerd, zonder fix te krijgen. Het was weliswaar bewolkt, maar mijn externe gps-ontvanger (van mijn vorige telefoon) had daar geen problemen mee.
Doe ik iets verkeerd? Zou de chip in mijn telefoon kapot kunnen zijn?

Kan iemand met een E52 eens proberen hoelang het duurt voordat hij/zij een fix heeft (zonder a-gps)?

[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 27-08-2009 13:40 ]

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

tbenschop2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:35:
Heb sinds gisteren m'n E52. Eerste indruk is erg goed. Voelt solide aan, ziet er goed uit. MAaaaarrr.. Ik krijg nog niet alles voor elkaar. Het meest storende vind ik dat ik geen gps fix kan krijgen.

In de instellingen heb aangevinkt dat alleen de interne gps-antenne moet worden gebruikt (geen a-gps dus). Als ik Sygic McGuider opstart dan begint hij wel te zoeken naar ontvangst. Ik zie een soort staafdiagram waarin meestal één of twee staven verschijnen, af en toe komt er een andere bij die dan na een paar seconden weer verdwijnt.
De laatste keer heb ik het ongeveer 4 minuten op een open plek geprobeerd, zonder fix te krijgen. Het was weliswaar bewolkt, maar mijn externe gps-ontvanger (van mijn vorige telefoon) had daar geen problemen mee.

Kan iemand met een E52 eens proberen hoelang het duurt voordat hij/zij een fix heeft (zonder a-gps)?
4 minuten is nou niet bepaald lang. ;) Lees het topic maar eens door, meerdere mensen hebben hetzelfde (gehad) en zelfs tot 30 minuten geprobeerd en hebben ook tips gegevens hoe het misschien wel lukt, volgens mij kan je ook ergens aanzetten dat hij het ook moet doen "op basis van netwerk"...

www.youtube.com/DerOllie

• debroei
het vreemde is dat er dus wel een productcode is voor een benelux versie van de E55.
Ik zal zodadelijk het lijstje even hier posten.

• debroei
E55 (Europese versie) RM-482_CareDP_1.0_EUROPE_SW021.013

DP Information: DP Informatie:
--------------------------------------- ---------------------------------------
DP Name: EUROPE DP Naam: EUROPA
DP Filename: rm482_CareDP_1.0_EUROPE DP Bestandsnaam: rm482_CareDP_1.0_EUROPE
DP Type: Care DP Type: Care
DP Version: 1.0 MAJOR DP Version: 1.0 MAJOR
Description: EUROPE Beschrijving: EUROPA

DP Content: DP Inhoud:
--------------------------------------- ---------------------------------------
0584287 021.013 BALKANS White Al 0584287 021.013 BALKAN White Al
0568630 021.013 EURO1 Black Al Black 0568630 021.013 EURO1 Al
0582012 021.013 LATVIA LITHUANIAN Black Al 0582012 021.013 LETLAND LITOUWEN Zwarte Al
0580935 021.013 EURO2 ALS Black Al 0580935 021.013 EURO2 ALS Zwarte Al
0584222 021.013 SCANDI 2 White Al 0584222 021.013 Scandi 2 Wit Al
0584268 021.013 EURO3 White Al White 0584268 021.013 EURO3 Al
0582009 021.013 EURO1 ITALY Black Al 0582009 021.013 EURO1 ITALIË Zwarte Al
0584277 021.013 EURO7 White Al White 0584277 021.013 Euro7 Al
0584274 021.013 EURO6 White Al White 0584274 021.013 Euro6 Al
0578286 021.013 BALKANS Black Al Black 0578286 021.013 BALKAN Al
0578267 021.013 SCANDI2 Black Al Black 0578267 021.013 SCANDI2 Al
0584285 021.013 MOLDOVA White Al 0584285 021.013 MOLDAVIË White Al
0575067 021.013 EURO3 Black Aluminium 0575067 021.013 EURO3 Zwart Aluminium
0584215 021.013 EURO1 White Al White 0584215 021.013 EURO1 Al
0582008 021.013 EURO1 GENERAL Black Al 0582008 021.013 EURO1 ALGEMENE Zwarte Al
0584283 021.013 RUSSIAN BELARUS White Al 0584283 021.013 RUSSISCHE BELARUS White Al
0584286 021.013 RUSSIAN CIS White Al 0584286 021.013 RUSSIAN CIS White Al
0584216 021.013 EURO1 GENERAL White Al 0584216 021.013 EURO1 ALGEMENE White Al
0578275 021.013 GREECE Black Al 0578275 021.013 GRIEKENLAND Zwarte Al
0584279 021.013 BALTIAN White Al White 0584279 021.013 BALTIAN Al
0586636 021.013 SCANDI 1 FINLAND White Al 0586636 021.013 Scandi 1 Finland White Al
0578271 021.013 EURO8 Black Al Black 0578271 021.013 EURO8 Al
0584217 021.013 EURO1 NETHERLANDS White Al 0584217 021.013 EURO1 NEDERLAND White Al
0584271 021.013 EURO4 White Al White 0584271 021.013 EURO4 Al
0584278 021.013 GREECE White Al 0584278 021.013 GRIEKENLAND White Al
0578277 021.013 BALTIAN Black Al Black 0578277 021.013 BALTIAN Al br
0578274 021.013 HISPANIA Black Al Black 0578274 021.013 HISPANIA Al
0582010 021.013 EURO2 LUXEMBURG Black Al 0582010 021.013 EURO2 LUXEMBURG Zwarte Al
0584265 021.013 EURO2 White Al White 0584265 021.013 EURO2 Al
0578279 021.013 RUSSIAN BELARUS Black Al 0578279 021.013 RUSSISCHE BELARUS Zwarte Al
0582007 021.013 EURO1 NETHERLANDS Black Al 0582007 021.013 EURO1 NEDERLAND Zwarte Al
0586638 021.013 HEBREW ISRAEL White Al 0586638 021.013 HEBREEUWSE ISRAËL White Al
0584282 021.013 BALTIAN ESTONIA White Al 0584282 021.013 BALTIAN ESTLAND White Al
0578285 021.013 RUSSIAN CIS Black Al 0578285 021.013 RUSSIAN CIS Zwarte Al
0578269 021.013 EURO4 Black Al Black 0578269 021.013 EURO4 Al
0575066 021.013 EURO2 Black Aluminium 0575066 021.013 EURO2 Zwart Aluminium
0578272 021.013 EURO6 Black Al Black 0578272 021.013 Euro6 Al
0584284 021.013 RUSSIAN UA White Al 0584284 021.013 RUSSIAN UA Wit Al
0586637 021.013 EURO9 White Al White 0586637 021.013 Euro9 Al
0578287 021.013 HEBREW ISRAEL Black Al 0578287 021.013 HEBREEUWSE ISRAËL Zwarte Al
0584218 021.013 EURO1 ITALY White Al 0584218 021.013 EURO1 ITALIË White Al
0586641 021.013 SCANDI 1 FINLAND Black Al 0586641 021.013 Scandi 1 Finland Zwarte Al
0584220 021.013 SCANDI 1 White Al 0584220 021.013 Scandi 1 White Al
0584227 021.013 EURO2 LUXEMBURG White Al 0584227 021.013 EURO2 LUXEMBURG White Al
0578268 021.013 EURO9 Black Al Black 0578268 021.013 Euro9 Al
0578278 021.013 BALTIAN ESTONIA Black Al 0578278 021.013 BALTIAN ESTLAND Zwarte Al
0578280 021.013 RUSSIAN UA Black Al 0578280 021.013 RUSSIAN UA Zwarte Al
0578282 021.013 MOLDOVA Black Al 0578282 021.013 MOLDAVIË Zwarte Al br
0584281 021.013 LATVIA LITHUANIAN White Al 0584281 021.013 LETLAND LITOUWEN White Al
0575065 021.013 SCANDI 1 Black Aluminium 0575065 021.013 Scandi 1 Zwart Aluminium
0578270 021.013 EURO5 CZECH Black Al 0578270 021.013 EURO5 TSJECHISCHE Zwarte Al
0578273 021.013 EURO7 Black Al Black 0578273 021.013 Euro7 Al

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
bluemind schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:11:
Zijn er al Nederlandse versies van E52 ergens gesignaleerd?
Ja, gisteren ontvangen. Ik word alleen beetje simpel van de geintegreerde mail for exchange. De mail client is veel mooier dan de standaard mail client van S60 3rd, maar ik kan nergens monitoren hoe de synchronisatie nu verloopt. Ook merkte ik dat als ik een afspraak in mijn agenda noteer, deze in outlook als vergadering wordt genoteerd.

Ik heb daarnaast ook even met Roadsync geprobeerd en die heeft die kuren niet, maar heeft wel weer een mindere mail client.

Accu duur lijkt vooralsnog erg goed te zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

debroei schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:18:
het vreemde is dat er dus wel een productcode is voor een benelux versie van de E55.
Ik zal zodadelijk het lijstje even hier posten.
:') typisch...

Kun je iets meer uitleg zetten bij de codes, hoe moet ik dit allemaal zien, en hoe kan ik nou aan een verpakking zien welke ik heb, op welke codes moet ik letten...

[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 27-08-2009 16:21 ]

www.youtube.com/DerOllie

• debroei
Cybpraetorian schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:54:
[...]

:') typisch...

Kun je iets meer uitleg zetten bij de codes, hoe moet ik dit allemaal zien, en hoe kan ik nou aan een verpakking zien welke ik heb, op welke codes moet ik letten...
Volgens mij staat de productcode niet op de doos vermeld maar alleen op het toestel.
Je vindt deze code op de sticker onder je accu met daar op onder andere ook je imei nummer.

Wanneer je hier bijvoorbeeld een toestel koop met een een productcode waar achter de verwijzing RUSSIAN BELARUS staat dan weet je dat deze voor de russische markt is bedoel en niet voor de NL.Nu kun je door eeen truckje uit te halen hier wel een NL menu op krijgen.Dit door deze productcode aan te passen.
Sommige webwinkels of verkopers verkopen deze toestellen als zijnde een NL versie.
Dat zijn ze dus niet.
Wanneer de code op de sticker dus zegt Russisch of Balkan of Hongaars maar je hebt een NL menu op je telefoon weet je dat de code is aangepast en het geen orgineel NL toestel is.

In de E75 thread vondt ik een afbeelding van zoo'n sticker met product code
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3561/3610303867_d32385fcfa.jpg

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

debroei schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:03:
[...]

Volgens mij staat de productcode niet op de doos vermeld maar alleen op het toestel.
Je vindt deze code op de sticker onder je accu met daar op onder andere ook je imei nummer.

Wanneer je hier bijvoorbeeld een toestel koop met een een productcode waar achter de verwijzing RUSSIAN BELARUS staat dan weet je dat deze voor de russische markt is bedoel en niet voor de NL.Nu kun je door eeen truckje uit te halen hier wel een NL menu op krijgen.Dit door deze productcode aan te passen.
Sommige webwinkels of verkopers verkopen deze toestellen als zijnde een NL versie.
Dat zijn ze dus niet.
Wanneer de code op de sticker dus zegt Russisch of Balkan of Hongaars maar je hebt een NL menu op je telefoon weet je dat de code is aangepast en het geen orgineel NL toestel is.

In de E75 thread vondt ik een afbeelding van zoo'n sticker met product code
[afbeelding]
dank :) ben weer een stuk wijzer _/-\o_

Je hebt nu de codes voor de E55 gevonden, had je ze ook voor de E52? O-)

www.youtube.com/DerOllie

• debroei
Cybpraetorian schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:22:
[...]

dank :) ben weer een stuk wijzer _/-\o_

Je hebt nu de codes voor de E55 gevonden, had je ze ook voor de E52? O-)
U roept en wij draaien:
in hoeverre deze info voor de volle 100 % volledig is en correct weet ik niet.
Ik heb zelf een E55 maar misschien dat iemand er wat aan heeft.

E52 RM-469_CareDP_1.0_EUROPE_SW021.013
139 MB

DP Information:
---------------------------------------
DP Name: EUROPE
DP Filename: rm469_CareDP_1.0_EUROPE
DP Type: Care
DP Version: 1.0 MAJOR
Description: EUROPE
DP Content:
---------------------------------------
0575063 021.013 EURO3 Metal Al
0584049 021.013 BALKANS GREECE Golden Al
0575064 021.013 SCANDINAVIAN Metal Al
0589237 021.013 SCANDINAVIA Grey Al
0578055 021.013 EURO1 FRANCE Metal Al
0578057 021.013 BALTIAN Metal Al
0588249 021.013 EURO1 Grey Al
0584051 021.013 HEBREW ISRAEL Golden Al
0583895 021.013 EURO1 Golden Al
0589236 021.013 EURO1 ALS Grey Al
0578068 021.013 HISPANIA Metal Al
0582003 021.013 EURO1 ITALIA Metal Al
0578067 021.013 HEBREW ISRAEL Metal Al
0584047 021.013 EURO3 Golden Al
0583897 021.013 EURO1 ITALIA Golden Al
0583749 021.013 EURO1 Marine Blue
0578061 021.013 RUSSIAN CIS Metal Al
0578052 021.013 RUSSIAN BELARUS Metal Al
0584045 021.013 RUSSIAN CIS Golden Al
0583898 021.013 EURO1 ALS Golden Al
0568316 021.013 EURO1 Metal Al
0582005 021.013 HUNGARY Metal Al
0578056 021.013 EURO2 TURKEY Metal Al
0578062 021.013 MOLDOVA Metal Al
0583922 021.013 EURO2 LUXEMBURG Golden Al
0578053 021.013 RUSSIAN UA Metal Al
0584037 021.013 BALTIAN Golden Al
0583919 021.013 EURO2 TURKEY Golden Al
0584041 021.013 BULGARIA Golden Al
0584311 021.013 EURO1 GENERAL Grey Al
0578054 021.013 EURO1 ALS Metal Al
0584053 021.013 HISPANIA Golden Al
0583923 021.013 SCANDINAVIAN Golden Al
0584043 021.013 MOLDOVA Golden Al
0584046 021.013 HUNGARY Golden Al
0583891 021.013 EURO1 GENERAL Golden Al
0584038 021.013 RUSSIAN BELARUS Golden Al
0580193 021.013 BULGARIA Metal Al
0582004 021.013 EURO2 LUXEMBURG Metal Al
0584040 021.013 RUSSIAN UA Golden Al
0583915 021.013 EURO1 FRANCE Golden Al
0583896 021.013 EURO1 PORTUGAL Golden Al
0582001 021.013 EURO1 GENERAL Metal Al
0578063 021.013 BALKANS SLO SER Metal Al
0586659 021.013 RUSSIAN BELARUS Grey Al
0584048 021.013 BALKANS SLO SER Golden Al
0583920 021.013 EURO2 Germany Golden Al
0575062 021.013 EURO2 Germany Metal Al
0582002 021.013 EURO1 PORTUGAL Metal Al
0578066 021.013 BALKANS GREECE Metal Al

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

hmm hier staat weer geen NETHERLANDS tussen.. weird.

Kan iemand met een NL versie van de E52 bevestigen welk nummer hij/zij in zijn E52 heef staan?

www.youtube.com/DerOllie

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Dit is ook wel interessant: 0583749 021.013 EURO1 Marine Blue

Verwijderd

tbenschop2 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:35:

Ik heb net even een test gedaan (binnen, in de buurt van een raam). ik had een fix binnen 25 seconden. De GPS antenne bevindt zich bovenin het toestel (in de buurt van de camera). Dus je moet dit deel niet bedekken met je vingers, omdat je dan het GPS signaal blokkeert...
Cybpraetorian schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:49:
hmm hier staat weer geen NETHERLANDS tussen.. weird.

Kan iemand met een NL versie van de E52 bevestigen welk nummer hij/zij in zijn E52 heef staan?
Ik heb dus de Hongaarse versie en dat wist ik ook wel omdat de handleiding ook Hongaars is. Mijn code is: 0582005 021.013 HUNGARY Metal Al

PS Wat maakt het eigenlijk uit wat voor code je hebt... Qua hardware zijn ze allemaal identiek en je hebt gewoon garantie van Nokia in Nederland (ook met een toestel die uit Hongarije komt.) Het enige verschil lijkt me de taal van de verpakking & handleiding.

Nederland is niet zo'n belangrijk land, dus ik zou me kunnen voorstellen dat de Nederlandse versie wordt uitgesteld, omdat de E52 in andere landen goed loopt en dat er te weinig productiecapaciteit is. Maar dit is puur speculatie.

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:51
Ok, heb 'm net binnen.

Eerste ervaring is goed. Heb nog ff gekeken naar de speling bij het toetsenbord en die voel ik gelukkig (nog) niet. Bij mij zit er trouwens een Nederlandse en Franse handleiding bij (besteld via studentmobiel). Verder nog niet veel uitgeprobeerd dus dat was het voor nu ;)

Oh, m'n code is 0582004 oftewel Euro2 Luxemburg

[ Voor 7% gewijzigd door Oliesjeik1 op 27-08-2009 18:12 ]

d'n oliesjeik

• silmaril8
  • Niet online
Er zijn dus 4 kleuren voor een E52?

1. Gold aluminium (goud)
2. Metal Aluminium (zilver)
3. Grey Aluminium (graphite grey - oftewel de donkere/zwarte versie?)
4. Marine Blue (een blauwe dus?)

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 27-08-2009 18:29 ]

• phobosdeimos
Hoera voor zwart! :D :D

• Oliesjeik1
edit

[ Voor 97% gewijzigd door Oliesjeik1 op 27-08-2009 18:55 ]

d'n oliesjeik

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

silmaril8 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:27:
Er zijn dus 4 kleuren voor een E52?

1. Gold aluminium (goud)
2. Metal Aluminium (zilver)
3. Grey Aluminium (graphite grey - oftewel de donkere/zwarte versie?)
4. Marine Blue (een blauwe dus?)
Het lijkt er inderdaad op. Bovenste 2 is sowieso zeker, onderste 2 nog geruchten.
Ben wel benieuwd wat voor Marine blue voor kleur blauw is, zal wel heel donker blauw zijn denk ik...
Oliesjeik1 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 18:08:
Ok, heb 'm net binnen.

Eerste ervaring is goed. Heb nog ff gekeken naar de speling bij het toetsenbord en die voel ik gelukkig (nog) niet. Bij mij zit er trouwens een Nederlandse en Franse handleiding bij (besteld via studentmobiel). Verder nog niet veel uitgeprobeerd dus dat was het voor nu ;)

Oh, m'n code is 0582004 oftewel Euro2 Luxemburg
Aah beneLUX dus... :) duidelijk :o
PS Wat maakt het eigenlijk uit wat voor code je hebt... Qua hardware zijn ze allemaal identiek en je hebt gewoon garantie van Nokia in Nederland (ook met een toestel die uit Hongarije komt.) Het enige verschil lijkt me de taal van de verpakking & handleiding.

Nederland is niet zo'n belangrijk land, dus ik zou me kunnen voorstellen dat de Nederlandse versie wordt uitgesteld, omdat de E52 in andere landen goed loopt en dat er te weinig productiecapaciteit is. Maar dit is puur speculatie.
Dit lijkt mij wel interessant gezien de issues die zijn spelen en hebben gespeeld met modellen vanuit Hongarije/Duitsland (veelal via 2call besteld) Daar zit ik ff niet op te wachten...

[ Voor 58% gewijzigd door DerOllie op 27-08-2009 19:17 ]

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

Op de Engelse forums van Nokia staan een aantal interessante threads over de Nokia E52:

GPS: http://discussions.nokia....93&query.id=176431#M45593

De allereerste keer kan het lang duren voordat er een fix is (> 20 min zonder A-GPS). Dit is eenmalig, daarna gaat alles snel.

WLAN problemen (voor mezelf ;)): http://discussions.nokia....59&query.id=175975#M46759

"SYMBIAN 9.3 mobiles (I've found many complaints here and in Google)doesn't support TKIP at all !
And I found temporal workaround to retain my 802.11b/WPA1 PDA in the network.
Nokia can't TKIP, but it can TKIP+AES !!! "

Stabiliteitsproblemen: http://discussions.nokia....73&query.id=179557#M47173

edit: toevoeging:

"Re: E52 wont turn on after many tries, insanely unstable when it worked...
The same had happened to me.

Try this one.

1) Turn Your Nokia off.
2) Take the memory card out of the unit (I'm using the other card than delivered by Nokia with the unit).
3) Reinstall the firmware (Nokia Software Updater).
4) Insert the memory card and FORMAT it (watch out - You will lose all the information on the card).
5) DO NOT install any suspicious software (themes and the like) !!!

I've had the same problems for the first two days. After the above procedure - I've been using my E52 without any problems for more than 10 days."

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2009 20:18 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:02:
Op de Engelse forums van Nokia staan een aantal interessante threads over de Nokia E52:

GPS: http://discussions.nokia....93&query.id=176431#M45593

De allereerste keer kan het lang duren voordat er een fix is (> 20 min zonder A-GPS). Dit is eenmalig, daarna gaat alles snel.
Ik heb net, tijdens de BBQ, ff google maps geprobeerd en ik had echt binnen een minuut een fix.

MfE blijf ik weinig prettig vinden, want er komen echt dingen fout in de agenda en hij geeft allday events verkeerd weer, dus ik draai nu op een trial van Roadsync en dat is een stuk beter.

Voor de rest is dit echt mijn eerste umts telefoon die aan het einde van een hele dag spelen en twaalf keer ofzo opnieuw mijn hele mailbox / agenda / contacts synchroniseren, bluetooth gebruik etc nog genoeg accu over heeft. Lijkt er - vooralsnog - op dat de accu duur erg goed is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Oliesjeik1
Vraagje:

Over een maand gaat pas mijn nieuwe abonnement in met onbeperkt internet. Hoe zorg ik er nu voor dat de telefoon onder geen beding een connectie met internet maakt (wanner ik niet op het thuis netwerk zit)?

Ik heb het volgende gedaan maar weet niet zeker of dit voldoende is:
menu->bed.paneel->instellingen->verbinding->bestemmingen->

vervolgens heb ik overal de toegangspunten weggehaald behalve bij internet mijn eigen thuisnetwerk. Weet ik nu dan zeker dat er geen verbinding via het telefoonnetwerk (3g) wordt gemaakt? Onder het signaalsterkte icoontje staat wel 3g maar ik neem aan dat dit gewoon betekend dat het eventueel beschikbaar is. nicht?

Verdere opmerkingen:
- Kun je bij jullie ook ledje zien zitten onder de linker rocketswitch?
- ik heb het idee dat het scherm een beetje flikkert. Het valt eigenlijk niet op totdat je echt goed kijkt maar toch.

Verder top telefoon maar er is zoooooveeeel in te stellen (in vergelijking tot mijn w810) :D

d'n oliesjeik

• nadroJ
  • Nu online
Hmmz... voor zover ik kan zien wordt dus bij studentmobiel de Benelux versie van de E52 verkocht. Er zijn voor zover ik me kan herinneren hier in het topic problemen geweest met 2call E52's... Ik denk maar dat ik de gok waag en bij studentmobiel de order plaats.

Sowieso schrijf je zo!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Lees de topicwaarschuwing aub, dit willen we niet zien.

[ Voor 144% gewijzigd door RoD op 27-08-2009 22:31 ]

www.youtube.com/DerOllie

• nadroJ
  • Nu online
Thanks voor de info Cybpraetorian. Ik wil denk ik de gouden versie, dus ik moet sowieso nog wat langer wachten. Zwolle is me net iets te ver. Leidschendam (studentmobiel) is goed te doen vanaf A'dam.

Sowieso schrijf je zo!

• W00fer
  • Niet online
Die EURO 1 Marine Blue is opzich interessant, ware het niet dat dat een provider toestel gaat worden denk ik, dus met branding erop.

• Cadezo
  • Niet online
Oliesjeik1 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:24:
Verdere opmerkingen:
- Kun je bij jullie ook ledje zien zitten onder de linker rocketswitch?
Dat hebben meerdere personen en is al enkele keren in het topic genoemd. Is volgens mij niet heel storend, of wel...?
debroei schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:03:
[...]
Kan je de productcode ook opvragen door een code in te toetsen (iets als: *#0000#)? Als dat niet kan, kan je dan de productcode zien met het programma waar je deze ook mee kunt veranderen (naam noem ik bewust niet i.v.m. policy)?

[ Voor 44% gewijzigd door Cadezo op 27-08-2009 22:15 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Cadezo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:11:
[...]

Kan je de productcode ook opvragen door een code in te toetsen (iets als: *#0000#)? Als dat niet kan, kan je dan de productcode zien met het programma waar je deze ook mee kunt veranderen (naam noem ik bewust niet i.v.m. policy)?
Dat laatste :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Pfff.. vandaag was mijn DOA er weer, en hij werkt!!!! Echt heerlijke telefoon alles super.

Tot ik perongeluk in de mp3 speler het volume omlaag deed (die toetsjes aan de zijkant) en HET NIET MEER OMHOOG KREEG :(. Het 'volume omhoog/inzoomen' knopje doet het dus niet.

Morgen heb ik vroeg gedaan met werken, dus ga ik eerst maar eens langs een nokia care center voor ik hem eventueel weer terugstuur. Verdomme he, moet ik weer hebben.

edit: ok, en nu geeft hij heel de tijd de melding 'registratie sim kaart mislukt'

Hij zit al weer in zijn doosje...

[ Voor 17% gewijzigd door FReNsJ op 27-08-2009 23:51 ]

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Als ik naar ''kaarten'' ga vraag hij of ik online wil gaan. Ik antwoord ''nee'' omdat ik liever de interne gps daarvoor gebruik dan mijn vodafone gprs toegangspunt (scheelt kosten neem ik aan).

Vervolgens kan ik lekker navigeren en werkt alles prima.

Echter als ik naar het logboek ga staat er opeens ''Pack Vodafone GPRS'' vermeld na mijn laatste actie.

Is 'ie dan alsnog met een internetverbinding verbonden geweest?
Doe ik dan iets verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 28-08-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ook ik heb mijn E52.
0582004 021.013 EURO2 LUXEMBURG Metal Al

Heb hier gelijk ook Route66 Mobile 8 Benelux op gezet.
Hij draait probleemloos op mijn E71, maar draait niet goed op me E52.
Wanneer ik ergens naar toe navigeer, zie ik de kaarten/wegen niet en is alles zwart.
Weet zeker dat alles goed geinstalleerd is en niks mis is met de microsd kaart.
Iemand ook dit probleem?

Ben verder erg tevreden ermee. Staat nu al 2 dagen 24/7 aan met MSN en nog geen 1 vakje van me batterij eraf.
Alleen jammer dat niet zoals bij de meeste E-series een ledere tasje meegeleverd word.

Heb trouwens ook beetje dat "speling" geval waar iemand over had. Voelt idd beetje goedkoop aan, maar is verder geen hinder, normaal zit je daar toch niet aan.

[ Voor 12% gewijzigd door The Conman op 28-08-2009 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:57:
[...]

Ik heb net even een test gedaan (binnen, in de buurt van een raam). ik had een fix binnen 25 seconden. De GPS antenne bevindt zich bovenin het toestel (in de buurt van de camera). Dus je moet dit deel niet bedekken met je vingers, omdat je dan het GPS signaal blokkeert...

[...]
Bedankt voor het proberen. Dat was ZONDER a-gps? Alleen geintegreerde gps en o.b.v. netwerk?
Ik zal de mijne vanavond eens een half uur laten zoeken. Duurde het bij jou de eerste keer ook zo lang? Ik ben nl bang dat er iets mis is met mijn gps-antenne.

Iets anders: Ik ben op zoek naar een goede screenprotector of schermbeschermer. Wie kan er eentje aanbevelen die nu ook al meteen te bestellen is?
Kwam alleen deze tegen:
http://www.screenguard.nl...?search_query=e52&x=0&y=0
Is dat wat? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 18% gewijzigd door tbenschop2 op 28-08-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 18:39
Brando heeft ze ook al: http://shop.brando.com/bw...e52-_p03622c1087d009.html, kosten $10 incl. verzenden. Ik heb zelf goede ervaringen met hun screenprotector, had er ook een op mijn 6120 zitten, en na 2 jaar nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbenschop2 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:06:
[...]

Bedankt voor het proberen. Dat was ZONDER a-gps? Alleen geintegreerde gps en o.b.v. netwerk?
Ik zal de mijne vanavond eens een half uur laten zoeken. Duurde het bij jou de eerste keer ook zo lang? Ik ben nl bang dat er iets mis is met mijn gps-antenne.
Inderdaad zonder a-GPS. De reden waarom het de eerste keer lang duurt is, omdat de telefoon niet weet waar hij zich bevindt in de wereld. Met a-GPS aan is het zoekgebied veel kleiner en heeft ie daarom ook snel een fix. Ik heb zelf altijd vanaf het begin a-GPS gebruikt, dus de 1e keer ging bij mij ook al redelijk vlot. Op de Nokia fourms (zie mijn vorige post), zijn er ook mensen die vrij lang moeten wachten voordat ze een fix hebben (en die dus ook a-GPS uit hebben staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Oh yeah! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Following on from my review of the Nokia E52, it transpires that Nokia do intend to make a black(ish) version (with less keypad visibility problems)
Vooral het (door mij) dik gedrukte gedeelte lijkt me belangrijk.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ik snap niet dat ze gewacht hebben met die zwarte versie, dan is het toestel toch pas echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een review van zowel de E52 als de E55 van Slashgear

Het blijft een raadsel of de gesprekskwaliteit nou goed is, want Slashgear is er weer zeer goed over te spreken
''voice call quality is excellent, both normally and when using the speakerphone''.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 21:07 . Reden: Gesprekstkwaliteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nou ja, in dit topic was er eigenlijk ook maar 1 iemand toch die slechte gesprekskwaliteit had? En die persoon had zich speciaal daarvoor aangemeld (om dat te zeggen) en daarna heeft ie zich niet meer vertoond in dit topic. Dus ik denk dat het wel goed zit met de gesprekskwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
WTF een zwarte, dan toch ? Maarja wie weet of deze in Nederland leverbaar zal worden...
Zal eens intern navraag gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

silmaril8 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:42:
Nou ja, in dit topic was er eigenlijk ook maar 1 iemand toch die slechte gesprekskwaliteit had? En die persoon had zich speciaal daarvoor aangemeld (om dat te zeggen) en daarna heeft ie zich niet meer vertoond in dit topic. Dus ik denk dat het wel goed zit met de gesprekskwaliteit :)
Dan zou ik het topic toch maar wat beter gaan lezen, er zijn meerdere personen die dat hebben beaamd en die persoon heeft zich wel degelijk nogmaals vertoond...

Het gaat waarschijnlijk om een bepaalde batch die die kuren vertoont, anders had iedereen die klachten wel gehad.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:28:
[...]

Dan zou ik het topic toch maar wat beter gaan lezen, er zijn meerdere personen die dat hebben beaamd en die persoon heeft zich wel degelijk nogmaals vertoond...

Het gaat waarschijnlijk om een bepaalde batch die die kuren vertoont, anders had iedereen die klachten wel gehad.
Uhm, nogmaals het topic, speciaal voor jou, gelezen en de enige persoon die echt problemen met het geluid heeft is iemand die zich speciaal voor dat ene bericht had aangemeld en daarna zich niet meer liet zien...
Een andere gebruiker geeft aan dat zijn geluid ietsje doffer is, maar dit was helemaal niet storend.
Voor de rest alleen maar positieve geluiden, GSMArena spreekt zelfs over erg goede geluidskwaliteit.

Dus mijn conclusie: er is dus, nogmaals, echt maar 1 persoon die het geluid echt zeer slecht vond. Maar deze persoon heeft zich diezelfde dag aangemeld en zich daarna nooit meer vertoond.... Oftewel: onbetrouwbaar (m.i.).

Met de geluidskwaliteit zit het dus wel snor. Of kan jij aangeven in dit topic dat er meerdere mensen de geluidskwaliteit echt slecht vonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
W00fer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 03:07:
[...]

WTF een zwarte, dan toch ? Maarja wie weet of deze in Nederland leverbaar zal worden...
Zal eens intern navraag gaan doen.
laat dat hier ff weten aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
silmaril8 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:15:
[...]

Uhm, nogmaals het topic, speciaal voor jou, gelezen en de enige persoon die echt problemen met het geluid heeft is iemand die zich speciaal voor dat ene bericht had aangemeld en daarna zich niet meer liet zien...
Kennelijk toch niet het hele topic gelezen? Of een post over het hoofd gezien?

Ik heb dit topic wel van het begin af aan goed bijgehouden en was in eerste instantie zeer enthousiast over E52. Nu hij er echt is, wordt mijn enthousiasme wel ietsje minder door de negatieve ervaringen met dit toestel. Maar dit weerhoudt mij er nog niet van om dit toestel over een tijdje aan te gaan schaffen. De meeste negatieve ervaringen komen van degenen die hem bij 2call hebben aangeschaft (de zogenaamde hongaarse versie).

Ik wacht nog eventjes op wat reviews van de benelux versie voordat ik hem echt aan ga schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
crazynuts schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Kennelijk toch niet het hele topic gelezen? Of een post over het hoofd gezien?

Ik heb dit topic wel van het begin af aan goed bijgehouden en was in eerste instantie zeer enthousiast over E52. Nu hij er echt is, wordt mijn enthousiasme wel ietsje minder door de negatieve ervaringen met dit toestel. Maar dit weerhoudt mij er nog niet van om dit toestel over een tijdje aan te gaan schaffen. De meeste negatieve ervaringen komen van degenen die hem bij 2call hebben aangeschaft (de zogenaamde hongaarse versie).

Ik wacht nog eventjes op wat reviews van de benelux versie voordat ik hem echt aan ga schaffen.
Hey, ik heb de BeNeLux versie sinds paar dagen. De telefoon bevalt goed alleen idd, de gesprekskwaliteit is niet het beste wat ik gehoord heb. Alhoewel ik nog niet veel gebeld heb lijkt het geluid wel wat aan de doffe kant (in vergelijking met mijn 3 jaar oude W810i :/ ). Dit kan echter ook gewenning zijn maar goed, ik zal nog wat meer gaan testen. Verder heb ik niet echt vergelijkingsmateriaal behalve de W810i dus hang me er niet aan op...

ps. Heeft iemand al een gmail account ingesteld? Ik heb het wel werkend gekregen en ook ingesteld dat elke 10 minuten gekeken wordt of er nieuwe mail is. Echter gebeurd dit niet (als ik verbonden met het thuisnetwerk). Doe ik iets verkeerd?

ps2. Verder heb ik het gps nog niet aan de praat gekregen alhoewel ik er nog niet echt voor ben gaan zitten. Wat ik wel vreemd vind, als ik a-gps in heb geschakeld vraagt ie of ie over het netwerk mag zoeken. Aangezien ik alleen het thuisnetwerk heb toegevoegd kan de tel niet via het provider netwerk zoeken. Wat echter vreemd is dat, wanneer ik wel verbonden ben met het internet via thuisnetwerk, de telefoon toch zegt:

"Positiebepalingssrvr: Verbinding met netwerkpositiebepalingsserver vereist. Telefoon bevindt zich buiten thuisnetwerk. Kosten kunnen worden berekend door de netwerkprovider. Toch doorgaan"

Dit is echter vreemd aangezien ik dus wel een verbinding kan maken met m'n thuisnetwerk :?

Doe ik iets verkeerd of kan a-gps alleen via de provider ofzo :?

Alvast bedankt

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oliesjeik1 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:32:

ps2. Verder heb ik het gps nog niet aan de praat gekregen alhoewel ik er nog niet echt voor ben gaan zitten. Wat ik wel vreemd vind, als ik a-gps in heb geschakeld vraagt ie of ie over het netwerk mag zoeken. Aangezien ik alleen het thuisnetwerk heb toegevoegd kan de tel niet via het provider netwerk zoeken. Wat echter vreemd is dat, wanneer ik wel verbonden ben met het internet via thuisnetwerk, de telefoon toch zegt:

"Positiebepalingssrvr: Verbinding met netwerkpositiebepalingsserver vereist. Telefoon bevindt zich buiten thuisnetwerk. Kosten kunnen worden berekend door de netwerkprovider. Toch doorgaan"

Dit is echter vreemd aangezien ik dus wel een verbinding kan maken met m'n thuisnetwerk :?

Doe ik iets verkeerd of kan a-gps alleen via de provider ofzo :?

Alvast bedankt
Wikipedia: "Bij GPS-ontvangers die uitgerust zijn met Assisted GPS gebruikt de ontvanger aanvullende informatie. In het geval dat een GPS-ontvanger is ingebouwd in een mobiele telefoon wordt de verbinding met de mobiele centrale gebruikt. Zo kan de mobiele telefoonmaatschappij een ruwe positiebepaling toezenden die afgeleid is van metingen van de sterkte van het signaal van de mobiele telefoon als het ontvangen wordt door verschillende zendmasten in de buurt van de mobiele telefoon. Ook kan informatie over de positie van de satellieten worden verstrekt, zodat de GPS ontvanger niet langer afhankelijk is van onvangst van deze informatie van de satellieten zelf. Verder is het mogelijk om computers in de centrale meer complexe positieberekeningen te laten maken, die de kleine processor in de telefoon niet aan kan.

Naast zendmasten voor mobiele telefonie, kunnen ook WiFi-netwerken gebruikt worden om de plaats van het toestel te bepalen."

Ik denk dat Nokia alleen A-GPS via het 2G/3G netwerk ondersteund. Een andere gebruiker op dit forum melde dat hij wel een snelle GPS fix kreeg met Google Maps. Dus ik vermoed dat Google Maps dit dus wel kan via een Wifi netwerk (m.b.v. het IP adres). Kun je dat eens proberen?
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.