Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Greatsword schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:38:
[...]

Ah oké, dat verklaart dan waarschijnlijk ook het aantal pagina’s van dit topic ;)

Sinds vorige week in het bezit van een Switch. De laatste keer dat ik Zelda gespeeld heb was op de NES en SNES (en dat waren destijds wel mijn favoriete games) BOTW is dus uiteraard een wereld van verschil. Het enige wat ik eigenlijk nog weleens speel qua RPG’s zijn Final Fantasy en mijn favoriete games komen uit de Souls serie.

Het open wereld aspect van BOTW valt echt in mijn straatje maar er zijn een paar dingen waar ik me echt dood aan irriteer.

Weapon Durabillity (en het gebrek aan inzage daarvan. Zit je net (lekker) in een gevecht breekt je wapen 8)7 blijkbaar ook geen mogelijkheid tot repareren daar van |:( dat is wat mij betreft toch echt een flinke tekortkoming.

Geen mogelijkheid tot het opslaan van een wapen in een kist of iets, wel om slots uit te breiden d.m.v. de korok seeds en 3 ophangen in je huis maar that’s it :'(

REGEN, man, man, man, lekker aan het klimmen bijna op je bestemming en dan begint het weer te gieten :( om vervolgens (dood) neer te vallen.

Moeilijkheidsgraad van de puzzels, ik ben aardig wat gewend maar heb o.a bij die 4 Divine Beasts toch echt wat YouTube tutorials erbij moeten pakken om het uit te vogelen (complimenten voor degene die het zonder voor elkaar hebben gekregen en niks gemist hebben ;)

De manier van levellen (shrines) vind ik echt een flinke tegenvaller. Heb liever een gevecht of EXP points systeem dan dat constante gepuzzel.

Het heeft destijds Game of the Year gewonnen, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal geen probleem vinden, maar voor mij zijn/waren de oude Zelda games toch leuker en toegankelijker.

Klinkt misschien raar, maar waar ik nu het meeste plezier uit haal zijn de glitches (duplicate, rupees, etc. ) om het allemaal wat minder tijdrovend te maken (terwijl ik normaliter helemaal niet van dat soort dingen hou)

Zo te zien zal de nieuwe Zelda qua gameplay niet heel veel verschillen, dus ben bang dat mijn Switch avontuur niet heel lang zal duren, terwijl ik echt hoopte om de beste Zelda ooit te gaan ervaren.
BOTW was mijn 1e Zelda game en ik vond het fantastisch. De punten die jij noemt worden ook vaker benoemd als ergernissen, maar ik wist niet beter.
Vind durability ook wel fijn, anders raakt je inventory zo vol.
De puzzels in de shrines vind ik juist ook weer heel tof.

Ik hoop dat totk dus een vervolg, met verbeteringen, is op botw.
Ondertussen ook een paar remasters (links awakening en skyward sword) gespeeld. Heb ik me ook heel goed om kunnen vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:23:
Ik zie wel een apart topic voor de nieuwe Zelda maar niet voor BOTW, mag die discussie hier of kijk ik er overheen?
Die had ik uit goede bedoelingen aangemaakt, maar er word dit topic in het algemeen voor alles gebruikt, dus stel gerust hier je vragen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41

RayNbow

Kirika <3

Weapon Durabillity (en het gebrek aan inzage daarvan. Zit je net (lekker) in een gevecht breekt je wapen 8)7
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De game geeft aan dat je wapen op het punt staat om het te begeven. Dat is een hint om bijv. het wapen als projectiel te gebruiken.
Zo te zien zal de nieuwe Zelda qua gameplay niet heel veel verschillen
Wapens die bijna kapot zijn kun je in TotK nieuw leven in blazen door ze te fuseren met andere objecten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Ah oké, dat verklaart dan waarschijnlijk ook het aantal pagina’s van dit topic ;)

Sinds vorige week in het bezit van een Switch. De laatste keer dat ik Zelda gespeeld heb was op de NES en SNES (en dat waren destijds wel mijn favoriete games) BOTW is dus uiteraard een wereld van verschil. Het enige wat ik eigenlijk nog weleens speel qua RPG’s zijn Final Fantasy en mijn favoriete games komen uit de Souls serie.

Het open wereld aspect van BOTW valt echt in mijn straatje maar er zijn een paar dingen waar ik me echt dood aan irriteer.

Weapon Durabillity (en het gebrek aan inzage daarvan. Zit je net (lekker) in een gevecht breekt je wapen 8)7 blijkbaar ook geen mogelijkheid tot repareren daar van |:( dat is wat mij betreft toch echt een flinke tekortkoming.

Geen mogelijkheid tot het opslaan van een wapen in een kist of iets, wel om slots uit te breiden d.m.v. de korok seeds en 3 ophangen in je huis maar that’s it :'(

REGEN, man, man, man, lekker aan het klimmen bijna op je bestemming en dan begint het weer te gieten :( om vervolgens (dood) neer te vallen.

Moeilijkheidsgraad van de puzzels, ik ben aardig wat gewend maar heb o.a bij die 4 Divine Beasts toch echt wat YouTube tutorials erbij moeten pakken om het uit te vogelen (complimenten voor degene die het zonder voor elkaar hebben gekregen en niks gemist hebben ;)

De manier van levellen (shrines) vind ik echt een flinke tegenvaller. Heb liever een gevecht of EXP points systeem dan dat constante gepuzzel.

Het heeft destijds Game of the Year gewonnen, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal geen probleem vinden, maar voor mij zijn/waren de oude Zelda games toch leuker en toegankelijker.

Klinkt misschien raar, maar waar ik nu het meeste plezier uit haal zijn de glitches (duplicate, rupees, etc. ) om het allemaal wat minder tijdrovend te maken (terwijl ik normaliter helemaal niet van dat soort dingen hou)

Zo te zien zal de nieuwe Zelda qua gameplay niet heel veel verschillen, dus ben bang dat mijn Switch avontuur niet heel lang zal duren, terwijl ik echt hoopte om de beste Zelda ooit te gaan ervaren.
Psst.... er zijn nog veel andere Zelda games op de Switch speelbaar.

Het mooie aan de shrines vind ik net hoe vaak er meerdere (onverwachte!) oplossingen zijn voor dezelfde puzzel :)

Wat het levellen betreft raad ik je aan om ook te investeren in armour upgrades, en eens te experimenteren met koken. Weapon durability wordt minder een probleem hoe verder je in het spel zit - krachtigere wapens houden het ook langer uit. Als je meer algemeen leert te aanvaarden dat wapens eigenlijk als ammo functioneren in dit spel, dan ga je er misschien meer plezier aan beleven. BOTW is echt geen grindgame tenzij je voor de meest krachtige armour upgrades gaat of om een of andere reden duizend arrows in je inventory wilt :P

Tears of the Kingdom lijkt een hoop nieuwe mogelijkheden in de gameplay toe te voegen, maar het valt natuurlijk af te wachten wat het doet met de specifieke punten die je nu aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wapens gaan stuk zodat je andere wapens gaat gebruiken. Zoals door een ander hierboven al is gezegd, je krijgt een waarschuwing erover en het gooien van een wapen doet meer schade dan een klap er mee.
Maar bij alle voorgaande Zelda spellen was je beperkt in je wapens. Je had je zwaard, schild en een aantal items om puzzels of eindbazen mee te verslaan omdat het net het zwakke punt ervan is. Nu is er een heel scala aan mogelijkheden. Een vuur zwaard verslaat een Ice Wizzrobe in 1 klap bijvoorbeeld.
Daar is prima mee te spelen, als je maar weet hoe je er mee om moet gaan. Springen kan nog steeds om hoger te komen en als je voldoende stamina voedsel hebt, kom je zelfs in de regen op de hoogste berg.
Experience is een mechaniek van RPGs, iets wat ze met de tweede Zelda op de NES, The Adventure of Link, hebben geprobeerd en dat was niet echt geslaagd. De Zelda serie is en blijft bovenal een adventure. Je ontdekt de wereld, zoekt items om andere gebieden te bereiken en uiteindelijk het spel uit te spelen.

BotW is hier eigenlijk een beetje afwijkend, want alle skills krijg je in principe al op het begin door de vier runes.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:19
[...]

Je krijgt een waarschuwing als je wapen bijna breekt, dan kan je hem nog 2-3x gebruiken voor die daadwerkelijk breekt, en sterkere wapens gaan ook langer mee, dus zodra je verder komt, valt het probleem van weapon durability ook grotendeels weg.
Maar waarom zou je wapens op willen slaan? Je vindt zoveel nieuwe wapens, dat je aan opslaan ook niets hebt.
Je kan naar de weersvoorspelling kijken, die geeft aan of het binnenkort gaat regenen. Het weer wisselt om de 3 of 4 uur op het hele uur, dus je kan je klimpartijen daar wel op uitrekenen. Er zijn een paar plekken waar het wegens redenen altijd regent, als je verder komt verbeterd het weer ook.

Ik vind het juist wel fijn dat het levellen gaat via shrines, je kan dan zelf bepalen welke je wel/niet doet en loopt ook niet tegen een grind aan dat je gevechten moet gaan doen om maar sterk genoeg te worden. Bonus is ook dat de shrines meteen dienst doen als fast travel punten, als ze alleen dat zouden zijn, zou het wel heel karig zijn, en de meeste andere beloningen zijn ook niet echt de moeite waard aan het einde.

Dus je wilt wel een grind om te levellen, maar niet om rupees en dergelijke te verkrijgen? Ik vraag me wel af hoe ver je al bent en hoe je gespeeld hebt, want het meeste moet je zonder grinden vanzelf wel verkrijgen of kan je redelijk snel verkrijgen zonder meteen naar glitches te grijpen. Maar dan moet je wel de wereld ontdekken en resources verzamelen, terwijl ik het idee krijg dat je vooral van shrine naar shrine bent gegaan en van Divine Beast naar Divine Beast. Dat baseer ik vooral op je uitspraak dat je sinds vorige week een Switch hebt en toch al de Divine Beasts gedaan hebt, ik heb recent BotW weer volledig uitgespeeld, in een week tijd kwam ik met een beetje geluk net van de ene naar de andere Divine Beasts met alle randzaken die ik gedaan had.
"Beste" is subjectief, BotW en TotK zijn op een aantal vlakken een flinke breuk met de andere games, dus misschien dat daar toch ergens een mismatch zit in wat bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:53
Transportman schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:18:
[...]

spoiler:
Dat was hoe ik de eerste keer naar die shrine was gegaan bovenop die berg, flink voedsel ingeslagen en op die manier zo snel mogelijk naar de shrine voordat het op was. Blijkt de eigenlijk en makkelijkere manier te zijn om de juiste maaltijd voor de oude man te maken en zo warme kleding te krijgen...

Maar dat geeft wel aan dat voor heel veel problemen binnen BotW meerdere oplossingen kunnen, maar je kan het allemaal zelf ontdekken en bedenken.
Doet me denken aan toen ik de 3DS versie van OoT ging spelen na ooit de N64 versie te hebben uitgespeeld. Ik ging de Water Temple in omdat ik dacht dat je dat blauwe pakje in de tempel zelf zou krijgen. Hele tempel uitgespeeld, bleek daarna dat je die juist buiten de tempel al had moeten halen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qoine schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:31:
[...]

Doet me denken aan toen ik de 3DS versie van OoT ging spelen na ooit de N64 versie te hebben uitgespeeld. Ik ging de Water Temple in omdat ik dacht dat je dat blauwe pakje in de tempel zelf zou krijgen. Hele tempel uitgespeeld, bleek daarna dat je die juist buiten de tempel al had moeten halen. :X
Klopt, dat het ik dus met Majora's Mask, vind hem tof maar om een of andere reden krijg ik die niet in mijn hoofd, net als The Adventure of Link 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 19:27
Zo. Na 6 jaar BotW leer ik weer iets nieuws. Misschien dat ik het wel al heb gebruikt, maar kan het me niet herinneren. :D

spoiler:
Je kan je paard als die in de middle of nowhere is teleporteren door naar een stal te gaan en dat paard dan uit de stal te halen. Ik heb altijd de moeite genomen om naar dat paard te gaan en dan weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
RollieBollie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:07:
Zo. Na 6 jaar BotW leer ik weer iets nieuws. Misschien dat ik het wel al heb gebruikt, maar kan het me niet herinneren. :D

spoiler:
Je kan je paard als die in de middle of nowhere is teleporteren door naar een stal te gaan en dat paard dan uit de stal te halen. Ik heb altijd de moeite genomen om naar dat paard te gaan en dan weer.
ik kan me herinneren dat dat ook uitgelegd werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
RollieBollie schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:07:

spoiler:
spoiler:
Als je verder komt (en je hebt de DLC) dan krijg je ook de mogelijkheid om je paard naar je te laten teleporteren door te fluiten. Je dient hiervoor naar de "Ancient Saddle" te hebben. Deze zit in de DLC.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Nog één maand tot Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild uitkomt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
JackAvery schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:53:
Nog één maand tot Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild uitkomt!
Over twee/drie weken ofzo even social media blind worden tot de release om spoilers te voorkomen. Er is altijd wel een gek die ruim voor release alles al gaat lopen lekken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Zeror schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:57:
[...]

Over twee/drie weken ofzo even social media blind worden tot de release om spoilers te voorkomen. Er is altijd wel een gek die ruim voor release alles al gaat lopen lekken.
Ja, en gezien Nintendo sinds COVID vaak 1-2 weken voor release reeds hun games levert aan winkels is het bijna onvermijdelijk dat er wel iemand mee gaat lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchKel schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:39:
[...]

spoiler:
Als je verder komt (en je hebt de DLC) dan krijg je ook de mogelijkheid om je paard naar je te laten teleporteren door te fluiten. Je dient hiervoor naar de "Ancient Saddle" te hebben. Deze zit in de DLC.
Je was me al voor, die wilde ik ook noemen :D Maar dat ander voorbeeld wist ik inderdaad ook en word volgens mij bij de eerste keer als je paart registreert uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:58:
[...]

Ja, en gezien Nintendo sinds COVID vaak 1-2 weken voor release reeds hun games levert aan winkels is het bijna onvermijdelijk dat er wel iemand mee gaat lopen...
Uit ervaring weet ik dat Nintendo ook strikte richtlijnen heeft voor winkels, ik heb zelf ooit een webshop gehad en moest toen voor Assassin's Creed, Call of Duty en verschillende Nintendo games een verklaring tekenen dat ik pas 1 dag voor release de game op de post mocht doen en op de dag van release de game pas mocht verkopen. Deed ik dat eerder, dan kon ik een boeten van 10.000 of 100.000 euro ontvangen, plus ik zou toekomstige leveringen pas na de release ontvangen. Praat ik wel over de jaren 2008 tot 2010 dus weet niet of dit nog zo is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:14
morgen om 16:00 nieuwe trailer!

Join us here on April 13th, 7 a.m. PT to watch the final pre-launch trailer for The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. The trailer will be roughly 3 minutes long.

[ Voor 71% gewijzigd door ntzv op 12-04-2023 16:36 ]

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik begin steeds meer te stuiteren. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Dit moet dan haast wel de story trailer gaan zijn. Zou Nintendo eindelijk iets van het verhaal gaan laten zien? Ik ben erg benieuwd.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A nice, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
Ik hoop nog zo erg dat Ocarina of Time nog een remake krijgt op Switch. Beste Zelda ooit! Dat sfeertje is nog steeds goed neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hotymoty schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:53:
Ik hoop nog zo erg dat Ocarina of Time nog een remake krijgt op Switch. Beste Zelda ooit! Dat sfeertje is nog steeds goed neergezet.
Ja die mening deel ik helemaal, en het liefst in combinatie met Majora's Mask als 1 collectie _/-\o_ :9~ Maar alleen Ocarina of Time al sta ik voor open, is tevens ook mijn all time favorit Zelda game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laat ze dan wel die 'handje houden' hints die men in OoT3D heeft toegevoegd weglaten. Bij de N64 werd dat al genoeg gedaan met "Hey Listen!".

Voor MM zag ik dat er iig 1 ding erger is gemaakt: het hoppen over water als Deku Link. Hierdoor zijn sommige onderdelen een heel stuk lastiger dan eerst. Dat mag ook teruggedraaid worden.

Zelf heb ik de 3D versies niet, dus kan niet echt uit eigen ervaring spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdje geleden dat ik ze gespeeld heb, maar vind het wel meevallen om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Over iets meer dan 9 uur gaat dit thread tot 12 mei zo weinig mogelijk door mij bezocht worden. Ik ben ondertussen wel benieuwd wat jullie voorspellingen zijn voor de trailer van vandaag. Wordt het een pure story trailer? Laat Nintendo nog andere facetten van de gameplay zien (skydiving combat uit de patenten bijvoorbeeld)? Volgen er nog andere verrassingen?

Hoewel ik denk dat het zeer moeilijk is de pre-BOTW hype te evenaren, lijkt het er op alsof Nintendo de meeste kaarten in hun hand nog niet getoond heeft.

Ik kijk zelf alvast uit naar de nieuwe muziek. BOTW had een top soundtrack en het nieuwe main theme is on point:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht dat we een kleine combinatie te zien krijgen, maar ook weer op een manier dat we niet al te veel te zien krijgen, want ik kan me nog een Breath of the Wild herinneren dat we veel beelden zagen, die uit eindelijk ook in flash backs van Link zaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb nog geen enkele trailer gezien en dat wil ik ook zo houden. Ik vind het veel te leuk om alles tijdens het spelen te ontdekken.

Ik krijg herinneringen aan de allereerste Zelda waarbij ik op elk scherm elk boompje plat probeerde te branden en bij elke rots een bom neerlegde in de hoop een geheim te ontdekken. Als ik deze had gevonden dan schreef ik die snel op. Alleen het graf vond ik daarbij doodeng om te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik denk dat we de rol van Zelda en/of Ganondorf wat meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:14:
Ik denk dat we de rol van Zelda en/of Ganondorf wat meer gaan zien.
Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchKel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:12:
Ik heb nog geen enkele trailer gezien en dat wil ik ook zo houden. Ik vind het veel te leuk om alles tijdens het spelen te ontdekken.

Ik krijg herinneringen aan de allereerste Zelda waarbij ik op elk scherm elk boompje plat probeerde te branden en bij elke rots een bom neerlegde in de hoop een geheim te ontdekken. Als ik deze had gevonden dan schreef ik die snel op. Alleen het graf vond ik daarbij doodeng om te onderzoeken.
A man, dit brengt goede oude tijden terug, kan ik me ook nog goed herinneren dat ik dat als kind heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Nog 10 minuten voor de final trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02
Wauw, ik ben nog niet overtuigd van sommige nieuwe gameplay mechanics, maar met deze trailer is mijn hype weer helemaal terug!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Fucking Hell. Kippenvel. Ik ben in één keer van méh naar mega HYPED gegaan. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door TomBraamhaar op 13-04-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Die
spoiler:
huge walking enemy
is gaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:02

:9~ :9~

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

Dit kan niet anders dan de beste game van het jaar worden. Wat een kippenvel van deze trailer.

Dit wordt echt aftellen geblazen. Zoveel om dit te gaan spelen en de nieuwe characters te ontmoeten.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Oef, ik had ook kippenvel. Beetje wat @TomBraamhaar zegt, van medium hyped naar supermegahype2000 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Heb de trailer nu meerdere malen gekeken. En damn, wat vet. En die muziek. Echt prachtig. Flinke hype, ja. Zoveel zin nu. Ik ga de analysis video's checken die komende dagen gaan uitkomen, want ze hebben erg veel laten zien in deze trailer. Welke hints we nog kunnen halen uit de video ben ik wel benieuwd naar. Natuurlijk als zal ik alles story related vanaf nu in spoiler-tags gaan zetten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begint met de update steeds meer te jeuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Ik kan me niet meer voorstellen dat iemand dit nog steeds DLC durft te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
Supervet! Ben erg benieuwd naar het verhaal!

spoiler:
wel echt ziek dat Ganondorf terug is. Is eigenlijk de ultieme eindbaas sinds Ocarina of Time. Zo duister was/is hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Ik was tot nu toe nog niet zo gehyped voor de nieuwe Zelda, maar my god, deze trailer heeft alles veranderd. Day one aankoop zonder twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Heel gaaf. Wilde hem eerst pas na de zomer aanschaffen maar dat gaat nu niet meer door natuurlijk🙈

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:46
Na die gare gameplay trailer van een paar weken terug nu wel overtuigd. Dit is echt fantastisch. Gaat weer een mooi avontuur worden.

Day one. Tenzij Amazon weer laat levert. :P

[ Voor 43% gewijzigd door Timothy3000 op 13-04-2023 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Nu een paar keer weer terug gekeken. De muziek, de omgevingen, die stukjes van Zelda. Man man man, DIT is een trailer. Wat heb ik hier zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:51
Nou, aan de trailer ligt het niet. Heel vet! Ik was tm nu wat huiverig of we niet teveel van hetzelfde zouden krijgen (voornamelijk na 50+ uur spelen van BOTW voelen dingen soms eentonig en meer van hetzelfde). Dit ziet er toch wel weer heel verfrissend uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Enig minpunt is wederom de voice acting. Hopelijk is dit naar een andere taal aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Timothy3000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:37:
Enig minpunt is wederom de voice acting. Hopelijk is dit naar een andere taal aan te passen.
Stoor ik me niet aan, stemmen passen wat mij betreft bij de grafische stijl. Het is niet realistisch zoals the last of us, dan verwacht ik ook niet zulke acteerprestaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
TomBraamhaar schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:41:
[...]
Stoor ik me niet aan, stemmen passen wat mij betreft bij de grafische stijl. Het is niet realistisch zoals the last of us, dan verwacht ik ook niet zulke acteerprestaties.
Het klinkt gewoon allemaal wat raar en levensloos imo. Haalt de immersie wat weg. Maar goed, dat was in BOTW net zo dus gewoon weer even wennen (of geluid uit haha).

Edit: Maar dat is dus het enige minpuntje voor mij. Verder kan ik niet wachten. Echt heel erg gaaf. Sterk gamejaar vooralsnog zeg! :D

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 13-04-2023 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Dat was echt een vette trailer, nu al zin in volgende maand.
hotymoty schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:34:

spoiler:
wel echt ziek dat Ganondorf terug is. Is eigenlijk de ultieme eindbaas sinds Ocarina of Time. Zo duister was/is hij.
spoiler:
The Legend of Zelda: The Return of the King

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 18:02
Timothy3000 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:50:
[...]

Het klinkt gewoon allemaal wat raar en levensloos imo. Haalt de immersie wat weg. Maar goed, dat was in BOTW net zo dus gewoon weer even wennen (of geluid uit haha).

Edit: Maar dat is dus het enige minpuntje voor mij. Verder kan ik niet wachten. Echt heel erg gaaf. Sterk gamejaar vooralsnog zeg! :D
Geluid uit bij een Zelda game, schaam je 😉
De muziek maakt naast het voice gedeelte veel goed gelukkig.

Maar zitten er dungeons in? Lastige te zeggen met de beelden.
Maar de sfeer is geweldig 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Nooit verwacht dat ze een Godzilla licentie zouden afnemen /s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Laatst online: 21:49
Die trailer is echt een meesterwerk. Mega hyped. Was ik al, nu 100000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 14:18
Holy shit! Wat een trailer! Zo ongelooflijk veel zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:14
Wat een geweldige trailer zeg :)

Ze laten veel zien, daarom kies ik er ook bewust voor deze keer om hem maar 1x te kijken.

Merkte tijdens het kijken gisteren al dat ik dacht bij mezelf:"ja ik weet nu genoeg no worries, gewoon een maandje wachten." en soms gewoon wegkeek haha. Het lijkt dat ze dezelfde strategie hebben gebruikt als bij die welbekende botw trailer.

weet nu al niet precies meer wat er allemaal in zat. jezus zeg wat een game wordt dit :)

Het enige waar we ons nu nog zorgen over hoeven te maken is hoe ze het in godsnaam voor elkaar hebben gekregen dit allemaal smooth (hopelijk sowieso steady 30FPS) te laten draaien.

[ Voor 54% gewijzigd door ntzv op 14-04-2023 05:47 ]

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
3 koppige draak gleeok zat al in de 1e Zelda (level 4 met 2 koppen level 6 met drie koppen en level 8 zelfs met 4) dus niks Godzilla aan.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/there-is-a-3-headed-dragon-now-guarding-hylia-bridge-guess-v0-xxgvexbpy7ha1.png?width=853&format=png&auto=webp&s=77a01b984eb8c396e465c7e720969e720ca4eda9

Trailer is mooi teaser en ben heel benieuwd maar nog steeds geen bevestiging over echte "lange" Dungeons helaas.
De haai vond ik wel gaaf gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 14-04-2023 07:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hotymoty schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:34:

spoiler:
spoiler:
Ja die zag er inderdaad wel erg vet uit.

Maar moet er ook nu wel bijzeggen, heb de trailer 3x gekeken, ik heb met deze trailer meer vragen dan antwoorden gekregen, en dat is in het geval van Zelda alleen maar positief, want zo heb ik nog meer reden om hypet te zijn naar deze game, en weet ik dat ik nog meer plezier ga krijgen in alles te ontdekken :D

[ Voor 32% gewijzigd door Linksquest op 14-04-2023 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harley schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:43:
[...]

3 koppige draak gleeok zat al in de 1e Zelda (level 4 met 2 koppen level 6 met drie koppen en level 8 zelfs met 4) dus niks Godzilla aan.

Trailer is mooi teaser en ben heel benieuwd maar nog steeds geen bevestiging over echte "lange" Dungeons helaas.
Snap wat je bedoeld, en gezien de geschiedenis van Zelda dan klopt je theorie van deel 1. Maar eerlijk is eerlijk, Godzilla is wel een stuk ouder, die stamt al uit 1954 en die 3 koppige draak zat al in de film in 1964, dus ik snap de vergelijking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
DutchKel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:12:

Ik trek me tijdelijk even terug uit deze topic. Ik zie dat de spoiler tags niet altijd worden gebruikt waardoor ik al iets te veel informatie langs heb zien komen dmv plaatjes en teksten.

Veel sterkte met het wachten op de release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
harley schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:43:
[...]

[Afbeelding]
[..]
En de Hydra van Lerna stond 700 jaar voor Christus ook al op een speldje, dus ook niets Zelda's aan :+
Maar de '/s' was natuurlijk niet voor niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Yep. En de Triforce is ook niet origineel. ;)

Wikipedia: Hōjō clan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En zo kun je nog 50 dingen opnoemen 8)7

Hoe dan ook, we hoeven niet meer al te lang te wachten voor we met deze game eindelijk aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
ntzv schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 05:23:

Het enige waar we ons nu nog zorgen over hoeven te maken is hoe ze het in godsnaam voor elkaar hebben gekregen dit allemaal smooth (hopelijk sowieso steady 30FPS) te laten draaien.
Denk niet dat het steady 30fps zal zijn. Dat was BOTW ook niet dus zie geen reden waarom het dat nu dan ineens wel zou zijn met meer mechanics (je zal waarschijnlijk wel dingen kunnen bouwen die onbedoeld de FPS doen tanken) en vergezichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
BotW moest ook werken op een WiiU, dus denk dat er in TotK wel wat betere optimalisaties zitten. Goed voorbeeld is wellicht de SNES. De eerste en laatste games van die console zagen er al aanmerkelijk anders uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 14-04-2023 12:17 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Kaasje123 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:05:
[...]

Denk niet dat het steady 30fps zal zijn. Dat was BOTW ook niet dus zie geen reden waarom het dat nu dan ineens wel zou zijn met meer mechanics (je zal waarschijnlijk wel dingen kunnen bouwen die onbedoeld de FPS doen tanken) en vergezichten.
Ze hebben nu veel meer kunnen optimaliseren, en BotW deed het ook qua performance ook goed op een paar uitzonderingen na. Die uitzonderingen waren trouwens niet de vergezichten, die zijn heel goed te optimaliseren, juist als er veel dichtbij gebeurde ging het wel eens mis (Korok Forest, het pad naar Zora's Domain in de regen). Het bouwen zal misschien wel wat kunnen veroorzaken als je teveel aan elkaar koppelt, maar ik vermoed dat ze daar wel limieten op gezet zullen hebben hoeveel je aan elkaar kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Laatst online: 19-09 09:15

CR1691

Hero of Time

spoiler: title
uit de trailer maak ik ook op dat Demise terug is (personage aan het begin waarvan we alleen de rug zien, en ook hylia in levende lijve.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Transportman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:27:
[...]

Ze hebben nu veel meer kunnen optimaliseren, en BotW deed het ook qua performance ook goed op een paar uitzonderingen na. Die uitzonderingen waren trouwens niet de vergezichten, die zijn heel goed te optimaliseren, juist als er veel dichtbij gebeurde ging het wel eens mis (Korok Forest, het pad naar Zora's Domain in de regen). Het bouwen zal misschien wel wat kunnen veroorzaken als je teveel aan elkaar koppelt, maar ik vermoed dat ze daar wel limieten op gezet zullen hebben hoeveel je aan elkaar kan koppelen.
Ik help het je hopen maar ik zou me maar niet teveel erop blind staren. We hebben het over stokoude mobiele hardware. Er is geen magische programmeertaal die er ineens meer kracht uit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Geen steady 30fps zou wel dramatisch zijn. Kan dat me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Kaasje123 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:48:
[...]

Ik help het je hopen maar ik zou me maar niet teveel erop blind staren. We hebben het over stokoude mobiele hardware. Er is geen magische programmeertaal die er ineens meer kracht uit trekt.
Nee, maar ze hoeven alleen voor de Switch te ontwikkelen en kunnen flink ver gaan met het optimaliseren. Daarnaast zaten de dipjes in performance tijdens BotW vooral in bepaalde gebieden waar veel tegelijk gebeurde, dus daar kunnen ze ook nog het een en ander aan bijschaven door de last daar wat te verlichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
In de spoilertag staat een youtube-link naar de audio only versie van de geweldige muziek uit de 3e/final trailer voor wie die nog eens wil luisteren zonder de extra sound effects.

Note: Wie wel wil luisteren, maar spoiler-vrij wil blijven, wil ik alvast waarschuwen dat er een 5-tal screenshots uit de trailer worden getoond. Als je de video dus afspeelt zonder er naar te kijken, kun je toch van de muziek genieten. Al kan de muziek zelf natuurlijk ook wel wat weggeven.... Kijken Luisteren op eigen risico dus ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 14-04-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Zeror schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:36:
In de spoilertag staat een youtube-link naar de audio only versie van de geweldige muziek uit de 3e/final trailer voor wie die nog eens wil luisteren zonder de extra sound effects.

Note: Wie wel wil luisteren, maar spoiler-vrij wil blijven, wil ik alvast waarschuwen dat er een 5-tal screenshots uit de trailer worden getoond. Als je de video dus afspeelt zonder er naar te kijken, kun je toch van de muziek genieten. Al kan de muziek zelf natuurlijk ook wel wat weggeven.... Kijken Luisteren op eigen risico dus ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:37:
Geen steady 30fps zou wel dramatisch zijn. Kan dat me niet voorstellen.
Misschien stom voorbeeld, maar Xenoblade 3 loopt zo ver ik gezien heb vloeiend, in zowel dock als handheld mode, denk niet dat we ons druk hoeven te maken dat we een Pokémon frame drop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Linksquest schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:48:
[...]

Misschien stom voorbeeld, maar Xenoblade 3 loopt zo ver ik gezien heb vloeiend, in zowel dock als handheld mode, denk niet dat we ons druk hoeven te maken dat we een Pokémon frame drop krijgen.
Xenoblade 3 had zo nu en dan wat framedrops voor mij. Al was het alsnog wel speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:35:
[...]

Xenoblade 3 had zo nu en dan wat framedrops voor mij. Al was het alsnog wel speelbaar.
Ik heb de game dan niet gespeeld, maar ik lees er nergens over, maar gezien de grote van de wereld dan is het knap dat hij zo loopt zoals hij loopt, zeker als we kijken naar de Pokémon games van vorig jaar. Ik moet ook eerlijk zeggen ik heb bij Breath of the Wild nooit problemen gehad met Frame drops, tenminste niet dat me opgevallen is, Nintendo kennende zal deze ook wel vloeiend lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Linksquest schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:14:
[...]

Ik heb de game dan niet gespeeld, maar ik lees er nergens over, maar gezien de grote van de wereld dan is het knap dat hij zo loopt zoals hij loopt, zeker als we kijken naar de Pokémon games van vorig jaar. Ik moet ook eerlijk zeggen ik heb bij Breath of the Wild nooit problemen gehad met Frame drops, tenminste niet dat me opgevallen is, Nintendo kennende zal deze ook wel vloeiend lopen.
Alleen bij de Dekutree ging de framerate merkbaar omlaag bij mij, maar verder geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:19:
[...]

Alleen bij de Dekutree ging de framerate merkbaar omlaag bij mij, maar verder geen last van gehad.
Weet je dat mij na 2x het verhaal te hebben uitgespeeld me nog niet 1x is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Linksquest schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:14:
[...]

Het probleem is vaak niet de grootte van de wereld, daar zijn allerlei technieken voor om dat efficiënt te tonen omdat ze er daar mee weg kunnen komen om heel weinig details te tonen, het probleem is als er veel getoond moet worden dat dichtbij is. Dat waren wel de momenten dat Xenoblade Chronicles 3 en Breath of the Wild er wel wat moeite mee hadden wat betreft frame rate, maar ik vond het zelf niet hinderlijk of merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10

NoTimeRemains

I know

Ik zit op 899/900 korok seeds en kan de laatste echt niet vinden. Ook met een interactive map lukt het niet. Kan het zijn dat een seed wel geregistreerd wordt op de map maar dat ik die nog niet heb opgepakt?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
NoTimeRemains schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:34:
Ik zit op 899/900 korok seeds en kan de laatste echt niet vinden. Ook met een interactive map lukt het niet. Kan het zijn dat een seed wel geregistreerd wordt op de map maar dat ik die nog niet heb opgepakt?
Nee, je hebt er echt eentje gemist. Er zitten een aantal heel dicht bij elkaar, misschien dat je er daar per ongeluk 2 op de interactieve kaart hebt afgestreept terwijl je er maar eentje had op die locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
- knip -
Niet meer van toepassing.

[ Voor 113% gewijzigd door Zeror op 16-04-2023 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar nu hebben we 2 topics voor TotK. Was het niet handiger om de eerdere te gebruiken en daar een titelwijziging voor vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:08:
Maar nu hebben we 2 topics voor TotK. Was het niet handiger om de eerdere te gebruiken en daar een titelwijziging voor vragen?
Goeie. Wist eigenlijk niet eens dat dit eerdere topic er was...
@Linksquest Aangezien jij topicstarter bent van dat andere topic. Wil jij er spoilers in hebben of niet?
We gaan wel gewoon in Linksquest's topic verder.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 16-04-2023 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Zo. Vandaag flinke stappen gemaakt in BotW master mode. Genoeg koroks voor alle uitbreidingen. En nu even genieten van een trouwerij tijdens het vergaan van de wereld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Zeror schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:23:
[...]

Goeie. Wist eigenlijk niet eens dat dit eerdere topic er was...
@Linksquest Aangezien jij topicstarter bent van dat andere topic. Wil jij er spoilers in hebben of niet?
Topic van linksquest was toch prima. Kan gebeuren dat je die over het hoofd gezien hebt, maar dan kan die van jouw toch weer verwijderd worden? Ging prima daar met spoiler tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
L23 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:15:
[...]

Topic van linksquest was toch prima. Kan gebeuren dat je die over het hoofd gezien hebt, maar dan kan die van jouw toch weer verwijderd worden? Ging prima daar met spoiler tags.
Ja, is ook. Als linksquest wil, mag ie de topicstart van mij overnemen/aanvullen. Ik vind het ook prima om mede-auteur te zijn.
Mijn idee was iig om de Tears discussie even los te halen van het normale Zelda topic (en het liefst ook waar er niet gemiept wordt over spoilers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Zeror schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:39:
[...]

Ja, is ook. Als linksquest wil, mag ie de topicstart van mij overnemen/aanvullen. Ik vind het ook prima om mede-auteur te zijn.
Mijn idee was iig om de Tears discussie even los te halen van het normale Zelda topic (en het liefst ook waar er niet gemiept wordt over spoilers).
Ik zou zelf wel mede-auteur willen worden van het Nintendo Switch topic :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Zeror schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:39:
[...]

Als je hulp nodig hebt met de TS van deze topic mag je mij eventueel ook wel mede-auteur maken.

Ik zou het wel leuk vinden als er nog een stukje bij komt over hoe de eerste zelda is bedacht. Dat legde immers de basis van de hele reeks.
The Legend of Zelda, de eerste game in de gelijknamige reeks, werd in 1986 uitgebracht voor de Nintendo Entertainment System (NES). De game werd bedacht door de beroemde game-ontwerper Shigeru Miyamoto, die ook verantwoordelijk was voor andere Nintendo-klassiekers zoals Mario en Donkey Kong.

Miyamoto haalde inspiratie uit zijn jeugdervaringen in het Japanse platteland, waar hij vaak op avontuur ging en grotten en bossen verkende. Hij wilde een game maken waarin spelers konden rondzwerven in een uitgestrekte wereld, met geheimen om te ontdekken en puzzels om op te lossen.

Het idee voor het personage Link, de held van de game, kwam voort uit Miyamoto's liefde voor westerse fantasy-verhalen en middeleeuwse legendes. Het personage Zelda, naar wie de game is vernoemd, werd vernoemd naar de vrouw van de Amerikaanse auteur F. Scott Fitzgerald, Zelda Fitzgerald.

De gameplay van Zelda was uniek voor zijn tijd, met een open wereld die de spelers vrij liet om te verkennen en te ontdekken. Spelers moesten verschillende kerker-achtige gebieden doorkruisen, waar ze vijanden moesten verslaan en puzzels moesten oplossen om verder te komen. De game introduceerde ook een inventaris-systeem waarmee spelers verschillende wapens en items konden verzamelen en gebruiken om obstakels te overwinnen.

De eerste Zelda-game was een groot succes en wordt beschouwd als een mijlpaal in de geschiedenis van videogames. Het legde de basis voor de hele Zelda-franchise, die nog steeds populair is bij gamers over de hele wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
DutchKel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:40:
[...]

Als je hulp nodig hebt met de TS van deze topic mag je mij eventueel ook wel mede-auteur maken.

Ik zou het wel leuk vinden als er nog een stukje bij komt over hoe de eerste zelda is bedacht. Dat legde immers de basis van de hele reeks.

[...]
Toegevoegd aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Zeror Welk topic, vind hem even niet?

Edit, zag het al, ik zal je als mede ondersteuner in het andere topic maken. Als nog iemand wilt mee helpen, laat maar weten.

[ Voor 62% gewijzigd door Linksquest op 16-04-2023 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
Gamespot legt nog even haarfijn de Zelda timeline voor je uit zo vlak voor de release van Tears of the Kingdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Leuke video. Ik denk dat de meeste van ons wel heel snel het antwoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Terug vind post voor dit topic :)

Qua mainquest zit ik nu ongeveer op 40% schat ik zo. Hoe meer ik dit spel probeer te spelen als een "non zelda game met hier en daar knipoogjes naar de Zelda franchise" hoe meer ik ervan kan genieten.

Het verkennen, beetje verzamelen, rond kijken, slow paced, als ik het ergens mee moet vergelijken is het Fallout 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
MetalSonic schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:50:
Terug vind post voor dit topic :)

Qua mainquest zit ik nu ongeveer op 40% schat ik zo. Hoe meer ik dit spel probeer te spelen als een "non zelda game met hier en daar knipoogjes naar de Zelda franchise" hoe meer ik ervan kan genieten.

Het verkennen, beetje verzamelen, rond kijken, slow paced, als ik het ergens mee moet vergelijken is het Fallout 3.
BotW is dan ook de herdefinitie geweest van de Zelda franchise. Nintendo wilde hiermee een stuk volwassener Zelda neerzetten. En dat is ze wel goed gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
Zeror schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:46:
[...]
BotW is dan ook de herdefinitie geweest van de Zelda franchise. Nintendo wilde hiermee een stuk volwassener Zelda neerzetten. En dat is ze wel goed gelukt.
Zeker. Als groot Zelda fan moest ik wel even mijn idee van hoe een Zelda game behoort te zijn opzij zetten, want in het begin had ik er toch best moeite mee. Pas na een tweede poging, maanden later, kreeg het spel me te pakken en heb ik er veel uren ingestoken. Met veel plezier. Ik kijk dan ook enorm uit naar TotK.

En toch, laatst (weer) begonnen aan A Link Between Worlds (3DS) en dat blijft toch wel echt ontzettend tof en stiekem vind ik dat leuker dan BotW.

Mijn top 5:

1.The Wind Waker
2. Links Awakening
3. Zelda Ocarina of Time
4. A Link Between Worlds
5. Breath of the Wild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hey! Waar is Twilight Princess? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zeror schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:46:
[...]
Dat wilden ze bij Twilight Princess al na het vrij kiddy Wind Waker met cell shading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:51
apNia schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:26:
[...]

:+ In mijn top 20 staat hij wel hoor....

@Señor Sjon

Echt? Nooit geweten. Wel dat The Wind Waker eigenlijk later meer gewaardeerd werd dan toen het spel echt uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

apNia schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:26:
[...]

Die staat er uiteraard terecht niet tussen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Cyrax0508 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:12:
[...]

:+ In mijn top 20 staat hij wel hoor....

@Señor Sjon

Echt? Nooit geweten. Wel dat The Wind Waker eigenlijk later meer gewaardeerd werd dan toen het spel echt uitkwam.
Ik heb het op een gegeven moment opgegeven op de Gamecube. De filler aan het eind met de stukjes kaart/triforce sloeg helemaal nergens op. Sindsdien ook niet meer aangeraakt. Was maar wat blij met TP als opvolger.

Pagina: 1 ... 85 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic