Ah oké, dat verklaart dan waarschijnlijk ook het aantal pagina’s van dit topic
Sinds vorige week in het bezit van een Switch. De laatste keer dat ik Zelda gespeeld heb was op de NES en SNES (en dat waren destijds wel mijn favoriete games) BOTW is dus uiteraard een wereld van verschil. Het enige wat ik eigenlijk nog weleens speel qua RPG’s zijn Final Fantasy en mijn favoriete games komen uit de Souls serie.
Het open wereld aspect van BOTW valt echt in mijn straatje maar er zijn een paar dingen waar ik me echt dood aan irriteer.
Weapon Durabillity (en het gebrek aan inzage daarvan. Zit je net (lekker) in een gevecht breekt je wapen

blijkbaar ook geen mogelijkheid tot repareren daar van

dat is wat mij betreft toch echt een flinke tekortkoming.
Geen mogelijkheid tot het opslaan van een wapen in een kist of iets, wel om slots uit te breiden d.m.v. de korok seeds en 3 ophangen in je huis maar that’s it
REGEN, man, man, man, lekker aan het klimmen bijna op je bestemming en dan begint het weer te gieten

om vervolgens (dood) neer te vallen.
Moeilijkheidsgraad van de puzzels, ik ben aardig wat gewend maar heb o.a bij die 4 Divine Beasts toch echt wat YouTube tutorials erbij moeten pakken om het uit te vogelen (complimenten voor degene die het zonder voor elkaar hebben gekregen en niks gemist hebben
De manier van levellen (shrines) vind ik echt een flinke tegenvaller. Heb liever een gevecht of EXP points systeem dan dat constante gepuzzel.
Het heeft destijds Game of the Year gewonnen, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit allemaal geen probleem vinden, maar voor mij zijn/waren de oude Zelda games toch leuker en toegankelijker.
Klinkt misschien raar, maar waar ik nu het meeste plezier uit haal zijn de glitches (duplicate, rupees, etc. ) om het allemaal wat minder tijdrovend te maken (terwijl ik normaliter helemaal niet van dat soort dingen hou)
Zo te zien zal de nieuwe Zelda qua gameplay niet heel veel verschillen, dus ben bang dat mijn Switch avontuur niet heel lang zal duren, terwijl ik echt hoopte om de beste Zelda ooit te gaan ervaren.