Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 18:21
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Euh. Bedoel dus de E3 pers trailer: http://nvmusa.org/archive...ntendo-ds-preview-trailer Vlak na de E3 toen gekocht voor iets van 40 a 50 euro via een gameshop die vaak zelf importeerde vanuit de USA en daar ook wat mensen van de pers kende.
Cool. Kom er net achter dat er dus maar iets van 500 van die setjes zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door RollieBollie op 16-07-2021 18:54 ]
Het heet niet voor niks Great Calamity.Transportman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:31:
[...]
spoiler:En hij trekt netjes door als hij klaar is, toch een leuk detail.
spoiler:Over toiletten gesproken, ik heb het idee dat ik er geen een heb gezien in BotW...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
- Linksquest
- Linksquest
Die wil ik ook graag hebben, hopelijk ooit.RollieBollie schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:53:
Leuke verzameling. Ik ben hier ook bezig de boel uit te pakken en netjes op te ruimen. Kwam nog Twilight Princess voor de Nintendo DS tegen....
- Linksquest
Sorry, zie nu pas je bericht, zoals ik hierboven net vermelden 🤣jori040 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:10:
@Linksquest
En hoe speelt het ?
Ben zelf op de post aan het wachten.
Op een Juiste manier op een touw balanceren is tot nu toe mijn enige issue.
- Linksquest
Euh. Dat begint een beetje 18+ te worden.Linksquest schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:39:
het zwaard trekken moet ik echt soms hard zwaaien voor hij reageert.
Trek het je niet te persoonlijk aan. Het is iets wat mij regelmatig stoort. Want de meeste rechtshandigen hebben geen enkel idee tegen welke hindernissen linkshandigen allemaal aanlopen, omdat de wereld voornamelijk is gemaakt door en voor rechtshandigen.
Pas als je over iets hebt wat heel triviaal lijkt en zo vanzelfsprekend is als rechtshandige en het dan door een linkshandige laat uitvoeren, merk je pas dat het eigenlijk helemaal niet zo triviaal en vanzelfsprekend is.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Stel dat de Metroid Prime Trilogy nog ooit naar de Switch komt dan hoop ik dat die net als de Wii versie ook motion controls heeft.Voor mij persoonlijke speelde die versie leuker dan met de Gamecube controller.
Toen maar even motion controls uitgezet en bam. Wel handig dat dit kan, is even een gedoe om het uit en aan te zetten, maar zo zijn het geen blokkerende problemen meer. Het zwaard gereed maken gaat hier vrij simpel.
Ben blij dat ik hem gekocht heb, speelt ook met verbeterde camera en de andere QoL updates vele malen soepeler. Op de Wii uiteindelijk nooit uitgespeeld, gaat mij nu wel lukken!
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hoezo dan?jori040 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:50:
Net voor de grap even een stukje met Pro-controller gespeeld maar dat maakt voor mij de ervarin van deze Zelda kapot.
Och, dat het kalibreren lees ik nu weer, was bijna vergeten hoe vaak dat moest omdat je anders naar het plafond zat te staren.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Omdat de game in basis om de motion controls heen is onworpen.En dat steeds kalibreren met Y zit gelukkig al in mijn systeem.Señor Sjon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:49:
[...]
Hoezo dan?
Och, dat het kalibreren lees ik nu weer, was bijna vergeten hoe vaak dat moest omdat je anders naar het plafond zat te staren.
Bazaar:Vinden jullie dat ook coole muziek voor op een markt/winkel ?
- Linksquest
Die game vind ik een stuk beter voelen met Pro-controller[WiiU].Niet gek want er was bij de 1ste release ook een Gamecube versie.Linksquest schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:10:
Persoonlijk vind ik de besturing van Twilight Princess op de GameCube en Wii U (Pro controller) erg prettig, ook als je kijkt naar Ocarina of Time, die vind ik ook altijd nog prettig spelen.
De beste versie van Ocarina of Time is voor mij de 3DS versie.
- Linksquest
Dat soort grote[3D wereld] games speel meestel ook het liefst op groter scherm hoor maar in het geval van die game vind ik dat gewoon de beste versie op elk vlak.Linksquest schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:31:
3DS versie was zeker niet verkeerd, maar zelf speel ik liever op een groot scherm met een normale controller dan op een handheld, heel stom, maar het is zo.
MetroidVania games zoals Ori en straks de nieuwe Metroid Dredd speel ik dan weer het liefst in handheld-mode.Wat dat beteft ga ik straks blij zijn met dat grote schrem van de Oled Switch.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
- Linksquest
Dom van me dat ik in de tussentijd toch er aan ben begonnen. De power die in die game zit zuigt me er helemaal in. Heb wel een paar uur SSHD gespeeld, maar de HW games zijn verslavend. Helemaal doordat je telkens goodies krijgt en dan weer tig dingen unlocked.
Ach ja. Maakt ook weinig uit.
Hoe verschillend mensen toch zijn, ik heb dat precies andersom. HW heb ik na ongeveer 4 uur spelen aan de kant gedaan terwijl ik me wel helemaal kan verdrinken in de puzzels van Skyward Sword.RollieBollie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:09:
Ik had vorige maand eindelijk Hyrule Warriors Age of Calamity gekocht en zat te denken die pas te gaan spelen nadat ik klaar was met Skyward Sword HD.
Dom van me dat ik in de tussentijd toch er aan ben begonnen. De power die in die game zit zuigt me er helemaal in. Heb wel een paar uur SSHD gespeeld, maar de HW games zijn verslavend. Helemaal doordat je telkens goodies krijgt en dan weer tig dingen unlocked.
Ach ja. Maakt ook weinig uit.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Het is ook weer niet zo dat de game je enorm straft voor wat slag foutjes.Je merkt goed dat de ontwikkelaar destijds van het origineel al goed wist dat de motion controls techniek niet 100% werkt.Linksquest schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:46:
Ik heb momenteel zelf het probleem, voor mijn gevoel, dat hij altijd net anders slaat dan hoe ik wil.
- Linksquest
- Linksquest
Hyrule Warrios is inderdaad erg goed, zelf de eerste Hyrule Warriors 3x (Wii U, 3DS en Switch) en Age of Calamity ook tot nu toe alles 100%, inclusief de DLC.RollieBollie schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:09:
- Linksquest
Verder vond ik de devine beasts het minst interessants van de game en hoop ik dat de opvolger weer classic dungeons en tempels krijgt.
EDIT:
Volgende week op vakantie, is de DLC de moeite waard? Of moet ik mario oddysey op de kop tikken?
[ Voor 16% gewijzigd door swoutr op 21-07-2021 09:03 ]
Ja, en maar 1 ding tegelijk kan bestellen en dus per ding verzendkosten moet betalen. Had laatst 3 dingen geclaimd, van je maar 1 code invullen per bestelling.Linksquest schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 13:50:
Die zijn wel gaaf, vind alleen jammer de verzendkosten bij Nintendo zo hoog zijn.

Allebei, sowieso.swoutr schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:49:
Zojuist breath of the wild uitgespeeld op de switch lite, kleine 50 uur op gedaan. De laatste boss was een beetje te simpel imo.
Verder vond ik de devine beasts het minst interessants van de game en hoop ik dat de opvolger weer classic dungeons en tempels krijgt.
EDIT:
Volgende week op vakantie, is de DLC de moeite waard? Of moet ik mario oddysey op de kop tikken?
Mario is gewoon een erg goede game.
En de DLC voegt uren gameplay toe.
Maar met 50 uur heb je sowieso nog heel veel gemist.
DLC is voornamelijk om nog meer shrines en uiteindelijk een enorm devine beast. Dus als je dat al niet het leukste stuk vond dan is het niet de aanrader die ik zou aanraden. zeker niet voor dat geld.TomBraamhaar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:23:
[...]
Allebei, sowieso.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat ik veel dingen gemist heb geloof ik sowieso direct. Echter met een fulltime baan en volle weekenden moet ik soms al zoeken naar vrije uren en uberhaupt zin. Ik vind het ook jammer dat ik de game niet kan "continuen" om de wereld verder te verkennen. Nu moet ik een oude save laden en wellicht opnieuw ganon verslaan?TomBraamhaar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:23:
[...]
Allebei, sowieso.
Aparte keuze, maar wellicht logisch qua "krachten" en het respawnen van enemies als het verhaal technisch moet blijven kloppen. Maar desalniettemin jammer.
Bedankt om dat te zeggen, ik was dat bijna van plan. Spijtig.TomBraamhaar schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:21:
[...]
Ja, en maar 1 ding tegelijk kan bestellen en dus per ding verzendkosten moet betalen. Had laatst 3 dingen geclaimd, van je maar 1 code invullen per bestelling.
Heb zelf nooit de Wii gehad met die motion controls, maar speelt 'stoer'
Je kan in principe de game gewoon continue-en? Het enige is dat je niet in de wereld verder kan waarin Ganon verslagen is. Dat vond ik ook jammer, maar dat is wel typisch Zelda eigen.swoutr schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:19:
[...]
Dat ik veel dingen gemist heb geloof ik sowieso direct. Echter met een fulltime baan en volle weekenden moet ik soms al zoeken naar vrije uren en uberhaupt zin. Ik vind het ook jammer dat ik de game niet kan "continuen" om de wereld verder te verkennen. Nu moet ik een oude save laden en wellicht opnieuw ganon verslaan?
Aparte keuze, maar wellicht logisch qua "krachten" en het respawnen van enemies als het verhaal technisch moet blijven kloppen. Maar desalniettemin jammer.
ITT de reactie hierboven (ergens) kan ik zeker de DLC aanraden. Eigenlijk had ik je aangeraden die gelijk bij aanschaf al te halen. Mocht je niet warm worden van het exploren en dingen ontdekken, en echt alleen voor de main-storyline het spel hebben gespeeld, dan misschien niet, maar ik heb ergens tussen de 200-300 uur erop zitten. Wat mij betreft is het het zeker waard. Wat betreft het "uitspelen" in 50 uur, ja de main storyline misschien, maar de rest heb je nog niet gezien/gedaan.
Wow die art is vet.
Tja het is sowieso vaag waarom Retro soort van 2de keuze is bij de ontwikkeling van Metroid Prime 4.
- Linksquest
Tot welk punt heb je met de Joy-Cons[motion-controls] gespeeld ?Linksquest schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:55:
Ik ben zelf nu overgestapt naar de Pro controller, de Joy-Cons gingen gek doen op een bepaald punt. (in het menu van de Switch deden ze normaal) , werd er wild van begon me langzaam te ergeren, daarom maar overgestapt
Denk dat ik voorlopig toch maar verder ga met motion controls omdat dat toch wat natuurlijker aanvoelt.
Hebben anderen hier ook last van?
(beetje jammer, want als de besturing beter was geweest was dit in mijn ogen echt een topgame geweest)
Verwijderd
Mijn advies zou zijn: even doorbijten en je bent er zo aan gewend.
- Linksquest
Bijna het einde van de 3de tempeljori040 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:15:
[...]
Tot welk punt heb je met de Joy-Cons[motion-controls] gespeeld ?
- Linksquest
Je bent echt niet de enige, maar op een of andere manier werkt de L toets indrukken voor de Camera beter dan telkens ruzie te maken met die Motion Controlavec_style schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:32:
Ik kan maar niet goed wennen aan de controls van SS. Als ik motion controls gebruik vind ik deze niet accuraat genoeg. Maar button control heeft als grote nadeel dat de camera zo lastig te besturen is.
Denk dat ik voorlopig toch maar verder ga met motion controls omdat dat toch wat natuurlijker aanvoelt.
Hebben anderen hier ook last van?
(beetje jammer, want als de besturing beter was geweest was dit in mijn ogen echt een topgame geweest)
Ben bij de skyview temple bij Ghirahim....man man man met die pro controller is dat gewoon 3 x niks.
Toch maar motion control proberen...

Heb alles met de pro controller gespeeld. De slagrichting pakt hij niet altijd, maar meestal is het wel te doen. Behalve bij die gevechten bij Girahim. Uiteindelijk daarvoor telkens de motion controls gebruikt. Beiden controls hebben voor en nadelen, maar beiden niet ideaal.
Op de Wii toen wel halverwege de game afgehaakt omdat ik klaar was met dat gewapper. Nu ga ik hem wel helemaal uitspelen. Ik vindt deze game persoonlijk wel leuker dan BOTW. Daar miste ik de klassieke dungeons die hier wel in zitten.
Ik denk dat ik voorlopig maar door ga met motion controls, omdat ik dat nu al gewend ben en omdat ik dankzij deze de eerste baas heb kunnen verslaan. Denk niet dat dat gelukt zou zijn met de button controls.
hehe hier ook netavec_style schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:47:
Blij om te zien dat ik niet de enige ben die moeite heeft met de controls, maar tegelijkertijd ook wel erg jammer. Ik had wel iets beters van Nintendo verwacht.
Ik denk dat ik voorlopig maar door ga met motion controls, omdat ik dat nu al gewend ben en omdat ik dankzij deze de eerste baas heb kunnen verslaan. Denk niet dat dat gelukt zou zijn met de button controls.
mijn vrouw zei net al: "kan je meteen die nieuwe dure paarse dingen gebruiken"
heeft ze op zich een punt
- Linksquest
Op de Wii ging het voor mij echt voor geen meter, maar nu dus wel. Natuurlijk is de ervaring voor iedereen anders, maar verbaas mij over de negatieve ervaringen hier. Ik vind het echt een van de betere Zelda's, top 5 zeker tot nu, maar misschien wel hoger als ik hem uit heb gespeeld.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik vind dat de controls een stuk beter werken dan de controls van de Wii. Het is niet perfect, maar het spelen met de motion controls vind ik wel wat toevoegen aan de spel ervaring.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
- Linksquest
Heb daar eens in lopen stoeien, je kunt er wat dingen aanpassen, maar ik zelf vond hem er niet veel beter op worden, maar dat is iets persoonlijks.JackAvery schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 07:18:
Voor de mensen die de toetsencontrols prefereren maar moeite hebben met de camera: hebben jullie al geprobeerd de controls te remappen in het systeemmenu van de Switch? Ik heb Skyward Sword niet dus kan zelf niet testen of dit jullie helpt.
— KelzAx (LinksGeekGal) (@KelzAx) 26 juli 2021
[ Voor 10% gewijzigd door TomBraamhaar op 27-07-2021 10:41 ]
Tweet is verwijderd of je link (no pun intended) niet goed. Wat stond er?
Soms moet je de pagina een paar keer verversen.Koldur schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:55:
[...]
Tweet is verwijderd of je link (no pun intended) niet goed. Wat stond er?
PSN: Redrafted
- Linksquest
Verwijderd
Ongeveer even ver als jij. Net de eerste vlam gevonden. Ongeveer 24 uur gespeeld.Linksquest schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:47:
Waar zitten jullie nu ergens met de game? Ik ben nu bezig met het vinden van de 3 vlammen om het Master Sword sterker te maken, ik heb alleen de laatste 4 dagen niet kunnen spelen, hopelijk vanavond weer.
- Linksquest
Verwijderd
Zie mijn eerdere post:Linksquest schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:54:
Hoe speel jij hem @Verwijderd ?
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 15:41:
Ik heb onlangs een Nintendo Switch gekocht met Skyward Sword. Ik heb heel veel van Nintendo gespeeld, maar ben ergens in het era van de Nintendo Wii afgehaakt toen iedereen en zijn schoonmoeder een Wii in huis had. Skyward Sword dus niet op de Wii gespeeld en moet zeggen dat ik nu in een weekje 20 uur in heb zitten en vermaak mij er uitstekend mee! Ik heb het liefst reguliere controls en geen motion controls e.d. dus heb niet getwijfeld en direct voor button controls gekozen met de pro controller. Eerste uur was erg wennen en was bijna afgehaakt maar nu ben ik gewend aan de controls en heb ik er geen hinder meer van.
Mijn advies zou zijn: even doorbijten en je bent er zo aan gewend.
Nah, zolang er mensen zijn die 'm niet hebben en alleen het origineel hebben uitgespeeld, loop je óf enorm achter (origineel niet gespeeld) of zit je ergens in 't midden.sderooij schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:20:
Hier net uurtje of 13 er in zitten, zo te horen 'loop ik achter'
Valt mee, ben zelf net pas van Skyloft af. Waar kan ik de tijd vinden .sderooij schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:20:
Hier net uurtje of 13 er in zitten, zo te horen 'loop ik achter'
hehe hier hetzelfde, nu net klaar met het hele huis opnieuw verven zo in m'n vakantieTomBraamhaar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:34:
[...]
Valt mee, ben zelf net pas van Skyloft af. Waar kan ik de tijd vinden .
Ik heb het origineel wel gespeeld, maar ben nooit ver gekomen omdat de controls mij zo fustreerden. En aangezien dat lang geleden was ben ik totaal vergeten wat ik toen allemaal gedaan heb, maar af en toe krijg ik tijdens het spelen een flashback van hoe ik dat toen ervaarde. En dat waren allemaal momenten waarbij de motion controls niet goed werkten. Gelukkig gaat dat nu een heel stuk beter. Ik heb het gevoel dat ik nu sneller voortgang boek en minder zit te worstelen met de controls (gebruik nu ook weer motion controls).
- Linksquest
Deze missies kom je standaard tegen, is onderdaad van de main game, dus maak je maar niet druk.avec_style schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:43:
haha....ik lees ook vaak dat men bezig is met dingen waarvan ik niet eens wist dat dat in de game zit. (zoals vinden van de vlammen om het zwaard te verbetern, etc.)Ik zit net pas in de 2e wereld en vind het al heel knap van mij dat ik zo ver ben.
Verwijderd
Maar wat een fijne game is dit zeg! Geniet enorm van de in-game Zelda soundtracks.
- Linksquest
Overigens heb ik gemerkt dat niet alle animaties netjes meeschalen naar 60FPS
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Linksquest
De Tempels bedoel je?Touchdomex schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:32:
Stiekem mis ik deze opzet wel bij Botw. Hoe goed ik die ook vind. Het is echt wel een andere game.
Klopt, dat is me ook opgevallen.Touchdomex schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:32:
Overigens heb ik gemerkt dat niet alle animaties netjes meeschalen naar 60FPSZeker als je gaat springen bij het klimmen klopt de animatie niet meer goed :
Hele manier van door het spel gaan. De enorme tempels die ik veel toffer vind dan die beesten. De hele vibe en sfeer is anders en past meer bij het beeld wat vroeger Zelda voor mij was.
- Linksquest
Mag wel een beetje van beide gaan worden. Grotere tempels maar wel de vrijheid van Botw. De wereld van Botw is echt heel tof en gewoon heel veel kleine dingen die overal zijn en ook te ontdekken.Linksquest schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:17:
Dat gevoel heb ik zelf ook, vond voor de verandering Breath of the Wild niet slecht, maar dat moet niet de nieuwe standaard worden met al die korte tempels.
Ik kan beide gewoon heel erg waarderen. Beide heb ik uren in gespeeld. BotW pak ik heel snel op om tussendoor nog wat te verkennen. Dat is het grote voordeel. Daar heb ik dus ook honderden uren in zitten. Skyward Sword is straks als het verhaal klaar is... Dan ga ik ook niet verder met het spel. Dan is het klaar en afgerond.
Verder vermaak ik me prima, button only kan ik niet aan wennen, dus 'moet' ik motion maar gebruiken.
Het lineaire is wel fijn voor een keer, maar BotW is op alle vlakken beter imo.
Idealiter (voor mijn smaak) slaagt Nintendo er in de toekomst in om de openheid van BOTW te combineren met innovatieve en thematisch afwisselende dungeons. Ik zie daar meer opportuniteiten door bvb. dungeons nog verder te integreren met de rest van de wereld. In BOTW zie je dit al in de verschillende labyrinthen, de approach naar verschillende Sheikah torens, sommige andere point of interests. Skyward Sword doet dit deels ook - kijk naar Lanayru Mining Facility. Ik hoop dat Nintendo dat zelf ook door heeft, en we daarom meer tijd/verplaatsings-gerelateerde krachten zien die geassocieerd lijken met Link's arm. Zeer benieuwd wat Nintendo dus gaat doen met BOTW2.
Ook benieuwd wat er met de shrines gaat gebeuren, maar ik zie ze zelf niet volledig verdwijnen.
Ik kreeg vragen zoals:
- Wat vond je van de hoeveelheid Shrines vs Dungeons?
- Wat vind je leuk aan Skyward Sword?
- Wat vind je leuk aan BOTW?
En ik houd er erg van om items te verzamelen en te upgraden. Wat dan wel weer grappig is aan Skyward Sword dat bepaalde items slijten/kapot gaan. Ik kan me dat niet herinneren van het origineel, maar wel van BOTW. En dat er over BOTW geklaagd werd dat items kapot gaan en volgens mij geen klachten zijn dat dit ook in Skyward Sword gebeurde.
1e is in de Lanayru Mining Facility. Zit ergens een kist die je moet verschuiven, maar kan zijn dat je die niet volledig kan verschuiven met resultaat dat je niet verder kan. Ik save zelf altijd voordat ik een dungeon inga en copy/paste dan die save. Ben ik eruit doe ik dat opnieuw.
De 2e gamebreaking bug in Skyward Sword HD krijg je als je de Nederlandse taal gebruikt. Zodra je de laatste boss verslagen hebt bevriest het beeld en blijft er een wit scherm hangen. Nintendo is bezig met een update hiervoor.
https://www.nintendolife....that_ruins_the_final_boss
Gelukkig speel ik altijd games in het Engels.
Verwijderd
Vanmiddag de laatste dungeon en eindbaas uitgespeeld. Heb ongeveer 45 uur speeltijd, heb alle sidequests gedaan en alle hartjes gevonden. Het is mijn eerste Zelda sinds Ocarina of Time en heb mij er uitstekend mee vermaakt. Magische wereld en ik vind Zelda echt fantastisch vormgegeven in Skyward Sword. Ik voelde mij echt betrokken en de emotie creëerde een sterke drive om haar te redden. Ondanks dat dit spel een Wii remaster is vind ik de graphics prachtig. Zo zie je maar weer dat je soms helemaal geen imposante hardware nodig heb om te smullen van de graphics, zeker in docked modus op mijn oled tv heb ik genoten van al het moois dat op het beeld getoverd werd. De artstyle is subliem.
Ik speel hem in het Nederlands, was positief verrast over de BotW vertaling. Dus doe deze nu ook 'gewoon' in het Nederlands. Hoeveel dungeons zijn er? Dan weet ik wanneer ik hem op het Engels moet zetten.RollieBollie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:01:
Er zitten blijkbaar enkele gamebreaking bugs in Skyward Sword.
1e is in de Lanayru Mining Facility. Zit ergens een kist die je moet verschuiven, maar kan zijn dat je die niet volledig kan verschuiven met resultaat dat je niet verder kan. Ik save zelf altijd voordat ik een dungeon inga en copy/paste dan die save. Ben ik eruit doe ik dat opnieuw.
De 2e gamebreaking bug in Skyward Sword HD krijg je als je de Nederlandse taal gebruikt. Zodra je de laatste boss verslagen hebt bevriest het beeld en blijft er een wit scherm hangen. Nintendo is bezig met een update hiervoor.
Ik ben nu in de Lanayru Mining Facility, al wat wat kisten zonder problemen verschoven gelukkig.
[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 08-08-2021 18:50 ]
Op de helft al? Nog geen 10 uur inzitten.JackAvery schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:49:
@TomBraamhaar 7, je zit rond (net voor) de helft denk ik.
Die heb ik.RollieBollie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:51:
Je zit op de helft. Als je de map van de mining facility hebt ben je voorbij de 1e bug.
https://howlongtobeat.com/game?id=10042
Ik ben zelf altijd lang bezig, maar wil dan ook bij wijze van spreken elk hoekje hebben omgekeerd. En ben ondertussen vaak ook met andere dingen bezig zoals huishouden. Vandaag ook weer. Zat lekker op stoeltje in de bazaar en was ondertussen thuis aan het stofzuigen. Dus hoppa, weer iets van een half uur voor jan met de korte achternaam erbij.
[ Voor 65% gewijzigd door RollieBollie op 08-08-2021 19:06 ]
@RollieBollie deed ik eerder ook, maar gezien tijdgebrek focus ik me de laatste jaren veelal op het verhaal. Hoewel ik nu af en toe nog steeds wel afdwaal.
- Linksquest
Ben hier ook op de harde manier achter gekomen afgelopen zaterdag, eind gevecht uiteindelijk 3x moeten (3de keer in het Engels) om hem uit eindelijk te kunnen uitspelen.RollieBollie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:01:
Er zitten blijkbaar enkele gamebreaking bugs in Skyward Sword.
- Linksquest
Ik heb er nu met alle Skykisten zoeken en veel side Qusten te doen iets meer dan 33 uur over gedaan, maar heb ook mensen gezien die niks van Side Questen hebben gedaan die hem onder de 20 uur hadden uitgespeeld.JackAvery schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 19:03:
@TomBraamhaar het is maar hoe je het speelt. Skyward Sword kan je in 30 uur wel uitspelen, maar ik ken best wat mensen die er een stuk langer over doen.
- Linksquest
Misschien achteraf die nieuwe Joy-Cons voor niks gekocht, maar de Switch oogt wel mooi met die Zelda Joy-Cons.
Vorige week verder gegaan met Skyward Sword en kon op de een of andere manier niet meer lekker spelen met de Pro controller. Dus motion controls gepakt. En soms pak ik toch de Pro controller uit frustratie als de motion controls niet lekker lopen. Daarmee bedoel ik niet de continue kalibreren. Bijvoorbeeld als je ergens afspringt en dan zonder sailcloth of loftwing moet bewegen. Ik kreeg het niet voor elkaar om dan naar voren te gaan. En uiteindelijk lukte dat ook niet lekker met de Pro en na een uurtje ofzo klikte er iets bij me en lukte het motion controls wel.
Dat merk ik trouwens wel vaker met consoles en controllers. Ik game sinds de NES en heb alle Nintendo consoles in huis staan. Helaas door tijdsgebrek game ik enkel op de huidige console, maar zit sinds geruime tijd ruim in mijn tijd. Dus mooi moment om de oude games op te pakken. De 1e uren zit ik echt van WTF, hoe heb ik ooit die controller kunnen gebruiken? En ook dan klikt er in ene iets en hoppa alsof ik nooit ben overgestapt naar nieuwere consoles.
- Linksquest
De pro controller vind ik wel heel fijn, maar het bouw pakket idee heb ik zelf niks mee. Speel ook alleen in de TV mode.
Edit: officiële aankondiging volgt morgen of overmorgen.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 16-09-2021 10:14 ]
- Linksquest
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic