Het 'Legend of Zelda' topic

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:27
Zou dit echt zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door DutchKel op 06-04-2026 09:42 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54

RayNbow

Kirika <3

Echt als in van Nintendo? Nee.

Als je doorklikt zie je dit in de beschrijving van het kanaal staan:
Hi, I'm CryZENx, a Game designer, Programmer , Animator and content creator who loves remaking old Retro games , making videos to make people happy!

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• DutchKel
RayNbow schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:17:
[...]

Echt als in van Nintendo? Nee.

Als je doorklikt zie je dit in de beschrijving van het kanaal staan:

[...]
Ja dat klopt, hij maakt voornamelijk Unreal 5.x remakes. Maar de stijl van de video die ik deelde was heel anders dan wat hij tot nu toe zelf heeft gemaakt.

Vandaar dat ik denk dat het mogelijk toch de Nintendo remake kan zijn.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 13:16
Kit Ellis is al 4 jaar weg bij Nintendo Amerika, het is wel wat in superlatieven geschreven.

Grofweg 30-35+ kent de magie van OoT voor de 1e keer (7 jaar oud in 1998), dus daar ligt nog een hele markt open.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

DutchKel schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:11:
[...]

Ja dat klopt, hij maakt voornamelijk Unreal 5.x remakes. Maar de stijl van de video die ik deelde was heel anders dan wat hij tot nu toe zelf heeft gemaakt.

Vandaar dat ik denk dat het mogelijk toch de Nintendo remake kan zijn.
Ben je serieus? Als dat het geval was had je nu 100+ analyse video's van de grote kanalen en was er geen game site die dit niet als grootste item had.

Het ziet eruit als een fan project en dat is het ook.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 17:24

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:31
apNia schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:15:
[...]

Lees: je wordt oud, je hebt geld over en tijd te weinig :D
(Heb hetzelfde)
Ssssssst! Zo oud ben ik nog niet want ik kan het nog ontkennen :P

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat er een remake van OoT uit komt.
Ik heb deze vroeger niet gespeeld. Ik kreeg de N64 met MM erbij omdat deze toen net nieuw was.
Later wel geprobeerd te spelen maar ik haak toch echt af op de graphics.
Maar ik merk dat ik dit bij alle N64 spellen heb. NES, SNES, alle handheld en bijvoorbeeld WW heb ik dan weer geen moeite mee om opnieuw te spelen.

Ik vind wel dat een remake een complete nieuwe game niet in de weg mag staan en ik krijg het idee dat dat wel steeds vaker gebeurd.

• DutchKel
Pjotter87 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:45:
[...]

Ssssssst! Zo oud ben ik nog niet want ik kan het nog ontkennen :P

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat er een remake van OoT uit komt.
Ik heb deze vroeger niet gespeeld. Ik kreeg de N64 met MM erbij omdat deze toen net nieuw was.
Later wel geprobeerd te spelen maar ik haak toch echt af op de graphics.
Maar ik merk dat ik dit bij alle N64 spellen heb. NES, SNES, alle handheld en bijvoorbeeld WW heb ik dan weer geen moeite mee om opnieuw te spelen.

Ik vind wel dat een remake een complete nieuwe game niet in de weg mag staan en ik krijg het idee dat dat wel steeds vaker gebeurd.
Zoveel remakes zijn er nog niet. Er is op dit moment nog maar 1 remake en dat is Link's Awakening en die kwam tussen botw en totk uit.

Als je kijkt naar alle her-uitgaves en Remasters, dan zou je inderdaad bijna vergeten dat er in al die jaren maar 1 echte Remake geweest is.

Er is wel een soort van Remake van de aller eerste Legend of Zelda, maar deze is alleen op de Satellaview (Super Nintendo Satelliet Add-On) uitgekomen. Deze was grafisch heel anders en had meen ik een paar extra levels.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Is Links Awakening niet meer een remaster? Die game is bijna tile voor tile overgezet toch?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Link's Aweking is echt een Remake, het is een volledig opnieuw gemaakte versie van de Game Boy uit 1993. Er zit maar liefst 29 jaar tussen. Even snel op google gekeken, ze hebben de opnieuw gemaakt met een nieuwe 'diorama'-kunststijl, moderne graphics, verbeterde controls en opnieuw opgenomen muziek, terwijl het verhaal en de top-down gameplay trouw blijven aan het origineel.

Kijk ook even naar deze verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R29zYUWZ2s9lIWv8pFVHJyJlCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5EYLxGYnZ4hYzQZAKQPjfxAl.jpg?f=fotoalbum_large

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:04
Een game-remake is een volledige hercreatie van een bestaande game, vanaf de grond opgebouwd in een nieuwe engine. Het behoudt het originele verhaal, personages en fundamentele gameplay, maar moderniseert graphics, geluid en mechanics voor nieuwe platforms. Het is dus een nieuwe versie, geen simpele update.

Een game remaster is een technisch verbeterde versie van een bestaand videospel, vergelijkbaar met een 'moderne facelift'. Het originele spel blijft intact, maar wordt bijgewerkt met hogere resolutie graphics, betere belichting, verbeterde texturen en soms hogere framerates. De kern-gameplay en engine blijven hetzelfde, in tegenstelling tot een remake.

Link's Awakening is dus het origineel. Link's Awakening DX is een remaster waarbij er extra content is gekomen. Link's Awakening voor Switch is dus een remake.

En ze zijn alle 3 leuk om te spelen. Origineel vanwege enkele foutjes. DX vanwege de extra content zoals camera en dungeon. En Switch versie vanwege de nieuwe graphics en de dungeon maker.

[ Voor 10% gewijzigd door RollieBollie op 08-04-2026 10:23 ]

• Hero of Time
  • Laatst online: 22:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:15:
...

[Afbeelding]
Je zou er zo een DLSS5 off/on meme van kunnen maken. :+

Commandline FTW

Ja inderdaad, maar dat zou wel een beetje de magie van Zelda weghalen. Dat gezegd te hebben, van mij mag de volgende Zelda weer een beetje realistischer getekend worden, of tenminste een beetje in de stijl van die Wii U techdemo.

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:31
Linksquest schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:07:
Ja inderdaad, maar dat zou wel een beetje de magie van Zelda weghalen. Dat gezegd te hebben, van mij mag de volgende Zelda weer een beetje realistischer getekend worden, of tenminste een beetje in de stijl van die Wii U techdemo.
Als we op dit punt aankomen dat Zelda games er zo uit gaan zien dan ben ik een zeer gelukkig mens :P

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:31
Linksquest schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 21:06:
[...]

Mee eens, is inderdaad erg vervelend, ik bedoelde zelf meer naar deze collectie.

[Afbeelding]
NIce,

Die heb ik, als echte verzamelaar, uiteraard in huis. Deze disc zat ook bij een bepaalde versie van Mario Kart Double Dash! overigens. En er is een versie van Wind Waker met OoT als bonus disc.
Linksquest schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:15:
Link's Aweking is echt een Remake, het is een volledig opnieuw gemaakte versie van de Game Boy uit 1993. Er zit maar liefst 29 jaar tussen. Even snel op google gekeken, ze hebben de opnieuw gemaakt met een nieuwe 'diorama'-kunststijl, moderne graphics, verbeterde controls en opnieuw opgenomen muziek, terwijl het verhaal en de top-down gameplay trouw blijven aan het origineel.

[Afbeelding]
Ik hoop dat voor de OoT remake dat Nintendo er net zoveel effort insteekt als bij Link's Awakening. _/-\o_ Die remake, zeker op de Switch 2 met HDR en 60 fps, is echt fantastisch.

[ Voor 43% gewijzigd door Cyrax0508 op 09-04-2026 08:48 ]

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
Linksquest schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:07:

[YouTube: The Legend of Zelda - Wii U Demo E3]
Ik vind Breath of the Wild eigenlijk veel mooier en technisch indrukwekkender dan deze tech demo :) Tegelijkertijd ben ik ook fan van Wind Waker. Voor mij hoeft Zelda absoluut niet realistisch.

Dit was nog steeds een magische aankondiging wat mij betreft

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-04 17:24
JackAvery schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:10:
[...]

Ik vind Breath of the Wild eigenlijk veel mooier en technisch indrukwekkender dan deze tech demo :) Tegelijkertijd ben ik ook fan van Wind Waker. Voor mij hoeft Zelda absoluut niet realistisch.

Dit was nog steeds een magische aankondiging wat mij betreft

[YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild - E3 2014 Announcement Trailer [HD]]
Helemaal mee eens.

Twilight Princess is imo veel slechter verouderd dan WW.

• Cyrax0508
TomBraamhaar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:19:
[...]

Helemaal mee eens.

100%. WW is tijdloos en heeft een fantastische sfeer. Ik vind het een van de allermooiste Zelda's ooit gemaakt. Graphics bestaat uit meer dan slechts de technische kant. Ik vind zelfs de GC versie mooier dan de WIiU HD versie. Als ik de GC versie op mijn CRT televisie speel, dan is dat weer ultiem genieten. Maar goed, het zal ook wel wat nostalgie zijn. Ik vind het gewoon echt een prachtige game.

• DutchKel
TomBraamhaar schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:19:
[...]

Helemaal mee eens.

Wind Waker gebruikt een cel-shaded stijl, wat betekent dat het meer op een tekenfilm lijkt dan op realisme. Dat heeft een groot voordeel: de artstyle is tijdloos omdat het nooit realisme probeerde te zijn. Je hersenen beoordelen het niet op hoe "echt" het eruitziet, maar als illustratie en illustraties verouderen nauwelijks.

Twilight Princess probeerde juist realistisch te zijn, met gedetailleerde texturen en belichting. Op de GameCube/Wii was dat technisch gezien het maximaal haalbare, maar vergeleken met latere generaties oogt het nu gedateerd. Het probleem met streven naar realisme is dat het altijd zal verliezen van nieuwere hardware.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:06
Cyrax0508 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:06:
[...]

100%. WW is tijdloos en heeft een fantastische sfeer. Ik vind het een van de allermooiste Zelda's ooit gemaakt. Graphics bestaat uit meer dan slechts de technische kant. Ik vind zelfs de GC versie mooier dan de WIiU HD versie. Als ik de GC versie op mijn CRT televisie speel, dan is dat weer ultiem genieten. Maar goed, het zal ook wel wat nostalgie zijn. Ik vind het gewoon echt een prachtige game.
Heb die game heel hoog zitten. :)

Ik vind het in alles de beste Zelda game.Ik snap ook niet waarom Nintendo die WiiU versie nog niet naar de Switch heeft gebracht.

Twilight Princess heb ik visueel nooit aantrekkelijk gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 09-04-2026 19:45 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cyrax0508 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:06:
[...]

Ik zou WW niet het mooiste noemen, maar het ziet er wel goed uit dankzij de cellshaded stijl. Ik kijk regelmatig WW rando races en er is ook een rando van WWHD. Toen ik die zag, vond ik de HD versie er eigenlijk minder uitzien. Het probeert te veel met licht effecten te werken waardoor het deel van de cell shading stijl verliest.
jori040 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 19:43:
[...]

Heb die game heel hoog zitten. :)

Ik vind het in alles de beste Zelda game.Ik snap ook niet waarom Nintendo die WiiU versie nog niet naar de Switch heeft gebracht.

Twilight Princess heb ik visueel nooit aantrekkelijk gevonden.
TP vond ik er eigenlijk heel goed uit zien. Heb 'm op de Wii en vond de motion controls an sich wel aardig. Soms miste ik wel de 'normale' controls, maar het mikken met items zoals pijl en boog was wel beduidend beter. Omdat ik de GC heb overgeslagen, heb ik pas later WW gespeeld en kende ik de controls nog van OoT en MM, waar het soms wat rommelig was met de shooting gallery mini games. Motion controls lost daarin die kleine precisie die je wilt op. Bij Skyward Sword was het net te veel, al was het vechten wel innovatief met de manier hoe vijanden reageren op je houding met het zwaard.

Wat betreft persoonlijk beste Zelda, dat is voor mij Ocarina of Time omdat ik die veel heb gespeeld en WW een stuk minder. Plus, bij WW heb je vooral in het begin het ellenlange zeilen. Met de HD remake is dat maar iets verlicht door de swift sail. Gelukkig had je zodra je het pijl en boog had de mogelijkheid om warpen te unlocken met Cyclos. Ik zou zelfs TP boven WW durven te zetten in mijn ratings, mede ook door de setting en de stijl. De Temple of Time met de Dominion Rod blijf ik een prachtige dungeon vinden, zowel visueel als qua puzzels.

Ik heb Link's Awakening op de Switch, maar de art style kan mij niet echt bekommeren. Moet zelfs nog die met Zelda spelen, Echoes of Wisdom. :X LA nog uit te spelen, Warriors: Age of Calamity afronden, Spirit Tracks afronden, Phantom Hourglass beginnen....

Commandline FTW

Voor mij is ook Ocarina of Time nog altijd de beste Zelda Game ooit gemaakt, naast inderdaad A Link to the Past.

Cyrax0508 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:45:
[...]

