Aschtra schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:53:
Ik heb sinds kort Zelda BoTW op de switch. En vind hem vrij pittig moet ik zeggen. Is mijn eerste Zelda game.
Net de quest gestart om naar Impa te gaan. Dan moet ik over de muur naar een nieuw gedeelte van de map. Eerste wat ik wilde doen is de kaart kenbaar maken door naar zo'n hoge toren te gaan. Maar vervolgens zitten daar 2 grote spin-guardians waar ik niets tegen kan doen.
In de eerste map kwam ik ook random een, ik noem het maar even een 'Stone Golem' die uit de grond kwam, tegen en die was ook vrij moeilijk te verslaan. Uiteindelijk wel gelukt na paar keer proberen.
Voor zo'n shrine moest ik naar een koude omgeving. Dan krijg je hits omdat je het koud hebt. Denk ik steek een Torch aan. Dat hielp. Vervolgens kom ik een sterkere bokoblin tegen. Dus ik pak een wapen i.p.v. Torch. En vervolgens ga ik weer dood door de kou omdat ik geen vuur kon maken en nog niet zelf kan maken afaik.
Is het normaal dat het zo moeilijk is op het begin?
Het is moeilijk omdat je er met oogkleppen naar kijkt, bij wijze van spreken. Je wordt geconfronteerd met moeilijkere vijanden of vijandige omgevingen. Het spel geeft je oneindig veel opties, maar jij besluit dat je gewoon nog niet krachtig (voorbereid) genoeg bent. Dat is een normale manier om deze problemen te bekijken, dat geldt voor ongeveer elk spel en het is dus niet abnormaal, en zeker niet onmogelijk, om het bij Zelda ook zo aan te pakken.
Maar als je verder denkt kan je nog zo veel meer.
- Je hebt een hele boel extra mogelijkheden door de runes die je op het plateau krijgt, verlies deze zeker niet uit het oog
- Bij vijanden die krachtig zijn is er vaak wel een manier om ze te omzeilen of om de omgeving in je voordeel te gebruiken, zoeken naar deze hulpmiddelen geeft ook een heel goed gevoel als je ze uiteindelijk kan vinden.
- Moeilijke omgevingen zijn er ook genoeg, maar als je goed oplet krijg je van vele bewoners in de omgeving wel tips om er te overleven. (Je kan altijd een hele hoop pikant eten maken voor koude omgevingen bijvoorbeeld) en een vuurwapen equippen helpt ook. Het beste is natuurlijk aangepaste kleding maar heel vaak moet je al het een en ander bewijzen om deze te bemachtigen.
De beste tip die ik kan geven is dat je maar moet spelen zoals je wilt, dan ga je er ook de meeste voldoening uit halen. Skippen en wachten tot je sterkerbent is een goed alternatief, maar je gaat moeilijke confrontaties voorgeschoteld blijven krijgen. Het zijn in zekere zin ook puzzels om op te lossen.