Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datums had ik in de mail staan van de aankoop, zoals inderdaad de 28ste deze maand een bonus pakje.

30 juli 2021 komt wave 1 en op 30 november 2021 komt wave 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05pDsCyhB9jRuPGm-Q1HFS-TqSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b2uI9R1rYFoJMIo1JkX3SWyH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Linksquest op 22-05-2021 09:55 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kreeg eerder een email van Nintendo dat de betaling binnenkort gedaan zou worden maar mogelijk een probleem was. Gisteren mail gekregen dat m'n pre-order van de DLC van AoC was geannuleerd omdat de betaling niet voldaan kon worden. Vond ik heel vreemd, want was toch echt zeker dat ik 'm betaald had via creditcard.

Dat was dus blijkbaar niet zo, terwijl ik met veel pijn en moeite juist door de betaalstappen was gelopen. Enige betaling die ik kon zien, was de extra content voor Smash Bros (die ik al heul lang niet heb gespeeld). Gisteravond maar de tijd genomen om het een en ander te fixen hiervoor. Om het wat makkelijker te maken voor aankopen via CC, kan je het ook via de computer doen als je met je N-account inlogt op de site en de eShop in gaat. Wachtwoord hiervoor moeten achterhalen, maar gelukt.

Het meest verneukte rotzooi van Nintendo is dat de link om de DLC van AoC te kopen helemaal niet verwijst naar die content. Kijk zelf maar. Ga naar https://www.nintendo.nl/G...8129.html#Uitbreidingspas, zodat je naar de DLC aankoop gaat. Klik op de link, log in met je N-account en let op het spel wat in het midden wordt weergegeven. Je krijgt dan helemaal niet de AoC DLC, maar de DLC van Marvels Ultimate Alliance 3: The Black Order.
Zet de DLC via de Switch eShop in je wishlish, open je wishlist op de computer en je komt op een notfound pagina. :F

Gewoon ruim een uur bezig geweest om de DLC opnieuw aan te schaffen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei, dat is zeker vervelend om te horen, ik zelf heb hem aangeschaft met Paypal, werkt heel fijn om eerlijk te zijn, ik zelf heb hem vanaf dag 1 toen het kon al gereserveerd en meen gewoon via de browser als ik me niet vergist.

Ik heb zelf het voor de zekerheid nagekeken of ik ook daadwerkelijk Zelda heb gepakt en niet Marvel, maar gelukkig gewoon Zelda. zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdD2Xeb6_xyYrH9SvDzYCSJjb_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WmR4yiTJxDBdhZFHPOsElExD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Linksquest, die heb ik ook. Eerste keer deed ik het met veel moeite via de Switch zelf. Kreeg ook netjes bevestiging in de mail dat de pre-order geplaatst was. Alleen geen betaalbevestiging. Ik dacht dat het allemaal goed was, omdat ik er direct na de tweede DLC van Smash Bros kocht. Toen kwam ik er achter dat m'n CC was opgeslagen en als je die dan wilt gebruiken, moet je je N-account wachtwoord weer invullen. Ik wist echt even niet wat dat was, dus de koppeling met CC weer weggehaald en die betaling apart gedaan. Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak geweest dat de betaling van de AoC DLC niet afgerond kon worden op 't moment dat Nintendo dat wilde incasseren.

Maar ga zelf maar naar de link die ik postte en klik dan door. Ik vond het al gek en bij het bevestigen om de DLC werkelijk te kopen (die krijg je nadat je dus al alle betaalinformatie hebt ingegeven) staat ook wat je nodig hebt voor de DLC. Er stond heel duidelijk bij dat Marvel Avengers nodig was. Tja, dan maar de boel annuleren. Eh, hoe? Enige optie die ik zag, was de browsertab sluiten. :F En dan maar alles via de Switch doen. Inclusief m'n CC nummer overnemen gevolgd door het extra wachtwoord. Om dan doodleuk begroet te worden met de "er is iets fout gegaan"-pagina van Adyen (betalingsprovider). Dus kon ik de zooi weer opnieuw doen. Deja vú much? Want had de eerste keer ook al problemen met het aankopen ervan en dat gebeurde toen tijdens het invullen van de CC gegevens zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:00:
Maar ga zelf maar naar de link die ik postte en klik dan door. Ik vond het al gek en bij het bevestigen om de DLC werkelijk te kopen (die krijg je nadat je dus al alle betaalinformatie hebt ingegeven) staat ook wat je nodig hebt voor de DLC. Er stond heel duidelijk bij dat Marvel Avengers nodig was. Tja, dan maar de boel annuleren. Eh, hoe? Enige optie die ik zag, was de browsertab sluiten. :F En dan maar alles via de Switch doen. Inclusief m'n CC nummer overnemen gevolgd door het extra wachtwoord. Om dan doodleuk begroet te worden met de "er is iets fout gegaan"-pagina van Adyen (betalingsprovider). Dus kon ik de zooi weer opnieuw doen. Deja vú much? Want had de eerste keer ook al problemen met het aankopen ervan en dat gebeurde toen tijdens het invullen van de CC gegevens zelf.
Heb ik gedaan, 3x geprobeerd met 2 browsers, 2x edge (1x in privé) en met Firefix 1x, alle 3 de keren gewoon op de goede pagina. Nu kan het natuurlijk wel zo zijn dat Nintendo het probleem gefixt heeft, hoe dan ook, leuk is anders, het zou niet zo lastig moeten zijn om gewoon een DLC of een spel te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Heb ik gedaan, 3x geprobeerd met 2 browsers, 2x edge (1x in privé) en met Firefix 1x, alle 3 de keren gewoon op de goede pagina. Nu kan het natuurlijk wel zo zijn dat Nintendo het probleem gefixt heeft, hoe dan ook, leuk is anders, het zou niet zo lastig moeten zijn om gewoon een DLC of een spel te moeten kopen.
Nou, als ik doorga om het aan te schaffen, dus ook werkelijk op https://ec.nintendo.com/a...e_source=false&gameSpec=1 klikken, kom ik toch echt uit bij de Marvel DLC. Twee verschillende PCs, wel beide Firefox want ik doe niet aan Chrome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:44
@Hero of Time : Ik heb ook dat die naar de Marvel DLC gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die link gaat inderdaad naar de Marvel gedeelte, maar die andere link die je plaatste, https://www.nintendo.nl/G...8129.html#Uitbreidingspas, kom ik wel gewoon uit op Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:19
De eerste demonstratie van hoe de twee verschillende controlemethodes in Skyward Sword werken, vind je in deze tweet van de Japanse Legend of Zelda twitteraccount.

Voor zwaardmoves in handheld hou je ZR ingedrukt en beweeg je met de rechterstick, als ik het goed zie.

Edit: iemand heeft m op YouTube gezwierd:

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 26-05-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor het delen, ben wel benieuwd hoeveel verschil er tussen de Wii en de Switch versie met de besturing zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Transportman schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:36:
@Hero of Time : Ik heb ook dat die naar de Marvel DLC gaat...
Dank voor het bevestigen dat het niet aan mij ligt. :)
Linksquest schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:38:
Die link gaat inderdaad naar de Marvel gedeelte, maar die andere link die je plaatste, https://www.nintendo.nl/G...8129.html#Uitbreidingspas, kom ik wel gewoon uit op Zelda.
Ik zei dan ook dat je daarna door moest klikken voor het aanschaffen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Hero of Time schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Dank voor het bevestigen dat het niet aan mij ligt. :)

[...]

Ik zei dan ook dat je daarna door moest klikken voor het aanschaffen. ;)
Zojuist nog een keer gekeken, nu gaat die wel netjes naar de DLC van Age of Calamity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Transportman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Zojuist nog een keer gekeken, nu gaat die wel netjes naar de DLC van Age of Calamity.
Jep, en ik krijg een error die meld dat ik 'm al heb aangeschaft. De URL is verandert. Iemand van Nintendo heeft blijkbaar m'n reacties hier gezien. Wie van jullie werkt daar? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Eén van de grotere mysteries sinds Zelda Breath of the Wild. Wie zijn de Zonai? Uitgezocht en uitgebreid besproken door youtuber NintendoBlackCrisis en getoond in een prachtige video. Must-see voor fans van Zelda lore.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste keer dat ik die term hoor. Waar zou dat in de hele game serie genoemd moeten zijn? En waarom is het dan nodig om er zo diep op in te gaan met een video van zo'n 1,5 uur? Nee, heb de video niet gekeken, vandaar m'n vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeror schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:00:
Eén van de grotere mysteries sinds Zelda Breath of the Wild. Wie zijn de Zonai? Uitgezocht en uitgebreid besproken door youtuber NintendoBlackCrisis en getoond in een prachtige video. Must-see voor fans van Zelda lore.

[YouTube: Who are the ZONAI? - A Breath of the Wild Documentary]
Er is nog een part voor dit verhaal, die is iets van 43 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:39:
Eerste keer dat ik die term hoor. Waar zou dat in de hele game serie genoemd moeten zijn? En waarom is het dan nodig om er zo diep op in te gaan met een video van zo'n 1,5 uur? Nee, heb de video niet gekeken, vandaar m'n vragen.
In het zuiden van Hyrule in de Faron region heb je veel van die ancient ruins staan. Die ruins zijn van de Zonai. Er wordt alleen vrij weinig uitgelegd wie die Zonai nu waren, behalve dat ze een ancient en barbaric tribe waren.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Nog één week tot de E3 direct. Wat verwachten/hopen jullie wel en niet te zien op het Zelda front?

@Hero of Time , er bestaat een harde kern Zelda lore fans die graag theorycraften en over deze hypotheses discussiëren. Denk bvb aan al de discussies over de Zelda timeline tot Hyrule Historia uitkwam. Gewoon nog een manier om met de franchise te interageren. Vergelijk het met mensen die fanfic schrijven enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 08-06-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:22
JackAvery schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:03:
Nog één week tot de E3 direct. Wat verwachten/hopen jullie wel en niet te zien op het Zelda front?

@Hero of Time , er bestaat een harde kern Zelda lore fans die graag theorycraften en over deze hypotheses discussiëren. Denk bvb aan al de discussies over de Zelda timeline tot Hyrule Historia uitkwam. Gewoon nog een manier om met de franchise te interageren. Vergelijk het met mensen die fanfic schrijven enzo.
Ik hoop heel erg op de aankondiging van een Ocarina of Time, Wind Waker en Twilight Princess HD i.h.k. van de 35e verjaardag van Zelda. Verder zal ik een remake van Oracle of Seasons/Oracle of Ages en/of Minish Cap wel heel tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Een remake van Ocarina of Time (in BotW style?) en BotW2 materiaal en mijn E3 kan niet meer stuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Gynnad op 08-06-2021 10:06 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
Gynnad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:06:
Een remake van Ocarina of Time (in BotW style?)…
Dat zou wel heel bijzonder zijn, een 3e remake van Ocarina of Time.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
DutchKel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Maar er is nog geen remake geweest op een niet handheld console toch? Al kun je de Switch ook handheld gebruiken natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Gynnad schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Maar er is nog geen remake geweest op een niet handheld console toch? Al kun je de Switch ook handheld gebruiken natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel.
Dat klopt, de 3DS versie is nog niet ergens anders naartoe geport. De andere versies zijn allemaal N64 emulator versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchKel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:28:
[...]

En toch sta ik wel voor open, maar hoop dan gewoon wel met de Master Quest en het liefst Majora's Mask Remake in 1 bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Persoonlijlk ben ik al erg blij met een korte BOTW2 trailer tijdens E3. Ik verwacht ergens namelijk dat Nintendo niet te veel over eventuele andere Zelda projecten gaat praten tot Skyward Sword HD in de winkels ligt.

Wat Ocarina betreft: het is een fantastische game maar tenzij ze met een AA(A)-budget remake komen, is een N64 port voor mij meer dan voldoende. Ik heb eigenlijk weinig interesse in de halve stap die de 3DS remakes waren.

WW HD en/of TP HD zie ik dit jaar releasen, als ze inderdaad in de planning staan. BOTW2 zou best een maart 2022 game kunnen zijn om het fiscale jaar mee af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
BOTW2 verwacht ik ook nog niet zo kort op Skyward Sword. Denk dat Skyward Sword al zoethouder is gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Er zit straks gewoon weer 5-6 jaar tussen releases.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik twijfel uberhaupt of we Zelda Botw2 dit jaar nog gaan zien. December wellicht op zn vroegst. Reden dat ik dat denk heeft te maken met de november release wave 2 van de Hyrule Warriors DLC. Ik denk eigenlijk niet dat ze Zelda 2 eerder uitbrengen dan die wave 2 van die DLC. Wel denk ik dat een release van Zelda botw2 hand in hand gaat met een Switch pro release.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 08-06-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DutchKel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Dat klopt, de 3DS versie is nog niet ergens anders naartoe geport. De andere versies zijn allemaal N64 emulator versies.
Dus OoT+MQ en MM die je als speciale editie op de cube kon spelen bevatte een N64 emulator? Knap hoe ze dan de knoppen fatsoenlijk visueel naar die van de cube hebben vertaald. ;)

Het kan alleen maar als het een port was. En dat getuige ook het feit dat er 2 versies van MM zijn, eentje (die heb ik helaas) was nogal bugged en kon bij willekeurige overgangen van werelddelen crashen.
Zeror schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:57:
[...]

In het zuiden van Hyrule in de Faron region heb je veel van die ancient ruins staan. Die ruins zijn van de Zonai. Er wordt alleen vrij weinig uitgelegd wie die Zonai nu waren, behalve dat ze een ancient en barbaric tribe waren.
Oh. Nogmaals, waar wordt die naam genoemd? Welke NPC heeft het er over? Want ik heb er blijkbaar eentje gemist dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:22:

Oh. Nogmaals, waar wordt die naam genoemd? Welke NPC heeft het er over? Want ik heb er blijkbaar eentje gemist dan.
Wordt volgens mij niet specifiek door een NPC genoemd, maar er is wel een gebied dat Zonai Ruins heet. De naam wordt genoemd in BotW Creating a Champion boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zeror schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:45:
[...]

Wordt volgens mij niet specifiek door een NPC genoemd, maar er is wel een gebied dat Zonai Ruins heet. De naam wordt genoemd in BotW Creating a Champion boek.
Ah, het boek dat ik nog moet lezen. Net als de 3 collectors editions in de Historia reeks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:53:
Er zit straks gewoon weer 5-6 jaar tussen releases.
Die kans zit er goed in, als je denkt dat we nu al 4 jaar verder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dat terwijl er al een goede basis lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Señor Sjon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:23:
En dat terwijl er al een goede basis lag...
Ik hoop juist dat ze meer terug gaan naar de roots van Zelda.

Ik vond alleen de puzzels van de uitbereidingsset echt uitdagend en leuk. Het hoofd spel met de Shrines en 4 titans vond ik een beetje tegenvallen qua moeilijkheid. Het waren in elk geval geen grote dungeons waar je veel moest uitzoeken om bij de eindbaas te komen.

Maar net als met Majora's Mask kun je met dezelfde spelelementen ook een totaal ander spel maken. Majora's Mask gebruikte dezelfde spelelementen als Ocarina of Time omdat ze het snel af wilde hebben. Daar zit dan ook maar ongeveer 2 jaar ontwikkeltijd tussen.

Wat ook nog kan zijn is dat ze BOTW2 als launch titel willen gebruiken voor de Switch Pro (als die al uitkomt) en dat ze daar allerlei grafische verbeteringen in maken.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 09-06-2021 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, er zitten imo wat rare moeilijheidsspikes (voor mij) in.
- Master Sword quest om hem enigszins bruikbaar te maken. Je begint weer als Eventide en moet een hele put door. De eerste gaat nog wel, maar wat ik van walkthroughs heb gezien... Vrij bewerkelijk.
- Idem voor de vier bonusshrines met die staf dat je een kwart hartje hebt. Vrij suf aangezien de omgeving ook schade toe kan brengen.
- Lynels zijn veruit de sterkste vijanden, ik zou je niet kunnen vertellen welke op 1 na sterkste is door de spike van hun.
- De Divine Beasts zouden vroeger samen 1-2 kerkers zijn geweest qua puzzel en grootte. De eindbazen daarvan zijn dan weer idioot makkelijk. Bompijlen x5 en je maait ze binnen een minuut neer.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 09-06-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchKel schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Ik hoop juist dat ze meer terug gaan naar de roots van Zelda.

Ik vond alleen de puzzels van de uitbereidingsset echt uitdagend en leuk. Het hoofd spel met de Shrines en 4 titans vond ik een beetje tegenvallen qua moeilijkheid. Het waren in elk geval geen grote dungeons waar je veel moest uitzoeken om bij de eindbaas te komen.

Maar net als met Majora's Mask kun je met dezelfde spelelementen ook een totaal ander spel maken. Majora's Mask gebruikte dezelfde spelelementen als Ocarina of Time omdat ze het snel af wilde hebben. Daar zit dan ook maar ongeveer 2 jaar ontwikkeltijd tussen.

Wat ook nog kan zijn is dat ze BOTW2 als launch titel willen gebruiken voor de Switch Pro (als die al uitkomt) en dat ze daar allerlei grafische verbeteringen in maken.
Ik zelf vond dat Breath of the wild op sommige punten, vooral in het begin, wat te moeilijk is, sommige slaan je even 6 tot 8 hartjes in 1x af, afhankelijk van en armer en zijn wapen. En inderdaad ook de titans waren niet erg uitgebreid zoals sommige dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zolang bommen maar weer uit een Bomb Bag komen ipv een rune. Dan vind ik het goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:12

MrScratch

I am rubber, you are glue

Vond wel de Lynels goed gelukt. De eerste die ik op die berg bij de Zora's tegen kwam vond ik echt doodeng en liep ik met een grote boog omheen. Pfoeh. Later bleek dat de zwakste te zijn en waren er nog veel moeilijkere versies die rond liepen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Linksquest schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Ik zelf vond dat Breath of the wild op sommige punten, vooral in het begin, wat te moeilijk is, sommige slaan je even 6 tot 8 hartjes in 1x af, afhankelijk van en armer en zijn wapen. En inderdaad ook de titans waren niet erg uitgebreid zoals sommige dungeons.
De moeilijkheidsgraad in het begin is eigenlijk de enige reden dat ik de Master Mode nog niet geprobeerd heb. Aan het eind met allerlei upgrades en de bonussen van de champions wordt alles wel heel makkelijk.

Ik merk het ook met de Master Sword quest om die te upgraden, de eerste lukt me nog, maar de tweede compleet niet. Nu ben ik ook een ramp met de dodges en parries, ik krijg de timing gewoon niet goed, waardoor gevechten die daarop leunen (wat zeker aan het begin en met de Master Sword quest is) mij gewoon niet lukken.
MrScratch schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:28:
Vond wel de Lynels goed gelukt. De eerste die ik op die berg bij de Zora's tegen kwam vond ik echt doodeng en liep ik met een grote boog omheen. Pfoeh. Later bleek dat de zwakste te zijn en waren er nog veel moeilijkere versies die rond liepen.
De eerste keer schoot ik die neer met een ancient arrow en was ik teleurgesteld dat er geen loot was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
BOTW heeft inderdaad een omgekeerde moeilijkheidscurve... maar dat vond ik net leuk. In het begin is alles nog nieuw, leer je het spel en ga je soms op je bek. Het spel wordt makkelijker vooral omdat je beter wordt, vrij logisch. Het is wel zo dat mensen heel lang in de 'endgame' blijven hangen net omdat het zo leuk is om gewoon nieuwe dingen te ervaren en alle hoeken van de wereld te ontdekken... en dan gaat na een tijd weinig je nog echt uitdagen.

De dungeon bosses zijn (relatief) makkelijk - wat ik persoonlijk een beetje spijtig vind, maar ook begrijpelijk. Als designer heb je daar de uitdaging dat mensen namelijk op bijna elk punt van de power curve in het spel naar die dungeon kunnen gaan.

Trouwens, voor mij gaat BOTW net wel terug naar de 'roots' van Zelda games. Die liggen wat mij betreft niet perse in de Dungeons (nochtans een erg belangrijk element), maar in een meer holistisch concept van exploratie.

Maar ja, het lijkt er wel op dat er toch vijf jaar tussen BOTW 1 en 2 zal zitten. Toen men in 2019 de sequel aankondigden, hoopte ik op een snelle maar erg iteratieve sequel. Nu liggen mijn verwachtingen wel wat hoger.
Señor Sjon schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:39:
Tsja, er zitten imo wat rare moeilijheidsspikes (voor mij) in.
- Master Sword quest om hem enigszins bruikbaar te maken. Je begint weer als Eventide en moet een hele put door. De eerste gaat nog wel, maar wat ik van walkthroughs heb gezien... Vrij bewerkelijk.
- Idem voor de vier bonusshrines met die staf dat je een kwart hartje hebt. Vrij suf aangezien de omgeving ook schade toe kan brengen.
Dit zijn toch DLC toevoegingen? Daarbij zou ik toch verwachten dat dat eerder gericht is op mensen die het spel al onder de knie hebben, en dus wat moeilijker mag zijn. Duidelijk gemaakt voor de mensen die wat meer uitdaging willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zeror schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:55:
Zolang bommen maar weer uit een Bomb Bag komen ipv een rune. Dan vind ik het goed. :P
Ik hoop liever dat ze arrow-spam bugfix ongedaan maken. Nu moet je telkens reloaden om pijlen bij te vullen bij horse-archers. :P

Maar hoe bommen gebruikt worden heb je of telkens bomplanten nodig zoals in SS of je koopt je helemaal scheel aan die dingen. Het rune-systeem heb ik eigenlijk weinig op tegen en zorgt ervoor dat het spel wat langer leuk blijft. Als je levelt zijn bommen als wapen toch redelijk waardeloos, je moet er 210 op een 5k Lynel gooien om hem dood te krijgen.
Transportman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:38:
[...]

De moeilijkheidsgraad in het begin is eigenlijk de enige reden dat ik de Master Mode nog niet geprobeerd heb. Aan het eind met allerlei upgrades en de bonussen van de champions wordt alles wel heel makkelijk.

Ik merk het ook met de Master Sword quest om die te upgraden, de eerste lukt me nog, maar de tweede compleet niet. Nu ben ik ook een ramp met de dodges en parries, ik krijg de timing gewoon niet goed, waardoor gevechten die daarop leunen (wat zeker aan het begin en met de Master Sword quest is) mij gewoon niet lukken.
De moeilijkheid ligt erin dat je met 3 hartjes begint en dan snel dood bent, terwijl je later meerdere blasts van een Guardian van je af schudt alsof het niks is.

De DLC toevoegingen zijn erg gericht op de YT kunstenaars lijkt het, ik vind ze als gewone speler best waardeloos, want ik wilde eigenlijk meer content ipv een stevige moeilijkheidsspike. Parry e.d. vind ik een stuk lastiger dan in eerdere spellen waarbij je de boel makkelijker kon ontwijken voor mijn gevoel, zeker door de lag in drukkere scenes.

De MS quest begin je natuurlijk in je nakie weer met kartonnen wapens... Voor genoeg spelers zou dat met hun huidige equipment al moeilijk genoeg zijn. Het zou een imo leukere quest zijn geweest in het reguliere spel als je 15 hartjes of meer hebt en dan deel 2 bij 20 hartjes en deel 3 bij 25 hartjes zonder je van je spullen te strippen en met iets zwaardere vijanden. Dan had het MS niet de boost by evil gehad bijvoorbeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
JackAvery schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:23:
BOTW heeft inderdaad een omgekeerde moeilijkheidscurve... maar dat vond ik net leuk. In het begin is alles nog nieuw, leer je het spel en ga je soms op je bek. Het spel wordt makkelijker vooral omdat je beter wordt, vrij logisch. Het is wel zo dat mensen heel lang in de 'endgame' blijven hangen net omdat het zo leuk is om gewoon nieuwe dingen te ervaren en alle hoeken van de wereld te ontdekken... en dan gaat na een tijd weinig je nog echt uitdagen.

De dungeon bosses zijn (relatief) makkelijk - wat ik persoonlijk een beetje spijtig vind, maar ook begrijpelijk. Als designer heb je daar de uitdaging dat mensen namelijk op bijna elk punt van de power curve in het spel naar die dungeon kunnen gaan.

Trouwens, voor mij gaat BOTW net wel terug naar de 'roots' van Zelda games. Die liggen wat mij betreft niet perse in de Dungeons (nochtans een erg belangrijk element), maar in een meer holistisch concept van exploratie.

Maar ja, het lijkt er wel op dat er toch vijf jaar tussen BOTW 1 en 2 zal zitten. Toen men in 2019 de sequel aankondigden, hoopte ik op een snelle maar erg iteratieve sequel. Nu liggen mijn verwachtingen wel wat hoger.

[...]

Dit zijn toch DLC toevoegingen? Daarbij zou ik toch verwachten dat dat eerder gericht is op mensen die het spel al onder de knie hebben, en dus wat moeilijker mag zijn. Duidelijk gemaakt voor de mensen die wat meer uitdaging willen.
Helemaal mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Ik hoop liever dat ze arrow-spam bugfix ongedaan maken. Nu moet je telkens reloaden om pijlen bij te vullen bij horse-archers. :P
OHja dat was ook verschrikkelijk ja. Mag inderdaad wel verbeterd worden.
Maar hoe bommen gebruikt worden heb je of telkens bomplanten nodig zoals in SS of je koopt je helemaal scheel aan die dingen. Het rune-systeem heb ik eigenlijk weinig op tegen en zorgt ervoor dat het spel wat langer leuk blijft. Als je levelt zijn bommen als wapen toch redelijk waardeloos, je moet er 210 op een 5k Lynel gooien om hem dood te krijgen.
Ze kunnen het beide doen. Rune bomb heb je altijd en zorgt voor een kleine explosie (area damage bij enemies, meerdere explosies nodig om een muur te breken) en grotere bommen draag je bij in een bomb bag, kan dus opraken, en zorgt voor grotere explosies (grotere area damage, breekt een muur direct). Laatste zou je dan inderdaad kunnen plukken uit bombflowers of zelf craften (voor nog krachtigere versies).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 10-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb die pijlen bug nog kunnen "misbruiken" voor het gefixt werd en sindsdien heb ik eigenlijk geen enkel probleem met normale pijlen. Ook m'n elementals zijn >100 stuks. Reden: veel amiibo's hebben. Ze geven elk random spul en vaak krijg je er pijlen bij. Wat nou elke keer je spel herladen om een handje vol weer te krijgen van bokoblins op paarden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:38:
[...]

Die is inderdaad ook pittig, meen deze bij mijn 2de speel ronde wel te helemaal te hebben gehaald, ben hem inmiddels nu een 3de keer het spelen met een goede vriend samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:06:
Ik heb die pijlen bug nog kunnen "misbruiken" voor het gefixt werd en sindsdien heb ik eigenlijk geen enkel probleem met normale pijlen. Ook m'n elementals zijn >100 stuks. Reden: veel amiibo's hebben. Ze geven elk random spul en vaak krijg je er pijlen bij. Wat nou elke keer je spel herladen om een handje vol weer te krijgen van bokoblins op paarden oid?
Zou mooi zijn als je pijlen straks ook kunt craften ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Ik begrijp het pijlen dilemma wel deels en heb de 'exploits' nooit gebruikt, maar voor normale pijlen kan je gewoon het pad naar Zora's domain farmen en dan heb je ook erg snel weer veel ammo.

Benieuwd wat we dinsdag te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35
Eigenlijk hoop ik gewoon weer op een oorspronkelijke Zelda game.
Maar voor BotW2 in ieder geval weer normale tempels, want al die korte meuk was eigenlijk gewoon niet leuk om te doen. Waren de DB's nog een beetje leuk, maar ook dat viel me tegen.
Leukste gedeelte was eigenlijk nog sneaken door Hyrule Castle en een beetje kijken naar de locaties van de andere Zelda games in BotW.

Het is een leuk spel op zichzelf, maar echt LoZ vind ik het ook weer niet.
Moet het ook nog eens uit gaan spelen, heb alle DB's gedaan, nu alleen nog het laatste stuk. Maar als ik dat doe, dan raak ik het waarschijnlijk niet veel meer aan om eerlijk te zijn. Die Guardians geven me nog steeds de rillingen als ik dat targetting geluid hoor. Krijg die nooit lekker voor elkaar. En dat is eigenlijk jammer. Zelfde met de Lynels.

Ben het eens met de opmerking dat die eerste bij Zora's Domain echt wel het leukste was om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zora's Domain vond ik inderdaad ook erg leuk om te zien, alleen het verzamelen van de stroom pijlen was een ramp :D Vooral als die Lynel zich ermee bemoeit dan is het toch wel regelmatig game over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Arunia schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:08:
Die Guardians geven me nog steeds de rillingen als ik dat targetting geluid hoor. Krijg die nooit lekker voor elkaar.
Wat ik doe met Guardians is Stasis vanaf een afstand, in de tijd dat de Guardian niets kan doen er naar toe rennen en flink los gaan op de poten. Dat doet namelijk en damage aan de Guardian en iedere poot die je eraf slaat geeft een stun die lang genoeg is om de volgende poot te slopen. En tegen de tijd dat je de laatste poot eraf hebt gehakt, is Stasis weer herladen en kan je na een Stasis helemaal los op het lichaam. Daarmee weet ik ze in ieder geval continu te verslaan voordat ze in staat zijn om een gericht schot te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Transportman dat is inderdaad wat er aangegeven wordt overal. Vind het jammer dat ik die moves niet kan die je op internet ziet. Überhaupt al niet met 1 guardian. :p

Maar moet me er weer eens toe zetten.
Dank voor die uitleg. Vergeet ook vaak de knoppen op het moment dat je getarget wordt. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Arunia schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:18:
@Transportman dat is inderdaad wat er aangegeven wordt overal. Vind het jammer dat ik die moves niet kan die je op internet ziet. Überhaupt al niet met 1 guardian. :p

Maar moet me er weer eens toe zetten.
Dank voor die uitleg. Vergeet ook vaak de knoppen op het moment dat je getarget wordt. :D
Op het internet komen soms ook de raarste moves voorbij, dat moet je vooral negeren.

Bedenk ook maar, je hebt alle Divine Beasts gedaan, op dat punt kan je echt wel tegen een stootje, dus zelfs als een Guardian een keer een gericht schot weet te lossen, is dat nog geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Transportman het geen wat me het meeste irriteert os dat Link geraakt wordt en blijft rollen als een prof voetballer. Tegen de tijd dat je weer staat, komt het volgende schot al haast weer.
Zelfde probleem heb ik met de Lynels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Dat is helaas wel een minpuntje en lijkt ook niet echt iets aan te doen te zijn. Dan moet je het echt hebben van de tijd net tussen 2 schoten om te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:03

RayNbow

Kirika <3

Transportman schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Wat ik doe met Guardians is Stasis vanaf een afstand, in de tijd dat de Guardian niets kan doen er naar toe rennen en flink los gaan op de poten. Dat doet namelijk en damage aan de Guardian en iedere poot die je eraf slaat geeft een stun die lang genoeg is om de volgende poot te slopen. En tegen de tijd dat je de laatste poot eraf hebt gehakt, is Stasis weer herladen en kan je na een Stasis helemaal los op het lichaam.
En mocht je extra stun-tijd nodig hebben, kun je iirc een Guardian ook stunnen door een pijl in hun ogen te schieten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:18:
Heb sommige eens geprobeerd na te doen, soms vraag ik me dan ook echt af hoe ze het doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stasis? Nah, gewoon erop af rennen en met je Master Sword op de poten los gaan. Ik ben er vaak al snel genoeg bij voordat ze kunnen schieten en omdat ze omhoog gaan wanneer ze een poot verliezen, raken ze je uit beeld en moeten ze je weer opnieuw targetten.

Als een 'pro' erop af rennen met een pot lid zonder kleding en 3 hartjes om dan met 3 perfecte shield parries 'm te slopen moet je niet proberen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Hero of Time schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:40:
Stasis? Nah, gewoon erop af rennen en met je Master Sword op de poten los gaan. Ik ben er vaak al snel genoeg bij voordat ze kunnen schieten en omdat ze omhoog gaan wanneer ze een poot verliezen, raken ze je uit beeld en moeten ze je weer opnieuw targetten.

Als een 'pro' erop af rennen met een pot lid zonder kleding en 3 hartjes om dan met 3 perfecte shield parries 'm te slopen moet je niet proberen. :P
Ancient shield is overigens heel nuttig tegen Guardians. Lekker terugknallen die stralen. Maar op zich is de shield parry redelijk goed onder controle te krijgen, zolang je niet in master mode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handige tip, nu twijfel ik even, maar kan het Ancient shield ook kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@Linksquest ja natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedoelde eigenlijk, hersteld die zich ook, net als het Master Sword, daar was ik over het twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Linksquest schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:48:
Bedoelde eigenlijk, hersteld die zich ook, net als het Master Sword, daar was ik over het twijfelen.
Nee, alleen Master Sword herstelt zich. Maar ik denk dat de durability dusdanig is dat die niet zo snel kapot zal gaan. Snelle zoektocht geeft dat die rond de 30 Guardian blasts kan terugkaatsen voordat die breekt (Hylian shield zit daar iets onder en kaatst niet terug).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Zojuist bij de Nintendo Direct diverse Zelda-aankondigingen geweest. Meeste was al bekend (DLC voor Age of Calamity, Skyward Sword HD), maar ook een Game & Watch met de eerste 3 Zelda games en als afsluiter, nieuwe beelden voor BotW2 (release 2022). En ik moet zeggen, de beelden van BotW2 zagen er zeer goed uit, ik heb er nu al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:18

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[YouTube: Nintendo Direct | E3 2021]

Hier zie je trouwens nieuwe beelden van BoTW2. Je moet even doorspoelen tot 40-50 min.

[ Voor 19% gewijzigd door Erhnam op 15-06-2021 18:53 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackAvery
Of we doen het zo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu al reuze benieuwd naar deze titel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SS meets BOTW lijkt het.

Mag ik nu dan pretty please wel een invincible Master Sword? Ja? Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28
Heel gaaf. Kan hier echt weer naar uit kijken. Alleen nog even een Nintendo console aanschaffen tegen die tijd😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:28
Señor Sjon schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:23:

Mag ik nu dan pretty please wel een invincible Master Sword? Ja? Dank u!
Eens! Master Sword = Master Sword! Die moet niet na een aantal klappen tijdelijk niet bruikbaar zijn. 🙂

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En deze moet ik hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-09 06:04
Nice! Best wel veel zin in deze. Ik ben vooral benieuwd hoe dit gaat draaien op de "normale" Switch met alle geruchten van een nieuwe pro editie. En ook hoe groot de nieuwe map is, het leukste was voor mij het ontdekken van Hyrule. Het lijkt erop (gebaseerd op deze trailer) dat de map op de grond nog hetzelfde is? Hooguit misschien wat wijzigingen omdat Hyrule opnieuw opgebouwd is?

Ziet er wel tof uit in ieder geval. Ik snap nu wel dat ze eerst een Skyward Sword remaster maken. Misschien dat ze ook meer klassieke dungeons of caves hebben? Dat is het idee wat ik een beetje kreeg bij de reveal trailer en het eerste stukje van deze trailer.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Voor mij waren de grote afwezigen trouwens de door-de-media-veelbesproken-maar-nooit-bevestigde Windwaker/Twilight Princess ports. Jeff Grubb heeft hier een interessante theorie over:

Anyway... die BOTW2 trailer verdient het om in detail besproken te worden. Ondanks dat ie maar een dikke minuut duurt, hint men eigenlijk naar enorm veel informatie. Misschien later eens tijd aan besteden, maar het internet staat al vol theorieën :P Wat viel jullie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22-09 19:26
Wat mij het meeste opviel was toch wel dat ze het gezicht van Link niet lieten zien. Wat zou hier de reden achter kunnen zijn? Zou zijn gezicht beschadigd zijn net als zijn arm? Je ziet in het begin van de trailer dat een duistere kracht zijn arm vastpakt. Vervolgens zie je hem later met een mechanische (?) arm.

Het lijkt er op dat hij om die reden van meer technologie gebruik kan maken en je ziet ook een paar voorbeelden (zoals het terugdraaien van de tijd).

Ik hoop daarnaast niet dat we Zelda meteen aan het begin weer kwijt zijn. Ik zou het wel mooi vinden als zij een grote rol zou spelen in dit deel.

Nog iets anders wat mij opviel is dat Skylight Sword vooraf getoond werd en dat er gezegd werd dat we middels deze game het begin van de Zelda verhaallijn kunnen ervaren. Is dat misschien een hint naar de story van BOTW2? Want het lijkt er op dat we ook weer de lucht in kunnen met dit nieuwe deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@avec_style volgens mij is Skyward Sword in de tijdlijn die we kennen het eerste spel/verhaal.
Denk dat dat het eerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:09:
@avec_style volgens mij is Skyward Sword in de tijdlijn die we kennen het eerste spel/verhaal.
Denk dat dat het eerder is.
Klopt, heb zelf wel een theorie waar Breath of the wild thuis hoort, maar inderdaad apart dat het gezicht niet getoond word. Ook las ik dat ze de naam extra niet bekend maken vanwege eventuele spoilers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Kwam deze trailer-analyse tegen die best wat details covert (bevat spoilers voor BOTW1)

Wat ik eerst niet doorhad is dat een van de abilities die Link gebruikt daar eerder de tijd terugdraaien dan dat ze een nieuwe vorm van Stasis zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ga ik van de week even op me gemak bekijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zeror
Hier mijn analyse en idee van wat er gaande is de sequel van Breath of the Wild. Wel in spoiler tags.

Het verhaal/plot van de game:
spoiler:
In de E3 2021 trailer zie je in het begin dat de Malice de arm van Link probeerd over te nemen. Een halve minuut later zie je om die zelfde arm groene energy/magie zitten. Wat gebeurd hier is natuurlijk de vraag. Ik denk het volgende: Link verliest zijn rechterarm aan deze malice, maar die malice verliest van dat groene magie. In het proces krijgt Link een andere arm, namelijk de rechterarm van Ganondorf. Vanaf hier gaat het gruwelijk mis.
Link heeft zelf de Triforce of Courage nog op zijn linkerhand. Tijdens de transplantatie is echter Ganondorf in contact gekomen met de Triforce of Courage van Link waardoor Ganondorf even de kracht had van twee Triforce-stukken. Ganondorf, ondanks dat ie een wandelend lijk is, heeft deze kans onmiddelijk gebruikt om de teugels weer in handen te krijgen. De malice explosie die hierop volgt heeft als gevolg dat Hyrule letterlijk breekt. Het land breekt op en kleine landmassa's vliegen de lucht in en blijven daar zweven.
Ganondorf, helemaal weer terug de oude en met nieuwe kracht dankzij die transplantatie, zorgt gelijk weer voor grote problemen. En Link mag het weer eens oplossen. Ook Link heeft nieuwe krachten gekregen door die transplantatie. Link is namelijk ook in contact gekomen met een tweede Triforce-stuk, namelijk de Triforce of Power van Ganondorf. Die groene magie stuff heeft ervoor gezorgd dat de malice van Ganondorf niet schadelijk is voor Link.
Dan het derde stuk Triforce. Princess Zelda valt naar beneden in de ondergrondse kloof die ontstaan is door de aardverschuivingen en aardbevingen. Het lot van de Triforce of Wisdom, waarvan Zelda eigenaar van is, is hiermee in het geding. Waar is Princess Zelda nu? En wie vind haar eerder? Ganondorf of Link? Link moet Ganondorf voor zijn, want als hij Zelda eerder vind als hijzelf heeft Ganondorf de kracht van de volledige Triforce in handen.

Mijn gok van de BOTW2 titel:
spoiler:
Legend of Zelda - Guardian of the Lost

Gerelateerd aan:
- Link zelf. Hij is de lijfwacht van Zelda, die nu vermist is.
- Mogelijke speciale nieuwe genootschap die de corpse van Ganondorf bewaakt zou hebben.

Analyse background info:
spoiler:
- Op groene golem zie je een geel symbool staan. Dit symbool is vermoedelijk een hand. Diezelfde hand, groene magische hand, die in de eerste botw2 trailer de corpse van Ganondorf vasthield. Dit symbool moet van een genootschap zijn die de kracht van Ganondorf, welke nog in het lichaam zit, behoeden voor kwaadwillenden. Kunnen eventueel leden van de sheikah zijn met een geheime agenda. In ieder geval zijn het aanhangers van Ganondorf.
Deze genootschap zal Link flink in de weg zitten in zijn zoektocht naar Zelda.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 16-06-2021 23:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de mensen die de Nintendo Game & Watch: The Legend of Zelda zoeken, bol.com heeft hem nu voor €59,99 op reservering.

https://www.bol.com/nl/p/...f-zelda/9300000042089206/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:17:
Hier mijn analyse en idee van wat er gaande is de sequel van Breath of the Wild. Wel in spoiler tags.

Het verhaal/plot van de game:
spoiler:
In de E3 2021 trailer zie je in het begin dat de Malice de arm van Link probeerd over te nemen. Een halve minuut later zie je om die zelfde arm groene energy/magie zitten. Wat gebeurd hier is natuurlijk de vraag. Ik denk het volgende: Link verliest zijn rechterarm aan deze malice, maar die malice verliest van dat groene magie. In het proces krijgt Link een andere arm, namelijk de rechterarm van Ganondorf. Vanaf hier gaat het gruwelijk mis.
Link heeft zelf de Triforce of Courage nog op zijn linkerhand. Tijdens de transplantatie is echter Ganondorf in contact gekomen met de Triforce of Courage van Link waardoor Ganondorf even de kracht had van twee Triforce-stukken. Ganondorf, ondanks dat ie een wandelend lijk is, heeft deze kans onmiddelijk gebruikt om de teugels weer in handen te krijgen. De malice explosie die hierop volgt heeft als gevolg dat Hyrule letterlijk breekt. Het land breekt op en kleine landmassa's vliegen de lucht in en blijven daar zweven.
Ganondorf, helemaal weer terug de oude en met nieuwe kracht dankzij die transplantatie, zorgt gelijk weer voor grote problemen. En Link mag het weer eens oplossen. Ook Link heeft nieuwe krachten gekregen door die transplantatie. Link is namelijk ook in contact gekomen met een tweede Triforce-stuk, namelijk de Triforce of Power van Ganondorf. Die groene magie stuff heeft ervoor gezorgd dat de malice van Ganondorf niet schadelijk is voor Link.
Dan het derde stuk Triforce. Princess Zelda valt naar beneden in de ondergrondse kloof die ontstaan is door de aardverschuivingen en aardbevingen. Het lot van de Triforce of Wisdom, waarvan Zelda eigenaar van is, is hiermee in het geding. Waar is Princess Zelda nu? En wie vind haar eerder? Ganondorf of Link? Link moet Ganondorf voor zijn, want als hij Zelda eerder vind als hijzelf heeft Ganondorf de kracht van de volledige Triforce in handen.

Mijn gok van de BOTW2 titel:
spoiler:
Legend of Zelda - Guardian of the Lost

Gerelateerd aan:
- Link zelf. Hij is de lijfwacht van Zelda, die nu vermist is.
- Mogelijke speciale nieuwe genootschap die de corpse van Ganondorf bewaakt zou hebben.

Analyse background info:
spoiler:
- Op groene golem zie je een geel symbool staan. Dit symbool is vermoedelijk een hand. Diezelfde hand, groene magische hand, die in de eerste botw2 trailer de corpse van Ganondorf vasthield. Dit symbool moet van een genootschap zijn die de kracht van Ganondorf, welke nog in het lichaam zit, behoeden voor kwaadwillenden. Kunnen eventueel leden van de sheikah zijn met een geheime agenda. In ieder geval zijn het aanhangers van Ganondorf.
Deze genootschap zal Link flink in de weg zitten in zijn zoektocht naar Zelda.
Hele goede theorie, deel je meening op veel punten, afwachten wat het precies gaat doen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 19:49
Linksquest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:09:
Voor de mensen die de Nintendo Game & Watch: The Legend of Zelda zoeken, bol.com heeft hem nu voor €59,99 op reservering.

Thanks! ben al de hele tijd nedgame enzo aan het refreshen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Linksquest schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:09:

Bedankt, via de zoekfunctie van Bol kon ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Bedankt, via de zoekfunctie van Bol kon ik hem niet vinden.
Kwam er ook per toeval op toen ik aan het zoeken was.
Lordsauron schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Thanks! ben al de hele tijd nedgame enzo aan het refreshen.
Ik ook al sinds gisteren zowel Nedgame als Game Mania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Vandaag begonnen met het eerste deel DLC van Age Of Calamity, ziet er goed uit. Extra challenges die flink pittig zijn, ook als je op het aangeraden level zit, extra quests waarvoor je nieuwe spullen moet hebben. Meeste quests zitten in de Ancient Lab in een soort tech tree, dus de map wordt niet volledig overspoeld met icoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. de missies zijn wel pittig. Vind het jammer dat er ook veel herhaling in van levels in zit voor het halen van bepaalde items, voor de rest zeker een toffe DLC, ik heb volgens mij nu 60% van de DLC gedaan en bijna 6 uur verder, dus heb nog wel even te gaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Man, ik ben nog bezig met Chapter 2 geloof ik. _O- Ik speel echt veel te weinig eigenlijk. En moet nog steeds de laatste paar Zelda's uitspelen, LA, TP HD, WW HD, ST en überhaupt nog beginnen met PH. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Hero of Time Beter Hero of no time. :P

Moet zelf BotW nog uit gaan spelen. Wel alle DB's gedaan, maar toch. Kom er maar niet aan op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Arunia, nah, Hero Without Time dan. :+

De 'schuld' ligt voornamelijk bij Twitch en de paar streamers die ik volg. Evenals wat 'speedrun' races die nu plaatsvinden. Een enkele race duurt al snel 2 tot 2,5 uur. Dan gaat het hard met je avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jullie komen er wel, heb er alle vertrouwen in 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik deze hier al eens gedeeld heb, maar heb een tijdje geleden nog een documenteren gevonden van Zelda op DVD, is wel Japans, maar met ondertitel van Youtube toch redelijk te volgen waar ze het over hebben, ze gaan hierin tot de Wind Waker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arunia schreef op maandag 21 juni 2021 @ 16:40:
@Hero of Time Beter Hero of no time. :P

Moet zelf BotW nog uit gaan spelen. Wel alle DB's gedaan, maar toch. Kom er maar niet aan op dit moment.
Ik heb dit ook lang uitgesteld, maar als je de DB's hebt verslagen ben je in de regel sterk OP voor de laatste slag. De DLC's zijn lastiger, met name omdat ze je abilities/gear (MS trials) of hartjes (Plateau temples) weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Señor Sjon Dat geloof ik inderdaad wel.
Moet me er even toe zetten. Had best wel moeite met die DB bosses, geen idee waarom eigenlijk. :+

Die DLC viel inderdaad wel tegen, mede ook door de voetbal physics van Link waardoor je door een keer geraakt worden dood gaat. Echt domme foutjes.
Verste met die Master Sword quest was een platform met die lizards en water. Val in het water en je wordt constant geraakt door van alles. Nvm, toen maar even weg gelegd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb van de MS trials alleen de eerste gedaan, was al frustrerend genoeg. Tipje die ik lees is om vlak voor je begint een 30 minuten 3x defense of attack maal te gebruiken, waarmee je in principe het einde zou moeten halen naast natuurlijk volgetankt met gele hartjes.

Er zijn blijkbaar ook shield-surf wallhacks waarmee je naar het laatste deel kan wandelen en alleen de laatste kamer van het 1e level drie keer moet doen (1x per upgrade).

Laatst een walkthrough van iemand die de kwart-hartje trial deed, maar dat was meer 5x elemental arrow spam op alles wat zou kunnen bewegen. Die lui hebben overal 999 van, daar heb ik geen geduld voor.

Maar goed, ik vind het een beetje suffe DLC op deze manier. De controllerkunstenaars zullen het prima halen, maar ik vind het vooral veel moeite met een niet al te leuke uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Señor Sjon die tip ga ik wel eens gebruiken inderdaad. Doe vrij weinig met koken.

De wallhack wel geprobeerd, maar moet je dan ergens anders doen om Link schuin te zetten. Daarna de challenge in en door de muur proberen te gaan.
Paar keer geprobeerd en toen maar mee gestopt.

Het is dat ik even niet zoveel tijd heb om het diner de knie te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De wall hack kost mij meestal het schild voor ik er ben. Dat heb ik ook opgegeven.

Dragon Horn + Mighty bananas geeft je 30 minuten 3 attack dacht ik. Hearty Durians vind je op het plateau ten noorden van Faron Tower in overvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Señor Sjon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:31:
De wall hack kost mij meestal het schild voor ik er ben. Dat heb ik ook opgegeven.

Dragon Horn + Mighty bananas geeft je 30 minuten 3 attack dacht ik. Hearty Durians vind je op het plateau ten noorden van Faron Tower in overvloed.
Met bovenstaande upgrade moet het te doen zijn om de Trail of the Sword te doen. Ik heb het zelf ook in Master Mode kunnen voltooien en ben geen echte held wat mij betreft. Voor inspiratie kun je altijd op No-hit master mode trail of the sword zoeken op youtube. Dan zie je wat handige dingen.

Zorg dat je de elemental arrows vindt voor de Lynel in ieder geval, maar er zijn er wel 9 ofzo te vinden totaal in de Endtrails. Lisalfos met dat water is inderdaad supermoeilijk, maar sluipen en van achteren aanvallen met Y is de truc. Na de aanval loop je naar de andere kant van de Lisalfos en hij springt op en draait zich om. Weer kun je Y doen met een rugaanval. Rinse en repeat dat tig keer.

En guardians kunnen niet zwemmen, net als een aantal andere wezens. Dus die hoef je alleen het water in te krijgen en dan ben je al gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zie het al, binnenkort wat te doen. :)
Pagina: 1 ... 73 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic