Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Edmin schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:18:
Environmental kills zijn meer voor de lulz, heb ik het idee. Ik heb er nog maar heel weinig echt gebruik van kunnen maken. Het kost veel te veel tijd om dingen zo op te zetten dat je een boomstam of rots kan gebruiken bijvoorbeeld. En dan doen die dingen ook nog eens heel weinig schade.
In Master Mode duw ik erg vaak vijanden in het water. Ice arrow en duwen, of met een speer naar achter pushen. Wel makkelijk om wapens te besparen :).

(Master Trials nog niet gedaan overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 04-07-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:10:
Slaapstand is leuk maar als ik na 15 floors even genoeg heb van Zelda zou ik het niet erg vinden om even een paar rondjes MK8D tussendoor te doen. ;)
Net even Gegoogled voor je. Op de 'wiki' pagina van IGN staat dat je tussendoor niet kan opslaan. Dus pech voor je. Spel sluiten is weer van voor af aan beginnen, of de volgende stap in geval je een moeilijkheid hoger hebt gehaald.

Wel grappig trouwens, op die pagina staat dat er drie 'sets' zijn, begin, middle en final. Begin heeft 12 kamers, middle 16 en final 23. Ik kom daarmee op 51 kamers, niet 45.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Kan die switch ook echt uit dan? Ik krijg altijd alleen maar de opties voor sleep. Wel makkelijk daarnietvan, gewoon gelijk weer verder ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Power knop langer ingedrukt houden. ;) Dan krijg je power options waar 'power off' bij staat. Net zoals je home langer ingedrukt kan houden om een snelmenu te krijgen waar je mee naar sleep kan gaan. Handig als je 'm in 't dock hebt staan of even snel wilt weten hoeveel accu je nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik houd dus altijd die home knop op de controller ingedrukt en kies dan sleep ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:49
Hero of Time schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:34:
[...]

Net even Gegoogled voor je. Op de 'wiki' pagina van IGN staat dat je tussendoor niet kan opslaan. Dus pech voor je. Spel sluiten is weer van voor af aan beginnen, of de volgende stap in geval je een moeilijkheid hoger hebt gehaald.

Wel grappig trouwens, op die pagina staat dat er drie 'sets' zijn, begin, middle en final. Begin heeft 12 kamers, middle 16 en final 23. Ik kom daarmee op 51 kamers, niet 45.
Er zijn 1-2-3 rustkamers, dus 45 vechtkamers.

Maar aangezien de durability niet naar onbeperkt gaat, geloof ik het eigenlijk wel met deze DLC.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gisteren kreeg ik voor de Zora Quest opdracht om shock arrows te verzamelen (Ik had er al meer dan genoeg, maar toch). Dat is bij een (normale, rode) Lynel. Ik heb wat pogingen gedaan, gewoon met 8 hearts en soldier armor 2x geupgrade (36 defense totaal).

Tis me uiteindelijk gelukt hem om te leggen, maar niet zonder wel 20 heals (meals) nodig te hebben! Ik word gewoon echt afgetuigd door die Lynal. Snap er niks van. Dodgen e.d. werkt voor geen meter, ik krijg er geen vat op. Ook mounten lukt amper. Op yt allerlei filmpjes bekeken waarop het allemaal dood simpel lijkt. Een playthrough die ik regelmatig kijk doet het gewoon met 3 hartjes en amper armor en wordt nauwelijks geraakt???

Wat doe ik fout. Ik speel spellen als Darks Souls en Bloodborne zonder problemen, maar dit ontgaat me volkomen (ook omdat combat control niet zo heel lekker werken imho)

Kun je de game uberhaupt uitspelen zonder een lynel te hoeven killen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33
-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:16:
....

Ja. Is mij namelijk ook nog nooit gelukt :p

Edit:
spoiler:
Je kon de shock arrows verzamelen door de pijlen uit de verschillende bomen te treken bij de lynel boven zora's domain

[ Voor 24% gewijzigd door Martiveen op 05-07-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Martiveen schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Ja. Is mij namelijk ook nog nooit gelukt :p

Edit:
spoiler:
Je kon de shock arrows verzamelen door de pijlen uit de verschillende bomen te treken bij de lynel boven zora's domain
Ah, fijn om te horen! Maar dat moet toch gewoon kunnen ? Snap er niks van ... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
Het de bedoeling om hier sluipend aan de slag te gaan. :P Wanneer je hier in eerste instantie al bent, is zo'n Lynel echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33
-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Ah, fijn om te horen! Maar dat moet toch gewoon kunnen ? Snap er niks van ... :F
Lynels zijn naar mijn idee eerder end game content. Dus als je alle devine beasts en ganon gehad hebt. En je nog extra uitdaging wilt. Vond namelijk Ganon makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De eerste keer ben ik onbewust straal langs die Lynel gelopen (Sheikah gear ftw). Pas bij de tweede keer (fotoquest) heb ik hem aangevallen. Maar zo moeilijk is ie toch niet? Ik heb eerst ook van alles opgehaald (MS, Rito DB, armor lvl2+) dus kan ook zijn dat ik iets OP was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Bij de Zora quest heb ik de Lynel wel weten verslaan. Enigszins goede wapens en dat is best te doen. Het zijn pittige vijanden maar met e.v.t. zeer zwaar geschut en sterke armor of een beetje skill/tactiek vond ik ze nooit onmogelijk. Moet nu in Master Mode nog wel een keer een gouden Lynel tegenkomen, dat wordt wat :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik snap vooral niet dat op YT het lijkt of ze amper damage doen, terwijl ze mij haast one shotten met 8 hartjes en soldier++ armor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

Goner

What can I do you for ?

Arunia schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:26:
Het de bedoeling om hier sluipend aan de slag te gaan.
Yep, stealth gear aan en achter bomen en rotsen langs kruipen ... hij heeft me geen moment gehoord, gezien of geroken :+
Heb nu 1 poging achter de rug om een Lynel te pakken (Coliseum), maar dat pakte niet goed uit. Ga daar ook maar proberen te sluipen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Goner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Heb nu 1 poging achter de rug om een Lynel te pakken (Coliseum), maar dat pakte niet goed uit. Ga daar ook maar proberen te sluipen ...
Wat is daar eigenlijk te doen? Ik ben ook langs alles daar geslopen en heb helemaal bovenin daar een kistje gepakt, maar verder zat er niet veel volgens mij ?

Zelfde met die wizards overal. Geen idee waarom ze er zitten maar er ligt meestal helemaal niks ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik heb toch al 3x een Lynel in elkaar gebeukt, eerste keer bij Zora ging voor geen meter maar de andere 2 keren ging eigenlijk vrij goed en dat terwijl ik maar 8 hartjes en het soldiers armor maar één keer geupgrade heb :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:55:
[...]
Wat is daar eigenlijk te doen?
Hint :
Find these pieces at a battleground where brave souls tested their skill...

EDIT: heb je de DLC ??

[ Voor 5% gewijzigd door Goner op 05-07-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Goner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Hint :
Met een boog omheen lopen dus ... :P
psychoclown schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:58:
Ik heb toch al 3x een Lynel in elkaar gebeukt, eerste keer bij Zora ging voor geen meter maar de andere 2 keren ging eigenlijk vrij goed en dat terwijl ik maar 8 hartjes en het soldiers armor maar één keer geupgrade heb :)
Wat is dan de tactiek? HOE heb je het gedaan ??

[ Voor 44% gewijzigd door -SaveMe- op 05-07-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Aha! Zat te zoeken of Majora's mask me kon helpen en inderdaad :
YouTube: MAJORA'S MASK Vs GOLD LYNEL - Zelda Breath of the Wild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat doet die mask? En wat is die orange glow ? Ga sowieso niet daarvoor de DLC aanschaffen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Wat is dan de tactiek? HOE heb je het gedaan ??
Dodgen, daar ben ik inmiddels vrij behendig in geworden.
Parry daarentegen kan ik nog voor geen meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind het dodgen en circle strafen in deze game niet goed werken. En dan gebruik ik ook nog de pro controller :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Hint :
Well fuck. :P Ik ben altijd maar om het colosseum heen gegaan omdat ik er niks zinnigs dacht te vinden maar nu moet ik dus wel. :+ Zal wel weer direct onder de voeten van die Lynel daar liggen? :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Wat is daar eigenlijk te doen? Ik ben ook langs alles daar geslopen en heb helemaal bovenin daar een kistje gepakt, maar verder zat er niet veel volgens mij ?

Zelfde met die wizards overal. Geen idee waarom ze er zitten maar er ligt meestal helemaal niks ... :?
Ik was er bijna klaar mee toen een BM kwam. }:|

De beloning van de wizards is een Rod van $insert element. Val hem aan met een pijl van het tegenovergestelde element en je oneshot hem.
-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:29:
Ik vind het dodgen en circle strafen in deze game niet goed werken. En dan gebruik ik ook nog de pro controller :o
Inderdaad. De camera zit geregeld in de weg en Z-lock is niet zo strak als in andere Zelda games. Wat dat betreft had ik meer gevoel met oudere controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:39:
[...]

De beloning van de wizards is een Rod van $insert element. Val hem aan met een pijl van het tegenovergestelde element en je oneshot hem.
Thunder/lightning rods zijn de enige rods die zinnig zijn IMO, vanwege de disarm. En die hebben geen tegenovergesteld element. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:20:
Wat doet die mask? En wat is die orange glow ? Ga sowieso niet daarvoor de DLC aanschaffen ...
Majora's mask doet hetzelfde als de verschillende maskers die je bij Kilton kunt kopen.

Die glow is de gift van de Goron als je de Divine Beast verslaat (als Mipha's Grace en Revali's Gale).
NMe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:39:
[...]
Well fuck. :P Ik ben altijd maar om het colosseum heen gegaan omdat ik er niks zinnigs dacht te vinden maar nu moet ik dus wel. :+ Zal wel weer direct onder de voeten van die Lynel daar liggen? :P
Nee, er ligt een kist tegen de zijkant tussen de rommel ... verder kwam ik niet. Maar ik zie nu wel een kans met het masker.
NMe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:40:
[...]
Thunder/lightning rods zijn de enige rods die zinnig zijn IMO,
Ik Vind Ice en Fire rods wel handig. Je kunt zelf ice chuchu maken en eten roosteren.

[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 05-07-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
-SaveMe- schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:16:
Gisteren kreeg ik voor de Zora Quest opdracht om shock arrows te verzamelen (Ik had er al meer dan genoeg, maar toch). Dat is bij een (normale, rode) Lynel. Ik heb wat pogingen gedaan, gewoon met 8 hearts en soldier armor 2x geupgrade (36 defense totaal).

Tis me uiteindelijk gelukt hem om te leggen, maar niet zonder wel 20 heals (meals) nodig te hebben! Ik word gewoon echt afgetuigd door die Lynal. Snap er niks van. Dodgen e.d. werkt voor geen meter, ik krijg er geen vat op. Ook mounten lukt amper. Op yt allerlei filmpjes bekeken waarop het allemaal dood simpel lijkt. Een playthrough die ik regelmatig kijk doet het gewoon met 3 hartjes en amper armor en wordt nauwelijks geraakt???

Wat doe ik fout. Ik speel spellen als Darks Souls en Bloodborne zonder problemen, maar dit ontgaat me volkomen (ook omdat combat control niet zo heel lekker werken imho)

Wat ik wel eens doe is een fire arrow op de grond schieten, dan door de hete lucht omhoog vliegen en op de lynal landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Majora's mask doet hetzelfde als de verschillende maskers die je bij Kilton kunt kopen.
Maar dan gecombineerd in één masker en daarom handiger bij groepen enemies met enige variatie. :P
Nee, er ligt een kist tegen de zijkant tussen de rommel ... verder kwam ik niet. Maar ik zie nu wel een kans met het masker.
Aangezien je het masker nodig hebt: je bedoelt vast binnen, tegen de zijkant? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De (altijd) rode Lynel bij de Zora's had ik eerst ook wat moeite mee. Zolang je dicht bij blijft, zal hij geen pijlen schieten (dat helpt al wat). Ik had toen gelukkig al een paar fairies op zak, want die had ik wel nodig. :P Nu zijn ze redelijk peanuts. Alleen die zilveren in de sneeuw zijn nog een bitch. Witte heb ik niet zo'n moeite mee, zolang ik maar ruimte heb om te bewegen. En dat dus ook redelijk snel kan doen, dus geen belemmering van sneeuw dus. :+ De blauwe en wit/zilver in HC in de twee Guard Towers zijn best makkelijk eigenlijk.

Die monster maskers zijn wel leuk en aardig, maar zodra je een vijand aanvalt heeft het geen nut meer. Was trouwens wel ideaal om het Moblin masker te hebben bij Death Mountain. ;) Wat nou vechten, gewoon langs lopen alsof er niets aan de hand is. "Move along, nothing to see here." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik kon het niet hebben dat ik die Lynel niet aan kon. Ben dus terug gegaan naar die rode Lynel. Soldiers armor ++ en een knights shield en een 1-hander (hiervoor altijd two hander) en voila: redelijk soepel neer, zelfs aantal flurries en slechts 1 heal nodig gehad.

Dat lucht op :) De moeilijker varianten zien we dan wel weer, maar nu zijn ze wat hanteerbaarder :)

Overigens de second DB unlocked, maar nog niet bevochten. Werd er droog door en dus kon ik de hele regio gaan verkennen. Hell of a job, al die mountains enzo... Richting het nooorden aan het gaan om ergens akalla tech lab te vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Net de laatste stukjes armor van de DLC opgezocht. De zilveren Lynel in het colesseum twee keer bevochten (blood moon, je weet wel) en de monsters die er boven zitten ook maar te grazen genomen. Kon het kistje niet direct vinden, ondanks de pieper die af ging. Kijk ik nog iets beter, zit dat ding echt enorm gecamoufleerd in de grond verstopt. :F

Goed, de rest dus gehaald. Onderweg nog een paar Guardians gesloopt. Eentje gaf wel een enorm leuke loot: 2x Giant Ancient Core. :D Nu 10 van die dingen, 38 gewone. :P

Zit nu weer op het Great Plateau om Korok seeds te zoeken. Had ze natuurlijk niet allemaal daar. Op het huis van de oude man bijvoorbeeld. Onder de deur achter de Shrine waar je de bommen krijgt. Bovenop de Temple of Time. Kan m'n schild stash weer vergroten, maar ga straks toch voor een wapen uitbreiding. Nog 2 slots te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hero of Time schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 01:15:
zit dat ding echt enorm gecamoufleerd in de grond verstopt. :F
Gewoon magnesis aanzetten, zie je 'm gelijk ... mooi pakje. Jammer dat het niet te upgraden is.
(ik heb M's mask gebruikt, Lynel keek even naar me en negeerde me verder volledig)

[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 06-07-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goner schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Gewoon magnesis aanzetten, zie je 'm gelijk ... mooi pakje. Jammer dat het niet te upgraden is.
(ik heb M's mask gebruikt, Lynel keek even naar me en negeerde me verder volledig)
Als dat masker hetzelfde werkt als Kilton's lynel-masker (ga ik wel vanuit) is dat helaas geen garantie. :P Lynels hebben soms echt schijt aan dat masker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:43
Gisteren begonnen met de DLC quests. Moet zeggen dat een aantal armor pieces wel erg makkelijk te vinden waren. Zo had ik in no time Midna's mask, Majora's mask, Phantom helm, Phantom armor en de teleport rune. Vanavond maar eens kijken of ik de phantom set compleet kan maken en op zoek naar tingle's outfit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als je Hyrule field verkend hebt en de div. locaties op je kaart hebt, dan ben je er snel uit met de tips. Exchange ruins, Coliseum, sunken temple ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren voor het eerst een paar flying guardians aangepakt. Op zich wel te doen zolang je maar bomb arrows hebt. Helaas had ik wel wat pech mee omdat ik vanaf de Zora kant aangevlogen kwam. Wilde ik de vers neergehaald guardian slopen kwam ik op een lager gelegen stuk uit waar nog meer van die guardians vlogen.. Uiteindelijk wel allemaal gelukt en besloten richting Robbie te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goner schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Ja, die heb ik dus ook veel aangehad daar, maar toch was 't erg verstopt. Best een klein stukje maar zichtbaar.
Die had ik ook op gedaan. Hij deed eerst niets, maar uiteindelijk begon hij toch mij aan te vallen. Als je het Compendium leest over de Lynels, weet je dat die beesten intelligent zijn en immuun voor element aanvallen. Zo'n masker kijken ze dus uiteindelijk doorheen. Bokoblins, Moblins en Lizalfos zijn wat dat betreft veel dommer en kan je met een masker ook wel met een sneak attack uitschakelen. Pas als je ze aanvalt, vallen ze jou aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

psychoclown schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:12:
Gisteren voor het eerst een paar flying guardians aangepakt. Op zich wel te doen zolang je maar bomb arrows hebt.
Ja, bommen op de 3 motortjes halen 'm wel neer. En dan hakken.
Heb die 3 bij de Spring of Power gedaan, maar leverden niet veel op aan cores. Later nog 's 2 gedaan in Lomei doolhof en die gaven wel cores. Wel moeilijk manoeuvreren daar met die hoge pilaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Goner schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:22:
[...]

Ja, bommen op de 3 motortjes halen 'm wel neer. En dan hakken.
Heb die 3 bij de Spring of Power gedaan, maar leverden niet veel op aan cores. Later nog 's 2 gedaan in Lomei doolhof en die gaven wel cores. Wel moeilijk manoeuvreren daar met die hoge pilaren.
Ja dat is dus jammer, ik kreeg niet eens cores :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die dingen krijg je echt at random. Ene keer krijg je er wel een, andere keer niet. En zo krijg je dus 2x een Giant Core. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik ving iets op over die 'beam' die je kunt gebruiken met Hero Sword. Werkt dat altijd of alleen in combinatie met bepaalde outfits ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Goner schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:52:
Ik ving iets op over die 'beam' die je kunt gebruiken met Hero Sword. Werkt dat altijd of alleen in combinatie met bepaalde outfits ??
Volgens mij werkt die alleen als je hartjes vol zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alleen met vol health. 'Gooi' het zwaard en je schiet ermee. Hoe meer hartjes je hebt, hoe verder het komt. Kost wel energie van het zwaard, dus een mep of een straal heeft hetzelfde effect. Kan handig zijn als je geen vijanden meer om je heen hebt maar 't z'n energie bijna kwijt is. Paar keer 'gooien' en het is 'pats'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, dubbelpost binnen 24 uur. Sue me. Maar deze is zo epic, dat vereist een aparte post. Het moet natuurlijk wel van TeaTimeGaming zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Sick!

Ondertussen een paar Lynels meer verslagen, twee rode en een blue maned. Ik heb nog steeds schrik van die beesten, maar deze zijn managable :)

Damn, wat is die map toch groot, nog steeds op weg naar Akalla Tech lab ;) Ondertussen 325 seeds en 60 shrines en ik heb nog niet de helft van de map ...

Hoe werkt dat BM uitstellen eigenlijk?? Ik had een BM, het was 23.00u. Fast travel naar een shrine, 23.05u, ga naar binnen. En weer naar buiten, 23.30u en gewoon BM ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hero of Time schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:34:
Die dingen krijg je echt at random.
ja, dat blijkt ... had cores nodig voor upgrade. Dus Skywatchers bij Tabantha bridge neergehaald ; niks. Stalkers op de vlakte west van Tarrey town ; niks. Uiteindelijk de Skywatchers bij Akkala tower gepakt en ja hoor, de allerlaatste dropt 2 cores !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

-SaveMe- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:48:
Hoe werkt dat BM uitstellen eigenlijk?? Ik had een BM, het was 23.00u. Fast travel naar een shrine, 23.05u, ga naar binnen. En weer naar buiten, 23.30u en gewoon BM ??
Je krijgt een Blood Moon elke zoveel dagen. Het effect komt pas om 0:00. Dan zie je de animatie en komen de monsters terug. Je moet dus om 23:55 een Shrine in gaan en wachten tot 0:00. Tijd zie je niet op de HUD, maar op de kaart wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hero of Time schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:49:
[...]

Je krijgt een Blood Moon elke zoveel dagen. Het effect komt pas om 0:00. Dan zie je de animatie en komen de monsters terug. Je moet dus om 23:55 een Shrine in gaan en wachten tot 0:00. Tijd zie je niet op de HUD, maar op de kaart wel.
Ah, thanks! GA ik eens proberen ...

Overigens zie ik nu al best veel groepjes met 1 of 2 silver enemies en de rest black ... en ik heb nog maar 1 DB gedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat klopt ook. Bij een bepaald aantal hartjes worden ze al sterker. Je zilveren vijanden zullen Bokoblins zijn, die komen na je eerste DB. Daarna Moblins, Lizalfos en bij alle 4 DB's de Lynel. In de buurt van een herinnering is een Lynel. Die was bij mij eerst rood, toen ik een Lynel wilde neer hakken, was die al wit geworden. Alleen bij de Zora's blijft 'ie rood. En in het colesseum had ik nog een blauwe voor ik de laatste DB deed, die bij de herinnering was toen dus al wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren eindelijk mijn eerste Lynel omgelegd. Die in het Colosseum. Dacht, dat gaat lekker, maar ineens werd hij halverwege zijn leven een heel stuk agressiever. Ben door 15 stuks eten heen gegaan. Blijf het gaar vinden dat je zolang door rolt bij het geraakt worden. Vaak zijn ze dan al weer bezig met een aanval. Dat geeft voor mij niet echt het idee dat ik tactisch iets kan ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Arunia schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:45:
Gisteren eindelijk mijn eerste Lynel omgelegd. Die in het Colosseum. Dacht, dat gaat lekker, maar ineens werd hij halverwege zijn leven een heel stuk agressiever. Ben door 15 stuks eten heen gegaan. Blijf het gaar vinden dat je zolang door rolt bij het geraakt worden. Vaak zijn ze dan al weer bezig met een aanval. Dat geeft voor mij niet echt het idee dat ik tactisch iets kan ondernemen.
Dat vind ik ook erg hinderlijk inderdaad! Mijn oplossing, proberen niet geraakt te worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Blijf het gaar vinden dat je zolang door rolt bij het geraakt worden.
Ja, is zwaar overdreven. Ik heb het bij Stalkers ; als je z'n oog mist en hij lasert je, dan heeft-ie al weer een lock op je voordat je overeind ben gekrabbeld en je boog kan trekken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het is net of je een voetbalwedstrijd aan het kijken bent. Het wel minimaal de helft mogen zijn van wat het nu is. Dat maakt het frustrerend om tegen vijanden te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Waarschijnlijk het 'ragdoll' effect. Er wordt wel vaker over geklaagd in forums ...
Het is nog erger in heuvelachtig of aflopend terrein ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het kan erger. Als je een Moblin 'ragdollt' dan wordt je getrakteerd op freezes van soms wel seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hero of Time schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:27:
Dat klopt ook. Bij een bepaald aantal hartjes worden ze al sterker. Je zilveren vijanden zullen Bokoblins zijn, die komen na je eerste DB. Daarna Moblins, Lizalfos en bij alle 4 DB's de Lynel. In de buurt van een herinnering is een Lynel. Die was bij mij eerst rood, toen ik een Lynel wilde neer hakken, was die al wit geworden. Alleen bij de Zora's blijft 'ie rood. En in het colesseum had ik nog een blauwe voor ik de laatste DB deed, die bij de herinnering was toen dus al wit.
Aantal hartjes telt ook mee ?? Hmmm, maak ik mezelf het dan niet te moeilijk?: Ik heb 1 DB gedaan (rito), de 2e unlocked (zora) en ben nu bezig de hele map vrij te spelen en te ontdekken, daarbij kill il praktiscj alles... Dan heb ik straks zo goed als alle shrines en dus zeg 20+ hartjes. Kom ik dan alleen nog maar silver (en blacks tegen) en maak ik end game niet te moeilijk? Als ik de hele kaart heb, dan ga ik de DB's verder doen en main quests en openstaande side quests ...

Over hartjes gesproken, max is 30 toch? Dus extra hartjed food heb je vooral in het begin wat aan dus. Ik zit het steeds te sparen voor later :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
-SaveMe- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Aantal hartjes telt ook mee ?? Hmmm, maak ik mezelf het dan niet te moeilijk?: Ik heb 1 DB gedaan (rito), de 2e unlocked (zora) en ben nu bezig de hele map vrij te spelen en te ontdekken, daarbij kill il praktiscj alles... Dan heb ik straks zo goed als alle shrines en dus zeg 20+ hartjes. Kom ik dan alleen nog maar silver (en blacks tegen) en maak ik end game niet te moeilijk? Als ik de hele kaart heb, dan ga ik de DB's verder doen en main quests en openstaande side quests ...

Over hartjes gesproken, max is 30 toch? Dus extra hartjed food heb je vooral in het begin wat aan dus. Ik zit het steeds te sparen voor later :o
hartjes ingrediënten zijn nog steeds erg nuttig, 1tje koken geeft full health +1-4, behoorlijk efficiënt als je 20 hartjes hebt, ik kook nu geen meerdere hartjes ingrediënten tegelijk, als je dat optelt is dat erg zonde. Instant kills heb je tegen die tijd ook niet meer (armor, skills) en eten kan je ieder moment.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Volgende playthrough die ik wel doen (op hard mode) is dat ik juist niet op ieder moment kan eten. Voelt toch wel wat als cheaten. fairy's nog tot daar aan toe (oude game mechanic) maar eten wanneer je wil voelt toch wat oneerlijk.

Jammer dat dat niet in de hard-mode zit. Enkel pauze bij geen gevaar/idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:45:
Volgende playthrough die ik wel doen (op hard mode) is dat ik juist niet op ieder moment kan eten. Voelt toch wel wat als cheaten. fairy's nog tot daar aan toe (oude game mechanic) maar eten wanneer je wil voelt toch wat oneerlijk.

Dat vereist zeker meer skills en planning

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had liever dat ze dat eten gingen beperken. Geroosterde appels stacken, dus je kan er heel veel op één slot kwijt. Je kan dus een halve boomgaard wegkauwen tegen een Lynel. Je zou eerder neergaan van de maagkrampen dan dat beest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:22:
Ik had liever dat ze dat eten gingen beperken. Geroosterde appels stacken, dus je kan er heel veel op één slot kwijt. Je kan dus een halve boomgaard wegkauwen tegen een Lynel. Je zou eerder neergaan van de maagkrampen dan dat beest. :P
Appels doe ik eigenlijk helemaal niks meer mee. Zelfs als je ze op Death Mountain bakt doe je er nog maar 5 tegelijk, gaat me te langzaam. Uiteindelijk ben je beter af met hearty durians per stuk koken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NMe schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:49:
[...]
Appels doe ik eigenlijk helemaal niks meer mee.
Niet op zichzelf, maar toevoegen aan dishes (bijv. durian) geeft nog meer extra hartjes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat had ik dus ook in het colosseum. Eerste paar hits die ik kreeg van 'm deed praktisch geen schade. Met het Barbarian armor aan (ivm +dmg) waren de eerste paar klappen een half tot heel hartje. Pas later ging 't meer pijn doen, 4-5 hartjes was gebruikelijk.
-SaveMe- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:32:
[...]

Dat is wel mijn ervaring, maar ik ruimde ook regelmatig de kampen op. Dat laatste, of beide, helpt iig niet echt voor het zwak houden van de monsters. Er zit wel een max aan van wat je krijgt. Een kamp met alleen maar rode Bokoblins bijvoorbeeld zal 1 sterker worden. De rest blijft in principe gelijk, hooguit een tweede die een of twee niveaus omhoog gaat (blauw of bruin).
Jep, begin wil je zo veel mogelijk hartjes hebben om te overleven. Later heb je als basis al veel hartjes. Mipha's Grace geeft je ook een paar extra, 3 om precies te zijn. Als je max stamina neemt en de rest hartjes, om je uit op 27 hartjes. Met Mipha zit je dan op 30.
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:45:

Hoezo voelt dat oneerlijk dan? Bij de eerste Zelda kon je ook je potion pakken wanneer je wilde en die drinken. Je moest alleen even snel naar het keuze menu toe, maar tijdens het drinken stond de game wel op 'pauze'. Dat is niet verandert. Bij Ocarina of Time zit je een animatie dat je wat drinkt, bij Twilight Princess staat 't gevecht ook stil, etc. Je hebt alleen nu veel, veel meer healing items beschikbaar. Van een handje vol (6 flessen bij Majora's Mask) naar meerdere pagina's met eten, zowel gekookt als rauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Dat is toch precies het verschil? Een aantal potions (max 3 tot 6) vs Als je slim kookt pagina's vol met potions. En full restore+bonus is vrij simpel te maken.

Daarnaast even snel een magic potion drinken tijdens een gevecht klinkt nog logisch. 25 appels.... Not so much.

Maar goed is een keuze van designers. Maar het haalt het risico van damage een beetje weg. In het begin als je nog niets weet is dat anders, maar als je de game wat gaat begrijpen....

Verder nog altijd de beste game ooit IMHO. Blind ingegaan (en dat is IMHO het leukst, als je niets weet) en echt geen moment verveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, een magic potion doet uiteindelijk net zo veel al niet meer dan 25 appels. Ik snap je punt ook wel, je kan nu in korte tijd meerdere keren jezelf terug naar full health brengen. Echte strategie is er niet meer bij. Je kan Rambo-stijl te werk gaan en alsnog niet dood gaan door maar op tijd te eten. 50 klappen van een Lynel? Geen probleem, gewoon je mond vol blijven propppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:54:
Zit nu op 2 DB's (Vah Ruta en Medoh en een rage-quit bij Naboris, die bewaar ik even).
Nou, heb m'n 3e DB nu ook ! Blijkbaar dit keer wel Naboris wel goed aangepakt in de fase met de elektrische palen.
En zwaar bewapend ; Ancient Armor op 4, Hero's sword en shield, high level shock protection (voltfruit en zapshrooms)

EDIT: sorry, ik haal hero, master en hylian nog al 's door elkaar bij zwaarden en schilden. zo belangrijk leek me dat niet ... blijkbaar wel.
verwarrend dat het doel van een v/d main quests "the Hero's sword" is om het Master Sword te vinden ...

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 08-07-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Goner, waarom blijf je het Master Sword toch telkens Hero's Sword noemen? Dat zwaard komt in maar een paar games voor (je begint in Wind Waker er mee bijvoorbeeld) en Breath of the Wild is er niet een van waar dit wapen in voor komt (niet zonder Toon Link amiibo iig). Het is verre van de kracht en status van het Master Sword. Of wil je zeggen dat je met de wapens van de Wind Waker amiibo's rond loopt?

Vah Nabooris had ik ook even een momentje hoe je dat nou aan moest pakken, maar dat bleek uiteindelijk redelijk eenvoudig te zijn door een paal naar bij z'n kop te houden voor de bliksemslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hero of Time schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:21:
[...]

Dat is wel mijn ervaring, maar ik ruimde ook regelmatig de kampen op. Dat laatste, of beide, helpt iig niet echt voor het zwak houden van de monsters. Er zit wel een max aan van wat je krijgt. Een kamp met alleen maar rode Bokoblins bijvoorbeeld zal 1 sterker worden. De rest blijft in principe gelijk, hooguit een tweede die een of twee niveaus omhoog gaat (blauw of bruin).
Ik zie wel hoe het uitpakt. Heb ook niet echt problemen ergens ofzo. Mijn armors raken langzaam aan ook wat sterker. En ik gebruik buiten wat simpele healing eigenlijk nog helemaal geen food of elixers. Moet ik me nog steeds een keer in verdiepen. Stik wel van de ingredienten. Ze hadden de food interface ook wel wat makkelijk kunnen maken, als wat een maar met een vraag of je nog een keer hetzelfde wil maken ...

Ook een voordeel van alles doen en exploren, ik heb van alle veel. Dus als ik een quest tegenkom waar ik tig keer iets x nodig heb, dan heb ik dat allang :) Ook voor de armor upgrades. Zit zonder ancient cores (heb nog wel 12 giant cores).

Vind het ook wel fun dat, zonder farming/exploits, je niet bulkt van het geld. Geeft toch net wat meer waarde aan het verzamelen en verkopen van spullen. Ik verkoop voornamelijk meat voor 490 of 210 per stuk. Tikt lekker aan :)

Wilde naar het noorden naar Goron, maar daar verbrand ik letterlijk. Geen pakje voor nog, dus eerst maar ff richting het zuiden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de weg volgt, kom je langs een stable waar je fireproof elixer kan kopen. Daarmee heb je 3 minuten per stuk de tijd om door te brengen op Death Mountain. Genoeg tijd om naar het dorp te gaan. Halverwege kom je nog iemand tegen die een paar critters (vind je alleen daar) wil hebben in ruil voor een deel fireproof armor.

Dat van het onderzoeken/verkennen en uiteindelijk zoveel materiaal hebben dat je een side quest direct kan afhandelen heb ik ook. :P Tarrey Town, Hudson heeft 20 hout nodig. Geen probleem, heb toch 200 ofzo. Later nog eens 40, geen probleem, nog steeds ruim 200. :+

Voor rupees heb ik alleen een aantal gems verkocht waar ik echt een overvloed van had. Niks van eten gedaan. En nu heb ik weer iets van 17k rupees. Elixers heb ik mij ook niet echt in verdiept. Heb er maar 1 gemaakt ofzo en dat was voor een side quest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Naja, ben nueerstnu eerst naar het zuiden gegaan ...

Heb geen gems verkocht, buiten 100 vd 400 amber ;)

Vind de reis naar een toren in een zwart gebied ook altijd een mooi avontuur :)

[ Voor 62% gewijzigd door -SaveMe- op 08-07-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Van sommige van die gems moet je een aantal vasthouden (topaz, opal, ruby, amber) ivm upgrade 4 voor sommige armors.
En in ieder geval 10.000 rupees om überhaupt de 4e upgrade te kunnen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Rupees geen probleem. En van al die gems heb ik er echt zoveel, maar ik bewaar ze voorlopig nog ff inderdaad. Ben ook niet van plan alle armors te upgraden, slechts die ik veel gebruik denk ik ...

Ik mis wel een optie om snel tussen wat setjes te kunnen wisselen ...

Verder geniet ik echt van de journey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren weer een mooi stukje kunnen spelen. Nu (haha eindelijk) langs Robbie geweest en weer wat shrines gedaan (die overigens echt heul simpel waren). Het Akkala gebied ga ik maar eens verder verkennen en dan op naar de tweede DB denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

psychoclown schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:26:
Gisteren weer een mooi stukje kunnen spelen. Nu (haha eindelijk) langs Robbie geweest en weer wat shrines gedaan (die overigens echt heul simpel waren). Het Akkala gebied ga ik maar eens verder verkennen en dan op naar de tweede DB denk ik :)
Ik heb ook net het hele Akkala gebied verkend. Robbie en Kilton gezien. 30 ancient arrows aangeschaft + de ancient armor. Die heb ik gelijk twee keer geupgrade. Al moet ik zeggen dat het parryen van de guardians me nog steeds redelijk goed af gaat ...

Vond de shrine quest master of wind (of zoiets) wel fun! Overal vind ik de shrines wel leuk, zit af en toe een irritante tussen, maar verder leuke mini puzzles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Net bij het onderzoeken van delen waar ik niet eerder ben geweest een kampje tegengekomen. 5 Bokoblins, 2 zilveren en 3 rode. Het niet doden van monsters heeft uiteindelijk dus geen zin om te voorkomen dat er sterkere verschijnen. Wat we al wisten, maar bij deze dus bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

-SaveMe- schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Ik heb ook net het hele Akkala gebied verkend. Robbie en Kilton gezien. 30 ancient arrows aangeschaft + de ancient armor. Die heb ik gelijk twee keer geupgrade. Al moet ik zeggen dat het parryen van de guardians me nog steeds redelijk goed af gaat ...

Vond de shrine quest master of wind (of zoiets) wel fun! Overal vind ik de shrines wel leuk, zit af en toe een irritante tussen, maar verder leuke mini puzzles.
Ik heb nog niet meer dan één fairy gevonden (maar ik ben ook nog lang niet overal geweest, misschien 1/3e) en ik vind vrijwel geen cores dus daar moet ik helaas nog even mee wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

psychoclown schreef op zondag 9 juli 2017 @ 14:06:
[...]

Ik heb nog niet meer dan één fairy gevonden (maar ik ben ook nog lang niet overal geweest, misschien 1/3e) en ik vind vrijwel geen cores dus daar moet ik helaas nog even mee wachten O-)
Je was toch laatst pas bij Robbie geweest? Dan ben je er in iig een voorbij gelopen, had ik ook gedaan). Nog niet bij de Rito in het noordwesten (of iig de toren gehaald)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op zondag 9 juli 2017 @ 20:39:
[...]

Je was toch laatst pas bij Robbie geweest? Dan ben je er in iig een voorbij gelopen, had ik ook gedaan).
Toen ik naar Robbie ging ben ik in elk geval niet via die kant gegaan. Goed, ik had die fountain al veel eerder, maar vergeet niet dat veel mensen juist weg blijven bij de weg. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ben wel lekker bezig in Master Mode. Alleen de berg nog en dan 4 regio's compleet (hoop ik :p). Hierna eens wat DLC gear oppikken en Akkela exploren voor een 2e fairy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I9rynpQevLzTP3q1Tx9cwGlw/medium.jpg

Zit nu rond 180 korok seeds.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomas op 09-07-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

Je was toch laatst pas bij Robbie geweest? Dan ben je er in iig een voorbij gelopen, had ik ook gedaan). Nog niet bij de Rito in het noordwesten (of iig de toren gehaald)?
Gister dus pas en ik ben daar enkel vanaf de toren naar een paar shrines, side quests en Robbie gevlogen. Voor de rest heb ik dus nog niks van Akkala 'gezien' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo, ik heb de game een tijdje links laten liggen, maar heb deze afgelopen weekend er weer bij gepakt (en direct even de DLC gekocht). Had de 4 Divine Beasts al gedaan en zat een beetje aan te kloten voor het einde van de game, maar had Hyrule Castle nog te doen en heb alle spoilers weten te ontwijken tot die tijd :)

Wat is Hyrule Castle vet zeg. Je kan buitenom of binnendoor, en daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Tof om te zien hoe het hele kasteel echt bezet en verwoest is door Calamity Ganon.

De ending credits e.d. waren ook echt top notch. Als Zelda fanboy wist het mij best nog wel te raken, echt tof.

spoiler:
Had uiteraard wel alle moeite genomen om de true ending te krijgen. Heb daarvoor in totaal wel 45 minuten rond zitten rennen op dat veld door de 'final memory' :+

Ik denk dat ik wacht op DLC 2 voordat ik aan de Master Mode beginnen ga.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

Inmiddels ben ik de fairy in Akkala tegengekomen, gelijk maar alles wat ik had een upgrade gegeven :P

Daarnaast ook weer wat shrines gevonden, even het gebied goed aan het uitkammen!
Ik kwam overigens ook, voor de eerste keer, een zwart(/paars gevlekte) Lynel tegen.. daar kon ik vrijwel niks tegen doen dus die heb ik maar even gelaten voor wat het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

psychoclown schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:46:
[...]
Daarnaast ook weer wat shrines gevonden, even het gebied goed aan het uitkammen!
Er zit daar een leuke shrine in een soort steengroeve verstopt. Kon 'm pas doen na de DB verslagen te hebben en het iets minder ging regenen in dat gebied. Bompijlen werken niet in de regen ...
Nu op zoek naar shrines nav side quests in Rito village.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

psychoclown schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:46:
Ik kwam overigens ook, voor de eerste keer, een zwart(/paars gevlekte) Lynel tegen.. daar kon ik vrijwel niks tegen doen dus die heb ik maar even gelaten voor wat het was ;)
Als je er een foto van wilt maken, zie je dat 't een blauwe Lynel is. ;) Die is nog goed te doen, mits je natuurlijk wat skills hebt met vechten. :P Kan je wel eens laten zien hoe je er eentje bevecht. Weet zo een paar plekken waar ze alle drie rondlopen (eentje bij de Zora's, rood, blauw en zilver in Hyrule Castle, andere zilveren in de rest van de wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Die blue maned Lynels zijn ook nog wel te doen idd. Lynels met een spear vind ik btw een stuk rotter dan andere ...

Ik heb nu ook 13 hartjes en de master sword. Is die unbreakable ? En heeft een soort power tegen corruption die opgaat ? Betekent dat als ik het master sword tegen normal enemies of crates, etc gebruik die power niet afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

Willybubba

Nut up or shut up.

-SaveMe- schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:39:
Die blue maned Lynels zijn ook nog wel te doen idd. Lynels met een spear vind ik btw een stuk rotter dan andere ...

Ik heb nu ook 13 hartjes en de master sword. Is die unbreakable ? En heeft een soort power tegen corruption die opgaat ? Betekent dat als ik het master sword tegen normal enemies of crates, etc gebruik die power niet afneemt?
Helaas. De Master Sword z'n power raakt op bij gewone enemies waardoor je een tijdje moet wachten voor je 'm weer kunt gebruiken.

Dus ja, hij is unbreakable (als in, ik heb 'm nog nooit zien breken) maar nee, hij is niet oneindig bruikbaar.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Willybubba schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:41:
[...]

Helaas. De Master Sword z'n power raakt op bij gewone enemies waardoor je een tijdje moet wachten voor je 'm weer kunt gebruiken.

Dus ja, hij is unbreakable (als in, ik heb 'm nog nooit zien breken) maar nee, hij is niet oneindig bruikbaar.
Ah, jammer. Ik dacht heb ik lekker een sword om alles te breken (crates, ores, etc) ;) Tegen welke enemies moet je dan eigenlijk dat sword gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

-SaveMe- schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:43:
[...]
Ah, jammer. Ik dacht heb ik lekker een sword om alles te breken (crates, ores, etc) ;) Tegen welke enemies moet je dan eigenlijk dat sword gebruiken ?
Alles wat door Ganon beinvloed is, dus in de DB's en in Hyrule Castle en tegen guardians. Dan krijgt het 60 ipv 30 als aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Goner schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:53:
[...]

Alles wat door Ganon beinvloed is, dus in de DB's en in Hyrule Castle en tegen guardians. Dan krijgt het 60 ipv 30 als aanval.
Ah, thanks! Nog niet zo bijzonder imho ... De DBs kom je ook zonder master sword wel door... HC kan ik nog niks over zeggen ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

-SaveMe- schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Ah, thanks! Nog niet zo bijzonder imho ... De DBs kom je ook zonder master sword wel door... HC kan ik nog niks over zeggen ... :P
Tegen Ganon zelf is die 60 attack van een 1-hander wel handig. Al kun je dit later in het spel ook op andere plekken wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, het is wel bijzonder effectief tegen die Blights ... als je dichtbij kan komen.
Het heeft ook een 'beam attack' (= werpen) maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat zijn die blights ? Jammer dat het niet tegen Lynels werkt. Best lekker een 60 one hander tegen Lynels :)

Btw, ik loop nu in een jurkje door de desert ;) Met 3 defense :P

[ Voor 24% gewijzigd door -SaveMe- op 11-07-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

De eindbaasjes in de Divine Beasts ; Waterblight, Thunderblight ...

Ja, dat is even wennen. Gelukkig is het te combineren met wat losse (neutrale?) kledingstukken (sandboots) zodat je niet al te veel voor gek loopt :+ als je de stad in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

-SaveMe- schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:02:
Jammer dat het niet tegen Lynels werkt. Best lekker een 60 one hander tegen Lynels :)
Och, ik heb een 2-hander met 103 damage. En ook al eens een 1-hander gehad met 70+. :P Moet je wel eerst een Lynel slopen om er een te krijgen. :+
Goner schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:24:
Ja, dat is even wennen. Gelukkig is het te combineren met wat losse (neutrale?) kledingstukken (sandboots) zodat je niet al te veel voor gek loopt :+ als je de stad in moet.
Het setje waar hij het over heeft is de Vai set. Zodra je ook maar 1 deel ervan verandert, is het effect van de set weg. Je komt de stad niet in en als 't warm wordt heb je er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hero of Time schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:44:
[...]
Het setje waar hij het over heeft is de Vai set. Zodra je ook maar 1 deel ervan verandert, is het effect van de set weg. Je komt de stad niet in en als 't warm wordt heb je er last van.
Je kunt de Thunder helm, sand en snow boots erbij dragen. Verder inderdaad niks.

YouTube: 6 Clothes ALLOWED in Gerudo Town (Yes, it is STUPID) - Zelda Breath ...

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 11-07-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

-SaveMe- schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:39:

Dit was een blue maned met speer, de rode lynels daarentegen vond ik tot nu toe wel erg goed te doen :)
Goner schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:53:
[...]

Er zit daar een leuke shrine in een soort steengroeve verstopt. Kon 'm pas doen na de DB verslagen te hebben en het iets minder ging regenen in dat gebied. Bompijlen werken niet in de regen ...
Nu op zoek naar shrines nav side quests in Rito village.
Zora's domain bedoel je? Ik was nu Akkala aan het afstruinen, Zora heb ik al (vrij) grondig geïnspecteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

psychoclown schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13:
[...]
Zora's domain bedoel je? Ik was nu Akkala aan het afstruinen, Zora heb ik al (vrij) grondig geïnspecteerd :)
Net net noorden van Zora domain. Maar ik heb de indruk dat het daar ook iets minder regent dan bij de Zora's zelf.
Heb daar heel lang zitten wachten om een shrine die ik nét kon zien te benaderen, maar bompijlen werken niet in de regen. Uiteindelijk gefrustreerd afgedropen ...
(misschien had ik een ballon aan een bom moeten binden :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goner schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:53:
[...]

Je kunt de Thunder helm, sand en snow boots erbij dragen. Verder inderdaad niks.

YouTube: 6 Clothes ALLOWED in Gerudo Town (Yes, it is STUPID) - Zelda Breath ...
Wazige shit. Had dat niet verwacht, want als je met die gast net buiten Gerudo Town praat met een ander kledingstuk, zelfs de Sand Boots, is hij teleurgesteld en wil hij liever met 'haar' praten.
psychoclown schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Dit was een blue maned met speer, de rode lynels daarentegen vond ik tot nu toe wel erg goed te doen :)
Speer, zwaard, enorme knots, lekker boeiend. Enige verschil tussen die 'soorten' is dat je bij de een wat makkelijker een flurry aanval kan triggeren dan bij de ander. Als je nog steeds je afstand een beetje houd, kan je met pijlen een heul eind komen. ;)

Net ten oosten van de woestijn heb je namelijk 2 Lynels, de zuidelijkste met een enorme knots, die meer naar 't noorden heeft een speer. Beide heb ik gister neergelegd. Die met de speer had ik wat meer eten voor nodig, omdat ik telkens probeerde om een flurry te krijgen (wat dus niet zo makkelijk gaat). De tweede heb ik maar wat meer afstand van genomen en Mipha mij laten helpen. :+ Beide waren zilver overigens.

Pagina: 1 ... 58 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic