Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 19:59

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:10
RollieBollie schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:19:
Ik verwacht in 2025 geen nieuwe Zelda game, maar wel een remake.

Ontwikkeltijd van een game qua formaat BotW/TotK is iets van 5 a 6 jaar. Zou dus iets van 2028/29 zijn. Misschien dat ze er 1 a 2 jaar af weten te halen, maar dan zitten we alsnog in 2026/27.

Een game als LA/EoW heeft iets van 4 a 5 jaar. Komen we ook in 2028/29.

Nou is 2026 wel Zelda 40 en hopelijk is er dan wel een nieuwe game.

Zou tof zijn als er een online game zoals BS Zelda. Alleen hoop ik dan wel dat de verhalen speelbaar blijven. Of dat er een MMO komt.
Het is wel zo dat er meerdere teams aan verschillende Zelda spellen werken. Volgens mij heeft Nintendo 2 teams die aan Zelda spellen werken. Dus op het moment dat er aan totk wordt gewerkt kan er parallel nog aan een andere Zelda worden gewerkt en dit kan een remake zijn of een hele nieuwe Zelda voor de switch 2.

De specs van de switch 2 zijn al heel lang bekend dus ze kunnen ook al heel wat ontwikkel tijd erin hebben gestoken. Net als dat botw een launch game was van de switch.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

A Link to the Past en A Link Between Worlds waren redelijk open world al, je kon best veel van de wereld verkennen voordat je alle items had. Het zou daarom een prachtige en imo perfecte middenweg zijn als ze zo'n vergelijkbaar concept maken in 3D met de vrijheid van BotW/TotK. Wel fatsoenlijke dungeons maar niet zo lineair. Kleine extra's voor als je wel een item uit een andere dungeon hebt, zodat er een soort van volgorde is, maar ze zijn niet in de diepste krochten verstopt om te veel backtracking te voorkomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43
Om even een oude post van mij uit de dit te recyclen, want daar zie ik nog steeds wel iets in waarmee ze zowel de losse shrines als reguliere dungeons kunnen gebruiken in een grote open wereld Zelda game.
Zeror schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:04:
[...]

Van mij mogen de shrines wel blijven. Vond dat best geinig, maar ik wil ook de grote bekende dungeons weer terug.

Mijn idee. Per gebied heb je shrines en een grote dungeon/temple die een bepaald thema delen (bijv jungle theme of fire theme). Om in die grote dungeon/temple progressie te kunnen boeken, zul je de daarbij horende shrines moeten opzoeken. Bepaalde shrines zijn nodig en andere optioneel.
Bijvoorbeeld: In plaats van dat je in een dungeon een kistje opent met een small key om verder te kunnen, moet je naar een bepaalde shrine toe om de "west-wing"-key te vinden.
Voor convenience zou je bijvoorbeeld wanneer je de map gevonden en gedownload hebt naar je Sheikah Slate kunnen teleporteren naar de reeds bezochte shrines (nieuwe shrines moet je eerst ontdekken) en naar de dungeon teleporteren kan vanaf eerste bezoek (net als bij de Divine Beasts in BotW).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CPxtksAXG9uwcza59hWgFFeG/full.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-06 22:13

Reintji

(2 x dad)²

TomBraamhaar schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:35:
Wat voor een Zelda gaan we het eerst zien op de Switch 2? Een compleet nieuwe of een Remake/rerelease?

Of, waar hopen jullie op?
Zoals meerdere users ook al aangeven, zal wel eerst een remake worden. Is NIntendo sowieso altijd wel goed in. Qua heruitgaven hoop ik op Twilight Princess/Windwaker. Beide destijds met veel plezier op de Gamecube en Wii gespeeld. Remake van BotW/TotK zie ik niet zo snel voor me, zou evt met een patch wat opgepoetst kunnen worden.

Ik hoop vooral op een leuke, frisse Zelda game. Wellicht een combi van een paar verhalen in de engine van BotW? Open world concept is zeker gaaf, maar een meer lineaire game speelt ook wel lekker.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Zeror schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:49:
Om even een oude post van mij uit de dit te recyclen, want daar zie ik nog steeds wel iets in waarmee ze zowel de losse shrines als reguliere dungeons kunnen gebruiken in een grote open wereld Zelda game.

[...]
Dus je wilt een spel zoals totk. Die had verschillende Dungeons (per titan was er 1 dungeon) naast de shrines.

Voor de mensen die de verhaallijn van Zelda leuk vinden en een nieuw adventure spel willen spelen. Je kunt via ChatGPT een tekstversie van Zelda spelen. Ik speel het nu 2 dagen en vind het erg leuk om te doen.

Ik ben gestart met deze opdracht voor ChatGPT:
Kunnen we een tekstueel spel spelen zoals Zork, alleen dan in de stijl van Zelda?
Zie hier het hele spel, ik heb 1 deel uitgespeeld.

https://chatgpt.com/share...d0-8001-8d57-a33ab6df7c49

[ Voor 122% gewijzigd door DutchKel op 23-01-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchKel schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:26:
Er gaan al jaren geruchten over een remake/remaster van Ocarina of Time... Wie weet...
Ja klopt, ik had inderdaad ook gelezen van een remake van Ocarina of Time en Majora's Mask als 1 bundel. Maar denk ook wel dat Botw en Totk samen als 1 bundel gaan komen, het is afwachten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:42
DutchKel schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:27:
[...]

Dus je wilt een spel zoals totk. Die had verschillende Dungeons (per titan was er 1 dungeon) naast de shrines.

Voor de mensen die de verhaallijn van Zelda leuk vinden en een nieuw adventure spel willen spelen. Je kunt via ChatGPT een tekstversie van Zelda spelen. Ik speel het nu 2 dagen en vind het erg leuk om te doen.

[...]

Haha wist niet dat dit kon.
Nu ben ik zo ie zo niet heel erg bezig met chatgpt.

Kon het niet laten om ook even te starten met dezelfde vraag, maar krijg wel een heel ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Pjotter87 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:11:
[...]

Haha wist niet dat dit kon.
Nu ben ik zo ie zo niet heel erg bezig met chatgpt.

Kon het niet laten om ook even te starten met dezelfde vraag, maar krijg wel een heel ander verhaal :P
Dat is dus het leuke ervan. Hij verzint ter plekke de verhaallijn dus iedereen krijgt een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 16:00
Megupe schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:04:
[...]

Wat mij betreft voor deze 2 spellen ook het enige wat ze kunnen en mogen doen. De spellen zijn verder gewoon af en moet je niet veranderen.

Maar ik probeerde vooral met mijn eerdere post duidelijk te maken dat er wat mij betreft wel nog zo'n open variant mag komen.
Desondanks vond ik de remake van skyward sword en a link to the past wel vet, en echos was ook heel tof.

Dus kom maar op, maar desondanks blijft ik vermoedelijk nog ff trouw aan mijn oled.
BotW en TotK hebben nog genoeg te winnen met een sneller processor van de Switch2. En docked is het al 1080P (soms als slideshow. :X)
DutchKel schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:07:
[...]

Het is wel zo dat er meerdere teams aan verschillende Zelda spellen werken. Volgens mij heeft Nintendo 2 teams die aan Zelda spellen werken. Dus op het moment dat er aan totk wordt gewerkt kan er parallel nog aan een andere Zelda worden gewerkt en dit kan een remake zijn of een hele nieuwe Zelda voor de switch 2.

De specs van de switch 2 zijn al heel lang bekend dus ze kunnen ook al heel wat ontwikkel tijd erin hebben gestoken. Net als dat botw een launch game was van de switch.
Ten tijde van Skyward Sword een keer een interview gelezen dat in die tijd een Zelda of Mario game in basis dezelfde ontwikkelopbouw had en dat tijdens het proces besloten werd of het een Zelda wordt of niet. Dat was vooral bij SS duidelijk met de verschillende werelden waar je naar toe moest (and again... and again... and again...).
DutchKel schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:27:
[...]

[...]

De Titans waren natuurlijk veel te klein om als echte dungeon te dienen. Je kan natuurlijk diverse deuren achter een xx aantal shrine-orbs zetten van dat specifieke gebied.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Señor Sjon schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:53:
BotW en TotK hebben nog genoeg te winnen met een sneller processor van de Switch2. En docked is het al 1080P (soms als slideshow. :X)
Ik had begrepen dat het docked 900p was en als je het in handheld speelt 720p. Maar ik kan me vergissen.
Ten tijde van Skyward Sword een keer een interview gelezen dat in die tijd een Zelda of Mario game in basis dezelfde ontwikkelopbouw had en dat tijdens het proces besloten werd of het een Zelda wordt of niet. Dat was vooral bij SS duidelijk met de verschillende werelden waar je naar toe moest (and again... and again... and again...).

De Titans waren natuurlijk veel te klein om als echte dungeon te dienen. Je kan natuurlijk diverse deuren achter een xx aantal shrine-orbs zetten van dat specifieke gebied.
Ik bedoelde de dungeons van totk die bij de titans wijze horen (ik had me vergist het waren geen titans bij totk). Die zijn wel veel uitgebreider dan die van botw. Ik kreeg daar wel een beetje het oude zelda gevoel bij met allerlei dingen onderzoeken enzo.

Wind Temple (Rito Village - Tulin)
Water Temple (Zora’s Domain - Sidon)
Lightning Temple (Gerudo Desert - Riju)
Fire Temple (Death Mountain - Yunobo)

[ Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 23-01-2025 12:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06 10:54
Afgelopen zomer een Switch gekocht. Beetje laat, maar beter nu dan nooit. Na de launch van de WiiU nooit meer echt naar Nintendo omgekeken, en is toch echt zonde want wat een pareltjes heb ik tot nu toe gespeeld op de Switch. Vanmiddag komt BOTW binnen, mijn eerste Zelda sinds Skyward Sword. Daarvoor wel alle 3D Zelda's gespeeld. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ronnie N schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:16:
Afgelopen zomer een Switch gekocht. Beetje laat, maar beter nu dan nooit. Na de launch van de WiiU nooit meer echt naar Nintendo omgekeken, en is toch echt zonde want wat een pareltjes heb ik tot nu toe gespeeld op de Switch. Vanmiddag komt BOTW binnen, mijn eerste Zelda sinds Skyward Sword. Daarvoor wel alle 3D Zelda's gespeeld. Ik ben benieuwd!
Phoe! Jaloers. De eerste keer BotW is echt magisch.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A nice man, heel veel speel plezier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 06:39
Wow. Ik heb dit niet eerder gezien.

Blijkbaar kan je aan de nek van de Gleeok zien hoeveel health die heeft.

https://www.reddit.com/r/...lth_of_the_gleeoks_heads/

[ Voor 20% gewijzigd door RollieBollie op 15-02-2025 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O vet, dat wist ik nu weet niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 06:23
En wat is je eerste indruk van BotW? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:56
De soundtrack van A Link to the Past staat nu op de Nintendo Music app. Blijft toch echt wel een klassieker. De invloed van die soundtrack (en die van Ocarina) op hoe Zelda muziek klinkt is niet te onderschatten.

Link: https://m.nintendo.com/sh...be-4cfc-aedc-161f4865ff72

[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 04-03-2025 18:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kon deze toch niet helemaal voor mijzelf bewaren. https://nl.aliexpress.com/item/1005007879305487.html
14.841 stukjes...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zat iemand te kijken die TotK aan het spelen was. Die merkte op dat Link bekende liedjes van o.a. OoT aan het neuriën is wanneer je kookt. Mind, blown. Dat was mij nooit opgevallen, vooral omdat ik de animatie bijna altijd skip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-06 15:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VPh1LVa--yWnoPrGFAjV0wSUiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgmhvunOg0rt7Mq3xNQFIqaM.jpg?f=fotoalbum_large

Van de Nintendo Today app. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Heel vet. Ik ben heel benieuwd welk verhaal ze zullen volgen of dat ze een nieuw verhaal voor de film bedenken. Ik hoop eigenlijk weer niet dat ze BotW of TotK als basis gebruiken. Het klassieke verhaal of OoT is zoveel beter.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zal een origineel verhaal moeten zijn, in de setting van de spellen maar niet naar het verhaal van een van de spellen. De Mario film was immers ook niet van de spellen afgeleid qua verhaal.

Ben wel benieuwd welke personages en rassen er zullen zijn. Gorons en Zora, of ook Rito? Koroks? Gerudo's waarschijnlijk vanwege Ganondorf, of wordt Vaati de slechterik? Iemand anders, met het idee van de Oracle spellen waar het Onox en Veran waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ze pakken dus het klassieke verhaal. Daar ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yep. Daar ben ik ook blij mee. En nog 1 puntje waar ik blij mee ben.... schijnt dat het een trilogie wordt. Alleen heb ik daarover geen linkje of bevestiging van gezien. Enkel in een nieuwsberichtje van een zelda facebookpagina. Waar dus ook eerder genoemde linkje bij staat.

https://www.videogameschr...ming-set-for-new-zealand/

[ Voor 18% gewijzigd door RollieBollie op 29-03-2025 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gezien je vaak veel verschillende items/wapens hebt in de games en ze in de film ook een aantal willen tonen, is het te begrijpen dat het verhaal met maar één film niet lang genoeg kan zijn. Om zaken goed uit te leggen, kan je zomaar al 3 uur kwijt zijn aan intro van het verhaal en uitleg van een van de rassen en het dilemma wat ze hebben waar Link wat aan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er ook wel blij mee, nu hopen dat de cast ook goed zal zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
1 ding vind ik wel al geweldig: dat het in Nieuw Zeeland wordt opgenomen. Dus dan krijgen we hopelijk een beetje de sfeer van the Lord of the Rings.

Ik hoop een beetje op een combinatie van Indiana Jones met de sfeer van the Lord of the Rings.

[ Voor 24% gewijzigd door DutchKel op 31-03-2025 07:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
Na de Direct van vandaag is er info over BOTW en TOTK voor Switch 2.

BOTW en TOTK update zijn gratis als je NSO hebt en kan je kopen als je geen NSO hebt.

Als je nog geen BOTW en TOTK hebt kan je complete versie kopen.

Deze zijn beschikbaar vanaf 5 juni.

Upgrades:
Resolutie en framerate.
HDR support.
Snellere loadtimes.
2e Handmatige savegame.
Zelda Notes.

Zelda Notes features:
Navigatie, app kan aangeven welke kant je op moet voor lokaties.
In de app kan je zien hoeveel % je van lokaties hebt gevonden.
Voice memories. Op sommige lokaties zal Zelda (of in TOTK 1 van de andere 2 npc's) praten en dat is extra verhaal. En dit is met navigatie te vinden.
Je kan autobuild delen via QR code.
Je kan items delen via QR code.
Photo studio. Je kan foto's bewerken met stempels.
My play data. Hoeveel tijd heb je gespeeld, hoeveel vijanden heb je gekilled. En je kan medals verdienen en online met ranking zien hoe je het in een bepaalde data doet.
Dagelijkse bonus via de app.
Heb je een amiibo 4 keer gescand (max 1 keer per dag) kan je die een 5e keer scannen op de dag van de 4e keer.

En er komen 4 nieuwe Zelda amiibo. De champions/avatars van TOTK. Beschikbaar per 5 juni.

Tevens komt er komende winter een nieuwe Hyrule Warriors met verhaal voor TOTK. Dus de periode na BOTW.

[ Voor 0% gewijzigd door RollieBollie op 02-04-2025 18:21 . Reden: Foute info qua verhaal ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Die Hyrule warriors game speelt zich niet af in de periode na BotW maar tijdens de imprissoning war, heel ver voor BotW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
TomBraamhaar schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:13:
Die Hyrule warriors game speelt zich niet af in de periode na BotW maar tijdens de imprissoning war, heel ver voor BotW
Je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat TOTK zich afspeelt voor BOTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 08:03
RollieBollie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:21:
[...]

Je hebt gelijk. Ik was even vergeten dat TOTK zich afspeelt voor BOTW.
Nee hoor. Totk speelt zich direct af na BOTW. 😊
Qua volgorde dus:
1 hyrule warriors
2 BOTW
3 TOTK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarbij Hyrule Warriors: Age of Calamity 100 jaar voor BotW is en de HW gebaseerd op TotK zal dan wel in de tijd afspelen waar Rauru koning is en Zelda heen verdwijnt. Zeg ik zo even gebaseerd op jullie posts. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Jeej nog een keer 800+ uur besteden aan beide spellen. Maar nu is het wel heel anders met HDR beeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:44:
Waarbij Hyrule Warriors: Age of Calamity 100 jaar voor BotW is en de HW gebaseerd op TotK zal dan wel in de tijd afspelen waar Rauru koning is en Zelda heen verdwijnt. Zeg ik zo even gebaseerd op jullie posts. :P
Wat ik inderdaad uit de trailer haal, is dat inderdaad het geval, dan zou je dus 2 Hyrule Warrios hebben waarin je het verhaal speelt dat in de main games als achtergrond verhaal hebt. Denk hierbij aan de 100 jaar verhaal van botw en de 1000de jaren van totk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:19

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die Amiibo's wil ik graag weer hebben, alleen al omdat ik de rest ook heb en de collectie van Zelda amiibo zo compleet houd. Nu even de webwinkels in de gaten houden voor ze.

[ Voor 16% gewijzigd door Linksquest op 02-04-2025 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Vier champion Amiibo's (bron: Japanse Zelda twitter). Vanzelfsprekend zijn dit lichte spoilers voor Tears of the Kingdom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdFr4vaUIQoueWSgc5wq2_VZ8Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9yWSUG5vbPalksqa5giai8E.jpg?f=fotoalbum_large

Er is ook nog een vijfde amiibo aangekondigd zonder datum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp2S2Ic8EsRO2AGNav1cCF1BlT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JY2UR5x2kWHFW58JKfL4pH7B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben benieuwd naar meer details. Zoals welke resolutie er nu precies aangeboden wordt (1080p of toch 4k?). Verder of Nintendo ook nieuwe bitmaps meelevert of dan het enkel upscaling is.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik krijg wel het idee dat Switch games geen gebruik gaan maken van de sterkere processor? Dus nog steeds lage FPS, lange laadtijden etc tenzij je de upgrade koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:33:
Vier champion Amiibo's (bron: Japanse Zelda twitter). Vanzelfsprekend zijn dit lichte spoilers voor Tears of the Kingdom.

[Afbeelding]

Er is ook nog een vijfde amiibo aangekondigd zonder datum.

[Afbeelding]
Goed om te weten, tot nu toe heb ik alle Zelda Amiibo figuurtjes (alleen die van Zelda), dus deze 5 komen er dan wel weer bij. Mocht iemand ze binnenkort ergens zien, deel ze gerust :P En omgedraaid doe ik dat natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Same voor de amiibo's, houd mij aanbevolen. :)
Señor Sjon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:59:
Ik krijg wel het idee dat Switch games geen gebruik gaan maken van de sterkere processor? Dus nog steeds lage FPS, lange laadtijden etc tenzij je de upgrade koopt.
Framerate zou wel opgelost moeten zijn iig. Zie bijvoorbeeld HW: Legends op 3DS en New3DS. Draaide op die laatste toch een stuk beter. Toegegeven, het spel was waarschijnlijk ontwikkeld met het oog op de betere hardware en daarmee de verschillen ingebouwd om om te gaan met beide hardware. Maar vooral de dips in framerate was te wijten aan de hardware direct. Met je PC merk je ook gelijk een verbetering in drukke scenes/gebieden als je je videokaart vervangt voor een betere.

Het laden ligt dan weer aan zowel de snelheid van het geheugen en de interface van de game card. Je SD kaartje van 8 jaar oud gaat echt niet opeens sneller lezen als je die in een SDXC slot prikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Geen Link te zien in de Warriors game trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de mensen die de 4 nieuwe Amiibo figuurtjes willen, Nedgame heeft ze nu voor €74,99 (alle 4 samen).

https://www.nedgame.nl/me...l--4-figures-/1839377184/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Whoop, thanks. Direct besteld!

Overigens wel apart dat ze voor de TotK champions de amiibo los verpakt hebben terwijl de Champions van BotW met z'n 4'en in 1 verpakking zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:26:
Whoop, thanks. Direct besteld!

Overigens wel apart dat ze voor de TotK champions de amiibo los verpakt hebben terwijl de Champions van BotW met z'n 4'en in 1 verpakking zitten.
ja dat is inderdaad wel apart. Ik heb trouwens net nog een mail gekregen van Nedgame
Geachte Dario *******,

Deze e-mail ontvangt u omdat wij Amiibo Zelda Tears of the Kingdom bundel (4 figures) voor u in bestelling hebben staan. De releasedate van dit artikel is van 05-06-2025 naar 13-06-2025 verzet. Vanwege het samenvallen van de Zelda Amiibo release met de Nintendo Switch 2 launch, kan het zijn dat wij door drukte de orders met Amiibo's wat later uitleveren, uiterlijk 13 juni. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
[\"https://www.nedgame.nl\"]Nedgame.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:59:
Switch 2 enhanced spellen zullen sowieso beter werken, maar anders zal zeker wel vooruitgang te merken zijn, vermoed ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Van de Nintendo Treehouse sessie van vandaag:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Switch 2 Edition:

Time stamp 3:17:09 (zit in de embed)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Switch 2 Edition:

Time stamp 3:20:59 (zit in de embed)

The Legend of Zelda: Four Swords met Game Chat (NSO + EP):

Time stamp 3:56:16 (zit in de embed)

The Legend of Zelda: The Wind Waker (NSO + EP):

Time stamp 4:13:54 (zit in de embed)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Mog schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:22:
Van de Nintendo Treehouse sessie van vandaag:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild Switch 2 Edition:

[YouTube: Nintendo Treehouse: Live | Nintendo Switch 2 Day 1]
Time stamp 3:17:09 (zit in de embed)
Ik raad deze aan als je een goede vergelijking wilt zien tussen de Switch 1 en Switch 2 versie. Duidelijk dat men het spel opnieuw gecolourgraded heeft voor HDR. Ook duidelijk dat er hogere resolutie textures zijn. Etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
Gewoon even een gedachte:
Volgens mij zijn nu zo een beetje alle Zelda games wel uitgebracht op de Switch en straks op de Switch 2 met een remake/HD/visuele update. Ook wind waker.

Behalve OoT en MM.
Zou dit het volgende grote project zijn voor de Switch 2?

Ik heb zelf nooit OoT gespeeld. Wel MM.
Nu weet ik dat deze te spelen is via NO maar ik heb toch moeite met de graphics van de N64.
Ik zou OoT toch graag willen spelen met opgepoetste graphics.
Heb nog genoeg te spelen dus ik wacht gewoon geduldig af wat de toekomst ons misschien ooit gaat brengen.

Einde gedachte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Pjotter87 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:45:
Gewoon even een gedachte:
Volgens mij zijn nu zo een beetje alle Zelda games wel uitgebracht op de Switch en straks op de Switch 2 met een remake/HD/visuele update. Ook wind waker.

Behalve OoT en MM.
Zou dit het volgende grote project zijn voor de Switch 2?

Ik heb zelf nooit OoT gespeeld. Wel MM.
Nu weet ik dat deze te spelen is via NO maar ik heb toch moeite met de graphics van de N64.
Ik zou OoT toch graag willen spelen met opgepoetste graphics.
Heb nog genoeg te spelen dus ik wacht gewoon geduldig af wat de toekomst ons misschien ooit gaat brengen.

Einde gedachte
Twilight Princess had alleen een remake voor de WiiU. Nooit op Switch verschenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Twilight Princess mist inderdaad nog en de DS / 3DS games. Maar verder toch wel gaaf dat bijna alles op 1 console te spelen is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
Zeker tof dat dit nu allemaal op 1 console kan.
Waar ik wel weer een beetje bang voor ben is dat ze dit met de volgende console weer helemaal op de schop gaan gooien.
Dat dan online retro weer niet beschikbaar is ofzo waardoor je dus weer niet alle kunt spelen.

We gaan het zien.
Kunnen iig weer 7 jaar vooruit met de Switch 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:33

vliegnerd

Nintendo fan.

Windwaker HD is/was er toch ook alleen maar voor de WiiU. Die heb ik nooit gespeeld.

Ik zal wel Windwaker in NSO tijdens de Switch 2 presentatie, maar dat was toch de GameCube versie? Die heb ik al op de Wii.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
vliegnerd schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:31:
Windwaker HD is/was er toch ook alleen maar voor de WiiU. Die heb ik nooit gespeeld.

Ik zal wel Windwaker in NSO tijdens de Switch 2 presentatie, maar dat was toch de GameCube versie? Die heb ik al op de Wii.
Wat ik begreep van de presentatie is dat de WW in NSO een opgepoetste versie is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeror
Stel je voor.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWhOj6oKVtOdFYQiWgPkEo0j7CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZqIF4JJbxrNqxeuw1PqbBrn.jpg?f=fotoalbum_large

Even geshopped/AI'd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik denk dat deze wel komt. Tussen Tears of the Kingdom en de volledige nieuwe game in hoop ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotter87
Zeror schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:59:
Stel je voor.....

[Afbeelding]

Even geshopped/AI'd 8)
Dat zou zeker gaaf zijn.
Ik game nu ongeveer 30 jaar en als ik zie hoever we gekomen zijn met de graphics ben ik wel nieuwsgierig als we nog eens 30 jaar verder zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Pjotter87 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:23:
[...]

Dat zou zeker gaaf zijn.
Ik game nu ongeveer 30 jaar en als ik zie hoever we gekomen zijn met de graphics ben ik wel nieuwsgierig als we nog eens 30 jaar verder zijn :P
Gaat op details nu. Tussen ps3 en ps4 was er nog een wereld van verschil. Tussen ps4pro en PS5 vind ik het verschil niet heel groot. Heb geen Wow effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
TomBraamhaar schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:46:
[...]

Gaat op details nu. Tussen ps3 en ps4 was er nog een wereld van verschil. Tussen ps4pro en PS5 vind ik het verschil niet heel groot. Heb geen Wow effect meer.
Als ik wel eens filmpjes op youtube zie dan kunnen er nog grote stappen gemaakt worden.
Dan heb ik het echt over game werelden die gebouwd zijn waar link daadwerkelijk doorheen loopt en geen gewone video beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stel je voor.....

[Afbeelding]

Even geshopped/AI'd 8)
Dit zou mij direct over de streep halen om de Switch 2 te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:58:
[...]

ja dat is inderdaad wel apart. Ik heb trouwens net nog een mail gekregen van Nedgame

[...]
De mail die ik kreeg met de bevestiging van m'n bestelling had het al over de 13e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:03:
[...]

De mail die ik kreeg met de bevestiging van m'n bestelling had het al over de 13e.
Ja in mijn mail, die ik in de Quote gezet heb ook :P
De releasedate van dit artikel is van 05-06-2025 naar 13-06-2025 verzet. Vanwege het samenvallen van de Zelda Amiibo release met de Nintendo Switch 2 launch, kan het zijn dat wij door drukte de orders met Amiibo's wat later uitleveren, uiterlijk 13 juni. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:19:
[...]

Ja in mijn mail, die ik in de Quote gezet heb ook :P

[...]
Bedoelde meer, dat ik er geen aparte mail over heb gehad zoals jij dat het later zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:21:
[...]

Bedoelde meer, dat ik er geen aparte mail over heb gehad zoals jij dat het later zou komen.
Ozo, dat is apart, had zelfs naast een e-mail ook een SMS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Pjotter87 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:23:
[...]

Dat zou zeker gaaf zijn.
Graphics? In mijn tijd hadden we geen graphics. Text based rpg's.

Heb ze toen ook zelf gemaakt. Enige graphics die ik dan had was een op papier getekende map. Tekst op scherm gaf dan keuze mogelijkheid: je komt bij een kruispunt. Wil je naar links, rechts of rechtdoor.... Links.... Helaas de draak komt net uit zijn grot en je bent vergeten een zwaard mee te nemen... Game over.

Was een leuke tijd. Mijn pa had in 1985 ofzo een Atari 600xl gekocht, omdat ze op kantoor ook sinds kort 1 computer hadden. Bleek dus een heel ander model (ibm) te zijn, maar tsja pa was digibeet en ik met 6 jaar te jong om verschil te kennen.

En natuurlijk hadden we ook games met graphics, maar ik vond de text based erg leuk vanwege de fantasy die je nodig had om de wereld te zien in je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:44:
[...]

Ozo, dat is apart, had zelfs naast een e-mail ook een SMS 8)7
Welke datum staat er in je order bevestiging? Want in de twee quotes die je plaatst (beide dezelfde tekst overigens), gaat het om de mail die je erna hebt gekregen met een update over je bestelling.

Ik bestelde pas toen ik thuis was, dus men had blijkbaar al de datum aangepast en dan is het niet zo gek dat ik geen opvolging heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Stel je voor.....

[Afbeelding]

Even geshopped/AI'd 8)
Welke AI heb je hiervoor gebruikt want chatgpt staat dit niet toe helaas.

@RollieBollie als je terug wilt naar die goede oude tijd... Je kunt met chatgpt een text based Zelda spel spelen. Chatgpt verzint de content en jij moet de acties bepalen.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 05-04-2025 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
DutchKel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:43:
[...]

Welke AI heb je hiervoor gebruikt want chatgpt staat dit niet toe helaas.
ChatGPT. :P
Heb niet gevraagd om Zelda 4k. Heb gevraagd om hyrule field met lon lon ranch in ultra moderne 3d graphics. En dan doet ie het wel. Logo en Link heb ik er zelf in geshopped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Zeror schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:47:
[...]

ChatGPT. :P
Heb niet gevraagd om Zelda 4k. Heb gevraagd om hyrule field met lon lon ranch in ultra moderne 3d graphics. En dan doet ie het wel. Logo en Link heb ik er zelf in geshopped.
Dan mag het inderdaad wel. Je mag niet Link of Zelda gebruiken bij de vraag want dan mag het niet meer.

En soms krijg je tijdens het genereren dat die er ineens achter komt dat het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 00:09:
[...]

Welke datum staat er in je order bevestiging? Want in de twee quotes die je plaatst (beide dezelfde tekst overigens), gaat het om de mail die je erna hebt gekregen met een update over je bestelling.

Ik bestelde pas toen ik thuis was, dus men had blijkbaar al de datum aangepast en dan is het niet zo gek dat ik geen opvolging heb ontvangen.
In de mail zelf niks, maar ik weet dat stond release 5 juni 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ik vroeg me af hoe de Zelda fans tegen de Switch 2 Editions aankijken van BOTW en TOTK als je ze beiden al een keer hebt uitgespeeld. Ik zag op NintendoLife een discussie en daar viel het me opvallend vaak op dat men voornamelijk geïnteresseerd was in de BOTW Switch 2 Edition, maar daar zaten ook mensen tussen die BOTW hebben gekocht voor de Wii U en TOTK voor de Switch.

Ik heb zelf alleen nog BOTW gespeeld, maar vindt het nogal grote games waar je ook behoorlijk wat uren zoet mee bent. Als je beide games al een keer hebt uitgespeeld welke game heeft dan jullie voorkeur om nog een keer te herspelen op de Switch 2?

Zelf zou ik alleen TOTK Switch 2 Edition halen gezien ik die dus nog niet gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:23:
Ik vroeg me af hoe de Zelda fans tegen de Switch 2 Editions aankijken van BOTW en TOTK als je ze beiden al een keer hebt uitgespeeld. Ik zag op NintendoLife een discussie en daar viel het me opvallend vaak op dat men voornamelijk geïnteresseerd was in de BOTW Switch 2 Edition, maar daar zaten ook mensen tussen die BOTW hebben gekocht voor de Wii U en TOTK voor de Switch.

Ik heb zelf alleen nog BOTW gespeeld, maar vindt het nogal grote games waar je ook behoorlijk wat uren zoet mee bent. Als je beide games al een keer hebt uitgespeeld welke game heeft dan jullie voorkeur om nog een keer te herspelen op de Switch 2?

Zelf zou ik alleen TOTK Switch 2 Edition halen gezien ik die dus nog niet gespeeld heb.
Ik zou eerder nog the wind waker spelen dan een van die andere 2. Het verschil is niet zo heel groot en ik heb ze beide redelijk recent nog uitgespeeld.

Ik koop geen switch 2 voor botw of totk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
DutchKel schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:25:
[...]

Ik zou eerder nog the wind waker spelen dan een van die andere 2. Het verschil is niet zo heel groot en ik heb ze beide redelijk recent nog uitgespeeld.

Ik koop geen switch 2 voor botw of totk.
Dus je kijkt uit naar Wind Waker spelen op GameCube NSO? The Wind Waker nog nooit gespeeld en ook wel benieuwd naar. Het aantal speeluren dat je daar aan kwijt bent spreekt me momenteel ook meer aan, een van de redenen waarom ik TOTK nog steeds niet gekocht heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als Zelda speler van het eerste uur, vind ik al die heruitgaves helemaal niks. De WiiU heeft niet echt een eigen Zelda gekregen, WW en TP zijn HD remakes en BotW was een karig afscheid omdat het op de Switch ook uit kwam, vergelijkbaar met TP voor de Wii en Cube. Alleen had TP op de Wii meer toegevoegde waarde in verschil voor de hardware (controls)

Men werd ook helemaal wild van OoT en MM op de 3DS, maar er zitten zoveel aanpassingen in, dat voor OoT je nog meer bij het handje wordt gehouden en bij MM zijn een paar mechanics verandert en niet altijd ten goede. Grafisch vind men het geweldig eruit zien maar vergeten direct dat het scherm een flink stuk kleiner is en de resolutie daarbij dus niet gelijk is aan een TV.

Ik moet nog Echoes of Wisdom spelen, maar dat is van wat ik weet lekker een klassieke Zelda zoals vroeger. Nu nog een 3D in zo'n bekende en vertrouwde setting zoals OoT, WW en TP. Ik heb zeker genoten van BotW en TotK, maar het kan ook té open zijn. Het vrije roamen is geweldig, maar geeft je ook gelijk een overweldigend gevoel wat negatief ervaren kan worden. Er is zo veel te doen, vinden en ontdekken dat je verdwaald raakt als je alles wilt doen. De eerder genoemde 3D Zelda's zijn uitgebreid genoeg maar niet zo overweldigend dat je 500 uur nodig hebt om 100% te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Ik ben voornamelijk benieuwd welke van de twee (BOTW en TOTK) Zelda fans hier het liefst zouden herspelen. Wellicht zijn er mensen die ondanks dat TOTK uitgebreider is toch BOTW beter vinden. Maar helemaal geen interesse hebben in deze Switch 2 Editions kan ik me ook goed voorstellen gezien je die magische eerste ervaring van alles ontdekken niet meer kan evenaren als je het voor een tweede maal speelt. Of het is gewoon tijd voor een nieuwe game. Wat mij betreft zijn de wat meer traditionele Zelda games ook meer geschikt om te herspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
L23 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:02:
Ik ben voornamelijk benieuwd welke van de twee (BOTW en TOTK) Zelda fans hier het liefst zouden herspelen. Wellicht zijn er mensen die ondanks dat TOTK uitgebreider is toch BOTW beter vinden. Maar helemaal geen interesse hebben in deze Switch 2 Editions kan ik me ook goed voorstellen gezien je die magische eerste ervaring van alles ontdekken niet meer kan evenaren als je het voor een tweede maal speelt. Of het is gewoon tijd voor een nieuwe game. Wat mij betreft zijn de wat meer traditionele Zelda games ook meer geschikt om te herspelen.
Wat is het doel van je vraag? Kortom wat wil je precies weten? Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik heb inmiddels ongeveer 400 uur in botw gestoken en ongeveer 600 uur in totk. Dat zijn ook een van de laatste Zelda spellen die ik heb gespeeld. Misschien dat ik wel nog wat verder ga spelen als het goed gaat met de savegame overzetten, ik heb botw en totk nog niet op 100%. Maar opnieuw starten, ik moet er echt niet aan denken. Zoveel vrije tijd heb ik nou ook weer niet.

Maar the wind waker heb ik al lang niet meer gespeeld, die heb ik het laatst op de Wii U gespeeld toen die net uit was. Dus dat is ergens in 2015 a 2016 geweest. Vandaar dat ik daar wel interesse in heb. Dan kan ik alle eilanden weer gaan verkennen.

Maar ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Maar als je wilt weten wel spel er leuker is. BOTW was gloednieuw, een nieuwe engine, nieuwe manier van ontdekken. TOTK is een verdere ontwikkeling, dingen zijn meer geperfectioneerd. Dingen die bij BOTW niet helemaal goed waren uitgedacht zijn verbeterd in TOTK. De wereld is globaal hetzelfde maar in detail is het toch anders. Qua spel vind ik TOTK dus meer af maar minder vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:53

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:35:
Men werd ook helemaal wild van OoT en MM op de 3DS, [...]. Grafisch vind men het geweldig eruit zien maar vergeten direct dat het scherm een flink stuk kleiner is en de resolutie daarbij dus niet gelijk is aan een TV.
De renderresolutie van OoT was lager dan die van OoT 3D:

OoT N64: 320x240
OoT 3D: 400x240 (x2 voor stereoscopisch 3D)

Verder heeft OoT 3D gedetailleerdere 3D-modellen en vernieuwde textures.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Ik wacht ook graag reacties af van andere mensen in dit topic :P BOTW opnieuw opstarten of laat ik zeggen uitspelen zie ik zelf ook niet helemaal zitten. Wel nog eens een tweede keer The Great Plateau vanaf het begin ervaren, maar niet doorgezet.

"Qua spel vind ik TOTK dus meer af maar minder vernieuwend." Ja zo zou ik er waarschijnlijk ook tegen aankijken als ik TOTK heb ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik wil nieuwe Zelda games spelen. Oude games ken ik al.

Als er alleen graphics en geluid zijn verbeterd sla ik over.

Is er echter nieuwe content dan ga ik wel weer die game spelen. Voorbeeld Link's Awakening -> DX extra dungeon en foto's maken -> Switch versie deze juist weer wel onder andere vanwege de nieuwe graphics, maar ook vanwege de extra dungeon maker.

BOWT en TOTK heb ik al uitgespeeld. TOTK was ik laatst weer aan begonnen, maar nu gestopt zodat ik weer verder ga op Switch 2 met extra functies van Zelda Notes. Zat nog afgelopen dagen te denken om opnieuw te gaan beginnen, maar er is weinig extra verhaal en we hebben toch Mario Kart erbij en maand later Donkey Kong.

Ik zou zelfs de CD-i versies spelen als ik de mogelijkheid heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:43
Ik vind BotW beter, die voelde voor mij meer "af" op het gebied van vulling van de wereld en verhaal. In TotK hebben de Sages eigenlijk 0 achtergrond (behalve Mineru) en krijg je bij iedere sage eigenlijk hetzelfde verhaaltje te horen, terwijl in BotW de karakters uit het verleden meer de hoofdrol op zich nemen, maar ook de karakters in het heden ook (overwegend) goed uit de verf komen. TotK heeft de Depths die qua concept interessant zijn, maar eigenlijk vrij leeg terwijl het toch wel een aanzienlijk deel van de wereld is, BotW is eigenlijk overal wel wat is.

Als ik een Switch 2 ga halen, verwacht ik wel dat ik ze allebei weer zal spelen, het is toch alweer een paar jaar geleden dat ik ze gespeeld heb. Het zijn allebei geweldige games, maar ze zijn zeker gigantisch, wat een meer traditionele Zelda beter herspeelbaar maakt (150+ uur voor BotW en TotK, 15 uur voor meer traditionele Zelda games).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Transportman schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:33:
[...]

Ik vind BotW beter, die voelde voor mij meer "af" op het gebied van vulling van de wereld en verhaal. In TotK hebben de Sages eigenlijk 0 achtergrond (behalve Mineru) en krijg je bij iedere sage eigenlijk hetzelfde verhaaltje te horen, terwijl in BotW de karakters uit het verleden meer de hoofdrol op zich nemen, maar ook de karakters in het heden ook (overwegend) goed uit de verf komen. TotK heeft de Depths die qua concept interessant zijn, maar eigenlijk vrij leeg terwijl het toch wel een aanzienlijk deel van de wereld is, BotW is eigenlijk overal wel wat is.
Wat ik persoonlijk vond, is dat Botw Unieker was, het was allemaal nieuw en je wist nog niet wat je te wachten stond, Totk is meer van het zelfde met flink wat vernieuwingen, maar het unieke was er een beetje vanaf. Plus ik vond Botw om een of andere manier beter wegspelen dan Totk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Linksquest schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:42:
[...]

Wat ik persoonlijk vond, is dat Botw Unieker was, het was allemaal nieuw en je wist nog niet wat je te wachten stond, Totk is meer van het zelfde met flink wat vernieuwingen, maar het unieke was er een beetje vanaf. Plus ik vond Botw om een of andere manier beter wegspelen dan Totk.
Ik had hetzelfde gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met gemak BotW. TotK recycled teveel van de oude spelwereld en de krachten van BotW vind ik leuker om te gebruiken. Guardians geven toch een eigen dynamiek. Om wind bombs e.d. tegen te gaan, heeft TotK onnatuurlijke horizontale physics gekregen. Erg jammer. De spelwereld is enorm, maar valt qua sidequests toch erg vaak in herhaling en een aantal verhaallijnen (Tears vs News bv) bijt elkaar actief. Ook is de start van BotW veel beter voor beginnende spelers. Bij TotK loop je vooral erg veel te zoeken.

Nog steeds baal ik van durability van wapens in beide spellen. Het geknutsel met spullen trekt mij niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 07-04-2025 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik heb de afgelopen periode TOTK gespeeld, moet nog wel Ganon verslaan maar denk dat ik er bijna ben :)
BotW heb ik nu 8 jaar niet aangeraakt maar was ik niet verder dan 40% gekomen denk ik. Dus die ga ik op de Switch 2 als eerste weer vanaf het begin spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Breath of the Wild staat in mijn top 5 beste games ooit. Ik heb de game op de Wii U en op de Switch uitgespeeld. Alles gedaan, behalve de 900 korok zaadjes. Deze game zal ik nooit meer aanraken. Die zit gewoon voor altijd in mijn hart <3 Tears of the Kingdom is in bijna elk opzicht een betere game. Maar toch mist het de magie van het eerste deel toen alles nog nieuw was. Ik heb Tears of the Kingdom nooit uitgespeeld omdat ik me zo stoorde aan de frame drops. Op 5 juni wordt het de eerste game die ik op mijn Switch 2 (uit) ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Linksquest schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:54:
[...]

Dit zou mij direct over de streep halen om de Switch 2 te kopen :P
Zo echt wel, lijkt me fantastisch om dit spel nog eens te spelen en dan met die graphics.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Mog schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:14:
Breath of the Wild staat in mijn top 5 beste games ooit. Ik heb de game op de Wii U en op de Switch uitgespeeld. Alles gedaan, behalve de 900 korok zaadjes. Deze game zal ik nooit meer aanraken. Die zit gewoon voor altijd in mijn hart <3 Tears of the Kingdom is in bijna elk opzicht een betere game. Maar toch mist het de magie van het eerste deel toen alles nog nieuw was. Ik heb Tears of the Kingdom nooit uitgespeeld omdat ik me zo stoorde aan de frame drops. Op 5 juni wordt het de eerste game die ik op mijn Switch 2 (uit) ga spelen.
Ik denk dat ik me aardig kan vinden in deze post. Er waren zeker wat dingen die misschien beter konden in BotW, maar toch vond ik het een fantastisch spel. Tears of the Kingdom ben ik ook vrij snel afgehaakt. Ik zie mezelf deze inderdaad wel proberen op de Switch 2 (als ik die haal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geef mij toch maar liever 4-5 verschillende pijlen ipv door een menu te scrollen met ~200 items om de pijl samen te stellen. Bij EoW merk ik aan mijzelf dat ik daardoor toch telkens kort speel. Bij dat spel ook nog eens dat de vechtmodus te kort is om wat oldskool Link uit te hangen. Als karakter gevechten vermijden het hele spel lang is toch wat suf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackAvery
Voor de mensen die Breath of the Wild of Tears of the Kingdom nog moeten uitspelen of gaan herspelen... Het Switch 2 topic gaat enorm snel, dus ik post deze info hier ook eens (ook al is er al een stuk hierboven besproken :))

Overzichtstrailer van de Nintendo Switch 2 edities:

Treehouse sessie van een half uur met een showcase van de nieuwe features van beide games

Het lijkt (maar onbevestigd) dat de NS2 Edities op 1440p 60fps draaien. Ze zien er alvast heel strak uit. HDR is toegevoegd, waarbij je ook merkt dat de games opnieuw gecolourgraded zijn. Ook de laadtijden zijn significant korter dankzij de krachtigere CPU. De upgrade voegt verder een tweede save slot toe.

Je ziet een zeer positieve vergelijking in Breath of the Wild van Korok Forest. In Tears of the Kingdom zie je dan weer een heel goed voorbeeld van verbeterde laadtijden: rond minuut 5 van de Treehouse footage springt men van een eiland uit de lucht rechtstreeks naar de onderwereld. Je merkt héél duidelijk de kortere laadtijden daar.

Er zijn ook een aantal nieuwe features gerelateerd aan de Nintendo Switch app. De "Zelda Notes" functie van de app weet eigenlijk live waar je in het spel bent en geeft zo onder andere toegang tot:
  • Een "gps" functie voor bijvoorbeeld gemiste koroks e.d.
  • Een verhalende functie waarbij je wanneer je op bepaalde plekken bent, extra achtergrondverhaal kan horen ingesproken door enkele karakters
  • Delen van items met andere spelers
  • Delen van blueprints in ToTK met andere spelers
  • Screenshot editing functie
  • Detailstatistieken van je game, die ook vergelijkbaar is met andere spelers in de wereld
  • Item bonussen, Amiibo scan functies...
De Nintendo Switch 2 edities zijn gratis voor mensen die reeds een Nintendo Switch Online abonnement hebben met het uitbreidingspakket. Anders kosten ze ongeveer 10 euro.

Los hiervan werd bevestigd dat Echoes of Wisdom en Link's Awakening gratis patches krijgen voor Switch 2. De inhoud hiervan is nog onduidelijk.

Persoonlijk ben ik toch wel blij met de upgrades. Ik moet Tears nog uitspelen door tijdsgebrek. Ik denk dat ik Breath of the Wild ook eens wil herspelen, al is het misschien maar een aantal uur ronddwalen in de wereld.

En ja, Wind Waker herspeel ik ook wel op de GameCube NSO app. Zeer blij daarmee.

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2025 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thnx voor het delen ;) Hoewel het maar slechts andere doosjes zijn, zal ik wel weer z'n Nerd zijn die ze toch fysiek koop, gewoon omdat het Zelda is. Dam You Nintendo! 8)7 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik moet Link's Awakening nog uitspelen op de Switch. Moet ik denk maar doen voordat ik een Switch 2 koop (afhankelijk van de release lineup haal ik 'm niet eens op de eerste dag). Dat EoW gratis een visuele update krijgt is wel een reden om die nog even uit te stellen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hero of Time schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:44:
Ik moet Link's Awakening nog uitspelen op de Switch. Moet ik denk maar doen voordat ik een Switch 2 koop (afhankelijk van de release lineup haal ik 'm niet eens op de eerste dag). Dat EoW gratis een visuele update krijgt is wel een reden om die nog even uit te stellen. :P
Ook Links Awakening krijgt een gratis upgrade. Ik ga ze allebei spelen op de Switch 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

Tarin

Just plain weird.

Zit de dlc voor BotW ook in de Switch 2 Edition? Dan is die 10 voor BotW wel een goede deal.

Maar ik ben ook verstokte verzamelaar dus er zullen hier ook wel fysieke exemplaren komen. Hopelijk geen Collectors Edition ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Tarin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:52:
Zit de dlc voor BotW ook in de Switch 2 Edition? Dan is die 10 voor BotW wel een goede deal.

Maar ik ben ook verstokte verzamelaar dus er zullen hier ook wel fysieke exemplaren komen. Hopelijk geen Collectors Edition ;).
Waarschijnlijk niet.

Het ziet er naar uit dat BOTW Switch 2 fysieke versie bestaat uit een Switch 1 cartridge en code voor upgrade. De Switch 1 cartridge is enkel de game zonder DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-06 22:13

Reintji

(2 x dad)²

Nintendo is en blijft natuurlijk wel een beetje de koning van de remakes. Op bijna alle consoles zijn wel remakes uitgekomen van eerdere generaties (de eerste de NES classics op GBA?). Zelda is daarbij geen uitzondering. Mijn eigen Zelda avontuur begon op de SNES in de brugklas, dat was ook mijn eerste console (geen Zelda op de MSX helaas,..). Met vriendjes op een kamertje eindeloos zoeken en proberen enz. schriftje bijhouden van wat, waar en wanneer. N64 in eerste instantie overgeslagen, maar de Zelda magie was terug op de GameCube met WW en op de Wii met TP (en vele op alle nintendo handhelds). Datzelfde had ik ook met BotW op de Switch, was nieuw en heel anders.

Wat hierboven ook enkele mensen schrijven, persoonlijk zit ik niet te wachten op de volgende heruitgave en zie ik liever een hele nieuwe game. Die komt er vast wel. De tienergamers in huis verheugen zich in ieder geval wel op de Switch 2. Dan speel ik daar ToTK wel op wanneer de console in huis komt.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Volgens de Japanse My Nintendo Store zouden we nu de grootte van de Upgrade Passes kennen:Indien we naar de totale installatiegrootte kijken bij een digitale editie, lijken deze niet te verschillen van de Switch versies... maar het is me niet helemaal duidelijk of hier de upgrade pass nog bovenop komt. Mogelijk wel?
  • Breath of the Wild: 14.4 GB
  • Tears of the Kingdom: 16.3 GB

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 09-04-2025 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Tarin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:52:

Nintendo of Europe heeft aan dailynintendo.nl bevestigd dat de DLC niet inbegrepen is. Beetje een gemiste kans. Ik zie sommige mensen makkelijk dual dippen zo.

De NS2 Editie upgrade staat wel volledig op de cartridge.

[ Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 10-04-2025 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:40:
[...]

Nintendo of Europe heeft aan dailynintendo.nl bevestigd dat de DLC niet inbegrepen is. Beetje een gemiste kans. Ik zie sommige mensen makkelijk dual dippen zo.

De NS2 Editie upgrade staat wel volledig op de cartridge.
Dat is dan wel jammer, zeker voor de prijs. Vraag me dan wel af als je die expansion pas al hebt, of je deze dan met de Switch 2 versie kunt gebruiken, of dat je daar ook nog eens voor mag gaan betalen.

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic