Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:21

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Goner schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:44:
[...]

Probeer zo'n Wii te pakken te krijgen met 'ingebouwde' GC, heb je er twee in één ;-)
Ik heb op eBay nog Zelda en Animal Crossing en GC controllers gekocht toen ik merkte dat de Wii ook een GC was.
Lees m'n bericht nog eens beter. ;). Ik heb alles, behalve die twee. Dus een Wii is geen probleem.

Spekkies | Commandline FTW

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Zo. Weer even wat tijd te veel en ondertussen ook een stukje verder gekomen in mijn 100% master mode run. Ik kam de hele kaart uit voor seeds en heb er nu 406;

Geloof niet dat ik tot nu toe erg veel gemist heb.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

quote:
Thomas schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:11:
Zo. Weer even wat tijd te veel en ondertussen ook een stukje verder gekomen in mijn 100% master mode run. Ik kam de hele kaart uit voor seeds en heb er nu 406;

[afbeelding]

Geloof niet dat ik tot nu toe erg veel gemist heb.
Wow.. hoeveel uur staat er al op de teller? :o

Ben nu ook met A Link to the Past bezig op de SNES mini (nooit zelf gespeeld). Erg leuk, lekker overzichtelijk en compact vergeleken met BotW :) Net de eerste pendant gehaald. Was blij met de rewind-functie, want was toch best pittig af en toe.. en steeds opnieuw het paleis door ging irriteren :P

• Thomas
  • Niet online
quote:
CyBeRSPiN schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Wow.. hoeveel uur staat er al op de teller? :o

Ben nu ook met A Link to the Past bezig op de SNES mini (nooit zelf gespeeld). Erg leuk, lekker overzichtelijk en compact vergeleken met BotW :) Net de eerste pendant gehaald. Was blij met de rewind-functie, want was toch best pittig af en toe.. en steeds opnieuw het paleis door ging irriteren :P
In totaal 240 uur, waarvan denk ik zo'n 100 uur in deze playthrough.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Thomas schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:23:
[...]

In totaal 240 uur, waarvan denk ik zo'n 100 uur in deze playthrough.
Dat komt redelijk in de buurt van de tijd dat ik totaal in een enkele playthrough heb gestoken. Die staat op ongeveer 360 uur. :+

• Marco D Ishtar
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 03-07 12:08
De breath of the wild amiibo's zijn beschikbaar bij nedgame, voor hen die ze nog willen

(guardian en zelda besteld, colletie nu compleet)

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:52

Goner

What can I do you for ?

quote:
Marco D Ishtar schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:41:
De breath of the wild amiibo's zijn beschikbaar bij nedgame,
Beetje prijzig ; ik had vorige week de Guardian bij GM voor ¤19,99 ...
quote:
Maar niet alle Wii's zijn GC-compatible. Wist niet welke jij hebt ...

Goner wijzigde deze reactie 06-10-2017 12:54 (36%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Goner schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:51:
[...]

Maar niet alle Wii's zijn GC-compatible. Wist niet welke jij hebt ...
Er is maar 1 Wii die niet GC compatible is (de Wii Mini) en die is nou niet in grote getallen verkocht hier. ;)

Maar van de GC schijfjes met Zelda, de speciale versies om precies te zijn, is Majora's Mask niet speelbaar. MM crasht/loopt vast op willekeurige momenten als je van gebied verandert en het spel dus het volgende deel moet laden. Er zijn twee versies van en degene die je later kon krijgen heeft geen issues. Niet direct een probleem voor mij, aangezien ik 'm op de N64 al heb. :)

• Peenutzz
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-08 19:02
De "tweede generatie" Wii is ook niet GC compatible :) De mini kwam daarna.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Als het de controller poorten heeft, moet 't GC compat zijn. Is anders erg lullig voor mensen die die poorten alleen voor SSBM kunnen gebruiken.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:56
Niet alleen SSBM, je kon Mario Kart Wii ook met de GC controller spelen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Goed, twee hele spellen dan. :P Nou niet echt de moeite waard IMO, zeker omdat je ook gewoon draadloze versies kan kopen die je in je wii-mote prikt. ;)

• Peenutzz
Ik heb een oud model Wii, zonder GC poorten erop.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
@Peenutzz Dat is eerder een nieuw model Wii. Deze kwam later uit en had idd geen GC poorten meer. Daarnaast ook geen GC hardware om GC spellen te kunnen spelen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Peenutzz
Hero of Time zei dat alleen de Wii mini geen GC ondersteunt, maar er is dus een gewone die dat ook niet doet, vandaar :)

Heb gister op de SNES mini weer eens Lttp 100% uitgespeeld, blijft een hartstikke leuke game, zelfs na ruim 25 jaar :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Inderdaad, er zijn 2 series van de 'originele' Wii (dus niet de mini) waarvan eentje niet GC compatible is :
http://en-americas-suppor...models-of-wii-consoles%3F

Goner wijzigde deze reactie 17-10-2017 16:38 (26%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23:54
Naast op de switch werkt Zelda uitstekend op de pc. Knap gedaan in een half jaar die emulatie.

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 17-08 14:00
Heerlijk hier laatst een 2DS gekocht waarmee ik nu onderweg Zelda Ocarina of Time kan spelen, elke keer dat ik dat spel opstart denk ik weer aan kerst back in the days dat ik dat spel kreeg, poh wat was ik blij toen zeg :D.

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-08 20:52
Enkel de RVL-001 van de Wii ondersteunt GC games.
https://www.gamespot.com/...ting-an-awe/1100-6454291/

Oh damn, dat gaat weer een hoop geld kosten.... Maar wel een enorm gave versie. :D

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik vind de reguliere versie beter eigenlijk (blauw met triforce). Ik ben van de SNES generatie, niet de NES. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Oeh, dat wordt weer een mooie pre-order.

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-08 14:14
Ik heb 2 amiibo's besteld, mijn eerste ooit. Namelijk de Guardian en Link - via bol. Vind ze wel mooi om aan mijn gamecorner toe te voegen. Ook feit dat ze dagelijks wat extra content geven in BOTW is leuk meegenomen. Ben nieuwsgierig :D.

• Roko
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik hou het wel bij die NFC kaartjes via AliExpress in plaats van de echte amiibo's. We hebben er wel een aantal van staan maar die kaartjes zijn echt een stuk handiger. Ik heb er nu 22 die allemaal werken op BOTW.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Zeror schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:08:
https://www.gamespot.com/...ting-an-awe/1100-6454291/

Oh damn, dat gaat weer een hoop geld kosten.... Maar wel een enorm gave versie. :D
De LE/CE is te pre-orderen bij o.a. Archonia: https://www.archonia.com/gamingmerch/en/article/300490/. Normale versie hebben ze ook voor pre-order, als men die liever heeft.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:06

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:06
Thx, nu heb ik weer zin (maar niet echt tijd) om Zelda weer eens op te pakken. Moet nog 1 beast en dan eens naar het eind kasteel trekken.

• Matey
Ik kan mijn Sheikah sensor niet veranderen... Heb ondertussen 1 van de Divine Beasts heroverd, maar de sensor toont enkel de optie 'shrines'.

Ook als ik foto's neem van bvb. schatkisten en die aan mijn encyclopedie toevoeg, kan ik naar niets anders dan shrines zoeken. Iemand tips? Thanks!

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-08 19:39

Sméagol

Master of Mayhem

quote:
Matey schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:21:
Ik kan mijn Sheikah sensor niet veranderen... Heb ondertussen 1 van de Divine Beasts heroverd, maar de sensor toont enkel de optie 'shrines'.

Ook als ik foto's neem van bvb. schatkisten en die aan mijn encyclopedie toevoeg, kan ik naar niets anders dan shrines zoeken. Iemand tips? Thanks!
Heb je de slate ge-update? Kijk je wel in de encyclopedia om de sensor te veranderen?

Make lovecraft not warcraft.

• Matey
quote:
Sméagol schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:27:
[...]

Heb je de slate ge-update? Kijk je wel in de encyclopedia om de sensor te veranderen?
Denk dat ik daar iets te kort kom - moet ik die nog ergens updaten?

Bij die dame in Kakariko ben ik geweest, heb ik die memories en divine beasts als missies gekregen.

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-08 19:39

Sméagol

Master of Mayhem

quote:
Matey schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:31:
[...]

Denk dat ik daar iets te kort kom - moet ik die nog ergens updaten?

Bij die dame in Kakariko ben ik geweest, heb ik die memories en divine beasts als missies gekregen.
Om je sensor in te stellen heb je een update nodig. Ik raad aan dat je voor nu even de main quest volgt.

Make lovecraft not warcraft.

• Matey
quote:
Sméagol schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:34:
[...]

Om je sensor in te stellen heb je een update nodig. Ik raad aan dat je voor nu even de main quest volgt.
hah, bedankt! Had er totaal niet aan gedacht om daar nog eens terug te gaan :+ :+

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Matey schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

hah, bedankt! Had er totaal niet aan gedacht om daar nog eens terug te gaan :+ :+
Vergeten wat ze je vertelde? Weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat de sensor+ standaard kwam met het 'fixen' van je slate basisfunctionaliteit.

• Matey
quote:
Hero of Time schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:37:
[...]

Vergeten wat ze je vertelde? Weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat de sensor+ standaard kwam met het 'fixen' van je slate basisfunctionaliteit.
spoiler: voor de zekerheid toch spoiler alert
Ik had in het begin van m'n campagne waarschijnlijk niet goed opgelet en de wereld ingetrokken met de standaard Sheikah vaardigheden. In het Hateno Instituut kon ik dus m'n sensor, bommen en stasis upgraden naar +. Beter laat dan nooit :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Matey schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

spoiler: voor de zekerheid toch spoiler alert
Ik had in het begin van m'n campagne waarschijnlijk niet goed opgelet en de wereld ingetrokken met de standaard Sheikah vaardigheden. In het Hateno Instituut kon ik dus m'n sensor, bommen en stasis upgraden naar +. Beter laat dan nooit :)
Ik bedoelde dat je die sensor+ kreeg bij de foto functionaliteit. Het is alweer een tijd geleden dat ik daar was, dus kan 't mis hebben en dat 't een aparte upgrade is zoals voor de rest.

• Matey
quote:
Hero of Time schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 11:56:
[...]

Ik bedoelde dat je die sensor+ kreeg bij de foto functionaliteit. Het is alweer een tijd geleden dat ik daar was, dus kan 't mis hebben en dat 't een aparte upgrade is zoals voor de rest.
is inderdaad aparte upgrade. Ik dacht ook dat ik bij de foto functionaliteit meteen alles had, - niet dus ;-)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dat het niet direct alles had weet ik. Alleen niet meer waar sensor+ bij zat. ;)

• KaiTak
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 17:47
Amiibo ergens te bestellen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Welke bedoel je? Er zijn zo'n 20 ondertussen van Zelda. ;)

• KaiTak
Van de nieuwe van de Champions!

• RayNbow
Als je de Champions Amiibo wil, dan had je al in september een preorder moeten plaatsen. Als je dat niet had gedaan, dan had je sindsdien bepaalde sites (bijv. Budgetgaming) of fora in de gaten moeten houden (meerdere keren per dag) om wanneer ze weer beschikbaar werden meteen een bestelling te kunnen plaatsen.

• KaiTak

• rexgildo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-08 06:11
En niet alleen de trailer; DLC is live volgens comments op oa NintendoLife. (Kan het zelf niet checken momenteel)

• Adem 7
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 30-07 14:38
Wel zichtbaar, maar je kan het pas op 31-12-2017 downloaden.

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-08 09:25

luigi87

Domotica Fanaticus

Ben wel benieuwd naar de meningen van de mensen hier over die nieuwe DLC. Vindt de eerdere packs weinig toevoegen aan het spel (vindt een paar outfits en extra opties niet bijzonder). En dan hoop ik dat deze DLC het overwegen waard (ook qua extra gameplay tijdsduur) is om de Season pass te kopen.

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Thomas
  • Niet online
Shit. Nu moet ik eigenlijk kiezen of ik verder ga met Zelda of niet. Ben met m'n master mode run nog niet aan de trials of the sword toegekomen dus wil dat eigenlijk eerst doen voordat ik aan pack 2 begin, maar ben nu ook bezig met Xenoblade :'). Either way, interessante trailer, en super dat Zelda de GOTY te pakken heeft!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
rexgildo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:04:
En niet alleen de trailer; DLC is live volgens comments op oa NintendoLife. (Kan het zelf niet checken momenteel)
De trailer besluit met 'Available now' ... ? Maar alleen download waarschijnlijk ?

Alhoewel ... deze gozer zit zo te zien te spelen (livestream) : YouTube: The Champions' Ballad DLC | Zelda: Breath of the Wild | FULL DLC...

Goner wijzigde deze reactie 08-12-2017 10:49 (31%)

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:36

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Ik moet echt nog een heel stuk en van de eerste DLC expansion heb ik oa. de master mode nog niet eens gedaan. Maar meer is beter, dus kom maar op :D

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• KaiTak
quote:
Adem 7 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:08:
Wel zichtbaar, maar je kan het pas op 31-12-2017 downloaden.
Niet waar. Ik had het om 6uur er al opstaan. Je moet uiteraard wel ff Ganon eerst verslaan voor je aan dit kan beginnen. Je moet terug naar je originele slaap grot!

Update: Je moet de 4 devine beast gedaan hebben!

KaiTak wijzigde deze reactie 08-12-2017 11:28 (7%)

• Adem 7
quote:
KaiTak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:51:
[...]

Niet waar. Ik had het om 6uur er al opstaan. Je moet uiteraard wel ff Ganon eerst verslaan voor je aan dit kan beginnen. Je moet terug naar je originele slaap grot!
Ik krijg de melding van 31-12-2017.

• KaiTak
quote:
Adem 7 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:10:
[...]
Ik krijg de melding van 31-12-2017.
Vervelend...

Heb je wel al de centjes betaald voor de DLC?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
KaiTak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:51:
[...]
Je moet uiteraard wel ff Ganon eerst verslaan voor je aan dit kan beginnen.
Ah ... da's jammer.
Had dat nog ff willen uitstellen, maar moet er dan toch maar aan geloven.

EDIT: gevraagd op livestream en gekeken op Reddit, maar je moet alleen de 4 Divine Beasts gedaan hebben, Ganon niet !!

Goner wijzigde deze reactie 08-12-2017 11:27 (17%)

• Adem 7
quote:
KaiTak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:13:
[...]

Vervelend...

Heb je wel al de centjes betaald voor de DLC?
Ja, maar misschien moet ik even rebooten. Ik probeer het straks als ik thuis ben.

• rexgildo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-08 06:11
quote:
Goner schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:15:

EDIT: gevraagd op livestream en gekeken op Reddit, maar je moet alleen de 4 Divine Beasts gedaan hebben, Ganon niet !!
Te gek! Precies waar ik ben... ben dat ook heel erg aan het uitstellen. Zoveel te doen en het ‘voelt’ beter als het verhaal nog niet klaar is.

rexgildo wijzigde deze reactie 08-12-2017 12:24 (18%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Las ook dat je je quests moet hebben afgemaakt ... beetje onduidelijk welke precies ? Openstaande ?
EDIT: nagevraagd, de DB quests moeten afgerond zijn bij de opdrachtgever (NPC).

http://www.zelda.com/brea...pions-ballad-new-trailer/
*To play this content, players must first reach a point in the game where they have freed all Divine Beasts.

En er schijnt een 'bug' te zijn ; als je inventory nu vol zit met armor (ingame + amiibo) dan is er geen plaats voor alle nieuwe armor !!

En : https://twitter.com/Ninte...s/938991177235234816?s=09

Goner wijzigde deze reactie 08-12-2017 14:13 (85%)

• Mamphiz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-03 11:47
Waarom krijgen jullie "31-12-2017"? Ik kan hem nu al spelen de DLC... game updaten en gaan!
Nieuwe quests en coole items :)

• Mamphiz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-03 11:47
quote:
rexgildo schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:23:
[...]

Te gek! Precies waar ik ben... ben dat ook heel erg aan het uitstellen. Zoveel te doen en het ‘voelt’ beter als het verhaal nog niet klaar is.
Haha zeker waar! heb ook heel lang gewacht, eergisteren toch uitgespeeld, wat blijkt.. als je hem uitspeelt zijn er weer nieuwe challanges... :) :) :)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Lol, Zelda was zelfs genomineerd voor:
quote:
Best Score/Music

For outstanding music, inclusive of score, original song and/or licensed soundtrack.
Erm... welke muziek?

• RayNbow
quote:
Kwestie van een bredere definitie van muziek aanhouden. 4′33″ is bijv. ook muziek.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Voor de geïntresseerden, Nedgame heeft de Link amiibo's van Skyward Sword, Majora's Mask en Twilight Princess beschikbaar. Net als de Champions en andere van de BotW reeks.

• Adem 7
Ik moest rebooten. Ik zat al in het spel en dat gaat blijkbaar niet samen. De data is niet veranderd, maar ik kan het nu gewoon spelen.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik zag trouwens opeens dat er een Xenoblade 2 quest staat bij de nieuwe quests. Dacht even dat die nu was binnengekomen, maar is iets van 9 november blijkbaar ... (geen link, want staan allemaal vol met spoilers).
Zag 'm nu pas omdat we al een tijdje geen BotW meer gespeeld hebben ; kwam dus samen met pack 2 binnen waarschijnlijk. Ik kreeg ook na binnenhalen van pack 2 een melding dat er een system update was, maar bij controle bleek de WiiU helemaal up-to-date te zijn ?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Adem 7 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:40:
Ik moest rebooten. Ik zat al in het spel en dat gaat blijkbaar niet samen. De data is niet veranderd, maar ik kan het nu gewoon spelen.
Hoe weet je zo zeker dat de data niet is verandert? Als je op de Switch speelt, merk je niet eens iets van de update, die is op de achtergrond al binnen gehaald en geïnstalleerd.
quote:
Goner schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:55:
Ik zag trouwens opeens dat er een Xenoblade 2 quest staat bij de nieuwe quests. Dacht even dat die nu was binnengekomen, maar is iets van 9 november blijkbaar ... (geen link, want staan allemaal vol met spoilers).
Zag 'm nu pas omdat we al een tijdje geen BotW meer gespeeld hebben ; kwam dus samen met pack 2 binnen waarschijnlijk. Ik kreeg ook na binnenhalen van pack 2 een melding dat er een system update was, maar bij controle bleek de WiiU helemaal up-to-date te zijn ?
Hmm vandaar dat ik al een paar keer de melding krijg dat er een update is. Die heb ik tot nu toe genegeerd, maar had dus een extra dingetje kunnen hebben tussendoor.

Ben nog steeds bezig met de Korok seeds, zit nu over de 800, nog maar een paar te gaan. Dan nog de Trial of the Sword. Ik zou die eerst moeten doen voor ik de nieuwe DLC ga doen.
Hero mode, ik weet niet of ik dat ga doen. Misschien wel, want ergens wil ik ook wel weer opnieuw beginnen. Mede omdat ik dan alles direct in 't Japans gesproken kan volgen.

• Thomas
  • Niet online
Hier ook nog bezig met de koroks. Zit geloof ik op 650 o.i.d. (in master mode). Wil ze eerst vinden, dan de DLC doen. In m'n normale playtrough heb ik niks met de DLC gedaan.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Poeh, ik ben uit nieuwsgierigheid even naar de shrine of Resurrection gegaan om te kijken wat die nieuwe trial inhoudt, maar die skip ik maar even ... da's wel een uitdaging op z'n zachtst gezegd.

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

vliegnerd

Nintendo fan.

Ben ik de enige die (een beetje) teleurgesteld is in de "Ballad" DLC? Ik dacht dat het echt een nieuwe "dungeon" (quest) zo zijn, maar het lijkt een uitdaging zoals de Trial of the Sword. Dus vooral vechten en geen nieuwe puzzels.

Niet dat ik het makkelijk ga uitspelen, want ik ben vrijwel direct Game Over :-)

EDIT: Ok, en 10 minuten later blijkt er dan toch ineens extra content te zijn.
spoiler:
Als je een groep vijanden verslaat, dan komt er een nieuwe shrine uit de grond.
.

vliegnerd wijzigde deze reactie 09-12-2017 17:18 (22%)

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik ben blij dat ik altijd het spel opsla als ik stop met spelen. Net gaf mijn Switch alleen maar zwart beeld en het keuze menu als je de home of power knop ingedrukt houdt. Hard uit moeten zetten door de power knop 15 seconde ingedrukt te houden. Ging daarna een grote update downloaden, moet de tweede DLC zijn geweest.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:44

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
vliegnerd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:04:
Ben ik de enige die (een beetje) teleurgesteld is in de "Ballad" DLC?
Ik vind de DLC voor BotW beide echt heel erg mager. Vooral veel nieuwe outfits (tot het punt waarop je niet eens genoeg inventory space hebt om alle unieke outfits tegelijk in bezit te hebben). Wat blijft er daarnaast nog over van DLC 1?
  • Hard mode. Had gewoon in het basisspel moeten zitten.
  • Hero's Path. Had gewoon in het basisspel moeten zitten. Is voor iemand die het spel al 3 maanden had toen die DLC uitkwam echt zo nuttig geweest als het had kunnen zijn.
  • Teleportation rune. Had gewoon in het basisspel moeten zitten. Is vrijwel niet meer interessant als je alle shrines hebt.
  • Het korok-masker. Had gewoon in het basisspel moeten zitten.
De substantiële toevoegingen in beide DLC-packs zijn de twee nieuwe challenges en die stellen eigenlijk maar weinig voor. Achteraf gezien vind ik de DLC die 20 euro eigenlijk maar amper waard...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Adem 7
quote:
Hero of Time schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:25:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat de data niet is verandert? Als je op de Switch speelt, merk je niet eens iets van de update, die is op de achtergrond al binnen gehaald en geïnstalleerd.
Mijn data was niet gewijzigd.

Oke, even mijn 2cent over de dlc 2
Was super leuk. Er waren veel "O crap" momenten, maar het was het waard.
De outfits zijn een tijdverspilling.
Cadeau aan het eind "SUPER", alleen is het een beetje te laat. Ik ga er niet veel mee doen.

Was het mijn 20 euro waard? Ja, zeker weten.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Adem 7 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:46:
[...]

Mijn data was niet gewijzigd.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe weet je of je data is verandert of niet? Welke 'detectie' methode gebruik je? Waaraan zie je dat er iets verandert is?

• Adem 7
quote:
Hero of Time schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:07:
[...]

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe weet je of je data is verandert of niet? Welke 'detectie' methode gebruik je? Waaraan zie je dat er iets verandert is?
Enige detectie, die ik heb, is mijn gear/location/items & koroks en daar is zover ik kon zien niks veranderd. Na reboot, zag ik ineens de dlc 2 info op mijn scherm.
Is dit 100%, denk het niet, maar ik heb niet het gevoel dat ik iets kwijt ben. En dat vind ik goed genoeg.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Adem 7 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:34:
[...]

Enige detectie, die ik heb, is mijn gear/location/items & koroks en daar is zover ik kon zien niks veranderd. Na reboot, zag ik ineens de dlc 2 info op mijn scherm.
Is dit 100%, denk het niet, maar ik heb niet het gevoel dat ik iets kwijt ben. En dat vind ik goed genoeg.
Ik snap nog steeds niet wat je nou precies bedoelt. Waarom zou een DLC update ook maar iets van je voortgang en locatie veranderen? Het is een toevoeging, geen verwijdering van voortgang of gehaalde spullen.

• Adem 7
quote:
Hero of Time schreef op zondag 10 december 2017 @ 01:12:
[...]

Ik snap nog steeds niet wat je nou precies bedoelt. Waarom zou een DLC update ook maar iets van je voortgang en locatie veranderen? Het is een toevoeging, geen verwijdering van voortgang of gehaalde spullen.
Dan begrijp ik jou vraag ook niet. Wat bedoel je met gewijzigd?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Adem 7 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:39:
[...]

Dan begrijp ik jou vraag ook niet. Wat bedoel je met gewijzigd?
Dat is waar jij mee begint:
quote:
Adem 7 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:40:
Dus, hoe wist je dat de data niet gewijzigd was? Waarom had je verwacht dat er wel iets verandert zou zijn? Je zal aan je voortgang sowieso niets zien.

• Adem 7
quote:
Hero of Time schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:52:
[...]

Dat is waar jij mee begint:

[...]

Dus, hoe wist je dat de data niet gewijzigd was? Waarom had je verwacht dat er wel iets verandert zou zijn? Je zal aan je voortgang sowieso niets zien.
Aha, Ik bedoelde eigenlijk ermee te zeggen dar er geen zichtbare download heeft plaats gevonden. Normaliter krijg je een melding van een update, maar dat kreeg ik pas na een restart.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Adem 7 schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:17:
[...]

Aha, Ik bedoelde eigenlijk ermee te zeggen dar er geen zichtbare download heeft plaats gevonden. Normaliter krijg je een melding van een update, maar dat kreeg ik pas na een restart.
En dat kan dan kloppen. Zoals ik al zei, als je op de Switch speelt, merk je er niets van. Meestal krijg je idd wel een melding, die heb ik de paar keer dat ik speelde vorige maand ook gehad. Nu zag ik de grote update na een forced reboot die aan het downloaden was. En zal als ik straks weer verder ga de melding krijgen of ik 'm wil updaten of het spel wil starten. Maar in een enkel geval zie je dat dus niet. Bug denk ik dan maar.

• Adem 7
quote:
Hero of Time schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:54:
[...]

En dat kan dan kloppen. Zoals ik al zei, als je op de Switch speelt, merk je er niets van. Meestal krijg je idd wel een melding, die heb ik de paar keer dat ik speelde vorige maand ook gehad. Nu zag ik de grote update na een forced reboot die aan het downloaden was. En zal als ik straks weer verder ga de melding krijgen of ik 'm wil updaten of het spel wil starten. Maar in een enkel geval zie je dat dus niet. Bug denk ik dan maar.
Dat denk ik ook. Het was in ieder geval mijn eerste keer.

• Morocius
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13-08 10:46
quote:
NMe schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:13:
[...]

Ik vind de DLC voor BotW beide echt heel erg mager. Vooral veel nieuwe outfits (tot het punt waarop je niet eens genoeg inventory space hebt om alle unieke outfits tegelijk in bezit te hebben). Wat blijft er daarnaast nog over van DLC 1?
  • Hero's Path. Had gewoon in het basisspel moeten zitten. Is voor iemand die het spel al 3 maanden had toen die DLC uitkwam echt zo nuttig geweest als het had kunnen zijn.
  • Teleportation rune. Had gewoon in het basisspel moeten zitten. Is vrijwel niet meer interessant als je alle shrines hebt.
De substantiële toevoegingen in beide DLC-packs zijn de twee nieuwe challenges en die stellen eigenlijk maar weinig voor. Achteraf gezien vind ik de DLC die 20 euro eigenlijk maar amper waard...
Wel redelijk mee eens, al die pakjes zijn wel schattig enzo maar er zijn al teveel pakjes. Er had gewoon zo iets moeten zijn dat als je iets vrij hebt gespeeld die pakjes niet meer nodig zijn maar puur cosmetisch,
een kraaltje om een armband of wat dan ook.

spoiler:
Water gebied af, je kan voortaan gewoon zwemmen etc. Ik was echt minimalistisch met kleding maar dan nog heb je best veel. En van die cosmetische shirts heb ik echt geen idee wat ik er mee moet.of dat ganon setje wat er belachelijk gaaf uitziet, maar niet te upgraden is.

Ik heb het spel zover dat die 2e DLC precies aansluit op waar ik ben in het spel dus die reward daar van kan ik nog wel gebruiken maar het blijft dan nog wel vrij laat.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
NMe schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:13:
[...]

Ik heb het spel al maanden niet aangeraakt. :( Het gebrek aan verhaal en ambiance (en tijd...) zorgt ervoor dat ik het nog niet eens heb uitgespeeld.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 02:44

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Señor Sjon schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:04:
[...]

Ik heb het spel al maanden niet aangeraakt. :( Het gebrek aan verhaal en ambiance (en tijd...) zorgt ervoor dat ik het nog niet eens heb uitgespeeld.
Uitgespeeld in de zin van Ganon verslagen en alle shrines verzameld heb ik het wel, maar ik heb nog wat side quests te doen en moet nog een hoop van de DLC doen. En ik moet Ganon nog een tweede keer verslaan voor de true ending. Maar geen van dit alles trekt me echt...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik heb 100+ shrines, 2 DB's en ontzettend veel crap. Maar actief gevechten ontwijken door alle durability geneuzel vind ik echt strontvervelend. De overworld is mooi, daar niet van, maar gewoon te groot om even een uurtje tussendoor te spelen. Dan boek je echt geen progressie. Dan heb je net weer een paar bergen beklommen en dan is de tijd alweer voorbij. En natuurlijk tussendoor continu van kleding wisselen om klimmen sneller te maken, dan weer de kou te weerstaan, etc.

Het voelt heel erg alsof het spel is ontworpen voor het startplateau. Daar werkt het ook goed, maar met een hele overworld. Pfff. Ik wacht op DLC3 met een overworld theme. :P

Señor Sjon wijzigde deze reactie 11-12-2017 11:29 (29%)

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02:39
Ik wacht nog even met dlc2 tot ik Mario odyssey heb uitgespeeld. Wat ik me wel afvraag is hoeveel uur je kwijt bent aan de verhaallijn van de nieuwe DLC (de pakjes die je kunt verzamelen boeien me niet). Weet iemand dat?

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 15:44
quote:
avec_style schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:27:
Wat ik me wel afvraag is hoeveel uur je kwijt bent aan de verhaallijn van de nieuwe DLC (de pakjes die je kunt verzamelen boeien me niet). Weet iemand dat?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Vind tot nu toe de DLC geen 20 euro waard, zoals al eerder gezegd teveel zaken die er gewoon direct in hadden moeten zitten. Als er niet minstens 5 a 6 uur verhaallijn in zit hoeft het van mij niet.

90710

quote:
Señor Sjon schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:27:
Ik heb 100+ shrines, 2 DB's en ontzettend veel crap. Maar actief gevechten ontwijken door alle durability geneuzel vind ik echt strontvervelend. De overworld is mooi, daar niet van, maar gewoon te groot om even een uurtje tussendoor te spelen. Dan boek je echt geen progressie. Dan heb je net weer een paar bergen beklommen en dan is de tijd alweer voorbij. En natuurlijk tussendoor continu van kleding wisselen om klimmen sneller te maken, dan weer de kou te weerstaan, etc.

Het voelt heel erg alsof het spel is ontworpen voor het startplateau. Daar werkt het ook goed, maar met een hele overworld. Pfff. Ik wacht op DLC3 met een overworld theme. :P
Volgens mij heb je niet echt door hoe je dit spel hoort te spelen... Ten eerste hoor je niet gevechten uit de weg te gaan, want door de gevechten vind je ook nieuwe wapens. Deze zijn, later in de game, qua duability een stuk sterker. Verder kan je verschillende maaltijden bereiden om je voor te bereiden op verschillende omgevingen.

Durability is echt enkel in de eerste 30 minuten van het spel een "probleem", omdat je niet weet hoe je door de gevechten komt. Ik ben laatst een nieuwe savegame begonnen en heb vrij snel het Master Sword en 1 van de DB gedaan, en ik merk nu gewoon dat mijn 2e playthrough een stuk soepeler gaat dan de eerste.

Het enige nadeel, voor mij, is inventory space. Maar ik moet, denk ik, eens goed gaan zoeken naar Korok seeds. :p
quote:
prutsger schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:32:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Vind tot nu toe de DLC geen 20 euro waard, zoals al eerder gezegd teveel zaken die er gewoon direct in hadden moeten zitten. Als er niet minstens 5 a 6 uur verhaallijn in zit hoeft het van mij niet.
Ik vind dit gewoon een slecht argument. Het spel is compleet zonder de DLC. Je hebt de DLC, of ook maar één ding uit de DLC, niet nodig om het spel volledig uit te spelen. Voor 20 euro krijg je echt wel interessante nieuwe uitbreidingen.

Verder was de DLC in maart niet af, dus zou Nintendo BotW tot het uitbrengen van de 2e DLC moeten uitstellen (dus dat is december) en de Switch uitbrengen zonder Zelda. En dan denk ik dat het succes van de Switch gewoon een heel stuk minder zou zijn geweest (maw. geflopt in de eerste paar maanden). Of ze zouden de Switch pas nu moeten uitbrengen met als gevolg dat deze continu uitverkocht zou zijn en, vermoedelijk, een slechte kerst zou hebben. Ook zou Nintendo zo heel veel sales mis zijn gelopen dit jaar.

De Switch vroeg in het jaar uitbrengen was een strategische stap, en een hele goede van Nintendo.

90710 wijzigde deze reactie 12-12-2017 08:13 (42%)

• prutsger
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 15:44
quote:
sanderev66 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:48:
[...]

[...]

Ik vind dit gewoon een slecht argument. Het spel is compleet zonder de DLC. Je hebt de DLC, of ook maar één ding uit de DLC, niet nodig om het spel volledig uit te spelen. Voor 20 euro krijg je echt wel interessante nieuwe uitbreidingen.
Je hebt een punt hoor, het was zeker een compleet spel zonder DLC en wat mij betreft had het ook helemaal niet uitgesteld moeten worden voor die content. Het is ook heel persoonlijk, ik ben een casual gamer met een (te) grote backlog (bedankt Steam sales!) dus ik speel een game maar 1x en dan door naar de volgende. Ik vind 20 euro neerleggen voor nog 2 uurtjes plezier veel te veel.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
sanderev66 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:48:
[...]

Volgens mij heb je niet echt door hoe je dit spel hoort te spelen... Ten eerste hoor je niet gevechten uit de weg te gaan, want door de gevechten vind je ook nieuwe wapens. Deze zijn, later in de game, qua duability een stuk sterker. Verder kan je verschillende maaltijden bereiden om je voor te bereiden op verschillende omgevingen.

Durability is echt enkel in de eerste 30 minuten van het spel een "probleem", omdat je niet weet hoe je door de gevechten komt. Ik ben laatst een nieuwe savegame begonnen en heb vrij snel het Master Sword en 1 van de DB gedaan, en ik merk nu gewoon dat mijn 2e playthrough een stuk soepeler gaat dan de eerste.

Het enige nadeel, voor mij, is inventory space. Maar ik moet, denk ik, eens goed gaan zoeken naar Korok seeds. :p
Dat snap ik allemaal. Met 100+ shrines heb je alle gebieden ook wel een keer gehad en de NO-maze is net een Gamma voor ancient parts. Maar toch is het gewoon irritant. Ik wil me helemaal niet druk maken of mijn zwaard het wel 5 minuten volhoudt in een gevecht. En ik vermijd actief de gevechten met lagere vijanden. Ik ga niet een Royal Sword opofferen aan wat kneusjes onderweg waar ik een houten knuppel voor terugkrijg. En ik ben ook weer niet zo actief met drollen verzamelen dat ik al mijn weaponslots al heb (heb er 15 oid).

De hele speelstijl met de omgeving gebruiken als wapen e.d. is leuk op het Great Plateau, daarbuiten bij hogere level vijanden maakt het eigenlijk geen bal uit. De marginale schade schiet gewoon niet op en 100 bommen gooien gaat ook vervelen.

De gerechten zijn ook zoiets. Een Durian is genoeg als je eenmaal wat hartjes hebt. Maak hem klaar en je hebt telkens ruim voldoende health. Er is een hele structuur rond koken gemaakt en hoewel het zijn perks heeft, is het gewoon maar voor de helft uitgewerkt. Je legt geen kookboek aan, je kan niet aan de hand van dit kookboek gelijk gerechten uit je inventory maken, gerechten in Stables op de muur kan je nergens noteren in een log etc.

Ik heb het nu gewoon druk en ik heb geen trek om voor een uurtje spelen eerst allerlei 'administratief' werk te doen om een beetje te spelen, waarvan je ook >20 minuten ergens op aan het klimmen bent. Het moet ook ontspannend zijn en dat gevoel heb ik niet.

spoiler:
Lees dat het item van DLC-2 ook wéér onderhoud nodig heeft... |:( 8)7
quote:
[...]

Verder was de DLC in maart niet af, dus zou Nintendo BotW tot het uitbrengen van de 2e DLC moeten uitstellen (dus dat is december) en de Switch uitbrengen zonder Zelda. En dan denk ik dat het succes van de Switch gewoon een heel stuk minder zou zijn geweest (maw. geflopt in de eerste paar maanden). Of ze zouden de Switch pas nu moeten uitbrengen met als gevolg dat deze continu uitverkocht zou zijn en, vermoedelijk, een slechte kerst zou hebben. Ook zou Nintendo zo heel veel sales mis zijn gelopen dit jaar.

De Switch vroeg in het jaar uitbrengen was een strategische stap, en een hele goede van Nintendo.
De kritiek is wel dat Hero mode en Cave of Ordeals altijd in eerdere Zelda's in de hoofdgame zaten. Een warp rune is ook wel een basic item. Het lijkt er bewust uitgesloopt voor extra geld. Dat je het MS niet eens onbeperkt kan maken is ook gelijk voor mij een reden het niet te kopen.

De meeste outfits zijn nog meer skins... het past blijkbaar niet eens in de inventory. :P Maak dan 1-5 preference setjes zodat je snel kan switchen naar hele sets die je compleet hebt en nog een paar user defined.

Ze hebben een (te) grote overworld neergezet, maar het is lastig om zoiets goed te vullen. Je hebt maar een paar klasses van hoofdvijanden in verschillende gradaties. Kerkers heb je niet en het is mij veel te stil in de overworld. De DB zijn veel te kort om als Zelda-kerker door het leven te gaan.

• Flip
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-08 14:47
Zojuist begonnen met de nieuwe Zelda! Is het de moeite waard om de DLC's nu al aan te schaffen zodat dit door de basis heen zit verwerkt, of raden jullie pas aan dit aan het einde danwel uitspelen aan te schaffen?

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:51

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
Flip schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:22:
Zojuist begonnen met de nieuwe Zelda! Is het de moeite waard om de DLC's nu al aan te schaffen zodat dit door de basis heen zit verwerkt, of raden jullie pas aan dit aan het einde danwel uitspelen aan te schaffen?
Als je geen "purist" bent (waarschijnlijk niet, anders stelde je de vraag niet), dan heeft het wel zin om de DLC alvast te kopen. Er zitten uitbreidingen in (travel medallion, hero's path) die ik wel had willen gebruiken toen ik de main story speelde. Toen ik de DLC kocht, was ik klaar met de main story en had alle shrines gedaan. Toen waren deze DLC dingen eigenlijk bijna waardeloos en heb ze nooit echt gebruikt.

Als je toch zeker weet dat je de DLC gaat kopen omdat je de extra uitdagingen wilt spelen, dan kun je hem net zo goed nu aanschaffen.

vliegnerd wijzigde deze reactie 12-12-2017 17:37 (8%)

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• RayNbow

• ini
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08-08 16:34

ini

Life is what you make of it

quote:
Flip schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:22:
je kan prima flink wat uren maken zonder de DLC. Ik ben onlangs opnieuw begonnen, heb 2 Divine beasts verslagen en heb nog geen DLC gedaan

Testspecialist

• MiAnVaSa
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:31
Is een hele andere style ten opzicht met me eerste zelda (Link to the past, wat ook meteen me favoriete game is)

Moet het nog steeds gewoon worden dat dit de nieuwe Zelda concept is.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:13
quote:
vliegnerd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 17:36:
[...]

Als je geen "purist" bent (waarschijnlijk niet, anders stelde je de vraag niet), dan heeft het wel zin om de DLC alvast te kopen. Er zitten uitbreidingen in (travel medallion, hero's path) die ik wel had willen gebruiken toen ik de main story speelde. Toen ik de DLC kocht, was ik klaar met de main story en had alle shrines gedaan. Toen waren deze DLC dingen eigenlijk bijna waardeloos en heb ze nooit echt gebruikt.

Als je toch zeker weet dat je de DLC gaat kopen omdat je de extra uitdagingen wilt spelen, dan kun je hem net zo goed nu aanschaffen.
Zeker kopen en de game direct op master modus spelen. Geweldig leuk omdat je dan ook echt gebruik moet maken van koken om sterk genoeg te zijn.
Ik heb ook direct de master modus gespeeld, als je normaal speelt lijkt mij de game veel te makkelijk na een tijdje.

giantgiantus wijzigde deze reactie 17-12-2017 00:21 (6%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Eerder had ik een update van het spel. Voordat die erop kon moest ik m'n Switch hard uitzetten, want die werd niet fatsoenlijk wakker. Ik dacht dat ik daarmee de DLC had, maar ik kreeg niets te zien verder. Gister wilde ik weer even spelen, werd m'n Switch weer niet fatsoenlijk wakker en had een harde reboot nodig. Stond er ook nog eens een grote update te wachten. Bij het installeren daarvan moest 't herstarten, dus dacht dat 't om een OS update ging. Maar het was nu pas de tweede DLC, want bij het starten van 't spel kreeg ik eerst de lijst met extra's die je krijgt bij de DLCs en daarna begon Zelda tegen mij te praten erover (gevolgd door alle side quests, inclusief de Xenoblade Chronicles 2). Ik had 'm toch wel eerder verwacht eigenlijk vanwege de verhalen hier.

En ook enorm balen dat als er een update is, m'n Switch niet goed wakker wordt uit sleep mode. Hopelijk is het geen terugkerend fenomeen.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
En zonder het filmpje te kijken?

Ik vind het persoonlijk vrij waardeloos om alleen over een video zonder toegevoegde tekst te moeten discussiëren.
quote:
giantgiantus schreef op zondag 17 december 2017 @ 00:19:
[...]

Zeker kopen en de game direct op master modus spelen. Geweldig leuk omdat je dan ook echt gebruik moet maken van koken om sterk genoeg te zijn.
Ik heb ook direct de master modus gespeeld, als je normaal speelt lijkt mij de game veel te makkelijk na een tijdje.
Ik denk dat je dan gefrustreerd raakt op het beginplateau. Als je daarna de vrije wereld ingaat wordt het snel een stuk makkelijker, vooral bij een tweede playthrough. Eigenlijk zou Master mode dan in moeten gaan. :P

• RayNbow
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:40:
[...]

En zonder het filmpje te kijken?
quote:
00:08
Zelda music is important.
00:11
With a Lynel’s share of iconic game melodies, Zelda soundtracks are hugely popular and deeply
00:18
cherished by fans.
00:20
Music often plays a role in the games’ stories too, and there’s even a worldwide concert
00:25
tour dedicated to the series.
00:27
Whenever a new Zelda game is released, there is an extraordinary expectation from fans
00:32
for its music to be of a certain calibre and sound a particular way: Epic and heroic, with
00:39
rich, memorable melodies full of adventurous spirit.
00:44
So with 2017’s Breath of the Wild promising a new way to experience Zelda and trailers
00:49
boasting an exciting new score.
00:59
Needless to say, the hype was high.
01:02
While the game received no shortage of praise, opinions on the soundtrack were a bit more
01:07
divided.
01:08
Breath of the Wild’s music wasn’t the bombastic, adventurous score that we expected,
01:14
instead it was gentle and quiet, at times even silent.
01:19
Many fans were disappointed, feeling it wasn’t true to the established Zelda sound or spirit.
01:25
I personally love Breath of the Wild’s soundtrack and think it has lots of wonderful melodic
01:31
gems hidden within it.
01:43
But that’s beside the point, because the role of a soundtrack is to score the emotion
01:47
on the screen – if it has a nice, memorable melody then that’s just a bonus.
01:52
I don’t think Nintendo made the wrong decision with Breath of the Wild’s music because
01:57
it perfectly captures the emotion of the game, and further than that, I don’t even think
02:02
it sounds out of place within the series.
02:05
I’d argue that even more famous than Zelda’s sense of adventure is its wildly divergent
02:11
tone.
02:13
Music is so vital to the series because most new Zelda games introduce a new version of
02:18
Hyrule with its own history and character, and the role of the music is to establish
02:23
the unique mood of this world.
02:26
So while Link to the Past and Ocarina of Time may be heroic and adventurous, Twilight Princess
02:40
and Majora’s Mask are much more dark, mysterious and dreadful.
02:51
Then there’s the Wind Waker’s swashbuckling score and the sweeping orchestral romance
02:57
of Skyward Sword.
03:06
These distinct musical approaches all help to cast their respective game’s world and
03:11
characters in entirely different lights.
03:14
Compare this to one of Zelda’s closest relatives Metroid, which has had creepy, atmospheric
03:20
music from the very start and has barely strayed from that style in the thirty years since.
03:26
At least, successfully.
03:29
It shouldn’t be surprising then that Breath of the Wild sounds different to previous entries
03:36
in the Zelda series.
03:38
It may not be adventurous or even dark and dangerous, but the music works just as well
03:44
in establishing its unique setting.
03:47
  Most Zelda games will open with a relatively
03:49
peaceful Hyrule being thrown into imminent peril thanks to the rise of an evil power.
03:54
It’s up to Link to prevent this from happening and keep Hyrule safe.
03:58
However in Breath of the Wild, the battle’s already been fought.
04:02
Ganon won and took over Hyrule, Link fell into a deep sleep and it’s been this way
04:09
for a hundred years.
04:10
It’s a post-apocalyptic Hyrule, a broken shadow of its former self.
04:16
This is immediately made clear as the first thing Link sees upon waking up and leaving
04:21
his tomb is the dilapidated ruins of the Temple of Time – still standing, but badly damaged.
04:28
As you approach the destroyed building you’ll occasionally hear this fragile piano separated
04:34
by seconds of just silence.
04:50
It might not be immediately obvious, but this is actually the Song of Time from Ocarina,
04:55
just stripped to the bone and played very slowly and loosely.
05:09
It’s almost like half the notes have been pulled out of the music and we’re just left
05:19
with this skeleton of the Temple of Time.
05:22
The same is true for the Hyrule Field theme.
05:38
It feels like the bones of something greater, the damaged remnants of a once marvellous
05:43
civilization.
05:45
Combining the fragile piano with electronic fragments in tracks like Sheikah Tower highlights
05:51
the ruins of this ancient but technologically-advanced world.
06:05
The music taps into this broken version of Hyrule that you’re exploring by almost sounding
06:12
broken itself.
06:16
A lot of the time though, you won’t even hear any music at all - just the sound of
06:21
the wilderness.
06:28
Breath of the Wild embraces the quiet, because silence is just as important as sound.
06:36
Any intro to music class will teach about John Cage’s 4’33”, a piece of music
06:41
that is four and a half minutes of rests - in other words, pure silence.
06:53
4’33” is a bit of a cheeky way of saying that music isn’t just instruments playing
06:59
notes and chords – it can be any noise you want it to be, even the quiet stillness of
07:05
your environment, if you were to just listen to it.
07:12
The silence of Breath of the Wild not only lends itself to the game’s emotional tone,
07:16
but serves functional purposes as well.
07:19
For one, it prevents the themes from getting repetitive and annoying across the dozens
07:24
of hours you’ll spend traversing Hyrule’s landscape.
07:27
It also allows the music to better elevate dramatic moments important to the story, such
07:32
as Link’s memories revealed along the way, or the Divine Beast dungeons.
07:38
Sometimes though, these moments are much more subtle.
07:45
Storms are awful – you can’t climb, you can’t see, you can’t build a fire so no
07:51
resting or cooking food, you risk being struck by lightning and you can’t use any metal
07:57
items.
08:01
Worst of all, unless you’re in a specific area no music plays during a storm.
08:07
But when the sun finally breaks through the clouds and the storm subsides, the music will
08:12
fade in to signal the return of safety.
08:20
  Other times the music will start playing for
08:22
no apparent reason at all, scoring a nothing moment like chopping down a tree or scaling
08:27
a cliff face.
08:31
To me this kind of harkens back to those bigger moments, turning something menial into something
08:37
meaningful.
08:38
It’s a reminder that everything you do is important and working towards your greater
08:44
goal of defeating Ganon and restoring Hyrule to its former glory.
08:51
Silence also enables the music to pull you closer to the world, making it feel smaller.
08:57
Kass might be a single bird, but you can hear his accordion in a greater area around him,
09:02
drawing you towards him.
09:08
It’s the same with the stables or villages peppered throughout the map – the slow fade-in
09:17
of the music guides you to them.
09:22
Battles too, though this does sometimes have the opposite effect.
09:34
This gentle tugging of the ear can also be felt in the music’s recording.
09:39
Following the precedent set with Skyward Sword, Breath of the Wild’s soundtrack is full
09:44
of real, live-recorded instruments, adding a nice physicality to the score.
09:49
There’s a strong emphasis on solo performances, creating an air of intimacy, and the timbre
09:56
of some of these instruments, such as the shakuhachi in the Kakariko Village theme,
10:00
have a real airy and organic texture.
10:08
If you listen carefully, you can sometimes even hear the performer breathing.
10:20
This pulls you closer to the music itself, tuning your ear to its intricacies.
10:26
It’s little touches like these that give Breath of the Wild’s score its intimate
10:30
feeling.
10:34
All of this lends itself to an overarching feeling of sorrow.
10:39
The contemplative space found within the silence.
10:43
The intimate and tender instrument solos.
10:46
The damaged piano tracks, an instrument which to me feels very introspective and melancholic.
10:53
These three feelings – brokenness, intimacy and sorrow – when combined, they result
11:00
in burden.
11:02
When you are deeply upset about something that is wrong, you feel a personal weight
11:07
of responsibility to make it right.
11:10
This is presumably the burden that Link feels.
11:13
100 years ago he was Princess Zelda’s knight in the fight against Ganon and he failed.
11:20
While many of Hyrule’s citizens are optimistic about Link’s return, others are angry and
11:25
still blame him for what happened.
11:27
I don’t think it’s too far-fetched to say that our silent protagonist probably blames
11:32
himself too and feels a little ashamed.
11:36
  We do see this much more clearly in Zelda.
11:39
It wasn’t so much Link’s responsibility to protect Hyrule as much as it was the Princess’s.
11:45
She was born with the burden of Hyrule placed on her shoulders and dedicates her whole life
11:50
trying to live up to this duty, but is unable to achieve what is required of her.
11:56
Zelda is haunted by her past failures and resents her perceived inability to protect
12:02
Hyrule.
12:03
To me, Breath of the Wild isn’t a game about having lofty adventures through a fantastic
12:08
world – Link isn’t Bilbo Baggins leaving the Shire for the sake of the adventure and
12:14
Zelda isn’t a kidnapped Princess in need of rescue; it’s a more personal tale of
12:19
redemption, for Zelda, Link and Hyrule, steeped in brokenness and failure, but with just a
12:27
touch of hope.
12:29
The music perfectly captures this emotional core of the game, in a way that catchy earworms
12:35
and rousing, heroic fanfares just can’t do.
12:42
Thank you to my Patreon family for actually making this video possible.
12:49
With their support I was able to purchase a game capture card and make this video that
12:53
I’ve wanted to for months.
12:54
I am so incredibly grateful for the kindness that is extended to me, it means so much.
13:02
Super special thanks to my top-tier supporters: Chris Chapman, Mike TK, Nanalew, David Shternberg,
13:10
Gregarwolf, Jedrej Wilinski, PhantomMiG, Neil, Bifbof, Kevin Rampf, Furtherproof, Luigi Piccoli,
13:19
Fredi Garcia, Jared Williams, Darby Bohde, Tabitha, Emma Smith and Jordan Hoxsie.

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@RayNbow Volgens mij snap je mijn opmerking niet. Ik nam aan dat je een discussie wilde maken over die muziek?

Als ik het transcript lees, dan mis ik nog steeds waarom na great plateau niet gewoon een overworld theme is. Of laat dan naar gelang je shrines veroverd de muziek ook meer herstellen. LucasArts deed het mid jaren '90 al meer de prima om muziek aan te passen aan de omgeving. In BotW is het mij gewoon te stil.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Señor Sjon, volgens mij moet je de video gewoon even kijken of de transcript lezen om te weten waarom @RayNbow die video heeft geplaatst. Het is als reactie op deze opmerking van je:
quote:
Señor Sjon schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:01:
Lol, Zelda was zelfs genomineerd voor:

[...]

Erm... welke muziek?
Als je dit werkelijk vindt, mis je de subtiliteit die achter de muziek in BotW zit. Iets wat haarfijn wordt uitgelegd in de video. ;)

• Señor Sjon
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dat heb ik gelezen en hoewel ik het vanuit artistiek oogpunt snap, ben ik het er niet zo mee eens. ;) Bij de Temple of Time e.d. komt het wel over, maar als je eenmaal van het plateau af bent, had ik graag meer overworld gehad. Dan begint ook het volledige spel en is de tutorial voorbij.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dan mis je dus gewoon het hele punt wat ze met de muziek willen bereiken en snap je de video niet. Op zich niet zo gek, je was in je reactie stomverbaasd dat ze de award hadden gewonnen. ;)

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:14
quote:
Hero of Time schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:31:
Dan mis je dus gewoon het hele punt wat ze met de muziek willen bereiken en snap je de video niet. Op zich niet zo gek, je was in je reactie stomverbaasd dat ze de award hadden gewonnen. ;)
Over smaak valt goed te twisten, dus laat ik ook maar mee doen.

De audio direction is in Zelda goed gedaan, geniaal zelfs, maar als je de individuele audiotracks vergelijkt met de voorgaande Zelda games dan zou ik de muziek op zichzelf (dus zonder game) niet verwacht dat het een award zou winnen.

Luister maar een halfuur naar de OST (Original Sound Track) van Ocarine Of Time (OoT) en luister vervolgens naar de OST van Breath Of The Wild (BOTW). Niet dat een beter is dan de ander, maar ze leveren beide een complete andere ervaring.

Persoonlijk kan ik het gebruik van muziek in BOTW meer waarderen dan OoT, maar BOTW is voor mij te subtiel om als muziek aan te merken.

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

Pagina: 1 ... 62 ... 65 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True