• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Even een reactie over dat verhaal van die aluminium-rand, ik heb niet zozeer de speling in horizontale richting, maar dat die rand aan de onderkant niet helemaal vast zit. Ik kan hem er bijvoorbeeld best wel makkelijk vanaf wippen, hij zit namelijk maar vast met twee 'weerhaakjes'.

Als je het niet helemaal begrijpt heb ik even onderstaande foto toegevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e5RBSCrY5ne9bssXq1CATlUc/thumb.jpg

Ik ga in ieder geval morgen even contact opnemen met 2Call of Nokia Care.

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Zo hee... dat ziet er nasty uit om het zo te zeggen. Lijkt me niet duurzaam.
Ik post 'm even op 't MR forum oké. Had daar ook naar ervaringen gevraagd. Nog niks raar.

[ Voor 45% gewijzigd door nadroJ op 20-08-2009 22:50 ]

Sowieso schrijf je zo!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:13
denk dat we toch een afvaller hebben...
jeetje wat een problemen met de E52...
dan maar even wachten op de E72 denk ik...

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:01
Het zijn dan ook letterlijk de allereerste exemplaren die van de band rollen.
Ik wacht tot de zwarte E52 komt, dat maakt het plaatje pas echt compleet, en zijn ondertussen de kwaliteitsproblemen van de baan :)

Verwijderd

Dat het frontje zo snel loskomt kan toch ook te maken hebben met energie verdeling bij vallen, of gemak bij reparatie... I don't know

Enige manier om het zeker te weten is, door de gsm paar keer gecontroleerd te laten vallen tegen een harde ondergrond en zien wat er gebeurt.

Iemand die het aan durft? :P

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
phobosdeimos schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:15:
Het zijn dan ook letterlijk de allereerste exemplaren die van de band rollen.
Ik wacht tot de zwarte E52 komt, dat maakt het plaatje pas echt compleet, en zijn ondertussen de kwaliteitsproblemen van de baan :)
Voor de 400ste keer, die komt niet. En echt JAMMER dat die bouwkwaliteit teleur stelt zeg. Ik wacht nog even op de Nederlandse exemplaren, totdat die een paar weken verder zijn.

Oja Cadezo, ik vind deze foto die je geschoten hebt niet zo super, vol met ruis !

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QKqWJBImCOzPMBJtK6o5j9Wo/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door W00fer op 20-08-2009 23:38 ]

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik had al in een eerdere post gemeld dat vertraging zou komen door een wijziging van assemblage lokatie. Ik ben zelf wel tevreden over mijn versie, voordat iedereen denkt dat elk exemplaar gaar is.

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Woofer

voor de 401ste keer, hoe ben je dat te weten gekomen? Wel jammer, een vriend van mij keek er echt naar uit, hij heeft zelfs voorlopig een cheap ass 2700 classic gehaald in afwachting op de zwarte...

Hij gaat zwaar ontgoocheld zijn :(

Tja, die foto's, daar koop je toch een E-serie niet voor, ik vind het goed genoeg

Verwijderd

Cadezo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:02:
Even een reactie over dat verhaal van die aluminium-rand, ik heb niet zozeer de speling in horizontale richting, maar dat die rand aan de onderkant niet helemaal vast zit. Ik kan hem er bijvoorbeeld best wel makkelijk vanaf wippen, hij zit namelijk maar vast met twee 'weerhaakjes'.

[afbeelding]

ik heb het gevoel dat het rand bij mij ook niet helemaal vast zit, ga morgen ochtend langs de nokia center misschien kunnen ze die rand makkelijk vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
W00fer schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

Voor de 400ste keer, die komt niet. En echt JAMMER dat die bouwkwaliteit teleur stelt zeg. Ik wacht nog even op de Nederlandse exemplaren, totdat die een paar weken verder zijn.
Volgens verschillende bronnen is er nog een derde kleur op komst, met de naam graphite grey.
Wat overeen zou komen met zwart.
gsmarena.com zegt het onder andere op die manier, niet de minste reviewsite.
Als je de moeite doet om de E52 op te zoeken op de amerikaanse nokia site kan je de zwarte versie zelfs gewoon bekijken (hier dus)
Voor de 401e keer dan.
Zover ik weet is dit normal practice van nokia, om na een paar maanden een resterende kleur uit te brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door phobosdeimos op 21-08-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik weet dat door een directe bron bij Nokia (intern).

Zit er een zwarte hoes in de doos van de EU versie ?
En kan iemand proberen of NOS Mobiel / Uitzending gemist Mobiel / Hyves / Telegraaf Mobiel al werken ?

[ Voor 60% gewijzigd door W00fer op 21-08-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Dethroned schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:55:
[...]Her en der wat slordigheden. Als ik op de memory card een clip zet, komt het tussen mijn foto's te zien in de gallery (welke ik niet overzichtelijk vind en eigenlijk beetje hinderlijk).
Iets waar ik nog niet helemaal uit ben is de 3G of HSDPA verbinding. Op dit moment werk ik achter mijn pc, maar die is dus via de mobiel gekoppeld. Ik gebruik Nokia PC Internet Access. Momenteel heb ik ongeveer al 400 mb gebruikt in 3 uur. Paar torrents en wat surfen. Wat me opvalt is dat ik met torrents, zelfs via private tracker niet boven de 40 kb/sec uitkom.
Oh en ik kan soms niet bellen als ik dus met de pc (met internet) verbonden ben ...

Hierbij nog een foto gemaakt door de E52.
[afbeelding]
40 kb.. niet toevallig via BT verbonden? Dat gaat nu eenmaal niet sneller. Ik zit hier met half 3G bereik op dikke 1Mbit down en echt de volle 384kbit up! (Vodafone) Nu.nl en dat soort pagina's gaan vlugger dan internet op de meeste mindere pc's met adsl/kabel.

Jammer van de vele DOA's en inderdaad ook de bouwkwaliteit die kennelijk net niet zo is als normale E-series. Maargoed, daardoor loopt straks niet iedereen met dan ding rond en ik ben er in ieder geval enorm blij mee >:)

Hey, dat is een oosterse korthaar siamees of niet? Daarvan loopt er hier ook één rond :+

edit: NOS mobiel nog immer niet werkend gekregen, althans de beelden niet. Blijft gewoon zwart. Wel geluid en buffert ook video zo lijkt het, maar blijft pikkezwart en kan ook niet full-screen gaan. Moet dus bijna wel aan Real Player liggen, maar heb daar al mee lopen spelen, maar nog niet werkend gekregen. Exacte instellingen van de N95 overgenomen waarmee het vlekkeloos werkt.... helaas, blijft beeld zwart :(

Youtube applicatie is echt een pareltje trouwens. Hoe vlot daarmee te zoeken is en hoe deze de video's laat zien. Zo horen al die proggies te werken, dat gaat zoals het hoort. Snel, overzichtelijk en mooi. Echte aanrader.

[ Voor 17% gewijzigd door dinkelover op 21-08-2009 01:19 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cadezo schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:02:

[afbeelding]

Je kan dit niet hebben gedaan zonder wat kracht te zetten op die rand lijkt me?!?! Ja zo kan ik al mn Nokia's ook slopen, kijken waar ik grip op heb en dan maar trekken...

aan de andere kant vind ik het wel vreemd, alle reviews en previews zijn alleen maar razend positief over de bouwkwaliteit van de E52 / E55, maar hier wordt alleen maar geklaagd. Ligt dat aan het toestel omdat het een buitenlands exemplaar is? een andere standaard van bouwkwaliteit voor Hongarije, dan voor Nederland, of komt dat door de users, die bij 1 melding allemaal meteen op zoek gaan naar de kleine dingen, en dan maar proberen "te verergeren"?? Ik probeer absoluut niemand af te kraken, maar krijg een beetje het idee "als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer"? :)

Just my 2 cents...

[ Voor 27% gewijzigd door DerOllie op 21-08-2009 08:34 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net van nokia center, ze hebben me verteld dat ze er niets mee kunnen omdat ze geen onderdelen hebben, het zou ook in alle toestelen kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:40

Ryan1981

Je ne sais pas

W00fer schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:12:
Ik weet dat door een directe bron bij Nokia (intern).

Zit er een zwarte hoes in de doos van de EU versie ?
En kan iemand proberen of NOS Mobiel / Uitzending gemist Mobiel / Hyves / Telegraaf Mobiel al werken ?
Twitter, tom tom, route 66, igoogle, etc (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Cybpraetorian schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:23:
[...]

Je kan dit niet hebben gedaan zonder wat kracht te zetten op die rand lijkt me?!?! Ja zo kan ik al mn Nokia's ook slopen, kijken waar ik grip op heb en dan maar trekken...

aan de andere kant vind ik het wel vreemd, alle reviews en previews zijn alleen maar razend positief over de bouwkwaliteit van de E52 / E55, maar hier wordt alleen maar geklaagd. Ligt dat aan het toestel omdat het een buitenlands exemplaar is? een andere standaard van bouwkwaliteit voor Hongarije, dan voor Nederland, of komt dat door de users, die bij 1 melding allemaal meteen op zoek gaan naar de kleine dingen, en dan maar proberen "te verergeren"?? Ik probeer absoluut niemand af te kraken, maar krijg een beetje het idee "als er 1 schaap over de dam is, volgen er meer"? :)

Just my 2 cents...
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Ik kan het niet vergelijken met andere E-series toestellen, want die heb ik nooit gebruikt. Maar op de lichte speling bij het toetsenbord na, is het toestel echt wel solde. Dat van Cadezo lijkt mij ook een gevalletje van een echte fout. Maar ik kan niet anders concluderen betreffende diezelfde rand, dat dat gewoon precisie mist, waardoor die hele lichte speling erin zit. Gaat echt niet om meer dan halve millimeter, maar omdat je bij smsen enz wél die zijkanten vastpakt, merk je het goed. Anderen beschrijven het net zo. Dus deze serie zal het zo hebben waarschijnlijk. Wellicht zijn ze er al achter gekomen en is het fabricage proces aangepast.

En ik kan mijn nagel er ook bijna onder krijgen (dus nu wel in de richting van Cadezo) om hem eraf te wippen/trekken. Maar een beetje kracht was niet voldoende en verder ga ik niet, niet nodig. Desondanks is die speling totaal uitgesloten in diezelfde rand, maar dan om het scherm heen. Daar zit ie echt strak omheen. Zo had dat ook bij tobo moeten zijn. Maarja, wellicht is het net deze serie en omdat vrijwel iedereen die hem nu heeft diezelfde serie te pakken heeft, is het moeilijk conclusies te trekken. Enige manier lijkt me... 2 maanden wachten.

Solide voelt ie sowieso heh, hij is enorm zwaar voor zijn volume. Kortom, behoorlijk hoge dichtheid dus het woord solide valt dan ook al snel in reviews. Het is maar net welke betekenis je eraan geeft.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:23:
[...]
Ik hoef er geen eens echt kracht op te zetten, het gebeurt gewoon als ik m'n nagel er tussen zet en m'n vinger iets beweegt. Dan schiet hij los, het klopt wel dat je vervolgens kracht moet zetten om het ding er helemaal tussen uit te halen, zoals op de foto's te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Ik ga dus mijn laptop meenemen wanneer ik mijn exemplaar ga afhalen. :) dan kan ik daar al testen of hij DOA is. Dan moet ik niet helemaal terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

duarf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:31:
Ik ga dus mijn laptop meenemen wanneer ik mijn exemplaar ga afhalen. :) dan kan ik daar al testen of hij DOA is. Dan moet ik niet helemaal terug :).
Is accu erin, eventueel een SIMkaart ook, en even opstarten niet voldoende?

Edit: ja ik ging er inderdaad vanuit dat er nog wel een beetje spanning op de accu zat, als ie net uit de doos komt. anders is een laptop of een pc wel ff handig. Waar je het afhaalt kun hem ook niet ff aan een laptop of pc hangen? scheelt weer laptop slepen... :P

[ Voor 28% gewijzigd door DerOllie op 21-08-2009 10:51 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Zit er standaard spanning op de batterij? Dan zou ik inderdaad laptop niet nodig hebben :) De laptop was om voor deze indien nodig een beetje op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Doorgaans hebben de batterijen genoeg spanning om aan te gaan en even met het toestel te spelen, maar goed. Voor de zekerheid kan je natuurlijk je laptop mee nemen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
duarf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:46:
Zit er standaard spanning op de batterij? Dan zou ik inderdaad laptop niet nodig hebben :) De laptop was om voor deze indien nodig een beetje op te laden.
Er zit genoeg energie in om er zeker makkelijk een dag mee vooruit te kunnen. Ik dacht vier streepjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:19:
[...]

Ik hoef er geen eens echt kracht op te zetten, het gebeurt gewoon als ik m'n nagel er tussen zet en m'n vinger iets beweegt. Dan schiet hij los, het klopt wel dat je vervolgens kracht moet zetten om het ding er helemaal tussen uit te halen, zoals op de foto's te zien is.
Ga je hem opsturen?

Heeft iemand al contact opgenomen met Nokia?

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 21-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Daarnet op het postkantoor verzonden. Zal het wel posten als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
duarf schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:46:
Nou, ik heb de mijne pas na 3 dagen voor de eerste keer hoeven op te laden. Genoeg lijkt me dat. En je hebt altijd een lader in het pakketje, en ze hebben daar vast wel stroom waar je hem gaat halen :)

Ik ben nu aan het testen hoe lang de accu meegaat, terwijl hij elke 4 uur synct met Google sync, Gmail en Hotmail.

Wat ik ook een heerlijke verbetering vind t.o.v. N95. Hij heeft het toegangspunt "Internet" welke bestaat uit WLAN en 3G (en meer als je wilt, bv 2e en 3e WLAN). En je kunt dan de prioriteit instellen welke hij eerst moet proberen. Uiteraard Wifi als prio 1 en 3G als prio 2. En het werkt uitstekend! Zodra de wifi er niet is, pakt ie vrij vlot de 3G verbinding. Het enige jammere is... lang niet overal kun je dit toegangspunt kiezen. Applicaties enz, willen vaak toch de specificatie of WLAN of 3G. Wellicht komt dat in FP3 (?), als die al komt. Dat dat nog beter is geintegreerd.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
dinkelover schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

Wat ik ook een heerlijke verbetering vind t.o.v. N95. Hij heeft het toegangspunt "Internet" welke bestaat uit WLAN en 3G (en meer als je wilt, bv 2e en 3e WLAN). En je kunt dan de prioriteit instellen welke hij eerst moet proberen. Uiteraard Wifi als prio 1 en 3G als prio 2. En het werkt uitstekend! Zodra de wifi er niet is, pakt ie vrij vlot de 3G verbinding.
Dat is een super vooruitgang. Bij Android werkt dat ook zo en dat is super.
Met name omdat ik geen mobiel internet heb wil ik niet telkens handmatig verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

dinkelover schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 01:15:
[...]
40 kb.. niet toevallig via BT verbonden? Dat gaat nu eenmaal niet sneller. Ik zit hier met half 3G bereik op dikke 1Mbit down en echt de volle 384kbit up! (Vodafone) Nu.nl en dat soort pagina's gaan vlugger dan internet op de meeste mindere pc's met adsl/kabel.

Jammer van de vele DOA's en inderdaad ook de bouwkwaliteit die kennelijk net niet zo is als normale E-series. Maargoed, daardoor loopt straks niet iedereen met dan ding rond en ik ben er in ieder geval enorm blij mee >:)

Hey, dat is een oosterse korthaar siamees of niet? Daarvan loopt er hier ook één rond :+

edit: NOS mobiel nog immer niet werkend gekregen, althans de beelden niet. Blijft gewoon zwart. Wel geluid en buffert ook video zo lijkt het, maar blijft pikkezwart en kan ook niet full-screen gaan. Moet dus bijna wel aan Real Player liggen, maar heb daar al mee lopen spelen, maar nog niet werkend gekregen. Exacte instellingen van de N95 overgenomen waarmee het vlekkeloos werkt.... helaas, blijft beeld zwart :(

Youtube applicatie is echt een pareltje trouwens. Hoe vlot daarmee te zoeken is en hoe deze de video's laat zien. Zo horen al die proggies te werken, dat gaat zoals het hoort. Snel, overzichtelijk en mooi. Echte aanrader.
Nope, verbonden met de usb kabel. Modus ingesteld op PC connecten met internet. Voor zover ik kan zien staan alle balkjes bij 3.5G allemaal aan, dus VOL bereik.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
Is er misschien ondertussen al iemand die de Nokia E55 heeft kunnen /mogen testen.
Na al de issue's hier over de E52 ben ik wel benieuwd of het voor dit toestel ook opgaat.
Ja ik weet het ,hij is officieel in NL nog niet uit.
Maar al wel via internet en Marktplaats te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:42:
[...]

Daarnet op het postkantoor verzonden. Zal het wel posten als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
die van mij is ook retour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zenden jullie het retour naar Nokia of naar de (web)winkel waar jullie de gsm gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
silmaril8 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:15:
Zenden jullie het retour naar Nokia of naar de (web)winkel waar jullie de gsm gekocht hebben?
Naar de webwinkel. Ik wil in principe niets met Nokia zelf regelen, laat de webwinkel dat maar lekker doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:19:
[...]

Naar de webwinkel. Ik wil in principe niets met Nokia zelf regelen, laat de webwinkel dat maar lekker doen...
klopt laat die webwinkel het zelf uitzoeken, ik hoop dat ze een nieuwe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik krijg mijn e-mail instellingen niet goed. Ik kan wel sync met mijn mail server, maar ik kan geen mails verzenden. Waar kan je je inkomende en uitgaande mail instellingen veranderen?? Bij de E51 kon ik dat gewoon bij de Emailinstellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

Toch 10/13 zijn geval DOA.
Hopen dat de mijne het rechstreeks doet :)

werkend
--------
cadezo
dinkelover
numlocknumlock
Ibjelot
Dethroned
tienes
laurens0619 toestel 2
Piggen
DigiRoel
mr-007

gsm's DOA
--------
nollo1
laurens0619 toestel 2
FReNsJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Eerste ervaring van AllAboutPhones (http://www.allaboutphones...ing-met-de-Nokia-E52.html). Hij zegt dat het toestel breed is en de behuizing een beetje plastic aanvoelt. Die breedte vindt ik verder geen probleem en het is toch een centimeter smaller dan de E72...

Behuizing een beetje plastic: Ik snap wat hij bedoelt, maar ik vind het toch wel meevallen, door het aluminium rond de navigatietoets en op de achterkant.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Cadezo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:59:
Eerste ervaring van AllAboutPhones (http://www.allaboutphones...ing-met-de-Nokia-E52.html). Hij zegt dat het toestel breed is en de behuizing een beetje plastic aanvoelt. Die breedte vindt ik verder geen probleem en het is toch een centimeter smaller dan de E72...

Behuizing een beetje plastic: Ik snap wat hij bedoelt, maar ik vind het toch wel meevallen, door het aluminium rond de navigatietoets en op de achterkant.

Wat vinden jullie?
Er is een klein zinnetje toegevoegd over de camera:
Jammer genoeg is er wel op de camera van het toestel bezuinig. Het toestel kent geen autofocus en enige scherpte is lastig te vinden op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:05:
[...]
[...]
Klopt ook. Desondanks vindt ik het toch wel een goede update van de E51 (toch FP2, GPS, uitgebreidere camera, grotere batterij).

Hoe lang gaat die review duren, weekje ofzo?

Trouwens de E72 heeft wel een betere camera, maar moet ook meteen ongeveer 100 euro meer kosten. Weet jij of de E72 precies hetzelfde uiterlijk heeft als de E52 of dat de E72 meer aluminium heeft of gebruiken ze weer gewoon rvs? Heb je hem al in 'levende lijve' in je handen gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door Cadezo op 21-08-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DaannO schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:05:
[...]

[...]
Kan ik de werking van de camera vergelijken met die van de N73? Die had welliswaar bij mijn firmware versie last van blauwe ruis (met photoshop te weg werken) maar qua focus maken toch hetzelfde idee: knop half indrukken, dan stelt ie scherp (en niet eerder) en dan doordrukken voor de foto nemen?

dat ie geen autofocus heeft is neem ik aan, het idee dat ie niet de hele tijd probeert te (auto) focussen, ook al druk je geen knopje in...

[ Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 21-08-2009 19:38 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Cadezo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:17:
[...]

Klopt ook. Desondanks vindt ik het toch wel een goede update van de E51 (toch FP2, GPS, uitgebreidere camera, grotere batterij).

Hoe lang gaat die review duren, weekje ofzo?

Trouwens de E72 heeft wel een betere camera, maar moet ook meteen ongeveer 100 euro meer kosten. Weet jij of de E72 precies hetzelfde uiterlijk heeft als de E52 of dat de E72 meer aluminium heeft of gebruiken ze weer gewoon rvs? Heb je hem al in 'levende lijve' in je handen gehad?
Weekje idd :)
Cybpraetorian schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:37:
[...]

Kan ik de werking van de camera vergelijken met die van de N73? Die had welliswaar bij mijn firmware versie last van blauwe ruis (met photoshop te weg werken) maar qua focus maken toch hetzelfde idee: knop half indrukken, dan stelt ie scherp (en niet eerder) en dan doordrukken voor de foto nemen?

dat ie geen autofocus heeft is neem ik aan, het idee dat ie niet de hele tijd probeert te (auto) focussen, ook al druk je geen knopje in...
Bij de N73 druk je hem in en gaat hij scherp stellen. Bij de E52 druk je hem en maakt hij gelijk de foto zonder ook maar enige vorm van correctie toe te passen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:37:
[...]
Kan ik de werking van de camera vergelijken met die van de N73?
Dat is dus inderdaad autofocus, net zoals bij 'gewone' fotocamera's.

Het enige voordeel (zover dat voordeel is) van het ontbreken van autofocus op de E52 is dat hij de foto direct maakt...
GSMArena.com
The 3 megapixel camera has only a LED flash and sadly, no autofocus. "Enhanced fixed focus" is here to cater for close-ups but as our tests have confirmed in the past, the new Nokia "catch-phrase" doesn't really mean you're getting more sharpness in close-ups or shorter minimal shooting distance.
Oftewel: Mooie nieuwe term, maar betere foto's krijg je er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DaannO schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:50:
[...]
Bij de N73 druk je hem in en gaat hij scherp stellen. Bij de E52 druk je hem en maakt hij gelijk de foto zonder ook maar enige vorm van correctie toe te passen :X
Ok, maar dan stelt hij gewoon heel snel scherp, mag ik dat zo zeggen? Foto's zien er wel redelijk uit, en met een beetje Photoshop nabewerking, zijn het hele redelijk foto's hoor, tenminste dat denk ik :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Cybpraetorian schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Ok, maar dan stelt hij gewoon heel snel scherp, mag ik dat zo zeggen? Foto's zien er wel redelijk uit, en met een beetje Photoshop nabewerking, zijn het hele redelijk foto's hoor, tenminste dat denk ik :)
Nee, hij stelt dus niet scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DaannO schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:16:
[...]

Nee, hij stelt dus niet scherp ;)
Vast brandpunt? of een soort van on-eindige focus? ik weet niet zo veel van camera's en hoe dat scherpstellen precies geregeld wordt, maar anders worden de foto's toch niet scherp?

Net ff een 3-tal foto's een klein beetje bewerkt met Photoshop en verkleind naar 800x600 (standaard maat waarin mn foto's vaak verklein) en dat ziet er wel redelijk uit. Wel ietsje beter dan den N73 die ik nu heb, doordat die dus zoals al eerder gezegd last heeft van dat blauwe ruis/filter...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

Een lens heeft altijd adhv brandpunt en diafragmaopening een bepaald stuk dat scherp is. Hier is het dus zo geregeld dat dit stuk zo breed mogelijk is, maar wellicht lever je dus wat scherpte in ook.

Van 50cm tot oneindig 'redelijk scherp' bijvoorbeeld.

En uiteraard ook een vast brandpunt ja, een lens met een veranderend brandpunt noemt men een zoomlens he ;)

edit: bij die foto van die kat (http://farm3.static.flick...39413879_879af625fa_b.jpg) zie je het ook redelijk goed, de eerste paar decimeters zijn onscherp, daarachter is de rest scherp.

[ Voor 38% gewijzigd door FReNsJ op 21-08-2009 20:34 . Reden: toevoeging ]

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:19:
Kom net van nokia center, ze hebben me verteld dat ze er niets mee kunnen omdat ze geen onderdelen hebben, het zou ook in alle toestelen kunnen zitten.
Da's meestal in de eerste weken, vrij waardeloos maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:38
Heb zins woensdag mij E52 op gehaald bij 2call. Geen problemen werkt goed.
Heb ook geen problemen met het makkelijk losmaken onderaan de toetsen.

Kennis van mij heeft gisteren zijn nederlands E52 binnen gekregen.

Verschillen die we hebben gevonden:

Ik had een hongaarse handleiding, hij nederlands en frans. Dit is het enige verschil in de doos.
Kwa software hebben we nog maar 1 verschil opgemerkt, menu- bed.paneel-telefoon-berichtlezer. Ik had alleen engels en pools en nog een buitenlandstaal. Hij had engels en nederlands er in staan.
Ik kon nederlands echter gewoon downloaden.

Heb ook navigon er op staan als navigatie, ook al even getest tijdens het rijden naar me werk.
Heeft een snelle gps fix, werkt lekker snel. Heb alleen gehad dat het geluid uit stond en niet meer aan wou gaan. Herstart van navigon maakte niet uit. Toen de telefoon uit en aan gezet, zins dien heb ik weer geluid in navigon.

Zo meteen even verder spelen/testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nobodie schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:24:
Heb zins woensdag mij E52 op gehaald bij 2call. Geen problemen werkt goed.
Heb ook geen problemen met het makkelijk losmaken onderaan de toetsen.

Kennis van mij heeft gisteren zijn nederlands E52 binnen gekregen.
Waar heeft hij zijn NL versie vandaan? :P
FReNsJ schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:29:
edit: bij die foto van die kat (http://farm3.static.flick...39413879_879af625fa_b.jpg) zie je het ook redelijk goed, de eerste paar decimeters zijn onscherp, daarachter is de rest scherp.
Check, ok duidelijk. Nou ja ik maak hoofdzakelijk af en toe foto's buiten, vaak van auto's en vaak is daar wel voldoende licht, en sta ik er een aantal meter vanaf. Moet wel redelijk goedkomen dacht ik zo...

[ Voor 41% gewijzigd door DerOllie op 22-08-2009 12:35 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

-sorry, mag weg-

[ Voor 97% gewijzigd door DerOllie op 22-08-2009 12:35 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
Cybpraetorian schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:33:
[...]

Waar heeft hij zijn NL versie vandaan? :P

[...]

Check, ok duidelijk. Nou ja ik maak hoofdzakelijk af en toe foto's buiten, vaak van auto's en vaak is daar wel voldoende licht, en sta ik er een aantal meter vanaf. Moet wel redelijk goedkomen dacht ik zo...
Hij heeft hem gisteren binnen gekregen van zijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cl4v4t
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 20:04
Mijn mobiel lag hier week op me te wachten. Kom ik vandaag eindelijk thuis. is het een DOA. Hij ging aan, taal instellen, tijd en datum. Email...UIT. Gaat niet meer, in oplader geen reactie(hij had volle batterij). Accu uiteraard 100x in en uit gedaan. Dus gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cl4v4t schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:26:
Mijn mobiel lag hier week op me te wachten. Kom ik vandaag eindelijk thuis. is het een DOA. Hij ging aan, taal instellen, tijd en datum. Email...UIT. Gaat niet meer, in oplader geen reactie(hij had volle batterij). Accu uiteraard 100x in en uit gedaan. Dus gaat lekker.
Hongaars model / 2 Call? :/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik snap dit niet meer...

Ben ruim een half uur in een open veld geweest, maar nog steeds geen gps fix. Hij geeft wel een schatting (a-gps) maar daarna geen signaal meer. alleen een geel knipperend streepje.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wat is de makkelijkste manier om 3,5G verbindingen te voorkomen?
ik heb al de toegangspunten die betrekking hadden op packet-gegevens met internet verwijderd, maar bij verbindingen->packet-gegevens bij packet-gegevensverbinding is -automatisch bij signaal of -wanneer nodig te selecteren maar niet -nooit of niet

mijn toestel is vandaag binnen gekomen (2call), werkend en tot nu toe geen flaws.

is gps positiebepaling trouwens helemaal niet mogelijk zonder data verbinding?

[ Voor 10% gewijzigd door hans_1990 op 22-08-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
GPS verbinding moet mogelijk zijn zonder data verbinding. Zo gebruik ik de GPS op mn N82 altijd. Bij de instellingen heb ik bij methoden pos.bepaling alleen 'Geïntegreerde GPS' en 'Op basis van netwerk' aangevinkt en bij Positiebepalingsserver, bij Toegangspunt 'Is verplicht' en bij Serveradres 'supl.nokia.com'.

Misschien dus even bij instellingen een kijkje nemen. Bij Connecties heb je ook GPS gegevebs menu. Dan zoekt ie ook naar satellieten, werkt bij mij ook wel goed.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Nog een officieel PDF documentje waar in staat dat er een derde kleur voor de E52 op komst is (graphite grey, zonder blinkend boordje): http://www.nokia.com/NOKI...9/Nokia_E52_Datasheet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Waarom blijf je het nu proberen PhobosDeimos ? Bovendien is die datasheet ruim 4 tot 5 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
phobosdeimos schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:29:
Nog een officieel PDF documentje waar in staat dat er een derde kleur voor de E52 op komst is (graphite grey, zonder blinkend boordje):
Die datasheet is inderdaad verouderd. Die website zegt helemaal niets, dat is namelijk geen officiële productpagina. Op de website van Nokia USA is hij helemaal niet te vinden! Op de Nederlandse website staat hij niet. Dat zijn allemaal zaken die ik kan aanvoeren om te ontkennen dat de 'zwarte' versie er aan komt. Het is dus maar net hoe je deze informatie interpreteert.

Daarnaast is je aangehaalde bron GSMArena.com niet echt heel erg correct in deze. Zij zeggen namelijk dat ze de 'graphite grey' hebben gereviewed, terwijl dat dus aluminium grey is...

Het is waarschijnlijk verstandiger de kleurenkwestie even te laten rusten en hem eventueel weer oppakken als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Cadezo op 23-08-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop phobos niet zo af te kraken. Hij heeft wel een punt. Hoe weten jullie zo zeker dat de zwarte versie niet op de markt zal komen? Werken jullie soms voor Nokia? W00fer, jouw bronnen zijn ook niet bepaald betrouwbaar omdat je meerdere keren fout gespeculeerd hebt over de releasedatum van deze telefoon. Er zijn zat toestellen waar later een zwarte versie van uitkwam (N82, E71, N79). Er circuleren plaatjes van een zwarte versie rond en er is zelfs een officiële kleurcode bekend. Ik zou zeggen dat er juist meer aanwijzingen vóór dan tegen deze kleur zijn.

Als mensen andere mensen erop willen wijzen dat er mogelijk een zwarte versie op de markt komt, laat ze dan. De zilveren en de bronzen kleur verdienen wat mij betreft nou ook niet bepaald een schoonheidsprijs. Op deze manier kunnen mensen zelf bepalen of ze het 'risico' willen nemen om te wachten op een zwarte versie die misschien nooit uitkomt. Of misschien ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:35:
Loop phobos niet zo af te kraken. Hij heeft wel een punt. Hoe weten jullie zo zeker dat de zwarte versie niet op de markt zal komen?
Ik weet niet of er een zwarte versie op de markt komt. Misschien wel, misschien niet.

Ik voer gewoon argumenten - net zoals phobosdeimos - die inderdaad misschien die van phobosdeimos ontkrachten of weerleggen, maar dat heeft verder niets te maken met het feit dat ik phobosdeimos zou afkraken (dat doe ik namelijk niet). Lijkt me gewoon een goede discussie, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je oude post nog in een ander tabblad openstaan... en na de edit die je hebt doorgevoerd is het inderdaad een goede discussie! Ik zal hier verder niet op ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
De argumenten van Phobos (een pdfje en geruchten/berichten over een zwarte versie) zijn voor mij in ieder geval beter dan iemand die hier zegt "iemand te kennen bij Nokia".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
JCRags schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:25:
Ik krijg mijn e-mail instellingen niet goed. Ik kan wel sync met mijn mail server, maar ik kan geen mails verzenden. Waar kan je je inkomende en uitgaande mail instellingen veranderen?? Bij de E51 kon ik dat gewoon bij de Emailinstellingen veranderen.
Had ik ook met mijn gmail account. Heb de account gedelete en nogmaals ingesteld. Nu werkt hij wel naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Aangezien mijn bron niet zelf met zijn handen elke E52 zwart staat te spuiten in de fabriek, weet hij niet precies of er een zwarte komt. Misschien komt er morgen wel een 24 karaats gouden (zou erg mooi zijn :) ) Wat ik wel weet, is dat hij verteld heeft dat hij niet gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ach we zien wel, het is ook geen drama, de grijze is best mooi.
Ik wacht nog een maandje of 2, is er dan nog geen nieuws van de zwarte, dan wordt het de metal grey versie.
Tegen dan zal die hele DOA situatie misschien ook van de baan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Nog maar ns ff vragen :

Bij de e66 had ik een "dof" geluid bij het bellen (in tegenstelling tot het "kristalhelder" van de 3310) en daarom teruggedaan.

Bij de reviews had ik ergens iets gelezen van "muffled" sound...

Kunnen de mensen die hem al in bezit hebben dit ook bevestigen?
Is dit ook zo bij de e52/e55 ?

alvast bedankt !

ps : En vermits TomTom er nooit op zal draaien, welke navisoft draaien de meeste onder jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf

duarf

-Kuffy-

In alle revieuws staat net dat het geluid van de E52 het beste ooit is (ik zal de revieuw waarin ze het geluid vergelijken eens zoeken)

edit : gevonden http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384p6.php

ook onze eigen cadezo zegt dat de belkwaliteit heel helder is http://tweakers.net/productreview/13439/nokia-e52-zilver.html

[ Voor 60% gewijzigd door duarf op 24-08-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou laat ik dan maar vertellen dat ik mijn E52 na 1 week weer snel heb doorverkocht.
Ik snap niet waar iedereen altijd vandaan haalt dat de geluidskwaliteit van de huidige GSM's zo geweldig is.
Waarschijnlijk bedoelen ze dan de muziekkwaliteiten via een hoofdtelefoon of zo.

Maar ik gebruik mijn GSM voornamelijk om te bellen, dus de geluidskwaliteit tijdens een gesprek aan mijn oor is het allerbelangrijkste voor mij. Met de E52 kon ik niet ontspannen een gesprek voeren zo geconcentreerd moest ik luisteren.
In het verleden heb ik ooit een 7110 en daarna een 6310i gehad en die klonken perfect, hetzelfde als mijn telefoon thuis. Maar al die huidige zooi klinkt voor geen meter. Mijn vorige Nokia 6021 vond ik zo schel dat ik er hoofdpijn van kreeg en deze E52 was weer erg zacht en dof. Het klonk alsof er een doek tussen de GSM en je oor zat. Nee, voorlopig blijf ik lekker nog bij mijn simpele maar perfecte Samsung SGH-X700 die klinkt als de telefoon thuis en heeft nog nooit 1 hikje gegeven.
Ik ben weer genezen van Nokia en al hun gadgets. Laat ze eerst de geluidskwaliteit maar eens op orde brengen. Waarom is die klank trouwens niet instelbaar? Alles kun je instellen, behalve dat wat echt belangrijk is. Volgens mij besparen ze dik op alle hardware (speaker en microfoon) en krijg je voornamelijk (instabiele) software in een el cheapo doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Van Haver schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:15:Bij de e66 had ik een "dof" geluid bij het bellen (in tegenstelling tot het "kristalhelder" van de 3310) en daarom teruggedaan.

Bij de reviews had ik ergens iets gelezen van "muffled" sound...

Kunnen de mensen die hem al in bezit hebben dit ook bevestigen?
Is dit ook zo bij de e52/e55 ?
Ik kan dit inderdaad bevestigen, hij klinkt iets doffer dan mijn vorige telefoons, hoewel ik dat zelf niet echt storend vind. Daarnet had ik wel wat moeite om mijn gesprekspartner te verstaan, maar dat was in een buitenomgeving met redelijk wat lawaai. Weet trouwens iemand of het mogelijk is om het stemvolume aan te passen? Ik zou hem toch graag iets luider hebben.

Andere bevindingen:
-Ik ben er na 4 dagen nog maar 1 keer in geslaagd om een GPS-signaal te ontvangen, denk dat dit was toen ik ook thuis met wifi verbonden was. Voor de rest werkt de geïntegreerde GPS gewoon totaal niet, zelfs niet als ik een half uur buiten op straat loop. Hiervoor zal ik zeker eens naar een nokia center moeten.
-Ik had ook het probleem met het knipperende envelopje, maar is nu opgelost dankzij deze thread. Thanks!
-Voor e-mail kan je maar 1 wifi-connectie als standaard instellen. Dit betekent dat als je meerdere wifi-netwerken wil gebruiken (thuis, werk,..), je elke keer moet bevestigen dat je met dat netwerk wil verbinden. Bij internet is dit niet zo.
-Ik heb de mijne besteld in Duitsland (in België is hij nog niet te verkrijgen), er zat alleen een Duitse handleiding bij. Menu's in het Nederlands waren wel voorgeïnstalleerd.
-Ik miste al verschillende oproepen toen mijn telefoon op stil stond en in mijn broekzak zat, het trilsignaal is dus misschien wat aan de zwakke kant.
-Youtube en facebook werken heel vlotjes, voor algemeen surfen is het scherm/de resolutie toch wel wat klein. Pagina's laden duurt ook behoorlijk lang in vergelijking met een gewone pc.
-De batterij is alleen te verwijderen door hem eruit te schudden, nergens een uitsparing waar je met je vingers inkan.
-Hij is al 1 keer volledig vastgelopen bij het gebruik van de webbrowser, batterij moest er toen uit.

Voor de rest alleen maar positief: heel mooi uiterlijk, lange batterijduur, alle mogelijke functionaliteiten, perfecte toetsen...precies waar ik naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:19:
Nou laat ik dan maar vertellen dat ik mijn E52 na 1 week weer snel heb doorverkocht.
[..]
Volgens mij besparen ze dik op alle hardware (speaker en microfoon) en krijg je voornamelijk (instabiele) software in een el cheapo doosje.
Bedankt voor je afbrander, fijn dat je je hiervoor ook speciaal hebt aangemeld bij Tweakers... :r -O-

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Het verbaast me hoeveel mensen er plezier in scheppen om dit toestel zo volledig mogelijk de grond in te boren.
Alle gerespecteerde review sites spreken vol lof over de e52, en toch zijn er betrekkelijk veel mensen, zoals mediamonkey, en anderen op gsmarena, die er van genieten om te komen verkondigen dat de e52 een plastic prutstelefoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik volg dit topic meerdere malen per dag, maar wat me opvalt is dat er toch veel klachten zijn.
Je kunt je kop wel in het zand steken.....
Maar mocht iemand het toestel (in dit geval de E52) afkraken zal dat vast wel met een reden zijn.
Of zou het gewoon lariekoek zijn?
Het belangrijkste van een telefoon is hoe de lijn klinkt. Als dat al niet goed is valt het toestel voor mij direct af, omdat ik me dan de 1e dag al kapot irriteer.

Misschien moet je alles opvatten met een korreltje zout ivm frustratie vanwege verwachtingen, maar er zal vast wel een deel waarheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ik telefoneer regelmatig met toestellen van rond de 60 euro, van zowel nokia als sony-ericsson, en heb nog nooit geluidsproblemen gehad.
Zou het dan logisch zijn dat het topmodel van nokia, ter waarde van zo'n 300 euro, niet goed is in zijn basisfunctionaliteit?
Het kan hoor, maar ik zou het wel erg bizar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
phobosdeimos schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:59:
Ik telefoneer regelmatig met toestellen van rond de 60 euro, van zowel nokia als sony-ericsson, en heb nog nooit geluidsproblemen gehad.
Zou het dan logisch zijn dat het topmodel van nokia, ter waarde van zo'n 300 euro, niet goed is in zijn basisfunctionaliteit?
Het kan hoor, maar ik zou het wel erg bizar vinden.
Lijkt mij ook bizar, zeker gezien het een zakelijke telefoon is (E-serie).
Maar goed, eerst Mediamonkey die gal spuwt over de gesprekskwaliteit en later wordt dit door iemand anders bevestigd. Dan denk ik wel een 2e keer na voordat ik het toestel koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Kan het niet zo zijn dat de dekking of het merk netwerk ook meespeelt in de geluidskwaliteit? Een brakke lijn helpt natuurlijk niet... Zo kunnen er nog veel meer redenen worden aangedragen voor een slechte geluidskwaliteit denk ik. Tis gewoon ff afwachten, en niet elk toestel is hetzelfde zo moet je maar denken :)
Roodey schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:01:
[...]
Maar goed, eerst Mediamonkey die gal spuwt over de gesprekskwaliteit en later wordt dit door iemand anders bevestigd. Dan denk ik wel een 2e keer na voordat ik het toestel koop.
Je gelooft iemand, die puur en alleen om zn gal te spuwen, een account aanmaakt? Wie weet werkt hij bij de concurrent, en wil dit gewoon een zetje geven... Who knows?!? Ik zeg niet dat dit zo is, maar iemand die wat vaker en regelmatiger een mening geeft, zoals Cadezo, of een website zoals Tweakers / Allaboutphones / andere GSM review site geloof ik eerder dan die andere user. :)

[ Voor 51% gewijzigd door DerOllie op 24-08-2009 16:32 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben tot nu toe zeer tevreden over m'n E52. De opmerkingen over de doffe geluidskwaliteit zijn meer de "equalizer instellingen" en deze verschillen per telefoon. Daarom klinkt iedere telefoon net iets anders en het is maar net je persoonlijke smaak wat je het beste vindt klinken.

Ook de bouwkwaliteit is super, alleen zit er wat speling bij het alumiumrandje in de buurt van de toetsen. Daardoor *voelt* het goedkoop/brak aan (fout van Nokia), maar het zal echt niet loslaten en doet ook niks af aan de robuustheid.

PS Heeft iemand nog problemen met WLAN? Ik kan namelijk niet inloggen op mijn WPA2 thuisnetwerk. (Na het connecten en vragen om het wachtwoord krijg ik uiteindelijk de opmerking Netwerk niet gevonden.) Andere WLAN netwerken doen het bij mij wel (ook WPA2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
Zins vorige week woensdag heb ik mijn e52 dit is voor mij de opvolger van me trouwe 6310i

Voor mij moet het toestel een aantal belangrijke punten hebben namelijk:
- accu duur
- kwaliteit van bouw en afwerking
- gesprekskwaliteit
Verder aanvullende eis was dat ik me afspraken vanuit outlook er in kon zetten.

Ben dus jaren de 6310i gewend accu duur met bellen(bel veel) is nog steeds 2 weken.
Helaas begint die nu toch echt op te raken, vandaar dat ik een andere zocht. Na zoeken ben ik voor de E52 gegaan, voornamelijk voor de accu duur. Aangezien het een zakelijk toestel zou het ook wel de te kwaliteit van de bouw en afwerking goed zitten.

Nu ik hem een tijd heb kan ik wat beter me mening geven.

Accu,
Heb woensdag het toestel opgehaald, zaterdag voor het eerst opgeladen en is nu nog steeds vol, terwijl internet verbinding open(elk uur mail ophalen) staat en 1 uur navigatie heb gebruikt.

Kwaliteit bouw,
Is gewoon goed en netjes geen klachten.(kan hem alleen niet meer laten vallen zoals me 6310i) Opmerking over de eerder gemaakte opmerking betreft het makkelijk loslaten onderaan het toetsenbord, bij mij zit het goed vast. Heb geprobeerd er ook wat druk op te zetten echter blijft het vast zitten. Recht en links onderaan krijg ik hem wel iets op getild misschien 2 mm of zo meer niet.

Gespreks kwaliteit,
Moet toegeven hij is niet zo helder als de 6310i. Echter het gesprek is nog steeds helder en zeker niet gemuffeld of wat dan ook. Als dit zo was dan had ik hem gelijk weg gedaan.

Me afspraken vanuit outlook in de telefoon zetten was lekker makkelijk. Heb zaterdag voor elkaar gekregen om me mail op te halen en te versturen via de telefoon. Het instellen was wel iets lastiger. De wizzard wou niet lukken en het duurde een tijdje voor ik een andere manier had gevonden. Moet wel toegeven dat ik niet de handleiding er bij heb gepakt.

Kwa navigatie gebruik ik navigon. Deze heb ik orgineel gekocht en daarvoor al gratis getetst. Werkt lekker snel en duidelijk. Wel moet ik er bij vermelden dat als ik a-gps uit heb staan het erg lang duurt voor dat ik een gps fix krijg.

Al met al ben ik tot nu toe nog zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:14:
PS Heeft iemand nog problemen met WLAN? Ik kan namelijk niet inloggen op mijn WPA2 thuisnetwerk. (Na het connecten en vragen om het wachtwoord krijg ik uiteindelijk de opmerking Netwerk niet gevonden.) Andere WLAN netwerken doen het bij mij wel (ook WPA2)
Toevallig een Experiabox en SSID broadcasting uitstaan? Daar kan hij inderdaad problemen mee hebben. Je kunt het oplossen door SSID broadcasting weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:44:
[...]

Toevallig een Experiabox en SSID broadcasting uitstaan? Daar kan hij inderdaad problemen mee hebben. Je kunt het oplossen door SSID broadcasting weer aan te zetten.
Nope, het is een Sitecom WL-607 router en SSID broadcasting staat aan. Dus ik selecteer m'n netwerk uit het lijstje van netwerken, vul het wachtwoord in en hij geeft een tijdje aan "bezig met verbinden". Met op het eind, de opmerking netwerk niet gevonden...

Het is niet de eerste keer dat ik problemen heb met m'n sitecom, dus het zou ook goed kunnen dat daar de oorzaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:05:
[...]

Nope, het is een Sitecom WL-607 router en SSID broadcasting staat aan. Dus ik selecteer m'n netwerk uit het lijstje van netwerken, vul het wachtwoord in en hij geeft een tijdje aan "bezig met verbinden". Met op het eind, de opmerking netwerk niet gevonden...

Het is niet de eerste keer dat ik problemen heb met m'n sitecom, dus het zou ook goed kunnen dat daar de oorzaak zit.
Heb zelf hier de linksys wrt54g en heb geen problemen er mee. Hij verbind gelijk met me wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:14:
ik ben tot nu toe zeer tevreden over m'n E52. De opmerkingen over de doffe geluidskwaliteit zijn meer de "equalizer instellingen" en deze verschillen per telefoon. Daarom klinkt iedere telefoon net iets anders en het is maar net je persoonlijke smaak wat je het beste vindt klinken.

Ook de bouwkwaliteit is super, alleen zit er wat speling bij het alumiumrandje in de buurt van de toetsen. Daardoor *voelt* het goedkoop/brak aan (fout van Nokia), maar het zal echt niet loslaten en doet ook niks af aan de robuustheid.

Zou een routerprobleem kunnen zijn komt meer voor bij s60 3rd edition. Toevallig een Speedtouch 780?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
PinokkioTV schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:08:
[...]
Zou een routerprobleem kunnen zijn komt meer voor bij s60 3rd edition. Toevallig een Speedtouch 780?
Nee, het is geen Experiabox/Speedtouch 780. Ik had dat ook al gevraagd en het is een Sitecom WL-607, zie Verwijderd in "Nokia E52 en E55".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Cadezo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:13:
[...]

Nee, het is geen Experiabox/Speedtouch 780. Ik had dat ook al gevraagd en het is een Sitecom WL-607, zie Verwijderd in "Nokia E52 en E55".
Sorry, zeker overheen gelezen 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties ;) . Ik heb gemerkt dat ik ook problemen heb (met de router) om te connecten onder ubuntu (onder windows gaat het wel goed). Dus voor mij is het case closed. Ik zal eens verder zoeken op internet wat het probleem kan zijn. De energiespaarstand van WLAN op m'n E52 uitzetten helpt iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:25:
Bedankt voor de reacties ;) . Ik heb gemerkt dat ik ook problemen heb (met de router) om te connecten onder ubuntu (onder windows gaat het wel goed). Dus voor mij is het case closed. Ik zal eens verder zoeken op internet wat het probleem kan zijn. De energiespaarstand van WLAN op m'n E52 uitzetten helpt iig niet.
Als je wat hebt gevonden hoor ik het graag! Verschillende mensen hebben bij mij op het netwerk ook problemen met inloggen. Ik heb een Eminent wLINK 300 en heb zelf ook de E52, maar die zit nog steeds netjes in de doos op mij te wachten. Ik ga hem morgen aanzetten en hopelijk kan ik wel inloggen op WiFi thuis, maar hoor graag nog wat je hebt gevonden om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Het enige linkje in de PW is tijdelijk uitverkocht (pdashop). Scrollend door dit topic kwam ik de nokiashop, smartphoneshop en 2call nog tegen (waarvan die laatste 'em als enige op voorraad heeft).

Zijn dit NL modellen?

Of zijn er nog meer shop suggesties? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 25-08-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Laatst online: 09-09 22:51
Silent Thunder schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:18:
Het enige linkje in de PW is tijdelijk uitverkocht (pdashop). Scrollend door dit topic kwam ik de nokiashop, smartphoneshop en 2call nog tegen (waarvan die laatste 'em als enige op voorraad heeft).

Zijn dit NL modellen?

Of zijn er nog meer shop suggesties? :)
Studentmobiel heeft de E52 ook op voorraad.

d'n oliesjeik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Laatst online: 10-09 15:31
Oliesjeik1 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:24:
[...]

Studentmobiel heeft de E52 ook op voorraad.
Bij studentmobiel staat ie op "in bestelling". Bij Typhone is ie ook niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
Nou ik ben met mijn defecte (DOA) E52 even langs 2call gegaan en direct een nieuwe meegekregen. Nu heb ik dus twee werkende toestellen en kan ik vergelijken.

Puntje wat ik bij beide toestellen heb ik slechter bereik als ik gewend ben. Hij schommelt vooral heel erg tussen 5 en 1 streepje en is veel aan het wisselen tussen gsm 3 en 3,5 G. Dit had ik met mijn oude toestel helemaal niet (e65)

hoe is jullie ervaring met het bereik van het toestel?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
^^ Ook eigenlijk wel een interessant punt ja: het bereik. Houd er wel rekening mee dat het natuurlijk ook te maken heeft met je provider. Veel mensen nemen bij deze telefoon ook een nieuw abonnement/provider en dan is het moeilijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:07:
Puntje wat ik bij beide toestellen heb ik slechter bereik als ik gewend ben. Hij schommelt vooral heel erg tussen 5 en 1 streepje en is veel aan het wisselen tussen gsm 3 en 3,5 G. Dit had ik met mijn oude toestel helemaal niet (e65)

Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zolang je altijd kan bellen en de gesprekken duidelijk doorkomen (ik bedoel dus niet het zgn. muffled sound) wat boeit het dan dat het bereik schommelt tussen 1,2,3,4,5 streepjes.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Is het niet zo dat hoe slechter het bereik, hoe meer energie de batterij slurpt? En ook, hoe slechter het bereik, hoe meer straling de telefoon moet uitzenden om toch een vlekkeloos gesprek te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Helemaal correct. Slecht bereik heeft veel nadelen, en is toch een duidelijke aanwijzing dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:07:

Ik heb geen problemen met het bereik. In 99% van de gevallen heb ik altijd het volledige bereik. @laurens0619 het kan zijn dat je net thuis (of op het werk) aan de rand zit van het bereik van het 3G/3.5G netwerk. De telefoon zal dan continue terugschakelen naar het 2G (GSM) netwerk als het 3G signaal te laag wordt. Had je met je E65 telefoon altijd wel het volledige 3G/3.5G bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57
beide toestellen t-mobile en uiteraard voorheen zelfde sim/provider in mn e65
nadroJ schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:43:
Zolang je altijd kan bellen en de gesprekken duidelijk doorkomen (ik bedoel dus niet het zgn. muffled sound) wat boeit het dan dat het bereik schommelt tussen 1,2,3,4,5 streepjes.
Het boeit niet als ik normaal zou kunnen bellen. maar thuis/werk had ik voorheen altijd stabiel 3g en nu niet meer. daarbij komt dat op plekken waar ik nu rijdend bel mn bereik wegvalt wat met mijn e65 nooit gebeurde (rij dat stuk al 5 jaar ongeveer 3x per week dus weet precies wanneer mn bereik weg zou moeten vallen)

[ Voor 56% gewijzigd door laurens0619 op 25-08-2009 13:18 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Duidelijk, dan is het inderdaad storend en een punt van aandacht. Vreemd toch weer...

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vanmiddag even langs een aantal telefoon winkels in Groningen geweest om te kijken of ze hem ondertussen binnen hadden gekregen en tot mijn verbazing had de Mediamarkt er net 1 binnen gekregen! Het was (uiteraard) de grijze/zilveren versie, verkoopprijs daar was € 319,- Heb het toestel even in handen gehad, voelde degelijk aan en uiterlijk valt mij niks tegen. Het aluminium randje rond de toetsen kon ik door wat druk er op uit te oefenen een heel klein beetje verschuiven, echt iets van één millimeter oid, niet iets waar ik me druk om zou maken verder :)

Bij de Belcompany wisten ze mij overigens te vertellen dat ze hem deze week nog of volgende week binnen zouden krijgen met een verkoopprijs van € 350 (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Bij Belcompany België is hij sinds vandaag ook binnen. Prijs: €299.
Ik heb hem even in mijn handen gehad en moet zeggen dat hij minder solide aanvoelt dan ik verwacht had. De verkoper had ook meer verwacht van een E model (hij vergeleek hem met de E71). Ik weet niet of de body van aluminium is, maar het voelt gewoon aan als plastic, net zoals de battery cover (die wel van alu is).

Wat ook zonde is, is dat er geen hoesje bijzit. Dat moet ik er nog apart bijkopen. Ik slaap er dus nog een weekje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

kingrichard47 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:04:
Vanmiddag even langs een aantal telefoon winkels in Groningen geweest om te kijken of ze hem ondertussen binnen hadden gekregen en tot mijn verbazing had de Mediamarkt er net 1 binnen gekregen! Het was (uiteraard) de grijze/zilveren versie, verkoopprijs daar was € 319,- Heb het toestel even in handen gehad, voelde degelijk aan en uiterlijk valt mij niks tegen. Het aluminium randje rond de toetsen kon ik door wat druk er op uit te oefenen een heel klein beetje verschuiven, echt iets van één millimeter oid, niet iets waar ik me druk om zou maken verder :)

Bij de Belcompany wisten ze mij overigens te vertellen dat ze hem deze week nog of volgende week binnen zouden krijgen met een verkoopprijs van € 350 (!)
Op de website van Belcompany staat hij trouwens al een week voor 350 euro hoor :P Te belachelijk duur.
Hadden ze bij Mediamarkt ook al een demo model hangen? of was dat de demo model die je in handen had?
Welke andere winkels in Grunn heb je nog meer gehad? Als mede Groninger wel ff interessant, wil hem nu wel eens in het echt ff zien :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb toch een beetje een schrik opgedaan na het lezen van het woordje "muffled" :p

Kan er iemand ahv volgende tabellen ( http://www.gsmarena.com/latest_features-review-171p2.php en http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384p6.php ) bevestigen / ontkennen (als het al af te leiden is) dat :

- de e66 dof geluid geeft tijdens gesprekken
- de 3320 (heb 3310 maar zal nt veel schelen) , helder, duidelijk geluid geeft.
- de e52 minstens even "helder" is als de 3320

Sorry dat ik hierover blijf doorbomen, maar is het belangrijkste aan een gsm (voor mij).

[ Voor 6% gewijzigd door Tom VH op 26-08-2009 00:27 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.