Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:21

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dat kan. Vergelijk dan ook eens Twilight Princess met Skyward Sword. Ook een redelijk verschil qua beleving. Allebei de spellen zijn rijk aan muziek vergeleken met BotW, maar bij BotW geeft het een zekere sfeer die je in geen andere Zelda ervaart. Ik snap daarom wel dat 't de award heeft gekregen.

Spekkies | Commandline FTW

• arjanpvt
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10-08 23:21
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:22:
Dat kan. Vergelijk dan ook eens Twilight Princess met Skyward Sword. Ook een redelijk verschil qua beleving. Allebei de spellen zijn rijk aan muziek vergeleken met BotW, maar bij BotW geeft het een zekere sfeer die je in geen andere Zelda ervaart. Ik snap daarom wel dat 't de award heeft gekregen.
Ik vind persoonlijk het volume van de muziek gewoonweg te laag. Helaas is dat niet in te stellen of wel?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Heb daar niet direct last van eigenlijk.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Gisteravond nog even gespeeld om een paar Korok seeds te halen. Moet er nu nog maar 35. :) Loop ik bij de Spring of Wisdom rond, schiet de Lizalfos die daar zitten neer, klaar denk je dan. Loop ik de 'bek' van de draak uit, springen er opeens twee uit de grond. Schrok mij rot! Die zie je echt niet aankomen en verwacht je al helemaal niet als je denkt alles er al neergehakt te hebben.

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:14
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:22:
Mee eens. Ik snap beide kanten ook heel goed. Of zoals een game-artist mij ooit uitlegde: "Het moet dusdanig subtiel zijn dat het niet eens opvalt". BotW heeft dat bij wel bereikt ;)

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ben bijna klaar met de Korok seeds. Moet er verdorie nog 3 en geen flauw idee welke ik heb gemist. :/ Zit dus met een app elke seed af te vinken om zo net die laatste te vinden.

Edit:
AAAARGGH!!!! Ik moet er nog 1! En die kan ik dus niet vinden. |:( :(
Hele freaking kaart af gegaan om ze allemaal te markeren als gedaan, goed gelet op de kaart in het spel en NOG mis ik de allerlaatste.

Eerst maar even slapen, daarna weer een poging wagen. En de app die ik gebruik, 'Breath Companion', zuipt ook nog eens de accu leeg van m'n telefoon. Geen idee wat 't precies doet, het markeren is ook redelijk traag maar m'n toestel wordt niet warm zoals dat zou gebeuren als er veel CPU gebruikt wordt.

Hero of Time wijzigde deze reactie 27-12-2017 00:58 (59%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dubbelpostje, omdat het positief is.

EIN-DE-LIJK! Eindelijk de laatste seed gevonden. *O* Toen ik eerder alle seeds af ging had ik er eentje dus gemarkeerd als gedaan terwijl ik die helemaal niet had. Stom ding.

Zit ik dan, met 459 Korok Seeds, max inventory ruimte en Hestu's turd. Kan ik eindelijk aan de Master Sword Trial beginnen. Daarna de pakjes van de DLC 2 en de Champions' Ballad. Hoewel, misschien de overworld bosses eerst nog doen, heb nog een aantal Talussen en Hinox'en te gaan.

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:42
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:07:
Dubbelpostje, omdat het positief is.

EIN-DE-LIJK! Eindelijk de laatste seed gevonden. *O* Toen ik eerder alle seeds af ging had ik er eentje dus gemarkeerd als gedaan terwijl ik die helemaal niet had. Stom ding.

Zit ik dan, met 459 Korok Seeds, max inventory ruimte en Hestu's turd. Kan ik eindelijk aan de Master Sword Trial beginnen. Daarna de pakjes van de DLC 2 en de Champions' Ballad. Hoewel, misschien de overworld bosses eerst nog doen, heb nog een aantal Talussen en Hinox'en te gaan.
Mag ik vragen hoelang je nu al in je playthrough heb zitten en wat je allemaal al precies gedaan hebt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Daniel. schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:17:
[...]

Mag ik vragen hoelang je nu al in je playthrough heb zitten en wat je allemaal al precies gedaan hebt.
Ehm, bijna 400 uur. :X En heb 't spel al wel uitgespeeld, alle shrines, side quests (op de nieuwe na dan, de DLC en Xenoblade), 4 DB's, Modulga's Medallion, alle outfits en bijna alle Amiibo outfits (moet alleen die van MM en SS nog), alle outfits zo'n beetje op max upgrade behalve de amiibo pakjes (die zitten op 2 sterren) en de 'of the wild' set.

Volgens mij is dat het wel. :P Heb dus alleen nog de DLC te doen. En de overige twee boss medallions.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:06
Technische analyse van lens flares in BotW: https://www.resetera.com/....8197/page-6#post-1593915

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Net het pakje van DLC2 in HC gehaald en iets gaafs gedaan met de Travel Medallion. Je kan die gewoon in het kasteel ergens plaatsen. Nouja, in, je moet in het buitengebied zijn van de kaart, waar de Guardians staan en vliegen, niet binnen waar de monsters rondlopen. Dat maakt het wel super handig om dat hele pokke eind niet opnieuw te hoeven lopen om maar bij Ganon te komen. :P

Het hebben van alle Korok seeds heeft voor mij wel een extra voordeel: ik hoef niet meer met dat stomme masker constant te lopen. :+ Ik mis nu nog maar 1 Talus, geen idee welke precies van de 20. :/ Hinox is cleared. :)

Edit:
Zag nog wel een leuk detail in Hyrule Castle. Als je goed kijkt op de grond van de kamer van Zelda, zie je tapijt dat lijkt op de Gate of Time van Skyward Sword.

Hero of Time wijzigde deze reactie 29-12-2017 23:41 (12%)

• fuqua
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:34
is het iemand al gelukt om Divine Beast Vah Naboris Challenge illusory realm op master mode te verslaan ? enige tactiek dat iets effect heeft, vooral met het oog op regeneraten van de boss, is alles dodges om vervolgens furry te doen.

dom weg zn aanval blokken en dan zijn shield kapot slaan red je het ook niet mee want dan zijn je 2 zwaarden al kapot voordat je het einde haalt.

heeft iemand een betere eenvoudiger manier gevonden ?

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-08 14:14
Ik zit met een probleem in BOTW. Ik heb de DLC gekocht, maar lijk de champions ballad niet te kunnen starten. Ik heb alle divine beasts verslagen, maar bij het terugkeren naar de allereerste grot, kan ik mijn sheikah steen nergens in plaatsen, beide 'terminals' zijn reeds gebruikt (bij start game).

Ook bij missies vind ik geen nieuwe hoofdmissie omtrent deze DLC terug. Zie ik iets over het hoofd?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Matey schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:27:
Ik zit met een probleem in BOTW. Ik heb de DLC gekocht, maar lijk de champions ballad niet te kunnen starten. Ik heb alle divine beasts verslagen, maar bij het terugkeren naar de allereerste grot, kan ik mijn sheikah steen nergens in plaatsen, beide 'terminals' zijn reeds gebruikt (bij start game).

Ook bij missies vind ik geen nieuwe hoofdmissie omtrent deze DLC terug. Zie ik iets over het hoofd?
Je hebt de DLC gekocht, maar is deze ook al geïnstalleerd? Zoja, heb je het spel en/of de console al een herstart gegeven? Bij mij duurde het ook even, ik kreeg eerst een patch en daarna pas de DLC.

• arjanpvt
Ik kreeg de melding dat ik de Champions Ballad kon doen ook niet meteen na het verslaan van de laatste divine beast, maar pas na de eerste 'blood moon'. Is er bij jou al een 'blood moon' geweest?

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-08 14:14
Van blood moon geen idee, denk van wel eigenlijk... Heb ondertussen Ganon ook verslagen, maar nog steeds geen Zelda die me vertelt dat ik terug naar de start moet.

Zal vanavond de Switch eens volledig opnieuw opstarten en mss naar updates zoeken en als dat allemaal niet werkt de blood moon nog eens afwachten :-)

Edit: is in orde. Snap wel niet goed waarom er een shrine niet verschijnt na het doden van alle bokoblins. Maar goed, later nog eens proberen zeker. ;)

Matey wijzigde deze reactie 09-01-2018 09:01 (19%)

• arjanpvt
Ik heb de switch met daarbij Zelda nu ongeveer een maand geleden en ik heb er absoluut geen spijt van!
Met ongeveer 100 uur in Zelda ben ik nog lang niet klaar en speel ik het nog dagelijks met veel plezier.. Wat een heerlijk spel zeg!

Met het master sword zijn die (nu niet meer) vervelende Guardians prima af te maken, dus ik ga maar eens richting Ganon denk ik. Of kan ik beter eerst alle shrines en/of eerst de upgrade van het Master sword halen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hoeveel hartjes heb je en hoe 'makkelijk' kan je zilveren/witte monsters verslaan, voornamelijk Lynels? Als je daar nog moeite mee hebt om te overleven, is het niet al te verstandig om Ganon op te zoeken. ;) En anders ga je dood en weet je dat je er niet klaar voor was. :P

• arjanpvt
Lynels heb ik nog wel veel moeite mee, maar ik heb laatst eens wat tips opgezocht hoe je ze het beste kunt slopen. Nu alleen nog flink oefenen :)
Ik vermaak me ook nog prima met side quests en shrines zoeken, dus ik ga daar nog wel mee door dan.

Edit: en de meeste armors heb ik op maximaal level 2, dus die kunnen ook nog wel een boosts gebruiken.
Welke armors zijn must have voor Ganon?

arjanpvt wijzigde deze reactie 10-01-2018 13:54 (23%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Gewoon veel defense. Ancient is wel aardig daarvoor. Maar je kan ook in je onderbroek daar gaan rondlopen, moet je alleen zorgen dat je niet geraakt wordt. ;) En er zijn idioten die dat doen en nog slagen ook. :D

• Skarloc
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:24

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

quote:
arjanpvt schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:53:
Lynels heb ik nog wel veel moeite mee, maar ik heb laatst eens wat tips opgezocht hoe je ze het beste kunt slopen. Nu alleen nog flink oefenen :)
Ik vermaak me ook nog prima met side quests en shrines zoeken, dus ik ga daar nog wel mee door dan.

Edit: en de meeste armors heb ik op maximaal level 2, dus die kunnen ook nog wel een boosts gebruiken.
Welke armors zijn must have voor Ganon?
Voor Lynels hanteer ik meestal de volgende tactiek: barbarian armour, attack up dish (5x mighty banana), je zwaarste two hander en dan icm Urbosa's fury spin attack op de Lynel. Krijgt ie 9 van de 10 keer niet eens de kans om iets te doen :)

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik pak ook altijd het Barbarian Armour tegen Lynels. Heb 1x van een klif gesprongen en met pijlen op z'n kop geschoten. Tegen de tijd dat ik beneden was (en m'n stamina op) was hij al zo goed als dood (dankzij gewone pijlen en een Savage Lynel Bow met x5 :P).
Voor de rest hak ik er gewoon op los door 'm te 'stunnen' met een critical hit en 'm te mounten, dan rammen met m'n Lynel Crusher met 101 schade. :+

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 17-08 20:22
Iemand hier ook bezig op Mastermode? Maakt het zoveel leuker en vaak ook frustrerender.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:13
quote:
RBN026 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:45:
Iemand hier ook bezig op Mastermode? Maakt het zoveel leuker en vaak ook frustrerender.
Ik heb hem direct in mastermodus gespeeld. Heel blij mee. Het begin is beetje frustrerend maar naar het einde toe begint hij ook in mastermodus simpel te worden.

Wat ik vooral leuk vond was dat je echt moest koken en nadenken hoe te spelen.

• MiAnVaSa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:31
Ga eens beginnen aan deze Zelda Breath of the Wild. Alle tips zijn welkom.
@Hero of Time Jij sprak over een app voor de Breath Companion maar jammer genoeg niet voor Windows Phone. :) Tips hoe je ze zonder app of guide kan vinden?

Zal eens deze thread beetje doorlezen ook.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
MiAnVaSa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:45:
Ga eens beginnen aan deze Zelda Breath of the Wild. Alle tips zijn welkom.
@Hero of Time Jij sprak over een app voor de Breath Companion maar jammer genoeg niet voor Windows Phone. :) Tips hoe je ze zonder app of guide kan vinden?

Zal eens deze thread beetje doorlezen ook.
Tja, betere telefoon nemen. :P Maar o.a. IGN heeft een interactieve kaart waar alles zo'n beetje op staat. Tenzij Edge zit te klooien moet dat wel gewoon werken op WP. ;)

Andere optie is de DLC aanschaffen (als je dat niet hebt gedaan) en het Korok masker zo snel mogelijk halen en dan met dat ding op overal rond gaan lopen.

• Woolfy681
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-08 10:45
Ben weer van plan om verder te gaan met BOTW heb pas een van de devine beast verslagen, maar kan je nu beter eerst de game uitspelen en dan de dlc kopen of maakt dat niet uit ?

• arjanpvt
quote:
Woolfy681 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:07:
Ben weer van plan om verder te gaan met BOTW heb pas een van de devine beast verslagen, maar kan je nu beter eerst de game uitspelen en dan de dlc kopen of maakt dat niet uit ?
Ik zou de DLC tegelijkertijd doen :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Woolfy681 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:07:
Maakt niet uit. Het meeste van de DLC zijn leuke extra's in de vorm van kleding. Paar dingetjes om je paard te geven en de Travel Medallion. Die laatste wil je eigenlijk al wel gelijk hebben terwijl je nog bezig bent. De 'echte' DLC zaken, Trial of the Sword' en 'Champions Ballad' doe je pas wat later. Zeker die laatste kan je pas na alle 4 de Divine Beasts doen.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:39
De grote zaken kun je het beste na de normale verhaallijn doen. Echter zijn de kleine dingen het wel waard vind ik. Ik heb voornamelijk veel gehad aan de Travel Medaillon en het Korok masker.
Bepaalde armor sets van de DLC zijn ook handig als je nog niet weet waar je de vergelijkbare armorset pieces kunt vinden. Bijvoorbeeld de Phantom Armor welke net als de Barbarian Armor je attack verhoogd.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Of Majora's Mask, handig als je niet telkens naar Kilton op zoek wilt en gewoon elk monster je wilt laten negeren, zonder alle 4 de Divine Beasts te hebben gedaan en telkens van masker te moeten wisselen. ;)

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

Christiano007

Ich bin der champion

Is het nog wel leuk met dat masker op? Wordt het allemaal toch wel heel gemakkelijk?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Als je zo'n monster masker op hebt, negeren ze je in principe. Je valt op, maar ze vallen niet aan. Maar zodra jij een klap geeft aan een monster, ben je ontmaskert (pun intended :+) en vallen ze je gewoon aan. En tenzij je Majora's Mask gebruikt, heb je er niet heel veel aan als er verschillende soorten monsters zijn. Denk aan een kamp met Lizalfos en Bokoblins of Moblins. En bij een Lynel werkt het normale masker maar een tijdje. Wel grappig met Lynels, als je voor ze staat met 't masker op doen ze eerst niets. Pak je je wapen, dan pakken zij die van hun, maar nog steeds niets. Als je je wapen weer weg doet, doen ze niets (blijven dus paraat).

• MrScratch
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18-08 22:15

MrScratch

I am rubber, you are glue

quote:
Hero of Time schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:
Ik pak ook altijd het Barbarian Armour tegen Lynels. Heb 1x van een klif gesprongen en met pijlen op z'n kop geschoten. Tegen de tijd dat ik beneden was (en m'n stamina op) was hij al zo goed als dood (dankzij gewone pijlen en een Savage Lynel Bow met x5 :P).
Voor de rest hak ik er gewoon op los door 'm te 'stunnen' met een critical hit en 'm te mounten, dan rammen met m'n Lynel Crusher met 101 schade. :+
Goede tactiek is om Ancient Armour te nemen met een Ancient Weapon erbij. Vervolgens een attack dish erbij. Dan heb je maximale damage erbij door damage upgrade van de Ancient Armour en attack dish power eroverheen.

Vervolgens met Stasis+ kun je hem 1-2 seconden stilzetten. 5-voudige pijl in zijn kop schieten en dan dicht naar hem toe lopen. Hij schud even zijn hoofd na de stasis en dan weer in zijn kop schieten (precies net boven zijn baard/sik is het beste. Dan is hij een aantal seconden verdoofd en kun je op zijn rug klimmen. Dan met het ancient weapon hakken, dan gaat er ook geen durability van je wapen af. Vervolgens gooit hij je eraf komt weer op je af stormen en doe je Stasis+ en herhalen maar. Werkt als een malle en je kunt zo echt Lynels minen.

Look behind you! A three headed monkey!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@MrScratch, als je dan met ancient zaken gaat werken, doe dan ook gelijk ancient pijlen in z'n donder schieten. ;) Maar zou een Ancient Battle Axe++ met 60 dmg met de armour buff echt meer schade doen dan een Savage Lynel Crusher van 101?

• MrScratch

MrScratch

quote:
Hero of Time schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:07:
@MrScratch, als je dan met ancient zaken gaat werken, doe dan ook gelijk ancient pijlen in z'n donder schieten. ;) Maar zou een Ancient Battle Axe++ met 60 dmg met de armour buff echt meer schade doen dan een Savage Lynel Crusher van 101?
De ancient proficiency van de ancient armor geeft je +80% en de attack boost gaat daar nog eens overheen. Dus 60 dmg wordt 108 en dan nog de meal eroverheen (dacht 50%) dus total van 162 dmg. Dus ruim beter dan de 101.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
MrScratch schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 00:29:
[...]

De ancient proficiency van de ancient armor geeft je +80% en de attack boost gaat daar nog eens overheen. Dus 60 dmg wordt 108 en dan nog de meal eroverheen (dacht 50%) dus total van 162 dmg. Dus ruim beter dan de 101.
Hoezo ruim eroverheen? 101, met Barbarian set, plus eten. Dan is het niet meer 'ruim' eroverheen, dan is het hooguit nipt. Volgens https://www.gamefaqs.com/...eath-of-the-wild/75111996 zou de Barbarian set +50% geven. Dat maakt de Savage Lynel Crusher van 101 alsnog sterker dan de Ancient Battle Axe++ van 60. 108 of 151, tja, reken zelf maar na. ;) En dan heb je het eten nog niet meegerekend.

Nee, de Crusher is alsnog sterker. Ben nog wel de rest van dat topic aan het lezen, want er wordt nogal wat gespeculeerd over stacken van kleding en eten.

• MrScratch

MrScratch

quote:
Hero of Time schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:43:
[...]

Hoezo ruim eroverheen? 101, met Barbarian set, plus eten. Dan is het niet meer 'ruim' eroverheen, dan is het hooguit nipt. Volgens https://www.gamefaqs.com/...eath-of-the-wild/75111996 zou de Barbarian set +50% geven. Dat maakt de Savage Lynel Crusher van 101 alsnog sterker dan de Ancient Battle Axe++ van 60. 108 of 151, tja, reken zelf maar na. ;) En dan heb je het eten nog niet meegerekend.

Nee, de Crusher is alsnog sterker. Ben nog wel de rest van dat topic aan het lezen, want er wordt nogal wat gespeculeerd over stacken van kleding en eten.
I stand corrected. :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
En verder in dat topic hebben ze er weer over dat de +atk van Babarian niet stacked met +atk van eten. Maar met de Ancient set wel zou werken. Geen idee of dat zo is, iemand zou dat goed moeten testen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Van het weekend weer even wat gespeeld. Heb nu de 'of the Wild' kledingset op max upgrade staan. Ook even gekeken wat het nou is met die Barbarian set en eten. Met eten knippert het icoontje in je menu om aan te geven dat het via eten is verkregen en van tijdelijke aard is. Kleding maakte het icoontje normaal, het kwam er niet bij. Wat dus zou betekenen dat het niet stackt. Barbarian of eten dus, niet beide doen, dat heeft geen nut.

Heb ook de eerste set van de Trial of the Sword gedaan. Met de Talus die je er moet bevechten heb ik de schade zelf veroorzaakt door te dicht bij de bommen te staan en blies mijzelf dus op. :F Daarna op de rustplek wat gegeten om dat weer terug te krijgen, ben ik het merendeel weer kwijt bij de eerst volgende verdieping door die rot Lizalfos. |:(

Daarna eens een speedrun bekeken van de drie trials. Dat is echt idioot hoe dat gedaan wordt. Wat je trouwens verzameld in de eerste trial neem je niet mee naar de volgende. Je begint hoe dan ook met niets. Wat je wel meeneemt is eventuele buffs die je ervoor hebt gegeten. Dus een +atk level 3 met een duur van 25 minuten telt gewoon, net zoals je extra hartjes en stamina. Handig om te weten.

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Ik hoop binnenkort ook aan de trial en dlc2 te beginnen. Eerst nog alle koroks verzamelen en nuttige sidequests doen (heb ik in m'n eerste playthrough allemaal al gedaan + alle armor op lvl 3 á 4, dus dat hoeft van mij deze keer niet direct :p).

Zat toevallig laatst in de Faron regio en heb min of meer per ongeluk de hele phatom ganon set gevonden. Nu in Garudo desert, alleen die nog doorzoeken en de regio erboven in de bergen, dan heb ik alles zo goed mogelijk doorzocht en ga ik met korok walkthroughs verder. Ik zit nu rond de 760 en heb deze regio's nog te gaan + Hyrule Castle dus ik denk dat ik eindig rond de 850 op eigen kracht.

Overigens normaal totaal geen completionist, althans niet in dit soort games, maar BotW heeft me echt gegrepen. Ik heb nog nooit zo veel tijd aan een SP game besteed (305+ uur volgens de counter). Sterker nog, de meeste MP games die ik heb gespeeld komen daar ook niet in de buurt. Uit mijn hoofd enkel CS:S en CS:GO na ruim 10 jaar samen.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• mister_S
  • Laatst online: 18-08 21:25
Ik ben recent begonnen met BotW en ben bij de stable beland en mijn eerste paard getemd. Wat is het meest handige? Verkennen of de MQ een beetje vooruit helpen? Normaal wijk ik behoorlijk af van de MQ in RPGs, ik weet niet of het handig is in dit spel. Krijgen we spelenderwijs weer gadgets en tools om de wereld te verkennen als in Zelda's vanouds, of is deze iteratie met zijn open wereld toch anders? Ik wil namelijk niet telkens mijn verkentocht halverwege afbreken omdat ik een bepaalde skill of tool niet heb.

• Xerox
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:06
quote:
mister_S schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:24:
Ik ben recent begonnen met BotW en ben bij de stable beland en mijn eerste paard getemd. Wat is het meest handige? Verkennen of de MQ een beetje vooruit helpen? Normaal wijk ik behoorlijk af van de MQ in RPGs, ik weet niet of het handig is in dit spel. Krijgen we spelenderwijs weer gadgets en tools om de wereld te verkennen als in Zelda's vanouds, of is deze iteratie met zijn open wereld toch anders? Ik wil namelijk niet telkens mijn verkentocht halverwege afbreken omdat ik een bepaalde skill of tool niet heb.
Ik zou de MQ wel blijven volgen, tot je op een punt bent aanbeland waar je upgrades kan 'kopen'.
Vanaf hier, en natuurlijk ondertussen al, lekker gaan verkennen!

PSN: Redrafted. NNID: Xeroxhuiberts

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@mister_S, zodra je het plateau af komt heb je feitelijk al alle skills om overal te komen. Je zal echter beperkt worden om echt ergens te komen door te weinig stamina, maar dat krijg je vanzelf er wel bij naar mate je meer shrines haalt. Je kan het tekort ook afvangen door te koken en zo tijdelijke hartjes en stamina te krijgen. Kan je toch net wel die berg op. ;)

Boss Keys episode over de Divine Beasts in Breath of the Wild. Let op: spoilers!!!

• mister_S
Is het correct dat recepten niet ergens worden opgeslagen? Dit vind ik wel een behoorlijk rare keus.

• RayNbow
quote:
mister_S schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:51:
Is het correct dat recepten niet ergens worden opgeslagen? Dit vind ik wel een behoorlijk rare keus.
In de Switch versie kun je een screenshot maken van de recepten. ;)

• mister_S
Dan moet je dus elke keer door de screenshots gaan? Ik vind het vreemd dat ze niet gewoon een recept systeem in het spel hebben gestopt. Als je iets hebt gekookt wordt het opgeslagen, dan kun je het later weer makkelijk bereiden.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
mister_S schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:51:
Klopt. Net als dat er uiteindelijk maar een paar echt goede gerechten zijn. Als je eenmaal Durians farmt op het plateautje bij Faron Tower heb je bijna geen buffs qua hartjes nodig. Sommige mensen gooien appels op de grond bij Death Mountain. Gebakken geven ze meer hartjes en je kan ze stacken. Het blijft wonderlijk dat je in den beginnen maar een paar wapens kan dragen, maar wel een AH-to-go in je rugzak kan bewaren. :+

Ik had ook ergens de season pass voor DLC1+2 en extra's gespot voor 19,95, kan alleen de link niet meer vinden. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik heb naast >900 appels ook >900 raw prime meat. Heb dus ook daarmee eens op DM gestaan om wat te braden. Alleen maakte ik laatst 1 foutje: terwijl er al 5 appels lagen en 5 prime meat aan het bakken, gooide ik er nog eens 5 prime meat bij. *poef*, eerste setje prime meat weg. Het spel kan maar 10 ingrediënten tegelijk aan op de grond. :P Dat was ik even vergeten.
Moet eigenlijk weer eens meer gaan braden/bakken, want kom weer dicht tegen de 999 aan van die dingen. :+

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-08 11:55

Major_ton

Shoot!

Ik heb BotW nu sinds een weekje binnen voor de Switch. Heerlijk om weer eens een Zelda game te spelen. The Ocarina of Time heb ik dag 1 gekocht toen ik 14 jaar was en dat is de enige Zelda game die ik heb uitgespeeld. Ik heb nog een poging gewaagd met Twilight Princess op de Wii maar daar kwam ik niet echt in. Het valt mij op dat BotW wat opzet betreft ook behoorlijk is veranderd en dat is even wennen. Vooral dat je wapens zo snel stuk gaan vind ik nu nog vooral irritant. Ik heb nu 20 shrines gehaald en wat torens beklommen en ben zojuist gestart met het eerste Divine Beast Vah Ruta. Meer mechanics en minder vijanden dan ik gewend ben, maar het bevalt mij goed. Verder vond ik vroeg in de game een zwaard (ben de naam even kwijt) met een attack van 50. Is dit hoog? De rest zit rond de 20 max tot nu toe. Ik heb het zwaard nog niet durven gebruiken aangezien ik bang ben hem te slopen voordat ik vijanden tegenkom waarbij ik dit zwaard écht nodig heb.

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - Metabones Speedbooster Ultra F-Mount - Samyang 14mm/2.8 - Nikkor 35mm/1.4 Ais

• RayNbow
quote:
Major_ton schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 00:03:
Verder vond ik vroeg in de game een zwaard (ben de naam even kwijt) met een attack van 50. Is dit hoog? De rest zit rond de 20 max tot nu toe. Ik heb het zwaard nog niet durven gebruiken aangezien ik bang ben hem te slopen voordat ik vijanden tegenkom waarbij ik dit zwaard écht nodig heb.
Alweer een tijdje geleden dat ik BotW gespeeld heb, maar zolang de zwakkere wapens nog voldoen, kun je die gewoon gebruiken. Je merkt vanzelf wanneer vijanden sterker worden. Je zult dan ook meer wapens vinden die sterker zijn.

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-08 10:17

BoGu5

hmmmz

quote:
RayNbow schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 07:07:
[...]

Alweer een tijdje geleden dat ik BotW gespeeld heb, maar zolang de zwakkere wapens nog voldoen, kun je die gewoon gebruiken. Je merkt vanzelf wanneer vijanden sterker worden. Je zult dan ook meer wapens vinden die sterker zijn.
Dit.

Ik gok dat je Edge of Duality hebt gevonden. Een erg trage two-hander. Handig om stevige vijanden te motten die zelf ook erg traag aanvallen.

request.getCookies();

• Michel8704
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 03:43
Sinds anderhalve week een Nintendo Switch met Zelda. Wat een fenomenaal spel!! Wel erg overweldigend!! Heb een beetje het gevoel maar wat aan te modderen. Ik moet betere armor onderdelen/sets hebben. Heb wel al 6 hartjes door het doen van tempels. Nu nog 7? Erbij voor het masterzwaard. Ondertussen maar blijven verkennen en proberen vijanden die te sterk zijn, te vermihden...

COMMANDER MICHEL8704, THE UNRESTRICTED - PSN: michel8704

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Michel8704, dat is het mooie van deze Zelda. Het maakt niet uit wat je doet, je vindt altijd wel iets om te doen of gewoon even lekker rondlopen en genieten van de omgeving. Er zijn genoeg Shrines om te doen, vergeet dus niet om eens een Stamina Vessel te nemen ipv alles in hartjes stoppen.

• yousql
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 18-08 12:32
Ik vind het vreemd dat het spel bij iedereen anders is, mijn broer heeft het spel eerder gekocht dan mij. En hij kan met stasis bijna alle vijanden vast zetten en ik kan dat niet. (We hebben allebei alle updates en betaalde updates.)En op YouTube zie ik boss flights die gewoon anders zijn dan bij mij. Vroeger waren de Nintendo spellen altijd bij iedereen hetzelfde. Mario64 was bij iedereen gelijk.

Wat ik ook jammer vind, als ik de eindbaas ganon verslagen heb. Gebeurd er verder niks, en kan ik terug naar een save voordat de eindbaas verslagen is. En staat er geen “voltooid” in de quest. Zelfs niet als je ganon verslaat na dat je de ballen der uitverkorenen uitgespeeld hebt.

Eigenlijk had het een gaaf spel geweest om een soort runescape online versie van te maken, met multiplayer uitdagende bazen.

Of een soort mortal combat update lijkt me ook wel wat, als je met vrienden tegen elkaar zou kunnen vechten.

yousql wijzigde deze reactie 03-02-2018 09:26 (5%)

• dxta
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik gok dat je broer de upgrade van stasis Al heeft gehaald en jij nog niet.

De boss fights zijn overal hetzelfde, alleen er zijn heel veel verschillende manieren waarop je ze kunt verslaan (wat juist het gave is aan dit spel)

Omelette du fromage!

• Michel8704
quote:
Hero of Time schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:44:
@Michel8704, dat is het mooie van deze Zelda. Het maakt niet uit wat je doet, je vindt altijd wel iets om te doen of gewoon even lekker rondlopen en genieten van de omgeving. Er zijn genoeg Shrines om te doen, vergeet dus niet om eens een Stamina Vessel te nemen ipv alles in hartjes stoppen.
Ik heb al 2 stamina erin gestopt ;-).
Moet nu gewoon sterker worden en betere wapens vinden om naar Ganon te gaan en ook de titans te doen denk ik zo.

Blijf me echt verbazen. Hoop dat ze snel komen met een vervolg op de Switch.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Michel8704 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Ik heb al 2 stamina erin gestopt ;-).
Moet nu gewoon sterker worden en betere wapens vinden om naar Ganon te gaan en ook de titans te doen denk ik zo.
Ah, je speelt 'm in 't Nederlands. Blegh. Maar doe eerst Vah Rutah, dan krijg je een skill die je leven kan redden. ;) Veel mensen zeggen eerst om naar de Rito te gaan, ipv de Zora, ivm verkennen, maar overleven is aan het begin toch wat belangrijker dan een stukje hoger te kunnen komen. Ik gebruik de skill van de Rito zelden. :P
quote:
Blijf me echt verbazen. Hoop dat ze snel komen met een vervolg op de Switch.
Nou, aangezien ze er erg lang over hebben gedaan om dit meesterwerk neer te zetten mogen ze voor het vervolg gewoon hun tijd weer nemen. We willen geen melkkoe zoals andere ontwikkelaars (bijna) jaarlijks uitspugen. Middelmatige meuk met minimale veranderingen. Nee dank je. Ik wacht liever twee jaar langer om een echte parel te hebben.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Hoe vaak ga je nog dood dan? ;) De Rito skill is met beperkte stamina veel handiger.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Señor Sjon schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:31:
Hoe vaak ga je nog dood dan? ;) De Rito skill is met beperkte stamina veel handiger.
Aan het begin ging ik veel vaker dood dan dat ik zonder stamina zat. Klimmen deed ik niet al te veel en anders los je dat op met eten. Hartjes krijg je niet terug als je alleen maar stil staat. ;)
Dus, IMO, heb je met de paar hartjes waar je mee begint veel meer aan Mipha's Grace, dan aan Rivali's Gale.

Net de tweede Trial of the Sword gedaan en gehaald. Het helpt enorm als je de shield parry voor Guardians beheerst. Had ook een gericht met atk+++ voor 30 minuten. Toen ik klaar was stond er nog ~3 minuten op de klok. :P De laatste kamers met die Scouts zijn wel leuk, vooral de eerste paar: pijl op hun kop en klaar. :+

Nu nog de derde trial, ooit, en dan de Champions Ballad.

Heb ook nog ergens een paar plekken die ik moet bezoeken in de wereld, m'n kaart is 98,nogwat % voltooid en ik heb alle 900 Koroks al gevonden.

• RayNbow

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
Hero of Time schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Aan het begin ging ik veel vaker dood dan dat ik zonder stamina zat. Klimmen deed ik niet al te veel en anders los je dat op met eten. Hartjes krijg je niet terug als je alleen maar stil staat. ;)
Dus, IMO, heb je met de paar hartjes waar je mee begint veel meer aan Mipha's Grace, dan aan Rivali's Gale.

Net de tweede Trial of the Sword gedaan en gehaald. Het helpt enorm als je de shield parry voor Guardians beheerst. Had ook een gericht met atk+++ voor 30 minuten. Toen ik klaar was stond er nog ~3 minuten op de klok. :P De laatste kamers met die Scouts zijn wel leuk, vooral de eerste paar: pijl op hun kop en klaar. :+

Nu nog de derde trial, ooit, en dan de Champions Ballad.

Heb ook nog ergens een paar plekken die ik moet bezoeken in de wereld, m'n kaart is 98,nogwat % voltooid en ik heb alle 900 Koroks al gevonden.
Alleen is stamina voedsel lastiger te vinden dan de beruchte durians die naast een toren zitten en ook nog een kookpot(?) hebben.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Señor Sjon schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Alleen is stamina voedsel lastiger te vinden dan de beruchte durians die naast een toren zitten en ook nog een kookpot(?) hebben.
Oh? En de tientallen Stamella Shrooms die je op het plateau al vind is niet voldoende? Misschien geen tijdelijke extra stamina, maar tijdens het klimmen ben je nou ook niet echt druk geconcentreerd bezig om te blijven leven waardoor je rustig nog wat kan eten. ;)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die boost schiet niet op. :+

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ieder z'n ding. Voor de Zora's hoef je iig geen speciale kleding te dragen (of wat eten) om de DB te kunnen benaderen. Scheelt weer rupees. Ik had aan het begin nog niet zo veel.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bij de Rito toch ook niet? Je moet warme kleding hebben en dat is het ook wel. Sowieso één tuniek heb je daar al voor en de Ganon battle is nou ook weer niet zo moeilijk.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik dacht dat je 2 delen nodig had, omdat je bij het gevecht veel hoger zit en daardoor dus kouder is. Binnen in de DB heb je dat dan weer niet nodig als ik 't goed herinner.

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:39
Yep, je hebt minimaal twee delen nodig. En dat jasje dat je krijgt op de high plateau is niet warm genoeg dus je moet alsnog 2 stuks kopen.

• Thomas
  • Niet online
Iemand al trial of the sword op master mode geprobeerd? Allemamaggies wat een zware uitdaging is dat :X.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ben al blij dat ik de eerste twee trials op normal heb gedaan. De derde trial is een bitch. En het is echt handig voor die trials als je de shield parry onder de knie hebt, vanwege de guardians die je er ook tegenkomt.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-08 17:21
Onlangs ook een Switch gehaald met Zelda, zelf heb ik het nooit gespeeld maar het trok mij wel.

Nu ben ik op het punt dat je naar de 4 titans moet gaan. Alleen is het voor constant rennen voor monster wegens slechte gear etc. Is het gewoon nog even doorbijten? Wel zoek ik lekker alle runes af en ben ik aan het genieten van de wereld

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dat wegrennen is straks andersom. ;) Als je langzaam de wereld verder verkent, kom je vanzelf sterkere wapens tegen.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-08 17:21
Zie volgens mij iets over het hoofd. Wil een dorpje in gaan (ben de naam vergeten Ganola?) maar mogen geen mannen in. Kom er niet uit hoe ik daar binnen kan komen om iemand te spreken mmm

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@Pukson Je moet even naar de oase een stukje terug. Daar kun je gear krijgen, maar volgens mij niet in de winkel. Even binnen en buiten zoeken naar iemand. ;)

Het dorpje waar je niet in mag van de Gerudo, is idd omdat je een man bent.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Pukson, praat je ook met iedereen? Dat is wel zo handig in die regio (überhaupt wel handig ivm quests e.d.). :)

• Thomas
  • Niet online
quote:
Hero of Time schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:17:
Ben al blij dat ik de eerste twee trials op normal heb gedaan. De derde trial is een bitch. En het is echt handig voor die trials als je de shield parry onder de knie hebt, vanwege de guardians die je er ook tegenkomt.
Shield parries zijn het probleem niet, flurries zelfs niet in de regel. Op Master Mode kom ik niet langs floor 10 op beginner. Heb altijd voldoende wapens en voedsel. Ik kill 1 zilveren lizalfos door 'm te stunnen en te slaan. De blauwe heb ik ook zo dood. Helaas staat er nog een witte die ik ofwel het water in knal, of er zo lang over doet om mij aan te vallen zodat ik een flurry kan krijgen dat 'ie z'n health gewoon recharged. Zat net opeens zonder wapens omdat ik alles op 'm kapot had geslagen 8)7.

E: die shock wand is dan helaas al kapot, ik kan dezelfde methode van de andere zilveren lizalfos niet op de tweede gebruiken :( .

Thomas wijzigde deze reactie 15-02-2018 00:43 (7%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Owja, in Master Mode zijn alle monsters 1 level sterker dan standaard. Ehm, stunnen met Stasis en bommen op z'n kop gooien? Zolang je niet te lang wacht met schade toebrengen, komt z'n health niet terug.

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:40
Ik heb sinds kort Zelda BoTW op de switch. En vind hem vrij pittig moet ik zeggen. Is mijn eerste Zelda game.
Net de quest gestart om naar Impa te gaan. Dan moet ik over de muur naar een nieuw gedeelte van de map. Eerste wat ik wilde doen is de kaart kenbaar maken door naar zo'n hoge toren te gaan. Maar vervolgens zitten daar 2 grote spin-guardians waar ik niets tegen kan doen.

In de eerste map kwam ik ook random een, ik noem het maar even een 'Stone Golem' die uit de grond kwam, tegen en die was ook vrij moeilijk te verslaan. Uiteindelijk wel gelukt na paar keer proberen.

Voor zo'n shrine moest ik naar een koude omgeving. Dan krijg je hits omdat je het koud hebt. Denk ik steek een Torch aan. Dat hielp. Vervolgens kom ik een sterkere bokoblin tegen. Dus ik pak een wapen i.p.v. Torch. En vervolgens ga ik weer dood door de kou omdat ik geen vuur kon maken en nog niet zelf kan maken afaik.

Is het normaal dat het zo moeilijk is op het begin?

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:07

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
Aschtra schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:53:
Ik heb sinds kort Zelda BoTW op de switch. En vind hem vrij pittig moet ik zeggen. Is mijn eerste Zelda game.
Net de quest gestart om naar Impa te gaan. Dan moet ik over de muur naar een nieuw gedeelte van de map. Eerste wat ik wilde doen is de kaart kenbaar maken door naar zo'n hoge toren te gaan. Maar vervolgens zitten daar 2 grote spin-guardians waar ik niets tegen kan doen.

In de eerste map kwam ik ook random een, ik noem het maar even een 'Stone Golem' die uit de grond kwam, tegen en die was ook vrij moeilijk te verslaan. Uiteindelijk wel gelukt na paar keer proberen.

Voor zo'n shrine moest ik naar een koude omgeving. Dan krijg je hits omdat je het koud hebt. Denk ik steek een Torch aan. Dat hielp. Vervolgens kom ik een sterkere bokoblin tegen. Dus ik pak een wapen i.p.v. Torch. En vervolgens ga ik weer dood door de kou omdat ik geen vuur kon maken en nog niet zelf kan maken afaik.

Het opstarten is pittiger ja als je niet door hebt wat je doet. Dat is het idee van het spel nu een beetje. Het is niet erg om dood te gaan ongeveer. Zo leer je hoe je ermee om moet gaan.

Persoonlijk normaal ook geen fan hiervan. Ik bijt er een beetje doorheen in de hoop dat ik er meer van snap dus meer dingen kan ondernemen.

Mis zelf wel heel erg de oude Zelda's hierin :$ Die zijn wat vriendelijker hierin :$

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• RayNbow
quote:
Ik heb sinds kort Zelda BoTW op de switch. En vind hem vrij pittig moet ik zeggen. Is mijn eerste Zelda game. [...]
Ja, het spel is lastiger in het begin aangezien je nog zeer zwak bent en elk klein foutje heeft een grotere consequentie heeft dan zo'n zelfde foutje later in het spel.
quote:
Voor zo'n shrine moest ik naar een koude omgeving. Dan krijg je hits omdat je het koud hebt. Denk ik steek een Torch aan. Dat hielp. Vervolgens kom ik een sterkere bokoblin tegen. Dus ik pak een wapen i.p.v. Torch. En vervolgens ga ik weer dood door de kou
Er zijn ook laarzen en dingen die je op je hoofd kunt dragen die extra bescherming tegen de kou geven.
quote:
omdat ik geen vuur kon maken en nog niet zelf kan maken afaik.
Om zelf vuur te maken heb je hout (kap wat bomen om of gebruik een bom) en flint (rotsachtige erts in grotten en bij gebergtes met een hamer slaan of opblazen met een bom) nodig. Gooi vervolgens wat hout en flint op de grond en sla het met een wapen.

(Tenminste, dit is 1 manier om vuur te maken. Je hebt ook dingen als de fire rod, flame sword, vuurpijlen, red chu chu jelly, etc.)

• zwiep
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06-08 17:19
quote:

Het is moeilijk omdat je er met oogkleppen naar kijkt, bij wijze van spreken. Je wordt geconfronteerd met moeilijkere vijanden of vijandige omgevingen. Het spel geeft je oneindig veel opties, maar jij besluit dat je gewoon nog niet krachtig (voorbereid) genoeg bent. Dat is een normale manier om deze problemen te bekijken, dat geldt voor ongeveer elk spel en het is dus niet abnormaal, en zeker niet onmogelijk, om het bij Zelda ook zo aan te pakken.

Maar als je verder denkt kan je nog zo veel meer.
- Je hebt een hele boel extra mogelijkheden door de runes die je op het plateau krijgt, verlies deze zeker niet uit het oog
- Bij vijanden die krachtig zijn is er vaak wel een manier om ze te omzeilen of om de omgeving in je voordeel te gebruiken, zoeken naar deze hulpmiddelen geeft ook een heel goed gevoel als je ze uiteindelijk kan vinden.
- Moeilijke omgevingen zijn er ook genoeg, maar als je goed oplet krijg je van vele bewoners in de omgeving wel tips om er te overleven. (Je kan altijd een hele hoop pikant eten maken voor koude omgevingen bijvoorbeeld) en een vuurwapen equippen helpt ook. Het beste is natuurlijk aangepaste kleding maar heel vaak moet je al het een en ander bewijzen om deze te bemachtigen.

De beste tip die ik kan geven is dat je maar moet spelen zoals je wilt, dan ga je er ook de meeste voldoening uit halen. Skippen en wachten tot je sterkerbent is een goed alternatief, maar je gaat moeilijke confrontaties voorgeschoteld blijven krijgen. Het zijn in zekere zin ook puzzels om op te lossen.

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-08 10:17

BoGu5

hmmmz

Het begin vond ik ook heel ingewikkeld. Even een paar kleine spoilers om je een beetje op weg te helpen, die ik graag gehad had toen ik net begon:
spoiler:
Voor de kou kun je op zoek gaan naar de Warm Doublet: http://www.ign.com/wikis/...-of-the-wild/Warm_Doublet.

Voor Impa ga je nu naar het noorden? Volg de weg vanaf de great plateau tower naar het Oosten (unlock de Dueling Peaks tower) en ga vervolgens vanaf de Dueling Peaks stable naar het noorden.

En wat @zwiep zegt is ook helemaal waar. In het begin loop je in een grote boog om vijanden heen die je later makkelijk verslaat.

BoGu5 wijzigde deze reactie 19-02-2018 09:42 (12%)

request.getCookies();

• Aschtra
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:40
Ja zo heb ik nu ook gedaan inderdaad. Vind dat persoonlijk niet heel leuk spelen moet ik zeggen. Ook moet ik nog wennen aan het feit dat wapens kapot gaan. Het spel zelf vind ik wel tof.

Even doorheen bijten dus.

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-08 16:10
Het is inderdaad even wennen. Zelf nu 30 uur gespeeld en het gaat vrij redelijk. Ik heb wel de DLC gekocht en de phantom armor gehaald waardoor vijanden ineens een stuk makkelijker te verslaan waren.

Waar ik aan moest wennen is dat je slechts twee main quests hebt. Versla Ganon en versla de 4 divine beasts. Deze quests krijgt je vrij in het begin en toen wist ik even niet wat ik moest doen. Toen kwam ik erachter dat je de torens moest beklimmen om de map vrij te spelen dus dat is het eerste wat ik deed, en gewoon shrines vinden.

• Michel8704
Vooral leuk bij de Gorons als je death mountain moet beklimmen om de divine beast te vinden! Optimaal gebruik van de metaalstukken die in de natuur liggen om vliegende guardians mee te slopen! Blijf mij verbazen over de vrijheid die je hebt om vijanden kapot te krijgen. Heerlijk spel!!

Er komt een Legend of Zelda Breath of the Wild Soundtrack album uit met daarin 5 cd's vol muziek + meer.

https://www.play-asia.com...l/13/70bxpv?tagid=2977583

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ze hebben 5 CD's vol gekregen met muziek uit BotW? Knap, tenzij ze meerdere uitvoeringen van hetzelfde nummer hebben gemaakt.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Een tingeltje op CD 1 en een slottingeltje op CD 5? :+

90710

Er zit best veel muziek in de game, eigenlijk is alleen de "overworld" een stil en rustig thema.

Want ja continue dit zou ook héél snel zijn gaan irriteren:

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
sanderev66 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:28:
Er zit best veel muziek in de game, eigenlijk is alleen de "overworld" een stil en rustig thema.

[video]
Het begin voor de ochtend kan een beetje vervelen uiteindelijk, maar voor de rest, absoluut niet. Het is nog steeds beter dan deze:

Waar je verplicht uren lang naar moet luisteren omdat je van de ene kant van de wereld naar de andere kant moet en (nog) niet kan warpen.

Maar ik heb liever de Twilight Princess versie:

• RayNbow
quote:
Hero of Time schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:25:
[...]

Het begin voor de ochtend kan een beetje vervelen uiteindelijk, maar voor de rest, absoluut niet. Het is nog steeds beter dan deze:
[video]
Waar je verplicht uren lang naar moet luisteren omdat je van de ene kant van de wereld naar de andere kant moet en (nog) niet kan warpen.
Nee hoor, The Great Sea is overduidelijk beter. :p

90710

@Hero of Time Ik ben juist een groot fan van The Great Sea.

Maar ja, ik denk dat elke erg muziekale soundtrack na een uur of 50 wel gaat vervelen in een spel als BotW. Sterker nog ik heb het dat ik in veel MMOs de muziek zacht of zelfs helemaal uitzet omdat ik hetzelfde deuntje wel weer zat ben.

En dat neemt niet weg van wat ik van de muziek vind, en ergens vind ik het ook jammer dat in BotW de muziek meer achtergrond is geworden dan daadwerkelijk ondersteuning. Maar ik begrijp héél goed waarom dat zo is. Zelfde heb je bv ook in Skyrim.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
sanderev66 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:28:

[video]
Ksst, dat waren de laatse jaren voor volwassenheid. :+ Dat deuntje heb ik eindeloos gehoord, alhoewel Hyrule Field nou ook weer niet zo groot was.
quote:
Hero of Time schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:25:
[...]

[video]
Toen begonnen de eindeloze fetch-quests wel irritant te worden ja. :P
quote:
Maar ik heb liever de Twilight Princess versie:
[video]
Die heb ik na één playthrough eigenlijk nooit opnieuw gespeeld. :S Eigenlijk wel zonde, want de sfeer e.d. beviel me goed. Het leven werd alleen wat te druk voor consoles in die tijd.

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:36

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Ik ben van het weekend, zeer rustig aan weer opnieuw begonnen omdat ik sinds 2 weken trotse bezitter ben van een Switch. Wel zal ik er in het begin een stuk sneller doorheen gaan, omdat ik een groot deel van het exploreren al een keer gedaan heb :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Mdrpdr
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17-08 16:11
quote:
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:14:

Die heb ik na één playthrough eigenlijk nooit opnieuw gespeeld. :S Eigenlijk wel zonde, want de sfeer e.d. beviel me goed. Het leven werd alleen wat te druk voor consoles in die tijd.
Ik heb laatst de HD remake voor de Wii-U gekocht van Twilight princess. Aanrader!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:54
quote:
Mdrpdr schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:39:
[...]

Ik heb laatst de HD remake voor de Wii-U gekocht van Twilight princess. Aanrader!
Jammer dat het een Wii port is, de GC versie is beter (geen motion controls).

• RayNbow
quote:
Vincent Dave schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:00:
[...]

Jammer dat het een Wii port is, de GC versie is beter (geen motion controls).
Jammer dat bovenstaande reactie onjuiste informatie bevat.

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:54
quote:
RayNbow schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Jammer dat bovenstaande reactie onjuiste informatie bevat.
Wees een vent, wees concreet.
Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True