Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:24
Gelukkig zijn er maar een paar met bloemetjes ervoor, niet te missen.Linksquest schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:05:
[...]
Moet je wel weten welke graf het is, maar ik snap je wel
Oh, en anders, kom op, heb je niet geprobeerd om ze allemaal te schuiven om te zien wat er allemaal naar boven komt? Ik toen iig wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Hero of Time op 11-06-2026 12:21 ]
Commandline FTW
- Linksquest
Je hoort mij niet zeggen dat ik het niet wis en dat ik het nooit geprobeerd heb, ik was alleen even vergeten dat je die daar ook kon vinden, omdat ik meestal direct in Kastel Town dat schild koopHero of Time schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:21:
[...]
Gelukkig zijn er maar een paar met bloemetjes ervoor, niet te missen.
Oh, en anders, kom op, heb je niet geprobeerd om ze allemaal te schuiven om te zien wat er allemaal naar boven komt? Ik toen iig wel.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Dus nog niet eens bekend of het wel echt spoilers zijn. Misschien hebben ze de graveyard er wel volledig uit gehaaldDutchKel schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:47:
Wat een spoilers allemaal over een game die nog moet uitkomen.
there was one particular boy who did not have a fairy pic.twitter.com/gABnTHUZE7
— stupjam (@stupjam) 11 juni 2026
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Lol. die comment onder een YT video klopt wel redelijk.Those three notes of Sarias song activated me like a sleeper cell
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
- Linksquest
[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 13-06-2026 17:55 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Commandline FTW
- Linksquest
Maar ook zelf nooit het idee gehad dat de kaart onleesbaar was, maar is denk ik ook wel wat je gewend bent. Zelf lijkt me een 3D kaart minder te werken in de tempels van Ocarina of Time, maar dat is misschien ook wat je gewend bent.
Nintendo speler sinds '94.
Ik vond dat je in Zelda OoT ook best aan de hand werd gehouden. Tussen de lappen tekst die elk item opnieuw gingen uitleggen (map, key, kompas, arrows etc.) en hints van Navi (toch? Of verbeeld ik me dit, het is dik 25 jaar geleden :D), werd er een hoop voorgekauwd. Het is niet zoals je nu aan het handje wordt gehouden in moderne games, maar in OoT was het imo ook wel aanwezig. Water Temple vond ik ook prima te doen. Leuke puzzel temple.4acesNL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:55:
Hier een OG OoT speler. Ik heb de Water Temple altijd geniaal gevonden. Lastig op de juiste manier. En gewoon prima te spelen. Behalve als je met gamen aan de hand wilt worden gehouden.
De Water Temple was gewoon leuk. Wat lastiger dan de anderen - de kaart was wel echt een hulpmiddel, maar zeker niet onmogelijk.
Ik ben in elk geval heel erg benieuwd naar de Switch 2-poort - dan haalt hij Breath of the Wild weer in in mijn collectie - die heb ik 3 keer - staat hij weer samen met Links Awakening (Gameboy, GBC, G&W, Switch) op de eerste plek met 4 versies.
[ Voor 19% gewijzigd door Tarin op 14-06-2026 20:25 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Veel belangrijker: wanneer denken jullie dat het spel uitkomt?
Gelukkig kan je de teksten van de dungeon items versnellen. Heel wat anders dan sommige andere teksten die je uit moet laten lopen. Dat van pijlen e.d. is alleen wanneer je 't voor het eerst krijgt en uit een kistje haalt of koopt, daarna niet meer als je 't uit de struiken haalt gelukkig. In TP is dat veel erger met Rupees, elke keer dat je je game sessie herstart, moet het voor elke waarde opnieuw aangeven wat de waarde is.AppieNL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:57:
[...]
Ik vond dat je in Zelda OoT ook best aan de hand werd gehouden. Tussen de lappen tekst die elk item opnieuw gingen uitleggen (map, key, kompas, arrows etc.) en hints van Navi (toch? Of verbeeld ik me dit, het is dik 25 jaar geleden :D), werd er een hoop voorgekauwd. Het is niet zoals je nu aan het handje wordt gehouden in moderne games, maar in OoT was het imo ook wel aanwezig. Water Temple vond ik ook prima te doen. Leuke puzzel temple.
Navi is in de eerste paar dungeons erg opdringerig omdat de dialogen daar een trigger hebben. Daarna is het alleen maar de irritante "Hey!" als je te lang niet op de gewenste plek bent (aka, in een dungeon) en het zegt alleen waar je heen moet, niet precies hoe (Wat zou Saria zeggen, hoe zou het met de Zora gaan, etc). Het is deels hand-holding, maar niet extreem zoals de Sheikah hints in de 3DS versie. Dát is pas echt voorkauwen.
Commandline FTW
- Linksquest
Ik denk begin november, nog voor GTA6 en voor de feestdagen.JackAvery schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:53:
Die teaser kan inderdaad nog alle kanten uit. Zullen ten laatste in september wel meer te weten komen.
Veel belangrijker: wanneer denken jullie dat het spel uitkomt?spoiler:De week van 21 november en dus tegelijk met GTA VI? Of toch 1-2 weken vroeger?
Die 3D-kaart van Hyrule Castle in BOTW vind ik dan weer een onleesbaar ding. Nou is die dungeon ook weer niet zo super groot.Zerora schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:54:
Ik ben benieuwd of Nintendo de 3D dungeon map, zoals in Breath of the Wild of Tears of the Kingdom, ook in de Ocarina of Time remake gaat plaatsen. Dat zou weleens de oplossing kunnen zijn, naast een simpelere Boots switch, om bijv. de water temple makkelijker te maken zonder de dungeon te hoeven aan te passen.
De water tempel in OoT vond ik eigenlijk altijd goed te doen, maar online lees ik er vaak wel veel haat over door het spelen met de waterniveaus. Of ik ben in al mijn playthroughs precies in de goede volgorde door de waterniveaus gegaan, dat kan ook.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hoop niet dat het zon' remake gaat worden als Metal Gear Delta.Dan krijg je mooie visuals maar de gameplay kan niet goed mee.
Nov/Dec verwacht ik de game.
[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 18-06-2026 10:11 ]
Is het zonde? Ja. Do I care? Nope.
Reddit staat helemaal vol met wensen wat echt niets toevoegt. Als ik open sta voor wat ze er mee hebben gedaan, dan komt het vast goed.
Als er iets van collectables in komen, laat het dan niet afhankelijk zijn van internet. Zeker gezien de Switch/2 ook als handheld te gebruiken is en er is niet echt veel internet beschikbaar in het vliegtuig of in het OV bijvoorbeeld.
Commandline FTW
- Linksquest
Commandline FTW
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik ga binnenkort mijn thuiskantoor renoveren en ben op het moment aan het rondkijken voor een goede replica van het Master Sword en Hylian Shield.
Ik had mijn oog laten vallen op die van Heroic Replicas maar die hebben het design helaas uit hun catalogus gehaald met geen hoop van terugkomst.
Heeft er iemand van jullie een suggestie wat ik nu het beste kan nemen? Het hoeft niet perse metaal te zijn. Als ik rond zoek op google komen er voornamelijk onbetrouwbare sites uit of producten die totaal niet op het zwaard uit de games lijkt.
Alvast bedankt!
Ik heb geen tips, maar ben wel benieuwd naar het resultaat straks.Edrill schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:47:
Hallo allen,
Ik ga binnenkort mijn thuiskantoor renoveren en ben op het moment aan het rondkijken voor een goede replica van het Master Sword en Hylian Shield.
Ik had mijn oog laten vallen op die van Heroic Replicas maar die hebben het design helaas uit hun catalogus gehaald met geen hoop van terugkomst.
Heeft er iemand van jullie een suggestie wat ik nu het beste kan nemen? Het hoeft niet perse metaal te zijn. Als ik rond zoek op google komen er voornamelijk onbetrouwbare sites uit of producten die totaal niet op het zwaard uit de games lijkt.
Alvast bedankt!
Online geen idee, op Dutch Comic Con en Comic Con Holland (en de varianten in België) staan altijd meerdere kraampjes die een legio aan metalen replica zwaarden uit allerlei franchises verkopen, daar staan altijd verschillende versies van the Master Sword tegen. Misschien is dat een optie? Dan kun je ze in real life zien en vasthouden voor je beslist.Edrill schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:47:
Hallo allen,
Alvast bedankt!
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
https://www.nedgame.nl/me...sword-replica/1654251717/
https://www.nedgame.nl/me...hield-replica/1183128426/
Commandline FTW
Geen slecht idee, ga ik eens naar kijken. Dank je!Spike_wolf schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:38:
[...]
Online geen idee, op Dutch Comic Con en Comic Con Holland (en de varianten in België) staan altijd meerdere kraampjes die een legio aan metalen replica zwaarden uit allerlei franchises verkopen, daar staan altijd verschillende versies van the Master Sword tegen. Misschien is dat een optie? Dan kun je ze in real life zien en vasthouden voor je beslist.
Redelijk alternatief voor als ik niks weet te vinden misschien. DankHero of Time schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:29:
@Edrill, niet de hoogste kwaliteit, maar het is iig iets:
https://www.nedgame.nl/me...sword-replica/1654251717/
https://www.nedgame.nl/me...hield-replica/1183128426/
Hou hier rekening mee dat het mogelijk hetzelfde/vergelijkbaar is als mijn links naar Nedgame. Kwaliteit bij zulke beurzen kunnen ook aardig verschillen. Je moet ze echt zien en vasthouden om het te weten.Edrill schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:14:
[...]
Geen slecht idee, ga ik eens naar kijken. Dank je!
Een vriendin van mij heeft het Master Sword replica zoals die bij Nedgame verkocht wordt. Het is niet in balans zoals een echt zwaard hoort te zijn. Het helt naar de punt als je het probeert te balanceren net na/bij de 'guard', mede omdat het lemmet niet door loopt in het handvat.
Commandline FTW
Je zou hier eens kunnen kijken: [[BoTW] The World's most accurate Master Sword Replica. Carbon Steel, Bronze Hilt, Gold Plated Inlates, Full Tang Blade.](https://old.reddit.com/r/zelda/comments/heqzox/botw_the_worlds_most_accurate_master_sword/)
Volgens mij heb ik die mijn Master Sword bij een zaakje op Gamescom gekocht, maar kan ook een gamesbeurs in Nederland zijn geweest. Weet even niet welk bedrijf het was.Edrill schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 21:14:
[...]
Geen slecht idee, ga ik eens naar kijken. Dank je!
Hylian Shield heb ik zelf dan weer niet.
De Kingdom Key voor mijn vrouw hebben we toen ook gekocht. Dat soort winkels staan er heel vaak op die beurzen. Daar kun je ze wel vast houden en dus bekijken of je de kwaliteit wat vind.
De onze zijn beide van metaal in ieder geval.
Deze die je linkt is exact degene van Heroic Replicas die ik op het oog had. Helaas dus niet meer leverbaar.DutchKel schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 06:57:
Ik zie op marktplaats wel eens replica zwaarden van films e.d. die zijn vaak vanaf 150 euro. Maar helaas kun je ze niet vasthouden, dus ik durf het nog niet aan.
Je zou hier eens kunnen kijken: [[BoTW] The World's most accurate Master Sword Replica. Carbon Steel, Bronze Hilt, Gold Plated Inlates, Full Tang Blade.](https://old.reddit.com/r/zelda/comments/heqzox/botw_the_worlds_most_accurate_master_sword/)
Ik zal op marktplaats ook nog eens gaan kijken
Ook dankzij eerdere comments ga ik denk ik eens op Dutch Comic Con kijken. En anders eventueel ergens anders. Bedankt!Arunia schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 07:33:
[...]
Volgens mij heb ik die mijn Master Sword bij een zaakje op Gamescom gekocht, maar kan ook een gamesbeurs in Nederland zijn geweest. Weet even niet welk bedrijf het was.
Hylian Shield heb ik zelf dan weer niet.
De Kingdom Key voor mijn vrouw hebben we toen ook gekocht. Dat soort winkels staan er heel vaak op die beurzen. Daar kun je ze wel vast houden en dus bekijken of je de kwaliteit wat vind.
De onze zijn beide van metaal in ieder geval.
Wilde toch even wat delen:Edrill schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:11:
[...]
Ook dankzij eerdere comments ga ik denk ik eens op Dutch Comic Con kijken. En anders eventueel ergens anders. Bedankt!
:strip_exif()/f/image/vJrJtRUhIJeajcthxDR3gqhm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qwY6XXIn4Fze3UKrc9JsM1ly.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet even niet welk design dit model is en bij betere inspectie denk ik dat het nog een stuk mooier zou kunnen zijn. Maar goed. Het dopje op het handvat wiebelt ook iets.
Overigens de verkoper voor beide waar ik het over had was Fabion.nl.
Denk dat er wel meer verkopers rondlopen.
Commandline FTW
- Linksquest
Ja hier ook, zelfde mail, van de Mineru-zonoÏde-amiibo.Hero of Time schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:20:
Kreeg gisteren opeens mailtje van Nintendo. Dat m'n betaling verwerkt zou gaan worden. Had even geen idee waar dat over ging, mogelijk spam/phishing? Open ik 'm, gaat het om de Mineru amiibo die ik maanden geleden had besteld.
- Linksquest
Omgerekend tussen de €59,99 en €69,99
Een legendarisch avontuur, herboren in het heden.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 8 september 2026
The Legend of #Zelda: Ocarina of Time verschijnt op 5 november, alleen voor de #NintendoSwitch2. pic.twitter.com/FmEvzT6QSn
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het is officieel! De liveactionfilm van The Legend of Zelda, die momenteel in productie is, krijgt de titel 'The Legend of Zelda'.
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 8 september 2026
De film verschijnt naar verwachting op 30 april 2027 wereldwijd in de bioscoop. #TheLegendOfZeldaMovie pic.twitter.com/2MaNnU6ERG
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
psn: HertogJack
Ik had een set LP's van breath of the wild in een luxe verpakking. Maar jemig 190 euro.Hero of Time schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:20:
Kreeg gisteren opeens mailtje van Nintendo. Dat m'n betaling verwerkt zou gaan worden. Had even geen idee waar dat over ging, mogelijk spam/phishing? Open ik 'm, gaat het om de Mineru amiibo die ik maanden geleden had besteld.
[ Voor 23% gewijzigd door DutchKel op 08-09-2026 17:13 ]
Erg mooi inderdaad, fijn sfeertje! Maar ik heb hem toen hij Milo voorbij liep uitgezet. Ik bestel hem zo snel mogelijk en probeer mijn nieuwsgierigheit tot 5 november te bedwingenHertogJack schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 16:47:
Vond het er heel mooi uitzien de gameplay van ocarina of time remake!
[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 08-09-2026 17:10 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
- Linksquest
Ik ga zo wie zo de game fysiek halen, die 2 Amiibo figuurtjes en de controller met de standaard. En als de Ocarina niet te duur is, die ook nog misschien.
En de scherpte van de teksten en menu's. Doet bijna pijn.
Was het nou een nieuwe switch 2, of gewoon de controllers die het een "nieuwe" console maakte? Ik dacht alleen de controllers te zien.Linksquest schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:23:
De opening was inderdaad erg mooi, console vond ik ook erg mooi uitzien, maar om alleen voor het uiterlijk een nieuwe Switch 2 console te kopen, terwijl ik mijne pas sinds april heb, nee dat nog niet net.
Ik ga sowieso de game fysiek halen, die 2 Amiibo figuurtjes en de controller met de standaard. En als de Ocarina niet te duur is, die ook nog misschien.
https://gameliner.nl/nieuws/dit-is-de-legend-of-zelda-40th-anniversary-nintendo-switch-2/56666 hier kun je de foto's zien. Wat een gaaf design!carpebios schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:29:
[...]
Was het nou een nieuwe switch 2, of gewoon de controllers die het een "nieuwe" console maakte? Ik dacht alleen de controllers te zien.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik zit nog te kijken, maar wat ik zo snel zag is de achterkant anders en ook de dockingstation.carpebios schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:29:
[...]
Was het nou een nieuwe switch 2, of gewoon de controllers die het een "nieuwe" console maakte? Ik dacht alleen de controllers te zien.
Ach ja. Dat wordt dus mijn 2e Switch 2.
Leuke verzameling ondertussen (en dan ben ik single en heb geen kiddo's)...
Switch release date
Switch OLED Zelda edition
Switch Lite Zelda edition
Switch 2 release date
Switch 2 Zelda edition
Ach ja, controllers ook leuke verzameling.
Naast bovenstaande dus...
Pro controller
1 Fake en 1 Echte Pro Zelda controller
Zelda Joycons
Damn, 13 controllers.
[ Voor 36% gewijzigd door RollieBollie op 08-09-2026 17:37 ]
Waarschijnlijk is deze versie goed als je nog nooit de originele versie heb gespeeld. Maar het is geen 10 uit 10 zoals het origineel.
De rest is spoiler en vooral zure kritiek. Je bent gewaarschuwd!
Maar alles is in dikke mist geplaatst. En ja, het origineel deed fade-out met personages om polygonen te besparen, maar je kon de personages nog steeds vinden vanwege hun fairy.
En Z-targetting? Dat was een oplossing voor een beperking omdat diepte in een third-person over the shoulder camera zonder camera control ontzettend vervelend is.
De animaties? Volgens mij hebben ze die letterlijk gebaseerd op het origineel inclusief die vreemde shuffle wanneer je met getrokken wapen stil staat (in het origineel was dit een technische beperking).
En dan de special effects? Als je een vijand raakt dan zie je een effect dat groter is dan dat Link klein is. Zie de foto's voor het verschil. In de moderne versie lijkt die een lightsaber te hebben.
![]() | ![]() |
De visuals zijn ook vreemd. De omgeving (is los van layout) eigenlijk dik prima, maar de personages hebben verschillende stijlen. De hoeveelheid detail dat in de muts van Link zit is ongelooflijk, maar een goeie hairshader voor andere personages is blijkbaar buiten het budget.
/f/image/T9KdngeW4olsZyDmsp0E2qQk.png?f=fotoalbum_large)
En dan nog de layout. In het origineel waren de levels altijd gescheiden door een overgang die natuurlijk leek. En vanwege hoe de N64 werkt had je amper laadtijden. Echter in de moderne versie hebben ze besloten om die levels vooral als losse onderdelen te houden. Ik vermoed omdat het oorspronkelijk spel vooral overlappende geometry heeft als het een geheel werd. Maar tegelijk hebben ze besloten om Hyrule Market een geheel te maken waardoor er veel loze ruimte ontstaat. In mijn ogen een typische Triple-A ziekte waardoor content verspreid raakt.
Maar waar ik persoonlijk nog het meest aan stoor is het feit dat ze (bij de demo) met gemak van Koriki village naar Hyrule Market/City lopen terwijl dat in het origineel zo is gedaan dat je het net niet voor zonsondergang kan halen. Echter ik vermoed dat ze hier voor de demo een trucje gedaan hebben en dat ze de zon stil gezet hebben.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- David Blankenhorn
Vroeger waren gamers ook gewoon een ander soort doelgroep. Mensen hadden vaak veel minder spellen en als je eenmaal een spel had, dan wilde je daar ook alles uithalen. Dan was het helemaal niet zo erg als je een tijdje ergens vastzat, iets zelf moest ontdekken of tien keer door Kokiri Forest moest lopen voordat je doorhad wat de bedoeling was.
De gamer van nu is daar volgens mij gewoon een stuk minder geduldig in. Als iemand niet verder komt, wordt het spel sneller aan de kant gelegd of binnen 30 seconden op internet opgezocht hoe het moet. Dan snap ik dus best dat ze dingen zoals Kokiri Forest anders opbouwen en bepaalde mechanics duidelijker proberen te maken. Die drie stenen, die brug en iemand die aan een steen trekt waren in 1998 misschien een hele slimme manier om je ongemerkt dingen te leren, maar dat wil niet zeggen dat je dat in 2026 nog precies zo moet doen.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Z-targeting. Dat was toen een briljante oplossing voor een technisch probleem van die tijd. Maar als je nu een compleet nieuwe versie maakt, lijkt het mij juist vreemd als je alle systemen en beperkingen van de N64 één op één probeert te behouden alleen omdat het origineel dat zo deed.
Bij de animaties snap ik je punt trouwens wel. Als ze daadwerkelijk van die oude beperkingen gaan nabootsen, zoals die rare shuffle met een getrokken wapen, terwijl die beperking nu helemaal niet meer bestaat, dan vind ik dat ook een vreemde keuze. Hetzelfde met overdreven effecten als je een vijand raakt. Dat mag van mij ook best wat subtieler.
Maar stemmen, meer emotie bij personages, uitgebreidere dialogen en een andere opbouw van Hyrule Market zie ik niet automatisch als iets negatiefs. Als je een remake voor een nieuw publiek maakt, moet je naar mijn idee ook wel iets nieuws durven doen. Anders kun je net zo goed de 3DS-versie opnieuw uitbrengen met een hogere resolutie.
En dat je tijdens de demo makkelijk van Kokiri Forest naar Hyrule Market kunt lopen zou ik al helemaal niet te zwaar wegen. Dat klinkt inderdaad als typisch iets waarbij ze voor de demo gewoon de tijd stil hebben gezet of het dag/nachtsysteem hebben aangepast zodat mensen binnen een beperkte demotijd zoveel mogelijk kunnen zien.
Volgens mij zit daar vooral het verschil: jij beoordeelt hem heel sterk op hoe goed hij het origineel reproduceert, terwijl ik hem meer zou beoordelen op de vraag of het voor iemand die hem in 2026 voor het eerst speelt een goed Zelda-spel is.
En die doelgroep is zoals je zelf eigenlijk al zegt niet meer dezelfde gamer als in 1998.
Ik wacht op de Nintendo Pre-Order, meestal zit er dan een goodie bij.
Foto's: JackAvery in "[Nintendo Switch 2] Algemene ervaring topic - Deel 1"carpebios schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 17:29:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 08-09-2026 19:32 ]
Het van de stenen, dat is met automatisch springen. Er zat een extra reden bij om springen niet achter een knop te hangen: er was simpelweg geen knop beschikbaar hiervoor. Pas met Skyward Sword moest je zelf springen en ging het niet meer automatisch. Ik ben iig blij dat het niet die enorm goofy animatie is die OoT 3D heeft, waar Link z'n benen extreem hoog optrekt. Dat zag er niet uit.
Uitgebreider dialoog, wat is daar mis mee? Misschien wilden ze wel veel meer dialoog in de N64 versie hebben, maar waren ze beperkt aan het aantal tekens.
Z-targeting is trouwens nog steeds een ding. Kijk maar eens naar de vele Souls-like spellen. Die hebben allemaal een locking system om je zicht op de vijand te houden. Kingdom Hearts heeft het ook, en zo nog onnoemelijk veel andere games. Waarom zouden ze dat in vredesnaam weg doen? Het is juist een van de meest nuttige functies voor tijdens gevechten! Slechte camera (controls) betekent al heel snel dood om onnodige redenen. Dat frustreert de speler en geeft de game een slechte rating. En terecht, want als een belangrijk onderdeel praktisch onmogelijk wordt door een slechte feature, is het gewoon een slecht spel.
Betreffende de layout, ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt @DevWouter. Hyrule Castle Market heeft nog steeds de shops e.d. op dezelfde plek. Dat het nu ruimer geplaatst is, vind ik geen slecht punt. Er zijn nog steeds prima overgangen en ze leggen ook uit dat bij sommige locaties er nog wel een loading zone is, puur voor het gevoel dat je een ander gebied in komt. Bij de demo zie je dat het alsnog redelijk vlot gaat, beter dan wanneer je fast travel gebruikt bij BotW en TotK.
Toen ik de gameplay en daarna trailer zag, had ik m'n mond open zo mooi zag het er allemaal uit. Dat je nu zelf moet springen zal wel overgenomen zijn van o.a. BotW/TotK. Het equippen en wisselen van wapens/items heb ik wel zo m'n bedenkingen bij. Ik vond het bij BotW/TotK toch wel iets van de dynamiek/snelheid uit de gameplay halen. Dat vond ik bij Twilight Princess en Skyward Sword eigenlijk ook al. Bij OoT, MM en WW had je items direct op een knop zitten. Tuurlijk, je moest naar het menu toe om de load-out te wijzigen, maar het was nou niet een constant ding. Dat was bij de eerste Zelda zo, bij ALttP en de GB/DS games. Als je midden in een gevecht zit, wil je dat liever niet. Ik zou direct van bommen naar pijl en boog en daarna hookshot willen kunnen zonder ook maar een seconde pauze.
Al met al, ik kijk er wel naar uit. En omdat ik nog geen Switch 2 heb, is het een mooie combinatie. Wel bijzonder dat ze in de Direct aangaven dat de console en controller alleen via hun e-shop te krijgen is. Lijkt mij nogal een klap in het gezicht van alle retailers en e-tailers die Nintendo dingen verkopen. Zeker omdat het in Nederland niet gebruikelijk is dat je een credit card hebt en de eShop alleen dat en gift cards accepteert. Er is geen Wero/iDeal. En dat vind ik nog steeds enorm kwalijk. Zelfs AliExpress en Temu bieden het aan!
Commandline FTW
De console en controller gaan uiteraard niet via de eShop. De gaan via de (My)Nintendo Store en daar kun je pre-orders ook met Paypal betalen. Tevens hebben meerdere banken de nieuwe betaalpassen al uitgegeven en oude passen vervangen. Met de nieuwe passen kun je betalen alsof je een cc hebt. Het enige verschil is dat het direct van je betaalrekening wordt afgeschreven.Hero of Time schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:34:
Al met al, ik kijk er wel naar uit. En omdat ik nog geen Switch 2 heb, is het een mooie combinatie. Wel bijzonder dat ze in de Direct aangaven dat de console en controller alleen via hun e-shop te krijgen is. Lijkt mij nogal een klap in het gezicht van alle retailers en e-tailers die Nintendo dingen verkopen. Zeker omdat het in Nederland niet gebruikelijk is dat je een credit card hebt en de eShop alleen dat en gift cards accepteert. Er is geen Wero/iDeal. En dat vind ik nog steeds enorm kwalijk. Zelfs AliExpress en Temu bieden het aan!
Nintendo Store, eShop, whatever, zelfde ding. Nintendo verkoopt het zelf. En Paypal is ook zoiets, hun voorwaarden zijn vreselijk en support is beroerd als je ze nodig hebt. En is ook iets wat niet iedereen heeft. Mijne heb ik járen geleden opgezegd toen ze opeens kosten gingen rekenen als je geld op je account had. En de keer dat ik 't wilde gebruiken met directe bank koppeling werkte dat niet en moest ik alsnog via iDeal saldo op m'n account zetten om te kunnen betalen.Danielle0173 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 19:41:
[...]
De console en controller gaan uiteraard niet via de eShop. De gaan via de (My)Nintendo Store en daar kun je pre-orders ook met Paypal betalen. Tevens hebben meerdere banken de nieuwe betaalpassen al uitgegeven en oude passen vervangen. Met de nieuwe passen kun je betalen alsof je een cc hebt. Het enige verschil is dat het direct van je betaalrekening wordt afgeschreven.
Zei het eerder ook al toen ik de Mineru amiibo kocht. Er kwam geen enkele 2FA in m'n CC app voor de betaling. Ik verwacht het net zo als ik m'n betaalpas als CC gebruik. Je moet wat info invullen en dat kan net zo makkelijk gestolen of gelekt en misbruikt worden. Met iDeal/Wero heb ik wat meer vertrouwen er in omdat het voor 1 transactie is en dat is het wel.
Commandline FTW
Dit is 100% waar. Als ik mijn houding zou samenvatten dan is het vooral dat het net te veel of juist net te weinig is. Iets dichter bij het origineel of er juist vandaan en mijn reactie zou minder heftig zijn geweest.DutchKel schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:36:
@DevWouter Ik heb eerlijk gezegd het idee dat je hier wel heel erg naar kijkt met de bril van iemand die het origineel door en door kent en daardoor ook verwacht dat iedere ontwerpkeuze uit 1998 min of meer hetzelfde doel blijft houden.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- David Blankenhorn
Ja, zeker ook handig, want bij de N64 had je logische C-knoppen om te spelen. Bij de demo en trailer leek het toch wat onhandiger te zijn, want annuleren met B zit net in het vierpuntsgebied wat de C-knoppen zou kunnen vervangen. Alternatief is de linker control stick, maar die wordt daar niet voor gebruikt, ik zag alsnog A/X/Y/R.RollieBollie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:15:
Ik vind het ook cool dat je kan neurien om de ocarina na te doen.
Commandline FTW
Inderdaad wel leuk gedaan, maar toch ook wel het laatste wat ik zou gebruiken haha.RollieBollie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:15:
Ik vind het ook cool dat je kan neurien om de ocarina na te doen.
Jij zou je ocarina of blokfluit erbij pakken?Raem schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:04:
[...]
Inderdaad wel leuk gedaan, maar toch ook wel het laatste wat ik zou gebruiken haha.
Commandline FTW
Als kind heb ik deze game nooit uitgespeeld. Was 10 of 11 dacht ik en vond het best lastig. Maar vermaakte mij altijd wel met het verkennen en verzon zelf verhalen om mij bezig te houden in Hyrule.
Dit keer als volwassene proberen om hem uit te spelen. Wel grappig als je erover nadenkt gezien je in de game ook kan switchen tussen volwassen Link en kind
Die Ocarina komt er ook wel, maar meer voor mijn dochter als zij later oud genoeg is om dit te gaan spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 08-09-2026 22:30 ]
In de US store niet en eerlijk gezegd denk ik dat er in de NL store ook niets bij zit maar wie weet. Voorlopig is hij nog niet te bestellen, die tin foil variant krijg je bij een Bol.com ook gewoon in ieder geval.TomBraamhaar schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:55:
[...]
Ik wacht op de Nintendo Pre-Order, meestal zit er dan een goodie bij.
Commandline FTW
Maar alles wat ik heb gezien is shut up and take my money. Maar dat zei mijn vrouw ook al meteen. Mijn huidige Switch 2 gaat naar onze dochter.
Die stand voor de controller betekend dus bestellen bij Nintendo. Geen probleem. Nu nog de datum om te preorderen.
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
:strip_exif()/f/image/awGuPRN1z0vc0neXGAMTqO3D.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4einfOTxAPG9nc5OCb4vzQDg.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/4bEnOktfSzU1MLxWgcosJQJj.png?f=fotoalbum_tile)