@Señor Sjon Dat hebben ze bij de remaster/remake van tWW aangepast. Dat zou makkelijker moeten zijn, maar inderdaad, dat was echt wel een ontzettend saai stuk wat nergens voor nodig was.
Het was ook niet eens moeilijk. Maar zo langdradig op het eind. Dezelfde persoon heeft denk ik aan Skyward Sword gewerkt. Telkens terug naar hetzelfde gebied, telkens hetzelfde beest terug de grond inmeppen en muzieknootjes verzamelen met motion control... waaagh * Señor Sjon schikt wakker
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hebben ze gelukkig opgelost met de HD-remaster dus ik zou kijken of je die kan spelen. Dat scheelt al enorm voor dat stuk. Dat was ook mijn enige echte bezwaar en dat was opgelost daarna.Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:22:
[...]
Ik heb het op een gegeven moment opgegeven op de Gamecube. De filler aan het eind met de stukjes kaart/triforce sloeg helemaal nergens op. Sindsdien ook niet meer aangeraakt. Was maar wat blij met TP als opvolger.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat stuk doet bij mij ook afbreuk aan Wind Waker.Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:22:
[...]
Ik heb het op een gegeven moment opgegeven op de Gamecube. De filler aan het eind met de stukjes kaart/triforce sloeg helemaal nergens op. Sindsdien ook niet meer aangeraakt. Was maar wat blij met TP als opvolger.
Stijl, verhaal, alles staat me wel aan. Alleen dat doelloos zoeken naar triforce stukjes vond ik echt veel te langdradig.
Zelfs nog in de HD versie.
Grappig hoe een ieder dingen toch anders kan beleven he? Ik vond de GC versie al fantastisch (ja op het eind werd het wel vervelend hoor) maar de HD remake was echt amazing. Ik heb onlangs de game nogmaals gespeeld op mijn WiiU en het blijft genieten. De HD remake maakt dingen wat meer smooth, maar het is niet zo dat het allemaal weggewerkt is hoor. Als je de GC al niks vond, dan kan ik me niet voorstellen dat de HD remaster op de WiiU veel potten zal breken bij jou.Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:25:
Het was ook niet eens moeilijk. Maar zo langdradig op het eind. Dezelfde persoon heeft denk ik aan Skyward Sword gewerkt. Telkens terug naar hetzelfde gebied, telkens hetzelfde beest terug de grond inmeppen en muzieknootjes verzamelen met motion control... waaagh * Señor Sjon schikt wakker
En Phantom Hourglass en Spirit Tracks.Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:25:
Dezelfde persoon heeft denk ik aan Skyward Sword gewerkt.

Al moet ik zeggen dat ik recent de HD versie van Skyward Sword heb gespeeld. En de herhaling van sommige onderdelen me dit keer veel minder stoorde dan toen ik hem de eerste keer op de Wii speelde.
[ Voor 31% gewijzigd door Raem op 18-04-2023 13:51 ]
Verwijderd
Ik heb het origineel op de Wii nooit gespeeld, maar Skyward Sword HD wel. Heb mij er enorm mee vermaakt. Ik hou van lineaire Zelda games met dungeons. Moet dus nog steeds aan BotW (en straks TotK) beginnen...
Het is een soort koudwatervrees. Al jaren neem ik mij voor om aan BotW te beginnen, maar dit heerlijke gerecht schuif ik steeds voor mij uit. Steeds weer kies ik eerst om nog een andere game te spelen. Terwijl ik Skyward Sword HD dus wel direct kocht en in een kort tijdsbestek heb uitgespeeld.
Ik denk dat ik gewoon bang ben dat het open wereld concept i.c.m. een Zelda game.
Het is een soort koudwatervrees. Al jaren neem ik mij voor om aan BotW te beginnen, maar dit heerlijke gerecht schuif ik steeds voor mij uit. Steeds weer kies ik eerst om nog een andere game te spelen. Terwijl ik Skyward Sword HD dus wel direct kocht en in een kort tijdsbestek heb uitgespeeld.
Ik denk dat ik gewoon bang ben dat het open wereld concept i.c.m. een Zelda game.
Ik weet niet waarom mensen het zoeken naar de triforce stukken zo lastig vinden. Volgens mij krijg je kaarten toch? Het voelde iets meer als een side quest, maar ik vond het niet perse heel vervelend.TomBraamhaar schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:31:
[...]
Dat stuk doet bij mij ook afbreuk aan Wind Waker.
Stijl, verhaal, alles staat me wel aan. Alleen dat doelloos zoeken naar triforce stukjes vond ik echt veel te langdradig.
Zelfs nog in de HD versie.
Niet lastig. Gewoon erg bewerkelijk. 3+k Rupees verzamelen voor kaarten vertalen, daarna weer de shards.martin_v_z schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:16:
[...]
Ik weet niet waarom mensen het zoeken naar de triforce stukken zo lastig vinden. Volgens mij krijg je kaarten toch? Het voelde iets meer als een side quest, maar ik vond het niet perse heel vervelend.
Ik heb de WiiU overgeslagen, dus de HD versie nooit geprobeerd met QoL verbeteringen.
Als ik ranglijst moet maken van de Zelda games staan deze twee helemaal onderaan. Ik heb met deze twee titels echt helemaal niks.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Phantom Hourglass vond ik dan wel weer goed. Met veel plezier gespeeld.Zeror schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:25:
[...]
Als ik ranglijst moet maken van de Zelda games staan deze twee helemaal onderaan. Ik heb met deze twee titels echt helemaal niks.
Spirit tracks staat hier wel in de kast maar nooit aan toe gekomen.
Ik heb de hd versie ook nooit gespeeld. Ik denk dat ik gewoon veel rupees al had van sidequests toen ik bij dat punt kwam.Señor Sjon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:18:
[...]
Niet lastig. Gewoon erg bewerkelijk. 3+k Rupees verzamelen voor kaarten vertalen, daarna weer de shards.
Ik heb de WiiU overgeslagen, dus de HD versie nooit geprobeerd met QoL verbeteringen.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 11:17
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Leuke games, heb zelf een video gemaakt met een persoonlijke top 10, heb de Top 3 redelijk het zelfde, alleen in een andere volgordeCyrax0508 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:01:
[...]
Zeker. Als groot Zelda fan moest ik wel even mijn idee van hoe een Zelda game behoort te zijn opzij zetten, want in het begin had ik er toch best moeite mee. Pas na een tweede poging, maanden later, kreeg het spel me te pakken en heb ik er veel uren ingestoken. Met veel plezier. Ik kijk dan ook enorm uit naar TotK.
En toch, laatst (weer) begonnen aan A Link Between Worlds (3DS) en dat blijft toch wel echt ontzettend tof en stiekem vind ik dat leuker dan BotW.
Mijn top 5:
1.The Wind Waker
2. Links Awakening
3. Zelda Ocarina of Time
4. A Link Between Worlds
5. Breath of the Wild
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik heb geen top 3 of een top 10. Ik vind elke Zelda game leuk en uniek op zijn eigen manier met de technieken die er toen mogelijk waren.
Toen ik vroeger een NES had met de eerste Zelda vond ik die geweldig. Daarna heb ik een N64 gehad en vond ik Ocarina of Time geweldig. Alleen the wind waker vond ik in het begin te kinderachtig van opzet. Qua Zelda spel met puzzels vond ik die wel erg goed. Maar zo vond ik elke Zelda op het moment wel erg goed.
Toen ik vroeger een NES had met de eerste Zelda vond ik die geweldig. Daarna heb ik een N64 gehad en vond ik Ocarina of Time geweldig. Alleen the wind waker vond ik in het begin te kinderachtig van opzet. Qua Zelda spel met puzzels vond ik die wel erg goed. Maar zo vond ik elke Zelda op het moment wel erg goed.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
- Linksquest
Leuk vind ik ze ook, zelf de CD i games hebben wat, dus deel die mening, maar toch heb ik wel een voorkeur van een Zelda die ik wat leuker vind.
Hehehe. Dit is momenteel 1 van de beste video's over TotK.
Hoewel het varen aan het einde een beetje langdradig werd, vond ik The Wind Waker destijds ook erg leuk, met dat deuntje op de achtergrond lekker een stukje bootje varen. Hoewel de HD-versie met het snelle zeil en de wat verkortte Triforce-Maps/Shards-quest zeker een verbetering is.
Ik ben gisteravond eindelijk begonnen aan Majoras Mask, op de Gamecube (want HDMI-uitgang).
:strip_exif()/f/image/rJJVktwRQj4t0ML9CauaplOp.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas wat audio-artifacts door de omzetting maar het speelt wel lekker, en ik heb nu meer mogelijkheid een paar avonden per week de (reserve)TV te reserveren dan 22 jaar geleden toen ik nog bij mijn ouders woonde.
Op een of andere manier lukte het op de 3DS ook niet, hoewel ik A Link Between Worlds pas compleet herspeeld heb wilde Majora's Mask me maar niet pakken.
Ik ben gisteravond eindelijk begonnen aan Majoras Mask, op de Gamecube (want HDMI-uitgang).
:strip_exif()/f/image/rJJVktwRQj4t0ML9CauaplOp.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas wat audio-artifacts door de omzetting maar het speelt wel lekker, en ik heb nu meer mogelijkheid een paar avonden per week de (reserve)TV te reserveren dan 22 jaar geleden toen ik nog bij mijn ouders woonde.
Op een of andere manier lukte het op de 3DS ook niet, hoewel ik A Link Between Worlds pas compleet herspeeld heb wilde Majora's Mask me maar niet pakken.
[ Voor 14% gewijzigd door Tarin op 20-04-2023 15:07 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
MM heb ik nooit in kunnen komen. Ik vond het maar niks die 'tijdsdruk'.
Daarom hoop ik er nu wat mee te kunnen doen, ik hoop er een paar avonden per week een klein uurtje in te kunnen stoppen.Señor Sjon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:13:
- Linksquest
Dat is inderdaad een van de mindere dingen in het spel, gelukkig is er wel een manier om dubbele tijd in te zetten.Señor Sjon schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:13:
- Linksquest
Nice, neem aan via de The Legend of Zelda Collector's EditionTarin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:05:
Yep, die lag sinds 2003 stof te vangenLinksquest schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:52:
[...]
Nice, neem aan via de The Legend of Zelda Collector's Edition

- Linksquest
Goed dat je hem afgestoft hebt, Game On!!!!!
Ik hoop dan ook dat je de v2 hebt, want de eerste die er was met MM wil namelijk nog wel eens crashen als je van regio verandert (Termina Field naar Goron Mountains bijvoorbeeld). Dat is de reden waarom ik MM niet opnieuw heb gespeeld op de Wii (heb geen GC) en het bij de 2x op de N64 heb gehouden.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Leuk filmpje, toch altijd weer leuk om de oude Zelda games terug te zien. Maar Twilight Princes hoger dan Botw…Linksquest schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:40:
[...]
Leuke games, heb zelf een video gemaakt met een persoonlijke top 10, heb de Top 3 redelijk het zelfde, alleen in een andere volgorde
- Linksquest
Jaman, vond die toch toffer. Breath of the Wild is anders dan een traditionele Zelda, en om eerlijk te zijn vooral in het begin een stuk moeilijkerGaiterbrai schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:18:
[...]
Leuk filmpje, toch altijd weer leuk om de oude Zelda games terug te zien. Maar Twilight Princes hoger dan Botw…

- Linksquest
Op zowel de Wii als op de Gamecube daar geen last van gehad, apart.Hero of Time schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:30:
Ik hoop dan ook dat je de v2 hebt, want de eerste die er was met MM wil namelijk nog wel eens crashen als je van regio verandert (Termina Field naar Goron Mountains bijvoorbeeld). Dat is de reden waarom ik MM niet opnieuw heb gespeeld op de Wii (heb geen GC) en het bij de 2x op de N64 heb gehouden.
BOTW komt anders wel het meest dicht bij de originele The Legend of Zelda waarbij je niet perse het spel liniair hoefde te spelen, je kon starten in dungeon 1,2 of 3.Linksquest schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:03:
[...]
Jaman, vond die toch toffer. Breath of the Wild is anders dan een traditionele Zelda, en om eerlijk te zijn vooral in het begin een stuk moeilijker
Qua dat je niet lineair hoefde te spelen, maar qua Dungeons totaal niet. Dat is eigenlijk mijn grootste probleem met BotW.DutchKel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:01:
[...]
BOTW komt anders wel het meest dicht bij de originele The Legend of Zelda waarbij je niet perse het spel liniair hoefde te spelen, je kon starten in dungeon 1,2 of 3.
Dat ligt eraan wat je verstaat onder de dungeons. Als je de Devine Beasts met de Dungeons vergelijkt dan lijken ze toch veel op elkaar. Je moet eerst wat puzzels oplossen en aan het einde is er een eindbaas.Arunia schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:07:
[...]
Qua dat je niet lineair hoefde te spelen, maar qua Dungeons totaal niet. Dat is eigenlijk mijn grootste probleem met BotW.
Maar helaas zijn er maar 4 Devine Beasts (al kun je ze wel dubbel spelen met de uitbereiding).
De Shrines zijn eigenlijk te simpel om echt een dungeon te noemen, al heb je daar wel dat je elke keer een puzzel moet oplossen.
Maar dit is natuurlijk een mening van mij en iedereen ervaart het toch weer anders. Ik moet zelf wel zeggen dat ik liniair spelen vaak wel fijner vind. Vooral omdat het volgende doel dan duidelijker is. Toen ik BOTW de eerste keer speelde kreeg ik niet snel door waar ik verder heen moest of waarom ik ergens heen geleid werd.
Die divine beasts zijn grote shrines met dito vijanden en geen tussenbazen. Onvergelijkbaar met de dungeons van weleer. De enige keer dat een deur achter je dichtvalt zijn bij de Tests of Strength en dan nog kan je altijd eruit warpen. In het verdere spel heb je wel de gave van degene die je bevrijdt hebt, maar buiten de verhaallijn worden ze niet verder gebruikt. Wellicht hadden ze een paar supershrines als dungeon moeten maken voor een paar extra abilities.
LttP kon je ook in redelijk willekeurig volgorde spelen in de Dark World na de eerste tempel overigens. 1 (hamer) dan 4 (zware handschoen), zwaard upgrade lvl3 en daarna kon je vrijwel overal heen. Even wat meer uitgeschreven:
LttP kon je ook in redelijk willekeurig volgorde spelen in de Dark World na de eerste tempel overigens. 1 (hamer) dan 4 (zware handschoen), zwaard upgrade lvl3 en daarna kon je vrijwel overal heen. Even wat meer uitgeschreven:
1 obviously requires nothing.
2 requires the Hammer to get in and Flippers once inside.
3 requires the Hammer to reach.
4 requires the Hammer to reach.
5 requires the Titan's Mitt to reach and either the Fire Rod or Bombos to complete (Fire Rod heavily advised). There's a room that is possible but not "normal" to avoid that can get you stuck if you don't have the Hookshot (which is also incredibly useful for combat in this dungeon). The Cane of Somaria can be used to save a ridiculous amount of time in this dungeon but is obviously not required.
6 requires the Titan's Mitt (and Flute) to reach but no other treasures once inside. You can cross the first room with the Pegasus Boots dash bashing the blocks; you don't need the Hookshot like it seems.
7 requires the Titan's Mitt and Hammer to enter, the Cane of Somaria to transverse, and the Fire Rod and Ice Rod to clear the boss.
Zou ik ook doen, je zwaard gaat er niet stuk, dus altijd +1Gaiterbrai schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:18:
[...]
Leuk filmpje, toch altijd weer leuk om de oude Zelda games terug te zien. Maar Twilight Princes hoger dan Botw…
De divine Beasts vind ik niet te vergelijken met de Dungeons van de oudere spellen. Ook niet van Zelda 1. Dat is echt jammer. Minder shrines en dan grotere echte Dungeons. Eigenlijk mis ik ook echt de items die je in Dungeons krijgt. Iets om naar uit te kijken.DutchKel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:17:
[...]
Dat ligt eraan wat je verstaat onder de dungeons. Als je de Devine Beasts met de Dungeons vergelijkt dan lijken ze toch veel op elkaar. Je moet eerst wat puzzels oplossen en aan het einde is er een eindbaas.
Maar helaas zijn er maar 4 Devine Beasts (al kun je ze wel dubbel spelen met de uitbereiding).
De Shrines zijn eigenlijk te simpel om echt een dungeon te noemen, al heb je daar wel dat je elke keer een puzzel moet oplossen.
Maar dit is natuurlijk een mening van mij en iedereen ervaart het toch weer anders. Ik moet zelf wel zeggen dat ik liniair spelen vaak wel fijner vind. Vooral omdat het volgende doel dan duidelijker is. Toen ik BOTW de eerste keer speelde kreeg ik niet snel door waar ik verder heen moest of waarom ik ergens heen geleid werd.
Ik ga nog eens vanaf Zelda 1 alles uitspelen. En uiteraard totk komt ook gewoon en gaan we spelen.
Ik heb stille hoop dat TotK meer klassieke Zelda dungeons zal hebben. Alhoewel ik wel vond dat Shrines de itch aardig scratchte.
- Linksquest
Klopt, maar er waren wel meer dungeons, en dat dungeon gevoel miste ik een beetje in BOTW.DutchKel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:01:
[...]
BOTW komt anders wel het meest dicht bij de originele The Legend of Zelda waarbij je niet perse het spel liniair hoefde te spelen, je kon starten in dungeon 1,2 of 3.
Ik vind (bijna) alle Zelda games leuk. De dungeons zie ik als hoofdstukken van een boek. Heb je de boss verslagen heb je dat hoofdstuk uit. Bij BotW vond ik dat er te weinig bosses in zaten, omdat het enkel de 4 divine beast waren en Ganon.
De talussen, hinoxen, lynels, moduga en guardians vind ik geen bosses. Hooguit in het begin tot midgame zijn die misschien lastig. Ik zit nu in endgame op master mode waarbij ik alle shrines heb gehaald, ruim 450 koroks, bijna alle questen, bijna alle armor (maar nog niets boven 2 sterren), genoeg voedsel om iets van 100 keer full health incl bonus te doen, stuk of 25 keer full stamina incl bonus te doen. Enige waar ik niet veel van heb is rupees en stuff om ancient stuff te maken, maar dat is beiden ook simpel te doen.
DLC heb ik ook, maar op master mode nog niet veel aan gedaan. Enkel wat questen. Zit me nu klaar te maken voor de Champion's Ballad en voor de Trial of the Sword. Daarna de koroks en dan als kers op de slagroom op naar Ganon in full force.
De talussen, hinoxen, lynels, moduga en guardians vind ik geen bosses. Hooguit in het begin tot midgame zijn die misschien lastig. Ik zit nu in endgame op master mode waarbij ik alle shrines heb gehaald, ruim 450 koroks, bijna alle questen, bijna alle armor (maar nog niets boven 2 sterren), genoeg voedsel om iets van 100 keer full health incl bonus te doen, stuk of 25 keer full stamina incl bonus te doen. Enige waar ik niet veel van heb is rupees en stuff om ancient stuff te maken, maar dat is beiden ook simpel te doen.
DLC heb ik ook, maar op master mode nog niet veel aan gedaan. Enkel wat questen. Zit me nu klaar te maken voor de Champion's Ballad en voor de Trial of the Sword. Daarna de koroks en dan als kers op de slagroom op naar Ganon in full force.
De Lynels vind ik de lastigste tegenstanders in het spel, de rest valt wel mee.
Yep. De sterkere Lynels zoals de Silver en Gold zijn lastig. De gold heb ik nog niet gezien en zodra ik de silver zie is het snel wegrennen. 
Denk dat ik straks even ga proberen nadat ik wat lvl 3 mighty elixers heb gemaakt.
Denk dat ik straks even ga proberen nadat ik wat lvl 3 mighty elixers heb gemaakt.
Ik denk niet dat BotW echt beter was geworden met dungeons, het past niet echt binnen het grotere geheel. Want dan ga je van een spel dat draait om ontdekken en overal heen kunnen gaan in welke volgorde je maar wilt en shrines even een hapklare onderbreking zijn om wat te halen, opeens relatief grote stukken krijgen waar dat compleet niet het geval is.
Ik denk wel dat het beter was geweest als niet alle 120 shrines (+20 DLC shrines) hetzelfde Ancient Sheikah thema hadden gehad, maar dat er wat meer afwisseling was geweest zodat ze wat meer een eigen gezicht zouden hebben.
Ik denk wel dat het beter was geweest als niet alle 120 shrines (+20 DLC shrines) hetzelfde Ancient Sheikah thema hadden gehad, maar dat er wat meer afwisseling was geweest zodat ze wat meer een eigen gezicht zouden hebben.
Ik vraag mij af of TotK qua moeilijksgraad hetzelfde blijft of niet in vergelijking met BotW. Ik vind die Lynels ook verreweg de lastigste vijand. Ben benieuwd of we nog meer tegenstanders van dat niveau gaan zien.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Er zitten rare moeilijke stukken in BotW, zoals de DLC-challenges die eerdere extra moeilijk ipv extra content zijn. Leuk voor de YT-artiesten, maar mijn kinderen kunnen er bv niks mee.Zeror schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:24:
Ik vraag mij af of TotK qua moeilijksgraad hetzelfde blijft of niet in vergelijking met BotW. Ik vind die Lynels ook verreweg de lastigste vijand. Ben benieuwd of we nog meer tegenstanders van dat niveau gaan zien.
Juist wel. Zoveel bergen en ruimtes met niks erin. Daar hadden fantastische thematische dungeons in kunnen zitten. Stuk of zes dungeons (24 shrines minder als je een hartje rekent voor 4 shrines) verspreid over de kaart? Was een mooie aanvulling op de 4 divine beasts geweest.Transportman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:07:
Ik denk niet dat BotW echt beter was geworden met dungeons, het past niet echt binnen het grotere geheel. Want dan ga je van een spel dat draait om ontdekken en overal heen kunnen gaan in welke volgorde je maar wilt en shrines even een hapklare onderbreking zijn om wat te halen, opeens relatief grote stukken krijgen waar dat compleet niet het geval is.
Bij de vier beelden (temple of time/power/courage/wisdom) had sowieso al mooi gekund en dan nog een paar erbij. De Yiga Clan had 2-3 kamers met sluipen en dat was het wel weer. Vervolgens gelijk die eindbaas. Daar had best wel wat meer normaal vechtwerk in kunnen zitten. Die Yiga baas is even uit mijn hoofd ook de enige unieke tussenbaas. De rest loop je tegen het lijf en zijn er meer van.
Misschien wel, maar ik denk dat de beloning van 1 heart container dan een beetje matig zal aanvoelen in vergelijking met de beloning van 4 shrines (ook 1 heart container of extra stamina) of een Divine Beast (1 heart container + speciale kracht) terwijl de tijd in een dungeon wel hoger zal zijn (gezien de Divine Beasts hier in dit topic geen dungeons genoemd mogen worden omdat ze te klein zijn).Señor Sjon schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:37:
[...]
Juist wel. Zoveel bergen en ruimtes met niks erin. Daar hadden fantastische thematische dungeons in kunnen zitten. Stuk of zes dungeons (24 shrines minder als je een hartje rekent voor 4 shrines) verspreid over de kaart? Was een mooie aanvulling op de 4 divine beasts geweest.
Bij de vier beelden (temple of time/power/courage/wisdom) had sowieso al mooi gekund en dan nog een paar erbij. De Yiga Clan had 2-3 kamers met sluipen en dat was het wel weer. Vervolgens gelijk die eindbaas. Daar had best wel wat meer normaal vechtwerk in kunnen zitten. Die Yiga baas is even uit mijn hoofd ook de enige unieke tussenbaas. De rest loop je tegen het lijf en zijn er meer van.
Maar misschien hebben we ook wel net iets andere gedachtes bij wat een dungeon inhoudt, sommige van de grootste shrines (DLC meegerekend) en Divine Beasts, zou ik best als dungeon kunnen benoemen (al heb je in het geval van shrines niet echt een eindbaas), en het laatste stuk van de Champions' Ballad DLC zou ik zeker als dungeon zien met meerdere ruimtes met puzzels, een eindbaas en aan het einde krijg je een mooi item, maar het is er wel eentje waar je zelf ook de volgorde van bepaald welke puzzel je eerst doet. Op die manier zouden dungeons in BotW/TotK wel kunnen werken, niet compleet lineaire levels maar enige vrijheid in hoe welke volgorde je puzzels oplost om een eindslot te openen.
spoiler:
De trailers voor TotK wijzen wel op in ieder geval opvulling van een aantal bergen/lege ruimtes en meer boss fights, misschien dat dungeons toch ook terugkeren
Zoals ik zei, er zijn 2 versies van MM voor de Cube. De eerste had die crash, de versie die later verkrijgbaar was, is dat bij opgelost. Ik heb er eentje die meen ik bij Wind Waker zat, waar ook OoT Master Quest op staat en die crasht dus. Maar ik weet niet of van deze specifieke disc er aparte versies zijn. Alleen dat er 2 verschillende discs zijn waar MM op staat. En eentje is dus bugged.Linksquest schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:05:
[...]
Op zowel de Wii als op de Gamecube daar geen last van gehad, apart.
- Linksquest
Ik kwam deze video tegen, maar let op, kan spoilers bevatten
- Linksquest
Meende dat bij die van de Wind Waker alleen Ocarina of Time en Ocarina of Time Master Quest op stond. Ga van de week nog eens kijken.Hero of Time schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:23:
[...]
Zoals ik zei, er zijn 2 versies van MM voor de Cube. De eerste had die crash, de versie die later verkrijgbaar was, is dat bij opgelost. Ik heb er eentje die meen ik bij Wind Waker zat, waar ook OoT Master Quest op staat en die crasht dus. Maar ik weet niet of van deze specifieke disc er aparte versies zijn. Alleen dat er 2 verschillende discs zijn waar MM op staat. En eentje is dus bugged.
Juist, even mijn eigen discs bekeken. De CE die bij TWW zit, is OoT en OoT MQ. De andere bevat Zelda, The Adventure of Link, OoT, MM en demo van TWW. Die laatste is bij mij dus de bugged versie. Terwijl ik online aan het zoeken was naar welke versies er waren, kwam ik een topic tegen waar werd gezegd dat de rumble functie uitzetten het probleem minder snel doet optreden.Linksquest schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:50:
[...]
Meende dat bij die van de Wind Waker alleen Ocarina of Time en Ocarina of Time Master Quest op stond. Ga van de week nog eens kijken.
Het enige wat mij goed bij staat, was dat ik naar de Gorons ging en zeker twee keer op weg daarheen een crash meemaakte. Waarbij de keer dat het gebeurde ik stopte en niet meer verder ben gegaan toen ik weer van Termina naar het noorden ging naar Mountain Village. Bij die overgang liep het spel vast/crashte en was ik 't zat.
Ik had toen al een aantal zaken gedaan, wat spullen verzameld en *poef*, kon dat allemaal opnieuw doen. Paar uur naar de klote.
Dat is ook het grootste minpunt van Majora's Mask: het save systeem. Bij de N64 heb je 2 opties: save bij een uil beeld en stop met spelen, want als je verder gaat is die staat niet meer beschikbaar. Ga je verder, maar stop je zonder op te slaan dan ben je alle voortgang kwijt sinds de laatste 'harde' save. Dat is speel de Song of Time en ga terug naar dag 1 waarbij je al je rupees, pijlen, bommen en andere consumables kwijt bent die je bij je had.
Vanwege dat save systeem is het niet een Zelda die je 'eventjes' pakt, maar echt een paar uur voor moet uittrekken. Je kan niet even een half uurtje of uurtje door een dungeon lopen, binnen opslaan en een dag later weer verder gaan. Je moet naar buiten naar een uil beeld om dat te doen. Waardoor ook (groten)deels de staat van de dungeon gereset wordt. Via SoT opslaan is het helemaal alsof je er nog nooit bent geweest.
- Linksquest
Ik heb ga binnenkort bij mij eens proberen om te kijken of het bij mij ook gebeurt, wilde toch die Demo disk eens gaan opnemen om met wat vrienden te delen die ernaar vroegen, kan ik dit meteen even mee testen.Hero of Time schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:03:
Juist, even mijn eigen discs bekeken. De CE die bij TWW zit, is OoT en OoT MQ. De andere bevat Zelda, The Adventure of Link, OoT, MM en demo van TWW. Die laatste is bij mij dus de bugged versie. Terwijl ik online aan het zoeken was naar welke versies er waren, kwam ik een topic tegen waar werd gezegd dat de rumble functie uitzetten het probleem minder snel doet optreden.
Nee inderdaad, dat is inderdaad in Majora's Mask een groot min punt geweest dat saven, juist ook met die tijds druk. Maar ik ga het bij mij binnenkort eens proberen.Hero of Time schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 00:03:
Dat is ook het grootste minpunt van Majora's Mask: het save systeem. Bij de N64 heb je 2 opties: save bij een uil beeld en stop met spelen, want als je verder gaat is die staat niet meer beschikbaar. Ga je verder, maar stop je zonder op te slaan dan ben je alle voortgang kwijt sinds de laatste 'harde' save. Dat is speel de Song of Time en ga terug naar dag 1 waarbij je al je rupees, pijlen, bommen en andere consumables kwijt bent die je bij je had.
Vanwege dat save systeem is het niet een Zelda die je 'eventjes' pakt, maar echt een paar uur voor moet uittrekken. Je kan niet even een half uurtje of uurtje door een dungeon lopen, binnen opslaan en een dag later weer verder gaan. Je moet naar buiten naar een uil beeld om dat te doen. Waardoor ook (groten)deels de staat van de dungeon gereset wordt. Via SoT opslaan is het helemaal alsof je er nog nooit bent geweest.
Het was absoluut geen slechte game maar bij BOTW had ik echt de eerste paar uur continu het gevoel van Wow. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een voorliefde heb voor games met open werelden en RPG’s en wat minder fan van lineaire verhaallijnen ben. Botw zit dan wel dicht tegen je persoonlijke voorkeur aan!Linksquest schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:03:
[...]
Jaman, vond die toch toffer. Breath of the Wild is anders dan een traditionele Zelda, en om eerlijk te zijn vooral in het begin een stuk moeilijker
- Linksquest
Komt ook echt op een smaak aan, ik vind open wereld games wel tof, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de laatste 3 Assassin's Creed games, die waren voor mijn gevoel weer te groot. Zelda is te doen, maar daar soms problemen met het klimmenGaiterbrai schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:40:
[...]
Het was absoluut geen slechte game maar bij BOTW had ik echt de eerste paar uur continu het gevoel van Wow. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een voorliefde heb voor games met open werelden en RPG’s en wat minder fan van lineaire verhaallijnen ben. Botw zit dan wel dicht tegen je persoonlijke voorkeur aan!

Ik herken dat wel, dat de werelden gewoon te groot worden. BotW vond ik wat dat betreft een ideale afmeting hebben, klein genoeg om nog te kunnen overzien maar groot genoeg om ook bij een 2e of 3e keer spelen nog nieuwe locaties te ontdekken.Linksquest schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:28:
[...]
Komt ook echt op een smaak aan, ik vind open wereld games wel tof, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de laatste 3 Assassin's Creed games, die waren voor mijn gevoel weer te groot. Zelda is te doen, maar daar soms problemen met het klimmen
- Linksquest
3 Japanse reclames van Tears of the Kingdom zijn online verschenen.
[YouTube: ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム TVCM フィールド篇]
[YouTube: ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム TVCM ストーリー篇]
[YouTube: ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム TVCM アクション篇]
[YouTube: ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム TVCM フィールド篇]
[YouTube: ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム TVCM ストーリー篇]
[YouTube: ゼルダの伝説 ティアーズ オブ ザ キングダム TVCM アクション篇]
Nog een commercial met wat nieuwe beelden, niet echt spoilers (al kan het misschien op sommige punten wat van de verrassing weghalen): YouTube: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom | You Can Do What?!
Heb er weer flink wat uren in gestoken in de afgelopen week. Denk dat ik nu op iets van 60 uur playtime zit. Heb in het algemene SWITCH ervaringen topic wat kritische reacties gedeeld en het duurde ook even maar ik begin nu eindelijk meerdere sessies te beleven waarin ik geniet van dit spel.
Door bewust geen guides te gebruiken om objectives af te vinken en juist rond te zwerven begin ik het spel eindelijk meer te waarderen. De seeds herken ik sneller. Steentje verschuiven, balonnetje kapot schieten etc. En eindelijk kan ik Guardians killen. Mijn eerste guardian kill gaf veel voldoening. Qua hartjes ben ik nu bezig met mijn 3de hartje op de tweede rij en ik heb twee energie rondjes vol.
Door bewust geen guides te gebruiken om objectives af te vinken en juist rond te zwerven begin ik het spel eindelijk meer te waarderen. De seeds herken ik sneller. Steentje verschuiven, balonnetje kapot schieten etc. En eindelijk kan ik Guardians killen. Mijn eerste guardian kill gaf veel voldoening. Qua hartjes ben ik nu bezig met mijn 3de hartje op de tweede rij en ik heb twee energie rondjes vol.
spoiler:
Ook aantal leuke missies gezien. Leukste tot nu toe vond ik dat ik een draak op de ijsberg niet ver van het hato instituut heb bevrijd via een lichte boss battle waarbij ik op de darkness moest schieten op een aantal plekken. Gevecht voelde best episch en de beloning van een nieuwe tempel is leuk. Verder een eiland ontdekt rechtsonderin waarin ik ineens alles kwijt was. Das nog best pittig, was uiteindelijk dood gegaan en probeer het een andere keer wel. Volgens mij is de 3de orb die ik moet pakken eentje die de reus bewaakt. Niet zoveel zin om die te killen zonder mijn armour en flink veel maaltijden.
Ah crap (pun intended). Heb nu 899 koroks. En alles afgevinkt. Dat wordt dus zoeken naar die laatste piece of shit.
En dan enkel nog de EX Champion's ballad, EX Trial of the sword en Goron.
En dan enkel nog de EX Champion's ballad, EX Trial of the sword en Goron.
@MetalSonic:
spoiler:
Met sluipen kan je het gevecht met de Hinox, de 1-oogige reus, vermijden. Het is ook mogelijk om het eiland te bezoeken met een wapen van je inventory, als je die van te voren op je vlot legt. Dat is wel een kleine uitdaging, want het kan eraf vallen.
Hero of Time schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:54:
@MetalSonic:
spoiler:Met sluipen kan je het gevecht met de Hinox, de 1-oogige reus, vermijden. Het is ook mogelijk om het eiland te bezoeken met een wapen van je inventory, als je die van te voren op je vlot legt. Dat is wel een kleine uitdaging, want het kan eraf vallen.
spoiler:
Een van de krachten die je krijgt na het verslaan van een van de Divine Beasts doet anders ook wonderen met bijna 1/3e schade per keer
Transportman schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:19:
[...]
spoiler:Een van de krachten die je krijgt na het verslaan van een van de Divine Beasts doet anders ook wonderen met bijna 1/3e schade per keer
spoiler:
Ik was er voordat ik die had gedaan.
Dit is de eerste 3D Zelda game waarin ik de berg/ vulkaan omgeving met de Gorons echt kan waarderen. Ik weet nog niet precies waarom maar qua sfeer en qua interactie met de omgeving vind ik het echt de leukste. Andere beleefde ik als moedjes en "ik wil er zo snel mogelijk weg zijn". Leukste vond ik het om via een mijnkarretje mijzelf via bom explosies te verplaatsen. Dit klinkt/ leest raar als je dit niet hebt gedaan natuurlijk.
Hier is de Nintendo Switch OLED totk editie bij Bol.com vertraagd naar zaterdag. Hij zou eigenlijk vrijdag komen maar ik vermoed dat het ivm de post (die op donderdag niks doet of misschien wel) niet mogelijk was om vrijdag te kunnen leveren.
De verschijningsdatum van de Nintendo Switch OLED - The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Editie is uitgesteld. De nieuwe leverdatum is zaterdag 29 april. Wij vragen je dus om nog even geduld te hebben. Onze excuses hiervoor.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchKel op 26-04-2023 17:41 . Reden: Quote van bol.com toegevoegd ]
- Linksquest
Ik moet tot de 5de wachten helaas, of ze moeten al eerder leveren.DutchKel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:10:
Hier is de Nintendo Switch OLED totk editie bij Bol.com vertraagd naar zaterdag. Hij zou eigenlijk vrijdag komen maar ik vermoed dat het ivm de post (die op donderdag niks doet of misschien wel) niet mogelijk was om vrijdag te kunnen leveren.
![]() | ![]() |
Amazon neemt altijd ruime tijden. Ze zullen hem waarschijnlijk donderdag verzenden. Begin volgende week valt de verwachte datum, maar mijn gedachte is dat je hem wel vrijdag of zaterdag zult zien verschijnen in Nederland.Linksquest schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:38:
[...]
Ik moet tot de 5de wachten helaas, of ze moeten al eerder leveren.
[Afbeelding] [Afbeelding]
- Linksquest
Zou mooi zijn, ik heb helaas in het verleden, paar jaar geleden, iets bij Amazon.de besteld dat nooit binnen gekomen is, hopelijk dat het nu goed gaatArunia schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:44:
[...]
Amazon neemt altijd ruime tijden. Ze zullen hem waarschijnlijk donderdag verzenden. Begin volgende week valt de verwachte datum, maar mijn gedachte is dat je hem wel vrijdag of zaterdag zult zien verschijnen in Nederland.

Dat is dan denk ik pech hebben. Ik heb bij Amazon.nl en Amazon.de al meer dan 100 bestellingen gedaan en daar is er maar 1 niet van afgeleverd. En inderdaad zoals @Arunia meldde komt het meestal eerder dan de datum die ze zelf noemen. Als je het op die datum nog niet hebt dan kun je dat aangeven en starten ze een onderzoek (als dat nodig is).Linksquest schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:24:
[...]
Zou mooi zijn, ik heb helaas in het verleden, paar jaar geleden, iets bij Amazon.de besteld dat nooit binnen gekomen is, hopelijk dat het nu goed gaat
Ik heb de OLED bij Nintendo zelf besteld, vandaag de verzendbevestiging gehad, maar uit de Track & Trace kan ik niet goed afleiden of die vrijdag of zaterdag bezorgd gaat worden.
Ben ik ergens toch blij dat ik er voor gekozen heb TotK af te halen in de winkel, ik zal er gewoon rond openingstijd staan zodat ik de hele dag van TotK kan genieten.
Ben ik ergens toch blij dat ik er voor gekozen heb TotK af te halen in de winkel, ik zal er gewoon rond openingstijd staan zodat ik de hele dag van TotK kan genieten.
- Linksquest
Zal ook wel pech gehad zijn, dus daarom geef ik het nog een keer eens kans. Wel ben ik bij Amazon.nl heel erg voorzichtig met het kopen van games, afgelopen 2 jaar meerdere keren een buitenlands doosje ontvangen, waaronder Frans en Duits, erg jammer. Maar goed, kijk al naar de Switch uitDutchKel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:44:
[...]
Dat is dan denk ik pech hebben. Ik heb bij Amazon.nl en Amazon.de al meer dan 100 bestellingen gedaan en daar is er maar 1 niet van afgeleverd. En inderdaad zoals @Arunia meldde komt het meestal eerder dan de datum die ze zelf noemen. Als je het op die datum nog niet hebt dan kun je dat aangeven en starten ze een onderzoek (als dat nodig is).
- Linksquest
Die komt bij mij vanuit Coolblue, heb de collectors Edition gepakt.Transportman schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:56:
Ik heb de OLED bij Nintendo zelf besteld, vandaag de verzendbevestiging gehad, maar uit de Track & Trace kan ik niet goed afleiden of die vrijdag of zaterdag bezorgd gaat worden.
Toevallig, die van mij ook, Coolblue was een van de weinige waar die op het moment van bestellen beschikbaar was (en de winkel is gelukkig niet heel ver weg).Linksquest schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:59:
[...]
Die komt bij mij vanuit Coolblue, heb de collectors Edition gepakt.
- Linksquest
Voor mij 1,5 uur rijden naar de dichtstbijzijnde winkel, gelukkig gratis leverenTransportman schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:02:
[...]
Toevallig, die van mij ook, Coolblue was een van de weinige waar die op het moment van bestellen beschikbaar was (en de winkel is gelukkig niet heel ver weg).
Ik heb vanmiddag heel even kleine flarden beluisterd (ja niet gekeken) van de eerste minuten van een paar preview video's. Maar het voelde niet goed. Ik wil alles zelf ontdekken. Besloten om vanaf vandaag tot de release me zo min mogelijk met de game bezig te houden. Tot 12-5
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
- Linksquest
Ik heb ook vluchtig door de video van Tweakers heen gekeken, wil nog niet te veel weten
Ik kreeg een banner te zien: als je deze video bekijkt kom je in de hel terecht.Linksquest schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:35:
Ik heb ook vluchtig door de video van Tweakers heen gekeken, wil nog niet te veel weten
Dus ik heb hem wederom overgeslagen.
- Linksquest
Snap je helemaal, en ook ik heb voor mijn gevoel al iets te veel gezien, dus ik pas nu ook elke komende video.DutchKel schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:40:
[...]
Ik kreeg een banner te zien: als je deze video bekijkt kom je in de hel terecht.![]()
Dus ik heb hem wederom overgeslagen.
Ik houd het ook alleen bij de commercials van Nintendo, en eigenlijk wat er na nu uitkomt ga ik ook niet meer kijken, de trailers zagen er goed uit, ik heb er alle vertrouwen in en wil ook gewoon zelf ontdekken.
Kostelijk vermaakt dat stukje!MetalSonic schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:35:
Dit is de eerste 3D Zelda game waarin ik de berg/ vulkaan omgeving met de Gorons echt kan waarderen. Ik weet nog niet precies waarom maar qua sfeer en qua interactie met de omgeving vind ik het echt de leukste. Andere beleefde ik als moedjes en "ik wil er zo snel mogelijk weg zijn". Leukste vond ik het om via een mijnkarretje mijzelf via bom explosies te verplaatsen. Dit klinkt/ leest raar als je dit niet hebt gedaan natuurlijk.
Heb vandaag Links Awakenings besteld. Ben benieuwd. Vind A Link to the Past heel tof. Deze moet ik ook wel leuk vinden lijkt me..
[ Voor 86% gewijzigd door PluueeR op 28-04-2023 21:45 ]
Jeetje.....
Even iets van mij afschrijven hoor.
dikke spoiler Lava gebied
- 3de titan nu goed gemaakt, nu alleen nog de lucht titan
- hele map vrijgespeeld
- 6de hartje op de 2de rij hartjes
- 80 van de 120 shrines.
Even iets van mij afschrijven hoor.
dikke spoiler Lava gebied
spoiler:
Ik heb er wel een uur tot 1,5 uur lopen kloten. Op de titan en ik kon niet bij één van de pilaren komen. Van buiten zag ik wel zo'n groot blok dat ik alle kanten kon opbewegen op afstand via Magnesis maar hoe kwam ik in de buurt? Door een oog in een deur die dicht bleef zag ik in een pilaartje die moest worden aangestoken maar hoe dan? Er was geen andere active pilaar in de buurt waar ik een pijl doorheen kon schieten. Nog geprobeerd om een losse stok aan te steken en die viag magnsesis naartoe te bewegen, mocht niet (vond ik niet eens ver gezocht).
Kom ik er achter dat ik mijn pijl in een boog op ready moet hebben, dus lopen en aimen en dan tegen een actieve vlam....... Jonge jonge ja en dan kan je die blauwe pijl inclusief vlam natuurlijk door het oog schieten. En dan is het simpel verder!.. . had die hele titan links rechts voor achter onderzocht, overal bommen gegooid voor weak points en dan zoiets.. achja zo kan het gaan
Kom ik er achter dat ik mijn pijl in een boog op ready moet hebben, dus lopen en aimen en dan tegen een actieve vlam....... Jonge jonge ja en dan kan je die blauwe pijl inclusief vlam natuurlijk door het oog schieten. En dan is het simpel verder!.. . had die hele titan links rechts voor achter onderzocht, overal bommen gegooid voor weak points en dan zoiets.. achja zo kan het gaan
- 3de titan nu goed gemaakt, nu alleen nog de lucht titan
- hele map vrijgespeeld
- 6de hartje op de 2de rij hartjes
- 80 van de 120 shrines.
Zo! Dat was wel een beste quote van een kleine 14 jaar geledenPluueeR schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:42:
Heb vandaag Links Awakenings besteld. Ben benieuwd. Vind A Link to the Past heel tof. Deze moet ik ook wel leuk vinden lijkt me..
Maar ik moet zeggen dat ik de (p)reviews van de Zelda games op de Switch wel met interesse heb bekeken, dus wellicht komt die Switch er dan toch.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Haha ja, daar ging iets mis. Maar kon me wel in je bericht vinden
- Linksquest
De remake op de Switch neem ik aan? Die is tof, zeker een leuke game. Op de gameboy was die al tof, maar vind hem nu leuker om eerlijk te zijn, misschien omdat ik als kind moeite had met een bepaalde dungen en ik er niet achter kwam, dit is in deze game ietjes makkelijker, maar kan ook zijn dat ik nu ouder ben en anders denken doePluueeR schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:42:

spoiler:
Dungeon 2 kreeg ik toen de laatste puzzel niet opgelost
Ik vond hem wel leuk, maar niet echt geschikt voor de switch. Voor een zelda spel was die qua gameplay erg kort.Linksquest schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:39:
[...]
De remake op de Switch neem ik aan? Die is tof, zeker een leuke game. Op de gameboy was die al tof, maar vind hem nu leuker om eerlijk te zijn, misschien omdat ik als kind moeite had met een bepaalde dungen en ik er niet achter kwam, dit is in deze game ietjes makkelijker, maar kan ook zijn dat ik nu ouder ben en anders denken doe![]()
spoiler:Dungeon 2 kreeg ik toen de laatste puzzel niet opgelost
Ik had deze remake eerder op de 3ds verwacht en misschien was dat ook initieel de bedoeling totdat de verkopen van de 3ds achteruit gingen.
Heb me erg vermaakt met de remake. Leuke game.PluueeR schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:42:
Weet nog toen Link's Awakening uitkwam, en ik vast zat, dat ik de kerel van die gameswinkel in de Amsterdamse Poort gewoon mocht bellen met vragen. Scheelde gulllllldens op de Nintendo hotline. Ik was toen 10 ofzo, en elke keer als ik vast zat hing ik weer aan de lijn. Die kerel was duidelijk geïrriteerd na de zoveelste keer, want toen ik weer vast zat op
Mooie herinneringen aan die game
spoiler:
zei hij "gewoon met je zwaard slaan" en hing op. Vervolgens heb ik m'n broertje van 8 terug laten bellen, en die een hele zware mannenstem laten opzetten zodat hij geen verband kon maken met mij, met dezelfde vraag 🤭de eindbaas van de armband dungeon
De TotK Oled is prachtig trouwens. Gisteren binnen gekregen.
:strip_exif()/f/image/EZa7fprY3VZKUDOyeDs24DTC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door TomBraamhaar op 29-04-2023 20:35 ]
- Linksquest
Nice, ik ben nog altijd op de verzend bevestiging het wachten, maar helaas nog niet verzonden, hopelijk maandag
Ik heb vaak de NIntendo lijn gebeld, gelukkig had ik makkelijke ouders. Ze waren volgens mij al blij dat ik een hobby had ofzoapNia schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:33:
Weet nog toen Link's Awakening uitkwam, en ik vast zat, dat ik de kerel van die gameswinkel in de Amsterdamse Poort gewoon mocht bellen met vragen. Scheelde gulllllldens op de Nintendo hotline. Ik was toen 10 ofzo, en elke keer als ik vast zat hing ik weer aan de lijn. Die kerel was duidelijk geïrriteerd na de zoveelste keer, want toen ik weer vast zat opspoiler:zei hij "gewoon met je zwaard slaan" en hing op. Vervolgens heb ik m'n broertje van 8 terug laten bellen, en die een hele zware mannenstem laten opzetten zodat hij geen verband kon maken met mij, met dezelfde vraag 🤭de eindbaas van de armband dungeon
Edit:
Zelda BOTW teller staat alweer op 100, denk daarvan iets van 80 uur playtime, Switch staat ook wel eens aan met Zelda en dan ben ik even weg.
spoiler:
Alle vier de titans bevrijd, wind titan veruit de leukste om te doen. Verder ben ik de titan puzzels nu wel beu, altijd dat gedraai met die gevaartes via de map werd wat gaar na een tijdje. Ook lekker veel shrines gevonden, zit nu op 83. Aantal zijn een soort van puzzel's ofzo / raadsels, wellicht ooit via een guide. Zevende hartje op de 2de rij. Nog beetje aan kloten voor ik binnenkort naar Ganon ga
[ Voor 24% gewijzigd door MetalSonic op 29-04-2023 21:27 ]
- Linksquest
Nog nooit mee hoeven te bellen om eerlijk te zijn, wel ooit een keer Zelda.com bezocht voor een probleem met een spel, via een stomme foto zag ik wat ik over het hoofd zag
Ik wel, vooral bij Zelda Ocarina of Time! Weet nog dat er iets is dat veel niet wisten. één van de vragen werd meteen beantwoord in het keuze menu via een bandjeLinksquest schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:27:
Nog nooit mee hoeven te bellen om eerlijk te zijn, wel ooit een keer Zelda.com bezocht voor een probleem met een spel, via een stomme foto zag ik wat ik over het hoofd zag
Ik heb amazon gecancelled om die reden. Besteld bij allyourgames. Die zal begin volgende week wel bezorgd worden.Linksquest schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:45:
Nice, ik ben nog altijd op de verzend bevestiging het wachten, maar helaas nog niet verzonden, hopelijk maandag
- Linksquest
Vanaf de bestelling staat 4 mei aangeven als lever datum, dus die tijd wil ik ze ook geven.Arunia schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:38:
[...]
Ik heb amazon gecancelled om die reden. Besteld bij allyourgames. Die zal begin volgende week wel bezorgd worden.
- Linksquest
Dat probleem wat ik had was ook bij Ocarina of Time, en dan de bekende water tempel 🙈MetalSonic schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:28:
[...]
Ik wel, vooral bij Zelda Ocarina of Time! Weet nog dat er iets is dat veel niet wisten. één van de vragen werd meteen beantwoord in het keuze menu via een bandje![]()
Ben nu toch wel benieuwd wat dit was!Linksquest schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:02:
[...]
Dat probleem wat ik had was ook bij Ocarina of Time, en dan de bekende water tempel 🙈
- Linksquest
Zoals ik al zij, het was iets dat ik via een foto wel zag en in de video van het spel zelf niet. Als je het water verhogen doet, dan gaat in de toren een blok mee omhoog, ik keek als kind altijd naar het blok en de effecten, maar niet dat er een doorgang vrij kwam onder het blok, dit zag ik pas toen ik een stilstaand plaatje zag op Zelda.com toen der tijd, gewoon telkens overheen gekeken

Die watertempel is gewoon erg ruk wat dat betreft. Zijn kleine details waar je inderdaad op moet letten. Niet vreemd dat heel veel mensen dit een moeilijke tempel vinden om te doen.
Zelda Botw uitgespeeld
Dikke spoilers hieronder, je bent gewaarschuwd
Aanvulling, wat dingen die knagen, ook dikke spoilers!
Opvolger Tears of the Kingdom laat ik aan mij voorbij gaan.
Dikke spoilers hieronder, je bent gewaarschuwd
spoiler:
Positief beginnen:. Heel gaaf om dan uiteindelijk richting Hyrule castle te gaan, allemaal verdedigingslinies, zag er prachtig uit. Soms vechten soms ontwijken.......
En dan kom je bij de final boss battle. En daar wil ik meteen een punt van kritiek pakken. Bij de 2de vorm moet je hem steeds stunnen door je schild te gebruiken als reactie op de laseraanvallen icm een parry. Ik wist niet dat dat kon, hoe is dat mogelijk? Ik heb maar een guide hiervoor gepakt..... Ik had zoiets met al mijn abilities en wapens etc zijn er teveel verschillende mogelijkheden waarop ik kan aanvallen en schade doen en hier was ik nooit op gekomen . Blijkt dat je dit ook kon doen bij de Guardians.. WTF?
Als je dit weet is het best een makkelijk gevecht. 3de vorm is helemaal een wandeling in het park. Mja uiteindelijk 100 uur erin gestopt ik geloof zo dat je hier 200 uur in kan doen als je meer wilt completen. Een spel dat ik zie als een mooi avontuur maar alles behalve een klassieke Zelda game. Dat is negatief en positief
En dan kom je bij de final boss battle. En daar wil ik meteen een punt van kritiek pakken. Bij de 2de vorm moet je hem steeds stunnen door je schild te gebruiken als reactie op de laseraanvallen icm een parry. Ik wist niet dat dat kon, hoe is dat mogelijk? Ik heb maar een guide hiervoor gepakt..... Ik had zoiets met al mijn abilities en wapens etc zijn er teveel verschillende mogelijkheden waarop ik kan aanvallen en schade doen en hier was ik nooit op gekomen . Blijkt dat je dit ook kon doen bij de Guardians.. WTF?
Als je dit weet is het best een makkelijk gevecht. 3de vorm is helemaal een wandeling in het park. Mja uiteindelijk 100 uur erin gestopt ik geloof zo dat je hier 200 uur in kan doen als je meer wilt completen. Een spel dat ik zie als een mooi avontuur maar alles behalve een klassieke Zelda game. Dat is negatief en positief
Aanvulling, wat dingen die knagen, ook dikke spoilers!
spoiler:
Zijn wel meer dingen die wat knagen hoor.
1) titans schieten één keer in het laatste gevecht en dan zijn ze klaar? en waarom hebben ze niet geholpen met de bestorming, ze mochten van mij wel wat wachters killen
2) hele wereld is bevrijd na 100 jaar onderdrukking, waarom geen groot feest? voelde behoorlijk doods aan na de credits. En dan kan je doorspelen maar dan is het gewoon bij het punt voor je Ganon killed.
Ik heb mij goed vermaakt hoor, toen ik accepteerde dat het geen traditionele Zelda is maar na het uitspelen kon hij niet snel genoeg in het doosje. Deze game hoef ik niet nog eens te spelen.
1) titans schieten één keer in het laatste gevecht en dan zijn ze klaar? en waarom hebben ze niet geholpen met de bestorming, ze mochten van mij wel wat wachters killen
2) hele wereld is bevrijd na 100 jaar onderdrukking, waarom geen groot feest? voelde behoorlijk doods aan na de credits. En dan kan je doorspelen maar dan is het gewoon bij het punt voor je Ganon killed.
Ik heb mij goed vermaakt hoor, toen ik accepteerde dat het geen traditionele Zelda is maar na het uitspelen kon hij niet snel genoeg in het doosje. Deze game hoef ik niet nog eens te spelen.
Opvolger Tears of the Kingdom laat ik aan mij voorbij gaan.
[ Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 30-04-2023 22:00 ]
Ahh! Ja dat was een geweldige tempel waar heel wat uurtjes in hebben gezeten!! Later in de 3D (2DS) nog een keer ☺️Arunia schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:01:
Die watertempel is gewoon erg ruk wat dat betreft. Zijn kleine details waar je inderdaad op moet letten. Niet vreemd dat heel veel mensen dit een moeilijke tempel vinden om te doen.
Ik had de OG Links Awakening nooit gespeeld, de versie op de Switch staat in mijn top 5 games voor de Switch. Ik vond het een geweldig toffe ervaring en heb de kortere speeltijd in vergelijking met een BotW totaal niet als negatief ervaren. Zeker als je de game niet eerder gespeeld hebt en geen YT oid gebruikt is de game van een prima lengte.DutchKel schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:17:
[...]
Ik vond hem wel leuk, maar niet echt geschikt voor de switch. Voor een zelda spel was die qua gameplay erg kort.
Ik had deze remake eerder op de 3ds verwacht en misschien was dat ook initieel de bedoeling totdat de verkopen van de 3ds achteruit gingen.
@MetalSonic De tweede punten zijn eigenlijk redelijk standaard. Wanneer je de eindbaas verslaat ga je altijd terug naar het punt voor het verslaan. Anders is er weinig meer te doen en te behalen.
Ik had het leuk gevonden om door te gaan in een "bevrijd Hyrule" waarin je nog wel seeds kon zoeken en shrines voltooien maar waarin Hyrule castle verdreven was van Ganon. Uiteraard kan je via je save files nog een save inladen waarin je nog moest gevechten met Ganong. Maarja is wat het is.Arunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:16:
@MetalSonic De tweede punten zijn eigenlijk redelijk standaard. Wanneer je de eindbaas verslaat ga je altijd terug naar het punt voor het verslaan. Anders is er weinig meer te doen en te behalen.
Naast dat ik een groot fan ben, al meer dan 100 uur in de game heb zitten en niet kan wachten op TotK, heb ik ook altijd het gevoel gehad dat dit een mooiere oplossing zou zijn na het verslaan van Ganon. Maar het zal technisch wel heel lastig zijn om uit te voeren..MetalSonic schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:33:
[...]
Ik had het leuk gevonden om door te gaan in een "bevrijd Hyrule" waarin je nog wel seeds kon zoeken en shrines voltooien maar waarin Hyrule castle verdreven was van Ganon. Uiteraard kan je via je save files nog een save inladen waarin je nog moest gevechten met Ganong. Maarja is wat het is.
Waar kan je het % van voltooien zien als je Ganon verslagen hebt? Ik moet nog een flink aantal Korok zaadjes. Alle tempels heb ik inmiddels behaald. Ik ga door met zaadjes verzamelen tot de 12e
©2004
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic