Het 'Legend of Zelda' topic

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste
Acties:

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:03
De Pre order van de switch 2 is live.

Ik was als 1 van de eerste en nog steeds kom ik niet voorbij het afrekenen ookal ben ik al meerdere keren bij de "betalen" knop geweest.
Hopelijk lukt het nog

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:53

DevWouter

Werkt aan Todo2d.com

Mog schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:34:
[...]

Waar heb jij de review build vandaan? Hoeveel uur heb je er al in zitten? Echt heel jaloers!
offtopic:
Ik heb een oom die bij Nintendo werkt (bron) :+
Het origineel staat al 28 jaar op nummer 1 bij Metacritic. Het deed dingen die in die tijd nog nooit eerder gezien was.

Ik wil best een weddenschap aangaan met je dat deze remake daar niks aan veranderd. ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- David Blankenhorn

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:10
Er zit nu een wachtrij van meer dan een uur bij de Nintendo store.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:17
Alles in winkelmandje, telkens moeten refreshen en errors, laatste stap om te betalen crasht ie weer en nu winkelmandje leeg :(((

EDIT : zat te kijken bij bestellingen en daar is ie toch doorgekomen loooool , paypal zat gelukkig in auto modus op nintendo :D

[ Voor 33% gewijzigd door Sunz op 09-09-2026 11:30 ]

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 13:57
Wat een ellende, maar het is gelukt. Console, controller, case en game!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Game besteld bij Nedgame. Door jullie opmerking over Switch 2 natuurlijk ook daar even gekeken, was ik glad vergeten. Preorder uitverkocht. :F

@Raem, waar zie jij bij de Bol site dat er extra's bij zitten? Ik kan de knop niet vinden om jouw screenshot te tonen.

Commandline FTW

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:57
Notna schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:14:
[...]

Jij durft :X Ik zou niets vertrouwen van FNAC als ik eerlijk ben; al helemaal niet welke plaatjes ze gebruiken of dat je uberbhaubt iets krijgt
Kun je dit onderbouwen? FNAC is een hele grote keten in Frankrijk. Daar is niks mis mee voor zover ik weet. Ik heb er zelf ook regelmatig besteld en er zijn soms hele goede aanbiedingen.

Dat is hetzelfde als dat een Fransman over de Mediamarkt zegt dat het een onbetrouwbare winkel is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:06
Hero of Time schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:41:
Game besteld bij Nedgame. Door jullie opmerking over Switch 2 natuurlijk ook daar even gekeken, was ik glad vergeten. Preorder uitverkocht. :F

@Raem, waar zie jij bij de Bol site dat er extra's bij zitten? Ik kan de knop niet vinden om jouw screenshot te tonen.
Niet bij Bol, via de Nintendo Store.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• StampVoet
Sunz schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:28:
Alles in winkelmandje, telkens moeten refreshen en errors, laatste stap om te betalen crasht ie weer en nu winkelmandje leeg :(((

EDIT : zat te kijken bij bestellingen en daar is ie toch doorgekomen loooool , paypal zat gelukkig in auto modus op nintendo :D
Ik ben er misschien nu ook eindelijk doorheen, heb wel een bestelbevestiging (die tegelijk kwam met een error :? )
Heb jij al een bevestigingsmail gehad of kan dat even duren?
Zie de bestelling ook nog niet bij "Mijn Bestellingen", ik heb wel een screenshot van het ordernummer.

[ Voor 9% gewijzigd door StampVoet op 09-09-2026 11:57 ]

• avec_style
Mijn bevestiging kwam al binnen een minuut binnen. (bijna tegelijkertijd met de bevestiging op de website)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

DutchKel schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:46:
[...]

Kun je dit onderbouwen? FNAC is een hele grote keten in Frankrijk. Daar is niks mis mee voor zover ik weet. Ik heb er zelf ook regelmatig besteld en er zijn soms hele goede aanbiedingen.

Dat is hetzelfde als dat een Fransman over de Mediamarkt zegt dat het een onbetrouwbare winkel is.
Note: ervaring is inmiddels van een jaar of 2 terug, dus wellicht is het nu beter

Zelf besteld (via website, verzending naar NL), nooit wat ontvangen en geld terugkrijgen was ook een drama. Soortgelijke ervaringen rond die tijd ook gelezen (had ik beter eerst kunnen doen), vooral bij pre-order producten of snel lopende producten.
Geen doorkomen aan op de Nintendo site, en nu ineens in de wachtrij gezet :F
StampVoet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:57:
[...]

Ik ben er misschien nu ook eindelijk doorheen, heb wel een bestelbevestiging (die tegelijk kwam met een error :? )
Zie de bestelling ook nog niet bij "Mijn Bestellingen", ik heb wel een screenshot van het ordernummer.
Gisteren kon ik (per ongeluk?) al gelijk een pre-order doen voor de digitale game. Wel een emailbevestiging gehad maar er staat niets bij bestellingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 09-09-2026 12:09 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 23:29
Hier ook direct een mail gehad na het bestellen/betalen. Wat een drama weer.
na letterlijk 38 pogingen |:( , is het eindelijk gelukt, website ik weet niet hoe vaak gecrasht, bij bestelling indienen meerdere malen moeten doen, ik weet niet hoe vaak opnieuw moeten inloggen, maar het is gelukt na veel geruzie met die webwinkel _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbHVMcBd79ym0sTdorF2RgiDAJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dZ94V25L5plrIZozECRkxL01.png?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog wachten op de Amiibo's en eventueel de Ocarina zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 09-09-2026 12:10 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• EnigmaNL
Dan hebben ze een wachtrij en als je aan de beurt bent crasht het nog steeds de hele tijd. Ik moest volgens mij wel 100x proberen voordat mijn bestelling erdoor kwam. Ik had het geluk dat ik al ingelogd was en mijn adres- en betaalgegevens al opgeslagen stonden in mijn account, want een vriend van mij liep daar al steeds vast.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:55
Nog maar 58k wachtenden voor me. Dat is toch niet alleen voor Nintendo NL?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RollieBollie
  • Laatst online: 19:39
Hier nog 10k wachtenden voor mij.

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Gelukkig na achthondermiljoenmiljard keer refreshen op mijn telefoon omdat ze het nodig vinden op mijn werk om Nintendo.com als Not-Work related te zien, is het mij gelukt om zowel de game, de switch 2 en de controller te kunnen bemachtigen.

Ik ga nu mijn duim even in een warm badje leggen, die moet bijkomen van al dat refreshen en alles opnieuw invoeren.

HANDTEKENING!!!

• Notna

Notna

Where are you?®

Beetje flauw dit: Zat al in het process van bestellen, maar kreeg steeds een error. Vervolgens werd ik (weer) in de wachtrij gezet, en het lijkt er nu op dat de pro controller niet meer te bestellen is :/

• Señor Sjon
Notna schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:22:
Beetje flauw dit: Zat al in het process van bestellen, maar kreeg steeds een error. Vervolgens werd ik (weer) in de wachtrij gezet, en het lijkt er nu op dat de pro controller niet meer te bestellen is :/
Ah crap, ging juist voor de controller met stand + fysieke Zelda .

Notna schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:22:
Dat is echt zuur, dam man.

• Notna

Notna

Where are you?®

Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2026 @ 12:24:
[...]

Ah crap, ging juist voor de controller met stand + fysieke Zelda .
En er doorheen. Stonden nog wel in mijn mandje, maar helaas: uitverkocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmYPwMhTlBQl2K3_ayNTqabf8N8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zL23M1v8NbrjmqbZcQn3EeJB.png?f=fotoalbum_large

Enkel de carriercase kunnen bemachtigen ;(

Edit: Console is overigens nu ook uitverkocht

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 09-09-2026 12:54 ]

• DutchKel
Ik heb helaas alleen het spel kunnen bestellen met de extra goodie. Console zat in het winkelmandje maar bij betalen werd die al geblokkeerd omdat die was uitverkocht. De pro controller ook.

Edit: jammer dat ik moet werken vandaag anders stond ik de hele ochtend wel klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchKel op 09-09-2026 13:00 ]

• Señor Sjon
Ik wist niet dat het vandaag al verkocht werd, vanochtend vroeg kwam ik nog niks op de site tegen en daarna zag ik dit topic en werd je gelijk een wachtrij van 1,5 uur (and counting) geduwd.

• EnigmaNL
Weet iemand of de Zelda versie van de Switch 2 de verbeterde EU versie is? Met de makkelijk vervangbare accu?

• Señor Sjon
Ik denk het niet. Ze zullen hem wel uitverkocht hebben voor die regelgeving ingaat.

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bedankt voor dit topic. Kan ik mijn wachtrij meer sluiten en mijn geld voor een pro controller weer in de zak houden. Mijn bestelling bij Bol laat ik wel gewoon lekker staan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49
Net alleen de hoes en het spel met extraatje besteld. Dus alleen de console en pro controller nog zien te fixen. Baal uiteraard dat ik net in een meeting zat tijdens dat het vrij kwam. Maar weinig aan te doen. Was naar mijn idee ook niet bekend wanneer de verkoop aan zou gaan.

• Notna

Notna

Where are you?®

Overigens is de console nog wél te krijgen via o.a Amazon.de

https://www.amazon.de/-/en/Nintendo/dp/B0F2TN43GH/

• Arunia
Thanks, ik hem daar besteld. Alleen nog de pro controller zien te vinden.

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
Arunia schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:16:
[...]

Thanks, ik hem daar besteld. Alleen nog de pro controller zien te vinden.
Pro controller is back in stock

• Señor Sjon
Linkser schreef op woensdag 9 september 2026 @ 14:31:
[...]

Pro controller is back in stock
Net niet. Te lang idle geweest en weer 100k wachtenden voor me. :P Ach, de game is het belangrijkste en die heb ik al besteld.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Zit er nu in bij Nintendo, en daar ook de console op voorraad. Edit: Nu niet meer.

Helaas de controller niet meer terug gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 09-09-2026 14:54 ]

I wake up in the morning and I piss excellence

• Arunia
Controller te laat voor zucht. Mijn vrouw had hem in de mand, maar ik met mijn duffe kop wilde ook de console erbij zetten. Toen werd de controller eruit gegooid.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Check ook even de japanse site voor Ocarina of Time. Staan best wat beelden op die niet op de internationale site of trailer te zien zijn:

https://www.nintendo.com/jp/games/switch2/aa9ja/index.html

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Sunz
StampVoet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:57:
[...]

Had een bevestigingsmail en zag mijn bestelling ook staan bij mijn bestellingen. Good luck!

• Sunz
Notna schreef op woensdag 9 september 2026 @ 11:14:
[...]

Jij durft :X Ik zou niets vertrouwen van FNAC als ik eerlijk ben; al helemaal niet welke plaatjes ze gebruiken of dat je uberbhaubt iets krijgt
Bestelling daar geannuleerd gezien ik alles opnieuw kon bestellen bij de Nintendo Store 😊

• Linkser
  • Nu online
Games inmiddels uitverkocht op de Nintendo Store met ocarina speldje.

Voor de mensen die wachten op de release van de Ocarina (die is van plastic), mocht je dit serieus willen doen koop dan een echte Ocarina (folcalink/stein etc).

• Arunia
Linkser schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:17:

Voor de mensen die wachten op de release van de Ocarina (die is van plastic), mocht je dit serieus willen doen koop dan een echte Ocarina (folcalink/stein etc).
Mijn vrouw vroeg ook of ik die Ocarina had besteld omdat ze het idee had dat daarmee de muziek of je geneurie het spel in wordt gegooid, maar dat lijkt me niet zo.

Heb zelf een Legend of Zelda klein ocarina ooit eens gekocht. Ook in het blauw.

• Linkser
  • Nu online
Arunia schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:22:
[...]

Mijn vrouw vroeg ook of ik die Ocarina had besteld omdat ze het idee had dat daarmee de muziek of je geneurie het spel in wordt gegooid, maar dat lijkt me niet zo.

Heb zelf een Legend of Zelda klein ocarina ooit eens gekocht. Ook in het blauw.
Uit een andere fase in mijn leven heb ik er nog een paar liggen, professioneel niveau en inmiddels een paar die behoorlijk in waarde zijn gestegen omdat de maker niet meer onder ons is (liggen ergens in een doos op zolder onder het stof). Voor deze game zal ik ze weer naar beneden halen. Dus mensen koop gewoon een echte ocarina, kan ook al voor een paar tientjes maar die van plastic klinken echt nergens naar en dat was ook al hoorbaar in de Direct ;)

Je kan dus wel de tunes naspelen op een ocarina en dan werken ze in-game dus, dat werd gedemonstreerd in de Direct.

[ Voor 7% gewijzigd door Linkser op 09-09-2026 16:29 ]

• Señor Sjon
Linkser schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:17:

Ik vond 15 euro voor een speldje wel een beetje too much.

Bij 25 jaar (Skyward Sword) en 30 jaar (BotW) waren de limited editions wel leuker.

• Linkser
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:29:
[...]

Ik vond 15 euro voor een speldje wel een beetje too much.

Bij 25 jaar (Skyward Sword) en 30 jaar (BotW) waren de limited editions wel leuker.
Het was 5 euro verschil

• Arunia
Linkser schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:27:
[...]

Uit een andere fase in mijn leven heb ik er nog een paar liggen, professioneel niveau en inmiddels een paar die behoorlijk in waarde zijn gestegen omdat de maker niet meer onder ons is (liggen ergens in een doos op zolder onder het stof). Voor deze game zal ik ze weer naar beneden halen. Dus mensen koop gewoon een echte ocarina, kan ook al voor een paar tientjes maar die van plastic klinken echt nergens naar en dat was ook al hoorbaar in de Direct ;)

Je kan dus wel de tunes naspelen op een ocarina en dan werken ze in-game dus, dat werd gedemonstreerd in de Direct.
Daar ben ik het zeker mee eens.
Mijn Ocarina is een TNG Ocarina. Heb toen gewoon lang gezegd en wilde uiteindelijk die hebben. Via STL Ocarina omdat dat een europees bedrijf was wat scheelde in verzending.
Spezielle Ocarina für Zelda-Fans | Ocarina-Shop.de

Niet die winkel, wel die Ocarina volgens mij. In ieder geval die stijl.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 09-09-2026 16:37 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nedgame had de Switch 2 versie al gelist, stond eerst op 'uitverkocht' net ververst en kon ik 'm pre-orderen. Voor wie nog zoekt: https://www.nedgame.nl/ni...rsary-edition/6608274547/

Hoef nu alleen nog de controller, wacht even de drukte op de Nintendo shop af.

Edit:
Switch 2 bij Nedgame is alweer uitverkocht voor pre-order.

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 09-09-2026 17:08 ]

Commandline FTW

• Señor Sjon
Ik dacht dat alleen voor downloadlink + speldje was. Ik heb de fysieke game besteld. Maar kan ook verkeerd gekeken hebben. Op mobiel niet de meest prettige site.

• Linkser
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 9 september 2026 @ 17:21:
[...]

Ik dacht dat alleen voor downloadlink + speldje was. Ik heb de fysieke game besteld. Maar kan ook verkeerd gekeken hebben. Op mobiel niet de meest prettige site.
Nee fysiek met speldje was 75 euro, ook de reguliere fysieke is nu uitverkocht op Nintendo Store

• StampVoet
Hero of Time schreef op woensdag 9 september 2026 @ 16:54:
Nedgame had de Switch 2 versie al gelist, stond eerst op 'uitverkocht' net ververst en kon ik 'm pre-orderen. Voor wie nog zoekt: https://www.nedgame.nl/ni...rsary-edition/6608274547/

Hoef nu alleen nog de controller, wacht even de drukte op de Nintendo shop af.

Edit:
Switch 2 bij Nedgame is alweer uitverkocht voor pre-order.
Pro controller is NU weer te pre-orderen bij Nintendo

• Arunia
StampVoet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:26:
[...]

Pro controller is NU weer te pre-orderen bij Nintendo
En lijkt weer weg te zijn.

• StampVoet
Arunia schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:33:
[...]

Ja inderdaad, ik was die net aan het bestellen en bij het afrekenen kreeg ik een ouderlijk toezicht error en moest opnieuw inloggen... ennnnnn hij was weg. Zoveelste keer dat ik vandaag de boot mis :(

• Arunia
StampVoet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:35:
[...]

Ja inderdaad, ik was die net aan het bestellen en bij het afrekenen kreeg ik een ouderlijk toezicht error en moest opnieuw inloggen... ennnnnn hij was weg. Zoveelste keer dat ik vandaag de boot mis :(
Hier inderdaad dezelfde foutmelding.

• DutchKel
StampVoet schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:35:
[...]

Dat heb ik ook telkens... Al voel ik me nu wel een klein kind van 45 jaar oud ;)

• StampVoet
Arunia schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:35:
[...]

Hier inderdaad dezelfde foutmelding.
Ik snap er niks van, ook verschrikkelijk dat het elke keer bij de laatste stap is.
Mijn Nintendo account is ondertussen oud genoeg om alcohol te mogen drinken, ik kan ook nergens iets vinden over de ouderlijk toezicht instellingen die er toe doen.

Edit:
Even een tip voor iedereen, vlak voordat je weer kan pre-orderen gaat het transparante van het productplaatje weg.

[ Voor 13% gewijzigd door StampVoet op 09-09-2026 18:52 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49
TomBraamhaar schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:42:
[...]

Qua grafische stijl had ik ook meer op een BotW style gehoopt. Qua gameplay ben ik wel blij met deze.

Ik denk dat we over 10 jaar terug kijken, de BotW style veel beter verouderd is dan deze meer realistische stijl.
Dat denk ik ook. De personages vind ik wel erg glossy. Hopelijk passen ze dat nog aan. Geeft me AI vibes.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Eigenlijk net als met Wind Waker vs Twilight Princess. Ik snap dat ze wat anders wilden doen, maar ik denk dat een BotW-achtige stijl met iets van cell shading echt wel goed bij OoT had gepast. Dit doet het voor mij niet, alles doet wat 'plastic' aan en met name de character models zijn echt nightmare stuff. Het past voor mijn gevoel ook niet bij de oorspronkelijke concept art. Wat niet betekent dat ik deze niet toch gewoon ga halen :+

De fysieke versie van de remake is nu overigens wel uitverkocht bij Nintendo. Bij Bol.com etc zal je wel niet de spiritual stones erbij krijgen?

[ Voor 87% gewijzigd door Cocytus op 09-09-2026 19:14 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cocytus schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:58:
De fysieke versie van de remake is nu overigens wel uitverkocht bij Nintendo. Bij Bol.com etc zal je wel niet de spiritual stones erbij krijgen?
Zoiets zei ik eerder ook al, maar volgens een ander krijgt de eerste lichting van de fysieke game toch de foil extra. Is dat hetzelfde als de spiritual stones?
Evernote schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:04:
[...]

Nintendo heeft op Twitter bevestigd dat alle first prints tinfoil versies zijn.

[X]
Als het niet hetzelfde is, had ik alsnog soort van gelijk. Wil je wat speciaals er bij, dan moet je het direct via Nintendo bestellen. Vind ik, zeker voor deze game en situatie, nogal arrogant.

Commandline FTW

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:37
Was sowieso al van plan om deze game te bestellen bij Nedgame ipv bij een gigant, en zie nu dat er een sleutelhanger van een Ocarina erbij zit. Ook leuk dus meteen besteld. Wel beroerde timing zo vlak voor GTA 6 dus even zien of ik dit op tijd weet af te ronden :p

• JackAvery
  • Laatst online: 16:55
Hero of Time schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:58:
[...]

Als het niet hetzelfde is, had ik alsnog soort van gelijk. Wil je wat speciaals er bij, dan moet je het direct via Nintendo bestellen. Vind ik, zeker voor deze game en situatie, nogal arrogant.
Verschillende winkels in het buitenland hebben ook deze pre-order bonussen. Micromania in Frankrijk heeft bijvoorbeeld de spiritual stones én een portemonnee. Fnac in Frankrijk heeft het speldje en twee onderzetters. Winkels passen dit soort truks al enorm lang toe om toch maar je te overtuigen dezelfde game bij hen te kopen. In Japan vind je vaak per keten een totaal verschillende pre-order bonus...

Ik begrijp dat we beide geen grote fan zijn van de Nintendo store (om verschillende redenen) maar we moeten ook niet overdrijven :)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Zoiets zei ik eerder ook al, maar volgens een ander krijgt de eerste lichting van de fysieke game toch de foil extra. Is dat hetzelfde als de spiritual stones?

[...]

Dat 'foil' verwijst volgens mij naar het doosje.

• Arunia
Cocytus schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:32:
[...]

Dat 'foil' verwijst volgens mij naar het doosje.
Die foil is de inlay in het doorzichtige doosje. Dus het plaatje wat je ziet. Te vergelijken met Pokemon of Lorcana speelkaarten waarbij er foils zijn, dus die hebben delen die glanzen.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:19
[...]

De Spiritual Stones zijn questitems uit OoT, dat hoor je toch te weten met jouw handle.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hcQd schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:01:
[...]

De Spiritual Stones zijn questitems uit OoT, dat hoor je toch te weten met jouw handle.
Grapjas. Gaat mij om het punt dat er bij Nintendo 'leukere' extra's zijn dan de overige winkels hier in Nederland (bol, nedgame, etc).

Commandline FTW

• hcQd
  • Laatst online: 21:19
Hero of Time schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:04:
[...]

Grapjas. Gaat mij om het punt dat er bij Nintendo 'leukere' extra's zijn dan de overige winkels hier in Nederland (bol, nedgame, etc).
Ik kan me uit het verleden eigenlijk alleen van GameMania herinneren dat er extra goodies bij een pre-order zat.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kijk toevallig eens extra naar de omschrijving van de game bij Nedgame en daar staat dat er een keychain bij zit als bonus. Dat stond er niet toen ik 'm bestelde en staat ook niet in m'n order bevestiging, maar bij 'mijn account' staat het er wel bij. :)

Commandline FTW

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20
Hero of Time schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:31:
Ik kijk toevallig eens extra naar de omschrijving van de game bij Nedgame en daar staat dat er een keychain bij zit als bonus. Dat stond er niet toen ik 'm bestelde en staat ook niet in m'n order bevestiging, maar bij 'mijn account' staat het er wel bij. :)
Zag het ook staan, dat is wel tof. Nadeel van online bestellen is dat hij dan ergens op die dag wordt bezorgd. Ik ga denk ik toch maar eens bij de lokale Intertoys checken, alleen zullen ze daar geen goodie hebben ben ik bang.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Notna

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op woensdag 9 september 2026 @ 18:33:
[...]

Nu bestelbaar op Amazon.de, zonder stand:

https://amzn.eu/d/0avepvEQ

• Arunia
Thanks. Ik dacht dat het niet naar Nederland verstuurd werd, maar blijkbaar wel via de browser op een pc. Heel apart.

In ieder geval besteld. Komt hij met stand nog bij Nintendo vrij, annuleer ik deze uiteraard wel weer. :D

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 10-09-2026 07:48 ]

• DutchKel
Intertoys heeft ook alles opengezet van de Zelda edities. Link naar de console: https://www.intertoys.nl/...-40th-anniversary-edition

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
DutchKel schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:28:
Intertoys heeft ook alles opengezet van de Zelda edities. Link naar de console: https://www.intertoys.nl/...-40th-anniversary-edition
Die zelda controller is gewoon 20 euro duurder dan de gewone? Zijn er verbeteringen aangebracht die dit rechtvaardigen? (los van het kleurtje)

• Notna

Notna

Where are you?®

Megupe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:37:
[...]

Die zelda controller is gewoon 20 euro duurder dan de gewone? Zijn er verbeteringen aangebracht die dit rechtvaardigen? (los van het kleurtje)
U bent nieuw in de wereld van vraag en aanbod? :+

Nee; het is puur dat het een Zelda controller is, dat het een hogere prijs heeft. Daar zit een deel marge op want 'Zelda' en een deel kosten voor het om moeten zetten van de machine om niet álleen standaard zwart' te produceren, maar iets met een kleurtje.

• Megupe
Notna schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:45:
[...]

U bent nieuw in de wereld van vraag en aanbod? :+

Nee; het is puur dat het een Zelda controller is, dat het een hogere prijs heeft. Daar zit een deel marge op want 'Zelda' en een deel kosten voor het om moeten zetten van de machine om niet álleen standaard zwart' te produceren, maar iets met een kleurtje.
haha, lees ook mijn stukje tussen haakjes he ;)

Ik vind de controller wel veel mooier dan standaard zwart, maar ik vind het geen 20 euro meer waard. Ik vind de standaard controller namelijk al erg duur. Maar dat is wel heel persoonlijk natuurlijk.

• JackAvery
  • Laatst online: 16:55
De nieuwe kaart van OoT staat online.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dUHgad0b9nwEJLbesxIYQf2znc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sIEzqO3zTerJ2taNc2MIcDN6.png?f=fotoalbum_large

• Megupe
Doet me ergens beetje denken aan de kaart van Morrowind O+

Maar vergeleken met BOTW en TOTK mis ik hebra en zijn gerudo en de deku verplaatst :+

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kreeg gisteravond mailtje van Nintendo, dat de betaling voor de Mineru Amiibo niet was gelukt. Men verwijst blijkbaar naar de op dat moment opgeslagen betaalmethode. Ik had na de pre-order m'n CC weer verwijdert als betaalmethode, dat was blijkbaar een probleem. Gelijk maar weer toegevoegd voor ik ging slapen. Ze gaan over een paar dagen de betaling weer proberen.

Nou laat ik 'm er maar in staan om de bestelling van de controller, wanneer die weer beschikbaar is, vlotter te laten verlopen.

Commandline FTW

• Señor Sjon
[...]

[...]

Ze hebben goed geleerd van Lego. Daar is de GWP (Gift With Purchase) vaak exclusief voor Lego stores en lego.nl. Soms wel erg irritant als ze heel leuk zijn, maar Lego op adviesprijs blijft hangen.

Hero of Time schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:57:
Kreeg gisteravond mailtje van Nintendo, dat de betaling voor de Mineru Amiibo niet was gelukt. Men verwijst blijkbaar naar de op dat moment opgeslagen betaalmethode. Ik had na de pre-order m'n CC weer verwijdert als betaalmethode, dat was blijkbaar een probleem. Gelijk maar weer toegevoegd voor ik ging slapen. Ze gaan over een paar dagen de betaling weer proberen.

Nou laat ik 'm er maar in staan om de bestelling van de controller, wanneer die weer beschikbaar is, vlotter te laten verlopen.
Ik had vannacht alleen een mail van PayPal dat het bedrag overgemaakt was naar Nintendo, wel had ik afgelopen maandag een mail van Nintendo dat ze de reservering klaar het zetten waren.

carpebios schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:29:
[...]

Was het nou een nieuwe switch 2, of gewoon de controllers die het een "nieuwe" console maakte? Ik dacht alleen de controllers te zien.
Sorry voor mijn late reactie, had je bericht over het hoofd gezien. Er is een nieuwe console aangekondigd, dat is gewoon dezelfde Switch 2, maar dan helemaal in de stijl van 40 jaar Zelda, er is ook een nieuwe Pro controller aangekondigd, ook hier gaat het alleen om een aangepaste stijl, dus gewoon een Pro controller met een ander jasje eromheen.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:44
De game ziet er echt goed uit. Hier een OoT speler van het eerste uur. Ik doe niet meer mee met de exclusiviteit gekte van een Zelda console of Zelda controller. Maar man, wat heb ik zin in deze game.

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:43
Net de fysieke Zelda game besteld via Nintendo store met de mystieke stenen, blijkbaar weer in voorraad

• Señor Sjon
Megupe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:48:
[...]

haha, lees ook mijn stukje tussen haakjes he ;)

Ik vind de controller wel veel mooier dan standaard zwart, maar ik vind het geen 20 euro meer waard. Ik vind de standaard controller namelijk al erg duur. Maar dat is wel heel persoonlijk natuurlijk.
Ik heb net de Steam Controller binnen die ook 100 euro heeft gekost. :P Maar daar heb je op de Switch weinig aan. Voordeel van de Pro2 controller is dat je E I N D E L I J K de Switch weer vanaf de bank kan starten.
---
Enige wat mij opviel in de trailers was de plastic look van Link in de regen bij het Ganon stukje. Dat zag er wat vreemd uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 10-09-2026 12:41 ]

• DutchKel
Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:40:
[...]

Ik heb net de Steam Controller binnen die ook 100 euro heeft gekost. :P Maar daar heb je op de Switch weinig aan. Voordeel van de Pro2 controller is dat je E I N D E L I J K de Switch weer vanaf de bank kan starten.
---
Enige wat mij opviel in de trailers was de plastic look van Link in de regen bij het Ganon stukje. Dat zag er wat vreemd uit.
Wat bedoel je met eindelijk? Met een pro controller kon je de 1e switch ook prima vanaf de bank starten (bij mij gaat zelfs ook tegelijkertijd de tv mee aan).

Ik heb wel de allereerste versie uit 2017, misschien dat ze het er later uit hebben gehaald maar dat kan ik me niet echt voorstellen.

Switch 1 inschakelen met de pro controller: De home knop een paar seconden (ik vermoed 3 seconden) ingedrukt houden.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:44
Met een Switch 1 Pro Controller kun je helaas niet je Switch 2 vanaf de bank aanzetten. Dus je moet altijd even naar de Switch 2 toelopen.

• Señor Sjon
Bij de Switch2 is het systeem verwijderd wat dat regelt, want het zat naast Bluetooth Low Energy. Dus een Pro1 Controller krijgt de Switch2 niet remote aan.

• DutchKel
Señor Sjon schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:49:
Bij de Switch2 is het systeem verwijderd wat dat regelt, want het zat naast Bluetooth Low Energy. Dus een Pro1 Controller krijgt de Switch2 niet remote aan.
Ooow op die manier, maar dat was volgens mij al bekend bij de lancering van de Switch 2 dat de oude Pro controller beperkingen had. Je kon prima de oude pro controller gebruiken om de switch 1 aan te zetten, dat kon vanaf het begin al. Bij de Switch 2 hoort ook eigenlijk de pro controller 2, we mogen blij zijn dat de oude pro controller nog enigszins compatible is.

• Señor Sjon
DutchKel schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:41:
[...]

Ooow op die manier, maar dat was volgens mij al bekend bij de lancering van de Switch 2 dat de oude Pro controller beperkingen had. Je kon prima de oude pro controller gebruiken om de switch 1 aan te zetten, dat kon vanaf het begin al. Bij de Switch 2 hoort ook eigenlijk de pro controller 2, we mogen blij zijn dat de oude pro controller nog enigszins compatible is.
In deze tijd zou het juist slecht zijn als het niet compatible was, zeker omdat vrijwel alles nu via usb-c of draadloos gaat. Zo wezenlijk zijn controllers de laatste jaren niet veranderd en qua knoppen is het grofweg wel hetzelfde.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DutchKel schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:41:
[...]

De Wii ProController was 100% compatible met de WiiU, alle functionaliteit inclusief het aanzetten van de console. Dat het met Switch controller naar Switch 2 niet kan, is in die zin een vreemde keus.

Commandline FTW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had iedereen trouwens ook door in de play demo dat het max aantal rupees waar je mee start, 200 is ipv 99? Zou dat betekenen dat de eerste (adult) wallet dan 500 geeft en de tweede (giant) wallet iets van 999 bied?

Ik hoop overigens niet dat ze de Skyward Sword principe hanteren: wallet vol, geld terug in kistje.

Commandline FTW

• avec_style
Ik weet wel dat bepaalde items (zoals deku nuts) duurder zijn om te kopen. (23 jaar aan inflatie tussen beide delen :+ )

Dus dan komt het wel goed van pas dat je wallet ook wat groter is.

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:33

Zyron

BWRAAAAP

Voor de liefhebbers zijn de Switch 2 OoT Edition en de Pro Controller (zonder displaystand) nu te pre-orderen bij CoolBlue.

Console: https://www.coolblue.nl/product/986118/nintendo-switch-2-the-legend-of-zelda-40th-anniversary-edition.html

Controller:

https://www.coolblue.nl/p...-anniversary-edition.html

[ Voor 60% gewijzigd door Zyron op 11-09-2026 11:26 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

• Señor Sjon
Die display standaard ziet er ook erg printbaar uit. Anderen hebben al leuke pogingen gemaakt zie ik
https://makerworld.com/nl...triforce-controller-stand

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:20

masauri

aka qwybyte

Zyron schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:20:
Voor de liefhebbers zijn de Switch 2 OoT Edition en de Pro Controller (zonder displaystand) nu te pre-orderen bij CoolBlue.

Console: https://www.coolblue.nl/product/986118/nintendo-switch-2-the-legend-of-zelda-40th-anniversary-edition.html

Controller:

https://www.coolblue.nl/p...-anniversary-edition.html
voor de switch 2, 20 euro duurder dan bij Nintendo zelf? of zie ik dat mis?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• nickdew
  • Laatst online: 16:08
Ben nu een week bezig met breath of the wild. Dit is mijn eerste Zelda game. Ziet er allemaal tof uit alleen ik ga continu dood. Elke temple moet ik YouTube erbij pakken. Ligt dit aan mij? Heb heb voor nu even aan de kant gelegd. De nieuwe Zelda in november ziet er overigens wel tof uit. Deze is qua gameplay wel anders begreep ik?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
nickdew schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:21:
Ben nu een week bezig met breath of the wild. Dit is mijn eerste Zelda game. Ziet er allemaal tof uit alleen ik ga continu dood. Elke temple moet ik YouTube erbij pakken. Ligt dit aan mij? Heb heb voor nu even aan de kant gelegd. De nieuwe Zelda in november ziet er overigens wel tof uit. Deze is qua gameplay wel anders begreep ik?
Nou eigenlijk zijn juist Breath of the Wild en Tears of the Kingdom heel anders. Ocarina of Time is zoals Zelda altijd al was eigenlijk.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:43
Zerora schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:23:
[...]

Nou eigenlijk zijn juist Breath of the Wild en Tears of the Kingdom heel anders. Ocarina of Time is zoals Zelda altijd al was eigenlijk.
Daar ben ik het als speler van het eerste uur nou niet helemaal mee eens. Zelda is vooral bekend geworden met het top down perspectief. Dus dat is begonnen bij "The legend of Zelda" op de nes, of link's awakening op de gameboy, en de grote klapper was a "link to the past" op de snes. Voor mij zijn alle "van bovenaf" gespeelde zelda games hoe het zou moeten zijn.

Ocarina en majora's mask waren de eerste 3d versies die op de N64 uitkwamen. Ook vernieuwend en gaaf om te spelen, maar anders dan wat het origineel is. Idem voor botw en totk. Stuk voor stuk vette games waar de nodige uren in gegaan zijn.

Pareltje om te spelen blijft ook A link between worlds. Hopelijk brengen ze tzt weer eens een klassieke zelda van bovenaf uit :-)

[ Voor 6% gewijzigd door sahinasappelsap op 12-09-2026 20:16 ]

• DutchKel
Eigenlijk zijn alle Zelda's voor hun generatie hetgeen wat bedoeld is met het spel.

Daarvoor moeten we een stukje terug in de geschiedenis.
Het team van Miyamoto werkte gelijktijdig aan The Legend of Zelda en Super Mario Bros., waarbij ze probeerden de ideeën te scheiden: Super Mario Bros. zou lineair zijn, waarbij de actie in een strikte volgorde plaatsvond, terwijl The Legend of Zelda het tegenovergestelde zou zijn. Miyamoto zelf was verantwoordelijk voor het bepalen welke concepten "Zelda-ideeën" of "Mario-ideeën" waren. In tegenstelling tot Mario werd Zelda niet-lineair gemaakt en dwongen ze de spelers na te denken over wat ze nu moesten doen met raadsels en puzzels.

Met The Legend of Zelda wilde Miyamoto het idee van een spel-"wereld" nog verder brengen, door spelers een "miniatuurtuin te geven die ze in hun lade kunnen plaatsen." Hij haalde zijn inspiratie uit zijn ervaringen als jongen rond Kyoto, waar hij nabijgelegen velden, bossen en grotten verkende, en via de Zelda-titels probeert hij spelers altijd een deel van het gevoel van ontdekking en grenzeloze verwondering over te brengen dat hij voelde. "Toen ik een kind was," zei hij, "ging ik wandelen en vond ik een meer. Het was een behoorlijke verrassing voor mij om het te vinden. Toen ik zonder kaart door het land reisde, op zoek naar mijn weg, en onderweg geweldige dingen tegenkwam, realiseerde ik me hoe het voelde om op zo'n avontuur te gaan." De herinnering aan verdwaald zijn te zijn in het doolhof van schuifdeuren in het huis van zijn familie werd opnieuw gecreëerd in Zelda's labyrintische kerkers.
Dus in beginsel voldoet elk Zelda spel hieraan en bij Breath of the Wild en Tears of the Kingdom komt het momenteel het dichts bij het oorspronkelijke idee.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 13-09-2026 09:58 ]

Hey Zelda fans,

Even een algemene vraag, toevallig met @Hero of Time er even overgehad en we vroegen ons af of jullie straks met de release van Ocarina of Time (Remake) liever een apart topic hebben of gewoon liever hier over de game willen praten.

Het is niet bedoeld om topics af te splitsen, maar meer bedoeld dat er in dat topic vrijer over de game gepraat kan worden, zonder dat je bang moet zijn voor spoilers. Nu gaat het hier om een remake, maar we weten niet wat er allemaal nieuws is. Nogmaals het idee is bedoeld om plaats aan te bieden waar men vrij kan praten over de game, en niet bang hoeft te zijn dat iets gespoilt word. Zo hoeven ook fans die nog niks van de game willen weten omdat ze hem later kopen, niet bang te zijn in dit topic te komen.

Laat me maar weten wat jullie ervan vinden.

• k1978
  • Laatst online: 20:00
Linksquest schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:37:
Hey Zelda fans,

Even een algemene vraag, toevallig met @Hero of Time er even overgehad en we vroegen ons af of jullie straks met de release van Ocarina of Time (Remake) liever een apart topic hebben of gewoon liever hier over de game willen praten.

Het is niet bedoeld om topics af te splitsen, maar meer bedoeld dat er in dat topic vrijer over de game gepraat kan worden, zonder dat je bang moet zijn voor spoilers. Nu gaat het hier om een remake, maar we weten niet wat er allemaal nieuws is. Nogmaals het idee is bedoeld om plaats aan te bieden waar men vrij kan praten over de game, en niet bang hoeft te zijn dat iets gespoilt word. Zo hoeven ook fans die nog niks van de game willen weten omdat ze hem later kopen, niet bang te zijn in dit topic te komen.

De game verdient wel een apart topic ;). Kom zelf hier niet zoveel dus laat het aan de andere over.

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:37:
Hey Zelda fans,

Mijn persoonlijke mening: Dit is met de voorgaande spellen (waarbij spoilers mogelijk nog meer van belang waren) nooit gedaan voor zover ik weet. Vooral bij Breath of the Wild was dat een idee geweest (of het een goed idee is dat is nog maar de vraag).

Ik zou het bij deze topic laten, meestal wordt hier toch alleen maar het meest recente spel besproken en alles wat nieuw is. Anders krijg je dat er niks meer in deze topic wordt gezet.

De spoiler tag is juist hiervoor bedacht zodat je gemengde discussies kunt voeren.

Edit: Bij 2 topics heb je overigens ook een hele grote kans dat in beide topics hetzelfde spel wordt besproken, dan moet je mensen telkens blijven verwijzen naar het andere topic (mijn ervaring is dat topic alerts niet vaak worden gelezen) en dat komt ook niet ten goede van deze topic.

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 13-09-2026 10:52 ]

DutchKel schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:49:
[...]

Mijn persoonlijke mening: Dit is met de voorgaande spellen (waarbij spoilers mogelijk nog meer van belang waren) nooit gedaan voor zover ik weet. Vooral bij Breath of the Wild was dat een idee geweest (of het een goed idee is dat is nog maar de vraag).

Ik zou het bij deze topic laten, meestal wordt hier toch alleen maar het meest recente spel besproken en alles wat nieuw is. Anders krijg je dat er niks meer in deze topic wordt gezet.

De spoiler tag is juist hiervoor bedacht zodat je gemengde discussies kunt voeren.
Je hebt een punt, en inderdaad Breath of the Wild had dat inderdaad niet, Echoes of Wisdom en Tears of the Kingom hadden wel beide een apart topic.

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:52:
[...]

Je hebt een punt, en inderdaad Breath of the Wild had dat inderdaad niet, Echoes of Wisdom en Tears of the Kingom hadden wel beide een apart topic.
Zo zie je maar weer, ik zit al heel lang in deze topic en het is dus blijkbaar langs me heen gegaan dat die 2 spellen een aparte topic hadden/hebben. Overigens zie ik nu ook dat Echoes of Wishdom hier in de alert staat (voorheen was me dat dus ook niet opgevallen).

Zoals gezegd, het is een idee, en ook als dat topic er is, geen verplichting om perse dat topic te gebruiken.

• avec_style
Ik ben het eens met @Linksquest

Een aparte topic zorgt alleen maar voor verwarring. Ik vind het zelf wel fijn dat alles in 1 grote Zelda topic zit.
Pagina: 1 ... 98 99 Laatste