Arunia schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:45:
Gisteren eindelijk mijn eerste Lynel omgelegd. Die in het Colosseum. Dacht, dat gaat lekker, maar ineens werd hij halverwege zijn leven een heel stuk agressiever. Ben door 15 stuks eten heen gegaan. Blijf het gaar vinden dat je zolang door rolt bij het geraakt worden. Vaak zijn ze dan al weer bezig met een aanval. Dat geeft voor mij niet echt het idee dat ik tactisch iets kan ondernemen.
Dat had ik dus ook in het colosseum. Eerste paar hits die ik kreeg van 'm deed praktisch geen schade. Met het Barbarian armor aan (ivm +dmg) waren de eerste paar klappen een half tot heel hartje. Pas later ging 't meer pijn doen, 4-5 hartjes was gebruikelijk.
-SaveMe- schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:32:
[...]
Aantal hartjes telt ook mee ?? Hmmm, maak ik mezelf het dan niet te moeilijk?: Ik heb 1 DB gedaan (rito), de 2e unlocked (zora) en ben nu bezig de hele map vrij te spelen en te ontdekken, daarbij kill il praktiscj alles... Dan heb ik straks zo goed als alle shrines en dus zeg 20+ hartjes. Kom ik dan alleen nog maar silver (en blacks tegen) en maak ik end game niet te moeilijk? Als ik de hele kaart heb, dan ga ik de DB's verder doen en main quests en openstaande side quests ...
Dat is wel mijn ervaring, maar ik ruimde ook regelmatig de kampen op. Dat laatste, of beide, helpt iig niet echt voor het zwak houden van de monsters. Er zit wel een max aan van wat je krijgt. Een kamp met alleen maar rode Bokoblins bijvoorbeeld zal 1 sterker worden. De rest blijft in principe gelijk, hooguit een tweede die een of twee niveaus omhoog gaat (blauw of bruin).
Over hartjes gesproken, max is 30 toch? Dus extra hartjed food heb je vooral in het begin wat aan dus. Ik zit het steeds te sparen voor later

Jep, begin wil je zo veel mogelijk hartjes hebben om te overleven. Later heb je als basis al veel hartjes. Mipha's Grace geeft je ook een paar extra, 3 om precies te zijn. Als je max stamina neemt en de rest hartjes, om je uit op 27 hartjes. Met Mipha zit je dan op 30.
Waah schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:45:
Volgende playthrough die ik wel doen (op hard mode) is dat ik juist niet op ieder moment kan eten. Voelt toch wel wat als cheaten. fairy's nog tot daar aan toe (oude game mechanic) maar eten wanneer je wil voelt toch wat oneerlijk.
Jammer dat dat niet in de hard-mode zit. Enkel pauze bij geen gevaar/idle
Hoezo voelt dat oneerlijk dan? Bij de eerste Zelda kon je ook je potion pakken wanneer je wilde en die drinken. Je moest alleen even snel naar het keuze menu toe, maar tijdens het drinken stond de game wel op 'pauze'. Dat is niet verandert. Bij Ocarina of Time zit je een animatie dat je wat drinkt, bij Twilight Princess staat 't gevecht ook stil, etc. Je hebt alleen nu veel, veel meer healing items beschikbaar. Van een handje vol (6 flessen bij Majora's Mask) naar meerdere pagina's met eten, zowel gekookt als rauw.