NIce,

Die heb ik, als echte verzamelaar, uiteraard in huis. Deze disc zat ook bij een bepaalde versie van Mario Kart Double Dash! overigens. En er is een versie van Wind Waker met OoT als bonus disc.
Klopt, dat was de Wind Waker Limited Edition, stonden ook leuke trailers toen op, waaronder deze bekende remix trailer :D

• Cyrax0508
Linksquest schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:38:
[...]

Klopt, dat was de Wind Waker Limited Edition, stonden ook leuke trailers toen op, waaronder deze bekende remix trailer :D

[YouTube: Nintendo GameCube - Games Lineup Trailer]
Yes, hahaha, dat herinner ik me nog. Die versie van TWW heb ik ook thuis liggen. De Mario Kart DD versie met bonusdisc heb ik ook in de vitrine staan. De GC is dan ook een van mijn favoriete consoles ooit
Cyrax0508 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:46:
[...]

Yes, hahaha, dat herinner ik me nog. Die versie van TWW heb ik ook thuis liggen. De Mario Kart DD versie met bonusdisc heb ik ook in de vitrine staan. De GC is dan ook een van mijn favoriete consoles ooit
Zelf heb ik die Mario Kart versie niet, maar ik heb die van de Nintendo Club, wat in theorie gewoon dezelfde disk is.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn wel 2 versies van een disc met Majora's Mask erop. Eentje is bugged, de andere niet. Ik heb helaas de bugged versie. Wat is bugged er aan? Dat de boel compleet vastloopt als je van gebied verandert. Ik heb de eerste dungeon kunnen doen zonder issue, maar zodra ik naar de Gorons ging, had ik direct de eerste vastloper te pakken. Reset later en ik kon wel naar de blacksmith gedeelte. 2-3 vastlopers later heb ik 't maar opgegeven, MM is al irritant genoeg met het save systeem, 2,5 in-game dagen kwijt raken omdat de boel crasht is gewoon pure frustratie dat zelfs met anger management niet op te lossen is.

Commandline FTW

• RollieBollie
  • Laatst online: 09:04
Paar weken geleden de 1e versie Ocarina of Time Deku Tree gebouwd. En met Pasen de 2e versie van Breath of the Wild. Oh en ook nog tussendoor de buildingmanual verkeerd gelezen van Mario & Yoshi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kranu0bF9uu6NeByzuiaf28_s30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1mmaUSDgDoZILZqhx9RThwk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4xOnNZdx-cPqS2YUmGprKcit48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOxx3WI1UvSI5LzbJaTBIOGI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsQ7_W6nhzbda-jqEBvHxWPhIdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wj5uTeqcubFbLNX5XHiXpwe1.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsJpRszy1D_DoN_eGCDJr_TbEfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HF9rDvKRekq6IBEkZdB2zWMx.jpg?f=fotoalbum_large
Hero of Time schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:23:
Er zijn wel 2 versies van een disc met Majora's Mask erop. Eentje is bugged, de andere niet. Ik heb helaas de bugged versie. Wat is bugged er aan? Dat de boel compleet vastloopt als je van gebied verandert. Ik heb de eerste dungeon kunnen doen zonder issue, maar zodra ik naar de Gorons ging, had ik direct de eerste vastloper te pakken. Reset later en ik kon wel naar de blacksmith gedeelte. 2-3 vastlopers later heb ik 't maar opgegeven, MM is al irritant genoeg met het save systeem, 2,5 in-game dagen kwijt raken omdat de boel crasht is gewoon pure frustratie dat zelfs met anger management niet op te lossen is.
Dat is wel erg zuur zeg, vraagje, heb je het hier over de Mario Kart versie of die wat je bij Club Nintendo kon bestellen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:44:
[...]

Dat is wel erg zuur zeg, vraagje, heb je het hier over de Mario Kart versie of die wat je bij Club Nintendo kon bestellen?
Ik denk dat de MK versie bugged is. Maar omdat ik geen Cube heb en de discs dus veel later kreeg, heb ik geen idee welke ik precies heb. Een van de schijfjes zit zelfs in een groene xbox doos met geprinte cover. :P MK DD heb ik ook niet, alleen de Zelda's en Luigi's Mansion (moet ik ook nog uitspelen!).

Commandline FTW

Zou goed kunnen dat je de Mario Kart versie hebt, want die zat in het GameCube Doosje bij Mario Kart erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4hJzziYRHv4p5fGYfz7HzohFKU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/16q9Rra7ibDETuJqJJk0xEdl.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDRjwBUUKPt-3drfVanqVObKTU0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VnqR1kpHDVpiu4Qti6HJvHXJ.webp?f=fotoalbum_tile

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:42
Mooi gemaakt dit.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic